Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.580 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Hebben wij het hier over de eerste R+ aansluiting in Almere van tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23

ST10©DE

Dus.............

Is er een maximale lengte UTP tussen glasvezelmodem en de Thomson EB? Bij ADSL wordt aangeraden om het modem zodicht mogelijk bij het ISRA te plaatsen. Hoe zit dat met galsvezel?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P. Mekes schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:07:
Is er een maximale lengte UTP tussen glasvezelmodem en de Thomson EB? Bij ADSL wordt aangeraden om het modem zodicht mogelijk bij het ISRA te plaatsen. Hoe zit dat met galsvezel?
Je mag de EB neer zetten in huis waar je zelf wilt alleen heb je een UTP kabel nodig naar de meterkast waar het glasvezelmodem (Genexis) is geïnstalleerd. Er is wel een max lengte voor een UTP kabel maar deze bereik je normaal toch niet in een huis.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:07:
Hebben wij het hier over de eerste R+ aansluiting in Almere van tweak?
Ja. Hij zei +R maar bedoelt natuurlijk R+.

Maar goed, zo verbazend vind ik het niet, eerste r+ in Almere. Tenslotte zou Tweak dat ook gaan voeren in de beperkte wijken in Almere Buiten.

Wel vind ik het mooi om te zien dat Glashart blijkbaar vele malen sneller aansluit en handelt dan KPN. Chapeau!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P. Mekes schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:07:
Nope. DWZ. De maximale langte voor UTP (cat 5/5e) is 100 meter!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

eymey schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:45:
[...]

Ja. Hij zei +R maar bedoelt natuurlijk R+.

Maar goed, zo verbazend vind ik het niet, eerste r+ in Almere. Tenslotte zou Tweak dat ook gaan voeren in de beperkte wijken in Almere Buiten.

Wel vind ik het mooi om te zien dat Glashart blijkbaar vele malen sneller aansluit en handelt dan KPN. Chapeau!
Het is niet in Almere, maar in Meppel :) en idd R+ ipv +R....

In mijn wijk (Koedijkslanden( (eerste wijk in Meppel die volledig op/via glashart is aangesloten... volgens monteur 250 aansluitingen actief sinds eerste opleveringen van FttH.. ze moeten het vooral van mond-op-mond reclame hebben zei monteur.

[ Voor 20% gewijzigd door jin op 23-07-2010 14:15 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ok :). Goede zaak voor Meppel :D.

Tweak plaatst hier in Almere inmiddels wel sporadisch eens een paginagrote advertentie in het lokale sufferdje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
jin schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:10:
[...]

Het is niet in Almere, maar in Meppel :) en idd R+ ipv +R....

In mijn wijk (Koedijkslanden( (eerste wijk in Meppel die volledig op/via glashart is aangesloten... volgens monteur 250 aansluitingen actief sinds eerste opleveringen van FttH.. ze moeten het vooral van mond-op-mond reclame hebben zei monteur.
Vreemd, ik zit al tijden te kijken met de postcodecheck ( 7944 XH 162 ) of ik nu eindelijk R+ of R kan bestellen, en tot op heden kan het nog steeds niet, terwijl ik het kastje (genexis ) al 2 maand thuis heb hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

Eryq schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:25:
[...]

Vreemd, ik zit al tijden te kijken met de postcodecheck ( 7944 XH 162 ) of ik nu eindelijk R+ of R kan bestellen, en tot op heden kan het nog steeds niet, terwijl ik het kastje (genexis ) al 2 maand thuis heb hangen..
Je hebt als goed is een "leeg kastje" hangen. pas mij afnemen van een dienst krijg je een genexis modem.

mijn Postcode 7944VM ( 9 juli is kastje geplaatst ("leeg"), 10 juli kon ik aanvragen...

Wellicht ff contact opnemen met Glashart, misschien hebben zij eea niet goed in de systemen gezet ?

[ Voor 11% gewijzigd door jin op 23-07-2010 17:49 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
Klopt ja, ik heb alleen het lege kastje hangen..
Baal er lekker van.. KPN, Lijbrandt en Plinq kunnen allemaal wel leveren, behalve Tweak..

Is ook vreemd trouwens, mijn buren ( 160 ) kunnen het wel aanvragen maar ik..ho maar.

Misschien kan het Webcare team hier wat mee, weet anders niet met wie ik anders contact op kan nemen.

[ Voor 41% gewijzigd door Eryq op 23-07-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

Eryq schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:45:
Klopt ja, ik heb alleen het lege kastje hangen..
Baal er lekker van.. KPN, Lijbrandt en Plinq kunnen allemaal wel leveren, behalve Tweak..
zie mijn bericht, misschien is er iets mis met de administratie tussen glashart en tweak. ff bellen denk ik beste

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
Net geprobeerd te bellen, glashart verbind door naar de aannemer, en die zijn al vrij.
Probeer het maandag wel ..

iig bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

Eryq schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:57:
Net geprobeerd te bellen, glashart verbind door naar de aannemer, en die zijn al vrij.
Probeer het maandag wel ..

iig bedankt..
CurrentConnect uit Raalte (dat de aannemer toevallig?), belde mij voor de afspraak om modem te plaatsen. Denk verder dat je idd het beste bij Glashart kan zijn. Tweak bellen ook al gedaan denk ik ?

Succes !!!

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curuedhel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 14:56
Ik wil graag een ervaring met jullie delen met Tweak. Ik heb sinds kort een Glas 30 abonnement van Tweak met daarbij de bijbehorende interactieve televisie van KPN. Nu wilde ik graag boven op de slaapkamer ook tv kijken dus heb ik op de site van Tweak gekeken of dat mogelijk was. Op de website stond vermeld dat voor R+ abonnementen bij had afsluiten van een HD pakket (van € 9.95) je een gratis HD set-top box zou krijgen. Voor de zekerheid heb ik dit duidelijk nagevraagd bij de klantenservice van Tweak, zie onderstaande mail.

> Date: Wed, 7 Jul 2010 17:32:49 +0200
> From: info@tweak.nl
> Subject: [ #FLN-29507-864]: Interactieve TV
> To: xxxxxxxxx@hotmail.com
>
> Geachte heer / mevrouw,
>
> U heeft gelijk!
> Bij afname van een hd pakket krijgt u een gratis HD BOX.
>
> Een hd-pakket met daarin een groeiend aantal zenders in hd-kwaliteit. De hd set-top box krijg je gratis bij het hd-pakket.
>
> Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
>
> Voor meer informatie over zenders etc verwijs ik u door naar onze website.
>
> www.tweak.nl
>
> Met vriendelijke groet,
> Uw servicedesk
> xxxxxxxxxx
>
>
>
> From:xxxxxxx@hotmail.com
> To: info@tweak.nl
> Subject: RE: [ #FLN-29507-864]: Interactieve TV
> Date: Tue, 6 Jul 2010 18:21:01 +0200
>
> Geachte heer xxxxxxx,
>
> Dank voor uw reactie, ik keek op jullie website om te kijken wat ik precies
> moet bestellen en nu zie ik dat als ik het HD pakket (niet R+ High
> definition) neem ik een gratis HD set -top box (met hard disk) krijg. Dat
> kost 9,95 per maand en de huur van een losse HD set-top box ook. Dus ik neem
> aan dat ik dus beter het HD pakket kan bestellen?! Kunt u bevestigen dat ik
> dit correct heb. Ik heb op dit moment een glas 30 abonnement met een gratis
> "gewone" settop box.
>
> Alvast bedankt voor uw reactie,
>
> xxxxxxxx

Na deze bevestiging heb ik een brief naar hun gemaild waarin ik dit bestel. In de brief staat zoals ook in de begeleidende mail staat:

Conform onderstaande mailwisseling waarin u aangeeft dat het mogelijk is om een tweede tv aan te sluiten op interactieve tv van KPN en dat als ik een HD pakket (niet R+) neem van € 9,95 per maand ik daarbij een gratis een HD-settop box krijg, wil ik graag het HD pakket (niet R+) bestellen voor bij mijn Glas 30 abonnement dat ik al heb. Voor de benodigde switch zorg ik zelf. In totaal zijn dan mijn maandelijkse kosten € 47 voor glas 30 en € 9,95 HD pakket = € 56,95. In de bijlage treft u mijn verzoek op papier met een handtekening erbij.

En vervolgens krijg ik op 12 juli een mail van Tweak dat dit de HD tv is geactiveerd. Hierop vraag ik of ze me de HD set-top box sturen en daarop krijg ik te horen dat ik daar geen recht op heb!!!!! :(

Ik reageer daar dus op met de mailwisseling en de bestelling waarin e.e.a. duidelijk vermeld staat en de opmerking dat het ook op de Tweak site zelf staat. Daarop krijg ik een reactie ja mijn collega heeft dat wel gezegd maar het staat niet op de site. Ik in verbasing naar de site van Tweak en inderdaad er staat in tegenstelling tot de dag ervoor niet meer dat je er een HD set-top box bij krijgt. Gelukkig kon ik in het cache bij Google nog de site vinden zoals deze was en daar staat het duidelijk. Ik daar natuurlijk een screenshot van gemaakt en dit doorgemaild. En vervolgens krijg ik de volgende reactie:

Geachte heer / mevrouw,

Aan de hand van uw screenshot en de eerdere mail van mijn collega die uw verhaal wist te bevestigen kan ik u zeker geen ongelijk meer geven.
Echter ben ik het niet die het besluit neemt om op de eerdere melding terug te komen.
Wat ik nu heb gedaan, is de screenshot van u doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling met het verzoek alsnog kosteloos een hd set-top box uit te sturen.
Zodra wij hier terugkoppeling op hebben hoort u van ons.

Met vriendelijke groet,
xxxxx
Uw servicedesk

En er gaat weer een week voorbij zonder dat ik een reactie krijg. Dus ik vraag aan hun om nogmaals om op mijn mail te reageren en nu krijg ik de volgende reactie:

Beste klant,

Ik heb een reactie gekregen betreffende de Harddisk set-top box. HD pakket is voor Full-HD zenders en staat los van een HD Set-top box voor niet R+ abonnementen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ge�nformeerd.
Met vriendelijke groet,

Uw helpdesk

Wat is dit nu weer voor een reactie? Ik maar weer gereageerd dat ze moeten lezen voordat ze een reactie geven. En het is frustrerend dat ik het duidelijk heb gevraagd en bevestigd heb gekregen maar dat ze gewoon niet thuis geven terwijl ik er op dit moment al wel voor betaal. Ik weet echt serieus niet meer wat ik moet doen om gewoon te krijgen waar ik mijn inziens toch echt recht op heb.

Als iemand tips heeft hoor ik deze graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:52
De servicedesk verward HighDefinition met HardDiskDrive. Zowel de non-hdd als de hdd STB zijn geschikt voor HD. Er staat nergens dat je een extra STB krijgt bij aanvraag van het HD pakket, voor een extra STB betaal je 5.95 p/m (non-hdd STB) of 9.95 p/m (hdd-stb). Maak eens een print-screen van die pagina uit je cache, zoals het nu op de website vermeld staat is dit namelijk vrij duidelijk. Daarnaast zijn foutjes menselijk, als een servicedesk medewerker je niet goed informeert door een vergissing kun je hier denk ik geen rechten aan ontlenen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tweak

In de tabel Glashart Media vs. KPN staan 2 fouten.

http://www.tweak.nl/consument/fiber/televisie.html

Glashart media heeft wel EREDIVISIEPAKKET.

http://www.xmsnet.nl/diensten/digitale_televisie

KPN heeft wel RTL gemist namelijk in het pluspakket

http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm#03

Tekst bij Uitzending gemist? ook aanpassen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curuedhel
IceM schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:57:
De servicedesk verward HighDefinition met HardDiskDrive. Zowel de non-hdd als de hdd STB zijn geschikt voor HD. Er staat nergens dat je een extra STB krijgt bij aanvraag van het HD pakket, voor een extra STB betaal je 5.95 p/m (non-hdd STB) of 9.95 p/m (hdd-stb). Maak eens een print-screen van die pagina uit je cache, zoals het nu op de website vermeld staat is dit namelijk vrij duidelijk. Daarnaast zijn foutjes menselijk, als een servicedesk medewerker je niet goed informeert door een vergissing kun je hier denk ik geen rechten aan ontlenen.
Nou het mag toch duidelijk zijn uit de vraagstelling wat ik bedoel!? Veel duidelijker had ik het niet kunnen omschrijven!

>"Dank voor uw reactie, ik keek op jullie website om te kijken wat ik precies
> "gewone" settop box."

Maar goed ook op hun site stond het zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/1985/tweakhd1.png

Dit is toch duidelijk!

Als je een telefoon besteld maar je krijgt alleen een abonnement dan kan je daar toch ook geen genoegen meenemen als dat op de site van een aanbieder staat en je het gevraagd hebt aan een medewerker? Ook al is het een foutje van de medewerker want dat kan altijd. Maar het bestellen heb ik ook duidelijk aangegeven wat ik besteld. Dan hadden ze nog kunnen zeggen nee dit klopt niet, maar om wel de HD zenders te activeren en dan het overige niet na te komen klopt natuurlijk niet.

Daarnaast is het volgens mij zo dat in Nederland een verbintenis tot stand komt door aanbod en aanvaarding. Tweak doet mij een aanbod op hun site, hier kan natuurlijk sprake zijn van een typfout en ik vraag dit na en het aanbod wordt bevestigd. Ik besteld het (aanvaarding) en de bestelling word geaccepteerd maar vervolgens niet helemaal uitgevoerd, dan is er volgens mij sprake van een tekortkoming aan de kant van de aanbieder Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Curuedhel schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:20:
[...]

Nou het mag toch duidelijk zijn uit de vraagstelling wat ik bedoel!? Veel duidelijker had ik het niet kunnen omschrijven!

>"Dank voor uw reactie, ik keek op jullie website om te kijken wat ik precies
> "gewone" settop box."

Maar goed ook op hun site stond het zie hieronder:
[afbeelding]

Dit is toch duidelijk!

Als je een telefoon besteld maar je krijgt alleen een abonnement dan kan je daar toch ook geen genoegen meenemen als dat op de site van een aanbieder staat en je het gevraagd hebt aan een medewerker? Ook al is het een foutje van de medewerker want dat kan altijd. Maar het bestellen heb ik ook duidelijk aangegeven wat ik besteld. Dan hadden ze nog kunnen zeggen nee dit klopt niet, maar om wel de HD zenders te activeren en dan het overige niet na te komen klopt natuurlijk niet.

Daarnaast is het volgens mij zo dat in Nederland een verbintenis tot stand komt door aanbod en aanvaarding. Tweak doet mij een aanbod op hun site, hier kan natuurlijk sprake zijn van een typfout en ik vraag dit na en het aanbod wordt bevestigd. Ik besteld het (aanvaarding) en de bestelling word geaccepteerd maar vervolgens niet helemaal uitgevoerd, dan is er volgens mij sprake van een tekortkoming aan de kant van de aanbieder Tweak.
Je krijgt toch ook een HD-geschikte Set-top box bij je abonnement? De helpdesk heeft zich blijkbaar vergist in het verschil tussen HDD STB's en HD STB's. Jouw intentie is echter dat je een STB wilt hebben waarop je HD-televisie kunt bekijken want je hebt het HD-pakket besteld. Elke STB binnen de niet-R+ abonnementen kan HD-televisie weergeven, dus volgens mij is het probleem opgelost?

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 07:15:
@Tweak

In de tabel Glashart Media vs. KPN staan 2 fouten.

http://www.tweak.nl/consument/fiber/televisie.html

Glashart media heeft wel EREDIVISIEPAKKET.

http://www.xmsnet.nl/diensten/digitale_televisie

KPN heeft wel RTL gemist namelijk in het pluspakket

http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm#03

Tekst bij Uitzending gemist? ook aanpassen
Bedankt voor je feedback. Wordt aan gewerkt ;)

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:57

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Zo lees ik het ook. De monteur zit echt niet bij telefoon te wachten. Maar het afmelden door de provider van de lijn in systeem gebeurt dat wel op dezelfde dag als het afschakelen in de wijkcentrale als deze 2 processen niet aan elkaar gekoppeld zijn ontstaat er extra downtijd.
Bericht terug van Lijbrandt:
Geachte meneer/mevrouw,

Bedankt voor uw email. Dit klopt inderdaad. Als Concepts de lijn vrij heeft gegeven, kunnne wij die dag, of de dag erop de dienst leveren.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de Customer Service Desk van Lijbran

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curuedhel
Tweak schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:15:
[...]

Je krijgt toch ook een HD-geschikte Set-top box bij je abonnement? De helpdesk heeft zich blijkbaar vergist in het verschil tussen HDD STB's en HD STB's. Jouw intentie is echter dat je een STB wilt hebben waarop je HD-televisie kunt bekijken want je hebt het HD-pakket besteld. Elke STB binnen de niet-R+ abonnementen kan HD-televisie weergeven, dus volgens mij is het probleem opgelost?
Nee nee nee niets is minder waar! Ik heb geen enkele STB of toezegging van Tweak gekregen! Nog heb ik een reactie ontvangen van Tweak op mijn mail. Tenzij dat nu bevestigd is gezien deze reactie nu door het bedrijfsaccount. Ik heb toch duidelijk gevraagd naar een HD STB en bevestigd gekregen dus waarom zou ik geen HD STB krijgen? Maar ik hoop dan dat ik een reactie van Tweak krijg.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Tweak schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:11:
[...]

Klopt. In Enschede kun je al wel R+ orderen maar we kunnen pas na 15 augustus leveringen opstarten. Alle klanten die in Enschede hebben georderd worden hier ook van op de hoogte gebracht.

Reggefiber moet nog de nodige wijzigingen in de wijkkasten doen en dit stellen ze uit tot 15 augustus. de ISP's die over het netwerk van Reggefiber actieve operator willen leveren moeten hier dus op wachten. Vandaar dat je (nog) geen blauw pinnetje in Enschede erbij ziet staan :).
De postcodecheck op glashart.nl zegt hier (Enschede) dat ze eind 2011 verwachten mij aan te sluiten. Vreemd, ik val binnen het gebied dat te zien is op http://www.glashart.nl/enschede/standvanzaken en heb al glasvezel tot in de meterkast. Mijn buren maken al gebruik van glasvezel (via concepts), maar dat zal wel ander netwerk zijn dan?

En krijg je bij Tweak nou wel of niet DVB-C erbij?

Edit: ik ga morgen wel even langs de glashartwinkel, is vlakbij :P

Edit2: Even een overzicht:

7511, Enschede

Postcodecheck van Glashart zegt dat ze eind 2011 gaan aansluiten.

Postcodecheck KPN zegt dat glasvezel al beschikbaar is.

Postcodecheck Lijbrandt geeft een fout.

Postcodecheck Plinq geeft een leeg scherm.

Postcodecheck Tweak geeft 'niet beschikbaar'.

De glashart-servicewinkel zegt dat het tussen november en januari beschikbaar wordt.

Lekker bezig met z'n allen! Als je het niet weet, zeg dan gewoon dat je het niet weet ipv met onzininformatie of foutmeldingen aan te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door woekele op 27-07-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Misschien is het handig om in typeringen te spreken, want door al die HD en HDD, raak je knap verward.

Correct if I'm wrong.

Tweak (KPN) kent een tweetal Set Top Boxen (STB), welke beide een High Definition (HD) signaal/content kunnen doorgeven op je TV (LCD/Plasma), namelijk te weten:

- De motorola 1960, een STB met een Hardeschijf (HDD)
- en de motorola 1910, een STB zonder een Hardeschijf (HDD)

Nu ff reproduceren wat er op cache pagina staat:

"Alle kosten op een rijtje voor abonnementen via het netwerk van KPN (kosten voor NIET-R+ abonnementen). Deze abonnementen zijn standaard compleet uitgerust met modem; installatie en set-top box"

Maar welke set-top box staat er niet bij vermeld??? Word hier de 1960 of de 1910 bedoeld, want ondanks dat er in het cache scherm wordt gesproken over een een HD of een SD set-top box, is het enige verschil tussen de 1960 en de 1910, het wel of niet hebben van een Hardeschijf. Na mijn weten is geen sprake van verschil in afspelen van content in SD of in HD???

Nu komen alle tegenstrijdigheden en verwarringen:

HD pakket € 9,95 p/m Gratis HD set-top box en zenders in HD

1. Dus naast dat je al een set-top box in je abonnement hebt gekregen (los van het feit welke dat het is) krijg je bij het toevoegen (lees extra afsluiten) van een HD pakket nog een extra HD set-top box erbij.

2. De tegenstrijdigheid van de omschrijving is dat het woord GRATIS vooraan in de omschrijving staat, wat inhoudt dat alles wat erachter komt dus ook GRATIS is, terwijl bij de prijs toch duidelijk wordt gesproken over € 9,95 p/m wat niet GRATIS is te noemen.

3. Dus oftewel de HD set-top box is GRATIS of de zenders in HD zijn GRATIS, mocht dit laatste het geval zijn, dan ontstaat hier weer de verwarring dat jij door het afsluiten van een HD pakket dus extra betaald voor de GRATIS HD set-top box welke ook € 9,95 p/m moet kosten.

4. Hiertoe dat Curuedhel waarschijnlijk ook reageert dat als je een niet-R+ abonnement afsluit met een modem; installatie en set-top box en daarbij een HD pakket neemt (lees extra afsluit) een GRATIS (extra) HD set-top box erbij krijgt en zenders in HD. Wat ik tenslotte heel begrijpelijk vindt, want dat is een logische beredenering van hetgeen er staat.

5. Er wordt nergens gesproken om welk apparaat het nu exact gaat, dus kan er niet worden aangenomen of het gaat om een set-top box met of zonder Hardeschijf.

Dus lijkt het mij niet onverstandig dat Tweak hierop eens een duidelijk antwoord formuleert waarin wordt gesproken over welk apparaat (dan wel/niet met of zonder hardeschijf) er bij een abonnement standaard wordt geleverd en welke/wat er wordt geleverd zodra iemand er een HD pakket bij afneemt.

Bovendien lijkt het zeer raadzaam dat indien er wel degelijk een onderscheid is tussen het afspelen van HD cq SD content versus de Motorola 1960 of de 1910, dat ook Tweak hier voor eens en altijd duidelijkheid in zal geven.

En uiteraard dit alles per omgaande op hun website vermeld, zodat er nooit meer verwarring kan ontstaan. Want deze issue was er in het begin ook al, waartoe de eerste lichting voor 6 maanden GRATIS zenders in HD kunnen bekijken op hun Mototorola 1960 set-top box met hardeschijf.

En zoals ik bovenstaande lees is daar vooralsnog naar ruim 4 maanden nog geen enkele verandering in gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

woekele schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:58:
[...]

met de R+ wel, volgens de gegevens, ik ga eea morgen testen (Meppel).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curuedhel
chocka schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:03:
Misschien is het handig om in typeringen te spreken, want door al die HD en HDD, raak je knap verward.

Correct if I'm wrong.

Tweak (KPN) kent een tweetal Set Top Boxen (STB), welke beide een High Definition (HD) signaal/content kunnen doorgeven op je TV (LCD/Plasma), namelijk te weten:

- De motorola 1960, een STB met een Hardeschijf (HDD)
- en de motorola 1910, een STB zonder een Hardeschijf (HDD)

Nu ff reproduceren wat er op cache pagina staat:

"Alle kosten op een rijtje voor abonnementen via het netwerk van KPN (kosten voor NIET-R+ abonnementen). Deze abonnementen zijn standaard compleet uitgerust met modem; installatie en set-top box"

Maar welke set-top box staat er niet bij vermeld??? Word hier de 1960 of de 1910 bedoeld, want ondanks dat er in het cache scherm wordt gesproken over een een HD of een SD set-top box, is het enige verschil tussen de 1960 en de 1910, het wel of niet hebben van een Hardeschijf. Na mijn weten is geen sprake van verschil in afspelen van content in SD of in HD???

Nu komen alle tegenstrijdigheden en verwarringen:

HD pakket € 9,95 p/m Gratis HD set-top box en zenders in HD

1. Dus naast dat je al een set-top box in je abonnement hebt gekregen (los van het feit welke dat het is) krijg je bij het toevoegen (lees extra afsluiten) van een HD pakket nog een extra HD set-top box erbij.

2. De tegenstrijdigheid van de omschrijving is dat het woord GRATIS vooraan in de omschrijving staat, wat inhoudt dat alles wat erachter komt dus ook GRATIS is, terwijl bij de prijs toch duidelijk wordt gesproken over € 9,95 p/m wat niet GRATIS is te noemen.

3. Dus oftewel de HD set-top box is GRATIS of de zenders in HD zijn GRATIS, mocht dit laatste het geval zijn, dan ontstaat hier weer de verwarring dat jij door het afsluiten van een HD pakket dus extra betaald voor de GRATIS HD set-top box welke ook € 9,95 p/m moet kosten.

4. Hiertoe dat Curuedhel waarschijnlijk ook reageert dat als je een niet-R+ abonnement afsluit met een modem; installatie en set-top box en daarbij een HD pakket neemt (lees extra afsluit) een GRATIS (extra) HD set-top box erbij krijgt en zenders in HD. Wat ik tenslotte heel begrijpelijk vindt, want dat is een logische beredenering van hetgeen er staat.

5. Er wordt nergens gesproken om welk apparaat het nu exact gaat, dus kan er niet worden aangenomen of het gaat om een set-top box met of zonder Hardeschijf.

Dus lijkt het mij niet onverstandig dat Tweak hierop eens een duidelijk antwoord formuleert waarin wordt gesproken over welk apparaat (dan wel/niet met of zonder hardeschijf) er bij een abonnement standaard wordt geleverd en welke/wat er wordt geleverd zodra iemand er een HD pakket bij afneemt.

Bovendien lijkt het zeer raadzaam dat indien er wel degelijk een onderscheid is tussen het afspelen van HD cq SD content versus de Motorola 1960 of de 1910, dat ook Tweak hier voor eens en altijd duidelijkheid in zal geven.

En uiteraard dit alles per omgaande op hun website vermeld, zodat er nooit meer verwarring kan ontstaan. Want deze issue was er in het begin ook al, waartoe de eerste lichting voor 6 maanden GRATIS zenders in HD kunnen bekijken op hun Mototorola 1960 set-top box met hardeschijf.

En zoals ik bovenstaande lees is daar vooralsnog naar ruim 4 maanden nog geen enkele verandering in gekomen.
Ja inderdaad het is echt enorm verwarrend, ik was in eerste instantie ook in de veronderstelling dat ik bij de interactieve TV een Motorola 1960 zou krijgen (voor de 1ste tv) omdat ik in de veronderstelling was dat je kon pauzeren zoals in de reclame. Dit was niet zo en ik kreeg een Motorola 1910 daarom heb ik nu duidelijk gevraagd of het om een harddisk STB ging want die wou ik dan als 2de tv en dat werd bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

jin schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:22:
[...]

met de R+ wel, volgens de gegevens, ik ga eea morgen testen (Meppel).
Analoog is iig beter dan het Ziggo signaal Analoog.

DVB-C krijg ik nog niet aan de gang, Mijn Humax wil graag freq etc instellingen, en een volledige netwerk scan met mijn tv met DVB-C tuner levert geen signalen op.

Tweak helpdesk kan me ook niet helpen aan de instellingen en verwijzen naar website van Lijbrandt... Lijbrandt gebeld ...en die verwijzen naar Tweak... uiteraard.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jin schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:28:
[...]

Analoog is iig beter dan het Ziggo signaal Analoog.

DVB-C krijg ik nog niet aan de gang, Mijn Humax wil graag freq etc instellingen, en een volledige netwerk scan met mijn tv met DVB-C tuner levert geen signalen op.

Tweak helpdesk kan me ook niet helpen aan de instellingen en verwijzen naar website van Lijbrandt... Lijbrandt gebeld ...en die verwijzen naar Tweak... uiteraard.
Het kan zijn dat in jouw woonplaatst dvb-c nog niet aktief is.

Op 29 juni was de stand

Yogoi in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

DVB-C is al werkend in een aantal gebieden.
De rest zal zo spoedig mogelijk volgen.

XMS gebieden waar het nu werkt:
Almere
Zeewolde
Deventer (+omgeving)

Frequency 304Mhz
Symbols 6875
Network-ID:
Almere/Zeewolde 8200
Deventer 7461

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jin, dit zijn je instellingen:

Frequency: 304 Mhz
Symbolrate: 6875
Netwerk-ID Omgeving Lelystad: 8200

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

Bedankt voor de instellingen. Deze werken idd ook in Meppel.

Vind 79 kanalen (39 TV).

Grappig dat de regio zenders : Flevoland, Frysland en AT5 zijn. (Dus nog geen "eigen regios" voor de steden)

Kwailteit is minimaal gelijk aan Ziggo DVB-C. Helaas (maar dat was bekend) geen EPG.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Wederom een poging om helderheid te scheppen in het Set-top boxen verhaal..

Bij een niet-R+ abonnement (over KPN actieve operator netwerk) krijg je standaard Inetractieve Digitale TV van KPN. Hierbij is gratis een eerste Basis Set-top box zonder harddiskrecorder inbegrepen. Deze Basis Set-top box kan ook HD-televisie weergeven. Een tweede Set-top box (zowel de basis set-top box als een set-top box met harddiskrecorder) kan tegen een meerprijs worden bijbesteld.

Op de website stond voorheen: "HD pakket € 9,95 p/m Gratis HD set-top box en zenders in HD". In feite is dit correct, aangezien je een HD pakket krijgt voor 9,95 EUR p/m en je Set-top box welke HD-televisie kan afspelen al gratis bij je standaard abonnement krijgt. Er staat nergens iets over een tweede Set-top box, of een Set-top box met harddiskrecorder. Toegegeven, het kan iets verwarrend over zijn gekomen. Vandaar dat we dit inmiddels op de website hebben aangepast naar: "Groot aantal zenders in HD kwaliteit".

Bij de R+ abonnementen (over het Reggefiber actieve operator netwerk) krijg je standaard geen Set-top box. Zodra je koest voor Interactieve Digitale televisie powered by Glashart Media, krijg je gartis een Standard-definition (SD) Set-top box. Kies je vervolgens voor het HD-pakket, dan krijg je daar een gratis High-definition (HD) set-top box bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curuedhel
Tweak schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:00:

Bij een niet-R+ abonnement (over KPN actieve operator netwerk) krijg je standaard Inetractieve Digitale TV van KPN. Hierbij is gratis een eerste Basis Set-top box zonder harddiskrecorder inbegrepen. Deze Basis Set-top box kan ook HD-televisie weergeven. Een tweede Set-top box (zowel de basis set-top box als een set-top box met harddiskrecorder) kan tegen een meerprijs worden bijbesteld.

Op de website stond voorheen: "HD pakket € 9,95 p/m Gratis HD set-top box en zenders in HD". In feite is dit correct, aangezien je een HD pakket krijgt voor 9,95 EUR p/m en je Set-top box welke HD-televisie kan afspelen al gratis bij je standaard abonnement krijgt. Er staat nergens iets over een tweede Set-top box, of een Set-top box met harddiskrecorder. Toegegeven, het kan iets verwarrend over zijn gekomen. Vandaar dat we dit inmiddels op de website hebben aangepast naar: "Groot aantal zenders in HD kwaliteit".

Bij de R+ abonnementen (over het Reggefiber actieve operator netwerk) krijg je standaard geen Set-top box. Zodra je koest voor Interactieve Digitale televisie powered by Glashart Media, krijg je gartis een Standard-definition (SD) Set-top box. Kies je vervolgens voor het HD-pakket, dan krijg je daar een gratis High-definition (HD) set-top box bij.
Nou hopelijk is het dan nu ook duidelijk voor de klantenservice van Tweak zodat deze geen verkeerde informatie meer verstrekken!

En mag ik zeggen dat het op zijn minst een beetje vreemd is dat hier op het forum wel wordt gereageerd maar dat ik nog steeds geen reactie heb op mijn mail naar de klantenservice? Zeker ook omdat ik een toezegging heb van een medewerker dat ik een reactie krijg op zijn voorstel om mij kosteloos een harddisk STB te verstrekken.

Als ik geweten had dat Tweak zo met zijn klanten om gaat had ik daar natuurlijk nooit een abonnement afgesloten, dit is echt belachelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Tweak schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:00:

...

Op de website stond voorheen: "HD pakket € 9,95 p/m Gratis HD set-top box en zenders in HD". In feite is dit correct, aangezien je een HD pakket krijgt voor 9,95 EUR p/m en je Set-top box welke HD-televisie kan afspelen al gratis bij je standaard abonnement krijgt. Er staat nergens iets over een tweede Set-top box, of een Set-top box met harddiskrecorder.

...
En voor mij was dit van het begin af aan duidelijk. Dus het ligt niet alleen aan Tweak, ook aan begrijpend kunnen lezen en logisch nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curuedhel
P. Mekes schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:32:
[...]

En voor mij was dit van het begin af aan duidelijk. Dus het ligt niet alleen aan Tweak, ook aan begrijpend kunnen lezen en logisch nadenken.
Nou als het zo duidelijk was hadden ze het natuurlijk niet hoeven aanpassen en daarbij heb ik het ook nog heel duidelijk nagevraagt en kreeg de onderstaande reactie (zoals ook al in een van mijn vorige post stond). Dan was het blijkbaar ook niet zo enorm duidelijk voor de eigen klantenservice van Tweak. Dus laten we op zijn minst zeggen dat het niet erg duidelijk was en als je bijgrijpend leest er staat wat er staat.

Date: Wed, 7 Jul 2010 17:32:49 +0200
> From: info@tweak.nl
> Subject: [ #FLN-29507-864]: Interactieve TV
> To: xxxxxxxxx@hotmail.com
>
> Geachte heer / mevrouw,
>
> U heeft gelijk!
> Bij afname van een hd pakket krijgt u een gratis HD BOX.
>
> Een hd-pakket met daarin een groeiend aantal zenders in hd-kwaliteit. De hd set-top box krijg je gratis bij het hd-pakket.
>
> Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
>
> Voor meer informatie over zenders etc verwijs ik u door naar onze website.
>
> www.tweak.nl
>
> Met vriendelijke groet,
> Uw servicedesk
> xxxxxxxxxx
>
>
>
> From:xxxxxxx@hotmail.com
> To: info@tweak.nl
> Subject: RE: [ #FLN-29507-864]: Interactieve TV
> Date: Tue, 6 Jul 2010 18:21:01 +0200
>
> Geachte heer xxxxxxx,
>
> Dank voor uw reactie, ik keek op jullie website om te kijken wat ik precies
> "gewone" settop box.
>
> Alvast bedankt voor uw reactie,
>
> xxxxxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/1985/tweakhd1.png

Er mist nog wel meer informatie in dit overzicht. Zo zijn ze vergeten te melden welke investeringen je moet doen om met andere Tweak gebruikers te kunnen bellen.

De standaard geleverde Thomson modem bij het Glas30, Glas50 en Glas100 abonnement blijkt "on-net" verkeer te "blockeren" wegens een bug in de modem.

Het enige dat daar momenteel aan te doen is, aldus Tweak, is aanschaf van eigen apparatuur. Raar want dat staat in bovenstaand overzicht niet vermeld.

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
dEATHfLOWEr schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:27:
[afbeelding]

Er mist nog wel meer informatie in dit overzicht. Zo zijn ze vergeten te melden welke investeringen je moet doen om met andere Tweak gebruikers te kunnen bellen.

De standaard geleverde Thomson modem bij het Glas30, Glas50 en Glas100 abonnement blijkt "on-net" verkeer te "blockeren" wegens een bug in de modem.

Het enige dat daar momenteel aan te doen is, aldus Tweak, is aanschaf van eigen apparatuur. Raar want dat staat in bovenstaand overzicht niet vermeld.
Ok, dit ontgaat me volledig: Het is voor Tweak gebruikers niet mogelijk elkaar te bellen (Issues als de een de andere wel horen maar de ander de een niet verstaan e.d.)? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dwazer: Klopt! Zowel dEATHfLOWEr als ik als Chocka hebben dat issue en gemeld bij Tweak (en D en ik hebben ook wat langer met Tweak techie's aan de lijn gehangen om wat scenario's uit te proberen).

Dit is dus alleen als je belt tussen 2 Experiadozen of 1 Experiadoos en 1 'fatsoenlijk' SIP apparaat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:00:
@Dwazer: Klopt! Zowel dEATHfLOWEr als ik als Chocka hebben dat issue en gemeld bij Tweak (en D en ik hebben ook wat langer met Tweak techie's aan de lijn gehangen om wat scenario's uit te proberen).

Dit is dus alleen als je belt tussen 2 Experiadozen of 1 Experiadoos en 1 'fatsoenlijk' SIP apparaat......
OMG... Sorry hoor, maar dan heb je toch ECHT gefaald als ISP zijnde als je zelfs onderling bellen niet eens geregeld hebt/kan regelen... :r :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt slechts deels gelijk, @Dwazer.

Met de infra van Tweak is helemaal NIETS mis :). Ze bieden al jaaaaren VOIP aan en hebben nooit problemen gekend met onderling bellen. Het eerste en voorlopig enige apparaat dat dit grondig en vakkundig weet te verknallen is, je raadt het al, de Experiabox! OF beter gezegd: KPN!

Waarom denk je dat Tweak bezig is met vervangers? (zou dan alleen leuk zijn als die ook een keer beschikbaar kwamen). Kennelijk is KPN ook niet in staat dit probleem snel voor ze op te lossen. En JA, qua Experiabox zijn ze hier helaas van afhankelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Idd als ik Eymie "On-net" bel, hoor ik hem wel maar hij mij niet en dat probleem loopt al vanaf de installatie datum. Met alle begrip voor het wholesale product wat Tweak bij KPN afneemt. Maar na ruim 5 maanden is het per saldo gewoon te triest voor woorden aan het worden. Stel dat ik geen Tweaker was geweest en al deze informatie niet had gehad, dan blijf je toch suf mailen met de SD om het opgelost te krijgen. Want per saldo valt er dus niets gratis te bellen onderling. Ondanks dat het niet tot een oplossing komt, wordt er ook niets tegenover geboden.

Ondanks de toezegging van Flooris dat het mij niet nodig zal wezen een SLm te kopen, want binnen twee maanden zal de oplossing komen is intussen alwwer drie maanden verder uitgelopen, dus heb ik zojuist via v&a een SLM2008 gekocht. Althans wel 2dehands voor 50euro, maar per saldo zal ik daarmee op termijn beter mee uitkomen, dan dat ik nog eens x maanden op Flooris en zijn clubje zal gaan zitten wachten.

En begrijp mij niet verkeerd, maar ondanks dat het komkommertijd is, vind ik het sinds de info avond van Lijbrandt verdomd stil geworden uit de hoek van Tweak. Nagenoeg reactie loos te noemen. Maar waarom snap ik niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
VOIP van KPN loopt ook gewoon via SIP en dat werkt wel, het lijkt me dat dit gewoon een configuratiefout moet zijn. Wie pushed die dingen via TR-069, doet KPN dit of doet Tweak dit?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
[b][message=34421063,noline]
En begrijp mij niet verkeerd, maar ondanks dat het komkommertijd is, vind ik het sinds de info avond van Lijbrandt verdomd stil geworden uit de hoek van Tweak. Nagenoeg reactie loos te noemen. Maar waarom snap ik niet???
Volg het topic nu ook al een tijdje, en volg het andere topics ook. Stond op het moment om ook de overstap te doen, totdat ik tweakers raadpleegde.
Al met al wat ik lees in dit topic is absoluut geen reclame voor Tweak, ben ook blij dat ik nog even wacht en waarschijnlijk een ander provider ga gebruiken ( Lijbrandt).
Overigens had bij tweak wel al alles aangevraagd maar niet geretourneerd.....dus zat nog nergens aan vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik begrepen heb uit troubleshoot sessies met de jongens van Tweak en ook uit eigen ervaring kan alleen KPN dit doen.

BV: Als je de servicedesk je VOIP wachtwoord laat wijzigen omdat je dit zelf wil instellen, dan is daarna de EB z'n voice kwijt (ergo: Er wordt iig niet automatisch een push van het nieuwe wachtwoord naar de EB ingezet). Dit doet mij dus vermoeden dat Tweak bij provisioning van een nieuwe aansluiting het wachtwoord door geeft aan KPN, die het naar de EB pushed.... Of de monteur doet dit bij het installeren ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Vreemd dat jullie (Chock & Eymey) elkaar niet goed kunnen bellen. Dit schijnt dus zoals jullie zelf aangeven aan de experiabox te leggen.

Maar één ding begrijp ik dan niet:
Ik bel met tweak (met de experiabox) naar mijn zus die kpn glas heeft (met exact dezelfde experiabox)
Verschil is wel dat we onderling niet gratis bellen omdat we beide verschillende providers hebben.

Maar omdat wij elkaar wel kunnen verstaan, ondanks de experiabox, ga ik er van uit (als leek op dit gebied) dat het niet aan de experiabox legt.
Of sla ik de plank nu volledig mis.

Verder als ik met de 036 nummer naar tweak bel is dit ook gratis.
Ik weet niet of het nummer van tweak op een glasabbo zit met de beruchte experiabox, maar ook met hun bellen heb ik nog geen problemen ondervonden. Maar het kan zijn dat dit helemaal los staat van de problemen hierboven beschreven.

Verder vind ik wel dat Tweak hierop best wel een reactie mag geven.
Stel je eens voor dat glas echt een hit gaat worden.
Je moet er dan niet aan denken dat de grootste gros mensen bij tweak (en misschien ook wel bij kpn) een abbo gaan nemen. Het leed is dan niet te overzien.

Ik zou graag van tweak willen weten of dit probleem wel op te lossen is zonder de experiabox te gaan vervangen.
En op wat voor termijn praten we dan. Zoals Eymey hierboven al aan gaf zou volgens flooris (tweak) dit probleem vorige maand al op gelost moeten zijn. En een maand verder gebeurd en hoor je niks meer.

Gelukkig heb ik nog geen last van deze problemen. Maar nogmaals ik vind het wel raar dat ik probleemloos met mijn zus kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zegt het zelf al: Je zus zit bij KPN. Dus bij een compleet andere provider! Telefonie-technisch gezien dan ;). Jij hebt verbinding met de SIP server van Tweak, krijgt een audioverbinding met het 'apparaat' bij Tweak dat verbinding heeft met de lijnen naar buiten toe en voor je zus geldt hetzelfde bij KPN.

Het gaat hier puur fout bij "on net" bellen, dus echt Tweak onderling en dan wel als 1 van beide kanten een Experiabox gebruikt. Aan die 2 voorwaarden moet dus voldaan worden.

Begin het inderdaad ook wel jammer te vinden dat er zo'n ontzettende 'radiostilte' heerst vanuit Tweak. Niet dat ik telefonie van ze zelf veel gebruik, maar ik vind het op dit moment gewoon een beetje tekenend. Je zou haast denken dat KPN een loopje met ze neemt (ookal is Tweak een wholesale klant van ze) en er mee weg komt. OF Tweak is op dit moment bezig met allemaal interessante dingen die wij nu nog niet mogen weten ofzo?

Anyway... over paar dagen eerst maar eens lekker vakantie vieren.

Als begin september nog steeds niet blijkt dat Tweak KPN onder de duim heeft en eindelijk dat hele drama omtrent de Experiadozen en andere shit uit de wereld is, EN er zijn nog steeds geen tekenen dat ook Tweak diensten van glashart media over het KPN-netwerk kan aanbieden, dan heeft Lijbrandt er een klant bij....

Hoe jammer ik het ook zou vinden van Tweak, hun goede bedoelingen en veel interessantere prijsstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Dan ben ik eigenlijk ook wel benieuwd of dit probleem zich afspeelt bij kpn onderling.
Als twee kpn glasvezel klanten onderling klachtenvrij met elkaar kunnen bellen dan moet het toch simpel op te lossen zijn? Bij kpn heb ik deze klachten namelijk nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Feit is dat Tweak deze "on-net" bel functionaliteit verplicht is te leveren middels de door hun zelf geleverde apparatuur. Dat staat immers in het contract. Je betaald voor een abonnement waarin bellen onderdeel is van het complete pakket en waarin on-net bellen zelfs gratis is. Ondertussen blijkt, om welke rede dan ook, dat dit niet mogelijk is terwijl ik er wel voor betaal.

Reacties op vragen om een oplossing komen niet. Net als verzoeken om compensatie. Ik ben nu genoodzaakt om met m'n GSM naar m'n moeder of broertje te bellen, of met m'n Tweak lijn naar hun GSM (nog duurder) omdat Tweak problemen heeft met "on-net" bellen wat nota bene gratis zou moeten zijn!

En ik geloof best dat die sch**t Experiabox (pardon my language) de boosdoener is. Maar dan moet je direct actie ondernemen door een alternatief te leveren, op z'n minst voor hen die daar een klacht over hebben ingediend. Maar wat krijg je te horen? Ja er zit een bug in de Experiabox. We weten niet of/hoe we dat op kunnen/moeten lossen. :( Een workaround is om eigen SIP apparatuur aan te schaffen. Ja dat is dus geen optie! Tweak levert de abonnement incl. apparatuur en dat moet gewoon werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:16
goldvinger schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:56:
Dan ben ik eigenlijk ook wel benieuwd of dit probleem zich afspeelt bij kpn onderling.
Als twee kpn glasvezel klanten onderling klachtenvrij met elkaar kunnen bellen dan moet het toch simpel op te lossen zijn? Bij kpn heb ik deze klachten namelijk nog niet gehoord.
bij kpn kun je prima onder elkaar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt nog nooit problemen mee gehad maar KPN kan bijv. alle telefoongesprekken tussen 2 experiaboxen anders routeren eerste na buiten en dan weer terug naar hun sip servers zodat het geen gesprek tussen 2 experiaboxen lijkt. Als ik het goed lees zou dit voldoende moeten zijn om geen problemen te krijgen.

@Adlermann is KPN nog actief op je glasvezel

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:56:
Klopt nog nooit problemen mee gehad maar KPN kan bijv. alle telefoongesprekken tussen 2 experiaboxen anders routeren eerste na buiten en dan weer terug naar hun sip servers zodat het geen gesprek tussen 2 experiaboxen lijkt. Als ik het goed lees zou dit voldoende moeten zijn om geen problemen te krijgen.

Als dat zo is dan moet tweak met de hulp van kpn dit probleem makkelijk op kunnen lossen.
Dan begrijp ik tweaks probleem niet helemaal.

Waarschijnlijk dat kpn (expres) alles loopt te draineren, maar dan moet tweak het maar hogerop zoeken om kpn te dwingen om dit op te lossen.

Op deze manier kan tweak nogal wat klanten gaan verliezen en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Hoop dat tweak hierop via dit forum wilt reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Heb Tweak een DM gestuurd met de vraag voor een status update omtrent onderling bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

woekele schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:58:
[...]

De postcodecheck op glashart.nl zegt hier (Enschede) dat ze eind 2011 verwachten mij aan te sluiten. Vreemd, ik val binnen het gebied dat te zien is op http://www.glashart.nl/enschede/standvanzaken en heb al glasvezel tot in de meterkast. Mijn buren maken al gebruik van glasvezel (via concepts), maar dat zal wel ander netwerk zijn dan?

Edit2: Even een overzicht:

7511, Enschede

Postcodecheck van Glashart zegt dat ze eind 2011 gaan aansluiten.

Postcodecheck KPN zegt dat glasvezel al beschikbaar is.

Postcodecheck Lijbrandt geeft een fout.

Postcodecheck Plinq geeft een leeg scherm.

Postcodecheck Tweak geeft 'niet beschikbaar'.

De glashart-servicewinkel zegt dat het tussen november en januari beschikbaar wordt.

Lekker bezig met z'n allen! Als je het niet weet, zeg dan gewoon dat je het niet weet ipv met onzininformatie of foutmeldingen aan te komen.
Die verwarring over de beschikbaarheid van glasvezel was ik al achter, ik val overigens ook onder dat gemarkeerde gebied -> 7512 hier, maar ligt geen glasvezel in de meterkast.

Glashart: Postcodecheck beweert afwisselend laatste kwartaal 2011 en "binnenkort". Klantenservice: laatste kwartaal dit jaar beginnen ze met graafwerk hier in de wijk.
KPN: "Helaas, het is nog niet mogelijk om glasvezel te bestellen." (KPN postcodecheck beweerde eerst van wel.)
Lijbrandt: "Helaas kunnen wij geen glasvezel aanbieden op uw adres"
Plinq: Postcodecheck werkt niet. (Daar waar iets moet komen te staan staat een wit vlak, verschillende browsers geprobeerd.)
Tweak: "Op dit moment zijn er geen producten beschikbaar"

Weet Tweak trouwens dat er direct message bestaat op dit forum? Of nemen ze gewoon niet de moeite om vragen te beantwoorden...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:13:
[...]

Als dat zo is dan moet tweak met de hulp van kpn dit probleem makkelijk op kunnen lossen.
Dan begrijp ik tweaks probleem niet helemaal.
Ik heb begrepen dat Tweak geen KPN SIP servers gebruikt maar een andere. Verder weet ik niet of KPN deze routeren gebruikt en of het in de praktijk mogelijk is. Het was mijn eigen idee van om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:16
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:56:

Technisch nu niet meer. Maar ik krijg nog steeds facturen van ze. Ze hebben het proces daarecht heel slecht voor elkaar :( maar als alles een beetje OK is, dan stap ik over naar lijbrandt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:29:
[...]
Ik heb begrepen dat Tweak geen KPN SIP servers gebruikt maar een andere.
Als ik me goed kan herinneren wordt de telefonie gerouterd via BBned, welke intussen van Tele2 is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen, jullie lopen nu over van alles en nog wat omtrent het "onderling bel probleem" bij Tweak te speculeren. De feiten:

* Onderling bellen tussen 2 Tweak abonnees werkt niet, indien 1 van beide partijen of allebei een Experiabox hebben
* Dit heeft NIETS met onderling bellen bij KPN te maken. Dit is een compleet ANDERE infrastructuur. Waar dus de conclusie vandaan komt dat, "als onderling bellen tussen 2 KPN abbo's moet werken, onderling bellen tussen 2 tweak abbo's ook moet werken"?
* De Experiabox zou gewoon 100% van de eigen SIP infra van Tweak gebruik moeten maken. Blijkbaar gaat hier dus iets in fout: OF in instellingen van de Experiabox zelf, OF wanneer de Experiabox via VLAN 7 (het voip vlan van KPN) bij de SIP en audio servers van Tweak terecht moet komen (omdat KPN bv. nog vergeten is iets te routeren tussen het VOIP vlan en Tweak). Dit laatste is trouwens onwaarschijnlijk want ik heb ook via VLAN 7 (kpn@voip) met een softclient proberen te bellen en dat werkte wel gewoon :). Hoe dan ook: Tweak zou idd samen moeten werken met KPN.. maar ja, KPN he....

* KPN heeft haar eigen SIP infrastructuur voor het product "KPNGlasvezel" of "Internet Plus Bellen".
* Tweak heeft haar eigen SIP infrastructuur (die ze al jaren hebben, sinds dat ze ook het losstaande product "Tweak phone" aanbieden).
* Telefonie van Tweak wordt ALLEEN maar gerouteerd naar BBned op het moment dat je naar een Niet-Tweak nummer wil bellen! Tweak maakt gewoon simpelweg gebruik van de telefonie-connectiviteitsdiensten van BBned om het voor haar abonnees ook mogelijk te maken om naar andere mensen te bellen dan alleen maar andere Tweak abonnees.

Dat BBned nu van Tele2 is heeft hier overigens verder helemaal niets mee van doen. Tweak heeft gewoon haar eigen telefonie infrastructuur en de dienstverlening die ze van BBned gebruiken is maar 1 van de waarschijnlijk vele diensten in het portfolio van BBned. Wat daarmee gaat gebeuren wanneer men geintegreerd is in Tele2 is alleen maar gissen, maar kans van 99 op 100 dat noch Tweak, noch wij abonnees van Tweak hier nooit iets van gaan merken. Tweak zal niet de enige zijn die BBned gebruikt voor off-net connectiviteit bij telefonie providers.

Anyway, het zou idd wel fijn zijn als Tweak eens met een statement zou komen. Blijkbaar zijn alle mensen die wel eens onder het bedrijfsaccount van Tweak posten te druk, met vakantie, etc. Overigens, wil je ze ECHT porren, mail Tweak dan gewoon direct, of bel ze. Er heeft NOOIT iemand van hen beweerd dat je rechten of commitment van hun kunt ontlenen aan hun aanwezigheid hier.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 28-07-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
Ik heb inmiddels alles aan de gang, Internet 30/30, TV + HD en Telefonie en ben er tot nu toe zeer over te spreken. Wel zit ik te twijfelen om mijn HD pakket op te zeggen en naar 50/50 te gaan maar dat is een ander verhaal.

Ik heb wel een probleem, ik heb het idee dat mijn verbinding niet zo stabiel is als deze zou moeten zijn:

Tweak 30/30:
Ping statistics for 195.190.241.4:
    Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 5ms, Maximum = 56ms, Average = 8ms

Telefonieserver:
--- 195.190.241.9 ping statistics ---
100 packets transmitted, 100 received, 0% packet loss, time 99897ms
rtt min/avg/max/mdev = 5.752/10.826/122.779/15.804 ms

In beide gevallen heb ik minstens 15 pakketjes die ruim boven de 10ms zitten.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren? Ik zal het vanavond ook nog eens gaan proberen met de EB ertussen, misschien ligt het aan mijn router(pfSense op een VMware ESXi) hoewel ik dit bij mijn Ziggo verbinding niet had(ok, pingtijden waren hoger maar wel stabiel)

[ Voor 1% gewijzigd door db I Delirium op 30-07-2010 11:25 . Reden: cmd tags toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
Ik zit er over te denken over tijdje over te gaan stappen naar tweak R+, specifiek m.b.t. het DVB-C en IPTV signaal heb ik een aantal vragen.
Iemand al getest hoeveel kanalen in 1 multiplex gepropt worden?
Wat is de originele verhouding van het beeld materiaal, PAL of 720p? 1080i zullen ze bewaren voor hun HD-pakket vermoed ik via IPTV.
Is het ook mogelijk om IPTV unscrambled binnen te halen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:13:
Ik zit er over te denken over tijdje over te gaan stappen naar tweak R+, specifiek m.b.t. het DVB-C en IPTV signaal heb ik een aantal vragen.
Iemand al getest hoeveel kanalen in 1 multiplex gepropt worden?
Wat is de originele verhouding van het beeld materiaal, PAL of 720p? 1080i zullen ze bewaren voor hun HD-pakket vermoed ik via IPTV.
Is het ook mogelijk om IPTV unscrambled binnen te halen?
Alleen SD zenders is gelijk aan het analoge pakket. Bitrates tussen de 4 en 8Mbps ongecodeerd.
Zal wel mp4 zijn er dat heb ik nog terug kunnen vinden.
nieuws: Reggefiber maakt glasvezelnetwerken geschikt voor dvb-c-signaal

Hier is ook wel iets te vinden.

Lijbrandt IPTV via router?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:01:
[...]

Alleen SD zenders is gelijk aan het analoge pakket. Bitrates tussen de 4 en 8Mbps ongecodeerd.
Zal wel mp4 zijn er dat heb ik nog terug kunnen vinden.
nieuws: Reggefiber maakt glasvezelnetwerken geschikt voor dvb-c-signaal
Mja, het gaat mij er meer om hoeveel kanalen in 1 multiplex gepropt zijn, dat zal in windows-wereld vertaald zijn als transponder.
MP4(h264?) zal ws de codering zijn, maar dat is niet direct interessant(anders dan er past meer data in 1 multiplex).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:08:
[...]

Mja, het gaat mij er meer om hoeveel kanalen in 1 multiplex gepropt zijn, dat zal in windows-wereld vertaald zijn als transponder.
MP4(h264?) zal ws de codering zijn, maar dat is niet direct interessant(anders dan er past meer data in 1 multiplex).
Als je weet hoe groot de multiplex (transponder) is kun je uitrekenen met behulp bitrate 4 - 8Mbps .
Of DVB-C een vaste bitrate gebruikt weet ik niet maar de bitrate is van belang en niet de groter van de multiplex. Maar eigenlijk is techniek dvb-c gelijk aan dvb-s (satelliet).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel DVB-C als IPTV werken zonder encryptie en kun je dus gebruiken voor een Media Center. Wat betreft DVB-C lijkt het mij dat ze precies uitgerekend hebben of het allemaal past zonder dat er bitrates geknepen moeten worden. Anders hadden ze wel meer dan 30 zenders erin gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:30:
Zowel DVB-C als IPTV werken zonder encryptie en kun je dus gebruiken voor een Media Center. Wat betreft DVB-C lijkt het mij dat ze precies uitgerekend hebben of het allemaal past zonder dat er bitrates geknepen moeten worden. Anders hadden ze wel meer dan 30 zenders erin gestopt.
Binnen 1 multiplex (kanalen) is 38-50 Mbit/s beschikbaar voor het hele pakket van 30 zenders zijn dus meerdere kanalen nodig. Afhankelijk de bitrate (vast of variabel) die een zenders gebruikt deel je de zenders zo in dat je zo weinig mogelijk kanalen nodig hebt.
Bij een variabele bitrate krijgt iedere zender binnen een multiplex een soort volgorde dat de eerste zender in de rij heeft het meeste recht op de hoogste bitrate als de multiplex de gehele capaciteit gebruikt.

Wikipedia: Digital Video Broadcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
hmmm, dus geen practsiche ervaringen met DVB-C waarbij uitgelezen kan worden hoeveel en welke kanalen in een multiplex gebundeld zijn dus. Positief vind ik dan wel dat IPTV unscrambled is en potentieel dus hardware bepaart(behalve dan wellicht een ethernetkaart).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Iemand anders problemen om op online banking van Fortis in te loggen?

Het lijkt een ISP probleem aangezien ik alleen hier thuis niet op de inlog site kom. Op verschillende PC, en verschillende browsers gaat het niet. Op mijn iPhone niet via wifi, wel via 3G 8)7 Bij een aantal andere mensen met andere ISP's heb ik het geprobeerd lukt het weer wel.

Fortis geeft aan dat het niet bij hun ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Plurk. schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:04:
Iemand anders problemen om op online banking van Fortis in te loggen?
Ik ben geen fortis klant maar krijg de inlogpagina ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook geen klant maar de volgende pagina is gewoon zichtbaar (verbinding via KPN glas / Thomson TG787v SIP)

https://www.fortisbanking.com/private/StartOLB.asp

Misschien een DNS probleem probeer eens de Opendns servers te gebruiken en niet DNS via het modem. Instellen op een PC

Primary DNS Server: 208.67.222.222

Secondary DNS Server: 208.67.220.220

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 07:49:
Ik ben ook geen klant maar de volgende pagina is gewoon zichtbaar (verbinding via KPN glas / Thomson TG787v SIP)

Misschien een DNS probleem probeer eens de Opendns servers te gebruiken en niet DNS via het modem. Instellen op een PC

Primary DNS Server: 208.67.222.222

Secondary DNS Server: 208.67.220.220
Helaas helpt dit ook niet. Had ik eigenlijk ook niet verwacht omdat het altijd heeft gewerkt tot eergisteren.
Ik vraag me af of andere tweak klanten wel op deze site kunnen komen. Kunnen jullie (andere tweak klanten) dit even testen? Het gaat dus om deze site, de bovenliggende pagina's geeft hij wel goed, alleen de inlog site niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Plurk. schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:32:
[...]

Helaas helpt dit ook niet. Had ik eigenlijk ook niet verwacht omdat het altijd heeft gewerkt tot eergisteren.
Ik vraag me af of andere tweak klanten wel op deze site kunnen komen. Kunnen jullie (andere tweak klanten) dit even testen? Het gaat dus om deze site, de bovenliggende pagina's geeft hij wel goed, alleen de inlog site niet!

Getest: Kom ook NIET op de website: FF geeft een time-out dat de site niet gevonden kan worden.

Doe ik het op het werk: kom ik gewoon op de inlog site van Fortis uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 08:54

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ter info.
Hier is die Fortis inlogsite wel te zien.

Oeps, zag te laat dat dit het glasvezeldraadje is. :F

[ Voor 36% gewijzigd door KroontjesPen op 30-07-2010 11:12 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Hier Tweak R 30/30 niet te zien, lijkt een routing probleem:

Tracing route to www.fortisbanking.com [193.58.4.29]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  pfsensevm.local [192.168.68.1]
  2     5 ms     6 ms     5 ms  195.190.241.4
  3     5 ms     5 ms     6 ms  kpn-data1-ve3400.sara.cambrium.net [217.19.16.82]
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *     ^C

Voor bijna elke andere site is hop 4 een Cambrium adres: 217.19.16.21 voor fortis lijkt er iets mis te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Ik heb Tweak Glas30. Heb https://www.fortisbanking.com/private/StartOLB.asp net even thuis geprobeerd en na een snelle verwijzing kom ik op een inlog pagina waar je een 8 cijferige code in een kastje moet toetsen ofzo. Werkt hier dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
dEATHfLOWEr schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:20:
Ik heb Tweak Glas30. Heb https://www.fortisbanking.com/private/StartOLB.asp net even thuis geprobeerd en na een snelle verwijzing kom ik op een inlog pagina waar je een 8 cijferige code in een kastje moet toetsen ofzo. Werkt hier dus wel!
Same here nu...

Vreemde zaak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Hier doet ie het ook, lijkt erop dat ze het gefixed hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
db I Delirium schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:46:
Hier doet ie het ook, lijkt erop dat ze het gefixed hebben!
Hier doet hij het ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dat de optie Uitzending gemist maar voor twee dagen is, vind ik niet zo probleem. Maar mag ik dan wel verwachten dat die volledig is? Zo nu en dan kijk ik er eens op, maar als ik het vergelijk met de www.UG.nl versie dan moet ik toch constateren dat er op onze versie misschien (hooguit) 20~25% van het daadwerkelijke aan uitzendingen staan vermeld. En dan niet eens er over gesproken dat de service voor de helft wordt gevuld met oude meuk uitzendingen van de internetzenders als Hilversum Best 24, welke na mijn idee niet op een van de twee dagen ervoor zijn uitgezonden op NL1; 2 of 3 Leuk voor diegene die zo nodig nog een Sterrenslag aflevering uit 1987 willen kijken, maar niet voor mij als ik bvb even Valerio en Dennis vs de rest wil terugkijken, wat er niet eens bij staat.

Volgens heet die optie meer service gemist dan uitzending gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:16:
Dat de optie Uitzending gemist maar voor twee dagen is, vind ik niet zo probleem. Maar mag ik dan wel verwachten dat die volledig is? Zo nu en dan kijk ik er eens op, maar als ik het vergelijk met de www.UG.nl versie dan moet ik toch constateren dat er op onze versie misschien (hooguit) 20~25% van het daadwerkelijke aan uitzendingen staan vermeld. En dan niet eens er over gesproken dat de service voor de helft wordt gevuld met oude meuk uitzendingen van de internetzenders als Hilversum Best 24, welke na mijn idee niet op een van de twee dagen ervoor zijn uitgezonden op NL1; 2 of 3 Leuk voor diegene die zo nodig nog een Sterrenslag aflevering uit 1987 willen kijken, maar niet voor mij als ik bvb even Valerio en Dennis vs de rest wil terugkijken, wat er niet eens bij staat.

Volgens heet die optie meer service gemist dan uitzending gemist.
Het klopt dat de internet en KPN versie van de uitzendinggemist niet aan elkaar gelijk zijn Maar dit programma zou je wel normaal verwachten als deze ook op uitzendinggemist staat. Wij gebruiken uitzendinggemist haast nooit altijd de opname functie persoonlijk vindt ik de beeldkwaliteit niet zo goed.
Maar als je uitzending wilt bekijken moet je even op usenet zoeken tenminste als de het aflevering 1 is Versus Coen & Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 10:49:
[...]

Het klopt dat de internet en KPN versie van de uitzendinggemist niet aan elkaar gelijk zijn Maar dit programma zou je wel normaal verwachten als deze ook op uitzendinggemist staat. Wij gebruiken uitzendinggemist haast nooit altijd de opname functie persoonlijk vindt ik de beeldkwaliteit niet zo goed.
Maar als je uitzending wilt bekijken moet je even op usenet zoeken tenminste als de het aflevering 1 is Versus Coen & Sander
Op zich niets mis mee natuurlijk, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Zou hetzelfde advies zijn: Koop een PS3, install PSM en prop de "Uitzending Gemist" plugin erbij in 8)7

Feit dat het al zo verschilt, betekend dus dat het niet onder de noemer "Uitzending Gemist" mag vallen. Is dit een service die geheel bij KPN vandaan komt of heeft Tweak hier ook nog invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Aangezien Tweak wholesale van KPN is, zal het niet een Tweak te wijten zijn. Maar ondanks dat. Het kan idd niet zo zijn als een service het niet doet dat ik ala Spaceone zegt het van Usenet moet gaan plukken. Ondanks dat het maar voor twee dagen is, moet het minimaal toch in orde kunnen wezen. Of laat het anders gewoon, want nu is het ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 11:52:
Aangezien Tweak wholesale van KPN is, zal het niet een Tweak te wijten zijn. Maar ondanks dat. Het kan idd niet zo zijn als een service het niet doet dat ik ala Spaceone zegt het van Usenet moet gaan plukken. Ondanks dat het maar voor twee dagen is, moet het minimaal toch in orde kunnen wezen. Of laat het anders gewoon, want nu is het ook niets.
KPN is verantwoordelijk voor deze dienst. Dat niet elk programma zichtbaar is in de lijst heeft schijnbaar te maken met rechten (alleen eigen producties van de omroepen zelf). Op het ITV forum van KPN staat ook een compleet topic over dit probleem.
Een programma van zoals Dexter staat schijnbaar wel op internet maar niet bij KPN i.v.m de rechten is dat duidelijk. Maar een zoals Flikken Maastricht staat er soms wel op en een andere keer weer niet.
Het probleem is dat je dat ook niet van te voren kunt zien of iets op Uitzending gemist komt te staan of niet.

Is de Uitzending gemist bij UPC of Ziggo ook niet compleet???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:49:
[...]

KPN is verantwoordelijk voor deze dienst. Dat niet elk programma zichtbaar is in de lijst heeft schijnbaar te maken met rechten (alleen eigen producties van de omroepen zelf). Op het ITV forum van KPN staat ook een compleet topic over dit probleem.
Een programma van zoals Dexter staat schijnbaar wel op internet maar niet bij KPN i.v.m de rechten is dat duidelijk. Maar een zoals Flikken Maastricht staat er soms wel op en een andere keer weer niet.
Het probleem is dat je dat ook niet van te voren kunt zien of iets op Uitzending gemist komt te staan of niet.

Bij UPC weet ik dat Rtlgemist een betaalde feature is (als in, sommige worden gratis aangeboden, andere moet een bedrag van €0,49 betaald worden)
Uitzending Gemist weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Bij XMS had ik zowel RTL als NL1; 2 en 3, als uitzending gemist. Alhoewel RTL(+) enigszins beperkt was, was uitzending gemist van de NL1;2 en 3 gewoon volledig. Ik weet althans niet of dit nog steeds zo is (gratis). Maar daar had ik toen gewoon de service zoals die ook op het www wordt aangeboden.

Maar vooral die wisselvalligheid waar Space1 ook over spreekt, is uitermate treurig. Als het dan een rechten kwestie zal wezen, dan zal het wel of niet moeten wezen en niet soms soms wel en soms niet.

Maar mogelijk wil Yogoi namens Lijbrandt en Tweak zelf hierop eens duidelijkheid verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:49:
[...]

Ook bij UPC speelt het zelfde verhaal voor Uitzending gemist. Niet alleen is vaak de tijd dat iets wordt toegevoegd velen uren later. Bijv. wil je iets van van 19.00 van dezelfde dag terug zien om 20.00 dan gaat dat veelal niet. Je kunt dan alleen programma's tot 17.00 uur terugzien wat beschikbaar is.

Daarnaast staan er ook veel programma's niet op die wel bij UG.nl staan ook na een halve dag wachten. Ik ben er ook mee bekend dat voor sommige programma's geen rechten zijn om op UG beschikbaar te worden gemaakt maar het lijkt er soms op dat er zelfs per aanbieder verschillen zijn in aanbod en het tijdsbestek waarin het beschikbaar gesteld wordt. Op het gebruikersforum van UPC lopen ook diverse discussies hierover zie hier bijvoorbeeld.

Quote UPC site "Of het journaal van 19.30 uur om 21.00 uur kijken?" klopt dan veelal ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 02-08-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
funrider schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:23:
Quote UPC site "Of het journaal van 19.30 uur om 21.00 uur kijken?" klopt dan veelal ook niet.
Dat probleem hebben we bij Tweak (KPN) dan weer niet want wij hebben standaard de zender Journaal 24 in pakket, waarbij dus altijd het journaal kan kijken, 24 uur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:44

Animal_X

Rodin

Ik zou graag een Tweak fiber abonnement willen willen afsluiten, maar wanneer ik de postcode check doe geeft deze aan dat de fiber abonnementen niet beschikbaar zijn op mijn adres... Dit terwijl ik toch al meer dan twee maanden een aansluiting van KPN in mijn meterkast heb zitten. Wanneer ik de postcode check bij KPN zelf doe geeft deze aan dat hun glasvezel diensten wel beschikbaar zijn op mijn adres... Vreemd... :?

Weet iemand toevallig waar de Tweak postcode check zijn data vandaan haalt?

edit: Toch maar even gebeld met Tweak: Een erg behulpzame medewerker van Tweak wist mij uit te leggen dat ik de normale (non R+) abonnementen al aan kon vragen... Vreemd dat de postcode check dit niet aangeeft.... Verder toch nog geen abonnement afgesloten aangezien ik geen zin heb om 45m UTP vanaf mijn meterkast te trekken... Ik wacht nog wel even op de R+ abonnementen (regio 036).

[ Voor 29% gewijzigd door Animal_X op 02-08-2010 19:58 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje volg ik jullie conversatie. Ik ben nu bijna klaar met het glasvezel en met Tweak (in willekeurige volgorde).
Ten eerste is de info voorafgaand dat je afsluit, met name het technische gedeelte en wat er precies gaat gebeuren, welke apparatuur je gaat ontvangen, wat onder een installatie valt wort in Mc Donalds termen uitgelegd, kortom als je je happy meal open maakt ontdek je jouw speeltje.

Het begon dat in Thomson router WLAN uitstaat. Tweak was hoogst verbaasd en gaf aan dat bij default het modem automatisch een SSID / Wifi interface ingeschakeld zou moeten zijn. Resetten (zgh pen methode: doe het alleen indien strikt noodzakelijk. Ik deed het op aanraden Tweak -> alle instellingen kwijt) leert dat WLAN standaard uit staat (natuurlijk snel zelf aan te zetten, maar voor een leek?)

AL snel kom je erachter dat er geen Coax aansluiting meer hebt of gaat ontvangen (ergens gelezen maar blijkt provider afhankelijk), waardoor de DVD recorder en dure radio het raam uitkunnen (u kunt radio luisteren via motorola.... dan had ik wel een versterker ipv een radio gekocht!!!)

Een ander issue is dat mijn telefoon (omgeving 010) vanaf dag 1 - nu 5 weken geleden - het niet doet. Het voorlopige nummer geeft aan dat deze onbekend is en mijn te porteren nummer te porteren staat (volgens de OPTA). Op moment dat de monteur mijn oude kabel doorknipte, hij contact met centrale opnam, vertelde hij mij dat het de volgende dag zou werken. Vele telefoontjes en emails met Tweak volgde. Mijn mobiele rekening hoger, frustatie groter. Mijn oude nummer gaat nml wel over maar bereikt mij niet waardoor mensen denken dat ik niet thuis ben.
Antwoorden SD:
[list] ons netwerkleverancier is het
VOIP gedeelte aan het her-structureren.
Uiteindelijk moeten wij na deze process zelf telefoonnummers kunnen beheren,
normaal gesproken word dit door ons netwerkleverancier gedaan.
In sommige gevallen, zorgt dit helaas voor vertragingen.
[list] Ik zie inderdaad dat uw telefoonnummer zich nog steeds niet aanmeld in de modem.
  • Uw telefoonnummer is inmiddels al aangemaakt echter is deze nog niet geheel geporteerd omdat de technische dienst eerst wilt zien of deze goed in het modem staat om nog meer problematieken te voorkomen. [list]
  • [/list]Er is inderdaad een probleem. Er is een ticket aangemaakt richting de netwerk leverancier omdat er een nummer niet inlogged in ons systeem. Daar het bij u wel goed ingesteld is in uw Experiabox. Daarom is het nog even wachten op terugkoppeling van de netwerk leverancier. Dit is de reden van de problemen met telefonie.
    U heeft gelijk wij zijn druk bezig met het activeren van uw telefoonnummers.
    Echter brengt dit enige problemen met zich mee en daarvoor onze excuses.
Wanneer er al deadlines worden afgegeven dan worden ze niet nagekomen. Bellen met Tweak heeft weinig toegevoegde waarde want er wordt verwezen naar de technisch dienst, waarvan de SD alleen de boodschapper is

Op dit Forum kwam ik telefoonnummers tegen maar die werken niet. Wie heeft een gouden tip? _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.buurtaandeelhouderschap.nl/images/bitterepillogo300.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:31:
Het begon dat in Thomson router WLAN uitstaat. Tweak was hoogst verbaasd en gaf aan dat bij default het modem automatisch een SSID / Wifi interface ingeschakeld zou moeten zijn. Resetten (zgh pen methode: doe het alleen indien strikt noodzakelijk. Ik deed het op aanraden Tweak -> alle instellingen kwijt) leert dat WLAN standaard uit staat (natuurlijk snel zelf aan te zetten, maar voor een leek?)
Dit staat gewoon in de handleiding "Druk op de Wireless [ ] knop op de KPN Experia Box om het draadloze signaal aan te zetten (zie figuur 27)." op pagina 55, en dit had de servicedesk ook moeten weten natuurlijk. Het feit dat het wireless lampje niet aangaat moet bij jou natuurlijk ook een lampje doen branden ... :)
AL snel kom je erachter dat er geen Coax aansluiting meer hebt of gaat ontvangen (ergens gelezen maar blijkt provider afhankelijk), waardoor de DVD recorder en dure radio het raam uitkunnen (u kunt radio luisteren via motorola.... dan had ik wel een versterker ipv een radio gekocht!!!)
Iets meer vooronderzoek voordat je een nieuw 3 in 1 pakket neemt had je deze verassing kunnen besparen...
Een ander issue is dat mijn telefoon (omgeving 010) vanaf dag 1 - nu 5 weken geleden - het niet doet. Het voorlopige nummer geeft aan dat deze onbekend is en mijn te porteren nummer te porteren staat (volgens de OPTA). Op moment dat de monteur mijn oude kabel doorknipte, hij contact met centrale opnam, vertelde hij mij dat het de volgende dag zou werken. Vele telefoontjes en emails met Tweak volgde. Mijn mobiele rekening hoger, frustatie groter. Mijn oude nummer gaat nml wel over maar bereikt mij niet waardoor mensen denken dat ik niet thuis ben.
Antwoorden SD:
[list] ons netwerkleverancier is het
VOIP gedeelte aan het her-structureren.
Uiteindelijk moeten wij na deze process zelf telefoonnummers kunnen beheren,
normaal gesproken word dit door ons netwerkleverancier gedaan.
In sommige gevallen, zorgt dit helaas voor vertragingen.
[list] Ik zie inderdaad dat uw telefoonnummer zich nog steeds niet aanmeld in de modem.
  • Uw telefoonnummer is inmiddels al aangemaakt echter is deze nog niet geheel geporteerd omdat de technische dienst eerst wilt zien of deze goed in het modem staat om nog meer problematieken te voorkomen. [list]
  • [/list]Er is inderdaad een probleem. Er is een ticket aangemaakt richting de netwerk leverancier omdat er een nummer niet inlogged in ons systeem. Daar het bij u wel goed ingesteld is in uw Experiabox. Daarom is het nog even wachten op terugkoppeling van de netwerk leverancier. Dit is de reden van de problemen met telefonie.
    U heeft gelijk wij zijn druk bezig met het activeren van uw telefoonnummers.
    Echter brengt dit enige problemen met zich mee en daarvoor onze excuses.
Wanneer er al deadlines worden afgegeven dan worden ze niet nagekomen. Bellen met Tweak heeft weinig toegevoegde waarde want er wordt verwezen naar de technisch dienst, waarvan de SD alleen de boodschapper is

Op dit Forum kwam ik telefoonnummers tegen maar die werken niet. Wie heeft een gouden tip? _/-\o_

[afbeelding]
Telefonie blijft gekut bij Tweak. Daarnaast is portering niet (volledig) in handen van de telco's maar zitten hier ook nog organisaties als COIN en de Opta tussen. Hierdoor is het voor providers in het algemeen niet altijd even duidelijk wanneer een nummer volledig geporteerd is (als in: ze kunnen nooit exact zeggen wanneer dit afgerond zal zijn, als het nummer volledig geporteerd is weten ze dit uiteraard).

Daarnaast heb je bij Tweak ook nog het gekl**t dat ze kwa telefonie afhankelijk zijn van 2 externe partijen: de KPN voor de apparatuur en BBNed (right?) voor de nummers. De gouden tip? Afwachten denk ik, en je niet te veel ergeren aan het feit dat je niet bereikbaar bent op je vaste nr...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
chocka schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:45:
[...]

Dat probleem hebben we bij Tweak (KPN) dan weer niet want wij hebben standaard de zender Journaal 24 in pakket, waarbij dus altijd het journaal kan kijken, 24 uur per dag.
Dat is geen oplossing voor het probleem dat programma's zoals het Journaal later worden geplaatst in UG bij UPC of XMS. Bij UPC heb je overigens ook Journaal24 in het basis digitale pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Vraagje.

Bij het R+ abonnement krijg je de Genexis modem. Hierop kun je rechtstreeks je eigen draadloze router aansluiten neem ik aan?
Daarnaast sluit je direct op het modem je setopbox aan toch?

Is het mogelijk dat ik zelf kies voor een setopbox? Zo ja, welke zullen werken met het R+ abonnement?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:38:
Vraagje.

Bij het R+ abonnement krijg je de Genexis modem. Hierop kun je rechtstreeks je eigen draadloze router aansluiten neem ik aan?
Daarnaast sluit je direct op het modem je setopbox aan toch?

Is het mogelijk dat ik zelf kies voor een setopbox? Zo ja, welke zullen werken met het R+ abonnement?
Bij R+ wordt er een andere type Genexis modem gebruikt dan bij KPN. Er is een poort voor het internet signaal , digitale tv, 2 telefoon poorten en coax aanwezig direct op het modem.
Om meerdere pc aan te sluiten op het Genexis modem heb je een router nodig.

Als setopbox wordt een Amino (zie website tweak) dus je mag niet een ander type gebruiken.

http://www.tweak.nl/consument/fiber/kosten.html

Het tv signaal wordt geleverd door glashart media aan een aantal providers.

Wel is dit mogelijk geen ondersteuning
Lijbrandt IPTV via router?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John70
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04-2024
John70 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:44:
Hallo,

Ik volg dit topic al een geruime tijd en zie ook dat ik niet de enige ben met telefonie problemen.

Ik ben u al een maand bezig om 2 telefoonnummers van 2 verschillende providers over te laten zetten naar Tweak.

Inmiddels heb ik 2x gebeld, 3x gemaild en 1x schriftelijk melding gemaakt dat het omzetten van de telefoon echt goed moet gaan.
Het standaard antwoord "we zijn er mee bezig" of er zit een bug in het systeem of het duurt dagen voor er gereageerd wordt. Ook bij de oplevering ging telefoon niet goed. Nou had ik daar zelf niet zo een probleem mee om dat dit toch een tijdelijk nummers is. Na 2 dagen met mailen en bellen werkte het dan toch.

Positief puntje is er ook wel.. Internet (100MB) en TV werkt prima nog niet een keer uitgevallen en de snelheid is ok.
Inmiddels zijn we een maand verder, 1 telefoonnummer werkt inmiddels de 2e (voor mij belangrijk om dat ik dit nummer gebruik voor mijn eigen bedrijf) wil maar niet lukken.
Ook weer vele mails gestuurd en gebeld maar helaas zonder enig resultaat.
1 reactie gekregen het advies om de gehele router te resetten. Dit heb ik gedaan en ook zonder resultaat.

Als er een reactie komt van Tweak dan zijn het de bekende standaard reacties:
- We hebben uw melding ontvangen
- We zullen uw probleem zo spoedig mogelijk oplossen
- We zullen er spoed achter zetten
- enz.. enz..

Hoe serieus neemt Tweak zijn klanten? Of anders gezegd moet ik Tweak nog als serieuze provider zien!
Wat kan je als klant nog verder doen dan alleen maar je klacht deponeren bij de bekende klachten organisaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Zijn er ook alternatieven voor de experiabox? Ik heb namelijk problemen met het draadloos bereik van dat ding, welke mijns inziens erg slecht is.

Owja, reageert jullie TV setopbox ook zo langzaam op commando's van de AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Laatst online: 28-08 12:24
db I Delirium schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:21:
Vandaag nog even de telefonie aan de gang zien te krijgen, heb al wat interessante posts van eymey gelezen en denk dat ik ook maar ga kijken of ik een asterisk server aan de gang kan krijgen.
Mijn opstelling voor telefonie zou dan in het ideale geval bestaan uit Asterisk, 2x DECT via Linksys ATA en eventueel Nokia E71 en HTC desire via WLAN/3G.
Hoi MGeevers,

Welke posts refereer je aan als het om inrichten van Asterisk gaat? Ik probeer ze te vinden in de postings die eymey heeft geplaatst, maar geen succes.

Groetjes Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Laatst online: 28-08 12:24
P. Mekes schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:43:
Zijn er ook alternatieven voor de experiabox? Ik heb namelijk problemen met het draadloos bereik van dat ding, welke mijns inziens erg slecht is.

Owja, reageert jullie TV setopbox ook zo langzaam op commando's van de AB?
Je kunt een SLM2008 kopen en erachter een eigen Router installeren. Je hebt dan wel 2 kastjes draaien, wil je telefonie ook behouden dan zal de EB ook aan moeten en heb je in totaal 3 kastjes. Wellicht een WiFi AP achter de EB een betere optie.

Bekend, Setopbox en AB zijn een trage combi samen.

Greetz Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
onedutch schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:47:
[...]

Hoi MGeevers,

Welke posts refereer je aan als het om inrichten van Asterisk gaat? Ik probeer ze te vinden in de postings die eymey heeft geplaatst, maar geen succes.

Groetjes Tom
Vooral aan de posts waarin hij gebruikersnaam kpn@voip noemde en wachtwoord kpn waarmee je een PPoE verbinding op kunt zetten in je telefonie VLAN.

Als je interesse hebt in de specifieke Asterisk settings voor de trunk dan kan ik die eventueel ook wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]IceM schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 23:11:
[...]
Dit staat gewoon in de handleiding "Druk op de Wireless [ ] knop op de KPN Experia Box om het draadloze signaal aan te zetten (zie figuur 27)." op pagina 55, en dit had de servicedesk ook moeten weten natuurlijk. Het feit dat het wireless lampje niet aangaat moet bij jou natuurlijk ook een lampje doen branden ... :)

Het boekje was vakkundig verwijderd door de monteur voor aflevering. 8)7 Daarom maar internet afgestruind maar je vindt in eerste instantie quick guidelines voor dit vormgegeven Monument voor in de meterkastje[...]

Iets meer vooronderzoek voordat je een nieuw 3 in 1 pakket neemt had je deze verassing kunnen besparen...

Het vooronderzoek was grondig. Alles vergeleken. De info was echter voor dummies. Er wordt aangegeven wat je krijgt en niet wat je niet krijgt.
TIP: ga met je huidige kennis nogmaals naar de zaak van de Glasvezel boer en check hun slechte verhaal, het in de hemel prijzen van Motorola en Experiabox.
[...]

Telefonie blijft gekut bij Tweak. Daarnaast is portering niet (volledig) in handen van de telco's maar zitten hier ook nog organisaties als COIN en de Opta tussen. Hierdoor is het voor providers in het algemeen niet altijd even duidelijk wanneer een nummer volledig geporteerd is (als in: ze kunnen nooit exact zeggen wanneer dit afgerond zal zijn, als het nummer volledig geporteerd is weten ze dit uiteraard).

Daarnaast heb je bij Tweak ook nog het gekl**t dat ze kwa telefonie afhankelijk zijn van 2 externe partijen: de KPN voor de apparatuur en BBNed (right?) voor de nummers. De gouden tip? Afwachten denk ik, en je niet te veel ergeren aan het feit dat je niet bereikbaar bent op je vaste nr...

Dat een nummer porteren wat voeten in de aarde heeft, a la. Maar wat mij verbaasde is dat ze niet eens hun eigen uitgegeven maagdelijke nummer aangesloten krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Dat gezeur met die telefonie. Welk persoon onder de 30 belt tegenwoordig nog met vaste lijn? Binnen 5 jaar is de vaste lijn verdwenen....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 01:08:
Dat gezeur met die telefonie. Welk persoon onder de 30 belt tegenwoordig nog met vaste lijn? Binnen 5 jaar is de vaste lijn verdwenen....
Gezien het slechte dekking/bereik van de masten (juist in de "ontwikkelde" steden met Providers zoals KPN) ben je nu aangewezen op vaste lijn om fatsoenlijk telefoongesprek te kunnen voeren, of je nu 20, 40 of 60 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Ik weet niet waarom je alles schuin gedrukt typt bittere pil? Anyways, om even terug te komen op :
Het vooronderzoek was grondig. Alles vergeleken. De info was echter voor dummies. Er wordt aangegeven wat je krijgt en niet wat je niet krijgt.
TIP: ga met je huidige kennis nogmaals naar de zaak van de Glasvezel boer en check hun slechte verhaal, het in de hemel prijzen van Motorola en Experiabox.
Op de tweak website staat gewoon duidelijk gemeld dat extra tv's enkel aangesloten kunnen worden met een extra STB in het geval van KPN ITV.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceM schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:28:
Ik weet niet waarom je alles schuin gedrukt typt bittere pil? Anyways, om even terug te komen op :

[...]

Op de tweak website staat gewoon duidelijk gemeld dat extra tv's enkel aangesloten kunnen worden met een extra STB in het geval van KPN ITV.
Gezien mijn gebied werd ik naar glas info geleid; R+ info was niet toepassing. Logica is het dat als je op meerdere TV's digitale TV wil kijken je meerdere STB's nodig hebt. Maar dat sluit niet uit dat je geen Coax verbinding meer hebt. Achteraf kun je het wel gaan beredeneren. Over het niet meer kunnen gebruiken van je radio dan als versterker al helemaal geen woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi mensen, I'm back :D. Terug van een lekker (en veel te kort) weekje Ameland. Damn wat is dat eiland mooi en rustig, je zou zo je leventje in de randstad er voor opgeven :+. Alleen hebben ze er niet zo veel behoefte aan ICT'ers ;)

Tsjonge, wat een verhalen hier (heb stiekem wat mee gelezen af en toe... de eigenaresse van de logeerderij stelde ook haar WLAN beschikbaar aan de gasten... een best deftige kabel internet verbinding met iets van 30/3 ofzo van kabelnoord met maar 20 ms. ping naar mijn Tweak verbinding).

Anyway, zo te zien nog geen nieuws van Tweak voorbij gekomen (bv. omtrent het aanbieden van R+-achtige pakketten in KPN gebied, op dezelfde voet als Lijbrandt, jammer). En zo te zien ook nog de same old shit omtrent telefonie.

Ben toch bang dat dit Tweak op een gegeven moment goodwill, reputatie en klanten zal gaan kosten.

Com on, Tweak! Ditch die Thomson box! Is het niet via bv. een Zyxel, koop dan gewoon een partij 'maagdelijke' Thomson boxen en voorzie die van eigen configuratie scripts e.d.! En dan desnoods met telefonie via de internet-verbinding, als het via dat VOIP VLAN van KPN zo veel problemen geeft ofzo.

En @bittere pil: Ik vind je verhaal begrijpelijk, maar deels gewoon onterecht. Het enige wat terecht is, is je klacht over telefonie. Langzamerhand kan ik dát ook niet meer vergoeilijken, ook bv. niet in klagers in mijn kennisen kring. Dat het aan bugs in de Experiabox ligt of in de routering bij KPN staat buiten kijf.

DWZ, het niet werken van het (in jouw woorden) 'maagdelijke' door hun toegewezen nummer ligt grotendeels daaraan ten grondslag.

Pagina: 1 ... 10 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.