[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartm11
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 16:57
grun93 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:38:
[...]

Dat weet ik niet, die pb99img.zip heb ik niet dacht ik. Het zou kunnen dat dat hetzelfde is als dat groens wat ik voorbij zie flitsen, dat gaat te snel voor me om te kunnen lezen. In ieder geval zijn we het erover eens dat je even moet wachten voor recovery te kiezen. :)
Hoi, heb het probleem opgelost: toen ik een aantal keren achtereenvolgens de Amon_ra recovery probeerde te flashen met Unrevoked en steeds het hetzelfde resultaat kreeg, probeerde ik vervolgens de ' oude' clockwork 2.5.0.7 te flashen. Dat lukte onmiddellijk. Ik vermoedde dat er wellicht iets mis was de Amon_ra image file zelf. Vervolgens opnieuw de img file gedownload en zag dat er verschillen waren in de grootte van de file. Deze nieuwe file was iets kleiner (3.950 tegen 3.954 Mb). Je raad het al: flashen verliep prima. nu heb ik de Amon_ra recovery erop staan! Maar of het nu lag aan een foutieve download of dat er misschien toch 2 verschillende versies in omloop zijn weet ik niet zeker ... anyway bedankt allen voor het meedenken!

24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nou eigenlijk al een goede Desire HD Rom voor de normale Desire?
Met camera en alles?
Ik zie op xda eigenlijk maar twee staan eentje met camera maar die vond ik niet lekker werken en eentje zonder en die werkt wel top moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:49:
[...]

Update: gelukkig kan de directory /BSCD-20101012-2314 wel gerenamed worden naar een naam naar eigen keuze (zonder spaties). Ik had dus gewoon de verkeerde directory geprobeerd te renamen. Die HT08CPL00929 dir is het toestel ID (voor iedereen anders dus) en daar wordt kennelijk wel op gecontroleerd.

[...]

Het makkelijkste, absoluut mee eens. Daar staat dan weer tegenover dat met nandroid backups je meteen een hele verzameling roms tot je beschikking hebt die je in een eerder stadium al helemaal naar eigen hand hebt kunnen zetten. Ze zijn al helemaal geconfigureerd, er zijn dingen uitgehaald en widgets toegevoegd, de accounts zijn al ingesteld enz. Het wisselen tussen al die roms is idd wel meer werk.
Heb trouwens nu gezien dat je de rommanager backups ook kan kopieren naar je nandroid directory en via QtADB-GUI lekker kan herstellen. Ik krijg steeds meer waardering voor dat programmaatje. Met WiFi gaat het ook perfect... ;)

Er is nu een nieuwe versie..een filmpje staat op Youtube. Hij gaat er wel snel doorheen, maar het geeft een goed beeld van de mogelijkheden van dit stukje software. Voor de flashers/tweakers eigenlijk een must.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
hartm11 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:53:
Hoi, heb het probleem opgelost: toen ik een aantal keren achtereenvolgens de Amon_ra recovery probeerde te flashen met Unrevoked en steeds het hetzelfde resultaat kreeg, probeerde ik vervolgens de ' oude' clockwork 2.5.0.7 te flashen. Dat lukte onmiddellijk. Ik vermoedde dat er wellicht iets mis was de Amon_ra image file zelf. Vervolgens opnieuw de img file gedownload en zag dat er verschillen waren in de grootte van de file. Deze nieuwe file was iets kleiner (3.950 tegen 3.954 Mb). Je raad het al: flashen verliep prima. nu heb ik de Amon_ra recovery erop staan! Maar of het nu lag aan een foutieve download of dat er misschien toch 2 verschillende versies in omloop zijn weet ik niet zeker ... anyway bedankt allen voor het meedenken!
Ik gebruik amon_RA zelf ook, eigenlijk zonder problemen. Hooguit wil ik wel eens wat te snel op de knoppen duwen, meestal wreekt zich dat dan doordat ie dan na het rebooten in het scherm van S-Off blijft hangen. Het enige wat dan nog werkt is de accu eruit halen. Op zich geen probeem, maar als het in dit tempo doorgaat is de backcover versleten of zijn de nokjes afgebroken voordat ik pas over twee jaar een nieuwe mag uitzoeken. Echt solide vind ik die constructie niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:23:
Heb trouwens nu gezien dat je de rommanager backups ook kan kopieren naar je nandroid directory en via QtADB-GUI lekker kan herstellen. Ik krijg steeds meer waardering voor dat programmaatje. Met WiFi gaat het ook perfect... ;)

Er is nu een nieuwe versie..een filmpje staat op Youtube. Hij gaat er wel snel doorheen, maar het geeft een goed beeld van de mogelijkheden van dit stukje software. Voor de flashers/tweakers eigenlijk een must.. 8)
Ik heb het een keer aan de praat gehad, met een LeeDroid rom. Die deed het meteen zonder dat ik verder iets extra's deed. Ik heb nu tijdelijk weer de HTC stock rom maar daarmee heb ik nog niet voor elkaar. Komt nog wel... ;) Als je het eenmaal aan de loop hebt (en als prutsers zoals ik snappen hoe het werkt) is het idd een mooi programma.

[ Voor 40% gewijzigd door grun93 op 16-10-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:55:
Is er nou eigenlijk al een goede Desire HD Rom voor de normale Desire?
Met camera en alles?
Ik zie op xda eigenlijk maar twee staan eentje met camera maar die vond ik niet lekker werken en eentje zonder en die werkt wel top moet ik zeggen.
Volgens mij zijn hier wat problemen mee. Een week geleden had ik gelezen dat er verwacht werd dat ze de camera module (of hoe dit ook mag heten) van de Desire Z wilden gebruiken, maar dat deze toch wat verschillen had en daardoor niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Na mn vorige, wat kneuzige, post, heb ik mijn HTC desire ook geroot. Ik heb de radioupdate en apps2sd geïnstalleerd, en nu vroeg ik mij af wat nou een mooie custom rom is om in gebruik te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de grootste fan ben van Sense dus ik zoek iets anders, wat zijn de meest gebruikelijke mogelijkheden wat dit betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47

Morenoo91

Flexible Mexican

Game Error schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:07:
Na mn vorige, wat kneuzige, post, heb ik mijn HTC desire ook geroot. Ik heb de radioupdate en apps2sd geïnstalleerd, en nu vroeg ik mij af wat nou een mooie custom rom is om in gebruik te nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de grootste fan ben van Sense dus ik zoek iets anders, wat zijn de meest gebruikelijke mogelijkheden wat dit betreft?
Opendesire is voor mij de #1 ROM nadat ik veel populaire heb geprobeerd. (vind je hier
Hele lange batterij duur, ontzettend snel. Had een quadrant score van zon ~1500 (setcpu had ik 1,152 mhz gezet~). Geen Sense. Verder zou je ff hier kunnen kijken en zelf een ROM uitkiezen

[ Voor 4% gewijzigd door Morenoo91 op 16-10-2010 18:15 ]

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
oops verkeerde topic sorry

[ Voor 88% gewijzigd door sanane op 16-10-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40

3style

...

on99 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:26:
[...]

Ja, ik heb hem nu ook al draaien, deze versie had ik over de stock miui 0.9.30 geflashed:

Updated MIUI v.30 inc.English - Deodexed, Zipaligned, Signed

Deze versie werkt goed. Ik heb tot nu toe een keer of twee een vastloper meegemaakt. Dit kwam doordat ik een foto wilde selecteren en deze toewijzen aan een contactpersoon. Ik denk zelf dat dit komt doordat de telefoon continu een nieuwe foto moest laden om deze te kunnen croppen. De Chinese text is voor mij niet zo vervelend. Ik kom het tegen bij het aanmaken van een nieuwe contactpersoon.

Wat erg fijn is, is dat de camera sneller en mooiere foto's maakt. Maar dat is behoorlijk subjectief aangezien ik dit momenteel niet kan vergelijken met een eerder gemaakte foto of zoiets. Inderdaad, de taskbar is fijn in omgang, rotation is in te stellen, wifi, gps, bluetooth etc. ook. Uhm ja, het doet verder veel denken aan de user interface van de iphone. Als je daar niet van houdt, moet je deze rom niet installeren. Maar het is en blijft een android phone. Je kan verder een hoop instellen en je widgets gebruiken zoals altijd.
Weer een nieuwe beta build (MIUI MOD 0.10.15 – Beta build). Ik heb hem net geïnstalleerd (rom + radio). Wat nieuwe dingen en bugs gefixed...
http://forums.whirlpool.n...eplies.cfm?t=1546020&p=17

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/9054/screenshottel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Hmm na het installeren van a2sd uit de OP is mijn telefoon naar mijn idee gebricked, als ik hem normaal opstart komt hij niet verder dan het HTC logo (zonde quietly briliant). Ik heb de manier uit de OP al geprobeerd, maar daar loop ik bij het unbricken vast bij stap 6, mijn telefoon start daar nogsteeds niet op. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:57
Ik ga OpenDesire maar verlaten aangezien onze zeurende def AdamG ermee gaat stoppen (zeurend omdat hij altijd wat te zeiken heeft en niet goed weet wat hij wil soms). Ik heb al ervaring met Defrost, ga nu even CyanogenMod installeren en eens kijken wat dat voor rom is. Als cyanogenmod bevalt ben ik echt verzekerd van long term support natuurlijk. ;)

Even een toevoeging op het ROM finder project: OD leunt wel heel stevig op Cyanogen mod hoor, hij geeft alleen niet altijd credit daar waar nodig. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door -TheNose- op 16-10-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-TheNose- schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:23:
Ik ga OpenDesire maar verlaten aangezien onze zeurende def AdamG ermee gaat stoppen (zeurend omdat hij altijd wat te zeiken heeft en niet goed weet wat hij wil soms). Ik heb al ervaring met Defrost, ga nu even CyanogenMod installeren en eens kijken wat dat voor rom is. Als cyanogenmod bevalt ben ik echt verzekerd van long term support natuurlijk. ;)

Even een toevoeging op het ROM finder project: OD leunt wel heel stevig op Cyanogen mod hoor, hij geeft alleen niet altijd credit daar waar nodig. ;)
Gaat AdamG stoppen met OD? He godver :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij gaat beginnen met Liquid, een nieuw project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Morenoo91 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:10:
Opendesire is voor mij de #1 ROM nadat ik veel populaire heb geprobeerd. (vind je hier
Even proberen, nu het nog kan. ;) Ik zie alleen een update van versie 4.0.36 van 69 Mb groot? Ik zoek een complete versie maar kan die nergens vinden. De andere roms zijn vaak rond de 170 Mb?

Is er een tool trouwens waarmee ik kan achterhalen welke radio versie er op dit moment in de desire staat? Ik google al een tijdje maar ik vind vooral heel veel radio stations maar helaas geen tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

grun93 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:09:
[...]

Even proberen, nu het nog kan. ;) Ik zie alleen een update van versie 4.0.36 van 69 Mb groot? Ik zoek een complete versie maar kan die nergens vinden. De andere roms zijn vaak rond de 170 Mb?

Is er een tool trouwens waarmee ik kan achterhalen welke radio versie er op dit moment in de desire staat? Ik google al een tijdje maar ik vind vooral heel veel radio stations maar helaas geen tools.
Ja, die kun je vinden door het volgende te doen...

Ga naar...
Instellingen
Over de telefoon
Software informatie

Bij Smallbandversie staat jouw radio versie..

Handiger dan heel internet op de term 'radio' af te struinen :P

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
@3Style, inderdaad! Ik heb hem zojuist binnen gehaald en ben nu de vertaalde versie aan het installeren! Ik had al de onvertaalde versie geïnstalleerd, maar deze was vooral... Chinees. Deze keer wipe data en cache gedaan. Compleet nieuwe installatie, duurt ook iets langer. Ik moest ook meteen nieuwe instellingen doorgeven aan de telefoon, net zoals toen ik deze uit de doos haalde. Google account e.d.. Ben daar nu mee bezig. Ik zie verder dat er een 3g verbinding tot stand is gebracht, máár het duurt wel lang om te communiceren met de Google servers. Verder staat de tijd nog niet goed, maar dat is een kwestie van aanpassen. Helaas, het is me nog niet gelukt om contact met de google servers te vinden, deze stap had ik dan ook overgeslagen. Dit lukte me later wel snel. Ben nu in het hoofdscherm, met een nieuwe achtergrond zoals je ook al liet zien in je screens! Ik merk ook op dat er veel meer standaard wallpapers zijn! Dat is wel leuk, afwisseling.

Ik probeer nu een telefoonnummer te draaien en daar zie ik direct een Chinese zin. Ik zal eens aan m'n vriendin vragen wat er zoal staat. (Helaas weet ze het niet, later aan m'n zwager vragen.) Misschien kan ik dat later doorgeven. Het bellen doet het in ieder geval. In de telefoonsettings zie ik verder ook geen verschil met de vorige versie als het gaat om het bereik. -97dBm 6-10 asu. Wat me wel opvalt is dat bij deze nieuwe versie wel duidelijk wordt aangegeven of er UMTS of HSDPA verbinding is. Dat kon ik de vorige keer niet zien, maar dat kan aan mij liggen.

Bij het ontvangen van een sms is er nu ook een leuker deuntje. Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Ik zie dat er helaas een aantal BRUT programma's zijn geïnstalleerd. Deze zal ik even bekijken en anders verwijderen. Ik mis helaas nog een klok, maar ik heb nogal wat apk's op mijn sd staan. Pure grid calender, Beautiful widgets installeren en rollen maar!

Nu eerst nog de market, want deze was kortweg kl*te. Helaas vind ik nog steeds niet de gratis versie van treintijden. Misschien is deze ook wel weggehaald. Helaas. Tevens merk ik op dat de wifi verbinding niet zo goed meer is als ik voorheen had bij versie 0.9.3. Ik werk er echter net 5 minuten mee, dus veel kan ik daar nog niet over zeggen. Browsen gaat gelukkig wel snel :)

Keep you posted als ik iets tegen kom. En succes als je het wilt uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40

3style

...

on99 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:28:
@3Style, inderdaad! Ik heb hem zojuist binnen gehaald en ben nu de vertaalde versie aan het installeren! Ik had al de onvertaalde versie geïnstalleerd, maar deze was vooral... Chinees. Deze keer wipe data en cache gedaan. Compleet nieuwe installatie, duurt ook iets langer. Ik moest ook meteen nieuwe instellingen doorgeven aan de telefoon, net zoals toen ik deze uit de doos haalde. Google account e.d.. Ben daar nu mee bezig. Ik zie verder dat er een 3g verbinding tot stand is gebracht, máár het duurt wel lang om te communiceren met de Google servers. Verder staat de tijd nog niet goed, maar dat is een kwestie van aanpassen. Helaas, het is me nog niet gelukt om contact met de google servers te vinden, deze stap had ik dan ook overgeslagen. Dit lukte me later wel snel. Ben nu in het hoofdscherm, met een nieuwe achtergrond zoals je ook al liet zien in je screens! Ik merk ook op dat er veel meer standaard wallpapers zijn! Dat is wel leuk, afwisseling.

Ik probeer nu een telefoonnummer te draaien en daar zie ik direct een Chinese zin. Ik zal eens aan m'n vriendin vragen wat er zoal staat. (Helaas weet ze het niet, later aan m'n zwager vragen.) Misschien kan ik dat later doorgeven. Het bellen doet het in ieder geval. In de telefoonsettings zie ik verder ook geen verschil met de vorige versie als het gaat om het bereik. -97dBm 6-10 asu. Wat me wel opvalt is dat bij deze nieuwe versie wel duidelijk wordt aangegeven of er UMTS of HSDPA verbinding is. Dat kon ik de vorige keer niet zien, maar dat kan aan mij liggen.

Bij het ontvangen van een sms is er nu ook een leuker deuntje. Dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Ik zie dat er helaas een aantal BRUT programma's zijn geïnstalleerd. Deze zal ik even bekijken en anders verwijderen. Ik mis helaas nog een klok, maar ik heb nogal wat apk's op mijn sd staan. Pure grid calender, Beautiful widgets installeren en rollen maar!

Nu eerst nog de market, want deze was kortweg kl*te. Helaas vind ik nog steeds niet de gratis versie van treintijden. Misschien is deze ook wel weggehaald. Helaas. Tevens merk ik op dat de wifi verbinding niet zo goed meer is als ik voorheen had bij versie 0.9.3. Ik werk er echter net 5 minuten mee, dus veel kan ik daar nog niet over zeggen. Browsen gaat gelukkig wel snel :)

Keep you posted als ik iets tegen kom. En succes als je het wilt uitproberen.
Ik heb alleen een update van de rom uitgevoerd, had al de bluesteel 0.9.3 versie draaien + de language packs. Ik zie hier geen Chinese zinnen meer. De Chinese zin die jij bedoelt is volgens mij als hij geen contactpersoon in de lijst vindt en je een nieuwe kan aanmaken. Dit is na de vertaalpack in deze versie gewoon Engels.
Welke rom van de radio heb je trouwens draaien? er wordt namelijk een bepaalde versie geadviseerd die icm met deze versie goed werkt. De Market laat inderdaad niet altijd alles zien, ik heb hier alleen nog niet veel mee te maken gehad. Treintijden lite kun je natuurlijk ook downloaden van internet, heb je misschien al gedaan.
Die Brut programma's zijn wel handy, deze zijn namelijk getweaked met extra opties die soms wel handig zijn. Alles is alleen wel in het Engels.
Pure grid calender en Beautiful widgets staan hier ook standaard installed :P Ik merk met name dat de gallery veel sneller laad, deze gallery is trouwens een stuk mooier dan de standaard htc/android.
Een nadeeltje is dat ik geen scrollable widgets kan instellen, omdat er nu geen launcher pro/adw draait. Hier kon je dat namelijk instellen icm Pure calendar. Dat was best handig met een Pure calendar widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
albino71 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:14:
Handiger dan heel internet op de term 'radio' af te struinen :P
Bedankt! Ik had die smallband wel zien staan maar dat kennelijk niet geassocieerd met 'radio'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
3style schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:10:
[...]

Ik heb alleen een update van de rom uitgevoerd, had al de bluesteel 0.9.3 versie draaien + de language packs. Ik zie hier geen Chinese zinnen meer. De Chinese zin die jij bedoelt is volgens mij als hij geen contactpersoon in de lijst vindt en je een nieuwe kan aanmaken. Dit is na de vertaalpack in deze versie gewoon Engels.
Welke rom van de radio heb je trouwens draaien? er wordt namelijk een bepaalde versie geadviseerd die icm met deze versie goed werkt. De Market laat inderdaad niet altijd alles zien, ik heb hier alleen nog niet veel mee te maken gehad. Treintijden lite kun je natuurlijk ook downloaden van internet, heb je misschien al gedaan.
Die Brut programma's zijn wel handy, deze zijn namelijk getweaked met extra opties die soms wel handig zijn. Alles is alleen wel in het Engels.
Pure grid calender en Beautiful widgets staan hier ook standaard installed :P Ik merk met name dat de gallery veel sneller laad, deze gallery is trouwens een stuk mooier dan de standaard htc/android.
Een nadeeltje is dat ik geen scrollable widgets kan instellen, omdat er nu geen launcher pro/adw draait. Hier kon je dat namelijk instellen icm Pure calendar. Dat was best handig met een Pure calendar widget.
Ik had helaas de Bluesteel versie niet uitgeprobeerd. Misschien dat deze een hoop heeft aangepast. Ik zag inderdaad dat de BRUT versies niet zo slecht zijn. Ik had er al ervaring mee, want zij waren er ook als de kippen bij met google navigatie toen het zogenaamd nog niet beschikbaar was.
De radio rom die ik nog steeds heb draaien is de 5.09. Ik wilde deze eerst upgraden naar 5.11, maar ik was er behoorlijk tevreden mee. Nu blijkt ook dat deze versie goed werkt met Miui. Komt dat even mooi uit. ;)
De gallery werkt inderdaad behoorlijk en is vele malen mooier dan de eerdere standaard htc versie die er is. Smaken verschillen, maar ik vind deze van Miui beter en mooier. Het sorteert de foto's ook beter plus, het is gesynced met picasa. Ik weet niet of dat ook bij de standaard htc rom zo is, maar nu valt het meer op omdat ik het gewoon tegen kom.
Verder niet zoveel gedaan, beautiful widgets geïnstalleerd en ook switchpro en zodirect nog een aantal apps uit de market proberen te downloaden. O ja, ik mis wel een alarm die goed werkt. Komt nog wel. Ik pak nu ook echt Train Trapper uit loooool. Deze heb ik niet echt nodig. Daarnaast vind ik de standaard dialer er leuker uitzien dan de Dailer One app en de berichten app is leuk verbeterd, maar dat kon je opmaken uit de berichtgeving van Miui zelf =D

Edit: Ik merk zojuist dat er een nieuwe versie beschikbaar is die compleet in het engels is. Pfff heb ik net een naar mijn idee goede versie op staan. Ik ga hem in ieder geval nog niet uitproberen.

http://forum.xda-develope...read.php?t=792123&page=70

[ Voor 4% gewijzigd door on99 op 17-10-2010 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
SMulTiE schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:32:
Hij gaat beginnen met Liquid, een nieuw project.
Liquid gaat een pure vanilla rom worden als het goed is, zonder de laatste bleeding edge dingen erin. Hoe was OD ook alweer begonnen? Oh ja dat was origineel precies hetzelfde! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
grun93 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:38:
Hooguit wil ik wel eens wat te snel op de knoppen duwen, meestal wreekt zich dat dan doordat ie dan na het rebooten in het scherm van S-Off blijft hangen. Het enige wat dan nog werkt is de accu eruit halen. Op zich geen probeem, maar als het in dit tempo doorgaat is de backcover versleten of zijn de nokjes afgebroken voordat ik pas over twee jaar een nieuwe mag uitzoeken. Echt solide vind ik die constructie niet.
Update: ik lees net ergens dat in een dergelijk geval (gecrashde desire en geen enkele knop lijkt nog te werken), om dan in plaats van de accu te verwijderen, de toetsencombinatie vol-down + power + trackball indrukken ook zou werken. Nog niet geprobeerd maar als het klopt is dit een stuk makkelijker, helemaal als je ook nog een of andere case om je desire hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar DeFrost heeft sinds kort ondersteuning voor FM Radio. Werkt goed en het kan gewoon op de luidsprekers, al moet de koptelefoon er wel in, als antenne. Sowieso een enorm fijne ROM vind ik, en heel erg zuinig (met stroom).

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
-TheNose- schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:04:
[...]

Liquid gaat een pure vanilla rom worden als het goed is, zonder de laatste bleeding edge dingen erin. Hoe was OD ook alweer begonnen? Oh ja dat was origineel precies hetzelfde! ;)
Ik ga wel om naar Cyanogenmod :) Die gaan tenminste gewoon door met updates :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
DennusB schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:57:
[...]

Ik ga wel om naar Cyanogenmod :) Die gaan tenminste gewoon door met updates :D
Ik ga toch ook nog even, waarschijnlijk overbodig, DeFrost aanraden. De nieuwe versie, 5.3a, werkt echt enorm goed. Het lijkt een beetje de stabiliteit van cyanogen stable te hebben, met de nieuwste dingen van de nightly. Prachtige batterijduur en enorme goede ondersteuning. Voordeel is echt de samenwerking tussen Kali- en Richard Trip. Snelheid is tenminste gelijk aan OD...

Ik ben geen reclamemaker voor DeFrost, maar ik koos destijds OD vanwege het minimale. Maar door al dat gezeik van AdamG ben ik overgestapt, wat kan die man zielig doen zeg. Cyanogen is goed hoor, maar ook een hoop extra software. DeFrost lijkt me 'lichter', Richard plaatst bijvoorbeeld veel extra programma's in een extra add-on zodat je zelf de keuze hebt deze te installeren...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Ik vond OD eigenlijk wel een fijne ROM, maar ben nu op DeFrost, en die bevalt me ook prima :)
Wil gewoon graag iets zo minimalistisch mogelijk, zonder allerlei trucjes die de maker van de rom toevallig handig vond (maar ik dus totaal niet).
Dat is ook mijn reden dat ik geen sense meer wil: te veel poespas.

Ga vast die Liquid ook nog wel uitproberen zodra er een eerste versie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
mbroeders schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:35:
[...]

Ik ga toch ook nog even, waarschijnlijk overbodig, DeFrost aanraden. De nieuwe versie, 5.3a, werkt echt enorm goed. Het lijkt een beetje de stabiliteit van cyanogen stable te hebben, met de nieuwste dingen van de nightly. Prachtige batterijduur en enorme goede ondersteuning. Voordeel is echt de samenwerking tussen Kali- en Richard Trip. Snelheid is tenminste gelijk aan OD...

Ik ben geen reclamemaker voor DeFrost, maar ik koos destijds OD vanwege het minimale. Maar door al dat gezeik van AdamG ben ik overgestapt, wat kan die man zielig doen zeg. Cyanogen is goed hoor, maar ook een hoop extra software. DeFrost lijkt me 'lichter', Richard plaatst bijvoorbeeld veel extra programma's in een extra add-on zodat je zelf de keuze hebt deze te installeren...
Ik draai nu toch inderdaad DeFrost. Ik kwam erachter dat er in Cyanogenmod helemaal geen Google shit zit. Onhandig dus :) Dus nu laatste DeFrost. Ideaal.
Vraagje heb ik wel : Is er net zoals voor OD ook voor DeFrost zo'n update app? :) Dat was echt geniaal bij OD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
hebben we het in de laatste reactie's over 5.3a (stabiele versie dan) of is er een nog nieuwere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50
DennusB schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:12:
[...]

Ik draai nu toch inderdaad DeFrost. Ik kwam erachter dat er in Cyanogenmod helemaal geen Google shit zit. Onhandig dus :) Dus nu laatste DeFrost. Ideaal.
Vraagje heb ik wel : Is er net zoals voor OD ook voor DeFrost zo'n update app? :) Dat was echt geniaal bij OD!
DeFrost Setup heet het, op het laatste tabblad kan je de nieuwe downloads zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
L0we schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:45:
[...]

DeFrost Setup heet het, op het laatste tabblad kan je de nieuwe downloads zien :).
Ah ik zie het ! :) Super! Nu heb ik nog 1 vraag :$
In OD kon ik met m'n trackpad ook m'n desire wakker laten worden! Ideaal, want mn power button is lam :P

Maar in DeFrost werkt dit niet(de laatste versie). Is dit een verborgen optie ofzo? in die DeFrost setup kan ik het niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idrive
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 19:41
Magnetic_Man schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:50:
Ik vond OD eigenlijk wel een fijne ROM, maar ben nu op DeFrost, en die bevalt me ook prima :)
Wil gewoon graag iets zo minimalistisch mogelijk, zonder allerlei trucjes die de maker van de rom toevallig handig vond (maar ik dus totaal niet).
Dat is ook mijn reden dat ik geen sense meer wil: te veel poespas.

Ga vast die Liquid ook nog wel uitproberen zodra er een eerste versie ligt.
je kan de goolge apps gewoon als extra downloaden zie maar zijn thread op xda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56
DennusB schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:52:
[...]

Ah ik zie het ! :) Super! Nu heb ik nog 1 vraag :$
In OD kon ik met m'n trackpad ook m'n desire wakker laten worden! Ideaal, want mn power button is lam :P

Maar in DeFrost werkt dit niet(de laatste versie). Is dit een verborgen optie ofzo? in die DeFrost setup kan ik het niet vinden :(
Moet je voor de gein eens onder Cyanogenmod settings kijken. Menu >instellingen >Cyanogenmod settings >input settings. Daar kun je aanvinken welke knop je wilt gebruiken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
janvanduschoten schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:31:
[...]

Moet je voor de gein eens onder Cyanogenmod settings kijken. Menu >instellingen >Cyanogenmod settings >input settings. Daar kun je aanvinken welke knop je wilt gebruiken.
Je bent geweldig :) Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

on99 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 02:01:
[...]

Ik had helaas de Bluesteel versie niet uitgeprobeerd. Misschien dat deze een hoop heeft aangepast. Ik zag inderdaad dat de BRUT versies niet zo slecht zijn. Ik had er al ervaring mee, want zij waren er ook als de kippen bij met google navigatie toen het zogenaamd nog niet beschikbaar was.
De radio rom die ik nog steeds heb draaien is de 5.09. Ik wilde deze eerst upgraden naar 5.11, maar ik was er behoorlijk tevreden mee. Nu blijkt ook dat deze versie goed werkt met Miui. Komt dat even mooi uit. ;)
De gallery werkt inderdaad behoorlijk en is vele malen mooier dan de eerdere standaard htc versie die er is. Smaken verschillen, maar ik vind deze van Miui beter en mooier. Het sorteert de foto's ook beter plus, het is gesynced met picasa. Ik weet niet of dat ook bij de standaard htc rom zo is, maar nu valt het meer op omdat ik het gewoon tegen kom.
Verder niet zoveel gedaan, beautiful widgets geïnstalleerd en ook switchpro en zodirect nog een aantal apps uit de market proberen te downloaden. O ja, ik mis wel een alarm die goed werkt. Komt nog wel. Ik pak nu ook echt Train Trapper uit loooool. Deze heb ik niet echt nodig. Daarnaast vind ik de standaard dialer er leuker uitzien dan de Dailer One app en de berichten app is leuk verbeterd, maar dat kon je opmaken uit de berichtgeving van Miui zelf =D

Edit: Ik merk zojuist dat er een nieuwe versie beschikbaar is die compleet in het engels is. Pfff heb ik net een naar mijn idee goede versie op staan. Ik ga hem in ieder geval nog niet uitproberen.

http://forum.xda-develope...read.php?t=792123&page=70
Ik heb de MIUI Rom gisteravond even geinstalleerd gehad. Wat me opvalt, is dat interface nog steeds te veel Chinese teksten bevat om een serieus alternatief te zijn. De interface is wel heel mooi en lijkt erg veel op die van iOS. Voorbeeld; Alle geinstalleerde appes staan (volgens mij) op de desktop. Slepen van iconen naar prullenbak is meteen uninstallen daarvan. Dat is simpel. Iedereen snapt dat. Laten we eerlijk zijn, Apple heeft lang en goed over de interface nagedacht en het slaat bij veel mensen aan. Ook de iconen die altijd een achtergrond hebben zijn beter dan de iconen op Sense of Android standaard waarbij er soms weinig contrast is (XDA developers app icon). Ook weer goed bedacht van Apple. Maar mijn grootste bezwaar op deze rom is dat je meteen dat beklemmende iPhone gevoel krijgt dat je weinig kunt aanpassen. Gelukkig laat de interface wel widgets toe. En vind je de icons mooi, dan kun je ook ADW als homescreen installeren en daarop een iPhone
http://www.appbrain.com/a...droidfeens.idroidadwtheme
De 3D Gallery in MIUI is inderdaad erg mooi en overigens gewoon in de market verkrijgbaar. Hij staat op meer ROMs standaard ingebakken.
http://www.appbrain.com/a...flikie.wallpapers.gallery

Al met al ben ik deze week geswitched tussen Aurax, Leedroid, Pays Rom 2.2, MIUI, SuperVillain HD Rom weer terug bij Pays 2.2. Super Villain HD vond ik echt de mooiste. Deze is zeer snel! Echter kan ik niet zonder camera. Aurax is ook fraai. Ter vergelijk wil ik nog een keer Defrost 5.3a proberen en deze met ADW helemaal naar mijn smaak te maken. Lang leve Nandroid backup en restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn Desire geroot met Unrevoked3, helaas zie ik in de bootloader S-ON staan, moet deze niet op OFF staan? (Security?)
Mis ik iets hieraan?
Er was toch geen actie nodig om m'n SD kaart opnieuw te partitioneren?

BRAVO PVT1 SHIP S-ON
HBOOT-0.93.0001
MICROP-031d
TOUCH PANEL-SYNT0101
RADIO-5.09.05.30_2

[ Voor 17% gewijzigd door Tranzity op 17-10-2010 19:51 . Reden: Boot info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Tranzity schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:48:
Ik heb mijn Desire geroot met Unrevoked3, helaas zie ik in de bootloader S-ON staan, moet deze niet op OFF staan? (Security?)
Mis ik iets hieraan?
Er was toch geen actie nodig om m'n SD kaart opnieuw te partitioneren?

BRAVO PVT1 SHIP S-ON
HBOOT-0.93.0001
MICROP-031d
TOUCH PANEL-SYNT0101
RADIO-5.09.05.30_2
S-off is iets anders dan het rooten van je telefoon. S-off is een soort van uitbreiding hierop. In deze thread en op XDA is er genoeg over te vinden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=794314

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 17-10-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Ik heb zojuist wat filmpjes bekeken die in het topic stonden van de RCMix HD rom en hieruit de nieuwe functies van Sense HD gehaald en uitgetypt.
Het bekijken van de filmpjes duurde meer dan een half uur dus een beetje respect :+. Dit komt overigens ook op het project ROM Finder te staan, daarom is het in 't Engels.
Sense HD features:
- Super fast boot (in 10 seconds)
- HTC Likes gives you suggestions for apps
- HTC Locations
- Music app has now a landscape option
- Home screens can be moved in a different order
- More customizing (themes made by HTC etc.)
- New way to change scenes
- You can now preview a wallpaper before applying
- HTC Hub; gives you access to nice wallpapers, ringtones, themes and more
- New search application (very nice, but a little bit slow if you search through your music, apps, bookmarks and more at once)
- Browser has been updated, now supports RSS feeds and pinch for tab
- Universal inbox (and you can now mark items in your inbox unread and read very fast)
- You can now add effects to your pictures
- HTC Quick Lookup (search Wikipedia, Google, Youtube, Google Translate at once)
- HTC Reader (just as iBooks on a iPod/iPad, but this doesn't suck)
- New widgets: for HTC Likes, HTC Reader, HTC Navigation (with one tap you can set your navigator to guide you to home), widget that shows nearby people, weather widget has changed, some new settings widgets
- Easy multitasking inside the notification bar
- Improved keyboard (I really, really like it) and text selections
- New power saver, which saves your battery when in need of some extra juice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
mbroeders schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:35:
Na dergelijke teksten heb ik natuurlijk onmiddellijk DeFrost geinstalleerd. ;) Lekker veel instelmogelijkheden. Een paar dingetjes nog, waarschijnlijk heb ik het juiste knopje nog niet gevonden:
- In de app Weather and News geeft ie m'n locatie goed aan, maar de temp in Fahrenheit. Is dat ook in Celcius te krijgen?
- Hoewel ik de taal op Engels heb staan, staan bij het overzicht van de applicaties de titels kriskras door elkaar in zowel het Engels als het Nederlands. Bijvoorbeeld Contacten, Torch, Talk, Telefoon. Kan dat niet gewoon allemaal in het Engels? Ik til er niet echt zo zwaar aan als het mogelijk lijkt. ;)

Dan nog een vraagje in het algemeen. Nu de sdkaart gepartitioneerd is met een ext3 partitie en een fat32 gedeelte, dacht ik begrepen te hebben dat gedownloade apps bewaard bleven als er van rom gewisseld wordt en automatisch opnieuw geinstalleerd werden. Die roms hebben allemaal a2sd aan boord. Moet ik verder nog iets doen om het zover te krijgen? Kennelijk wel, want ik kan steeds opnieuw beginnen met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Een klein vraagje, nu ik mijn telefoon S-Off heb, hoe kan ik dan het beste systeem applicaties er af halen? Met Root Explorer denk ik, maar dat kost geld en dat heb ik niet :(. Is er nog een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
adb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

grun93 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:31:
[...]

Dan nog een vraagje in het algemeen. Nu de sdkaart gepartitioneerd is met een ext3 partitie en een fat32 gedeelte, dacht ik begrepen te hebben dat gedownloade apps bewaard bleven als er van rom gewisseld wordt en automatisch opnieuw geinstalleerd werden. Die roms hebben allemaal a2sd aan boord. Moet ik verder nog iets doen om het zover te krijgen? Kennelijk wel, want ik kan steeds opnieuw beginnen met downloaden.
Ja: geen wipe doen als je een nieuwe rom installeert. Maar alle roms geven hier wel de voorkeur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
emzed schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:45:
Al met al ben ik deze week geswitched tussen Aurax, Leedroid, Pays Rom 2.2, MIUI, SuperVillain HD Rom weer terug bij Pays 2.2. Super Villain HD vond ik echt de mooiste. Deze is zeer snel! Echter kan ik niet zonder camera. Aurax is ook fraai. Ter vergelijk wil ik nog een keer Defrost 5.3a proberen en deze met ADW helemaal naar mijn smaak te maken. Lang leve Nandroid backup en restore.
Yeah! :) Op het ogenblik staat hier DeFrost erop en die bevalt tot nu toe erg goed, dat kon wel eens een blijvertje wezen. AuraxTsense heb ik ook gehad, maar die liep niet lekker. Op de een of andere manier reageerde het touchscreen niet onmiddellijk zoals gebruikelijk, maar soms met een delay van 10-15 seconden. LeeDroid heb ik ook geprobeerd een paar dagen geleden en ik kan me nu al niet meer herinneren hoe die er ook alweer uitzag. Heeft niet echt een verpletterende indruk achtergelaten dus. SuperVillainHD ga ik ook zeker proberen, alleen al het verhaal waarmee die gast z'n rom voorstelt spreekt me enorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Kees Kluskens schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:34:
Een klein vraagje, nu ik mijn telefoon S-Off heb, hoe kan ik dan het beste systeem applicaties er af halen? Met Root Explorer denk ik, maar dat kost geld en dat heb ik niet :(. Is er nog een andere manier?
Dat kost geld, maar dat heb je niet. Heb je serieus geen 3 dollar voor een appje? Dat zijn 3 euroknallers. Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
-TheNose- schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 07:36:
[...]

Dat kost geld, maar dat heb je niet. Heb je serieus geen 3 dollar voor een appje? Dat zijn 3 euroknallers. Kom op zeg.
Ik heb geen creditcard en ik ben 15 jaar dus dat ga/kan ik voorlopig ook niet halen.
grun93 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 07:31:
[...]

Yeah! :) Op het ogenblik staat hier DeFrost erop en die bevalt tot nu toe erg goed, dat kon wel eens een blijvertje wezen. AuraxTsense heb ik ook gehad, maar die liep niet lekker. Op de een of andere manier reageerde het touchscreen niet onmiddellijk zoals gebruikelijk, maar soms met een delay van 10-15 seconden. LeeDroid heb ik ook geprobeerd een paar dagen geleden en ik kan me nu al niet meer herinneren hoe die er ook alweer uitzag. Heeft niet echt een verpletterende indruk achtergelaten dus. SuperVillainHD ga ik ook zeker proberen, alleen al het verhaal waarmee die gast z'n rom voorstelt spreekt me enorm aan.
SuperVillainHD kan ik je eigenlijk afraden. Die gast heeft de leukste nieuwe features van Sense HD eruit gehaald en dat is eigenlijk best zonde. Hij heeft bijvoorbeeld de standaard launcher eruit gehaald, daardoor zien thema's er lelijk uit en kan je niet eens de leuke nieuwe widgets proberen!! In Sense HD zitten namelijk een aantal nieuwe widgets die zeker de moeite waard zijn :).

Probeer anders eens RCMixHD v10, die heb ik nu er op zitten. Gewoon standaard Sense HD met zo min mogelijk gezeik. Werkt geweldig bij mij. Al die nieuwe Sense features zijn heel vet, dus vervelen doe je je niet ;).

[ Voor 67% gewijzigd door SpaceK33z op 18-10-2010 08:44 . Reden: Quote en reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
grun93 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:31:
[...]

Na dergelijke teksten heb ik natuurlijk onmiddellijk DeFrost geinstalleerd. ;) Lekker veel instelmogelijkheden. Een paar dingetjes nog, waarschijnlijk heb ik het juiste knopje nog niet gevonden:
- In de app Weather and News geeft ie m'n locatie goed aan, maar de temp in Fahrenheit. Is dat ook in Celcius te krijgen?
Open je app, druk op menu>Weather settings en vink [use Celsius] aan
- Hoewel ik de taal op Engels heb staan, staan bij het overzicht van de applicaties de titels kriskras door elkaar in zowel het Engels als het Nederlands. Bijvoorbeeld Contacten, Torch, Talk, Telefoon. Kan dat niet gewoon allemaal in het Engels? Ik til er niet echt zo zwaar aan als het mogelijk lijkt. ;)
Geen idee, misschien met de ADB versie die hier boven ergens staat? Er staat ook een Youtube filmpje bij, en ik heb daar even snel voorbij zien komen dat je ook namen van apps kunt wijzigen.
Dan nog een vraagje in het algemeen. Nu de sdkaart gepartitioneerd is met een ext3 partitie en een fat32 gedeelte, dacht ik begrepen te hebben dat gedownloade apps bewaard bleven als er van rom gewisseld wordt en automatisch opnieuw geïnstalleerd werden. Die roms hebben allemaal a2sd aan boord. Moet ik verder nog iets doen om het zover te krijgen? Kennelijk wel, want ik kan steeds opnieuw beginnen met downloaden.
Als je met Unrevoked de custom recovery van Amon_Ra hebt geflashed (je kunt dit achteraf ook nog doen dacht ik) dan zet je je telefoon uit, weer aan met volume down en Power, je kiest met de volumeknoppen voor [Recovery] en in de daarop verschijnende recovery kun je in het wipe menu per stuk aangeven wat je wilt wipen.
Als je voor het wipen alles wiped behalve je ext3 partitie, dan blijven je apps gewoon aanwezig en direct in je ROM. Blijf je bij ROM's zoals Cyanogenmod, Defrost en OD, dan restored Froyo de apps vanzelf. Ik dacht dat de HD roms dat ook deden, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
janvanduschoten schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:43:
Open je app, druk op menu>Weather settings en vink [use Celsius] aan

Als je met Unrevoked de custom recovery van Amon_Ra hebt geflashed (je kunt dit achteraf ook nog doen dacht ik) dan zet je je telefoon uit, weer aan met volume down en Power, je kiest met de volumeknoppen voor [Recovery] en in de daarop verschijnende recovery kun je in het wipe menu per stuk aangeven wat je wilt wipen.
Als je voor het wipen alles wiped behalve je ext3 partitie, dan blijven je apps gewoon aanwezig en direct in je ROM. Blijf je bij ROM's zoals Cyanogenmod, Defrost en OD, dan restored Froyo de apps vanzelf. Ik dacht dat de HD roms dat ook deden, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Ah, mooi! Je wilt niet weten hoelang ik naar die Celcius setting gezocht heb, ik vergeet steeds dat de menu knop (soms) ook werkt binnen applicaties.

Ik ga op zoek naar die youtube filmpjes.

Amon_RA is m'n standaard recovery, idd. Ik zal er eens op letten wat er gebeurt als de ext3 partitie niet gewiped wordt. Ergens ook heel logisch dat alles weg is als je dat wel doet. (Emzed ook bedankt natuurlijk voor de reaktie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
grun93 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:16:
[...]
Amon_RA is m'n standaard recovery, idd. Ik zal er eens op letten wat er gebeurt als de ext3 partitie niet gewiped wordt. Ergens ook heel logisch dat alles weg is als je dat wel doet. (Emzed ook bedankt natuurlijk voor de reaktie).
Wanneer je een full wipe doet (wat aan te raden is wanneer je overstapt naar een andere rom) dan verwijder je de programma's die je geinstalleerd hebt, ook op je ext3 partitie. Gebruik daarom titanium backup voor het terugzetten van je apps (let op: enkel apps, géén system settings). Als je doneert voor dat programma worden je apps automatisch teruggezet. Die functie zit niet standaard in Froyo. Enkel de nieuwe HD versie heeft die feature dacht ik.
Maar als je je ext3 partitite niet wiped, dan zouden je programma's moeten blijven staan. Ik denk alleen dat wanneer je van Rom wisselt een full wipe aan te raden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mbroeders schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:41:
[...]

Wanneer je een full wipe doet (wat aan te raden is wanneer je overstapt naar een andere rom) dan verwijder je de programma's die je geinstalleerd hebt, ook op je ext3 partitie. Gebruik daarom titanium backup voor het terugzetten van je apps (let op: enkel apps, géén system settings). Als je doneert voor dat programma worden je apps automatisch teruggezet. Die functie zit niet standaard in Froyo. Enkel de nieuwe HD versie heeft die feature dacht ik.
Maar als je je ext3 partitite niet wiped, dan zouden je programma's moeten blijven staan. Ik denk alleen dat wanneer je van Rom wisselt een full wipe aan te raden is!
Ik wipe mijn ext3 partitie niet, gaat probleemloos. Zo af en toe wel eens een app zelf verwijderen (OD updater in een Defrost ROM bijvoorbeeld). Voor de duidelijkheid, ik wipe dus alles behalve mijn ext3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
janvanduschoten schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

Ik wipe mijn ext3 partitie niet, gaat probleemloos. Zo af en toe wel eens een app zelf verwijderen (OD updater in een Defrost ROM bijvoorbeeld). Voor de duidelijkheid, ik wipe dus alles behalve mijn ext3.
Ah, dat is mooi te horen! Dan ga ik dat ook eens proberen (mocht het nodig zijn, want DeFrost 5.3a bevalt wel erg goed ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
na een wipe van apps die niet via de market komen, gebruik ik deze functie in de sdk:

onderstaande functie werkt bij mij uitstekend binnen enkele minuten al mijn apps weer geinstalleerd :)
In this post I’ll show you how to install the apk file directly into the device through ADB.

Follow these steps :

- Copy the apk files you want to install into the adb folder in the computer (example : C:\AndroidSDK\tools>)
- Open the command prompt and navigate to adb folder
- Type the following commands :

adb devices

adb install application.apk

** Where application.apk is the name of the apk you want to install

bron:
http://mfadzil.wordpress....l-into-the-phone-via-adb/
even op zoek gegaan, en zo te zien is dit nog veel makkelijker:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=716806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Alhoewel ik niet zo bekend ben met linux commando's, moet het toch gewoon mogelijk zijn dit vanuit bv ConnectBot (of soortgelijk) programma, direct vanaf je telefoon, te doen?

De commando's zullen hetzelfde zijn als via ADB en moeten dus ook vrij makkelijk te vinden zijn via google of xda.

[ Voor 16% gewijzigd door wph op 18-10-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Wellicht ten overvloede: is wat jij een full wipe noemt hetzelfde als wat Amon-RA kent als wipe data/factory reset? Een full wipe kent AR eigenlijk niet precies, ik kan kiezen uit:
- wipe data/factory reset
- wipe cache
- wipe dalvik-cache (waarover trouwens verschillend gedacht wordt wat het precies is: de een zegt een speciaal cachegebiedje in je memory voor optimalisering, een ander denkt dat het een cache op je sdcard is?)
- wipe sd: ext partition
- wipe battery status
- wipe rotate settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
grun93 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:21:
[...]

Wellicht ten overvloede: is wat jij een full wipe noemt hetzelfde als wat Amon-RA kent als wipe data/factory reset? Een full wipe kent AR eigenlijk niet precies, ik kan kiezen uit:
- wipe data/factory reset
- wipe cache
- wipe dalvik-cache (waarover trouwens verschillend gedacht wordt wat het precies is: de een zegt een speciaal cachegebiedje in je memory voor optimalisering, een ander denkt dat het een cache op je sdcard is?)
- wipe sd: ext partition
- wipe battery status
- wipe rotate settings
Idd, dat bedoel ik. Alles wordt dan gewiped...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mbroeders schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:27:
[...]

Idd, dat bedoel ik. Alles wordt dan gewiped...
En ik sla dan dus ext 3 over. (- wipe sd: ext partition)

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 18-10-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kees Kluskens schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 08:39:
Ik heb geen creditcard en ik ben 15 jaar dus dat ga/kan ik voorlopig ook niet halen.
[...]
SuperVillainHD kan ik je eigenlijk afraden. Die gast heeft de leukste nieuwe features van Sense HD eruit gehaald en dat is eigenlijk best zonde. Hij heeft bijvoorbeeld de standaard launcher eruit gehaald, daardoor zien thema's er lelijk uit en kan je niet eens de leuke nieuwe widgets proberen!! In Sense HD zitten namelijk een aantal nieuwe widgets die zeker de moeite waard zijn :).

Probeer anders eens RCMixHD v10, die heb ik nu er op zitten. Gewoon standaard Sense HD met zo min mogelijk gezeik. Werkt geweldig bij mij. Al die nieuwe Sense features zijn heel vet, dus vervelen doe je je niet ;)
Ik zal hem in de wachtrij plaatsen, maar het kan nog wel even duren, de developers ontwikkelen sneller dan ik testen kan en bovendien zijn zij met meerdere en ik niet. ;) Daar komt bij dat je zo'n rom ook een eerlijke kans wilt geven, dus niet meteen na een uurtje de grond in boren. Ik probeer iedere rom toch wel minimaal een dag of twee, dan nog een nachtje slapen en dan pas luisteren naar m'n gevoel, dat liegt nooit.

Toen ik zo oud was als jij zou ik Sense met alle pracht en praal waarschijnlijk ook vet gevonden hebben. Maar ik ben nu 58 en ga juist de andere kant op. Back to basic of in dit geval: back to the root(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
[...]

Ja inderdaad, Sense HD heeft die feature. Geniaal, ik dacht nog 'he klote dan ben ik al mijn applicaties kwijt.' een tijdje later zie ik ineenkeer staan: '28 applicaties hersteld'. Lang leve Sense 2.0 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
[...]

Blijf je bij ROM's zoals Cyanogenmod, Defrost en OD, dan restored Froyo de apps vanzelf. Ik dacht dat de HD roms dat ook deden, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Sense HD restored ook van EXT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Another day, another rom. Vandaag even DeFrost geprobeerd. Maar waar ik echt niet tegen kan, is dat 'hakkelige' scrollen in de apps van deze ROM. Ik bedoel dan het scherm waarop de boven- en onderkant van het scherm afvallen.

Zoals te zien in dit plaatje (alleen voor leden XDA dev):
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=333657&d=1275047786

Is dat standaard Android? De wifi was ook niet stabiel te krijgen, dus probeer nu even de RCmixHD v10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Gebruik je launcherpro? Want daar is het een optie, kan je het zelf in- of uitschakelen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 16:57
Hey mensen,

Ik heb vandaag voor het eerst geroot (woehoe), ging een beetje bagger, maar het is gelukt.
Nu heb ik er de meest recente DeFrost op gezet, maar nu blijk ik tweakers.net niet meer te kunnen bereiken met de browser..
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?

Melding die ik krijg:
Wrong Host
The host www.tweakers.net is not known on this location.
Apache/2.2.15 (Debian) mod_ssl/2.2.15 OpenSSL/0.9.8o at tweakers.net (aphaea)

Verder had ik nog een vraag over DeFrost, is het mogelijk om de pincode (bij slaapstand) op een delay van 10 minuten te zetten, net als bij de originele rom? Om te voorkomen dat je steeds wanneer je de tel uit slaapstand haalt opnieuw de pin in moet vullen.

PS: Heb nog geen andere browser geprobeert, zal ik nog doen.

[ Voor 4% gewijzigd door LogiZ5500 op 18-10-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:47
emzed schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:19:
Another day, another rom. Vandaag even DeFrost geprobeerd. Maar waar ik echt niet tegen kan, is dat 'hakkelige' scrollen in de apps van deze ROM. Ik bedoel dan het scherm waarop de boven- en onderkant van het scherm afvallen.

Zoals te zien in dit plaatje (alleen voor leden XDA dev):
[afbeelding]

Is dat standaard Android? De wifi was ook niet stabiel te krijgen, dus probeer nu even de RCmixHD v10.
Ik gebruik DF samen met launcherpro. Dan werkt alles wel lekker soepel. Mij viel namelijk hetzelfde op. Maar met LP is het lekker soepel, zoals het moet zijn. Na LP is eigenlijk alles langzamer... behalve de MIUI rom. Die voelt even snel als LP. :)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
LogiZ5500 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:53:
Hey mensen,

Ik heb vandaag voor het eerst geroot (woehoe), ging een beetje bagger, maar het is gelukt.
Nu heb ik er de meest recente DeFrost op gezet, maar nu blijk ik tweakers.net niet meer te kunnen bereiken met de browser..
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?

Melding die ik krijg:
Wrong Host
The host www.tweakers.net is not known on this location.
Apache/2.2.15 (Debian) mod_ssl/2.2.15 OpenSSL/0.9.8o at tweakers.net (aphaea)

Verder had ik nog een vraag over DeFrost, is het mogelijk om de pincode (bij slaapstand) op een delay van 10 minuten te zetten, net als bij de originele rom? Om te voorkomen dat je steeds wanneer je de tel uit slaapstand haalt opnieuw de pin in moet vullen.

PS: Heb nog geen andere browser geprobeert, zal ik nog doen.
Leuk dat het je gelukt is! Ik heb zelf geen defrost draaien dus helaas kan ik je daarbij niet helpen. Misschien dat je iets meer kan vertellen, krijg je de melding alleen als je tweakers wilt bezoeken of krijg je zo een melding bij alle site?

Verder is het instellen van een pincode bij het unlocken (lockscreen) toch in te stellen bij je settings? Ik zie bij mijn Miui versie de optie "Set up screen lock". Helaas is hier geen tijd aan verbonden, maar de actie "lock" of "unlock". Dus waarschijnlijk zit je of met of zonder pinlock.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50
LogiZ5500 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:53:

Die kan je vinden via instellingen > cyanogen > user interface, en dan de onderste twee opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 16:57
L0we schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:41:
[...]

Die kan je vinden via instellingen > cyanogen > user interface, en dan de onderste twee opties.
Bedankt, dit lijkt goed te werken! Ik ben zelf een beetje overdonderd met alle opties en veranderingen (mogelijkheden) die deze rom met zich mee brengt.

Ik heb nog gekeken naar tweakers.net bereikbaarheid en het blijkt dat ik tweakers met een hoofdletter had gespeld. Ik denk dat dit de oorzaak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deFrost, Bevalt goed. Alleen ik vind dit keyboard echt piepirritant... kan ik die op een of andere manier vervangen door een andere?????? Deze verbeterd niet automatish zoals ik bij HTC Sense gewend was enzo.

Tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:37:
Ik heb deFrost, Bevalt goed. Alleen ik vind dit keyboard echt piepirritant... kan ik die op een of andere manier vervangen door een andere?????? Deze verbeterd niet automatish zoals ik bij HTC Sense gewend was enzo.

Tip?
Je kunt het HTC toetsenbord als losse .apk installeren, dat doe ik altijd( het heet HTC_IME.apk). Ik wil je wel een linkje sturen naar mijn dropbox, daar staat hij in, 1 originele grijze variant en 1 gemodde zwarte versie uit de oude shadowfrost rom (vind ik zelf mooier ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
janvanduschoten schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

Je kunt het HTC toetsenbord als losse .apk installeren, dat doe ik altijd( het heet HTC_IME.apk). Ik wil je wel een linkje sturen naar mijn dropbox, daar staat hij in, 1 originele grijze variant en 1 gemodde zwarte versie uit de oude shadowfrost rom (vind ik zelf mooier ;) )
Defrost heeft die versie er standard inzitten. lang drukken waar je typed en dan invoermethode kiezen kies dan voor de htc_ime.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
raydekok schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:03:
[...]

Defrost heeft die versie er standard inzitten. lang drukken waar je typed en dan invoermethode kiezen kies dan voor de htc_ime.
Je hebt gelijk. Ik de-installeer altijd eerst de standaard, en installeer daarna de zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
janvanduschoten schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:05:
[...]

Je hebt gelijk. Ik de-installeer altijd eerst de standaard, en installeer daarna de zwarte versie.
Maar als je een linkje hebt naar die zwarte variant maak je mij in ieder geval erg blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raydekok schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:03:
[...]

Thanks, Ik zag bij de instellingen bij toetsenbord inderdaad al wel Android keyboard (De kutte) en HTC IME al staan. Maar ik wist niet hoe ik toetsenbord moest wisselen, maar gwn lang drukke en invoermethode :) Top.

Zwarte variant, ben wel benieuwd eigenlijk :D. Stuur maar PM als je wilt.

Zit eigelijk nog steeds te twijfelen wat ik fijner vind, Sense of dit :p.
Nog een kort vraagje, ik heb via unrevoked root access en dus met Clockwork recovery mod Customer ROM erop gezet. Data gewiped enzo, maar moet ik ook wat met de SD kaart doen??
Ik lees daar vaak wel wat over, partioneren ofzo. Heb ik nog niet aangeraakt en gewoon data wiped en Custom ROM erop. Of moet ik er wel wat mee?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:11:
[...]

Nog een kort vraagje, ik heb via unrevoked root access en dus met Clockwork recovery mod Customer ROM erop gezet. Data gewiped enzo, maar moet ik ook wat met de SD kaart doen??
Ik lees daar vaak wel wat over, partioneren ofzo. Heb ik nog niet aangeraakt en gewoon data wiped en Custom ROM erop. Of moet ik er wel wat mee?
Voor apps2sd+ heb je een ext3 partitie nodig zodat je apps automatisch op je SD kaart worden geinstalleerd (maar je telefoon denkt dat het intern is, dus geen problemen met widgets en dergelijke). Misschien is het dus wel handig om dit alvast gepartitioneerd te hebben, dat scheelt straks weer werk wanneer je hele SD kaart al vol staat :).

Met partitioneren: éérst een FAT partitie en daarna een ext3 partitite (van bijvoorbeeld 512mb, is in principe meer dan genoeg). Swap is optioneel, ik heb het wel (64mb), maar het hoeft niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TL26NzF9thI/AAAAAAAAA4I/5nLt3y5HyPc/s512/snap20101019_173241.png

Hier een screenshot van het zwarte toetsenbord.

Hieronder een linkje naar het zwarte toetsenbord

En naar de Clicker.apk om je toetsenbord te kunnen kalibreren.

Je moet eerste het oude toetsenbord verwijderen uit je system/app map, je toestel rebooten en dan de nieuwe installeren met Astro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Dank! Ziet er idd goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Weet iemand of er al een .apk versie is van het toetsenbord van de Sense HD roms? Ik heb 'm zelf niet nodig want ik draai al Sense HD, maar het nieuwe toetsenbord is wel echt fijn! Onderaan zitten er 4 extra knoppen om naar onder, boven links en rechts te gaan. Zo kan je dus snel een invoervakje naar onder/boven gaan of je tekstinvoerplek (hoe heet dat alweer?) veranderen door op de links/rechtse button te klikken.

*weg* dit hoort hier niet.

[ Voor 55% gewijzigd door BastiaanN op 20-10-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

xtreme_lunatic schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:54:
[...]

Ik gebruik DF samen met launcherpro. Dan werkt alles wel lekker soepel. Mij viel namelijk hetzelfde op. Maar met LP is het lekker soepel, zoals het moet zijn. Na LP is eigenlijk alles langzamer... behalve de MIUI rom. Die voelt even snel als LP. :)
OK, na reacties van L3art en lunatic toch maar eens DeFrost van Richard Trip in de herkansing gooien en dan met launcher pro of ADW. Gisteren stond er versie 5.5, nu alweer 5.6. Heeft iemand die versies al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
emzed schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:51:
OK, na reacties van L3art en lunatic toch maar eens DeFrost van Richard Trip in de herkansing gooien en dan met launcher pro of ADW. Gisteren stond er versie 5.5, nu alweer 5.6. Heeft iemand die versies al geprobeerd?
Tjonge, iedere dag een nieuwe update? Overigens bevalt DeFrost me prima. Ik heb nu die nieuwe 5.6 opgehaald, gewoon vanuit het update tabje binnen de DeFrost Setup in de desire zelf, en ik zie daar een button "install" staan. Betekent dat dat je gewoon de nieuwe over de oude heen kunt zetten en dat het niet op de gebruikelijke manier vanuit de recovery hoeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
mbroeders schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:15:
[...]

Voor apps2sd+ heb je een ext3 partitie nodig zodat je apps automatisch op je SD kaart worden geinstalleerd (maar je telefoon denkt dat het intern is, dus geen problemen met widgets en dergelijke). Misschien is het dus wel handig om dit alvast gepartitioneerd te hebben, dat scheelt straks weer werk wanneer je hele SD kaart al vol staat :).

Met partitioneren: éérst een FAT partitie en daarna een ext3 partitite (van bijvoorbeeld 512mb, is in principe meer dan genoeg). Swap is optioneel, ik heb het wel (64mb), maar het hoeft niet...
ik heb hier nog een tweetal kleine vraagjes over,
de fat partitie en de ext3 partitie moeten die even groot zijn?
een de swap is gewoon formatteren zoals bij linux swap partitioneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap zelf niets van Partioneren en ext geval ofzo dus ik laat dat maar zitten.. Nergens duidelijk xD.

En heb DeFrost er toch weer afgegooid.

Heb nu Pays Sense erop, Bevalt zeer goed :) Sense, en zelf nog paar dingen handmatig uit de ROM gesloopt, was wel handig (http://www.askabouthugo.c...oid-apps-from-custom-rom/). Draait lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:19:
Snap zelf niets van Partioneren en ext geval ofzo dus ik laat dat maar zitten.. Nergens duidelijk xD.

Heb nu Pays Sense erop, Bevalt zeer goed :) Sense, en zelf nog paar dingen handmatig uit de ROM gesloopt, was wel handig (http://www.askabouthugo.c...oid-apps-from-custom-rom/). Draait lekker
Oh grappig, ik ben na wat rondzwervingen uiteindelijk terechtgekomen bij Pays en die beviel me goed. Nu heb ik de combinatie van DeFrost (5.6) draaien met Launcherpro en dat is toch merkbaar sneller, echter minder fraai.
Voor de combinatie van Twitter en Facebook gebruik ik langer Tweetdeck, dus daar mis ik Sense niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emzed schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:40:
[...]

Oh grappig, ik ben na wat rondzwervingen uiteindelijk terechtgekomen bij Pays en die beviel me goed. Nu heb ik de combinatie van DeFrost (5.6) draaien met Launcherpro en dat is toch merkbaar sneller, echter minder fraai.
Voor de combinatie van Twitter en Facebook gebruik ik langer Tweetdeck, dus daar mis ik Sense niet voor.
Ik had Versie 5.4.. Gisterochtend pas geinstalleerd, dus ze zijn alweer snel bij 5.6 moet ik zeggen.
En zonder LP. Maar inderdaad, net wat je zegt.. Minder fraai vond ik de interface bij DeFrost. Sense toch te mooi :).

Over de snelheid vind ik Pay snel zat. Maar DeFrost is vast tikje sneller. Daar had ik +-290MB vrij na reboot en alle tasks killed. En nu heb ik +-230MB vrij RAM.

Maar doe mij maar betere interface van Pays =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Wie kan mij even het haarfijn het verschil tussen een Nandroid backup en een ROM-manager backup uitleggen?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
mesm90 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:34:
[...]

ik heb hier nog een tweetal kleine vraagjes over,
de fat partitie en de ext3 partitie moeten die even groot zijn?
een de swap is gewoon formatteren zoals bij linux swap partitioneerd?
Deze vraag is echt al 100x beantwoord. De ext3 partitie moet je ongeveer 512mb maken. Als je dit via je computer doet (met Linux is het makkelijkste, maar kan ook anders), verklein dan gewoon de fat32 partitie zodat er 500-600mb vrije ruimte is en maak dan een exr3 partitie op die vrije ruimte.
Swap zou ik echt NIET doen, je sd-kaart gaat daardoor veel korter mee en het is bij een snelle telefoon zoals de Desire echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Kees Kluskens schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 07:44:
[...]

Deze vraag is echt al 100x beantwoord. De ext3 partitie moet je ongeveer 512mb maken. Als je dit via je computer doet (met Linux is het makkelijkste, maar kan ook anders), verklein dan gewoon de fat32 partitie zodat er 500-600mb vrije ruimte is en maak dan een exr3 partitie op die vrije ruimte.
Swap zou ik echt NIET doen, je sd-kaart gaat daardoor veel korter mee en het is bij een snelle telefoon zoals de Desire echt niet nodig.
sorry voor de vraagstelling maar ik interpreteerde het de vorige keer anders (als nog een fat32 maken en een ext3 partitie maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
JKratos schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:19:
Wie kan mij even het haarfijn het verschil tussen een Nandroid backup en een ROM-manager backup uitleggen?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:10:
[...]

Gaat niet lukken denk ik zomaar. De backup die nadriod doet verschilt wezenlijk van die van clockwork wat samenstelling betreft. het resultaat is wel hetzelfde. Nandroid gebruik je eigenlijk alleen maar als je roms gaat flashen. Als het tijdens de flash fout gaat kan je in in ieder geval via de recovery weer terug. Na succesvol flashen wis ik de nadroid altijd.

Voor het wisselen tussen roms is rommanager gewoon het makkelijkste
Dus: Rommanager en Nandroid doen hetzelfde. Nandroid kun je benaderen vanuit je recovery, dus als je een ROM hebt geflashed en het gaat fout, dan kun je altijd weer terug.

Rommanager kun je alleen maar benaderen vanuit een normaal werkende ROM. Wil je dus even een andere rom proberen, dan kun je gerust Rommanager gebruiken. Ga je wat meer experimenteren (apps verwijderen, thema's toepassen etc.) dan ios het verstandig om een Nandroid backup te maken.
mesm90 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:44:
[...]

sorry voor de vraagstelling maar ik interpreteerde het de vorige keer anders (als nog een fat32 maken en een ext3 partitie maken)
Download Rommanager, ga naar de optie partition sdcard en houd aan: swap=0, ext3=512, rest is fat 32. Voor het partitioneren wel even de gegevens van je sd kaart backuppen op je pc, na het partitioneren zijn ze weg.

[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 20-10-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:19:

Alleen wil je optimaal van paus gebruik maken is een ext petitie wel zo handig.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 17:38
Na vele roms getest te hebben ben ik toch maar blijven hangen bij SuperVillain! Precies wat ik nodig had, de handige gedeeltes van Sense(contacts etc.) met Launcherpro! Zag er nog niet zoveel over op het forum dus ik dacht ik deel het even ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Is er eigenlijk een custom ROM waarbij HTC Sync werkt? Of iets anders waarbij ik Outlook kan syncen met de Desire, icm een custom rom? Ik weet dat het met gmail kan, maar dat heeft niet m'n voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

grun93 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:18:
Is er eigenlijk een custom ROM waarbij HTC Sync werkt? Of iets anders waarbij ik Outlook kan syncen met de Desire, icm een custom rom? Ik weet dat het met gmail kan, maar dat heeft niet m'n voorkeur.
Werkt dat niet met alle Sense & Sense HD ROMs dan? Ik zie het wel staan, maar heb geen Windows PC's om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:48:
[...]

[...]

Dus: Rommanager en Nandroid doen hetzelfde. Nandroid kun je benaderen vanuit je recovery, dus als je een ROM hebt geflashed en het gaat fout, dan kun je altijd weer terug.

Rommanager kun je alleen maar benaderen vanuit een normaal werkende ROM. Wil je dus even een andere rom proberen, dan kun je gerust Rommanager gebruiken. Ga je wat meer experimenteren (apps verwijderen, thema's toepassen etc.) dan is het verstandig om een Nandroid backup te maken.

[...]
Als aanvulling op het verschil tussen een nandroid en een rommanager backup is dat het eigenlijk hetzelfde is, echter, nandroid slaat de ext op als een 'ext.tar' en rommanger maakt van de ext een ext.img [ een echte image dus] In tegenstelling wat ik eerder schreef, is een backup van android dus niet compatible met die van rommanager en andersom. Uiteraard heb ik het wel geprobeerd, maar dat is dus geen succes...

Verder sluit ik mij aan bij Jan. Een nandroid maken als je een rom gaat flashen. Kan je altijd vanuit de recovery terug als de flash fout gaat. En rommanager backups als je even snel van rom wil wisselen. Zo switch ik regelmatig van mijn standaard-rom naar de SenseHD.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2s93hw2.png Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2hhixw8.png

Links is de backup van Nandroid en rechts die van Rommanger.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
zAo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:45:
Werkt dat niet met alle Sense & Sense HD ROMs dan? Ik zie het wel staan, maar heb geen Windows PC's om het te proberen.
Ik weet het niet, daarom vraag ik het aan jullie. :) Inmiddels is me wel duidelijk dat je idd in ieder geval Sense nodig hebt, maar of dat ook met custom roms werkt of dat het per se HTC stock roms moeten zijn, daarover ben ik nog aan het lezen. Sommige custom roms hebben wel een sense look-and-feel, maar niet alle sense onderdelen geloof ik.

Wel jammer eigenlijk, ik was net gewend aan DeFrost en had me onvoldoende gerealiseerd dat dit een probleem is. Ik ben nog aan het overwegen om dan toch maar de google contacts en calendar te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
ik heb mijn desire root gedaan en ROM CyanogenMod geïnstalleerd dmv ROM manager
maar Market icon is weg en ik kan mijn contacts niet importeren van SIM.
weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees Kluskens schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:28:
Weet iemand of er al een .apk versie is van het toetsenbord van de Sense HD roms? Ik heb 'm zelf niet nodig want ik draai al Sense HD, maar het nieuwe toetsenbord is wel echt fijn! Onderaan zitten er 4 extra knoppen om naar onder, boven links en rechts te gaan. Zo kan je dus snel een invoervakje naar onder/boven gaan of je tekstinvoerplek (hoe heet dat alweer?) veranderen door op de links/rechtse button te klikken.

[...]
Die schijnt er wel te zijn, maar dan als flash vanuit de recovery. Het is mij echter nog niet gelukt om m aan de praat te krijgen op mijn rom..Mocht het jou lukken? Graag feedback.. ;)

Zie hier....
http://android.modaco.com.../310582/htc-evo-keyboard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aotholland schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:49:
ik heb mijn desire root gedaan en ROM CyanogenMod geïnstalleerd dmv ROM manager
maar Market icon is weg en ik kan mijn contacts niet importeren van SIM.
weet iemand de oplossing?
Ken de Cyan niet , maar staat ie wel bij instellingen/applicaties? Doe daar 'gedwongen stoppen' en reboot je telefoon. Heb je dan nog geen market of überhaupt geen market, dan zou ik m opnieuw flashen. Heb je m dan nog niet, dan weet ik het ook niet.
grun93 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:42:
[...]

Ik weet het niet, daarom vraag ik het aan jullie. :) Inmiddels is me wel duidelijk dat je idd in ieder geval Sense nodig hebt, maar of dat ook met custom roms werkt of dat het per se HTC stock roms moeten zijn, daarover ben ik nog aan het lezen. Sommige custom roms hebben wel een sense look-and-feel, maar niet alle sense onderdelen geloof ik.

[...]
Voor HTC-sync heb je op je telefoon in ieder geval nodig ''PCSCII.apk' en als de rom odexed is 'PCSCII.odex'. Staan die niet op je telefoon in de /system/app, dan gaat het niet lukken met HTC-sync.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:56:
[...]

Ken de Cyan niet , maar staat ie wel bij instellingen/applicaties? Doe daar 'gedwongen stoppen' en reboot je telefoon. Heb je dan nog geen market of überhaupt geen market, dan zou ik m opnieuw flashen. Heb je m dan nog niet, dan weet ik het ook niet.

[...]
helaas is niet gelukt. ik heb hem verwijderd wil ik nu andere rom. Zou je andere ROm aan kunnen bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aotholland schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:10:

[...]
helaas is niet gelukt. ik heb hem verwijderd wil ik nu andere rom. Zou je andere ROm aan kunnen bevelen.
Dat is zo lastig. Dan gaat mijn persoonlijke voorkeur spreken, en die is dat ik het liefst roms draai die zo dicht mogelijk tegen stock aanhangen. Zelf gebruik ik als standaard de rom die van Teppic74..zie XDA

Bij die Cyan zie ik trouwens staan in de eerste post dat ze er Google-shit hebben uitgesloopt. Misschien dat het flashen van die bundle die je los kan downloaden helpt bij het oplossen van de market-problemen. Nogmaals ik heb geen ervaringen met die Cyan..misschien dat een ander wel weet hoe het e.e.a werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Nu online
Ik wil gaan rooten met unrevoked, maar heb wat probleempjes met de HTC sync drivers. Had deze geinstalleerd, maar op 1 of andere manier pakt mijn toestel de drivers niet. Nu wil ik deze weer uninstallen, dat lukt bij HTC sync programma en HTC bpm USB drivers. Als ik HTC drivers wil uninstallen crasht mijn computer iedere keer en ik krijg dit er dus niet meer af. Ik heb al gegoogled, maar kan niets vinden hierover.

Hopelijk kan iemand hier mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:23:
Ik wil gaan rooten met unrevoked, maar heb wat probleempjes met de HTC sync drivers. Had deze geinstalleerd, maar op 1 of andere manier pakt mijn toestel de drivers niet. Nu wil ik deze weer uninstallen, dat lukt bij HTC sync programma en HTC bpm USB drivers. Als ik HTC drivers wil uninstallen crasht mijn computer iedere keer en ik krijg dit er dus niet meer af. Ik heb al gegoogled, maar kan niets vinden hierover.

Hopelijk kan iemand hier mij helpen.
Volgens mij heb je in eerste instantie de HTC-drivers wel nodig. Alleen moet je na het installen van HTC-sync de drivers laten staan en daarna alleen HTC-sync verwijderen. Dus niet de drivers. Ik zou in jouw geval opteren voor het opnieuw installen van HTC-sync, zorgen dat alles draait en dan HTC-sync verwijderen volgens de instructies. Dan gaan rooten met UnrEVOked. Howto met een filmpje erbij, kan je alhier vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:36:
[...]

Volgens mij heb je in eerste instantie de HTC-drivers wel nodig. Alleen moet je na het installen van HTC-sync de drivers laten staan en daarna alleen HTC-sync verwijderen. Dus niet de drivers. Ik zou in jouw geval opteren voor het opnieuw installen van HTC-sync, zorgen dat alles draait en dan HTC-sync verwijderen volgens de instructies. Dan gaan rooten met UnrEVOked. Howto met een filmpje erbij, kan je alhier vinden
Heb ik ook al geprobeerd maar hij pakt ze niet. Dus daarom dacht ik alles uninstallen, opnieuw opstarten en dan weer opnieuw installen. Helaas kan ik de HTC drivers niet uninstallen, omdat mijn PC iedere keer crasht met de melding IRQ_NOT_LESS_OR_EQUEAL. Ik draai windows XP SP3 trouwens.

Edit: Elke keer als mijn computer crasht wordt ik bij tweakers.net uitgelogd 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Kalua op 20-10-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kalua schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:47:
Heb ik ook al geprobeerd maar hij pakt ze niet. Dus daarom dacht ik alles uninstallen, opnieuw opstarten en dan weer opnieuw installen. Helaas kan ik de HTC drivers niet uninstallen, omdat mijn PC iedere keer crasht met de melding IRQ_NOT_LESS_OR_EQUEAL. Ik draai windows XP SP3 trouwens.
Misschien eens in safe mode opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:47:
[...]

Edit: Elke keer als mijn computer crasht wordt ik bij tweakers.net uitgelogd 8)7
BSOD...pfff dat is minder mooi. Kan je restoren naar een eerder punt toen alles nog werkte? Bij voorkeur voordat je met HTC-sync etc aan het werk ging? Dat zou het mooiste zijn.

Maar het wordt dus inderdaad door een probleem tussen de drivers, hardware en het register. Vondt er het volgende over.

However, the major cause for your computer showing such a blue screen error Irql_Not_Less_Or_Equal may have to do with your Windows registry
, especially the HAL (Hardware abstraction layer).The HAL is a process in the windows registry
that is designed to act as the communication link between the drivers and the hardware. When your registry is corrupted, HAL's communication with the hardware is hampered. This causes your computer to hang and give you the BSOD error. This problem requires a rather talented geek to solve it but with a bit of hard work and luck you could as well solve it. As a first step, scan your computer
with a registry repair program that is able to fix problems in the HAL layer. Also, if have loaded a new device driver, you could try to remove it and see if the problem goes away or persists.

Read more: http://www.articlesbase.c...506117.html#ixzz12tssE8pS

Hoop dat je het op kan lossen.
Pagina: 1 ... 29 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.