[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.606 views

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Voor mensen die SenseHD gebruiken: Met Aurax Sense HD 1.2 (Beta) mis je wat items uit de Market..

Protecteds app verschijnen niet. Waarschijnlijk moet Google weer eens iets moet registreren oid..

iRacing Profiel

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:39
MrBarBarian schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:06:
Voor mensen die SenseHD gebruiken: Met Aurax Sense HD 1.2 (Beta) mis je wat items uit de Market..

Protecteds app verschijnen niet. Waarschijnlijk moet Google weer eens iets moet registreren oid..
Market enabler gebruiken zou etmoeten oplossen denk ik ;)
Sandrioni schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:32:
[...]

Ok, en deze kun je gewoon flashen zoals elke andere image? Dus, recovery, flash zip from sdcard, even browsen, etc?

Zo ja, maakt de volgorde dan nog uit?
Die manier heb ik ook gewoon gebruikt en is goed :)

Volgorde is Radio/Rom/RIL naar mijn weten ;)

[ Voor 33% gewijzigd door XoReP op 29-09-2010 14:20 ]

Verwijderd

Ik heb zojuist weer geupdate naar de nieuwste versie van openDesire, maar waar ik me nu al een hele tijd aan stoor is dat ik geen Nederlands woordenboek erop heb staan om mijn typfouten en dergelijke snel te corrigeren in emails en smsjes. Als ik naar Taal en toetsenbordinstellingen ga en dan naar android keyboard en invoertalen, staat er voor duits engels en italiaans wel "woordenboek beschikbaar" maar niet voor nederlands?

Is er een pack wat ik ergens vandaan kan toveren?

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:31:
Ik heb zojuist weer geupdate naar de nieuwste versie van openDesire, maar waar ik me nu al een hele tijd aan stoor is dat ik geen Nederlands woordenboek erop heb staan om mijn typfouten en dergelijke snel te corrigeren in emails en smsjes. Als ik naar Taal en toetsenbordinstellingen ga en dan naar android keyboard en invoertalen, staat er voor duits engels en italiaans wel "woordenboek beschikbaar" maar niet voor nederlands?

Is er een pack wat ik ergens vandaan kan toveren?
Aangezien ik het standaard Android keyboard nog nooit gebruikt heb, was me dit nog nooit opgevallen. Ik weet niet of je erg gehecht bent aan het standaard keyboard, maar als je het HTC_IME keyboard download, heb je wel gewoon een Nederlands woordenboek.

Verwijderd

Ik heb even snel gezocht op xda en en de market voor die HTC_IME maar ik kan deze nergens vinden, ben ik scheel :p?

• wph

wph

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

Scheel zal ik niet zeggen, maar t was niet moeilijk te vinden ;-)

Verwijderd

Hmm, bedankt! ik had hem zelf wel al gezien, maar hij stond in het Nexus one forum dus had hem dan ook snel weer weggeklikt (a). Heb hem nu draaien en inderdaad hij begrijpt mijn nederlandse woorden \o/

Verwijderd

wph schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:52:
[...]

Topic gaat hard, dan mezelf maar even quoten :P
Linux Livecd gebrand, computer afsluiten, opnieuw opstarten.
Disclaimer volgt over de risico's van het flashen van een andere HBoot.
Telefoon aangesloten op USB, op enter gedrukt en het hele proces begint.
Het proces bestaat uit drie stappen en het enige wat je hoeft te doen is wachten, geen foutmeldingen tegengekomen en een minuut of 5 verschijnt op je pc dat het proces voltooid is en op je telefoon zie je een bootloader staat die nu AlphaRev heet, versie 0.93 is en het belangrijkste: S-Off.

Gelukkig geen problemen tegengekomen tijdens het flashen, toen ik het topic doorlas op XDA zag ik toch best wat mensen met problemen. Meestal redeneer ik dan maar zo: de mensen die geen problemen hebben posten een stuk minder in zo'n topic :+
Zou je mij eens in Jip en Janneke taal uit kunnen leggen wat ik als enduser in de praktijk heb aan S-off? Voorals nog lijkt het mij meer wat voor dev's. Maar misschien dat jij mij voorbeelden kan noemen waarom ik dit beslist moet doen

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
Zijn er mensen hier die met Defrost 4.7 een battery in de werkbalk hebben (liefst blauw) die ook de percentages aangeeft hoeveel 'sap' er nog in zit?
Heb er nu twee geprobeerd, maar beide zorgde voor problemen....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:48
l3art schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:22:
Zijn er mensen hier die met Defrost 4.7 een battery in de werkbalk hebben (liefst blauw) die ook de percentages aangeeft hoeveel 'sap' er nog in zit?
Heb er nu twee geprobeerd, maar beide zorgde voor problemen....
je kan het het beste via cyanogenmod settings doen, ergens in de taskbar settings ;) werkt crossversion prima, alleen iets minder mooi.

• wph

wph

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:55:
[...]

Zou je mij eens in Jip en Janneke taal uit kunnen leggen wat ik als enduser in de praktijk heb aan S-off? Voorals nog lijkt het mij meer wat voor dev's. Maar misschien dat jij mij voorbeelden kan noemen waarom ik dit beslist moet doen
Voor developers zal het het ongetwijfeld meer voordelen hebben dan voor end-users, maar er zijn wel degelijk dingen waarbij het handig is.
Bijvoorbeeld voor het gebruik van Metamorph (Themes) YouTube: Using Metamorph to Install a Custom Theme - Motorola DROID
Daarnaast kan het van pas komen om voor bepaalde roms (Desire HD) om de partities van het interne geheugen te veranderen van grootte zodat alles vanuit het interne geheugen kan draaien ipv vanaf ext3.
Ook wel handig is dat je nu gewoon dingen in /system en /data kan verwijderen als je bv een rom flashed en er zitten dingen in die je niet gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door wph op 29-09-2010 17:41 ]

Verwijderd

wph schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:40:
[...]

Voor developers zal het het ongetwijfeld meer voordelen hebben dan voor end-users, maar er zijn wel degelijk dingen waarbij het handig is.
Bijvoorbeeld voor het gebruik van Metamorph (Themes) YouTube: Using Metamorph to Install a Custom Theme - Motorola DROID
Daarnaast kan het van pas komen om voor bepaalde roms (Desire HD) om de partities van het interne geheugen te veranderen van grootte zodat alles vanuit het interne geheugen kan draaien ipv vanaf ext3.

Ook wel handig is dat je nu gewoon dingen in /system en /data kan verwijderen als je bv een rom flashed en er zitten dingen in die je niet gebruikt.
Vooral dat laatste zou een reden kunnen zijn om dan toch maar S-off te flashen.

Geen ADB/SDK meer of voor het flashen de zip aanpassen. Maar gewoon apk's met de filemanager verwijderen of toevoegen.

Is dat een juiste conclusie?

• wph

wph

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:53:
[...]

Vooral dat laatste zou een reden kunnen zijn om dan toch maar S-off te flashen.

Geen ADB/SDK meer of voor het flashen de zip aanpassen. Maar gewoon apk's met de filemanager verwijderen of toevoegen.

Is dat een juiste conclusie?
Dat is een juiste conclusie, heb het net nog even getest door Gallery3D uit /system te halen en op de sdcard te zetten, hij verdwijnt dan direct uit de Launcher. Had het zelf namelijk ook nog niet geprobeerd >:)

Installeren ging iets omslachtiger, Gallery3D teruggezet op de goede plek (/system/app) en dan moest ik nog even op installeren drukken.

[ Voor 14% gewijzigd door wph op 29-09-2010 18:19 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand ervaring met het partitioneren van zijn sdcard? Ik had het eerst zelf gedaan in Linux (ext2/swap/fat32), maar toen zag Clockwork mijn FAT32 partitie niet. Alles verlief wel heerlijk snel.
Nu heb ik het met ROMmanager gedaan, maar het laden van bijv foto's is verschrikkelijk sloom. Ook USB file transfer is supertraag (max 700kb/s).

Het gaat om een 16GB Class 4 kaartje.

Verwijderd

wph schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:14:
[...]

Dat is een juiste conclusie, heb het net nog even getest door Gallery3D uit /system te halen en op de sdcard te zetten, hij verdwijnt dan direct uit de Launcher. Had het zelf namelijk ook nog niet geprobeerd >:)

Installeren ging iets omslachtiger, Gallery3D teruggezet op de goede plek (/system/app) en dan moest ik nog even op installeren drukken.
Nah, dan gaan we ook maar even een iso'tje fikken...
;)

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36
of gebruik dit om een bootable usb stickje te maken. scheeld weer een cdje :)

Verwijderd

DrNizeGuy schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:25:
of gebruik dit om een bootable usb stickje te maken. scheeld weer een cdje :)
Ik heb nog een pc die niet boot van USB... ;) Een ouwe Escom uit 1992... ;) Maar thanks voor de tip... :P

Even een update-tje. S-off dus even geregeld. Via mijn file-manager de browser.apk en odex verwijderd uit /system/app. Browser was daarna niet meer aanwezig in me apps. Daarna teruggezet met de filemanager, reboot en hij was er weer. Moest wel de system en data partitie eerst mounten. Dit is voor mij denk ik een prima/handige optie zo met die S-off.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 23:11 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
S-off is echt heel eenvoudig te krijgen, je hoeft echt weinig zelf te doen. Even met IMGburn (=gratis) de image branden van XDA, even pc rebooten en boot op cd zetten, en dan het verhaaltje op je scherm lezen, de rest gaat vanzelf. Kan me bijna niet voorstellen dat iemand dat verprutst. Wel lekker dat ik nu van dat ellendige witte HTC splash screen af ben :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
janvanduschoten schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:56:
S-off is echt heel eenvoudig te krijgen, je hoeft echt weinig zelf te doen. Even met IMGburn (=gratis) de image branden van XDA, even pc rebooten en boot op cd zetten, en dan het verhaaltje op je scherm lezen, de rest gaat vanzelf. Kan me bijna niet voorstellen dat iemand dat verprutst. Wel lekker dat ik nu van dat ellendige witte HTC splash screen af ben :)
Right, en dát zou voor mij het de doorslaggevende reden zijn voor S-OFF ;-)

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
wph schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:14:
Dat is een juiste conclusie, heb het net nog even getest door Gallery3D uit /system te halen en op de sdcard te zetten, hij verdwijnt dan direct uit de Launcher.
Bij S-off staat dat de eis is dat je het toepast op een rooted rom, toch?

Betekent dat dat ik eerst moet rooten, bijvoorbeeld met Unevoked3, en daarna S-off draaien? Ik ben nog niet zo heel thuis in dit wereldje, heb de Desire ook pas een week, maar wil er graag mee aan de gang.

• janvanduschoten
DRvDijk schreef op donderdag 30 september 2010 @ 07:16:
[...]

Right, en dát zou voor mij het de doorslaggevende reden zijn voor S-OFF ;-)
Je kunt het splash screen heel eenvoudig wijzigen door met dit programma een .bmp afbeelding te laden en op het knopje te drukken. Voorbeelden van Splash screens vind je ook op xda. Let wel op dat de afbeelding de juiste afmetingen heeft ( 480 x 800) en een .bmp is.
grun93 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 07:39:
[...]

Bij S-off staat dat de eis is dat je het toepast op een rooted rom, toch?

Betekent dat dat ik eerst moet rooten, bijvoorbeeld met Unevoked3, en daarna S-off draaien? Ik ben nog niet zo heel thuis in dit wereldje, heb de Desire ook pas een week, maar wil er graag mee aan de gang.
Klopt, dit werkt alleen bij geroote toestellen. Dus eerst rooten, daarna S-off draaien.

[ Voor 29% gewijzigd door janvanduschoten op 30-09-2010 08:18 ]

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
Hoe ver ik het gehoord heb zou door s-off metamorph nu werken op de desire. Heeft iemand dit al getest?
Heb je een theme nodig dat speciaal voor de desire gemaakt is of kan ik ook een nexus one morph pakken?

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01
Heb de iso gedraaid onder VirtualBox en alles is goed gegaan. Nou wilde ik proef op de som nemen door onder mijn system/apllication een apk te verwijderen maar krijg geen toegang om iets te verwijderen. Heb onder spare parts de optie read/write gekozen onder remount/system maar desondanks nog geen succes

• wph

wph

Heb je het ook al geprobeerd met RootManager?

• hopiconjo
root of rom manger. rom manger heb je optie fix permissions maar krijg melding Error occured running priviledged commands

Verwijderd

hopiconjo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:33:
Heb de iso gedraaid onder VirtualBox en alles is goed gegaan. Nou wilde ik proef op de som nemen door onder mijn system/apllication een apk te verwijderen maar krijg geen toegang om iets te verwijderen. Heb onder spare parts de optie read/write gekozen onder remount/system maar desondanks nog geen succes
Het enige wat ik kan bedenken, is dat spare parts de data en system-partitie niet mount. Zelf gebruik ik deze filemanager en daar kan je de partities mee mounten. Bij mij werkte het verwijderen van apps prima op deze manier en met S-off.

Afbeeldingslocatie: http://www.androlib.com/appscreenmax/ii.cs.png

• wph

wph

hopiconjo schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:51:
root of rom manger. rom manger heb je optie fix permissions maar krijg melding Error occured running priviledged commands
Mijn fout, ik bedoelde RootExplorer

• hopiconjo
Thanx beide proggies werken. Nu wil de standaard htc exchange verwijderen om apk van corporat exchange apk te instaleren (deze ondersteunt meerder exchange accounts). Is dit alleen mail.apk of dient er meer te worden verwijderd.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02
Luqq schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:37:
[...]

je kan het het beste via cyanogenmod settings doen, ergens in de taskbar settings ;) werkt crossversion prima, alleen iets minder mooi.
Top dank voor deze tip.
Batterij zelf is dan niet blauw te krijgen maar in ieder geval wel percentages.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
Voor iedereen die een bootloop krijgt met de nieuwe Sense HD rom, dat is als volgt te fixen:
http://forum.xda-develope...p?p=8335508&postcount=207
Heb ik zelf geschreven in m'n beste Engels en Neophyte heeft 't in zijn post gezet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 14:37
De tool werkt niet met mijn unbranded unrevoked HTC Desire.
De gsm wordt wel herkend, maar AlphaRev meldt dat die niet ondersteund wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door mark_vs op 01-10-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:23

IEF

Why so serious?

mark_vs schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:56:
De tool werkt niet met mijn unbranded unrevoked HTC Desire unrevoked.
De gsm wordt wel herkend, maar AlphaRev meldt dat die niet ondersteund wordt.
En dat is met de laatste versie? (1.3)
Zo ja, welke ROM gebruik je?

En krijg je wellicht nog andere foutmeldingen van de livecd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
IEF schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:32:
[...]

En dat is met de laatste versie? (1.3)
Zo ja, welke ROM gebruik je?

En krijg je wellicht nog andere foutmeldingen van de livecd?
Ah, dat was met versie 1.2.
Ik probeer het meteen even met 1.3.
I'll come back to you.

----

Met versie 1.3 loopt het vast bij/tijdens de 3e stap, met een unrecoverable error.
Android version
2.2
Baseband version
32.44.00.32U_5.09.05.30_2
Kernel version
2.6.32.15-g6a358a9 htc-kernel@and18-2 #1
Build number
2.10.405.2 CL226611 release-keys
Software number
2.10.405.2
Browser version
WebKit 3.1

Hoe kan ik zien dat AlphaRev effect heeft gehad?
Ik kan nu bijvoorbeeld wel de system app com.htc.StockWidget.apk verwijderen met de betaalde app SystemApp Remover.

[ Voor 47% gewijzigd door mark_vs op 01-10-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:51:
[...]

Het enige wat ik kan bedenken, is dat spare parts de data en system-partitie niet mount. Zelf gebruik ik deze filemanager en daar kan je de partities mee mounten. Bij mij werkte het verwijderen van apps prima op deze manier en met S-off.

[afbeelding]
Ik heb een soortgelijke app (rootexplorer), en daar heb ik in system/apps (read&write) een aantal APK's verwijderd. Ze bleken niet direct verwijderd, ook niet na opnieuw opstarten. Nog sterker, ze stonden nog gewoon in system/apps.

Heeft dit te maken met de manier waarop ik heb geROOT (=Unrevoked)?
Is er een andere manier :) ?! Ik stoor me mateloos aan HTC Peep en zo...

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Sandrioni schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:31:
[...]

Ik heb een soortgelijke app (rootexplorer), en daar heb ik in system/apps (read&write) een aantal APK's verwijderd. Ze bleken niet direct verwijderd, ook niet na opnieuw opstarten. Nog sterker, ze stonden nog gewoon in system/apps.

Heeft dit te maken met de manier waarop ik heb geROOT (=Unrevoked)?
Is er een andere manier :) ?! Ik stoor me mateloos aan HTC Peep en zo...
Dat is 1 van de redenen om je toestel s-off te krijgen.
Met alleen root heb je ondanks dat geen read/write toegang tot /system.

Lees je even in over s-off/s-on.
mark_vs schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:15:
[...]

Ah, dat was met versie 1.2.
Ik probeer het meteen even met 1.3.
I'll come back to you.

----

Met versie 1.3 loopt het vast bij/tijdens de 3e stap, met een unrecoverable error.
Dan is het het beste dat we even realtime kijken. Zoals aangegeven op de site
en livecd, irc.freenode.net #alpharev .

[ Voor 24% gewijzigd door IEF op 01-10-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Maar de telefoon doet het gewoon nog goed.
Zie mijn ge-edit-te tekst hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Even tussendoor een klein applausje voor IEF voor de S-off. Geen idee hoe je het hebt gedaan, maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

janvanduschoten schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:29:
Even tussendoor een klein applausje voor IEF voor de S-off. Geen idee hoe je het hebt gedaan, maar _/-\o_
Inderdaad...

HTC, F-Off, IEF heeft gezorgd voor S-Off

Petje-Off

:)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 23:17

L0g0ff

omg

koekjeh schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:20:
Hoe ver ik het gehoord heb zou door s-off metamorph nu werken op de desire. Heeft iemand dit al getest?
Heb je een theme nodig dat speciaal voor de desire gemaakt is of kan ik ook een nexus one morph pakken?
Metamorph start na de s-off goed op maar het apply'en van die themes gaat minder succesvol. Nu heb ik wel allemaal eigen zaken erin zitten proppen (kan bijna niet anders met een kale opendesire rom) dus het kan zijn dat die pad verwijzingen niet zo lekker staan of dat mijn launcher, contact, dialer apps de themes overrulen.

Ik denk dat je met een standaard sense rom meer succes hebt. Ik ga nog ff hobby'en ;)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deze ROM ziet er echt super vet uit. Met Sense HD & Camera ! Iemand al ervaring hiermee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Prima ROM, ik draai hem zelf ook ;) maar het is geen nieuwe Sense / HD rom.

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tjado schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:32:
Prima ROM, ik draai hem zelf ook ;) maar het is geen nieuwe Sense / HD rom.
Geen HD ROM? Dus ook niet met die 4sec boot shit? Dat zou wel flink balen zijn... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:58:
[...]

Geen HD ROM? Dus ook niet met die 4sec boot shit? Dat zou wel flink balen zijn... :(
Die rom heeft een theme die lijkt op Sense HD maar het is nog gewoon de oude Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jazzle schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:01:
[...]

Die rom heeft een theme die lijkt op Sense HD maar het is nog gewoon de oude Sense.
Shit... dan maar weer even een echte Sense HD ROM flashen. Er zijn nogsteeds geen HD ROM's met Camera toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

DennusB schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:58:
[...]

'die 4sec boot shit' is niets anders dan een deep sleep modus. Ofwel, alle hardware zo ongeveer uitzetten (inclusief telefoonfunctie), en gaan slapen.

Er werd eerder gespeculeerd dat het 'hibernation' zou zijn, wat het dus niet is.
Het is dus vooral marketing, in dit geval zelfs het foutief hernoemen van een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Vandaag is mijn Desire op een onduidelijk moment uitgegaan, en daarna wilde hij niet meer aangaan. Toen ik hem net kon inpluggen ging hij wel aan, maar hij blijft hangen op het HTC logo. Er staat een oude OpenDesire op (volgens mij 2.3 ofzo), maar ik heb er nog niet eerder problemen mee gehad.

Is dit wat bekend staat als een boot loop? Tips over waar ik een oplossing kan vinden?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 15:36
Een bootloop is dat je niet verder komt dan de splashscreen. Maar meestal gebeurt dit na een nieuwe ROM install dus waarom je dat nu hebt... Ik zou het eerst is even aan de lader leggen totdat de batterij vol is en dan proberen op te starten. Als er na 5min nog niks gebeurt even een Nandroid backup maken en de ROM opnieuw installeren. Evt. alles wipen (ervan uitgaande dat je nog wel in recovery kan komen. Anders is er iets anders mis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
djc schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:26:
Vandaag is mijn Desire op een onduidelijk moment uitgegaan, en daarna wilde hij niet meer aangaan. Toen ik hem net kon inpluggen ging hij wel aan, maar hij blijft hangen op het HTC logo. Er staat een oude OpenDesire op (volgens mij 2.3 ofzo), maar ik heb er nog niet eerder problemen mee gehad.

Is dit wat bekend staat als een boot loop? Tips over waar ik een oplossing kan vinden?
Ik heb hetzelfde gehad met OD, een black screen en daarna niet meer normaal functioneren. Het enige dat hielp was een andere ROM installeren. Ik heb nu Defrost erop staan met de laatst radio, en ben zeer tevreden. Geen enkel FC, en na 13, 5 uur nog 73% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb met de mijne (gestripte AuraxT 7.6.1.) 60 uur, nog geen 40% verbruikt.
Redelijk wat gebeld, sync met gmail altijd aan.

De truuk m.i.? WiFi uit, dat helpt echt!

Ik moet er ook bij zeggen dat ik FieldTest er ook uit had gesloopt.
Die doet iets met je mobiele verbinding volgens mij.
Ben nu een rommetje in elkaar aan het flansen met FieldTest er in.
Kijken wat die doet.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 12-09 21:27
albino71 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:08:
[...]

Ik heb met de mijne (gestripte AuraxT 7.6.1.) 60 uur, nog geen 40% verbruikt.
Redelijk wat gebeld, sync met gmail altijd aan.

De truuk m.i.? WiFi uit, dat helpt echt!

Ik moet er ook bij zeggen dat ik FieldTest er ook uit had gesloopt.
Die doet iets met je mobiele verbinding volgens mij.
Ben nu een rommetje in elkaar aan het flansen met FieldTest er in.
Kijken wat die doet.
http://forum.xda-develope...read.php?t=743172&page=26

Lees de eerste paar posts maar, je hebt je mobiel dus practisch niet verbruikt, tenminste, dat is wat de feiten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik heb mijn Desire geroot middels Unrevoked en de SD kaart geformatteerd; dat verliep allemaal prima. Daarna heb ik in recovery A2SD geinstalleerd en bij de reboot kom ik niet verder dan een wit scherm met HTC. Ik kan wel in Fastboot komen en in de Clockworkmod recovery. Ik neem aan dat m'n Desire gebricked is? Ik strand nu bij de info uit de beginpost; ik heb OS X, de SDK en de files uit de beginpost maar ik ben een noob met terminal. Wat ik in terminal intyp levert of 'command not found' op of 'no such file or directory'. Ik heb de bestanden uit de Tools folder van de SDK in m'n thuismap staan dus ik hoef niet meer in terminal naar een map te navigeren neem ik aan? Wat moet ik nu precies allemaal intypen in terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Fastboot bleek niet in de SDK te zitten dus ik heb Fastboot ergens vandaan getrokken. Met het commando ./fastboot oem boot bleek alles goed te staan; m'n Desire is niet gebricked. Ik kom alleen nog steeds niet verder dan het witte scherm met de groene HTC letters. Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen? Misschien een rom installeren of een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Leuke ontwikkelingen de laatste tijd met Sense HD en nu weer Android 2.2.1. Zijn er ook al ontwikkelingen om die 2 samen in 1 rom te bakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Kapitein Prozac schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:56:
Fastboot bleek niet in de SDK te zitten dus ik heb Fastboot ergens vandaan getrokken. Met het commando ./fastboot oem boot bleek alles goed te staan; m'n Desire is niet gebricked. Ik kom alleen nog steeds niet verder dan het witte scherm met de groene HTC letters. Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen? Misschien een rom installeren of een factory reset?
Heb je een ext partitie gemaakt? Sommige doms kunnen niet zonder ext partitie starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ja, ik heb middels ROM Manager gepartitioneerd.
Ik zie overigens in HBOOT heel snel de meldingen "PB99IMG.zip" en "no image or wrong image" voorbij komen. Zit daar misschien het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand al ervaring met die RCMixHD_v04 ROM ? Is ie stabiel & snel? Misschien dat ik deze wel geflashed krijg... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kapitein Prozac schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:33:
Ja, ik heb middels ROM Manager gepartitioneerd.
Ik zie overigens in HBOOT heel snel de meldingen "PB99IMG.zip" en "no image or wrong image" voorbij komen. Zit daar misschien het probleem?
Je kunt het beste nogmaals alles wipen(in je custom recovery menu), en de ROM opnieuw flashen. Lukt het niet, dan zou ik een andere ROM proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik had nog geen ROM toegepast. Ik had enkel gerooted en A2SD geinstalleerd, de ROM is de standaard Desire 2.2. Ik wilde die standaard ROM backuppen maar zover kwam ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Hmm, mijn probleem loste zichzelf op nadat ik een keer zonder SIM en SD-kaartje heb geboot...

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kapitein Prozac schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:06:
Ik had nog geen ROM toegepast. Ik had enkel gerooted en A2SD geinstalleerd, de ROM is de standaard Desire 2.2. Ik wilde die standaard ROM backuppen maar zover kwam ik helaas niet.
Ah, ik denk dat het probleem zich voor heeft gedaan met apps2sd. De kans is zeer aanwezig dat je aanwezige ROM dat niet ondersteunde, en dus vastliep. Gewoon even een andere ROM flashen, en u is klaar. Maak hiervan (nadat je alles lekker hebt ingesteld) wel een Nandroid backup, is altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
DennusB schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:47:
Iemand al ervaring met die RCMixHD_v04 ROM ? Is ie stabiel & snel? Misschien dat ik deze wel geflashed krijg... :/
Geen ervaring mee maar weet wel dat de camera voorlopig niet werkt met die rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ah, dus toch wipen en flashen en een ROM nemen met A2SD? Dan kan zeker ook een ROM zonder A2SD en de SD kaart opnieuw formatteren zonder ext?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jazzle schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:33:
[...]

Geen ervaring mee maar weet wel dat de camera voorlopig niet werkt met die rom.
Heb je enig idee waarom dat "voorlopig" niet gaat werken? Wat is het probleem precies waardoor ze hem niet aan de praat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
DennusB schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:36:
[...]

Heb je enig idee waarom dat "voorlopig" niet gaat werken? Wat is het probleem precies waardoor ze hem niet aan de praat krijgen?
Wat het probleem precies is durf ik niet te zeggen maar er werd vanuit gegaan dat wanneer de Desire Z rom zou lekken het probleem opgelost zou zijn omdat deze bijna dezelfde camera heeft als de oude Desire. Nu de Desire Z rom beschikbaar is blijkt het echter toch niet helemaal hetzelfde te zijn.

Blijkbaar kan het camera deel van de stock Desire rom dus niet met de Desire HD rom gebruikt worden, maar van de Desire Z wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:47
Sinds ik een andere ROM's geflashed heb af en toe rare problemen. :?
1. Zojuist pak ik de telefoon, die zich zelf uitgeschakeld heeft. Was niet meer in te schakelen, zonder eerst de accu eruit te halen. Daarna startte hij wel. (Alleen met OpenDesire ROM)
2. Het netwerk valt heel vaak weg. (Met MIUI en OpenDesire ROM)
3. Brightness staat steeds op zijn laagst, ondanks dat hij op automatisch draait.

Vaag. Ben er aan het denken om alles maar weer terug te flashen en te unrooten. Heb ook een andere radio ROM erop gezet, maar deze verandert de problemen niet.

Verder een dag de MIUI ROM uitgeprobeerd. Zie er allemaal erg mooi uit. Alleen jammer dat veel (ondanks installeren van English pack) in Chinees staat. Ik blijf deze ROM wel volgen. :)

edit:
Typo

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Een andere ROM flashen heeft gewerkt. Ik heb nu de MIUI ROM erop staan. Ik loop gelukkig niet tegen bovengenoemde problemen aan behalve dan een enkele Chinese zin ergens dieper verborgen en vooral inderdaad de lage brightness op auto. Ik heb de auto brightness maar uitgezet en de brightness op 50-55% gezet wat allround goed te doen is. Da's toch een minpunt want de auto brightness in de standaard ROM deed het altijd prima.

Zijn er meer ROMs met standaard grotere icons en is er niet ergens een handige overzichtsite van alle (gangbare) ROMs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat auto brightness het bij mij nooit goed gedaan heeft, ook niet met de stock ROM, helaas. Chinese tekens heb ik eigenlijk helemaal niet meer met MIUI (behalve de MIUI OTA app uiteraard), de laatste verdwenen bij mij op de een of andere manier pas na een extra reboot.

Nu wel één vastloper gehad met MIUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Zou inderdaad mooi zijn om een lijstje te maken. Maar links naar de ROMS is volgens mij niet toegestaan.

Begin langzaam af te vragen of Vodafone weer down is en of daarom mijn Desire geen ontvangst en internet heeft. Als dat zo is, is 1 van mijn bovenstaande problemen niet van toepassing (wil geen mensen afschrikken).

Edit voor beneden:
Dan heb ik nog het beleid van WM in mijn hoofd. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door xtreme_lunatic op 03-10-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Links naar ROMs mogen voor Android wel, staat gewoon in het beleid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Bij deze dan een paar (op het moment) populaire roms:

Miui 9.30 (ENG language pack en keyboard ingebakken) Download & XDA Post
RCMixHD v04 (Sense HD ROM geport vanaf Desire HD) Download & XDA Post
OpenDesire (latest) Download & XDA Post
LeeDrOiD 2.1a Mini Site
AuraxTSense v7.7 (met Sense HD skin, dus niet echt Sense HD) XDA Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
xtreme_lunatic schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:15:
Zou inderdaad mooi zijn om een lijstje te maken. Maar links naar de ROMS is volgens mij niet toegestaan.

Begin langzaam af te vragen of Vodafone weer down is en of daarom mijn Desire geen ontvangst en internet heeft. Als dat zo is, is 1 van mijn bovenstaande problemen niet van toepassing (wil geen mensen afschrikken).

Edit voor beneden:
Dan heb ik nog het beleid van WM in mijn hoofd. |:(
Jazzle schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:33:
Bij deze dan een paar (op het moment) populaire roms:

Miui 9.30 (ENG language pack en keyboard ingebakken) Download & XDA Post
RCMixHD v04 (Sense HD ROM geport vanaf Desire HD) Download & XDA Post
OpenDesire (latest) Download & XDA Post
LeeDrOiD 2.1a Mini Site
AuraxTSense v7.7 (met Sense HD skin, dus niet echt Sense HD) XDA Post
Als ik het zo zie, is er interesse in een website waar links naar Android ROMs opstaan die per toestel staan beschreven? Ik wil hier namelijk aan beginnen, maar als er geen interesse in zoiets is heeft 't ook weinig zin.
Lijkt mij wel leuk om te doen, ik merk namelijk dat het zoeken naar geschikte ROMs heel lang duurt en je totaal geen overzicht hebt van alle ROMs die er bijvoorbeeld voor de Desire zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Laatst online: 13-09 12:52
Met de aurax 7.7 ondervind ik bijna perfecte 720p mogelijkheden. Dus zeker de moeite waard om te proberen als je hier belang bij hebt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Heb nu Defrost ROM draaiend, maar ik blijf problemen houden met de ontvangst. Het is niet eens meer mogelijk om te bellen, gebeld te worden of te smsen. Wil heb terug in naar de oude staat brengen, maar omdat ik HBOOT 0.93 heb, lukt dat niet... |:(

Beetje frustrerend. Verder draait de Defrost ROM beter als de OpenDesire ROM. Hij werkt namelijk net wat sneller. Ook de auto-brightness functie werkt naar behoren. :)

[ Voor 6% gewijzigd door xtreme_lunatic op 03-10-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 13-09 13:08
Kees Kluskens schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:26:
Als ik het zo zie, is er interesse in een website waar links naar Android ROMs opstaan die per toestel staan beschreven? Ik wil hier namelijk aan beginnen, maar als er geen interesse in zoiets is heeft 't ook weinig zin.
Lijkt mij wel leuk om te doen, ik merk namelijk dat het zoeken naar geschikte ROMs heel lang duurt en je totaal geen overzicht hebt van alle ROMs die er bijvoorbeeld voor de Desire zijn.
Dat klopt, ik heb zeker belangstelling.

Ik sta op het punt om met rooten en flashen te beginnen, maar ik moet nog even een virtueel drempeltje over (dus tussen m'n oren). Ik ben niet echt bang dat ik hem mol, hooguit een paar tijdelijke hangers af en toe waar ik dan weer met jullie hulp uitkom. :)

M'n vorige smartphone, een Artemis met Windows 6.1, had ik ook regelmatig geflashed. Het is meer dat er zo enorm veel artikelen staan, hier en ook op xda-developers, dat ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie. Een site waar Roms overzichtelijk gepresenteerd worden, eventueel met voor- en nadelen, zou zeker helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 03-10-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
grun93 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:04:
[...]

Dat klopt, ik heb zeker belangstelling.

Ik sta op het punt om met rooten en flashen te beginnen, maar ik moet nog even een virtueel drempeltje over (dus tussen m'n oren). Ik ben niet echt bang dat ik hem mol, hooguit een paar tijdelijke hangers af en toe waar ik dan weer met jullie hulp uitkom. :)

M'n vorige smartphone, een Artemis met Windows 6.1, had ik ook regelmatig geflashed. Het is meer dat er zo enorm veel artikelen staan, hier en ook op xda-developers, dat ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie. Een site waar Roms overzichtelijk gepresenteerd worden, eventueel met voor- en nadelen, zou zeker helpen.
Ja inderdaad. Hier ben ik op dit moment mee bezig. Ik ben nou bijna klaar met het uiterlijk van de website (word heel simpel, zodat alles snel werkt en op de content gericht is) en alles wordt met WordPress (een blog systeem) erin gezet, zodat andere mensen ook eventueel eraan mee kunnen helpen.
De hele website wordt in het Engels gemaakt om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.

Als er nog mensen zijn die op vrijwillige basis mee willen helpen zou dit fijn zijn. Vooral mensen met andere toestellen, ik heb namelijk maar 1 Android toestel.

Bedankt voor de onbewuste tip, met de voor- en nadelen is inderdaad wel heel handig. Rooten is trouwens best leuk, maar ik kan het je afraden het te doen als je weinig tijd hebt. Stel dat er iets mis gaat dan is het niet leuk als je ineens weg moet en je telefoon dus naar de knoppen is.

[ Voor 17% gewijzigd door SpaceK33z op 03-10-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Kees Kluskens schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:29:
[...]

Ja inderdaad. Hier ben ik op dit moment mee bezig. Ik ben nou bijna klaar met het uiterlijk van de website (word heel simpel, zodat alles snel werkt en op de content gericht is) en alles wordt met WordPress (een blog systeem) erin gezet, zodat andere mensen ook eventueel eraan mee kunnen helpen.
Misschien is er nog iemand anders die op vrijwillige basis hieraan wil meehelpen? Ik maak trouwens alles in het Engels.
Het is een heel goed idee, en het opzetten van zo'n website is ook niet zo'n probleem, dat had ik eventueel ook wel willen doen. Het grote probleem is echter dat er iedere dag roms bij komen en bestaande roms soms elke week of vaker geupdate worden. Dit maakt het onderhouden van zo'n website gewoon heel erg veel werk.

Maar ik juich het initiatief wel toe en wil ook best wel een steentje bijdragen, alleen onderschat niet hoeveel werk je eraan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Kees Kluskens schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:29:
[...]

[knip]

Bedankt voor de onbewuste tip, met de voor- en nadelen is inderdaad wel heel handig. Rooten is trouwens best leuk, maar ik kan het je afraden het te doen als je weinig tijd hebt. Stel dat er iets mis gaat dan is het niet leuk als je ineens weg moet en je telefoon dus naar de knoppen is.
Zo is het. Heb nu een half werkende Desire (kan wel internetten, maar bellen en gebeld worden en smsen werkt sporadisch). Ik krijg het verder niet aan de praat, maar moet morgen wel werken, bellen en gebeld worden. Beetje balen als ik de helft van telefoontjes en smsjes ontvang... :(

Maar goed. Dus ook handig om op de website op te nemen hoe je alle stappen weer ongedaan kan maken ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

xtreme_lunatic schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:02:
Heb nu Defrost ROM draaiend, maar ik blijf problemen houden met de ontvangst. Het is niet eens meer mogelijk om te bellen, gebeld te worden of te smsen. Wil heb terug in naar de oude staat brengen, maar omdat ik HBOOT 0.93 heb, lukt dat niet... |:(
Ik heb ook HBOOT 0.93, je kunt toch via de backup van je ROM die je vanuit de recovery hebt gemaakt terug?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
xtreme_lunatic schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:51:
[...]
Zo is het. Heb nu een half werkende Desire (kan wel internetten, maar bellen en gebeld worden en smsen werkt sporadisch). Ik krijg het verder niet aan de praat, maar moet morgen wel werken, bellen en gebeld worden. Beetje balen als ik de helft van telefoontjes en smsjes ontvang... :(

Maar goed. Dus ook handig om op de website op te nemen hoe je alle stappen weer ongedaan kan maken ofzo. :)
Ik heb ook Defrost draaien, maar zonder enig probleem. Welke radio heb je erop staan? Hieronder mijn versie.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TKjiiBRZcuI/AAAAAAAAAus/dM3qsjksko0/s512/snap20101003_220622.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Ben dus vergeten een backup te maken van originele versie en instellingen... |:(

@hierboven:
Heb precies hetzelfde draaien als jouw. Dus de laatste radio versie.

Bedankt voor de reacties. Ik blijf zoeken totdat ik de oplossing heb (zal wel moeten). :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
xtreme_lunatic schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:19:
Ben dus vergeten een backup te maken van originele versie en instellingen... |:(

@hierboven:
Heb precies hetzelfde draaien als jouw. Dus de laatste radio versie.

Bedankt voor de reacties. Ik blijf zoeken totdat ik de oplossing heb (zal wel moeten). :O
Je zou de radio versie eens opnieuw kunnen downloaden (dus niet degene gebruiken die je al hebt geflasht) en deze opnieuw flashen. Anders een oudere versie flashen die zeker goed werkt, bijvoorbeeld deze ->
32.47.00.32U_5.10.05.23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
ik heb een kleine vraag m.b.t. het unrooten van je telefoon. Mijn telefoon heeft aan de voorzijde een roze/paarse vlek gloed gekregen. Nu ik heb ik de telefoon sinds 4 maanden. Nu wil ik de telefoon opsturen naar HTC om dit na te laten kijken, maar dan moet de telefoon natuurlijk in orginele staat verstuurd worden.

Ik heb een maandje geleden mijn telefoon geroot volgens de Unrevoled methode. Nu is mijn vraag: Als ik een orginele HTC rom installeer met HTC Sync, is dan de telefoon unrooted? Zo ja, is dan de custom recovery flash gebeuren ook verdwenen? En is de HBoot ook weer ''geupgrade'' naar 0.93 (i.p.v 0.81) Als ik de info @ XDA mag geloven wel, maar wil het toch zeker weten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Possible op 03-10-2010 22:42 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Possible schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:41:
ik heb een kleine vraag m.b.t. het unrooten van je telefoon. Mijn telefoon heeft aan de voorzijde een roze/paarse vlek gloed gekregen. Nu ik heb ik de telefoon sinds 4 maanden. Nu wil ik de telefoon opsturen naar HTC om dit na te laten kijken, maar dan moet de telefoon natuurlijk in orginele staat verstuurd worden.

Ik heb een maandje geleden mijn telefoon geroot volgens de Unrevoled methode. Nu is mijn vraag: Als ik een orginele HTC rom installeer met HTC Sync, is dan de telefoon unrooted? Zo ja, is dan de custom recovery flash gebeuren ook verdwenen? En is de HBoot ook weer ''geupgrade'' naar 0.93 (i.p.v 0.81) Als ik de info @ XDA mag geloven wel, maar wil het toch zeker weten :)
Google eens op 'desire ruu' en klink op de eerste link en download je bijpassende .exe en voer deze uitHierna is je telefoon volledig unrooted. Als je steeds een error blijft krijgen bij die exe's moet je het maar in dit topic vermelden, dan zoek ik de versie op die bij mij werkte.

[ Voor 9% gewijzigd door SpaceK33z op 03-10-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Laatst vroeg een maat aan me of ik mijn telefoon al had geroot. Ik dacht daar nooit aan te beginnen, maarja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus ben ik gisteravond aan de slag gegaan met rooten. Helemaal vlotjes liep het niet, maar na een avond lezen en lezen ben ik maar aan de slag gegaan met Unrevoked en dat ging wonderbaarlijk snel en makkelijk. In eerste instantie was ik vergeten de benodigde drivers te installeren, maar dat maakte niets uit. Ik kan het iedereen aanraden om je toestel, indien ondersteund, te rooten met Unrevoked. Daarna begon het pas eigenlijk. Ik wilde de Miui custom rom installeren. Dit duurde even maar afgelopen nacht 1 uur had ik em er echt op staan :)

Nu staat het erop en ik merk toch wel een aantal aspecten die niet helemaal werken zoals hoort, tenminste, dat denk ik. Ik zit met een niet werkende internetverbinding voor gmail en andere applicaties. Ik ga nog even verder zoeken, maar zit helaas op werk. Mijn verbinding via de browser werkt wel goed. Iemand een idee hoe hoe ik mijn hdsap/3g verbinding beter aan het werk krijg op Miui?

Edit: ik rommel ermee en zie ineens een optie auto sync staan. Dat is nu dus opgelost gelukkig. Nu eerst maar aan het werk :*)

[ Voor 5% gewijzigd door on99 op 04-10-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
xtreme_lunatic schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:02:

Beetje frustrerend. Verder draait de Defrost ROM beter als de OpenDesire ROM. Hij werkt namelijk net wat sneller. Ook de auto-brightness functie werkt naar behoren. :)
Probeer dan eens een nieuwe radio the flashen samen met de bijhorende RIL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
janvanduschoten schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:27:
[...]
Je zou de radio versie eens opnieuw kunnen downloaden (dus niet degene gebruiken die je al hebt geflasht) en deze opnieuw flashen. Anders een oudere versie flashen die zeker goed werkt, bijvoorbeeld deze ->
32.47.00.32U_5.10.05.23.
Bedankt voor de radio. Gisteravond heb ik geflashed, maar toen zonder resultaat. Nu zit ik weer op de laatste radio versie. Maakte geen verschil.
Wouter06 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:04:
[...]

Probeer dan eens een nieuwe radio the flashen samen met de bijhorende RIL?
Bedankt voor de tip. Sorry voor de noob vraag, maar wat is RIL?

Anyways:
De Defrost ROM, met laatste radio versie heeft de hele dag als een zonnetje gedraaid. Ik denk dus dat gisteren, ter plaatse waar ik woon, storing was. Vandaag gebeld, gesmst, internet gebruikt en alles ging goed. Ben dus erg blij! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfft ik krijg dat S-OFF maar niet aan de praat hij geeft constant error code 005 bij de laatste stap.
Telefoon bricked gelukkig niet hoor ;), alleen krijg hem er niet op heb het geprobeerd via virtualbox en door gewoon te booten van USB weet iemand wat ik verkeerd doe heb HBOOT versie 0.93 geloof ik.

Owja en heb natuurlijk ook gewoon root dmv unrevoked 3.21.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:52:
pfft ik krijg dat S-OFF maar niet aan de praat hij geeft constant error code 005 bij de laatste stap.
Telefoon bricked gelukkig niet hoor ;), alleen krijg hem er niet op heb het geprobeerd via virtualbox en door gewoon te booten van USB weet iemand wat ik verkeerd doe heb HBOOT versie 0.93 geloof ik.

Je kunt het beste ff een nandriod backup draaien. Dan een cyanogenmod rom ophalen (zonder google apps, die zip is namelijk corrupt :S) met de rom manager en daarna pas S-off toepassen. Daarna kun je de backup dan weer terug zetten. Dit is de manier als je error 5 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

xtreme_lunatic schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:31:
Sinds ik een andere ROM's geflashed heb af en toe rare problemen. :?
1. Zojuist pak ik de telefoon, die zich zelf uitgeschakeld heeft. Was niet meer in te schakelen, zonder eerst de accu eruit te halen. Daarna startte hij wel. (Alleen met OpenDesire ROM)
2. Het netwerk valt heel vaak weg. (Met MIUI en OpenDesire ROM)
3. Brightness staat steeds op zijn laagst, ondanks dat hij op automatisch draait.

Vaag. Ben er aan het denken om alles maar weer terug te flashen en te unrooten. Heb ook een andere radio ROM erop gezet, maar deze verandert de problemen niet.

Verder een dag de MIUI ROM uitgeprobeerd. Zie er allemaal erg mooi uit. Alleen jammer dat veel (ondanks installeren van English pack) in Chinees staat. Ik blijf deze ROM wel volgen. :)

edit:
Typo
Ik had exact deze problemen al met de stock rom (amoled). Ik draai nu LeeDrOiD_V2.1a_A2SD met 32.44.00.32U_5.09.05.30_2 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door on99 op 04-10-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:52:

Ik heb zelf gewoon de cd gebrand (lijkt me ook de meest fail-safe methode) en de pc geboot met de cd. Ik draai Defrost, en dat gaf geen enkel probleem. Ik snap ook niet waarom mensen afwijken van de aanbevolen methode, en het risico op bricken groter maken.
So how does this work?

The image provided is an ISO image. You can either burn that on CD, and boot it. Instructions will be provided when you run the CD.
The actual tool is packaged in a Linux livecd, to ensure maximum compatibility.
On a sidenote: yes, you should be able to run this in VMWare or Virtualbox, as long as you enable the USB device to be routed to the livecd running.
should be able= zou moeten kunnen. Ik heb meer vertrouwen in "Het kan" in plaats van "zou moeten kunnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:43:
[...]

Ik heb zelf gewoon de cd gebrand (lijkt me ook de meest fail-safe methode) en de pc geboot met de cd. Ik draai Defrost, en dat gaf geen enkel probleem. Ik snap ook niet waarom mensen afwijken van de aanbevolen methode, en het risico op bricken groter maken.

[...]

should be able= zou moeten kunnen. Ik heb meer vertrouwen in "Het kan" in plaats van "zou moeten kunnen".
In principe is booten van usb exact hetzelfde als booten van de cd-rom, en met virtualbox was het meer het probleem dat die de usb niet gemount kreeg. Maar draai gewoon de officiele rom wil alleen sense eruit hebben en meer van dat soort dingen want die gebruik ik toch niet..

Als je die nandroid backup terugzet ga je dan ook weer terug naar die rom waar je die backup in hebt gemaakt trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:50:
[...]

In principe is booten van usb exact hetzelfde als booten van de cd-rom, en met virtualbox was het meer het probleem dat die de usb niet gemount kreeg. Maar draai gewoon de officiele rom wil alleen sense eruit hebben en meer van dat soort dingen want die gebruik ik toch niet..

Als je die nandroid backup terugzet ga je dan ook weer terug naar die rom waar je die backup in hebt gemaakt trouwens?
De Nandroid maakt een backup van de rom die op dat moment is geinstalleerd op je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:50:
[...]

Ja, de Nandroid backup is een image van je totale systeem op dat moment. Als je Sense weg wilt hebben, dan zou ik niet gaan rommelen in je huidige ROM. Download Open Desire, Defrost (beide CyanogenMod bewerkingen) of de originele Cyanogenmod. Deze zijn allen zonder Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 11-09 11:54
janvanduschoten schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:06:
[...]

Ja, de Nandroid backup is een image van je totale systeem op dat moment. Als je Sense weg wilt hebben, dan zou ik niet gaan rommelen in je huidige ROM. Download Open Desire, Defrost (beide CyanogenMod bewerkingen) of de originele Cyanogenmod. Deze zijn allen zonder Sense.
SuperVillain werkt ook perfect en daar is wel sense uitgesloopt.
Daarbij is de batterij verbruik ook heel goed en tot nu toe geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Idd, rommelen in huidige ROM is niet aan te raden en de genoemde alternatieven zijn uitstekend. Ze zijn wel allen AOSP. Wil je echter wel de HTC dialer, berichten en widgets hebben dan raad ik eerder bijvoorbeeld SuperVillain aan (of pinky zonder sense, maar die wordt niet zo goed bijgehouden heb ik het idee).

(ben zelf trouwens met veel plezier DeFrost gebruiker, dus mocht je echt alle HTC zaken kwijt willen en meer snelheid zoeken, dan is dat wel een aanrader)

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik draai momenteel de FrozenNose test ROM (projectje van mijn neef en mij), gewoon een heel kale CM based rom, draait geweldig al @ v0.3. Releasen doen we waarschijnlijk niet daar er al een aantal AOSP roms zijn, allen op CM gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
OhMyGod schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:02:
[...]

Ik had exact deze problemen al met de stock rom (amoled). Ik draai nu LeeDrOiD_V2.1a_A2SD met 32.44.00.32U_5.09.05.30_2 zonder problemen.
Had jij ook dat de telefoon geen verbinding meer wilde maken, nadat je wifi uitgezet had? Daar heb ik nog steeds last van. Ik moet opnieuw het netwerk selecteren, dan pakt 'ie hem weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

janvanduschoten schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:06:
Als je Sense weg wilt hebben, dan zou ik niet gaan rommelen in je huidige ROM.
Huh...
Bij mijn weten was jouw handtekening/onderschrift voordat je Hero er te koop stond, "if it aint broken try to tweak it", en dan kom je nu ineens met dit soort teksten aan? :)
Is toch juist leuk een beetje ROMmelen!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Kees Kluskens schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:26:
[...]

[...]

Maak er een wiki van, dan kan iedereen ROMs toevoegen.
Androidspin heeft wel een groot aantal ROMs verzameld: http://db.communityreleas...idspin_release_matrix.asp

#StopBurningStuff

Pagina: 1 ... 26 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.