Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Dwazer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:53:
[...]

Wat zei de postcode check/Helpdesk?
De postcode check zegt dat het niet leverbaar is maar mijn vraag is of het binnenkort wel leverbaar word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chocka: Ik ben bang dat je nooit meer gaat krijgen dan Ned. 1, 2 en 3 en tot 2 dagen terug.

Wil je meer? Dan mag je 10 euro per maand meer aan KPN 'doneren' en krijg je er als 'bonus' ook nog eens extra zenders bij :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Soms heb je van die momenten dat je iets moet uitzoeken en daarbij de algemene voorwaarden van bvb Tweak moet raadplegen.

In artikel 3.8 staat een typfout, want verbindingen schrijf je met een N en niet zoals er nu staat verbidingen.

Artikel 5.3 moet worden aangepast want telefoonkosten worden afgerekend door Tweak en niet zoals de algemene voorwaarden stelt door KPN.
"De kosten van eventueel gebruik van het vaste telefonienet van KPN zijn, tenzij anders overeengekomen, voor rekening van de Contractant en zullen door KPN rechtstreeks aan de Contractant gefactureerd worden."

Volgens artikel 5.10 dien je schriftelijk bezwaar te maken, maar aangezien in dezelfde paragraaf wordt gesteld dat Tweak geen facturen per post verzend, is het noodzakelijk te waarborgen cq te definiëren wat er onder schriftelijk wordt verstaan.

In artikel 5.13 wordt gesproken over wanbetaling, maar daaraan wordt geen definitie gegeven.

Artikel 6.2 stelt dat storingen van de dienst alleen gemeld kunnen worden tijdens kantooruren?

Aanpassing van artikel 6.5 lijkt juridisch noodzakelijk, want deze vrijwaart Tweak van het feit dat hetgeen de Support Desk aanraad der allertijde in twijfel mag worden getrokken.
"De informatie die wordt verschaft door middel van de door Tweak verzorgde informatiediensten wordt met de nodige zorg samengesteld. Tweak kan echter niet instaan voor de juistheid daarvan en is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit de onjuistheid of onvolledigheid van die informatie."

Artikel 7.1 is foutief opgesteld omdat er geen sprake is van een jaarcontract bij het aangaan van een overeenkomst bij Tweak Fiber.

En hier laat ik even bij, want al met al als je verder gaat lezen komen er des te meer fouten voorbij in de algemene voorwaarden. Wetende dat er toch meegelezen wordt, is mij verstandig te noemen dat Tweak eens nader gaat kijken naar de algemene voorwaarden. Want menigeen gebruiker zal nooit of nimmer de moeite nemen die daadwerkelijk te lezen, maar deze zijn wel van een bepaald niveau. Niveau slecht en belabberd. Maar mss dat het aansluit bij de mening van menigeen gebruiker, zoals ik de afgelopen reacties heb mogen volgen op deze topic. Ondanks sommige zoals ikzelf ook wel positief zijn over Tweak.

Misschien is deze reactie een understatement, but correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:33:
@Chocka: Ik ben bang dat je nooit meer gaat krijgen dan Ned. 1, 2 en 3 en tot 2 dagen terug.

Wil je meer? Dan mag je 10 euro per maand meer aan KPN 'doneren' en krijg je er als 'bonus' ook nog eens extra zenders bij :+
Maar ik ben niet bij KPN? En bij Tweak staat nergens over hoe en wat aangaande uitzending genist en kan dus nergens op beroepen, zekers niet na het lezen van de Algemene Voorwaarden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:28
chocka schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:54:
[...]

Maar ik ben niet bij KPN? En bij Tweak staat nergens over hoe en wat aangaande uitzending genist en kan dus nergens op beroepen, zekers niet na het lezen van de Algemene Voorwaarden!!!
En waar zie jij staan dat je in het basis pakket 10 dagen uitzending gemist krijgt van alle Nederlandse zenders? In het standaard pakket zit uitzending gemist van NED1,2,3 tot 3 dagen terug. Wil je 10 dagen incl. de overige Nederlandse zenders dan moet je het pluspakket á 10 euro aanvragen waarbij je naast alle extra zenders ook extra uitzending gemist krijgt. Zie ook hier
Aanpassing van artikel 6.5 lijkt juridisch noodzakelijk, want deze vrijwaart Tweak van het feit dat hetgeen de Support Desk aanraad der allertijde in twijfel mag worden getrokken.
Waarom zou dit aangepast moeten worden? Volgens mij staat iets soortgelijks ook in de voorwaarden van KPN (iets als "uitspraken van KPN contact zijn niet bindend"). Ik ga er vanuit dat alle providers dit hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door IceM op 16-06-2010 20:01 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Geachte klant,

U heeft aangegeven problemen te hebben met de televisie via glasvezel. Wij hebben een en ander bekeken, na het monteursbezoek zijn er vanaf onze kant ook instellingen gewijzigd en zou het probleem verholpen moeten zijn. Kunt u aangeven of dit zo is?
Waarop ik dan reageer:

Aangezien mijn chinees niet van die orde is dat ik kan begrijpen wat u bedoeld, verzoek ik u nader toe te lichten om welk probleem het hier betreft?

HALLO, OM WELK PROBLEEM GAAT HIER.

Ik heb sterk het vermoeden dat Tweak van KPN die een-dags cursus hebben gekregen, want de weerklank riekt aardig naar KPN!!! Vaag en onduidelijk zijn is ons motto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
chocka schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:05:
Geachte klant,

U heeft aangegeven problemen te hebben met de televisie via glasvezel. Wij hebben een en ander bekeken, na het monteursbezoek zijn er vanaf onze kant ook instellingen gewijzigd en zou het probleem verholpen moeten zijn. Kunt u aangeven of dit zo is?
Waarop ik dan reageer:

Aangezien mijn chinees niet van die orde is dat ik kan begrijpen wat u bedoeld, verzoek ik u nader toe te lichten om welk probleem het hier betreft?

HALLO, OM WELK PROBLEEM GAAT HIER.

Ik heb sterk het vermoeden dat Tweak van KPN die een-dags cursus hebben gekregen, want de weerklank riekt aardig naar KPN!!! Vaag en onduidelijk zijn is ons motto.
zucht ... jij weet toch zelf ook welke problemen je hebt? Ik ga er vanuit dat er niet 100 dingen mis zijn. Er is wat met je telefoon als ik het goed herinner -> test even uit of dat werkt en koppel het terug. Je uitzending gemist probleem is opgelost, je hebt alleen zelf niet goed gelezen en bent in de veronderstelling dat je 10 dagen krijgt met alle zenders. Op de site wordt duidelijk aangegeven dat dit standaard niet zo is. Je uitzending gemist probleem is dus opgelost.

Volgens mij is er al eerder aangegeven dat niet iedereen je klaagzang elke keer op prijs stelt, probeer daar eens rekening mee te houden en niet elk wissewasje op te blazen en hier te posten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
IceM schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:58:
[...]
En waar zie jij staan dat je in het basis pakket 10 dagen uitzending gemist krijgt van alle Nederlandse zenders? In het standaard pakket zit uitzending gemist van NED1,2,3 tot 3 dagen terug. Wil je 10 dagen incl. de overige Nederlandse zenders dan moet je het pluspakket á 10 euro aanvragen waarbij je naast alle extra zenders ook extra uitzending gemist krijgt. Zie ook hier
Ach ja, ik zat toevallig in de algemene voorwaarden en daarin stond er niets over in. Maar als dit het is dan zullen we het ermee moeten doen. Maar dan nog blijf ik van mening dat die GUI beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
IceM schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:09:
[...]
Volgens mij is er al eerder aangegeven dat niet iedereen je klaagzang elke keer op prijs stelt, probeer daar eens rekening mee te houden en niet elk wissewasje op te blazen en hier te posten.
Maar gelukkig zijn en blijven mensen zoals jij die iedereen up-to date houdt. Zoals al meerder malen hier gesteld is het niet altijd even prettig in de manier waarop er gecommuniceerd wordt. En daarvan wordt toch ook stilletjes gehoopt dat daar verbetering in gaat komen, natuurlijk zijn Keulen en Aken ook niet in dag gebouwd, maar door te blijven pin pointen is gebleken dat daaruit wel het resultaat zal gaan volgen. Zie het maar als indirecte input aan Tweak.

Ik heb ruim 5~6 jaar bij XMS gezeten en ook daar heeft het altijd nog tot verbetering geleid. Het is niet zo zeer een negatief geluid, want als intensieve gebruiker van het product, mag je ook zekers kritisch zijn en blijven, En dat wordt je op de lange termijn ook weer ten harte genomen.Dus samen komen wij er wel met Tweak. Het is geven en nemen. Het eeuwige tweespel!!!

[ Voor 19% gewijzigd door chocka op 16-06-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soms helpt het ook om rechtstreeks te bellen met KPN Glasvezelhelpdesk: 033-2533033 (is van Amersfoort maar je kunt intern uitkomen in Groningen is gebleken). Soms kunnen deze mensen met een klein beetje info net iets meer dan de mensen van Tweak. Net zo als de man van KPN kon zien dat een 1 geen 1 is maar een hoofdletter i waar Tweak nooit uit was gekomen, omdat ze puur naar het technische verhaal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

chocka schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:22:
Volgens KPN glasvezel, schijnt het na ruim 2.5 jaar getest te hebben, nu moeten lukken om binnen circa 6 á 7 dagen van glas naar glas te kunnen overstappen.
Helaas wil het overstappen van glas naar glas nog niet altijd zo soepel verlopen als dat we zouden willen. Dit heeft vooral te maken met het feit dat de overstap-processen bij de netwerkoperators niet volledig helder zijn. Dit heeft vaak als resultaat dat een bestaande verbinding eerst volledig opgeheven dient te worden alvorens er een nieuwe provider een nieuwe levering kan starten. Niet echt een 'overstap' dus :/.

Er wordt hard gewerkt om deze processen helder te krijgen. In elk geval hebben wij als doel om in de toekomst overstappen vrijwel naadloos uit te kunnen voeren. Met ADSL kan het, dus waarom zou het ons met glasvezel dan niet gaan lukken? Het heeft echter nog wel even tijd nodig voordat we er zijn...

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Tweak schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:16:
[...]
Het heeft echter nog wel even tijd nodig voordat we er zijn...
Define "even"? Over wat voor een tijdsbestek praten we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Aangezien die test van KPN al 2.5 jaar loopt, en waarschijnlijk betreft de overstap van KPN glas van het ene huis naar een ander KPN glasaansluiting. zal even in dit geval (denk ik) 1~1.5 jaar nog wel duren. En alles wat eerder is zal mooi meegenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Dwazer schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:26:
[...]

Define "even"? Over wat voor een tijdsbestek praten we?
Beetje moeilijk te zeggen als je afhankelijk bent van je netwerkleverancier ;).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Jimp schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:24:
[...]

Beetje moeilijk te zeggen als je afhankelijk bent van je netwerkleverancier ;).
Gebruik dan het woord "even" niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 07-09 21:00
'het heeft nog wel even nodig' is natuurlijk wat anders dan puur en alleen 'even'

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Tweak gaat DVB-C leveren op het Glashart netwerk:
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=94

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Aaaaaaaaaaaaaaaah, dat is goed nieuws :) Geen gezeik met extra kastjes meer en toch digitale tv. Nu maar wachten tot het overal goed beschikbaar komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies! Afwachten tot Tweak het aantal gebieden waar R+ beschikbaar komt gaat uitbreiden.

Voor mij zelf (en andere Almeerders): Hopen dat in Almere Stad en Haven er ook snel apparatuur van Reggefiber Wholesale uitgerold gaat worden :). Nu kan je in deze stadsdelen alleen nog maar de Tweak-KPN abonnementen krijgen :(.

Die uitrol zal vast wel gaan gebeuren, aangezien Lijbrandt ook van plan is in heel Almere diensten te gaan leveren (gezien alle mooie 'spam' die ze de laatste tijd hebben vestuurd). En Lijbrandt werkt overduidelijk op Reggefiber Wholesale (en met Glashart Media voor TV) :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:04:
Precies! Afwachten tot Tweak het aantal gebieden waar R+ beschikbaar komt gaat uitbreiden.

Voor mij zelf (en andere Almeerders): Hopen dat in Almere Stad en Haven er ook snel apparatuur van Reggefiber Wholesale uitgerold gaat worden :). Nu kan je in deze stadsdelen alleen nog maar de Tweak-KPN abonnementen krijgen :(.

Die uitrol zal vast wel gaan gebeuren, aangezien Lijbrandt ook van plan is in heel Almere diensten te gaan leveren (gezien alle mooie 'spam' die ze de laatste tijd hebben vestuurd). En Lijbrandt werkt overduidelijk op Reggefiber Wholesale (en met Glashart Media voor TV) :)
Ik denk niet dat er zozeer sprake is van een uitrol, want glas ligt er al. Ik veronderstel dat dat puur een kwestie gaat worden wanneer Reggfiber-Wholesale hun aansluitingen in de POP stations zo gaan installeren dat ook zij hun aanbod kunnen gaan doen. En zolang dat niet het geval is komt er geen Lijbrandt; XMS of Tweak R+ in andere gebeiden dan dat er nu in Almere Buiten wordt aangeboden. Mijn voorgevoel zegt dat het nog wel 1 á 2 jaar kan gaan duren.

Ja, iedereen heeft nu een positieve response van Lijbrandt dat het op hun postcode beschikbaar is, maar dat kan ook gewoon een marketing truuk zijn om te laten zien wat er toekomstig mogelijk is. Maar als het erop aankomt, lijkt het vooralsnog een wassen neus.

Zoals de nuchtere hollander altijd over de weervoorspellingen zegt, eerst zien dan geloven. De zeggen ook dat we van het weekend een hitte golf gaan krijgen en volgens de postcode check ziet dat er ook positief uit. Wie gokt ermee.

Het zal mij niet verbazen dat Tweak nu gekozen heeft voor R+, om ook die die gebeiden waar KPN nu niet komt of kan komen toch een graantje mee te pikken van wat anders voor XMS zal zijn. Its all in the game.

En voor de positivo's onder jullie, mark my words and we spreken elkaar over twee jaar. Nee, ik ben totaal niet negatief maar puur realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat zou echt TE stom zijn, als Lijbrandt tijd en energie gaat steken in het verzorgen van een mass-mailing en een info avond. Het komt echt wel, maar het zou me tegelijk ook niet verbazen als het nog 3 maanden of zelfs een half jaar kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rweust
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:32
Gelukkig is vandaag mijn oude, vertrouwde telefoonnummer eindelijk geporteerd. Op 1 dag na 13 weken na mijn aanmelding op 24 maart 2010 lijkt mijn overgang naar Tweak als provider voor TV, internet en telefonie nu afgerond (Fiber 30 abonnement in Enschede).

Een direct mail naar de Tweak webcare heeft hierbij zeker geholpen. Deze mensen hebben er voor gezorgd dat eindelijk een afgegeven termijn of datum eens een keer wel gehaald werd. Ik had eerlijk gezegd hier geen vertrouwen meer in de servicedesk na 14 mails en nog veel vaker bellen sinds mijn aanmelding bij Tweak.

Laten we het er maar op houden dat ze bij de SD heel druk zijn geweest.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gefeliciteerd, @rweust :). Ik denk ook dat het met Tweak wel goed gaat komen. Ze zijn nu gewoon aso druk met alle veranderingen en het in goede processen leiden van hun 2 nieuwe netwerkleveranciers (denk ik dan maar).

En @Chocka: Ik zal als ik er een keer in de buurt kom eens naar Almere Buiten fietsen naar het Glashart huisje. Eens kijken of Lijbrandt daar inmiddels al een demo opstelling heeft (immers, dat zeggen ze op hun site).

Het zal zomaar nog langer dan oktober kunnen zijn bv. dat ben ik met je eens. Maar 2 jaar. Neu, echt niet :).

[ Voor 108% gewijzigd door eymey op 21-06-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Ik snap nou niet echt wat het "grote" voordeel is van Tweak R+. Alleen dat je een makkelijkere netwerkleverancier hebt? Gratis DTV heb je bij KPN ook in de vorm van IPTV, de DVB-C vind ik dus niet direct een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhiteDragon: Dan zal het R+ abbo ook niet zo hard iets voor jou zijn.

Hier de belangrijkste verschillen:
Tweak in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

In het kort komt het (mijns inziens) op het volgende neer. Tweak R+ wil je:
* Als je zonder geknutsel met OpenWRT of L2 switches je eigen router wil gebruiken voor internet
* Als je (bot gezegd) de Motorola IPTV box van KPN eenmaal kent :X (ok dit is een flauwe)
* Als je helemaal geen interactieve TV wil maar gewoon de basiszenders in goede kwaliteit digitaal op je TV met (eventueel ingebouwde) dvb-c decoder wil kijken
* Als je met mediacenters of PVR"s op basis van dvb-c aan de slag wil (of als je heel avontuurlijk bent zelfs op basis van de IPTV streams).

Als je toch maar 1 tv hebt, je bent tevreden met de Experiabox en met de opname functionaliteit van de Motorola box van KPN, dan zal R+ niet veel meerwaarde bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Doh, ik denk dat ik die post in een vlaag van verstandsverbijstering gemaakt heb... Al die punten die jij noemt wist ik namelijk maar heb ik totaal niet aan gedacht toen ik aan het lezen was. Beetje lomp van me :X

[ Voor 5% gewijzigd door TimTimX op 22-06-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergissen is menselijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Kan iemand van Tweak bevestigen danwel ontkrachten dat RTL gemist vanaf Juli voor de eerste 3 dagen in het basis pakket komt? KPN gaat dit bij zijn dsl ITV klanten wel aanbieden (zie ook hier)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) Gokje hoor (dus idd Tweak, shed some light) maar in mijn ervaring worden alle wijzigingen die KPN doorvoert in 'standaard inbegrepen' diensten ook doorgevoerd voor KPNGlasvezel en Wholesale klanten. Dit werd door de webcare van KPN op www.ipbforum.nl iig gezegd.

Helaas ben ik op dat forum ge-banned (de beheerders konden geen kritiek verdragen, zelfs geen opbouwende) maar Giant2000 ken ik erg goed van dat forum ;). Post ook in het KPN Interactieve TV topic hier op GoT.

Ik had denk ik toch liever gezien dat Programma Gemist van de Publieke Omroepen gewoon tot 10 dagen terug was gebleven (zoals het vroeger ook was in het basispakket). Vind ik eigenlijk veel belangrijker dan RTL gemist. Maar dat is persoonlijk natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 23:21
In het nieuwsbericht van 21 juni staat dat DVB-C aan de R+ abbo's toegevoegd gaat worden en dat ik in mijn woonplaats daar ook gebruik van kan maken (Schijndel), maar als ik de postcode check doe komen er alleen Glas (dus géén R+) abbo's uit.
Nieuws van Tweak Toevoeging van DVB-C signaal aan R+ abonnementen

ALMERE, 21 juni 2010 - Vanaf heden is er standaard DVB-C signaal beschikbaar voor elk TweakFiber R+ abonnement. Het DVB-C signaal wordt standaard geleverd, digitale interactieve TV is hiervoor niet nodig.

[...]

De DVB-C dienst is vanaf heden beschikbaar in de plaatsen: Almere, Dronten, Zeewolde, Meppel, Deventer, Bathmen, Schalkhaar, Ruurlo, Diepenveen, Rijssen, Holten, Enter, Schijndel en St. Oedenrode.

Geplaatst op: 21-06-2010
Wordt het nu zo dat er dalijk ook R+ abbo's in Schijndel worden aangeboden of komt het DVB-C signaal nu ook gewoon door met mijn Glas -niet R+- abonnement..? Of wat is anders de bedoeling..?

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik ook wel benieuwd naar. Welke providers staan er op www.glashart.nl onder de plaatsnaam Schijndel?

Het kan best dat in delen van Schijndel alleen KPNGlasvezel de POP's bevolkt en in andere delen van Schijndel alleen Reggefiber :)

edit: Ik zie dus op z'n minst ook "Ons Brabant Net" ertussen staan. En uit de info op hun site leid ik af dat zij via het Reggefiber netwerk werken :). Dus je moet alleen weten waar in Schijndel die kunnen leveren en dan even aan Tweak vragen of zij dit eventueel ook al kunnen (vragen is sowieso beter, die postcode checks willen er ook nog wel eens naast zitten).

[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 23-06-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Nu kamp ik al vanaf de 'oplevering' van het glas hier in huis (drie maanden terug, dd. 8 april jl.) met problemen om het allemaal werkend te krijgen. Heb ik trouwens gedurende het topic ook meerdere malen melding van gemaakt. Vandaar dat ik momenteel mijn horizon aan het verbreden ben.

Komt ook bij dat het schijnbaar niet mogelijk blijkt te zijn een decoder als bijvoorbeeld een Humax te laten werken op het glasvezel gebeuren van Tweak, althans dat vertelt de helpdesk me, waarschijnlijk omdat KPN liever ziet dat iedereen een Motorola 1910/1960 gebruikt. Ze vertelden er wel bij dat als ze wél wisten ze het me niet mochten vertellen om dezelfde bovengenoemde reden.

Maar als de R+ abbo's ook hier te krijgen zijn zou dat wel een probleem minder zijn voor me, het scheelt me STB's huren voor de extra tv's her en der. Liever nog dat het gewoon mogelijk is of wordt via de non- R+ abbo's, anders moet ik weer overstappen en daar ben ik knap huiverig voor geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
sleezball schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 16:13:
Nu kamp ik al vanaf de 'oplevering' van het glas hier in huis (drie maanden terug, dd. 8 april jl.) met problemen om het allemaal werkend te krijgen. Heb ik trouwens gedurende het topic ook meerdere malen melding van gemaakt. Vandaar dat ik momenteel mijn horizon aan het verbreden ben.

Komt ook bij dat het schijnbaar niet mogelijk blijkt te zijn een decoder als bijvoorbeeld een Humax te laten werken op het glasvezel gebeuren van Tweak, althans dat vertelt de helpdesk me, waarschijnlijk omdat KPN liever ziet dat iedereen een Motorola 1910/1960 gebruikt. Ze vertelden er wel bij dat als ze wél wisten ze het me niet mochten vertellen om dezelfde bovengenoemde reden.

Maar als de R+ abbo's ook hier te krijgen zijn zou dat wel een probleem minder zijn voor me, het scheelt me STB's huren voor de extra tv's her en der. Liever nog dat het gewoon mogelijk is of wordt via de non- R+ abbo's, anders moet ik weer overstappen en daar ben ik knap huiverig voor geworden.
Als het feit dat er geen andere tuner gebruikt kan worden als de standaard motorola je enige probleem is dan had je iets beter vooronderzoek moeten doen, dit is vanaf het begin af aan al bekend. Ik zou er ook niet op rekenen dat dit binnen afzienbare tijd gaat veranderen in de KPN pakketten....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Die IPTV infra van ze is een mooie melkkoe. Mondjesmaat worden er verbeteringen doorgevoerd aan het platform (sinds begin dit jaar is de beeldkwaliteit echt goed, daarvoor was het kwakkelen). Nu de snelheid nog. Maar dat zal ook wel weer eeuwen duren.....

Ik zie ook liever IPTV via Reggefiber. Glashart Media, die de IPTV diensten op dat netwerk levert is tenminste wel enigszins innovatief en klantvriendelijk bezig (behalve dan dat er nog geen PVR functie mee geleverd wordt, maar je kan iig gewoon zelf een harddiskrecorder kopen, bv. met dvb-c).

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 23-06-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
IceM schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:49:
[...]

Als het feit dat er geen andere tuner gebruikt kan worden als de standaard motorola je enige probleem is dan had je iets beter vooronderzoek moeten doen, dit is vanaf het begin af aan al bekend. Ik zou er ook niet op rekenen dat dit binnen afzienbare tijd gaat veranderen in de KPN pakketten....
Vooronderzoek, ja inderdaad wellicht ja. Tegenwoordig moet je vooronderzoek doen voor alles wat je gaat aanschaffen of je op gaat abonneren.

Nieuwe auto..? Vooronderzoek. Nieuwe computer..? Vooronderzoek. Nieuw mobieltje..? Vooronderzoek. Nieuw brood..? Vooronderzoek... Je kan dan tegenwoordig dus niks meer kopen zonder dat je eerst uren tijd moet besteden aan vooronderzoek, je mag achteraf niet iets vragen omdat het blijkbaar vanaf het begin al bekend was dat iets er wel/niet bij zit, wel/niet een bepaalde optie heeft en huppeldepup garanties meebrengt.

Je kunt nou eenmaal niet alles weten van tevoren, ook niet als je werkelijk altijd ruim de tijd neemt om vooronderzoek te doen. Soms loop je tegen dingen aan die je over het hoofd hebt gezien of waar je achteraf pas aan denkt of tegenaan loopt.

Maar goed, het was dus ook niet mijn enige probleem, sterker nog, het was een vraag in het algemeen. Ik wist het niet, had het ook niet gevonden en wilde het wel graag weten. Dit forumtopic lijkt me de juiste plaats om een dergelijke vraag te stellen, toch..?

Maar zoals je zelf ook al zegt zal dat (KPN ietwat kennende) waarschijnlijk niet binnen nu en afzienbare tijd tot de mogelijkheden gaan behoren, ik vrees eerder dat ze dat met kracht zullen gaan bestrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Zijn er meer mensen die regelmatig een rebootende EB hebben? Gebeurt mij de afgelopen twee weken toevallig steeds tussen 8 en 9 's avonds, twee keer achter elkaar. De eerste keer dacht ik dat het misschien een firmwareupdate of onderhoud was, maar nu dat in twee weken een keer of 4 gebeurt is lijkt dat me vrij sterk. Ook lijkt het me niet dat ze die dingen rebooten op prime time. Gisteravond was het weer zo ver, midden tijdens voetbal. Als dat vanavond gebeurt tijdens de wedstrijd van Nederland overleven mijn 1960 en EB de mishandeling waarschijnlijk niet.

Hebben meer mensen dit gehad (en is er een verklaring), of moet ik wéér contact zoeken met de helpdesk?

Een falende EB lijkt me wel heel apart als het iedere keer rond dezelfde tijd gebeurt (weliswaar niet iedere dag) maar ik kan het zelf moeilijk anders verklaren. Wanneer komen die ZyXEL kastjes nou eindelijk? Als het werkt hoef ik geen R+, alleen ik wil van die EB af. Zelfs als hij niet defect is is het een device from hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn ervaring is KPN niet echt consideratief in het klooien aan EB's of instellingen. Dus ik zou er niet al te veel op vertrouwen dat het -zeker geen- update of config ofzoiets is :). Maar goed, ook ik kan het je niet met zekerheid zeggen.

Ik weet wel van ipbforum.nl dat KPN een aantal maanden terug had aangekondigd dat er veranderingen voor de EB aan zitten te komen in de zomer (wat precies, dat konden ze niet zeggen).

Ik heb verder geen ervaring met rebootende EB, want die EB ligt hier al een tijdje in z'n doos mooi te wezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Hmm, toch maar eens kijken of ik ergens een goedkope SLM vandaan kan trekken... Zolang er niks over die ZyXEL apparaten bekendgemaakt wordt, vertrouw ik de zaak voor geen cent.

EDIT: de zaak = het EB systeem.

[ Voor 9% gewijzigd door TimTimX op 24-06-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dan eindelijk bericht van Tweak dat mijn lijntje binnenkort wordt opgeleverd. Prachtig.

Jammer dat men mijn kruisje op het aanmeldingsformulier over de kop heeft gezien om het bestaande telefoonnummer te porteren... Moet ik daar weer achteraan klooien!

Is lezen dan echt moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
Ik heb die SLM2008 al bijna 2 maanden draaien naar volle tevredenheid, de SLM2005 is overigens end of sale dus misschien is hij ergens in de aanbieding. Ik heb overigens nu op verzoek van de helpdesk (onlogisch overigens) de EB er weer aanhangen i.v.m. de nummerportering die er na bemiddeling van het webcare team morgen aankomt (mijn dank hiervoor).
De reden dat dit onlogisch is dat ik al een week de SIP account gegevens in huis heb en ook al een week deze sip account met mijn siemens s675 heb draaien maar dat de experia box weigert om hiervoor te registreren. Ik vindt dit zelf geen probleem want wat mij betreft gaat de experiabox morgenavond naar zolder en kan ik eindelijk telfort opzeggen.

Nu alleen nog het gedoe rond de set-top boxen die kwijt geraakt zijn (4 stuks) oplossen (ook een mooi verhaal, hoop hier hier zonder het webcare team uit te komen) en ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Ik woon in Hilversum en wil overstappen naar glasvezel.
Nu wil ik perse een settopbox met DVR.
Als ik voor Glas 50R+ kies, is er dan de mogelijkheid om zelf een settopbox met DVR te kopen?
Ik weet dat dit bij bijv. Ziggo kan. De vraag is of het met standaard apparatuur kan bij 'Glas 50R+'.

Hilversum staat niet bij de gemeenten die DVB-C aangeboden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bert003: Dan zou ik het nog even goed overwegen (en evt. kijken of in the interim je niet ook gewoon Tweak zonder R+, dus via KPN, kan krijgen). Via KPN is er iig de mogelijkheid om een settopbox met DVR te krijgen (ok, je krijgt er ook een bult ergernis bij in de vorm van traagheid, een Experiabox, etc.).

En anders toch nog eens bij ze vragen of ze al enig idee hebben wanneer Hilversum ook DVB-C krijgt. Een tussenoplossing kan dan evt. nog zijn om tot die tijd met een gewone 'analoge' hdd-recorder te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
eymey schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:13:
@Bert003: Dan zou ik het nog even goed overwegen (en evt. kijken of in the interim je niet ook gewoon Tweak zonder R+, dus via KPN, kan krijgen). Via KPN is er iig de mogelijkheid om een settopbox met DVR te krijgen (ok, je krijgt er ook een bult ergernis bij in de vorm van traagheid, een Experiabox, etc.).
Nou ja precies, ik zit niet te wachten op ellende die je noemt. Dat heb ik nu ook al bij UPC...
[b]
En anders toch nog eens bij ze vragen of ze al enig idee hebben wanneer Hilversum ook DVB-C krijgt. Een tussenoplossing kan dan evt. nog zijn om tot die tijd met een gewone 'analoge' hdd-recorder te werken :)
DVB-C, gaat dat via hun analoge signaal (coax), of gaat dat ook over UTP naar een conax module in de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Bert003 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:40:
Ik woon in Hilversum en wil overstappen naar glasvezel.
Nu wil ik perse een settopbox met DVR.
Als ik voor Glas 50R+ kies, is er dan de mogelijkheid om zelf een settopbox met DVR te kopen?
Ik weet dat dit bij bijv. Ziggo kan. De vraag is of het met standaard apparatuur kan bij 'Glas 50R+'.

Hilversum staat niet bij de gemeenten die DVB-C aangeboden krijgen.
Nouja, het IPTV signaal over R+ is niet gecodeerd, dus theoretisch gezien zou je het signaal ook met andere hardware moeten kunnen opvangen. We laten dit echter wel geheel aan jou over ;).

Hilversum staat inderdaad nog niet bij de plaatsen waar DVB-C meegezonden wordt. Echter, DVB-C heeft echter al een poosje experimenteel gedraaid op sommige locatie en de planning van Reggefiber is om dit langzamerhand over het hele levergebied uit te rollen. De roadmap hiervoor is bij ons helaas (nog) niet bekend.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Bert003 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:51:

[...]

DVB-C, gaat dat via hun analoge signaal (coax), of gaat dat ook over UTP naar een conax module in de tv?
DVB-C wordt inderdaad meegezonden over het analoge signaal en komt uit op COAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
Tweak schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:05:
[...]

Nouja, het IPTV signaal over R+ is niet gecodeerd, dus theoretisch gezien zou je het signaal ook met andere hardware moeten kunnen opvangen. We laten dit echter wel geheel aan jou over ;).
Kijk dat wil ik graag horen.
Hilversum staat inderdaad nog niet bij de plaatsen waar DVB-C meegezonden wordt. Echter, DVB-C heeft echter al een poosje experimenteel gedraaid op sommige locatie en de planning van Reggefiber is om dit langzamerhand over het hele levergebied uit te rollen. De roadmap hiervoor is bij ons helaas (nog) niet bekend.
Inmiddels ben ik er achter dat ik uberhaupt geen R+ kan krijgen in Hilversum.
Dat is jammer mant Glashart heeft wel de kabels gelegd en het modem geplaatst, maar de dienst zelf kunnen of mogen ze dan weer niet leveren in Hilversum. XMS kan ik hier weer wel nemen en die heeft dezelfde specs als R+ lijkt het. Maar die hebben niet de fijne newsserver van Tweak.
Beetje jammer, misschien toch maar even wachten nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
Tweak,

is er wat discussie over Houten wat er nu eigenlijk meegeleverd gaat worden. op jullie website staat dat het een KPN gebied is, maar Lijbrandt gaat wel eenR+ abbo aanbieden.

kunnen jullie aangeven of jullie dat ook gaan doen?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Freak1: Hier loopt toevallig ook net een hele discussie/speculatie (want niemand van Lijbrandt/Reggefiber geeft duidelijkheid) over in het Almere topic.

Het lijkt erop dat Lijbrandt ook R+-achtige (of XMS-achtige) abonnementen kan gaan leveren in KPN-gebieden :?

eymey in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

Yogoi in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 26-06-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Vraagje...

In de wijk Helmerhoek in Enschede ligt ook een glasvezel netwerk. Mensen worden verteld door KPN dat het alleen mogelijk is om glasvezel te nemen bij KPN en niet bij een andere provider zoals Tweak.

Kan dit kloppen of is dit pure oplichterij?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://www.glashart.nl/enschede/providers

Volgens mij heb je daar keuze uit 5 providers.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Ah, RTL Gemist aan de vod dienst toegevoegd :)

nieuws: KPN voegt RTL Gemist toe aan iptv-pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Hmm had ik al op mijn mediaplayer.
De afgelopen dagen valt mij op dat op de HD kanalen soms enkele artifacts komen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Klopt, maar Enschede-Zuid (waaronder de wijk Helmerhoek) zijn al jaren geleden aangesloten op glasvezel via een ander bedrijf dan Glashart (de naam weet ik niet). Ze kunnen er glasvezelen via KPN of Introweb en that's it (tenminste volgens KPN).

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Zojuist ben ik eindelijk aangesloten op Glas 50. Na wat problemen in da afgelopen weken ben ik nu wel erg tevreden. Ik zal kort mijn route van aanvraag tot oplevering beschrijven.

Eerste aanvraag door de vrouw gedaan (ik lag in het ziekenhuis) was mislukt, ze had alle gegevens uitgeprint maar vergeten op bestellen te klikken.
Tweede aanvraag is goed verlopen en meteen een afspraak gepland met de KPN monteur.
Tussendoor kreeg ik een aantal brieven van Tweak met privegegevens, inlogcodes etc. van andere klanten 8)7, netjes aangegeven bij de helpdesk.
De oplevering 21 Juni ging niet goed. Nieuwe Genexismodem gekregen, Thompson aangesloten en maar wachten. Na een half uur bleek KPN de lijn nog niet (op)geleverd te hebben. Na veel verontschuldigingen van de monteur heeft deze een nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag.
Vandaag is het opgeleverd (na drie weken zonder echt internet, telefoon en TV)

Mijn snelheden (Uden)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/861781697.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Yogoi bevestigt vandaag dat Lijbrandt hun diensten zal gaan aanbieden op het KPN netwerk met Reggfiber apparatuur.
Yogoi schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:30:
Gewoon een genexis met CATV module.
Dus ja zoals XMS die ook heeft.

Zelfde geld voor internet.
Ik had gewoon mijn laptop er aan geplugged. (en daarna een andere natuurlijk)
echt niet dat we een experia gaan gebruiken. (als dat gebeurt val ik flauw en schop ik iemand als ik weer wakker word :P)
Dit zal inhouden dat de AP's op zeer korte termijn zullen worden aangepast.

Vanuitgaande dat Tweak ditzelfde kan aanbieden via hun R+ pakket en veronderstellende dat Tweak dit ook wil gaan doen, kan het misschien mogelijk gaan worden dat "wij" kunnen overstappen van Fiber naar R+ (dit zijn vooralsnog speculaties)

[ Voor 16% gewijzigd door chocka op 28-06-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

freak1 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 08:31:
Tweak,

is er wat discussie over Houten wat er nu eigenlijk meegeleverd gaat worden. op jullie website staat dat het een KPN gebied is, maar Lijbrandt gaat wel eenR+ abbo aanbieden.

kunnen jullie aangeven of jullie dat ook gaan doen?
Beste freak1,

Ik heb even wat checks gedaan op verschillende postcodes in Houten maar geen van allen laat leverbeschikbaarheid zien van onze Tweak glasvezel abonnementen :(. Even voor jouw gewaarwording, Lijbrandt gaat leveren over zowel KPN netwerk als Reggefiber netwerk, dus het is maar net de vraag wat voor netwerk er in Houten ligt. Wellicht dat levering pas over enkele maanden beschikbaar wordt aldaar, maar in dat geval laat KPN (en misschien Lijbrandt ook wel?) alvast orders toe. je kunt als het ware pre-ordren. Wij van tweak laten een adres in de postcodechecker pas als 'beschikbaar' zien op het moment dat een adres ook werkelijk direct voor levering beschikbaar is. Zo kan het dus zijn dat er in Houten pas over een half jaar geleverd kan worden, KPN dus net doet alsof er al levering mogelijk is en onze postcodechecker nog geen resultaten weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Mooooody schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:07:
Vraagje...

In de wijk Helmerhoek in Enschede ligt ook een glasvezel netwerk. Mensen worden verteld door KPN dat het alleen mogelijk is om glasvezel te nemen bij KPN en niet bij een andere provider zoals Tweak.

Kan dit kloppen of is dit pure oplichterij?
Beste Moody ;-),

Je hebt deze vraag ook al gesteld via de DM. En reeds beantwoord 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Heb je de postcode check ook gedaan met een huisnummer zonder toevoeging? Anders ga je misschien weer onderuit net als bij mij ;-)

Gisteren telefoon van KPN gehad: 20 juli komt er iemand langs om wéér de boel te installeren. Het heeft verdorie 8 weken moeten duren tussen de eerste monteur en de tweede monteur, omdat KPN! notabene de huisnummertoevoeging verkeerd heeft ingevoerd.

En dan zul je zien dat er straks betaald moet worden zodra 1 van de 3 diensten het doet. Ik kan Tweak nu al verzekeren dat er niet eerder betaald gaat worden dan wanneer 3 van de 3 diensten het naar tevredenheid doen. Lang genoeg gewacht, zelf het KPN probleem opgelost en nu ook nog eens een maand wachten voordat de monteur langskomt.

Het ergste van alles: al die tijd radiostilte van Tweak!

Dus voor het Tweak Webcareteam: Hou je klanten op de hoogte, je hebt e-mailadressen als het goed is. (is de zoveelste keer dat ik het roep maar een stemmetje op internet is niet belangrijk volgens mij)

EDIT: 's Middags na dit bericht bij thuiskomst een brief van Tweak: ik was gebeld voor het maken van een afspraak door KPN en extra bestelde apparatuur wordt een week voor oplevering opgestuurd. Dit kan Tweak dus wel, op het moment dat ze echt iets zeker weten een briefje sturen. Waarom dan niet in de tussentijd een e-mail met statusupdate van je issue?

[ Voor 15% gewijzigd door sypie op 01-07-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
* Kipcorn is zojuist ook door een monteur van KPN aangesloten.

De beste man moest maar liefst 3 keer terug naar z'n auto lopen om een andere EB te halen, het begon dus al goed.
Na een aantal firmware upgrades op de laatste EB werkte internet en TV uiteindelijk. Zoals ik al een beetje verwachtte, werkte VoIP niet direct, en ongeveer een uur later is daar nog niets aan veranderd.
Maar dat is niet zo'n drama op zich.
Het hele TV gebeuren is een ander verhaal, na amper 10 minuten rotzooien met de set top box kreeg ik al zin om dat Motorola kreng gruwelijk te mishandelen. -O-
De reden daarvan zal jullie ongetwijfeld duidelijk zijn...

Helaas was dit pas het begin van de ellende. Na 3 keer zorgvuldig door de TV gids te zijn gekropen, kwam ik er tot mijn schrik achter dat KPN geen National Geographic HD en History HD in het zenderpakket heeft zitten.
Nou had ik dit van te voren kunnen weten als ik iets beter had gekeken naar het zender overzicht, maar ik was (blijkbaar ten onrechte) vol vertrouwen dat in elk geval NatGeo HD er wel in zou zitten.

Na een blik op het zender overzicht op tweak.nl bleek dat het Glashart HD pakket wél NatGeo HD bevat, en zelfs meer zenders die KPN om wat voor reden dan ook niet aanbiedt.

Gelukkig doet internet het wel naar behoren, dus niet alles is verloren. 8)7

Dit is overigens geen kritiek op Tweak, zo ver ik kan beoordelen is KPN hier volledig verantwoordelijk voor.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/866634659.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50
Kipcorn schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:30:
* Kipcorn is zojuist ook door een monteur van KPN aangesloten.

De beste man moest maar liefst 3 keer terug naar z'n auto lopen om een andere EB te halen, het begon dus al goed.
Na een aantal firmware upgrades op de laatste EB werkte internet en TV uiteindelijk. Zoals ik al een beetje verwachtte, werkte VoIP niet direct, en ongeveer een uur later is daar nog niets aan veranderd.
Maar dat is niet zo'n drama op zich.
Het hele TV gebeuren is een ander verhaal, na amper 10 minuten rotzooien met de set top box kreeg ik al zin om dat Motorola kreng gruwelijk te mishandelen. -O-
De reden daarvan zal jullie ongetwijfeld duidelijk zijn...

Helaas was dit pas het begin van de ellende. Na 3 keer zorgvuldig door de TV gids te zijn gekropen, kwam ik er tot mijn schrik achter dat KPN geen National Geographic HD en History HD in het zenderpakket heeft zitten.
Nou had ik dit van te voren kunnen weten als ik iets beter had gekeken naar het zender overzicht, maar ik was (blijkbaar ten onrechte) vol vertrouwen dat in elk geval NatGeo HD er wel in zou zitten.

Na een blik op het zender overzicht op tweak.nl bleek dat het Glashart HD pakket wél NatGeo HD bevat, en zelfs meer zenders die KPN om wat voor reden dan ook niet aanbiedt.

Gelukkig doet internet het wel naar behoren, dus niet alles is verloren. 8)7

Dit is overigens geen kritiek op Tweak, zo ver ik kan beoordelen is KPN hier volledig verantwoordelijk voor.

[afbeelding]
Discovery HD zit wel in het HD pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Adlermann schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:34:
[...]

Discovery HD zit wel in het HD pakket.
Die wel ja, maar voorheen had ik met UPC ook NatGeo HD en History HD.
Deze 2 zenders ga ik erg missen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 14-09 21:16
de enigste (HD) zender die ik kijk is toch echt wel Discovery HD..
jammer dat deze niet standaard in het pakket zit..

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zit dus WEL in het pakket......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 16:14:
Die zit dus WEL in het pakket......
Oftewel welk pakket, JA in het HD pakket NEE niet in het standaard pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Komt er ook nog een pakket zonder (digitaal) RTV? :P

Ik (en wellicht meerdere mensen) heb alleen Internet/Email + Usenet + VoIP nodig. Vind het onzin te gaan betalen voor RTV als je het toch niet wil gebruiken.
Kan "Tweak" hier opheldering over geven zodat dit mogelijk gaat worden in de toekomst? Puntje op de Agenda misschien? :>

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Killerbert schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:43:
de enigste (HD) zender die ik kijk is toch echt wel Discovery HD..
jammer dat deze niet standaard in het pakket zit..
Ja Discovery HD is goed, maar als daar niks was dat ik interessant vond was er meestal wel iets te zien op NatGeo HD of History HD.
Gelukkig nog wel History nu, maar ik ga ze wel missen. :'(

Heeft iemand enig idee waarom UPC wel Discovery HD, National Geographic HD én History HD in het pakket heeft, en KPN niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
chocka schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:44:
[...]

Oftewel welk pakket, JA in het HD pakket NEE niet in het standaard pakket.
HD zenders zitten toch sowieso altijd in een apart pakket?
Het zou vrij zinloos zijn on HD zenders in het standaard of zelfs in het plus pakket te stoppen en daarnaast ook nog een apart HD pakket aan te bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
mijn omschrijving was idd niet goed.
ik bedoelde dat het eigenlijk in het normale standaard (niet HD) pakket hoort te zitten.

ik vind het onzin om voor zoiets extra te betalen. en dat helemaal voor 1 zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Killerbert schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:06:
mijn omschrijving was idd niet goed.
ik bedoelde dat het eigenlijk in het normale standaard (niet HD) pakket hoort te zitten.

ik vind het onzin om voor zoiets extra te betalen. en dat helemaal voor 1 zender.
Ja en nee... Niet iedereen heeft een HD tv, dus als de HD zenders in het standaard pakket zouden zitten zou dat vast ook duurder zijn dan dat het nu is.
Bij UPC maakte ik ook alleen gebruik van het HD pakket vanwege de zenders NatGeo HD, Discovery HD en History HD.
10 euro voor die 3 zenders vind ik redelijk, maar nu betaal ik dat bedrag alleen voor Discovery HD, want de rest van de HD zenders kijk ik nooit.

Nu heb ik naast het HD pakket ook wel het plus pakket, waar zenders in zitten die ik bij UPC niet had, maar daar betaal ik wel weer een extra 10 euro per maand voor terwijl ik 2 van mijn favoriete (HD) zenders inlever. :'(

-edit-

Na overleg met mijn vriendin zijn we het er overeens dat de Tweak R+ abonnementen niet snel genoeg kunnen komen in Almere Stad.
Ik heb het alweer helemaal gehad met dat KPN gebeuren.
Kom er net achter dag we ineens ook geen 13th Street meer ontvangen, en we dachten ook dat SyFy Channel in het Plus pakket zou zitten.
De ene na de andere teleurstelling hier... |:(

Kom maar op met dat Glashart hier, ik ben er klaar voor.

KPN :r

[ Voor 18% gewijzigd door Kipcorn op 03-07-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Even iets heel anders waar ik een vraag over heb met betrekking tot ervaringen met Tweak Glas. Mijn ouders en mijn broertje hebben net als ik Glas30. Wij kunnen allemaal niet onderling met elkaar bellen maar naar alle andere nummers (van KPN en mobiele telefoons) wel. We hebben het uiteindelijk als volgt getest:

Ik bel bijvoorbeeld m'n moeder met m'n GSM naar haar GSM. Als ik haar eenmaal aan de lijn heb bel ik met m'n Tweak lijn naar haar Tweak lijn. Haar telefoon gaat over maar zodra ze dan opneemt hoor ik haar via de GSM "hallo" zeggen maar via de Tweak lijn hebben we een complete stilte. Andersom geldt hetzelfde en ook van m'n moeder naar m'n broertje, m'n broertje naar mij en visa-versa geen geluid. Als wij allen door andere (niet Tweak gebruikers) worden gebeld of naar andere (niet Tweak gebruikers) bellen werkt alles naar behoren, zowel van/naar vast als van/naar mobiel.

Is dit een bekend probleem? Ik heb namelijk al meerdere keren hierover aan de lijn gehangen met de helpdesk. Ik moest daarvoor m'n lijn oversteken naar poort twee en de modem resetten met een paperclip (lekker was ik meteen al m'n portforwardings van m'n server kwijt) bij zowel mezelf als bij m'n moeder en m'n broertje maar dit alles heeft tot dus ver niet geholpen. De helpdesk heeft specifiek voor m'n moeder (omdat m'n moeder er zelf ook over heeft gebeld) een case bij de leverancier hierover neer gelegd.

Het begint er voor ons een beetje op te lijken alsof we als Tweak gebruikers onderling niet mogen bellen omdat het gratis is >:) .

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dit is een bekend probleem. In het begin hebben user Chocka en ik dat onderling ook al bevonden. Chocka heeft er nog een ticket over geopend bij Tweak maar dit is nooit naar tevredenheid opgelost :S. Op een gegeven moment hebben we het min of meer laten hangen omdat ik die Tweak lijn verder toch niet gebruik en we hadden stil de hoop dat het wel incidenteel zou zijn.

Nu dit niet zo blijkt te zijn moet er mss. maar eens massaal gebeld worden naar de HD dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

eymey schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:27:
Chocka heeft er nog een ticket over geopend bij Tweak maar dit is nooit naar tevredenheid opgelost :S.
En met "naar tevredenheid" bedoel je dan eigenlijk gewoon helemaal niet opgelost?
eymey schreef op maandag 05 juli 2010 @ 23:27:
Nu dit niet zo blijkt te zijn moet er mss. maar eens massaal gebeld worden naar de HD dan ;)
Ja het kan toch niet zo zijn dat de problemen met bellen van Tweak naar Tweak gewoon genegeerd wordt. In mijn situatie is het ook nog eens van levensbelang wegens de gezondheid van m'n vader. Ik begrijp niet dat zoiets niet serieus wordt opgelost. Hoe hoog moet zoiets worden gespeeld voordat Tweak begrijpt dat dit een serieus probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar ik denk dat Chocka de precieze status weet :). Time to sleep now, zal hem morgen wel even contacten als hij de updates in dit topic nog niet zelf gezien heeft :)

Ik denk dat ze het vast wel serieus willen nemen, maar dat er tot nu toe te weinig 'evidence' was om achterheen te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Tja, wat zal ik ervan zeggen. NEE, het is nooit opgelost. Het probleem van Tweak is dat het een wholesale is van KPN en zoals ik laatst ook al ontdekte toen er een monteur bij mij thuis was, zijn ze heel goed om elkaar de zwarte piet toe te wijzen. Gevolg problemen worden niet opgelost en blijven in visuele cirkel tussen KPN en Tweak hangen en de klant blijft de puinhoop zitten. Vooralsnog ik gesteld dat het probleem niet aan mijn kant van de lijn ligt, maar aan de kant van Eymey. En daar is het vooralsnog bij gebleven. Maar ondanks dat Eymey zijn lijn niet gebruikt, zal het mss een idee zijn er toch eens op aan te dringen het probleem te verhelpen. Mogelijk kan het als voorbeeld dienen voor problemen zoals die ook zijn bij Deathflower?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Ondanks dat het een wholesale pakket van KPN is, is het telefonie gedeelte volgens mij toch echt een Tweak aangelegenheid. Als ik het nummer wat ik in beginsel door Tweak kreeg toegewezen, opzoek bij Opta zie ik dat deze bij BBNed in beheer is. Ook mijn, van KPN naar Tweak geporteerde nummer staat onder beheer van BBNed. Daarnaast verwijzen de Whois gegevens van de SIP server naar Cambrium. Al met al geen KPN links volgens mij. Ik ga Tweak nog 1x bellen met het verzoek het zo snel mogelijk op te lossen. En als dat wederom geen vruchten afwerpt dan zal ik m'n klacht maar bij de Opta en/of ConsuWijzer neer moeten leggen. Het is toch belachelijk dat zoiets gewoon niet wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, Tweak regelt de telefonie helemaal zelf en KPN heeft hier absoluut niets mee te maken (tenzij het probleem komt door een krakkemikkige configuratie in de Experiabox, want de Experiabox wordt wel door KPN ondersteund voor zover ik begrepen heb).

Maar verder wordt voor telefonie gewoon de sip server en infra van Tweak zelf gebruikt.

@Chocka: waar maakte je uit op dat het probleem aan mijn kant van de lijn zat? Dat heb ik niet begrepen ;). En blijkbaar zit het nu dus toch eerder nog in de Experiabox of in de SIP/RTP routering van Tweak. Misschien is het toch handig om het ticket weer te openen. Stuur Tweak anders hier ff een DM met het ticketnummer en verwijzing naar dit stuk van het topic ;).

Er zit gewoon echt iets niet goed in die infra als klanten onderling problemen hebben terwijl het tussen Tweak en andere operators geen problemen geeft.

@dEATHfLOWEr, Ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:47:
@Chocka: waar maakte je uit op dat het probleem aan mijn kant van de lijn zat? Dat heb ik niet begrepen ;). En blijkbaar zit het nu dus toch eerder nog in de Experiabox of in de SIP/RTP routering van Tweak. Misschien is het toch handig om het ticket weer te openen. Stuur Tweak anders hier ff een DM met het ticketnummer en verwijzing naar dit stuk van het topic ;).
Dat heeft tweak gezegd dat het probleem niet aan mijn kant lag, maar aan jouw kant. Dus heeft het mij weinig nut het ticket te moeten openen, want dan zal Tweak weer terug grijpen naar de eerdere uitspraak. Ik denk eerder dat jij een ticket moet openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook prima ;). Het was meer een suggestie omdat hun uitspraak nu dus niet blijkt te kloppen (ff er van uit gaand dat deathflower en consorten gewoon braaf feen Experiabox gebruiken voor hun telefonie).

Sowieso denk ik dan dat we eerst maar gewoon eens het avontuur van Deathflower moeten afwachten. Grote kans dat Tweak er achter komt dat het toch iets is in hun infra en dat de oplossing meteen voor iedereen (en dus ook ons) geldt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

dEATHfLOWEr schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 08:52:
Ondanks dat het een wholesale pakket van KPN is, is het telefonie gedeelte volgens mij toch echt een Tweak aangelegenheid. Als ik het nummer wat ik in beginsel door Tweak kreeg toegewezen, opzoek bij Opta zie ik dat deze bij BBNed in beheer is. Ook mijn, van KPN naar Tweak geporteerde nummer staat onder beheer van BBNed. Daarnaast verwijzen de Whois gegevens van de SIP server naar Cambrium. Al met al geen KPN links volgens mij. Ik ga Tweak nog 1x bellen met het verzoek het zo snel mogelijk op te lossen. En als dat wederom geen vruchten afwerpt dan zal ik m'n klacht maar bij de Opta en/of ConsuWijzer neer moeten leggen. Het is toch belachelijk dat zoiets gewoon niet wordt opgelost.
Hey dEATHfLOWEr! (toffe nick overigens ;)),

Het klopt inderdaad dat we het telefoniedeel zelf doen op basis van VoIP/SIP. Het enige dat KPN hierin doet is de configuratie van de accountgegevens in de Thomson (Experiabox). Hier zijn in den beginne wel wat fouten gemaakt waardoor telefonie problematisch was, maar uit je verhaal begrijp ik dat je telefoonnummer wel werkt, maar niet consequent? Als je ons een DM kunt sturen met je klantgegevens en eventueel aanvullende info dan kunnen wij wellicht iets voor je betekenen? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Tweak op 06-07-2010 13:06 . Reden: oeps, spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Ja ik heb Tweak HD net weer aan de lijn gehad en er werd mij in de eerste instantie verzocht om eens te testen met het tijdelijk nummer op port 2. Maar als ik die met m'n mobiel bel krijg in op m'n scherm al meteen "Nummer niet in gebruik". Dus dat ging niet werken. Vervolgens zou het dan inderdaad bij m'n moeder moeten liggen maar vervolgens heb ik uitgelegt dat het ook naar m'n broertje, en van m'n moeder en m'n broertje naar mij en m'n moeder (phoew... warrig) niet werkte. Tja toen zou er toch maar weer een melding van worden gemaakt. Overigens heb ik nog nooit een ticketnummer van Tweak gehad (?!).

Inmiddels heb ik ook contact gehad met ConsuWijzer over het geheel en die raadde mij aan een klachtenbrief met een oplostermijn te sturen. Als daar niets uit zou komen dan zou ik vervolgens naar de geschillencommissie moeten stappen. Nou ik geeft ze nog 1 kans om het op de normale manier op te lossen en anders ben ik inderdaad genoodzaakt om in de pen te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Tweak schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:41:
[...]

Hey dEATHfLOWEr! (toffe nick overigens ;)),
Dank u :)
Tweak schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:41:
Het klopt inderdaadt dat we het telefoniedeel zelf doen op basis van VoIP/SIP. Het enige wat KPN hierin doet is de configuratie van de accountgegevens in de Thomson (Experiabox). Hier zijn in den beginne wel wat fouten gemaakt waardoor telefonie problematisch was, maar uit je verhaal begrijp ik dat je telefoonnummer wel werkt, maar niet consequent? Als je ons een DM kunt sturen met je klantgegevens en eventueel aanvullende info dan kunnen wij wellicht iets voor je betekenen? :)
Nou het is dus heel consequent! Het feit is dus dat er 3 Tweak gebruikers (m'n moeder, m'n broertje en ik) naar iedereen kunnen bellen behalve onderling. De logische conclusie is derhalve: Tweak onderling werkt niet.

Het gaat als volgt:

1: Ik draai het nummer van m'n moeder
2: Kiestoon veranderd in wachttoon
3: Mijn moeder neemt op (ter verificatie hebben we tegelijk een GSM verbinding open)
4: De wachttoon veranderd in stilte. M'n moeder hoort mij niet en ik haar niet

Naar elk ander (niet Tweak) nummer werkt het wel naar behoren.

Bedankt voor de reactie! Ik zal straks even een DM sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 06-07-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tweak: Ik sluit me bij Deathflower aan.

Er is nog slechts 1 groot consequent probleem op het Tweak telefonie nietwerk en dat is dat onderling bellen gewoon NIET werkt. Het ticket van Chocka en mij is onlangs gesloten onder het motto "we kunnen niets vinden en meneer eymey gebruikt geen Experiabox voor de telefonie, dus we kunnen er niets mee". Ben wat dat betreft wel 'blij' (hoewel ik het vervelend vind voor Deathflower en z'n familie) dat het geen geisoleerd probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

We willen graag met je in contact komen, Deathflower, maar je direct-message functionaliteit staat niet aan. Zou je ons er misschien een kunnen sturen zodat we verder kunnen praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Aanzich had Tweak zich bezig kunnen houden met ons telefoon probleem, mogelijk hadden ze probleem van die dode bloem al kunnen oplossen. Maar helaas, dat is niet gebeurd. Hopelijk gaat het ze alsnog lukken? Kunnen ze probleem met Eymey meteen meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb reeds contact gehad met Tweak via de DM. Ik ga eerdaags proberen contact te krijgen met tech guys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ik begin, na ruim een week aangesloten te zijn, wat minder positief reageren. In eerst instantie was ik erg tevreden op wat kleine puntjes na. Na een week is echter mijn upload, daar waar ik glasvezel voor heb genomen, een stuk lager. Het begon bij zo'n 45Mb en dat is nu zo'n 25Mb op verschillende tijdstippen met TV aan en uit getest, hoger kom ik niet meer.

Ik heb geen nummer herkenning op binnenkomende nummers, het WebCareteam heeft de tools niet om dit aan te passen en verwijst me naar de Helpdesk. Deze geven aan dit niet te kunnen wijzigen (een paar dagen eerder hebben ze nummer herkenning aan gezet wat ook werkte bij uitgaande telefoontjes) en vertellen me dat ik mijn telefoon moet instellen. Mijn telefoon (Siemens A260) werkt echter met DTMF en FSK dus dit zou gewoon moeten werken zoals het met twee eerdere providers ook deed.

Iemand een oplossing hiervoor die ik zelf kan toepassen? Zelf heb ik alles al gereset, telefoon standaard ingesteld etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
wat zijn er nog grote telefonie problemen bij tweak....

ik wacht al vanaf 6 april op werkende telefonie :O
het wordt eens tijd dat tweak de telefonie problemen gaat oplossen.
ik denk dat ik morgen weer eens ga bellen, wat ook mijn laatste keer zal zijn. :X
daarna ga ik een paar rekeningen die ik van kpn telefonie krijg doorsturen..

[ Voor 3% gewijzigd door Killerbert op 06-07-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Heerlijk, al die telefonie problemen. Ooit had ik XMS, zo'n 6 jaar geleden en aldaar was het toen al een grote puinzooi met telefonie, zodoende ben ik toen overgestapt naar Voipbuster. En intussen heb ik Tweak en het is eigenlijk niets veranderd. Dus zo ook nu gebruik ik een alternatieve VOIP oplossing waarmee ik heerlijk kan bellen. Nee hoor, in al die jaren wordt ik niet vrolijk van die VOIP diensten via al die ISP's.

Ja, ja, kom maar met de reactie dat de ene ISP de andere niet is. Maar vooralsnog .......... (zonder woorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John70
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-04-2024
Hallo,

Ik volg dit topic al een geruime tijd en zie ook dat ik niet de enige ben met telefonie problemen.

Ik ben u al een maand bezig om 2 telefoonnummers van 2 verschillende providers over te laten zetten naar Tweak.

Inmiddels heb ik 2x gebeld, 3x gemaild en 1x schriftelijk melding gemaakt dat het omzetten van de telefoon echt goed moet gaan.
Het standaard antwoord "we zijn er mee bezig" of er zit een bug in het systeem of het duurt dagen voor er gereageerd wordt. Ook bij de oplevering ging telefoon niet goed. Nou had ik daar zelf niet zo een probleem mee om dat dit toch een tijdelijk nummers is. Na 2 dagen met mailen en bellen werkte het dan toch.

Positief puntje is er ook wel.. Internet (100MB) en TV werkt prima nog niet een keer uitgevallen en de snelheid is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Tweak schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:22:
We willen graag met je in contact komen, Deathflower, maar je direct-message functionaliteit staat niet aan. Zou je ons er misschien een kunnen sturen zodat we verder kunnen praten?
Inmiddels ben ik middels de zoekfunctie op pagina Direct Messages gekomen. Ik kan in m'n profiel nergens vinden waar ik de Direct Messaging functionaliteit aan/uit kan zetten. Mogelijk staat er een Direct Messaging ban op m'n profiel ofzo. Alhoewel ik dan niet zo weten waaraan ik dat dan zou hebben verdient. Zo zou er een direct messaging knopje bij een bericht moeten verschijnen maar die zie ik ook niet.

Anyway de gegevens heb ik inmiddels verstuurd incl. het ticketnummer wat ik inmiddels heb laten aanmaken bij de Tweak HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEATHfLOWEr schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:50:
[...]

Inmiddels ben ik middels de zoekfunctie op pagina Direct Messages gekomen. Ik kan in m'n profiel nergens vinden waar ik de Direct Messaging functionaliteit aan/uit kan zetten. Mogelijk staat er een Direct Messaging ban op m'n profiel ofzo. Alhoewel ik dan niet zo weten waaraan ik dat dan zou hebben verdient. Zo zou er een direct messaging knopje bij een bericht moeten verschijnen maar die zie ik ook niet.

Anyway de gegevens heb ik inmiddels verstuurd incl. het ticketnummer wat ik inmiddels heb laten aanmaken bij de Tweak HD.
bovenaan de pagina MyReact - Voorkeuren - op deze pagina onder Privacy moet Direct messages aktief om berichten te ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:02:
bovenaan de pagina MyReact - Voorkeuren - op deze pagina onder Privacy moet Direct messages aktief om berichten te ontvangen
Hartelijk dank voor deze uitleg. Het staat er inderdaad en meteen aangezet! Thnx again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 18:02:
[...]

dEATHfLOWEr schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:32:
[...]

Hartelijk dank voor deze uitleg. Het staat er inderdaad en meteen aangezet! Thnx again.
Heb de uitleg gelijk toegevoegd aan de OP, wellicht makkelijker zoeken voor diegene die het nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Leering ende vermaeck.. Er zijn verschillende klanten die inderdaad melding hebben gemaakt van problemen met het zogeheten "on-net bellen", het bellen binnen het Tweak netwerk. We zijn de gegevens aan het analyseren en gaan zo snel mogelijk bughunten tijdens live tests om de oorzaak van dit probleem te achterhalen.

Alle mensen die melding hebben gemaakt van dit probleem, thnx voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Opzich ook lachwekkend:

M'n moeder heeft natuurlijk ook een ticket lopen omtrent het bel probleem. Bij haar is overigens weer iets heel raars. Zij kan iedereen bellen maar zodra het een Tweak nummer is (geporteerd of niet) dan is die gene altijd in gesprek. Nu heeft zij disndag 29 juni daar al een melding van laten registreren, werd ze gisteren door de Tweak helpdesk op haar mobiele telefoon gebeld met de mededeling dat het "allemaal weer werkt".
M'n moeder zegt, oh, da's mooi. Als u even hebt ga ik het direct proberen. Ze belt "op de speaker" mijn nummer en vervolgens die van m'n broertje en direct ingesprek. Mijn broertje is momenteel op vakantie en ik was op het werk. Dus helaas. Het zou weer "allemaal moeten werken", Maar waar de helpdesk dat dan op basseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
In gesprek krijg je als je zonder kengetal belt. Je moet altijd met 10 cijfers bellen, ook al bel je binnen dezelfde
plaats.

Ik zelf heb ook veel problemen met bellen gehad. Nu doet alles het, inclusief het porteren.
Alleen dus altijd met 10 cijfers bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

He, bedankt voor de tip! Dat zal ik vanavond meteen even aan m'n moeder vragen. Ik bel zelf namelijk altijd met 036 ervoor. Maar weet niet of zij dat ook doet. Blijft er dus alleen nog het "On-net" probleem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Dat met kengetal bellen geldt voor alle VoIP telefonie. Dat komt omdat een VoIP telefoonnummer/-verbinding niet aan een regio gebonden is en je die dus in principe ook op een locatie met een ander kengetal kan gebruiken. Er is dus niet te achterhalen of je vanuit hetzelfde kengetal-gebied belt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Ja inmiddels heeft m'n moeder het met 036 geprobeerd en dan gaat de telefoon inderdaad wel over. Probleem dat het geluid niet werkt blijft overigens een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
geweldige oplossing 8)
als alles zo makkelijk op te lossen was :9~

Pagina: 1 ... 8 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.