Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Mijn Tweak relaas... Op 21 april 2010 is mijn 50/50 verbinding na wat haken en ogen en gemopper van de aardige KPN monteur opgeleverd.
Bellen zat er nog even niet in en internet was ondanks de belofte nog niet synchroon 50/50. Draadloos internet valt regelmatig uit ondanks pogingen om een ander kanaal en code te gebruiken. Het enige wat wel goed functioneerde was IPTV.
Na ongeveer een maand deed mijn eerste lijn het eindelijk, moet wel 036 voor lokale nummers draaien maar daar is wel mee te leven. Mijn tweede lijn doet het ondanks meerdere mailtjes en telefoongesprekken nog steeds niet. Werk thuis en heb dit nummer voor mijn fax nodig.
Draadloos internet is nog steeds brak en het signaal is zwak ten opzichte van mijn andere router.
Tweak verschuilt zich steeds onder hun netwerkleverancier en belooft steeds dat ze er mee bezig zijn. Heb gevraagd om compensatie maar kreeg nul op het rekest.
Al met al dus niet echt een schoonheidsvoorbeeld en ik hoop dan ook dat Tweak dit binnenkort echt allemaal gaat oplossen.

Edit: Nou de vlag mag uit! Ben deze week gebeld door Tweak en de aardige dame heeft me voorzien van nieuwe SIP gegevens waardoor mijn tweede nummer nu eindelijk doet wat ik er van verwacht. Ach, het heeft maar 3,5 maand geduurd 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Merijn70 op 03-08-2010 15:10 . Reden: eindelijk opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Merijn70: Dat probleem met draadloos zullen ze NOOIT op kunnen lossen zolang ze aan die Experiabox vast zitten. Wat dat betreft is het dus terecht dat ze zich "achter hun netwerkleverancier verschuilen".

Die Experiabox is een ramp, aanfluiting, dikke grote BOEHOEHOEHOE. Dat terwijl de Thomson routers normaal prachtige apparaten zijn. Maar:

* KPN kreupelt ze door ze dicht te timmeren
* KPN kreupelt ze doordat de hardware zo nodig in een "jan des bouvrie design" gegoten moest worden. De tg789vn heeft echt een draadloos bereik van niets.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Ja en dat "jan des bouvrie design" staat zo mooi naast mijn stoppenkast, watermeters en UPS 8)7

Maar goed, de telefonie blijft een drama... Iemand ook geconstateerd dat je na precies twee uur bellen de verbinding verliest? Ik heb dit nu al een paar keer meegemaakt namelijk.

Edit: Dit was een van de reacties van Tweak op mijn problematiek:
Geachte klant,

Wij kunnen helaas geen compensatie leveren, vanwege het feit dat u betaald voor de internetlijn.
Uw telefonie problemen worden behandeld, en wij hopen snel hier een antwoord op te hebben.
De Voip accounts zijn gratis, zodra die werken betaald u alleen voor de verbruikte kosten.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Uw Servicedesk
Anass
Dat is in mijn ogen toch een beetje raar. Beetje als bijvoorbeeld een laptop kopen met daarbij een "gratis" extra batterij, die batterij dan vervolgens niet leveren omdat de leverancier niet wil leveren en je als verkoper er dan onderuit lullen dat de batterij toch "gratis" was.
Mijn overwegingen om het Tweak product te kopen waren juist de "gratis" extra's zoals telefonie, nieuwsgroepen etc. Je koopt toch een pakket of ben ik nu gek? |:(

Overigens is volgens mij een tweede lijn helemaal niet gratis dus wat dat betreft klopt er al iets niet.
Via een glasvezelabonnement van Tweak is het mogelijk om maximaal 2 telefoonnummers te gebruiken. Indien u een tweede telefoonnummer via Tweak wilt gaan gebruiken, betaalt u hiervoor een maandelijkse toeslag van 2,95 EUR.

[ Voor 69% gewijzigd door Merijn70 op 10-07-2010 12:56 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
@Hierboven: als je problemen hebt met je internetverbinding, krijg je die dan gratis bij je telefoonverbinding? Je betaalt toch voor een triple-play pakket? Volgens mij staat triple daarin voor Internet, TV en, juist, telefonie! Dat ze dan zoiets over de nieuwsgroepen zeggen, wat ik ook niet terecht zou vinden, hebben ze in ieder geval een redelijk argument. Telefoon hoort gewoon bij het triple-play pakket. Even een DM naar Tweak sturen (zo mogelijk met naam van de medewerker, ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit de bedoeling is, kan dat meteen gecorrigeerd worden).

EDIT: Nou weet ik je beweegreden voor een compensatie niet, en kan ook moeilijk beoordelen of dat legitiem is. Het gaat me dan ook om de opmerking dat er aan telefonie geen rechten ontleend kunnen worden omdat het "gratis" zou zijn, niet om of jij nou compensatie moet krijgen of niet. Voordat iemand hier gaat denken dat ik Tweak een poot probeer uit te trekken ofzo :D

[ Voor 24% gewijzigd door TimTimX op 10-07-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

@Merijn:
Zo'n mailtje heb ik ook al eens gehad.
Omdat ik, net als vele andere, de eerste maand niet heb kunnen bellen vroeg ik bij ontvangst van m'n eerst rekening om compensatie hiervoor. Dit was toen de reactie van Tweak:
Geachte klant,

Wij kunnen u niet tegemoet komen,aangezien de telefonie onderdeel is van het abonnement onder een alomvattende prijs(gratis).

Hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijk groet,
Uw service desk
Samantha
Dit slaat natuurlijk nergens op en ik heb daarom toen bij ConsuWijzer advies ingewonnen. Volgens ConsuWijzer maakt Tweak hier een feitelijk een fout die je probleemloos aan zou kunnen vechten. Maar gelijk vertelde ze ook dat het hier om zo'n laag bedrag gaat dat je je kunt afvragen of het de moeite loont hier werk van te maken. Indien ik dat wel wilde doen zou ik hiervan melding moeten maken bij de Opta en Tweak nogmaals om compensatie moeten verzoeken omdat de prijs (€ 47) tot stand is gekomen door het bundelen van verschillende diensten waarvan Tweak middels een contract aangeeft deze te zullen leveren.

Ik heb me er toen maar bij neer gelegd omdat het natuurlijk maar om enkele euro's gaat.

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Zou iemand voor mij kunnen testen of Tweak webmail bruikbaar is? Ik krijg continue melding dat er geen connectie kan worden gemaakt met de IMAP server....

:F Laat maar...dikke vingers... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door bvsteyn op 13-07-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik weet niet of het door atmosferische storingen kwam gisterenavond, maar mijn M1960 ging spoken. We ziiten om 19.30 RTL nieuws te kijken, terwijl er werkelijk niemand aan de AB komt, maar de M1960 zapt spontaan naar NL2, terwijl op de display wel het kanaalnummer 784 van RTL blijft staan. Ach, kan een keer gebeuren zal ik maar zeggen. Maar het gebeurde tot twee keer toe? Vreemd, was nog nooit eerder voor gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm.... hier geen last van gehad :). Maar we hebben dan ook geen RTL gekeken.

In het "Interactieve TV" topic zijn wel geluiden van mensen die bij bliksem (of bij het flippen van een lichtschakelaar) hiccups hadden in de stream. Ook beetje vreemd. Aan de glasvezel zelf zal het niet liggen (en die mensen hadden ook ADSL). Overgevoelige M1960?

Heb trouwens wel het idee dat mijn M1960 een maandagmorgen model is. De fan laat soms iets in de kast ontzettend resoneren en maakt uberhaupt een meer brommend geluid tov. de 1960 die ik bij KPN zelf had.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 15-07-2010 08:49 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Hier flipte hij ook van RTL4 (784) naar NED2 (782) terwijl het display gewoon RTL4 (784) bleef tonen, dit was kort nadat er dichtbij een zware bliksem inslag was. Dit gebeurde tijdens het nieuws van 19:30. Na wat zappen was dit euvel verholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Merijn70 op 15-07-2010 09:57 . Reden: Toevoeging HD kanaal nummers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Is de M1960 voorzien van een "geaarde" stekker?

Heb de mijne nog steeds in doos zitten nmlk :$

[ Voor 41% gewijzigd door Dwazer op 15-07-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL, dus bij een blikseminslag krijg je ineens een andere multicast stream binnen ofzo ?:D.

En nee, de M1960 heeft (net als veel andere audio/video componenten) geen stekker met randaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:18:
LOL, dus bij een blikseminslag krijg je ineens een andere multicast stream binnen ofzo ?:D.

En nee, de M1960 heeft (net als veel andere audio/video componenten) geen stekker met randaarde :)
Het zou me echt niets verbazen dat de statische lading in de lucht zkr iets met het ontvangst van die M1960 te maken heeft :)

Ging op sommige plekken best tekeer. Daarbij klapte m'n PSN account er rond half 8 ook ineens uit. Dipje in de lijn van Tweak? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Een paar minuten voordat mijn iptv vreemd deed was er een harde blikseminslag dichtbij waardoor mijn aardlek zelfs uitsprong. De knal was alsof er iemand naast me een pistool afschoot. Er zal wel aardig wat "elektriciteit" in de lucht hebben gezeten, verbaasde me dan ook niet dat er wat storingen optraden. Had mijn computers al preventief uitgezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou best kunnen idd. Maar dan nog vind ik het wel frappant dat het zo specifiek gedrag teweeg brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
Een paar klein vraagjes aan tweakers alhier ter vergelijking: Hebben er meer Tweak Glasvezel klanten 'last' van een upload die hakkelt..? En dat de upload snelheid maar tergend langzaam op snelheid komt..?

Ik heb namelijk nogal wat problemen om een stabiele upload te krijgen. De download is in een grafiekje een strakke lijn die nagenoeg meteen op volle (85mbit) snelheid loopt, maar de upload blijft maar moeizaam op snelheid komen en het gaat met pieken en dalen. Vaak wordt de upload snelheid (85mbit op Glas100) niet eens gehaald...

Hebben er meer mensen hier last van..?

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmm, niet echt last van, maar ik heb ook 'maar' het 30 abbo. De upload is wel onderhevig aan acceleratie, maar dat komt in het geval van mijn Fritzbox als router waarschijnlijk omdat deze de traffic moet prioriteren (shapen), en dus conservatief begint met het toekennen van bandbreedte.

Kan me voorstellen dat dat bij de Experiabox ook gebeurt en het is een vrij normaal verschijnsel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Om helder te krijgen welke abonnementen nu precies in welke regio's beschikbaar zijn, hebben we het volledige levergebied van TweakFiber in beeld gebracht:

http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Mijn upload ligt hoger dan mijn download, Ik heb ook 100/100
Download 10,5 MB/s upload 11,5 MB/s
op de FTP van Tweak waarbij haal jij je snelheid niet als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tweak: Duidelijk overzicht! :).

Laten we hopen dat de Tweak R+ / Glashart Media abbo's over een poosje ook toegevoegd kunnen worden aan KPN-gebied :). Op hetzelfde moment (vanaf 1 okt.) dat Lijbrandt van start gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 15-07-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:25

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Tweak schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:21:
Om helder te krijgen welke abonnementen nu precies in welke regio's beschikbaar zijn, hebben we het volledige levergebied van TweakFiber in beeld gebracht:

Klopt dat wel? Want hier in enschede zou ik volgens de postcode check gewoon 'R+' moeten kunnen krijgen (vanaf 15 augustus, omdat glashart lastig doet).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Is het niet een idee om voor de gebieden waar beide verkrijgbaar zijn een andere kleur te nemen of groen/blauw gestreept b.v.?
Ik zat het even na te kijken en dacht dat er 2 fouten in zaten, Amersfoort en Meppel, maar je moet goed inzoomen om te zien dat er een blauw knopje achter de groene zit.
Nu valt het nog wel enigszins op omdat de lijsten met plaatsnamen nog niet zo heel lang is maar naarmate er plaatsnamen bijkomen wordt het onduidelijker.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:07
Kees schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:59:
[...]

Klopt dat wel? Want hier in enschede zou ik volgens de postcode check gewoon 'R+' moeten kunnen krijgen (vanaf 15 augustus, omdat glashart lastig doet).
Ik heb het de maildesk gevraagd en daar werd aangegeven dat idd R+ leverbaar zou moeten zijn.
Als je doorklikt krijg je voor enschede ook netjes de R+ varianten te zien.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Zal in de "KPN gebieden" (zoals waar ik nu woon in Danswijk, Almere-stad) ooit wel R+ beschikbaar komen?

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57

RammY

Dát!

Tweak levert ook in het verzorgingsgebied van Glashart...
Alleen is het wel jammer dat ze voor overstappen naar Tweak (als je dus als ftth hebt) ook 5 weken rekenen...
Oftewel 5 weken zonder fiber...
Lijbrandt kan gelukkig wel vast de oplevering starten en zodra de fiber "leeg is" aansluiten.
In theorie 1 dag(deel) geen verbinding...

Dus Tweak... even een goeie verhuisservice opzetten en tis mooi geregeld :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Deathflower: Dat is nog niet te zeggen :). Tweak heeft hier wel een keer gezegd dat ze aan het kijken zijn of ook zij ooit R+-achtige pakketten willen gaan aanbieden in KPN-gebied, maar hier konden ze toen nog absoluut niets zinnigs over zeggen, laat staan met een planning komen.

Ik hoop het zelf nog steeds dat ze dit gaan doen, want blijf het liefst bij Tweak. Maar er is me veel aan gelegen van die KPN spullen af te raken :).

@RammY: Pas op met je termen ;). HEEL het glasvezel netwerk is verzorgingsgebied van Glashart, zowel het KPN deel als het Reggefiber deel :+ ).

Waar heb jij trouwens vandaan dat Lijbrandt al kan starten met de oplevering als je overstapt? Op de info avond in Almere hebben ze wel iets in die richting verteld, maar van de servicedesk-dame waar ik later nog mee heb gepraat moet ik nog een officieel statement ontvangen (ze zou er achteraan gaan voor me en heeft m'n e-mail adres opgeschreven). Hoop wel dat het zo is en dat Tweak ook wat met die processen gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Kees schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:59:
[...]

Klopt. In Enschede kun je al wel R+ orderen maar we kunnen pas na 15 augustus leveringen opstarten. Alle klanten die in Enschede hebben georderd worden hier ook van op de hoogte gebracht.

Reggefiber moet nog de nodige wijzigingen in de wijkkasten doen en dit stellen ze uit tot 15 augustus. de ISP's die over het netwerk van Reggefiber actieve operator willen leveren moeten hier dus op wachten. Vandaar dat je (nog) geen blauw pinnetje in Enschede erbij ziet staan :).

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00
Ook deze kaart klopt niet. Ik kan toch echt in Almere-Buiten niet-R+ bestellen en juist geen R+. ;)

Is er al meer nieuws over de Zyxel modems/routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KarlMarX schreef op zondag 18 juli 2010 @ 08:16:Ik kan toch echt in Almere-Buiten niet-R+ bestellen en juist geen R+. ;)
offtopic:
Lees deze zin nog eens. Volgens mij is er tussen je gedachten en je vingers iets verkeerd gegaan toen je dit hebt getikt.

Komende dinsdag komt men langs om dan eindelijk, na 3 maanden mijn glasvezel (30/30 lijn) aan te sluiten. Zag gisteren dat mijn borg en administratiekosten eind april al betaald waren. Daarin is Tweak wel snel. Jammer dat ik zelf het probleem heb moeten oplossen voor het niet leverbaar zijn op mijn adres.

@TweakWebcareTeam: Krijg ik nou voor 3 maanden tijd een compensatie voor de door mij gemiste €75? (rente, gratis HD pakket, verhoging van snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sypie: Z'n zin klopt op zich wel maar is wat krom idd :D

Hij bedoelt eigenlijk dat hij in zijn wijk in Almere Buiten de 'gewone' niet-R+ (als in: wel KPN) variant kan bestellen :P.

@KarlMarx: Niet overal in Almere Buiten kan je R+ bestellen, dat klopt. Als je ff http://www.glashart.nl/almere/providers checkt zie je dat Regge-providers in de volgende wijken gekozen kunnen worden: "Bouwmeester-, Landgoederen-, Fauna-, Bloemen-, Indische- en Regenboogbuurt". Voor de rest zit je dus aan KPN (dus ook bij Tweak).

Interessant wordt het als straks vanaf 1 oktober Lijbrandt overal in Almere (dus ook in KPN-gebieden) ook Regge-diensten kan gaan leveren (o.a. met TV van Glashart Media).

@Tweak: Weten jullie inmiddels al iets meer over een mogelijk scenario waarin jullie ook R+ pakketten in KPN-gebied kunnen gaan aanbieden? Zijn jullie er nog mee bezig? Is de kans groot dat het gaat lukken en per wanneer? Of moet ik me toch maar alvast in de Lijbrandt-rij gaan aansluiten? :P

Ik ben overigens ook benieuwd of jullie al wat zijn opgeschoten met het probleem van "Onderling tussen Tweak Glasvezel aansluitingen bellen". Vorige week gezellig getest met jullie techneuten en daar kwam uit dat er uitsluitend problemen zijn met onderling bellen als aan 1 of beide kanten van de lijn een ExperiaBox betrokken is (het zel ook weer eens niet :O ). Zodra beide kanten een ander (goed geconfigureerd) SIP apparaat hebben of een software client, zijn de problemen er niet.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 18-07-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Huh, dat is best wazig: dat van experiabox naar experiabox bellen niet werkt. Moet je er straks rekening mee gaan houden wie je belt en of die ook een experiabox heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou... vanuit een gemiddelde glasvezel klant gezien (die gewoon een Experiabox van KPN heeft staan en niet anders weet dan dat z'n andere kennis/familie met Tweak Glasvezel ook zo'n Experiabox heeft) is het gewoon zo: Als je van Tweak naar Tweak belt kan 1 van de partijen de ander niet verstaan.

Maar goed, aangezien Tweak dit nu dus weet zullen ze vast keihard aan een oplossing werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:07
eymey schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:21:
Nou... vanuit een gemiddelde glasvezel klant gezien (die gewoon een Experiabox van KPN heeft staan en niet anders weet dan dat z'n andere kennis/familie met Tweak Glasvezel ook zo'n Experiabox heeft) is het gewoon zo: Als je van Tweak naar Tweak belt kan 1 van de partijen de ander niet verstaan.

Maar goed, aangezien Tweak dit nu dus weet zullen ze vast keihard aan een oplossing werken ;)
Klinkt als niet openen van RTP-poorten voor de spraak-pakketjes, maar dat zou nieuw zijn op een router met voip-functie (pun intended)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 14-09 21:16
dit probleem treed toch niet op bij kpn klanten?
ik denk dat er dan een verkeerde config in de EB zit.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk ja. Feit blijft iig dat er op de infra van Tweak an sich niets mis is, aangezien ze al jaren telefonie via VOIP bieden (maar dan met een eigen zelf te configureren SIP client of device).

Ben dan ook bang voor ze dat ze met KPN in conclaaf moeten :{

Het zou fijn zijn als KPN op zij kon, met hun slecht werkende (maar dan wel door Jan des Bouvrie goedgekeurde) troep....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:45

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

RammY schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:19:
Tweak levert ook in het verzorgingsgebied van Glashart...
Alleen is het wel jammer dat ze voor overstappen naar Tweak (als je dus als ftth hebt) ook 5 weken rekenen...
Oftewel 5 weken zonder fiber...
Lijbrandt kan gelukkig wel vast de oplevering starten en zodra de fiber "leeg is" aansluiten.
In theorie 1 dag(deel) geen verbinding...

Dus Tweak... even een goeie verhuisservice opzetten en tis mooi geregeld :)
Heb je het hier over glashart provider x naar tweak r+ ?

@Tweak klopt dit?
Ik heb namelijk net Tweak R+ besteld als vervanging voor mijn huidige provider op glashart. Als ik hierdoor 5 weken geen internet heb cancel ik de hele deal. 5 weken zonder internet kan ivm mijn werk namelijk echt niet.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik begrijp is het "any provider X naar any provider Y". Let wel: Glashart is tegenwoordig de naam van ALLE glasvezelnetwerken waar Reggefiber OF KPN de actieve operator is....

Alleen zijn er dus blijkbaar providers die het 'smoother' kunnen met een overstap, door iig de rest alvast in orde te maken....

Laten we hopen dat Tweak eens snel met een statement komt m.b.t.

* Overstap van FTTH provider naar nadere FTTH provider (of in gebieden waar dat kan: Tweak KPN naar Tweak R+).

* OF en WANNEER Tweak in gebieden waar KPN actieve operator is, net als Lijbrandt, ook R+ abbo's op die netwerken kan aanbieden....

Tweak mag dan wel zeer voordelig zijn en (tot nu toe) ook behoorlijk goed inspelen op de behoefte naar Glasvezel en welke operators er her en der actief zijn, maar als ze het straks op het gebied van service en procesbeheersing gaan afleggen tegenover de ietsje duurdere partijen....

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 19-07-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:22
Ik ben ook benieuwd of er inmiddels al iets geregeld is wat overstappen betreft. Ben niet echt tevreden met de huidige aanbieder momenteel en overweeg een overstap naar Lijbrand of Tweak. Ik wil echter niet enkele weken zonder TV, Internet en Telefonie zitten. Kan iemand hier iets over roepen wat gebaseerd is op feiten of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wie of wat is je huidige aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:45

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

chocka schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:45:
In mijn geval Concepts-ICT (ook al via glashart/reggefiber). Als overstappen echt 5 weken downtime betekent mogen de isp's daar wel eens als de wiedeweerga iets aan doen.

Maar goed, ik wacht nog op antwoord van Tweak..

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Maar je hebt nu concepts ICT als glasvezel aanbieder of als ADSL aanbieder?
Sorry, leesfout.

En in welke regio/plaats zit je?

Vanaf KPN overstappen schijnt moeilijk te zijn, maar jij zit op het Glashart netwerk welke niet in de categorie KPN hoort, daarvan is vooralsnog niets bekend?! Mogelijk weet iemand als Yogoi hier meer van? Of mss wel Tweak?!

[ Voor 72% gewijzigd door chocka op 19-07-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postmen schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:06:
Ik ben ook benieuwd of er inmiddels al iets geregeld is wat overstappen betreft. Ben niet echt tevreden met de huidige aanbieder momenteel en overweeg een overstap naar Lijbrand of Tweak. Ik wil echter niet enkele weken zonder TV, Internet en Telefonie zitten. Kan iemand hier iets over roepen wat gebaseerd is op feiten of ervaringen?
Een aantal weken geleden heeft Tweak gemeld dat als je bent aangesloten via KPN ( netwerk operator ) het niet voor volgend jaar juni/juli mogelijk is normaal over te stappen naar een andere provider welke ook deze
netwerk operator gebruikt. bijv van KPN naar Tweak

Als je overstapt van bijv KPN naar Lijbrandt welke gebruikt maakt van Reggefiber ( netwerk operator ) moet in de wijkcentrale (pop) de lijn worden overgezet naar de Reggefiber apparatuur volgens mij en ben je minder afhankelijk wanneer KPN in actie komt.

Als je van Concepts-ICT naar een andere provider gaat die gebruik maakt van Reggefiber ben je afhankelijk
hoe Reggefiber het overstappen geregeld heeft, net zo slecht als KPN of beter.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nummer is geporteerd (feeeest!). Ik heb een KPN arizona 500 basisstation en totaal 3 telefoons. Het instellen van de voicemail etc. wil niet lukken (reageert niet op de ingegeven toetsen). Is er iemand die deze ervaring ook heeft en misschien al een workaround?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danfoss schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:23:
[...]

In mijn geval Concepts-ICT (ook al via glashart/reggefiber). Als overstappen echt 5 weken downtime betekent mogen de isp's daar wel eens als de wiedeweerga iets aan doen.

Maar goed, ik wacht nog op antwoord van Tweak..
KPN heeft zelf geen belang bij de goede overstap regeling er bestaat een groter kans dat KPN veel klanten gaat verliezen (eigen schuld)

Mocht je geen antwoord krijgen van Tweak kun eens proberen contact op te nemen via:

http://www.reggefiber.nl/contact.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
chocka schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:45:
Huidige aanbieder is P l i n q (Elburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:46:
Maar je hebt nu concepts ICT als glasvezel aanbieder of als ADSL aanbieder?
Sorry, leesfout.

En in welke regio/plaats zit je?

Vanaf KPN overstappen schijnt moeilijk te zijn, maar jij zit op het Glashart netwerk welke niet in de categorie KPN hoort, daarvan is vooralsnog niets bekend?! Mogelijk weet iemand als Yogoi hier meer van? Of mss wel Tweak?!
Als Concepts ICT klant zit je ook op het Glashart netwerk, maar dan met Reggefiber als operator ;)

@Postmen: Waarom ben je niet tevreden met Plinq? Wat zijn je ervaringen met hun? Wat voor TV apparatuur e.d.? :). Er heerst veel schimmigheid rond die ISP :)

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 19-07-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postmen schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:09:
[...]

Huidige aanbieder is P l i n q (Elburg)
Maakt P l i n q niet gebruik van KPN wholesale ? Welk modem heb je in gebruik en welke tv ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Modem is de door iedereen gehate 789 en de TV ontvanger is ook het standaard KPN apparaat (Motorola?). Plinq heeft aangegeven dat dit tijdelijk is totdat ze een eigen apparaat hebben ontwikkeld. Planning was halverwege mei maar dat is niet gehaald. Verder zit ik nog steeds op een 50/5 verbinding omdat het tijdens het WK niet mogelijk was om te upgraden naar 50/50. Ik wil graag overstappen naar Tweak omdat zij voor hetzelfde geld meer bieden.

Ervaringen met Plinq zijn redelijk. Ik ga hier niet negatieve ervaringen plempen, die bewaar ik als feedback voor hen zelf. Over het algemeen is de dienst goed te noemen. Ik denk/vermoed dat ik een van de eersten was waardoor veel zaken fout zijn gelopen.

De eerste de beste aanbieder die over het Glashart netwerk een compleet pakket aanbiedt zonder de Motorola en de door KPN ingerichte Thompson 789 maar in plaats daarvan met apparatuur die wel werkt, die verdient een standbeeld midden in Elburg en andere plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Kan iemand mij vertellen waarom de R+ pakketten niet geleverd worden in Elburg (glashart), en wanneer deze wel beschikbaar worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik wordt dan eindelijk ook over een aantal maanden op het glasvezel aangesloten en zoals het nu lijkt zal Tweak mijn provider worden met een 35/35 R+ pakket \o/.

Wat ik echter zou willen wetn, maar niet echt kan terugvinden (omdat het er waarschijnlijk niet is): Ik zit momenteel nog via UPC op het internet, maar erger me al sinds dag 1 aan dat basispakket wat je voor 16 euro moet nemen. Daaroverheen komt dan je internetverbinding. Bij glasvezel/Tweak ben je voor die 45 euro per maand ook echt klaar? (Ik heb geen televisie en ben ook niet echt van plan om weer tv te gaan kijken...)

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postmen schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:26:

De eerste de beste aanbieder die over het Glashart netwerk een compleet pakket aanbiedt zonder de Motorola en de door KPN ingerichte Thompson 789 maar in plaats daarvan met apparatuur die wel werkt, die verdient een standbeeld midden in Elburg en andere plaatsen!
Binnenkort Lijbrandt

http://www.glashart.nl/elburg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Postmen schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:26:
Modem is de door iedereen gehate 789 en de TV ontvanger is ook het standaard KPN apparaat (Motorola?). Plinq heeft aangegeven dat dit tijdelijk is totdat ze een eigen apparaat hebben ontwikkeld. Planning was halverwege mei maar dat is niet gehaald. Verder zit ik nog steeds op een 50/5 verbinding omdat het tijdens het WK niet mogelijk was om te upgraden naar 50/50. Ik wil graag overstappen naar Tweak omdat zij voor hetzelfde geld meer bieden.

Ervaringen met Plinq zijn redelijk. Ik ga hier niet negatieve ervaringen plempen, die bewaar ik als feedback voor hen zelf. Over het algemeen is de dienst goed te noemen. Ik denk/vermoed dat ik een van de eersten was waardoor veel zaken fout zijn gelopen.

dan heb je exact het zelfde als het tweak niet R+ abbo. :)
daar zit dus ook die EB bij en Motorola STB.

als je overstapt naar tweak en dan de R+ kan pakken, dan heb je wel je voordeel.
kwa prijs weet ik 't niet.

wel vaag dat Plinq nog steeds de lijn niet heeft geupgraded naar een 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
Ik weet dat het hele glashart feestje voor veel klanten een drama is geworden. KPN heeft mij en velen met mij in Elburg meer dan een jaar laten wachten. Telkens weer werden we aan het lijntje gehouden: "binnen nu en een maand zal er een afspraak worden gemaakt". Uiteindelijk bleek er een 2e partij bij te komen die wel binnen 4 weken kon leveren en die afspraak ook nakwam!

Voor de gemiddelde gebruiker zal de Thomson 789 geen probleem zijn, ik hoor echter overal om mij heen mensen klagen over de traagheid van de Motorola Settopbox. Overschakelen naar een andere zender duurt 2 seconden. Neem hierbij de slogans: "Glasvezel, razendsnel en betrouwbaar". Nou, schiet mij maar lek, maar dat razendsnel betreft toch echt alleen de internetverbinding! De rest is gewoon baggertraag. Daar komt nog bij dat de telefoniedienst ook niet echt betrouwbaar is. Dat dit wordt veroorzaakt door de Thomson 789 doet er niet toe, richting de klant wordt de dienst verkocht als snel en betrouwbaar. Ga het eerst maar 's waarmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
ach ja.. dat noemen ze strategie van KPN..

ik zou als fiber aanbieder gewoon op de genexis telefonie poorten aanbieden..
dan op de genexis 1-2 poorten voor STB's
en dan 1 poort voor internet naar een router.

ik heb dan nu ook de 50Mbit tweak non R+ abbo.
ik moet zeggen dat ik buiten telefonie geen problemen heb.
ik heb die EB ook niet meer in gebruik. deze is vervangen door een goede router + L2 switch.

die motorola STB is idd zo traag als .....
ik kan niet begrijpen dat ze nog steeds doorgaan met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Tarabass schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:27:
Kan iemand mij vertellen waarom de R+ pakketten niet geleverd worden in Elburg (glashart), en wanneer deze wel beschikbaar worden?
Diens vraag kun je het beste bij de SD van Tweak stellen of de mensen van Tweak een DM'mtje sturen...

[ Voor 7% gewijzigd door Dwazer op 19-07-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willem900 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:36:

Wat ik echter zou willen wetn, maar niet echt kan terugvinden (omdat het er waarschijnlijk niet is): Ik zit momenteel nog via UPC op het internet, maar erger me al sinds dag 1 aan dat basispakket wat je voor 16 euro moet nemen. Daaroverheen komt dan je internetverbinding. Bij glasvezel/Tweak ben je voor die 45 euro per maand ook echt klaar? (Ik heb geen televisie en ben ook niet echt van plan om weer tv te gaan kijken...)
Klopt! Voor die 45 euro p/mnd ben je ook echt klaar :D No frills.
Killerbert schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:58:

die motorola STB is idd zo traag als .....
ik kan niet begrijpen dat ze nog steeds doorgaan met dat ding.
Volgens mensen in het Interactieve TV van KPN topic hier op GoT komt er binnenkort een update voor de motorola STB. En bovendien een nieuw model in het najaar (de 1963 met harddisk, en een navenant zusje zonder harddisk). Ben benieuwd wat dit gaat brengen :). Sowieso een krachtiger (meer geintegreerd) platform en minder stroomverbruik, volgens de fabrikant specs :).
Tarabass schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:27:
Voor zo ver ik weet is in Elburg dezelfde situatie als een groot deel van Almere: KPN is er de actieve netwerk operator. R+ bij Tweak houdt in dat Reggefiber actieve operator is. Lijbrandt is zo te zien, net als in Almere, de eerste die via het KPN netwerk kan gaan leveren terwijl ze Reggefiber/Glashart-Media apparatuur gaan gebruiken ;)

@Postmen: Thanks voor de ervaring met Plinq :). Die zijn dus nog echt aan de weg aan het timmeren zo te zien...

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 19-07-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:57

RammY

Dát!

eymey schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:03:
@RammY: Pas op met je termen ;). HEEL het glasvezel netwerk is verzorgingsgebied van Glashart, zowel het KPN deel als het Reggefiber deel :+ ).
Bedoelde meer in de trant van dat de lijntjes die KPN heeft liggen voor hun VDSL (dat ze aanbieden als Fiber :S) en waar nog geen andere providers op kunnen gaat opleveren dat dat dus nog niet is opengesteld ;)
Waar heb jij trouwens vandaan dat Lijbrandt al kan starten met de oplevering als je overstapt? Op de info avond in Almere hebben ze wel iets in die richting verteld, maar van de servicedesk-dame waar ik later nog mee heb gepraat moet ik nog een officieel statement ontvangen (ze zou er achteraan gaan voor me en heeft m'n e-mail adres opgeschreven). Hoop wel dat het zo is en dat Tweak ook wat met die processen gaat doen.
Heb even een mailtje gestuurd naar Lijbrandt...

Deeltje uit mijn mail:
Aangezien ik reeds over een glasvezel verbinding beschik zou ik ook graag
willen weten hoe de "verhuizing" gaat.
Zal eerst de oude provider de diensten van mijn lijn moeten halen en dat
jullie daarna pas kunnen gaat bestellen zodat ik 4 weken zonder zit, of is
dit voor jullie sneller en simpeler te realiseren.
Een downtime van 3 a 4 weken is uiteraard niet acceptabel.
Reactie daarop van Lijbrandt:
De verhuizing van providers gaat inderdaad ongeveer zoals u al dacht. De lijn zal eerst vrijgemaakt moeten worden door $naamprovider. Hierna kunnen wij de diensten op het modem leveren. De duur van dit proces hangt af van hoe snel $naamprovider de lijn vrij maakt. Zodra de lijn vrij is, kunnen wij hier direct op leveren.
Heb daar nog specifiek op nagevraagd of het inderdaad dan direct kan ... maar nog geen antwoord.
Gezien het mailtje houd ik het daar wel op...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
RammY schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 01:37:

[...]

Heb daar nog specifiek op nagevraagd of het inderdaad dan direct kan ... maar nog geen antwoord.
En dat zal altijd het gevaar voor ons als consument blijven: Tweak zal knetterdruk zijn, de andere partij heeft geen haast om de lijn "vrij" te geven... Gevolg: een behoorlijke lange downtime.

Het maakt het overstappen er idd niet beter op... :'(

[ Voor 1% gewijzigd door Dwazer op 20-07-2010 08:13 . Reden: Define: Downtime = Geen internet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RammY schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 01:37:
[...]

Heb even een mailtje gestuurd naar Lijbrandt...

Deeltje uit mijn mail:

[...]

[...]

Ik hoop het :). Want zoals jij hun reacties quote kan je het ook zo lezen:

"Zodra $naamprovider de lijn heeft opgeleverd -kunnen- wij er direct op leveren, maar moet u het bestelproces nog in". of "Zodra $naamprovider de lijn heeft opgeleverd -kunnen- wij er direct op leveren maar moet er nog wel een monteur ingepland worden". Ofzo :) Ik maak er iig ook weer niet zo direct uit op dat Lijbrandt dan op diezelfde dag nog direct een monteur zou sturen ofzo... of binnen de dagen daarna.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 20-07-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:18:
[...]

Ik hoop het :). Want zoals jij hun reacties quote kan je het ook zo lezen:

"Zodra $naamprovider de lijn heeft opgeleverd -kunnen- wij er direct op leveren, maar moet u het bestelproces nog in". of "Zodra $naamprovider de lijn heeft opgeleverd -kunnen- wij er direct op leveren maar moet er nog wel een monteur ingepland worden". Ofzo :) Ik maak er iig ook weer niet zo direct uit op dat Lijbrandt dan op diezelfde dag nog direct een monteur zou sturen ofzo... of binnen de dagen daarna.
Zo lees ik het ook. De monteur zit echt niet bij telefoon te wachten. Maar het afmelden door de provider van de lijn in systeem gebeurt dat wel op dezelfde dag als het afschakelen in de wijkcentrale als deze 2 processen niet aan elkaar gekoppeld zijn ontstaat er extra downtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
[quote]eymey schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:44:

Volgens mensen in het Interactieve TV van KPN topic hier op GoT komt er binnenkort een update voor de motorola STB. En bovendien een nieuw model in het najaar (de 1963 met harddisk, en een navenant zusje zonder harddisk). Ben benieuwd wat dit gaat brengen :). Sowieso een krachtiger (meer geintegreerd) platform en minder stroomverbruik, volgens de fabrikant specs :).

.............................................................................................................................................................

Ben dan benieuwd of iedereen een nieuw model krijgt.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er een soort omruil regeling komt.
Waarschijnlijk krijgen dan alleen de nieuwe gebruikers het nieuwe model.

Als dat zo zal zijn dan baal ik best wel een beetje.
Ook ik erger me dood aan de motorola.
Verschrikkelijk traag.
Vooral ook in het menu.
Je denkt en ziet er gebeurt niks, nog een keer drukken en dan gaat het twee keer.
En zo gaat het maar door.
Hopelijk brengt de aanstaande update nog wat goeds.
Maar ik kijk toch wel uit naar een nieuw model settopbox.
En dan maar hopen dat die wel snel is in het omschakelen.
En hopelijk krijgt dan iedereen een nieuw model en kan alle motorola's naar de sloop

[ Voor 10% gewijzigd door goldvinger op 20-07-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja voor de goede orde: Het nieuwe model is ook van Motorola, alleen dan dus de 1963. Met de huidige motorola is overigens ook niet veel mis (behalve z'n hoge stroomverbruik dan). KPN blijkt echter in staat om spullen vakkundig te 'kreupelen' 8)7

Een omruilactie zal wel niet gaan plaatsvinden. KPN heeft juist eind vorig jaar / begin dit jaar allerlei mensen met een oudere kreatel box nog een 1960 gestuurd (omdat die oude niet meer ondersteund kon worden vanwege de nieuwe mpeg4 encoders).

KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Vanmiddag is het dan eindelijk zover. 3 maanden na de betaalde factuur voor borg en administratiekosten wordt ik eindelijk aangesloten.

Als vanmiddag blijkt dat weer geen signaal op de lijn sta dan ga ik de monteur gijzelen. Als KPN wil dat dezelfde monteur morgen weer andere klanten aan gaat sluiten moeten ze eerst er voor zorgen dat mijn probleem opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
sypie schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:22:
Vanmiddag is het dan eindelijk zover. 3 maanden na de betaalde factuur voor borg en administratiekosten wordt ik eindelijk aangesloten.

Als vanmiddag blijkt dat weer geen signaal op de lijn sta dan ga ik de monteur gijzelen. Als KPN wil dat dezelfde monteur morgen weer andere klanten aan gaat sluiten moeten ze eerst er voor zorgen dat mijn probleem opgelost wordt.
Opknopen die handel als het niet goed gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat ie niet in Almere woont :+. Zie de krantenkoppen al voor me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Monteur is nu al meer dan anderhalf uur bezig: eerst 2 modems opgeblazen omdat de ethernetpoort vanaf het enexis kastje (glas omzetten naar elektrisch) kortsluiting veroorzaakte. Het 3e modem doet wat 'ie moet doen. TV duurt een eeuwigheid voordat die alles heeft gevonden.

Draadloos werkt perfect, snelheid na 1 uur via speedtest.net is 26Mbit down en 27Mbit up, dat is dus netjes voor een 30Mbit pakket.

Alleen de telefonie wil niet meewerken. Monteur, en ook helpdesk van Tweak, weet ook dat 'ie niet eerder naar huis mag dan wanneer dat het ook doet.

20 Minuten nadat de monteur was vertrokken belde Tweak mij. De telefonie moest nu geregeld zijn. De beste medewerker van de helpdesk zette mij mobiel in de wacht en belde naar het vaste (tijdelijke) nummer. Deze deed het inderdaad. Ik hoef nu niet nog een keer thuis te zijn voor de monteur. Daarbij komt nog dat deze actie een goede actie van Tweak was.

@TweakWebcareTeam: geven jullie de complimenten door aan de helpdesk die teruggebeld heeft om te melden dat het allemaal voor elkaar was? (jammer genoeg ben ik slecht in namen)

Verder is het modem een butt-apparaat om portforwarding in te stellen én UPnP werkt ook niet vlekkeloos. Ik moet nog flink zoeken om dit voor elkaar te krijgen, anders krijg ik mijn torrent upload nooit op een fatsoenlijke share-ratio.

[ Voor 35% gewijzigd door sypie op 20-07-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uPNP kun je nagenoeg vergeten bij de Experiabox.... Ik heb dit eerder dit jaar nog met de 787 geprobeerd (op verzoek van een KPN WebCare op ipbforum.nl, voor ik daar gebanned werd :P).

De Experiabox zegt uPNP aan te bieden, de uPNP config tool die in Windows XP zit ingebakken (of een losse) kan ook verzoeken aan de EB om poorten open te zetten. Dit wordt soms ge-acked, soms ook niet, met een vette error melding. Maar wat er ook gebeurt: De poorten komen NIET ge-forward te staan. Je zal dus alles handmatig moeten definieren met de EB en kan uPNP net zo goed uitzetten.

Ben wel benieuwd... KPN zou deze zomer met updates komen om toch eindelijk de EB wat minder 'beveiligd' te maken. Maar goed, geen toegang meer tot ipbforum.nl en op kpn.gebruikers.eu heb ik nog niet gekeken....

Anyway: Gefeliciteerd dat je iig glasvezel hebt en dat het zo maar vlekkeloos werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:41:
uPNP kun je nagenoeg vergeten bij de Experiabox.... Ik heb dit eerder dit jaar nog met de 787 geprobeerd (op verzoek van een KPN WebCare op ipbforum.nl, voor ik daar gebanned werd :P).

De Experiabox zegt uPNP aan te bieden, de uPNP config tool die in Windows XP zit ingebakken (of een losse) kan ook verzoeken aan de EB om poorten open te zetten. Dit wordt soms ge-acked, soms ook niet, met een vette error melding. Maar wat er ook gebeurt: De poorten komen NIET ge-forward te staan. Je zal dus alles handmatig moeten definieren met de EB en kan uPNP net zo goed uitzetten.

Ben wel benieuwd... KPN zou deze zomer met updates komen om toch eindelijk de EB wat minder 'beveiligd' te maken. Maar goed, geen toegang meer tot ipbforum.nl en op kpn.gebruikers.eu heb ik nog niet gekeken....

Anyway: Gefeliciteerd dat je iig glasvezel hebt en dat het zo maar vlekkeloos werkt :D
Helaas is er tot op de dag van vandaag nog steeds geen update. Ook ik zit te wachten op de beloofde update, maar helaas. UPnP heeft de 789 al, maar zoals je zegt werkt het niet. DMZ zou in principe al voldoende moeten zijn, maargoed voorlopig is er nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De dag dat KPN DMZ (exposed host) of zelfs bridgeing van internet (zodat je helemaal je eigen router achter de EB kan hangen) gaat ondersteunen zal een historische zijn.

Ik heb er echter een hard hoofd in :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
en ik geloof niet in fabeltjes :9
het komt er dus nog lang niet..

[ Voor 8% gewijzigd door Killerbert op 21-07-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN is niet het type bedrijf wat openheid of keuzevrijheid bied. Ze timmeren het liefst alles zo veel mogelijk dicht en rekenen belachelijke winstmarges op hun slechte producten. Gewoon niet mee in zee gaan en wachten tot Lijbrandt/Tweak/XMS hun diensten gaan aanbieden over het Reggefiber netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 06:00:
KPN is niet het type bedrijf wat openheid of keuzevrijheid bied. Ze timmeren het liefst alles zo veel mogelijk dicht en rekenen belachelijke winstmarges op hun slechte producten. Gewoon niet mee in zee gaan en wachten tot Lijbrandt/Tweak/XMS hun diensten gaan aanbieden over het Reggefiber netwerk.
Dat is ook wat overtrokken. Ze leveren prima diensten. Ik heb in dat jaar bij KPN glasvezel NOOIT 1 seconde geen verbinding gehad. Het werkte altijd uitstekend. Ja, ze timmeren alles dicht ,maar ze leveren gewoon wat ze beloven. Het is ook wat aan de prijs, maar de kwaliteit van wat ze leveren is over het algemeen gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit van wat ze leveren goed? Oude meuk van motorola uit 1960 (oh wacht dat is het typenr :-)) die standaard de boel downscaled naar 720p. Dat noem ik geen kwaliteit. En vergeet het hoge stroomverbruik niet. Ik zou dat ding nog niet gratis willen hebben hier.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:28
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:28:
Kwaliteit van wat ze leveren goed? Oude meuk van motorola uit 1960 (oh wacht dat is het typenr :-)) die standaard de boel downscaled naar 720p. Dat noem ik geen kwaliteit. En vergeet het hoge stroomverbruik niet. Ik zou dat ding nog niet gratis willen hebben hier.
Inderdaad, alle andere TV aanbieders hebben 1080p. Blijf eens wat realistischer man. Dat het ding traag is dat is bij KPN ook wel bekend en daar wordt ook aan gewerkt (toegegeven, dat gaat niet altijd even snel daar :) ). De EB voldoet verder prima voor KPN. KPN richt zich niet op tweakers maar op normale gebruikers. Dat Tweak exact dezelfde spullen levert ligt voor een deel aan Tweak zelf. Als ik de verhalen van Plinq lees dan werken ze daar aan een eigen tuner, dit zou Tweak dus ook kunnen doen. Het leveren van een ander modem mag Tweak ook gewoon doen volgens mij, en het nieuwsbericht van 28 februari bevestigd dit min of meer.

KPN is traag met updates, maar als Tweak al vanaf februari aan het testen is met een ander modem dan is Tweak ook niet de aller snelste wat dat betreft.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceM schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Inderdaad, alle andere TV aanbieders hebben 1080p.
Die stellen hun box tenminste niet zo achterlijk in dat de box zelf het deinterlacen doet (maarja das typisch KPN he, die willen alles in eigen beheer en overal controle op ;-)).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Feitelijk gezien kan ik dus de boel weer op gaan zeggen. Men levert geen volledige toegang tot het internet.

* Ik kan niet skypen met beeld en geluid (daarvoor moet ik immers poorten open zetten)
* Ik kan geen iChat met beeld en geluid gebruike
* Remote desktop is idem, maar dan zonder geluid ;-)
* FTP server draaien zal wel lukken maar bereikbaar maken hiervan gaat niet lukken
* Games en alle andere applicaties die een poortje geopend willen hebben lukt gewoon niet.

Dan heb je nog het verhaal van de nutteloze USB aansluiting op het modem: deze is door de firmware uitgeschakeld waardoor een IP-printer niet mogelijk is én je kunt geen netwerkschijf koppelen (iets wat mijn Belkin N+ modem router wel kon, wel zelf gekocht). Oftewel: baaibaai zwaaizwaai?

Transmission heeft wat langer werk nodig gehad om de poort als "open" te beschouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door sypie op 22-07-2010 07:31 . Reden: Portforwarding doet het wel :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:03:
[...]

Die stellen hun box tenminste niet zo achterlijk in dat de box zelf het deinterlacen doet (maarja das typisch KPN he, die willen alles in eigen beheer en overal controle op ;-)).
Ja, en jij kunt de motorola ook niet instellen dat hij 1080i doorgeeft he? Oh wacht, dat kan wel gewoon.
sypie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:06:
Feitelijk gezien kan ik dus de boel weer op gaan zeggen. Men levert geen volledige toegang tot het internet.

* Ik kan niet skypen met beeld en geluid (daarvoor moet ik immers poorten open zetten)
* FTP server draaien zal wel lukken maar bereikbaar maken hiervan gaat niet lukken
* Games en alle andere applicaties die een poortje geopend willen hebben lukt gewoon niet.

Dan heb je nog het verhaal van de nutteloze USB aansluiting op het modem: deze is door de firmware uitgeschakeld waardoor een IP-printer niet mogelijk is én je kunt geen netwerkschijf koppelen (iets wat mijn Belkin N+ modem router wel kon, wel zelf gekocht). Oftewel: baaibaai zwaaizwaai?
Dan doe je iets niet goed. Ik draai een FTP server en een remote desktop (op 2 aparte systemen) en dat werkt gewoon prima. Geef eerst per systeem aan dat ze een vast IP moeten hebben:
thomson interface -> thuisnetwerk -> klik op het apparaat -> configureren -> "Gebruik steeds hetzelfde IP-adres" aanvinken.

Maak dan per service een nieuwe poortconfiguratie aan:
thomson interface -> thuisnetwerk -> apparaten -> spel of toepassing toewijzen -> nieuw spel of toepassing maken -> voer een naam in en kies voor handmatig invoer poortkaarten -> vul juiste poorten in.

Wijs dan de nieuwe service toe aan het apparaat:
thomson interface -> thuisnetwerk -> apparaten -> spel of toepassing toewijzen -> selecteer service en apparaat.

[ Voor 66% gewijzigd door IceM op 21-07-2010 10:17 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceM schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:11:
[...]

Ja, en jij kunt de motorola ook niet instellen dat hij 1080i doorgeeft he? Oh wacht, dat kan wel gewoon.
Tuurlijk maar welke debiel zet zoiets standaard nou op 720p? Dat kan alleen KPN zijn he. KPN zorgt wel
dat de dingen voor jou gedaan worden :+
sypie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:06:

Ik zou er niet aan moeten denken dat ik m'n DIR-655 niet meer kon gebruiken. Geen Wake-On-Lan over internet meer of support voor DynDNS. Portforwarden ook al een ramp lees ik. Smerig zooitje is het dat KPN.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:15:
[...]

Tuurlijk maar welke debiel zet zoiets standaard nou op 720p? Dat kan alleen KPN zijn he. KPN zorgt wel
dat de dingen voor jou gedaan worden :+

[...]

Ik zou er niet aan moeten denken dat ik m'n DIR-655 niet meer kon gebruiken. Geen Wake-On-Lan over internet meer of support voor DynDNS. Portforwarden ook al een ramp lees ik. Smerig zooitje is het dat KPN.
Jij bent alleen maar aan het ranten hier en je hebt volgens mij niet eens ervaring met het product. DynDNS werkt prima en ook het doorzetten van poorten moet prima gaan, het zit alleen wat omslachtig in elkaar.
Mocht je nog meer op/aanmerkingen hebben dan kun je misschien je posts iets meer onderbouwen, dan lijkt het iets minder op een flame.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
IceM schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:22:
[...]

Jij bent alleen maar aan het ranten hier en je hebt volgens mij niet eens ervaring met het product. DynDNS werkt prima en ook het doorzetten van poorten moet prima gaan, het zit alleen wat omslachtig in elkaar.
Mocht je nog meer op/aanmerkingen hebben dan kun je misschien je posts iets meer onderbouwen, dan lijkt het iets minder op een flame.
Moet zeggen dat ik momenteel geen problemen heb met het doorzetten van poorten :)

- RDP (Zowel op basis van DNS als IP);
- VPN opzetten naar mijn Win7 client toe (en uitgaande vanaf de client);
- PSN voor Playstation 3 werkt;
- FTP naar mijn client toe gaat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceM schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:22:
[...]

Met dyndns.com ja? En wordt het IP ook regelmatig geupdate op dyndns.com door dat KPN ding zodat de hostname niet verloopt? Verder heb ik in het verleden al genoeg ervaring gehad met KPN en hun producten. Hun werkwijze en strategie is tot op de dag van vandaag nog steeds hetzelfde, en de slechte ervaringen hiervan worden dan ook bevestigd hier in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@IceM: Op zich heeft Alexander01 zeker wel een punt (ook al zou het idd wat minder overtrokken kunnen). Even mijn ervaringen:

Experiabox:
* Simpele portforwards kunnen op zich prima, zij het zeer omslachtig (vooral als je iets wil forwarden waar nog geen definitie voor bestaat). Maar een FTP server of andere soort server draaien, of het doorzetten van port ranges voor bv. Skype, MSN of bittorrent gaat best.

* wat echter wel jammer is: uPNP werkt niet, NAT type zelf is te strict (Playstation3) en geen DMZ of bridgeing (om bv. een eigen router erachter te hangen). DAT is gewoon jammer voor Tweakers, maar een gemiddelde huis-tuin-en-keuken gebruiker zal hier niet snel tegenaan lopen.

* En nee, de EB doet geen dyndns.com (of soortgelijk) updates. Dat zul je dus via een agent op je FTP- of webserver moeten laten doen, wat overigens prima kan. Het ZOU idd alleen mooier zijn als je eigen router dit gewoon allemaal kan doen.

Motorola 1960:
* Stroomverbruik VEEL TE hoog (dit wordt langzamerhand afgeroomd met nieuwe 1963 boxen)
* Standaard 720p maakt het beeld onnodig slecht. Ja, je kan hem op 1080i zetten maar dit moet via een niet door KPN gedocumenteerde procedure. KPN raadt het momenteel zelfs af omdat 1080i problemen zou kunnen geven. Feit blijft wel dat zowel voor SD als HD beeld 720p de slechtste optie is die je kan krijgen, door de slechte de-interlacer.
* En inderdaad: KPN moet nou eens vlug met een update gaan komen zodat de box gewoon fatsoenlijk reageert.

Verder is het inderdaad zeker niet slecht. Vooral het beeld van TV (mits goed ingesteld) vind ik absoluut zeer strak.

Wel hoop ik dat Tweak toch eindelijk eens snel door gaat komen met een alternatief voor de Experiabox. Dat zijn ze aan hun naam en gemiddelde achterban verplicht, vind ik.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 21-07-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:33:
[...]

Met dyndns.com ja? En wordt het IP ook regelmatig geupdate op dyndns.com door dat KPN ding zodat de hostname niet verloopt? Verder heb ik in het verleden al genoeg ervaring gehad met KPN en hun producten. Hun werkwijze en strategie is tot op de dag van vandaag nog steeds hetzelfde, en de slechte ervaringen hiervan worden dan ook bevestigd hier in dit topic.
Er zit idd geen client in de EB nee maar ik ging er vanuit dat je bedoelde dat het geblocked was. Als ik dyndns (of een soortgelijke dienst) gebruik doe ik dit altijd via een client op de server. Daarnaast heb je bij Tweak gewoon een statisch IP. Hoe dit bij KPN glas zit weet ik niet, bij dsl producten heb je in de praktijk ook min of meer een statisch ip (dat wil zeggen, geen garantie dat hij niet veranderd maar in de praktijk veranderd het ip nooit tot bijna nooit).
* wat echter wel jammer is: uPNP werkt niet, NAT type zelf is te strict (Playstation3) en geen DMZ of bridgeing (om bv. een eigen router erachter te hangen). DAT is gewoon jammer voor Tweakers, maar een gemiddelde huis-tuin-en-keuken gebruiker zal hier niet snel tegenaan lopen.
Ik heb geen PS3 of andere console dus ik kan dit niet testen. Het lijkt me sterk dat als het forwarden van poorten (al dan niet in een zelf gedefinieerde dienst) goed gaat voor bijvoorbeeld een FTP server of torrent client dat dit voor een console niet goed te krijgen is.

uPNP werkt inderdaad niet, maar vzviw is uPNP enkel een (dirty) protocol zodat apparaten zelf poorten open kunnen zetten. Als een console altijd dezelfde portrange gebruikt dan moet dit toch gewoon op te lossen zijn? Het werkt tenslotte wel gewoon voor andere services.

[ Voor 30% gewijzigd door IceM op 21-07-2010 11:19 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope. Heb hier voor 2 jaar ADSL van KPN gehad (icm. ITV met dezelfde settopbox) en nooit van IP veranderd :).

Heb wel, ook met ADSL, snel naar een manier gezocht om van de EB af te geraken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

Weet niet of dit Tweak gerelateerd is of niet, maar ik probeer het toch maar hier. Vorige week is glasvezel van Tweak aangelegd. Omdat ik nog geen tijd heb gehad, en omdat mijn andere abbo's nog tot september lopen, heb ik nog niet zoveel uitgeprobeerd. Wat ik wel heb geprobeerd is internet. Dit werkt, maar alleen bedraad. Draadloos krijg ik wel connectie met de TG789, maar als ik dan de TG789 ping krijg een "Destination host unreachable". Windows zegt ook dat ik alleen "local connection" heb. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
P. Mekes schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:21:
Weet niet of dit Tweak gerelateerd is of niet, maar ik probeer het toch maar hier. Vorige week is glasvezel van Tweak aangelegd. Omdat ik nog geen tijd heb gehad, en omdat mijn andere abbo's nog tot september lopen, heb ik nog niet zoveel uitgeprobeerd. Wat ik wel heb geprobeerd is internet. Dit werkt, maar alleen bedraad. Draadloos krijg ik wel connectie met de TG789, maar als ik dan de TG789 ping krijg een "Destination host unreachable". Windows zegt ook dat ik alleen "local connection" heb. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Handleiding helpt misschien? http://www.tweak.nl/consument/fiber/modem.html

Ik gebruik zelf de thomson niet wireless :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
kpn gaat ook een nieuw modem leveren:

geen idee of dat deze ook voor fiber werkt (er zit namelijk geen WAN poort op)
misschien heeft tweak wel informatie......

met dank aan kKaltUu in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

@tweak:
hoe zit het met het testen van de zyxel's?
en zijn deze al een klein beetje leverbaar :?
informatie is eigenlijk wel welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Merijn70 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:37:Edit: Dit was een van de reacties van Tweak op mijn problematiek:
[...]
Welke oelewapper heeft dat stukje getikt? Nederlandse taal blijft ook ver achter bij een aanbieder met een Engelse naam. (betaalt is in deze situatie 2 keer met een t)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbert schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:59:
kpn gaat ook een nieuw modem leveren:

geen idee of dat deze ook voor fiber werkt (er zit namelijk geen WAN poort op)
misschien heeft tweak wel informatie......

met dank aan kKaltUu in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

@tweak:
hoe zit het met het testen van de zyxel's?
en zijn deze al een klein beetje leverbaar :?
informatie is eigenlijk wel welkom..
Volgens mij is het dit modem

http://www.arcadyan.com.t...00000003&PROD_ID=00000042

Overzicht alle modems

http://www.arcadyan.com.t...ex.asp?PROD_L1ID=00000003

Thomson TG787v SIP heeft ook geen wan poort en dat modem gebruikte KPN ook voor glas.
Ik heb zelf zo'n k...... modem in de meterkast . Ik zou het modem graag omruilen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
De modems waar iedereen naar linkt zijn enkel adsl2+ modems, deze kunnen ook niet gebruikt worden voor VDSL2 en ik ga er vanuit dat deze ook niet voor fiber gebruikt kunnen worden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het topic waar Killerbert naar linkt staat dat ook al van de betreffende KPN persoon :). Dat hoogstwaarschijnlijk de modems voor ADSL en Fiber verschillend blijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dwazer schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:31:
[...]

Moet zeggen dat ik momenteel geen problemen heb met het doorzetten van poorten :)

- RDP (Zowel op basis van DNS als IP);
- VPN opzetten naar mijn Win7 client toe (en uitgaande vanaf de client);
- PSN voor Playstation 3 werkt;
- FTP naar mijn client toe gaat prima
Jij hebt gewoon NAT type 2 en een OPEN nattype in MW2 op de PS3 met een EB789?
Op alle fora klagen mensen over deze EB en NAT problemen, dus het lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:40:
[...]

Jij hebt gewoon NAT type 2 en een OPEN nattype in MW2 op de PS3 met een EB789?
Op alle fora klagen mensen over deze EB en NAT problemen, dus het lijkt me sterk.
De toepassingen die IK gebruik voor mijn PS3 op PSN werken prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dwazer schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:53:
[...]

De toepassingen die IK gebruik voor mijn PS3 op PSN werken prima :)
Gelukkig voor JOU. Maar krijg je NAT type 2 of ook gewoon 3?
Een party aanmaken in MW2 kan ik (en vele andere) namelijk wel vergeten, het joinen van andere party's lukt bij een enkeling met een volledig open NAT type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
Mijn Tweak Fiber 30/30 is dinsdag opgeleverd, ook een keer een positief geluid: monteur was precies op tijd en installatie was binnen een half uur klaar. Enig minpuntje, de WLAN van EB werkt niet, ook niet na indrukken van knopje. Ik heb dit gemeld aan de dame van de SD die belde om te controleren of installatie goed was gegaan en ze heeft me beloofd dat er naar gekeken gaat worden.

Ik ben gisteren bezig geweest om de EB eruit te werken maar ben door tijdsgebrek niet verder gekomen dan de TV aan de gang krijgen. Die werkt nu zonder problemen, behalve de meer gehoorde klacht dat die Motorola ZO traag is....

Ik vraag me nu alleen af wat ik voor PPoE gegevens moet gebruiken als ik vanavond mijn internet verbinding in ga proberen te stellen. In de EB heb ik een PPoE gebruikersnaam zien staan die volgens mij "MACadres@cambrium.nl" was maar het wachtwoord was niet leesbaar.
Maakt Tweak gebruik van een leeg wachtwoord, standaard wachtwoord of kan de SD me dat wachtwoord gewoon vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Misschien ligt het aan mij, maar sinds de info avond van Lijbrandt, heb of zie ik niets meer van Tweak. Ook de mailberichten over het oplossen van problemen e.d. zie ik niet meer langs komen. Kan mij alleen nog "vaag" iets herinneren dat Tweak nog eens zal komen met een uitgebreid antwoord, maar ook dat is tot nu toe uit gebleven. Flooris had zijn vakantie al gehad, maar blijkbaar is nu heel Tweak pleitte?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mgeevers: Je moet een PPPoE tunnel opzetten en het verkeer daarvan taggen met VLAN 6. Username is <macadres>@direct-adsl en wachtwoord "kpn" ;)

@Chocka: Ik ben ook wel benieuwd. Laten we hopen dat deze stilte een teken is dat men nog druk bezig is :). Ik wacht het maar eens rustig af tot na de vakantie. Nog 1 dagje werken en dan 3 weken vrij :D. Als er in september nog steeds geen uitsluitsel is ga ik toch zoetjesaan maar eens wat dingen in gang zetten bij Lijbrandt...

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 22-07-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
@Mgeevers:

Hier een ouwe post van mij in het TweakDSL topic in het TweakDSL topic staan nog meer tips:
Succes!
rjhilbrink schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:00:
[...]
Kmichael,

Je doet het precies verkeerd om.
ETH0 WAN aansluiten op "glasvezelmodem"
ETH1 LAN

Op ETH0 VLAN6 configureren en deze via DHCP zijn ip adres laten krijgen (eth0.6)
kmichael schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:52:

rjhilbrink Bedankt!!! hij doet het nu.
Afbeeldingslocatie: http://www.michaelk.tweak.nl/glas/zeroshellk.jpg

Ik heb alleen Internet getest.

Met de volgende configuratie:

Ik heb een losse pc gemaakt met 2 nics ik heb hierop geïnstalleerd Linux-Distro ZeroShell.
de configuratie en instellingen zien er als volgt uit:
Nic1 ETH00 WAN hiervan de MAC veranderd in die van de EB en deze rechtsreeks op de Genexis aangesloten op poort E1 waar de EB ook aangesloten was.
Nic2 ETH01 LAN

ETH00 (WAN) een VLAN6 aangemaakt.

PPPoE met de volgende instellingen:
Ethernet Modem connected to: ETH00 Vlan 6
Username: xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl (xx vervangen door mijn mac adres)
Wachtwoord: kpn
Make this interface the Default Route: Ja
Enable NAT on this interface: Ja
Service Name: Tweak

Naar status pagina gaan Vlan 6 en PPPoE aanvinken zodat deze verbindingen actief worden.
Hierna wordt er vanzelf een IP toegewezen van je Provider op PPPoE.

Mocht je ook Linux-Distro ZeroShell willen proberen vergeet dan niet in de Tabblad DHCP een subnet en ip Range1 toe te voegen, deze staat standaard niet aan.
Dus voordie tijd even zelf een IP instellen bij je netwerk kaart anders kun je niet in de WEB GUI komen.

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 22-07-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
eymey en kmichael, beide bedankt!

Het werkt nu, ik heb <mac-adres-EB>@cambrium-access.nl gebruikt met pass "kpn"
Ik heb alleen het mac adres van de EB niet gekloond naar mijn WAN interface van de router, weet ook niet of dat nodig is om problemen in de toekomst te voorkomen? Het werkt op het moment probleemloos.

Vandaag nog even de telefonie aan de gang zien te krijgen, heb al wat interessante posts van eymey gelezen en denk dat ik ook maar ga kijken of ik een asterisk server aan de gang kan krijgen.
Mijn opstelling voor telefonie zou dan in het ideale geval bestaan uit Asterisk, 2x DECT via Linksys ATA en eventueel Nokia E71 en HTC desire via WLAN/3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mac adres klonen is idd niet echt nodig, in mijn ervaring..... Mooi dat het werkt, verder :D.

Telefonie is een kwestie van een telefoontje naar de Tweak HD om een ander wachtwoord in te stellen en verder gewoon de gegevens gebruiken op de site van Tweak.

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 23-07-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Een positief bericht

- Zaterdag 10 juli Glas 50 +R aangevraagd
- Dinsdag 12 juli contract binnen
- Woensdag 13 juli contract verstuurd

- Ondertussen paar keer contact via email met helpdesk met vragen, elke keer binnen halve werkdag antwoord!

- Maandag 19 juli belt "glashart/aansluiter" wanneer ze het glasvezelmodem mogen installeren. Afspraak Woensdag 21 juli
- Maandag 19 juli, aangevraagde NL domein bereikbaar.
- Maandag 19 juli , toegang mogelijk tot ftp/www etc.
- Woensdagochtend 21 juli , Monteur die modem netjes aansluit en test
- Woensdagavond 21 juli . Test of internet werkt -> OK en 50/50 snelheid :)
- Testen PS3 / PDA / Laptop -> Internetverbinding -> OK
- Donderdagochtend 22 juli Usenet account test -> OK
- Donderavond 22 juli . eerste elektronische factuur met specificaties

- Later ga ik Analoge TV en DVB-C testen, voorlopig nog geen "digitale TV" afgenomen.

Ik ben dus erg tevreden over deze snelle afhandeling, Enige waar ik nog even op wacht is de Sitecom Homeplug Starters Kit (wel gefactureerd), zodat ik de inet-verbinding kan "verplaatsen".

Een tot op heden erg tevreden klant !!!

Twitch

Pagina: 1 ... 9 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.