[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.608 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik draai de MIUI 9.30 ROM en als ik wat installeer dan gaat er ook wat van de vrije ext3 ruimte af dus ik neem aan dat het ansich werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:08
Kapitein Prozac schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:45:
Ik draai de MIUI 9.30 ROM en als ik wat installeer dan gaat er ook wat van de vrije ext3 ruimte af dus ik neem aan dat het ansich werkt.
Met de app Quick System Info kun je heel eenvoudig controleren of apps2sd werkt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik heb 58 apps geinstalleerd. Quick System Info zegt dat ik 371 MB van de 457 MB aan A2SD storage over heb en dat ik 60 MB van de 148 MB aan internal storage over heb. In /data/app staan alle apps terwijl /sd-ext/app leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

Rommanager even opstarten en tikken op 'Flash ClockworkMod Recovery'. Ext3 wordt het meest aanbevolen.
Geweldig, het is gelukt! Dit deed wel een wipe van de hele SD card, maar daar had ik een backup van gemaakt. Ik heb zojuist deze ROM geinstalleerd. Nu even kijken hoe dat draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Kapitein Prozac schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:45:
Komen je contacten wel gewoon te staan bij SMSjes die je ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kapitein Prozac schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:23:
Ik heb 58 apps geinstalleerd. Quick System Info zegt dat ik 371 MB van de 457 MB aan A2SD storage over heb en dat ik 60 MB van de 148 MB aan internal storage over heb. In /data/app staan alle apps terwijl /sd-ext/app leeg is.
Bij mij zegt Quick System Info:

A2SD storage: Total: 457 MB, Free 95,74

System Storage:Total 250MB, Free 38,87MB

Bij mij staande apps in system/app en system/sd/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ja, ik heb het 'probleem' opgelost dmv het verplaatsen van de cache. Via het commando a2sd check had ik gezien dat alles in working order was behalve dan dat de cache nog in het telefoongeheugen stond. Na die verplaatst te hebben ging ik van 60 MB vrij naar 123 MB. Ik heb Angry Birds geinstalleerd en toen ging het interne geheugen van 123 naar 122 MB. De vrije ext3 ruimte ging van 307 naar 295 MB. Zo te zien werkt alles dus naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein Prozac schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:51:
Ja, ik heb het 'probleem' opgelost dmv het verplaatsen van de cache. Via het commando a2sd check had ik gezien dat alles in working order was behalve dan dat de cache nog in het telefoongeheugen stond. Na die verplaatst te hebben ging ik van 60 MB vrij naar 123 MB. Ik heb Angry Birds geinstalleerd en toen ging het interne geheugen van 123 naar 122 MB. De vrije ext3 ruimte ging van 307 naar 295 MB. Zo te zien werkt alles dus naar behoren.
Mooi. Dat lijkt er inderdaad meer op. Wel vreemd dat de MUI 0.93 niet bij install al de Dalvik-Cache op de ext plaatst. Nu moet je inderdaad nog via ADB/SDK of in een terminal op je telefoon het commando : a2sd cachesdreset uitvoeren waarna je telefoon automatisch reboot en het werkt zoals het moet werken.... ;) Maar goed, het werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Ik ben momenteel in het bezit van een desire met boot versie 0.93 met een lcd scherm.ik vroeg mij af of er ondertussen al een manier is on deze te rooten Zonder lastige down grades te moeten uitvoeren? Ik heb op de laatste paar paginas geen antwoord kunnen vinden en google help evenmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18
Game Error schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:25:
Ik ben momenteel in het bezit van een desire met boot versie 0.93 met een lcd scherm.ik vroeg mij af of er ondertussen al een manier is on deze te rooten Zonder lastige down grades te moeten uitvoeren? Ik heb op de laatste paar paginas geen antwoord kunnen vinden en google help evenmin
Dan heb je toch niet goed gekeken op de laatste paar pagina's. Zoek op unrevoked.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Weet iemand of er toevallig ergens een programmaatje is waarmee je heel makkelijk van animated gif bestandjes een bootanimation voor de desire mee kan maken?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Game Error schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:25:
Ik heb gisteren zelf een soortgelijke Desire geroot. Voor mij was dat ook de eerste keer. Het stelt niks voor, maar je moet het even weten. Op zich is er ontzettend veel info over te krijgen, hier maar ook op xda-development, maar vaak kom je terecht in threads van >50 pagina's, of stuit je op beschrijvingen uit april/mei die allang weer achterhaald zijn. Misschien dat je het daarom over downgraden hebt? Dat hoeft niet meer. Als je wilt kan ik wel een stap-voor-stap beschrijving maken, in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
gisteren de desire met slcd geroot dmv unrevoked. ik koos voor een custom recovery namelijk amonra. misschien had ik dat niet moeten doen want daarna is er iets mis gegaan. ik kom niet meer in de recovery. tenminste. hij doet het wel maar ik zie niks.
ik kan de desire wel aanzetten maar hij blijft dan hangen op het htc scherm. ik kan wel in de fastboot komen en kan ook een PB99IMG draaien alleen pakt ie deze steeds niet. dan zegt ie iets met fail en of ik wil reboten.

hoe ik weet dat de recovery wel werkt? omdat als ik enkele dingen probeer en dan weer op terug klik en dan naar boven scroll met de trackball en daar dan op druk ik opnieuw opstart op mijn eigen desire heb ik ook amonra en daar kan ik wel alles opzien en daar werkt dit precies hetzelfde.

waarom ik niet meer kan opstarten is mij een raadsel maar ik zal via fastboot terug zien te komen iemand een idee?

welke PB99IMG moet ik hebben?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
raydekok schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:07:
waarom ik niet meer kan opstarten is mij een raadsel maar ik zal via fastboot terug zien te komen iemand een idee?
Gokje: je hebt een amon ra image voor amoled geflashed op een toestel met een slcd scherm? Dit schijnt een goede versie voor SLCD te zijn. Er bestaat ook een v5.1, maar daar zit een bug in, heb ik ergens gelezen tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Morgen maar eens nieuwe mod op miui rom uitproberen!

[ Voor 88% gewijzigd door on99 op 12-10-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
on99 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:00:
Ik kwam zojuist deze mod tegen

[afbeelding]

http://forums.whirlpool.n...es.cfm?t=1546020&p=7#r126

Iemand al uitgeprobeerd? Ik lees dat er nog een hoop fouten in zitten, maar dat de Chinese taal redelijk goed is weggewerkt.
Heb je de moeite genomen om terug te lezen in dit topic? Er zijn inderdaad mensen die het al hebben uitgeprobeerd. Lees er zo al 2 op de laatste pagina.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
O lol sorry my bad! Het is al laat en was wel enthousiast erover, ik pas em even aan.

Uhm...zonder dat ik het door heb pas ik mijn post aan, maar de mod waar ik op doelde is wel degelijk nieuw. Ik repost de link morgen aangezien ik op mn desire zit. Het betreft een nieuwe mod op de hiervoor besproken miui rom die ikzelf ook heb draaien.

[ Voor 60% gewijzigd door on99 op 12-10-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40

3style

...

on99 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:22:
O lol sorry my bad! Het is al laat en was wel enthousiast erover, ik pas em even aan.

Uhm...zonder dat ik het door heb pas ik mijn post aan, maar de mod waar ik op doelde is wel degelijk nieuw. Ik repost de link morgen aangezien ik op mn desire zit. Het betreft een nieuwe mod op de hiervoor besproken miui rom die ikzelf ook heb draaien.
Thanx voor de tip. Ik draai sinds gisteren de stock versie. Ga deze ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
3style schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:31:
[...]

Thanx voor de tip. Ik draai sinds gisteren de stock versie. Ga deze ook proberen.
Ik heb hem zelf nog niet draaien, ik kwam hem gisteren tegen 12en pas tegen en zit nu nog op werk. Misschien als ik goede berichten erover lees zal ik em vanavond flashen en kijken of het een verbetering is. Ik ben namelijk zeer tevreden met mijn stock miui rom. Ik heb nog niet eens mijn radio geflashed aangezien het bereik ook prima is. We zullen zien. Laat het ons horen als je hem hebt draaien =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik wil er ook eens aan beginnen (kriebels) :)
Het rooten heb ik al achter de rug met unrevoked.
Ook heb ik via die revoked een backup genomen van mijn desire.
Heb ook een volledige backup van mijn SD kaart.

Nu zou ik graag de leedroid eens proberen, omdat er die precies toch volledig werkende uit ziet.
Een aanrader ? ze praten daar om clockworkmod te gebruiken. Ik veronderstel als je de desire via unrevoked hebt gedaan dat dit er op staat ?

Nu de volgende stap is volgens mij de sd partitioneren naar een swap,ext en fat32 drive(zou rom manager willen gebruiken.) swap 0 en EXT3 512
Dan het rom bestand in de root van de sd kaart zetten via de pc.
volgende stap is de desire volledig wipen. (via de volume down opstarten)
En dan Flash Zip from SDcard, de gewenste rom kiezen, rebooten, en klaar ?
Klopt dit of ben ik nog iets vergeten ?

Wat met de radio, moet dit voor of na het flashen van de rom gebeuren.
En welke heb ik nodig ? gewoon de laatste versie nemen ? (32.48.00)
Alvast bedankt om me op weg te helpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
jippen schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:17:
Ik wil er ook eens aan beginnen (kriebels) :)
Het rooten heb ik al achter de rug met unrevoked.
Ook heb ik via die revoked een backup genomen van mijn desire.
Heb ook een volledige backup van mijn SD kaart.

Nu zou ik graag de leedroid eens proberen, omdat er die precies toch volledig werkende uit ziet.
Een aanrader ? ze praten daar om clockworkmod te gebruiken. Ik veronderstel als je de desire via unrevoked hebt gedaan dat dit er op staat ?

Nu de volgende stap is volgens mij de sd partitioneren naar een swap,ext en fat32 drive(zou rom manager willen gebruiken.) swap 0 en EXT3 512
Dan het rom bestand in de root van de sd kaart zetten via de pc.
volgende stap is de desire volledig wipen. (via de volume down opstarten)
En dan Flash Zip from SDcard, de gewenste rom kiezen, rebooten, en klaar ?
Klopt dit of ben ik nog iets vergeten ?

Wat met de radio, moet dit voor of na het flashen van de rom gebeuren.
En welke heb ik nodig ? gewoon de laatste versie nemen ? (32.48.00)
Alvast bedankt om me op weg te helpen :-)
Leedroid heb ik toevallig er net op staan, maar ga ik op dit moment weer inwisselen voor SuperVillianHD. Geen slechte ROM hoor, maar een beetje saai omdat het weer lijkt alsof ik 'm niet geroot heb. Als je echt iets nieuws wilt kun je denk ik het beste DeFroST of OpenDesire proberen. Hierbij begin je weer met de standaard Android die je helemaal kan tweaken naar je eigen wensen.
De MIUI rom is ook leuk. Heel apart thema, ik vond hem persoonlijk niet zo mooi maar wel grappig.

Clockwork MOD 2.5.0.7 heb je al standaard als je root met UnrEVOked.

Ik zou het wat anders doen met het partitioneren. Ik zou alleen een extra ext3 partitie maken van rond de 512mb (mag namelijk ook groter). Door middel van een Swap partitie schijnt je SD-kaart er slechter van te worden, omdat 'ie zo intensief gebruikt word. Ik heb zo even geen bron maar je kan altijd googlen.

Je neemt de goede stappen, dat zou moeten lukken. Ik zou inderdaad gewoon de laatste radio versie pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kees Kluskens schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:14:
Ik zou het wat anders doen met het partitioneren. Ik zou alleen een extra ext3 partitie maken van rond de 512mb (mag namelijk ook groter). Door middel van een Swap partitie schijnt je SD-kaart er slechter van te worden, omdat 'ie zo intensief gebruikt word. Ik heb zo even geen bron maar je kan altijd googlen.
Dat heeft Jan van Duschoten ooit eens heel goed uitgelegd en dat heb ik dus uit m'n hoofd geleerd:

Swap is iets van vroeger, van eerdere generaties Android phones. Die hadden niet zoveel memory, dus was swappen min of meer noodzakelijk. Tegenwoordig hebben de moderne Android phones voldoende geheugen om het zonder swap te kunnen stellen. Vandaar ook Swap=0 (die nul impliceert al dat ie niet gebruikt wordt, toch?).

Een gangbare indeling van je sdhc kaartje is tegenwoordig: swap=0, ext2=512 Mb (eventueel 1024 Mb), en de rest FAT32. Daarna de ext2 partitie converteren naar ext3.

Ik heb net een 16 Gb, klasse 6 kaartje besteld via ebay voor 33 euro. Ja, ik weet het, ebay en neppe memorycards is een gevaarlijke combo, maar deze komt niet uit china maar uit taiwan, en die gast heeft 99,9% goede feedback. Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

l3art schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:28:
Weet iemand of er toevallig ergens een programmaatje is waarmee je heel makkelijk van animated gif bestandjes een bootanimation voor de desire mee kan maken?
Heb je al iets gevonden zelf?

Ik zit zelf ook te klooien met zelfgemaakte boot anims...
In PS6 aangepaste png's (png24) gaat niet goed helaas.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
@Slicer bedankt, alles is vlot verlopen.

Heb eerst de leedroid mod er op gezet, dan de radio update, en dan nog een paar add-ons/ themes.
Nu kunnen er alle programma's er weer op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40

3style

...

on99 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:45:
[...]

Ik heb hem zelf nog niet draaien, ik kwam hem gisteren tegen 12en pas tegen en zit nu nog op werk. Misschien als ik goede berichten erover lees zal ik em vanavond flashen en kijken of het een verbetering is. Ik ben namelijk zeer tevreden met mijn stock miui rom. Ik heb nog niet eens mijn radio geflashed aangezien het bereik ook prima is. We zullen zien. Laat het ons horen als je hem hebt draaien =D
Ik heb hem nu een tijdje draaien. Even snel een aantal algemene en nieuwe Miui bevindingen. Het oogt super polished. Een groot voordeel vind ik de verschillende controls (wifi, apn, etc) die standaard in de notification bar te scrollen zijn. Deze versie heeft strakke iconen die met Miui automatisch op je deck worden geplaatst (nieuwe apps krijgen iconen in de bestaande style). De standaard lijst met apps is sowieso niet meer te benaderen, maar mis je dus ook niet. Je kunt onnodige apps namelijk plaatsen in een soort widget map op je deck.
Foto´s worden standaard handig gegroepeerd per categorie. Batterij duur nog niet echt kunnen testen, maar schijnt beter te zijn. Ik moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt.
In deze versie nog minder Chinese teksten, al heb ik er nog wel een gevonden (je moet wel goed zoeken). De weer widget crashed in deze versie, maar daar heb ik mijn eigen widget voor.
Er worden trouwens wel een boel apps meegeleverd, sommigen zijn wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Mijn vorige toestel (Hero) heb ik vele malen voorzien van een custom rom, gewoon omdat dat nodig was (sneller maken, 2.1, etc etc). Nu ik mijn Desire al een poos heb heb ik daar nooit meer interesse in gehad, alles werkte perfect en soepel. Helaas loop ik wel steeds tegen vol geheugen aan heb hem mijn telefoon daarom maar geroot. De volgende stap is A2SD+ maar dat valt niet mee zeg! Ik weet dat er verschillende versies zijn, de één zou wel ervoor zorgen dat je SD kaart corrupt raakt en de ander niet maar ik kan ook nergens een versie vinden die ik over de originele rom kan plaatsen! (allemaal in custom roms gebakken) Daarnaast zit ik dan nog met de programma's die op dit moment geïnstalleerd staan, moeten die eerst verwijderd worden en opnieuw geïnstalleerd?

Ik heb trouwens wil een bijna standaard rom gevonden met enkele undervolt mods gevonden en A2SD+ maar die heeft weinig ondersteuning en schijnt niet bij iedereen lekker te werken. Dat zou opzich ook een optie zijn. :)

[ Voor 12% gewijzigd door M@NIC op 12-10-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik zou je een sense rom zoals Leedroid of Pays aanbevelen, die blijven redelijk dicht bij de standaard rom en hebben ook een goed werkende apps2sd. Voordat je gaat flashen zou je de app van appbrain kunnen installeren, deze al je apps laten syncen. Doe hetzelfde met smsbackup&restore en bookmark backup. Na het wipen, flashen etc moet je appbrain weer installeren en laten syncen. Restore je smsjes en bookmarks weer en het grootste leed is weer geleden.

Wil je wat meer experimenteren dan zou je eens kunnen kijken naar de roms die hierboven al eens zijn besproken (opendesire, defrost, Hd roms, miui)

Veel flashplezier :)

[ Voor 39% gewijzigd door janvanduschoten op 12-10-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Even een hele andere vraag: bij OD kon ik bij de CyanogenMod settings de verlichting van de hardware knoppen uitzetten. Als ik nu hetzelfde doe bij defrost, dan worden de instellingen niet opgeslagen en blijven de knoppen verlicht. Ligt het aan mijn toestel of hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

janvanduschoten schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:41:
Even een hele andere vraag: bij OD kon ik bij de CyanogenMod settings de verlichting van de hardware knoppen uitzetten. Als ik nu hetzelfde doe bij defrost, dan worden de instellingen niet opgeslagen en blijven de knoppen verlicht. Ligt het aan mijn toestel of hebben anderen dit ook?
Bij mij werkte het voor geen meter in defrost. De verlichting van de knoppen ging steeds aan/uit door verkeerde sensor waardes. Het filteren van de waardes bleek ook niet te werken, en ook custom waardes voor de verlichting werden steeds verwijderd, zoals jij dus ondervindt. Was voor mij genoeg rede om bij OD te blijven, welke geen van de bovengenoemde problemen heeft.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
Ik draai nu de leedroid mod, en ben alles weer aan het instellen.
Enkel ik krijg mijn google en facebook contacten niet meer gesyncroniseerd. :-(
Iemand een idee ? via backup pro probeer ik mijn contacten terug te zetten.
Maaar dat loopt in het honderd. heb +- 146 contacten maar recovered meer dan 456 contacten op de telefoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
3style schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:46:
[...]

Ik heb hem nu een tijdje draaien. Even snel een aantal algemene en nieuwe Miui bevindingen. Het oogt super polished. Een groot voordeel vind ik de verschillende controls (wifi, apn, etc) die standaard in de notification bar te scrollen zijn. Deze versie heeft strakke iconen die met Miui automatisch op je deck worden geplaatst (nieuwe apps krijgen iconen in de bestaande style). De standaard lijst met apps is sowieso niet meer te benaderen, maar mis je dus ook niet. Je kunt onnodige apps namelijk plaatsen in een soort widget map op je deck.
Foto´s worden standaard handig gegroepeerd per categorie. Batterij duur nog niet echt kunnen testen, maar schijnt beter te zijn. Ik moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt.
In deze versie nog minder Chinese teksten, al heb ik er nog wel een gevonden (je moet wel goed zoeken). De weer widget crashed in deze versie, maar daar heb ik mijn eigen widget voor.
Er worden trouwens wel een boel apps meegeleverd, sommigen zijn wel handig.
Ja, ik heb hem nu ook al draaien, deze versie had ik over de stock miui 0.9.30 geflashed:

Updated MIUI v.30 inc.English - Deodexed, Zipaligned, Signed

Deze versie werkt goed. Ik heb tot nu toe een keer of twee een vastloper meegemaakt. Dit kwam doordat ik een foto wilde selecteren en deze toewijzen aan een contactpersoon. Ik denk zelf dat dit komt doordat de telefoon continu een nieuwe foto moest laden om deze te kunnen croppen. De Chinese text is voor mij niet zo vervelend. Ik kom het tegen bij het aanmaken van een nieuwe contactpersoon.

Wat erg fijn is, is dat de camera sneller en mooiere foto's maakt. Maar dat is behoorlijk subjectief aangezien ik dit momenteel niet kan vergelijken met een eerder gemaakte foto of zoiets. Inderdaad, de taskbar is fijn in omgang, rotation is in te stellen, wifi, gps, bluetooth etc. ook. Uhm ja, het doet verder veel denken aan de user interface van de iphone. Als je daar niet van houdt, moet je deze rom niet installeren. Maar het is en blijft een android phone. Je kan verder een hoop instellen en je widgets gebruiken zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
jippen schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:14:
Ik draai nu de leedroid mod, en ben alles weer aan het instellen.
Enkel ik krijg mijn google en facebook contacten niet meer gesyncroniseerd. :-(
Iemand een idee ? via backup pro probeer ik mijn contacten terug te zetten.
Maaar dat loopt in het honderd. heb +- 146 contacten maar recovered meer dan 456 contacten op de telefoon :?
Zou proberen nog een volledige wipe te doen en de rom opnieuw te installeren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
l3art schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:57:
[...]

Zou proberen nog een volledige wipe te doen en de rom opnieuw te installeren.
Na veel googlen, bleek het niets met de rom te maken te hebben.
Ik heb onder applicaties beheren -> alle applicaties -> opslag contacten de gegevens gewist.
Daarna heeft hij alles zelf kunnen sync :-)

Voor de rest lijkt alles lekker te werken :-) zoals hier al gelezen, heb je net echt het gevoel dat er een andere rom op staat, dus dat zal rap experimenteren worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mijn toestel wil ik ook gaan rooten maar daar heb ik nog een vraag over, ik wil eigenlijk alleen maar root toegang hebben met de originele rom om een bluetooth fix toe te passen Link.

Nu heb ik hboot versie 0.93 en buildnummer 2.10.405.2 release-keys In dit topic zag ik dat ik dan deze handleiding moest gebruiken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256

Maar deze gaat uit van het downgraden van de rom, is het ook mogelijk zonder het downgraden van de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Tegenwoordig kan de Desire ook gewoon worden geroot zonder te downgraden. Dus gewoon Unrevoked draaien en je hebt root.

Volgens mij is die mod die jij linkt er ook gewoon voor de standaard ROM (ik zie er in iedergeval bij staan "Official Froyo HTC Sense"). Dus na het rooten moet je de telefoon in recovery starten en het zipje vanaf de sdkaart inladen. Dan update hij gewoon jouw originele rom met die mod erin.

Misschien wel handig om eerst een backup te maken om te voorkomen dat de mod verkeerd gaat, en jij je standaard rom kwijt bent. (al is die natuurlijk ook wel weer te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Blueone schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:48:
mijn toestel wil ik ook gaan rooten maar daar heb ik nog een vraag over, ik wil eigenlijk alleen maar root toegang hebben met de originele rom om een bluetooth fix toe te passen Link.

Nu heb ik hboot versie 0.93 en buildnummer 2.10.405.2 release-keys In dit topic zag ik dat ik dan deze handleiding moest gebruiken:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768256

Maar deze gaat uit van het downgraden van de rom, is het ook mogelijk zonder het downgraden van de rom?
Als je hier eens klikkerdeklik op doet, dan kom je op een makkelijkere manier. Garantie van deze tip verloopt aan het einde van deze zin. ( <- daar dus)

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Magnetic_Man schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:57:
Tegenwoordig kan de Desire ook gewoon worden geroot zonder te downgraden. Dus gewoon Unrevoked draaien en je hebt root.

Volgens mij is die mod die jij linkt er ook gewoon voor de standaard ROM (ik zie er in iedergeval bij staan "Official Froyo HTC Sense"). Dus na het rooten moet je de telefoon in recovery starten en het zipje vanaf de sdkaart inladen. Dan update hij gewoon jouw originele rom met die mod erin.

Misschien wel handig om eerst een backup te maken om te voorkomen dat de mod verkeerd gaat, en jij je standaard rom kwijt bent. (al is die natuurlijk ook wel weer te downloaden)
Hij moet geroot zijn omdat hij wat bestanden in het besturingssyteem aanpast. Ik had het nu geprobeerd en dan krijg je errors als "no signature" en dat soort dingen.
janvanduschoten schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:00:
[...]

Als je hier eens klikkerdeklik op doet, dan kom je op een makkelijkere manier. Garantie van deze tip verloopt aan het einde van deze zin. ( <- daar dus)

Succes :)
Ik ga hem proberen, bedankt.

EDIT:
Het werkt en ik heb de fix nu toegepast. Eens kijken of het ook mijn bluetooth problemen verhelpt.

[ Voor 22% gewijzigd door Avvd op 13-10-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Eindelijk is de FM-Radio werkend voor AOSP-roms (Cyanogen, DeFrost, OpenDesire)! Nu nog even wachten tot de eerste rom of update verschijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Nou zit ik toevallig eens naar de openingspost te kijken van dit topic, eigenlijk kan dat toch ook niet meer... Ongeveer alles wat er staat is achterhaald :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

wph schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:21:
Nou zit ik toevallig eens naar de openingspost te kijken van dit topic, eigenlijk kan dat toch ook niet meer... Ongeveer alles wat er staat is achterhaald :X
Misschien kun jij een update maken en vragen of de TS hem wil bijwerken?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik wil m'n SD kaart partitioneren met ClockWorkMod maar hoe ging dat nu ook alweer? Ik heb via ROM Manager aangegeven dat ik geen swap wil en dat de ext3 512 MB moet zijn. Na de reboot kom ik op het scherm van de Android met driehoek en middels de power knop kom ik in ClockWorkMod maar hoe moet ik nu verder? Ik heb het al eens eerder gedaan maar ik ben het weer vergeten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Kapitein Prozac schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:35:
Ik wil m'n SD kaart partitioneren met ClockWorkMod maar hoe ging dat nu ook alweer? Ik heb via ROM Manager aangegeven dat ik geen swap wil en dat de ext3 512 MB moet zijn. Na de reboot kom ik op het scherm van de Android met driehoek en middels de power knop kom ik in ClockWorkMod maar hoe moet ik nu verder? Ik heb het al eens eerder gedaan maar ik ben het weer vergeten |:(
Partitions menu? Volgens mij had hij dat automagisch moeten doen, maar dat terzijde. Je zou ook kunnen overwegen om met Unrevoked de custom recovery van Amon_Ra te flashen, die werkt ook erg prettig ( ik heb de clockworkmod recovery al ff niet meer gebruikt dus het kan zijn dat er geen verschil meer in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
als je voor de eerste keer wil rooten (oftewijl gewoon helemaal niet bekend ermee bent) is het dan slim om bij unrevoked een andere custom rom te flashen of gewoon de ClockworkMod rom erop flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
janvanduschoten schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:33:
[...]

Partitions menu? Volgens mij had hij dat automagisch moeten doen, maar dat terzijde. Je zou ook kunnen overwegen om met Unrevoked de custom recovery van Amon_Ra te flashen, die werkt ook erg prettig ( ik heb de clockworkmod recovery al ff niet meer gebruikt dus het kan zijn dat er geen verschil meer in zit)
Hij is al gepartitioneerd maar helaas is de boel wat corrupt geraakt (apps die de SD dan weer wel en dan weer niet zien en FC's). Ik heb het partitions menu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
mesm90 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:33:
als je voor de eerste keer wil rooten (oftewijl gewoon helemaal niet bekend ermee bent) is het dan slim om bij unrevoked een andere custom rom te flashen of gewoon de ClockworkMod rom erop flashen?
Ik zou gewoon de standaard doen, ClockworkMod. Tenminste als ik jou was ;), maar dat ben ik niet.

Bart en ik zijn ondertussen al wat verder met het project ROM Finder.
Ik heb nu bijna de FAQ afgerond maar wil graag nog wat feedback van jullie.
Ik heb niet alle vragen erin gezet die CyanogenMod ook al in zijn Wiki had staan, dit leek mij erg overbodig, dus daarom staat er een linkje naar ze toe.
Als iemand nog een term mist of wilt aanvullen zou ik het zeer op prijs stellen als je dit even zegt :).

[ Voor 6% gewijzigd door SpaceK33z op 13-10-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
wph schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:17:
Eindelijk is de FM-Radio werkend voor AOSP-roms (Cyanogen, DeFrost, OpenDesire)! Nu nog even wachten tot de eerste rom of update verschijnt :)
Van DeFrost is inmiddels een update verschenen met de MIUI FM-Radio ingebakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
janvanduschoten schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:41:
Bij Defrost kan het ook. Je moet eerst "nunber of levels" aanpassen(1 erbij is voldoende) en dan de button waardes op 0 zetten. Je moet het net ff weten. Kan ik weer relaxed lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

Kees Kluskens schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:57:
[...]

Bart en ik zijn ondertussen al wat verder met het project ROM Finder.
Ik heb nu bijna de FAQ afgerond maar wil graag nog wat feedback van jullie.
Ik heb niet alle vragen erin gezet die CyanogenMod ook al in zijn Wiki had staan, dit leek mij erg overbodig, dus daarom staat er een linkje naar ze toe.
Als iemand nog een term mist of wilt aanvullen zou ik het zeer op prijs stellen als je dit even zegt :).
Ah, handig! Een goed initiatief! Nou weet ik tenminste wat deodexed is. Nog een tip voor de FAQ: 'what is ADW?"

Het zou er mooi zijn als de site update wordt en blijft. Ik vind XDA met dit soort schreeuweringe titels '[ROM][Sense HD][11 Oct]RCMixHD v08 1.28.405.1 base, Deodexed, 1213MHz OC, Fast!' niet altijd even handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het al langs is gekomen?! GUI voor ADB/SDK.

http://forum.xda-develope...php?p=6505726&postcount=1

Rechtstreeks link naar de officiele site

http://qtadb.wordpress.com/

Afbeeldingslocatie: http://qtadb.files.wordpress.com/2010/07/nandroid-restore.png?w=300&h=198

Klik plaatje voor grotere uitvoering.

Zelf nog niet mee aan het spelen geweest, kom er zelf net achter.... ;)

Als alternatief is er ook nog Android Commander. Lijken mij hetzelfde, echter deze heeft geen nederlandse interface.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
emzed schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:15:
[...]

Ah, handig! Een goed initiatief! Nou weet ik tenminste wat deodexed is. Nog een tip voor de FAQ: 'what is ADW?"

Het zou er mooi zijn als de site update wordt en blijft. Ik vind XDA met dit soort schreeuweringe titels '[ROM][Sense HD]\[11 Oct]RCMixHD v08 1.28.405.1 base, Deodexed, 1213MHz OC, Fast!' niet altijd even handig.
Ja, we gaan proberen 'm up-to-date te houden en met zoveel mogelijk ROMs. Die reden is de reden dat ik ROM Finder ben gaan maken, omdat xda-developers zo ongelooflijk onoverzichtelijk is.
Ik zoek trouwens nog mensen die mij willen meehelpen met wat ROMs toevoegen en/of de FAQ aanvullen. Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankooten
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09-2020
Beste Mensen, wees aub lief voor mij.
Ben sinds 1 maand into android en heb 'n desire.
Neef, into android sinds de eerste google-phone, heeft zelf ook een desire en zou de mijne even rooten.
Het was de vijfde desire die hij deed. Die van hem zelf en de anderen waren goed gelukt, maar bij mij ging het dus fout. Dat het fout ging lag waarschijnlijk aan het feit dat ik een SLCD-scherm heb eb al die andere een AMOLED-scherm hadden.
Ik kan alleen nog in het boot-menu komen met vol down en power on.
Op diverse adviezen al van alles op het sd-kaartje gezet, maar telkens komen de berichten: pb99diag.zip: no image. pb99diag.nbh: no image or wrong image.pb99img.zip:Dit duurt 'n tijdje en dan komt de tekst:Main version is older!
update fail!
do you want to reboot device?
Bovenin het scherm staat:
bravo pvt3 ship s-on
hboot-0.93.001
microp-051d
touchpanel-synt0101
radio-5.09.05.30_2
aug 10 2010, 17:52:18.

Heeft iemand de gouden tip tot het oplossen van mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kapitein Prozac schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:53:
Hij is al gepartitioneerd maar helaas is de boel wat corrupt geraakt (apps die de SD dan weer wel en dan weer niet zien en FC's). Ik heb het partitions menu dus niet.
Dat menu is wel weer terug te krijgen door de root-procedure opnieuw uit te voeren. Ik heb de mijne al 3-4 keer geroot, deels door geklooi van me, deels omdat ik nieuwsgierig was hoe de 'andere' recovery eruit ziet (clockworkmod vs amon RA. De laatste vond ik mooier en uitgebreider). (Overigens vraag ik me nu wel af wat dat met het al dan niet corrupt zijn van de sd kaart te maken heeft? Het partitions menu staat niet op de kaart maar in je smartphone, of heb ik dat niet goed begrepen?)
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:26:
Weet niet of het al langs is gekomen?! GUI voor ADB/SDK.
http://forum.xda-develope...php?p=6505726&postcount=1
Rechtstreeks link naar de officiele site: http://qtadb.wordpress.com/
Vermoedelijk wel, de link verwijst naar een thread uit mei... :) Ik heb de hele thread gelezen en daar vooral toch de indruk aan overgehouden dat het nog niet helemaal af is, veel berichtjes van users die tegen problemen aangelopen zijn. Vaak omdat de app crashed of dat er bepaalde bibliotheken of bestanden missen. Het idee is op zich prima natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door grun93 op 14-10-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
vankooten schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:48:
Beste Mensen, wees aub lief voor mij.
Ben sinds 1 maand into android en heb 'n desire.
Neef, into android sinds de eerste google-phone, heeft zelf ook een desire en zou de mijne even rooten.
Het was de vijfde desire die hij deed. Die van hem zelf en de anderen waren goed gelukt, maar bij mij ging het dus fout. Dat het fout ging lag waarschijnlijk aan het feit dat ik een SLCD-scherm heb eb al die andere een AMOLED-scherm hadden.
Ik kan alleen nog in het boot-menu komen met vol down en power on.
Op diverse adviezen al van alles op het sd-kaartje gezet, maar telkens komen de berichten: pb99diag.zip: no image. pb99diag.nbh: no image or wrong image.pb99img.zip:Dit duurt 'n tijdje en dan komt de tekst:Main version is older!
update fail!
Bovenin het scherm staat:
bravo pvt3 ship s-on
hboot-0.93.001
microp-051d
touchpanel-synt0101
radio-5.09.05.30_2
aug 10 2010, 17:52:18.

Heeft iemand de gouden tip tot het oplossen van mijn probleem
Heb je Unrevoked al geprobeerd? Klik anders even hier . Volgens mij moet dat wel gaan lukken, omdat je in je hboot scherm moet komen, en gezien je post hierboven kun je dat. Ik hoor graag van je of het lukt, of wat er eventueel niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
nou het rooten is gelukt, en goed bevallen.
dit alles om maar meer app's erop te kunnen zetten.

nu maar gelijk eens een bezoekje gebracht aan de website rom finder van kees kluskens (om het maar gelijk goed in te luiden)

de roms waar ik nu tussen twijfel zijn eigenlijk opendesire en defrost.
bij opendesire vind ik dit:
Legacy A2SD with Cache2SD

en bij defrost dit:
Apps2SD

wat zijn de verschillen tussen de opslag?
wordt bij opendesire (na een partitieherindeling) alles op geheugenkaart weggeschreven en bij defrost niet?

@hierboven
janvanduschoten schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:32:
[...]

Heb je Unrevoked al geprobeerd? Klik anders even hier . Volgens mij moet dat wel gaan lukken, omdat je in je hboot scherm moet komen, en gezien je post hierboven kun je dat. Ik hoor graag van je of het lukt, of wat er eventueel niet lukt.
grote kans dat ie het na nog een ronde unrevoked gewoon weer doet,
waarschijnlijk is een andere methode gebruikt zoals te vinden in je aangegeven link
alles wordt dan via de clockworkmod teruggezet zonder problemen.
(rare tekst net na mijn eerste root handeling maar het staat in de thread)

[ Voor 41% gewijzigd door mesm90 op 14-10-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Zijn er toevallig meer mensen die problemen hebben met de mail client in OpenDesire 4.0.34? Als ik wil antwoorden of een mail wil doorsturen krijg ik een FC. Ik moet erbij zeggen dat ik de mail accounts teruggezet heb vanaf een Titanium backup, welke in DeFroST is gemaakt. Misschien dat het daar aan ligt.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankooten
ik mis in mijn display "Hboot usb".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vankooten schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:44:
Ik zou denk ik gewoon overnieuw beginnen, helemaal vanaf scratch. Dus opnieuw rooten met unrevoked, sd kaart partitioneren en dan een officiele ROM terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
vankooten schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:44:
Normaal gesproken zie je Hboot staan, totdat je je USB kabel erin plugt (en het andere stuk in je PC zit uiteraard).

@ hierboven, opnieuw rooten kan niet, de 1e keer moet nog gaan plaatsvinden ;)
Tutti-frutti schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:32:
Zijn er toevallig meer mensen die problemen hebben met de mail client in OpenDesire 4.0.34? Als ik wil antwoorden of een mail wil doorsturen krijg ik een FC. Ik moet erbij zeggen dat ik de mail accounts teruggezet heb vanaf een Titanium backup, welke in DeFroST is gemaakt. Misschien dat het daar aan ligt.
Ik gebruik zelf geen Titanium meer, omdat ik regelmatig FC's kreeg na het restoren van alles. Probeer nog eens de ROM te flashen en geen Titanium meer gebruiken. Is wat meer werk, maar voorkomt bij mij dit soort rare meldingen/storingen.

[ Voor 59% gewijzigd door janvanduschoten op 14-10-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
janvanduschoten schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:54:
@ hierboven, opnieuw rooten kan niet, de 1e keer moet nog gaan plaatsvinden ;)
Opnieuw proberen te rooten dan, beter? ;)

@vankooten. Hier volgt een simpele manier om je HTC Desire te rooten, zonder rekening te hoeven houden met drivers, besturingssystemen, SDKtools en dergelijke. Op je computer hoef je niks te installeren of te configureren. Met onderstaande beschrijving krijg je Clockworkmod als recovery image. Onderaan wordt beschreven hoe je Amon RA als recovery image kunt gebruiken, in plaats van Clockworkmod.

Disclaimer: de beschreven methode is getest en toegepast op een unbranded HTC Desire met HBOOT 0.93 en met een SLCD scherm. Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade, je doet dit op eigen risico. Mogelijk verlies je je garantie.

1. Controleer de batterij van de Desire en laadt hem zo nodig bij. Het hele proces duurt maar een paar minuten maar je hebt een serieus probleem als de stroom halverwege uitvalt.

2. Haal hier een Slax live cd op. Slax is gebaseerd op linux. Download de .iso van 200 Mb en brandt die met een geschikt brandprogramma op een CD. Andere linux live cd's kunnen ook gebruikt worden, de beschrijving gaat verder uit van de Slax live cd.

3. Start je pc op de met de gebrande Slax live cd. In het keuzemenu kies je de default "Slax Graphic Mode (KDE)", dus gewoon op enter drukken. Wacht tot de desktop verschijnt.

4. Linksonder vind je een icoontje van Firefox. Start die op en ga naar de unrevoked site. Kies de Desire op de beginpagina (tweede van rechts). Controleer je keuze op de volgende pagina en klik op unrevoked3. Je kunt nu unrevoked3 downloaden voor drie verschillende besturingssystemen. Kies Download for Linux, je draait immers tijdelijk een linux besturingssyteem vanaf de live cd. Sla het bestand op, bestandsnaam en lokatie hoeven niet gewijzigd te worden. (Er wordt niets op je HD geschreven, alles wordt opgeslagen in het RAM geheugen van je pc).

5. Sluit alle openstaande vensters en dubbelklik op het Home icoontje linksboven op je desktop. Ga naar de folder Downloads. Daar vind je het bestand Reflash.tar.gz. Dit is het bestand wat je net gedownload hebt. Klik erop met de rechtermuistoets en kies "Preview in Archiver". Klik met de rechtermuisknop op het bestand wat dan zichtbaar wordt en kies "Extract". Als om een locatie gevraagd wordt, klik dan op het folder-icoontje rechts naast het tekstveld waarin "root" staat en kies de folder Downloads. Druk op OK.

6. Start de Desire op en ga naar Settings > Applications > Development en zet een vinkje bij "USB Debugging".

7. Start op de pc in de folder Downloads het bestand Reflash op, dit is het bestand wat je net uitgepakt hebt.

8. In het midden kun je de voortgang zien. Als er staat "Waiting for Device", verbindt dan de Desire met de USB poort van je pc. Leg de Desire neer, verder gaat alles vanzelf.

9. Na een paar minuten, nadat de Desire een paar keer gereboot is, verschijnt de mededeling "Done" in het venster van unrevoked en kun je de usb kabel verwijderen. Klaar!

Als je liever Amon RA als recovery image hebt, dan kun je hier een goede versie voor een Desire met SLCD scherm ophalen. Doe dan alles precies hetzelfde als hierboven tot en met stap 7. Voordat je in stap 8 de kabel aansluit, kies dan eerst linksboven in unrevoked ("File") een custom image en verwijs naar de image die je gedownload en opgeslagen hebt. Sluit daarna pas de kabel aan. De rest is precies hetzelfde.

(bron en kudo's: myhtcdesire.com)

[ Voor 87% gewijzigd door grun93 op 14-10-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Wat blijft die NAND Backup toch ideaal *O*
Lekker aankloten met andere ROM's of radio ROM's en als het niet bevalt gewoon terug naar je goede backup. Ideaal.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Inderdaad, van de backup heb ik inmiddels ook veelvuldig gebruik gemaakt :)
grun93 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:27:
Dat menu is wel weer terug te krijgen door de root-procedure opnieuw uit te voeren. Ik heb de mijne al 3-4 keer geroot, deels door geklooi van me, deels omdat ik nieuwsgierig was hoe de 'andere' recovery eruit ziet (clockworkmod vs amon RA. De laatste vond ik mooier en uitgebreider). (Overigens vraag ik me nu wel af wat dat met het al dan niet corrupt zijn van de sd kaart te maken heeft? Het partitions menu staat niet op de kaart maar in je smartphone, of heb ik dat niet goed begrepen?)
Ik heb het opgelost door te wipen en een backup terug te zetten. Vanaf daar heb ik het anders aangepakt. Ik had eerder een probleem met de 3D Gallery die de telefoon deed crashen; de backup terugzetten loste dat meteen op. Wel kreeg ik er het probleem bij dat de Settings.apk FC-de bij het aanspreken van de SD kaart. Het terugzetten van het System gedeelte loste dat probleem op. Ook heb ik meteen de cache op de juiste manier naar de SD kaart verplaatst (cachesdreset ipv. enkel cachesd). Alles doet het nu weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:27:
[...]

[..]

[...]

Vermoedelijk wel, de link verwijst naar een thread uit mei... :) Ik heb de hele thread gelezen en daar vooral toch de indruk aan overgehouden dat het nog niet helemaal af is, veel berichtjes van users die tegen problemen aangelopen zijn. Vaak omdat de app crashed of dat er bepaalde bibliotheken of bestanden missen. Het idee is op zich prima natuurlijk.
Dat de link van Mei is, zegt natuurlijk niet zoveel... ;) Maar ben er net even een tijd mee aan het spelen geweest, en ben nog niet echt problemen of crashes tegengekomen. Was wel even wat mail-verkeer nodig om de ext3 te benaderen, Maar de telefoon gewoon aan de pc hangen [hoef niet eens in recovery of fastboot] GUI opstarten in de commandline van de GUI intikken: mount data, mount system, mount sd-ext en je kan vanuit die GUI echt alles doen zonder de cmd-box die je normaal nodig hebt met ADB/SDK. Mooi is ook de optie dat je het kan doen over WiFi.... :)

Backuppen, restoren, apps, data backuppen, apps installen, system apps verwijderen en nog veel meer opties met één click. Aanrader dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

janvanduschoten schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:54:
[...]

Ik gebruik zelf geen Titanium meer, omdat ik regelmatig FC's kreeg na het restoren van alles. Probeer nog eens de ROM te flashen en geen Titanium meer gebruiken. Is wat meer werk, maar voorkomt bij mij dit soort rare meldingen/storingen.
Ja, dat moet ik dan ook maar gaan doen gok ik. En dan de Google backup service voor apps gebruiken.
Wel lastig om steeds weer 3 email accounts in te moeten stellen dan, maargoed ;)

Ik heb nog een andere vraag, waarschijnlijk weet je daar wel het antwoord op. Met OpenDesire wordt, zoals ik het begrijp, alles standaard op de EXT partitie geinstalleerd, wanneer deze aanwezig is. Nu installeer ik dus na een clean install van de ROM homelauncher pro, en een aantal widget apps. Het lijkt me dat deze dan dus in feite op de SD-kaart komen, omdat de EXT partitie de standaard installatie locatie is. Dat lijkt me voor de performance van de desbetreffende applicaties niet optimaal.
Is er een makkelijke mogelijkheid om deze apps op het telefoongeheugen te krijgen? Of zou ik dan een eigen zip moeten maken om deze via recovery te flashen?
Corrigeer me waar nodig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-10-2010 17:36 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankooten
grun93 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:26:
[...]

Opnieuw proberen te rooten dan, beter? ;)

@vankooten. Hier volgt een simpele manier om je HTC Desire te rooten, zonder rekening te hoeven houden met drivers, besturingssystemen, SDKtools en dergelijke. Op je computer hoef je niks te installeren of te configureren. Met onderstaande beschrijving krijg je Clockworkmod als recovery image. Onderaan wordt beschreven hoe je Amon RA als recovery image kunt gebruiken, in plaats van Clockworkmod.

Disclaimer: de beschreven methode is getest en toegepast op een unbranded HTC Desire met HBOOT 0.93 en met een SLCD scherm. Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade, je doet dit op eigen risico. Mogelijk verlies je je garantie.

1. Controleer de batterij van de Desire en laadt hem zo nodig bij. Het hele proces duurt maar een paar minuten maar je hebt een serieus probleem als de stroom halverwege uitvalt.

2. Haal hier een Slax live cd op. Slax is gebaseerd op linux. Download de .iso van 200 Mb en brandt die met een geschikt brandprogramma op een CD. Andere linux live cd's kunnen ook gebruikt worden, de beschrijving gaat verder uit van de Slax live cd.

3. Start je pc op de met de gebrande Slax live cd. In het keuzemenu kies je de default "Slax Graphic Mode (KDE)", dus gewoon op enter drukken. Wacht tot de desktop verschijnt.

4. Linksonder vind je een icoontje van Firefox. Start die op en ga naar de unrevoked site. Kies de Desire op de beginpagina (tweede van rechts). Controleer je keuze op de volgende pagina en klik op unrevoked3. Je kunt nu unrevoked3 downloaden voor drie verschillende besturingssystemen. Kies Download for Linux, je draait immers tijdelijk een linux besturingssyteem vanaf de live cd. Sla het bestand op, bestandsnaam en lokatie hoeven niet gewijzigd te worden. (Er wordt niets op je HD geschreven, alles wordt opgeslagen in het RAM geheugen van je pc).

5. Sluit alle openstaande vensters en dubbelklik op het Home icoontje linksboven op je desktop. Ga naar de folder Downloads. Daar vind je het bestand Reflash.tar.gz. Dit is het bestand wat je net gedownload hebt. Klik erop met de rechtermuistoets en kies "Preview in Archiver". Klik met de rechtermuisknop op het bestand wat dan zichtbaar wordt en kies "Extract". Als om een locatie gevraagd wordt, klik dan op het folder-icoontje rechts naast het tekstveld waarin "root" staat en kies de folder Downloads. Druk op OK.

6. Start de Desire op en ga naar Settings > Applications > Development en zet een vinkje bij "USB Debugging".

7. Start op de pc in de folder Downloads het bestand Reflash op, dit is het bestand wat je net uitgepakt hebt.

8. In het midden kun je de voortgang zien. Als er staat "Waiting for Device", verbindt dan de Desire met de USB poort van je pc. Leg de Desire neer, verder gaat alles vanzelf.

9. Na een paar minuten, nadat de Desire een paar keer gereboot is, verschijnt de mededeling "Done" in het venster van unrevoked en kun je de usb kabel verwijderen. Klaar!

Als je liever Amon RA als recovery image hebt, dan kun je hier een goede versie voor een Desire met SLCD scherm ophalen. Doe dan alles precies hetzelfde als hierboven tot en met stap 7. Voordat je in stap 8 de kabel aansluit, kies dan eerst linksboven in unrevoked ("File") een custom image en verwijs naar de image die je gedownload en opgeslagen hebt. Sluit daarna pas de kabel aan. De rest is precies hetzelfde.

(bron en kudo's: myhtcdesire.com)
Bij punt 6 staat: start de desire op ga naar settings etc.....maar dat is 'm nou juist ! er is helemaal niets op te starten.
Neef zou amon-ra gebruiken.
Met een versie van unrevoke (vermoedelijk een oudere) is het proces begonnen.
Op het moment dat hij verder wilde was er niets om verder te gaan omdat het beeld zwart slaat.
Het enige wat nog "leeft" is de boot.
Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd (op aanraden van mensen op inmiddels allerlei fora) op het sd-kaartje te zetten komt de melding "no image" "no image or wrong image" en dan: Main version is older!
update fail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vankooten schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:58:
Bij punt 6 staat: start de desire op ga naar settings etc.....maar dat is 'm nou juist ! er is helemaal niets op te starten.
Op het moment dat hij verder wilde was er niets om verder te gaan omdat het beeld zwart slaat.
Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd (op aanraden van mensen op inmiddels allerlei fora) op het sd-kaartje te zetten komt de melding "no image" "no image or wrong image" en dan: Main version is older!
update fail!
Omdat je neef al eerder amon ra recovery voor desire's met amoled schermen gebruikt heeft, zou het kunnen dat hij die ook voor jouw desire met slcd gebruikt heeft?

Maar ook in dat geval zou het usb debugging vinkje gezet moeten zijn, toch? Ik weet niet precies wat er gebeurt als je opnieuw probeert te rooten, of ie dan stopt met een error of anderszins.
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:53:
Dat de link van Mei is, zegt natuurlijk niet zoveel... ;) Maar ben er net even een tijd mee aan het spelen geweest, en ben nog niet echt problemen of crashes tegengekomen. Was wel even wat mail-verkeer nodig om de ext3 te benaderen, Maar de telefoon gewoon aan de pc hangen [hoef niet eens in recovery of fastboot] GUI opstarten in de commandline van de GUI intikken: mount data, mount system, mount sd-ext en je kan vanuit die GUI echt alles doen zonder de cmd-box die je normaal nodig hebt met ADB/SDK. Mooi is ook de optie dat je het kan doen over WiFi.... :)
Ik baseerde mijn mening vooral op de thread op xda, daar kreeg ik niet echt een enthousiast gevoel bij. Maar nu jij dat wel lijkt te zijn heb ik alle onderdelen ook bij elkaar gedownload en ga er vanavond nog mee aan de gang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankooten
@grun93
Omdat je neef al eerder amon ra recovery voor desire's met amoled schermen gebruikt heeft, zou het kunnen dat hij die ook voor jouw desire met slcd gebruikt heeft?

Maar ook in dat geval zou het usb debugging vinkje gezet moeten zijn, toch? Ik weet niet precies wat er gebeurt als je opnieuw probeert te rooten, of ie dan stopt met een error of anderszins.

Net neef gesproken, hij had hier in dit topic ook al om hulp gevraagd, want hij zit er behoorlijk mee in z'n maag.
Net weer even wat heen en weer opgestart unrevoke erbij en plots ging unrevoke van start en komt met de melding
device"/sbin/sh:getprop:not found.
ïs not supported at this time.

Hopelijk kan iemand hier iets mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankooten
Sorry, antwoord op de eerste vraag: Ja, neef heeft eerder desire's geroot mét amoled en dezelfde methode is toegepast op mijn slcd schermpje met alle rampspoed tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vankooten schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:43:
Net weer even wat heen en weer opgestart unrevoke erbij en plots ging unrevoke van start en komt met de melding
device"/sbin/sh:getprop:not found. ïs not supported at this time.

Hopelijk kan iemand hier iets mee??
Ik weet het ook niet. Maar als je deze error op google invoert kom je wel wat oplossingen tegen. Bij de een werkte het weer toen hij een andere usb poort probeerde en een ander kon wel via de recovery een andere rom flashen. Hij is ieder geval niet stuk, dus het komt vast weer goed.

Of misschien eerst via unrevoked3 de Clockworkmod proberen te flashen? Ramon RA kan daarna altijd nog.

[ Voor 8% gewijzigd door grun93 op 14-10-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
@vankooten
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

http://forum.xda-developers.com/s howthread.php?t=750852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

vankooten schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:45:
Sorry, antwoord op de eerste vraag: Ja, neef heeft eerder desire's geroot mét amoled en dezelfde methode is toegepast op mijn slcd schermpje met alle rampspoed tot gevolg.
Ik heb een tijdje terug een SLCD geroot.
Check deze post van mij eens....
Geen one click root, maar het werkte wel...

http://gathering.tweakers...message/34670128#34670128

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 14-10-2010 21:04 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:57
Zo S-off was ook erg easy. Terug naar OD trouwens na wat weekjes Defrost. OD voelt toch meer snappy aan dan Defrost en elke keer die rom aanpassen om crap eruit te gooien die "Trip" graag in system/apps installeert.
Uiteindelijk blijven het toch gewoon twee kale CM roms. ;)

Voordeel met S-off is nu wel dat als ik na de rom install alsnog dat soort system apps kan verwijderen met Root explorer! Yeey. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Groot probleem hier,, ik heb vanmiddag mijn Desire geroot (en dat is succesvol gelukt) maar nu wilde ik ook A2SD installeren op mijn desire (zie eerste pagina van deze topic) en nu is het mis gegaan bij stap 3... ik ben namelijk (omdat het naar mijn gedachte vast wel goed zou gaan) in 1 keer naar stap 6 gegaan.....

en nu kan ik helemaal niks meer met mijn Desire, hij start nu half op, hij blijft hangen bij het grootte witte scherm met HTC erop.. ik kan nog wel in het HBOOT menu maar verder zou ik het niet weten...

Ik heb trouwens ook gekeken of mijn toestel gebrickt is: maar dit was volgens cmd.exe niet het geval aangezien dit liet zien: board_bravo.disable_uart3=0 en board_bravo.disable_sdcard=0

dus wie kan mij nu uit de brand helpen???

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staringgg schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:24:
Groot probleem hier,, ik heb vanmiddag mijn Desire geroot (en dat is succesvol gelukt) maar nu wilde ik ook A2SD installeren op mijn desire (zie eerste pagina van deze topic) en nu is het mis gegaan bij stap 3... ik ben namelijk (omdat het naar mijn gedachte vast wel goed zou gaan) in 1 keer naar stap 6 gegaan.....

en nu kan ik helemaal niks meer met mijn Desire, hij start nu half op, hij blijft hangen bij het grootte witte scherm met HTC erop.. ik kan nog wel in het HBOOT menu maar verder zou ik het niet weten...

Ik heb trouwens ook gekeken of mijn toestel gebrickt is: maar dit was volgens cmd.exe niet het geval aangezien dit liet zien: board_bravo.disable_uart3=0 en board_bravo.disable_sdcard=0

Aangezien je blijkbaar wel in de recovery kan komen, een ROM flashen met A2SD? Er is een goede standaard ROM die geroot is en A2SD heeft. Die van ''ieftm" geloof ik..staat op xda. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb je wel je sdcard gepartioneerd en een ext-partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
Ik had precies hetzelfde. De oplossing was inderdaad een ROM met standaard A2SD flashen. Natuurlijk had ik al wel de SD gepartitioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

IEF

Why so serious?

vankooten schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:58:
[...]

update fail!
Ok. stap-voor-stap.

Download de android SDK vanaf hier: http://dl.google.com/android/android-sdk_r07-windows.zip
Pak deze uit waar je hem kunt terugvinden.
Download ook http://www.shadowchild.nl/rom210.zip , deze hoef je niet uit te pakken, zet het zipbestand gewoon in de map 'tools' waar je de SDK hebt uitgepakt.

Open een command prompt waarbij je naar de map 'tools' uit de zip navigeert.

1. Haal de microsd kaart uit je telefoon.
2. Zet de telefoon aan in FASTBOOT mode, dit doe je middels de BACK knop ingedrukt te houden (rechtsonder) en tegelijk power in te drukken.
3. Typ in je commandprompt:
code:
1
2
3
fastboot erase cache
fastboot oem rebootRUU
fastboot flash zip rom210.zip

Mogelijkerwijs krijg je een HBOOT pre-update 'error', herhaal dan meteen het laatste commando.

Zodra dit klaar is (je hebt nu HTC ROM 2.10, niet geroot) - de progressbar is dan vol:

fastboot reboot

Je zou dan in een schone HTC rom terecht moeten komen. Je kunt nu ook weer opnieuw opstarten met de microsd kaart in je telefoon, zorg er wel voor dat je het 'PB99IMG.zip' bestand ervan af haalt direct zodra je in android komt.

Hierna kun je simpel gaan rooten met unrEVOked 3.21 zonder allerlei trucs.

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 15-10-2010 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Groot probleem hier...

*knip*

Je hebt zeer waarschijnlijk apps2sd geflashed over je standaard ROM, die dat niet ondersteund (maar daar was je al achter :) )

Als je telefoon uit staat, zet hem dan aan door de volume down en power knop tegelijk in te drukken.
Wacht even een seconde of 5 en selecteer daarna met de volumetoetsen de optie [recovery] Je komt dan in de custom recovery van je telefoon. Ga naar de optie [wipen] en wipe alle opties die er staan. Ik ga er van uit dat je je sd kaart al hebt gepartitioneerd, anders is dit wel het moment om dat te gaan doen.

Hang je telefoon aan de pc en zet USB-MS toggle aan. Kopieer de bestanden van je sd kaart die je wilt houden op je PC ( mapje met foto´s, muziek, etc.). Selecteer op je telefoon nogmaals USB-MS toggle om het uit te zetten. Ga nu naar de optie [Partition sdcard] en kies dan voor swap=0, ext3 = 521MB (of wat je zelf wilt) en de rest FAT32.

Download een ROM die je graag wilt, die ook apps2sd ondersteund.

Als je klaar bent selecteer je nogmaals USB-MS toggle en kopieer je je bestanden EN een nieuwe ROM die apps2sd ondersteund (bijvoorbeeld Leedroid, Pays, etc.) Na het kopiëren zet je USB-MS toggle weer uit, en ga je naar de optie [Flash]. Kies hier de optie [Flash zip from sd card] ,selecteer je ROM en flash hem.

Dit duurt een paar minuten, daarna moet je zelf de optie [reboot] kiezen. Ook dit zal de 1e keer een tijdje duren(circa 5 a 10 minuten), maak je niet ongerust.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 15-10-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:19:
[...]

Je hebt zeer waarschijnlijk apps2sd geflashed over je standaard ROM, die dat niet ondersteund (maar daar was je al achter :) )

*knip*

Hang je telefoon aan de pc en zet USB-MS toggle aan. Kopieer de bestanden van je sd kaart die je wilt houden op je PC ( mapje met foto´s, muziek, etc.). Selecteer op je telefoon nogmaals USB-MS toggle om het uit te zetten. Ga nu naar de optie [Partition sdcard] en kies dan voor swap=0, ext3 = 521MB (of wat je zelf wilt) en de rest FAT32.

*knip*

Succes!
Bedankt, alleen nog 1 vraagje... ik kan namelijk (als ik mijn desire aan de USB van mijn computer leg) niet de optie USB-MS toggle vinden |:(
Er staat achter HBOOT USB PLUG, dus hij herkent *gelukkig* nog wel dat de desire verbonden is met de pc. Kan iemand zeggen waar ik precies de USB-MS toggle optie kan vinden??
alvast bedankt ;)

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
staringgg schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:12:
[...]

Bedankt, alleen nog 1 vraagje... ik kan namelijk (als ik mijn desire aan de USB van mijn computer leg) niet de optie USB-MS toggle vinden |:(
Er staat achter HBOOT USB PLUG, dus hij herkent *gelukkig* nog wel dat de desire verbonden is met de pc. Kan iemand zeggen waar ik precies de USB-MS toggle optie kan vinden??
alvast bedankt ;)
Je zit nu nog in het Hbootmenu, niet in de custom recovery. Met de volume toetsen selecteer je in het Hboot menu [RECOVERY] en bevestig je keuze met de power toets. Als het goed is kom je nu in je custom recovery, waar je de optie [USB-MS toggle] zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:53:

Backuppen, restoren, apps, data backuppen, apps installen, system apps verwijderen en nog veel meer opties met één click. Aanrader dus... ;)
Ik had beloofd hier nog even op terug te komen en je hebt gelijk, mooie tool waar ik zojuist veel aan gehad heb. Excuses!

Ik moest me eerst nog wel even inlezen in dat hele sdk/adb gebeuren, want tot nu toe deed ik alles vanaf live cd's. Ook een hoop gedonder met usb drivers gehad maar uiteindelijk is het goed gekomen. Vervolgens de tool opgestart en ben er nu mee aan het spelen. Hoe dat met dat mounten zit heb ik nog niet helemaal door, er lijkt niks te veranderen? En doe ik dat op de linker of rechter commandline?

Waar ik hem alvast voor gebruikt heb was het volgende: twee dagen geleden heb ik voor het eerst eens een andere ROM geflashed (LeeDroid), wat probleemloos ging. Tevoren wel eerst een backup gemaakt met Nandroid. Die wilde ik vanmorgen restoren, maar kreeg de foutmelding: run "nandroid-mobile.sh restore" via adb. Wat bleek: die nandroid backups staan op de sdcard in zoiets als /sdcard/nandroid/HT08CPL00929/BSCD-20101012-2314 of zoiets. Achteraf had ik die subdir HT08CPL00929 een eigen naam gegeven die ik wat betekenisvoller vond klinken. Dat was niet handig, nooit doen! Als je die verandert kan nandroid de backup niet terugvinden. Dus die heb ik nu met de tool weer terug hernoemd waarna de backup moeiteloos gerestored kon worden. Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Niet online
janvanduschoten schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:30:
[...]

Je zit nu nog in het Hbootmenu, niet in de custom recovery. Met de volume toetsen selecteer je in het Hboot menu [RECOVERY] en bevestig je keuze met de power toets. Als het goed is kom je nu in je custom recovery, waar je de optie [USB-MS toggle] zult vinden.
Ik heb zojuist ff gekeken, het is gelukt alleen niet op jouw manier, ik ben via de "recovery" dan "mounts and storage" en dan weer "mount USB storage"... dan kan ik bij mijn SD-kaart :P maar hoe maak ik nu dan een gepartitioneerde sdkaart? Wat jij typt: "Ga nu naar de optie [Partition sdcard] en kies dan voor swap=0, ext3 = 521MB (of wat je zelf wilt) en de rest FAT32." Dat staat er niet bij in mijn [Recovery]...

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
staringgg schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:47:
[...]

Ik heb zojuist ff gekeken, het is gelukt alleen niet op jouw manier, ik ben via de "recovery" dan "mounts and storage" en dan weer "mount USB storage"... dan kan ik bij mijn SD-kaart :P maar hoe maak ik nu dan een gepartitioneerde sdkaart? Wat jij typt: "Ga nu naar de optie [Partition sdcard] en kies dan voor swap=0, ext3 = 521MB (of wat je zelf wilt) en de rest FAT32." Dat staat er niet bij in mijn [Recovery]...
Excuses, ik had alleen maar even in mijn eigen recovery gekeken, die van Amon_Ra. Jij zult wel de recovery van Clockwork hebben.

In principe geen probleem. Laat dat partitioneren maar even zitten, alles wipen in het wipe menu, daarna flash je de ROM die je op je sd kaart hebt gezet. Nadat je je telefoon opnieuw hebt gestart en alles weer hebt ingesteld, ga je naar de Android Market en download je daar de app ROMManager.

Druk in de app eerst op de bovenste optie[Flash Clockworkmod recovery] (waarschijnlijk hoeft dat bij jou niet, maar het kan geen kwaad om het dubbel te doen). Als Rommanager daarmee klaar is vind je onderin het menu de optie [Partition SD Card] Geef in hoe groot je ext size etc moet zijn, en je SD kaart wordt dan keurig gepartitioneerd (maak eerst wel een backup van de gegevens die je wilt bewaren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Misschien een stomme vraag, alleen kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Ik heb HBOOT 0.93, en geroot via Unrevoked 3.2.1. Allemaal geen probleem.

Stel ik zou terug moeten of willen (Bijv garantie) naar de stock rom, kan dat wel met HBOOT 0.93?
Alles wat ik tot nu toe vind zegt mij van niet, die gaan allemaal uit van 0.80 of lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Nakebod schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:51:

Stel ik zou terug moeten of willen (Bijv garantie) naar de stock rom, kan dat wel met HBOOT 0.93?
Alles wat ik tot nu toe vind zegt mij van niet, die gaan allemaal uit van 0.80 of lager.
Als je een originele ROM flashed van HTC, dan wordt je Hboot overschreven en heb je dus de laatste Hboot (en ben je ook je root kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartm11
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 16:57
Hallo Allemaal,

Bij het flashen van de deze img 'recovery-RA-desire-v1.7.0.1-R5-SLCD.img' (HBOOT 0.93, SLCD, root en s-off) valt het volgende op wanneer ik met Revoked 3.21 de keuze wil maken voor de gewenste imagefile uit het menu. Standaard bij het rooten via Unrevoked wordt de clockwork recovery meegeflashed en uit nieuwsgierigheid (meerdere tweakers maken zich hier ook 'schuldig' aan, geloof ik), wilde ik de Amon_ra versie eens proberen. Dus bij het unchecken van 'security forever' en vervolgens aanvinken van de gewenste img file, zie ik dat in het scherm voor de geselecteerde file alleen 'custom' staat, waar ik eigenlijk de naam van de recovery-image had verwacht. Maar goed, ik ging ervan uit dat dat geen verschil zal maken. Nu loop tegen het volgende aan: Unrevoked gaat aan de slag met de 'custom' image file en laat de voortgang netjes op het beeldscherm zien en na enige reboot acties zegt hij uiteindelijk: done. Helemaal goed denk je dan, echter wanneer ik dan in het bootmenu kom en kies voor recovery, dan zie ik heel even m'n splashscreen om vervolgende weer in het bootmenu te verschijnen en niet zoals ik verwacht had in het Amon_ra recovery-menu! In het kort: ik had helemaal geen recovery om m'n Desire staan ...
Geprobeerd om dan maar eens de clockwork recovery (2.5.0.7) terug te zetten. Echter tijdens het flashen zal Unrevoked wachten na een bootsequence totdat hij 'root' krijgt. Wat ik nu meemaak is dat Unrevoked zegt 'waiting for host' en ondertussen start de Desire gewoon op zonder te blijven 'hangen' in het bootmenu (wat de eerste keer wel gewoon lukte). Ik heb het daarna nog 2 keer geprobeerd (zelfs een andere usb-poort gebruikt), zonder succes. Ik heb het gisteravond maar gelaten voor wat het was, en vanmorgen snel nog een poging gewaagd en wat denk je: inderdaad, nu blijft de telefoon netjes in het boot-menu zodat Unrevoked wel netjes zijn flashactie kan voltooien. Resultaat: in ieder geval m'n recovery terug (weliswaar Clockwork, maar toch). Kan ik ongestraft opnieuw een poging wagen om Amon_ra alsnog te flashen, zie ik zaken over het hoofd ?? Vertel het me maar ...

24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankooten
IEF schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 02:09:
[...]

Ok. stap-voor-stap.

Download de android SDK vanaf hier: http://dl.google.com/android/android-sdk_r07-windows.zip
Pak deze uit waar je hem kunt terugvinden.
Download ook http://www.shadowchild.nl/rom210.zip , deze hoef je niet uit te pakken, zet het zipbestand gewoon in de map 'tools' waar je de SDK hebt uitgepakt.

Open een command prompt waarbij je naar de map 'tools' uit de zip navigeert.

1. Haal de microsd kaart uit je telefoon.
2. Zet de telefoon aan in FASTBOOT mode, dit doe je middels de BACK knop ingedrukt te houden (rechtsonder) en tegelijk power in te drukken.
3. Typ in je commandprompt:
code:
1
2
3
fastboot erase cache
fastboot oem rebootRUU
fastboot flash zip rom210.zip

Mogelijkerwijs krijg je een HBOOT pre-update 'error', herhaal dan meteen het laatste commando.

Zodra dit klaar is (je hebt nu HTC ROM 2.10, niet geroot) - de progressbar is dan vol:

fastboot reboot

Je zou dan in een schone HTC rom terecht moeten komen. Je kunt nu ook weer opnieuw opstarten met de microsd kaart in je telefoon, zorg er wel voor dat je het 'PB99IMG.zip' bestand ervan af haalt direct zodra je in android komt.

Hierna kun je simpel gaan rooten met unrEVOked 3.21 zonder allerlei trucs.
OMG, wat ben ik blij zeg.

Deze morgen de comp opgestart en nou was ik vergeten om de gisteren gebrandde slax cd uit de brander te halen. Toen de koffie klaar was zat ik naar een linux homescreen te kijken.
Gelijk maar alle moed verzameld en stap voor stap alles gevolgd.
Echter, uiteindelijk bleef unrevoked wachten op "plug in usb device".
Na 10 min het spulletje maar weer uitgezet.
Daarne dit hoofdstuk gevolgden.....its back alive !!!!!!!!
Mijn dank is onwaarschijnlijk groot en trouwens óók voor al diegene die tijd en moeite hebben gestoken om een poging te wagen om mij op gang te helpen.
Nou weet ik nog steeds niet wat ik allemaal gedaan heb, maar we gaan hier zeker in verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
hartm11 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:58:
Kan ik ongestraft opnieuw een poging wagen om Amon_ra alsnog te flashen, zie ik zaken over het hoofd ??
Volgens mij wel, ik heb al een paar gewisseld tussen clockworkmod en amon-RA en weer terug.

De problemen die je had doen me denken aan de eerste keren waarbij ik de neiging had te snel door te starten. Als je de desire opstart met vol-down en de powerknop, dan moet je even wachten alvorens naar recovery te gaan. Na een paar seconden flitst er dan iets groens voorbij en pas daarna kies je voor recovery. Ik geloof dat ie bleef hangen toen ik te snel wilde en om daar weer uit te komen, moest de accu verwijderd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door grun93 op 15-10-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartm11
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 16:57
grun93 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:17:
[...]

Volgens mij wel, ik heb al een paar gewisseld tussen clockworkmod en amon-RA en weer terug.

De problemen die je had doen me denken aan de eerste keren waarbij ik de neiging had te snel door te starten. Als je de desire opstart met vol-down en de powerknop, dan moet je even wachten alvorens naar recovery te gaan. Na een paar seconden flitst er dan iets groens voorbij en dan pas werkt recovery goed.
ok, ga het weer eens proberen vanavond. Volgens mij moet je zelfs even wachten waneer je de recovery wilt kiezen, eerst die meldingen over de pb99img.zip en dan pas kun je de recovery kiezen ...

24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
vankooten schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:59:
[...]

Deze morgen de comp opgestart en nou was ik vergeten om de gisteren gebrandde slax cd uit de brander te halen. Toen de koffie klaar was zat ik naar een linux homescreen te kijken.
Mijn dank is onwaarschijnlijk groot en trouwens óók voor al diegene die tijd en moeite hebben gestoken om een poging te wagen om mij op gang te helpen.
Nou weet ik nog steeds niet wat ik allemaal gedaan heb, maar we gaan hier zeker in verder.
nou oom das mooi dan, hij doet het weer. nu weer rooten alleen ff kijken of je de juiste recovery hebt.
ik zou nogsteeds voor amonra gaan omdat ik in iedergeval met deze de beste resultaten heb.
er is een slcd dus het zou moeten werken.

verder zou ik defrost draaien. is stabiel en werkt mooi en bij mij heb ik daar de beste batt resultaten mee.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
hartm11 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:27:
ok, ga het weer eens proberen vanavond. Volgens mij moet je zelfs even wachten waneer je de recovery wilt kiezen, eerst die meldingen over de pb99img.zip en dan pas kun je de recovery kiezen ...
Dat weet ik niet, die pb99img.zip heb ik niet dacht ik. Het zou kunnen dat dat hetzelfde is als dat groens wat ik voorbij zie flitsen, dat gaat te snel voor me om te kunnen lezen. In ieder geval zijn we het erover eens dat je even moet wachten voor recovery te kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

IEF

Why so serious?

vankooten schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:59:
[...]

Ik ben blij dat het gewerkt heeft voor je ;)
Nakebod schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:51:

Ja, stock rom HTC 2.10 flashen (daar zit HBOOT 0.93 in), dat is de hoogste versie beschikbaar, en moet je dus altijd kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:41:
[...]

[...] Hoe dat met dat mounten zit heb ik nog niet helemaal door, er lijkt niks te veranderen? En doe ik dat op de linker of rechter commandline?

Waar ik hem alvast voor gebruikt heb was het volgende: twee dagen geleden heb ik voor het eerst eens een andere ROM geflashed (LeeDroid), wat probleemloos ging. Tevoren wel eerst een backup gemaakt met Nandroid. Die wilde ik vanmorgen restoren, maar kreeg de foutmelding: run "nandroid-mobile.sh restore" via adb. Wat bleek: die nandroid backups staan op de sdcard in zoiets als /sdcard/nandroid/HT08CPL00929/BSCD-20101012-2314 of zoiets. Achteraf had ik die subdir HT08CPL00929 een eigen naam gegeven die ik wat betekenisvoller vond klinken. Dat was niet handig, nooit doen! Als je die verandert kan nandroid de backup niet terugvinden. Dus die heb ik nu met de tool weer terug hernoemd waarna de backup moeiteloos gerestored kon worden. Weer wat geleerd. :)
Hehe..je moet inderdaad niet de nandroid backup renamen. Daar wordt nandroid wat warrig van... ;)

Als je het programma in de recovery modus de eerste keer opstart, zal je zien dat je in het rechterscherm een root ziet met daarin een aantal dirs, oa sd-ext, sdcard enz. Als je op sd-ext en sdcard dubbelklikt gebeurd er eigenlijk niets. Wat je dan doet, ga naar 'shell'==> tik in de invoerbox onderin bij de cursor
  • mount data
  • mount system
  • mount sd-ext
  • mount sdcard
Nu zal je zien dat als je op refresh klikt, alle dirs te benaderen zijn. Dat was bij mij in ieder geval zo. Als het bij jou al zo was, zal ik er zelf niet meer zoveel aan doen. Het is echt voor prutsers zoals ons... :+ een aanrader.

Mocht je nu problemen hebben of bugs vinden dan is de ontwikkelaar goed en snel bereikbaar en reageert vrijwel onmiddelijk. Hij was ook erg blij met mijn donatie... ;)

Tip:

Start als je problemen hebt QtADB in de debug modus. Verander dan in de snelkoppeling die je op je desktop hebt staan bij eigenschappen/doel de regel naar====>C:\QtADBGUI\QtADB.exe --debug En herhaal daarna de aktie die je hebt ondernomen. Dan kan je eventueel als je het nodig hebt, de debug.log meesturen naar die jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:25:
Hehe..je moet inderdaad niet de nandroid backup renamen. Daar wordt nandroid wat warrig van... ;)
[...]
Mocht je nu problemen hebben of bugs vinden dan is de ontwikkelaar goed en snel bereikbaar en reageert vrijwel onmiddelijk. Hij was ook erg blij met mijn donatie... ;)
Ja, dat van die dir was knap stom. Maar ja, wist ik veel dat het mijn DesireID was. Ik had gedacht er een betere naam voor te verzinnen zodat ik over een maand ook nog weet welke backup dit ook alweer was. Of over een week... ;)

Met QtADB ben ik alweer een stuk verder dan vanmorgen, en nu met jouw hulp snap ik die mount commando's nu ook. In de tussentijd had ik m'n backup weer gerestored en wat gisteren goed ging, lukte nu niet meer. Hij crashed steeds en ook wifi kreeg ik niet aan de loop. Dus eerst maar weer een uurtje googlen en heel veel lezen. Die rom die ik nu heb heeft (had) geen busybox, dat schijnt te moeten. En om wifi aan de loop te krijgen, moet je eerst de usb kabel aansluiten... Ik ben hier nog wel even zoet mee denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
grun93 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:04:
[...]

Ja, dat van die dir was knap stom. Maar ja, wist ik veel dat het mijn DesireID was. Ik had gedacht er een betere naam voor te verzinnen zodat ik over een maand ook nog weet welke backup dit ook alweer was. Of over een week... ;)

Met QtADB ben ik alweer een stuk verder dan vanmorgen, en nu met jouw hulp snap ik die mount commando's nu ook. In de tussentijd had ik m'n backup weer gerestored en wat gisteren goed ging, lukte nu niet meer. Hij crashed steeds en ook wifi kreeg ik niet aan de loop. Dus eerst maar weer een uurtje googlen en heel veel lezen. Die rom die ik nu heb heeft (had) geen busybox, dat schijnt te moeten. En om wifi aan de loop te krijgen, moet je eerst de usb kabel aansluiten... Ik ben hier nog wel even zoet mee denk ik. ;)
Ik maak alleen nog maar backups met Rommanager, dan kun je de backup zelf een naam geven en ook renamen.

Nadeeltje: als je je telefoon niet meer kunt opstarten, kun je ook Rommanager niet meer gebruiken :) Als een ROM echt bevalt, dan maak ik ook nog een Nandroid backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
janvanduschoten schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:19:
Ik maak alleen nog maar backups met Rommanager, dan kun je de backup zelf een naam geven en ook renamen.
Ja, maar kun je die Rommanager dan ook gebruiken samen met amon_RA? Ik dacht dat het een soort verlengstuk en/of GUI voor clockworkmod was, maar ik vind amon_RA prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
grun93 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:27:
[...]

Ja, maar kun je die Rommanager dan ook gebruiken samen met amon_RA? Ik dacht dat het een soort verlengstuk en/of GUI voor clockworkmod was, maar ik vind amon_RA prettiger.
Ik gebruik ze naast elkaar. Dus de standaard custom recovery van Amon_Ra en clockworkmod icm Rommanager. Volgens mij kan je de backup van Amon_Ra niet restoren met rommanager en andersom.

Hmm, toch maar eens proberen. U hoort nog van ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:41:
[...]

[...]

Hmm, toch maar eens proberen. U hoort nog van ons :)
Gaat niet lukken denk ik zomaar. De backup die nadriod doet verschilt wezenlijk van die van clockwork wat samenstelling betreft. het resultaat is wel hetzelfde. Nandroid gebruik je eigenlijk alleen maar als je roms gaat flashen. Als het tijdens de flash fout gaat kan je in in ieder geval via de recovery weer terug. Na succesvol flashen wis ik de nadroid altijd.

Voor het wisselen tussen roms is rommanager gewoon het makkelijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

@ IEF en janvanduschoten: Thanks.

Heb het even getest voor de zekerheid, RUU_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.10.405.2_R_Radio_32.44.00.32U_5.09.05.30_2_release_142828_signed als basis genomen.
Gaf in het begin wel wat problemen, voornamelijk Error 171, USB Connection error, maar die bleek redelijk eenvoudig op te lossen, achteraf dan :P
Telefoon in Windows 7 64 bit werd goed herkend (Na HTC Sync install), de RUU start prima, de telefoon reboot, en toen bleef hij hangen op een zwart scherm met HTC in beeld. Mijn laptop zag toen in Device Manager "Bootloader" als apparaat staan.
Via een link op XDA kwam ik bij de tip om deze driver te updaten naar "MyHTC".
Ik ben toen gestart vanuit de bootloader op de telefoon, in FastBoot mode, daarna de driver in Windows geupdate naar MyHTC. Toen dat klaar was de RUU opnieuw gestart, telefoon wordt gevonden, reboot een keer en het process verliep verder prima.

Even voor de zekerheid, als je nu de bootloader start en naar Recovery gaat, klopt het dan dat je een rood driehoekje te zien krijgt? Dus nog zonder root en/of custom recovery image?
Volgens mij klopt het wel, maar toch even zeker zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Klopt, als je geen root hebt en je kiest voor recovery. dan zie je de driehoek. Als je dan volume up en power indrukt dan kom je in de originele HTC recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
grun93 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:41:
Wat bleek: die nandroid backups staan op de sdcard in zoiets als /sdcard/nandroid/HT08CPL00929/BSCD-20101012-2314 of zoiets. Achteraf had ik die subdir HT08CPL00929 een eigen naam gegeven die ik wat betekenisvoller vond klinken. Dat was niet handig, nooit doen! Als je die verandert kan nandroid de backup niet terugvinden. Weer wat geleerd. :)
Update: gelukkig kan de directory /BSCD-20101012-2314 wel gerenamed worden naar een naam naar eigen keuze (zonder spaties). Ik had dus gewoon de verkeerde directory geprobeerd te renamen. Die HT08CPL00929 dir is het toestel ID (voor iedereen anders dus) en daar wordt kennelijk wel op gecontroleerd.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:10:
Gaat niet lukken denk ik zomaar. De backup die nadriod doet verschilt wezenlijk van die van clockwork wat samenstelling betreft. het resultaat is wel hetzelfde. Nandroid gebruik je eigenlijk alleen maar als je roms gaat flashen. Als het tijdens de flash fout gaat kan je in in ieder geval via de recovery weer terug. Na succesvol flashen wis ik de nadroid altijd.

Voor het wisselen tussen roms is rommanager gewoon het makkelijkste
Het makkelijkste, absoluut mee eens. Daar staat dan weer tegenover dat met nandroid backups je meteen een hele verzameling roms tot je beschikking hebt die je in een eerder stadium al helemaal naar eigen hand hebt kunnen zetten. Ze zijn al helemaal geconfigureerd, er zijn dingen uitgehaald en widgets toegevoegd, de accounts zijn al ingesteld enz. Het wisselen tussen al die roms is idd wel meer werk.

[ Voor 41% gewijzigd door grun93 op 16-10-2010 09:58 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.