[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49
GrandPuba schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:05:
Ja, dat kan ik vanuit de clockwork mod zelf ook allemaal doen en afzonderlijk... of is het toch anders dan AmonRA?
Enige wat ik me kan bedenken is dat je AmonRA als standaard recovery kunt gebruiken... uiteindelijk kun je Clockwork ook weer laden vanuit AmonRA...
De recovery van Amon Ra (als je die hebt geflashed met Unrevoked) kun je altijd gebruiken, ongeacht of je je sd kaart erin hebt zitten (zojuist getest ;) ) Ik dacht dat die van Amon Ra ook beter partitioneerd, maar heb mijn sd kaart met clockworkmod gepartitioneerd, en heb ook geen klachten. Ze werken beide goed, maar die van Amon Ra is altijd te bereiken, die van clockworkmod heeft je sd kaart nodig.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Ok, I rest my case... mocht mijn sd kaart kapot gaan... heb ik gelukkig nog wel een backup kaart liggen.
Neemt niet weg dat het idd wel handig is om een permanent recovery te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrandPuba schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:05:
Ja, dat kan ik vanuit de clockwork mod zelf ook allemaal doen en afzonderlijk... of is het toch anders dan AmonRA?
Enige wat ik me kan bedenken is dat je AmonRA als standaard recovery kunt gebruiken... uiteindelijk kun je Clockwork ook weer laden vanuit AmonRA...
Je hebt eigenlijk wel gelijk?! Zit uiteraard het e.e.a. even te checken.. ;) Maar uh, die opties zijn dus beschikbaar in the clockwork-recovery onder 'partition menu'. Bij Amon-Ra bij de wipe opties. Als je in de clockwork een 'wipe data-factory reset' doet, dan ben je dus meteen alles op je ext kwijt. Vandaar even het misverstand dus.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:02:
[...]

Je hebt eigenlijk wel gelijk?! Zit uiteraard het e.e.a. even te checken.. ;) Maar uh, die opties zijn dus beschikbaar in the clockwork-recovery onder 'partition menu'. Bij Amon-Ra bij de wipe opties. Als je in de clockwork een 'wipe data-factory reset' doet, dan ben je dus meteen alles op je ext kwijt. Vandaar even het misverstand dus.. ;)
Ik vond het nadeel van clockwork dat je roms in de root van je sd moesten staan....is ook alweer achterhaalt.
Ik gebruik ze gewoon allebei...clockwork flashed ook unsigned roms...bij amon ra moet je dan weer een aparte aktie toggle-en

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:51
AmonRa heeft bij mij wel de voorkeur. Wist alleen niet dat ie er was voor de desire. Had hem op de hero altijd. Overigens update ik defrost altijd mbv defrost setup. Werkt ideaal. Checken of er een update is, op install klikken en klaar :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44
[nuttelozereactiesaan]AmonRa, hoezee. Echt een super recovery als je het mij vraagt.[/nuttelozereactiesaan]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:56
Even een kort vraagje:

Draai momenteel OpenDesire 3.5.1 en ben vandaag veranderd van provider, had eerst Hi (geen problemen) heb nu sinds vandaag Vodafone. Het punt is dat ik mn mobiel internet enorm langzaam is. Ik heb alleen 'G' bereik en speedtest geeft een dl speed van 5 kb/s aan. Met Hi had ik eigenlijk altijd 3g/H.

Ik heb zojuist alle APN settings gedelete (stond er automatisch in) en weer handmatig toegevoegd, maar geen resultaat. Zijn er nog andere opties of zal ik maar gelijk 3.5.2 flashen via ROM-manager en alles wipen? Dus totale reset. (wil mn data / instellingen liever niet kwijt.)

EDIT:
haha, serieus. Precies op moment van versturen zie ik hem verschieten naar 3g. Wel enorm brak bereik (lees: geen streepjes). Dus miss toch nog maar eens een complete wipe doen.
Heb overigens wel de laatste radio: 32.44.00.32U_5.09.05.30_2

EDIT2:
Even 3.5.2 geflashed icm data wipe via ROM manager, maakt niks uit. 3g was overigens maar van korte duur, ben nu weer terug op alleen g verbinding.
Toch nog even voor mijn eigen gemoedsrust: Vodafone BSW150, dan voornamelijk het web gedeelte, moet toch gewoon werken met de Desire, ongeacht de rom die erop staat? Zolang de instellingen correct zijn moet het goed zijn toch?

[ Voor 35% gewijzigd door arjen9551 op 24-08-2010 20:36 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Heb je niet gewoon geen of slecht 3g-ontvangst van Vodafone op je huidige locatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Maverick schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:48:
Heb je niet gewoon geen of slecht 3g-ontvangst van Vodafone op je huidige locatie :?
Grote kans ja, zeker wanneer alle andere opties niet werken, mja zit gewoon thuis. En woon verder nou niet echt in een uithoek ofzo :p

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
arjen9551 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:52:
[...]

Grote kans ja, zeker wanneer alle andere opties niet werken, mja zit gewoon thuis. En woon verder nou niet echt in een uithoek ofzo :p
Woon zelf ook in hartje rotjeknor, maar heb op een bepaalde plek in het huis gewoon niet al te best bereik. Met mijn Hero merkte ik gewoon dat ik bij mijn bureau niet al te beste snelheid had. Ging ik bij mijn raam staan was alles prima. Gewoon gevalletje onhandig. Wellicht je werkplek een stukje verleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als clockwork de juiste sdcard nodig heeft, hoe kun je dan ooit je sdcard met clockwork herpartitioneren?

Want bij die actie gaat alle data van je sdcard verloren... En aangezien dat prima werkt, denk ik dat het onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Helsie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:00:
Als clockwork de juiste sdcard nodig heeft, hoe kun je dan ooit je sdcard met clockwork herpartitioneren?

Want bij die actie gaat alle data van je sdcard verloren... En aangezien dat prima werkt, denk ik dat het onzin is.
Je laadt de recovery van de sd af. Als je die vervolgens formatteert dan is die recovery weg vanaf de sd, maar staat nog wel in het geheugen, de recovery blijft dus wel werken, maar bij de volgende keer booten zul je hem niet kunnen laden.

Overigens, is er iemand die een beetje verstand van DeFrost heeft? Ik heb nu 3.0b draaien. Kan ik daar de 1305mhz patch voor 3.0 overheen gooien? Of moet er dan eerste een nieuwe voor 3.0b uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Maverick schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:55:
[...]

Woon zelf ook in hartje rotjeknor, maar heb op een bepaalde plek in het huis gewoon niet al te best bereik. Met mijn Hero merkte ik gewoon dat ik bij mijn bureau niet al te beste snelheid had. Ging ik bij mijn raam staan was alles prima. Gewoon gevalletje onhandig. Wellicht je werkplek een stukje verleggen :P
jah ik ben ook al buiten gaan staan idd, maar dat hielp weinig :p nu DeFrost erop gezet als test, maar helpt niks. Morgen maar eens kijken hoe het bereik @ stage is.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Helsie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:00:

Grote vriend, als je de recovery van ClockworkMod gebruikt, dan zit je dus in de recovery, en heeft hij dus het programma geladen in het geheugen en daarna dus het bestandje dat op je sd kaart staat niet meer nodig om acties uit te voeren.

Zou je je sd kaart partitioneren, ben je dat bestandje dus ook kwijt, en werkt hij dus niet meer. Vandaar dat de app Rommanager (die dus ook met de Clockworkmod werkt) altijd bij het opstarten controleert of je wel het update.zip bestand in je root hebt staan, en anders de laatste versie download.

Probeer het anders maar eens :)

edit: Hmmm, ik typ te langzaam / te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Maverick schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:03:
[...]
Overigens, is er iemand die een beetje verstand van DeFrost heeft? Ik heb nu 3.0b draaien. Kan ik daar de 1305mhz patch voor 3.0 overheen gooien? Of moet er dan eerste een nieuwe voor 3.0b uitkomen?
Even mezelf quoten. Ik heb het maar gewoon geprobeerd. Het werkt. Dus dit even ter info voor anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jangerm
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03 19:15
Hmm,

De mijne komt als 't goed is vandaag of morgen.
Kan niet wachten om er mee aan de gang te gaan.
Wel benieuwd welke versie 't wordt de AMOLED of de SLCD.
Iemand al ervaring met een custom ROM flash op de SLCD?
Had hiervoor een LG GW620 en die was een stuk makkelijker te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
jangerm schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:52:
Hmm,

De mijne komt als 't goed is vandaag of morgen.
Kan niet wachten om er mee aan de gang te gaan.
Wel benieuwd welke versie 't wordt de AMOLED of de SLCD.
Iemand al ervaring met een custom ROM flash op de SLCD?
Had hiervoor een LG GW620 en die was een stuk makkelijker te doen..
Valt tegenwoordig ook wel mee hoor. In het moeilijkste geval(als Android 2.2 er al op staat) moet je je Hboot versie downgraden en daarna rooten met Unrevoked. Appeltje&eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem, ik had dus pinky desire 1.8 erop staan en daar heb ik per ongeluk opendesire overheen gezet, maar nu kom ik niet meer verder dan het HTC logo met opstarten. Hoe kom ik nu het snelst in de recovery terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:51:
ik heb een probleem, ik had dus pinky desire 1.8 erop staan en daar heb ik per ongeluk opendesire overheen gezet, maar nu kom ik niet meer verder dan het HTC logo met opstarten. Hoe kom ik nu het snelst in de recovery terug?
Telefoon uit-> aanzetten met volume down & power knop-> even wachten en kiezen voor [recovery]-> dan kom je terecht of in de recovery van Amon Ra als je die met Unrevoked hebt geflashed, of je ziet nu een scherm met een driehoek&uitroepteken. In het laatste geval->volume up & power knop indrukken-> kies blabla update.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:51:
Je kunt 'm als het goed is opstarten in het recoverymenu door op de volumeknop - ingedrukt te houden terwijl je de telefoon aan zet door op de powerknop te drukken. Van daar uit kun je met de volumeknop naar recovery navigeren en met de powerknop selecteren. Succes.

Edit: tweemaal hulp, tegelijkertijd. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amon ra heb ik niet, i deed het altijd via rommanager. Als ik naar de recovery ga, dan krijg ik een telefoon met een rood uitroepteken... got it TNX!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:31
Mensen, ik moet even wat info inwinnen.

Door de vele backup mogelijkheden/apps als ROM manager, Nandoid en Titanium ben ik het overzicht kwijt. Welke app moet ik hebben als ik een backup wil maken van instellingen, apps en sms bijvoorbeeld, die ik terug kan zetten op welke ROM dan ook. Volgens mij maken bovenstaande apps namelijk allemaal backups van alles, namelijk; instellingen, apps, sms EN ook de rom die je op dat moment hebt draaien.

Iemand die het na mijn drama uitleg snapt wat ik bedoel en een antwoord heeft?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
JKratos schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:36:
Mensen, ik moet even wat info inwinnen.

Door de vele backup mogelijkheden/apps als ROM manager, Nandoid en Titanium ben ik het overzicht kwijt. Welke app moet ik hebben als ik een backup wil maken van instellingen, apps en sms bijvoorbeeld, die ik terug kan zetten op welke ROM dan ook. Volgens mij maken bovenstaande apps namelijk allemaal backups van alles, namelijk; instellingen, apps, sms EN ook de rom die je op dat moment hebt draaien.

Iemand die het na mijn drama uitleg snapt wat ik bedoel en een antwoord heeft?
Zelf gebruik ik voor het backuppen van sms, contacten, agenda, enz de app MyBackup (Pro)...zie Market. Deze heeft z'n waarde al meerdere keren bewezen, en ongeacht de rom...de Restore-functie werkt altijd. Zelf doe ik nooit settings terugzetten op een nieuwe rom..dat kan alleen maar voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
dafmay schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:45:
[...]

Zelf gebruik ik voor het backuppen van sms, contacten, agenda, enz de app MyBackup (Pro)...zie Market. Deze heeft z'n waarde al meerdere keren bewezen, en ongeacht de rom...de Restore-functie werkt altijd. Zelf doe ik nooit settings terugzetten op een nieuwe rom..dat kan alleen maar voor problemen zorgen.
Thanx!! Works like a charm. Net het hele spul gebackupt, nieuwe rom derop gedondert en backup teruggezet en weer door.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Moet zeggen dat de laatste OD versie 3.5.2 met de nieuwste radio versie heel goed werkt.
Geen vreemde kuren meer en wat nog belangrijker is dat er in 24 uur een accu verbruik is van 16%
en dan heb ik zowel gebruik gemaakt van Wifi, Internet, Bellen etc.
begon gisteren met 100% en deze staat nu pas op 84% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij met het volgende probleem helpen?
mijn desire van vodafone begon zaterdag heel raar te doen, namelijk begon continue om mijn pincode te vragen, als ik deze dan invoerde dan duurde het niet lang of wederom de vraag, voeg pincode in...en zelfs in gesprekken dat de telefoon wegviel/uitviel en om de pincode vroeg..
afgelopen zondag terug naar fabrieksinstellingen gedaan en ging goed tot vandaag,
waar de toestel wederom om de pincode is gaan vragen
in bezit van duo simkaart en maar 1 toestel op het moment in gebruik.
de desire is nog geen 2 maanden oud en nooit laten vallen of dergelijke, draait op 2.1 en nog niks geupdated.
wel de eerste update genegeerd van vodafone 20mb groot ivm diverse problemen die ik overal las, nu geeft het toestel een software update aan die ik handmatig zoek van 90mb groot android 2.2 en thc sense update.
nogmaals desire draait nu nog op 2.1-update 1

raden jullie nu wel aan om de software te updaten en moet ik nog evt backups ergens maken van het huidige software?

wat zou het probleem kunnen zijn dat de desire continue om de pincode vraagt, zou ik evt het verhelpen met nieuwe simkaarten of is het iets in de software?

hoop dat iemand me hierbij kan helpen
aangezien ik nog niet echt veel ervaringen heb met smartphone's en htc.

alvast heel erg bedankt

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Mabili schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:31:
Moet zeggen dat de laatste OD versie 3.5.2 met de nieuwste radio versie heel goed werkt.
Geen vreemde kuren meer en wat nog belangrijker is dat er in 24 uur een accu verbruik is van 16%
en dan heb ik zowel gebruik gemaakt van Wifi, Internet, Bellen etc.
begon gisteren met 100% en deze staat nu pas op 84% :)
Zelfde ervaring met OD, van alle roms die ik geprobeerd heb gaat deze veruit het langst mee, alleen 16% in 24 uur? Oei dan doe ik toch iets mis.
Was altijd gewend dat de desire elke avond aan de prik moest (30% over) wat met OD 3.5 nu rond de 60% zit. Dan bestaat de dag uit het volgende:
- 8 uur 's ochtends van de stroom af
- push mail exchange met ~ 30 mails per dag
- push mail gmail met ~ 15 mails per dag
- Syncen van weer/nieuws/facebook elke 3 uur
- Syncen twitter/facebook elke 30 minuten (via tweetdeck)
- cpu underclocken naar 245mhz max. als het scherm uit staat
- via juice-defender 3G 1x per 15 minuten aan
- wifi alleen aan als ik er aan denk
- brak tmobile bereik
- rond 0.00 aan de prik
- een enkel telefoontje (daar heb ik deze telefoon niet echt voor, gek maar waar)
- een enkel smsje (idem)
Bovenstaande doe ik al sinds ik de desire heb (had hiervoor een htc hero dus wist al hoe mn android gebruik er uit zag). Met mijn 'gedrag' is OD absoluut een goede rom, maar ben toch wel benieuwd hoe je aan zulke nette cijfers uit de batterij kan komen

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• janvanduschoten
Ik wil graag de nieuwste versie van OD flashen, maar wil daar graag een aantal dingetjes in wijzigen, zoals een aantal apps verwijderen (facebook e.d. die ik toch niet gebruik) en een paar toevoegen uit een andere ROM , rootexplorer en transparant genie widget.
Kan ik de .zip gewoon openen in Winzip, en de ene geniewidget.apk verwijderen en de andere erin "plakken"? Of kan ik hem beter verwijderen, en als de rom erop staat de andere .apk gewoon installeren?

• Mabili
  • Laatst online: 11-09 11:54
LightYears schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:07:
[...]

Zelfde ervaring met OD, van alle roms die ik geprobeerd heb gaat deze veruit het langst mee, alleen 16% in 24 uur? Oei dan doe ik toch iets mis.
Was altijd gewend dat de desire elke avond aan de prik moest (30% over) wat met OD 3.5 nu rond de 60% zit. Dan bestaat de dag uit het volgende:
- 8 uur 's ochtends van de stroom af
- push mail exchange met ~ 30 mails per dag
- push mail gmail met ~ 15 mails per dag
- Syncen van weer/nieuws/facebook elke 3 uur
- Syncen twitter/facebook elke 30 minuten (via tweetdeck)
- cpu underclocken naar 245mhz max. als het scherm uit staat
- via juice-defender 3G 1x per 15 minuten aan
- wifi alleen aan als ik er aan denk
- brak tmobile bereik
- rond 0.00 aan de prik
- een enkel telefoontje (daar heb ik deze telefoon niet echt voor, gek maar waar)
- een enkel smsje (idem)
Bovenstaande doe ik al sinds ik de desire heb (had hiervoor een htc hero dus wist al hoe mn android gebruik er uit zag). Met mijn 'gedrag' is OD absoluut een goede rom, maar ben toch wel benieuwd hoe je aan zulke nette cijfers uit de batterij kan komen
Naast de de nieuwe radio versie heb ik ook het volgende gedaan,

- [HOW TO] Calibrate Desire Battery
- How to set Autobrightness

Na deze opties allemaal te hebben uitgevoerd krijg ik het dus voor elkaar om maar 16% verbruik te hebben.
Op dit moment zit ik nog steeds boven de 50% en dan heb ik gisteren ook even een ander firmware uitgeprobeerd en toen weer terug naar OD zonder de lader nog te hoeven gebruiken. :)

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Ik ben ook al lange tijd een enthousiast gebruiker van OD, maar ik loop toch tegen de gebrekkige Exchange ondersteuning aan. Ik heb de telefoon privé gekocht, maar wil hem ook zakelijk gebruiken op m'n werk. Bij het toevoegen van een exchange account is het heel lastig om dit handmatig te doen, en daarna heb ik niet alle functionaliteit: ik kan geen contacten opzoeken in de bedrijfsmappen. Dit lukt me wel bij op Sense gebasseerde ROM's. Is dat nou typisch iets van Stock Froyo en heeft HTC met Sense betere ondersteuning toegevoegd, of is er ook een manier hoe ik dit op OD voor elkaar kan krijgen?

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
janvanduschoten schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:00:
Ik wil graag de nieuwste versie van OD flashen, maar wil daar graag een aantal dingetjes in wijzigen, zoals een aantal apps verwijderen (facebook e.d. die ik toch niet gebruik) en een paar toevoegen uit een andere ROM , rootexplorer en transparant genie widget.
Kan ik de .zip gewoon openen in Winzip, en de ene geniewidget.apk verwijderen en de andere erin "plakken"? Of kan ik hem beter verwijderen, en als de rom erop staat de andere .apk gewoon installeren?
Wow, dat ik Jan zijn vraag een keer mag beantwoorden :)

Ik haal Facebook en twitter ook altijd uit de OD zip. Dat werkt prima!
Verder maakt het volgens mij niet uit of je nou de "nieuwe" apk's in de zip plakt of ze daarna één voor één installeert! Ik zou de "oude" apk's iig niet verwijderen uit je zip als je de "nieuwe" één voor één gaat installeren, dan weet je cker dat je geen error's krijgt.

Conclusie:Ik zou je "nieuwe" apk's gewoon plakken/vervangen in de OD zip ;)

Ik lust geen rotte appels...

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Heeft 1 van jullie de laatste OpenDesire release al geprobeerd i.c.m. een Echange account(ActiveSync optie).
In de 3.4.* en 3.5.0 releases kreeg ik hem niet aan de gang. Hij bleef maar zeuren dat de setting niet correct waren.

Daarna weer een Sense Rom erop en het werkt weer als een dolle.

EDIT: Lees nu dat xburchartz soortgelijke ervaringen heeft. Toch maar eens gaan aankaarten op XDA.

[ Voor 14% gewijzigd door GAEvakYD op 26-08-2010 20:30 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:48:
wie kan mij met het volgende probleem helpen?
mijn desire van vodafone begon zaterdag heel raar te doen, namelijk begon continue om mijn pincode te vragen, als ik deze dan invoerde dan duurde het niet lang of wederom de vraag, voeg pincode in...en zelfs in gesprekken dat de telefoon wegviel/uitviel en om de pincode vroeg..
afgelopen zondag terug naar fabrieksinstellingen gedaan en ging goed tot vandaag,
waar de toestel wederom om de pincode is gaan vragen
in bezit van duo simkaart en maar 1 toestel op het moment in gebruik.
de desire is nog geen 2 maanden oud en nooit laten vallen of dergelijke, draait op 2.1 en nog niks geupdated.
wel de eerste update genegeerd van vodafone 20mb groot ivm diverse problemen die ik overal las, nu geeft het toestel een software update aan die ik handmatig zoek van 90mb groot android 2.2 en thc sense update.
nogmaals desire draait nu nog op 2.1-update 1

raden jullie nu wel aan om de software te updaten en moet ik nog evt backups ergens maken van het huidige software?

wat zou het probleem kunnen zijn dat de desire continue om de pincode vraagt, zou ik evt het verhelpen met nieuwe simkaarten of is het iets in de software?

hoop dat iemand me hierbij kan helpen
aangezien ik nog niet echt veel ervaringen heb met smartphone's en htc.

alvast heel erg bedankt
Bij een autopupdate wordt er niks gewist dus je kan rustig updaten. Voor de zekerheid kan je natuurlijk altijd een backup maken met bijvoorbeeld MyBackup Pro (zie market). Of deze update je problemen verhelpt durf ik niet te zeggen. Het constant vragen om pincode staat nu niet echt bekend als een "bug" en is dus een specifiek probleem met jouw toestel.

Als je telefoon constant om pincodes vraagt lijkt de telefoon niet goed contact te maken met je simkaart. Als je een duo simkaart hebt zoals je aangeeft, verwissel dan eens de simkaarten. Als het probleem dan blijft is het misschien toch een hardwarematig probleem. In dat geval zou ik er dus gewoon mee terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht en garantie claimen.

Dat gezegd hebbende kan je beter met dit soort vragen terecht in het normale Desire topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:43
Ik wil mijn desire weer unrooten. Kan ik daarvoor gewoon zo'n RUU rom voor gebruiken? Heb deze lijst gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667. De rom waar ik aan dacht is deze: RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U _4.05.00.11_release_121865.exe

Als ik die flash, heb ik dan gewoon weer de stock rom? En kan ik dan gewoon weer OTA updates ontvangen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

pingkiller schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:30:
Ik wil mijn desire weer unrooten. Kan ik daarvoor gewoon zo'n RUU rom voor gebruiken? Heb deze lijst gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667. De rom waar ik aan dacht is deze: RUU_Bravo_HTC_Europe_1.15.405.3_Radio_32.30.00.28U _4.05.00.11_release_121865.exe

Als ik die flash, heb ik dan gewoon weer de stock rom? En kan ik dan gewoon weer OTA updates ontvangen?
Jazeker...

Je krijgt dan eerst de update naar één van de 1.21 versies (misschien zelfs 2x, maar pin me daar niet op vast).
Daarna zou je de FroYo FOTA moeten krijgen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Maverick schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:12:
[...]

Even mezelf quoten. Ik heb het maar gewoon geprobeerd. Het werkt. Dus dit even ter info voor anderen :)
Ik ben nieuw in het android rom wereldje (kom van het WM rom wereldje), maar in hoeverre versnelt dit nu werkelijk de desire nog, merkt je dit verschil nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Cyleo schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:19:
[...]

Ik ben nieuw in het android rom wereldje (kom van het WM rom wereldje), maar in hoeverre versnelt dit nu werkelijk de desire nog, merkt je dit verschil nog?
Scheelt wellicht een aantal fps in games. Is mijn ervaring althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Kan iemand toelichten hoe ik AS2SD+ aan de praat krijg? Ik heb men SD geformatteerd en al op verschillende manieren een ext3 en een FAT32 partitie aangemaakt maar ik snap er geen donder van.

Men tel kan hem ook niet lezen daarna meer omdat het maar gedeeltelijk FAT is uiteraard. Ik het proces zoals in de TS staat doorlopen. Althans, dat wilde ik. Maar ik heb de opties zoals deze daar gegeven zijn, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
JKratos schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 01:23:
Kan iemand toelichten hoe ik AS2SD+ aan de praat krijg? Ik heb men SD geformatteerd en al op verschillende manieren een ext3 en een FAT32 partitie aangemaakt maar ik snap er geen donder van.

Men tel kan hem ook niet lezen daarna meer omdat het maar gedeeltelijk FAT is uiteraard. Ik het proces zoals in de TS staat doorlopen. Althans, dat wilde ik. Maar ik heb de opties zoals deze daar gegeven zijn, niet.
Als je een ROM hebt geïnstalleerd die apps2sd ondersteund, en je hebt je sd kaart geformatteerd met een ext3 partitie, bij voorkeur 512MB, swap =0, rest FAT32, dan werkt apps2sd vanzelf.

Je kunt met de app Quick System Info eenvoudig zien of apps2sd werkt. Als er onder het kopje "APPS2SD Storage" staat "information not available"dan werkt het niet, anders staat er hoeveel geheugen je in totaal hebt, en hoeveel er nog over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Waarom moet SWAP eigenlijk 0 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De nieuwe OpenDesire (3.6.1) is echt geniaal. Gisteren van 07:00 tot 19:00 niet aan de lader gehangen, 3G aan, GPS uit en geluid uit : 73% over.
Vannacht expres niet aan lader gehangen om even te testen, ging slapen met 72%, WiFi aangezet voor het slapen en werd wakker met 71%. Ideaal dit :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Hebben meer mensen hier het idee dat bij Leedroid 1.9 de hardware knoppen minder goed reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:02:
Waarom moet SWAP eigenlijk 0 zijn?
Het moet niet..maar de swap was oorspronkelijk bedoeld voor de oudere androids die met wat minder ram-geheugen zitten. De nieuwere generaties android-toestellen hebben genoeg ram, zodat een swap overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Swap geheugen op je sd kaart is ook stukken trager dan het interne geheugen, dus idd meer een noodgreep om meer "virtueel" / swap geheugen te krijgen.

Ben trouwens nog steeds aan het klooien met het verwijderen/toevoegen van standaard widgets/apps. Verwijderen lukt wel, toevoegen is minder (lees niet) succesvol... Ben nu aan het experimenteren met RootExplorer, om uit mijn lopende rom een widget te verwijderen en een nieuwe toe te voegen.

[ Voor 49% gewijzigd door janvanduschoten op 28-08-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ok dan binnenkort maar eens kaartje compleet formatteren en anders indelen.
Wel even backup van het kaartje maken op de pc.

@Lyzer dat heb ik ook gehad ja, maar weet niet meer of het met leedroid was of een andere rom. Nu met Pays geen last meer van. Die trouwens ook onlangs 2.0 heeft uitgebracht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

l3art schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:54:
Ok dan binnenkort maar eens kaartje compleet formatteren en anders indelen.
Wel even backup van het kaartje maken op de pc.

@Lyzer dat heb ik ook gehad ja, maar weet niet meer of het met leedroid was of een andere rom. Nu met Pays geen last meer van. Die trouwens ook onlangs 2.0 heeft uitgebracht :D
misschien toch maar pays flashen dan
want dit is echt zwaar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Icyzer schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:56:
[...]

misschien toch maar pays flashen dan
want dit is echt zwaar irritant
Ik heb nu ook Pays 2.0 erop staan, fijne ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb met Open Desire continu problemen met internet. Market downloads die blijven hangen. Internetten wat alleen lukt met 3G en niet met Wifi ... damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heb helaas geen tijd om 2.0 vandaag er op zetten en morgen ook niet denk ik. Wordt waarschijnlijk loopt van volgende week ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Rambo schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:42:
Heb met Open Desire continu problemen met internet. Market downloads die blijven hangen. Internetten wat alleen lukt met 3G en niet met Wifi ... damn.
Ik precies hetzelfde! Internet werkt niet met wifi, market zoeken lukt prima maar vervolgens blijft ie op pauzeren staan. Erg jammer want ik lees er veel goede verhalen over.

Ik heb dit ook al even gezegd in het topic en daar zei iemand dat ik het topic door moest lezen. Heb ik gedaan en ik kom niet verder dan een oplossing om G aan te zetten in je router ipv mixed of N. Dit is natuurljik geen oplossing voor mij omdat ik hier met 80 mbit ziggo zit en deze wel wil gebruiken op mijn laptop. Oplossing werkte trouwens ook niet.

Dus als iemand hier een betere oplossing heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
thecompany schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:57:
[...]

Ik precies hetzelfde! Internet werkt niet met wifi, market zoeken lukt prima maar vervolgens blijft ie op pauzeren staan. Erg jammer want ik lees er veel goede verhalen over.

Ik heb dit ook al even gezegd in het topic en daar zei iemand dat ik het topic door moest lezen. Heb ik gedaan en ik kom niet verder dan een oplossing om G aan te zetten in je router ipv mixed of N. Dit is natuurljik geen oplossing voor mij omdat ik hier met 80 mbit ziggo zit en deze wel wil gebruiken op mijn laptop. Oplossing werkte trouwens ook niet.

Dus als iemand hier een betere oplossing heeft, graag!
Ik denk een andere ROM flashen, (ik had nl hetzelfde), of je kunt nog eens proberen hem opnieuw te flashen (alhoewel ik niet denk dat het help ...) Ik probeer OpenDesire ook regelmatig, maar ik kan er toch maar niet aan wennen, beetje te spartaans voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Icyzer schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:18:
Hebben meer mensen hier het idee dat bij Leedroid 1.9 de hardware knoppen minder goed reageren?
geen problemen hier zit nu op 1.9a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Rambo schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:42:
Market download problemen heb ik ook met stock rom. Werkt atm (weer...) niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Cyleo schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:07:
[...]

Market download problemen heb ik ook met stock rom. Werkt atm (weer...) niet lekker.
Klopt, ik ook (met de rooted stock van IEFTM in ieder geval).
Was gisteren rond middernacht ook al geklooi...

Lekker je OD er op laten en later nog eens proberen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Adam hoopt vanavond/vannacht een nieuwe versie van OpenDesire uit te brengen. Versienummer 4.0 gaat het worden. Nogal een sprong van 3.6.1.. ben benieuwd wat voor nieuwe features er in zullen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik mis de HTC dialer eigenlijk nog in een barebone zoals CM, OpenDesire en DeFrost. Weet iemand of dat stukje al door iemand beschikbaar is gesteld, zoals bijv. het HTC IME keyboard (ook onmisbaar trouwens!).

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

albino71 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:51:
Ik mis de HTC dialer eigenlijk nog in een barebone zoals CM, OpenDesire en DeFrost. Weet iemand of dat stukje al door iemand beschikbaar is gesteld, zoals bijv. het HTC IME keyboard (ook onmisbaar trouwens!).
dialer one doet ongeveer het zelfde (iig het zoeken in je telefoonboek via t9)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

LightYears schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:56:
[...]

dialer one doet ongeveer het zelfde (iig het zoeken in je telefoonboek via t9)
Ik lees daar verschillende berichten over, maar ga er toch eens naar kijken binnenkort.

Daarnaast sta ik open voor suggesties om die HTC dialer in bijv. OpenDesire te kunnen krijgen. :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Ik vind dialer one nog steeds totaal niet vergelijkbaar met die van htc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
RoD schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:54:
Adam hoopt vanavond/vannacht een nieuwe versie van OpenDesire uit te brengen. Versienummer 4.0 gaat het worden. Nogal een sprong van 3.6.1.. ben benieuwd wat voor nieuwe features er in zullen zitten :)
Yep, had zijn bericht gezien en wacht met spanning af op de nieuwe release...tot nu toe lopen de versies tm. 3.6.1 op mijn toestel prima stabiel en retesnel zoals we van OD gewend zijn. Alleen het batterijverbruik bij wifi-verbinding is voor mij echt te hoog..5% per uur in standby! Het verbruik bij normale 3G/H dataverbinding is wel erg goed...in standby max 1% per uur. Ben al terug naar 3.5.1 maar nog steeds het hoge verbruik bij wifi verbinding...wellicht toch iets te maken met m'n router? Volgende week eens uitgebreid testen op m'n werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
albino71 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:51:
Ik moet zeggen dat ik in 1e instantie ook de HTC dialer misde in de OD versies, maar ben er inmiddels achter dat de standaard Android dialer eigenlijk wel erg fijn is...sterker nog, ik vind 'm fijner dat de HTC dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

dafmay schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:23:
[...]

Ik moet zeggen dat ik in 1e instantie ook de HTC dialer misde in de OD versies, maar ben er inmiddels achter dat de standaard Android dialer eigenlijk wel erg fijn is...sterker nog, ik vind 'm fijner dat de HTC dialer.
Wat is er zo relaxed dan aan de android dialer? Want ik type gewoon heelvaak iemand z'n naam om te bellen. Of ik bel de laatste beller terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:54:
Waarschijnlijk heeft hij de 4.1,2,3,4,5,6,7,8,9 ook al lang klaar.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb nu de stable CyanogenMod 6.0 draaien op m'n Desire, maar ik vind het jammer dat de Google Apps niet allemaal in het Nederlands zijn (zoals de Market en Google Talk). Weet iemand of er ergens een Nederlandse versie te vinden is?

Ik zal zelf nog even proberen of ik die apps in het Nederlands uit de stock FroYo-versie kan kopiëren.

Edit: Uit de stock rom lukt het niet omdat die niet deodexed zijn, maar uit de pays rom lukt dat wel.

Edit2: Vervolgens crashte het vending process om de haverklap ... dus never mind. :)

[ Voor 21% gewijzigd door gday op 29-08-2010 14:27 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Ik heb nu A2SD draaiend gekregen, maar hoe bepaal je nu of een app op je SD geinstalleerd word of op je interne memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:54:
Ik heb nu A2SD draaiend gekregen, maar hoe bepaal je nu of een app op je SD geinstalleerd word of op je interne memory
Welke A2SD heb je het over? Als het over de apps2sd gaat met een ext3-partitie, gebeurd dat automatisch

Installeer Quick-system-info en kijk wat die aangeeft

Afbeeldingslocatie: http://nl.androlib.com/appscreenmax/pjtA.u.cs.png[

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:25:
[...]

Welke A2SD heb je het over? Als het over de apps2sd gaat met een ext3-partitie, gebeurd dat automatisch

Installeer Quick-system-info en kijk wat die aangeeft

[afbeelding][
Maar hoe zorg ik dan dat bepaalde apps op de telefoon geheugen komen. Bv widgets enzo?
En kan ik vanuit recovery die ext ook wipen, want er staan nu apps op van mijn vorige rom die nu om god weet welke rede heel erg raar doen...

[ Voor 11% gewijzigd door Icyzer op 29-08-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:35:
[...]

Maar hoe zorg ik dan dat bepaalde apps op de telefoon geheugen komen. Bv widgets enzo?
En kan ik vanuit recovery die ext ook wipen, want er staan nu apps op van mijn vorige rom die nu om god weet welke rede heel erg raar doen...
Welke rom heb je geflashed? En heb je de wipes gedaan? Voor je gaat flashen vanuit de recovery : factory-reset, wipe dalvik-cache, wipe data, wipe ext. Dan pas de rom flashen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:47:
[...]

Welke rom heb je geflashed? En heb je de wipes gedaan? Voor je gaat flashen vanuit de recovery : factory-reset, wipe dalvik-cache, wipe data, wipe ext. Dan pas de rom flashen.
Ik had eerst Leedroid geflashed en daarna alles gewiped en Pays geinstalleerd maar sommige apps stonden nog op A2SD

Hij geeft aan dat er al bijna 100mb aan apps op A2SD staat terwijl ik er nog geen 3 geinstalleerd heb.. Toch maar nog een keer opnieuw flashen dan en A2SD opnieuw formatteren

[ Voor 17% gewijzigd door Icyzer op 29-08-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:56:
[...]

Ik had eerst Leedroid geflashed en daarna alles gewiped en Pays geinstalleerd maar sommige apps stonden nog op A2SD
De Pays heeft de apps2sd-ext. Dat is dus goed. Waarschijnlijk zijn er toch eerder wat apps terecht gekomen op de fat32 partitie. Hang je telefoon als diskdrive aan je pc en kijk of er nog wat staat in de dir ".android_secure" wis dan de inhoud van die dir en flash opnieuw. En ga daarna GEEN apps handmatig verplaatsen. Is niet nodig met de apps2sd-ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:07:
[...]

De Pays heeft de apps2sd-ext. Dat is dus goed. Waarschijnlijk zijn er toch eerder wat apps terecht gekomen op de fat32 partitie. Hang je telefoon als diskdrive aan je pc en kijk of er nog wat staat in de dir ".android_secure" wis dan de inhoud van die dir en flash opnieuw. En ga daarna GEEN apps handmatig verplaatsen. Is niet nodig met de apps2sd-ext
Mmm in die dir stond niets. Ik denk dat Leedroid misschien tijdens de installatie zelf apps op de A2SD partitie zet en dat die dus na een reflash blijven staan. Want ik heb in pays heel veel apps precies hetzelfde als in leedroid. Zoals market enabler, cifsmanager, smoothcalendar, switchpro en cleardefaults. Terwijl die volgens mij niet standaard bij pays zitten, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:16:
[...]

Mmm in die dir stond niets. Ik denk dat Leedroid misschien tijdens de installatie zelf apps op de A2SD partitie zet en dat die dus na een reflash blijven staan. Want ik heb in pays heel veel apps precies hetzelfde als in leedroid. Zoals market enabler, cifsmanager, smoothcalendar, switchpro en cleardefaults. Terwijl die volgens mij niet standaard bij pays zitten, ofwel?
A2SD heeft een Froyo wijze . Dat betekent dat apps of gedeeltes daarvan geplaatst worden op de fat32 partitie van je sdkaart. Als jij een sdkaart hebt met een ext2/3 partitie dan zal apps2sd_oldschool_ext de applicaties zetten tijdens de install op de ext2/3 partitie van je sdkaart. Dus elke rom die apps2sd-oldschool-ext2/3 heeft ondersteund, zal dat automatisch voor je doen. Hoef je verder niet zelf mee te prutsen.

En gewoon een fullwipe doen zoals al eerder aangegeven

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:19:
[...]
Waarschijnlijk heeft hij de 4.1,2,3,4,5,6,7,8,9 ook al lang klaar.... ;)
Jaja...we weten zolangzamerhand wel dat je geen OD aanhanger bent ;)

Ps so far nog geen 4.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:27:
[...]

Jaja...we weten zolangzamerhand wel dat je geen OD aanhanger bent ;)

Ps so far nog geen 4.0 :)
Nah, als je dat allemaal zo leest, dan wordt je er dus echt niet vrolijk van... ;)

En ja, ik heb al diverse uitvoeringen uitvoerig geprobeerd

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:29:
[...]

Nah, als je dat allemaal zo leest, dan wordt je er dus echt niet vrolijk van... ;)

En ja, ik heb al diverse uitvoeringen uitvoerig geprobeerd
Bevreemd mij dus ook alle opmerkingen en klachten op xda, destemeer aangezien ik echt geen enkel probleem heb met de verschillende OD versies vanaf 3.3.0. Alleen het hoge batterijverbruik bij wifi is jammer, daarentegen is bij een normale dataverbinding het batterijverbruik echt wel heel erg goed...vanochtend 4 uur lang m'n telefoon niet aangeraakt en nog steeds 100% batterij over! Dus...ik vind OD wel degelijk een van de beste custom rom's op het moment, maar dit is ook voor een groot deel mijn persoonlijke voorkeur (geen-sense, clean, snel, eventueel OC-ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:21:
[...]

A2SD heeft een Froyo wijze . Dat betekent dat apps of gedeeltes daarvan geplaatst worden op de fat32 partitie van je sdkaart. Als jij een sdkaart hebt met een ext2/3 partitie dan zal apps2sd_oldschool_ext de applicaties zetten tijdens de install op de ext2/3 partitie van je sdkaart. Dus elke rom die apps2sd-oldschool-ext2/3 heeft ondersteund, zal dat automatisch voor je doen. Hoef je verder niet zelf mee te prutsen.

En gewoon een fullwipe doen zoals al eerder aangegeven
ik heb inderdaad met ext2/3. Maar ik snap er niets van, ik heb weer alles gereset maar de apps van daarvoor blijven staan. Ook apps die ik om god weet welke reden niet kan uninstallen blijven staan... :(

bah en nu werkt mijn update.zip niet meer mee :(

[ Voor 3% gewijzigd door Icyzer op 29-08-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Opendesire 4.0:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768624

Hopelijk dat deze geen wifi problemen heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Yep...al aan 't flashen :) Inderdaad wifi is voor mij het belangrijkste verbeterpunt! Anders terug naar 3.5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
dafmay schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:34:
[...]

Yep...al aan 't flashen :) Inderdaad wifi is voor mij het belangrijkste verbeterpunt! Anders terug naar 3.5.1.
Via de wifi van mijn vriendin werkt ie prima, ik kan dinsdag mijn eigen wifi testen.

De rom is verder wel retesnel, swype gaat ook weer een stukje sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
thecompany schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:22:
[...]

Via de wifi van mijn vriendin werkt ie prima, ik kan dinsdag mijn eigen wifi testen.

De rom is verder wel retesnel, swype gaat ook weer een stukje sneller
Ja heel erg snel indeed! Sterker nog...Market werkt nu ook weer snel, nadat het de afgelopen dagen niet al te best was. Nog een voorbeeld : Copilot opstarten de 1e keer duurt nu nog maar zo'n 4 seconden, waar dat altijd toch wel een seconde of 8 was...2x zo snel dus...ja echt retesnel en soepel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de GoT smiley's in de SMS/Talk/Google apps te krijgen? Het blijven namelijk de beste smiley's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:54:
[...]

ik heb inderdaad met ext2/3. Maar ik snap er niets van, ik heb weer alles gereset maar de apps van daarvoor blijven staan. Ook apps die ik om god weet welke reden niet kan uninstallen blijven staan... :(

bah en nu werkt mijn update.zip niet meer mee :(
Als je een rom vers flashed na een full-wipe, dan zullen de apps die in die rom gebakken zitten over het algemeen niet te uninstallen zijn. Die krijg je, heb je, en daar moet je maar mee leven. Apps die je zelf installeert uit de market kan je uiteraard gewoon weer de-installeren.

Kan je eens aangeven puntsgewijs hoe je nu precies te werk gaat? Dan is het helpen misschien wat makkelijker. Als eerste is het misschien wel handiger om de recovery, die echt belangrijk is, goed en permanent te flashen. De recovery van Amon-Ra op de UnrEVOked manier zoals eerder in dit topic is daar zeer geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik hoop dat ze snel HBoot 0.92 hackable krijgen want die kun je op het moment nog niet rooten :( wat suckt voor mensen met een SLCD.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag m'n Desire gaan rooten. Ik dacht, ik neem even een kijkje in het menu wat je krijgt als je met de back-knop ingedrukt opstart. Wat zijn die letters focking klein zeg. ik wordt echt te oud voor dit soort dingen. Ik kan het amper lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Rutix schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:58:
Ik hoop dat ze snel HBoot 0.92 hackable krijgen want die kun je op het moment nog niet rooten :( wat suckt voor mensen met een SLCD.
Huh, dat kan toch al?

[HOWTO] Downgrade froyo (2.2) to stock 2.1 - any HBOOT - easy utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Heb sinds vandaag Leedroid 2.0a draaien op men desire icm met de nieuwe Radio (versie 32.46.00.32U_5.10.05.17_2) en moet zeggen alles werkt top. De Leedroid rom is sowieso geniaal en samen met die nieuwste Radio (en de vorige trouwens ook) heb ik ook echt stukken beter bereik dan voorheen.

Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
"- They result in a broken screen on SLCD phones."

lijkt me niet heel erg handig! ;).

edit: beter lezen |:(

Overigens heb ik een probleempje met OpenDesire. Ik heb hem gewiped en geflasht, toen deed mn trackpad het niet meer. Daarna voor de zekerheid nog eens alles gewiped, en opnieuw geflasht, maar nu heb ik het probleem dat het trackpad af en toe uitvalt. Na een reboot is het weer over, maar het is toch wel erg lastig. Heeft iemand datzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 13-09 13:08
L0we schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:29:

Zoals ik het lees gold dat voor alle previous methoden. Dus niet voor deze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
grun93 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:38:
[...]

Zoals ik het lees gold dat voor alle previous methoden. Dus niet voor deze. :)
offtopic:
Ik was iets te snel ja... Sta er altijd weer van te kijken dat er zó snel nieuwe hacks zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
L0we schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:29:
[...]

Overigens heb ik een probleempje met OpenDesire. Ik heb hem gewiped en geflasht, toen deed mn trackpad het niet meer. Daarna voor de zekerheid nog eens alles gewiped, en opnieuw geflasht, maar nu heb ik het probleem dat het trackpad af en toe uitvalt. Na een reboot is het weer over, maar het is toch wel erg lastig. Heeft iemand datzelfde probleem?
Een zwart SLCD scherm is inderdaad geen fijne bijkomstigheid... Het onderstaande zou wel moeten werken, maar ik lees wisselende successen in de thread. Als je het van plan bent, zou ik hem eerst even helemaal doorlezen.

edit] sneller typen...

De laatste OD heb ik (nog) niet geprobeerd, omdat er bij mij meestal iets niet goed functioneert. Dan weer een trage market, geen wifi/3G, enz. Ik zit nu even bij Leedroid 2.0a, en deze bevalt mij uitsteken :) Ik blijf toch bij de Sense ROM's hangen, alhoewel ik LauncherPro gebruik.

[Root] SLCD HBOOT 0.92

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 31-08-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
janvanduschoten schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:44:
[...]

Een zwart SLCD scherm is inderdaad geen fijne bijkomstigheid... Het onderstaande zou wel moeten werken, maar ik lees wisselende successen in de thread. Als je het van plan bent, zou ik hem eerst even helemaal doorlezen.

edit] sneller typen...

De laatste OD heb ik (nog) niet geprobeerd, omdat er bij mij meestal iets niet goed functioneert. Dan weer een trage market, geen wifi/3G, enz. Ik zit nu even bij Leedroid 2.0a, en deze bevalt mij uitsteken :) Ik blijf toch bij de Sense ROM's hangen, alhoewel ik LauncherPro gebruik.

[Root] SLCD HBOOT 0.92
De laatste (4.0) werkt bij mij erg goed! eigenlijk helemaal geen problemen met wifi, market of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:05
problemen met wifi en verbindingsproblemen "kunnen" ook door (te) oude radio versies komen.

http://forum.xda-develope...read.php?t=687464&page=59

Hier vind je de laatste radio's van gister en vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

janvanduschoten schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:44:
[...]

edit] sneller typen...

[Root] SLCD HBOOT 0.92
Zelf zit ik al weer een aardig tijdje op OpenDesire, vanaf versie 1.xx ofzo. Heb eigenlijk nooit problemen. De batterijduur wisselt wel eens per rom, maar is sowieso stukken beter dan standaard. Verder gebruik ik het wel in combinatie met Launcher Pro, Blackbar met Circle Battery, HTC_IME en Dialer One. Het enige wat ik mis is een fullscreen rss reader widget, daarvoor heb ik nog geen goed (gratis) alternatief gevonden. Misschien toch maar eens een keer een creditcard regelen.

Wie gebruikt er overigens Swype? Vind het voor sms best goed werken, alleen voor invullen van webadressen is het helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
wph schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:56:
[...]

Zelf zit ik al weer een aardig tijdje op OpenDesire, vanaf versie 1.xx ofzo. Heb eigenlijk nooit problemen. De batterijduur wisselt wel eens per rom, maar is sowieso stukken beter dan standaard. Verder gebruik ik het wel in combinatie met Launcher Pro, Blackbar met Circle Battery, HTC_IME en Dialer One. Het enige wat ik mis is een fullscreen rss reader widget, daarvoor heb ik nog geen goed (gratis) alternatief gevonden. Misschien toch maar eens een keer een creditcard regelen.

Wie gebruikt er overigens Swype? Vind het voor sms best goed werken, alleen voor invullen van webadressen is het helemaal niks.
Ik gebruik het nu een week en ook webadressen, dus normaal typen gaat perfect als je autoverbetering hebt uitgezet (vind ik sowieso irritant, ook bij andere tobo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Voor de gein maar weer eens een Sense-gebaseerde rom geprobeerd, na een tijdje met OD (tm 4.0) te hebben gewerkt. De OD rom's bevallen mij overigens uitstekend! ...ik ervaar geen van de problemen die in de xda thread worden gemeld. Alleen het batterijverbruik bij wifi is nogal hoog (vanwege wifi N drivers).

Dus nu deze :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=742371

Ik vind de look erg mooi, zeker icm de lockscreen die wordt gebruikt in deze rom. Verder valt de Linpack benchmark zelfs hoger uit dan die van OD...dat is toch wel opvallend. In gebruik is deze rom lekker soepel...zelfs bij gebruik van Sense :) En ik ben toch niet echt een liefhebber van Sense, gebruik veel liever Lancher Pro Plus. Enfin...een erg prettige rom! Nu batterijverbruik wifi eens testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Grappig, ik ben net andersom gegaan, van Pays naar LeeDroid, en nu dus naar OpenDesire. Werkt ook lekker snel, en bij OD kan ik ook de verlichting van mijn hardbuttons uitzetten, vind ik persoonlijk prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zit te overwegen om mijn Desire ook te gaan rooten/custom roms te gaan draaien. Maar dan zal het vooral zijn om het energieverbruik te minderen.
Tot nog toe heb ik weinig informatie over het voordeel van updaten van de radio fw kunnen vinden. De startpost zegt alleen dat je moet updaten, verder 0,0 info over de fw.
Kan iemand mij vertellen hoeveel impact de ("juiste") custom roms/geupdate radio fw hebben op het energieverbruik in vergelijking met de originele HTC froyo fw/radio?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:22
Tutti-frutti schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:49:
Ik zit te overwegen om mijn Desire ook te gaan rooten/custom roms te gaan draaien. Maar dan zal het vooral zijn om het energieverbruik te minderen.
Tot nog toe heb ik weinig informatie over het voordeel van updaten van de radio fw kunnen vinden. De startpost zegt alleen dat je moet updaten, verder 0,0 info over de fw.
Kan iemand mij vertellen hoeveel impact de ("juiste") custom roms/geupdate radio fw hebben op het energieverbruik in vergelijking met de originele HTC froyo fw/radio?
Probeer dit eens als je hem geroot hebt; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=755903.
Scheelt echt stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:44:
Grappig, ik ben net andersom gegaan, van Pays naar LeeDroid, en nu dus naar OpenDesire. Werkt ook lekker snel, en bij OD kan ik ook de verlichting van mijn hardbuttons uitzetten, vind ik persoonlijk prettig.
:) Ja zo flashen we er lekker op los. OD is een erg prettige rom, en er was dan voor mij geen enkele reden om daar van af te stappen anders dan om weer eens iets anders uit te proberen. Nandroid maak het ons wat dat betreft zo heerlijk makkelijk...je kunt binnen 3 minuten terug naar een oude vertrouwde rom!

Ps LeeDroid heeft mij nooit kunnen bekoren maar Pays 1.9 en 2.0 heb ik goede ervaringen mee (dankzij jouw tip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heb ik gelezen ja. Nu weet ik niet of dat bij mij gaat schelen, omdat hij als hij opgeladen is al op 100% zit en 41**mv (in die thread lees ik dat hij vaak bij 90-95% stopt met opladen). Maar ben vooral benieuwd naar het effect van radio fw updaten en custom roms mbt batterijduur. Als ik uiteindelijk ga rooten ga ik zeker opnieuw calibreren en downclocken bij standby.

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 01-09-2010 14:03 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1 ... 21 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.