Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
baasandre schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:10:
[...]

http://www.tweak.nl/consument/fiber/abonnementen.html
daar staat je antwoord: alleen een analoog abo bestaat (nog) niet.
Inderdaad digitale tv optioneel.
Maar hoeveel betaal je om die optie te lichten?

Edit,

Heb het al gevonden.
De simpelste digitale abbo kost €5.95
De sd set-topbox huur je voor €2.50
De harddisk topbox huur je voor €5,- mnd

Heb ik dit nu goed begrepen :*)
Of zie ik dit fout 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door goldvinger op 11-06-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

goldvinger schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:13:
[...]

Inderdaad digitale tv optioneel.
Maar hoeveel betaal je om die optie te lichten?

Edit,

Heb het al gevonden.
De simpelste digitale abbo kost €5.95
De sd set-topbox huur je voor €2.50
De harddisk topbox huur je voor €5,- mnd

Heb ik dit nu goed begrepen :*)
Of zie ik dit fout 8)7
Da's idd fout :+
Die €2,50 is voor een extra sd set-topbox, digitale sd tv is €5,95 incl. sd set-topbox.
Als voor HD-tv geldt dat dit €9,95 is incl. HD set-topbox dan vind ik dat netjes, bij Xms kan je geen HDtv krijgen zonder het standaard Sd deel.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:33:
[...]

Da's idd fout :+
Die €2,50 is voor een extra sd set-topbox, digitale sd tv is €5,95 incl. sd set-topbox.
Als voor HD-tv geldt dat dit €9,95 is incl. HD set-topbox dan vind ik dat netjes, bij Xms kan je geen HDtv krijgen zonder het standaard Sd deel.
Ja, nu zie ik het ook.
Lezen is ook een kunst |:(
Ik vind het dan zeer acceptabele prijzen.
Nu maar hopen dat het gauw in Almere stad komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14
goldvinger schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:49:
[...]

Nu maar hopen dat het gauw in Almere stad komt :P
:F fout , je bedoeld beschikbaar voor eenieder !!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:08:
[...]

Klinkt goed, Xms is dit (dvb-c) ook van plan ergens dit jaar.
De keus in Almere Buiten wordt steeds ruimer, Tweak levert nu dus in feite wat Xms biedt, alleen wel met opstartkosten (borg, admin) maar ook maandelijks opzegbaar ...
Per maand kost het wat minder en heb je een mooie news server er bovenop.
Xms biedt 2 maanden gratis en een gratis HDtv settopbox voor €60 per maand (minus de korting) in 1 jaar.
Stel dat je geen digitale tv neemt (met settop box), betaal je dan nog borg :?
Nog iets onduidelijks, kan je alleen een hdtv abo nemen (€9,95/mnd) en heb je dan het standaard pakket met een reeks zenders daarvan in HD?

Leuk trouwens dat je bij Tweak maximaal 3 (de zelfde!) tvboxen kan aansluiten, bij Xms kan je alleen 2 verschillende (sd en hd) aansluiten.
Lastig als je (erg veel) keus hebt :+
Beste Speedy-Andre,

Houd er rekening mee dat je bij andere aanbieders vaan de hardware moet kopen voor een flinke prijs. Bij ons huur je de apparatuur behorende bij je glasvezelaansluiting en krijg je je borg na afloop weer terug. Natuurlijk betaald je geen borg als je enkel Analoge TV afneemt zonder digitale TV (en dus zonder Set-top box).

Je kunt het HD pakket afnemen in combinatie met Digitale TV. In feite heb je dan digitale TV met een zeer groot aantal zenders in HD.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Kan iemand me aan het logo van de Tweak website helpen?

Staat in de .xml file van Tweak zelf (wil eigenlijk ook alleen de link naar het logo toe, zodat het daar gehost blijft) maar kan deze niet direct terug vinden 8)7

Oh, is voor de OP ;)

En dan gaat het met name om deze 2 :) :
<div class="header">
<div class="header_logo" onclick="document.location='/home.html'"></div>

<div class="header_txt">

<div class="header_twk" onclick="document.location='/home.html'">
</div>

[ Voor 42% gewijzigd door Dwazer op 11-06-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

sypie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:16:
[...]

Zo zat ik gisteren ook. Het schijnt dat Glashart de lijn niet vrijgegeven heeft zodat KPN z'n diensten kan leveren en Tweak niets aan kan sluiten. Het merkwaardige is dat de beste man die 3 meter onder mij woont (onderbuurman noemen ze zo iemand) wél aangesloten kan worden. Ik heb de servicedesk gister het voordeel van de twijfel gegeven door nog één keer met Glashart te gaan bellen en informeren of mijn lijn is vrijgegeven. Als dat zo is dan is Tweak geen haar beter dan alle andere ISP's en doen ze vrolijk mee aan het kastje-muur verhaal.

Het zullen hele aardige mensen zijn bij Tweak, ik wil ook graag positief blijven, maar ik heb toch het idee dat ze nog maar net 2 maanden bezig zijn met hun bedrijf.

Er werd mij voorgeschoteld dat ikzelf naar Glashart moest bellen om een kopietje van het PVO (Papiertje Van Oplevering?) Iets wat Glashart niet kan uitdraaien en ook niet eens aflevert aan de eindgebruiker. Groot gelijk hebben ze. Maar waarom in vredesnaam moet IK daar achteraanbellen terwijl ik geen drol met die partij te maken heb? Ik bestel iets bij Tweak. Als dit niet lukt dan verwacht ik dat Tweak daar achteraan gaat, mij op de hoogte houdt d.m.v. e-mails. Maar dit alles gebeurt niet! Daarom zeg ik: weg met die koffiemachine en doe je werk. Denk niet bij het neerleggen "zo die hebben we ook weer het bos in gestuurd" en vervolgens druk je op F2 om een nieuw spelletje Patience te gaan spelen!
Beste sypie,

Klinkt inderdaad als een vervelende situatie. Uit je verhaal maak ik op dat de glasvezelaansluiting in jouw woning 'administratief' nog niet leverbaar is, terwijl je wel al een glasvezelaansluiting tot in je woning hebt? Kun je misschien even je klantnummer door PM'en? Dan kunnen wij eens kijken of we iets kunnen betekenen ;) .

Tweak Webcare

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tweak schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:29:
[...]

Beste Speedy-Andre,

Je kunt het HD pakket afnemen in combinatie met Digitale TV. In feite heb je dan digitale TV met een zeer groot aantal zenders in HD.
Op jullie website staat dat het HD abo bestaat uit digitale tv en een bedrag voor de HD set-topbox.
Klopt het dat je dan alleen €9,95 per maand betaalt om HD tv te kijken?
En een 2e HD set-topbox is €2,50 per maand zonder verdere kosten?
Je kan dan dus voor €12,45 per maand op 2 plekken HD-tv kijken als ik het goed begrijp :)
Bij het gewone digitale pakket heb je uitzending gemist erbij, dat zie ik niet bij HD tv staan :?
Ergo als ik digitale tv neem dan graag met alleen een HD tv set-topbox en geen Sd dingen er naast.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Dwazer schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:31:
Kan iemand me aan het logo van de Tweak website helpen?

Staat in de .xml file van Tweak zelf (wil eigenlijk ook alleen de link naar het logo toe, zodat het daar gehost blijft) maar kan deze niet direct terug vinden 8)7

Oh, is voor de OP ;)

En dan gaat het met name om deze 2 :) :

[...]
Via de DM van Tweak gekregen, thxx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Dwazer schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:53:
[...]

Via de DM van Tweak gekregen, thxx :)
Alst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:45:
[...]

Op jullie website staat dat het HD abo bestaat uit digitale tv en een bedrag voor de HD set-topbox.
Klopt het dat je dan alleen €9,95 per maand betaalt om HD tv te kijken?
En een 2e HD set-topbox is €2,50 per maand zonder verdere kosten?
Je kan dan dus voor €12,45 per maand op 2 plekken HD-tv kijken als ik het goed begrijp :)
Bij het gewone digitale pakket heb je uitzending gemist erbij, dat zie ik niet bij HD tv staan :?
Ergo als ik digitale tv neem dan graag met alleen een HD tv set-topbox en geen Sd dingen er naast.
Euhm, tot op zekere hoogte heb je gelijk. Echter, om het HD pakket af te kunnen nemen heb je ook het "Interactieve digitale TV" nodig, ad. 5,95 EUR p/m. Een tweede HD Set-top box is 5,00 EUR.

Je kunt dus voor 5,95 + 9,95 op twee plekken digitale TV kijken, waarvan op 1 plek op HD kwaliteit. Je krijgt hierbij namelijk gratis een SD Set-top box (bij digitale interactieve TV) en een HD Set-top box (bij het HD Pakket). Voor 5,00 EUR extra heb je een tweede HD Set-top box. Dan zet je die SD Set-top box op de toilet ofzo (om niets te missen tijdens het WK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Tweak schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:00:
[...]
. Dan zet je die SD Set-top box op de toilet ofzo (om niets te missen tijdens het WK).
Euh, ... je kent menig huisvrouw wel denk ik......
ik hoef dat niet te proberen.... 8) , mag ik het straks zelf schoonhouden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ok da's een beetje jammer, dan heb je hetzelfde als Xms biedt met een iets andere betaalwijze.
Met die €2,50 zat ik idd een regeltje te hoog :)
Om hdd te kijken zit je dus ook met een Sd set-topbox en tevens heb je dan een switch/router met multicast erin nodig om ze tegelijk te kunnen gebruiken ...
Oh ja, voor het WK moet Tweak mij wel heel erg snel kunnen aansluiten want ik heb nu nog adsl en tv bij Tele2 :D

[ Voor 15% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-06-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nog een vraagje, ik heb deze doos in m'n meterkast zitten:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy_andre/glasbox.jpg

Ik zie hier geen coax of andere aansluitingen op, hoe gaat dit straks werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:25:

[afbeelding]

Dat is niets meer dan een lege huls ;) . Bij oplevering komt er een monteur die het 'echte' kastje ophangt met modules er in voor ethernet, VoIP en COAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Kunnen we er ook nog op rekenen dat we uitzending gemist krijgen voor de commerciële zenders?

Naar mijn weten heeft kpn dat al.
(tenminste info van mijn zwager die woont in almere stad en heeft abbo van €55,-)

En tweak medewerkers, wanneer kunnen we de r+ abbo's verwachten in Almere stad

[ Voor 16% gewijzigd door goldvinger op 11-06-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sypie schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:12:
Tweak, Ik heb reeds 3 keer getwitterd met mijn #TWX issue nummer. Vandaar dat een reactie van mij ook is dat jullie Twitter account éénrichtingsverkeer is..

Maar dit is mijn klantnummer: TK10042685
(ik kon de PM functie niet vinden, zal mijn fout zijn)
@Tweak Webcare Team: Dat heb ik dus al gedaan, al dan niet per DM.(kan die stomme knop nog steeds nergens vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
sypie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:20:
[...]

@Tweak Webcare Team: Dat heb ik dus al gedaan, al dan niet per DM.(kan die stomme knop nog steeds nergens vinden).
Heb je je DM wel aanstaan? Instellingen hier terug te vinden onder Privacy. Aanvinken en dan komt er een knop:"Direct Messages" onder het kopje "Forum" voor terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dank. Is ingesteld, maar ik mag toch aannenen dat het Tweak Webcare Team ook dit forum doorleest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
sypie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:42:
Dank. Is ingesteld, maar ik mag toch aannenen dat het Tweak Webcare Team ook dit forum doorleest?
Ik quote:
"Assumption is the mother of all fuck ups!"
Doe ze sowieso een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Vraagjes:

1. Is er in de praktijk veel verschil tussen de 50/50 en 100/100? (en dan met name in Enschede)

2. Kan de nieuwsgroep server de volledige snelheid van 100/100 wel aan of is 50/50 hiervoor een betere keus (lees: maar een fractie minder snel).

3. Ik heb geen haast. Kan ik beter wachten op het Zyxel modem?

4. Je kan kiezen uit interactieve tv (via glashart) en interactieve tv via KPN. Die via KPN heeft meer mogelijkheden zie ik. Welke is aan te raden?

[ Voor 31% gewijzigd door Mooody op 11-06-2010 16:27 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

sypie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:20:
[...]

Zojuist voorzien van een antwoord via DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:25:

[plaatje]

Lees de OP even, staat het helemaal in uitgelegd.

@Tweak
Ik ben deze week bijna iedere dag gebeld door het nummer 1000000000, zodra ik opnam hoorde ik niks. Bij een verborgen nummer staat er hier ### in het telefoonschermpje, ik vraag me dan ook af wat dit is.

Google zegt mij dat het iets van KPN is, maar wat het is is niet helemaal duidelijk. Wel is het heel irritant dat het zo vaak gebeurt. Enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Hoi Tweak,

ik ben wellicht een vreemde eend in de bijt.... Maar ik bezit een veel te dure smarthphone, en de onzin die op dit moment via de coax-kabel binnenkomt kan ik missen als kiespijn!

De vraag is dus: waarom kan ik niet gewoon voor een x bedrag kneitershard downloaden, zonder tv&tel abo? Komt dit nog of is triple-play de "toekomst" ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Kan iemand van tweak mij vertellen of ze ook het R aanbod in Arnhem (6834) (portaal woningen) gaan aanbieden.
Op dit moment heb ik namelijk XMS maar tweak is goedkoper (100R) en dan zit er ook nog usenet bij _/-\o_

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
goldvinger schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:05:
Kunnen we er ook nog op rekenen dat we uitzending gemist krijgen voor de commerciële zenders?

(tenminste info van mijn zwager die woont in almere stad en heeft abbo van €55,-)

die vraag heb ik een tijd geleden ook al gesteld en tot op heden nog geen antwoord gekregen.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
mooi dat tweak nieuwe R+ abbo's heeft geïntroduceerd, maar het wordt er niet echt overzichtelijker op.

vandaag eens problemen met de nieuws server:
[6/11/2010 7:10:09 PM] [T3] Could not connect (Backup) 400 reader05.pl2.cambriumusenet.nl: Server too busy - please try later - newsmaster@cambrium.nl
hebben meerdere mensen daar last van?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Ben bezig abo formulier in te vullen.
Heb een tweede settop box boven nodig. I.p.v een kabel aan te leggen kan ik ook volstaan met:

Sitecom USB Nano mini adapter € 24.00 eenmalig Het hele huisdraadloos? Met de mini USB adapter maak je makkelijk en overal in huis verbinding met je draadloos netwerk. De Sitecom USB Nano mini adapter biedt snelheden tot 150Mbit/s aan.

Als aansluiting op de settopbox ? Scheelt heel wat meter draad..... en een hoop ellende
Heb zelf een D-link dir-55 router staan, daar zal het niet aan liggen.
Dus is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mon schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:35:
Hoi Tweak,

ik ben wellicht een vreemde eend in de bijt.... Maar ik bezit een veel te dure smarthphone, en de onzin die op dit moment via de coax-kabel binnenkomt kan ik missen als kiespijn!

De vraag is dus: waarom kan ik niet gewoon voor een x bedrag kneitershard downloaden, zonder tv&tel abo? Komt dit nog of is triple-play de "toekomst" ofzo?
Die vraag heb ik vanmiddag al geDM'ed, samen met welke postcode check voor glasvezel nu gelijk heeft.*
(Nog geen antwoord gehad ;) )

*De 1 (KPN) beweert dat ik glasvezeldiensten kan aanvragen en er gebruik van kan maken, de ander (Glashart) beweert dat glas pas eind 2011 in de grond komt en nr 3 (de check van Tweak) beweert alleen dat het niet mogelijk is. Eigenlijk zelfde als de 2e, maar toch.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Raven schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:31:
[...]

Die vraag heb ik vanmiddag al geDM'ed, samen met welke postcode check voor glasvezel nu gelijk heeft.*
(Nog geen antwoord gehad ;) )

*De 1 (KPN) beweert dat ik glasvezeldiensten kan aanvragen en er gebruik van kan maken, de ander (Glashart) beweert dat glas pas eind 2011 in de grond komt en nr 3 (de check van Tweak) beweert alleen dat het niet mogelijk is. Eigenlijk zelfde als de 2e, maar toch.
Enschede toevallig? Het ligt hier namelijk net n weekje in de grond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
baasandre schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:06:
Ben bezig abo formulier in te vullen.
Heb een tweede settop box boven nodig. I.p.v een kabel aan te leggen kan ik ook volstaan met:

Sitecom USB Nano mini adapter € 24.00 eenmalig Het hele huisdraadloos? Met de mini USB adapter maak je makkelijk en overal in huis verbinding met je draadloos netwerk. De Sitecom USB Nano mini adapter biedt snelheden tot 150Mbit/s aan.

Als aansluiting op de settopbox ? Scheelt heel wat meter draad..... en een hoop ellende
Heb zelf een D-link dir-55 router staan, daar zal het niet aan liggen.
Dus is dit mogelijk ?
Dat gaat niet werken, het ding heeft geen USB aansluiting voor wifi. Dan zou je naar een wifi bridge of een powerline oplossing moeten gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mon schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:43:
[...]

Enschede toevallig? Het ligt hier namelijk net n weekje in de grond ;)
Jep, 7512GP.
Ik heb er verder niks van gemerkt trouwens, al hoorde ik al (KPN Glasnet topic) dat het soms niet perse nodig is om naar de wijkkast te graven, maar dat het door de grond geblazen wordt. Er ligt echter nog geen kabel naar de woning.
In de wijkkrant en Huis aan Huis stond er verder niks over, je zou verwachten dat het wel op de een of andere manier vermeld wordt dat mensen er nu gebruik van kunnen maken :?

Nu nog een provider vinden die hier diensten kan leveren en een los internet abo aanbied. Volgensmij is Concepts ICT de enigste, maar even gemaild of hun hier (in de wijk) diensten kunnen leveren.

[ Voor 78% gewijzigd door Raven op 11-06-2010 20:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
WhiteDragon schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:46:
[...]
Dat gaat niet werken, het ding heeft geen USB aansluiting voor wifi. Dan zou je naar een wifi bridge of een powerline oplossing moeten gaan kijken.
Oke bedankt, kan ik dus net zo goed een kabel gaan aanleggen, stukken goedkoper.
Of eventueel internet via stopcontact met de Sitecom Homeplug Starterkit.
eens kijken hoeveel last die heeft van uitval als ik de waterkoker ergens aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik ga straks kijken of ik een tvbox draadloos kan gebruiken met 2 Netgear wnhde111 dozen.
Bandbreedte zat en multicast wordt ondersteund, alleen nog zien of ze als bridge of anders (adhoc) ingesteld moeten worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
baasandre schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:27:
[...]
Of eventueel internet via stopcontact met de Sitecom Homeplug Starterkit.
Dat zeg ik, powerline ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
ikke soms Newbie ;) :Y , maar goed aldoende leer je bij als 40 tiger :O
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
WhiteDragon schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:58:
[...]
@Tweak
Ik ben deze week bijna iedere dag gebeld door het nummer 1000000000, zodra ik opnam hoorde ik niks. Bij een verborgen nummer staat er hier ### in het telefoonschermpje, ik vraag me dan ook af wat dit is.
Nee, je bent niet de enige. Ik zal niet zeggen dat ik dagelijks wordt gebeld door dat nummer, maar het is wel eens voorgekomen deze week. Maar vaak op momenten dat ik niet thuis ben.

Ben ook ff weesten googlen, maar schijnbaar heeft iets te maken met nummerweergave???

[ Voor 7% gewijzigd door chocka op 12-06-2010 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rweust
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 14:04
rweust in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel ..."

Gisteren antwoord ontvangen van Tweak:

Geachte heer / mevrouw,

Bij deze de ontvangstbevestiging.
Echter kan ik op dit moment geen harde datum noemen waarop het telefoonnummer geporteerd zal zijn.
Zodra dit bij ons bekend is zullen wij u hier direct van op de hoogte stellen.

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

Ik heb de volgende mail terugestuurd, mijn geduld is 12 weken na aanmelding echt op:

Geachte heer, mevrouw,

U heeft nog tot dinsdag 15 juni 2010, officieel zal ik na die dag afgesloten
worden door XS4All en niet meer bereikbaar zal zijn op mijn bestaande,
vertrouwde telefoonnummer, tenzij u voortijdig de portering t.b.v.
nummerbehoud voor elkaar krijgt.

Persoonlijk verbaast het mij dat u, na al ons contact (Mikael en collega's:
Leia, Hidde, Wouter, Joost en Narinder) over het hele overgangstraject naar
Tweak Fiber 30 (duur nu maar liefst 12 weken met de nodige problemen !), u
het niet voor elkaar krijgt om met mij een duidelijke afspraak te maken
wanneer dit laatste punt nu eindelijk voor elkaar komt. Dit ondanks het niet
halen van de met u telefonisch afgestemde en schriftelijk bij u aangevraagde
datum van 31 mei 2010 en ondanks het niet nakomen van de 2e toezegging dat
de nummerportering op 4 juni 2010 zou zijn afgerond (mail van Leia 2 juni
2010).

Zoals reeds aangegeven dringt de tijd (dit geheel door uw eigen toedoen, u
bent ook met de telefoon nu ook al bijna 5 weken bezig, 1 week met het
oplossen van een storing na oplevering en 4 weken met de nummerportering).
Indien u mij geen harde datum kunt geven of toezegging kunt doen, stel ik
voor dat u nu dringend contact opneemt met iemand die dit wel kan
afhandelen. Ik zal u de problemen besparen die bij mij ontstaan als ik
zakelijk thuis niet meer bereikbaar ben of als mijn vrouw niet meer
bereikbaar is voor familie en vriendinnen.

U begrijpt hopelijk dat ik, gezien de tijdsdruk en de geschiedenis, niet
langer genoegen kan nemen met het feit dat u nu geen harde datum kunt
noemen. Mijn ervaring met Tweak in het halen van aangegeven termijn, nakomen
van afspraken, e.d. is op zijn minst slecht te noemen. Nu begint de situatie
te ontstaan dat er helemaal geen afspraak meer valt te maken, dit is voor
mij een zeer beangstigend signaal. Ik vraag, gezien de tijd die u inmiddels
heeft besteed aan deze overgang, de problemen die ik heb (gehad) en de
eerdere toezeggingen die mij zijn gedaan, toch geen onmogelijke zaken? Gaat
het allemaal wel goed bij Tweak, kunt u de problemen nog wel aan? Indien
mijn geval een incident is, waarom wordt er dan geen extra aandacht en
urgentie aan het oplossen van dit laatste probleem gegeven?

Indien blijkt dat na 15 juni 2010 nummerbehoud nog steeds niet is
doorgevoerd, laat u mij geen andere keus dan een aangetekende brief aan uw
directie te sturen, waarin ik Tweak schriftelijk in gebreke stel met
betrekking tot de gehele overgang van mijn vorige provider XS4All en
kabelleverancier Ziggo naar Tweak Fiber 30. Eveneens zal ik melding maken
aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Ik hoop echt dat u mijn
vertrouwen weer laat stijgen door de nummerportering van mijn telefoon voor
16 juni 2010 rond te maken.

Zijn er meer mensen die deze ervaringen met Tweak hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Nog niet. Mijn probleem is nog in de maak. (even vooropstellen: Tweak is met mijn issue aan de slag als het goed is) Tweak krijgt het voor elkaar om MIJ, als eindgebruiker en leek (;-)) te laten bellen met de glasvezelboer, Glashart in dit geval, en KPN omdat ik zogenaamd niet aangesloten kan worden.

Toch is hier een monteur geweest die het modem heeft geprobeerd te plaatsen. Prima kerel van Cambrium heeft geprobeerd wat die kon.

Tweak beweert nu dat een adres met een toevoeging het probleem is. Mijn onderbuurman, die geen toevoeging achter z'n huisnummer heeft, zou wel aangesloten kunnen worden. En ik, die 3 meter daarboven woont, zou dat niet kunnen. Best wel vreemd, wat kwam die monteur hier dan doen? Ik neem aan dat de koffie bij hem thuis nog altijd beter smaakt dan mijn oude Senseo zooi, dus daar hoefde die ook niet z'n huis voor te verlaten.

12 Weken is een hele poos als je al aangesloten bent. Ik moet eerst nog aangesloten worden, dat is heel andere koek, en toch is dat al lastig.

Ik wil niet alle schuld bij Tweak in de schoenen schuiven, waar 3 partijen zijn hebben 3 schuld! Wat ik wel een ramp vind is de informatie die Tweak naar buiten brengt, richting de klant. Je wordt nergens van op de hoogte gehouden als je gebeld hebt. Bij Orange, nu Online, krijg je een mailtje zodra je gebeld hebt met daarin de vraag hoe je de helpdesk hebt ervaren. Dit systeem zie ik bij Tweak nog niet gebeuren. CRM is helemaal niet zo moeilijk...

Het wordt tijd dat er bij Tweak eens echte protocollen worden geschreven en nageleefd, personeel omturnen tot een welwillende groep die de klant centraal zet en weet wat belangrijk is. Afwimpelen met "u zou KPN/Glashart eens kunnen proberen te bellen" gaat er lang niet bij alle klanten in.

En tot mijn grote verbazing had ik afgelopen week iemand van Glashart aan de lijn, die keurig terugbelde nadat ik dat verzocht had (1 van de 2 keren slechts), die meldde dat er binnenkort nog een aanbieder zou komen in Nijkerk. En warempel, een dag later krijg ik een grote envelop van Lijbrandt. Die is een paar euro duurder, maar als die wél een aansluiting kan verzorgen op 1 hoog dan is de stap snel gemaakt.

(Ik heb hier al heel lang een kalendertje staan met een bijbeltekst "wees geduldig". Ik denk niet dat die er voor niets al heel lang staat…)

@rweust Ik heb het vermoeden dat het Tweak Webcare Team hier niet op jouw issue gaat reageren, alleen op andere vragen, gezien er wel op anderen is gereageerd maar niet op jou verhaal op de vorige pagina.

[ Voor 4% gewijzigd door sypie op 12-06-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Het toverwoord voor het Webcare Team is DM, oftewel stuur een Direct Message. De doorlooptijd van een probleem kan soms nogal verschillen en zijn meestal individueel. Ik heb zojuist een monteur thuis gehad van KPN Glasvezel (jawel op zaterdag) en nadat die de STB had vervangen moest die eigenlijk constateren dat mijn probleem met het niet hebben van "Uitzending gemist" toch ergens anders moet zijn. Vervolgens zat die ik een driegesprek met zowel de TD van Tweak als die van KPN. KPN zegt niets te kunnen zien en verwijst de monteur naar Tweak en Tweak ziet ook niks bijzonders en stuur je weer terug naar KPN. Alhoewel het vreemde dan wel is dat Vlan's van KPN zijn en zij die niet kunnen tracen. Zo zie je ook weer hoe vervelend lastig voor eigen personeel is, om een probleem opgelost te krijgen. Dit ticket loop alweer ruim 6 weken.

Maar als ik het goed heb begrepen gaat er maandag een derde partij zich ermee bezig houden, Next Gen (ofzoiets) en die kunnen weer over Tweak en KPN heen kijken, om mogelijk te zien of er ergens toch een instelling fout staat waardoor dit probleem zich voordoet. Tsja, het is heel netwerk.

Heb overigens vandaag wel een dikke envelop van Lijbrandt gekregen met een aanbieding de eerste twee maanden gratis. Ik ben niet enthousiast. Want zij gebruiken de Amino 110 of 130 en je zit aan een jaarcontract vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien word je toch wat blijer als al dat Kpn gedoe er tussenuit is O-)
Er zijn bij mij straks 3 providers (Tweak, Xms en Lijbrandt) die tv gebaseerd op het Reggefiber product leveren, dus analoog en digitaal met sd of hd Amino box.
Eigenlijk wilde ik achteraf gezien liever Tweak met een Glas xx-R abo maar vandaag bleek opeens de eerder zoek geraakte aanmelding bij Xms te zijn gelukt 8)7
Daar ga ik nu maar mee verder want bij Tweak kan je alleen hdtv krijgen als je ook het standaard digitale pakket neemt en dan zit je met 2 tvboxen (Amino 110 en 130M) plus een flink hogere prijs per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ook ik heb een dikke enveloppe gehad van Lijbrandt.
En ook ik kan niet echt enthousiast worden van hun aanbieding.
Vooral ook omdat tweak met hun R+ abbo's zijn gekomen.

Alleen jammer dat tweak niet kan aangeven wanneer dit verder uit gerolt gaat worden.
In mijn geval zou ik graag willen weten wanneer dit pakket voor Almere stad aangeboden gaat worden.

Dus misschien dat het webcare team van tweak hierop antwoord kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Laatst online: 25-08 23:21
eymey schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:21:
[...]

... Maar goed, met een analoog en DVB-C signaal (waar je ook niets extra's voor betaalt) kan je de meest voorkomende zenders dus altijd nog opnemen met een gewone HDD-recorder of DVB-C apparaat zoals een Humax.

[...]
Nu ik er nog niet helemaal in thuis ben wil ik toch eigenlijk eerst eens vragen of er iemand is die een Humax (iHDR-5050c ...?) gebruikt op het televisie signaal van Tweak. En zo ja of dat nog enige problemen oplevert bijvoorbeeld, speciale instellingen nodig of iets dergelijks..?

Voordat ik me een apparaat aanschaf die ik niet kan gebruiken en vervolgens op de V&A met verlies mag verpatsen... :P
Het leek me verstandig eerst hier eens te peilen.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de Experiabox vervangen voor andere router (Linksys RV082)
Volgens de tweak service desk kan dat, maar moet je zelf allemaal uitzoeken. Voor meer info zoek op tweakers.net Ze willen geen ondersteuning geven dit samen met je op te lossen.

Wie kan me hierbij wel helpen?

Ik heb sinds een aantal weken een TWEAK Glas100 internet abonnement. Dit blijkt een volledig KPN pakket te zijn. De uitlevering verliep voorspoedig en alles werkt. Maar tot mijn spijt kan ik de Experiabox niet aanpassen aan mijn eigen netwerk. Zo wil ik het IP-adres van de router 192.168.2.254 veranderen in 192.168.110.200 en wil ik de DHCP server uitschakelen. No way om deze en andere zaken in de router aan te passen.
Zelf heb ik nog een Linksys RV082 van Cisco. waarop ik VLANs kan instellen en een PPoE verbinding op de WAN kant kan maken. Kun jij me vertellen wat ik moet doen om deze router zo in te stellen dat ik de Experiabox er tussen uit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
kan iemand mij vertellen of Tweak ook in leiden gaat aanbieden zit nu op het xmsnet netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Laatst online: 25-08 23:21
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 08:25:
Volgens de tweak service desk kan dat, maar moet je zelf allemaal uitzoeken. Voor meer info zoek op tweakers.net Ze willen geen ondersteuning geven dit samen met je op te lossen.

Ik heb sinds een aantal weken een TWEAK Glas100 internet abonnement. Dit blijkt een volledig KPN pakket te zijn. De uitlevering verliep voorspoedig en alles werkt. Maar tot mijn spijt kan ik de Experiabox niet aanpassen aan mijn eigen netwerk. Zo wil ik het IP-adres van de router 192.168.2.254 veranderen in 192.168.110.200 en wil ik de DHCP server uitschakelen. No way om deze en andere zaken in de router aan te passen.
Zelf heb ik nog een Linksys RV082 van Cisco. waarop ik VLANs kan instellen en een PPoE verbinding op de WAN kant kan maken. Kun jij me vertellen wat ik moet doen om deze router zo in te stellen dat ik de Experiabox er tussen uit kan halen?
Wat verder terug in dit topic wordt vermeld dat je eventueel de Linksys SLM2008 kunt gebruiken ipv. de Experia Box. Hoe precies weet ik niet, zal je even terug moeten lezen, maar het schijnt wel goed mogelijk te zijn.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmitry
  • Laatst online: 17-08-2024
Volgens mij bestaat er geen router die VLANs aan WAN kant uit de doos ondersteunt, alleen i.c.m. OpenWRT of DD-WRT firmware.
Of kan je aparte L2 switch gebruiken om VLANs te demuxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, terug van een weekendje "Eigentijds festival" in Vierhouten (jaja, ff een heel andere belevingswereld in dan techniek en glasvezel :P). @Chocka: Dit was ook de reden dat ik niet opnam zaterdag ;).

Hmmm, waarom heb ik dat info pakket van Lijbrandt nog niet ontvangen? :(. En ik snap niet wat het issue is hier van mensen die HD willen zonder een SD abbo Volgens mij kan je dit bij geen enkele provider krijgen? :s

En: Op het moment dat Lijbrandt ergens zal kunnen leveren, zal Tweak ongetwijfeld ook snel R+ kunnen leveren (immers, alles gaat over dezelfde operator, namelijk Glashart). Daaruit volgend: Op het moment dat Lijbrandt 'gratis' dvb-c zal aanbieden bovenop het analoge pakket, zal dit voor abonnees van Tweak R+ ook automatisch zo zijn. Netals de gebruikte settopbox.

Of zie ik dit fout? ;)

Verder wacht ik dus ook met spanning af wanneer Glashart uitgerold wordt over heel Almere (en Tweak helpdesk, kom dus niet met antwoorden met "Andere regio's dan Almere", wat ik hier ge-quote heb zien worden, want dat zou impliceren dat heel Almere het al kan krijgen).

Verder weet ik dat, netals bij Lijbrandt en XMS, er voorlopig GEEN opname functie op de settopbox zal zijn. Tsja, big deal. Zo vaak neem ik toch niet op en je hebt nu gewoon weer zelf de keuze met wat voor apparatuur je wil opnemen. Veeeeel belangrijker :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

eymey schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:51:
En ik snap niet wat het issue is hier van mensen die HD willen zonder een SD abbo Volgens mij kan je dit bij geen enkele provider krijgen? :s
Zo gek is dat toch niet :?
HD is bijna 2x duurder dan SD en je krijgt veel minder zenders voor dat geld.
Bij Xms heb ik straks een SD standaard pakket maar wel een HD box en ned123 in HD.
Ik heb graag zoveel mogelijk HD signalen of een box die kan upscalen, daarnaast gebruik ik een professionele scaler voor mijn 1080p crt projector.
De opzet van Tweak is in principe net als bij andere providers, alleen krijg je hoe dan ook een SD box (zonder hdmi!) en een HD box als je dat wilt (betalen).
Ik vind het een beetje vreemd dat je in deze moderne tijd nog een tvbox zonder hdmi krijgt terwijl hdmi op de meeste flatscreens aanwezig is.
Er zijn natuurlijk wel aardig wat huishoudens waar een oudere tv staat, maar je krijgt standaard een SD tvbox als je die eigenlijk niet wil hebben :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, dat is helaas niet echt aan Tweak, maar aan Glashart (dat ze gewoon wholesale doorverkopen). Ook bij de meeste glashart aanbieders krijg je, tenzij er een actie is ofzo, gewoon de Amino 110 standaard als je het IP RTV pakket afsluit en kan je tegen meer prijs de 130 krijgen.

Dus ook hierin is Tweak niets anders dan de andere providers die Glashart producten aanbieden.

Misschien mag Tweak wel eens duidelijk een soort keuze advies op de site zetten wat nou het onderscheid is tussen R+ en niet R+. Paar puntjes:

* Als je gewoon uitsluitend digi tv wil, niet zo tech-savvy bent en gewoon wil "dat het werkt", neem dan de 'gewone' (KPN) pakketten. Alles wordt voor je geregeld, mediabox met hdd, klaar.

* Wil je maximale keuzevrijheid in apparatuur en ben je zelf bereid om voor opname apparatuur te zorgen, neem dan R+. Wel met de kanttekening dat het serieus te hopen is dat die 110 als standaard box uiteindelijk uitgefaseerd zal worden en dat er nog een keer een HDD box bij komt....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 08:25:

Waarom gebruik je geen twee routers achter elkaar. Ik zelf heb een NetGear VPN router achter de experiabox zitten. Het enigste wat je dan extra moet doen is een paar poorten frowarden op je experiabox (IP-Sec , FTP e.d.) Werkt bij mij prima ik denk dat de eventuele extra latency verwaarloosbaar is, ik merk geen troughput verschil tussen met extra router en zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 13:35
En: Op het moment dat Lijbrandt ergens zal kunnen leveren, zal Tweak ongetwijfeld ook snel R+ kunnen leveren (immers, alles gaat over dezelfde operator, namelijk Glashart). Daaruit volgend: Op het moment dat Lijbrandt 'gratis' dvb-c zal aanbieden bovenop het analoge pakket, zal dit voor abonnees van Tweak R+ ook automatisch zo zijn. Netals de gebruikte settopbox.
Poeh volgens mij zien alle glas aanbieders zelf door de bomen het bos niet meer..
Ik heb al een hele tijd geleden een kaartje van Tweak ontvangen + die dikke envelop van Lijbrandt (Glashart) ontvangen met de bekende sky-is-de-limit taal.

Maar een postcode check bij Lijbrandt levert op: Helaas kunnen wij geen glasvezel aanbieden op uw adres (Berkel en Rodenrijs) (terwijl bij mijn weten dit eerst WEL mogelijk was).
Een check bij Tweak zegt dat ik wel degelijk glasvezeldiensten kan ontvangen. ( mede te verklaren door de aanwezigheid door de oranje kabel+lege huls die ik in de meterkast heb liggen) :F

Ik zit nu nog in de combi analoge lijn KPN (bel budget) icm XS4all only + Betaal nieuwsserver + bellen via Voipcheap. De lijn is volgens XS4all niet meer te upgraden vanwege capaciteitsproblemen. (8Mbit).

Ik zou best een snelle lijn "erbij" (met gewoon analoge tv dus +R) willen hebben aangezien al het zakelijke verkeer over die xs4all lijn loopt(lees: eigen mailserver) wil ik die graag houden. (geen behoefte aan de analoge belbudget telefoon maar geen idee of ik m'n analoge lijn veilig kan omzetten naar wat anders:glas/kabel zonder dat m'n xs4all only om zeep wordt geholpen).

Het is voor mij onbegrijpelijk dat tweak/kpn/glashart etc zaken niet beter af kunnen stemmen aangezien ze toch lid en afhankelijk zijn van dezelfde infrastructuur. Ik hou het topic goed in de gaten maar voorlopig blijf ik maar even zitten waar ik zit totdat de "dust has settled".

Tevens sluit ik me aan bij een eerder verzoek in het topic dat het prettig zou zijn als je wat meer keuze krijgt in WELKE diensten je wilt afnemen. (heel veel mensen zijn niet bereid afstand te doen van hun coax). Zelfs bij UPC kun je kiezen of je Internet/Internet+tv/Internet+bellen of totaalpakketten wil afnemen

[ Voor 8% gewijzigd door NIK0 op 14-06-2010 11:27 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2023
"evens sluit ik me aan bij een eerder verzoek in het topic dat het prettig zou zijn als je wat meer keuze krijgt in WELKE diensten je wilt afnemen. (heel veel mensen zijn niet bereid afstand te doen van hun coax). Zelfs bij UPC kun je kiezen of je Internet/Internet+tv/Internet+bellen of totaalpakketten wil afnemen"

Daar ben ik het helemaal mee eens ! Zelf heb ik net m'n huis helemaal laten restaureren en ik heb echt geen zin om overal gaten te (laten) boren. Ik heb overal coax netjes liggen en om alles te vervangen door Cat6 zie ik zonder breekpartijen niet zitten. Daar om is dat R+ verhaal een goede uitvinding, maar dat is net bij mij in Hilversum weer niet leverbaar, jammer genoeg.

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Maar stel dat je nu wilt overstappen naar een R+ abonnement, krijg je dan een andere genexis unit geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@walstroom: Mja, dat KPN bv. niet OOK een analoog signaal aanbiedt is onbegrijpelijk. Zal er wel op neer kunnen dat ze dan misschien wel eens minder IPTV klanten (en dus potentiele extra inkomsten) mis lopen.

Magoed, het is dus afwachten tot R+ beschikbaar komt. Overigens betwijfel ik het zeer of er binnen afzienbare termijn een schappelijk 'intenret only' abonnement komt. Voor zover ik weet bieden XMS en Lijbrandt wel zoiets, maar is het nieteens zo veel goedkoper dan triple play. Dat komt (zoals Floor-IS hier ook al eens heeft uitgelegd) gewoon omdat de marges op een 'kale' glasvezel lijn dit nauwelijks toestaan.

@Chocka: Ja, ik neem haast wel aan dat je dan dus een andere Genexis unit krijgt. Aangezien op die van KPN op dit moment geen RTV module zit (of iig geen aansluiting). De vraag is meer: Hoe soepel kan een overstap verlopen? Het verhaal met KPN en het "signaal vrijgeven" & stuff :)

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 14-06-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:30:
[...]
De vraag is meer: Hoe soepel kan een overstap verlopen? Het verhaal met KPN en het "signaal vrijgeven" & stuff :)
Heb ff met Tweak gebeld en gevraagd hoe het zit met de R+ abbo's: Kon ze me niets over vertellen omdat het mijn regio nog niet beschikbaar is en dus ook nog niet wist hoe de apparatuur eruit ging zien (Nieuwe box of niet)

Uiteindelijk krijg ik het antwoord dat overstappen geen probleem is.

Dus denk niet dat KPN hier een voet in heeft als in het losgooien van de lijn o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

goldvinger schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:05:

Op de infopagina over televisie is te lezen welke zenders er in het uitzending-gemist pakket zitten. Als je gebruik maakt van digitale televisie is dit aanbod bij R+ abonnementen met tv van Glashart Media een stuk groter dan dat is bij KPN, namelijk:

* Heb je Digitale Interactieve Televisie van KPN, dan beschik je standaard over Nederland 1, 2 en 3.
* Voor extra zenders zoals NET5, SBS6 en Veronica, en de mogelijkheid tot 10 dagen terug te kijken, heb je het pluspakket nodig.
* Heb je een R+ abonnement en digitale televisie? Dan kijk je standaard tot 10 dagen later naar Nederland 1, 2 en 3, RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, SBS6, Net5 en Veronica.
Mon schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 18:35:
Hoi Tweak,

We weten dat er een groep gebruikers zal zijn die liever minder betaalt voor een losse internetverbinding. Er zijn wel plannen om eens kritisch naar ons aanbod te kijken, maar voorlopig menen we op deze manier juist hele voordelige pakketten te kunnen bieden. De minder-prijs voor enkel internet zou met de huidige opbouw behoorlijk klein zijn. Wanneer we er eventueel mee gaan komen is dus nog niet te zeggen.
WhiteDragon schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:58:
[...]

Lees de OP even, staat het helemaal in uitgelegd.

@Tweak

Google zegt mij dat het iets van KPN is, maar wat het is is niet helemaal duidelijk. Wel is het heel irritant dat het zo vaak gebeurt. Enig idee wat dit is?
Dat is op onze kamer een onbekend fenomeen. Heb je het al aangekaart bij de helpdesk?
Killerbert schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:23:
mooi dat tweak nieuwe R+ abbo's heeft geïntroduceerd, maar het wordt er niet echt overzichtelijker op.

vandaag eens problemen met de nieuws server:
[6/11/2010 7:10:09 PM] [T3] Could not connect (Backup) 400 reader05.pl2.cambriumusenet.nl: Server too busy - please try later - newsmaster@cambrium.nl
hebben meerdere mensen daar last van?
Dat is inmiddels een bekend probleem dat sporadisch voor vertraging kan zorgen. Komt zsm een oplossing voor.
chocka schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 06:54:
[...]

Nee, je bent niet de enige. Ik zal niet zeggen dat ik dagelijks wordt gebeld door dat nummer, maar het is wel eens voorgekomen deze week. Maar vaak op momenten dat ik niet thuis ben.

Ben ook ff weesten googlen, maar schijnbaar heeft iets te maken met nummerweergave???
BBned, de partij die voor ons het inkomende verkeer afhandelt heeft dit weekend de volgende mail uitgestuurd:

"Om het telefonie netwerk van BBned up-to-date te houden en te voorzien van nieuwe functionele mogelijkheden heeft BBned haar telefonie netwerk afgelopen donderdag 3 juni 2010 van nieuwe software voorzien. Deze upgrade is voor het grootste deel volgens plan en correct verlopen echter zijn we tegen een probleem aangelopen als het gaat om nummerweergave. Het is gelet op de huidige informatie gebleken dat nummerweergave niet werkt op Siemens DECT toestellen. Andere toestellen ondervinden voor zover nu bekend geen hinder en werken zoals verwacht. Onze leverancier is een onderzoek gestart en zal toewerken naar een oplossing voor dit probleem. Van de vorderingen betreffende dit probleem zullen wij u regelmatig op de hoogte houden."

Mogelijk heeft dat iets met jullie problemen te maken?

Of zie ik dit fout? ;)
Nou ja en nee. We zijn natuurlijk beiden gebonden aan dezelfde netwerkleverancier, maar kunnen de zaken die we daar inkopen natuurlijk naar eigen inzicht wederverkopen. Overigens in het op geen manier zo dat wij exact hetzelfde internet, of telefonie leveren. Enkel het televisiesignaal wordt direct overgenomen van Glashart Media, de rest komt op onze eigen servers / netwerk uit.
goldvinger schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:42:
Ook ik heb een dikke enveloppe gehad van Lijbrandt.
En ook ik kan niet echt enthousiast worden van hun aanbieding.
Vooral ook omdat tweak met hun R+ abbo's zijn gekomen.

Alleen jammer dat tweak niet kan aangeven wanneer dit verder uit gerolt gaat worden.
In mijn geval zou ik graag willen weten wanneer dit pakket voor Almere stad aangeboden gaat worden.

Dus misschien dat het webcare team van tweak hierop antwoord kan geven?
Over die regio hebben wij op dit moment helaas ook niet meer informatie.
Wat een naar verhaal :(. Als je een DM wilt sturen met wat meer details kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33

Ankh

|true

Is er eigenlijk al eens bekend over glas in de Noord Holland? Zit nu mooi vast aan de stomme UPC (adsl is geen optie, te ver van de centrale)...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Ankh schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:25:
Is er eigenlijk al eens bekend over glas in de Noord Holland? Zit nu mooi vast aan de stomme UPC (adsl is geen optie, te ver van de centrale)...
Heb je al een glas kabel in huis prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat de Tweak webcare niets weet over de rest van Almere...... Misschien dan toch maar eens over Lijbrandt nadenken als zij toch eerder kunnen leveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:39:
Jammer dat de Tweak webcare niets weet over de rest van Almere...... Misschien dan toch maar eens over Lijbrandt nadenken als zij toch eerder kunnen leveren :(
Lijbrandt heeft in de envelop een kaartje van Almere bijgevoegd, waarin zo'n beetje alle wijken omvatten. Ik zal morgen even in een printje plaatsen en daarin valt ook jouw wijk. Maar vooralsnog ziet het er naar uit dat ze niet eerder dan oktober of later kunnen gaan opleveren, dus met een maand opzegtermijn van Tweak is het de moeite nog wel waard om even te wachten. En overstappen van ISP, is sinds medio 01 juni 2010 ook al geen probleem meer, na ruim 2.5 jaar testen is het daarmee nu ook in orde. Dit moet in ongeveer 6 á 7 dagen lukken stelt de KPN monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

walstroom schreef op maandag 14 juni 2010 @ 13:03:
"evens sluit ik me aan bij een eerder verzoek in het topic dat het prettig zou zijn als je wat meer keuze krijgt in WELKE diensten je wilt afnemen. (heel veel mensen zijn niet bereid afstand te doen van hun coax). Zelfs bij UPC kun je kiezen of je Internet/Internet+tv/Internet+bellen of totaalpakketten wil afnemen"

Daar ben ik het helemaal mee eens ! Zelf heb ik net m'n huis helemaal laten restaureren en ik heb echt geen zin om overal gaten te (laten) boren. Ik heb overal coax netjes liggen en om alles te vervangen door Cat6 zie ik zonder breekpartijen niet zitten. Daar om is dat R+ verhaal een goede uitvinding, maar dat is net bij mij in Hilversum weer niet leverbaar, jammer genoeg.
Helemaal mee eens :)

Helaas houd het voor mij nu op voor glasvezel, als ik een los internet abo wil. De enigste ISP die een los internet abo aanbied (Concepts ICT) kan blijkbaar geen diensten leveren hier terwijl glasvezel hier wel mogelijk is (aldus KPN) en de ISP op andere plekken hier in de stad wel diensten kan leveren :/

edit:
Glashart gebeld, er ligt hier nog niet eens glasvezel (itt wat KPN beweert), wordt pas op z'n vroegst Q3 mee begonnen hier in de wijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 14-06-2010 15:40 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een scan zou wel handig zijn ja :). Stiekem hoop ik overigens dat ik morgen ook nog die post van Lijbrandt alsnog ontvang.

Ik had overigens in mijn afwezigheid dit weekend ook nog een mailtje van de beheerder van glasvezel.nu ontvangen. Die was wel geinteresseerd in de info over Lijbrandt want hij had er nog helemaal niets van mee gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33

Ankh

|true

Dwazer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:26:
[...]

Heb je al een glas kabel in huis prikken?
Nope, vandaar ook de vraag of er al eens wat bekend over is.. :-)
men kan altijd hopen

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Ankh schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:17:
[...]

Nope, vandaar ook de vraag of er al eens wat bekend over is.. :-)
men kan altijd hopen
Dan is dit niet het topic waar je moet zijn :)
Tweak regelt niet zelf de bekabeling, maar dat doet Glashart.

Heb je al navraag bij je eigen gemeente gedaan? Die moeten het project (bij voldoende animo) in gang zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Op het moment dat Lijbrandt ergens zal kunnen leveren, zal Tweak ongetwijfeld ook snel R+ kunnen leveren (immers, alles gaat over dezelfde operator, namelijk Glashart). Daaruit volgend: Op het moment dat Lijbrandt 'gratis' dvb-c zal aanbieden bovenop het analoge pakket, zal dit voor abonnees van Tweak R+ ook automatisch zo zijn. Netals de gebruikte settopbox.

Of zie ik dit fout? ;)
Weet iemand hier iets over?
Ik hoor tegenstrijdige verhalen waarbij beide kanten van het verhaal bij Tweak vandaan (lijken te) komen.

In reactie op een mail van mijzelf (of het nieuwe abonnement, die met analoge tv, ook DBV-C bevat) zei Tweak
Nee deze bevat helaas geen DVB-C.
Terwijl hier staat: MikeT80 in "Gebruikers Glasvezel Houten"
Deze vraag heb ik ze ook gesteld. Ik kreeg het volgende antwoord:
Bij GLAS xxx krijgt je hetzelfde als KPN (dus geen DVB-C)
Bij GLAS xxx R+ krijg je het zelfde als bij Lijbrandt (dus WEL DVB-C)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb nu een maandje Tweak in gebruik en begin nu een beetje moe van ze te worden. Ik zit nu al 3 weken zonder telefoon. De onervaren helpdesk medewerkers (de gene die ik aan de lijn kreeg) schoven alles af naar KPN en doen totaal geen moeite om navraag te doen bij KPN wat de huidige status is. Ze zeggen alleen maar van "Het is in behandeling bla bla". Ik krijg al 2 weken het zelfde verhaal te horen. :F

Ik begrijp dat KPN netwerkleverancier is dat de medewerkers weinig voor me kunnen doen, maar ze kunnen er minstens druk op zetten en contact opnemen met een KPN monteur om het probleem te troubleshooten.

Ik heb verder geen problemen met de Internet verbinding en IPTV (behalve de trage mediabox), maar hierdoor neig ik wel over te stappen.

Weet iemand of Tweak een SLA heeft met KPN, want dit zou niet zolang moeten duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
3 weken pas, je komt aardig in de buurt van het gemiddelde?! Mss moet je ff een DM aan Webcare Team sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaquero
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 05:15
Als die coax netjes door een pvc pijpje in de muur loopt, is het simpel en zonder breekwerk te vervangen door cat6 bekabeling. Gewoon aan het ene eind een cat6 kabel goed strak aan je coax knopen en vervolgens aan het andere uiteinde de coax er uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Vaquero schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:07:
[...]

Als die coax netjes door een pvc pijpje in de muur loopt, is het simpel en zonder breekwerk te vervangen door cat6 bekabeling. Gewoon aan het ene eind een cat6 kabel goed strak aan je coax knopen en vervolgens aan het andere uiteinde de coax er uit trekken.
hmm, ik heb net het merendeel vervangen door cat5e 8)7
als de coax gewoon in een 5/8 of 3/4 pijp loopt zonder al te veel bochten is dat erg goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rweust
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 14:04
http://gathering.tweakers...find/poster/362633/topics

Vandaag een bericht van Tweak:

Geachte heer / mevrouw,

Ik zal u bij dezen uitleggen hoe de stand van zaken is en wat u hierin dus van ons wel en niet kunt verwachten.
Op dit moment is de nummerportering nog niet aangevraagd bij onze netwerkprovider.
Wanneer deze is aangevraagd duurt het nog zo'n 3-5 werkdagen voordat het nummer daadwerkelijk geporteerd is en wij hem kunnen activeren op uw glasvezel aansluiting.
Ik kan u dus ook al met enige zekerheid melden dat wij de door u gestelde datum van 16 juni niet zullen halen.
Ik ben op dit moment intern bezig om de nummerportering vandaag nog aangevraagd te krijgen, en hoop dat dit ook gaat lukken.
Zodra wij het nummer in ons bezit hebben, kunnen wij direct zorgen dat u daarop te bereiken bent.
Ik begrijp dat u hier niet tevreden over bent, echter kunnen wij niets doen aan de porteringstermijn van 3-5 werkdagen.
Wel kunnen wij uiteraard zelf zorgen dat de nummerportering zsm wordt opgestart.

Ik hoop u hiermee (tijdelijk) voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk

Hierna kwam het bericht dat vandaag 14 juni 2010 de nummerportering in gang was gezet. Mijn reactie is als volgt:

Sorry, het geachte heer/mevrouw kan er niet meer af na zo'n mail.

Dus alle gesprekken die ik met uw servicedesk heb gevoerd vanaf 11 mei 2010 over de telefoonstoring en het blokkeren van de nummerportering, mijn schriftelijke aanvraag tot nummerbehoud van 17 mei 2010 (kon pas na oplossen van de storing worden ingediend) en alle mails die ik heb gestuurd zijn gewoon 4 weken blijven liggen. Al uw mensen die mij aangaven dat de zaak in gang was gezet en Leia die mij dit op 2 juni 2010 nog eens via de mail schriftelijk bevestigde (zie onder) vertelden mij dus niet de waarheid? Ik voel me genegeerd en zelfs belazerd! Waarom zou ik u nu wel geloven en waarom zou ik er van uit gaan dat u in de toekomst b.v. naar aanleiding van een storing een betere service verleend?

Ik blijf bij mijn standpunt u heeft t/m dinsdag 15 juni 2010 om mijn nummer te porteren. Op 1 dag na is dit 13 weken na mijn eerste aanmelding bij Tweak. Deze aanmelddatum van 24 maart 2010 staat in mijn geheugen gegrift, helaas niet vanwege de prettige ervaringen.

***********.

woensdag 2 juni 2010 10:53

Beste heer / mevrouw,

Het nummer van uw telecomprovider is verplicht volgens de wet om overneembaar te blijven binnen 2 maanden, dus daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. Tevens kan ik u melden dat uw nummerportering 26 mei volledig in gang is gezet wat inhoudt dat deze rond 4 juni volledig moet
worden zijn overgezet.

Met vriendelijke groet,
Leia
Uw servicedesk

Vanaf 16 juni 2010 ben ik niet meer op mijn oude nummer bereikbaar. Zijn er meer mensen die dit geen normale gang van zaken vinden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@ hierboven. ik vind het niet normaal van tweak dat ze de rotzooi nog steeds niet voor elkaar hebben....

iets anders:
van 3-6 tot 7-6 heb ik files van 300 dagen proberen te downloaden... (via de tweak news server)
alles was incompleet. (10 v.d. 50 blocks ofzo)

sinds vandaag zijn de zelfde files! ineens weer redelijk compleet 8)7
in plaats dat er een storing van het news platform wordt gemeld :X

@ tweak: de communicatie kan op sommige vele plekken beter :F

[ Voor 6% gewijzigd door Killerbert op 14-06-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
rweust schreef op maandag 14 juni 2010 @ 21:35:
http://gathering.tweakers...find/poster/362633/topics

Vandaag een bericht van Tweak:

--Verhaal--

Vanaf 16 juni 2010 ben ik niet meer op mijn oude nummer bereikbaar. Zijn er meer mensen die dit geen normale gang van zaken vinden? :(
Sodeju! Naast de vreemde, incorrecte, berichtgeving (die waarschijnlijk gedaan werd omdat de helpdeskmedewerkers ook niet veel zinnigs konden zeggen) vraag ik mij nog het meeste af wat er in de tussentijd dat wél gedaan is. Zullen ze echt 4 weken lang koffie gedronken hebben?

Ik klaag niet gauw hoor, ik heb een aantal keren over mijn hart gestreken omdat alles bij mij, zij het met wat onduidelijkheden, op z'n pootjes terecht kwam. Dit gaat echter wel heel ver! De brutaliteit om, na zoveel herinneringen, pas een dag voor de deadline met de portering te beginnen! Met een beetje geluk kan je de 17e of 18e weer bellen, ik hoop dat het inderdaad zo snel gaat.

Sterkte! Als het geheel eenmaal draait werkt het gelukkig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik heb de "Voor wie geldt dit aanbod" kaartje van Lijbrandt in PDF klaar staan, maar kan ff niet gauw iets vinden om het hier te plaatsen, dus mocht je interesse hebben, stuur dan ff een Dm met je mailadres dan stuur ik het je door. Of laat even weten met welke service (zo iets als pohotobucket) het mogelijk is om een PDF file online te zetten.
WhiteDragon schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 03:35:
[...]
Sterkte! Als het geheel eenmaal draait werkt het gelukkig prima.
Maar voordat in sommige gevallen zover bent, duurt allemaal (soms) erg (te) lang.
Oplossen telefoonprobleem 4 weken
Oplossen telefoonprobleem als ik Eymie on-net bel, loopt al sinds medio april
Probleem "Uitzending gemist" loopt nu alweer 6 weken
Voicemail probleem loopt sinds 2 weken

[ Voor 40% gewijzigd door chocka op 15-06-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chocka schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 08:01:
Of laat even weten met welke service (zo iets als pohotobucket) het mogelijk is om een PDF file online te zetten.
Zoiets, zoiets, zoiets of zoiets al geprobeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Blorgg op 15-06-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Chocka999/20100615072048564_page1_image1.jpg

[ Voor 89% gewijzigd door chocka op 15-06-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:12
chocka schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 08:01:
Ik heb de "Voor wie geldt dit aanbod" kaartje van Lijbrandt in PDF klaar staan, maar kan ff niet gauw iets vinden om het hier te plaatsen, dus mocht je interesse hebben, stuur dan ff een Dm met je mailadres dan stuur ik het je door. Of laat even weten met welke service (zo iets als pohotobucket) het mogelijk is om een PDF file online te zetten.

[...]

Maar voordat in sommige gevallen zover bent, duurt allemaal (soms) erg (te) lang.
Oplossen telefoonprobleem 4 weken
Oplossen telefoonprobleem als ik Eymie on-net bel, loopt al sinds medio april
Probleem "Uitzending gemist" loopt nu alweer 6 weken
Voicemail probleem loopt sinds 2 weken
Ach , bij mij duurt het inmiddels langer dan 2 maanden.
Niks werkt nog, telkens wordt gezegd, dat er een terugkoppeling moet komen van KPN. :'(
Ik heb een DM gestuurd, hopelijk heeft dat enig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chocka: Thanks voor het kaartje :). Misschien is het trouwens ook handig om die in het Almeernet topic te posten, met een verwijzing daar naartoe vanuit hier. Ten slotte zullen veel mensen daar het ook interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:29:
@Chocka: Thanks voor het kaartje :). Misschien is het trouwens ook handig om die in het Almeernet topic te posten, met een verwijzing daar naartoe vanuit hier. Ten slotte zullen veel mensen daar het ook interessant vinden.
offtopic:
Gefeliciteerd kerel :)

Ben blij dat ik dit topic zo heb gestart maar men, wat een gedoe daar op die SD van Tweak.

Zou er zowat een hele flinke bezem doorheen willen halen en alles opnieuw op poten zetten daar... Communicatie is zó ontzettend belangrijk naar de klant toe. "Nee" is tenslotte ook een antwoord, zolang je die maar tijdig krijgt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:

En idd. Het is dat ik zelf ook niet bepaald een communicatie-deskundige ben en dat er genoeg opleidings-instituten of coaches bestaan die hier een stuk beter in zouden zijn dan ik, maar ik weet zo wel een dozijn dingen waar de Tweak SD zich eens op zou mogen gaan richten, vooral qua klantcommunicatie ;)

[ Voor 81% gewijzigd door eymey op 15-06-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
HIEP HIEP HOERA, EYMIE JARIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb ook Tweak aangevraagd.

Ik had al internet en telefonie via Concepts-ICT glasvezel en Ziggo TV, maar aangezien Ziggo zwaar achter loopt met hun HD en interactieve aanbod heb ik besloten om alles om te gooien.

Nu dus Tweak R+ aangevraagd (incl interactief, plus en HD TV pakketten) en dan ben ik per saldo 15 euro per maand goedkoper dan mijn huidige setup.

Ik vraag me alleen af hoe soepel het omzetten van mijn internet en telefoon zal gaan. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt met glasvezel. Heb je dan ook dat de oude provider de lijn moet vrijgeven of is het gewoon schakelaar omzetten en het werkt? Volgens mij heb ik al de juiste genexis hangen (Concepts-ICT is is ook al glashart).

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Concepts-ICT ook al glashart is weet ik niet hoe soepel het evt. kan gaan, maar normaal gesproken zou ik niet blind vertrouwen op een 100% soepele overgang. Natuurlijk, technisch mag het allemaal geen naam hebben, maar administratief :X.

edit: Hehe, thanks @chocka :P.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 15-06-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:23:
Als Concepts-ICT ook al glashart is weet ik niet hoe soepel het evt. kan gaan,
Concepts-ICT is van BB-NED, je weet die ook jouw telefoon routert, dus die ligt aardig dichtbij in de buurt van Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

chocka schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:47:
[...]

Concepts-ICT is van BB-NED, je weet die ook jouw telefoon routert, dus die ligt aardig dichtbij in de buurt van Glashart.
ik heb glashart glas liggen en concepts-ict levert daarover internet en telefoon.
Ik kan uit de aanbieders xms, concepts-ict, tweak en solcon kiezen en kies dus nu om alles over te zetten naar tweak. Hoop dat t een beetje snel gaat.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Volgens KPN glasvezel, schijnt het na ruim 2.5 jaar getest te hebben, nu moeten lukken om binnen circa 6 á 7 dagen van glas naar glas te kunnen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yay, vandaag ook het info pakket van Lijbrandt binnen gekregen :). Het bevestigt wat ik al dacht: De pakketten zijn minder aantrekkelijk dan wat Tweak biedt met R+ (vooral qua prijs, meerkosten voor Usenet, etc.).

Dus Lijbrandt wordt het alleen indien het beschikbaar zou komen en Tweak dan nog steeds niets weet over R+ in Almere Stad....

Ik ga sowieso wel naar die info avond in "the lake"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@ chocka thnxz voor die info :) het zou mooi zijn dat het overstappen nu goed gaat.

en natuurlijk feli @ eymey! (kan nog net :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe, thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:36:
Yay, vandaag ook het info pakket van Lijbrandt binnen gekregen :).
Ik ook, en gebeld. Eind september is Lijbrandt pas leverbaar in Almere, zo kreeg ik te verstaan. Elder las ik iets over november. Geen haast dus. Tegen het voorjaar 2011 heb ik -waarschijnlijk- glasvezel, maar van wie? Geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:36
chocka schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:22:
Volgens KPN glasvezel, schijnt het na ruim 2.5 jaar getest te hebben, nu moeten lukken om binnen circa 6 á 7 dagen van glas naar glas te kunnen overstappen.
Een maand geleden konden ze het nog niet. Sterker nog, alleen afzeggen kunnen ze nog niet. Na een maand staat er nog steeds peut op mijn afgezegde verbinding en krijg ik nog facturen. Zolang KPN hun signaal er niet afhaalt kan er niet overstapt worden volgens providers zoals tweak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel apart. Het begint er op te lijken dat het afhankelijk is van waar je in Almere woont voordat Lijbrandt leverbaar is. Want een andere GoT-er (weet niet meer of ik dat hier las of in het Almeernet topic) kreeg dus van Lijbrandt te horen dat ze in juli al gaan beginnen met aansluiten in Almere Haven.

Het wordt nog wel een keer wat :). Ehm correctie: Het IS al wat, maar Glashart blijft bij mij veruit de voorkeur genieten boven KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Heb net via SD te horen gekregen dat de voicemailbox te bereiken is via *21* en niet via *51, ter jullie info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Beste mensen,

Na al de negatieve geluiden hier ook een positief geluid: Tweak kon mij niet aansluiten vanwege een postcodecheck die niet correct verlopen is. Waarom niet? Omdat iemand de huisnummertoevoeging met 01 niet dusdanig in de computer had gezet als 01 maar als I Oftewel een hoofdletter i. |:( Welke prutser dit geweest is geen idee maar er zijn bij Tweak te veel mensen mee bezig geweest.

Na het bellen met een KPN klantenservice voor Glasvezel kwam dit er in 3 minuten uitrollen. Geen wonder dat Tweak dit niet voor elkaar kreeg. Je verwacht 't niet!

Vanaf nu is Tweak weer bezig om mij aan te sluiten op de manier zoals het hoort.

Dank aan het Webcare Team, ondanks dat ze ook niets konden betekenen.
Dank aan @Flooris die ik telefonetisch heb benaderd om dit door te geven.

PS: Als @Flooris zegt dat 93% van de nieuwe aanvragen niet in 1 keer goed gaan door KPN dan vraag ik me werkelijk af wat voor partij KPN dan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een regelrechte pruts partij, maar daar zal ik vast niet de enige in zijn.

Op het gebied van mobiel heb ik (los van hun arrogantie en geldklopperij) trouwens in technisch opzicht (en ook die paar keer dat ik klantcontact met ze nodig had) erg weinig te klagen.

Maar glasvezel/dsl... pfffff...... Volgens mij is het nog nieteens onwil maar gewoon de logheid die maakt dat KPN op wholesale gebied er een potje van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
@Tweak
Hoi zou jij mij kunnen vertellen of jullie ook in leiden in het XMS gebied gaan leveren
Aangezien beide op het Reggefiber netwerk zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
rjn27 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:50:
@Tweak
Hoi zou jij mij kunnen vertellen of jullie ook in leiden in het XMS gebied gaan leveren
Aangezien beide op het Reggefiber netwerk zitten
Wat zei de postcode check/Helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:04:
Volgens mij is het nog niet eens onwil maar gewoon de logheid die maakt dat KPN op wholesale gebied er een potje van maakt.
Het grote nadeel bij KPN is dat het bedrijf in hokjes is ingedeeld en de mensen die werken op dezelfde manier handelen, althans op de eerste lijn. Oftewel bvb je belt over een fout factuur na een opzegging die je hebt gestorneerd, dan gaat het helemaal fout. Want hokje factuur weet niets van storno of opzegging, voor opzegging heb je een ander hokje nodig en voor het storneren ook weer. Verschillende systemen en geen onderlinge communicatie. Zo ben ik nu alweer vijf maanden bezig om van mijn ADSL abonnement af te komen. Ik zal je de details besparen, maar mogelijk is er deze maand eindelijk licht aan het einde van de KPN tunnel. En dan is het inderdaad zoals Eymie eigenlijk gewoon een norm pruts bedrijf.

Overigens begrijp ik het goed dat Floor-is intussen alweer terug is van vakantie?

[ Voor 4% gewijzigd door chocka op 16-06-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Jep, en vandaag is hij (met anderen op de helpdesk) 1,5 uren bezig geweest om onderandere mijn probleem op te lossen. Gelukkig kon ik hem blij maken met mijn nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik heb ontdekt dat ik gisterenavond "Uitzending gemist" heb, althans als hetgeen wat ik zag het is. Ik kom nu al wel verder dan alleen het zoekbalkje, heb nu ook de keuze uit zoeken op dag; zender of omroep. Maar het aantal uitzendingen gemist die ik kan terugkijken blijven vooralsnog beperkt. Overigens merk je dan pas hoe traag die Motorola 1910 pas echt is, want de GUI is dermate triest dat alles wordt afgekapt met "..." en krijg je rechts in beeld te zien welk programma het volledig is met datumvermelding. En als je pijltje naar beneden blijft doen, staat je beeld al op pagina drie terwijl de informatie nog bezig is met het weergeven van de programma informatie van pagina 1; 2 .....

Vooralsnog krijg ik alleen NL1; 2 en 3 en zo te zien alleen een beetje van de afgelopen twee dagen.

Zoals veel programma's toch met enige regelmaat hun GUI aanpassen, waarom is dat dan niet mogelijk voor de IPTV box van KPN?

Vooalsnog rampzalig te noemen en niet iets om vrolijk van te worden.
sypie schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:20:
Jep, en vandaag is hij (met anderen op de helpdesk) 1,5 uren bezig geweest om onderandere mijn probleem op te lossen. Gelukkig kon ik hem blij maken met mijn nieuws.
Tjee, het mag wat kosten bij Tweak, als iemand als Floor-is 1.5 uur op de SD zit voor problemen _/-\o_ :9~

[ Voor 16% gewijzigd door chocka op 16-06-2010 18:40 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.