[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.610 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:11
grun93 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:57:
[...]

Misschien eens in safe mode opstarten?
dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/11755050/fout.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog naar die post van mij boven die van jou gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:31:
[...]

Nog naar die post van mij boven die van jou gekeken?
Nee gaat niet lukken, bij mijn laatste restore punt staat HTC sync al geinstalleerd :(

Ik ga wel ff kijken of ik het register kan repareren.. Kun je mij een register programma aanraden?

[ Voor 6% gewijzigd door Kalua op 20-10-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:59:
[...]

Nee gaat niet lukken, bij mijn laatste restore punt staat HTC sync al geinstalleerd :(

Ik ga wel ff kijken of ik het register kan repareren.. Kun je mij een register programma aanraden?
Zet eerst die laatste restorepoint eens terug. Ik ga er even vanuit dat je toen geen problemen had, maar het pas is begonnen nadat je met HTC-sync en drivers ging rommelen.

Regcleaners en scanners zijn er in alle soorten en maten. Begin eens met de simpele CCleaner, en pluk er dan één van het net via google. Meer kan ik denk ik niet voor je betekenen.

Je zou ook handmatig je hele register door kunnen spitten. Open regedit/bewerken===>zoeken en dan in de zoekopdracht HTC en verwijder alle sleutels die je tegenkomt. Is een hels en link karwei trouwens.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Heb restorepoint geprobeerd, maar krijg het er niet af.. ben bang dat ik voor eeuwig aan de HTC Driver package vast zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:29:
Heb restorepoint geprobeerd, maar krijg het er niet af.. ben bang dat ik voor eeuwig aan de HTC Driver package vast zit..
Heb je dan nog steeds die BSOD? Dan zou je dus echt met het register even aan de gang moeten. En als dat niet helpt, dan ben ik ook door mijn mogenlijkheden heen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20
Voor de DeFrost gebruikers kwam ik een leuk theme tegen, splinternieuw van Pays.

Pays-DeFrost Theme v5.6

Bron: XDA

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Juist van de Leedroid(mijn eerste custom rom ooit) naar de pays rom gegaan. Ik vind de rechte unlocker mooier :-)
Ik zie dat ze de camera op de hd sense rom bijna voor elkaar hebben :-) (zie xda forum)
als dat lukt ga ik zeker naar de RCMixHD :-)

Zal hier al voorbij gekomen zijn....maar om uw icoontjes bovenaan aan te passen ( en nog andere dingen)
surf dan snel naar http://circle.glx.nl/ koken maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:35:
[...]

Heb je dan nog steeds die BSOD? Dan zou je dus echt met het register even aan de gang moeten. En als dat niet helpt, dan ben ik ook door mijn mogenlijkheden heen....
Het is me nu gelukt! Ik heb handmatig in het register alle ongeldige (niet bestaande verwijzing naar directory) HTC sleutels verwijderd. Daarna heb ik CCleaner erachter aan gegooid, die heeft nog een paar HTC register waarden verwijdert. Uninstaller van HTC driver gedraaid, die gaf een foutmelding, maar is er wel af nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:11:
[...]

Het is me nu gelukt! Ik heb handmatig in het register alle ongeldige (niet bestaande verwijzing naar directory) HTC sleutels verwijderd. Daarna heb ik CCleaner erachter aan gegooid, die heeft nog een paar HTC register waarden verwijdert. Uninstaller van HTC driver gedraaid, die gaf een foutmelding, maar is er wel af nu.
Kost even wat moeite en brainwaven.. ;) Maar mooi dat het je is gelukt. Maakt me altijd toch wel een beetje Heppie, als het dan gewoon lukt met wat tips. Succes met je rootproces.. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Alleen wil je optimaal van paus gebruik maken is een ext petitie wel zo handig.
Als ik ergens een DUIDELIJKE uitleg kan vinden over hoe en wat ik dat gedoe met SD kaart moet doen?

Ik heb nu gewoon alles gewiped via recovery, Pays Rom Erop.
Vervolgens met Rom Manager applicatie wel dat partitie gebeuren gedaan (512mb, en 32mb swap vlgns dit topic) en toen herstartte die , maar of het nou gelukt is? Ik ben met die actie niets tegengekomen met Ext2,3 ofzo waar je hier over leest... Dus :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:20:
[...]

Als ik ergens een DUIDELIJKE uitleg kan vinden over hoe en wat ik dat gedoe met SD kaart moet doen?

Ik heb nu gewoon alles gewiped via recovery, Pays Rom Erop.
Vervolgens met Rom Manager applicatie wel dat partitie gebeuren gedaan (512mb, en 32mb swap vlgns dit topic) en toen herstartte die , maar of het nou gelukt is? Ik ben met die actie niets tegengekomen met Ext2,3 ofzo waar je hier over leest... Dus :F
Download Quick System Info van de market, daarmee kan je kijken of het gelukt is.

Mooi trouwens dat de camera eindelijk werkt voor de SenseHD roms. Vond de SenseHD rom erg mooi, alleen geen camera vond ik nogal irritant. Een ander probleem wat ik met deze rom had, is dat het afspelen van muziek erg snel haperde, bv bij het installeren van een app. Dit terwijl ik met OpenDesire hier nooit last van heb. Meer mensen die dit hebben?

Owja voor diegene die geen market had met Cyanogen, dat hoort zo, alle Google Apps zitten hier niet standaard in omdat dit niet mag van Google. Overigens zijn deze erg makkelijk te downloaden, ik meen dat ze gewoon in de openingspost van de rom op XDA staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm gedaan. Partioneren blijkbaar wel gelukt. SD Card storage is 3.18 Gb en A2SD 457 MB (Had 512mb gekoze).
Raar genoeg als ik in Quick System Info bij applications, een app naar de SD plaats die er nog niet stond, krijg ik MEER ruimte bij A2SD storage en minder bij SD Card storage... En andersom bij Verplaats naar telefoon. Dat is wel vreemd!.

Pays bevalt me tot nu toe nog wel, vind het alleen wel apart dat deze maar weinig RAM (+-220) over heeft na taskkillen :p (Tov van 300mb bij DeFrost) maar zolang het snel blijft werken prima.=)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:12:
[...]

Kost even wat moeite en brainwaven.. ;) Maar mooi dat het je is gelukt. Maakt me altijd toch wel een beetje Heppie, als het dan gewoon lukt met wat tips. Succes met je rootproces.. 8)
Helaas te vroeg gejuicht... Nu crasht de computer bij het installeren van de drivers, dus gaat op deze computer niet meer lukken en heb het onderhand op een andere computer gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:56:
Voor HTC-sync heb je op je telefoon in ieder geval nodig ''PCSCII.apk' en als de rom odexed is 'PCSCII.odex'. Staan die niet op je telefoon in de /system/app, dan gaat het niet lukken met HTC-sync.
Die stonden er idd niet. Ik draai nog steeds DeFrost (volgens mij is die deodexed) en ik heb geprobeerd dat pcscii.apk en sync.apk uit een stock rom te slopen om te kopieeren naar dezelfde dir binnen DeFrost. Dat is niet gelukt. Ook nog een heleboel gegoogled maar anderen met hetzelfde probleem is het ook niet gelukt, dus het lijkt wat moeilijker te zijn dan alleen wat simpele files te verplaatsen.

Voor de rest bevalt DeFrost me prima, dus ik ga nu toch maar het via de contacts en calendar van Google spelen.

Als ik trouwens de Desire koud opstart, dan heb ik het zo ingesteld dat ie thuis wifi gebruikt en buitenshuis gewoon via het net. Maar de eerste keer moet ik altijd even wifi uit- en meteen weer aanzetten (ik bedoel het wifi vinkje op de desire) voordat ie wifi 'pakt'. Doe ik dat niet dan blijft ie op 3G, ook al ben ik binnen wifi bereik. Als ie dat eenmaal gedaan hebt, blijft het de rest van de tijd ook zo, totdat de telefoon uitgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:57:
Hmm gedaan. Partioneren blijkbaar wel gelukt. SD Card storage is 3.18 Gb en A2SD 457 MB (Had 512mb gekoze).
Raar genoeg als ik in Quick System Info bij applications, een app naar de SD plaats die er nog niet stond, krijg ik MEER ruimte bij A2SD storage en minder bij SD Card storage... En andersom bij Verplaats naar telefoon. Dat is wel vreemd!.

Pays bevalt me tot nu toe nog wel, vind het alleen wel apart dat deze maar weinig RAM (+-220) over heeft na taskkillen :p (Tov van 300mb bij DeFrost) maar zolang het snel blijft werken prima.=)
Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat er twee manieren zijn om apps op je SD-card te plaatsen.
Hiervoor is het nodig onderscheid te maken tussen de vaak in roms ingebakken A2SD+ en de standaard Froyo 2.2 A2SD.

A2SD+ werkt via een script (Darktremor's A2SD+) dat de apps automatisch op je SD-card installeert, te weten op de EXT-partitie van je SD-card. Zoals gezegd, dit zit vaak in de roms ingebakken en hier hoef je zelf niks aan te doen, wanneer je een EXT partitie hebt, werkt dit automatisch

A2SD zit in de standaard 2.2 roms en verplaatst (een deel van) de apps naar de SD-card maar doet dit op de gewone FAT-partitie. Daarnaast blijft vaak een (klein) deel van de app op de telefoon zelf staan. Applicaties moeten ook speciaal geschikt zijn gemaakt om naar de SD-card geschreven te kunnen worden. Dit in tegenstelling tot A2SD+, dat simpelweg de gehele app naar je EXT-partitie schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
Sinds ik een custom rom heb en de radio heb geüpdatet. Krijg ik mijn contacten niet meer te zien via mijn bluetooth carkit (standard in auto) Ik kan wel gewoon verbinden en bellen. Maar mijn contact lijst krijg ik niet meer te zien, (geen contact lijst gevonden) ligt dit aan de custom rom (zowel met leedroid als pays)
of aan de radio update ? (heb de laatste )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Ik heb gisteren [ROM][Sense HD][20 Oct]RCMixHD v10a geflashed. Werkt prima op één ding na!
De 'locations' widget werkt niet omdat er geen locationsbestand op de geheugenkaart kan worden gevonden.
Ik krijg de optie om dit bestand te downloaden, hierna de melding dat er geen verbinding met de server kan worden gemaakt.
Het 'autopaneel' geeft dezelfde fout.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Is het gevraagde bestandf ergens te vinden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
jippen schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:21:
Sinds ik een custom rom heb en de radio heb geüpdatet. Krijg ik mijn contacten niet meer te zien via mijn bluetooth carkit (standard in auto) Ik kan wel gewoon verbinden en bellen. Maar mijn contact lijst krijg ik niet meer te zien, (geen contact lijst gevonden) ligt dit aan de custom rom (zowel met leedroid als pays)
of aan de radio update ? (heb de laatste )
Ik zou gewoon even de oude radio terug flashen en kijken of het dan wel werkt. Heb je meteen zekerheid :) Is zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
Ilya schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:07:
[...]

Ik zou gewoon even de oude radio terug flashen en kijken of het dan wel werkt. Heb je meteen zekerheid :) Is zo gebeurd.
OK, weet alleen niet meer de welke er voor op stond :( (welke staat er standaard op eens desire na de officiële upgrade naar 2.2 ?)
Ik heb nu de 32.47 (5.10) op geflasht . straks eens proberen in de auto.

[ Voor 9% gewijzigd door jippen op 21-10-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
*knip* Mooi trouwens dat de camera eindelijk werkt voor de SenseHD roms. Vond de SenseHD rom erg mooi, alleen geen camera vond ik nogal irritant.
*knip*
Waar haal je die info vandaan?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
joeltje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:33:
[...]

Waar haal je die info vandaan?
Op XDA is iemand die de cam onder een HD ROM werkend heeft, al dan niet via een commandline commando, niet via de HTC camera app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:45
Heb even geen tijd om het hele topic door te lezen om te kijken of dit al is besproken, maar;

http://www.androidworld.n...voked-1-klik-methode.html
Met slechts enkele klikken je desire rooten. (Getest op een Hi Unbranded Desire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
ik wil van clockworkmod naar amonra,
is dit gewoon via amonra.zip te flashen? of heb ik hier weer unrevoked voor nodig?

zou iemand ook kunnen bevestigen dat dit de laatste amonra versie is?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=721792

antwoord al gevonden, had eroverheen gelezen:
Use http://www.unrevoked.com/recovery/ to flash it !

enigste vraag nog,
wat is het verschil tussen de versie met alt keys en de versie zonder

[ Voor 29% gewijzigd door mesm90 op 21-10-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesm90 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:48:
[..]

enigste vraag nog,
wat is het verschil tussen de versie met alt keys en de versie zonder
Alt keys is handig als je een toestel hebt met een fysiek toetsenbord.
Kalua schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:34:
[...]

Helaas te vroeg gejuicht... Nu crasht de computer bij het installeren van de drivers, dus gaat op deze computer niet meer lukken en heb het onderhand op een andere computer gedaan..
Format C: /s

Ja is flauw..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Flauw, maar wel de oplossing die ik direct zou kiezen bij zo'n dikke vaut.... :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
Exception schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:30:
Heb even geen tijd om het hele topic door te lezen om te kijken of dit al is besproken, maar;

http://www.androidworld.n...voked-1-klik-methode.html
Met slechts enkele klikken je desire rooten. (Getest op een Hi Unbranded Desire)
Ja, is allang besproken ;). Geweldig simpel. Ik dacht ook dat ik de eerste was die Unrevoked hier noemde, maar alles bleek minder waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
albino71 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 18:09:
[...]

Flauw, maar wel de oplossing die ik direct zou kiezen bij zo'n dikke vaut.... :)
Heb ik inderdaad gedaan, maar kreeg het daarna nog niet aan de praat. Dat hele HTC sync is gewoon waardeloos. Heb een andere computer gebruikt en daarop ging het vlekkeloos. Ik draai nu ook met veel plezier RCmixHD rom wel leuk om met dat htcsense.com te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
Na het flashen van versie 32.47.00.32U_5.10.05.23 werd ik er niet beter van (slechtere ontvangst en wifi die het regelmatig liet afweten)
Dan nog een lagere versie genomen(32.46.00.32U_5.10.05.17_2) goede ontvangst en geen problemen met wifi maar nog steeds geen contacten.... Niet veel goesting om alle radios af te gaan. Nu ik heb het tijdelijk opgelost door mijn contacten te exporteren naar vcards. Deze file heb ik dan geïmporteerd naar de auto, en voila weer contacten in de auto :-)
Nu kan ik verder experimenteren met custom roms zonder mij zorgen te maken over mijn contacten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

jippen schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:20:
Na het flashen van versie 32.47.00.32U_5.10.05.23 werd ik er niet beter van (slechtere ontvangst en wifi die het regelmatig liet afweten)
Dan nog een lagere versie genomen(32.46.00.32U_5.10.05.17_2) goede ontvangst en geen problemen met wifi maar nog steeds geen contacten.... Niet veel goesting om alle radios af te gaan. Nu ik heb het tijdelijk opgelost door mijn contacten te exporteren naar vcards. Deze file heb ik dan geïmporteerd naar de auto, en voila weer contacten in de auto :-)
Nu kan ik verder experimenteren met custom roms zonder mij zorgen te maken over mijn contacten :-)
Heb je 32.44.00.32U_5.09.05.30_2 al geprobeerd?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:57
Momenteel een nandroid terug aan het zetten na heel even een Sense rom te hebben gedraaid. Ik kan er niet aan wennen. Sense HD ziet er wel stoer uit moet ik zeggen, maar die roms werken nog niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
-TheNose- schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:32:
Momenteel een nandroid terug aan het zetten na heel even een Sense rom te hebben gedraaid. Ik kan er niet aan wennen. Sense HD ziet er wel stoer uit moet ik zeggen, maar die roms werken nog niet goed genoeg.
Welke had je geprobeerd? RCmixHD werkt namelijk wel goed, ik heb v8 erop staan en nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Contacten importeren lijkt me weinig met de radio te maken hebben. Lijkt me eerder een synchronisatie probleem. Probeer eens account te verwijderen en dan weer terug te zetten en dan natuurlijk een vinkje bij contacten synchroniseren. Kijk ook eens online bij je Google account of daar überhaupt je contacten in staan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartm11
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 16:57
Hoi,

Kan iemand vertellen hoe ik bv met Rootmanager m'n ext3 partie op de sdcard kan bekijken ?? Of is deze app niet toereikend om linux-partities te bekijen en welke app zou dit dan wel kunnen doen ??
Bedankt alvast ...

24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Quick system info laat alles zien wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
jippen schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:52:
[...]

OK, weet alleen niet meer de welke er voor op stond :( (welke staat er standaard op eens desire na de officiële upgrade naar 2.2 ?)
Ik heb nu de 32.47 (5.10) op geflasht . straks eens proberen in de auto.
Probeer de 5.09 versie. Ik had deze standaard op mijn desire staan en heb deze nog niet geflashed. (Wel de intentie gehad, maar ik zou niet weten waarom eigenlijk, omdat hij nu gewoon goed werkt. Ik draai een miui rom en het schijnt dat deze i.c.m. de 5.09 radio versie optimaal werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
ok ik probeer deze avond de 32.44.00.32U_5.09.05.30_2 eens.

Contacten al eens verwijderd, alles af gezet en of verwijderd, en enkel met sim contacten.
Niets werkt, wel muziek streamen en bellen (zelf nr op toestel kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30

emzed

*

janvanduschoten schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:52:
Voor de DeFrost gebruikers kwam ik een leuk theme tegen, splinternieuw van Pays.

Pays-DeFrost Theme v5.6

Bron: XDA
Ik draai nu al een paar dagen DeFrost 5.6 en de 'snappyness' ervan bevalt me super! De theme van Pay-DeFrost heb ik er even op gezet. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel mooi is, maar niet zo mijn ding. Ik vind de icons niet passen bij de rest van ROM.

[ Voor 0% gewijzigd door emzed op 26-10-2010 15:41 . Reden: 3.6 typo -> 5.6 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartm11
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 16:57
Kalua schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:00:
Quick system info laat alles zien wat je nodig hebt.
Hmmm, heb hem gedownload en bekeken, maar het enige wat ik zie is de hoeveelheid MB's die gebruikt zijn door de ext partitie. Misschien had ik de vraag iets smarter moeten maken: in een soort explorer-achtige omgeving welke apps er op deze partitie staan ... Of zie ik in Quick System Info iets over het hoofd ?

24x Solar Frontier SF-170S @ StecaGrid 3600 @ ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hartm11 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:27:
[...]

Hmmm, heb hem gedownload en bekeken, maar het enige wat ik zie is de hoeveelheid MB's die gebruikt zijn door de ext partitie. Misschien had ik de vraag iets smarter moeten maken: in een soort explorer-achtige omgeving welke apps er op deze partitie staan ... Of zie ik in Quick System Info iets over het hoofd ?
Gebruik zelf SU filemanager.. Anders onder linux bekijken/bewerken of via QtADB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Weet iemand hoe en of de optie "toggle led flash" in de cyanogen mod settings te activeren is? Bij mij is dat selectie vakje nu nog donker. (Voor de power widget van cyanogen)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Heeft er iemand al de nieuwe release van de miui rom draaien? Ik zag dat 10.22 gisteren is uitgebracht, maar dat deze nog vol met fouten zit, oftewel, ik lees dat veel mensen fouten ondervinden en weer terug zijn bij 10.15. Misschien dat iemand iets meer weet voordat ik me eraan brand? Het miui team wilde in eerste instantie nieuwe icoontjes in deze versie verwerken, meer vierkant, maar volgens mij is dit niet het geval.

Edit:
Ik heb de nieuwe 10.22 versie van miui toch maar geflashed en het bevalt me nog niet echt lekker. Maar ik moet dan ook weg, dus als ik meer weet, kan ik er meer over zeggen.

Edit 2:
Ik heb nu eens wat screens gemaakt van de miui rom 10.22 voor diegene die willen zien wat er anders is:
Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/9986/lockscreenn.pngAfbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/779/homeh.pngAfbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/6295/settingsko.pngAfbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/171/about.pngAfbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/2995/smsz.pngAfbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/2691/bellen.png

Wat is anders/nieuw:
  • Lockscreen. Het plaatje dat je gebruikt omvat het hele scherm in plaats van een deel, wat ik zelf een verbetering vind.
  • Er zijn van een aantal items(settings) de icoontjes aangepast. Ik vind het jammer dat ze dat niet consequent hebben toegepast. Nu lijkt het... half werk. Ik denk dat ze dat aanpassen bij de volgende release. Ik las dat ze wellicht een optie toevoegen die het mogelijk maakt om te switchen tussen de oude en de nieuwe icons/theme.
  • In de settings zie je duidelijk de invloed van iOS. Ik weet niet wat de toegevoegde waarde hiervan is, want ik vond de "Android"-achtige manier makkelijker werken.
  • Sms hebben ze mooier gemaakt. Ik vind deze zelfs mooier dan Handcent, die gebruik ik dan alleen om mijn ringtone aan te passen.
  • Het bellen is ongeveer hetzelfde, ik zie gelukkig geen Chinese zin meer tussendoor.

[ Voor 67% gewijzigd door on99 op 24-10-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
jippen schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:37:
ok ik probeer deze avond de 32.44.00.32U_5.09.05.30_2 eens.

Contacten al eens verwijderd, alles af gezet en of verwijderd, en enkel met sim contacten.
Niets werkt, wel muziek streamen en bellen (zelf nr op toestel kiezen)
Is het nog gelukt met het flashen van je radio? Ik wist wel dat ik ergens een link had met download locaties van de radio's, maar deze kom ik zojuist tegen, als je deze nog nodig hebt. Even ter aanvulling, ik maak inderdaad ook gebruik van de 5.09.05 versie.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik heb MIUI 10.22 even gedraaid maar ik ben inmiddels weer terug bij 10.15; 10.22 voelt niet af in vergelijking tot 10.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Hey,

ik heb net ook mijn desire gehad en ik ben al van plan om hem direct te rooten...
maar ik had eerst enkele vraagjes...

ik heb een slcd versie...

1) Kan ik gewoon rooten met unrevoked (wss wel)
2) ben ik verplicht om een custom recovery menu te gebruiken/ of is std goed genoeg.
3) ondersteunen alle roms slcd ?? ik vind er weinig over (ik ben van plan om Pays-Rom te testen, maar ik vind nergens of die deftig SLCD ondersteund (is in afwachting van RCmixHD, tot de camera werkt)
4) en is het mogelijk van het lockscreen te verangen bij bv pay rom?? ik had graag androidlock gehad

dank je :p

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 23-10-2010 21:54 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
1. ja
2. clockworkmod word standaard geinstalleerd met rom
3. zo niet kan je dit vinden in de info van de rom
4. lijkt me wel met behulp van diverse apps oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
azz_kikr schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:22:
Hey,

ik heb net ook mijn desire gehad en ik ben al van plan om hem direct te rooten...
maar ik had eerst enkele vraagjes...

ik heb een slcd versie...

1) Kan ik gewoon rooten met unrevoked (wss wel)
2) ben ik verplicht om een custom recovery menu te gebruiken/ of is std goed genoeg.
3) ondersteunen alle roms slcd ?? ik vind er weinig over (ik ben van plan om Pays-Rom te testen, maar ik vind nergens of die deftig SLCD ondersteund (is in afwachting van RCmixHD, tot de camera werkt)
4) en is het mogelijk van het lockscreen te verangen bij bv pay rom?? ik had graag androidlock gehad

dank je :p
GoT is geen helpdesk. Dit soort basic vraagjes kun je prima zelf beantwoorden door je te verdiepen in de materie. Beetje inzet aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankooten
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09-2020
Dankzij "IEF" heb ik vorige week mijn telefoon weer tot leven gekregen.
Verder gegaan met unrevoked (laatste versie) en de telefoon kunnen rooten.
Vervolgens "defrost 5.4) erop gezet.
Telefoon start keurig op en alles werkt.
Daarna de defrost addons aangeklikt en geinstalleerd.
De telefoon gaat uit, start opnieuw op in een scherm met 1 androidje met een doos met pijl eruit. Vervolgens wat tekst en de telefoon start weer op.
Er verschijnen 'n berg kleuren op het scherm met een kruis tot gevolg. Dit gaat sneller en sneller en uiteindelijk een scherm om de sim te unlocken en daarna werkt alles.
Wanneer ik nu de telefoon reboot, of uit-en weer aanzet dan komt er eerst een wit scherm met HTC logo, vervolgens komen de kleuren met kruis, maar dit gaat steeds langzamer, totdat het kruis niet eens gemaakt wordt en na 'n half uur haal ik het deksel los, haal de batterij eruit, batterij erin en als ik nu op de powerknop druk dan start de telefoon gewoon op.
Dus na een reboot of uitzetten slaat de telfoon vast in de reboot.
Als de spanning er helemaal af is geweest start de telefoon wél op.
???????
Ik heb al een "logcat" van de reboot, dus als iemand dit wil weten dan plaats ik 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vankooten schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:12:
Wanneer ik nu de telefoon reboot, of uit-en weer aanzet dan komt er eerst een wit scherm met HTC logo, vervolgens komen de kleuren met kruis, maar dit gaat steeds langzamer, totdat het kruis niet eens gemaakt wordt en na 'n half uur haal ik het deksel los, haal de batterij eruit, batterij erin en als ik nu op de powerknop druk dan start de telefoon gewoon op.
Heb je voordat je DeFrost installeerde ook je sdcard gepartitioneerd en heb je alles gewiped? Ik heb het idee dat je geheugen volloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben ook maar gaan Rooten en draai nu OpenDesire 4.0.36. Hopelijk kan ik nu wel mijn Bluetooth no_name keyboard werkend krijgen. Voorts hoop ik dat 720p net iets soepeler opneemt met de camera.

Helaas duurt het terugzenden van al mijn bestanden wel even :z

Rooten ging supersimpel met Unrevoked 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankooten
grun93 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:38:
[...]

Heb je voordat je DeFrost installeerde ook je sdcard gepartitioneerd en heb je alles gewiped? Ik heb het idee dat je geheugen volloopt.
ja hoor, sd kaart gepartitioneerd in de telefoon, alles gewiped, dalvikwipe enzovoorts enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vankooten schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:04:
ja hoor, sd kaart gepartitioneerd in de telefoon, alles gewiped, dalvikwipe enzovoorts enz.
Aan de DeFrost 5.4 rom ligt het niet, want die heb ik ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankooten
Ik had dit vreemde fenomeen ook al op xda-developers voorgelegd en ook daar kom ik niet veel verder.
Er is een duitser die reageerde op mijn draadje dat hij ook een tweede keer unrevoked had gedraaid en daarna hetzelfde probleem had als ik heb.
Hij had nog wel een goede tip voor het loshalen van de batterij. Dit kan je vervangen door op "vol down, power én trackball" te duwen. Dit geeft hetzelfde effect als de batterij loshalen.
Toch zou ik nog wel graag willen weten waarom de telefoon vastloopt in het booten na een reboot of herstart en wel gewoon start als de batterij los is geweest.
Zijn er mensen hier die zo'n logcat kunnen lezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

JEEEEEEEJ
heb net desire geroot en de pays rom erop geknalt...

allemaal zonder veel problemen,

het enige dat ik wel voorheb is dat de market niet wil werken (via wifi; dataplan heb ik pas volgende week)

blijft altijd hangen op "Downloading" en daarna valt die op download unsuccessfull....

bizarre is als ik SD kaart unmount dat het wel direct werkt... mja bedoeling is dat het wel werkt met het kaartje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Market is momenteel ook aardig dood, dus dat is toeval.
Meerdere mensen last van :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vankooten schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:47:
Ik had dit vreemde fenomeen ook al op xda-developers voorgelegd en ook daar kom ik niet veel verder.
Er is een duitser die reageerde op mijn draadje dat hij ook een tweede keer unrevoked had gedraaid en daarna hetzelfde probleem had als ik heb.
Hij had nog wel een goede tip voor het loshalen van de batterij. Dit kan je vervangen door op "vol down, power én trackball" te duwen. Dit geeft hetzelfde effect als de batterij loshalen.
Toch zou ik nog wel graag willen weten waarom de telefoon vastloopt in het booten na een reboot of herstart en wel gewoon start als de batterij los is geweest.
Zijn er mensen hier die zo'n logcat kunnen lezen??
Meerdere malen unrevoked draaien mag imho niks uitmaken. Ik heb unrevoked al minstens vier keer gedraaid, met zowel amon-RA als clockworkmod.

Die tip over het resetten was in dit topic al gemeld. Kan wel handig zijn als je een tpu case of zoiets gebruikt.

Tja, dan weet ik het ook niet. Ik heb trouwens wel S-off gedraaid, maar ik denk niet dat dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Heb donderdag mijn desire geroot en CM 6.0.2 geïnstalleerd en ik zal even mijn eerste bevindingen posten hier:

+ Snelheid van alles, vooral van de browser
+ Kleurcalibratie van het scherm
+ Draaien van het scherm instelbaar (90, 180 of 270 graden)
+ Market lijkt beter te werken dan onder HTC Sense
+ Agenda applicatie logischer dan onder HTC Sense (geeft wel dagen aan bij het maken van een afspraak, herinnering standaard uit te zetten)
+ Muziekapplicatie stottert niet meer
+ Veel meer RAM geheugen vrij (200+ MB)
+ E-mail applicatie t.o.v. HTC Mail (ondersteuning Hotmail Activesync)
+ Veel minder bloatware natuurlijk
+ Verbeterde 3G ontvangst
+ Gallery applicatie t.o.v. die van HTC Sense
+ Apps2SD scheelt veeel ruimte
+ Lockscreen niet meer dubbelop zoals bij htc sense (naar beneden slepen + unlock pattern)

- Stock android is best lelijk, heb de notification bar inmiddels vervangen.
- Niet altijd even stabiel (kan ook komen doordat er veel programma's op SD-kaart staan)
- Accu nog sneller leeg... (5 uurtjes in de trein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nakebod schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:18:
Market is momenteel ook aardig dood, dus dat is toeval.
Meerdere mensen last van :+
Mooi, want ik dacht al dat ik een probleem had met mijn kersverse OpenDesire 4.0.36 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 21:07:
[...]

Mooi, want ik dacht al dat ik een probleem had met mijn kersverse OpenDesire 4.0.36 :)
heb er maar even een topic over gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
In mijn oude HTC Sense stock ROM bleef mijn Wifi ook aan als ik mijn Desire op standby had. Nu met CM 6.0.2 gaat het toestel automatisch op 3G/G over, en gaat weer op wifi als ik het toestel unlock. Hoewel dit soms best handig kan zijn, wil ik toch eigenlijk liever dat mijn toestel op wifi blijft. Moet ik hier een app voor downloaden, of mis ik gewoon een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Alexander6501 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:01:
In mijn oude HTC Sense stock ROM bleef mijn Wifi ook aan als ik mijn Desire op standby had. Nu met CM 6.0.2 gaat het toestel automatisch op 3G/G over, en gaat weer op wifi als ik het toestel unlock. Hoewel dit soms best handig kan zijn, wil ik toch eigenlijk liever dat mijn toestel op wifi blijft. Moet ik hier een app voor downloaden, of mis ik gewoon een optie?
Bij CM ROM's is alles een keuze. Volgens mij zit het ook in sense ROM's, maar kijk maar een bij de volgende instelling: hoofdscherm >menu >instellingen >draadloos & netwerken >Wi-fi instellingen >[ menu ] knop >geavanceerd >WiFi slaapbeleid. Daar kun je ingeven wat je het prettigst vindt. WiFi altijd aan =meer accu gebruik, maar dat lijkt me logisch.

Als je cm ROM meer energie verbruikt dan je sense ROM, dan is er iets dat battery drain veroorzaakt, ik zou het in je apostel gaan zoeken. Met Defrost kan ik met normaal gebruik zeker 2 dagen doen.

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 24-10-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Volgens mij is er een optie bij de WiFi settings waar je de WiFi slaapstand kan regelen voor als het toestel gelocked is. En anders kan je het wel instellen met een app zoals bijvoorbeeld Tasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
janvanduschoten schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:48:
[...]

Bij CM ROM's is alles een keuze. Volgens mij zit het ook in sense ROM's, maar kijk maar een bij de volgende instelling: hoofdscherm >menu >instellingen >draadloos & netwerken >Wi-fi instellingen >[ menu ] knop >geavanceerd >WiFi slaapbeleid. Daar kun je ingeven wat je het prettigst vindt. WiFi altijd aan =meer accu gebruik, maar dat lijkt me logisch.

Als je cm ROM meer energie verbruikt dan je sense ROM, dan is er iets dat battery drain veroorzaakt, ik zou het in je apostel gaan zoeken. Met Defrost kan ik met normaal gebruik zeker 2 dagen doen.
Dankjewel voor je hulp! Had nog nooit mijn menu-knop gebruikt in het instellingen menu dus vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
on99 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:39:
[...]

Is het nog gelukt met het flashen van je radio?
Ja het flashen op zich lukt wel :-) Heb nu de 5.09.05.30_2
Nog niet echt kunnen testen in de auto, heb deze morgen een geprobeerd maar moet eerst mijn contacten uit de auto verwjderen. dus het werkte wel maar ik kon niet uit maken of hij de contacten ging zoeken op mijn telefoon of in het geheugen van de auto. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 20:56
Alexander6501 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:40:
Heb donderdag mijn desire geroot en CM 6.0.2 geïnstalleerd en ik zal even mijn eerste bevindingen posten hier:
- Accu nog sneller leeg... (5 uurtjes in de trein)
Wat doe jij in de trein dan? Gamen? Dan is het niet gek, lijkt mij. Ik heb bij normaal gebruik ongeveer 2 dagen batterij (OpenDesire 4.0.36, laatste radio). Als ik idd ff Angry Birds in de trein speel, loopt dat ding aardig rap leeg.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik heb hetzelfde met DeFrost, circa 2 dagen bij normaal gebruik. Ga je idd Angry Birds spelen of internetten, dan gaat hij vlot leeg. Als je hem gebruikt als een laptop, dan verbruikt hij ook als een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vankooten schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 12:12:
Vervolgens "defrost 5.4) erop gezet.
[...]
Hoe is het hiermee, is dit al opgelost?

Ik heb m'n desire eens gereboot en het viel me op dat er helemaal geen wit scherm met HTC logo te zien is. Als ik hem aanzet, dan komt eerst dat scherm met de joker van S-off (alleen als je S-off hebt natuurlijk), dan meteen daarna dat scherm met wat jij dat kruis noemt en na een seconde of 10 het homescreen van DeFrost 5.4. Geen wit HTC scherm, dus vandaar even deze follow-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
grun93 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:33:
[...]

Hoe is het hiermee, is dit al opgelost?

Ik heb m'n desire eens gereboot en het viel me op dat er helemaal geen wit scherm met HTC logo te zien is. Als ik hem aanzet, dan komt eerst dat scherm met de joker van S-off (alleen als je S-off hebt natuurlijk), dan meteen daarna dat scherm met wat jij dat kruis noemt en na een seconde of 10 het homescreen van DeFrost 5.4. Geen wit HTC scherm, dus vandaar even deze follow-up.
Het witte scherm waar over wordt gesproken is het originele splash screen van HTC. Doordat je je toestel s-off hebt gemaakt is het witte HTC scherm vervangen door een custom splash, in jouw geval het custom s-off screen van ieftm. Wat bij jouw dus the joker is, is bij hem het witte HTC scherm.

Ik zou persoonlijk de rom nog een keer downloaden, toestel goed wipen (alle opties dus) en de rom opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
janvanduschoten schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:30:
Wat bij jouw dus the joker is, is bij hem het witte HTC scherm.

Ik zou persoonlijk de rom nog een keer downloaden, toestel goed wipen (alle opties dus) en de rom opnieuw flashen.
Bedankt, Jan, dat is ook weer helder. Ik dacht dat er misschien nog een stukje van de stock ROM was blijven hangen. Ook al omdat ik verschillende berichtjes las op xda over dat met name clockworkmod wel eens moeite heeft met wipen, en dat het het beste is om dat minstens twee keer te doen, gewoon voor alle zekerheid. Maar misschien geldt dat niet meer voor de laatste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
wat ik hieruit opmaak is het dus eigenlijk gewoon verstandiger om amon_ra aan iedereen aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
mesm90 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:08:
wat ik hieruit opmaak is het dus eigenlijk gewoon verstandiger om amon_ra aan iedereen aan te raden?
Ik heb zelf de custom recovery van Amon_Ra, en die werkt gewoon goed. Over Clockworkmod durf ik niet zoveel te zeggen, die heb ik maar kort gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
mesm90 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:08:
Verstandiger weet ik niet, mijn bericht was niet bedoeld als aankoopadvies. Voor beiden is wat te zeggen: ik denk dat clockworkmod wat beter samenwerkt met rommanager bijvoorbeeld. Wat ik dan weer mis zijn opties binnen het partitiemenu, je kunt alleen maar de groottes aangeven maar niet kiezen voor ext2, ext3 of ext4 wat bij amon_RA weer wel kan. En als je phone crashed heb je ook weinig meer aan de applicatie ROM Manager, die doet het dan meteen niet meer natuurlijk.

Daarentegen is er ook wel eens een versie van amon_RA geweest (niet de laatste), die de hele sdcard leegmaakte, terwijl je alleen maar de ext3 partitie wilde wipen. Kortom, beide versies hebben enthousiaste aanhangers, het is maar net wat je het prettigst vindt werken. Ik heb ze beiden een tijdje uitgeprobeerd en ben uiteindelijk blijven hangen bij amon_RA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
grun93 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:33:
[...]

Verstandiger weet ik niet, mijn bericht was niet bedoeld als aankoopadvies. ... Kortom, beide versies hebben enthousiaste aanhangers, het is maar net wat je het prettigst vindt werken. Ik heb ze beiden een tijdje uitgeprobeerd en ben uiteindelijk blijven hangen bij amon_RA.
Mooi verwoord. Ik ben namelijk één van de personen die nog nooit problemen heeft gehad met Clockwork. Die gebruik ik nu een aantal maanden voor alles behalve het partitioneren van mijn SD kaart en heeft nog nooit een foutmelding gegeven. Ik heb AmonRa wel eens willen gebruiken, maar wil het risico niet lopen dat er alsnog iets misgaat. Vandaar dat ik ben blijven hangen bij Clockwork. En het wipen gaat vlekkeloos, nog nooit problemen mee gehad... Dus als je nieuw bent zou ik gewoon één van de 2 kiezen die je prettig lijkt en ik denk niet dat je snel een foute keuze maakt. Er is denk ik niet per sé één de beste lijkt me.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49

CodeIT

Code IT

Heb mijn desire vorige week geroot en ben sinsdien aan het wachten op een goed werkende (camera) Sense HD rom. Het wil nog niet heel erg vlotten als ik XDA mag geloven.
Meer mensen hierop aan het wachten/zijn er workarounds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
CodeIT schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:59:
Heb mijn desire vorige week geroot en ben sinsdien aan het wachten op een goed werkende (camera) Sense HD rom. Het wil nog niet heel erg vlotten als ik XDA mag geloven.
Meer mensen hierop aan het wachten/zijn er workarounds?
Je zal helaas nog even moeten wachten op een werkende camera met een sense hd rom. Dat geven ze geloof ik ook aan, het is echter een kwestie van tijd voordat je een goed werkende sense hd rom kan uitproberen. Misschien dat ik tegen die tijd ook wel eens een keertje die rom probeer. Ik persoonlijk vind het wel vervelend als m'n camera het niet doet omdat ik vaak genoeg een snapshot als attachment mee stuur in een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

WsH89 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:04:
Na vele roms getest te hebben ben ik toch maar blijven hangen bij SuperVillain! Precies wat ik nodig had, de handige gedeeltes van Sense(contacts etc.) met Launcherpro! Zag er nog niet zoveel over op het forum dus ik dacht ik deel het even ;)!
Ik zat te denken om SuperVillain (de niet HD versie) eens te proberen, maar ik lees nu dat de HTC Sense dialer erin zit. Zelf vind ik de standaard Android dialer veel beter. Vooral als je onder 1 naam meerdere nummers hebt, dan vraag hij keurig netjes of je mobiel of thuis wilt bellen bijvoorbeeld. De interface is wel minder mooi om te zien maar wel duidelijk. Daarentegen vind ik het in gesprekscherm wel weer stukken beter ontworpen dan het HTC Sense scherm.

Ik draai nu al een tijdje DeFrost 5.6 en heb daarin wel twee bugs gevonden.
1) Mijn aangepaste ringtone wordt steeds weer terug gezet.
2) Uitzetten kan niet in 1 keer. Eerste keer reboot de telefoon automatisch, 2e keer gaat hij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

bizar, kan ik ergens zien of flash geinstalleerd is? want als ik op siteje ga met flash, dan krijgt ik blauw blokje met vraagtekentje...

ik gebruik nochtans pays rom (of werkt die flash niet in de "internet explorer")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
emzed schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:25:
[...]

Ik zat te denken om SuperVillain (de niet HD versie) eens te proberen, maar ik lees nu dat de HTC Sense dialer erin zit. Zelf vind ik de standaard Android dialer veel beter. Vooral als je onder 1 naam meerdere nummers hebt, dan vraag hij keurig netjes of je mobiel of thuis wilt bellen bijvoorbeeld. De interface is wel minder mooi om te zien maar wel duidelijk. Daarentegen vind ik het in gesprekscherm wel weer stukken beter ontworpen dan het HTC Sense scherm.

Ik draai nu al een tijdje DeFrost 5.6 en heb daarin wel twee bugs gevonden.
1) Mijn aangepaste ringtone wordt steeds weer terug gezet.
2) Uitzetten kan niet in 1 keer. Eerste keer reboot de telefoon automatisch, 2e keer gaat hij uit.
Over SuperVillain, je zou hem eens kunnen proberen, regelmatig zitten de standaard en de HTC dailer in een ROM, de 1e keer dat je belt vraagt hij dan welke dailer je wilt gebruiken. Je zou het kunnen proberen.

Over Defrost, ik zou de laatste versie een s downloaden en deze flashen. Je kunt het proberen zonder wipe, maar met wipe is gegarandeerd succes. De problemen die je noemt horen niet bij die rom, dus of er is is een app die dwarszit (probleem 1), of je hebt een hardware probleem (probleem 2). Ik denk dat als je je rom helemaal schoon installeert, je problemen voorbij moeten zijn, want ik heb ze niet.
azz_kikr schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:26:
bizar, kan ik ergens zien of flash geinstalleerd is? want als ik op siteje ga met flash, dan krijgt ik blauw blokje met vraagtekentje...

ik gebruik nochtans pays rom (of werkt die flash niet in de "internet explorer")
Als je naar de market gaat en je zoekt naar "flash", dan kom je "Flash Player 10.1" tegen. Als je deze nog niet hebt geïnstalleerd (zie je vanzelf), dan moet je dat nog doen

[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 26-10-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand een idee of overzicht wat de snelste Sense ROM is? Ik heb altijd vanilla gedraait en draai nu sinds 2 weken Sense HD; best genieten! Ik mis de camera alleen te erg en wil over naar een goede Sense ROM, maar geen idee welke dat zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier enig idee hoe het kan dat als ik in mijn email client met als account hotmail, daar de emails lees en/of verwijder ik na de volgende sync gewoon weer oude emails krijg die binnekomen als zijnde nieuw?
Ik gebruik OpenDesire .36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:37:
Heeft iemand hier enig idee hoe het kan dat als ik in mijn email client met als account hotmail, daar de emails lees en/of verwijder ik na de volgende sync gewoon weer oude emails krijg die binnekomen als zijnde nieuw?
Ik gebruik OpenDesire .36
Heb je het ook als je hem instelt als IMAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

zAo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:34:
Heeft iemand een idee of overzicht wat de snelste Sense ROM is? Ik heb altijd vanilla gedraait en draai nu sinds 2 weken Sense HD; best genieten! Ik mis de camera alleen te erg en wil over naar een goede Sense ROM, maar geen idee welke dat zou kunnen zijn.
Ik heb een tijdje Pays gedraaid en was daar wel tevreden over. Ik neem aan dat je dit topic op XDA kent? Hier staat vaak (te bondig) omschreven wat voor een rom het betreft:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
zAo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:34:
RCMixHD is de beste die er volgens mij nu is. De camera gaat waarschijnlijk niet lang meer duren. Ik zoek even wat bronnen op om 't te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Kees Kluskens schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:36:
[...]
RCMixHD is de beste die er volgens mij nu is. De camera gaat waarschijnlijk niet lang meer duren. Ik zoek even wat bronnen op om 't te bewijzen.
Ik draai dus RCMixHD. Heerlijke ROM, maar die cam :X Ik maak blijkbaar toch te vaak foto's.
emzed schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:36:
[...]
Ik heb een tijdje Pays gedraaid en was daar wel tevreden over. Ik neem aan dat je dit topic op XDA kent? Hier staat vaak (te bondig) omschreven wat voor een rom het betreft:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328
Jep, thanks. Probleem is een beetje dat het te beknopt omschreven is. Mij is niet duidelijk meer wat nu de laatste versie van Sense is en welke ROM daar het dichtst bijzit, zonder OC's/custom schedulers/Wifi N modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Sowieso jammer dat een kennis-intensief forum als XDA zo'n brakke site heeft. Rommelig, slechte zoekfunctie, ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan GoT. Ook die signatures met al die fonts en images maken het er niet beter op.
(Tot zover deze off topic melding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Oke dan, het duurde even om de post op te sporen, maar hier kan je 'm vinden.

Hopelijk lukt het echt binnenkort want het is echt zonde van die camera. Als dit namelijk lukt kan ik iedereen deze ROM echt aanraden. De nieuwe HTC Sense is namelijk echt geweldig! De features die HTC Sense bied kun je vinden als je een van mijn vorige posts bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Die nieuwe Sense HD Rom ziet er wel vet uit zeg :O.. werkt ie ook beetje chill op de Desire? Wil hem er ook wel opzetten opzich.. maar heb totaal geen kaas gegeten hoe ik zoiets er nou opzet :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik begrijp dat de RCMixHD ROM geen bruikbare camera oplevert?

Tav OpenDesire zie ik goede dingen, en dingen die ik mis. Goede dingen:
• response scherm is beter, merk je bv bij veel simultaan in gang zetten van downloaden van Market (als de Market het ooit weer een keer goed gaat doen :) )
• handige feature video player: vraag of je een video verder wil spelen vanaf het laatste punt
• tijdbalk video player werkt net iets prettiger, alhoewel nog steeds lastig
bluetooth support voor een BT keyboard. Waarom de standaard HTC ROM dat niet kan ondersteunen is mij een raadsel. Een must voor zakelijke gebruikers.
• meer dan 4 pagina's open in de standaard webkit browser (ittt HTC ROM met max 4 pagina's); maximum weet ik nog niet.

Dingen die negatief opvielen:
• de telefoon en contacts beleving: KARIGE software..... (gelukkig bel ik niet/nooit met de Desire)
• bij gebruik radio gaat bluetooth aan, .... en niet meer uit als je de radio afsluit
• scherm wiebelt iets meer van licht naar donker, wel prettiger in het echte donker (bv in bed). De HTC ROM laat je scherm dan vrolijk volop branden in automatische brightness setting.
• geen goede vervanger van de weather widget van HTC gevonden ;(
• 720p capture is er eigenlijk niet beter op geworden. Ik had gehoopt van die hickups af te zijn

Batterijverbruik is prima te noemen. Ik ben voornamelijk gaan rooten en ROM'en om het heft in eigen handen te hebben als Android 2.3 uitkomt (niet maanden wachten op HTC) en BT support voor mijn keyboard.

Ergo, hou je van de HTC polished appz, kies dan een ROM waar Sense in zit. Als je nooit belt, is dat nauwelijks een overweging waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Grudgie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:22:
Die nieuwe Sense HD Rom ziet er wel vet uit zeg :O.. werkt ie ook beetje chill op de Desire? Wil hem er ook wel opzetten opzich.. maar heb totaal geen kaas gegeten hoe ik zoiets er nou opzet :$
Lees gewoon even het topic door. Ik zal je een handje helpen, hoe je het moet doen moet je maar Googlen of in dit topic opzoeken.

1. Eerst rooten met Unrevoked.
2. Backup maken van alles wat je nog graag wilt houden (contacten, sms'jes enz.) dit zou ik gewoon doen met een app die je in de Market wel ergens vind.
3. RCMixHD versie downloaden (of een andere ROM), die vindt je op de eerste pagina van de link die in mijn vorige post staat. Deze pleur je op je SD kaart. Even geduld hebben want dat duurt wel even, dan je telefoon helemaal afsluiten.
4. Start 'm dan weer opnieuw op door de aan/uit knop + de volume down knop in te houden. Je ziet dan wat vreemde info staan, wacht dan even.
5. Dan nog een keer volume knop down zodat het selectiedingetje op 'RECOVERY' staat en hierna kort op de aan/uit knop duwen.
6. Je ziet nu een zwart met groen schermpje. Als je op backup/restore klikt (met de optische trackball, touchscreen werkt hierbij niet) kun je een backup maken die je via Restore weer makkelijk kan terug zetten.
7. Ga nu weer terug met de vorige knop en klik op zoiets als 'install zip from sd-card'. Zoek nu het .zip bestand op die je op je SD kaart hebt ingevuld en laat 'm beginnen!
8. Als je klaar bent moet je herstarten. Als je HTC voor de eerste keer opstart moet je ongeveer 10 minuten wachten, dus heb geduld!! Niet denken dat 'ie stuk is ofzo.

Hopelijk heb je wat aan deze uit mijn hoofd geschreven 'handleiding'.
Wekkel schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:43:
Ik begrijp dat de RCMixHD ROM geen bruikbare camera oplevert?
Nope. Nog even wachten. Zodra de camera het doet plaats ik 't meteen in dit topic ;).

[ Voor 6% gewijzigd door SpaceK33z op 27-10-2010 00:23 . Reden: Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49

CodeIT

Code IT

De thread op XDA waar het porten van de camera wordt besproken staat hier: http://forum.xda-develope...read.php?t=805159&page=36
Er is eigenlijk maar 1 gebruiker mee bezig (BlueVD). Als er nou eens wat Tweakers met Linux kennis te hulp kunnen schieten :P

[ Voor 15% gewijzigd door CodeIT op 27-10-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Ik heb een probleem dat Gallery 3D alleen foto's vanuit Picasa en uit Dropbox laat zien. Eerder werden alle mappen doorlopen en de mappen werden netjes getoond. Kan ik dit ergens configureren? Ik draai Defrost 5.8, maar had hetzelfde probleem in eerdere Defrost versies.

[ Voor 9% gewijzigd door emzed op 27-10-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Kees Kluskens schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:21:

1. Eerst rooten met Unrevoked.
2. Backup maken van alles wat je nog graag wilt houden (contacten, sms'jes enz.) dit zou ik gewoon doen met een app die je in de Market wel ergens vind.
3. RCMixHD versie downloaden (of een andere ROM), die vindt je op de eerste pagina van de link die in mijn vorige post staat. Deze pleur je op je SD kaart. Even geduld hebben want dat duurt wel even, dan je telefoon helemaal afsluiten.
4. Start 'm dan weer opnieuw op door de aan/uit knop + de volume down knop in te houden. Je ziet dan wat vreemde info staan, wacht dan even.
5. Dan nog een keer volume knop down zodat het selectiedingetje op 'RECOVERY' staat en hierna kort op de aan/uit knop duwen.
6. Je ziet nu een zwart met groen schermpje. Als je op backup/restore klikt (met de optische trackball, touchscreen werkt hierbij niet) kun je een backup maken die je via Restore weer makkelijk kan terug zetten.
7. Ga nu weer terug met de vorige knop en klik op zoiets als 'install zip from sd-card'. Zoek nu het .zip bestand op die je op je SD kaart hebt ingevuld en laat 'm beginnen!
8. Als je klaar bent moet je herstarten. Als je HTC voor de eerste keer opstart moet je ongeveer 10 minuten wachten, dus heb geduld!! Niet denken dat 'ie stuk is ofzo.

Hopelijk heb je wat aan deze uit mijn hoofd geschreven 'handleiding'.
Vanaf punt 6 krijg ik een zwart schermpje met een rood driehoek uitroepteken en kan ik niks meer. En kan ik alleen nog de batterij eruit halen om mn telefoon weer normaal op te starten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Wekkel schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:43:
geen goede vervanger van de weather widget van HTC gevonden ;(
Hiervoor heb je Beautiful Widgets.
Niet meer officieel verkrijgbaar,
Werkt prima, met klok en weer op locatie.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2mqkk0x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Wie kan me helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook meerdere ROM's geprobeerd op m'n rooted (Unrevoked) Desire.

DeFrost, was snel, maar miste Sense.

Leedroid, vond het oke, weet niet meer wat de nadelen waren, maar vond het niet lekker (Wel leuk opstart scherm moet ik zeggen)

En was begonne met Pays voor dat ik ging veranderen, nu weer op terug, toch de meest stabiele in mijn ogen!

Wat zijn eigenlijk jullie favorieten allemaal??

Zelf wil ik wel een Sense HD proberen zoals RCMixHD, maar zoals hierboven gezegd, geen camera nog, dus ik wacht wel even tot ze dat geregeld hebben.

Tevens nog korte vraag, kan iemand mij even snel en bondig in het NL uitleggen wat er met "Kernel" bedoeld wordt? Ik zie ook dat er Kernels voor desire worden gepost op XDA, maar ik volg nog niet wat het precies inhoudt, als ik erover lees krijg je nog meer technische termen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lees je hier anders in http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=809328
Wat naar onderen scrollen en je vindt een rubriekje root met links.
Je kunt dan zelf bepalen wat de beste optie is.

Succes!

[ Voor 42% gewijzigd door albino71 op 27-10-2010 23:13 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 16:57
Hoi mensen,

Ik ben een beginnend rooter en heb met Unrevoked mijn Desire geroot. Dit ging eigenlijk wel prima na wat moeite met drivers. Hierbij heb ik gelijk Defrost geflashed en vond het wel mooi en snel werken samen met Launcherpro.

Nu ben ik toch Sense een beetje aan het missen en was benieuwd geraakt naar RCMixHD v011 (nieuwste). Nu heb ik de Rom gedownload en op root van SD Card gezet. Bij installatie krijg ik dit:

Failure at line 11 en nog wat meer.

Nu begrijp ik van wat spitten op internet dat er een Ext pratitie op de sd card nodig is. Dit zou te maken zijn met Gparted, hier kom ik echter niet echt uit.
Naast Gparted zou er ook de mogelijkheid zijn om een Ext partitie te maken met de Recovery tool.

Hier kom ik nog niet echt uit, ik heb ClockworkMod erop staan, alleen zit die functie van Ext partitie aanmaken naar mijn weten (zoeken) niet in.

Graag zou ik wat hulp willen om te zorgen dat ik een Ext partitie kan maken en RCMixHD aan de praat kan krijgen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
LogiZ5500 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:16:
Hoi mensen,

Ik ben een beginnend rooter en heb met Unrevoked mijn Desire geroot. Dit ging eigenlijk wel prima na wat moeite met drivers. Hierbij heb ik gelijk Defrost geflashed en vond het wel mooi en snel werken samen met Launcherpro.

Nu ben ik toch Sense een beetje aan het missen en was benieuwd geraakt naar RCMixHD v011 (nieuwste). Nu heb ik de Rom gedownload en op root van SD Card gezet. Bij installatie krijg ik dit:

Failure at line 11 en nog wat meer.

Nu begrijp ik van wat spitten op internet dat er een Ext pratitie op de sd card nodig is. Dit zou te maken zijn met Gparted, hier kom ik echter niet echt uit.
Naast Gparted zou er ook de mogelijkheid zijn om een Ext partitie te maken met de Recovery tool.

Hier kom ik nog niet echt uit, ik heb ClockworkMod erop staan, alleen zit die functie van Ext partitie aanmaken naar mijn weten (zoeken) niet in.

Graag zou ik wat hulp willen om te zorgen dat ik een Ext partitie kan maken en RCMixHD aan de praat kan krijgen.

Alvast bedankt.
Rechts bovenin je scherm zit een vakje waarin staat [zoeken...]. Ik moet zeggen dat dat de lading wel dekt, want als je wat zoekt, kun je het daar vinden. Hieronder staat wat ik ermee heb gevonden, succes ermee ;)
janvanduschoten schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:48:

Download Rommanager, ga naar de optie partition sdcard en houd aan: swap=0, ext3=512, rest is fat 32. Voor het partitioneren wel even de gegevens van je sd kaart backuppen op je pc, na het partitioneren zijn ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
zAo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:27:
[...]

Ik draai dus RCMixHD. Heerlijke ROM, maar die cam :X Ik maak blijkbaar toch te vaak foto's.
barcode scanner/ Goggles etc. werken natuurlijk ook niet zonder cam. Bedacht ik me ook pas na het flashen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Grudgie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:09:
[...]

Vanaf punt 6 krijg ik een zwart schermpje met een rood driehoek uitroepteken en kan ik niks meer. En kan ik alleen nog de batterij eruit halen om mn telefoon weer normaal op te starten :S
Volgens mij moet je dan volume down en de aan/uit knop weer indrukken. Heb je 'm wel succesvol geroot met Unrevoked?
Pagina: 1 ... 30 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.