Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)
HOe staat het met de ontwikkeling en snelheden van de 6 WiFi Antennes (A en BGN) laatste wat ik las in de forums is dat er door Netgear een 'tweak' in de drivers wordt gebruikt waar ze niet direct achter waren, hierdoor was in de OpenWTR en DDwrt een zeer slecthe wifi performance.dmitry schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:18:
[...]
Ik heb WNDR3700 en die werkt prima met VLANs (OpenWRT firmware).
Verder zijn ik en anderen wellicht wel ge-intereseerd met exact de versie firmware die je erin geflashed hebt, eventueel filename
Heb en of Doe je ook nog iets met de Telefoon lijn (EB achter de WNDR3700 ?)
Groetjes Tukker Tom
[ Voor 5% gewijzigd door onedutch op 03-06-2010 22:52 ]
Ik heb de laatste trunk-versie zelf gebouwd en die werkt aanmerkelijk beter met wifi dan de officiele firmware images (Backfire). 5GHz gebruik ik niet; bij 2.4GHz de max. snelheid is ~5MB/s.onedutch schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:52:
[...]
HOe staat het met de ontwikkeling en snelheden van de 6 WiFi Antennes (A en BGN) laatste wat ik las in de forums is dat er door Netgear een 'tweak' in de drivers wordt gebruikt waar ze niet direct achter waren, hierdoor was in de OpenWTR en DDwrt een zeer slecthe wifi performance.
Verder zijn ik en anderen wellicht wel ge-intereseerd met exact de versie firmware die je erin geflashed hebt, eventueel filename
Heb en of Doe je ook nog iets met de Telefoon lijn (EB achter de WNDR3700 ?)
Groetjes Tukker Tom
Voor de telefoon lijn heb ik een Linksys SPA2102 die als een PPPoE router direct aan VLAN7 aangesloten is (via bridge wan.7/lan.7).
Indien ik via het Tweaknetwerk met behulp van outlook express een mailje op wil halen van de tweak server met een .doc (of .xls) attachment dan kan ik de mail niet downloaden, Outlook eindigd met de foutmelding 0x800CCC19. Andere attachments zoals zip of jpg geven geen probleem.
Sluit ik mijn PC aan op mijn oude provider heb ik geen probleemen.
Ik heb geprobeerd om met via telnet aan de naar de mailserver te connecten, dit lukt, vervolgens met het "RETR" commando de mail te downloaden. Op het moment dat de mail wordt gedownload stopt het midden in de attachment. Gevolg is dus dat outlook express nooit het einde van de mail krijgt en derhalve bovengenoemde foutmelding aangeeft.
Ik ben nog ff verder gaan kijken. Ik heb gekeken wat er binnen zou moeten komen nadat de E-mail stopt. Het blijkt de string "QAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD" te zijn. Deze string heb ik "gegogeled", dit leverde de een zoekresultaat op als deze:
http://webmail.raad.tartu...12/Subject/article-5.html
Ik heb vervolgens op deze link geklikt en wat blijkt. Onder in IE statusregel blijft
Waiting for
http://webmail.raad.tartu...12/Subject/article-5.html hangen. Deze link heb ik natuurlijk ook met dezelfde PC op mijn oude provider uitgeprobeerd, met als resultaat dat deze daar wel "Done" aangeeft.
Bovenstaande bevestigd dat er op mijn lijn ergens wordt gefilterd.
Ik zag trouwens soortgelijke berichten bij andere providers, echter nooit een oplossing.
Hopelijk leest Tweak bovenstaande ook en krijg ik wat meer aandacht.
Jammer dat er is geen SSL/TLS beveliging bij smtp/imap protocollen - dat maakt deze diensten helaas onbruikbaar.
Waar haal je de mail vandaan? En heb je al geprobeerd Outlook Express te vervangen voor Outlook bijvoorbeeld?
Ik heb zelfs een kale xp installatie uitgevoerd, zonder Virusscanners. Outlook heb ik niet uitgeprobeerd wel windows mail. Daarna kwam ik erachter dat het zelfs met "Telnet" fout gaat.Dwazer schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:00:
[...]
Waar haal je de mail vandaan? En heb je al geprobeerd Outlook Express te vervangen voor Outlook bijvoorbeeld?
Bedenk dat het slechts fout gaat met MS word of exel attachments, zip geen is geen probleem.
Zou het zo zijn dat de filters van Tweak daar roet in het eten gooien op die extensions? Kan me voorstellen dat daar een filter op is gezet i.v.m. het verspreiden van eventuele virussen. Maar dat deze geheel niet doorkomen, is niet de bedoeling...Hans_18T schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:23:
[...]
Ik heb zelfs een kale xp installatie uitgevoerd, zonder Virusscanners. Outlook heb ik niet uitgeprobeerd wel windows mail. Daarna kwam ik erachter dat het zelfs met "Telnet" fout gaat.
Bedenk dat het slechts fout gaat met MS word of exel attachments, zip geen is geen probleem.
Heb zelf een account bij een andere "mailprovider" en werk met Outlook 2007: Dat gaat helemaal prima
Zoals aangegeven heb ik vermoedelijk geen probleem met de mailserver, daar ik geen probleem ondervind met mijn oude DSL lijn en de tweak pop/imap server. Het gaat alleen maar fout indien ik gebruik maak van de glasvezel verbinding,Dwazer schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:48:
[...]
Zou het zo zijn dat de filters van Tweak daar roet in het eten gooien op die extensions? Kan me voorstellen dat daar een filter op is gezet i.v.m. het verspreiden van eventuele virussen. Maar dat deze geheel niet doorkomen, is niet de bedoeling...
Heb zelf een account bij een andere "mailprovider" en werk met Outlook 2007: Dat gaat helemaal prima
Bedenk dat http://webmail.raad.tartu...12/Subject/article-5.html niet resulteerd in een "done" maar blijft "hangen".
[ Voor 11% gewijzigd door Hans_18T op 04-06-2010 18:14 ]
Leuk allemaal. Maar wordt het Twitter account ook actief gelezen? Veel mensen (inclusief ikzelf) reageren sneller en makkelijker via Twitter dan via een forum. Ik ben benieuwd hoe snel mijn issue is opgelost (zonder hier het hele verhaal neer te plempen). Flooris weet er van, maar die moest er volgens mij even tussenuit, lekker op vakantie.
Verder kan het op de hoogte houden van een issue nog een stukje actiever. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn en hoe lang zoiets kan gaan duren. Duidelijkheid neemt een boel frustratie weg!
Daar heb ik het overHans_18T schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:57:
[...]
Het gaat alleen maar fout indien ik gebruik maak van de glasvezel verbinding,
Ik ben niet meer van deze tijd, maar volgens mij is Outlook Express dat ook al niet meer. Zonder nu teveel tijd kwijt te zijn om het alsnog voor elkaar te krijgen met OE, is het mss handigere om een andere mailclient te installeren zoals bvb outlook of thunderbird. Daarmee sluit je wel uit of het probleem aan OE heeft gelegen of alsnog ergens anders aan?!
Outlook is inderdaad niet meer van deze tijd en ik zou je gelijk geven als het met telnet goed ging, of indien de genoemde weblink ( http://webmail.raad.tartu...12/Subject/article-5.html ) ook geen problemen gaven.chocka schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 07:40:
@Hans_18T
Ik ben niet meer van deze tijd, maar volgens mij is Outlook Express dat ook al niet meer. Zonder nu teveel tijd kwijt te zijn om het alsnog voor elkaar te krijgen met OE, is het mss handigere om een andere mailclient te installeren zoals bvb outlook of thunderbird. Daarmee sluit je wel uit of het probleem aan OE heeft gelegen of alsnog ergens anders aan?!
Het zit hem trouwens niet in de extensie "naam" e.g een .doc file gerenamed naar .txt werkt ook niet.
Ik neem aan als jullie op de genoemde linkjes klikken geen problemen hebben toch? (dat is namelijk een "mime" mailtje met attached een MS word document.
Dit probleem is trouwens niet uniek zie XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt maar je zou kunnen proberen of het met een ander modem als de Experiabox wel werkt, ik ga er vanuit dat er verder niet iets van scans uitgevoerd worden bij Tweak/KPN zelf.
[ Voor 36% gewijzigd door IceM op 05-06-2010 09:54 ]
...
Helaas heb ik geen ander modem, ik heb ook een 30/30 verbinding en de TG789vn FW 8.3.H.4 Helaas kan je op de experiabox de firewall niet uitzetten.IceM schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 09:48:
@Hans_18T: Zowel met chrome als met ie8 kan ik de pagina gewoon bekijken en wordt hij in 1 keer helemaal geladen. Gaat om een tweak 30/30 verbinding met de experiabox van KPN als modem/router.
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt maar je zou kunnen proberen of het met een ander modem als de Experiabox wel werkt, ik ga er vanuit dat er verder niet iets van scans uitgevoerd worden bij Tweak/KPN zelf.
Een harde reset (knopje aan de zijkant indrukken tot je een klik hoort) zou je nog kunnen proberen ...Hans_18T schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:06:
[...]
Helaas heb ik geen ander modem, ik heb ook een 30/30 verbinding en de TG789vn FW 8.3.H.4 Helaas kan je op de experiabox de firewall niet uitzetten.
...
Ik ken die truuk maar ik ben dan bang dat ik dan misschien vanavond geen TV meer kan kijken als het fout gaat, e.g. geen fallback.IceM schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:09:
[...]
Een harde reset (knopje aan de zijkant indrukken tot je een klik hoort) zou je nog kunnen proberen ...

Via (secure) webmail moet het kunnen lukken de mail wel op te halen omdat dan die hele reeks ook netjes in iets anders gecodeerd over de lijn gaat maar volgens mij was er nog steeds niet echt een definitieve oplossing.
edit: denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..." dus
[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 05-06-2010 14:39 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
@eymey: Bedankt voor de link, Ja het probleem zoals vermeld in de link, "past" 100%. Ik heb net een mailtje gedicht naar onze Tweak vrienden en tevens verzocht of ze de Genexis kunnen laten vervangen. Zal wel een paar dagen duren, maar ik heb er een goed gevoel bij dat dit het probleem is.eymey schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:28:
@Hans_18T: Ik herken dit probleem uit een discussie in het XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII topic. Daar kwam het er op neer (geloof ik) dat het aan een bug ligt in hele series Genexis modules. En dat het dus echt IN de Genexis fout gaat![]()
edit: denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..." dus
Bedankt zover, ik zal jullie de resultaten laten weten.
Ik zou zeggen: maak nog niet al te veel haast met het opzeggen, misschien gebeurt er in de komende weken nog wel iets verrassends
[/quote]
Is hierover al wat bekent?
Dit wordt ons al een paar weken voorgehouden
Zou nou toch wel graag willen horen wat er gaat gebeuren en vooral waarom we niet moeten gaan opzeggen
Wat zou die verrassing gaan worden????????????????????????????
Dat is wel een heel goed punt, het staat bij ons intern ook op de wenslijst. Hopen dat de technische afdeling daar binnen afzienbare tijd aan toe kan komen.dmitry schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:45:
En verder aan de Tweak mailservers onderwerp
Jammer dat er is geen SSL/TLS beveliging bij smtp/imap protocollen - dat maakt deze diensten helaas onbruikbaar.
Daar heb je groot gelijk in. Volgens mij zou het een boel frustratie kunnen schelen als er bij elke handeling van ons uit netjes een mailtje de deur uit ging. We hebben hier onlangs intern over gesproken en zijn tot de conclusie gekomen dat we dat eigenlijk zsm op moeten pakken. We willen binnen een paar weken een module hebben draaien die het vanuit ons interne ticketsysteem heel makkelijk maakt klanten van een update te voorzien.sypie schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:16:
[...]
Verder kan het op de hoogte houden van een issue nog een stukje actiever. Klanten willen weten waar ze aan toe zijn en hoe lang zoiets kan gaan duren. Duidelijkheid neemt een boel frustratie weg!
Dat is nieuw voor ons, maar klinkt wel als een heel plausibel probleem. Zal het gelijk even aankaarten bij onze technische dienst.chocka schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 09:01:
Is er al iemand via *51 hun voicemail hebben ingesteld op de Tweak lijn? Heb het zojuist geprobeerd, maar om nu te spreken dat deze zo gebruikersvriendelijk is, kan ik niet zeggen. *51 en dan krijg ik een Engels sprekende dame die met tussenpozen van stilte alleen zegt mailbox en password???
Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)
Verder is het idd jammer dat er niet gewoon een Nederlands voicemail menu is. Maar goed, dat is bij mijn huidige VOIP provider niet anders. Blijkbaar is het alleen voorbehouden aan de echt grote telco's om een Nederlands ingesproken IVR systeem te hebben
De eerste keer kreeg ik iemand aan de lijn die het af deed met "Ja ze zijn de snelheden gefaseerd aan het invoeren, uw verbinding komt vanzelf aan de beurt". Meneer was ook niet voor rede vatbaar toen ik vertelde dat mij snelheid duidelijk al was aangepast omdat ik voorheen niet boven de 3mbit kwam en nu al 15mbit haal.
Bij het tweede telefoontje kreeg ik in de eerste instantie hetzelfde te horen, maar deze man was wel voor rede vatbaar en begreep dat 15mbit al meer dan de 10% downloadsnelheid was en dat de aanpassing dus al doorgevoerd moest zijn. Ik zou dan ook 30mbit upload zou moeten halen. Hij heeft er voor mij vervolgens een "case" van gemaakt maar daar heb ik niets meer van gehoord. En aan m'n upload snelheid is ook nog niets veranderd.
Daarnaast heb ik begrepen dat (al voor mijn bestelling in maart toegezegde) reverse DNS ook nog steeds niet instelbaar is.
EDIT (reactie in dit bericht geplaats om het nog even bij elkaar te houden):
@Eymey: Ik begrijp je redenatie! Maar speedtest.net is in tegenstelling tot bijvoorbeeld speedtest.nl toch al een stuk betrouwbaarder. Mijn resultaten zijn daar al ruim een maand op elk moment van de dag zeer stabiel.

En ik heb m'n upload snelheid al op zooo veel verschillende manieren getest. Ik heb hier maar enkele voorbeelden genoemd.
En ander, naar mijn mening heel betrouwbaar, voorbeeld is dat mijn broertje, die ook Glas 30 heeft. Zonder problemen een bestand van 1GB met 3,14MB/sec naar mijn FTP-server upload. Maar als hij die vervolgens via FTP of via HTTP (van m'n webserver) weer wilt download, blijft het hangen op 1,4-1,5MB/sec. Dit terwijl hij bij dezelfde actie bij andere Glas30 gebruiker, in beide richtingen gewoon ~ 3MB/sec haalt.
[ Voor 29% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 07-06-2010 13:21 ]
https://www.avl.nl/
1: Speedtest.net is absoluut NIET betrouwbaar. Al die speedtests zijn nog niet berekend op de hoge upload snelheden van nu.
2: Usenet uploaden is al helemaaaaaaaal niet representatief omdat je wel een deftige upload server moet hebben die ook nog snel genoeg je articles ack't voordat ie weer verder kan pompen. Lees: erg afhankelijk van overhead.
Hier is de upload snelheid bij 'peers' die het aan kunnen (zoals andere fiber klanten of een eigen hosted boxje ergens) gewoon dik in orde.
@Jimp: Ik denk dat je analyse correct is
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 07-06-2010 12:00 ]
Dit zijn inderdaad de issues, je kunt het ook omdraaien:Jimp schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:49:
Het probleem met zo'n Nederlands gesproken menu is dat het vrij tijdrovend is om in te spreken, of vrij duur om aan te schaffen. In dat eerste geval moet je maar hopen dat de persoon die het in heeft gesproken nog beschikbaar is op het moment dat er een update is, en in het laatste geval moet je maar hopen dat niet elke andere provider straks dezelfde stem gebruikt.
Hoeveel ben je als klant bereid te betalen voor een Nederlandse voice mail?
Ik persoonlijk wil het liefst dat alles gewoon werkt en een Nederlandse voicemail zie ik dan snel als een "luxe".
@Deathflower: Dan is het idd wel een vreemd probleem. Maar eens afwachten wat ze er bij Tweak van zeggen dan
Mijn issue is ook niet de taal, maar gewoon dat ik na *51 alleen te horen krijg "voicemail" en "password" met enige tussenpozen. Maar verder er niets mee kan, zodoende de vraag of ewr iemand is die al wel zijn/haar voicemail heeft weten in te stellen?joop99 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:56:
[...]
Dit zijn inderdaad de issues, je kunt het ook omdraaien:
Hoeveel ben je als klant bereid te betalen voor een Nederlandse voice mail?
Ik persoonlijk wil het liefst dat alles gewoon werkt en een Nederlandse voicemail zie ik dan snel als een "luxe".
Hier idem dito. Vanaf 21 mei heb ik een ander IP toegewezen gekregen, het eerdere IP gaf een prachtige synchrone upload, en vanaf die 21e mei is dus de upload om te huilen. Het is slechts een dag of twee - drie in orde geweest. En ik heb het ook nog getest met WSFTP Professional om de 100mb.bin naar de webserver te pompen en kwam niet hoger dan een schamele 1100 kb/s.dEATHfLOWEr schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:43:
Zijn hier toevallig meer mensen waarbij "symetirsche" up/download snelheden verre van symetrisch zijn? Ik heb Glas30, maar mijn upload komt naar speedtest.net en naar Usenet toe niet hoger dan 15mbit (download is overigens prima in orde). Ik heb hierover inmiddels 2x naar Tweak gebeld.
De eerste keer kreeg ik iemand aan de lijn die het af deed met "Ja ze zijn de snelheden gefaseerd aan het invoeren, uw verbinding komt vanzelf aan de beurt". Meneer was ook niet voor rede vatbaar toen ik vertelde dat mij snelheid duidelijk al was aangepast omdat ik voorheen niet boven de 3mbit kwam en nu al 15mbit haal.
Bij het tweede telefoontje kreeg ik in de eerste instantie hetzelfde te horen, maar deze man was wel voor rede vatbaar en begreep dat 15mbit al meer dan de 10% downloadsnelheid was en dat de aanpassing dus al doorgevoerd moest zijn. Ik zou dan ook 30mbit upload zou moeten halen. Hij heeft er voor mij vervolgens een "case" van gemaakt maar daar heb ik niets meer van gehoord. En aan m'n upload snelheid is ook nog niets veranderd.
Daarnaast heb ik begrepen dat (al voor mijn bestelling in maart toegezegde) reverse DNS ook nog steeds niet instelbaar is.
EDIT (reactie in dit bericht geplaats om het nog even bij elkaar te houden):
@Eymey: Ik begrijp je redenatie! Maar speedtest.net is in tegenstelling tot bijvoorbeeld speedtest.nl toch al een stuk betrouwbaarder. Mijn resultaten zijn daar al ruim een maand op elk moment van de dag zeer stabiel.
[afbeelding]
En ik heb m'n upload snelheid al op zooo veel verschillende manieren getest. Ik heb hier maar enkele voorbeelden genoemd.
En ander, naar mijn mening heel betrouwbaar, voorbeeld is dat mijn broertje, die ook Glas 30 heeft. Zonder problemen een bestand van 1GB met 3,14MB/sec naar mijn FTP-server upload. Maar als hij die vervolgens via FTP of via HTTP (van m'n webserver) weer wilt download, blijft het hangen op 1,4-1,5MB/sec. Dit terwijl hij bij dezelfde actie bij andere Glas30 gebruiker, in beide richtingen gewoon ~ 3MB/sec haalt.

Zo staat het er nu bij, dus inmiddels een ruime twee weken. En ik maar bellen en dan steeds maar weer hetzelfde antwoord: "Wij wachten nog op een terugkoppeling van KPN. Tja, er zit niets anders op dan nog even geduld te hebben maar ná het weekend zal het rechtgetrokken worden. Ja, het spijt me voor het ongemak maar ik kan helaas niets voor u doen. Maar we zijn er echt druk mee bezig, we hebben al een escalatie naar KNP hierover uitgeschreven..."
Fraai is ook dat ik al vanaf de 'oplever' datum al problemen heb, eerst drie weken zonder internet gezeten door een 'foutje'. Monteur na monteur aan de deur die elke keer weer zich afvroegen wat ze hier deden, toen het internet eenmaal werkte liep het voor een dag of drie als een trein maar dus na die drie dagen (als het er geen twee waren) was de upload een goeie 5 mbit terwijl ik Glas100 besteld heb. En dat duurt dus nu pas twee weken.
Al met al ben ik nu een zeer ruime maand aan het klooien en eerlijk gezegd is het einde nog niet in zicht, ik ben benieuwd wanneer en óf het überhaupt opgelost kan worden. In veel gevallen gaat het prima hoor ik hier en daar maar in mijn geval gaat het steeds maar enorm mis en blijft het mis gaan.
Ik hoop echt voor je dat het snel opgelost wordt maar ik heb een donkerbruin vermoeden.
... Je hébt soms van die dagen ...
Iemand toevallig al een wedstrijd in HD gezien van de NOS? Heeft dit dezelfde verrotte artifacts? Zou een mooie domper zijn voor het WK.
Edit: het gaat dan over de artifacts bij de lijnen op het veld...
[ Voor 6% gewijzigd door IceM op 07-06-2010 23:33 ]
...
Mijn eerste vraag is natuurlijk; Heb je dit probleem al aangekaart bij de helpdesk?Hans_18T schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:44:
Op zich ben ik zeer tevreden met Tweak, e.g. heb geen problemen met de geleverde router daar VPN endpoints en bijvoorbeeld de Xbox gewoon werken. Ik zit edoch met een dom probleempje waarbij de helpdesk niet echt verder komt.
Indien ik via het Tweaknetwerk met behulp van outlook express een mailje op wil halen van de tweak server met een .doc (of .xls) attachment dan kan ik de mail niet downloaden, Outlook eindigd met de foutmelding 0x800CCC19. Andere attachments zoals zip of jpg geven geen probleem.
Ik heb geprobeerd om met via telnet aan de naar de mailserver te connecten, dit lukt, vervolgens met het "RETR" commando de mail te downloaden. Op het moment dat de mail wordt gedownload stopt het midden in de attachment. Gevolg is dus dat outlook express nooit het einde van de mail krijgt en derhalve bovengenoemde foutmelding aangeeft.
Ik ben nog ff verder gaan kijken. Ik heb gekeken wat er binnen zou moeten komen nadat de E-mail stopt. Het blijkt de string "QAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD" te zijn. Deze string heb ik "gegogeled", dit leverde de een zoekresultaat op als deze:
Ik heb vervolgens op deze link geklikt en wat blijkt. Onder in IE statusregel blijft
Waiting for
http://webmail.raad.tartu...12/Subject/article-5.html hangen. Deze link heb ik natuurlijk ook met dezelfde PC op mijn oude provider uitgeprobeerd, met als resultaat dat deze daar wel "Done" aangeeft.
Ik zag trouwens soortgelijke berichten bij andere providers, echter nooit een oplossing.
Verwijderd
Er zit nog al verschil tussen de verschillende test op speedtest.neteymey schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:59:
Pfff.... je upload snelheid hangt van zo veel dingen af, nog erger dan bij download snelheid.
1: Speedtest.net is absoluut NIET betrouwbaar. Al die speedtests zijn nog niet berekend op de hoge upload snelheden van nu.
Voor mij werkt de caiway versie wel goed in de upload terwijl Amsterdam niet verder komt dan 15 Mb upload

http://naaldwijk.speedtest.net/
KPN heeft zins vandaag bij mij de upload verhoogd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 10:43 ]
[ Voor 98% gewijzigd door JustTrying op 08-06-2010 14:22 ]
Uiteraard is dit aangekaart bij de helpdesk, inclusief alle verwijzingen en theorien (ticket geopend ergens eind maart). Afgelopen vrijdag was ik het een beetje zat, en besloot the te posten op tweakers.netTweak schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:02:
[...]
Mijn eerste vraag is natuurlijk; Heb je dit probleem al aangekaart bij de helpdesk?Ze kunnen je aldaar misschien niet direct van een oplossing voorzien, maar zijn wel de ingang naar een verder technisch onderzoek. Zo te zien heb je zelf ook al aardig wat speurwerk verricht, waarvan je de resultaten misschien zo aan de helpdesk kunt aanleveren. Dit versnelt natuurlijk de doorlooptijd. Tip: doe dit even per e-mail in plaats van telefonisch. Op die manier voorkom je dat de helpdesk per ongeluk typfouten maakt in de errorcode's en "strings" die je aangeeft.
Ik had nog een tweede ticket lopen betreffende het soms niet kunnen opnemen van een HD kanaal terwijl je een ander HD kanaal bekijkt. Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt voor morgen ochtend met een KPN monteur (ben er niet zeker van of het om beide tickets gaat).
Met een beetje geluk is morgen de Genexis vervangen. Mocht het probleem zijn opgelost ben ik tevens blij voor Tweak waardoor andere klanten sneller kunnen worden geholpen.
Helaas heb ik zelf de oplossing naar de XMS "equivalent" niet kunnen vinden, dit heeft natuurlijk te maken met het feit dat het probleem is ondergebracht onder ........ Glasvezel Ervaringen, een afzonderlijke post was in dit geval handiger. Evengoed ben ik optimistisch.
Morgen weten we meer.
@eymey en @denan en others,Hans_18T schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:44:
Waiting for
Vanmorgen is de KPN monteur geweest en heeft de Genexis vervangen (voor een ouder model, donker grijs). Na de vervanging zie ik geen probleem meer met:
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt
E.g. case closed.
Weet je ook welk type Genexis het betreft?Hans_18T schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:17:
[...]
@eymey en @denan en others,
Vanmorgen is de KPN monteur geweest en heeft de Genexis vervangen (voor een ouder model, donker grijs). Na de vervanging zie ik geen probleem meer met:
http://www.glazenkamp.nl/tmp/testcase_1.txt
E.g. case closed.
![]()
![]()
Tweak vergroot dekkingsgebied glasvezel, introduceert R+ abonnementen
Bekijk de nieuwe abonnementen hier!
En hier: nieuws: Isp Tweak introduceert glasvezelabonnement van 200Mbps
[ Voor 27% gewijzigd door Tweak op 09-06-2010 15:55 ]
De "nieuwe" lijkt hierop http://www.glasvezel.nu/files/images/modem.jpg maar dan zonder de coaxaansluiting.
Verder geen gegevens beschikbaar
En @Tweak:
AAAAAAAAAAARRRRRGGGHHHHH Verdorie
Blij gemaakt met een dode mus dus. Hetzelfde gezeik als met XMSnet: De nieuwe R+ abbo's alleen maar in Almere buiten.

Sorry voor de krachttermen, maar heb ik hier nou op zitten wachten?
Hier baal ik nou ook inderdaad van..... In Almere Stad natuurlijk NIET leverbaar... Wanneer gaan ze nou eens uitbreiden over heel Almere inderdaad
Inderdaad jammer dat de R+ alleen Almere betreft. Vanavond eens kijken of ik een utp kabel naar boven kan brengen voor een tweede box. Want een tweede tv boven is wel een must.
Is daar trouwens al zicht op of de R+ abbo ook binnenkort beschikbaar wordt voor andere postcodes ?
Ik ben benieuwd of Tweak hier enig zicht op heeft. In het Almeernet topic heb ik berichten gezien van mensen die contact hebben gehad met Lijbrandt en dat er over oktober wordt gesproken. Bovendien kan ik bij Lijbrandt al bestellen op postcode 1324. Maar ja, daar heb je niets aan als het niet geleverd kan worden....
[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 09-06-2010 16:33 ]
Wordt dat nog in kleine letters weergegeven of blijven we dit zo aanhouden/verkopen?

Euhm, welke telefoon/tv reservering? Daar heb ik met mijn 30/30 (en anderen met 50/50) zelfs bij KPN al geen last van hoor. Alleen op 100 mbit kan je hier last van krijgen als je Genexis kastje en de fiber niet op gigabit zitten.Dwazer schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:34:
Hoe zit het nu met die mooie voorbeelden van 35/35 terwijl deze waarden nagenoeg niet gehaald kunnen worden i.v.m. de telefoon/tv reservering?
Wordt dat nog in kleine letters weergegeven of blijven we dit zo aanhouden/verkopen?
Het enige wat bij KPN 30/30 of 50/50 vertragend werkt is de overhead door PPP e.d.. Maar bij glashart/R+ krijg je gewoon ook echt die 35/35 of 50/50, straight. Wat nog geen garantie is natuurlijk, aangezien er in het netwerk van de ISP ook best nog een bottleneck / overboeking zal zitten.
Verwijderd
http://www.speedtest.net/result/841853808.png
mmmm, als dit de verrassing is waar floor-is het al weken over heeft dan vind ik het toch erg teleurstellend.Tweak schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:46:
Ter uwer informatie:
Tweak vergroot dekkingsgebied glasvezel, introduceert R+ abonnementen
Bekijk de nieuwe abonnementen hier!
En hier: nieuws: Isp Tweak introduceert glasvezelabonnement van 200Mbps
Ik woon in Almere-stad en heb hier dus helemaal niks aan. (en vele met mij denk ik zo)
Erg jammer dat ze niet met een verrassing komen waar iedereen baad bij heeft
200 mb is wel een verrassing op zich, het snelste internet van Nederland !goldvinger schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:51:
[...]
mmmm, als dit de verrassing is waar floor-is het al weken over heeft dan vind ik het toch erg teleurstellend.![]()
Ik woon in Almere-stad en heb hier dus helemaal niks aan. (en vele met mij denk ik zo)
Erg jammer dat ze niet met een verrassing komen waar iedereen baad bij heeft
Maar inderdaad jammer vwb R+, ook buiten Almere zijn daar gegadigen voor (lees: ik
Ik ga de aanbieders voor mij maar eens vergelijken.
Laten we hopen van nietchocka schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:19:
Of ik moet er helemaal naast zitten?
[ Voor 80% gewijzigd door goldvinger op 09-06-2010 19:59 ]
Externe newsserver kosten 10 euro
2e mediabox 4,95 ( nu nog niet in bezit)
totaal 110 euro (afgerond)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tweak:
50/50 verbinding 57 euro p/m
Telefonie 6 euro per maand (gemiddeld belverbruik)
HD-pakket 9,95 p/m Gratis hd set-top box en zenders in hd.
Eredivisie Live Voetbal 11,95 p/m
SD set-top box 5,95 p/m
-----------------
Totaal 90,85
Alleen geen analoog signaal
Maandelijks opzegbaar
-------------------------------------------------------------
Lijbrandt
50/50 verbinding 59,95 euro p/m
Telefonie 5 euro per maand (onbeperkt bellen)
HD-pakket 5 euro p/m
Eredivisie Live Voetbal 12 euro p/m
----------------------
Totaal 81,95
eenmalig 61,00 voor hdbox
Korting eerste twee maanden glasvezel gratis 2x 59,95= 163,90 (163,90 - 61 = 102,90 :12 mnd= 8,57 per maand)
onbekend kosten 2e box ( zo te zien 1x 89 euro aanschaf)
Herberekend maand kosten:
met 2e sd box :eenmalige kosten 61+ 89= 150 = 13,90: 12 mnd= 1,16
Pakket 81,95
Korting 1,16
Newsserver 10,00 (elders)
-----------------
Totaal 90,79
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Kpn
Zilver pakket
50/50 65 euro (eerste 12 mnd daarna 80 euro)
hd pakket 10 euro
eredivisie live 12,50
gratis plus pakket
2e box 5,95
gratis bellen
newsserver elders 10
---------------------------------------------
totaal 103,45
-----------------------------------------------------------------------------------
Plinq:
Nog duurder dan kpn, laat maar
==============================================
Overzicht:
Tweak: 90,85
Lijbrand 90,79
Kpn 103,45
Voordeel tweak: alles in een ondergebracht, zelf in het verleden goede ervaring, maandelijks opzegbaar
Nadeel Tweak: geen analoog signaal, vindt ik persoonlijk wel handig, zeker voor een radio elders in het huis
Voordeel lijbrand: analoog signaal
Nadeel: aanschaf extra box, newsserver stelt niks voor 512 kb of 25 mb op een 50 mb abo ....., jaarcontract
Voordeel Kpn: euhhh de naam ?
Nadeel: duur en na een jaar ben je de pineut als je niet op let, stijgt je abbonement met 15 euro.
Winnaar dus voor mij Tweak
Dus wat mij betreft Tweak: maak analoog voor elke postcode beschikbaar ( of die van mij 8081 in ieder geval)
en ik stap geheid over. Vooral omdat Upc per 1 juli alg voorw. heeft gewijzigd en ik daar kosteloos en vrolijk wegloop.
Zeker daar dat Tweak ook bij de newsservers goed uit de bus komt.
Tot slot toch een vraag:
Ik neem aan dat bij het 50/50 abbonement je de beschikking krijgt over TweakNews 60 Mb en niet de 20Mb versie ? Want ik lees alleen: met extreem hoge snelheid kunt downloaden.
Maar hoe zal dit dan zitten bij het 100 abbo... of zelfs bij 200 ????
m.a.w.: gebruiken die ook de EB? of zit hier apart VOIP op de genexis?
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Niet helemaal eerlijk,baasandre schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:33:
Huidig Upc 60 mb/ eredivisie/ hd pakket/ extra pakket/ analoog/ onbeperkt bellen
Externe newsserver kosten 10 euro
2e mediabox 4,95 ( nu nog niet in bezit)
totaal 110 euro (afgerond)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tweak:
50/50 verbinding 57 euro p/m
Telefonie 6 euro per maand (gemiddeld belverbruik)
HD-pakket 9,95 p/m Gratis hd set-top box en zenders in hd.
Eredivisie Live Voetbal 11,95 p/m
SD set-top box 5,95 p/m
-----------------
Totaal 90,85
Alleen geen analoog signaal
Maandelijks opzegbaar
-------------------------------------------------------------
Lijbrandt
50/50 verbinding 59,95 euro p/m
Telefonie 5 euro per maand (onbeperkt bellen)
HD-pakket 5 euro p/m
Eredivisie Live Voetbal 12 euro p/m
----------------------
Totaal 81,95
eenmalig 61,00 voor hdbox
Korting eerste twee maanden glasvezel gratis 2x 59,95= 163,90 (163,90 - 61 = 102,90 :12 mnd= 8,57 per maand)
onbekend kosten 2e box ( zo te zien 1x 89 euro aanschaf)
Herberekend maand kosten:
met 2e sd box :eenmalige kosten 61+ 89= 150 = 13,90: 12 mnd= 1,16
Pakket 81,95
Korting 1,16
Newsserver 10,00 (elders)
-----------------
Totaal 90,79
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Kpn
Zilver pakket
hd pakket 10 euro
eredivisie live 12,50
gratis plus pakket
2e box 5,95
gratis bellen
newsserver elders 10
---------------------------------------------
totaal 103,45
-----------------------------------------------------------------------------------
Plinq:
Nog duurder dan kpn, laat maar
==============================================
Overzicht:
Tweak: 90,85
Lijbrand 90,79
Kpn 103,45
Voordeel tweak: alles in een ondergebracht, zelf in het verleden goede ervaring, maandelijks opzegbaar
Nadeel Tweak: geen analoog signaal, vindt ik persoonlijk wel handig, zeker voor een radio elders in het huis
Voordeel lijbrand: analoog signaal
Nadeel: aanschaf extra box, newsserver stelt niks voor 512 kb of 25 mb op een 50 mb abo ....., jaarcontract
Voordeel Kpn: euhhh de naam ?
Nadeel: duur en na een jaar ben je de pineut als je niet op let, stijgt je abbonement met 15 euro.
Winnaar dus voor mij Tweak![]()
Dus wat mij betreft Tweak: maak analoog voor elke postcode beschikbaar ( of die van mij 8081 in ieder geval)
en ik stap geheid over. Vooral omdat Upc per 1 juli alg voorw. heeft gewijzigd en ik daar kosteloos en vrolijk wegloop.
Zeker daar dat Tweak ook bij de newsservers goed uit de bus komt.
Tot slot toch een vraag:
Ik neem aan dat bij het 50/50 abbonement je de beschikking krijgt over TweakNews 60 Mb en niet de 20Mb versie ? Want ik lees alleen: met extreem hoge snelheid kunt downloaden.
Bij upc en lijbrandt heb je een analoog signaal.
Bij tweak helaas niet.
Om een goed vergelijk te maken moet je eigenlijk een analoog abbo nemen bij upc. (€16.80)
Dus eigenlijk komt er nog €16.80 bij het tweak abbo om een goed vergelijk te maken.
Dus een goed vergelijk is:
Tweak: 90,85 + 16.80=107,65
Lijbrand 90,79
Kpn 103,45
Dus ik hoop dat Tweak nog een leuke verrassing in petto heeft.
Anders denk ik er toch over na om in oktober over te gaan op Lijbrandt
Ik krijg een gevoel als blij met een dooie mus, net als de Zyxel die al sinds februari getest wordt.
Eerst maar even wachten tot Floor-is terug is en hopen dat het echte grote nieuws nog komt .
Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.
Bij R+ zal vermoedelijk VOIP op de Genexis gaan (netals bij de andere Regge providers). Ook internet zal op de Genexis komen: Je kan dus iedere router direct via DHCP met de Genexis laten pratenKillerbert schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:34:
Gaan die nieuw abbo's(R+) via dezelfde techniek?
Overigens wel even voor de goede orde voor iedereen: Op het Glashart IPTV netwerk is nog GEEN set top box met harddisk recorder aanwezig. Je zal dus af moeten wachten wat de kwaliteit van het analoge signaal is of tot dvb-c beschikbaar komt en dan kan je daar gewoon vrij zelf apparatuur voor aanschaffen
Helemaal mee eens met wat je stelt, alleen hoeveel gewicht moet je toekennen aan het analoge signaal....Niet helemaal eerlijk. Bij upc en lijbrandt heb je een analoog signaal. Bij tweak helaas niet.
Om een goed vergelijk te maken moet je eigenlijk een analoog abbo nemen bij upc. (€16.80)
Dus eigenlijk komt er nog €16.80 bij het tweak abbo om een goed vergelijk te maken.
Dus een goed vergelijk is:
Tweak: 90,85 + 16.80=107,65
Lijbrand 90,79
Kpn 103,45
Dus ik hoop dat Tweak nog een leuke verrassing in petto heeft. Anders denk ik er toch over na om in oktober over te gaan op Lijbrandt
Ik vindt het wel handig vanwege een snelle teletekst, boven radio of analoog tv (komt 2e box in de slaapkamer).
Ipv upc analoog, zou ik dan kiezen voor digitenne... 8,50 ook handig voor een tv buiten ...
Maar ik hoop van ganser harte dat Tweak nog komt met het analoge signaal voor eenieder.... het liefst voor 1 juli, en voor die 2 euro... gewoon tweak dan....
@T eymey:
Overigens wel even voor de goede orde voor iedereen: Op het Glashart IPTV netwerk is nog GEEN set top box met harddisk recorder aanwezig. Je zal dus af moeten wachten wat de kwaliteit van het analoge signaal is of tot dvb-c beschikbaar komt en dan kan je daar gewoon vrij zelf apparatuur voor aanschaffen
'
Ps iemand die weet hoe het zit met de newsservers zie:
Tot slot toch een vraag:
Nog een aanpassing, Zilver pakket wordt togenblik voor het eerste jaar aangeboden met één HardDisk STB voor 55 euro per maand, daarna alsnog 80 euro per maand. Dus 103.45, wordt in het eerste jaar 93.45!baasandre schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:33:
Kpn
Zilver pakket
Maar al met al maakt na mijn idee allemaal geen zak uit! Want XMS; Glashart of Tweak R+ zijn alle vooralsnog alleen te verkrijgen in Almere Buiten, dus zolang er geen uitrol naar de rest van Almere plaats vind, is er vooralsnog nog geen enkele verrassing. En vermoed ik dat Lijbrandt, indien ook via Glashart werkt, niet verder komt dan die paar POP stations in Almere Buiten. Waarbij zelfs inwoners van de Molenbuurt; ook Almere Buiten; ook niet eens gebruik kunnen maken van glasvezel wegens de beroerde POP opstelling van Glashart aldaar in Almere Buiten. Correct me if I'm wrong
[ Voor 42% gewijzigd door chocka op 09-06-2010 22:18 ]
Zou een optie kunnen zijn.baasandre schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:00:
[...]
Helemaal mee eens met wat je stelt, alleen hoeveel gewicht moet je toekennen aan het analoge signaal....
Ik vindt het wel handig vanwege een snelle teletekst, boven radio of analoog tv (komt 2e box in de slaapkamer).
Ipv upc analoog, zou ik dan kiezen voor digitenne... 8,50 ook handig voor een tv buiten ...
Maar ik hoop van ganser harte dat Tweak nog komt met het analoge signaal voor eenieder.... het liefst voor 1 juli, en voor die 2 euro... gewoon tweak dan....
Maar in mijn situatie heb ik 3 televisies boven. ( twee televisies op de slaapkamer van mijn kinderen en 1 op onze slaapkamer) En zo kan ik nog wel een paar gezinnen.
Na mijn weten kan je bij digitene maar twee televisies kwijt op één abbo.
In mijn situatie (en bij vele andere) zou je dus weer twee abbo's op digitenne moeten nemen. En dat is weer duurder dan het analoog signaal van upc.
Zo moet iedereen voor zich zelf gaan bekijken wat het goedkoopst is. In mijn situatie is dat nu tweak met een analoge abbo bij upc.
Maar daarom is Lijbrandt ook zo interessant voor mij (en ook voor vele anderen wat ik zo om mij heen hoor).
Ik hoop dan ook dat tweak nog met iets leuks komt om deze beslissing een stuk moeilijker voor mij te maken.
Want eerlijk is eerlijk, mijn ervaring tot nu toe met tweak is heel positief.
Maar nu Lijbrandt in oktober op de markt komt met heel aantrekkelijke abbo's wordt het voor mij zeker interessant om in deze huidige situatie naar Lijbrandt te kijken.
Het worden dus interessante maanden want ik verwacht nog dat tweak iets interessants gaan doen.
We zullen zien
edit
Dit staat op de site van kpn.
Er kunnen dus drie televisies op één abbo, maar voor televisie twee en drie moet je een box huren van €4,-/st
Zie hier onder:
Meerdere tv's aansluiten?
Meerdere tv's aansluiten?
De eerste digitale ontvanger die je nodig hebt om het tv signaal naar je tv sturen krijg je gratis in bruikleen (normale prijs: € 90,-). Op één abonnement van Digitenne kun je maximaal drie tv's aansluiten. Wel heb je per tv een digitale ontvanger nodig. De 2e en/of 3e ontvanger kun je huren voor € 4,- per maand of kopen. Tijdens je bestelling kun je aangeven hoeveel digitale ontvangers je wilt bestellen.
[ Voor 15% gewijzigd door goldvinger op 09-06-2010 22:20 ]
maandelijks opzegbaar ( maar goed dan het probleem tussen glasaanbieders overstappen)
@t Chocka: postcode afhankelijk:
http://www.kpn.com/glasvezel/pakketten.htm
Almere 55 euro
Elburg 65 euro
edit @t Chocka: Correct me if I'm wrong ... zou niet durfen
[ Voor 11% gewijzigd door baasandre op 09-06-2010 22:26 ]
Geachte klant,
U heeft onlangs contact met ons gehad en aangegeven dat u een probleem met de voicemail heeft. Kunt u aangeven om welk telefoonnummer dit gaat.
Wij zijn tevens benieuwd of u een foutmelding ontvangt omtrent de voicemail.
Kunt u daarnaast de volgende vragenlijst invullen en terugmailen:
1. Heb je een kiestoon?
Ja
Nee
2. Kun je bellen onnet/offnet?
Ja
Nee
3. Kun je gebeld worden onnet/offnet
Ja
Nee
4. Brand het voip lampje op het modem?
Ja
Nee
5. Staan de instellingen in het modem goed?
Ja
Nee
6. Loopt er een nummerportering?
Ja
Nee
7. Staat hij active op zip 1 en zip 2 (voice poortjes)?
Ja
Nee
8. Wat voor toestel hangt eraan?
9. Kun je er een ander toestel aanhangen?
Ja
Nee
Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
uw helpdesk
Beste Tweak, als jullie het niet snappen, zeg dat dan. Maar dergelijke berichten neem ik al niet meer moeite om te beantwoorden.
5. Staan de instellingen in het modem goed?
En hoe denken jullie dat ik die moet gaan controleren met EB ala KPN???
En alle overige vragen zijn slap gezegd, van eveneens weinig of geen inhoud. Alleen vragen om welk telefoonnummer het al gaat? Laat dat nu juist het nummer zijn wat jullie mij zelf hebben toegewezen. DING DONG. OK! Jullie zijn een kleine club, maar dan toch.......
Of heb je dit liever op de DM?! Zie DM
Sorry hoor, maar dit is wel het minste wat ik had verwacht als oplossing voor het probleem.
[ Voor 27% gewijzigd door chocka op 10-06-2010 07:25 ]
pwndchocka schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:39:
[...]
U heeft onlangs contact met ons gehad en aangegeven dat u een probleem met de voicemail heeft. Kunt u aangeven om welk telefoonnummer dit gaat.
[...]

Dit was een serieus bedoelde reply op een melding gedaan door jou?

hier sluit ik mij bij aanchocka schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:39:
[.......]
Sorry hoor, maar dit is wel het minste wat ik had verwacht als oplossing voor het probleem.
tweak moet zelf ook eens wat onderzoek doen voordat ze "vragen" gaan stellen.
niet echt "professioneel"

Toch respect voor tweak!
ik heb nog steeds geen telefonie via de EB (na 2maand+)

>> zal vermoedelijk VOIP op de Genexis gaan<<eymey schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:43:
[...]
Bij R+ zal vermoedelijk VOIP op de Genexis gaan (netals bij de andere Regge providers). Ook internet zal op de Genexis komen: Je kan dus iedere router direct via DHCP met de Genexis laten praten.
dat zie ik graag bevestigd door tweak. Het zou mooi zijn dat de EB niet meer nodig zal zijn.
is dat tevens mogelijk voor het kpn netwerk? (m.a.w. is die genexis te vervangen door een genexis + voip zodat de EB kan vervallen?)
Alles op de Genexis gesplitst hoort bij Glashart.
Goed werk Tweak!!
Het enige wat nog niet werkt is toegang krijgen tot mijn eigen tweak webstek..iemand die daar wel ingeslaagd is?
De R+ abonnementen worden geleverd met enkel een glasvezelmodem (Genexis kastje). Deze bevat poortjes voor COAX, VoIP en Ethernet.Killerbert schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:34:
Gaan die nieuw abbo's(R+) via dezelfde techniek?
Beste heer / mevrouw,
U hoeft alleen glasvezel tot in uw woning aanwezig te hebben voor het gebruik van Tweak Fiber.
Er is tevens nog geen duidelijkheid over de verspreiding van deze abonnementsvormen over andere postcodes
buiten de regio Almere maar dit zal op de snelle termijn worden verandert.
Wat betreft Usenet wordt de hoogste haalbare snelheid de snelheid van uw abonnementsvorm bedoelt, dus wanneer
u een abonnement van 100Mbit heeft, dan haalt u zowel in uw upload als in uw download met Usenet deze snelheid.
Met vriendelijke groet,
L......
Uw servicedesk
Vandaag belt Glashart mij terug, als ze tenminste doen wat ze beloven. Daarna kan ik Tweak weer op de hoogte stellen.
Wat mij zeer teleurstelt is dat men bij Tweak liever bij de koffiemachine blijft staan in plaats van tegen mij zegt: wij gaan contact opnemen met Glashart/KPN en we fixen het voor u. Nee, de eindgebruiker mag deze processen zelf doorlopen.
Al met al heb ik Tweak nog één week de tijd gegeven om te ageren. Doet men in deze laatste week ook weer niets, en valt er weer een radiostilte, dan vorder ik mijn €90 terug (administratiekosten en borg) en zoeken ze maar iemand anders, en ik ook.
En richting Tweak wil ik zeggen: leuk dat jullie een Twitter account hebben, maar dat is slechts éénrichtingverkeer. Leuk dat jullie koffie lekker vinden maar laat dat niet naar de eindgebruiker blijken. Leuk dat jullie willen groeien, maar doe daar ook wat aan. Leuk dat mensen een keer weg zijn, dagje vrij of wat dan ook (moet kunnen), maar zorg er dan wel voor dat zaken doorgaan en niet in eens op een dood spoor liggen.
De 'uitvraaglijst' is een essentieel onderdeel van vrijwel elke storingsbehandeling en onze helpdeskers worden verwacht de stappen van de uitvraaglijst te hebben gecheckt. Zo niet, dan zal dit de doorlooptijd van een storingsbehandeling kunnen vertragen. Het is namelijk zo dat een groot aantal storingen niet altijd direct door een helpdesker opgelost kan worden en dan wordt dit doorgezet naar een andere afdeling. Het is dan van belang om zo veel mogelijk (standaard) informatie te verzamelen om de aangegeven storingsmelding zorgvuldig over te kunnen dragen.
Ik zou je vriendelijk willen vragen de gevraagde informatie gewoon aan te geven bij de helpdesk. Dan gaan zij er alles aan doen om de storing zo snel mogelijk te verhelpen.
Met vriendelijke groeten,
Martin
Tweak Webcare
Sypie, bedankt voor je feedback! Nemen we zeker serieus.sypie schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:43:
Na 2 weken radiostilte van Tweak contact gehad met de serviceafdeling van deze aanbieder, gebabbeld met mevr. Leia (aardige medewerkster, niks mis mee). Werd alleen het bos in gestuurd zowel naar de KPN als naar Glashart. Het schijnt dat ik met mijn glasvezeltouwtje nog niet aangesloten ben terwijl die tot in mijn woonkamer loopt, en afgemonteerd is.
Vandaag belt Glashart mij terug, als ze tenminste doen wat ze beloven. Daarna kan ik Tweak weer op de hoogte stellen.
Wat mij zeer teleurstelt is dat men bij Tweak liever bij de koffiemachine blijft staan in plaats van tegen mij zegt: wij gaan contact opnemen met Glashart/KPN en we fixen het voor u. Nee, de eindgebruiker mag deze processen zelf doorlopen.
Al met al heb ik Tweak nog één week de tijd gegeven om te ageren. Doet men in deze laatste week ook weer niets, en valt er weer een radiostilte, dan vorder ik mijn €90 terug (administratiekosten en borg) en zoeken ze maar iemand anders, en ik ook.
En richting Tweak wil ik zeggen: leuk dat jullie een Twitter account hebben, maar dat is slechts éénrichtingverkeer. Leuk dat jullie koffie lekker vinden maar laat dat niet naar de eindgebruiker blijken. Leuk dat jullie willen groeien, maar doe daar ook wat aan. Leuk dat mensen een keer weg zijn, dagje vrij of wat dan ook (moet kunnen), maar zorg er dan wel voor dat zaken doorgaan en niet in eens op een dood spoor liggen.
Kun je misschien in een PM even je klantnummer of iets dergelijks doorgeven? Dan kunnen we eens checken hoe dingen er voor staat en waar het een en ander eventueel blijft hangen...
Maar dit is mijn klantnummer: TK10042685
(ik kon de PM functie niet vinden, zal mijn fout zijn)
Mezelf maar even quoten ... meer mensen deze ervaringen en een evt oplossing hiervoor? Met het WK nieuws op de NOS dezelfde ervaringen maar de opnames die ze daar lieten zien waren volgens mij SD opnames van een andere zender.IceM schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:16:
Ik ben op dit moment RTL7 aan het kijken en ik erger me kapot aan alle interlacing artifects bij de (HD) uitzendingen van voetbal. Ik heb zowel 720P als 1080i geprobeerd, IFC (het "100hz" verhaal op mijn plasma) aan/uit gezet en software van de STB verwijderd maar de artifects blijven. Ik weet niet of het aan RTL7 zelf ligt of bij KPN maar als ik de resultaten die ik met google bekijk dan lijkt KPN het signaal nogal te verprutsen. Bij de normale SD uitzending zijn deze artifacts er overigens ook.
Iemand toevallig al een wedstrijd in HD gezien van de NOS? Heeft dit dezelfde verrotte artifacts? Zou een mooie domper zijn voor het WK.
Edit: het gaat dan over de artifacts bij de lijnen op het veld...
...
Nou ja aagesloten, nog altijd heb ik geen werkende TV, telefoon en Internet.
Ik kreeg op mijn browser te zien, dat ik niet bekend was in hun systemen, ik dacht dat is maar een kleinigheidje.
2x is er een monteur geweest, vorige week kregen ze alleen mijn TV werkend.
Gisteren echter, was het alweer afgelopen met de TV.( het Broadband lampje en TV lampje blijven groen knipperen op de modem).
Hepldesk gebeld, ze zouden het doorgeven aan de Technische Dienst.
Hoe lang gaat dat weer duren, belt er over een paar weken weer een monteur, die dan een afspraak maakt, weer wat weken later?
Laatst had ik vrij gepakt voor een afspraak met een monteur, wordt ik gebeld vlak voor de afspraak dat ze 2 weken later komen. en bedankt...
Ik heb veel geduld, maar na 2 maanden begint het toch op te raken.
Helemaal duidelijk, maar dat had gekund tijdens het telefoongesprek toen ik melding maakte dat *51 voicemail instellingen niet werkte. Kijk, aangezien Tweak een kleine club is, kan ik toch verwachten dat ze ook sneller kunnen schakelen dan een logge bureaucratische organisatie zoals KPN. Maar nee hoor, het ziet er zelfs naar uit dat jullie de "onbegrijpelijke" vragenlijst van KPN gebruiken. Maar zoals gevraagd heb ik de vragenlijst maar geretourneerd, dus wacht wel weer af.Tweak schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:59:
Beste Chocka,
De 'uitvraaglijst' is een essentieel onderdeel van vrijwel elke storingsbehandeling en onze helpdeskers worden verwacht de stappen van de uitvraaglijst te hebben gecheckt. Zo niet, dan zal dit de doorlooptijd van een storingsbehandeling kunnen vertragen. Het is namelijk zo dat een groot aantal storingen niet altijd direct door een helpdesker opgelost kan worden en dan wordt dit doorgezet naar een andere afdeling. Het is dan van belang om zo veel mogelijk (standaard) informatie te verzamelen om de aangegeven storingsmelding zorgvuldig over te kunnen dragen.
Ik zou je vriendelijk willen vragen de gevraagde informatie gewoon aan te geven bij de helpdesk. Dan gaan zij er alles aan doen om de storing zo snel mogelijk te verhelpen.
Met vriendelijke groeten,
Martin
Tweak Webcare
Het is ook een leuke aanbieding.joop99 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:44:
Ik heb de aanbieding van tweak R+ gezien en dit ziet er toch goed uit? Dit was wel waar Floor-is op hintte en als je het met XMS vergelijkt zijn de prijzen ongeveer gelijk met eenzelfde aanbieding (inclusief analoge tv) maar nu met use-net erbij en online opslag dat is toch een goede aanbieding? Ik reken dan met een voordeel van ongeveer een euro of 7 en dat is veel gezien de toch al lage prijzen. De vraag is alleen wanneer reggefiber wholesale internet in heel Almere aanbiedt maar gezien de folders van Lijbrandt zal dat moment wel eraan komen.
alleen hebben de meeste er niks aan.
Het is alleen beschikbaar in almere buiten.
Als tweak aan kan geven wanneer het in heel Almere komt dan blijf ik 100% zeker bij tweak.
€45,- is inderdaad een hele scherpe prijs, vooral omdat er dan ook analoge tv bij zit.
Maar ja, ik heb niks aan die aanbieding.
Misschien dat tweak kan aan geven of deze aanbieding voor heel Almere gaat komen.
Maar hoe wordt analoge tv gerealiseerd?
Krijg je dan een andere gennisis box?
En wordt je abbo die je nu hebt lopen gratis omgezet naar een r+ abbo?
[ Voor 6% gewijzigd door goldvinger op 10-06-2010 21:00 ]
Ik ben nu ruim 11 weken bezig met de overgang van XS4All naar Tweak glasvezel. Alles werkt nu, veel in dit forum beschreven problemen komen mij echter bekend voor. Alleen mijn telefoonnummer is helaas nog steeds niet geporteerd. De opzegtermijn van XS4All is ook bijna voorbij. Indien Tweak het niet voor elkaar krijgt om binnen 5 dagen het nummerbehoud door te voeren, ben ik voor het eerst sind 10 jaar op mijn vertrouwde, vaste telefoonnummer onbereikbaar. Deze problemen heb ik bij KPN en XS4All nooit gehad.
Mikael, Leia, Hidde, Wouter, Joost, Narinder van de Servicedesk, ik heb ze allemaal aan de lijn gehad of een mail van ze gekregen. Ze reageren netjes op mijn vragen en problemen, kunnen ze alleen niet binnen een redelijke termijn oplossen. Vaak geven ze termijnen aan (waarbij ook nog een flinke slag om de arm wordt gehouden) die vervolgens niet wordt gehaald. In mijn geval loopt alles van aanmelding tot overeenkomst en van installatie tot complete oplevering zeer traag.
Vandaag ben ik mijn geduld verloren en heb ze een laatste mail gestuurd. Ik houd jullie op de hoogte van de afloop.
Klinkt goed, Xms is dit (dvb-c) ook van plan ergens dit jaar.bullseye1977 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:03:
Bij Lijnbrant krijg je ook gratis het digitale signaal me op de kabel. Dus een tv met DVB-C decoder kan dit signaal direct gebruiken geen extra set-up box! Dit signaal is niet gecodeerd dus alle 39zender analoog ook digitaal op dezelfde coax.
De keus in Almere Buiten wordt steeds ruimer, Tweak levert nu dus in feite wat Xms biedt, alleen wel met opstartkosten (borg, admin) maar ook maandelijks opzegbaar ...
Per maand kost het wat minder en heb je een mooie news server er bovenop.
Xms biedt 2 maanden gratis en een gratis HDtv settopbox voor €60 per maand (minus de korting) in 1 jaar.
Stel dat je geen digitale tv neemt (met settop box), betaal je dan nog borg
Nog iets onduidelijks, kan je alleen een hdtv abo nemen (€9,95/mnd) en heb je dan het standaard pakket met een reeks zenders daarvan in HD?
Leuk trouwens dat je bij Tweak maximaal 3 (de zelfde!) tvboxen kan aansluiten, bij Xms kan je alleen 2 verschillende (sd en hd) aansluiten.
Lastig als je (erg veel) keus hebt
[ Voor 6% gewijzigd door Speedy-Andre op 11-06-2010 00:22 . Reden: more questions ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Zo zat ik gisteren ook. Het schijnt dat Glashart de lijn niet vrijgegeven heeft zodat KPN z'n diensten kan leveren en Tweak niets aan kan sluiten. Het merkwaardige is dat de beste man die 3 meter onder mij woont (onderbuurman noemen ze zo iemand) wél aangesloten kan worden. Ik heb de servicedesk gister het voordeel van de twijfel gegeven door nog één keer met Glashart te gaan bellen en informeren of mijn lijn is vrijgegeven. Als dat zo is dan is Tweak geen haar beter dan alle andere ISP's en doen ze vrolijk mee aan het kastje-muur verhaal.rweust schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:01:
Ik heb helaas niet zulke goede ervaringen met het wisselen van provider naar Tweak Fiber 30.
Ik ben nu ruim 11 weken bezig met de overgang van XS4All naar Tweak glasvezel.
Vandaag ben ik mijn geduld verloren en heb ze een laatste mail gestuurd. Ik houd jullie op de hoogte van de afloop.
Het zullen hele aardige mensen zijn bij Tweak, ik wil ook graag positief blijven, maar ik heb toch het idee dat ze nog maar net 2 maanden bezig zijn met hun bedrijf.
Er werd mij voorgeschoteld dat ikzelf naar Glashart moest bellen om een kopietje van het PVO (Papiertje Van Oplevering?) Iets wat Glashart niet kan uitdraaien en ook niet eens aflevert aan de eindgebruiker. Groot gelijk hebben ze. Maar waarom in vredesnaam moet IK daar achteraanbellen terwijl ik geen drol met die partij te maken heb? Ik bestel iets bij Tweak. Als dit niet lukt dan verwacht ik dat Tweak daar achteraan gaat, mij op de hoogte houdt d.m.v. e-mails. Maar dit alles gebeurt niet! Daarom zeg ik: weg met die koffiemachine en doe je werk. Denk niet bij het neerleggen "zo die hebben we ook weer het bos in gestuurd" en vervolgens druk je op F2 om een nieuw spelletje Patience te gaan spelen!
Je probleem klinkt me erg bekend in de oren, ik heb volgens mij hetzelfde probleem gehad, wel aangesloten maar 'niet herkend als klant van Tweak' volgens de vangpagina. Heeft bij mij ook een kleine twee maanden geduurd maar is uiteindelijk wel werkend gekregen. Maar Tweak bestaat al eventjes hoor, ben er al enkele jaren klant.sypie schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 08:16:
[...]
Het zullen hele aardige mensen zijn bij Tweak, ik wil ook graag positief blijven, maar ik heb toch het idee dat ze nog maar net 2 maanden bezig zijn met hun bedrijf.
[...]
Nu werkt het allemaal wel maar er blijft één puntje waar ik maar mee blijf zitten, nu alweer een ruime twee weken nadat de internet verbinding eindelijk werkte: upload. Dat er een stukje gereserveerd wordt voor televisie en telefonie, vooruit. Dat je dan van de 100mbit er ongeveer 85 overhoudt, nou ja vooruit, daar kan ik uiteindelijk wel mee leven. Maar waarom moet het zo lang duren voordat het synchroon getrokken wordt terwijl het wel synchroon is geweest de eerste twee dagen dat de internet verbinding werkte..?

Waarom dat het elke keer maar weer weken moet duren voordat iets 'gefixt' is blijft me een raadsel behalve dat er weer 'gewacht wordt op terugkoppeling door KPN' en dergelijke dingen.
Vorige week donderdag gebeld voor de stand van zaken en er werd gevraagd om na het weekend even terug te bellen want 'men was er mee bezig'. Nu heb ik het afgelopen week wat druk gehad dus heb ik zojuist pas teruggebeld, wederom voor de stand van zaken want we zijn inmiddels alweer een week verder. Raad eens wat me verteld werd..?? 'Er wordt aan gewerkt, u kunt het beste na het weekend terugbellen'...
Het allerzuurste vind ik nog wel dat ik met alle geduld (en dat is heel stevig op de proef gesteld, geloof me) die ik heb opgebracht en nog steeds probeer op te brengen, de credit die ik Tweak daarmee heb gegeven doordat ik al jaren een tevreden klant ben bij TweakDSL en graag wil blijven, dat de facturatie inmiddels al wel gestart is terwijl de problemen maar voortduren.
... Je hébt soms van die dagen ...
Wel besteld, wel €75 afgeboekt voor borg en administratiekosten maar niets geleverd.
Glashart gaat mij terugbellen omdat ze in Nijkerk alleen op maandag en dinsdag open zijn. Als blijkt dat zij de lijn wél vrijgegeven hebben maar dat óf Tweak óf KPN de boel ligt te verstieren dan is het voor mij over en uit. Ik bestel niet voor niets bij een provider in plaats van zelf alles te willen regelen. Anders was ik zelf mijn eigen provider wel geworden.
Dus @Tweak (Webcare Team): zorg er in ieder geval voor dat je je collega's een peper ergens instopt waar de zon niet schijnt en dat men pro-actief wordt. De klant moet NIET de dupe worden van problemen tussen Glashart, KPN en Tweak. Dat is een wereld waar de gewone consument NIET doorheen komt. Dus alsjeblieft reageer en fix het! (Ik probeer het nog steeds positief te houden maar op het moment dat Glashart de zaken wél voor elkaar heeft maar Tweak/KPN z'n werk niet doet dan fiets ik wel even over het internet en zal ik niemand sparen.)
http://www.tweak.nl/consument/fiber/televisie.html (en dan naar onderen scrollen)
ik vind glas R+ toch erg beperkt.
Grote nadelen vind ik dat je niet op kan nemen en live kan pauzeren.
Verder is het jammer dat je geen eredivisie live of sport 1 kan krijgen, maar dat vind ik nou ook weer niet zo erg.
Groot voordeel is natuurlijk weer het analoog signaal.
Maar ik had me toch iets meer voorgesteld van het R+ pakket.
[ Voor 50% gewijzigd door goldvinger op 11-06-2010 10:47 ]
Beetje vreemd, als je kijkt bij het zenderoverzicht staat er dat je bij R+ wel eredivisie live kan nemen. Zal dan wel een foutje zijn.goldvinger schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:45:
Hier een link met de vergelijkingen van het televisie pakket van standaard glas vs glas R+
http://www.tweak.nl/consument/fiber/televisie.html (en dan naar onderen scrollen)
ik vind glas R+ toch erg beperkt.
Grote nadelen vind ik dat je niet op kan nemen en live kan pauzeren.
Verder is het jammer dat je geen eredivisie live of sport 1 kan krijgen, maar dat vind ik nou ook weer niet zo erg.
Groot voordeel is natuurlijk weer het analoog signaal.
Maar ik had me toch iets meer voorgesteld van het R+ pakket.
Beide pakketten laten zich echter eenvoudig en voordelig uitbreiden, al zul je bij een R+ abonnement eerst moeten opwaarderen naar digitale televisie om gebruik te maken van de overige zenderpakketten.
Met Kpn Interactieve Televisie kun je kiezen uit:
.........
Eredivisie Live, om altijd live te kunnen genieten van wedstrijden uit de Eredivisie
Voor R + kun je inderdaad niet opnemen, want heb je interactieve tv nodig
want met interactief:
Je kunt voortaan tv-programma's pauzeren, terugspoelen en weer verder kijken wanneer het jou uitkomt.
De tekst boven aan:
Alle glasvezelabonnementen van TweakFiber zijn standaard compleet uitgerust met internet, telefonie en natuurlijk televisie. Indien U kiest voor een van de R+ abonnementen krijgt U standaard de beschikking over analoge televisie van Glashart Media, bij de abonnementen 'Glas 30', 'Glas 50' en 'Glas 100' krijgt U zelfs de beschikking over Interactieve Digitale Televisie van KPN. De R+ abonnementen zijn natuurlijk ook uit te breiden met Interactieve Digitale mogelijkheden, U geniet dan van Interactieve Digitale Televisie van Glashart media.
Het schema onderaan klopt dus niet
Met Glashart Interactieve Televisie kun je kiezen uit:
Een pluspakket met een keur aan extra zenders.
Een hd-pakket met een groeiend aandal hd-zenders, inclusief gratis geschikte set-top box.
Eredivisie Live, om altijd live te kunnen genieten van wedstrijden uit de Eredivisie.
Een talenpakket met een aantal zenders uit verre landen.
Niet zo gek want bij Xms is er een WK-actie met gratis HD ontvanger en gratis 2 maanden eredivisie live.
De Amino boxjes kunnen idd niet opnemen, er zijn inmiddels wel Amino boxen die dat wel kunnen (een 532 die Tele2 levert).
Bij Tele2 gaat opnemen en/of pauzeren via internet, dus je hebt geen losse hdd in de box nodig.
Alleen jammer dat je met adsl dan meteen een overbelaste lijn hebt (2 streams trekt adsl vaak niet
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Als ik het goed begrijp heb je bij de R+ abbo alleen analoge televisie.
Dit is dan weer uit te breiden met digitale televisie.
Maar hoe duur is dat? €9.95???
En krijg je dan ook een harddiskrecorder er gratis bij??
http://www.tweak.nl/consument/fiber/abonnementen.htmlgoldvinger schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:59:
Ik vind het inderdaad nogal verwarrend.
Als ik het goed begrijp heb je bij de R+ abbo alleen analoge televisie.
Dit is dan weer uit te breiden met digitale televisie.
Maar hoe duur is dat? €9.95???
En krijg je dan ook een harddiskrecorder er gratis bij??
daar staat je antwoord: alleen een analoog abo bestaat (nog) niet.
Dit topic is gesloten.