Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvjacobs
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-12-2021
Voor de mensen die niet kunnen mms'en met hun HTC Desire op het Vodafone Netwerk.
Het probleem zit hem in de software-versie van de HTC desire. Er lopen er (geloof ik) twee rond, namelijk versie 1.15.161.4 en versie 1.15.405.4. De eerste ligt in de Vodafone Winkels en is door Vodafone getest en akkoord bevonden. Op deze werkt out of the box het MMS'en dus ook. Tenzij je de (Vodafone NL) APN wijzigt of per ongeluk wist en opnieuw aanmaakt. Dan werkt het niet meer. Het probleem zit hem namelijk in het stukje verificatie. Die staat bij versie 1.15.161.4 out of the box op <Niet ingesteld>. Zodra je deze op pap of chap zet, zit je met een probleem, want je kunt hem alleen terugzetten naar geen en nooit naar <niet ingesteld>.

Op de desire met software versie 1.15.405.4. is er standaard bij aanzetten out of the box een keuze voor je carrier. Hier kun je dan kiezen tussen Vodafone en Vodafone Business. Als je voor een van beide kiest (en je MOET een keuze maken), dan zet hij als een soort wizard standaard 2 APN's in het systeem, namelijk Vodafone en Vodafone MMS. Bij de eerste staat de verificatie standaard op pap (en die kun je dus niet wijzigen naar <niet ingesteld> en het APN-type staat op 'default'. Het APN-type moet sowieso een * (sterretje) zijn. Bij de MMS APN staat er van alles verkeerd, namelijk de proxy, die staat op 192.168.251.151 en deze moet op 192.168.251.150 staan. En ook de poort staat standaard op 8081 en deze moet op 8799 staan.

Echter, zelfs als je de proxy en de poort wijzigt en het apn-type op * (sterretje) zet, dan nog kan er niet ge-mms't worden. Omdat dit dus vasthangt op de verificatie die gewoon simpelweg niet gewijzigd kan worden in <niet ingesteld>, maar alleen op pap, chap of geen kan worden gezet.

Het leukste is nog dat ik hierover uren in de weer ben geweest met Vodafone Data-support en dat we na uren testen hier dus achter kwamen. Wat was vervolgens het antwoord. "Sorry, maar je hebt een toestel van een andere winkel (belcompany, phonehouse, t for telecom, enz.) en hiervoor bieden we dan geen ondersteuning. De Desire kun je ook bij de Vodafone Winkels kopen en die versie is getest en werkend bevonden en elke andere (ook al is het dezelfde telefoon met dezelfde android 2.1 en dezelfde firmware, maar net ff een ander softwarenr) wordt dus niet ondersteund." Ik dacht dat het kunnen MMS'en een dienst van Vodafone was en niet van de softwareversie van een HTC Desire.

Life isn't about breathing, it's about the moments that take your breath away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvjacobs
Ik heb de opossing gevonden!!!

Na ontdekt te hebben dat er 2 softwareversies zijn waarvan er 1 out-of-the-box wel werkt (als je er dus niks aan hebt veranderd) en de ander niet. Heb ik via een app in de Android Market, met de naam "APN Backup & Restore" (van de maker Ritesh Sahu), de instellingen van de werkende variant ge-exporteerd naar een XML-bestand. Vervolgens heb ik diezelfde app geinstalleerd op mijn eigen (niet MMS-ende) Desire en heb ik via deze app het xml bestandje (en dus de juiste settings) weer geimporteerd. Dit XML-bestandje kan ik naar de mensen via mail verzenden als je me ff een PM of berichtje stuurt.

Vervolgens ben ik gaan internetten (omdat dit dezelfde APN betreft) om eerst zeker te weten dat het internetten nog werkte en dat bleek gewoon nog te werken. Daarna heb ik mezelf en een vriend van mij een MMS gestuurd en heb ook een MMS van een vriend ontvangen en alles werd verzonden en ontvangen. Oftewel, het probleem is dus voor mij opgelost.

Oplossing:
- Installeer de gratis app "APN Backup & Restore" van Ritesh Sahu vanuit de Android Market.
- Zet het xml-bestandje (eventueel onder een map die je "ApnBackupRestore" noemt.) op je micro-sd kaart
- Verwijder nu eerst ALLE APN's via het instellingenmenu!!!
- Open de app en klik op restore. Hij zou nu de Vodafone.XML settings moeten zien en deze restoren.
- Hierna zou je één APN moeten hebben met de naam Vodafone NL. Open deze niet en wijzig niets. Je zou nu moeten kunnen MMS'en en internetten. :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65002

Verder dus geen oplossing?

Ook bij het aanmaken van een nieuwe APN staat verificatietype al op PAP. Opnieuw aanmaken lijkt dus ook geen optie.

Kan jij nu inmiddels wel mms versturen?

-edit- dit was een reply op de eerste post ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 65002 op 27-04-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

rvjacobs schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:12:
[...]

Oplossing:
- Installeer de gratis app "APN Backup & Restore" van Ritesh Sahu vanuit de Android Market.
- Zet het xml-bestandje (eventueel onder een map die je "ApnBackupRestore" noemt.) op je micro-sd kaart
- Open de app en klik op restore. Hij zou nu de Vodafone.XML settings moeten zien en deze restoren.
- Hierna zou je één APN moeten hebben met de naam Vodafone NL. Open deze niet en wijzig niets. Je zou nu moeten kunnen MMS'en en internetten. :)
Een nieuwe APN met de juiste instellingen is zo aangemaakt. Daarna kan je alle ander APN's als je dat wil verwijderen. Kan je niet gewoon de instellingen hier even neerzetten, opdat indien men dat wil zelf de instellingen handmatig kan invoeren? Zou wel zo fijn zijn.... ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Is dit wellicht ook de oplossing voor het probleem van Android 2.1 op de Spica, waarbij je geen mobiel internet heb via Vodafone?? Zie: http://forum.vodafone.nl/...0-Spica-Geen-3G-t264.html

Door een user authentication error kan ik dus ook niet internetten via mijn Android 2.1 rom (JD1).

[ Voor 45% gewijzigd door El_Bandito op 27-04-2010 13:39 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben we hier nog wat aan?

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 65002 op 27-04-2010 14:01 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een nieuwe APN met de juiste instellingen is zo aangemaakt. Daarna kan je alle ander APN's als je dat wil verwijderen. Kan je niet gewoon de instellingen hier even neerzetten, opdat indien men dat wil zelf de instellingen handmatig kan invoeren? Zou wel zo fijn zijn.... ;) ;)
Nee, het werkt ook niet met het aanmaken van een nieuwe APN omdat verificatietype al ingevuld is dan (die kan ook niet meer ingesteld worden op <niet ingesteld>). Daar zou het grootste probleem liggen als ik het goed begrijp (gebruikt internet die instelling dan niet eigenlijk, daar staat het ook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Is het misschien handig om dat XML bestandje hier te delen? Misschien dat andere mensen daar ook wat aan hebben. Uit je verhaal maak ik op (maar misschien klopt dat niet hoor ;) ) dat je beschikking had over 2 desire's. Niet iedereen bevindt zich in zo'n bevoorrechte situatie ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Dan moet je een PM naar hem sturen ;)

Ik heb inmiddels al aangeboden om het bestandje te hosten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

_Christiaan_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:37:
Dan moet je een PM naar hem sturen ;)

Ik heb inmiddels al aangeboden om het bestandje te hosten.
Ik opteer er toch gewoon voor dat TS de instellingen hier gewoon neerzet. Nogmaals, ik kan op mijn Desire elke willekeurige APN aanmaken en instellen wat ik wil. Wel moet je nadat je gewijzigd hebt de instellingen gewoon even opslaan. Dus herhaalde oproep aan TS. Zet even de juiste instellingen waarmee jij kan mms'en hier even neer opdat ik/wij er zelf even meer aan de gang kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Als je bedoelt dat je zelf de instellingen in je telefoon wilt gaan typen: dat gaat dus niet lukken, omdat je het authentificatietype niet kan wijzigen in de gewenste waarde. Daarvoor moet je met dat XML'tje gaan werken.

Als je bedoelt dat TS de XML hier neer moet plempen: ben ik wel met je eens, maar heb geduld ;)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDijk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04-2024
Dat zou inderdaad wel heel erg fijn zijn als we bij het XML bestandje konden (middels een download). Kunnen we weer een probleempje oplossen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

_Christiaan_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:59:
[...]

Als je bedoelt dat TS de XML hier neer moet plempen: ben ik wel met je eens, maar heb geduld ;)
Dat bedoelde ik idd.. ;) Wil graag zien wat er in dat .xml staat. Plus dat een ieder die via Vodafone wil mms'en daar wel blij mee zou zijn. Dit soort tweaks/tips moeten we niet onder de pet houden.. ;)

Noot:
Als het zou hangen op <niet ingesteld> of 'geen', dan mag iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 'niet ingesteld' en 'geen'?

[ Voor 15% gewijzigd door 210667 op 27-04-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb inmiddels het programma geprobeerd, en de xml onderzocht. Nu slaat het programma überhaupt geen verificatietype op, en als ik de backup restore dan zet het programma bij verificatietype automatisch 'PAP'.

Ik moet dus maar zien of het straks gaat lukken.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvjacobs
Hallo,
Ik werk zelf bij een Vodafone Winkel, Heb alles lang en breed uitgebreid getest en geprobeerd en heb uren zitten kijken samen met onze technische afdeling waar dit hem nu in zit. Het zelf invullen van de APN's heeft geen effect en werkt dus ook niet. Dat het XML bestandje wel met de invulling van PAP wordt geimporteerd, maakt niet uit. Als ik het xml bestandje importeer via APN Backup & Restore dan doet ie het gewoon. Als ik handmatig de instellingen erin zet, dan doet ie het niet.

Het heeft in ieder geval te maken met een wijziging in de android software door die nieuwere software versie. Ik ga nu naar huis en als iemand het bestandje hier wil hosten of plaatsen of mij wil vertellen hoe ik dat zelf kan doen, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:52
rvjacobs schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:15:
Hallo,
Ik werk zelf bij een Vodafone Winkel, Heb alles lang en breed uitgebreid getest en geprobeerd en heb uren zitten kijken samen met onze technische afdeling waar dit hem nu in zit. Het zelf invullen van de APN's heeft geen effect en werkt dus ook niet. Dat het XML bestandje wel met de invulling van PAP wordt geimporteerd, maakt niet uit. Als ik het xml bestandje importeer via APN Backup & Restore dan doet ie het gewoon. Als ik handmatig de instellingen erin zet, dan doet ie het niet.

Het heeft in ieder geval te maken met een wijziging in de android software door die nieuwere software versie. Ik ga nu naar huis en als iemand het bestandje hier wil hosten of plaatsen of mij wil vertellen hoe ik dat zelf kan doen, dan hoor ik het graag.
Het heeft gewerkt! Ik zeg landelijk uitrollen deze fix ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDijk
Pizr schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:02:
[...]

Het heeft gewerkt! Ik zeg landelijk uitrollen deze fix ;)!
Bij mij (nog niet). Na backup invoeren en een mms aan mezelf nog steeds de netwerkfout.
Als ik even kijk onder "namen toegangspunten" en dat aanklik krijg ik de volgende foutmelding:
De toepassing Instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Als ik de oude XML terugzet vervalt ie ook in die foutmelding. :'(
En nu? Moet ik resetten en opnieuw mijn foon instellen? Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Het werkt op de Legend :D

Dat met Android proces dat is gestopt, dat had ik ook. Je moet even je telefoon restarten, vervolgens het programma APN Backup & Restore starten, en in dat programma op "Delete APNs" klikken.

Vervolgens van voren af aan beginnen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvjacobs
@dikkedijk. Ik denk dat er bij jou een fout zit in een van de basis android apn instellingen. Je kunt dan inderdaad het beste even een harde reset doen en als ie dan weer helemaal opgestart is de handelingen verrichtem zoals ik die eerder heb beschreven. Mijn oplossing heeft in ieder geval bij mijzelf, mijn vrienden met dezelfde foon en al een redelijk aantal forumbezoekers gewerkt en we kunnen nu allemaal naar hartelust mms'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

rvjacobs schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:41:
@dikkedijk. Ik denk dat er bij jou een fout zit in een van de basis android apn instellingen. Je kunt dan inderdaad het beste even een harde reset doen en als ie dan weer helemaal opgestart is de handelingen verrichtem zoals ik die eerder heb beschreven. Mijn oplossing heeft in ieder geval bij mijzelf, mijn vrienden met dezelfde foon en al een redelijk aantal forumbezoekers gewerkt en we kunnen nu allemaal naar hartelust mms'en.
Zou je de xml kunnen plaatsen op 4Shared o.i.d? Of PM m me even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDijk
rvjacobs schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:41:
Helemaal super. _/-\o_ _/-\o_
Ook ik kan gewoon weer MMS-en. :Y
En de eerder genoemde foutmelding is nu ook weg.
Bedankt voor de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Hier het xml bestand.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Bedankt en helemaal de TS...werkt prima... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvjacobs
@heppieboeddah. PM mij je email ff, dan stuur ik je de korte handleiding en het xml bestandje als attachment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

rvjacobs schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:47:
@heppieboeddah. PM mij je email ff, dan stuur ik je de korte handleiding en het xml bestandje als attachment.
Thanks, is al gelukt. Met twee vingers in de neus.. ;) Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvjacobs
Ah christiaam heeft het al online gezet. Nu kan iedereem ervan genieten. Thanx christiaan voor je additionele hulp hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik vraag het gewoon nog een keer: Ik heb dus een Spica met standaard Android 1.5 Hier werkt 3G internet van Vodafone prima op. Echter, zodra ik de (onofficiele) Android 2.1 erop zet, heb ik geen internet meer. Zie dus geen G-of H-symbooltje bovenin. APN settings staan 100% zeker weten goed. Ik krijg een user authentication fout als ik bij phone information kijk (#*#*4696#*#* uit mn hoofd). Zowel PAP, CHAP als PAP+CHAP werkt niet.

Zou deze fix ook werken voor het internet aan de praat te krijgen?

Edit: geprobeerd op de Spica met Android 2.1, en helaas nog geen internet :(

[ Voor 7% gewijzigd door El_Bandito op 27-04-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Geen idee... Probeer het eens?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvjacobs
Dat is gewoon een kwestie van proberen. Ik ben niet bekend met de spica en al helemaal niet met het erop zetten van een onofficiele android 2.1. De fix zelf maakt in ieder geval niks kapot en kan geen kwaad, dus het is zeker het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Zie edit :( Maar goed, MMS-en werkt ook niet, dus :P

[ Voor 65% gewijzigd door El_Bandito op 27-04-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:08
Super!

Bedankt dat je de moeite hebt genomen een en ander uit te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356312

Ook hier is het probleem opgelost!

Dank je wel voor het uitzoeken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

El_Bandito schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:55:
Ik vraag het gewoon nog een keer: Ik heb dus een Spica met standaard Android 1.5 Hier werkt 3G internet van Vodafone prima op. Echter, zodra ik de (onofficiele) Android 2.1 erop zet, heb ik geen internet meer. Zie dus geen G-of H-symbooltje bovenin. APN settings staan 100% zeker weten goed. Ik krijg een user authentication fout als ik bij phone information kijk (#*#*4696#*#* uit mn hoofd). Zowel PAP, CHAP als PAP+CHAP werkt niet.

Zou deze fix ook werken voor het internet aan de praat te krijgen?

Edit: geprobeerd op de Spica met Android 2.1, en helaas nog geen internet :(
Eigenlijk geef je antwoord zelf al! Je hebt er een geporteerde 2.1 opgezet. Op zich zou dat niet zo n probleem moeten zijn. Maar ik denk dat je toch als je m net geflashed hebt de APN's die je dan ziet zal moeten verwijderen en een nieuwe APN aanmaken met de juiste gegevens. Als het dan niet werkt, is je rom niet deugdelijk en zal je je misschien moeten wenden tot de ontwikkelaar, of een andere rom proberen.

Welke rom is het btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He, mooi! Dat ga ik zo eens even proberen dan.

Mijn broer heeft een HD2 bij vodafone en kan daar ook geen MMS versturen, zou dat ook aan dat authenticatie probleem kunnen liggen oid? Misschien iemand ook ervaring mee?

-edit- mms lijkt verstuurt te zijn :D thanx!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 65002 op 28-04-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03-2024

JvW

On my way home...

Ook hier succes... En dat na meer dan een maand rommelen met instellingen.

_/-\o_ rvjacobs.

PS: Het gaat bij mij overigens om de Legend.

[ Voor 26% gewijzigd door JvW op 29-04-2010 22:43 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacerdote
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 10:25
Great, ik heb het XML bestandje ingeladen en nu werkt MMS en internet op mijn Desire! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3rj4n
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:07
Ik krijg een parse error wanneer ik dat vodafone xml bestandje wil importeren. Lijn 5 column 23 ofzo zegt ie. Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

h3rj4n schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:15:
Ik krijg een parse error wanneer ik dat vodafone xml bestandje wil importeren. Lijn 5 column 23 ofzo zegt ie. Iemand anders ook dit probleem?
Hoe heb je het xml-bestand opgeslagen? Met copy/paste? Als je op de download-link klikt, opent een nieuw venster in FF. Je ziet dan boven in de grijze balk staan:

Dit XML-bestand lijkt geen geassocieerde stijlinformatie te hebben. De documentstructuur is hieronder weergegeven.

Ga in het xml-venster naar bestand/opslaan als. Zet dat bestand op je bureaublad en zet het daarna op je sd-kaart. Volg dan de procedure zoals omschreven. APN's wissen en dan de nieuwe APN importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344268

Werkt bij mij ook prima!!!

Bedankt :*) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194660

Thxx het is gelukt. Alleen tussen de enelaatste stap en de laatste heb ik mn telefoon moeten restarten voordat hij de APN zag,

Dus b3eankt voor de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Hmmm,

Ik heb precies gedaan wat er aangegeven is, ...

XML op kaart gemikt
App geinstalleerd

Daarna bestaande APN's verwijderd ... en de nieuwe geimporteerd ...

Vervolgens kreeg ik de melding dat de verbindings app over zijn huig ging; dus geherstart.

Na herstart kreeg ik geen verbinding met het netwerk ...

Vervolgens de APN nogmaals verwijderd; geherstart; APN opnieuw geimporteerd; weer herstart ... geen verbinding.
APN aangegeven als actief : (groene balletje), geen verbinding; herstart : geen verbinding.

Nu dus de oude instellingen gerestored, (wel internet, geen mms) ...

Ben ik ergens iets vergeten of zo ?

Ik heb exact de instellingen en softwareversie van de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Dice schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:02:
Hmmm,

Ik heb precies gedaan wat er aangegeven is, ...

XML op kaart gemikt
App geinstalleerd

Daarna bestaande APN's verwijderd ... en de nieuwe geimporteerd ...

Ik heb exact de instellingen en softwareversie van de OP.
APN's verwijderen via het instellingen menu van het toestel zelf?! Daarna de APN importeren via de applicatie. Op het scherm zal je zien dat er 8 settings worden overgenomen. Heb je dan nog geen verbinding ga dan via het instellingen menu van je toestel naar de APN's klik deze even aan, dan opent zich het instellingenscherm. Sluit het weer via menu/opslaan. Dan gaat er weer netwerkverbinding gezocht worden. Kan even duren en je kan het controleren bij instellingen/draadloos-netwerken/==gegevensverbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
APN's verwijderen via het instellingen menu van het toestel zelf?!
Dat was 'm ... ik gebruikte de utility van het tooltje _O_

geweldig ;) dank je wel

[ Voor 3% gewijzigd door Dice op 10-05-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:00
De stappen zoals TS omschreef doorlopen... Internet sprong vanzelf weer aan, echter voor MMS berichten wil het nog altijd niet werken:

Ontvangen: Algemene netwerkfout
Verzenden: Algemene netwerkfout

Wanneer ik nu ga kijken bij instellingen -> Draadloos en Netwerken -> Mobiele Netwerken -> Namen Toegangspunten kaait me app (proces com.android.settings) (onverwachts gestopt)

In diezelfde tab heb ik net die dingen verwijdert, dus dat tooltje / xml bestandje hebben toch enige schade aan mijn toestel aangericht.

/sarcasme ON
(lekkere foutmelding ook ... zo ... Algemeen, doelgericht en oplossend weergegeven TOP HTC! THANKS!)
/sarcasme OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamic83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:44
Zilverdael80 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:25:
De stappen zoals TS omschreef doorlopen... Internet sprong vanzelf weer aan, echter voor MMS berichten wil het nog altijd niet werken:

Wanneer ik nu ga kijken bij instellingen -> Draadloos en Netwerken -> Mobiele Netwerken -> Namen Toegangspunten kaait me app (proces com.android.settings) (onverwachts gestopt)

In diezelfde tab heb ik net die dingen verwijdert, dus dat tooltje / xml bestandje hebben toch enige schade aan mijn toestel aangericht.

/sarcasme ON
(lekkere foutmelding ook ... zo ... Algemeen, doelgericht en oplossend weergegeven TOP HTC! THANKS!)
/sarcasme OFF
Hier had ik ook last van.... Heb toen met apn backup & remove, alle apn's nog eens verwijderd en het xml bestand ingelezen. Gevolg: foutmelding weg en ik kan gewoon weer mms ontvangen en verzenden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Je was me net voor ... Wou hem al editen :P
(ik heb echter 2 keer moeten wissen / terugplaatsen)

De foutmelding is iig weg, maar heb nog geen confirmatie dat de MMS daadwerkelijk is aangekomen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Zilverdael80 op 13-05-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Ik krijg vandaag geen internetverbinding meer. Het importeren van de apn lukt wel, maar heeft ook geen resultaat.
2 keer kwam het dataverkeer ikoontje even tevoorschijn na de nieuwe apn, maar er was geen verbinding (volgends de market, internet ed.)

Hij blijft heel lang hangen op bezig met inschakelen en daarna dus geen verbinding meer.

Is er een mogelijkheid om te zien of het vodafone netwerk storing heeft waar in ben?

Of kan android zelf zomaar naar de klote gaan dat je naar de fabrieksintellingen terug moet gaan (alles kwijt)?
Of heeft iemand nog andere suggesties?

Edit: Lees dus net ergens anders dat vodafone storing heeft vanaf 18:00.

Op hun site dus NIETS TE VINDEN van die storing! Wat een slechte service. Dat had mij uren frustratie kunnen besparen!

[ Voor 22% gewijzigd door The Anarchist op 14-05-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359810

Hoi!

Na even klooien ( ben een absolute newbie met android ) is het bij mij ook gelukt en kan ik mmsen!
Ik heb een HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19
Zilverdael80 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:25:

/sarcasme ON
/sarcasme OFF
Na handmatig de APNs verwijderd te hebben en middels de APN Restore tool deze geimporteerd te hebben, had ik bovenstaand probleem ook.

Middels APN Restore de APN verwijderd en opnieuw ingeladen, nu werkte alles naar behoren, ook kun ik de apn bekijken (settings) zonder een foutmelding te krijgen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
The Anarchist schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:20:
Ik krijg vandaag geen internetverbinding meer. Het importeren van de apn lukt wel, maar heeft ook geen resultaat.
2 keer kwam het dataverkeer ikoontje even tevoorschijn na de nieuwe apn, maar er was geen verbinding (volgends de market, internet ed.)

Hij blijft heel lang hangen op bezig met inschakelen en daarna dus geen verbinding meer.

Is er een mogelijkheid om te zien of het vodafone netwerk storing heeft waar in ben?

Of kan android zelf zomaar naar de klote gaan dat je naar de fabrieksintellingen terug moet gaan (alles kwijt)?
Of heeft iemand nog andere suggesties?

Edit: Lees dus net ergens anders dat vodafone storing heeft vanaf 18:00.

Op hun site dus NIETS TE VINDEN van die storing! Wat een slechte service. Dat had mij uren frustratie kunnen besparen!
Bovenstaande heeft mij dus ook weer een uurtje hoofdbrekens opgeleverd }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355020

Lost dit ook het probleem op dat ik ipv de mms direct op mijn telefoon te ontvangen ik een sms krijg dat er een mms is gestuurd en ik deze op internet kan opzoeken/lezen/bekijken?

Vind het namelijk een beetje jammer dat ik op mijn HTC Desire eerst op mijn computer moet gaan voor ik foto's kan bekijken die gemmst zijn naar mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360174

Help!!! ik doe die apn back-up downloaden gooi alle apn's weg doe vervolgens die app openen en zeg restore en dan krijg ik dat hij niks restort. heb hem nu weer terug gezet zodat ik in ieder geval ken internetten en sms-en. ik heb die xml via me mail binnen gehaald op me telefoon en dan opgeslagen op de sd kaart. Iemand trouwens enig idee of je ook op je sd kaart kan kijken dat kan ik namelijk niet vinden.

met vriendelijke groet,
de noob;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Anoniem: 360174 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:51:
Help!!! ik doe die apn back-up downloaden gooi alle apn's weg doe vervolgens die app openen en zeg restore en dan krijg ik dat hij niks restort. heb hem nu weer terug gezet zodat ik in ieder geval ken internetten en sms-en. ik heb die xml via me mail binnen gehaald op me telefoon en dan opgeslagen op de sd kaart. Iemand trouwens enig idee of je ook op je sd kaart kan kijken dat kan ik namelijk niet vinden.

met vriendelijke groet,
de noob;)
Zet het xml-bestandje (eventueel onder een map die je "ApnBackupRestore" noemt.) op je micro-sd kaart

Heb je hem in de map (hoofdletter gevoelig) ApnBackupRestore geplaatst?
Dat heeft bij mij het dergelijke probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360174

bedankt het was inderdaad dat ik het bestandje in het mapje moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360696

Ik zou ook graag het xml bestandje willen. Kan iemand mij die opsturen?

Ook snap ik niet helemaal hoe je alle apn's van je desire verwijderd. Kan iemand mij alles ietjes duidelijker uitleggen, want ik ben niet zo slim met die computerdingen:P Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 360696 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:49:
Ik zou ook graag het xml bestandje willen. Kan iemand mij die opsturen?

Ook snap ik niet helemaal hoe je alle apn's van je desire verwijderd. Kan iemand mij alles ietjes duidelijker uitleggen, want ik ben niet zo slim met die computerdingen:P Sorry!
Staat toch echt wel duidelijk in deze post! De xml staat hier. Kopieëer de inhoud naar een text-bestand wat je opslaat als vodafone.xml. De APN's die je hebt kan je verwijderen via het instellingen menu.

instellingen/draadloos en netwerken/mobiele netwerken/namen toegangspunten.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, had het niet gezien!! Kben er nu mee bezig!!

Ik heb het nu gedownload, maar als ik dan naar instellingen --> namen toegangspunten ga, dan krijg ik een foutmelding: De toepassing instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt.

Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje!! Hij doet het nu helemaal goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Aub..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 09:51
Heel mooi, xml bestand geimporteerd, en alles werkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 09:51
De methode met het xml bestandje werkt in principe goed, alleen wanneer ik mijn desire opnieuw opstart moet ik die procedure telkens opnieuw doen.

Weet hier iemand mischien iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360699

rvjacobs schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:12:
Ik heb de opossing gevonden!!!

Na ontdekt te hebben dat er 2 softwareversies zijn waarvan er 1 out-of-the-box wel werkt (als je er dus niks aan hebt veranderd) en de ander niet. Heb ik via een app in de Android Market, met de naam "APN Backup & Restore" (van de maker Ritesh Sahu), de instellingen van de werkende variant ge-exporteerd naar een XML-bestand. Vervolgens heb ik diezelfde app geinstalleerd op mijn eigen (niet MMS-ende) Desire en heb ik via deze app het xml bestandje (en dus de juiste settings) weer geimporteerd. Dit XML-bestandje kan ik naar de mensen via mail verzenden als je me ff een PM of berichtje stuurt.

Vervolgens ben ik gaan internetten (omdat dit dezelfde APN betreft) om eerst zeker te weten dat het internetten nog werkte en dat bleek gewoon nog te werken. Daarna heb ik mezelf en een vriend van mij een MMS gestuurd en heb ook een MMS van een vriend ontvangen en alles werd verzonden en ontvangen. Oftewel, het probleem is dus voor mij opgelost.

Oplossing:
- Hierna zou je één APN moeten hebben met de naam Vodafone NL. Open deze niet en wijzig niets. Je zou nu moeten kunnen MMS'en en internetten. :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :)
Hi!

Ik heb je hele bericht doorgelezen, en het ook helemaal gedaan..
Ik begrijp er de ballen van, want het werkt niet..
Ik hed het XML bestandje van een van de andere topics gehaald (rechts geklikt op het woordje `hier´, save target as,) en dit in een map APNBackupRestore op mijn SD kaart gezet...
Helemaal best, alleen uuhhh... Niet dus..
Hij zegt als ik dan naar de App ga, en op Restore klik `Could not find any backup files in the sdcard/ApnBackupRestore/folder ´
Hoe kan dat?? Heb ik iets fout gedaan, ligt het aan mijn telefoon, of heb ik weer gewoon iets fout gedaan??/

Ik heb een Legend btw..

Groeten, Romano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Anoniem: 360699 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:47:
[...]

Hi!

Ik hed het XML bestandje van een van de andere topics gehaald (rechts geklikt op het woordje `hier´, save target as,) en dit in een map APNBackupRestore op mijn SD kaart gezet...
Hij zegt als ik dan naar de App ga, en op Restore klik `Could not find any backup files in the sdcard/ApnBackupRestore/folder ´
Hoe kan dat?? Heb ik iets fout gedaan, ligt het aan mijn telefoon, of heb ik weer gewoon iets fout gedaan??/

Ik heb een Legend btw..

Groeten, Romano
Ok, dat had ik dus ook maar kom er net achter wat het veroorzaakt: je sd card is gelockt door windows explorer en dan heeft de app geen toegang tot de folder.
Gewoon even usb stekker uit je foon trekken en het werkt :)

[ Voor 11% gewijzigd door MrEdge_ op 01-06-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362200

Beste allemaal,

Helaas, bij mij is de boel vastgelopen na het restoren. Ik krijg nu de melding: De toepassing Instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Ik kan niet eens meer de oude APN toevoegen, want voordat ik daarop ik krijg ik deze foutmelding. Wat nu te doen?

Groetjes Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363296

ik heb de apn backuprestore gedownload van de adroid market, vervolgens heb ik het xml bestand opgeslagen via wordpad, daarna een map aangemaakt in mijn micro sd kaart genaamd: ApnBackupRestore, daarna heb ik dat vodafone.xml bestand in die map geplaatst. vervolgens heb ik alle apns verwijderd en vervolgens als ik op restore duw dan geeft die n foutmelding dat die geen backupbestand vind..

Kan iemand mij aub helpen?? wat doe ik fout...

MvG Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
Ik heb alles geprobeerd wat in dit topic staat, maar ik kan nog steeds geen MMS versturen of ontvangen... Ik krijg elke keer de melding: "Kan bericht niet verzenden, dienst geweigerd". Van te voren had ik de foutmelding Netwerkfout, dus er is al wat veranderd. Maar echt opschieten doet het nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik heb ook alles geprobeerd en hij deed het zowaar gisterenavond even, toen heb ik de MMSjes kunnen zien die ik de afgelopen dagen gekregen had.

Maar vrijwel meteen daarna deed ie helemaal niks meer, ook geen internet. En dat deed het gewoon wel daarvoor. Ik heb alles al geprobeerd; alle APNs weer verwijderen, opnieuw restoren, extra APN toevoegen met eerder werkende instellingen, etc.

Maar nu doet ie dus niks meer qua gegevensverbinding, krijg constant 'verbinding mislukt'. Iemand een idee?
Of is het een storing van Vodafone zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365876

Nog tip voor de mensen die probleem hebben van het maken van de .xml bestand....

Open deze link met de standaart Internet expl van windows dus niet firefox ofzo..
http://www.cevertse.nl/dump/Vodafone.xml

Nu zie je al de tekst staan. ga naar bestand, opslaan als, en dan opslaan op desktop..
Nu klopt het bestandje, en kan je deze naar je mobiel kopieren

ik heb het ook op andere manieren geprobeerd via word enzo, maar dan werkte het niet omdat het verkeert werd opgeslagen.
Ik hoop dat iemand er wat aan heeft!!!

gr Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Anoniem: 365876 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:03:
Nog tip voor de mensen die probleem hebben van het maken van de .xml bestand....

Open deze link met de standaart Internet expl van windows dus niet firefox ofzo..
http://www.cevertse.nl/dump/Vodafone.xml

Nu zie je al de tekst staan. ga naar bestand, opslaan als, en dan opslaan op desktop..
Nu klopt het bestandje, en kan je deze naar je mobiel kopieren
Kan nog wat sneller, gewoon rechtermuis op de link en opslaan als. :z

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Anoniem: 363296 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:03:
ik heb de apn backuprestore gedownload van de adroid market, vervolgens heb ik het xml bestand opgeslagen via wordpad, daarna een map aangemaakt in mijn micro sd kaart genaamd: ApnBackupRestore, daarna heb ik dat vodafone.xml bestand in die map geplaatst. vervolgens heb ik alle apns verwijderd en vervolgens als ik op restore duw dan geeft die n foutmelding dat die geen backupbestand vind..

Kan iemand mij aub helpen?? wat doe ik fout...

MvG Sander
Is alweer een maand geleden maar goed, wellicht handig voor de volgende met dit zelfde probleem.

Je moet je usb kabel weer ontkoppelen of op je telefoon de usb verbinding wijzigen in 'Alleen oploaden'.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajmwegman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06-2023
Mijn dank voor dit topic!

Dit zelfde probleem ondervind ik op de Samsung Galaxy S.
Na elke firmware update, maakte niet uit welke, geen mogelijkheid om 3g weer te activeren.

Echter moest de XML even aangepast worden; misschien naar de nieuwste versie van de restorer?

<?xml version='1.0' encoding='UTF-8' standalone='yes' ?>
<apns count="8">
<apn name="Vodafone DE" numeric="26202" mcc="262" mnc="02" apn="web.vodafone.de" user="null" server="null" password="null" proxy="null" port="null" mmsproxy="null" mmsport="null" mmsprotocol="null" mmsc="null" type="default" />
<apn name="Vodafone DE-MMS" numeric="26202" mcc="262" mnc="02" apn="event.vodafone.de" user="null" server="null" password="null" proxy="null" port="null" mmsproxy="139.7.29.17" mmsport="80" mmsprotocol="null" mmsc="http://139.7.24.1/servlets/mms" type="mms" />
<apn name="Internet móvil" numeric="21401" mcc="214" mnc="01" apn="airtelwap.es" user="wap@wap" server="null" password="wap125" proxy="null" port="null" mmsproxy="null" mmsport="null" mmsprotocol="null" mmsc="null" type="default" />
<apn name="MMS VODAFONE" numeric="21401" mcc="214" mnc="01" apn="mms.vodafone.net" user="wap@wap" server="null" password="wap125" proxy="null" port="null" mmsproxy="212.73.32.10" mmsport="80" mmsprotocol="null" mmsc="http://mmsc.vodafone.es/servlets/mms" type="mms" />
<apn name="Vodafone NL" numeric="20404" mcc="204" mnc="04" apn="live.vodafone.com" user="vodafone" server="null" password="vodafone" proxy="192.168.251.150" port="8799" mmsproxy="192.168.251.150" mmsport="8799" mmsprotocol="null" mmsc="http://mmsc.mms.vodafone.nl/" type="*" />
<apn name="Vodafone UK" numeric="23415" mcc="234" mnc="15" apn="wap.vodafone.co.uk" user="wap" server="null" password="wap" proxy="null" port="null" mmsproxy="212.183.137.12" mmsport="8799" mmsprotocol="null" mmsc="http://mms.vodafone.co.uk/servlets/mms" type="*" />
<apn name="Swisscom PS" numeric="22801" mcc="228" mnc="01" apn="gprs.swisscom.ch" user="null" server="null" password="null" proxy="192.168.210.1" port="8080" mmsproxy="null" mmsport="null" mmsprotocol="null" mmsc="null" type="default" />
<apn name="Swisscom MMS" numeric="22801" mcc="228" mnc="01" apn="event.swisscom.ch" user="null" server="null" password="null" proxy="null" port="null" mmsproxy="192.168.210.2" mmsport="8080" mmsprotocol="null" mmsc="http://mms.natel.ch:8079" type="mms" />
</apns>

In ieder geval werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shigella2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 15:35
Ik heb een Legend en heb mbv deze post mijn MMS aan de praat gekregen, waarvoor veel dank!

Nog even samenvattend:

- 'APN Backup & Restore' programma van Ritesh Sahu van de Market geinstalleerd (gratis)
- Telefoon aan de compu gehangen (diskdrive modus)
- XML bestand dat op deze post staat opgehaald en geplaats in map "ApnBackupRestore" op de sd kaart
- Alle APN's op de telefoon met de hand verwijderd
- Open 'APN Backup & Restore' programma en kies restore en kies dan het Vodafone.xml bestand
- Als ik dan de APN wil openen krijg ik de foutmelding 'De toepassing Instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw'.
- Geen paniek
- Herstart je telefoon
- Open 'APN Backup & Restore' programma en kies delete APNs
- Kies opnieuw voor restore APN en kies opnieuw Vodafone.xml
- Nu werkt alles! (Bij mij in ieder geval)

Nogmaals dank!

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66119

shigella2009 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:50:
Ik heb een Legend en heb mbv deze post mijn MMS aan de praat gekregen, waarvoor veel dank!

Nog even samenvattend:

- 'APN Backup & Restore' programma van Ritesh Sahu van de Market geinstalleerd (gratis)
- Telefoon aan de compu gehangen (diskdrive modus)
- XML bestand dat op deze post staat opgehaald en geplaats in map "ApnBackupRestore" op de sd kaart
- Alle APN's op de telefoon met de hand verwijderd
- Open 'APN Backup & Restore' programma en kies restore en kies dan het Vodafone.xml bestand
- Als ik dan de APN wil openen krijg ik de foutmelding 'De toepassing Instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw'.
- Geen paniek
- Herstart je telefoon
- Open 'APN Backup & Restore' programma en kies delete APNs
- Kies opnieuw voor restore APN en kies opnieuw Vodafone.xml
- Nu werkt alles! (Bij mij in ieder geval)

Nogmaals dank!

Mark
super mark!!! eindelijk werkt het bij mij ook, ik wist niet dat ik eerst alles met de app moest verwijderen, ik deed het handmatig, werkte niet, en nu gedaan zoal jij hebt beschreven en tadaaaaaaa!! ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:04
Super dat was net wat ik zocht!
Ik kon trouwens niet in het apn instellingen menu komen om ze te verwijderen, liep steeds vast.
Maar via de Backup & Restore app waren ze ook te verwijderen en het werkt nu goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerdt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-01 19:04
net bovenstaande geprobeerd maar mijn desire komt met de volgende meldingen:

"Message send succesfull"
"Unable to send message. Service denied."

Die eerste melding lijkt dus onterrecht te zijn omdat er niets gestuurd word. De tweede melding vind ik vreemd; wie bepaald dat de 'service denied' is?.

Beide berichten komen overigens tegelijk binnen direct na het verzenden van een MMS. Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Iemand die dit al werkend heeft gekregen met Vodafone Zakelijk?

De volgende stappen hielpen niet om MMS te kunnen ontvangen:
- Alle APN's verwijderd, XML geïmporteerd
- Alle APN's verwijderd, APN's hersteld naar standaard
- Alle APN's verwijderd, de standaard office.vodafone.nl-APN (#20404) in de XML aangepast en die geïmporteerd

Sterker nog, behalve wanneer de standaard-APN's erin staan, heb ik niet eens internet op m'n Desire. Iemand nog een idee? Anders ga ik morgen wel weer verder knutselen :)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Anoniem: 384020

Ik heb APN Backup & Restore als App op mijn Legend gezet. Map aangemaakt ApnBackupRestore. Daarin het vodafone.xml gekopieerd. Via APN Backup & Restore overige APN gedeleted. Kan alleen de vodafone.xml niet via restore beschikbaar maken. Nu geen internetverbinding meer op mijn Legend

Ik heb nu via instellingen/draadloos en netwerken/mobiele netwerken/namen toegangspunten standaard instellingen hersteld.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 384020 op 18-11-2010 16:48 ]

Anoniem: 384020

HET WERKT. Volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hergaarden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
helemaal top!!!!

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 17:20
Anoniem: 360699 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:47:
[...]

Hi!

Ik heb een Legend btw..

Groeten, Romano
Ik heb de oplossing hiervoor gevonden:

Als je goed kijkt zoekt ApnBackupRestore op de SD kaart naar de map sdcard/ApnBackupRestore/ folder , waarbij tussen de laatste slash en "folder" een spatie zit! Aansluiten op PC dus en maak in de map ApnBackupRestore een map met de naam "[spatie]folder" en plaats hierin het Vodafone.xml bestand. Nu laadt de app het bestand wel.

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 14:34
Bij mij heeft het niet geholpen. Kan helaas nog steeds niet MMSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413311

OMG.
Ik word helemaal gek!
Heb ik alles al 3 keer gedaan, denk ik: nu MOET het lukken...
Probeer ik een mms te versturen, zegt m'n telefoon dat ie EN wel verstuurd heeft EN niet verstuurd heeft (dienst weigert)............................ :| en de mms is niet verstuurd... oh my oh my...
help???????????????????????????????
Pagina: 1