[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.602 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:22
Tutti-frutti schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:02:
[...]

Heb ik gelezen ja. Nu weet ik niet of dat bij mij gaat schelen, omdat hij als hij opgeladen is al op 100% zit en 41**mv (in die thread lees ik dat hij vaak bij 90-95% stopt met opladen). Maar ben vooral benieuwd naar het effect van radio fw updaten en custom roms mbt batterijduur. Als ik uiteindelijk ga rooten ga ik zeker opnieuw calibreren en downclocken bij standby.
Ik denk dat je daar nooit echt een duidelijk antwoord op zult krijgen. De grootste factor van het energieverbruik
is de gebruiker van de telefoon. En die zijn allemaal verschillend. Custom ROM's hebben ook een "custom" energieverbruik, er wordt dus door de makers wel een poging gedaan om het energieverbruik te verminderen. Hetzelfde geldt voor de Radio's de een heeft een super batterijverbruik en de ander niet. Ligt aan het netwerk, bereik etc. dus niemand weet hoe die Radio voor jou werkt. Dus de gebruiker is weer de grootste factor.

Kortom je zult er alleen achter komen wat voor jou het beste werkt door de Roms en Radio's zelf te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49
Tutti-frutti schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:02:
[...]

Heb ik gelezen ja. Nu weet ik niet of dat bij mij gaat schelen, omdat hij als hij opgeladen is al op 100% zit en 41**mv (in die thread lees ik dat hij vaak bij 90-95% stopt met opladen). Maar ben vooral benieuwd naar het effect van radio fw updaten en custom roms mbt batterijduur. Als ik uiteindelijk ga rooten ga ik zeker opnieuw calibreren en downclocken bij standby.
De radio kan wel wat verschillen opleveren in batterijduur en het gsm ontvangst. Vanmorgen even tussendoor de nieuwste radio geflashed, en ik heb echt het idee dat hij zuiniger is geworden, maar gisteren ook OpenDesire geflashed, dat kan ook wat schelen. Ik kan wel zien dat hij iets meer/beter bereik heeft op exact dezelfde locatie(bij OD kun je aangeven of je het bereik wilt zien in dBm).

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

thecompany schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:54:
[...]

Ik gebruik het nu een week en ook webadressen, dus normaal typen gaat perfect als je autoverbetering hebt uitgezet (vind ik sowieso irritant, ook bij andere tobo's)
Zelf laat ik dat altijd aan staan. Ik zou graag de optie zien om het aan te zetten bij sms en uit te zetten bij webadressen, net als bij HTC_IME toetsenbord.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
janvanduschoten schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:59:
[...]

De radio kan wel wat verschillen opleveren in batterijduur en het gsm ontvangst. Vanmorgen even tussendoor de nieuwste radio geflashed, en ik heb echt het idee dat hij zuiniger is geworden, maar gisteren ook OpenDesire geflashed, dat kan ook wat schelen. Ik kan wel zien dat hij iets meer/beter bereik heeft op exact dezelfde locatie(bij OD kun je aangeven of je het bereik wilt zien in dBm).
Dat merk ik hier ook! ik heb thuis opeens 3 streepjes 3G bereik. Normaal had ik alleen GPRS.

• janvanduschoten
L0we schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:53:
[...]

Dat merk ik hier ook! ik heb thuis opeens 3 streepjes 3G bereik. Normaal had ik alleen GPRS.
Kijk, dan ben ik niet de enigste :)
Het schijnt dat er ook hogere snelheden worden gehaald qua downloaden, maar dat heb ik niet getest, ik heb 75% van de dag WiFi, dus heb ik niet echt nodig. WiFi lijkt ook wat beter, maar dat kan ik niet zeker zeggen, maar het lijkt wel zo. Ben benieuwd wat het met de batterij doet ...

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44
Denk dat ik ook eens ga proberen om me te zetten tot OD, maar dan wel compleet customizen.
Gisteren ook de nieuwste radio erop gezet, maar nog niet echt lang uit kunnen proberen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• janvanduschoten
l3art schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:12:
Denk dat ik ook eens ga proberen om me te zetten tot OD, maar dan wel compleet customizen.
Gisteren ook de nieuwste radio erop gezet, maar nog niet echt lang uit kunnen proberen.
Wat ga je customizen? Ik weet niet wat je van plan bent, maar ben nu al geïnteresseerd :)

Ik zit al een tijdje te klooien met transparante widgets (genie widget, etc.) maar krijg het nog niet lekker voor elkaar. Moet er toch maar eens rustig wat tijd voor nemen denk ik.

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:28:
Voor de gein maar weer eens een Sense-gebaseerde rom geprobeerd, na een tijdje met OD (tm 4.0) te hebben gewerkt. De OD rom's bevallen mij overigens uitstekend! ...ik ervaar geen van de problemen die in de xda thread worden gemeld. Alleen het batterijverbruik bij wifi is nogal hoog (vanwege wifi N drivers).

Dus nu deze :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=742371

Ik vind de look erg mooi, zeker icm de lockscreen die wordt gebruikt in deze rom. Verder valt de Linpack benchmark zelfs hoger uit dan die van OD...dat is toch wel opvallend. In gebruik is deze rom lekker soepel...zelfs bij gebruik van Sense :) En ik ben toch niet echt een liefhebber van Sense, gebruik veel liever Lancher Pro Plus. Enfin...een erg prettige rom! Nu batterijverbruik wifi eens testen...
Deze wil ik ook proberen, maar ik wil geen A2SD. Kan ik de ext partitie dan achterwege laten?

ander vraagje, zijn er meer mensen met T-Mobile 3G issues? Ik had een nieuwe radio geflashed maar 3g is zo instabiel als wat. Dus de oude er weer op, maar die gaat niet veel beter. Ik vermoed dus weer T-Mobile issues in de regio Den Bosch. Iemand anders ook?

Ik heb niets te melden.

• dafmay
  • Laatst online: 21:02
joeltje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:05:
[...]
Deze wil ik ook proberen, maar ik wil geen A2SD. Kan ik de ext partitie dan achterwege laten?
Hmm geen idee...zou je het beste even in de xda thread na kunnen vragen.

• janvanduschoten
joeltje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:05:
[...]

ander vraagje, zijn er meer mensen met T-Mobile 3G issues? Ik had een nieuwe radio geflashed maar 3g is zo instabiel als wat. Dus de oude er weer op, maar die gaat niet veel beter. Ik vermoed dus weer T-Mobile issues in de regio Den Bosch. Iemand anders ook?
Als je geen ext3 partitie maakt, dan heb je geen oldschool apps2sd, maar het kan wel gewoon. Mocht je je achteraf bedenken, dan kun je op je kaartje gewoon een ext3 partitie maken, rebooten, en je hebt direct een werkende apps2sd.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Allright, na lange tijd van afwezigheid ook weer eens aan de slag gegaan... slechts gedeeltelijk succesvol.

Ik kom van de stock Froyo rom. De volgende stappen heb ik genomen;

- gedowngrade. Succesvol
- Geroot met Unrevoked3. Succesvol
- OpenDesire v4.0.1 op mn SD kaart gezet, en geflashed. Ogenschijnlijk succesvol
- Telefoon gereboot. Onsuccesvol. Na eerst het standaard HTC Bootscreen te zien, komt een animated android logo die zichzelf constant herhaalt. Dit doet hij al enkele minuten, op knoppen reageert de telefoon niet...

Wat is er verkeerd gegaan?

p.s. ben nu even Nandroid aan het terugzetten van de stock 2.1 rom, maar wil het daarna graag nog eens proberen, dus advies blijft welkom :)

[ Voor 10% gewijzigd door Obiter dictum op 02-09-2010 12:10 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• dafmay
Obiter dictum schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:08:
Allright, na lange tijd van afwezigheid ook weer eens aan de slag gegaan... slechts gedeeltelijk succesvol.

Ik kom van de stock Froyo rom. De volgende stappen heb ik genomen;

- gedowngrade. Succesvol
- Geroot met Unrevoked3. Succesvol
- OpenDesire v4.0.1 op mn SD kaart gezet, en geflashed. Ogenschijnlijk succesvol
- Telefoon gereboot. Onsuccesvol. Na eerst het standaard HTC Bootscreen te zien, komt een animated android logo die zichzelf constant herhaalt. Dit doet hij al enkele minuten, op knoppen reageert de telefoon niet...

Wat is er verkeerd gegaan?

p.s. ben nu even Nandroid aan het terugzetten van de stock 2.1 rom, maar wil het daarna graag nog eens proberen, dus advies blijft welkom :)
Op het moment dat na het flashen de rom in een zgn boot-loop terechtkomt, dan kun je de batterij uit de telefoon halen, er weer instoppen en met volumetoets ingedrukt de powertoets indrukken. Je komt dan in de recovery-mode terecht. Doe daar een complete system reset, wipe, dalvik wipe...daarna nogmaals de rom flashen. Zeer waarschijnlijk heb je dan succes.

• joeltje
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:58:
[...]

Als je geen ext3 partitie maakt, dan heb je geen oldschool apps2sd, maar het kan wel gewoon. Mocht je je achteraf bedenken, dan kun je op je kaartje gewoon een ext3 partitie maken, rebooten, en je hebt direct een werkende apps2sd.
cool. gaan we deze eens proberen. Dat A2SD is me nog te risicovol, als ik de aantallen klachten lees mbt het mounten van je sd aan een pc.... nu draai ik nog FROYO

T-Mobile is overigens met mijn oude radio weer top, ligt dus toch aan de nieuwe radio...

[ Voor 7% gewijzigd door joeltje op 02-09-2010 12:38 ]

Ik heb niets te melden.

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
dafmay schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:15:
[...]

Op het moment dat na het flashen de rom in een zgn boot-loop terechtkomt, dan kun je de batterij uit de telefoon halen, er weer instoppen en met volumetoets ingedrukt de powertoets indrukken. Je komt dan in de recovery-mode terecht. Doe daar een complete system reset, wipe, dalvik wipe...daarna nogmaals de rom flashen. Zeer waarschijnlijk heb je dan succes.
Done, en het werkt. Thx!

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• janvanduschoten
joeltje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:37:
[...]

cool. gaan we deze eens proberen. Dat A2SD is me nog te risicovol, als ik de aantallen klachten lees mbt het mounten van je sd aan een pc.... nu draai ik nog FROYO

T-Mobile is overigens met mijn oude radio weer top, ligt dus toch aan de nieuwe radio...
Ik heb al sinds dat de Desire te rooten is apps2sd, en nog nooit problemen gehad. Voordeel van apps2sd op je ext3 partitie is dat als je alles wiped voor het flashen behalve je ext3 partitie, je nieuw geflashte rom direct al is voorzien van al je apps, je hoeft ze niet steeds weer te gaan opzoeken en installeren/ back-up terugzetten.
Ikzelf heb geen enkele klacht, maar goed, dat zegt ook niets, want de fora lopen over van mensen met "klachtjes" (vaak zelf veroorzaakt of slechte apps of een te hoog verwachtingspatroon denk ik zelf ;) )

• joeltje
  • Niet online
Da's ook weer zo.. wellicht toch maar eens gaan A2SD-en.... Als ik maar filmpjes en muziek kan blijven slepen naar mijn SD met mijn Macje ;)

Ik heb niets te melden.

• janvanduschoten
joeltje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:44:
Da's ook weer zo.. wellicht toch maar eens gaan A2SD-en.... Als ik maar filmpjes en muziek kan blijven slepen naar mijn SD met mijn Macje ;)
Kijk anders ook eens naar de app Dropbox, dan heb je een online backup waar je muziek, etc kunt uploaden en waar dan ook weer kunt downloaden. Mijn Desire hangt nog zeer zelden aan de PC, is niet meer nodig :)

• dafmay
janvanduschoten schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:55:
[...]

Kijk anders ook eens naar de app Dropbox, dan heb je een online backup waar je muziek, etc kunt uploaden en waar dan ook weer kunt downloaden. Mijn Desire hangt nog zeer zelden aan de PC, is niet meer nodig :)
Kan ik beamen...Dropbox is echt superhandig!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Oelalala OpenDesire werkt wel erg lekker hoor...

• dafmay
Obiter dictum schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:30:
Oelalala OpenDesire werkt wel erg lekker hoor...
Heh heh :) Ja het is one-seriously-fast mofo. En als je geluk heb (zoals ik), dan kun je zonder problemen de OD rom gebruiken. Je leest op xda veel klachten e.d. maar ikzelf ervaar het toch heel anders.

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Er zit een nare bug in alle AOSP ROMs: de zogenaamde OJ Death, de Optical Joystick death. Je trackball (OJ, Optical Joystick) houdt er dan mee op, en de batterij gaat razendsnel leeg (hierdoor schijnt). Enige manier om hem weer aan te krijgen lijkt te rebooten. Lijkt mij een kernel-iets, wat we vroeger ook in de 2.1 series hadden (HTC vs AOSP ROMs). Even hopen dat kali- snel deze bug plet, en/of dat HTC de kernel sources uitbrengt.

• dafmay
DRvDijk schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:39:
Er zit een nare bug in alle AOSP ROMs: de zogenaamde OJ Death, de Optical Joystick death. Je trackball (OJ, Optical Joystick) houdt er dan mee op, en de batterij gaat razendsnel leeg (hierdoor schijnt). Enige manier om hem weer aan te krijgen lijkt te rebooten. Lijkt mij een kernel-iets, wat we vroeger ook in de 2.1 series hadden (HTC vs AOSP ROMs). Even hopen dat kali- snel deze bug plet, en/of dat HTC de kernel sources uitbrengt.
Yep dat is van de meeste gehoorde klachten...maar, ikzelf heb nog *nooit* een OJ death meegemaakt, en ik heb alle versies vanaf OD 3.3.0 gedraaid. Dus wat ik eerder zei...het schijnt erg afhankelijk zijn per telefoon/persoon. Ik doe trouwens wel *altijd* een full wipe voor een nieuwe rom flash. Nooit een nieuwe versie over een oude heen.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Iets nieuws wat nu gaande is is drivers die uit de ROM komen met de nieuwste radios gebruiken..schijnt dat opendesire en defrost oude drivers gebruiken, die niet goed omgaan met de nieuwere radios. Het schijnt dat de gps fix nu weer normaal is.

Had vanochtend volgens gps status 11 satellieten, maar het duurde een kwartier voordat hij een fix van 4 van ze maakte, dus dit klinkt plausibel..

• dafmay
Luqq schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:45:
Iets nieuws wat nu gaande is is drivers die uit de ROM komen met de nieuwste radios gebruiken..schijnt dat opendesire en defrost oude drivers gebruiken, die niet goed omgaan met de nieuwere radios. Het schijnt dat de gps fix nu weer normaal is.

Had vanochtend volgens gps status 11 satellieten, maar het duurde een kwartier voordat hij een fix van 4 van ze maakte, dus dit klinkt plausibel..
Ook weer zoiets waar ik zelf dus nog nooit last van heb gehad met de OD roms...altijd een snelle gps fix (paar seconden)...en ja ik heb ook de laatste 3 radio's getest...

Raar...hoe die klachten toch erg willekeurig lijken te zijn.

• janvanduschoten
DRvDijk schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:39:
Hé, ik had het straks nog niet, maar nu wel, de OJ Death. Jammert, toch weer op zoek naar een andere ROM :)
Ik had straks al een keer de indruk dat mijn batterij sneller leeg ging, en dat vind ik minder acceptabel dan dat mijn OJ wel/niet werkt, ik gebruik hem hoofdzakelijk om mijn screen te unlocken.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
dafmay schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:49:
[...]

Ook weer zoiets waar ik zelf dus nog nooit last van heb gehad met de OD roms...altijd een snelle gps fix (paar seconden)...en ja ik heb ook de laatste 3 radio's getest...

Ik heb OJ death gehad met allerlei versies van opendesire en defrost, maar defrost geniet toch zwaar mijn voorkeur. Veel problemen gehad met GPS, nu met defrost ook nog maar wel minder dan met OD..duurt gewoon erg lang voordat hij een fix heeft. Ik ben wel geinteresseerd in het effect van die drivers dus, maar richardtrip kennende heeft hij ze in notime ingebouwd :)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

dafmay schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:49:
[...]

Klachten zijn puur te wijten aan de gebruikers zelf. Ik zelf draai LeeDroid 2.0 en heb ook nooit problemen, maar de meesten willen wel een custom rom, maar doen dan een upgrade ipv een clean & fresh install. Lees dat jij dat laatste ook doet en zelf doe ik dat ook. Nooit problemen gehad met de rom's van LeeDroid. Kijk je in het Leedroid topic op xda, dan regent het klachten van dit werkt niet en dat werkt niet, maar zoals ik al zei, het gros gooit gewoon een nieuwe rom over de oude zonder alles te wipen.

Volgens mij zijn de meeste custom roms gewoon goed. Tuurlijk zal er wel eens een klein bugje inzitten ofzo, maar de meeste klachten zijn dus puur te wijten aan de gebruiker.

XBL: MRE Inc

• DRvDijk
Het verhaal van andere drivers: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=771476
Helaas is het zo dat veel mensen merken dat zodra ze de telefoon uitzetten, de verbinding ook ineens wegvalt...

• dafmay
MRELynx schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:19:
[...]

Klachten zijn puur te wijten aan de gebruikers zelf. Ik zelf draai LeeDroid 2.0 en heb ook nooit problemen, maar de meesten willen wel een custom rom, maar doen dan een upgrade ipv een clean & fresh install. Lees dat jij dat laatste ook doet en zelf doe ik dat ook. Nooit problemen gehad met de rom's van LeeDroid. Kijk je in het Leedroid topic op xda, dan regent het klachten van dit werkt niet en dat werkt niet, maar zoals ik al zei, het gros gooit gewoon een nieuwe rom over de oude zonder alles te wipen.

Volgens mij zijn de meeste custom roms gewoon goed. Tuurlijk zal er wel eens een klein bugje inzitten ofzo, maar de meeste klachten zijn dus puur te wijten aan de gebruiker.
Mijn idee exact...verreweg de meeste issues zijn te verklaren en de oorsprong ligt dan voor 99% bij de gebruiker. Ikzelf doe *altijd* een volledige wipe, wipe dalvik, en factory reset voordat ik een nieuwe rom flash. Nooit...nooit...nooit een rom over een andere rom, ook al is die van dezelfde maker. Zorgt anders alleen maar voor problemen...overduidelijk!

• 13art
janvanduschoten schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:19:
[...]

Wat ga je customizen? Ik weet niet wat je van plan bent, maar ben nu al geïnteresseerd :)

Ik zit al een tijdje te klooien met transparante widgets (genie widget, etc.) maar krijg het nog niet lekker voor elkaar. Moet er toch maar eens rustig wat tijd voor nemen denk ik.
Wil hem uiteindelijk er ongeveer zo uit laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/3641/device12345copy.jpg

Houdt in dat ik bijv lettertype moet flashen, nog wat progjes erbij moet zetten zoals die van de agenda, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 02-09-2010 17:57 ]

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ok, doorverwezen van het HTC Desire 7 topic:

Ik *denk* dat ik mijn HTC Desire met unrevoked3 heb geroot. (Eerst via goldcard geprobeerd maar dat wou niet lukken; uiteindelijk is het met unrevoked3 geloof ik gelukt). Als ik in recovery boot krijg ik iig. een groen menuutje van de clockworkmod. Het laatste wat ik na afloop van de wizard gedaan heb is een "wipe" en dan "apply rootedupdate.zip". Als ik dan OTA check, komt er een update (naar software 1.21) maar bij het installeren daarvan komt na een paar seconden al een groen androidje met een uitroepteken.

Als ik dan op de powerknop duw, verschijnt de recovery die zegt dat iets met de signature verkeerd was. Jammergenoeg blijkt dat bij alles zo te zijn, ook bij de OTA-updates die ik van xda-download, in "update.zip" hernoem en op de SD kaart zet en via de recovery probeer te applyen.

Wat doe ik nou helemaal fout?

P.S.: het was oorspronkelijk een Duitse T-Mobile-branded HTC Desire. T-Mobile Duitsland is nog lang niet klaar met zijn Froyo-updates, daarom wil ik het via rooten debranden en dan indien mogelijk OTA flashen.

• dafmay
bluppfisk schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:01:
Ok, doorverwezen van het HTC Desire 7 topic:

Ik *denk* dat ik mijn HTC Desire met unrevoked3 heb geroot. (Eerst via goldcard geprobeerd maar dat wou niet lukken; uiteindelijk is het met unrevoked3 geloof ik gelukt). Als ik in recovery boot krijg ik iig. een groen menuutje van de clockworkmod. Het laatste wat ik na afloop van de wizard gedaan heb is een "wipe" en dan "apply rootedupdate.zip". Als ik dan OTA check, komt er een update (naar software 1.21) maar bij het installeren daarvan komt na een paar seconden al een groen androidje met een uitroepteken.

Als ik dan op de powerknop duw, verschijnt de recovery die zegt dat iets met de signature verkeerd was. Jammergenoeg blijkt dat bij alles zo te zijn, ook bij de OTA-updates die ik van xda-download, in "update.zip" hernoem en op de SD kaart zet en via de recovery probeer te applyen.

Wat doe ik nou helemaal fout?

P.S.: het was oorspronkelijk een Duitse T-Mobile-branded HTC Desire. T-Mobile Duitsland is nog lang niet klaar met zijn Froyo-updates, daarom wil ik het via rooten debranden en dan indien mogelijk OTA flashen.
Even in het algemeen over de signature melding...je krijgt die melding waarschijnlijk omdat het .zip bestand niet is ge-signed. In de recovery van bijv AmonRa heb je een mogelijkheid om voor het flashen de "verification" op uit te zetten. Dan kun je een unsigned .zip bestand installeren. Ik weet niet hoe dit bij Clockworkmod werkt..wellicht iemand anders die het weet.

Edit : OkeOkeOke geeft aan dat ook in Clockworkmod de mogelijkheid zit om niet-gesignde bestanden te installeren.

Ik begrijp alleen niet goed de connectie tussen de OTA officiele update die je via je telefoon binnenhaalt en anderszijds de recovery-mode, waar je de verification melding krijgt. De OTA officiele update wordt automatisch geinstalleerd...daar hoef jij niet de recovery-mode voor in. Probeer dus eens je telefoon op te starten op de normale manier...wellicht dat de offieicle OTA installatie dan weer verder gaat. Zo niet, dan wanneer telefoon is opgestart, weer de OTA update uitvoeren totdat telefoon aangeeft herstarten...en dan, zonder weer in de recovery-mode te gaan, de telefoon gewoon laten doorstarten...succes!

Edit2 : kijk ook hier eens...GAEvakYD in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"

Daar staat een link naar een handleiding die GAEvakYD in elkaar heeft gezet met wat hulp van yours truly en janvanduschoten. Handig voor totaal overzicht mbt flashen.

[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 02-09-2010 20:48 ]

• OkeOkeOke
dafmay schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:17:
[...]

Even in het algemeen over de signature melding...je krijgt die melding waarschijnlijk omdat het .zip bestand niet is ge-signed. In de recovery van bijv AmonRa heb je een mogelijkheid om voor het flashen de "verification" op uit te zetten. Dan kun je een unsigned .zip bestand installeren. Ik weet niet hoe dit bij Clockworkmod werkt..wellicht iemand anders die het weet.

Ik begrijp alleen niet goed de connectie tussen de OTA officiele update die je via je telefoon binnenhaalt en anderszijds de recovery-mode, waar je de verification melding krijgt. De OTA officiele update wordt automatisch geinstalleerd...daar hoef jij niet de recovery-mode voor in. Probeer dus eens je telefoon op te starten op de normale manier...wellicht dat de offieicle OTA installatie dan weer verder gaat. Zo niet, dan wanneer telefoon is opgestart, weer de OTA update uitvoeren totdat telefoon aangeeft herstarten...en dan, zonder weer in de recovery-mode te gaan, de telefoon gewoon laten doorstarten...succes!
In Clockworkmod zit ook de mogelijkheid om unsingde.zip bestanden te installeren.

• OkeOkeOke
l3art schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:56:
[...]

Wil hem uiteindelijk er ongeveer zo uit laten zien:
[afbeelding]

Houdt in dat ik bijv lettertype moet flashen, nog wat progjes erbij moet zetten zoals die van de agenda, etc.
Sh*t! Die van mij ziet er ook al zo uit.

• 13art
Haha is dat zo?
Zeg niet dat ik hem precies zo ga doen hoor, maar wel iets in de trant.
Maar hoe heb jij het allemaal precies gedaan?

• OkeOkeOke
l3art schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:49:
Haha is dat zo?
Zeg niet dat ik hem precies zo ga doen hoor, maar wel iets in de trant.
Maar hoe heb jij het allemaal precies gedaan?
Ik heb die evolution app zip geflasht in recovery, digital clock van de Market, afbeelding hier http://img412.imageshack.us/g/thatchick4.jpg/ gedownload alles instellen en klaar is Klara.
Let wel even op met die evolution app. zip, is unsigned.

Oh ja, ik heb ook die evolution dock via launchxpro erop.

http://www.droidforums.ne...me-revoution-cm6-rc3.html

[ Voor 12% gewijzigd door OkeOkeOke op 02-09-2010 21:45 ]

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Voorheen had ik onder stock 2.2 Quick settings geinstalleerd, en deze als één van de eerste apps ook weer op OpenDesire geinstalleerd. Tot mijn verbazing is het gedrag van de app (/onderliggende software) gewijzigd, als volgt;

Op stock 2.2 had ik altijd tegelijkertijd WIFI en mobile data (MD) aan. Zodra ik mijn huis verliet schakelde WIFI uit en ging ik automatisch over op MD. Bij terugkomst ging MD automatisch uit en WIFI aan. Ideaal.

Op Opendesire zet ik WIFI aan, en als ik daarna MD toggle, schakelt WIFI zichzelf uit... in de zin dat de ontvanger echt uit gaat, dus als ik weer thuis kom of me in de buurt van een open netwerk bevind blijft MD aan staan...

Iemand toevallig bekend hiermee, en een oplossing voor de hand?

• bluppfisk
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:17:
[...]

Edit : OkeOkeOke geeft aan dat ook in Clockworkmod de mogelijkheid zit om niet-gesignde bestanden te installeren.
Yep, dit is inderdaad aanwezig; maar levert niets op: de update loopt niet goed.
Ik begrijp alleen niet goed de connectie tussen de OTA officiele update die je via je telefoon binnenhaalt en anderszijds de recovery-mode, waar je de verification melding krijgt.
Wel, recovery mode is misschien niet de juiste naam. Maar als ik mijn OTA update installeer, herstart-ie. En daar loopt het fout (uitroeptekendroidje). Als ik dan op "power" duw (kort), dan kom ik in die recovery mode waar ik andere updates kan applyen. Telkens ik probeer die gedownloade update te installeren, krijg ik die signatuur error.

En als ik signature etc uitzet dan komt er toch nog: assert failed: apply_patch_check etcetc..., vervolgens: E:Error in OTA_Bravo_HTC..., vervolgens: Status 7, installation aborted... :(

[ Voor 12% gewijzigd door bluppfisk op 02-09-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
bluppfisk schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:57:
[...]

Yep, dit is inderdaad aanwezig; maar levert niets op: de update loopt niet goed.

[...]

Wel, recovery mode is misschien niet de juiste naam. Maar als ik mijn OTA update installeer, herstart-ie. En daar loopt het fout (uitroeptekendroidje). Als ik dan op "power" duw (kort), dan kom ik in die recovery mode waar ik andere updates kan applyen. Telkens ik probeer die gedownloade update te installeren, krijg ik die signatuur error.

En als ik signature etc uitzet dan komt er toch nog: assert failed: apply_patch_check etcetc..., vervolgens: E:Error in OTA_Bravo_HTC..., vervolgens: Status 7, installation aborted... :(
In the immortal words of Dennis Hopper..."I give up".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
En hoeps, precies gelukt met de Amon Ra recovery mod & de officiële froyo (gerooted)... Wel niet helemaal zeker of het allemaal wel ok is zo. Blijven nog een paar vragen over:

- Wat is dat nou met die radio? Alles lijkt te werken, maar er staat in die guide dat er geen radio update bij is en dat ik dat moet doen? Is dat zo? Waarom?

- Wat is die app "Superuser permissions"? Doet niets als ik dat open, gewoon zwart venstertje.

- "Move to SD Card" blijft overal grijs.. en daarom had ik nu net die froyo update gedaan.. Ik weet dat dit door de dev moet worden toegestaan, maar ik vind dus geen enkele app. Ook niet Google maps.

- Ik kan HTC Sense niet deïnstalleren, maar misschien is dat normaal? Alleen dacht ik dat met een rooted rom alles mogelijk zou zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door bluppfisk op 03-09-2010 02:38 . Reden: maps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
bluppfisk schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 01:07:
En hoeps, precies gelukt met de Amon Ra recovery mod & de officiële froyo (gerooted)... Wel niet helemaal zeker of het allemaal wel ok is zo. Blijven nog een paar vragen over:

- Wat is dat nou met die radio? Alles lijkt te werken, maar er staat in die guide dat er geen radio update bij is en dat ik dat moet doen? Is dat zo? Waarom?
Je zou zelf nog een nieuwe radio kunnen flashen, nu staat er gewoon de oude op die je bij de officiele rom van tmobile gebruikte, radio flashen gaat op precies dezelfde manier als een rom en kan hier worden gevonden: http://forum.xda-develope...464&highlight=stock+radio

- Wat is die app "Superuser permissions"? Doet niets als ik dat open, gewoon zwart venstertje.
Met het programma zelf hoef je niet zoveel te doen, alleen als er een keer gevraagd wordt door een programma die root nodig heeft (titanium backup, root explorer, setcpu etc) moet je even op toestaan klikken, vervolgens wordt het programma in die lijst (die is nu dus zwart) geplaatst
- "Move to SD Card" blijft overal grijs.. en daarom had ik nu net die froyo update gedaan..
Heel veel applicaties kunnen nog niet naar de SD kaart omdat de maker dit niet toestaat, daarom is het handiger om een ext partitie te maken op je sd kaart waar die apps automatisch naar toe geschreven worden als je een custom rom gebruikt (ok, in 8 van de 10 gevallen, er moet dus wel a2sd in de rom verwerkt zijn)
- Ik kan HTC Sense niet deïnstalleren, maar misschien is dat normaal? Alleen dacht ik dat met een rooted rom alles mogelijk zou zijn.
Als je geen Sense wilt gebruiken moet je een AOSP rom gebruiken (Defrost of Opendesire zijn 2 bekendste). Sense kan niet worden gedeinstalleerd, zelfs niet met root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Dank je. Ik heb nu met een ext-partitie gepartitioneerd in de recoverymode. Maar dat werkt dus niet met de Stock FroYo? Welke mod lijkt dan wel het meest op de stock froyo (+sense, dit wil ik wel houden) maar met app2sd erin gebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluppfisk schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 02:40:
[...]

Dank je. Ik heb nu met een ext-partitie gepartitioneerd in de recoverymode. Maar dat werkt dus niet met de Stock FroYo? Welke mod lijkt dan wel het meest op de stock froyo (+sense, dit wil ik wel houden) maar met app2sd erin gebakken?
Op XDA is er keus genoeg.. 8) Eén van de meest elementiare om mee te beginnen zou deze kunnen zijn. Verder zou je nu elke rom kunnen flashen die je maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
bluppfisk schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 02:40:
[...]

Je kunt zien of je ext3 partitie werkt (apps2sd dus ;) ) met de app Quick System Info, zoals ook vermeld in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56
Even een vraagje:

Ik draai nu OpenDesire 4.0.3 (waarbij dus de OJ is disabled), nu heb ik (meerdere malen) via de OpenDesire updater die OJ enabler update gedownload + geinstalleerd. Alleen de optical joypad werkt nu dus nog steeds niet. Op zich geen ramp, maar het is zo lastig die cursor bewegen tijdens smsjes :p

Meerdere mensen hier last van? (dat die OJ enabler (al, dan niet via OpenDesire updater) niet werkt)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
arjen9551 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:34:
Even een vraagje:

Ik draai nu OpenDesire 4.0.3 (waarbij dus de OJ is disabled), nu heb ik (meerdere malen) via de OpenDesire updater die OJ enabler update gedownload + geinstalleerd. Alleen de optical joypad werkt nu dus nog steeds niet. Op zich geen ramp, maar het is zo lastig die cursor bewegen tijdens smsjes :p

Meerdere mensen hier last van? (dat die OJ enabler (al, dan niet via OpenDesire updater) niet werkt)
Probeer eens de zip te flashen op de reguliere manier...dus via recovery mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56
dafmay schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:53:
[...]

Probeer eens de zip te flashen op de reguliere manier...dus via recovery mode.
Does not work. Ik krijg (zowel bij de updater, als gewoon via recovery) tijdens het flashen een plaatje van een telefoon met een rood vraagteken erboven, alsof tie de .zip / patch niet herkend...

EDIT:
Gefixt, iig de recovery dan.. ff naar een oude clockwork geflasht en toen weer naar de nieuwe. Dit ziet er hoopvol uit :p

EDIT2:
Done. Problem solved.

[ Voor 3% gewijzigd door arjen9551 op 03-09-2010 22:58 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vraagje aan de goeroe's hier...

Ik heb de unrevoked recovery er op gezet op de "heppieboedah" manier.

Is er een mogelijkheid om dat ongedaan te maken mocht ik dat willen?
Ik lees namelijk dat het niet mogelijk is.

edit 1:
lama... 8)7
gevalletje stevie wonder 8)

edit 2:
Het moet gewoon kunnen door een RUU te flashen.
Ik vraag mij alleen af of mijn pc de telefoon ziet wanneer .... ach ik probeer het gewoon...

[ Voor 45% gewijzigd door albino71 op 04-09-2010 13:54 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Toch vandaag Defrost maar weereens proberen, ben een zeer tevreden OD gebruiker vanaf versie 1 al, maar ja. Defrost was mijn eerste froyo rom en blijft me toch nieuwsgierig houden (en Richardtrip is natuurlijk een Nederlander, heeft hij ook weer voor op AdamG :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Adam is een beetje raar bezig met OD de laatste tijd. Eerst de gewone Maps-versie eruit slopen en Brut Maps toevoegen.. en nu moet je een aparte kernelmodule flashen om je OJ te kunnen gebruiken 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:05:
Adam is een beetje raar bezig met OD de laatste tijd. Eerst de gewone Maps-versie eruit slopen en Brut Maps toevoegen.. en nu moet je een aparte kernelmodule flashen om je OJ te kunnen gebruiken 8)7.
Ja en daarbij is versie 4 niet echt lekker stabiel meer bij mij :| Gister kreeg ik hem niet meer uit landscape, en een uur daarvoor wilde m'n scherm niet meer in standby. Zonde van die mooie ROM :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
MRELynx schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:19:
[...]

ben begonnen bij LeeDroid 1.8 en zit nu op 2.0a en het daar tussenin nooit een wipe gedaan en alles werkt prima dus het kan wel zonder wipe..denk dat het wel verstandig is om bij dezelfde rom maker te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Hij heeft wel meer van dat soort akties gehad, waarna er een hoop kritiek kwam en hij weer een update uitbracht om de boel weer te normaliseren. :P
Heb alleen het idee dat Richardtrip zijn roms niet echt vanilla houdt. Wat meer app toevoegingen tov OD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben al een tijdje geen gebruiker van OD en DF meer.
Ik mis de HTC dialler teveel.

Nu heb ik al een tijdje een zelfgebakken (dus uitgeklede) MCR8 draaien.

Ik ga de MacLite ook maar eens proberen binnenkort.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
albino71 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:33:
Ik ben al een tijdje geen gebruiker van OD en DF meer.
Ik mis de HTC dialler teveel.

Nu heb ik al een tijdje een zelfgebakken (dus uitgeklede) MCR8 draaien.

Ik ga de MacLite ook maar eens proberen binnenkort.
Dialer One geen optie? Dat is bijna een kloon van HTC Dialer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
DennusB schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:40:
[...]

Superieur zelfs, als je hem even lekker instelt... helemaal als je hem transparant zet heeft D1 een leuke "wow-factor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Ik heb gister een hoop gelezen over de verhoudingen in het dev kamp; defer en kali- zijn de mannen die het meest aan de kernels doen, kali- houdt ook nog cd CyanogenMod (CM) beschikbaar voor de Desire. Richard Trip kan goed met ze overweg, en besteedt nu veel aandacht aan zijn DeFroST (DF) ROM (vandaag twee drie releases!); AdamG (van OpenDesire (OD)) ligt een beetje in de clinch met kali-.
Laatstgenoemde beweert dat AdamG niet credits doet toekomen waar ze toekomen (defer en kali-) voor het gebruik van grote delen van CD. Sterker nog, kali- beweert dat AdamG nagenoeg geen één regel code heeft aangepast voor zijn OD, maar slechts de hopen meuk die in CM zit (ik noem een DSP manager bijvoorbeeld) eruit heeft gehaald en verder alleen maar strings CM/Cyanogen heeft vervangen door OpenDesire.
Richard Trip gebruikt net zoals AdamG het grootste deel van CM, maar voegt weldegelijk een hoop van zijn eigen tweaks toe. Hij biedt de mogelijkheid je kernel te overclocken/undervolten bijvoorbeeld. Persoonlijk vind ik jammer dat hij de meuk uit CM heeft vervangen met zijn eigen meuk (Facebook, Twitter, Chrome2Phone, ... wtf?!?) en is dus inderdaad een stuk minder Vanilla.

Toch ga ik op dit moment voor DeFroST, maar dan een zelf aangepastte versie. Het volgende heb ik uit de ZIP gesloopt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
/system/app/Clicker_hi.apk
/system/app/DSPManager.apk
/system/app/Email.apk
/system/app/GenieWidget.apk
/system/app/HTC_IME_hi22.apk
/system/app/Protips.apk
/system/app/SpareParts.apk
/system/app/Stk.apk
/system/app/googlevoice.apk
/data/app/Facebook.apk
/data/app/Maps.apk
/data/app/RomManager.apk
/data/app/Twitter.apk
/data/app/com.adobe.flashplayer.apk
/data/app/defrostsetup.apk
/data/app/chrometophone-android-v1.7.apk

Dat levert mij toch best wel de ideale ROM op, op één belangrijk minpunt na: de Orange Juice bug waar zoveel kittens voor hebben moeten sterven. Elke non(-)sense ROM op dit moment heeft er last van; de trackball die soms ineens compleet uitvalt. Alleen te verhelpen met een reboot. Zowel Richard Trip als AdamG zijn nu bezig aparte kernels naast hun ROM uit te brengen waar je kan kiezen om de OJ geheel uit te zetten. Dat zou het probleem moeten oplossen (in tegenstelling tot het experiment van kali om het klikgedeelte ervan uit te zetten), maar is voor mij persoonlijk geen optie: ik heb dat ding simpelweg echt nodig. Niet voor SMS tikkerij, maar voor het gebruik in ConnectBot.

Dus tsja.. Al met al vind ik het op dit moment een beetje behelpen. Sense-ROMs zijn leuk maar absoluut niet zo leuk als non(-)sense ROMs. Zo kun je bij AOSP ROMs wel instellen dat de LEDjes achter je knoppen altijd uit moeten staan, dat je telefoon even trilt als het gesprek klaar is (I know, there's an app for that), en nog wat andere leuke tweakmogelijkheden (powersave governor en ja, I know, ook die is apart te flashen in een Sense ROM). Ik wacht met smart op de dag dag HTC éíndelijk eens de Bravo kernel sources vrijgeeft, zodat we eindelijk van die nare dierenbeulistische sinaasappelsap kevers afkunnen!

[ Voor 5% gewijzigd door DRvDijk op 04-09-2010 19:27 . Reden: Bronvermeldingen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

DennusB schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:40:
[...]
Ik heb dat vaker als advies gekregen. Ik moet 'm nog steeds proberen!
Zal ik doen binnenkort, tnx.
Obiter dictum schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:46:
Superieur zelfs, als je hem even lekker instelt... helemaal als je hem transparant zet heeft D1 een leuke "wow-factor"
Nu helemaal :)
DRvDijk schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:16:
Richard Trip gebruikt net zoals AdamG het grootste deel van CM, maar voegt weldegelijk een hoop van zijn eigen tweaks toe. Hij biedt de mogelijkheid je kernel te overclocken/undervolten bijvoorbeeld. Persoonlijk vind ik jammer dat hij de meuk uit CM heeft vervangen met zijn eigen meuk (Facebook, Twitter, Chrome2Phone, ... wtf?!?) en is dus inderdaad een stuk minder Vanilla.
Waarom dan geen CM met Gapps en DF kernel?

OJ problemen zijn wel vaag. Ik heb er (volgens mij) nooit last van gehad.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
albino71 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:00:
[...]

Waarom dan geen CM met Gapps en DF kernel?

OJ problemen zijn wel vaag. Ik heb er (volgens mij) nooit last van gehad.
Het is makkelijker dingen uit een DeFroST ROM te slopen dan om én uit CM te slopen én leuke dingen erbij te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Is het mogelijk om de sense browser in bijvoorbeeld OD te krijgen, of is het echt alleen maar voor Sense? Ik vind de standaard Android browser minder fijn, dus zit weer bij een sense ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
wth... Ik dacht al dat mijn batterijverbruik niet al te best was sinds het rooten, en normaal hang ik de telefoon altijd aan de lader 's nachts, maar gisteren even de proef op de som genomen; 17% over, 3g en wifi aan.... vanochtend leeg! :s

Verder geen vreemde apps draaien die ik eerder niet had, komt iemand dit bekend voor, extreem hoog batterijverbruik als je hem niet gebruikt?

Dingetje twee sinds ik hem geroot heb, is het volgende;
contactpersonen staan erin als "06xxx" of "+316xxx". Als ik nu een smsje krijg, wordt de afzender hiervan "316xxx", waardoor een nieuwe thread wordt geopend in zowel de standaard berichten als in handcent, met als afzender het telefoonnummer en niet de contactpersoon... behoorlijk irritant! Als ik vervolgens het nummer toevoeg aan de contactpersoon lost het probleem zich wel op, maar hou ik twee threads.

Is het mogelijk twee threads samen te voegen tot één enkele, en de telefoon op de één of andere manier te instrueren in zijn geheel niet de "316xxx" vorm te gebruiken voor inkomende smsjes?

Gebruik de meest recente versie van OpenDesire i.c.m. met radio 32.47.00.32_5.10.05.23

[ Voor 40% gewijzigd door Obiter dictum op 05-09-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Obiter dictum schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:22:
wth... Ik dacht al dat mijn batterijverbruik niet al te best was sinds het rooten, en normaal hang ik de telefoon altijd aan de lader 's nachts, maar gisteren even de proef op de som genomen; 17% over, 3g en wifi aan.... vanochtend leeg! :s

Verder geen vreemde apps draaien die ik eerder niet had, komt iemand dit bekend voor, extreem hoog batterijverbruik als je hem niet gebruikt?

Gebruik de meest recente versie van OpenDesire i.c.m. met radio 32.47.00.32_5.10.05.23
De nieuwe versie van OD heeft geloof ik weer een batterydrain probleem. Ik heb hetzelfde hier :( Echt klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Wat is nu de meest stabiele versie voor de Desire?

AOSP versies hebben het probleem met de Optical trackball (OJ :-)). Dus kom je bij een Sense versie. Leedroid is volgens mij een populaire. En je hebt ook nog AuraxtSense.

Ik ben niet op zoek naar de allersnelste ROM, dan kom je toch weer bij OpenDesire of een andere AOSP versie uit ... Wat zou dan jullie voorkeur hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:04
Rambo schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:14:
Wat is nu de meest stabiele versie voor de Desire?

AOSP versies hebben het probleem met de Optical trackball (OJ :-)). Dus kom je bij een Sense versie. Leedroid is volgens mij een populaire. En je hebt ook nog AuraxtSense.

Ik ben niet op zoek naar de allersnelste ROM, dan kom je toch weer bij OpenDesire of een andere AOSP versie uit ... Wat zou dan jullie voorkeur hebben?
Ik draai nu sinds Gisteravond CM6.0.0
Na in het eerste half uur wat reboot kuurtjes ( zomaar in eens rebooten ) draait tie nu zeer stabiel.
OJ doet het in ( browser,sms,e-mail,UI) na mijn inzien overal dus.
misschien dat je die ook eens zou kunnen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
Even een vraag tussendoor aan jullie specialisten.

Ik heb hier een branded T-mobile Desire SLCD met 2.1.

Nu heb ik een goldcard gemaakt en wil ik hem updaten/debranden met 2.2 foyo d.m.v de volgende update:

RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8_Radio_32.43.00.32U_5.09.00.20_release_140022_signed

of kan ik beter deze gebruiken, die lijkt mij nieuwer?

RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.10.405.2_R_Radio_32.44.00.32U_5.09.05.30_2_release_142828_signed.exe

Het klopt tock als ik zeg dat wanneer ik hem update naar 2.2 hij ook gelijk debranded is?

Wie helpt mij even uit de - brand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik ben weer terug naar Pays ROM gegaan, omdat deze een goede batterij duur heeft, normaal stabiel is en ook aan te passen, mocht je dat willen.
Open Desire vond ik lekker snel, maar ook last van een niet werkende OJ en ik mis de HTC browser. AutaxtSense ziet er ook mooi uit, maar heeft ook een onacceptabele batterijduur.(kan ook aan de radio versie liggen, ik heb nu weer een oudere versie geflashed) Leedroid en Pays blijven mijn favoriete ROMs, goede batterijduur en snel en compleet genoeg. Wat ik wel mis is de aanpasbaarheid van OD en Cyanogen, die zijn meer te tweaken.

Edit]@ mijn buurman hieronder, ik heb net evenmijn post aangepast, ik had bij Autrax ook direct de nieuwste radio gefashed, kan ook daaraan liggen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door janvanduschoten op 05-09-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DennusB schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:45:
[...]

De nieuwe versie van OD heeft geloof ik weer een batterydrain probleem. Ik heb hetzelfde hier :( Echt klote.
Bij mij OD 4.0.4 alleen hoog accuverbruik bij gebruik wifi. Indien 3G/H dan slechts 1% per uur in standby.

OD 4.0.4 is trouwens wel weer razendsnel, met quadrant bench van 1600 zonder OC! Ik heb een aantal dagen AuraxTSense gedraaid en dat is wat mij betreft de mooiste en snelste/soepelste Sense custom rom. Toch stap ik steeds weer af van een Sense rom...waarom? Omdat het een bloated systeem is, hoe mooi het er ook uit ziet. OD daarentegen heerlijk clean, supersnel, en op mijn toestel altijd stabiel! Ook nog geen enkele OJ gehad.

Edit : zie net post van JanvanD over batterijduur van d AuraxTSense rom...ik heb die ervaring echt niet...sterker nog, een erg goed accuverbruik...zelfs bij wifi. Maar dat is omdat in die rom nog steeds (gelukig) gebruik wordt gemaakt van de wifi B/G drivers. Heeft geloof ik ook weer met de gebruikte kernel te maken...

Edit1 : mbt de nieuwste Radio...ik heb uitvoerig getest met de laatste 3 radio versies. Maakte op mijn toestel eigenlijk nauwelijks verschil qua accuverbruik. Wel zie ik met de laatste 2 radio versies een langzame G>3G switch. Maar dat vind ik ook weer niet zo belangrijk, 2G is prima voor email en Weer updates binnenhalen. Het kan ook nog aan Vodafone liggen.

Edit2 : om af te sluiten met mijn favorietenlijstje. No-Sense : OD voor snelheid en clean. Sense : AuraxTSense, met daarna Pays 2.0.

Uh...edit 3 : Kali zegt het OJ en batterydrain probleem te hebben opgelost : http://forum.xda-develope...?p=8010056&postcount=2069

[ Voor 38% gewijzigd door dafmay op 05-09-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
dafmay schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:07:
[...]

*knipje*

Uh...edit 3 : Kali zegt het OJ en batterydrain probleem te hebben opgelost : http://forum.xda-develope...?p=8010056&postcount=2069
Zou dit ook te gebruiken zijn bij OpenDesire? ik weet ff niet in hoeverre deze compatibel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:15:
[...]
Zou dit ook te gebruiken zijn bij OpenDesire? ik weet ff niet in hoeverre deze compatibel zijn.
Hmm...hij geeft aan dat het specifiek voor 2 rom's zou zijn. Vermoed dus nog niet voor OD. Ik weet niet wat voor het kwaad het zou kunnen om het te proberen eigenlijk? In het ergste geval doe je een nandroid... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
dafmay schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:20:
[...]

Hmm...hij geeft aan dat het specifiek voor 2 rom's zou zijn. Vermoed dus nog niet voor OD. Ik weet niet wat voor het kwaad het zou kunnen om het te proberen eigenlijk? In het ergste geval doe je een nandroid... :)
Ach ja, je hebt gelijk ook, _/-\o_ Nandroid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:24:
[...]

Ach ja, je hebt gelijk ook, _/-\o_ Nandroid _/-\o_
:) Ja ik blijf mij ook nog steeds verbazen over nandroid...tsjonge wat is dat toch handig!!! Vroeger met m'n Touch Diamond 2 was het flashen, maar nooit de mogelijkheid hebben om ff snel een backup terug te zetten... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

zondag flashdag :)

Trouwens ik had last van batterijvretelarij met wifi n
Nu met wifi g no probs meer.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
albino71 schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:01:
zondag flashdag :)

Trouwens ik had last van batterijvretelarij met wifi n
Nu met wifi g no probs meer.
:) Yep.

Echt niet normaal meer hoeveel batterij wif n slurpt tov wifi b/g ! Echt jammer, vooral omdat veel custom rom's wifi n erin hebben, omdat er maar wordt uitgegaan dat iedereen dat wil. Voor mij hoeft dat echt niet..of anders de mogelijkheid hebben om te kunnen switchen tussen n en b/g. Maar dat zal wel weer niet kunnen technisch gezien vanwege de kernel oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

D3LTA schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:49:
Even een vraag tussendoor aan jullie specialisten.

Ik heb hier een branded T-mobile Desire SLCD met 2.1.

Nu heb ik een goldcard gemaakt en wil ik hem updaten/debranden met 2.2 foyo d.m.v de volgende update:

RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8_Radio_32.43.00.32U_5.09.00.20_release_140022_signed

of kan ik beter deze gebruiken, die lijkt mij nieuwer?

RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.10.405.2_R_Radio_32.44.00.32U_5.09.05.30_2_release_142828_signed.exe

Het klopt tock als ik zeg dat wanneer ik hem update naar 2.2 hij ook gelijk debranded is?

Wie helpt mij even uit de - brand :)
Wil je root hebben op je telefoon?
Dan moet je een andere kiezen dan de RUU's....

Lees je "even" in op XDA, want ik weet niet hoe het zit met branded toestellen.
Succes!
dafmay schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:05:
[...]

:) Yep.

Echt niet normaal meer hoeveel batterij wif n slurpt tov wifi b/g ! Echt jammer, vooral omdat veel custom rom's wifi n erin hebben, omdat er maar wordt uitgegaan dat iedereen dat wil. Voor mij hoeft dat echt niet..of anders de mogelijkheid hebben om te kunnen switchen tussen n en b/g. Maar dat zal wel weer niet kunnen technisch gezien vanwege de kernel oid.
Idd jammer.
Zwerft er geen zipje ergens rond met wifi G bestanden?
Moet toch wel te maken zijn door iemand?

[ Voor 25% gewijzigd door albino71 op 05-09-2010 14:07 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
[quote]albino71 schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:05:
[...]

Wil je root hebben op je telefoon?
Dan moet je een andere kiezen dan de RUU's....

Lees je "even" in op XDA, want ik weet niet hoe het zit met branded toestellen.
Succes!

Nee ik hoeft nog geen root te hebben op mijn telefoon.

ben alleen benieuwd of dit de goede manier is, en welke firmware ik beste kan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door D3LTA op 05-09-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik wil nu toch graag mijn Desire (Vodafone branded, simlockvrij) gaan unrooten. Ik kan alleen nergens vinden of de rom die origineel op NL Vodafone branded Desire's zit hetzelfde is als de UK of FR versie. Die 2 zijn namelijk te downloaden om hem weer terug naar origineel te brengen, een NL versie kan ik nergens vinden.
Is dit op een of andere manier na te gaan?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Voor wie van stock roms houdt heb ik een pre-rooted Build 2.10.405.2 rom online gezet.

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
uh....what? :?

Nevermind : heb het draadje op xda erover al gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 06-09-2010 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

IEF

Why so serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Welke voordelen zitten hieraan? Ik kan met mijn Desire volgens mij nu net zoveel als mijn geroote Hero, dus ik ben ff benieuwd wat dit toevoegt.

Edit: Als ik het goed begrijp > meer intern geheugen ruimte en vrijheden qua indeling van het interne geheugen.

[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 06-09-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Dit topic gaat niet over software.

[ Voor 89% gewijzigd door BastiaanN op 06-09-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
dafmay schreef op maandag 06 september 2010 @ 02:05:
[...]

Nevermind : heb het draadje op xda erover al gevonden.
Deel eens even een linkje dan, beste man :*

ah: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=775750 die dus

[ Voor 13% gewijzigd door Maverick op 07-09-2010 13:33 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Maverick schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:27:
[...]

Andere beste man ook goed? :)

A small teaser. Remember all this S-OFF and full root talk?

Bron : XDA, ieftm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Maverick schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:27:
[...]

Beste man...dat is aan de poster van het originele bericht. Hij zal jou bijzonder erkentellijk zijn dat je het inmiddels voor hem hebt geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

IEF is zeker goed bezig.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=8040451

beste man....die IEF :+

[ Voor 14% gewijzigd door albino71 op 07-09-2010 14:54 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
kwabbernootje schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:08:
[...]
Nog even wachten op de gsm versie
wut?
Zeker een beste man, maar die /system R/W heeft met een filesystem overlay te maken, niet met S-F*CKING-OFF. Daar moeten we nog even op wachten

[ Voor 18% gewijzigd door DRvDijk op 07-09-2010 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hebben hier nog meer mensen last van batterydrain in OD 4.0.4? Ik word er gek van soms :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, HELP!

ik heb vandaag een Desire gehaald. Unbranden en unlocked.
Stond 2.2 op. nu heb ik de hboot geprobeerd te downgraden via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=745903

Nu heb ik de zip geupload, hij begon met installeren, daarna kreeg ik een zwart scherm.
10 minuten gewacht, nog niks.
batterij eruit gehaald, even gewacht en er weer in.
Hij geeft nu geen beeld meer, hij boot wel, hoor alle geluiden. maar ik zie dus helemaal niks.
Ook in recovery of hboot zie ik helemaal niks.

help?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DennusB schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:19:
Hebben hier nog meer mensen last van batterydrain in OD 4.0.4? Ik word er gek van soms :|
OJ crash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:47:
Beste mensen, HELP!

ik heb vandaag een Desire gehaald. Unbranden en unlocked.
Stond 2.2 op. nu heb ik de hboot geprobeerd te downgraden via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=745903

Nu heb ik de zip geupload, hij begon met installeren, daarna kreeg ik een zwart scherm.
10 minuten gewacht, nog niks.
batterij eruit gehaald, even gewacht en er weer in.
Hij geeft nu geen beeld meer, hij boot wel, hoor alle geluiden. maar ik zie dus helemaal niks.
Ook in recovery of hboot zie ik helemaal niks.

help?,
Welke versie bootloader had je en heb je een Amoled scherm of slcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SLCD scherm, ben er nu ook achter dat dat dus het probleem was.
het was loader 0.92

probeer hem nu te fixen door terug te updaten naar 2.2.
maar het wil nog niet echt lukken eigenlijk. het lijkt er op dat hij niet terug begint te flashen.
gebruik de stappen uit dit topic. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=748498 en dan method 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Crossposten wordt niet op prijs gesteld.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 08-09-2010 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
KiTsEr schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:24:
Is er een manier om je smsjes(de database) ook op je SD/EXT3 te laten komen? Zodat je die ook gelijk weer terug hebt met het flashen van een ROM?
Best een schaamloze crosspost vind je niet? ;) Anyway, antwoord hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Beste mensen,

Ik heb sinds vandaag mijn Desire, uiteraard heb ik hem al geroot en al :)

Nu zoek ik eigenlijk een ROM die zo dicht mogelijk blijft bij het origineel, maar wel fijne tweaks heeft (met name tbv de snelheid)

Maar nu zie ik door alle roms de bomen door het bos niet meer.

Wie heeft er een goede tip voor mij welke ROM bij mij zou passen, en wat zijn de precieze voordelen van deze rom?

Elke post op xda geeft wel aan dat ze goed zijn, maar vertrouw toch meer op de verschillende meningen van mede-tweakers :)

Alvast erg bedankt

Sam

(ps. ik heb eerst dit topic een beetje doorgelopen, en mijn eigen idee kwam uit bij Leedroid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:40
DennusB schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:19:
ja, bij mij ook.
batterij ging veel te snel leeg.
ik ben overgestapt naar defrost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
SamStar schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:26:
Beste mensen,

Ik heb sinds vandaag mijn Desire, uiteraard heb ik hem al geroot en al :)

Nu zoek ik eigenlijk een ROM die zo dicht mogelijk blijft bij het origineel, maar wel fijne tweaks heeft (met name tbv de snelheid)

Maar nu zie ik door alle roms de bomen door het bos niet meer.

Wie heeft er een goede tip voor mij welke ROM bij mij zou passen, en wat zijn de precieze voordelen van deze rom?

Elke post op xda geeft wel aan dat ze goed zijn, maar vertrouw toch meer op de verschillende meningen van mede-tweakers :)

Alvast erg bedankt

Sam

(ps. ik heb eerst dit topic een beetje doorgelopen, en mijn eigen idee kwam uit bij Leedroid)
Leedroid of Pays, de zijn beide stabiel en met Sense. Probeer ze maar eens, ze zijn beide goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Ik heb niet zoveel zin HTC_IME te installeren; ik ben al druk aan het Swypen, maar af en toe (met name voor ConnectBot) pak ik toch de Android IME erbij, om nou 3 toetsenborden te installeren vind ik overdreven. En eigenlijk vind ik de stock android relaxter dan HTC_IME, zeker met het invoeren van getallen.

Ik dacht gezien te hebben dat een van de AOSP een standaard Android toetsenbord had met Nederlandse woordvoorspelling.. Heeft iemand dat ook gezien, of verbeeld ik het me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
janvanduschoten schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:49:
[...]

Leedroid of Pays, de zijn beide stabiel en met Sense. Probeer ze maar eens, ze zijn beide goed.
Allereerst bedankt voor je reactie

Wat is het verschil tussen de twee?
Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.