PS5 User ;-) ...
Plz let us knowsupernova schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:02:
Heb mijn Draytek Vigor2130 als vervanger van de EB draaien... Internet en TV doen het prima.. Kan alleen telefoon nog niet testen. Die doet het nog niet...
Eigenlijk heel simpel..
Bij WAN / Mulit-VLAN de volgende instellingen gebruikt.
WAN VLAN ID = 6
Bridge1 = Enabled ID=4 P2 en P3 geselecteerd. (LAN poorten 2 en 3 voor TV)
Bridge2 = Enabled ID=7 P4 (LAN poort 4 voor EB, nog testen)
Verder heb ik eingenlijk niets ingesteld... TV doet het perfect... tot nu toe..
EDIT/ Oh ja en de volgende is uitgezet. "WAN Connection Detection" onder WAN -> Internet connection op "Disabled"
[ Voor 10% gewijzigd door supernova op 26-07-2011 14:50 ]
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
Heeft het modem ook nog voip onboard? dan heb je heb je geen KPN modem meer nodig.supernova schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:02:
Heb mijn Draytek Vigor2130 als vervanger van de EB draaien... Internet en TV doen het prima.. Kan alleen telefoon nog niet testen. Die doet het nog niet...
Helaas niet, zou erg mooi zijn... Maar hij moet er wel zijn in de serie. Alleen ik heb hem zonder VIOP..Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:47:
[...]
Heeft het modem ook nog voip onboard? dan heb je heb je geen KPN modem meer nodig.
PS5 User ;-) ...
Anders nog een idee voor een Siemens IP telefoon of nog anders een SIP terminal (Netgear TA612V of D-Link DVG-2001)supernova schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:49:
Helaas niet, zou erg mooi zijn... Maar hij moet er wel zijn in de serie. Alleen ik heb hem zonder VIOP..
Even een vraag van mij: Wie weet hoe/wanneer de 10 HD zenders die KPN aan het basispakket heeft toegevoegd sinds begin juli, ook voor ons Tweak klanten te zien zijn? Info van SD is zeer helder, oftewel ik had een zekere mijnheer WeetNiets aan de telefoon.
Misschien iets voor later, alleen nu even wat problemen.. Spanning er af geweest van de motorola... En nu is hij al 20 minuten bezig met downloaden.... Dat even afwachten.. Heb al gehad dat hij het niet meer deed..chocka schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:12:
[...]
Anders nog een idee voor een Siemens IP telefoon of nog anders een SIP terminal (Netgear TA612V of D-Link DVG-2001)[.
Dus of TV goed werkt via de draytek, dat moet ik dus nog even bekijken.. Het internet doet het perfect in ieder geval...
Update: staat al 20 minuten extra bezig met het binnen halen van de EPG gids...
Update2: Uiteindelijk klapt hij er uit.. Het gaat dus voor de TV niet werken met de Vigor2310. Dus back to the EB...
[ Voor 12% gewijzigd door supernova op 26-07-2011 16:40 ]
PS5 User ;-) ...
[ Voor 22% gewijzigd door chocka op 26-07-2011 18:12 ]
chocka schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:06:
Of toch maar een echte layer 2 switch ertussen zoals bvb SLM2005/8 of meteen een deftige Fritzbox 7390?!
PS5 User ;-) ...
[ Voor 16% gewijzigd door chocka op 27-07-2011 08:51 ]
Wil je met meer toestellen bellen dan moet je Hardware NAT op Disabled zetten en dan zakt de doorvoer naar 60 Mbps
1. 10 HD zenders gratis
2. Opname pakket (op alle non-harddisk decoders opnemen en afspelen, gratis bij 50Mbit)
3. Twee setop boxen gratis
Dan ook nog een jaartje korting maar zelfs daarna goedkoper dan Tweak met 2 boxen en HD of harddisk.
Zijn er al geluiden dat delen bij Tweak (KPN TV) worden doorgevoerd? Bijvoorbeeld de HD zenders.
Maak daar "en meteen" vanchocka schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:06:
Of toch maar een echte layer 2 switch ertussen zoals bvb SLM2005/8 of meteen een deftige Fritzbox 7390?!
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Heb hem er zo wie zo uit gehaald. Het werkt niet met de TV... Als alles ingesteld is en je vervangt de EB door de 2130, dan werkt de TV wel. Maar ga je naar 'Mijn Info' toe, dan doet hij het niet.xost schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:35:
Wil je gaan bellen met VoIP over een 2130, kijk dan wel erg uit. Met hardware NAT op Enabled (voor de hoge doorvoersnelheden) kun je maar met 1 VoIP telefoon / ATA erachter bellen.
Wil je met meer toestellen bellen dan moet je Hardware NAT op Disabled zetten en dan zakt de doorvoer naar 60 Mbps
Hij geeft dan na een paar uur een time out.. Ook als de spanning er af is geweest, kan de setup box niets meer. TIjdens het zoeken naar de EPG gids komt hij na meer dan 1 uur met een time out, kan geen connectie maken.
Dus geen 2130...
PS5 User ;-) ...
Weet je wel zeker dat je de 2130 zo hebt ingesteld dat VLAN 4 is ge-bridged met een aparte ethernetpoort? En dat die ethernetpoort dan niet meer in de LAN bridge hangt? Verder kan je nog kijken naar bepaalde IGMP settings. Zo moet "igmp snooping" uit staan.
[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 27-07-2011 11:38 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ja... En op zich doet de tv het ook , alleen de extra functies werken niet... Had 2 poorten gepakt voor TV via Bridged....eymey schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:37:
En toch moet het ook daarmee kunnen.....
Weet je wel zeker dat je de 2130 zo hebt ingesteld dat VLAN 4 is ge-bridged met een aparte ethernetpoort? En dat die ethernetpoort dan niet meer in de LAN bridge hangt? Verder kan je nog kijken naar bepaalde IGMP settings. Zo moet "igmp snooping" uit staan.
PS5 User ;-) ...
Ze laten de technische dienst contact met mij opnemen...
Bedanktchocka schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:51:
@DONNL: Van harte proficiat!
Dit zou wel gunstig zijn..jnr24 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:37:
Hebben jullie gezien wat KPN Glas tegenwoordig allemaal aanbiedt?
1. 10 HD zenders gratis
2. Opname pakket (op alle non-harddisk decoders opnemen en afspelen, gratis bij 50Mbit)
3. Twee setop boxen gratis
Dan ook nog een jaartje korting maar zelfs daarna goedkoper dan Tweak met 2 boxen en HD of harddisk.
Zijn er al geluiden dat delen bij Tweak (KPN TV) worden doorgevoerd? Bijvoorbeeld de HD zenders.
Ter overbrugging heb ik ADSL voor 1 maand van Alice, deze is al opgezegt per 31 Juli 2011. 1-2 Juli met Tweak gebelt, deze geven aan dar R+ meldn dat de lijn bezet is. Dat klopt, geef ik aan, had ik ook in het commentaar gezet, hoe komisch, want ik zit bij Tweak en ga naar Tweak.
Week later nog eens bellen, ik heb nog niets gehoord, echter nog steeds geeft KPN de lijn niet vrij.
18 juli aangegeven dat de tijd gaat dringen, dit omdat R+ ook nog moet gaan aansluiten/patchen. Vanaf dat moment bel ik om de 2 werkdagen. Tweak heeft mij tot op heden nog geen 1 keer gebeld, toch geven ze standaard bij elk gesprek aan dat ik wordt gebeld en op de hoogte wordt gehouden.
Ten einde raadt heb ik 21 juli een papiertje met mijn gevens onder de deur geschoven bij de POP in mijn wijk in Enschede waarop ik ben aangesloten, Met het verzoek mijn aansluiting te verwijderen en deze 'administratief' vrij te geven. Papiertje is maandag al weg, er zijn dus nog steeds dagelijks mensen in die POP ruimte.
Ik ben radeloos, dit omdat er 'voor mijn gevoel' bij een escalatie richting KPN toch binnen 1 a 2 dagen een fatsoenlijke reactie komt. Mijn hoop is nu eigenlijk gevestigt op een bijdehandhe Tweak en of R+ medewerker die mijn patch resoluut omzet (ook al zittie in KPN hardware) in R+
Iemand nog tips? Mischien @EyMey en of @Floor-is
Groetjes Tukker Tom
van Tweak KPN naar Lijbrandt ging bij mij zo te zien nog soepeler dan bij jou van Tweak naar Tweak
Er is wel 1 verschil met mijn situatie:
* Ik ben bij KPN als operator gebleven. Alleen de manier van WBA is veranderd maar iig maar 1 partij aan de operator kant.
* Jij gaat van KPN als operator naar Reggefiber en daar komt wellicht meer bij kijken. Echter, in mijn overstap tijd kon Tweak aan de KPN-kant behoorlijk actief te werk gaan om de lijn versneld 'afgebroken' te krijgen..... Dit MOET bij jou ook gewoon stap 1 zijn voordat Tweak je bij Reggefiber in kan schieten.
Anyway... triest om te zien dat het nog steeds huilen met de pet op is met overstappen. In het Almere topic ook al iemand die van XMS naar KickXL wil.... zelfde gez***
En bij allemaal is er 1 ding dat de providers met elkaar gemeen hebben: Ze wekken niet de indruk om de operators ook maar enigszins te pushen, laat staan jou op de hoogte te houden.
Is dit bij alle Tweak-klanten zo? En zo ja, ben ik de enige die zich hieraan irriteert?
Deze overbodige informatie levert verwarring op bij de mensen die mij bellen (denk aan Oma van 86) en wil ik dus verwijderd hebben. De helpdeskers van Tweak waren dat wel met mij eens en zouden de "voip-guru" vragen om het op te lossen.
Om een lang verhaal van mailwisselingen en telefoontjes kort te maken: volgens mij heeft de "voip-guru" er vandaag eindelijk echt naar gekeken. Zijn antwoord: Het Engelstalige wat u na uw eigen bericht hoort kunnen wij niet verwijderen. Dit is technisch onderdeel van de voicemaildienst."
Tweak gebruikt Asterisk als voip-software. Als ik even Google vind ik al heel snel op:
http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+cmd+VoiceMail
"s: The letter s, if present, causes the instructions ("Please leave your message after the tone. When done, hang up, or press the pound key.") to be skipped." Dat is precies wat ik wil!
Kortom als Tweak 1 letter toevoegt op de plek waar zij de Voicemail aanroepen, dan ben ik helemaal blij. Dat heb ik hen in de afgelopen maanden meerdere malen gemailed. Maar toch krijg ik dan vandaag doodleuk het antwoord dat het niet mogelijk is bla bla bla .....
Zijn er hier mensen die met Asterisk werken? Zie ik het gewoon te simpel, of maakt Tweak zich er hier veel te gemakkelijk vanaf?
Ik ben ook overgestapt van Tweak KPN naar Tweak R+ ik heb in totaal 2 weken zonder internet gezeten via de glasvezel, ik heb in de tussen tijd ziggo genomen want deze kun je per maand verlengen, misschien kun je je internet ook bij Alice verlengen per maand.onedutch schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:41:
Groot overstap drama van Tweak KPN glasvezel naar Tweak R+ glasvzel. Baal enorm kastje naar kastje, ben ook Olie dom dat ik niet eerder hier op het forum mijn bevindingen deel.
..........................................................
Groetjes Tukker Tom
Ik heb de gehele overstap geregeld met behulp van de IRC kanaal van Tweak.
Zo is het bij mij gegaan misschien heb je er wat aan:
Tweak heeft mijn KPN verbinding af laten sluiten (in overleg dat ik per direct afgesloten wordt dit heeft 2 weken geduurd). In de tussen tijd vlak voor dat ik afgesloten zou worden. In overleg via IRC heb ik mij zelf Aanmelden als geheel nieuwe klant bij Tweak via de Website om het proces sneller te laten verlopen.
Deze persoon heeft alles netjes in de gaten gehouden zodat alles goed verliep.
* Binnen 2 weken had ik internet met TweakR+ 100/100 daarna duurde het 1.5 maand voordat ik mijn R+200/200 had.
Ik woon in Enschede en was een van de eerste 5 mensen met een 200/200 Abonnement in Enschede via het Reggefiber netwerk.
Tweak voldoet in ieder geval aan de snelheden, daar mankeert niks aan.
Wat wel een tegenvaller is is het feit dat de TV-decoder niet volledig is uit te zetten, anders is alles weer weg en kost het opstarten een half uur vanwege installatie. Kan dát nou niet anders?
En ik blijf het jammer vinden dat KPN de USB poorten van de Experiabox vernaggelt in hun software. Nu is er niets mee te beginnen.
Ik weet echter niet of en wanneer dit ook voor Tweak klanten wordt doorgevoerd en of de oudere modellen (1900 en 1960) dit ook gaan krijgen.
Op mijn 1960 is dit al van toepassing. Heb net een cold boot gegeven en de opstart was zeer kort te noemen, dus waarschijnlijk de gestelde 1.5 minuut. Daarna kon ik meteen TV kijken en kwam er in de zwarte balk te staan dat EPG in de achtergrond geladen wordt. Ook vond ik dat de 1960 beduidend beter reageert dan ooit te voren.eymey schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:30:
@sypie: Het trage opstarten van de TV settopbox is binnenkort verleden tijd. KPN is voor de 1903 (zonder harddisk) en de 1963 (met harddisk) bezig met nieuwe firmware waardoor de box ong. 1,5 minuut na een 'koude start' klaar is om TV te kijken. EPG wordt op de achtergrond gedownload.
Ik weet echter niet of en wanneer dit ook voor Tweak klanten wordt doorgevoerd en of de oudere modellen (1900 en 1960) dit ook gaan krijgen.
@DennisPiet: Wat betreft de voicemail bij Tweak, idd niet fijn dat die in engels is, maar aangezien het gratis is, zal Tweak daaraan niets doen.
[ Voor 7% gewijzigd door chocka op 27-07-2011 17:25 ]
Is het niet mogelijk voicemail van tweak uit te zetten en zo'n toestel te nemen?
Ik ben zeer blij met de nieuwe firmware voor de 1960, er zit alleen het merkwaardigheidje in dat ik hem tijdens het laden van de programmagids op standby moet zetten en weer aan moet zetten om beeld te krijgen.chocka schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:22:
[...]
Op mijn 1960 is dit al van toepassing. Heb net een cold boot gegeven en de opstart was zeer kort te noemen, dus waarschijnlijk de gestelde 1.5 minuut. Daarna kon ik meteen TV kijken en kwam er in de zwarte balk te staan dat EPG in de achtergrond geladen wordt. Ook vond ik dat de 1960 beduidend beter reageert dan ooit te voren.
@DennisPiet: Wat betreft de voicemail bij Tweak, idd niet fijn dat die in engels is, maar aangezien het gratis is, zal Tweak daaraan niets doen.
Daar heb ik hier geen last van... Werkt perfect.. Maar heb ze ook pas sinds maandag.joop99 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:49:
[...]
Ik ben zeer blij met de nieuwe firmware voor de 1960, er zit alleen het merkwaardigheidje in dat ik hem tijdens het laden van de programmagids op standby moet zetten en weer aan moet zetten om beeld te krijgen.
Maar iets anders, zijn er meer mensen die na het opleveren van de vebinding en het aangeven tijdens de bestellingen dat men HD en het Plus pakket wil hebben, het niet werkt.
Ze geven aan dat het klopt met mijn aanvraag en dat ze het door hebben gezet naar de technische dienst, alleen heb ik nog steeds de extra zenders niet.
PS5 User ;-) ...
Het is op Asterisk nauwelijks werk om dit te vervangen of voicemails uit te schakelen. Erg vreemd
Ik heb bij mijn bestelling het HD pakket erbij genomen, en die was bij levering ook gelijk actief...supernova schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:08:
[...]
Daar heb ik hier geen last van... Werkt perfect.. Maar heb ze ook pas sinds maandag.
Maar iets anders, zijn er meer mensen die na het opleveren van de vebinding en het aangeven tijdens de bestellingen dat men HD en het Plus pakket wil hebben, het niet werkt.
Ze geven aan dat het klopt met mijn aanvraag en dat ze het door hebben gezet naar de technische dienst, alleen heb ik nog steeds de extra zenders niet.
Dan zal het bij mij wel weer fout gaan.. Ook me telefoon doet het nu niet.. Geeft bij elk nummer wat ik bel in gesprek aan.... Hoop dat het niet zo blijft.....RonnieB82 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:58:
[...]
Ik heb bij mijn bestelling het HD pakket erbij genomen, en die was bij levering ook gelijk actief...
PS5 User ;-) ...
Nee, je begrijpt mij verkeert. Dat het voicemailmenu (wat je bereikt met *51 zeg maar) in het engels is boeit mij helemaal niet.chocka schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:22:
Maar als mijn Oma mijn voicemail aan de lijn krijgt hoort zij: "Hallo, dit is de voicemail van Dennis & Maaike, spreek wat in na de piep en dan bellen wij je misschien wel terug" ... tot zover snapt zij het nog, maar dan .... ineens een wildvreemde vrouw: "Please leave your message after the tone. When done, hang up, or press the pound key." En dan is mijn oma totaal in de war en hangt ze van schrik op.
Ik heb Tweak niet gevraagd om die tekst te vertalen, maar om die achterwege te laten. In Asterisk is dat naar mijn weten te doen met het toevoegen van 1 letter. Maar schijnbaar is dat teveel moeite, of heel misschien heeft Tweak een compleet afwijkende Asterisk-implementatie waarbij dit echt technisch compleet onmogelijk is ?
Dat leek mij ook. Die Nederlandse stemmen zijn inderdaad makkelijk te scoren. Maar aan de andere kant gaf Tweak wel aan dat zij binnen enkele maanden hun complete voicemail systeem willen vervangen, dus op zich snap ik wel dat ze daar nu geen tijd/geld in willen steken. Alleen dat het toevoegen van 1 letter in de config nog te veel moeite is, dat snap ik dan weer niet.xost schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:48:
Het is voor Tweakers nauwelijks werk om deze stemmen in het Nederlands te zetten, ze zijn zelfs gratis (of voor enkele tientjes) te krijgen in het Nederlands!!
Het is op Asterisk nauwelijks werk om dit te vervangen of voicemails uit te schakelen. Erg vreemd
Het toevoegen van 1 letter in een config is nooit veel werk, het testen en implementeren wel, ga ervan uit dat een dergelijke klus die maar 5 minuten lijkt te kosten in de praktijk bij implementatie minimaal een paar manweken kost (en dan hebben we het niet eens over de doorlooptijd). Als Tweak met aanpassingen in hun telefonieomgeving bezig is (en daar lijkt het wel op: aanpassing voicemail, uitfasering VoDSL) dan zal dit er niet tussendoor kunnen.DennisPiet schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:22:
[...]
Dat leek mij ook. Die Nederlandse stemmen zijn inderdaad makkelijk te scoren. Maar aan de andere kant gaf Tweak wel aan dat zij binnen enkele maanden hun complete voicemail systeem willen vervangen, dus op zich snap ik wel dat ze daar nu geen tijd/geld in willen steken. Alleen dat het toevoegen van 1 letter in de config nog te veel moeite is, dat snap ik dan weer niet.
In een zakelijke omgeving met betalende klanten (of interne klanten) doe je dat dus niet zo maar ff. Maar dat leer je als je zelf pas enkele maanden ergens op een beheer functie zit
Verwijderd
Ik zit nu al 2 mnd bij Tweak en nog steeds niks van mijn netbook. Als ik bel krijg ik steeds een ander verhaal te horen.Jan Driebeen schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 01:31:
[...]
Ik heb 28 mei 50/50 besteld, ben 1 juli aangesloten en heb ook nog geen netbook gezien. Volgens Tweak-medewerker komt deze pas na de 1e factuur (heb ik ook nog niet gehad omdat VOIP niet werkt)
Snelheid internet (draadloos) vind ik prima (Almere):
[afbeelding]
Telefoon:
VOIP werkt nog steeds niet, kan niet bellen / gebeld worden via vaste lijn
KPN digitale TV:
Ik zie geen verschil tussen HD-zenders en de gewone zenders (bijv. kanaal 2 en 702). Zat hiervoor bij UPC, HD-beeld was stuk scherper. Hopelijk is dat in november opgelost als er een hogere bitrate voor HD is en er nieuwe apparatuur is geinstalleerd in het netwerk
Voor de rest werkt alles behalve mijn internet speed is niet zoals het hoort. Moet ze daar nog over bellen. Maar dit is m'n eerste en laatste keer als klant bij hun. Ik dacht dat UPC erg was maar hun zijn erger!!!

Communicatie is ook iets waar heul veul SD's nog iets van kunnen leren...Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:38:
[...]
Ik zit nu al 2 mnd bij Tweak en nog steeds niks van mijn netbook. Als ik bel krijg ik steeds een ander verhaal te horen.
Voor de rest werkt alles behalve mijn internet speed is niet zoals het hoort. Moet ze daar nog over bellen. Maar dit is m'n eerste en laatste keer als klant bij hun. Ik dacht dat UPC erg was maar hun zijn erger!!!

Mijn aansluiting is redelijk vlekkeloos gegaan. Glas was al aanwezig in de meterkast uiteraard, en ben 3 weken na aanvraag aangesloten.
TV, Internet en telefonie werken zonder problemen, en ik werd door de SD snel geholpen toen ik mijn ontvanger voor de TV ging instellen (Ik had abonneenummer en pin niet bij de hand).
Snelheid is ook top, ik trek met newsbin de volledige 50mbit vanaf de tweak servers.
Zit nu op m'n cisco switch te wachten, zodat ik zelf mijn vlans kan lostrekken, en een cisco ASA router kan gebruiken.
Verwijderd
Voor iedereen die het nog niet weer hier het overzicht van de update. (bron itv forum van KPN)chocka schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:22:
[...]
Op mijn 1960 is dit al van toepassing. Heb net een cold boot gegeven en de opstart was zeer kort te noemen, dus waarschijnlijk de gestelde 1.5 minuut. Daarna kon ik meteen TV kijken en kwam er in de zwarte balk te staan dat EPG in de achtergrond geladen wordt. Ook vond ik dat de 1960 beduidend beter reageert dan ooit te voren.
Snellere reboot
De nieuwe software maakt het herstarten van de tuner veel sneller. Nu duurt het gemiddeld nog zo'n 7 minuten voor de tuner weer is opgestart met deze software update wordt deze tijd terug gebracht tot 2 á 3 minuten.
Dit is mogelijk doordat de software op de achtergrond de programma gids (EPG) gaat laden. De eerste 5 minuten is het menu en de programma info nog niet beschikbaar. Wanneer van toepassing wordt dit duidelijk aangegeven met een melding in de mini-EPG balk en een pop up wanneer er op de menu knop wordt gedrukt.
Herhaald opnemen
Deze functionaliteit was al reeds beschreven in de handleiding maar nu is de functionaliteit er dan ook: herhaald opnemen.
In de handleiding staat uitgelegd hoe dit werkt. Je kunt in het opname menu aangeven dat je een bepaalde opname bijvoorbeeld elke week wilt herhalen. Deze optie werkt voor iedereen met een harddisk tuner.
Voor de mensen die geen handleiding (meer) hebben waar de herhaald opname functie in staat beschreven de handleiding kan hier worden gevonden: http://www.kpn.com/prive/...ieve-tv-handleidingen.htm (zie hoofdstuk 4.3 van de 1963 handleiding)
Pay per view
Met deze software wordt de mogelijkheid ingebouwd om 'on demand' een programma te kijken. Bijvoorbeeld 1 voetbal wedstrijd kijken zonder dat je een abonnement moet afsluiten. Deze functionaliteit zit nu al in de software maar zal pas later gebruikt gaan worden.
---------------
Opmerkingen:
Herhaald opnemen kan alleen tot 24.00 uur op dezelfde dag dus niet van bijv 23.00 tot 01.00 uur
menu, opnames, tijdopname - hier is de opname in te stellen
herhaald gepland d.m.v blauwe knop werkt niet
Nu afwachten wanneer tweak de hd zenders in het basis pakket gaat doen
Ik heb de hele rij ingetikt, maar nergens krijg ik op de Tweak-site te zien dat ze kunnen leveren. (ondanks dat reggefiber wel aangeeft dat tweak kan leveren) Heb Tweak eens een mailtje gestuurd met de vraag of ze iets meer kunnen zeggen.....xost schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 07:43:
[...]
En als je de postcode check doet met het huisnr van de buren?
Ik kreeg dezelfde melding in Enschede destijds, bleek dat m'n huisnummer niet aanhun database was toegevoegd
Iemand anders in Hoogland die wel tweak heeft??
Ja, maar ook alleen maar KPN.... Geen Reggefiber...kuwerti schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:01:
[...]
Ik heb de hele rij ingetikt, maar nergens krijg ik op de Tweak-site te zien dat ze kunnen leveren. (ondanks dat reggefiber wel aangeeft dat tweak kan leveren) Heb Tweak eens een mailtje gestuurd met de vraag of ze iets meer kunnen zeggen.....
Iemand anders in Hoogland die wel tweak heeft??
PS5 User ;-) ...
Mooi klaar mee.....
Hier had ik niks over gehoord, zijn zeker alleen voor de nieuwe klanten?jin schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:18:
Tweak heeft momenteel grote problemen met het leveren van de m532 (settiopbox met recorder)... ze hebben geen idee wanneer ze deze binnen krijgen.... leverancier kan niet "leveren"...
Mooi klaar mee.....
Ik zit nog met zo'n trage en energie vretende Motorola 1963.
Daar in tegen zal ik eerder mijn bedenkingen over de M532 hebben, lees in dit topic Lijbrandt: vragen en klachten, toch relatief veel klachten over die M532. En dan te weten wat dat je zoveel extra moet betalen voor die M532. Terwijl de Motorola's gratis worden geleverd.
Als ik op de blauwe knop klik om een programma op te nemen zie ik die optie niet.
Onder knop menu / opnames staat wel "herhaald gepland" maar dit is dan alleen een overzicht wat klaar staat om op te nemen.
Doe ik iets verkeerd of moet deze functie door de kpn verder uitgewerkt worden?
Weet je zeker dat je een 1963 hebt en niet een 1960? De 1963 (de nieuwe generatie met als kleine broertje de 1903) is juist beduidend sneller dan de oudere generatie Motorola settopboxen.
Eerder vond ik het Amino platform van GHM een zegen, maar sinds de 1903 en 1963 uit zijn en er ook nieuwe snellere firmware voor is begin ik die mening, zoals Chocka ook al suggereert, aardig te herzien.
Vooral de PVR van GHM, de m532, heeft ontzettend veel problemen. Hij is best snel maar werkt gewoon onbetrouwbaar met opnemen e.d. Dat heb ik met de Motorola, toen ik nog KPN had en later Glasvezel van Tweak, nog nooit mee gemaakt.
Verwijderd
menu, opnames, tijdopnamegoldvinger schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:29:
Met de nieuwe software start de box inderdaad sneller op. Alleen het herhaald opnemen werkt bij mij nog niet.
Als ik op de blauwe knop klik om een programma op te nemen zie ik die optie niet.
Onder knop menu / opnames staat wel "herhaald gepland" maar dit is dan alleen een overzicht wat klaar staat om op te nemen.
Doe ik iets verkeerd of moet deze functie door de kpn verder uitgewerkt worden?
hier is de opname in te stellen
Bedankt. Ik heb het gevonden.
Dit is een functie die ik erg miste.
Een goede update dit keer van kpn
Heb nog steeds geen HD zenders en wil even proberen om ze opnieuw in te stellen..
Maar ik k an het nog nergens vinden... Of ik kijk er over heen...
PS5 User ;-) ...
Bij Tweak zijn de gratis HD zenders zoals bij KPN het geval is, nog niet toegevoegd aan het basispakket. SD bellen heeft geen zin, want die weten niets. Heb al een DM naar Flooris gestuurd, mogelijk weet hij meer?supernova schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:03:
Heb nog steeds geen HD zenders en wil even proberen om ze opnieuw in te stellen..
Maar ik k an het nog nergens vinden... Of ik kijk er over heen...
[ Voor 26% gewijzigd door chocka op 29-07-2011 16:11 ]
Voor zover ik weet houdt eigenlijk geen enkele aanbieder van digitale TV hier rekening mee omdat het technisch en qua coördinatie gewoon erg lastig is te realiseren.
PDC/VPS-achtig iets zou te implementeren zijn door, daar waar de teletekst uit de VBI van de zender wordt getrokken, ook voor de PDC 1 of andere interface te maken op de middleware maar aangezien slechts weinig zenders dit doorgeven vraag ik me af hoeveel moeite men daar in wil steken.....
Het gaat ook niet om de gratis zenders, maar om de extra HD zenders die Tweak al wel door geeft van KPN.. Zelfs die kan ik, ondanks dat ik het heb aangegeven tijdens de bestelling, nog steeds niet ontvangen.chocka schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:08:
Bij Tweak zijn de gratis HD zenders zoals bij KPN het geval is, nog niet toegevoegd aan het basispakket. SD bellen heeft geen zin, want die weten niets. Heb al een DM naar Flooris gestuurd, mogelijk weet hij meer?
Vandaar dat ik mijn gegevens eens opnieuw wil invoeren.
PS5 User ;-) ...
Er ontgaat mij iets? Of ik begrijp het niet. Wat zijn deze "extra HD zenders" dan anders dan de HD zenders die KPN sinds begin juli aan het basispakket heeft toegevoegd?supernova schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:15:
[...], maar om de extra HD zenders die Tweak al wel door geeft van KPN.
Bedoel dus niet de gratis zenders die KPN aan het basis pakket hebben toegevoegd... Maar de HD zenders waar je nog voor moet betalen... Als optie... Andere keuze is er nog niet bij Tweak...chocka schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:22:
[...]
Er ontgaat mij iets? Of ik begrijp het niet. Wat zijn deze "extra HD zenders" dan anders dan de HD zenders die KPN sinds begin juli aan het basispakket heeft toegevoegd?
PS5 User ;-) ...
OK Die staan op zendernummers vanaf 701 ev, althans dat was bij wel zo toen ik vorig jaar een half jaar dat HD pakket heb gehad.supernova schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:25:
[...]
Bedoel dus niet de gratis zenders die KPN aan het basis pakket hebben toegevoegd... Maar de HD zenders waar je nog voor moet betalen... Als optie... Andere keuze is er nog niet bij Tweak...

Dat komt mischien omdat glashart de zenders doorgeeft en niet tweak?goldvinger schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:35:
Ik vraag me ook af wanneer tweak de gratis hd zenders gaan doorgeven. Kpn doet dit tenslotte al gratis. Zoveel moeite lijkt me dit niet om dit voor tweak om dit door te geven. En inderdaad de helpdesk zegt dat het wel gaat gebeuren maar als je dan vraagt per wanneer dan weten ze dat nog niet
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik heb het over de zenders die over het kpn netwerk wordt doorgegeven. (reggefiber)
Ik heb het dus niet over de tweak R+ abonnementen.
Tweak krijgt na mijn weten het signiaal door van kpn.
Kpn geeft nu hd zenders door aan hun klanten. Lijkt mij dat Tweak dit ook op korte termijn moet kunnen realiseren.
In de KPN variant met tv (er is er ook een zonder tv voor 37,50 per maand) zitten nu de Nederlandse zenders in hd. ik hoop dat dit binnenkort ook voor de bestaande abonnees geldt.
Het groene pakket ziet er als volgt uit met tv:
Standaard een 30 Mbit verbinding.
Sneller internet met 50 of zelfs 100 Mbit is mogelijk!
Synchrone verbinding: net zo snel versturen als ontvangen
Gratis glasvezelmodem en draadloos router.
Gratis basisinstallatie in de meterkast.
Onbeperkt aantal e-mail adressen.
Gebruik POP3, IMAP, Secure Webmail.
20GB eigen online opslagruimte. (documenten, foto's, website)
Geen extra kabels trekken om TV te kijken
Interactieve digitale televisie van KPN.
Gratis set-top box met HDTV mogelijkheden (Nederlandse HD zenders inbegrepen)
Live pauzeren en opnemen voor maar € 5,- per maand extra.
Standaard ruim 50 zenders, in haarscherp digitaal beeld
Optioneel met: meer zenders, HDTV, Sport1 en Eredivisie Live.
Standaard met Uitzending gemist en digitale videotheek.
Nu met gratis Devolo's waardoor u geen extra kabels meer hoeft te trekken!
Het zijn alleen geen maand abonnementen meer en opnemen gebeurt ook hier in het KPN netwerk voor 5 euro per maand extra.
edit: Ik heb de vraag of dit ook voor bestaande abonnees geldt maar bij de helpdesk neergelegd.
[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 30-07-2011 21:09 ]
Gisteren mijn eerste herhaald geplande opname ingesteld. Het gaat idd niet via de blauwe knop, wat het een beetje onhandig maakt. Daarnaast krijgt het opgenomen programma ook geen kenmerk, zodat zichtbaar in de EPG te zien dat die wordt opgenomen. Zo als dat wel het geval is bij opname via de blauwe knop. Verder wordt de EPG niet geraadpleegd voor info via de EPG, want als omschrijving krijgt die "opname [zender]", wel kan je zelf deze omschrijving aanpassen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 12:03:
menu, opnames, tijdopname
hier is de opname in te stellen
Wat ik nog wel ga uitproberen is in hoeverre je een foutmelding krijg als je tegelijkertijd een opname via de blauwe knop gaat uitvoeren. Ik veronderstel bij voorbaat dat deze er niet komt, doordat herhaald opnemen niet gekoppeld is aan de EPG. Maar dat zullen gaan zien.
Bovendien zag ik dat er optie bij is gekomen, "mijn info" Alwaar het weer; verkeer en nieuws kan bekijken. Bovendien kan je pakketten en je facturen bekijken. Maar nadat je bent ingelogd via je pincode, krijg je de melding dat deze services nog niet werken en voor meer informatie contact moet opnemen met een 0900 nummer van KPN (?) Mogelijk dat hierin nog iets aangepast moet worden zodat klanten weten dat ze Tweak zullen moeten bellen en niet KPN.
Ondanks dat ik de 2 dagen versie van uitzending gemist heb, blijft het mij bevreemden dat ondanks dat dan maar 2 dagen betreft, nog niet altijd alle uitzendingen betreft. Behalve dan dat alle journaals van ieder uur erbij staan, terwijl er toch ook een zender is die 24 uur journaal uitzend.
Echt duidelijker is de Tweak site er niet van geworden, want je krijgt nu alleen 30/50 mbit pakketten te zien op de eerste pagina. M'n vader snapte er ook al niks meer van (digibeet)
Nu hoor/lees ik wel dat de Amino 130 decoder die bij het HD abonnement geleverd wordt beter werkt. Weet iemand of het mogelijk is aan een losse Amino 130 decoder te komen? Kan er op de Tweak website geen info over vinden...
heb na 3 maanden zonder internet gezeten te hebben nu 50/50 via kpn-tweak.
Had het liever anders gezien (R+ Reggefiber) met alle kanalen gescheiden in het Genexis kastje. Amersfoort wordt blijkbaar gedomineerd door KPN.
En dus:
Heb ik een handleiding van Hermanvandrie gebruikt om m'n oude WRT54GS - je in te zetten tot ik mijn ALIX voorzien heb van een nieuwe flash.
Krijg nu op een poortje van m'n linksys vlan4 binnen en die gaat zo de experia box in.
Op die manier kan ik rustig tv staren.
Zat echter te denken dat ik het vlan 4 door m'n hele net heen wil hebben zodanig dat ik geen extra kabel naar boven hoef te trekken.
Kan dat zomaar? Of krijgt traffic uit het vlan 4 de mogelijkheid om intern LAN verkeer te benaderen.
Had nl. ergens gelezen dat iemand zijn port 3 (IPTV) gelust had naar poort 1+2+4.... en dat dat zou moeten werken.
Kan dat zomaar zonder consequenties of moet je ergens op letten voordat je dat doet?
Thanks
[ Voor 7% gewijzigd door Lekkerbek op 31-07-2011 13:14 ]
Amersfoort is Reggefiber gebied....Lekkerbek schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:11:
Hoi,
Had het liever anders gezien (R+ Reggefiber) met alle kanalen gescheiden in het Genexis kastje. Amersfoort wordt blijkbaar gedomineerd door KPN.
[ Voor 49% gewijzigd door White_Collar op 31-07-2011 13:51 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
@xost, dat lijkt me een mooie klus voor Tweak om op te lossen (nadat ze een keuze hebben gemaakt rond het leveren van de HD zenders...)xost schreef op zondag 31 juli 2011 @ 11:58:
@joop99
Echt duidelijker is de Tweak site er niet van geworden, want je krijgt nu alleen 30/50 mbit pakketten te zien op de eerste pagina. M'n vader snapte er ook al niks meer van (digibeet)
je moet per poort kiezen welk vlan je wilt gebruiken.Lekkerbek schreef op zondag 31 juli 2011 @ 13:11:
Hoi,
En dus:
Heb ik een handleiding van Hermanvandrie gebruikt om m'n oude WRT54GS - je in te zetten tot ik mijn ALIX voorzien heb van een nieuwe flash.
Krijg nu op een poortje van m'n linksys vlan4 binnen en die gaat zo de experia box in.
Op die manier kan ik rustig tv staren.
Zat echter te denken dat ik het vlan 4 door m'n hele net heen wil hebben zodanig dat ik geen extra kabel naar boven hoef te trekken.
Kan dat zomaar? Of krijgt traffic uit het vlan 4 de mogelijkheid om intern LAN verkeer te benaderen.
Had nl. ergens gelezen dat iemand zijn port 3 (IPTV) gelust had naar poort 1+2+4.... en dat dat zou moeten werken.
Kan dat zomaar zonder consequenties of moet je ergens op letten voordat je dat doet?
Thanks
Een optie is om meerdere vlan's over 1 kabel door te sturen (trunken), en dan door middel van een managed switch, de vlans pas aan het einde uit elkaar te trekken.
Punt is dat deze switches wel weer wat duurder zijn uiteraard.
Kan het dan zijn dat het in mijn wijk door KPN geregeld is? R+ had ik oorspronkelijk willen kiezen maar 2 weken voor het opgeleverd werd vielen er wat keuzes weg op tweak.nl en bleef kpn alleen over.
De meeste nieuwe gebieden zijn echter KPN
Nope, Amersfoort is compleet Reggefiber gebied. Echter heeft KPN haar eigen apparatuur in de pops hangen naast die van Reggefibereymey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:22:
Inderdaad. Volgens mij hangt het er ook in Amersfoort puur van af in welk gebied je woont (maar dat weet ik niet zeker). Er waren iig gedeelten van Amersfoort die al een paar jaar bezig waren met glasvezel (o.a. Zielhorst?). Kan me voorstellen dat daar Reggefiber ligt omdat die delen ook al jaren op de site van XMS vermeld worden.
De meeste nieuwe gebieden zijn echter KPN
Daarom vind ik het stiekem ergens wel jammer dat Tweak in Amersfoort niet de R+ abbo aanbied. Het kan wel namelijk.
Echter, nu ik er over na denk. Kan het best zijn dat in Amersfoort WGDO en WBA naast elkaar draaien.
[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 01-08-2011 09:51 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dat is bij mij dus ook... In gesprek.supernova schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:03:
[...]
Dan zal het bij mij wel weer fout gaan.. Ook me telefoon doet het nu niet.. Geeft bij elk nummer wat ik bel in gesprek aan.... Hoop dat het niet zo blijft.....
Brand VoIP lampje op de experiabox?
Bij mij is deze uit... Hiermee sinds oplevering (12 juli) aan het kloten..
Het lampje is wel aan. Maar alle normale vaste nummers gaan wel over, alleen de ontvanger hoort niets. Het enige wat ik kan bellen zijn 06 nummers..DonNL schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:14:
[...]
Dat is bij mij dus ook... In gesprek.
PS5 User ;-) ...
De zte (witte) experiabox ondersteunt dan ook geen VoIP van Tweak. Ik zit nog te wachten tot ze hem omruilen voor een thomson echter.DonNL schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:14:
[...]
Dat is bij mij dus ook... In gesprek.
Eerlijk gezegd begint het hele tweak-avontuur bij mij aardig op een drama te lijken. De vrijheid waarmee ze adverteren is er niet omdat ze gewoon door KPN met de rug tegen de muur gezet worden. En aan de servicedesk ligt het niet, daarover meer dan lof. Maar sommige problemen zijn gewoon irritant en zouden mijns inzien gewoon moeten werken:
De poorten op de experiabox werken niet met elkaar. De tv ziet de mediaserver pc niet en visa versa. Resultaat: zelf een switch tussen moeten zetten
Devolo's stotteren, en zelfs bij het doorgeven van gewone tv. Aan het stroomnetwerk ligt het niet, want nieuwbouwhuis. Devolo's hebben nieuwste firmware, en cockpit zegt dat de doorvoer rond de 115mb ligt. Devolo's lopen soms helemaal vast, zodat alle lampjes erop rood gaan branden.
Resultaat: fysieke kabel moeten trekken, dit is gezien mijn netwerkstructuur verre van ideaal.
VoIP doet het nog steeds niet. Nummer geeft gesprekstoon en lampje op experiabox brandt niet. KPN heeft de verkeerde EB opgehangen, deze zou deze één dezer dagen omgeruild moeten worden voor de thomson EB, met brakke interface.
Resultaat: Al meer dan een maand niet kunnen bellen of gebeld worden. Alles via mobiel dus hogere kosten terwijl ik wel moet betalen voor mijn abonnement
Nogmaals, allemaal te danken aan de brakke apparatuur van KPN. De devolo's werken voor geen meter en de EB is gewoon een kutding. Maar ik moet wel even gewoon betalen natuurlijk

Heb zelf de Thomson staan, maar ook daar werkt alles niet zo als het zou moeten. Vooral de telefoon en de TV HD zenders.Tarabass schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:25:
[...]
De zte (witte) experiabox ondersteunt dan ook geen VoIP van Tweak. Ik zit nog te wachten tot ze hem omruilen voor een thomson echter.
Eerlijk gezegd begint het hele tweak-avontuur bij mij aardig op een drama te lijken. De vrijheid waarmee ze adverteren is er niet omdat ze gewoon door KPN met de rug tegen de muur gezet worden. En aan de servicedesk ligt het niet, daarover meer dan lof. Maar sommige problemen zijn gewoon irritant en zouden mijns inzien gewoon moeten werken:
De poorten op de experiabox werken niet met elkaar. De tv ziet de mediaserver pc niet en visa versa. Resultaat: zelf een switch tussen moeten zetten
Devolo's stotteren, en zelfs bij het doorgeven van gewone tv. Aan het stroomnetwerk ligt het niet, want nieuwbouwhuis. Devolo's hebben nieuwste firmware, en cockpit zegt dat de doorvoer rond de 115mb ligt. Devolo's lopen soms helemaal vast, zodat alle lampjes erop rood gaan branden.
Resultaat: fysieke kabel moeten trekken, dit is gezien mijn netwerkstructuur verre van ideaal.
VoIP doet het nog steeds niet. Nummer geeft gesprekstoon en lampje op experiabox brandt niet. KPN heeft de verkeerde EB opgehangen, deze zou deze één dezer dagen omgeruild moeten worden voor de thomson EB, met brakke interface.
Resultaat: Al meer dan een maand niet kunnen bellen of gebeld worden. Alles via mobiel dus hogere kosten terwijl ik wel moet betalen voor mijn abonnement
Nogmaals, allemaal te danken aan de brakke apparatuur van KPN. De devolo's werken voor geen meter en de EB is gewoon een kutding. Maar ik moet wel even gewoon betalen natuurlijk
PS5 User ;-) ...
Dus als ik het goed begrijp, heb ik straks én nog steeds geen VoIP én een verouderde modem met brakke interface?supernova schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:43:
[...]
Heb zelf de Thomson staan, maar ook daar werkt alles niet zo als het zou moeten. Vooral de telefoon en de TV HD zenders.

Nee, dat niet. Heb de laatste versie van het Thomson modem, maar bij gaat het ook niet lekker bij Tweak.Tarabass schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:45:
[...]
Dus als ik het goed begrijp, heb ik straks én nog steeds geen VoIP én een verouderde modem met brakke interface?
Kan sinds mijn oplevering afgelopen maandag geen HD zenders ontvangen, zie ze gewoon geen eens. En de telefonie doet ook erg vreemd... Weten bij tweak ook niet wat er aan de hand is.
Alleen het Internet doet het perfect....
PS5 User ;-) ...
De HD zenders zijn inderdaad standaard bij alle nieuwe abonnementen. Tot nu wordt dit
nog niet doorgevoerd voor bestaande klanten. Wellicht dat hier in de toekomst
verandering in komt net zoals KPN. Maar voor op het moment is dit nog niet het geval.
Ik heb uiteraard de vraag gesteld wat de bedoeling is, of ik nu een opzegging en een nieuw abonnement moet aanvragen met alle kosten die dit voot Tweak oplevert (maar ik kan natuurlijk ook eens ergens anders gaan kijken).
Ik denk dat dit ook de voedingsbron is van de argwaan en bijna haat die men heeft naar grote bedrijven toe. Vaste klanten horen korting te krijgen, vaste klanten horen de nieuwe modems te krijgen, vaste klanten horen de zenders ook te krijgen. Maar ja..
Ik heb ze een mail gestuurd en een reactie gekregen waaruit blijkt dat de boodschap helder is....Tarabass schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:40:
Vroeger werd je als vaste klant nog gewaardeerd. Jij bent immers diegene die er voor zorgt dat een bedrijf bestaansrecht heeft.
.....
Dat nieuwe klanten middels acties wel eens goedkoper of beter kunnen krijgen lijkt me vrij logisch. Dit geldt voor bijna alles in de commerciele wereld en zelfs ook met bv. financiele producten.
Of het netjes is, is een tweede maar formeel ben jij gewoon akkoord gegaan met een bepaald p[akket tegen een bepaalde prijs.....
Klopt, ik ben ooit met die voorwaarden akkoord gegaan inclusief 1 maand opzegtermijn, aan hun dus nu de keuze:eymey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:43:
Tsja, ergens staan ze wat bestaande klanten betreft natuurlijk gewoon in hun recht. Jij hebt ooit getekend voor bepaalde voorwaarden en tarieven waar je toen bij je volle verstand mee akkoord gegaan bent.
Dat nieuwe klanten middels acties wel eens goedkoper of beter kunnen krijgen lijkt me vrij logisch. Dit geldt voor bijna alles in de commerciele wereld en zelfs ook met bv. financiele producten.
Of het netjes is, is een tweede maar formeel ben jij gewoon akkoord gegaan met een bepaald p[akket tegen een bepaalde prijs.....
- Ik zeg op en kijk rond en neem een nieuw abonnement (eventueel bij Tweak) met waarschijnlijk de nieuwe IPTV ontvangers (kortom zoals dit voor alle nieuwe klanten wordt gedaan). Dit kost Tweak relatief veel geld om dit te gaan leveren.
- Tweak gaat mij hetzelfde leveren als voor de nieuwe klanten, waarschijnlijk veel goedkoper maar zonder jaarcontract (maar hun prijzen zijn scherp, voor mij werkt e.a. dus de kans is redelijk groot dat ik dan blijf).
Als ik het gevoel heb benadeeld te worden, dan dien ik mijn conract uit en ga naar een andere provider. Maakt niet uit of het duurder is, dan is het wat mij betreft gedaan met tweak,
Peter
Hoe dan ook blijft het gewoon slordig van Tweak, op z'n zachtst gezegd, dat ze hier niet achteraan gaan en hier niet duidelijk over informeren.
Er zijn allerhande ontwikkelingen aan de gang bij KPN en Tweak lijkt hier gewoon niets mee te doen als ik jullie verhaal zo hoor.
Kan er verder niet te veel over oordelen.... zit al drie kwart jaar niet meer bij ze. Maar het is gewoon jammer te zien dat een toko die ooit helderheid en klantenservice hoog in het vaandel had staan nu zulke steken laat vallen. Erg jammer.
Ik heb ook niet veel met m'n huidige provider, Lijbrandt, maar bij Tweak lijkt er al helemaal nergens schot in te zitten. Jammer want ik had ooit gehoopt een reden te krijgen om bij ze terug te keren.
Bbv. ook in Almere abonnementen aanbieden op basis van KPN WBA+ in plaats van Wholesale Multiplay wat ze nu in KPN gebieden aanbieden. WBA+ zou betekenen dat je ook ook in KPN gebieden geen switch met VLAN's meer hoeft te hebben en je ook DVB-C en analoog van Glashart Media kan krijgen.
Klopt idd, maar het betreft hier een eenzijdige aanpassing van het zenderpakket welke niet gerelateerd is aan extra zenderpakketten. Zoals onlangs een aantal zenders (BBC) erbij zijn gekomen, wat ook zonder probleem door Tweak zo is doorgevoerd. Maar daar dat nu met de HD zenders plaats vind bij KPN, is Tweak vooralsnog althans niet te bereiken. En dat laatste bevreemd mij de situatie ten zeerste. Tenslotte is bij KPN het zelfs zo dat hierdoor het HD pakket 2.50 euro per maand goedkoper is geworden, omdat er aantal HD zenders aan het basispakket zijn toegevoegd.eymey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:43:
Daarnaast is het spijtig te noemen dat het WebCareTeam totaal niet meer actief is op deze topic. Zij kunnen op deze wijze makkelijk ons van info voorzien, maar helaas.
Bedoel je hiermee te zeggen dat Tweak ook zo iets Lijbrandt zal kunnen gaan doen (als ze dat willen?) Zal het ook niet kunnen zijn dat Tweak niet mag omdat een dergelijk contract niet met KPN hebben afgesloten?eymey schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:34:
Bbv. ook in Almere abonnementen aanbieden op basis van KPN WBA+ in plaats van Wholesale Multiplay wat ze nu in KPN gebieden aanbieden. WBA+ zou betekenen dat je ook ook in KPN gebieden geen switch met VLAN's meer hoeft te hebben en je ook DVB-C en analoog van Glashart Media kan krijgen.
[ Voor 23% gewijzigd door chocka op 02-08-2011 10:35 ]
Ook dit heeft niet geholpen....
ik begin toch wel te irriteren over hoe het loopt.
hoe zit het met beeindigen van het contract?
Bij algemene voorwaarden staat het volgende (Artikel 7, punt 3).
"Zowel de Contractant als Tweak zijn gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, indien de andere partij tekortschiet in de nakoming van een of meer van haar/zijn verplichtingen voor zover dit tekortschieten ontbinding rechtvaardigt. Behoudens als anders bepaald in deze Algemene Voorwaarden, dient eerst een schriftelijke aanmaning inhoudende een redelijke termijn om alsnog de verplichtingen na te komen te worden verzonden indien nakoming nog mogelijk is."
Natuurlijk moet Tweak dat kunnen. Lijbrandt (en nu bv. ook KickXL) bieden hun diensten gewoon conform het WBA+ wholesale product van KPN aan.chocka schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:09:
[...]
Bedoel je hiermee te zeggen dat Tweak ook zo iets Lijbrandt zal kunnen gaan doen (als ze dat willen?) Zal het ook niet kunnen zijn dat Tweak niet mag omdat een dergelijk contract niet met KPN hebben afgesloten?
Zie: http://www.kpnwholesale.c...gebruikers/televisie.aspx
Wat Tweak nu aanbiedt lijkt heel erg op het Wholesale Multi Play pakket. Wat Lijbrandt en KickXL aanbieden lijkt op het WBA Plus pakket.
Dat Tweak dit niet doet/niet gaat doen kan in mijn optiek (maar dat is puur mijn mening/speculatie) maar door 2 dingen komen:
1: Tweak zit onder de plak van een lang lopend Wholesale Multi Play contract met KPN
2: Ze hebben het zo druk met van alles en nogwat dat het introduceren van WBA plus abonnementen geen prio heeft bij ze.
Ik vind het een gemiste kans gezien de belangstelling die ik toch wel proef voor de R+ pakketten (op de plaatsen waar dat kiesbaar is). Op die manier zou Tweak in KPN-gebieden ook gewoon Tweak Fiber + (oid.) abbo's moeten introduceren.
Dát zou pas ultimate freedom zijn!
Ik heb een anysee gekocht maar die werkt niet goed met m'n huidige Ziggo abo (te zwak signaal), dus dit leek me wel een goed alternatief. Heeft er iemand ervaring met deze combi? Zover ik heb begrepen is het DVB-C signaal en zou het moeten werken.
Gaat niet werken, is encrypted IPTV, dat snapt je anysee niet.plakbandrol schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:59:
Ik zit erover te denken een abo te nemen bij KPN: http://www.kpn.com/glasve...internet-bellen-en-tv.htm
Ik heb een anysee gekocht maar die werkt niet goed met m'n huidige Ziggo abo (te zwak signaal), dus dit leek me wel een goed alternatief. Heeft er iemand ervaring met deze combi? Zover ik heb begrepen is het DVB-C signaal en zou het moeten werken.
KPN levert sowieso geen DVB-C en Tweak alleen als je een R+ of "blauw" abonnement kunt nemen.plakbandrol schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:59:
Ik zit erover te denken een abo te nemen bij KPN: http://www.kpn.com/glasve...internet-bellen-en-tv.htm
Dat niet alleen, die Anysee heeft sowieso geen ondersteuning voor IPTV. Zelfs als het niet encrypted zou zijn.Loekie schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 02:25:
[...]
Gaat niet werken, is encrypted IPTV, dat snapt je anysee niet.
KPN (en Tweak KPN / Tweak groen ) levert geoon geen analoog of dvb-c.
Extra Standaard Ontvanger € 4,- p/m
Extra Harddiskrecorder € 8,- p/m
Daarnaast staat de volgende verwarrende opmerking in het kopje van de extra diensten van het "groene" abonnement:
Digitale interactieve televisie is standaard bij de Glas alles-in-1 abonnementen, bij het 2Play abonnement is geen analoge TV mogelijk.
Klinkt mooi maar ik dacht dat er bij de KPN variant überhaupt geen analoge tv werd geleverd....
Hmm das jammer, zijn er andere aanbieders van glasvezel waarmee het wel zou kunnen? Reggefiber?Loekie schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 02:25:
[...]
Gaat niet werken, is encrypted IPTV, dat snapt je anysee niet.
Als je dit topic leest, of andere glasvezel-gerelateerde topics op dit forum, dan zal je zien dat er div. providers bestaan die ook nog gewoon een analoog signaal (en via die vezel ook digitaal onversleuteld dvb-c ) leveren. En die laatste moet je Anysee prima mee overweg kunnen.
Bovendien zijn in gebieden waar Tweak het blauwe pakket (R+) levert de IPTV streams ook unencrypted, naast het onversleutelde dvb-c signaal. Daar heb je dan nieteens een Anysee bij nodig... alleen wat kennis van netwerken e..d.
Tweak introduceert nieuwe glasvezel-abonnementen
Vanaf augustus lanceert Tweak nieuwe abonnementen voor internet, televisie en bellen via glasvezel. Naast het bestaande alles-in-1-pakket met digitale interactieve televisie bieden wij voortaan abonnementen met alleen internet en bellen. Daarnaast onderscheiden wij de netwerken van Reggefiber en KPN met de naam 'Blauw' en 'Groen'. De pakketten op beide netwerken zijn bovendien voortaan nagenoeg gelijk aan elkaar.
De inhoud van beide pakketten is als volgt:
Glas Internet en Bellen:
Internet tot 200 Mbit met gratis draadloze router
Voordelig vast bellen
Onbeperkt toegang tot Usenet van TweakNews
Glas Alles-in-1:
Internet tot 200 Mbit met gratis draadloze router
Interactieve Digitale Televisie met gratis ontvanger
Gratis draadloze verbindingsset
Voordelig vast bellen
Onbeperkt toegang tot Usenet van TweakNews
Met abonnementen voor alleen internet en bellen komen wij tegemoet aan de vraag van onze gebruikers. Door onze levergebieden een nieuwe naam te geven rekenen wij af met een oud probleem van onduidelijkheid in naamgeving.
De abonnementen met de naam 'Blauw' leveren wij via het netwerk van Reggefiber waar de groene abonnementen gebruik maken van het netwerk van KPN. Op beide netwerken leveren wij twee nagenoeg identieke producten. Is glasvezel bij u leverbaar dan kunt u via de postcodecheck achterhalen welke abonnementen bij u beschikbaar zijn. In sommige gebieden kunt u zelfs kiezen tussen 'Blauw' en 'Groen'.
Bestaande klanten kunnen natuurlijk overstappen op de nieuwe abonnementen. Hierbij gaat u een nieuw jaarabonnement aan. Neem voor overstappen contact op met onze servicedesk via info@tweak.nl.
[ Voor 14% gewijzigd door MeltedForest op 06-08-2011 11:00 ]
Ach als dat betekent dat ik naast de HD zenders ook een oude motorola 1960 zou kunnen inruilen en ook 20GB aan online opslag krijg dan vindt ik niet direct een slecht voorstel. Ik ga eens kijken of ik ze zo gek krijg...MeltedForest schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:00:
Lekker handig, weer een jaarabonnement. Daar zit toch niemand op te wachten (ik in ieder geval niet).
Die HD zenders krijg je zowieso, is een toevoeging van KPN uit waar Tweak geen zeggenschap over heeft (net als welke zenders er in het pakket vallen...)joop99 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:35:
[...]
Ach als dat betekent dat ik naast de HD zenders ook een oude motorola 1960 zou kunnen inruilen en ook 20GB aan online opslag krijg dan vindt ik niet direct een slecht voorstel. Ik ga eens kijken of ik ze zo gek krijg...
Zie hiervoor hun (wederom) vernieuwde site:
http://www.tweak.nl/consument/fiber.html
Punt 3 onder IP-TV van KPN:
Standaard ruim 50 zenders, de tien Nederlandse zenders in HD.
Let op: bij je nieuwe abbo heb je een looptijd van 1 jaar en GEEN eigen domein meer. Daarentegen wel 20GB aan online opslag en ik denk dat je de nieuwe 1963 kan vergeten....
Dit topic is gesloten.