Nu de glasvezel hier ook bijna beschikbaar is, wil ik weten of er al plannen zijn bij Tweak om alleen internet via glas te leveren?
Het lijkt er inmiddels op alsof Tweak op alle manieren de telefonie problemen icm de Thomson box stilzwijgt. Webcare laat al tijden niets meer van zich horen (ook niet via direct messaging, waarin het contact voorheen zo soepel verliep). De helpdesk ontkent het bestaan van bugs waarmee on-net telefonie onmogelijk is en vraagt je anders maar weer eens de lijn op de andere aansluiting te proberen en je modem te resetten. Op mijn verzoek om er op de website melding van te maken (aankomende klanten zouden immers op te hoogte moeten worden gesteld van eventueele haken/ogen van een Tweak Glas verbinding) wordt ook niet gereageerd, op welke manier dan ook. Wat wil Tweak daar eigenlijk mee bereiken? En in hoeverre zijn ze wettelijk verplicht om te zorgen dat zoiets gewoon werkt? Moet het dan echt zo ver komen dat er bepaalde gerechtelijke wegen moeten worden bewandeld om als klant te krijgen waarvoor je betaald?
[ Voor 14% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 07-08-2010 08:02 ]
https://www.avl.nl/
Het is voor mij een reden om nog even te wachten met overstappen van m'n Tweak ADSL naar een Tweak glasvezel verbinding. Mijn telefoon werkt nu prima via de KPN als ik overstap naar glasvezel dan ben ik bang dat ik grote problemen krijg met telefoon. Ik check dan ook de diverse glasvezel topics om te zien hoe het er voor staat. Ik ga er vanuit dat ik m'n huidige tel nummer kan porteren naar Tweak.
[ Voor 9% gewijzigd door Coenen op 07-08-2010 10:05 . Reden: nog wat toegevoegd ]
Als vaste telefoon echt belangrijk voor je is zou ik niet de overstap maken naar tweak glas samen met nummerportering van je huidige nummer. Als je dan toch echt glas wil kun je beter je telefoon bij kpn laten met een bel budget abo ofzo.
...
@Deathflower: Als ik er de energie voor kan opbrengen (wil eigenlijk m'n vakantiegevoel dat ik nog heb er niet mee verpesten) zal ik komende dagen nog wel eens proberen ze te pakken te krijgen.
En anders, ga ik me toch maar aanmelden bij Lijbrandt. Begin het onderhand ook wel een beetje zat te worden. Niet dat ik het bellen via Tweak veel nodig heb, maar ik houd gewoon niet van het idee dat een partij, ookal hebben ze het intern misschien super druk met iets, ineens zich zo gaat opstellen.... en problemen stilzwijgt.
Dit in combinatie met het feit dat Lijbrandt wel aan mijn (technische) wensen kan voldoen op de plek waar ik woon.....
En anders, ga ik me toch maar aanmelden bij Lijbrandt. Begin het onderhand ook wel een beetje zat te worden. Niet dat ik het bellen via Tweak veel nodig heb, maar ik houd gewoon niet van het idee dat een partij, ookal hebben ze het intern misschien super druk met iets, ineens zich zo gaat opstellen.... en problemen stilzwijgt.
Dit in combinatie met het feit dat Lijbrandt wel aan mijn (technische) wensen kan voldoen op de plek waar ik woon.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Tja weet je wat het is. Mijn kinderen zijn vaak bij m'n moeder en ik vindt het dan wel leuk om 's avonds eens te bellen hoe het gegaan is. Als ik dan telkens m'n GSM bundel daarvoor op moet maken terwijl ik gratis had kunnen bellen. Tja wat dat betreft is vast bellen voor mij inderdaad belangrijk!
@IceM:
Ik snap je redenering. Als Tweak losse internet abonnementen op glasvezel had aangeboden had ik ook zeker wel voor m'n telefonie bij KPN gebleven. Maar ik heb geen zin om dubbele kosten te betalen. Het moet gewoon werken, daar betaal ik voor! Simpel lijkt mij!
@IceM:
Ik snap je redenering. Als Tweak losse internet abonnementen op glasvezel had aangeboden had ik ook zeker wel voor m'n telefonie bij KPN gebleven. Maar ik heb geen zin om dubbele kosten te betalen. Het moet gewoon werken, daar betaal ik voor! Simpel lijkt mij!
Je weet dat bellen met Tweak naar vaste nummers niet gratis is he? En zo simpel als jij het schetst zou het inderdaad moeten zijn maar dat is bij Tweak gewoon niet het geval. Naast problemen met de Experiabox waar Tweak niet zo heel veel aan kan doen behalve andere apparatuur leveren wat in februari al aangekondigd is maar er nog steeds niet is lijkt het ook nogal eens mis te gaan daar bij de portering.dEATHfLOWEr schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:29:
Tja weet je wat het is. Mijn kinderen zijn vaak bij m'n moeder en ik vindt het dan wel leuk om 's avonds eens te bellen hoe het gegaan is. Als ik dan telkens m'n GSM bundel daarvoor op moet maken terwijl ik gratis had kunnen bellen. Tja wat dat betreft is vast bellen voor mij inderdaad belangrijk!
@IceM:
Ik vraag me af waarom die porteringen toch zo vaak mis lijken te gaan. Ze doen toch al veel langer in telefonie en in VOIP?
...
@IceM:
Je mist denk ik een belangrijk punt! On-net (tweak naar tweak) bellen icm een Thomson modem werkt niet. On-net bellen is gratis en mijn ouder en ik hebben beide Tweak Glas30 met een Thomson modem. Dubbel pech dus!
Overigens heeft het porteren bij mij niet langer geduurd dan noodzakelijk. Wel jammer was het, dat het tijdelijke nummer van Tweak al die tijd ook niet werkte (zoals dat bij GMS providers normaal gesproken wel werkt totdat je portering is afgerond).
Je mist denk ik een belangrijk punt! On-net (tweak naar tweak) bellen icm een Thomson modem werkt niet. On-net bellen is gratis en mijn ouder en ik hebben beide Tweak Glas30 met een Thomson modem. Dubbel pech dus!
Overigens heeft het porteren bij mij niet langer geduurd dan noodzakelijk. Wel jammer was het, dat het tijdelijke nummer van Tweak al die tijd ook niet werkte (zoals dat bij GMS providers normaal gesproken wel werkt totdat je portering is afgerond).
[ Voor 6% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 07-08-2010 14:09 ]
Nummer portering van ISDN (KPN) naar Tweak verliep bij mij probleemloos. Ik had (samen met Tweak) de overgang gepland op 1 juni en op 2 juni is mijn KPN abbo keurig door Tweak opgezegd (heb het wel even voor de zekerheid gecheckt bij de KPN). Heb eigenlijk geen moment zonder telefoonaansluiting gehad.
AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.
Over portering, trouwens: Een vriend van me is onlangs over gestapt van Online naar KPN Glasvezel. Inmiddels is het abbo bij Online beëindigd en is hij niet meer bereikbaar. KPN had de portering al rond moeten hebben, maar bij navraag hing de KPN medewerker een verhaal op dat je "niet sneller dan 10 dagen mocht porteren" van de OPTA ofzo
.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ach ja, een vrije interpretatie van hetgeen de OPTA ooit gesteld heeft in medio 2003, kan natuurlijk een goed excuus zijn als de klant er inhoudelijk ook geen bal van snapt.eymey schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:01:
Over portering, trouwens: Een vriend van me is onlangs over gestapt van Online naar KPN Glasvezel. Inmiddels is het abbo bij Online beëindigd en is hij niet meer bereikbaar. KPN had de portering al rond moeten hebben, maar bij navraag hing de KPN medewerker een verhaal op dat je "niet sneller dan 10 dagen mocht porteren" van de OPTA ofzo.
Hoeveel tijd neemt de procedure in beslag om mijn nummer te porteren?
OPTA is van mening dat een verzoek tot nummerportabiliteit door de nieuwe aanbieder binnen een redelijke termijn moet worden gehonoreerd. Als een redelijke termijn beschouwt OPTA een periode van maximaal twee weken tussen het moment waarop een aanvraag om portering is ingediend en het moment waarop portering daadwerkelijk wordt verschaft. De termijn van twee weken geldt echter niet als u nog contractuele verplichtingen heeft die u langer dan twee weken aan u oude aanbieder binden. Uw nummer kan dan pas geporteerd worden als u oude abonnement ook is afgelopen.
Uw nieuwe aanbieder moet er voor zorgen dat u binnen 10 werkdagen kunt bellen met uw nieuwe aansluiting onder hetzelfde oude nummer, tenzij u- bijvoorbeeld in verband met contractuele verplichtingen met uw vorige aanbieder- andere afspraken met uw nieuwe aanbieder heeft gemaakt.
Portering van KPN loopt altijd via COIN. Ik weet niet of dat bij alle andere providers ook zo gaat en weet ook niet wat COIN exact doet. Nummerportering bij KPN gebeurt bij IPB pas nadat de klant IPB heeft geïnstalleerd. Dan duurt het 1 tot 2 weken. Hoe dit bij een overstap naar glasvezel gaat weet ik niet maar ik vermoed hetzelfde. Eerst aansluiten, oude telefoonlijn aansluiten op PSTN poort van EB en dan pas de portering starten.
...
Weer bug gevonden.
Nu heb ik EPG, waarbij je mogelijk kan verwachten dat indien er iets wijzigt dat dit direct in de EPG kan worden bijgewerkt, daar ik tenslotte met de M1960 via UTP op het netwerk zit. Maar nee hoor, had Ushi (RTL4) ingesteld om op te nemen, maar RTL4 had ervoor gekozen het programma een half uur eerder te laten beginnen, alwaar de EPG geen rekening mee heeft kunnen houden. Nu was het toch al opgevallen dat de werking van die EPG soms te wensen overlaat en zeker bij het opnemen van programma's. Het enige elektronische eraan is dat het op je TV is geprojecteerd.
Nu heb ik EPG, waarbij je mogelijk kan verwachten dat indien er iets wijzigt dat dit direct in de EPG kan worden bijgewerkt, daar ik tenslotte met de M1960 via UTP op het netwerk zit. Maar nee hoor, had Ushi (RTL4) ingesteld om op te nemen, maar RTL4 had ervoor gekozen het programma een half uur eerder te laten beginnen, alwaar de EPG geen rekening mee heeft kunnen houden. Nu was het toch al opgevallen dat de werking van die EPG soms te wensen overlaat en zeker bij het opnemen van programma's. Het enige elektronische eraan is dat het op je TV is geprojecteerd.
Mja, EPG..... ik vraag me uberhaupt hoe dat werkt (bv. ook bij TVgids-sites, EPG die meelift op DVB-T of DVB-S signalen, Guide+ bij analoog, etc.).
Zit er een mannetje bij bv. KPN constant die gids bij te werken of komt dit via geautomatiseerde systemen naar de TV aanbieder toe?
Ik kan me bv. gewoon goed voorstellen dat RTL4 wel de beslissing neemt het programma te vervroegen, maar vervolgens verzuimt dit zelf te updaten.
Eigenlijk al net als 'vroeger' bij PDC.... Dit werd alleen door de publieke omroepen redelijk betrouwbaar gehandhaafd (heb het al div. keren goed zien werken bij drastische veranderingen ind e programmering, toen ik nog een vcr had). Maar de commerciele omroepen boeide het geen lor (terwijl die juist ontzettend vaak uitlopen, etc.).
Zit er een mannetje bij bv. KPN constant die gids bij te werken of komt dit via geautomatiseerde systemen naar de TV aanbieder toe?
Ik kan me bv. gewoon goed voorstellen dat RTL4 wel de beslissing neemt het programma te vervroegen, maar vervolgens verzuimt dit zelf te updaten.
Eigenlijk al net als 'vroeger' bij PDC.... Dit werd alleen door de publieke omroepen redelijk betrouwbaar gehandhaafd (heb het al div. keren goed zien werken bij drastische veranderingen ind e programmering, toen ik nog een vcr had). Maar de commerciele omroepen boeide het geen lor (terwijl die juist ontzettend vaak uitlopen, etc.).
Verwijderd
De EPG koopt KPN extern in en er komt meerdere keren per dag een nieuwe update
Begin van dit jaar tijdens de Dakar heb ik op 5 dagen gehad dat de opnames mislukt zijn (niks opgenomen alleen titel zichtbaar in de ontvanger) waarschijnlijk omdat RTL de begintijd had gewijzigd. Op het itv forum van KPN zelf staan hiervan meerdere meldingen bij de zenders RTL 4 en 7. De opnames had ik s'morgens of tegen de avond (voor 18 uur) geprogrammeerd. Conclusie RTL update de EPG dus wel direct.
Ik weet niet of deze bug nog in de 1960 aanwezig is
Begin van dit jaar tijdens de Dakar heb ik op 5 dagen gehad dat de opnames mislukt zijn (niks opgenomen alleen titel zichtbaar in de ontvanger) waarschijnlijk omdat RTL de begintijd had gewijzigd. Op het itv forum van KPN zelf staan hiervan meerdere meldingen bij de zenders RTL 4 en 7. De opnames had ik s'morgens of tegen de avond (voor 18 uur) geprogrammeerd. Conclusie RTL update de EPG dus wel direct.
Ik weet niet of deze bug nog in de 1960 aanwezig is
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 14:05 ]
Aan de zijkant van de AB zitten volume knoppen, wie weet waar codes kan vinden om deze in te stellen op de M1960 zodat ik die knoppen ook kan gebruiken?
Bij mij staan deze in de handleiding van de M1960. Als je die nog hebt kan je daar even in kijken.chocka schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:39:
Aan de zijkant van de AB zitten volume knoppen, wie weet waar codes kan vinden om deze in te stellen op de M1960 zodat ik die knoppen ook kan gebruiken?
Object reference not set to an instance of an object
Heb je de decoder nog nodig dan, als je DVB-C van Lijbrandt hebt?jin schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:38:
Bedankt voor de instellingen. Deze werken idd ook in Meppel.
Vind 79 kanalen (39 TV).
Grappig dat de regio zenders : Flevoland, Frysland en AT5 zijn. (Dus nog geen "eigen regios" voor de steden)
Kwailteit is minimaal gelijk aan Ziggo DVB-C. Helaas (maar dat was bekend) geen EPG.
Het gaat hier natuurlijk over Tweak, maar aangezien het TV signaal bij Lijbrandt hetzelfde is als bij Tweak R+, vooruit: Als je DVB-C kan ontvangen in je regio, dan heb je i.p. de set top box niet meer nodig.
Let alleen wel op dat alleen een basispakket beschikbaar is via dvb-c! Wil je meer zenders, epg, gemist, etc.... dan heb je de set top box dus nog wel nodig.
Let alleen wel op dat alleen een basispakket beschikbaar is via dvb-c! Wil je meer zenders, epg, gemist, etc.... dan heb je de set top box dus nog wel nodig.
als je DVB-C wilt kijken dien je OF een tv met DVB-C tuner te hebben, OF een settop box (zonder smartcard).eymey schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:09:
Het gaat hier natuurlijk over Tweak, maar aangezien het TV signaal bij Lijbrandt hetzelfde is als bij Tweak R+, vooruit: Als je DVB-C kan ontvangen in je regio, dan heb je i.p. de set top box niet meer nodig.
Voor analoge tv heb je niets nodig.
Dat snap ik ook wel
. En ik ging er een beetje van uit dat Nicap dat ook wel zou snappen
Tja, hoe simpel had het kunnen wezen!? Maar het is intussen gelukt.Oktopus schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:57:
[...]
Bij mij staan deze in de handleiding van de M1960. Als je die nog hebt kan je daar even in kijken.
Of mss is er wel een floppy-DTV kaart die ook DVB-C doet en je in je HTPC kan zetten?jin schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:31:
[...]
als je DVB-C wilt kijken dien je OF een tv met DVB-C tuner te hebben, OF een settop box (zonder smartcard).
Voor analoge tv heb je niets nodig.
De maker van de Fire-/Floppy-DTV kaarten is ermee gestopt. Die dingen worden dus schaarser en schaarser.....
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
Dit is een mooi topic op dat gebied.... gaat wel voornamelijk over providers zoals Ziggo, met conditional access... maar het geeft wel een mooi beeld van de nu gangbare hardware als je het met je pc wil gebruiken.
Dit is een mooi topic op dat gebied.... gaat wel voornamelijk over providers zoals Ziggo, met conditional access... maar het geeft wel een mooi beeld van de nu gangbare hardware als je het met je pc wil gebruiken.
Ik heb nog zo'n geweldige Flopppy-dtv (DVB-C) kaart in mijn pc zitten incl cam module.eymey schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:28:
De maker van de Fire-/Floppy-DTV kaarten is ermee gestopt. Die dingen worden dus schaarser en schaarser.....
Gebruik hem echter niet meer......
Wel erg goede kaart icm MediaPortal, werkt in WMC7 ook prima. goede kwaliteit!!
Als je toch zo'n FloppyDTV hebt, zou je mij dat willen helpen om voor Tweak een DVB-C frequentie/kanalen overzicht te maken? Ik heb daarvoor een Transport Stream capture bestand nodig gemaakt van dezelfde netwerk frequentie als die je ook hebt ingesteld voor de Humax ontvanger. In het onderstaande topic leg ik uit hoe je zo'n capture bestand maakt en welk tooltje je daarbij nodig hebt:jin schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 06:46:
Ik heb nog zo'n geweldige Flopppy-dtv (DVB-C) kaart in mijn pc zitten incl cam module.
Gebruik hem echter niet meer......
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."
Zou je ook kunnen aangeven welke gegevens je allemaal hebt gebruikt om je Humax ontvanger te installeren? Dan kan ik alvast een de DVB-C instellingsinformatie voor Tweak aanmaken in het topic (zie bijvoorbeeld de instellingsinformatie voor Glashart Media (XMS)):
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."
Met behulp van die Tweak DVB-C kanalen/frequentielijst kunnen jij en andere geïnteresseerden in DVB-C PC-TV oplossingen dan weer configuratiebestanden maken voor de gebruikt DVB applicaties.
Leuk project, maar waarom moeilijk doen als het vele malen makkelijker kan? Als je dan toch voor een PC-TV oplossing gaat kan je makkelijker de UDP adressen bijvoorbeeld instellen in de VLC player, werkt gewoon via je UTP aansluiting en je hebt er geen aparte TV kaart voor nodig.
Op zich snap ik het wel: Zeker met de nieuwe (Genexis) infrastructuur is IPTV naar je pc toe krijgen nog steeds niet triviaal. Je moet OF een tweede nic hebben voor IPTV, of met IGMP proxy's of -routering gaan werken.
Het voordeel van TV hardware zoals de Anysee E30 TC is ook nog eens dat je dat ding ook mee kan nemen om bv. onderweg Digitenne te ontvangen.
Het voordeel van TV hardware zoals de Anysee E30 TC is ook nog eens dat je dat ding ook mee kan nemen om bv. onderweg Digitenne te ontvangen.
Verwijderd
Met DVB-C ben je ook nog afhankelijk van de beeldkwaliteit van de DVB-C kaart. Zo heb heb ik al een aantal keer gelezen dat de kleuren met de Anysee iets fletser zijn dan met de FloppyDTV.
Neemt niet weg dat ik zelf ook benieuwd ben naar de bitrates en indeling van het DVB-C signaal bij Glashart Media. Dus het zou mooi zijn als iemand met een DVB-C kaart zo'n capture file zou willen maken
Neemt niet weg dat ik zelf ook benieuwd ben naar de bitrates en indeling van het DVB-C signaal bij Glashart Media. Dus het zou mooi zijn als iemand met een DVB-C kaart zo'n capture file zou willen maken
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 20:36 ]
Ik zie niet in wat dit nu precies met moeilijk/makkelijk te maken heeft. Het gaat mij om het genereren van een kanalen/frequentie lijst voor DVB-C gebruik. Er zullen (nieuwe?) Tweak klanten zijn die misschien nog een dergelijke DVB-C PC-TV configuratie hebben uit de tijd dat ze nog klant waren van een kabelbedrijf en die apparatuur dus op deze manier eenvoudig in kunnen zetten met het aanmaken van een nieuw frequentie configuratie bestandje voor het DVB-C signaal van Tweak. DVB-C is toch juist toegevoegd om de overstap van kabel naar glasvezel te stimuleren omdat investeringen in DVB-C apparatuur van voormalige kabel klanten dan geen weggegooid geld is geweest?chocka schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:29:
Leuk project, maar waarom moeilijk doen als het vele malen makkelijker kan?
Mijn verzoek heeft verder totaal niets van doen met IP-TV, waar misschien ook nog andere extra abonnementen voor afgesloten moeten worden.
Dat klopt niet. Een DVB-C PC-TV kaart is alleen een tuner waarmee een Transport Stream wordt binnengehaald op de PC. Alle verdere verwerking vind plaats via PC DVB software die vervolgens weer codecs gebruikt om beeld en geluid weer te geven. Ik ken maar één DVB-C PC-TV kaart die een MPEG chipset aan boord had voor MPEG hardware decompressie, maar die kaart was alleen geschikt voor SD TV kanalen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:32:
Met DVB-C ben je ook nog afhankelijk van de beeldkwaliteit van de DVB-C kaart. Zo heb heb ik al een aantal keer gelezen dat de kleuren met de Anysee iets fletser zijn dan met de FloppyDTV.
Verwijderd
Hier stond het o.a.
en hier ook:Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit van de Anysee E30C Plus is goed. De kleuren lijken iets fletser dan bij de Floppy maar dit valt nauwelijks op. Het beeld lijkt wel iets scherper en de kaart lijkt tevens iets beter te werken met HD uitzendingen.
Het zappen lijkt iets langzamer te gaan dan bij de Floppy.
De kwaliteit is minder in wat ik tot op heden gezien heb met een iets fletser beeld als met de FloppyDTV kan zijn dat het een filter is wat iets anders ingesteld staat.
Maar in jou geval ga je er zeker op voorruit aangezien je de analoge stappen eruit haalt.
Je gaat zeker ook sneller zappen en de gehele ruis in je signaal is weg.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 20:58 ]
Men kan dat nu wel schrijven, maar vermoedelijk is er dan een verschil in de software componenten die worden geïnstalleerd. Ik heb twee DVB-C tuners waarbij iedere fabrikant een andere MPEG codec set installeert als je de standaard installatie vanaf de bijgeleverde CD uitvoert. De ene codec is nu eenmaal de andere niet.
Op dat niveau zal je waarschijnlijk de gerapporteerde beeldverschillen moeten zoeken. Een DVB-C PC-TV kaart is echt alleen een tuner module waarmee op een frequentie wordt afgestemd om het daar aangetroffen kabel signaal om te zetten in een Transport Stream voor verdere verwerking door de PC software. Daarbij zorgt de DVB-C PC-TV kaart ook nog voor de Reed Solomon error correctie van omgevallen bitjes. Het zijn geen volledige digitale RTV ontvangers voor de PC. Daar is de nodige DVB software voor op de PC nodig zoals bijvoorbeeld MediaPortal, MCE, DVBViewer, etc.
Verwijderd
Dan zal het inderdaad wel bij de codecs liggen. Wel typisch dat die software nog allerlei MPEG codecs mee installeert terwijl die codecs gewoon al door Microsoft zijn ingebakken in Windows.
Het mooie van Lijbrandt/XMS/Tweak R+ is het standaard pakket aan zenders wordt aangeboden in de vorm van Coax; DVB-c en IP-TVArChie schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:40:
Mijn verzoek heeft verder totaal niets van doen met IP-TV, waar misschien ook nog andere extra abonnementen voor afgesloten moeten worden.
[ Voor 200% gewijzigd door chocka op 10-08-2010 22:29 ]
Dat lijkt mij in het geval van PC hardware echt complete nonsenseVerwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:32:

Of je nou een Anysee hebt of een FloppyDTV, het is uiteindelijk (de software op je) PC die precies dezelfde digitale Transport Stream al moeten decoderen. ALS er al verschil is, dan ligt het misschien aan de kwaliteit van de met de hardware mee geleverde software-codecs
Dat valt dan mee. Zonder me verdiept te hebben in de abonnement structuren ging ik er dus eigenlijk ten onrechte vanuit dat er voor IP-TV wel een apart abonnement afgesloten moest worden omdat je daarbij ook een IP-TV ontvanger moet huren van de provider. Alleen een analoog of DVB-C signaal zou goedkoper kunnen zijn omdat de klant dan zelf voor de apparatuur moet zorgen.chocka schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:24:
Het mooie van Lijbrandt/XMS/Tweak R+ is het standaard pakket aan zenders wordt aangeboden in de vorm van Coax; DVB-c en IP-TV
Neemt echter nog steeds niet weg dat klanten die al een DVB-C PC-TV oplossing hebben waarschijnlijk wel iets aan die kanalen/frequentie lijst hebben voor de configuratie van hun DVB software. Wat een klant uiteindelijk makkelijker vindt om te gaan gebruiken is een vraag die iedere klant maar voor zichzelf moet beantwoorden.
Verwijderd
Bij Lijbrandt is dit niet zo daar betaal je 5 euro voor het digitale pakket 44,95 of 49,95chocka schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:24:
[...]
Het mooie van Lijbrandt/XMS/Tweak R+ is het standaard pakket aan zenders wordt aangeboden in de vorm van Coax; DVB-c en IP-TV
Nog even een update ivm XBOX live en de ExperiaBox van KPN (TWEAK). Ik heb xbox live toegewezen aan het vaste IP van de XBOX en oo UPNP aangezet. Alles werkt goed. Ik vind gewoon direct een game als ik daar op zoek bij MW2 en ook de party chat etc met mijn clan members werkt goed. Ik denk dat de frimware aangepast is. Ik weet zo even niet welke dat is maar zal ik nog later bekend maken.
Verdomd, je hebt nog gelijk ook! Hebben die smeerlappen dat toch aangepast, want toen ik 7 jaar geleden XMS glas afsloot was dat toen nog niet het geval. Sorry, my mistake.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:43:
Bij Lijbrandt is dit niet zo daar betaal je 5 euro voor het digitale pakket 44,95 of 49,95
Dit is de versie die ik er nu in heb staan:bullseye1977 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:11:
Nog even een update ivm XBOX live en de ExperiaBox van KPN (TWEAK). Ik heb xbox live toegewezen aan het vaste IP van de XBOX en oo UPNP aangezet. Alles werkt goed. Ik vind gewoon direct een game als ik daar op zoek bij MW2 en ook de party chat etc met mijn clan members werkt goed. Ik denk dat de frimware aangepast is. Ik weet zo even niet welke dat is maar zal ik nog later bekend maken.
Productnaam: TG789vn
Serienummer: CP100XXXXXX
Softwareversie: 8.3.H.4
Softwarevariant: AQ
Bootloaderversie: 1.0.5
Productcode: 3XXXXXX
Kaartnaam: CANT-4
XMS is dan ook wat anders dan Lijbrandtchocka schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 12:18:
[...]
Verdomd, je hebt nog gelijk ook! Hebben die smeerlappen dat toch aangepast, want toen ik 7 jaar geleden XMS glas afsloot was dat toen nog niet het geval. Sorry, my mistake.
Dat men voor TV en voor de actieve netwerklaag gebruik maakt van dezelfde techniek/leverancier betekent niet dat de pakketten en voorwaarden ook hetzelfde moeten zijn.
Beste Eymie,
Ik sprak over 7 jaar geleden, toen konden jullie hier in Almere alleen nog maar dromen van Glasvezel!!!
Dus ja, ik snap jou, maar dat heeft betrekking op nu, want toen was er niet veel meer dan... En bij XMS werd toen al TV signaal geleverd door Lijbrandt. Maar per saldo was dat in een ander situatie, begrijp je!?
Ik sprak over 7 jaar geleden, toen konden jullie hier in Almere alleen nog maar dromen van Glasvezel!!!
Dus ja, ik snap jou, maar dat heeft betrekking op nu, want toen was er niet veel meer dan... En bij XMS werd toen al TV signaal geleverd door Lijbrandt. Maar per saldo was dat in een ander situatie, begrijp je!?
chocka,chocka schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:29:
Leuk project, maar waarom moeilijk doen als het vele malen makkelijker kan? Als je dan toch voor een PC-TV oplossing gaat kan je makkelijker de UDP adressen bijvoorbeeld instellen in de VLC player, werkt gewoon via je UTP aansluiting en je hebt er geen aparte TV kaart voor nodig.
Is het signaal bij Lijbrandt dan ongecodeerd? Ik heb zelf ook wel interesse om bijvoorbeeld via PC op te kunnen nemen. Moet ik dan gewoon een PC in het TV VLAN gooien en de goede adressen invoeren? Als het werkelijk zo simpel is, is er dan ergens een overzichtje met de verschillende adressen? Heb zelf overigens Tweak 30/30 (NIET R+)
edit: Zie nu overigens ook net op de Tweak site dat ze nu Tweak 35R+ aanbieden, dat was eerst toch ook 30R+? Mensen met dat abbo hebben dus weer 5mbit verdient
[ Voor 10% gewijzigd door db I Delirium op 12-08-2010 09:26 ]
Ik snapchocka schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:58:
Beste Eymie,
Ik heb idd ook nog op de XMS site gezien dat Lijbrandt destijds het TV signaal leverde voor XMS (samen met Hertzinger). Maar ja, die twee bedrijven (Hertzinger en TV tak van Lijbrandt) zijn nu op gegaan in Glashart Media, daarom is de situatie denk ik niet meer echt te vergelijken.
En ik denk dat ze die pakketten ook een beetje marketen op basis van wat de concurrentie doet, iig UPC
Hmmm nu ik dit zo schrijf: In feite heeft Lijbrandt sowieso al een "edge" tov. UPC. Zelfs al neem je niet het IPRTV pakket af... dan nog steeds heb je altijd nog dvb-c in je basispakket zitten, want dat komt mee over de coax
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 12-08-2010 10:07 ]
Verwijderd
Lijbrandt IPTV via router?db I Delirium schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:24:
[...]
chocka,
Is het signaal bij Lijbrandt dan ongecodeerd? Ik heb zelf ook wel interesse om bijvoorbeeld via PC op te kunnen nemen. Moet ik dan gewoon een PC in het TV VLAN gooien en de goede adressen invoeren? Als het werkelijk zo simpel is, is er dan ergens een overzichtje met de verschillende adressen? Heb zelf overigens Tweak 30/30 (NIET R+)
LOL, eigenlijk grappig te zien hoe dit topic steeds meer verzandt in een topic over glasvezel providers in het algemeen, overigens
. Is ook wel te begrijpen, want het algemene topic bestaat niet... dat is verspreid over zo'n beetje 1 topic voor iedere stad.
Weer iemand die straks wil overstappen naar Lijbrandt, @mgeevers?
Wel te begrijpen, zeker aangezien Tweak hier helemaal NIETS meer van zich laat horen.
Ze zijn zelfs al zo ver dat, als je belt om je VOIP wachtwoord op te vragen (zodat je je Experiadoos in een la kan stoppen), ze dat wachtwoord ook nog per brief achter je aan sturen. Begin deze week ervaren toen ik Chocka van z'n Experiabox af heb geholpen
. En guess what: We kunnen elkaar nu prima verstaan als we onderling via Tweak bellen
Weer iemand die straks wil overstappen naar Lijbrandt, @mgeevers?
Wel te begrijpen, zeker aangezien Tweak hier helemaal NIETS meer van zich laat horen.
Ze zijn zelfs al zo ver dat, als je belt om je VOIP wachtwoord op te vragen (zodat je je Experiadoos in een la kan stoppen), ze dat wachtwoord ook nog per brief achter je aan sturen. Begin deze week ervaren toen ik Chocka van z'n Experiabox af heb geholpen

zeg, is dat vervangen van je modem voorbehouden aan dat linksys ding, of is dat met iedere switch mogelijk welke VLANS ondersteund?
ik heb zelf een linksys SGE2010P hangen, en om nu zwaar te downgraden naar een 8 poorts switch hiervoor....
ik heb zelf een linksys SGE2010P hangen, en om nu zwaar te downgraden naar een 8 poorts switch hiervoor....
60 TB can not be enough
Nope, met iedere switch die VLAN's ondersteunt (port-based en tagged) kan je je lol prima op
Thanks, dat is interessant leesvoer, maar ik heb dus geen Lijbrandt maar Tweak en dan ook nog de niet R+ variant. Denk dat het dan niet opgaat omdat er geen gebruik wordt gemaakt van de Amino's en omdat ik niet weet of het signaal gecodeerd is?
@eymey
Ik zit in Uden en daar is nog niets bekend over Lijbrandt.
Ik moet zeggen dat ik wel ga overstappen naar R+ of Lijbrandt zo senl als het beschikbaar is ivm DVB-C en analoog signaal.
Ik vind het ook een slechte zaak dat Tweak helemaal niet meer reageert op bijvoorbeeld de problemen met on-net telefonie, ook al heb ik daar zelf geen problemen mee omdat de EB er tussen uit is...
[ Voor 0% gewijzigd door db I Delirium op 12-08-2010 17:35 . Reden: typo ]
Verwijderd
Dit werkt niet bij KPN is gecodeerddb I Delirium schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:34:
[...]
Thanks, dat is interessant leesvoer, maar ik heb dus geen Lijbrandt maar Tweak en dan ook nog de niet R+ variant. Denk dat het dan niet opgaat omdat er geen gebruik wordt gemaakt van de Amino's en omdat ik niet weet of het signaal gecodeerd is?
Idd. Alleen bij de R+ variant heb je dezelfde (ongecodeerde) signalen als bij Lijbrandt.
En @Mgeevers: Idd. Alleen als je een tweaker bent en zelf de knowhow hebt om VLAN's en VOIP in te stellen kan je van die EB (en dus de bijbehorende bel bugs) af. En zelfs dan nog zegt Tweak aan de telefoon "Maar wij supporten dit niet hoor!!!"
Nee, alsof ze die EB wel fatsoenlijk supporten
. En dat ze het zelf VOIP instellen niet supporten is natuurlijk ook niet helemaal waar, want ze hebben ook altijd nog hun losse telefonie product. Het zal wel met marges op de glasvezel pakketten te maken hebben ofzo, in combinatie met hoeveel support de SD mag geven op "afwijkende wensen".
Maar laat ze dan eens die EB fatsoenlijk supporten. Nu krijgen ze alleen een nog slechtere naam dan ze al beginnen te krijgen onder de 'gewone' consumenten.
En @Mgeevers: Idd. Alleen als je een tweaker bent en zelf de knowhow hebt om VLAN's en VOIP in te stellen kan je van die EB (en dus de bijbehorende bel bugs) af. En zelfs dan nog zegt Tweak aan de telefoon "Maar wij supporten dit niet hoor!!!"
Nee, alsof ze die EB wel fatsoenlijk supporten

Maar laat ze dan eens die EB fatsoenlijk supporten. Nu krijgen ze alleen een nog slechtere naam dan ze al beginnen te krijgen onder de 'gewone' consumenten.
[ Voor 81% gewijzigd door eymey op 12-08-2010 19:11 ]
Verwijderd
Is er bij de EB van Thomson op een aantal punten wel fatsoenlijk support mogelijk? Zonder een uitgebreide wijzigen van de firmware en voor deze firmware is KPN verantwoordelijk.eymey schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:07:
Nee, alsof ze die EB wel fatsoenlijk supporten. En dat ze het zelf VOIP instellen niet supporten is natuurlijk ook niet helemaal waar, want ze hebben ook altijd nog hun losse telefonie product. Het zal wel met marges op de glasvezel pakketten te maken hebben ofzo, in combinatie met hoeveel support de SD mag geven op "afwijkende wensen".
Hoelang is KPN nu al bezig met een nieuwe update van de EB voor het oplossen van o.a de problemen met spelcomputers? of ziet KPN in het oplossen van deze problemen zich geen kans meer

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 22:14 ]
Als Mgeevers zijn/haar DM functie wil aanzetten, kan ik je een lijst met UDP addressen sturen welke je nodig hebt zodra je Lijbrandt/XMS/Tweak R+ abonnement hebt. Die adressen kan in bijvoorbeeld VLC player instellen, zodat IPTV via je HTPC kan bekijken op een UTP aansluiting, zonder tussenkomst van een STB.
Niet makkelijker om het in de OP te plaatsen?chocka schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:16:
Als Mgeevers zijn/haar DM functie wil aanzetten, kan ik je een lijst met UDP addressen sturen welke je nodig hebt zodra je Lijbrandt/XMS/Tweak R+ abonnement hebt. Die adressen kan in bijvoorbeeld VLC player instellen, zodat IPTV via je HTPC kan bekijken op een UTP aansluiting, zonder tussenkomst van een STB.
Of gaat Tweak zich hiermee bemoeien dat het "niet mag"?
Boeit het wat Tweak zegt, officieel is dit geen kanaal voor hun. Alleen de moderator van Tweakers.net kan hierop reageren of het wel/niet mag. Maar van XMS weet ik uit het verleden dat ze er niet helemaal happy mee waren dat ik die online had gezet, zodoende dat ik sindsdien het via de DM doe. Maar zoals al eerder gezegd refereer ik aan het verleden en dat is niet te vergelijken met het nu. Dus zie maar wat je ermee gaat doen, ik heb hem je al doorgestuurd. Overigens wel via de DM
Nou Tweak heeft het bij mij echt grondig verpest..
Ik heb eind me eind juni aangemeld voor een R+ abbonnement en (na wat zoekgeraakte post, kpn is slecht in mijn wijk) uiteindelijk 19 juli bevestiging gehad. In die brief stond dat de netwerkleverancier contact met me zou opnemen.
Na niets meer te hebben vernomen heb ik gister zelf maar even met tweak gebeld..
Krijg ik een ongeintresseerde en totaal niet meewerkende helpdesker aan de lijn:
TW: "U heeft al een provider op u lijn"
IK: "Dat klopt" (had ik ook aangeven in mijn aanmelding)
TW: "Die moet u eerst opzeggen, 2 weken wachten en dan opnieuw aanmelden"
IK: "Pardon? Mijn huidige lijn is al voorzien van een provider via glashart/reggefiber, jullie leveren ook via dezelfde netwerkleverancier dat moet toch sneller kunnen..."
TW: "Momentje.."
Even later
TW: "Nee, u komt 5 weken zonder internet te zitten"
IK (geirriteerd): "Lekker dan, kunnen we hier helemaal niets aan doen, dit is toch belachelijk"
TW: "Nee, Heeft u verder nog vragen?"
Ik was echt even heel boos.. Eerst helemaal NIETS laten horen (maar wel al meteen de borg/administratie kosten van je rekening halen) en dan vervolgens krijg je totaal geen medewerking. Ik heb echt het idee dat ze me gewoon niet als klant willen. Rare bedrijfsvoering...
Nu heb ik het er niet helemaal bij laten zitten en ik heb glashart gebeld:
IK: "Zeg als ik van provider X naar A overstap binnen jullie netwerk heb ik dan 5 weken downtime?"
GH: "Nee hoor, hoogstens een middag. Ligt een beetje aan de snelheid van de providers."
IK: "Ow.. Tweak vertelde mij wat anders" (ik leg t verhaal uit)
GH: "Voor zover ik weet levert Tweak niet in jouw gebied, Geef je gegevens maar en ik zoek het wel even voor je uit"
Heerlijk he iemand die me echt probeert te helpen.. Tweak kan je wat van leren!
Ik ben in ieder geval nu een gepeperde brief naar tweak aan het schrijven waarin ik bevestig dat ze mijn aanmelding al geannuleerd mogen beschouwen en ik binnen 1 week het geld terug op mijn rekening verwacht.
Ik heb eind me eind juni aangemeld voor een R+ abbonnement en (na wat zoekgeraakte post, kpn is slecht in mijn wijk) uiteindelijk 19 juli bevestiging gehad. In die brief stond dat de netwerkleverancier contact met me zou opnemen.
Na niets meer te hebben vernomen heb ik gister zelf maar even met tweak gebeld..
Krijg ik een ongeintresseerde en totaal niet meewerkende helpdesker aan de lijn:
TW: "U heeft al een provider op u lijn"
IK: "Dat klopt" (had ik ook aangeven in mijn aanmelding)
TW: "Die moet u eerst opzeggen, 2 weken wachten en dan opnieuw aanmelden"
IK: "Pardon? Mijn huidige lijn is al voorzien van een provider via glashart/reggefiber, jullie leveren ook via dezelfde netwerkleverancier dat moet toch sneller kunnen..."
TW: "Momentje.."
Even later
TW: "Nee, u komt 5 weken zonder internet te zitten"
IK (geirriteerd): "Lekker dan, kunnen we hier helemaal niets aan doen, dit is toch belachelijk"
TW: "Nee, Heeft u verder nog vragen?"
Ik was echt even heel boos.. Eerst helemaal NIETS laten horen (maar wel al meteen de borg/administratie kosten van je rekening halen) en dan vervolgens krijg je totaal geen medewerking. Ik heb echt het idee dat ze me gewoon niet als klant willen. Rare bedrijfsvoering...
Nu heb ik het er niet helemaal bij laten zitten en ik heb glashart gebeld:
IK: "Zeg als ik van provider X naar A overstap binnen jullie netwerk heb ik dan 5 weken downtime?"
GH: "Nee hoor, hoogstens een middag. Ligt een beetje aan de snelheid van de providers."
IK: "Ow.. Tweak vertelde mij wat anders" (ik leg t verhaal uit)
GH: "Voor zover ik weet levert Tweak niet in jouw gebied, Geef je gegevens maar en ik zoek het wel even voor je uit"
Heerlijk he iemand die me echt probeert te helpen.. Tweak kan je wat van leren!
Ik ben in ieder geval nu een gepeperde brief naar tweak aan het schrijven waarin ik bevestig dat ze mijn aanmelding al geannuleerd mogen beschouwen en ik binnen 1 week het geld terug op mijn rekening verwacht.
Je moet ff kijken wanneer die borg en administratiekosten zijn afgeschreven, want als particulier hebben we tegenwoordig een termijn van 56 dagen waarin je de incasso kan storneren. Ik zal zeggen gewoon doen, anders kom je in de pijplijn van:"Dat wordt verrekend met de volgende....."
Is het analoge signaal van Tweak R+ van dezelfde kwaliteit als van UPC? Moet hier namelijk 4 TV's van signaal voorzien en om nou voor alle TV's een box erbij aan te schaffen vind ik nogal prijzig.
Pffff... als Almeerder (en klant van een Almeers bedrijf, namelijk Tweak) vind ik het toch wel jammer om te horen dat ze het zo ontzettend verklooien steeds.... ik hoor steeds meer van dit soort verhalen.
Jammer Tweak, erg jammer. Ook jammer dat jullie servicedesk medewerkers niet wat klantvriendelijker worden opgeleid En dat jullie je zelfs hier niet meer laten zien voor wat toelichting e.d.
Dan in oktober toch maar voor 10 euro p/mnd meer een nieuwe provider de kans geven.....
Jammer Tweak, erg jammer. Ook jammer dat jullie servicedesk medewerkers niet wat klantvriendelijker worden opgeleid En dat jullie je zelfs hier niet meer laten zien voor wat toelichting e.d.
Dan in oktober toch maar voor 10 euro p/mnd meer een nieuwe provider de kans geven.....
Een lastige opstartfase is bijna altijd het geval bij een bedrijf dat opeens erg populair is. Daar ontkom je bijna niet aan. Het wordt een ander verhaal wanneer ze over een jaar nog steeds over dit soort gevallen lezen.
* Mooody wordt hopelijk ook deze week aangesloten
* Mooody wordt hopelijk ook deze week aangesloten
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Dat je dat in NL veel ziet bij beginnende providers maakt het nog niet geoorloofd.Mooooody schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:20:
Een lastige opstartfase is bijna altijd het geval bij een bedrijf dat opeens erg populair is. Daar ontkom je bijna niet aan. Het wordt een ander verhaal wanneer ze over een jaar nog steeds over dit soort gevallen lezen.
* Vinnienerd wordt hopelijk ook deze week aangesloten
opstartfase? Volgens mij is Tweak al een aardig tijdje provider aan het spelen.Mooooody schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:20:
* Nicap wordt hopelijk ook deze week aangesloten
Blijf je ons dan wel op de hoogte houden over het verloop daarvan, van het begin tot einde. Inclusief retour krijgen borgsom; overstap snelheid en tijd en hoe vlot het allemaal verloopt. Want tenslotte had Lijbrandt toch gezegd dat het allemaal makkelijk kan van ISP wisselen.eymey schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:17:
Pffff... als Almeerder (en klant van een Almeers bedrijf, namelijk Tweak) vind ik het toch wel jammer om te horen dat ze het zo ontzettend verklooien steeds.... ik hoor steeds meer van dit soort verhalen.
Verwijderd
Ja dat geldt vanaf het moment de lijn vrij is. Maar als Tweak netjes op tijd alles zou beëindigen ben je dan als gebruiker toch nog niet afhankelijk van KPN ? en of dat dan wel zo snel gaat?chocka schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:24:
[...]
Blijf je ons dan wel op de hoogte houden over het verloop daarvan, van het begin tot einde. Inclusief retour krijgen borgsom; overstap snelheid en tijd en hoe vlot het allemaal verloopt. Want tenslotte had Lijbrandt toch gezegd dat het allemaal makkelijk kan van ISP wisselen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 21:51 ]
Nav diverse posts over het niet onderling kunnen bellen van Tweak abo's wanneer 1 van beide een Experia Box heeft, heb ik gisteren de vraag bij Tweak neergelegd wat de status van dit probleem was en wat Tweak hier aan dacht te gaan doen. Vandaag kwam onderstaand antwoord:
Geachte heer / mevrouw,
Wij hebben de afgelopen week werkzaamheden verricht op het netwerk waardoor deze storing verholpen is.
Ik ga er dan ook vanuit dat u gewoon kunt gaan bellen onderling zonder daar extra kosten voor te hoeven maken.
Met vriendelijke groet,
(Naam medewerker even weggehaald
)
Uw servicedesk
Ik ben heel benieuwd of het bellen nu goed gaat met Experia box en Tweak abo's
Gr,
André
Geachte heer / mevrouw,
Wij hebben de afgelopen week werkzaamheden verricht op het netwerk waardoor deze storing verholpen is.
Ik ga er dan ook vanuit dat u gewoon kunt gaan bellen onderling zonder daar extra kosten voor te hoeven maken.
Met vriendelijke groet,
(Naam medewerker even weggehaald
Uw servicedesk
Gr,
André
Bien surchocka schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:24:
[...]
Blijf je ons dan wel op de hoogte houden over het verloop daarvan, van het begin tot einde. Inclusief retour krijgen borgsom; overstap snelheid en tijd en hoe vlot het allemaal verloopt. Want tenslotte had Lijbrandt toch gezegd dat het allemaal makkelijk kan van ISP wisselen.
Maar ik wacht eerst nog tot medio september met opzeggen......
Helaas wel. Tweak is in mijn geval (en de meesten in Almere Stad en Haven) afhankelijk van KPN, dat het licht op de fibers zijn. In het ergste geval zegt Tweak alles op tijd op maar duurt het bij KPN heel lang tot de lijn administratief wordt vrijgegeven. En heeft Lijbrandt/Glashart een harde kluif om de 'patch' te doen omdat ze simpelweg niet mogen (ookal moet het technisch prima kunnen).Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:49:
[...]
Ja dat geldt vanaf het moment de lijn vrij is. Maar als Tweak netjes op tijd alles zou beëindigen ben je dan als gebruiker toch nog niet afhankelijk van KPN ? en of dat dan wel zo snel gaat?
Bibberdebibber
Op zich wel. Maar het is voor het eerst dat ze dit op zo'n grote schaal met KPN moeten doen, helaas. Ons aller onbetrouwbaarst KPN met onvolwassen producten (Experiaboxen e.d.).Nicap schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:34:
[...]
opstartfase? Volgens mij is Tweak al een aardig tijdje provider aan het spelen.
@Vincitori:
Bel je zelf m.b.v. een Experiabox?
Ik ben best bereid mijne hier even in de meterkast te hangen komende week en het uit te testen
[ Voor 60% gewijzigd door eymey op 15-08-2010 23:52 ]
Sorry dat ik zo negatief ben. Maar dit zelfde standaard mailtje hebben zowel m'n ouders als ik ruim een maand geleden ook ontvangen. Dat was zelfs nog voordat Webcare mij had uitgenodigd om samen met iemand van Tweak enkele debugcalls te maken, waaruit was gebleken dat de Experiabox het probleem was.vincitori schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:21:
Nav diverse posts over het niet onderling kunnen bellen van Tweak abo's wanneer 1 van beide een Experia Box heeft, heb ik gisteren de vraag bij Tweak neergelegd wat de status van dit probleem was en wat Tweak hier aan dacht te gaan doen. Vandaag kwam onderstaand antwoord:
Geachte heer / mevrouw,
Met vriendelijke groet,
(Naam medewerker even weggehaald)
Uw servicedesk
Gr,
André
Maar goed ik ga het vanavond testen. Ben zeer benieuwd. Zaterdag werkte het in elk geval nog zeker niet!
[ Voor 4% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 16-08-2010 09:38 ]
Correct me if I'm wrong. Maar mij beleving bij hetgeen Lijbrandt vertelde is dat de lijn in de POP uit de KPN switch wordt gehaald en in de Glashart switch wordt geplaatst. Als dit daadwerkelijk zo is, ben je niet afhankelijk wanneer KPN de lijn vrijgeeft, want die loopt dan maar tot de switch in de POP. Ik voorzie wel dat de administratieve afhandeling van Tweak op zich laat wachten, evenredig aan die van KPN.eymey schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:48:
[...]
Helaas wel. Tweak is in mijn geval (en de meesten in Almere Stad en Haven) afhankelijk van KPN, dat het licht op de fibers zijn. In het ergste geval zegt Tweak alles op tijd op maar duurt het bij KPN heel lang tot de lijn administratief wordt vrijgegeven. En heeft Lijbrandt/Glashart een harde kluif om de 'patch' te doen omdat ze simpelweg niet mogen (ookal moet het technisch prima kunnen).
Bibberdebibber
Mocht je verwachten dat het idd allemaal te lang gaat duren, dan kan je natuurlijk je incasso storneren en vervolgens een betaling doen minus de borg. Tweak zal daar niet mee eens zijn, maar er zijn genoeg zaken waarmee wij het ook niet eens zijn en daar wordt ook niet naar geluisterd.
Heerlijk zo'n standaardprocedure:"Stuur eenieder die klaagt over zijn on-net bellen deze mail en doen de klant geloven dat het is opgelost" Zo niet dan kijken wij daarna wel weer verder. Had U verder nog vragen!dEATHfLOWEr schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:37:
Sorry dat ik zo negatief ben. Maar dit zelfde standaard mailtje hebben zowel m'n ouders als ik ruim een maand geleden ook ontvangen. Dat was zelfs nog voordat Webcare mij had uitgenodigd om samen met iemand van Tweak enkele debugcalls te maken, waaruit was gebleken dat de Experiabox het probleem was.
Maar goed ik ga het vanavond testen. Ben zeer benieuwd. Zaterdag werkte het in elk geval nog zeker niet!
Ja ja.... ik zeg ook "In het ergste geval"chocka schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:57:
[...]
Correct me if I'm wrong. Maar mij beleving bij hetgeen Lijbrandt vertelde is dat de lijn in de POP uit de KPN switch wordt gehaald en in de Glashart switch wordt geplaatst. Als dit daadwerkelijk zo is, ben je niet afhankelijk wanneer KPN de lijn vrijgeeft, want die loopt dan maar tot de switch in de POP. Ik voorzie wel dat de administratieve afhandeling van Tweak op zich laat wachten, evenredig aan die van KPN.
Mocht je verwachten dat het idd allemaal te lang gaat duren, dan kan je natuurlijk je incasso storneren en vervolgens een betaling doen minus de borg. Tweak zal daar niet mee eens zijn, maar er zijn genoeg zaken waarmee wij het ook niet eens zijn en daar wordt ook niet naar geluisterd.
Ik kan uit ervaring vertellen dat zoiets administratief bij KPN minimaal 3 maanden gaat duren. Hier is het nog steeds niet in ordeeymey schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:09:
[...]
Ja ja.... ik zeg ook "In het ergste geval". We weten allemaal dat het technisch waarschijnlijk allemaal zo geregeld is en ook dat Lijbrandt zelf zegt dat het soepel moet kunnen, maar ik neem in de wereld van technologie en grote logge bedrijven die daarmee werken helemaal niets meer 'for granted'.
Maar doordat Lijbrandt op een andere switch in de POP zit, is de lijn vrij zodra die omgezet is. Dat dan daarna KPN drie maanden nodig heeft om nog iets administratiefs te doen, boeit dan eigenlijk niet want je werkt intussen al weer met Lijbrandt. Het probleem wat ik wel voorzie is dat Tweak het abonnement niet eerder wil of kan beëindigen dan dat KPN de administratie klaar heeft. En daar moeten we alert op zijn. Want stel je zegt op per 01 september en Lijbrandt verbind zich lopende september, dan heeft Tweak geen recht meer om abonnementsgelden af te schrijven vanaf 01 oktober, al zullen zij zich beroepen op de administratieve afhandeling van KPN. Dus zoals eerder al gezegd, zorg dat je de betaling bijtijds storneert, de borg verrekend en een restant betaling doet en alle daarna volgende incasso ook storneert. En laat je niet verleiden in te gaan op het geneuzel van Tweak wat daarop zal volgen.
Zo ben ik afgelopen jaar na mijn verhuizing ook van UPC en KPN ADSL afgekomen, welke beide er uiteindelijk ruim 6 maanden over hebben gedaan in te zien dat mijn handelen volledig terecht was geweest, ondanks dat het op dat moment niet aansloot met hun procedures. Maar ach ja, dat was hun probleem en dat moet je zo ook gaan zien bij Tweak.
Zo ben ik afgelopen jaar na mijn verhuizing ook van UPC en KPN ADSL afgekomen, welke beide er uiteindelijk ruim 6 maanden over hebben gedaan in te zien dat mijn handelen volledig terecht was geweest, ondanks dat het op dat moment niet aansloot met hun procedures. Maar ach ja, dat was hun probleem en dat moet je zo ook gaan zien bij Tweak.
Verwijderd
Heeft iemand in Almere een glas fiber abonnement bij Tweak? Zo ja hoe bevalt deze qua snelheid en zeker qua stabiliteit?
Wat zijn de pingtijden naar bijv. www.tweakers.net ?
Ik wil nl. Tweak voor een maandje proberen en vergelijken met UPC fiber 120.
Thanks
Thanks
Is het gelukt met Reggefiber inmiddels?Tweak schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:11:
[...]
Klopt. In Enschede kun je al wel R+ orderen maar we kunnen pas na 15 augustus leveringen opstarten. Alle klanten die in Enschede hebben georderd worden hier ook van op de hoogte gebracht.
Reggefiber moet nog de nodige wijzigingen in de wijkkasten doen en dit stellen ze uit tot 15 augustus. de ISP's die over het netwerk van Reggefiber actieve operator willen leveren moeten hier dus op wachten. Vandaar dat je (nog) geen blauw pinnetje in Enschede erbij ziet staan.
Euuuuhm. Volgens mij zitten hier allemaal mensen met Tweak GlasVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:38:
Heeft iemand in Almere een glas fiber abonnement bij Tweak? Zo ja hoe bevalt deze qua snelheid en zeker qua stabiliteit?
Thanks

Maar verder is de verbinding uiterst stabiel. En de beeldkwaliteit is naar mijn mening vele malen beter dan UPC. Overigens hangt het er nog wel ff van af in welke wijk je zit, maar ook in de R+ wijken zal de verbinding ongetwijfeld uiterst stabiel zijn.
Ping is hier rond de 6 tot 8 ms.
Verwijderd
van het KPN forum
Alle voetballiefhebbers kunnen in het weekend van 20,21 en 22 augustus gratis kijken naar alle wedstrijden uit de eredivisie op de zenders van eredivisie live.
-------
Geldt ook voor niet voetballiefhebbers
Alle voetballiefhebbers kunnen in het weekend van 20,21 en 22 augustus gratis kijken naar alle wedstrijden uit de eredivisie op de zenders van eredivisie live.
-------
Geldt ook voor niet voetballiefhebbers
Verwijderd
Nog een bericht van het ITV KPN forum
Vanaf donderdag 19 Augustus wordt er een nieuwe versie van de software uitgerold voor zowel de 1910 als de 1960 tuners.
Aanpassingen zijn onder andere:
* Nieuwe stijl menu's
* In de systeem instellingen kun je kiezen voor een standaard tijd die je voor en/of na opnames wil opnemen. Het is dus niet meer nodig om per opname los aan te geven hoeveel tijd je er voor of er na wil opnemen
* In het instellingen menu is het nu ook mogelijk om de beelscherm instellingen aan te passen (bijvoorbeeld kiezen tussen 1080i en 720p)
* Lichte verbetering in de zap snelheden tussen kanalen
De update zal op donderdag worden uitgerold bij een deel van de klanten, de overige klanten volgen in de week er na.
------------------
Even voor de duidelijkheid donderdag geldt alleen voor koper en eredivisielive klanten met een 1910 én 1960.
overige klanten komen dus de volgende week aan de beurt.
Vanaf donderdag 19 Augustus wordt er een nieuwe versie van de software uitgerold voor zowel de 1910 als de 1960 tuners.
Aanpassingen zijn onder andere:
* Nieuwe stijl menu's
* In de systeem instellingen kun je kiezen voor een standaard tijd die je voor en/of na opnames wil opnemen. Het is dus niet meer nodig om per opname los aan te geven hoeveel tijd je er voor of er na wil opnemen
* In het instellingen menu is het nu ook mogelijk om de beelscherm instellingen aan te passen (bijvoorbeeld kiezen tussen 1080i en 720p)
* Lichte verbetering in de zap snelheden tussen kanalen
De update zal op donderdag worden uitgerold bij een deel van de klanten, de overige klanten volgen in de week er na.
------------------
Even voor de duidelijkheid donderdag geldt alleen voor koper en eredivisielive klanten met een 1910 én 1960.
overige klanten komen dus de volgende week aan de beurt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 10:32 ]
@Spaceone: Thanks for passing through
.
Laten we hopen dat met die nieuwe menu's OOK zwaar verbeterde snelheden mee komen. Die zapsnelheid vind ik nog wel het minste belangrij, die vind ik eigenlijk best acceptabel. Maar de snelheid van EPG en menu's MOET echt beter!
Laten we hopen dat met die nieuwe menu's OOK zwaar verbeterde snelheden mee komen. Die zapsnelheid vind ik nog wel het minste belangrij, die vind ik eigenlijk best acceptabel. Maar de snelheid van EPG en menu's MOET echt beter!
Net even een test gedaan met eymey, ik heb hem even gebeld, kan hem heel duidelijk verstaan, maar hij mij niet..... probleem dus nog steeds niet opgelost....dEATHfLOWEr schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:37:
[...]
Sorry dat ik zo negatief ben. Maar dit zelfde standaard mailtje hebben zowel m'n ouders als ik ruim een maand geleden ook ontvangen. Dat was zelfs nog voordat Webcare mij had uitgenodigd om samen met iemand van Tweak enkele debugcalls te maken, waaruit was gebleken dat de Experiabox het probleem was.
Vorige week is mijn Tweak 30/30 ook actief geworden. Prima service gehad en alles doet het prima. Niets te klagen.
Wil ook graag van die Experia Box af. Wat een drama. Echt alles zit dicht. Heb nu een Dell Powerconnect 2816 aangeschaft met Vlan ondersteuning. Eens kijken of ik Tv / Internet en telefonie aan de praat kan krijgen :-) zonder de EB.
Ik lees in het forum wat reacties van mensen die dat ook hebben gedaan. Nog handige tips of opmerkingen hierover?
Wil ook graag van die Experia Box af. Wat een drama. Echt alles zit dicht. Heb nu een Dell Powerconnect 2816 aangeschaft met Vlan ondersteuning. Eens kijken of ik Tv / Internet en telefonie aan de praat kan krijgen :-) zonder de EB.
Ik lees in het forum wat reacties van mensen die dat ook hebben gedaan. Nog handige tips of opmerkingen hierover?
Apple en Joppiesaus all the way
Niet echt.... gewoon de kennis die hier op dit forum te vinden is m.b.t. de VLAN's en de PPP tunnels en zo.
Voor VOIP moet je ff naar de servicedesk bellen en vragen of men het huidige VOIP wachtwoord dat voor je telefoonnummer ingesteld staat kan geven. Bij mij wilden ze het voorheen nog resetten in iets anders, maar bij Chocka gaven ze gewoon het huidige wachtwoord (dat ook bekend is bij de Experiabox). Zelfs nog met een brief er achteraan
.
Verder heb ik zelf gisteren Floor-is ff ge-poke'd via DM en hij op z'n beurt weer de webcare. Ze zouden proberen hier weer wat vaker te lezen. Ze zijn verder druk met een nieuw VOIP platform en ook nog steeds met de Zyxels. Verder niet veel nieuws
Voor VOIP moet je ff naar de servicedesk bellen en vragen of men het huidige VOIP wachtwoord dat voor je telefoonnummer ingesteld staat kan geven. Bij mij wilden ze het voorheen nog resetten in iets anders, maar bij Chocka gaven ze gewoon het huidige wachtwoord (dat ook bekend is bij de Experiabox). Zelfs nog met een brief er achteraan
Verder heb ik zelf gisteren Floor-is ff ge-poke'd via DM en hij op z'n beurt weer de webcare. Ze zouden proberen hier weer wat vaker te lezen. Ze zijn verder druk met een nieuw VOIP platform en ook nog steeds met de Zyxels. Verder niet veel nieuws
Heeft er al iemand zichtbaar dat de M1910/1960 is ge-upgrade? Of moeten wij daar nog iets extra's voor doen?
Zoals ook in de aankondiging gezegd: Alleen koper-klanten en Eredivisie klanten zijn deze week aan de beurt geweest. Wij komen volgende week in 'batches' aan de beurt.
Overigens geldt meestal wel dat, wanneer de eerste batch is geweest in een bepaalde nacht (en je daar nog niet in zat), je ook een update kan forceren door je ontvanger opnieuw te booten. Hier dus geen probleem: Dat gebeurt iedere nacht
.
De eerste mensen die een update hebben gehad in het KPN iTV topic zijn al wel voorzichtig positief.
Overigens geldt meestal wel dat, wanneer de eerste batch is geweest in een bepaalde nacht (en je daar nog niet in zat), je ook een update kan forceren door je ontvanger opnieuw te booten. Hier dus geen probleem: Dat gebeurt iedere nacht
De eerste mensen die een update hebben gehad in het KPN iTV topic zijn al wel voorzichtig positief.
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 20-08-2010 10:28 ]
Verwijderd
Deze week was alleen koper + voetbal abonnement . Volgende week komen de overige groepen aan de beurt waaronder de glasvezel klanten. Normaal komt de eerste groep van de komende week niet eerder dan maandag dinsdagnacht. Nog geen update schema bekendchocka schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:05:
Heeft er al iemand zichtbaar dat de M1910/1960 is ge-upgrade? Of moeten wij daar nog iets extra's voor doen?
Verwijderd
Vroeger kon dat inderdaad maar de laatste update van maart al niet meer. Misschien maakten teveel mensen gebruik van deze manier en geeft dat problemen op het systeem.eymey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:27:
Overigens geldt meestal wel dat, wanneer de eerste batch is geweest in een bepaalde nacht (en je daar nog niet in zat), je ook een update kan forceren door je ontvanger opnieuw te booten. Hier dus geen probleem: Dat gebeurt iedere nacht.
Verwijderd
Waarom mag het toch niet in een keer goed gaan?
Heb nu sinds dinsdag officieel Tweak glasvezel maar no internet connectie.
Blijf ondanks meermaals resetten van de modem de melding u bent aangemeld op het twaekl metwerk maar u word niet als klant herkent.
Al 2 maal monteur gehad maar kunnen hier niets aan doen.
Blijf op een PPPoe account staan en krijg geen update van de firmware binnen.
UPC word er vandaag uit gemikt en ben zo internet loos...
Het heldere licht bij Tweak snapt het ook niet helemaal
Heb nu sinds dinsdag officieel Tweak glasvezel maar no internet connectie.
Blijf ondanks meermaals resetten van de modem de melding u bent aangemeld op het twaekl metwerk maar u word niet als klant herkent.
Al 2 maal monteur gehad maar kunnen hier niets aan doen.
Blijf op een PPPoe account staan en krijg geen update van de firmware binnen.
UPC word er vandaag uit gemikt en ben zo internet loos...
Het heldere licht bij Tweak snapt het ook niet helemaal
Op zich lijkt dat me sterk. Want voor zover ik weet wordt de software sowieso al opgehaald bij een cold boot. Dus waarom bij een cold boot niet meteen de meest recente versie? Iedere cold boot veroorzaakt sowieso die belasting.Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:35:
[...]
Vroeger kon dat inderdaad maar de laatste update van maart al niet meer. Misschien maakten teveel mensen gebruik van deze manier en geeft dat problemen op het systeem.
Heb even een cold boot uitgevoerd.
En inderdaad, geen update binnen gehaald.
Ik (we) moeten dus geduld hebben tot aankomende week.
En inderdaad, geen update binnen gehaald.
Ik (we) moeten dus geduld hebben tot aankomende week.
Verwijderd
Er wordt inderdaad wat iets met het opstarten geladen want waarom is hij dan zolang bezig. Maar als je de firmware en software verwijderd duurt het opstarten ook langer dan normaal en als je opstart op de eerste dag van de nieuwe update geeft de harddisk ook meer geluid.en duurt dit ook langer dan normaal.eymey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:04:
[...]
Op zich lijkt dat me sterk. Want voor zover ik weet wordt de software sowieso al opgehaald bij een cold boot. Dus waarom bij een cold boot niet meteen de meest recente versie? Iedere cold boot veroorzaakt sowieso die belasting.
In de laatste maanden van 2009 en begin van 2010 waren er veel problemen met de ontvanger ( 5 maand)). Ik heb zelf iedere 7- 10 dagen alle software en firmware van de 3 ontvanger verwijderd. Door dat te doen had je bijvoorbeeld de teletekst functie minder storingl. Terwijl deze ontvangers iedere dag ook op nieuw werden opgestart. Conclusie bij het normale opstarten van de ontvanger laad hij niet alle software.
Heb net even Tweak vergeleken met KPN en nu blijkt dat ik bij KPN goedkoper uit ben.
Tweak:
Glas 100 : 77 euro
3 extra ontvangers : 17.85 euro
Pluspakket : 9.95 euro
HDpakket : 9.95 euro
onbeperkt bellen kan niet
maakt samen 114.75 euro
Kpn:
Goud 95 euro, 2de jaar 100 euro
2 harddiskontvangers omruilen tegen 4 standaard ontvangers : geen extra kosten (blijkt toch niet toegestaan)
Pluspakket : inclusief
HDpakket : Inclusief
Onbeperkt bellen : 10 euro
maakt samen 105 euro en het tweede jaar 110 euro
enige voordeel van Tweak is dat Tweaknews is inbegrepen maar voor dat tientje verschil kan ik een provider nemen met een hogere retentie.
Tweak:
Glas 100 : 77 euro
3 extra ontvangers : 17.85 euro
Pluspakket : 9.95 euro
HDpakket : 9.95 euro
onbeperkt bellen kan niet
maakt samen 114.75 euro
Kpn:
Goud 95 euro, 2de jaar 100 euro
2 harddiskontvangers omruilen tegen 4 standaard ontvangers : geen extra kosten (blijkt toch niet toegestaan)
Pluspakket : inclusief
HDpakket : Inclusief
Onbeperkt bellen : 10 euro
maakt samen 105 euro en het tweede jaar 110 euro
enige voordeel van Tweak is dat Tweaknews is inbegrepen maar voor dat tientje verschil kan ik een provider nemen met een hogere retentie.
[ Voor 8% gewijzigd door stifler70 op 23-08-2010 18:52 ]
En wat je vergeet is dat je bij KPN er voor 12 maanden aan vast zit, terwijl je bij Tweak per maand kan opzeggen. Onbeperkt bellen bij Tweak kan wel, maar dan moet je zelf even een voip oplossing installeren. Zoals de nieuwe vraagalex, die heet nu Qeleq Qeleq kost je 47 euro per jaar, waarna je onbeperkt kan bellen.
[ Voor 17% gewijzigd door chocka op 21-08-2010 21:36 ]
geld dit ook voor bellen naar mobielchocka schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:32:
En wat je vergeet is dat je bij KPN er voor 12 maanden aan vast zit, terwijl je bij Tweak per maand kan opzeggen. Onbeperkt bellen bij Tweak kan wel, maar dan moet je zelf even een voip oplossing installeren. Zoals de nieuwe vraagalex, die heet nu Qeleq Qeleq kost je 47 euro per jaar, waarna je onbeperkt kan bellen.
op de site is niets te vinden (of de site is momenteel defect)
't werkt gewoon via voip ofniet?
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
die verbinding is gewoon een kpn glasvezelverbindingAndre61 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:54:
@stifler70, wat is dat dan voor kpn verbinding, en is die overal beschikbaar?
zie link
sry voor dubbel bericht

[ Voor 5% gewijzigd door Killerbert op 21-08-2010 22:15 ]
Nee dat is niet voor 06 en 0900 nummers, maar dat is bij KPN ook niet. Als alternatief voor Qeleq om wel 06 en 0900 via voip te kunnen bellen heb bijvoorbeeld voipbuster nodig of de alternatieve via vraagalex.nl Zelf heb ik nu Qeleq; Voipbuster en Tweak ingesteld staan. 06 nummers bel ik overigens nooit over het vaste net, daar heb ik een mobiel voor.
oke, maar wat is het voordeel dan van Qeleq ten opzichte van voipbuster?
ik heb nu voipbuster en het werkt aardig goed
ik heb nu voipbuster en het werkt aardig goed
De voordelen van Qeleq ten opzichte van Voipbuster zijn:
- Je betaalt eens per jaar, dus heb je geen last van "Freedays"
Wat ik overigens wel als lastig ervaar bij Voipbuster, want het gebeurd nog wel eens dat je nog wel saldo hebt, maar dat je "Freedays" op zijn en dan moet je eerst weer saldo storten, wil gebruik kunnen maken van het "gratis" bellen. Anders kost iedere gesprek gewoon 1.5 eurocent per minuut.
- Die 47 euro is inclusief BTW en bijkomende kosten
Bij Voipbuster kan je saldo opwaarderen voor 10; 25 of 50 euro, maar die bedragen zijn exclusief BTW en transactiekosten.
- Ze kennen geen FUP, Fair Use Policy.
Bij Voipbuster mag je bij een positief saldo aan "Freedays" maximaal 6 uur per 7 dagen "gratis" bellen. Lijkt veel maar voor de gemiddelde vrouw (althans die van mij zeker) zijn die 6 uur gauw gemaakt. Gevolg dat als je die FUP overschrijdt, ondanks dat je "Freedays" hebt, ieder gesprek wordt afgerekend tegen 1.5 eurocent per minuut. Bijkomend nadeel hiervan is bovendien dat dit FUP gemiddelde doorlopend is en dus niet op NUL gaat zodra aan die FUP grens zit. En moet even 2~3 dagen rustig aan doen met bellen, wil je weer wat ruimte in je FUP kunnen opbouwen of anders blijft het ten koste gaan van je saldo.
- Je kan bijvoorbeeld je vaste telefoonnummer als displaynaam laten vermelden, zodat wie je belt ziet wie vanaf welk telefoonnummer er wordt gebeld.
- En het werkt ook achter de Experiabox van KPN! en dat doet Voipbuster niet want die wordt geblokt in de EB
Qeleq is de nieuwe naam voor VraagAlex Voip. VraagAlex Voip werkte voorheen met een systeem waarbij je voor ieder telefoongesprek eerst een kleine reclame boodschap kreeg alvorens het gesprek werd opgezet. Mensen ervaarde dat nog wel eens als storend, dus heeft men er nu voor gekozen omdat reclamevrij aan te bieden voor een zeer scherpe prijsstelling onder de naam Qeleq.
Er zijn andere Voip diensten die ook op deze manier werken, een voorbeeld daarvan is CallVoip die rekent 5 euro per maand, maar dat is dan wel 60 euro per jaar. Qeleq zit daar bijna 25% onder.
En alle ISP's vragen tegenwoordig gemiddeld 10 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vaste nummers.
Dus als je dan weet dat dit ook kan voor 47 euro in plaats van 60 euro of wel 120 euro per jaar, ben je een dief van je eigen portemonnee om het na te laten.
OK! er wel bijgezegd dat je dat een SIP/Voip telefoon en/of adapter nodig hebt om op deze manier te kunnen bellen. Afhankelijk van wat jij wilt, start de aanschaf vanaf 40 euro. Maar let wel, een dergelijke aanschaf verdient zich binnen 1~2 jaar terug, zeker als je het vergelijkt met onbeperkt bellen van KPN. Even rekenen 120 - 47 = 73 euro voor de eenmalig aanschaf van een VOIP adapter of toestel.
Op V&A staat nu een mooie set te koop:"Siemens Gigaset C470IP + 2 handsets aangeboden"
Zijn er nog vragen dan hoor ik het wel en overigens ik heb geen aandelen bij Qeleq (of what so ever!) Maar vindt het belachelijk dat menigeen ISP belachelijk veel vraagt voor iets wat in geruime mate bijna niets hoeft te kosten (zakkenvullerij noem ik dat) En voor wie geïnteresseerd is:“Consumenten denken meestal niet na”
- Je betaalt eens per jaar, dus heb je geen last van "Freedays"
Wat ik overigens wel als lastig ervaar bij Voipbuster, want het gebeurd nog wel eens dat je nog wel saldo hebt, maar dat je "Freedays" op zijn en dan moet je eerst weer saldo storten, wil gebruik kunnen maken van het "gratis" bellen. Anders kost iedere gesprek gewoon 1.5 eurocent per minuut.
- Die 47 euro is inclusief BTW en bijkomende kosten
Bij Voipbuster kan je saldo opwaarderen voor 10; 25 of 50 euro, maar die bedragen zijn exclusief BTW en transactiekosten.
- Ze kennen geen FUP, Fair Use Policy.
Bij Voipbuster mag je bij een positief saldo aan "Freedays" maximaal 6 uur per 7 dagen "gratis" bellen. Lijkt veel maar voor de gemiddelde vrouw (althans die van mij zeker) zijn die 6 uur gauw gemaakt. Gevolg dat als je die FUP overschrijdt, ondanks dat je "Freedays" hebt, ieder gesprek wordt afgerekend tegen 1.5 eurocent per minuut. Bijkomend nadeel hiervan is bovendien dat dit FUP gemiddelde doorlopend is en dus niet op NUL gaat zodra aan die FUP grens zit. En moet even 2~3 dagen rustig aan doen met bellen, wil je weer wat ruimte in je FUP kunnen opbouwen of anders blijft het ten koste gaan van je saldo.
- Je kan bijvoorbeeld je vaste telefoonnummer als displaynaam laten vermelden, zodat wie je belt ziet wie vanaf welk telefoonnummer er wordt gebeld.
- En het werkt ook achter de Experiabox van KPN! en dat doet Voipbuster niet want die wordt geblokt in de EB
Qeleq is de nieuwe naam voor VraagAlex Voip. VraagAlex Voip werkte voorheen met een systeem waarbij je voor ieder telefoongesprek eerst een kleine reclame boodschap kreeg alvorens het gesprek werd opgezet. Mensen ervaarde dat nog wel eens als storend, dus heeft men er nu voor gekozen omdat reclamevrij aan te bieden voor een zeer scherpe prijsstelling onder de naam Qeleq.
Er zijn andere Voip diensten die ook op deze manier werken, een voorbeeld daarvan is CallVoip die rekent 5 euro per maand, maar dat is dan wel 60 euro per jaar. Qeleq zit daar bijna 25% onder.
En alle ISP's vragen tegenwoordig gemiddeld 10 euro per maand voor onbeperkt bellen naar vaste nummers.
Dus als je dan weet dat dit ook kan voor 47 euro in plaats van 60 euro of wel 120 euro per jaar, ben je een dief van je eigen portemonnee om het na te laten.
OK! er wel bijgezegd dat je dat een SIP/Voip telefoon en/of adapter nodig hebt om op deze manier te kunnen bellen. Afhankelijk van wat jij wilt, start de aanschaf vanaf 40 euro. Maar let wel, een dergelijke aanschaf verdient zich binnen 1~2 jaar terug, zeker als je het vergelijkt met onbeperkt bellen van KPN. Even rekenen 120 - 47 = 73 euro voor de eenmalig aanschaf van een VOIP adapter of toestel.
Op V&A staat nu een mooie set te koop:"Siemens Gigaset C470IP + 2 handsets aangeboden"
Zijn er nog vragen dan hoor ik het wel en overigens ik heb geen aandelen bij Qeleq (of what so ever!) Maar vindt het belachelijk dat menigeen ISP belachelijk veel vraagt voor iets wat in geruime mate bijna niets hoeft te kosten (zakkenvullerij noem ik dat) En voor wie geïnteresseerd is:“Consumenten denken meestal niet na”
[ Voor 97% gewijzigd door chocka op 22-08-2010 09:12 ]
@Chocka: Mooi uitgelegd! Ik vind Voipbuster echt maar een matige provider en zwaar overrated, met hun ingewikkelde puntensysteem en belachelijk hoge kosten voor bellen naar mobiel (bijna 2x zo veel als bij Tweak). Als je een Fritzbox hebt of Siemens voip-dect systeem kun je het heel mooi maken:
* Gratis naar buiten bellen naar vaste nummers met Qeleq (met je tweak-nummer als displayname)
* Via een dialrule 0900 en 06 en dergelijke gewoon via Tweak laten gaan
* Tweak kan, om het even, gewoon via je Experiabox lopen (met rj11 naar vaste lijn aansluiting van Siemens of Fritabox) of ook via VOIP (als je je Experia eruit hebt geknikkerd).
Overigens, zoals Chocka ook al beetje zegt: Qeleq wordt wel steeds duurder. Maar heb je eenmaal een abbo, dan blijf je altijd, ook bij verlengingen, de jaarprijs betalen die gold toen je het nam
* Gratis naar buiten bellen naar vaste nummers met Qeleq (met je tweak-nummer als displayname)
* Via een dialrule 0900 en 06 en dergelijke gewoon via Tweak laten gaan
* Tweak kan, om het even, gewoon via je Experiabox lopen (met rj11 naar vaste lijn aansluiting van Siemens of Fritabox) of ook via VOIP (als je je Experia eruit hebt geknikkerd).
Overigens, zoals Chocka ook al beetje zegt: Qeleq wordt wel steeds duurder. Maar heb je eenmaal een abbo, dan blijf je altijd, ook bij verlengingen, de jaarprijs betalen die gold toen je het nam
Verwijderd
Er zijn ook glasvezel providers waar vrij bellen maar 5,00 euro kost.
Wij hebben ons brons glasvezelabonnement gewijzigd naar alleen vrij bellen s' avonds na 19.00 uur en in het weekend. (overdag bellen wij niet veel) . Kost bij KPN maar 2,50 euro extra.
Update ik zie net dat op de website van KPN het 2,50 euro pakket niet meer mogelijk is. Zullen wel te veel klanten gebruik van hebben gemaakt de afgelopen maand.
http://www.kpn.com/glasvezel/bellen/tarieven.htm
Wij hebben ons brons glasvezelabonnement gewijzigd naar alleen vrij bellen s' avonds na 19.00 uur en in het weekend. (overdag bellen wij niet veel) . Kost bij KPN maar 2,50 euro extra.
Update ik zie net dat op de website van KPN het 2,50 euro pakket niet meer mogelijk is. Zullen wel te veel klanten gebruik van hebben gemaakt de afgelopen maand.
http://www.kpn.com/glasvezel/bellen/tarieven.htm
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 10:06 ]
Dit topic is gesloten.