[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.607 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
albino71 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:44:
[...]

Huh...
Bij mijn weten was jouw handtekening/onderschrift voordat je Hero er te koop stond, "if it aint broken try to tweak it", en dan kom je nu ineens met dit soort teksten aan? :)
Is toch juist leuk een beetje ROMmelen!
Hmmm, laat ik eens in mijn glazen bol kijken. Een standaard ROM, en daar Sense uit prutsen... Ik voorspel een half uur tot een uurtje prutsen en als bekroning van het werk een bootloop gevolgd door wat posts in dit topic.

Ik zeg; DOEN !

(sigje weer aanpassen, m'n Hero is verkocht ;) )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:23
Mabili schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:42:
[...]

SuperVillain werkt ook perfect en daar is wel sense uitgesloopt.
Daarbij is de batterij verbruik ook heel goed en tot nu toe geen problemen gehad.
Over dat SuperVillain...begrijp ik het goed als ik zeg dat er wel de (Sense) apps in zitten die je wél wint, maar de bloatware zoals aandelen, twitter for sense, Teeter, dus allemaal niet?

"So, what you get is all the Sense UI apps, such as the dialler, messaging, people, etc... but without the clutter. "

EDIT: en, is ie er ook in het Nederlands? Of alleen Engels?

[ Voor 5% gewijzigd door Sandrioni op 06-10-2010 12:05 ]

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Sandrioni schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:04:
[...]

Over dat SuperVillain...begrijp ik het goed als ik zeg dat er wel de (Sense) apps in zitten die je wél wint, maar de bloatware zoals aandelen, twitter for sense, Teeter, dus allemaal niet?

"So, what you get is all the Sense UI apps, such as the dialler, messaging, people, etc... but without the clutter. "

EDIT: en, is ie er ook in het Nederlands? Of alleen Engels?
Dat staat én in de post van supervillain zelf én heb ik hierboven ook al genoemd. Dus, geen Sense UI en bloatware, wel de Sense UI apps...

En op je 2e vraag, volgens mij kun je bij vrijwel elke ROM wel de NL-se taal instellen. Dus ook bij Supervillain...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:23
mbroeders schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:16:
[...]

Dat staat én in de post van supervillain zelf én heb ik hierboven ook al genoemd. Dus, geen Sense UI en bloatware, wel de Sense UI apps...

En op je 2e vraag, volgens mij kun je bij vrijwel elke ROM wel de NL-se taal instellen. Dus ook bij Supervillain...
Ok. En over de NL-se taal check ik het even, omdat het bij bv Cyanogen ook kan, maar dat is zo brak dat de helft Engels is, en de andere helft Nederlands. Ik vind dat persoonlijk mateloos irritant.

EDIT: ik zie dat er een HD versie uitkomt voor VillainRom op zeer korte termijn. Wacht ik daar nog even op :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sandrioni op 06-10-2010 14:24 ]

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Ok. En over de NL-se taal check ik het even, omdat het bij bv Cyanogen ook kan, maar dat is zo brak dat de helft Engels is, en de andere helft Nederlands. Ik vind dat persoonlijk mateloos irritant.

EDIT: ik zie dat er een HD versie uitkomt voor VillainRom op zeer korte termijn. Wacht ik daar nog even op :)
Valt toch wel mee bij cyanogen? Ik dacht dat enkel de market in het engels was.
Ben benieuwd naar de HD versie van Villainrom, mocht je hem straks hebben, laat even weten hoe die bevalt!!

Zag trouwens net dat HTC de source code gereleased heeft, dus ben benieuwd wat we binnenkort allemaal kunnen verwachten...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Heb ik al gedaan, en....aangezien we links naar ROMs mogen plaatsen....

Ik heb m'n aangepaste ROM in mijn dropbox staan.

Droidian 1.0 NonSense (based on LeeDrOiD 2.1a)

zonder o.a.:
- HTC Sense
- Tweet, Facebook, teeter enz....
- Resterende bloat

met o.a.:
- Transparant vanilla lock screen
- Custom icons
- NL taal
- HTC keyboard
- HTC dialer
- DSP Manager
- Launcher Pro Versie 0.8
- Google Maps Versie 4.5.1
- MarketEnabler Versie 3.0.8
- Et cetera

ROM
FRAMEWORK

Stappen:
Maak een nandroid backup, volledige wipe (ext hoeft niet, mag wel), flash de rom en boot in ieder geval éénmaal.
Daarna framework zip pas flashen!
Wijk je hier van af, dan werkt het niet en kun je overnieuw beginnen.

Uiteraard garantie tot dat de download bij je binnen is :)
Maak je niet ongerust, hij doet het hier al een poosje :)

[ Voor 10% gewijzigd door albino71 op 26-10-2010 15:47 . Reden: update links ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

mbroeders schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:05:
[...]
Zag trouwens net dat HTC de source code gereleased heeft, dus ben benieuwd wat we binnenkort allemaal kunnen verwachten...
Interessant. Heb ff gekeken, er komt 45 keer het woord "fuck" in voor.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Hahaha serieus?!?!?!
Komt het "Microsoft" er toevallig ook nog in voor? ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
SuperVillainHD is uit! :)

Ben het aan het downloaden, jullie horen nog van me 8)

[ Voor 23% gewijzigd door KaleBatzZ op 06-10-2010 16:56 ]

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

l3art schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:48:
Hahaha serieus?!?!?!
Komt het "Microsoft" er toevallig ook nog in voor? ;)
465x :)

edit:
45x fuck inderdaad, slordig dat ze dat laten staan zeg. Sommige commentaren kunnen echt niet. Wel menselijk en dat is wel weer ok te noemen. Fuck! :)

[ Voor 29% gewijzigd door albino71 op 06-10-2010 17:53 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ga ook maar eens op zoek naar die bron ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
_WgV_ schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:09:
[...]

Maak er een wiki van, dan kan iedereen ROMs toevoegen.
Androidspin heeft wel een groot aantal ROMs verzameld: http://db.communityreleas...idspin_release_matrix.asp
Neeee dat meen je niet, ik dacht dat ik een uniek idee had :'(. Ik was al grotendeels begonnen met het uitwerken van dit idee, zelfs al een WordPress thema zelf geprogrammeerd enz., maar nu kom ik erachter dat een Wiki maken inderdaad een stuk slimmer is. Check deze link maar (dit heb ik tot nu toe gemaakt, alleen de Desire link doet het nog en de posts slaan nergens op):
http://keeskluskens.nl/romfinder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 17:35

Nakebod

Nope.

"Concurrentie" is natuurlijk nooit weg.
En persoonlijk vind ik AndroidSPIN's opzet aardig, maar tegelijk ook heel druk en lelijk.
Jouw opzet oogt veel vriendelijker. Al moet ik wel zeggen, zo een functie vergelijk tabel zoals AndroidSPIN is wel gewenst (Al dan niet zelf selecteerbaar) :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Nakebod schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:28:
"Concurrentie" is natuurlijk nooit weg.
En persoonlijk vind ik AndroidSPIN's opzet aardig, maar tegelijk ook heel druk en lelijk.
Jouw opzet oogt veel vriendelijker. Al moet ik wel zeggen, zo een functie vergelijk tabel zoals AndroidSPIN is wel gewenst (Al dan niet zelf selecteerbaar) :)
Dankje :). Ik wil het zo clean mogelijk houden, omdat ik zelf pijn aan mijn ogen kreeg van het lezen van de informatie over ROMs op xda-developers.
Die ROM makers doen hun werk ongelofelijk goed en ik heb veel respect voor ze, maar van tekst leesbaar maken hebben ze nooit gehoord.

Een vergelijk functie ga ik proberen te maken, zal wel moeilijk worden maar dat is weer een nieuwe uitdaging en uitaard goed voor mijn portfolio :).

Wilt iemand mij nog meehelpen met het verzamelen van informatie over de ROMs? Het programmeer gedeelte lukt me zelf wel, met de ROMs kom ik ook wel aardig ver maar mijn Engels is vrij beperkt.
Alles gaat nu wel volautomatisch, de website ziet er misschien ouderwets uit, maar is super modern (html5 en css3 technieken FTW). Dus als iemand wil meehelpen, maak ik een account voor diegene aan.

[ Voor 17% gewijzigd door SpaceK33z op 06-10-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Misschien ook vast een suggestie voor de FAQ pagina:
De veel gebruikte afkortingen/termen, waar ze voor staan en wat het nu betekend.

AOSP OTA, CFS, BFQ, SVS, SVS-OCUV, UV, Deodexed, Zipaligned, Dalvik/Dalvik2SD, Apps2SD/Apps2SD+, S-OFF.
Om maar wat te noemen, waar ik er eerlijk gezegd zelf maar een paar van ken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Lijkt me grappig om mee te helpen wat moet er allemaal in komen? Moet ik programmeertaal ervaring hebben? Hoeveel tijd verwacht je dat ik er in moet steken? Misschien handig om dit via pm te doen bedenk ik me nu.

(zie ook je mail)

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 06-10-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Nakebod schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:36:
Misschien ook vast een suggestie voor de FAQ pagina:
De veel gebruikte afkortingen/termen, waar ze voor staan en wat het nu betekend.

AOSP OTA, CFS, BFQ, SVS, SVS-OCUV, UV, Deodexed, Zipaligned, Dalvik/Dalvik2SD, Apps2SD/Apps2SD+, S-OFF.
Om maar wat te noemen, waar ik er eerlijk gezegd zelf maar een paar van ken :P
Geweldig idee! Bedankt, dit ga ik er zeker inzetten.
l3art schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:58:
Lijkt me grappig om mee te helpen wat moet er allemaal in komen? Moet ik programmeertaal ervaring hebben? Hoeveel tijd verwacht je dat ik er in moet steken? Misschien handig om dit via pm te doen bedenk ik me nu.

(zie ook je mail)
Even voor de duidelijkheid, programmeerkennis is absoluut niet nodig, dat doe ik namelijk zelf. Het gaat alleen om het toevoegen van roms aan de lijst. De hoeveelheid tijd mag je natuurlijk helemaal zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Lijkt me prima.

Mail me maar even, mail staat in mn profiel, of gewoon replyen op mailtje dat je al ontvangen zou moeten hebben... (mn tel deed wat vaag, dus weet niet of hij daadwerkelijk is aangekomen)

[ Voor 86% gewijzigd door 13art op 06-10-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik las zojuist dat je met nandroid een complete backup maakt van je rom op dat moment. Dat had ik dus gedaan voordat ik Miui 0.9.3 erop had gegooid. Nu vroeg ik me af hoe ik deze bestanden weer erop zou kunnen gooien en weer in mijn oude sense interface terecht kan komen :?

Na de backup had ik deze bestanden opgeslagen en dat ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/9441/backupandroid.png

Ik begrijp dat we werken met images ofwel dat de recovery loader een zip bestand leest om deze uit te pakken. Is het mogelijk om deze bestanden te zippen en deze te laden zoals ik de miui rom had geladen? Tevens, is het mogelijk om ergens een rom te vinden van de originele froyo release zonder poespas?

Vandeweek komt namelijk een maat van me om zijn telefoon te rooten, maar het lijkt me wel zo verstandig om ook te weten hoe ik alles weer terug kan krijgen zoals de telefoon was zoals deze uit de fabriek kwam, aangezien ik op mijn miui rom geen reset factory defaults meer kan gebruiken~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18
Als je de backup functie in het menu nandroid van je recovery hebt gevonden, lijkt me het ook niet moeilijk om de functie restore te vinden of wel?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
mastair schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:01:
Als je de backup functie in het menu nandroid van je recovery hebt gevonden, lijkt me het ook niet moeilijk om de functie restore te vinden of wel?
Is dat echt zo gemakkelijk? Ik heb nandroid er namelijk nog niet opgezet nu ik miui heb draaien. Het is dus mogelijk om met de restore functie in nandroid mijn oude situatie compleet terug te zetten? Betekend dit dan ook dat miui (of een andere custom rom) er compleet vanaf wordt gehaald? Ik wil het namelijk nu nog niet proberen aangezien ik de rom er net een paar dagen op heb staan en mijn contacten eindelijk weer op orde heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:37

aKra

Intentionally left blank.

Ik voel me nogal noob om het te vragen, maar toch ga ik het proberen :+...

Als ik nu mijn toestel root met die R5 tool (+ Goldcard ivbm. Vodafone lock), volgens mij is alles dan weg? En gezien het nog geen Froyo is waar ik op draai moet ik dus handmatig alle applicaties weer terug installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Het is echt zo makkelijk. En je custom recovery blijft er op staan bij het flashen van een rom, dus je nandroid houdt je ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

on99 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:58:
en weer in mijn oude sense interface terecht kan komen :?

hoe ik alles weer terug kan krijgen zoals de telefoon was zoals deze uit de fabriek kwam
Als je oude sense interface de 'vanuit fabriek' versie was, dan kun je mijns inziens het beste een RUU flashen om terug te gaan naar de situatie 'vers uit de doos'. Google op Desire RUU of zoek even op XDA voor meer info.

Was je oude sense interface een versie met root en wil je daar naar terug, dan kun je je gemaakte nandroid backup terugzetten vanuit je recovery. Dus telefoon starten in recovery mode en dan een restore uitvoeren.

Volgens mij heb je hiermee voldoende info voor jou situatie en tevens voor die phone van je maat.

Succes! ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:16:

Als ik nu mijn toestel root met die R5 tool (+ Goldcard ivbm. Vodafone lock), volgens mij is alles dan weg? En gezien het nog geen Froyo is waar ik op draai moet ik dus handmatig alle applicaties weer terug installeren?
Gebruik Unrevoked 3.21 en dan heb je geen goldcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

mastair schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:27:
[...]

Gebruik Unrevoked 3.2.1 en dan heb je geen goldcard nodig.
Maar de vraag die ik belangrijker vind, raak ik mijn apps kwijt e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
Met Unrevoked ben je niets kwijt. Alhoewel ik geen reden zie om een custom recovery te installeren zonder een nieuwe rom te gaan installeren. En daarna ben je dan wel alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
mastair schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:17:
Het is echt zo makkelijk. En je custom recovery blijft er op staan bij het flashen van een rom, dus je nandroid houdt je ook.
Ik ga het in het weekend uitproberen, ik zag zojuist in mijn fastboot scherm -> restore (clockwork) -> backup & restore een backup functie. Ik denk dat ik die moet gebruiken zodra ik mijn backup bestanden weer op mijn sd-kaart heb staan.

O ja, ik had trouwens bij het installeren van de custom rom wipe all data en wipe cache gedaan. Heeft dit verder invloed op de backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik begrijp je zinnetje even niet mastair, "Alhoewel ik geen reden zie om een custom recovery te installeren zonder een nieuwe rom te gaan installeren.". :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:16:

Tja...het zou mijn voorkeur hebben om schoon te beginnen.
Daarnaast moet je toch naar een NIET Vodafone rom om je toestel unbranded te maken.

Je kunt je apps even syncen met appbrain.

Je contacten staan bij Google??
Zo ja, eazy peazy, want zodra je je gmail account koppelt aan je telefoon en je synct, dan staan je contacten er ook weer in.

Ik weet niet wat je nog meer wilt bewaren? Voor veel zaken zijn oplossingen.
Bijvoorbeeld de gratis app "sms backup en restore" voor....je raad het al....je sms-jes :)
Geef het anders even aan wat je nog meer wilt bewaren, misschien weet ik of iemand anders er iets voor.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Het gaat me puur om de applicaties, de rest wist ik opzich namelijk al (van Magic naar Desire gegaan toen der tijd :P). En true, je hebt wel gelijk met het unbranden. Maar ik dacht als ik nu root, kan ik naar Froyo upgraden van Vodafone en altijd nog de mogelijkheid hebben om een custom ROM te doen als dat toch niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:27:
[...]

Bij het rooten met unrevoked niet. In ieder geval, bij mij niet. Ik wist in eerste instantie niet wat er anders was aan mijn telefoon. Ik gebruikte een app iets als ShootMe om te kijken of mijn telefoon daadwerkelijk geroot was. Indien je een screenshot kan maken betekend het dat je telefoon geroot is.

De stappen die je daarna neemt kunnen je apps wel verwijderen, indien je daarvoor kiest natuurlijk door een nieuwe rom te installeren, wat bij mij het geval was. Deze kan je toch weer gemakkelijk terug zetten op je sd kaart en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:27:
[...]

Ik heb Unrevoked 3.21 op een unbranded Desire gebruikt en ben niks kwijt geraakt. Je krijgt ook geen nieuwe ROM ofzo, alleen een andere recovery image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Dat is dan duidelijk, blijft mijn root wel bestaan als ik dus overga op de OTA upgrade van Vodafone? En zo nee, no way back omdat die nieuwe ROM niet hackable is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:57:
Dat is dan duidelijk, blijft mijn root wel bestaan als ik dus overga op de OTA upgrade van Vodafone? En zo nee, no way back omdat die nieuwe ROM niet hackable is?
Je kunt geen OTA meer installeren na rooten.

En de nieuwste Vodafone ROM is gewoon te rooten met unrevoked, dus je geeft niets op.

[ Voor 12% gewijzigd door mastair op 07-10-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ow, dat is nieuw nieuws, dus ik zou in feite dus nu naar Froyo kunnen gaan en dan alsnog rooten? :+

Sorry, ik dacht dat dat nog niet mogelijk was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:01:
Ow, dat is nieuw nieuws, dus ik zou in feite dus nu naar Froyo kunnen gaan en dan alsnog rooten? :+

Sorry, ik dacht dat dat nog niet mogelijk was O-)
Lees je aub eerst even goed in, want dit zijn nogal basic vraagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

RoD schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:04:
[...]

Lees je aub eerst even goed in, want dit zijn nogal basic vraagjes.
NOFI

Niks in de startpost te vinden, 106 pagina's doorzoeken nogal drastisch, zoeken op vodafone in dit topic heeft ook niks opgeleverd.

En we zijn er hier toch voor elkaar? Om elkaar wijzer te maken?... Althans, sinds 17 mei 2000 post ik hier met die gedachte, elkaar wijzer maken en elkaar helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
terrorvogel schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:55:
SuperVillainHD is uit! :)

Ben het aan het downloaden, jullie horen nog van me 8)
En en?? ;) Heb nu RCMixHD draaien maar overweeg SuperVillainHD nu ook. Ben benieuwd naar je bevindingen.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:35:
Het gaat me puur om de applicaties, de rest wist ik opzich namelijk al (van Magic naar Desire gegaan toen der tijd :P). En true, je hebt wel gelijk met het unbranden. Maar ik dacht als ik nu root, kan ik naar Froyo upgraden van Vodafone en altijd nog de mogelijkheid hebben om een custom ROM te doen als dat toch niet bevalt.
Als je nu gewoon je toestel root, en een ext3 partitie op je sd kaart aanmaakt(dmv clockworkmod), dan worden je apps op je sd geplaatst(als de custom rom het ondersteund). Als je wisselt van ROM, dan moet je alleen je ext3 niet wipen (=wissen), maar gewoon laten voor wat het is. Voor het flashen van een nieuwe ROM adviseer ik de custom recovery van Amon_Ra (met Unrevoked permanent te flashen), daar kun je aangeven wat je wel en niet wilt wipen, Clockworkmod wiped alles.

Ga je Cyanogenmod versies (Defrost, Open Desire) flashen, dan "restored" Froyo vanzelf je apps weer bij de 1e installatie, die zitten gekoppeld aan je Gmail account(je zou dan gewoon je ext3 kunnen wissen). Zet ook gewoon al je contacten in Gmail->contacten, dan heb je na 1 x sycen gelijk al je contacten en agenda weer terug.

Voor het flashen gebruik ik altijd sms backup&restore en bookmark backup. Na het flashen weer restoren en u is klaar.

Appeltje & eitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:37:
[...]
En we zijn er hier toch voor elkaar? Om elkaar wijzer te maken?... Althans, sinds 17 mei 2000 post ik hier met die gedachte, elkaar wijzer maken en elkaar helpen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar het is wel zo'n beetje basis informatie die eigenlijk overal wel te vinden is. Zo zijn er vast genoeg links naar XDA-Developers te vinden hier waar zo'n beetje alles staat uitgelegd, en waar ook vaak naar verwezen is. Ook is hier regelmatig het één en ander langs gekomen over bootloader versies welke wel zijn de rooten en welke dat niet waren....

Nou ben je nu in ieder geval alweer een stuk verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:12

TheVMaster

Moderator WOS
JKratos schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

En en?? ;) Heb nu RCMixHD draaien maar overweeg SuperVillainHD nu ook. Ben benieuwd naar je bevindingen.
k heb hem ook draaien. Draait lekker...nog 125 MB vrij van telefoongeheugen Woeeeiiiii :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Nou, het is me geluked om met unrevoked³ de telefoon te rooten. Alleen erg lastig om te controleren dat hij daadwerkelijk geroot is. Het één en ander op XDA-developers gelezen en ik vraag me nu af of ik nou met mijn 'Vodafone' toestel ook nog forever voor de 'S-OFF' moet flashen/gebruiken?

Nou, zo kan je dus checken of je root hebt 8)7

code:
1
2
3
4
C:\AndroidSDK\tools>adb shell
$ su
su
#

Als je dus "#" krijgt, dan heb je root.

[ Voor 24% gewijzigd door aKra op 07-10-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:48:

... en ik vraag me nu af of ik nou met mijn 'Vodafone' toestel ook nog forever voor de 'S-OFF' moet flashen/gebruiken?

[...]
Neem aan dat je je even ingelezen hebt over S-Off. Dan kan je weten of het voor jou zin/nut heeft om het wel of niet te doen. Op XDA staat er genoeg over, en in dit topic ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb er naar gezocht maar ik kan behalve het feit dat het read/write toegang geeft tot mijn system er niet echt uit destilleren wat ik er nou daadwerkelijk mee kan bereiken en of het belangrijk is voor mij om uit te voeren met mijn Vodafone 'branded' toestel/ROM. Daarom dacht ik hier wat meer informatie te kunnen krijgen, blijkbaar weet jij er wel meer over, wellicht dat je het nogmaals kan delen zodat andere mensen het makkelijker of wellicht vaker met meer trefwoorden terug kunnen vinden en wellicht wel in het Nederlands. Om maar even te proberen zoveel mogelijk te coveren voordat je weer als mijn anti- begint te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:13:
Ik heb er naar gezocht maar ik kan behalve het feit dat het read/write toegang geeft tot mijn system er niet echt uit destilleren wat ik er nou daadwerkelijk mee kan bereiken en of het belangrijk is voor mij om uit te voeren met mijn Vodafone 'branded' toestel/ROM. Daarom dacht ik hier wat meer informatie te kunnen krijgen, blijkbaar weet jij er wel meer over, wellicht dat je het nogmaals kan delen zodat andere mensen het makkelijker of wellicht vaker met meer trefwoorden terug kunnen vinden en wellicht wel in het Nederlands. Om maar even te proberen zoveel mogelijk te coveren voordat je weer als mijn anti- begint te reageren.
Tja, belangrijk.. Je zorgt ervoor dat je telefoon een bepaalde "security flagg" overslaat, zodat je het lelijke witte splash screen kunt gaan veranderen. Ook daarvoor is er een apart topic op XDA. Je kunt met de app Root Explorer ook apps uit je huidige systeem halen die normaal gesproken weigeren om je toestel te verlaten, vanwege S-on. Nu dus niet meer.

Je moet ook begrijpen dat er lichte irritatie ontstaat als een vraag al diverse keren is behandeld in dit topic en er op XDA een uitgebreid topic alleen al over het S-off bestaat. Lees het even rustig door, if you can read English :)

edit: Linkje voor de luie klikkert!

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 07-10-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Doordat er write acces is op /system kan je een toestel ook verder tweaken zonder dat je bijvoorbeeld eerst een hele rom moet flashen. Zo staat bijvoorbeeld (dat was althans op de Milestone zo) daar een bestand voor de camera, met daarin instellingen voor framerates, codecs, etc. Door simpel het bestand aan te passen een reboot te doen kan je dus op die manier de instellingen veranderen. Het maakt het één en ander wat éénvoudiger.

Zelf heb ik het trouwens nog niet gedaan, want ik hoef er niet zo nodig in te tweaken nu, en dat splash screen, ach die zie ik meer niet dan wel... (gelukkig maar). Ik heb zelf dus nog niet heel veel redenen gevonden om de S-off-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

janvanduschoten, waarvoor dank, ik begrijp het maar ik kon op XDA alleen howto's vinden maar niet echt directe uitleg wat het nou veranderd. Maar het veranderd dus voor mij niks dat bijvoorbeeld mijn root zou verdwijnen begrijp ik. Dus het is nu safe voor mij om de OTA te laden, en als dat mij niet bevalt alsnog custom ROM's te plaatsen in mijn telefoon want de root gaat niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01
Draai nu de supervillain HD icm de kernel van Richard Trip en is echt snel. Mog te kort om batterijduur te testen maar ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
HTC heeft zijn Source code openbaar gemaakt. Er duiken op xda al diverse (overclocked) kernels op.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

knights16 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:39:
HTC heeft zijn Source code openbaar gemaakt. Er duiken op xda al diverse (overclocked) kernels op.
Iemand al een ROM gevonden, zonder Sense, maar met FM Radio? Een Sense HD ROM met camera?

Can't wait! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:13
Ik ben ook aan het proberen om supervillain HD er op te zetten maar ik blijf net als bij Leedroid hangen op een wit scherm met in het groen HTC er op, is dit een kwestie van wachten totdat tie verder gaat of gaat het niet goed? Andere roms bleken het wel te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Eiland op 07-10-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01
kan met die hd rom soms tot 10 minuten duren na full wipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik probeer al de hele avond de OTA van Vodafone te "installeren", maar ik blijf standaard op de Android hangen met een oranje/gele uitroepteken (en wit driehoekje). Anyone een idee wat ik kan doen? (Met de powerknop kom ik wel in ClockworkMod Recovery maar daar update.zip aanklikken werkt niet gezien hij deze niet vind! Zou ik anders de update file 'OTA_Bravo_Vodafone_UK_2.10.161.2-1.19.161.5_release5bbkccn75khs7cxf.zip' moeten renamen?).

Voor de geïnteresseerde heb ik de OTA file van de SDCARD afgehaald en online gezet, stuur even een DM'etje :)

[ Voor 26% gewijzigd door aKra op 08-10-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
aKra schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:16:
Ik probeer al de hele avond de OTA van Vodafone te "installeren", maar ik blijf standaard op de Android hangen met een oranje/gele uitroepteken (en wit driehoekje). Anyone een idee wat ik kan doen? (Met de powerknop kom ik wel in ClockworkMod Recovery maar daar update.zip aanklikken werkt niet gezien hij deze niet vind! Zou ik anders de update file 'OTA_Bravo_Vodafone_UK_2.10.161.2-1.19.161.5_release5bbkccn75khs7cxf.zip' moeten renamen?).

Voor de geïnteresseerde heb ik de OTA file van de SDCARD afgehaald en online gezet, stuur even een DM'etje :)
Als je in de recovery zit, moet je de optie kiezen: install zip from sd card. Selecteer je updatebestand, en hij doet dan precies waar je om hebt gevraagd, hij installeert de .zip van je sd kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Dus toch wel, ik twijfelde even of dit wel de methode was hoe het zou moeten gaan :)

Ik krijg uiteraard er een gratis error bij 8)7 :
code:
1
2
3
4
5
6
7
Installing: filenaam.zip
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Installation aborted

De file staat 4 x in het mapje omdat ik hem meerdere malen had gedownload, alle 4 de files geeft hij dit mee.

Nu staat er 'toggle signature verification', en dan zal hij niet meer verificaten, maar is dat wel zo slim?

[ Voor 79% gewijzigd door aKra op 08-10-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Langras schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:04:
Ik ben ook aan het proberen om supervillain HD er op te zetten maar ik blijf net als bij Leedroid hangen op een wit scherm met in het groen HTC er op, is dit een kwestie van wachten totdat tie verder gaat of gaat het niet goed? Andere roms bleken het wel te doen.
Hmm, klinkt veelbelovend :) Misschien [ROM] RoDrIgUeZsTyLe´s MIUIMOD [V1.1] proberen? Deze is voor de Nexus One, maar het zou niet veel uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
aKra schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:05:
Dus toch wel, ik twijfelde even of dit wel de methode was hoe het zou moeten gaan :)

Ik krijg uiteraard er een gratis error bij 8)7 :
code:
1
2
3
4
5
6
7
Installing: filenaam.zip
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Installation aborted

De file staat 4 x in het mapje omdat ik hem meerdere malen had gedownload, alle 4 de files geeft hij dit mee.

Nu staat er 'toggle signature verification', en dan zal hij niet meer verificaten, maar is dat wel zo slim?
Geen probleem, het spannendste wat er kan gebeuren dat je weer een foutmelding krijgt, in het witte HTC scherm blijft hangen of dat je in een bootloop terecht komt. Daarna gewoon een andere ROM flashen/restoren.

Je zou de thread een kunnen nalezen of er meerdere mensen die foutmelding krijgen. Probeer het eens zou ik zeggen :)
zAo schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:36:
[...]
Hmm, klinkt veelbelovend :) Misschien [ROM] RoDrIgUeZsTyLe´s MIUIMOD [V1.1] proberen? Deze is voor de Nexus One, maar het zou niet veel uit moeten maken.
Ik zou hem zelf niet flashen. Dat komt omdat het niet zou werken :) Ze zouden hem eerst moeten porten (aanpassen aan) de Desire.

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 08-10-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heeft het nadelige gevolgen als ik in linux direct een EXT3 partitie aanmaak, ipv EXT2 en die converteer?
Ik heb nu al een aantal keren gehad dat heel m'n sd kaart corrupt raakt. Zelfs met recovery programma's is niet meer alles onbeschadigd terug te halen (en natuurlijk ook net weer niet die leuke filmpjes en nandroid backups :()
Heb het zowel in DeFroST als OpenDesire gehad nu. Ik lees het probleem vaker, maar een oplossing of eenduidige oorzaak ben ik nog niet tegen gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 08-10-2010 10:56 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:46:
[...]

Iemand al een ROM gevonden, zonder Sense, maar met FM Radio? Een Sense HD ROM met camera?

Can't wait! :)
De gewone supervillian heeft gewoon alle sense(htc) apps alleen geen sense. ;) Heb hem draaien en de fm radio zit er ook gewoon in.
En is opzich ook redelijk snel komt met launcherpro als standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:55:
Heeft het nadelige gevolgen als ik in linux direct een EXT3 partitie aanmaak, ipv EXT2 en die converteer?
Ik heb nu al een aantal keren gehad dat heel m'n sd kaart corrupt raakt. Zelfs met recovery programma's is niet meer alles onbeschadigd terug te halen (en natuurlijk ook net weer niet die leuke filmpjes en nandroid backups :()
Heb het zowel in DeFroST als OpenDesire gehad nu. Ik lees het probleem vaker, maar een oplossing of eenduidige oorzaak ben ik nog niet tegen gekomen.
Dit is nu net waar ik ook mee zit. Ik had een identieke copy van de SD. Met GParted LiveCD een EXT3 partitie erachter gezet. Het lijkt te werken maar werkelijk alles blijkt corrupt. Zal wel (weer) logisch zijn maar ik lig er even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Dit is nu net waar ik ook mee zit. Ik had een identieke copy van de SD. Met GParted LiveCD een EXT3 partitie erachter gezet. Het lijkt te werken maar werkelijk alles blijkt corrupt. Zal wel (weer) logisch zijn maar ik lig er even uit.
Bij jou was alles corrupt direct na terugzetten van image? Dan gaat er waarschijnlijk daar iets mis. Bij mij gebeurt het gewoon "zomaar". Waarschijnlijk gebeurt het natuurlijk wel na een bepaalde handeling, maar zou niet weten wat. Ik was wel ooit eens iets tegen gekomen over het gebruik van de camera nadat de telefoon wel of juist niet met de pc verbonden zou zijn, icm cynagon mod en/of a2sd. Kan die post op XDA helaas niet meer zo even vinden.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:14:
[...]

Bij jou was alles corrupt direct na terugzetten van image? Dan gaat er waarschijnlijk daar iets mis. Bij mij gebeurt het gewoon "zomaar". Waarschijnlijk gebeurt het natuurlijk wel na een bepaalde handeling, maar zou niet weten wat. Ik was wel ooit eens iets tegen gekomen over het gebruik van de camera nadat de telefoon wel of juist niet met de pc verbonden zou zijn, icm cynagon mod en/of a2sd. Kan die post op XDA helaas niet meer zo even vinden.
Hmmm, vreemd dat.
Nee ik had geen image gebruikt, dat was ik wel van plan. Dat ging helaas niet door omdat Windows consequent mijn kaart met EXT3 partitie niet wil zien. Zeurt dan dat de partitie geformatteert moet worden. Dat wil ik niet dus daar sta je dan...met lege handen ;-)
Ik dacht slim te zijn en dan de hele kaart in Windows verkenner kopieeren (alles FAT32) en dan daarna een EXT3 erop/erachter zetten. Kaartje weer in de telefoon en dan van de ene in de andere verbazing vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Er zal vast wel een reden voor zijn, maar waarom partitioneer je niet gewoon met de recovery van Amon_Ra of met Rommanager? Swap op 0 zetten, ext iets van 512 MB, rest Fat 32. Werkt hier probleemloos (en de rest van de wereld trouwens ook) Je zou het ook eens met een ander sd kaartje kunnen proberen.

Is het niet eens tijd voor een nieuwe [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Deel 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Peeps,

Waarschijnlijk is de vraag al vaak gesteld.

Ik zou graag alle apps die voor-geinstalleerd (Friend Stream, Facebook, etc) zijn van mijn HTC Desire verwijderen.

Moet ik hiervoor Unrevoked gebruiken? Of iets heel anders?

Heb al een beetje rond gezocht maar kan niet echt iets vinden.

Alvast bedankt.

swing when you're winning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

addinjo schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:38:
Peeps,

Ik zou graag alle apps die voor-geinstalleerd (Friend Stream, Facebook, etc) zijn van mijn HTC Desire verwijderen.

Alvast bedankt.
Je moet hem rooten, dit kan met Unrevoked ;)

adb shell starten en de apk's verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Peeps,

Alvast bedankt.
Hoe dit moet kun je gewoon via Google vinden: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4477971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
zAo schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:03:
[...]

Je moet hem rooten, dit kan met Unrevoked ;)

adb shell starten en de apk's verwijderen.
Thanks guys, ik had dit ook al gevonden maar wilde denk ik toch onbewust de mening van de profi's ;-)

Thanks for helping out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peeps,

Alvast bedankt.
Vreemde taal alert:

http://androidforums.com/1446162-post1.html

Met een rooted telefoon en S-off kan je apps via een filemanager rechtsreeks vanaf je telefoon verwijderen.

Andere optie is, als je root en je flashed een anderen rom, welke meestal in zip formaat komt. Deze met winrar 'openen'', niet extracten!! En dan de apps, deze staan in /system/app, die je niet wilt hebben verwijderen. Daarna zet je die rom.zip op je sdkaart en flashed m met 'verification' off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:21:
[...]

Vreemde taal alert:

http://androidforums.com/1446162-post1.html

Met een rooted telefoon en S-off kan je apps via een filemanager rechtsreeks vanaf je telefoon verwijderen.

Andere optie is, als je root en je flashed een anderen rom, welke meestal in zip formaat komt. Deze met winrar 'openen'', niet extracten!! En dan de apps, deze staan in /system/app, die je niet wilt hebben verwijderen. Daarna zet je die rom.zip op je sdkaart en flashed m met 'verification' off
Ok dit is allemaal, die handleiding moet me wel gaan lukken.

Nog één vraagje, wat is s-off? Of ben ik nu een echte noob?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
addinjo schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:51:
[...]

Ok dit is allemaal, die handleiding moet me wel gaan lukken.

Nog één vraagje, wat is s-off? Of ben ik nu een echte noob?
Ja, bij deze ben je officieel een noob ;) S-off is een veiligheid die HTC heeft ingebouwd en kan worden omzeild.
Hier in de thread (1 a 2 blz geleden) heb ik daar nog een linkje voor geplaatst.

Hier rechts bovenin je scherm zit een vakje waarmee je in de thread kunt zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 08-10-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10
janvanduschoten schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:37:
Geen probleem, het spannendste wat er kan gebeuren dat je weer een foutmelding krijgt, in het witte HTC scherm blijft hangen of dat je in een bootloop terecht komt. Daarna gewoon een andere ROM flashen/restoren. Je zou de thread een kunnen nalezen of er meerdere mensen die foutmelding krijgen. Probeer het eens zou ik zeggen :)
Ik heb de .doc file waar je naar verwijst gevonden. Mooi stukje werk, maar is het nog actueel en kan ik zonder meer gebruiken om met rooten en custom roms te beginnen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het downgraden van hboot niet meer hoeft? En op welk besturingssysteem op de pc is het gebaseerd, XP 32 bits of Win7 64 bits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:33:
[...]

Er zal vast wel een reden voor zijn, maar waarom partitioneer je niet gewoon met de recovery van Amon_Ra of met Rommanager? Swap op 0 zetten, ext iets van 512 MB, rest Fat 32. Werkt hier probleemloos (en de rest van de wereld trouwens ook) Je zou het ook eens met een ander sd kaartje kunnen proberen.

Is het niet eens tijd voor een nieuwe [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Deel 2?
Zeker heb ik het ook met Rommanager geprobeerd. Lekker simpel. Hij gaat herstarten maar dat gele driehoekje blijft echt lang staan!, zeker een half uur. Moet ik nog langer wachten?
Met iedere willekeurige partitionmanager is het "secondenwerk" namelijk

PS. Amon_RA heb ik veel over gelezen. Ik gebruik echter Clockworkmod recovery.

Ik zal die Rommanager nog een kans geven en een paar lepels geduld innemen (mogelijk dat afwachten toch beloond wordt) Goh, wat ben ik weer cynisch :O

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 15:39 . Reden: Rommmanager nogmaals proberen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addinjo
janvanduschoten schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:59:
[...]

Ja, bij deze ben je officieel een noob ;) S-off is een veiligheid die HTC heeft ingebouwd en kan worden omzeild.
Hier in de thread (1 a 2 blz geleden) heb ik daar nog een linkje voor geplaatst.

Hier rechts bovenin je scherm zit een vakje waarmee je in de thread kunt zoeken.
OK:) moet ik daar ook maar eens naar gaan kijken. Eerst even inlezen op xda-devs maar

Waar ik nog niet helemaal uit ben--> Moet je nu persee s-off hebben gedaan om default apps van HTC eruit te mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

addinjo schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:40:
[...]

OK:) moet ik daar ook maar eens naar gaan kijken. Eerst even inlezen op xda-devs maar

Waar ik nog niet helemaal uit ben--> Moet je nu persee s-off hebben gedaan om default apps van HTC eruit te mikken?
Ja. Eerst unrooten en dan s-off. Daarna kun je bestanden in de telefoon zelf wijzigen, dus niet de SD. Maar pas op, ze schijnen nogal afhankelijk van elkaar te zijn en als je het niet goed doet dan heb je een bootloop te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:08:
[...]

Zeker heb ik het ook met Rommanager geprobeerd. Lekker simpel. Hij gaat herstarten maar dat gele driehoekje blijft echt lang staan!, zeker een half uur. Moet ik nog langer wachten?
Met iedere willekeurige partitionmanager is het "secondenwerk" namelijk
Dan is er iets mis. Ik zou persoonlijk mijn sd kaart op nieuw formateren op de telefoon, rommanager van de telefoon verwijderen (incl de update.zip die op de sd kaart staat/stond), telefoon rebooten, rommanager opnieuw uit de market halen en opnieuw partitioneren.

Je zou ook de custom recovery van Amon_Ra kunnen flashen met Unrevoked, die werkt ook goed, kun je ook mee partitioneren.
addinjo schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:40:
[...]

Als ik mijn goede vriend Heppieboeddah mag quoten:

Had even naar boven gescrolled of de zoekfunctie gebruikt, dan had je het sneller geweten ;)

[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 08-10-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
janvanduschoten schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:44:
Als ik mijn goede vriend mag quoten:

Daar had ik nog niet aan gedacht.... Misschien toch even de S-Off er overheen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dan is er iets mis. Ik zou persoonlijk mijn sd kaart op nieuw formateren op de telefoon, rommanager van de telefoon verwijderen (incl de update.zip die op de sd kaart staat/stond), telefoon rebooten, rommanager opnieuw uit de market halen en opnieuw partitioneren.

Je zou ook de custom recovery van Amon_Ra kunnen flashen met Unrevoked, die werkt ook goed, kun je ook mee partitioneren.
Ik ga dit vanavond even proberen op deze wijze. Hartelijk dank, deze combinatie had ik nog niet geprobeerd.
Amon_Ra zal ik me ook eens in inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Ik ben nu bezig met de website ROM Finder waar ik dus zoveel mogelijk ROMs op wil zetten, op dit moment alleen voor de HTC Desire, maar later ook voor andere Android toestellen. Ik wil op deze manier een goed overzicht creëren met zo veel mogelijk ROMs en up-to-date informatie. De website wordt trouwens in het Engels.

Ik ben hier al best ver mee, alleen ik vraag me af wat jullie allemaal in het overzicht van een ROM willen hebben. Tot nu toe heb ik dit:
- Features
- Default applications
- Pros/cons
- Download link / recommended radio
Het resultaat hiervan kan je hier zien.

Heeft nog iemand goede ideeën die je er bij wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Heb gister men Desire S-off gegeven of van ontdaan (wat is het eigenlijk :? ) en net een vet plaatje als splashscreen ingesteld. Het ging allebei vlekkenloos eigenlijk, wat ik niet verwacht had. Is toch wel erg cool dat je daadwerkelijk alles aan kunt passen aan je telefoon. Ongelofelijk! :9

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
|:( Ik probeer mijn radio te updaten naar versie 5.11 maar voordat ik verder wil zit ik met een vraag mbt deze zin die ik tegen kom op het xda-forum:

6. Run the recovery-windows.bat script from modaco r5 root pack

Ik heb mijn telefoon geroot met unrevoked. Betekend dit dat ik deze stap kan overslaan? Ik heb namelijk geen root pack van modaco -_-"

Ik heb zelf het idee dat ik met clockwork de rom gewoon kan flashen... hoop ik en dan daarna de RIL op dezelfde manier? (Vol down + pwr -> restore -> flash from sd)? Iemand een idee :F

o ja, ik had deze screens gemaakt, ik heb zelf geen problemen met bereik, maar ik lees overal dat 5.11 zorgt voor een langere batterij duur.

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/3894/signalstrenght.png
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/3323/systeminfo.png

(Volgens mij is er niets mis met mijn bereik..toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
JKratos schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:13:
Heb gister men Desire S-off gegeven of van ontdaan (wat is het eigenlijk :? )
Handig dat je iets doet zonder dat je weet wat het is........ 8)7
En er is net een hele discussie langs gekomen hier wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
on99 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:05:
|:( Ik probeer mijn radio te updaten naar versie 5.11 maar voordat ik verder wil zit ik met een vraag mbt deze zin die ik tegen kom op het xda-forum:

6. Run the recovery-windows.bat script from modaco r5 root pack

Ik heb mijn telefoon geroot met unrevoked. Betekend dit dat ik deze stap kan overslaan? Ik heb namelijk geen root pack van modaco -_-"

Ik heb zelf het idee dat ik met clockwork de rom gewoon kan flashen... hoop ik en dan daarna de RIL op dezelfde manier? (Vol down + pwr -> restore -> flash from sd)? Iemand een idee :F

o ja, ik had deze screens gemaakt, ik heb zelf geen problemen met bereik, maar ik lees overal dat 5.11 zorgt voor een langere batterij duur.

[afbeelding]
[afbeelding]

(Volgens mij is er niets mis met mijn bereik..toch?)
Radio versies kun je normaal flashen, net als een ROM. Met je bereik is niets mis zo te zien. Het kan zijn dat een radio versie minder bereik heeft, meer moet/gaat zoeken naar sterker signaal, enz. Hierdoor kan de batterij meer worden belast en is dan dus eerder leeg.

RIL heb ik nog nooit geflashed, of het zin heeft durf ik dus niet te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kees Kluskens schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:56:
Ik ben nu bezig met de website ROM Finder waar ik dus zoveel mogelijk ROMs op wil zetten, op dit moment alleen voor de HTC Desire, maar later ook voor andere Android toestellen. Ik wil op deze manier een goed overzicht creëren met zo veel mogelijk ROMs en up-to-date informatie. De website wordt trouwens in het Engels.

Ik ben hier al best ver mee, alleen ik vraag me af wat jullie allemaal in het overzicht van een ROM willen hebben. Tot nu toe heb ik dit:
- Features
- Default applications
- Pros/cons

Gisteren even snel gekeken, maar ziet er netjes uit!
Zal maandag denk ik alvast wat andere rommetjes erbij zetten.

Denk dat, wil het overzichtelijk blijven dat het niet te uitgebreid moet worden... Zo is het een mooi lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ziet er idd netjes uit.
Misschien de Features standaard zichtbaar laten, en Default Applications (Wat een redelijk lange lijst kan zijn) standaard ingeklapt. Kan je daarnaast ook nog een ingeklapt knopje: Removed toevoegen (Niet iedereen voegt altijd maar dingen toe!)

Pays-ROM heeft bijvoorbeeld:
Removed:
-Stocks
-QuickOffice
-Facebook app but not widget support
-'Learn More' icon
-Voice Search removed (a new version is in the market)

Daarnaast, wat misschien voor de eenheid tussen alle ROMS, en overzichtelijkheid wel mooi kan zijn, 1 standaard "Feature" tabel, en dan met een groen vinkje of rood/lichtgrijs kruisje aangeven of die ROM een bepaalde functie wel of niet heeft. Even een ranzig voorbeeldje :+

A2SD+Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XM0wx97q8bN6K99wBCtl9Y5F/full.png
Zip-allignedAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5jt0jOJPZjGUMtLVygqR6B7o/full.png
DeodexedAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5jt0jOJPZjGUMtLVygqR6B7o/full.png
BusyboxAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XM0wx97q8bN6K99wBCtl9Y5F/full.png
AOSPAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XM0wx97q8bN6K99wBCtl9Y5F/full.png

Etc... Misschien dat er enkele features niet in de standaard tabel kunnen (Kernel versie bijv) maar de meeste wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Nakebod op 09-10-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
M
janvanduschoten schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 08:19:
[...]

Radio versies kun je normaal flashen, net als een ROM. Met je bereik is niets mis zo te zien. Het kan zijn dat een radio versie minder bereik heeft, meer moet/gaat zoeken naar sterker signaal, enz. Hierdoor kan de batterij meer worden belast en is dan dus eerder leeg.

RIL heb ik nog nooit geflashed, of het zin heeft durf ik dus niet te zeggen :)
Dank je, ik zal het proberen voordat ik er een andere rom erop zet, dan kan ik persoonlijk beoordelen of het bereik er op vooruit gaat. Ik ben nu namelijk nog erg tevreden. Ik ben er gewoon mee bezig, kijken wat ik eruit kan halen, anders had ik wel een andere telefoon gehaald, een iphone ofzo :P

Maar goed, radio updaten of downgraden zou in principe je ontvangst kunnen aanpassen waardoor je telefoon niet continu extra batterij verbruikt om het netwerk te zoeken/verbeteren. Ik woon in de randstad waar het bereik redelijk te noemen is, maar dat kan dus heel anders zijn als je bijvoorbeeld in de achterhoek woont...

Edit: dubbele quote en spelfoutjes, typen op m'n telefoon gaat niet altijd lekker in de trein

[ Voor 21% gewijzigd door on99 op 09-10-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Nakebod schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 08:38:
Ziet er idd netjes uit.
Misschien de Features standaard zichtbaar laten, en Default Applications (Wat een redelijk lange lijst kan zijn) standaard ingeklapt. Kan je daarnaast ook nog een ingeklapt knopje: Removed toevoegen (Niet iedereen voegt altijd maar dingen toe!)

Pays-ROM heeft bijvoorbeeld:
Removed:
-Stocks
-QuickOffice
-Facebook app but not widget support
-'Learn More' icon
-Voice Search removed (a new version is in the market)

Daarnaast, wat misschien voor de eenheid tussen alle ROMS, en overzichtelijkheid wel mooi kan zijn, 1 standaard "Feature" tabel, en dan met een groen vinkje of rood/lichtgrijs kruisje aangeven of die ROM een bepaalde functie wel of niet heeft. Even een ranzig voorbeeldje :+

A2SD+[afbeelding]
Zip-alligned[afbeelding]
Deodexed[afbeelding]
Busybox[afbeelding]
AOSP[afbeelding]

Etc... Misschien dat er enkele features niet in de standaard tabel kunnen (Kernel versie bijv) maar de meeste wel.
Thanks voor de tips! Dat laatste idee is heel goed, alleen wel wat lastig uit te werken. Als je bijvoorbeeld alles wat er niet in zit uitgevinkt laat, krijg je weer een hele lange lijst. Maar als je alleen wel aangevinkte features er in zet, ziet dit er een beetje raar uit.

Het eerste idee ga ik er zeker in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

...
[...]
Het is gelukt op deze manier _/-\o_ _/-\o_ bedankt, hij loopt als een trein!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm met Defrost 4.9 weer een bekend probleem met facebook. Als bij berichten een conversatie te lang wordt laat hij niet alle berichten binnen dat ene bericht meer zien, maar blijft 'haken' ergens. Ook al is er een nieuw bericht dan kan je deze niet lezen binnen de facebook app.

Geen idee of het te maken heeft met de ROM of met de facebook app zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 09-10-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 14:55
Kees Kluskens schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:56:

- Features
- Default applications
- Pros/cons

Iemand anders heeft een soortgelijk initiatief genomen voor Android ROMs die beschikbaar zijn voor de HD2. Ik vind die opzet wel erg netjes/overzichtelijk. Misschien kun je daar ook iets mee? (of met hem samenwerken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
xburchartz schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:24:
[...]

Iemand anders heeft een soortgelijk initiatief genomen voor Android ROMs die beschikbaar zijn voor de HD2. Ik vind die opzet wel erg netjes/overzichtelijk. Misschien kun je daar ook iets mee? (of met hem samenwerken?)
Ik heb het zo even bekeken, het werkt voor één toestel wel handig, maar als je meerdere toestellen hebt denk ik niet dat dit prettig is. Ook vind ik dat hij hele onboeiende info toont. Wat boeit mij het in hemelsnaam dat een ROM 2.542 replies heeft en 150.235 views?! Het zou veel interessanter zijn als hij daar de features in 'comma-seperated' weergaf.
Toch bedankt voor de tip ;).

Ik weet nu alleen nog niet wat ik hiermee moet doen: Zal ik mensen de mogelijkheid geven om reacties te plaatsen bij ROMs of valt hierbij de functie van mijn site weg (namelijk een overzichtelijke lijst maken)?

[ Voor 12% gewijzigd door SpaceK33z op 09-10-2010 23:50 . Reden: Vraagstelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb gisteren MIUI 0.9.30 + language pack geïnstalleerd en ik moet zeggen: een frisse nieuwe ROM die goed werkt! Mooi en handig lockscreen, vrij snel en een nieuwe manier om je batt status weer te geven.
Wel ben ik nog op zoek naar de Nederlandse regio instellingen aangezien hij alle inkomende nummers als 31612345678 laat zien en deze niet mapt aan mijn contactpersonen met 0612345678. Weet iemand of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Vanmorgen heb ik ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en m'n eerste wankele schreden gezet. Ik kan het nog niet echt met de ogen dicht, zoals jullie, maar het gaat gaandeweg wel steeds beter.

Normaal draai ik Windows-7 64bits en HTC Sync is geinstalleerd (eigenlijk wil ik die ook behouden). Om eventueel gedonder met drivers te voorkomen heb ik alles vanaf een linux live cd (Slax) gedaan. Met unrevoked 3.21 was het eigenlijk een fluitje van een cent en had ik me weer voor niks druk gemaakt. Uiteraard kwam ik er te laat achter dat unrevoked meteen aan de slag wilde en de clockworkmod recovery ging installeren, terwijl ik liever de Amon Ra versie had. Maar dat lukte een tweede keer beter. Meteen S-off er ook maar even overheen gehaald.

Nu verder met het partitioneren van de sd kaart, een backup maken en uiteindelijk een custom rom proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:59:
Vanmorgen heb ik ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en m'n eerste wankele schreden gezet. Ik kan het nog niet echt met de ogen dicht, zoals jullie, maar het gaat gaandeweg wel steeds beter.

Normaal draai ik Windows-7 64bits en HTC Sync is geinstalleerd (eigenlijk wil ik die ook behouden). Om eventueel gedonder met drivers te voorkomen heb ik alles vanaf een linux live cd (Slax) gedaan. Met unrevoked 3.21 was het eigenlijk een fluitje van een cent en had ik me weer voor niks druk gemaakt. Uiteraard kwam ik er te laat achter dat unrevoked meteen aan de slag wilde en de clockworkmod recovery ging installeren, terwijl ik liever de Amon Ra versie had. Maar dat lukte een tweede keer beter. Meteen S-off er ook maar even overheen gehaald.

Nu verder met het partitioneren van de sd kaart, een backup maken en uiteindelijk een custom rom proberen. :)
Thumbs up .... :*)

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
aKra schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:48:
Nou, zo kan je dus checken of je root hebt 8)7

code:
1
2
3
4
C:\AndroidSDK\tools>adb shell
$ su
su
#

Als je dus "#" krijgt, dan heb je root.
Of je kijkt even bij je apps of er een app Superuser Permissions bij gekomen is. Die had ik eerst niet. :) Tenzij die er bijgezet is door S-off.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 10-10-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47

Morenoo91

Flexible Mexican

Ik dacht ik vraag het gewoon hier, ik zie dat iedereen een andere achtergrond bij de lockscreen. Ik draai zelf OpenDesire en heb nog de normale lockscreen achtergrond en hoe kan ik dat veranderen?

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

grun93 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:19:
[...]

Of je kijkt even bij je apps of er een app Superuser Permissions bij gekomen is. Die had ik eerst niet. :) Tenzij die er bijgezet is door S-off.
Of in een shell dit intikken:
$ su
# id
uid=0(root) gid=0(root)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

Het rooten is gelukt en ik ben zo blij als een kind!

Maar nu wil ik mijn SD card partitioneren want ik heb nog geen EXT 2 of 3 (Wat is eigenlijk het beste?). Biedt de recovery image daarvoor een mogelijkheid? Ik kan het niet vinden in het menu. Ik heb wel clockwork rom manager geinstalleerd, maar die zegt 'you must have clockworkmod recovery installed before continuing'. Dit heb ik er toch al gratis bijgekregen met Unrevoked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Toen m'n Desire nog unrooted was, had ik A2SD middels dat commando om de default install lokatie naar SD card te veranderen. Rooted heb ik nu standaard A2SD en 512 MB ext3 maar de hoeveelheid vrije interne geheugen holt nog net zo hard achteruit als voorheen. Dus sinds FroYo 2.2 is het voordeel van A2SD na rooten niet meer van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:25:
Toen m'n Desire nog unrooted was, had ik A2SD middels dat commando om de default install lokatie naar SD card te veranderen. Rooted heb ik nu standaard A2SD en 512 MB ext3 maar de hoeveelheid vrije interne geheugen holt nog net zo hard achteruit als voorheen. Dus sinds FroYo 2.2 is het voordeel van A2SD na rooten niet meer van toepassing?
Hangt er een beetje vanaf of je ook een rom draait die aps2sd+ [script] ingebakken heeft. Als je root hebt en een ext3, wil dat nog niet meteen zeggen dat je apps op de ext3 terechtkomen. De froyo-apps2sd en de apps2sd [oldschool zoals ik het noem] zijn twee verschillende grootheden. Welke rom draai je? Als je de standaard-meegeleverde nog steeds hebt, dan is apps2sd+ [oldschool] een nogo. Je zal dan een alternatieve rom moeten draaien.

Tevens is het zo dat bij sommige apps, data etc gewoon op het interne geheugen moeten, en ook worden geplaatst. Denk hier aan b.v Google Earth, Sky en b.v. Navigon. Je interne geheugen zal dan ook flink teruglopen. Zelf heb ik zo n 100 apps en nog zo n 103MB over aan intern geheugen. Terwijl dat bij een fresh flash ongeveer 137MB is.
emzed schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:26:
Het rooten is gelukt en ik ben zo blij als een kind!

Maar nu wil ik mijn SD card partitioneren want ik heb nog geen EXT 2 of 3 (Wat is eigenlijk het beste?). Biedt de recovery image daarvoor een mogelijkheid? Ik kan het niet vinden in het menu. Ik heb wel clockwork rom manager geinstalleerd, maar die zegt 'you must have clockworkmod recovery installed before continuing'. Dit heb ik er toch al gratis bijgekregen met Unrevoked?
Rommanager even opstarten en tikken op 'Flash ClockworkMod Recovery'. Ext3 wordt het meest aanbevolen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 16:43 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.