Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

chocka schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:19:
Ik krijg net een brief van Lijbrandt (powered by Glashart) dat zij binnenkort ook in Almere gaan aanbieden. Voor zover mij bekend komt Lijbrandt uit de doos van InterNL annex XMS, althans zij maken ook gebruik van de Animo 110, dus waarschijnlijk ook van de "XMS" Genexis. En modulaire pakketten.

Idd IPTV van XMS komt van Lijbrandt. Verder heb ik even vergeleken, maar los van eventuele aanbiedingen, is Tweak vooralsnog goedkoper. Plus dat ondanks de M1960 mss niet super te noemen is, dat ik aldaar 150 euro extra moet betalen voor een Animo 130 om HD te bekijken en die heeft niet eens een PVR functie. Dus nee vooralsnog denk ik nog wel ff bij Tweak te blijven. In afwachting van de andere router ne het kan alleen maar beter worden.
Je redeneert een beetje verkeerd om, maar je zit er op zich niet ver naast.
Er zijn in NL twee grote resellers op glasvezel (dat kleine projectje van BBNed in Amsterdam stelt weinig voor): Reggefiber en KPN.

Reggefiber heeft een aantal resellers die nu bekend zijn, waarschijnlijk komt er deze maand nog wel eentje bij:
Lijbrant / XMS <- Reggefiber zelf dus
Solcon
OnsNet-partijen
Nog een paar kleintjes

Lijbrant/XMS is 100% eigendom van Reggefiber/Eurofiber (en dus 41% KPN).
IPTV geleverd door resellers op het Reggefiber netwerk zijn allemaal van Glashart Media; die heeft rechten verkregen door een overname van Schweitzer*.
Ik mag het niet echt hardop zeggen, maar de prijs voor die HD set-top box is wel erg aan de hoge kant. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
chocka schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 22:44:
Ja. (althans) ik ook. Ik heb zojuist Spiderman zitten kijken op RTL5 HD (785) Als knipperen met je ogen blijft zowel het beeld als het geluid af en toe hangen; witte strepen door beeld en het een en ander stottert zo nu en dan. Soms liep het geluid hierdoor ook niet helemaal synchroon. Deed mij denken aan een slechte conversie van vroeger van AVI2DVD of als er slecht weer op komst was. Maar nee, dus niet alleen bij jouw problemen.
dat is een ander probleem.
ik had mijn STB een week gewoon op een HD zender laten staan.
vandaag heb ik weer gekeken na de STB. Daarop bleef het beeld gewoon hangen.
(lees beeld echt 1 fame per 2-3 sec)
het hielp niet om de STB opnieuw op te starten.
de oplossing was het verwijderen van de software...

als het nog eens gebeurd, dan zou ik eens een video maken.

@tweak,
volgens mij hebben we nog geen antwoord gehad op de vraag of dat de nieuwe STB's(zonder HDD) full hd kunnen afspelen.
(als dat antwoord al wel is gegeven, dan heb ik niet vergenoeg gekeken)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Floor-is schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 22:49:
[...]
Ik mag het niet echt hardop zeggen, maar de prijs voor die HD set-top box is wel erg aan de hoge kant. ;)
sjimmie schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:53:
Bij Lijbrandt krijg je niet alleen analoge TV erbij (en daar overheen ook nog de digitale variant DVB-C!), maar hun IPTV is ongecodeerd. Er loopt een ander draadje op tweakers daarover. Mensen hebben een HTPC daarop aangesloten en kunnen zo ongeveer alles met Lijbrandt's IPTV. Voor die Lijbrandt gebruikers was dat juist een goede reden om voor Lijbrandt te kiezen...

Wat betreft de kosten van de Amino 130, die is gratis bij een HD abonnement en wij kregen een aanbod waarbij je de 110 gratis krijgt bij een gewoon IPTV abonnement en voor 61 euro extra krijg je de 130 in plaats van de 110.
Voor HTPC gebruik is het idd leuk, maar helemaal ongecodeerd is het niet, want je kan er geen andere SetTopBox aanhangen. Wat ik nog van XMS weet is dat de controle zat op op het mac adres van de STB, waardoor het niet mogelijk was om iets anders te gebruiken dan de Amino 110/130.

Ik heb zelf de pilot meegedraaid bij XMS voor de 130, en het enige voordeel wat die had was een betere (volledige) beeldweergave dan de 110, alleen daarvoor zal ik al voor de 130 kiezen ipv de 110. Maar de nadelen van de 130 en het ontbreken van de nodige functie's, maakt het niet anders dan een afspeelpunt. En dan kan ik mij goed vinden in wat Floor-is zegt, dat de 130 in verhouding gewoon te duur is. Ondanks dat ze al wat goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
kmichael schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:16:
Zoals welke sites gaan langzaam dan, Hier gaat alles als een trein en gebruik de standaard DNS van Tweak.
Ik heb vooraal veel problemen met ebay sites, is mij vooralsnog veel opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Killerbert schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:03:
[...]
.

@tweak,
volgens mij hebben we nog geen antwoord gehad op de vraag of dat de nieuwe STB's(zonder HDD) full hd kunnen afspelen.
(als dat antwoord al wel is gegeven, dan heb ik niet vergenoeg gekeken)
@killerbert
Ik neem aan dat tweak nog wel met het formele antwoord zal komen maar ik heb een 1910 staan en HD TV werkt er op net als op de 1960 (volgens mij zijn ze op de harddisk en interne voeding na gelijk). Als je op de stickers onder op de apparaten kijkt staat er bij de 1910 HD en SD als features en op de 1960 HD, SD en HDD.

Als ik er aan denk zal ik binnen kort een keer wat foto's van beide posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chocka: Vergeet niet dat eBay een redelijk grote en druk bezochte site is he. Ik heb eBay nog nooit ergens 'snappy' zien openen, net zo min als bv. Gmail. Ik denk dat naar dat soort sites toe gewoon heel andere bottlenecks spelen :).

Verder ben ik, hoe zeer ik ook tevreden ben met Tweak, denk ik wel van plan over te stappen op Lijbrandt (heb ook de brief gehad :D). Alleen al het feit dat je gewoon je eigen router zonder gedoe direct aan de Genexis hangt en dat er ook nog een analoog FM signaal is (en straks DVB-C) is voor mij TE aantrekkelijk. Telefonie houd ik dan wel lekker bij Callvoip (of mss ooit nog bij Tweak in losse vorm).
Het enige wat bij Glashart nog voor elkaar moet komen is opnemen, maar goed.... zelfs daar heb ik eigenlijk al alles voor liggen om dat zelf te maken.....

Dat die amino boxen wat duurder zijn dan de 1960's van KPN boeit me niet zo.... als die dingen ook maar 1,5x zo snel zijn als de 1960's, dan is me dat het geld al dubbel en dwars waard. Wel jammer trouwens dat Lijbrandt het internet 25/25 pakket alleen maar aanbiedt als je ook telefonie neemt (dus alleen in de compleet pakketten)....

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 23-05-2010 10:36 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ga over tot Lijbrandt. Mijn postcodecheck (1333CE-43-A) werkt via Tweak nog steeds niet, maar via Lijbrandt wél. Het komt er op neer dat de postcodecheck bij alle mogelijke glasvezeldiensten in Almere wel werkt, behalve bij Tweak. Ja en daar kan ik nu echt niet meer op wachten.
eymey schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:32:
Het enige wat bij Glashart nog voor elkaar moet komen is opnemen, maar goed.... zelfs daar heb ik eigenlijk al alles voor liggen om dat zelf te maken.....
Wat bedoel je hier precies mee, Eymey? En waar kan ik iets meer lezen over de technische achtergronden en geleverde apperatuur van Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zover ik begrijp gebruiken bijna alle providers van Glashart (waar XMS en Lijbrandt dus toe behoren) dezelfde apparatuur. Dus over ervaringen hiermee zou je eens in het XMS topic kunnen lezen: XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII

In het kort komt het er op neer dat je een Amino 110 krijgt bij het IPTV pakket van Lijbrandt, of als je er wat meer geld voor over hebt, een Amino 130 (die je ook direct HDMI en dus Ned. 1, 2 en 3 in HD geeft). Het enige wat er nog schort aan XMS en Lijbrandt is dat je niet kan opnemen (ze leveren nog geen settop box met harddisk en er is ook geen functionaliteit om naar USB of je netwerk op te nemen). Maar goed, met een analoog en DVB-C signaal (waar je ook niets extra's voor betaalt) kan je de meest voorkomende zenders dus altijd nog opnemen met een gewone HDD-recorder of DVB-C apparaat zoals een Humax.

edit: Magoed, dit is voor in het Tweak topic misschien wat off-topic. Daar kunnen we beter over discussieren in het Almeernet topic.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 23-05-2010 12:21 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Glashart/Lijbrand/XMS/Reggefiber gebruikt twee soorten apparatuur: Genexis en Packetfront. De packetfront-apparatuur is voor ongeveer 100.000 huishoudens bedacht, met name in het zuiden. De nieuw aan te leggen delen worden allemaal Genexis (zowel 100Mbit units als 1Gbit units).

Ik zou zeggen: maak nog niet al te veel haast met het opzeggen, misschien gebeurt er in de komende weken nog wel iets verrassends ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:48
Floor-is schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:40:Ik zou zeggen: maak nog niet al te veel haast met het opzeggen, misschien gebeurt er in de komende weken nog wel iets verrassends ;)
Paar weken geleden had je geloof ik ook al die hint .. wordt nu wel nieuwsgierig :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik ben me nu ook echt aan het verdiepen in Lijbrandt.
Die brief hebt me toch wel wakker geschut.
En ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij toch wel voordelen hebt om over te stappen naar lijbrandt.
Ik wacht met smart op hun volgende post. (ben benieuwd wat ze me aan gaan bieden in de folders)

Maar aan de andere kant maakt Floor-is me ook weer heel nieuwsgierig.
Ik wacht nog even af wat er bij tweak gaat gebeuren.
En dan maak ik een afweging.
Het worden spannende weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
  • Laatst online: 25-08 23:21
eymey schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:21:
... Maar goed, met een analoog en DVB-C signaal (waar je ook niets extra's voor betaalt) kan je de meest voorkomende zenders dus altijd nog opnemen met een gewone HDD-recorder of DVB-C apparaat zoals een Humax...
Zou dat ook voor een televisiesignaal van Tweak gelden..? Ik twijfel of ik een andere STB ga aanschaffen met wat meer mogelijkheden namelijk. Het zou wel fijn zijn dat eerst te weten voordat ik iets ga bestellen. Ik dacht namelijk iets in de trant van een Humax iHDR-5050-c ofzo. Toch een vrij kostbaar apparaatje (Pricewatch linkje) wat ik liever niet zomaar op de bonnefooi ga kopen uiteraard.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
joop99 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:45:
[...]

@killerbert
Ik neem aan dat tweak nog wel met het formele antwoord zal komen maar ik heb een 1910 staan en HD TV werkt er op net als op de 1960 (volgens mij zijn ze op de harddisk en interne voeding na gelijk). Als je op de stickers onder op de apparaten kijkt staat er bij de 1910 HD en SD als features en op de 1960 HD, SD en HDD.

Als ik er aan denk zal ik binnen kort een keer wat foto's van beide posten.
bedankt joop voor je antwoord.
ik verwacht ook van tweak nog een formeel antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Floor-is schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 22:49:
[...]

Lijbrant/XMS is 100% eigendom van Reggefiber/Eurofiber (en dus 41% KPN).
IPTV geleverd door resellers op het Reggefiber netwerk zijn allemaal van Glashart Media; die heeft rechten verkregen door een overname van Schweitzer*.
@Floor-is, ik neem aan dat het hier om Hertzinger gaat (tenminste het gedeelte dat tv aanbood)
Floor-is schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:40:
Glashart/Lijbrand/XMS/Reggefiber gebruikt twee soorten apparatuur: Genexis en Packetfront. De packetfront-apparatuur is voor ongeveer 100.000 huishoudens bedacht, met name in het zuiden. De nieuw aan te leggen delen worden allemaal Genexis (zowel 100Mbit units als 1Gbit units).

Ik zou zeggen: maak nog niet al te veel haast met het opzeggen, misschien gebeurt er in de komende weken nog wel iets verrassends ;)
Ik kan me voorstellen dat Tweak net als vroeger wholesale klant bij meerdere partijen is/wil zijn/worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
chocka schreef op zondag 23 mei 2010 @ 07:54:
[...]

[...]

Voor HTPC gebruik is het idd leuk, maar helemaal ongecodeerd is het niet, want je kan er geen andere SetTopBox aanhangen. Wat ik nog van XMS weet is dat de controle zat op op het mac adres van de STB, waardoor het niet mogelijk was om iets anders te gebruiken dan de Amino 110/130.
Dat wil niet zeggen dat het gecodeerd zou zijn. Als het gecodeerd was dan kon je er ook geen HTPC aan hangen. De enige reden dat je er geen andere settopbox aan kan hangen is omdat nog niemand heeft uitgepuzzeld hoe je een andere settopbox moet inrichten. Het feit dat het met een gewone pc zonder decoder-kaart werkt betekent volgens mij dat het ongecodeerd is, hoor.
Je moet alleen wat truukjes uithalen omdat Lijbrandt op hun DHCP server heeft ingesteld dat ze alleen aan "hun" apparatuur een IP adres uitgeven, maar dat is te omzeilen...

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Voor de liefhebbers, een aantal foto's van de set-top box met harddisk en zonder (de kleine dus :) .
[img=640,427]http://img709.imageshack.us/img709/3223/img0235su.jpg[/img]

[img=640,427]http://img97.imageshack.us/img97/9471/img0228x.jpg[/img]

[img=640,427]http://img291.imageshack.us/img291/9026/img0229b.jpg[/img]

[img=640,427]http://img214.imageshack.us/img214/4369/img0231vz.jpg[/img]

Excuses ze zijn misschien wat groot, ik had even geen gelegenheid om ze klein te maken...

[ Voor 20% gewijzigd door moto-moi op 25-05-2010 11:39 . Reden: Die plaatjes zijn best wel groot, zou je ze even willen resizen? :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duidelijke foto's, @joop99 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Geen idee of het al gepost is, heb het niet gevonden in dit topic. Is het mogelijk om het digitale tv signaal middels een cam module rechtstreeks op een tv aan te sluiten zonder dat je de setopbox nodig hebt?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Morpheus: Ik kan me haaaaast niet voorstellen dat je die vraag hier nog moet vragen, want het staat overal toch best duidelijk dat Tweak via het KPN-netwerk TV aanbiedt en dat KPN uitsluitend IPTV aanbiedt. Dus tenzij je het voor elkaar krijgt om een UTP stekker in je coax aansluiting van je TV te proppen.....

Maar het korte antwoord is dus: Nee. Bij providers die wél een RF signaal afleveren (xms, lijbrandt, concepts) kan het over een poosje als dvb-c wordt geintroduceerd, maar dan dus logischerwijs ook alleen voor het basispakket.

IPTV is gewoon compleet anders dan ouderwetse RF-gebaseerde digitale tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Ik heb nog geen HDTV en heb dus nog geen kaas gegeten van cam modules en CI/CI+, laat staan het begrip IPTV. Vandaar gemist met zoeken blijkbaar. Bedankt voor je uitleg, blijkbaar is al dat gedoe om cam modules in tv's weer aan het achterlopen want je wilt nu tv's met IPTV ingangen. Lijkt er dus op dat een settop-box altijd noodzakelijk blijft.

Dank voor de uitleg :)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 12:24
P. Mekes schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:57:
[...]

Bijvoorbeeld waarom het nog niet mogelijk is om hun dienst voor glasvezel te bestellen, terwijl ik dit wel kan bij Plinq en KPN? Omdat ik volgens hun website nog niet aangesloten ben. Plinq en KPN zeggen van wel, wat ook klopt.
Hoi,

Wat ook meeteld is dat de waarden op je formulier een demping meting is naar een POP of AP verdeelstation (De 1 noemt het POP en de ander een AP). Dit wil niet direct zeggen dat er BackBone Hardware van KPN Wholsale aanwezig en actief is in die AP. Tweak zal o.a. je postcode pas 'doorlaten' als deze AP waar jij opzit 'actief' is. Niet alle monteurs die de demping doormeten weten wanneer jou AP actief wordt.

Bij de concurrent kun je altijd bestellen, leveren (zoals ook door andere genoemd) is een ander verhaal. Tweak wil kunnen leveren en dat is eigenlijk veel beter / eerlijker.

Groetjes Tom (morgen ochtend wordt ik als het goed is aangesloten op 30/30 in Stokhorst Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
Tweak schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:00:
Hallo :w

Wij zijn het Webcare team van Tweak. Ongeveer twee tot drie man die vanuit Tweak de vragen en problemen die hier op Tweakers.net langskomen in de gaten zullen houden. Stel ons gerust vragen
Zo, oplevering is uitgevoerd, paar kleine kanttekeningen die ik jullie niet wil onthouden :)

- Patch in AAK PoP te Enschede was niet juist gelegt waardoor er geen WAN licht op de Genexis ging branden. Was toevallig minuut eerder met de montuer in gesprek over de betrouwbaarhed van KPN. Dat het mij tevaak voorkomt dat er "Helaas meneer, iemand anders dan KPN heeft iets blah blah blah" en ja hoor bij mij ook. Gelukkig is zijn collega in de buurt die de patch alsnog goed aansluit.
- Bizar, EB wilde niet starten nadat de spanning erop is gezet, 2 minuten met een warme lucht fohne erop doet wonderen, bekend euvel volgens monteur, EB houdt zichzelf warm.
- Download is 30 Mbps, Upload is slechts 3 Mbps :(
- In de brief (die je week voor oplevering krijgt) staat een nummer gereserveert 053-7079XXX dit is een nieuw nummer. Echter na aansluiten EB heb ik een ander nummer waarop ik kan bellen en gebeld worden 053-4333XXX
- KPN Monteur levert alleen de FTU en de EB, hij controleert (of sluit aan) niet de Settop Box TV en Telefonie. Alleen even de laptop in de EB en kijken of er Internet is. Volgens de website van Tweak "en sluit alles netjes voor je aan" Link

Zojuist gebeld met Tweak, wachttijd 4 minuten, acceptabel, upload naar 30 Mbps zou vanzelf goed moeten komen binnen 48 uur. Na herhaaldelijk vragen is het mij onduidelijk of ik de EB direct achter de Genexis moet hebben (er zit nu een SLM2008 tussen) of dat de EB niet bereikbaar hoeft te zijn
Verder is er een ticket aangemaakt voor het verzoek om het nummer 053-4333XXX te behouden en nummer 053-7079XXX te laten vervallen. Vindt namelijk het 053-4333XXX mooier, hoop dat dat lukt bij die KPN Cowboys.

Verder toch alled redelijk vlot verlopen, datum aanvraag Zondag 25 April 2010 via website.

Groetjes Tom

[ Voor 4% gewijzigd door onedutch op 26-05-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
onedutch schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:47:
[...]
- Bizar, EB wilde niet starten nadat de spanning erop is gezet, 2 minuten met een warme lucht fohne erop doet wonderen, bekend euvel volgens monteur, EB houdt zichzelf warm.

- Volgens de website van Tweak "en sluit alles netjes voor je aan" Link
EB probleem is algemeen bekend. Mijn monteur had de EB tijdens het weekend al in de auto liggen, met als gevolg dat de nachtelijke kou aardig had toegeslagen in de EB. Toen die kwam installeren moest de EB eerst een half uurtje op de CV om goed op te warmen, alvorens dat die aan mocht.

Volgens staat er duidelijk te lezen dat: "De monteur neemt de apparatuur mee en sluit alles netjes voor je aan." Je SetTopBox komt per post en wordt dus niet meegenomen door de monteur.

Daarbij wees blij dat je telefoon het meteen deed, bij menigeen van ons heeft het een tijd mogen duren voordat die het deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51

ST10©DE

Dus.............

onedutch schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:51:
[...]

Wat ook meeteld is dat de waarden op je formulier een demping meting is naar een POP of AP verdeelstation (De 1 noemt het POP en de ander een AP). Dit wil niet direct zeggen dat er BackBone Hardware van KPN Wholsale aanwezig en actief is in die AP. Tweak zal o.a. je postcode pas 'doorlaten' als deze AP waar jij opzit 'actief' is. Niet alle monteurs die de demping doormeten weten wanneer jou AP actief wordt.
En hoeveel POP / AP 's zitten er ongeveer in een wijk / per huishouden? Woon namelijk ook in de omgeving Stokhorst (7531 A?)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Vandaag is een KPN monteur geweest om de boel nog eens allemaal na te lopen. Alles werkt nu, ook de telefonie is geregeld. Het heeft wel een dikke twee maanden geduurd voordat ik internetverbinding had maar goed, nu werkt het tenminste.

Alleen blijft de upload achter terwijl dat synchroon had moeten zijn. Ik heb begrepen uit dit topic dat je voor Glas 100 een up- en download hebt van ongeveer 85mbit ivm. televisie, telefoniesignalen, overhead en dergelijke.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/826580129.png

Moet ik daarvoor nu iets aparts doen, bellen ofzo, of moet ik (weer) wachten tot het is opgelost..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
sleezball schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:31:
Vandaag is een KPN monteur geweest om de boel nog eens allemaal na te lopen. Alles werkt nu, ook de telefonie is geregeld. Het heeft wel een dikke twee maanden geduurd voordat ik internetverbinding had maar goed, nu werkt het tenminste.

Alleen blijft de upload achter terwijl dat synchroon had moeten zijn. Ik heb begrepen uit dit topic dat je voor Glas 100 een up- en download hebt van ongeveer 85mbit ivm. televisie, telefoniesignalen, overhead en dergelijke.

[afbeelding]

Moet ik daarvoor nu iets aparts doen, bellen ofzo, of moet ik (weer) wachten tot het is opgelost..?
Upload zou idd synchroon moeten gaan lopen met je download. Ik weet niet wat er allemaal aangepast is, maar gezien de post van onedutch zou ik nog 48 uur wachten voor je aan de tel hangt. Gokje dat de SD namelijk precies hetzelfde gaat zeggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Dwazer schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:41:
[...]

Upload zou idd synchroon moeten gaan lopen met je download. Ik weet niet wat er allemaal aangepast is, maar gezien de post van onedutch zou ik nog 48 uur wachten voor je aan de tel hangt. Gokje dat de SD namelijk precies hetzelfde gaat zeggen |:(
Ik heb ze gebeld en inderdaad vertelden ze me daar dat het twee dagen kan duren na de oplevering, er is een ticket aangemaakt. Dus maar weer afwachten.

Frappant is wel dat toen ik net voor het weekend ontdekte dat het internet bereikbaar was ik wél die upload had maar heb daar geen linkje van, ik denk doordat ik intussen een ander ip toebedeeld heb gekregen ofzo. Ik zie net dat ik op basis van ip op speedtest.net alle eerdere tests kan terugzien.

Dat brengt me wel op een leuk dingetje paar dagen terug, een uitschieter de andere kant op kan natuurlijk ook. Het volgende screentje is me één keer overkomen, weet niet waarom of hoe het kan maar ineens 171 mbit is natuurlijk wel weer grappig om te zien. Helaas slechts eenmalig maar laat wel zien dat er ruimte is voor méér... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/824013271.png
Dat brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
sleezball schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:40:
[...]

Dat brengt me wel op een leuk dingetje paar dagen terug, een uitschieter de andere kant op kan natuurlijk ook. Het volgende screentje is me één keer overkomen, weet niet waarom of hoe het kan maar ineens 171 mbit is natuurlijk wel weer grappig om te zien. Helaas slechts eenmalig maar laat wel zien dat er ruimte is voor méér... :)

[afbeelding]
Dat brengt
Ik denk dat dit eerder een foutje is in de speedtest dan dat dit betekend dat je daadwerkelijk een snelheid van 170 mbit had. Om de download snelheid echt goed te testen gebruik ik wget voor Windows met testfiles van providers. Upload test ik met eigen ftp's, je zou hiervoor natuurlijk ook de tweak ftp kunnen gebruiken, ik weet alleen niet hoeveel capaciteit deze heeft.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
IceM schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:55:
[...]

Ik denk dat dit eerder een foutje is in de speedtest dan dat dit betekend dat je daadwerkelijk een snelheid van 170 mbit had. Om de download snelheid echt goed te testen gebruik ik wget voor Windows met testfiles van providers. Upload test ik met eigen ftp's, je zou hiervoor natuurlijk ook de tweak ftp kunnen gebruiken, ik weet alleen niet hoeveel capaciteit deze heeft.
Nee ik denk ook niet dat het een werkelijke snelheid was die ik zo tegenkwam. Zal in theorie vast wel mogelijk zijn maar dat abbo ben ik nog niet tegengekomen. Ik zag het linkje en vond het leuk om het te laten zien.

Wat de snelheid over het algemeen betreft hoeft het niet zo erg nauwkeurig gemeten te worden maar ik zou wel graag willen dat het ook synchroon gaat worden, juist vanwege de upload wilde ik niet aan een KPN abonnement en was ik blij dat Tweak een synchroon abbo aanbood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
chocka schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:57:
[...]
Daarbij wees blij dat je telefoon het meteen deed, bij menigeen van ons heeft het een tijd mogen duren voordat die het deed.
Trots als een Pauw kom ik natuurlijk thuis uit mijn werk (vanmiddag nog even gewerkt) helaas, de kleine is ziek. Nu net naar bed, toch nog eens de laptop direct aan de SLM2008 en genieten van de snelheid. Vreemd, PPPoE wil niet verbinden, ach da's het UTP kabeltje, zat vanmorgen klem tussen de deur, even ander kabeltje. Nog steeds niets mmmm...

WAN lamp op de Genexis uit WTF :( Kan er gelukkig nu wel weer om lachen, maar goed, het is en blijft een dikke helaas dat KPN erachter zit... ) In de benen, hup, SD gebelt, 6 minuten in de wacht, ja wilt u de Genexis 10 minuten uitzetten (samen met het modem) heb maar niet geprobeert mijn opstelling uit te leggen. Na 10 minuten uiteraard nog geen WAN op de Genexis, stel je toch eens voor, Geen TV Geen Telefoon Geen Internet, een horror scenario.

Ik heb de SD op het hart gedrukt dat ik op afstand in de toekomst niet even 10 minuten de genexis uit kan zetten. Het moet uiteraard worden doorgezet naar de TD, op mijn vraag "de TD werkt waarschijnlijk alleen tijdens kantoor uren?" werd bevestigend beantwoord.

Nu komt mooiste, ik denk laat ik mijn mooie begeerde nummer eens bellen 053-4333XXX krijg ik een oudere dame aan de lijn die slecht hoort. Ik navragen of het haar nummer is, en jahoor dat klopt, zij heeft een brief dat het haar nummer is... Heb maar niet verder gevraagt, ik gok echter dat ze vanmorgen in iedergeval een telefoon storing heeft gehad :D

Nou, ligt teleurgesteld, wat wil je ook met de nieuwste technologie...
P. Mekes schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:06:
[...]
En hoeveel POP / AP 's zitten er ongeveer in een wijk / per huishouden? Woon namelijk ook in de omgeving Stokhorst (7531 A?)
Ik meen rond de 1000, voor zover ik weet is Pop AAK het nieuwe betonnen/bakstenen hokje kruispunt Floraparkstraat / Kotkampweg. Ik zit op postcode 7531 EV

Groetjes Onedutch

[ Voor 10% gewijzigd door onedutch op 26-05-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
IceM schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:55:
[...]

Ik denk dat dit eerder een foutje is in de speedtest dan dat dit betekend dat je daadwerkelijk een snelheid van 170 mbit had...
sleezball schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:34:
[...]

Nee ik denk ook niet dat het een werkelijke snelheid was die ik zo tegenkwam. Zal in theorie vast wel mogelijk zijn maar dat abbo ben ik nog niet tegengekomen. Ik zag het linkje en vond het leuk om het te laten zien.
Klopt: de Genexis is van zichzelf maar max 100 mbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Dwazer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:12:
[...]

[...]

Klopt: de Genexis is van zichzelf maar max 100 mbit ;)
oh? Niet altijd, volgens mij.
Dat hangt er van af wat ze er in zetten, zowel ethernet als ethernet+voip is er ook met 1000Mbit:
http://www.genexis.nl/products.php?id=ethernet
http://www.genexis.nl/products.php?id=ethernet_voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, maar de ervaring leert dat op alle door KPN geinstalleerde FTU/NTU's alleen maar 100 mbit zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
sjimmie schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:54:
[...]

oh? Niet altijd, volgens mij.
Dat hangt er van af wat ze er in zetten, zowel ethernet als ethernet+voip is er ook met 1000Mbit:
http://www.genexis.nl/products.php?id=ethernet
http://www.genexis.nl/products.php?id=ethernet_voip
eymey schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:20:
Yep, maar de ervaring leert dat op alle door KPN geinstalleerde FTU/NTU's alleen maar 100 mbit zit....
Idd :) Zoals hier, hier, hier en hier bevestigd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Dwazer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:33:
[...]

[...]

Idd :) Zoals hier, hier, hier en hier bevestigd wordt :)
[hoopvolle modus]
Maar da's alweer bijna 2 maanden geleden.
En mijn aansluiting komt pas over 2 maanden...
[/hoopvolle modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
sjimmie schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:56:
[...]

[hoopvolle modus]
Maar da's alweer bijna 2 maanden geleden.
En mijn aansluiting komt pas over 2 maanden...
\[/hoopvolle modus]
De pakketten van Tweak gaan momenteel niet hoger dan 100/100, dus heeft een 1000mbit Genexis geen nut. Daarnaast lijkt het uit deze sheet te komen dat de ExperiaBox ook niet verder gaat dan de 100mbit poortjes... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Aha, en waar staat dat op de Genexis ergens welke versie (OCG-120e of OCG-120m)..? Moet ik het kastje ervoor van de muur trekken zoals in één van de posts aangegeven staat.?

Dus als ik het dan goed begrijp kan ik met het huidige Genexis kastje in de toekomst geen 120 of 150 mbit abonnement kan aanvragen zonder dat KPN ofzo weer een ander Genexis kastje moet komen plaatsen..? Lijkt me dan ook niet erg ver in de toekomst kijken eerlijk gezegd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, die gigabit kastjes zijn gewoon net nog wat duurder dan de 100 mbit variant. Glashart kan ze wel leveren (immers, XMS biedt een 200 mbps abbo aan) maar het is iig nog niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Dwazer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:14:
[...]

De pakketten van Tweak gaan momenteel niet hoger dan 100/100, dus heeft een 1000mbit Genexis geen nut. Daarnaast lijkt het uit deze sheet te komen dat de ExperiaBox ook niet verder gaat dan de 100mbit poortjes... :X
...en de Thomson is niet eens een gigabit router..? Dat valt me eerlijk gezegd wel erg tegen. Het zal voor de gemiddelde consument wel voldoende zijn maar toch. Ik gebruik dan voorlopig wel m'n D-Link 655 wel voor verkeer onderling tussen de diverse apparaten.

Ik neem aan dat Tweak daarom inmiddels test met de Zyxels, dat lijkt me een betere router voor dit type snelheden en (toekomstige) mogelijkheden. Maar als de tests positief blijken en Tweak de Zyxels gaat uitleveren, worden de bestaande EB's in den lande dan ook vervangen of enkel op aanvraag bijvoorbeeld..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Oei, ik loop nu toch wel tegen een heleboel andere issues aan van de Thomson. Dat het apparaat is dichtgespijkerd is nog niet zo erg, kan ik ook wel begrijpen tot op een zeker punt, maar dat ik zelfs de SSID niet kan aanpassen en bijbehorend wachtwoord vind ik toch wel enigszins zorgelijk.

Of is er een andere manier mogelijk om deze gegevens te veranderen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
sleezball schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:24:
[...]

Aha, en waar staat dat op de Genexis ergens welke versie (OCG-120e of OCG-120m)..? Moet ik het kastje ervoor van de muur trekken zoals in één van de posts aangegeven staat.?

Dus als ik het dan goed begrijp kan ik met het huidige Genexis kastje in de toekomst geen 120 of 150 mbit abonnement kan aanvragen zonder dat KPN ofzo weer een ander Genexis kastje moet komen plaatsen..? Lijkt me dan ook niet erg ver in de toekomst kijken eerlijk gezegd. :/
Ja, dat staat op de achterkant van Genexis, dus om het exact te weten, zul je hem van de muur af moeten halen :) En als het gaat blijken dat de abbo's verder omhoog gaan, zal er idd een nieuw kastje moeten komen :)
sleezball schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:31:
[...]

...en de Thomson is niet eens een gigabit router..? Dat valt me eerlijk gezegd wel erg tegen. Het zal voor de gemiddelde consument wel voldoende zijn maar toch. Ik gebruik dan voorlopig wel m'n D-Link 655 wel voor verkeer onderling tussen de diverse apparaten.

Ik neem aan dat Tweak daarom inmiddels test met de Zyxels, dat lijkt me een betere router voor dit type snelheden en (toekomstige) mogelijkheden. Maar als de tests positief blijken en Tweak de Zyxels gaat uitleveren, worden de bestaande EB's in den lande dan ook vervangen of enkel op aanvraag bijvoorbeeld..?
Dat is een vraag die idd voorbij is gekomen. Uit het antwoord van Floor-is heb ik begrepen dat voorlopig de Zyxels niet afdoende op voorraad zijn om iedereen te voorzien van een nieuw modem...
sleezball schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:11:
Oei, ik loop nu toch wel tegen een heleboel andere issues aan van de Thomson. Dat het apparaat is dichtgespijkerd is nog niet zo erg, kan ik ook wel begrijpen tot op een zeker punt, maar dat ik zelfs de SSID niet kan aanpassen en bijbehorend wachtwoord vind ik toch wel enigszins zorgelijk.

Of is er een andere manier mogelijk om deze gegevens te veranderen..?
En ook dit is een gevalletje wat voorbij is gekomen. SSID en het wachtwoord zijn zeerzkr aan te passen, even doorklikken in de EB en je moet het tegenkomen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dwazer op 27-05-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehm, De TG789VN zijn zeker WEL gigabit. Ik heb niet opgelet hoe het zit met de LAN poorten, maar met de WAN poort aan m'n SLM2008 wordt er netjes gigabit uitonderhandeld. ;)

Mede daarom is het voor de 100 mbit klanten toch wel zonde dat de Genexis kastjes niet ook gigabit zijn.... Immers: De maximale totale WAN throughput is nu 100 mbit. Daar gaat ook nog de bandbreedte voor telefonie en IPTV van af. Die klanten halen dus alsnog maar 85 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:27:
Ehm, De TG789VN zijn zeker WEL gigabit. Ik heb niet opgelet hoe het zit met de LAN poorten, maar met de WAN poort aan m'n SLM2008 wordt er netjes gigabit uitonderhandeld. ;)

Mede daarom is het voor de 100 mbit klanten toch wel zonde dat de Genexis kastjes niet ook gigabit zijn.... Immers: De maximale totale WAN throughput is nu 100 mbit. Daar gaat ook nog de bandbreedte voor telefonie en IPTV van af. Die klanten halen dus alsnog maar 85 mbit.
Verkeerde sheet te pakken gekregen dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Misschien wat offtopic maar wel nuttige "algemene informatie over glasvezelverbindingen". Ik vind de benamingen voor de glasvezelkastjes hier nogsteeds verwarrend... Kan mijn eerdere info hierover niet in de startpost komen?

"De FTU, ofwel Fiber Termination Unit, is het 'einde' van de glasvezellijn. Deze zijn geïnstalleerd door de mensen die de vezels in de grond hebben gestampt (in mijn geval Glashart). Vergelijk dit met het ISRA punt bij koperkabels. Hierop is een kapje geklikt dat, zodra je aangesloten wordt, door je provider (Tweak/Cambrium/KPN) vervangen wordt voor een CPS, ofwel Consumer Premises Switch. De CPS vangt alle diensten op uit de glasvezel en zet deze om naar RJ45/UTP uitgangen. Dit is dus het apparaat wat door velen graag glasvezelmodem genoemd wordt."

Jullie hebben het dus over de CPS, die door Genexis ook wel Ethernet Gateway genoemd wordt, maar noemen hem FTU.

CPS/Consumer Premises Switch/Ethernet Gateway (geplaatst door Tweak/KPN):
Afbeeldingslocatie: http://www.genexis.nl/images/products/ocg118.png

FTU/Fiber Termination Unit (met dekseltje, geen aansluitpoortjes):
Afbeeldingslocatie: http://www.genexis.nl/images/products/ftu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Dwazer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:34:
[...]

Verkeerde sheet te pakken gekregen dan? 8)7
Als je op de eerste pagina leest, dan geven ze echt aan dat de WAN kant Gigabit is. Het is wel raa dat de LAN kant allemaal 100 Mbit zijn, Dat wil dus niet zeggen dat je niet meer dan 100 Mbit kan verbruiken (immers je hebt 4 poorten). Als je zou kunnen trunken via de CLI, dan kan je alsnog 400 Mbit halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhiteDragon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:40:
Misschien wat offtopic maar wel nuttige "algemene informatie over glasvezelverbindingen". Ik vind de benamingen voor de glasvezelkastjes hier nogsteeds verwarrend... Kan mijn eerdere info hierover niet in de startpost komen?

"De FTU, ofwel Fiber Termination Unit, is het 'einde' van de glasvezellijn. Deze zijn geïnstalleerd door de mensen die de vezels in de grond hebben gestampt (in mijn geval Glashart). Vergelijk dit met het ISRA punt bij koperkabels. Hierop is een kapje geklikt dat, zodra je aangesloten wordt, door je provider (Tweak/Cambrium/KPN) vervangen wordt voor een CPS, ofwel Consumer Premises Switch. De CPS vangt alle diensten op uit de glasvezel en zet deze om naar RJ45/UTP uitgangen. Dit is dus het apparaat wat door velen graag glasvezelmodem genoemd wordt."

Jullie hebben het dus over de CPS, die door Genexis ook wel Ethernet Gateway genoemd wordt, maar noemen hem FTU.

CPS/Consumer Premises Switch/Ethernet Gateway (geplaatst door Tweak/KPN):
[afbeelding]

FTU/Fiber Termination Unit (met dekseltje, geen aansluitpoortjes):
[afbeelding]
Ok ok, ik zal proberen te letten op de termen :+. Hoewel die "CPS" ook door zat partijen "NTU" wordt genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Taalgebruik wat aangepast en toegevoegd aan de OP.

Bedankt voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Dwazer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:18:
[...]

En ook dit is een gevalletje wat voorbij is gekomen. SSID en het wachtwoord zijn zeerzkr aan te passen, even doorklikken in de EB en je moet het tegenkomen :)
Ah, het was wel even zoeken maar ik heb het gevonden. Die EB steekt ietwat onlogisch in elkaar wat firmware betreft, of althans anders dan ik van routers gewend ben. Alleen heb ik de post die erover moet gaan niet gezien, ik zal er wel overheen gekeken hebben al heb ik net alle 18 pagina's nog eens doorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
sleezball schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:45:
[...]

Ah, het was wel even zoeken maar ik heb het gevonden. Die EB steekt ietwat onlogisch in elkaar wat firmware betreft, of althans anders dan ik van routers gewend ben. Alleen heb ik de post die erover moet gaan niet gezien, ik zal er wel overheen gekeken hebben al heb ik net alle 18 pagina's nog eens doorgenomen.
Mijn quote was verkeerd, sorry daarvoor: Ik doelde op het feit dat de EB "nogal onlogisch" in elkaar steekt wat firmware betreft. Het is voor de wat geavanceerdere gebruikers zoals wij al een rotding: Er valt niets/weinig in te stellen... 8)7

Er zijn wel andere oplossingen voor zoals eymey heeft draaien (Ander modem i.c.m. een layer 2 switch) maar daar ben ik de handleiding nog voor aan het schrijven :+

[ Voor 10% gewijzigd door Dwazer op 27-05-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
eymey schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:48:
[...]

Ok ok, ik zal proberen te letten op de termen :+. Hoewel die "CPS" ook door zat partijen "NTU" wordt genoemd
Ik doelde niet specifiek op jou hoor. Het valt me op dat veel mensen hier de termen door elkaar gebruiken. Zeker in een informatief topic als dit lijkt het me handig om (voor zover mogelijk) consequent dezelfde termen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
WhiteDragon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:40:
Mijn verwacthing is nu dat als deze CPS vervangen wordt door een Gbit versie er in de PoP ook 'iets' vervanging / instelling gedaan moet worden. Kan mijniet voorstellen dat het slechts vervangen van de CPS voldoende is om Gbit te krijgen? Wellicht dat de UTP aansluiting direct Gbit is, maar het daadwerkelijke licht in de glasvezel zal dan slechts nog 100Mbit zijn?

Wellicht dat ik nu verkeerde aannames doe. vandaar dat ik het aan jou vraag, dit omdat je er meer verstand van hebt dan mij zo te zien.

Groetjes Onedutch
(Nog steeds zonder WAN op de Genexis...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
onedutch schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:58:
[...]

Mijn verwacthing is nu dat als deze CPS vervangen wordt door een Gbit versie er in de PoP ook 'iets' vervanging / instelling gedaan moet worden. Kan mijniet voorstellen dat het slechts vervangen van de CPS voldoende is om Gbit te krijgen? Wellicht dat de UTP aansluiting direct Gbit is, maar het daadwerkelijke licht in de glasvezel zal dan slechts nog 100Mbit zijn?

Wellicht dat ik nu verkeerde aannames doe. vandaar dat ik het aan jou vraag, dit omdat je er meer verstand van hebt dan mij zo te zien.

Groetjes Onedutch
(Nog steeds zonder WAN op de Genexis...)
Zolang je ISP (in dit geval Tweak) maar max. 100 mbit door het lijntje heen stuurt, kun je zelfs glas tot in je systeem hebben, maar hoger dan 100 zul je nooit komen.

De bottleneck zit hem er nu in dat de Genexis/CPS max 100 mbit kan verwerken, daar waar de WAN-zijde van de EB (ExperiaBox) wél een gigabit aansluiting heeft. Hoe het dan met de poorten intern in de EB zit, durf ik nu niet hardop te zeggen :X. Maar als die ook geen gigabit poorten heeft, zullen we niet hoger komen dan de 100 mbit en zal een verhoging van het aangeboden max abbo geen zin hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Dwazer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:11:
[...]

Er zijn wel andere oplossingen voor zoals eymey heeft draaien (Ander modem i.c.m. een layer 2 switch) maar daar ben ik de handleiding nog voor aan het schrijven :+
Zo'n handleiding zou wel welkom zijn, absoluut. Maar ik ga ervan uit dat mijn unmanaged Linksys SD2008 niet voldoende is om een dergelijke setup te bouwen (unmanaged dus geen mogelijkheid tot configuratie) en hem direct achter de Genexis te hangen zonder tussenkomst van de EB. De SD2008 is dan wel weer handig om na de EB wat extra poortjes te creëren mocht dat nodig zijn. Maar de D-Link 655 staat er ook nog met extra (wél gigabit) poorten.

[ Voor 4% gewijzigd door sleezball op 27-05-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Reggefiber voert snelheid glasvezelnetwerk op tot 1Gbps

Reggefiber is dus wel bezig het hele netwerk geschikt voor gigabit te maken. Nou ben ik niet zo thuis in de glasvezel techniek, maar ik kan me voorstellen dat de switches die in de POPs staan gewoon vrolijk gigabit kunnen ondersteunen, maar ook de lagere snelheden (via een soort auto-negotiate mechanisme), dus dat al naar gelang de CPS de snelheid dynamisch aangepast wordt.
Dwazer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:13:
[...]

Zolang je ISP (in dit geval Tweak) maar max. 100 mbit door het lijntje heen stuurt, kun je zelfs glas tot in je systeem hebben, maar hoger dan 100 zul je nooit komen.

De bottleneck zit hem er nu in dat de Genexis/CPS max 100 mbit kan verwerken, daar waar de WAN-zijde van de EB (ExperiaBox) wél een gigabit aansluiting heeft. Hoe het dan met de poorten intern in de EB zit, durf ik nu niet hardop te zeggen :X. Maar als die ook geen gigabit poorten heeft, zullen we niet hoger komen dan de 100 mbit en zal een verhoging van het aangeboden max abbo geen zin hebben...
Verhoging van het max. abbo heeft geen zin, maar het uitleveren van gigabit-geschikte CPS'en heeft nog steeds zin om het 100 mbit abbo ook daadwerkelijk 100 mbit doorvoersnelheid te geven wat betreft inernet. Omdat de WAN zijde van de EB dan namelijk in staat is om de rest van de capaciteit te gebruiken voor IPTV en telefonie.

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 27-05-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
sleezball schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:14:
[...]

Zo'n handleiding zou wel welkom zijn, absoluut. Maar ik ga ervan uit dat mijn unmanaged Linksys SD2008 niet voldoende is om een dergelijke setup te bouwen (unmanaged dus geen mogelijkheid tot configuratie) en hem direct achter de Genexis te hangen zonder tussenkomst van de EB. De SD2008 is dan wel weer handig om na de EB wat extra poortjes te creëren mocht dat nodig zijn. Maar de D-Link 655 staat er ook nog met extra (wél gigabit) poorten.
Nee, dan zal dat idd niet gaan werken. Je moet namelijk op de switch (Of router als je een goeie hebt) verschillende VLAN's aanmaken voor IPTV, Inet en Telefonie.

Iets uitgebreidere versie (met dank aan eymey :)) staat hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:23:
nieuws: Reggefiber voert snelheid glasvezelnetwerk op tot 1Gbps

Reggefiber is dus wel bezig het hele netwerk geschikt voor gigabit te maken. Nou ben ik niet zo thuis in de glasvezel techniek, maar ik kan me voorstellen dat de switches die in de POPs staan gewoon vrolijk gigabit kunnen ondersteunen, maar ook de lagere snelheden (via een soort auto-negotiate mechanisme), dus dat al naar gelang de CPS de snelheid dynamisch aangepast wordt.
Wellicht communiceert de CPS nu al onderling met de PoP op basis van gigabit. Is alleen de chipset voor het omzetten naar de RJ45 niet gigabit compatible :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, het artikel nog een keer lezende, denk ik dat toch ook de apparatuur in de POP nog wel een upgrade zou moeten krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleezball
Dwazer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:25:
[...]

Nee, dan zal dat idd niet gaan werken. Je moet namelijk op de switch (Of router als je een goeie hebt) verschillende VLAN's aanmaken voor IPTV, Inet en Telefonie.

Iets uitgebreidere versie (met dank aan eymey :)) staat hier :)
Da's een mooie uitleg van Eymey, en duidelijk ook nog. Ik was er al bang voor dat dat met de unmanaged SD2008 niet ging lukken.

Nu probeer ik alleen nog uit te vinden of de D-Link DIR-655 ook VLAN ondersteunt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanx 4 compliment ;). Dit is echter ook deels met dank aan RiDo78 in het Almeernet topic die ooit veel onderzoekwerk heeft gedaan op dit gebied :).

De DIR-655 ondersteunt dit voor zover ik weet niet out-of-the-box. Sowieso ken ik eigenlijk geen routers die dit al van zichzelf kunnen. Natuurlijk is het in een thuisnetwerksituatie ook niet zo hard nodig maar toch, als je toch al zulke feature-complete apparaten maakt snap ik niet waarom dit er niet ook bij kan als extra.

Je zou kunnen kijken of de DIR-655 overweg kan met alternatieve firmwares zoals dd-wrt of OpenWRT. Hoewel ik met een TP-link 1043ND met dd-wrt nog niet veel succes heb op VLAN gebied (ondersteuning voor die router/chipset is blijkbaar nog te jong :S ). Echter, hvandrie (hvandrie in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere") heeft het met OpenWRT wel voor elkaar op die router, dus daar ga ik nu ook mee aan de slag :). Het enige bezwaar van OpenWRT is, is dat de web interface nog niet zo 'volwassen' is en dat het allemaal dus wat minder black-box werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 27-05-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
De DIR655 heeft een Ubicom chipset welke niet open source is, daarmee is het dus (helaas) ook niet mogelijk om er een andere firmware op te zetten zoals DD-WRT; OpenWRT of Tomato. Dus NEE!

Hier heb je trouwens een hele lijst met routers die wel ondersteund worden. Een goed alternatief is bijvoorbeeld de laatste Netgear routers WNR3500/3700 die wel ondersteund worden, dus daarmee zal je dus geen SLM2008 meer nodig hebben. Maar zoals Eymie al zegt weet ik niet hoe het gaat met instellen van de Vlan's

[ Voor 51% gewijzigd door chocka op 27-05-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Is er enig zicht op de termijn dat de EB vervangen wordt door de zyxel en hiermee gelijk 1Gb beschikbaar komt op de LAN kant? Bepaalt voor mij de keus of ik nu eigenhandig een switch aan schaf die over een tijdje dus overbodig wordt of dat ik wacht en nog wat geduld heb.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
morpheus schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:13:
Is er enig zicht op de termijn dat de EB vervangen wordt door de zyxel en hiermee gelijk 1Gb beschikbaar komt op de LAN kant? Bepaalt voor mij de keus of ik nu eigenhandig een switch aan schaf die over een tijdje dus overbodig wordt of dat ik wacht en nog wat geduld heb.
Zou als ik jou was voor deze vraag gelijk het Tweak WebcareTeam DM'en :)

Dan reageren ze sneller omdat een antwoord via het topic niet altijd even snel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51

ST10©DE

Dus.............

Dwazer schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:39:
[...]

Zou als ik jou was voor deze vraag gelijk het Tweak WebcareTeam DM'en :)

Dan reageren ze sneller omdat een antwoord via het topic niet altijd even snel zien :)
Definieer sneller. Heb al een vraag sinds afgelopen dinsdag uitstaan via een DM, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Bij mijn aanvrag inclusief HD was het een en ander mis gegaan. Na contact met de servicedesk is gemeld dat ik voor het eerste half jaar geen HD hoefde te betalen, dit was wel gefactureerd. Ik heb hierover contact op genomen middels dm met het Tweak account en alles is keurig netjes en vlot opgelost, mijn dank daarvoor!

Daarnaast zie ik iedereen hier melden dat er een 100mbit Genexis is geplaatst. Ik heb hier destijds met de aansluiting (10 mei) over gepraat met de monteur. De monteur melde toen dat hij hier zelf ook navraag over had gedaan bij KPN en dat de Genexis die hij bij mij plaatste wel beschikt over een 1gbit verbinding. Ik dacht zojuist: laat ik dat eens nakijken. Ik kan alleen nergens het typenummer vinden op dat ding en ik vermoed dat deze op de achterzijde staat. De onderkant krijg ik er wel af maar de Genexis zelf niet en ik ben bang dat ik wat sloop. Hoe kan ik makkelijk achter dat type nummer komen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
P. Mekes schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:45:
[...]

Definieer sneller. Heb al een vraag sinds afgelopen dinsdag uitstaan via een DM, maar nog geen reactie mogen ontvangen.
Deze, deze, deze, deze, en deze vertellen iets over de DM :)

En vragen uitzetten over de DM is afhankelijk van het type van de melding hoelang het duurt voordat er antwoord op komt. Lijkt me nogal wiedes :)

-edit-

Heb gelijk (middels de post van P.Mekes) de rules in de OP voor dit topic aangepast/een rule toegevoegd 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Dwazer op 28-05-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
IceM schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:24:
[...]
De onderkant krijg ik er wel af maar de Genexis zelf niet en ik ben bang dat ik wat sloop. Hoe kan ik makkelijk achter dat type nummer komen?
Let daarbij goed op: De meeste van ons hebben een 100 mbit kastje geleverd gekregen :(

Daarbij MOET je de Genexis van de muur afhalen wil je het type nummer weten, deze bevind zich aan de achterkant van de NTU/FTU (Even zoeken was voldoende geweest btw ;))

[ Voor 40% gewijzigd door Dwazer op 28-05-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Dwazer schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:16:
[...]

Let daarbij goed op: De meeste van ons hebben een 100 mbit kastje geleverd gekregen :(

Daarbij MOET je de Genexis van de muur afhalen wil je het type nummer weten, deze bevind zich aan de achterkant van de NTU/FTU (Even zoeken was voldoende geweest btw ;))
Mijn vraag is dus ook hoe ik dat ding zonder te slopen van de muur af krijg. Ik ben bang dat ik een fiber oid naar de hemel help als ik dat met teveel geweld doe.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
IceM schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:24:
[...]

Mijn vraag is dus ook hoe ik dat ding zonder te slopen van de muur af krijg. Ik ben bang dat ik een fiber oid naar de hemel help als ik dat met teveel geweld doe.
Als je de FTU/NTU voor je hebt, heb je aan de linkerkant de aansluitingen van het daadwerkelijk Glas. Dit zijn connectoren.

Die kun je "gewoon" uit de unit halen (geen idee welke bij jou actief is, dus onthoudt welke vezel in welke poort zit). Daarna zou je de unit los moeten kunnen halen zonder dat er iets kapot gaat :)

-edit-

Heb je hier wellicht iets aan? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dwazer op 28-05-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Ah, is me nu gelukt ja. Heb ook gewoon een ocg-120m2_v3, wat die monteur verteld heeft is dus kul of hij is zelf ook verkeerd voorgelicht. Heb ook gewoon een 30/30 abo dus voor mij maakt het verder niet uit maar ik was wel benieuwd.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Ik heb net naar KPN gebeld over, dat mijn Genexis maximaal 100 Mbit is bij een 100/100 abonnement.
Ik heb uitgelegt: als je een 100 Mbit internet verbinding hebt en er komt nog IPTV en Telefoon bij dan is een 100Mbit Genexis niet voldoende in mijn ogen en met een beetje logisch nadenken zou ik toch een gigabit Genexis moeten hebben, hierin gaf de beste man mij gelijk.

Maar hij had ook een antwoord:

Bij een 100 Mbit verbinding krijg je gewoon een 100 Mbit Genexis,
als je geen IPTV zou kijken dan zou de gereserveerde 15Mbit weer bij je internet snelheid moeten gaan.
(bij mij is dit niet zo)
En hij gaf nog een andere verklaring, als je een 30/30, 50/50 of 100/100 abonnement neemt, dan zit daar de snelheid van IPTV ook hierbij in.

Ik denk zelf dat ze niet goed weten waar ze het nu over hebben.
Ben er in iedergeval achter dat een Gigabit Genexis nog niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
kmichael schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:29:
Ik heb net naar KPN gebeld over, dat mijn Genexis maximaal 100 Mbit is bij een 100/100 abonnement.
Ik heb uitgelegt: als je een 100 Mbit internet verbinding hebt en er komt nog IPTV en Telefoon bij dan is een 100Mbit Genexis niet voldoende in mijn ogen en met een beetje logisch nadenken zou ik toch een gigabit Genexis moeten hebben, hierin gaf de beste man mij gelijk.

Maar hij had ook een antwoord:

Bij een 100 Mbit verbinding krijg je gewoon een 100 Mbit Genexis,
als je geen IPTV zou kijken dan zou de gereserveerde 15Mbit weer bij je internet snelheid moeten gaan.
(bij mij is dit niet zo)
En hij gaf nog een andere verklaring, als je een 30/30, 50/50 of 100/100 abonnement neemt, dan zit daar de snelheid van IPTV ook hierbij in.

Ik denk zelf dat ze niet goed weten waar ze het nu over hebben.
Ben er in iedergeval achter dat een Gigabit Genexis nog niet van toepassing is.
Ik denk dat er aan beide kanten een waarheid aan zit: Enerzijds nu omdat de snelheid idd niet boven de 100 mbit uitkomt zoals Tweak wel heeft beloofd.

Anderzijds heeft "hij aan de andere kant van de telefoon" ook een punt: Het is een totaal pakket van 100/100 (heeft Tweak het alleen verkeerd op de website geplaatst. Als het pakket 100/100 heette en ze de down en upload snelheid op 85 hadden gezet, was alles gedekt :F)

Voor nu is het zo dat wij gelijk hebben en dus een gigabit Genexis moeten krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Je kunt inderdaad bellen met de glasvezeldesk van KPN en dan krijg je inderdaad zo'n antwoord. Wat verwacht je van die man aan de andere kant? Dat is een 1e lijns helpdeskmedewerker van KPN, ook al zou hij er wat aan willen doen, hij kán er niets aan doen. Dit moet echt door wholesale afnemers aangekaart worden. Daarnaast weet ik niet hoe KPN het product verkoopt aan zijn wholesale klanten. Op de KPN website staat bij glasvezelproducten ook "tot 100mbit".

Wat die beste man zegt over de 30/30 en 50/50 abonnementen klopt overigens niet. Zou ook een mooie boel worden als ik van mijn 30/30 lijn automatisch 15mbit kwijt ben aan TV, dan hou ik maar de helft over (ik haal overigens "maar" 25 mbit, dit schijnt met overhead te maken te hebben)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
IceM schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:02:
abonnementen klopt overigens niet. Zou ook een mooie boel worden als ik van mijn 30/30 lijn automatisch 15mbit kwijt ben aan TV, dan hou ik maar de helft over (ik haal overigens "maar" 25 mbit, dit schijnt met overhead te maken te hebben)
ik denk dat deze beste man de PPPoE overhad bedoeld ;)
dan klopt het wel wat de beste medewerker verteld (daar heb je bij alle kpn/tweak abbo's last van)
ps, tv gebruikt < 15Mbit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Met 50/50 haal ik 44Mb/sec. Zoals je ook met 30/30 niet maximaal haalt maar het verschil wellicht kan toewijzen aan overhead, waarom verwacht je dan met 100/100 meer dan 85/85?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Met 100/100 ben je, grof geschat, zo'n 8-10 mbit kwijt aan IPTV (maar als je tegelijk HD kijkt en bv. ook een andere HD zender opneemt kan dit wel degelijk oplopen tot 16 mbit). Daarna mag je dus nog fijn de PPPoE overhead aftrekken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biertjuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

Biertjuh

Biertjuh?!

morpheus schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:06:
Met 50/50 haal ik 44Mb/sec. Zoals je ook met 30/30 niet maximaal haalt maar het verschil wellicht kan toewijzen aan overhead, waarom verwacht je dan met 100/100 meer dan 85/85?
Ik blijf het bizar vinden :)
Je sluit een contract voor 50/50 maar krijgt daarvan maar 90% van de snelheid. Als ik maar 90% van het bedrag overmaak dan krijg ik ook een incasso bureau op mijn dak.

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Ik snap dat allemaal wel met overhead, maar wat ik niet snap is dat Ziggo hier in Enschede 120/10 Mbit aanbied waarvan je daadwerkelijk 119/10 Mbit krijgt (eigen ervaring).
Van Glasvezel 100/100 Mbit krijg je 85/92 Mbit.
Het zijn wel 2 verschillende technieken maar Ziggo heeft niet zoveel bandbreedte als glasvezel, maar krijgt het wel mooi voor elkaar om je 99% van je verbinding te geven (dit zal niet bij iedereen zo zijn).
Ik ben zeer tevreden met mijn glasvezel internet IPTV ziet er niet uit en mijn Telefoon doet het nog steeds niet.
Ik vind het erg jammer dat KPN en Regerfiber/Glashart zo stom bezig zijn.
Als ik alles bij elkaar optel van graafwerken tot Internet TV en Telefoon dan vind ik ze best wel amateurs.

[ Voor 7% gewijzigd door kmichael op 29-05-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"IPTV ziet er niet uit" is blijkbaar een kwestie van de dingen goed instellen en wellicht ook smaak. Ik lees in het KPN Interactieve TV topic (waar ook de IPTV dienst via glasvezel op is gebaseerd) div. mensen die het beeld zelfs beter vinden dan dat van UPC Digital bv. Los van de tergende 1960 settopbox is IPTV dus op zich prima.

En Glashart-providers (XMS, Lijbrandt) bieden ook gewoon de goede snelheid. Alleen KPN is eigenwijs en stom bezig met hun PPP tunnels (wat puur een beheerkwestie is trouwens in mijn beredenering, ze kunnen ook best de PPP verbindingen gewoon 10% hoger 'intrainen' ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:06:
....
Los van de tergende 1960 settopbox is IPTV dus op zich prima.

...
Ik had het idee dat de 1910's iets sneller waren maar daar zit dan ook geen harddisk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
kmichael schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:59:
Als ik alles bij elkaar optel van graafwerken tot Internet TV en Telefoon dan vind ik ze best wel amateurs.
Woensdag 26 Mei aangesloten, 4 uur later geen WAN meer op de Genexis , tot op heden geen inhoudelijke reactie van KPN. Tweak doet zijn best, echter KPN doet weinig tot niets voor mijn gevoel. De lijnen zijn wellicht telang bij KPN etc etc. Over 3 dagen ga ik voor enkele weken op vakantie, ik kan dus niet mijn huidige providers opzeggen etc, erg vervelend allemaal. Helemaal daar ik het niet kan geloven dat ze bij een storing iemand gewoon een kleine week (wellicht langer) zonder TV / Telefoon en Internet kunnen laten zitten. Geen songfestival, geen X-Factor, weet je wat mijn vrouw met mij doet als ze dat gemist zou hebben?

Maar goed, wellicht als ik vanmiddag thuis kom Licht...

Greetz Tukker Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
onedutch schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:04:
[...]
Geen songfestival, geen X-Factor, weet je wat mijn vrouw met mij doet als ze dat gemist zou hebben?
Tjee man, ga jij eens lekker op vakantie met je vrouw die enkele weken en zie hoe het staat als terug komt, wat overigens wel het laatste in de wereld is op dit moment wat jouw belangrijk kan wezen.

BTW Het songfestival is gewonnen door de Duitse Lena Landrut, dus kan je volgend jaar gezellig met je vrouw naar toe. Onze draaiorgelprinses lag er in de voorronde al uit. En Xfactor is gewonnen door Jaap.

Dus al met al heeft ze weinig tot niets gemist. Fijne vakantie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
heb je vanmiddag / vanavond al op je genexis gekeken ofdat je weer WAN verbinding hebt :?

verder een goede vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:08
Oh god, ik zag het aankomen..

Usenet komt nauwelijks over de 1mb heen..
Teveel klanten, of ze zijn aan het knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
m0nkz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:18:

Ik hoop toch geen van beide :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Geen van beide, dunkt me. Heb je dit probleem al aangekaart bij de helpdesk?

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert

heb je er nu nog steeds last van :?
ik heb niets gemerkt....
edit:
bij artikelen van 250+ dagen, loopt het voor geen meter.
bij geen oude files loopt het goed

log:
[6/1/2010 8:51:28 PM] [T2] StatusCode: 0
[6/1/2010 8:51:28 PM] [T2] Connecting (TweakDSL)
[6/1/2010 8:51:28 PM] [T2] Connected & Authenticated (TweakDSL)
[6/1/2010 8:53:15 PM] [T1] Could not connect (TweakDSL) 400 news.tweak.nl: Your host connection limit reached - info@tweak.nl

hij gooit steeds de verbinding er uit....
snelheid <50kb/sec.... |:(

[ Voor 45% gewijzigd door Killerbert op 01-06-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
Retentie is 240 dagen dacht ik.

En weer rond deze tijd zit ik op 1mb download..

Vanmorgen schommelde ik stabiel tussen 5 en 5.2mb.

Zover ik kan zien begint het netwerk toch echt te zweten, zo na elven in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
Tweak schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:08:
[...]

Geen van beide, dunkt me. Heb je dit probleem al aangekaart bij de helpdesk?
Ik had er gisteren ong. een uurtje last van, daarna zat ik rond de 3mb, waarbij de snelheid zo nu en dan terugviel.

Denk niet dat de helpdesk hier iets mee kan, aangezien in de vroege uren alles op volle toeren draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zijn mijn ervaringen met mijn overstap niet zo positief.
De aanmelding en aansluiting is goed verlopen en internet werkte direct maar daarna begon de ellende. Bij aanmelding bij Tweak heb ik expliet gevraagd of ik de volledig dichtgetimmerde Experiabox zou krijgen of een modem/router die ik zelf zou kunnen instellen. Hierop werd mij verzekerd dat ik router/modem zou krijgen die ik zelf zou kunnen instellen. Dit ivm het zelf draaien van een vpn-server (vpn-verbinding met een vriend van mij). Jullie raden het al bij installatie blijk ik dus zoals iedereen een dichtgetimmerde Experiabox te hebben. Gelukkig ben ik nogal handig en heb ik de SLM2008 aangeschaft (additionele 85 euro), echter deze kan ik nog niet gebruiken omdat mijn nummerportering niet goed werkt. Bij oplevering werkte mijn tijdelijke nummer niet en bij navraag bij de helpdesk werd mij verzekerd dat dit aan het "platform" zou liggen en dat ik dit probleem niet zou hebben als ik mijn nummer zou porteren. Ik ben accoord gegaan met het porteren van mijn nummer en het gevolg is nu dat ik al twee weken niet meer te bereiken ben. De helpdesk is elke keer heel vriendelijk maar ik heb het idee dat ik elke keer hetzelfde verhaal moet vertellen en dat is toch echt niet de bedoeling! Zodra ik met mijn mobiele telefoon mijn vaste nummer probeer te bellen krijg ik een bandje van KPN dat het nummer niet in gebruik is. Dit lijkt mij dus echt een routeringsprobleem, terwijl de helpdek mij nu al een paar keer heeft gevraagd om de modem te resetten en 10min te wachten etc etc. Het standaard verhaal dus.....ik heb geen idee wanneer dit wordt opgelost!
Na oplevering van mijn Glasvezel-verbinding heb ik ook het verhuizen van mijn domeinnaam in gang gezet. Ik weet niet waarom dit 3 weken moet duren maar goed. Gisteren kreeg ik een mailtje dat alles gereed was voor het activeren van mijn domein (DNS moest nog worden opgezet). Ik even de helpdesk bellen aangezien ik nog niets terug zag in de beheerpagina van mijn domein. Ik werd weer verzekerd dat dit geen probleem zou zijn en dat bij het activeren van het DNS dat ik dan ook direct mijn domein zou kunnen beheren (email-accounts aanmaken e.d.). Wat denken jullie wat er 's middags gebeurd. De DNS wordt aangepast en ik kan nog steeds niet bij mijn domein om email-accounts aan te maken. Ik direct bellen naar de helpdesk. Wordt mij daar verteld dat inderdaad het "platform" niet is ingericht en dat ze een ticket zullen aanmaken en dat dit wel weer een paar dagen kan duren.
Gekker moet het niet worden! Geen telefonie, geen e-mail, gelukkig wel internet. Maar het vervelendste vind ik dat ik in beide gevallen heb gebeld en heb aangegeven dat er waarschijnlijk iets mis gaat en dat er dan doodleuk wordt gezegd dat het geen probleem is.

Ik word hier een beetje moedeloos van en hang hierdoor bijna dagelijks met de Tweak helpdesk aan de telefoon.

[Update]
Na nog een keer met de helpdesk gebeld te hebben is vanmiddag mijn domein/hosting actief geworden. Het bleek dat mijn domein niet was overgezet naar het nieuwe platform. Nu nog de telefoon deze is eindelijk doorgezet naar KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
m0nkz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:03:
Retentie is 240 dagen dacht ik.

En weer rond deze tijd zit ik op 1mb download..

Vanmorgen schommelde ik stabiel tussen 5 en 5.2mb.

Zover ik kan zien begint het netwerk toch echt te zweten, zo na elven in de avond.
de files die ik nu binnen haal (nu 2x zelfde als hierboven) haal ik nu wel een snellere snelheid
ook geen verlies van de verbinding met de server.
snelheid is nu 500-1000KB/s en de files zijn 291dagen oud.

@tweak,
wat is de huidige retentie van de news server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lasoulglas: Erg vervelend allemaal.

Ik zou de mensen van Tweak die hier op dit forum zitten een DM sturen, misschien weten die nog wat juiste mensen te porren. De servicedesk lijkt gewoon compleet (nog) niet toegerust te zijn op dit nieuwe product. Zeker omdat je voor bijna alles afhankelijk bent van het logge KPN-prutsbeest.

Die telefonieproblemen had ik ook (maar dan met het tijdelijke nummer). Dat kwam uiteindelijk omdat BBned, de leverancier van de nummers, mijn nummer nog naar KPN gerouteerd had staan ipv direct naar Tweak. Toen dat eenmaal was opgelost (moest ook wel tig keer bij de servicedesk erop aandringen om nou eens er bovenop te springen), deed telefonie het direct 'einwandfrei'.

Los van het probleem dat het bellen tussen Tweak abonnees onderling nog steeds niet goed lijkt te werken.

En qua Experiabox: Tsja.... dat lijkt me gewoon een gevalletje 'misverstand'. De gemiddelde tweak servicedeskmedewerker heeft vermoedelijk gewoon de training gehad bij KPN en te horen gekregen dat die Experiabox een geweldig ding is (immers, het is een speedtouch) en dat iedere instelling die een -gemiddelde- consument nodig zou hebben ermee kan. Kan het hun dus ook niet kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
JaHa, Haha, JahAhahaa, nog 1 dag en ik ben op vakantie, En Jaha, hahaahaa,,,, jullie geloven het niet he...
Afbeeldingslocatie: http://www.tomk.nl/1.jpg
Drommels wat een lichtsnelheid, drommels drommels drommels. Nou de KPN planner belde mij gister, wederom Zeer Duidelijk uitgelegt dat de WAN niet brand op de Genexis en dat dat in de PoP of AP moet worden opgelost...
Maar goed, vanmiddag de KPN monteur Jan te Enschede over de vloer, deze komt binnen en vraagt naar de EB. Ik ho ho, laten we eerst de Genexis bekijken, (Genexis hang bij mij in de meterkast en EB in de woonkamer). Ik wijs op het WAN lichtje en Jan denkt kort na en stap alweer op de voordeur af om te vertrekken. Want ja, geen WAN is eerst de AP aka PoP nakijken.... Verassend..
Maar goed, inprincipe controleert hij alleen Internet, eigenlijk controleert hij niet eens het WAN ip wat je krijgt op de EB. Maar goed, door mijn aanhoude (volgens mij wilde hij het zelf ook zeker weten) bleef hij zodat ook de Telefoon (met het door Tweaj aangekondigde nummer) en TV heeft zien werken. Uitstekend!

Op mijn vraag, hoe snel ik was geholpen bij "Geen WAN en Geen T1 en T2 activiteit op de Genexis als ik KPN klant was" Is zijn antwoord "1 hooguit 2 werkdagen" Op mijn vraag waarom het zolang duurt bij tweak komt het verhaal over schakels en afspraken met Cambridge.
@Tweak Zorg alstublieft dat jullie Glas Klanten die melden aan de Helpdesk dat "Geen I-Net, Geen Telefoon, Geen Tv en ook Geen WAN lampje op de Genexis" sneller worden geholpen dan 6 werkdagen. Dat is imho echt te lang, 1 van de 3 diensten met problemen is opzich daar aan toe, maar alledrie eruit...
Anyway, het was een gebroken/geknakte glaskabel (dacht dat die tegen een stootje konden) in de AAK PoP van mijn wijk.

Inmiddels zoemt de LoeiHete (is dat normaal, kan hem niet meer beetpakken) SLM2008 en mijn oude vertrouwde WRT54Gv2 (Vlan6). Tv (Vlan4)en Telefonie (Vlan7 naar de EB). EB wordt dus op dit moment niet gebruikt, mijn nummer heb ik nog niet laten porteren. Helaas trekt de WRT54Gv2 het voor geen meter:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomk.nl/2.jpg

Ben sterk in overweging op een Netgear WNDR3700 te nemen met openwrt of dd-wrt, ik hoop dat de WiFi performance perikelen zijn opgelost. Mijn SLM2008 kan dan als Giga Bit Switchje worden ingezet. Weet alleen niet of ik dan nog mijn Tweak telefoon kan blijven gebruiken.. Mischien 1 van de poorten op de WNDR3700 voor Vlan 7 geschikt maken zodat de EB eraan kan.

Ik ga op een welverdiende vakantie, groetjes allemaal! Greet,
Tukker Tom

[Update]
Is de Website van Tweak Vernieuwd? Moets meerdere malen kijken omdat ik dacht dat ik fout zat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Het feit dat er bij KPN dezelfde dag of de dag erna een monteur komt (ligt een beetje aan de tijd waarop je belt en de planning) komt waarschijnlijk omdat de servicedesk van Tweak geen directe toegang heeft tot het plan systeem van KPN en dus niet zelf een servicemonteur aan kan sturen, dit kan de 1e lijns desk van KPN Glas waarschijnlijk wel (de DSL desk kan dit iig wel...).

Dan is het alleen de vraag of dit door het proces bij Tweak komt (intern ticket aanmaken -> ticket wordt opgepakt -> monteur aangestuurd) of door KPN die Tweak geen directe toegang geeft en Tweak verplicht een ticket bij KPN aan te maken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tukker Tom: Fijne vakantie!

Ennehm, als je een WNDR3700 koopt en als die direct werkt met VLAN's in combinatie met DD-WRT, dan wil ik dat heeeel graag weten :D. VLAN's met OpenWRT of DD-WRT op mijn TP-link 1043ND werkt namelijk óf niet, óf instabiel. DD-WRT ontwikkelaars beweren ook dat VLAN's met de Linux 2.6 kernel op gigabit chipsets (zoals die van Atheros SoC met Realtek switch) nog in ontwikkeling zijn....

edit: Wow, inderdaad nieuwe website van Tweak! Wat zal ik ervan zeggen? Het is, ehm, anders. Wel lekker fris en modern. Alleen de achtergrond is TE lollipop achtig, het lijkt haast alsof je naar een site van een meidenblad kijkt ofzo :S. Het leest ook niet prettig.

Verder nog een suggestie: Bied je nieuws en (apart) je aankondigingen rubriek ook eens via RSS aan ;)

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 03-06-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
onedutch schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:03:
[...]
[Update]
Is de Website van Tweak Vernieuwd? Moets meerdere malen kijken omdat ik dacht dat ik fout zat _/-\o_
Zo te zien wel, zal in de loop van de dag de OP aanpassen :)
eymey schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 08:55:
[...]
edit: Wow, inderdaad nieuwe website van Tweak! Wat zal ik ervan zeggen? Het is, ehm, anders. Wel lekker fris en modern. Alleen de achtergrond is TE lollipop achtig, het lijkt haast alsof je naar een site van een meidenblad kijkt ofzo :S. Het leest ook niet prettig.

Verder nog een suggestie: Bied je nieuws en (apart) je aankondigingen rubriek ook eens via RSS aan ;)
Ja, die achtergrond kan anno 2010 echt niet: Alsof het een japanse site is met al die kleuren (mis alleen de kittens dan ;))

[ Voor 51% gewijzigd door Dwazer op 03-06-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
Ondanks herhaaldelijk aangeven hier, staat op de homepage toch "Gratis SD Set-top box". De 1910 is toch gewoon wél een HD box, alleen zonder HDD.

Ook spot ik "Internet met 100Mbit up- en downloadsnelheid" en "100 Mbit / 100 Mbit download / upload snelheid".

En die achtergrond is inderdaad tegen het irritante aan, de indeling en het ontwerp opzich zijn wel oké.

[ Voor 21% gewijzigd door TimTimX op 03-06-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze kunnen inderdaad beter zeggen "Gratis settopbox zonder harddisk". "HD settopbox" zou ik er niet van maken: voor je het weet ontstaat toch weer de perceptie dat HD televisie inbegrepen is in het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmitry
  • Laatst online: 17-08-2024
Ennehm, als je een WNDR3700 koopt en als die direct werkt met VLAN's in combinatie met DD-WRT, dan wil ik dat heeeel graag weten
Ik heb WNDR3700 en die werkt prima met VLANs (OpenWRT firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK. Ik ben echter voornamelijk benieuwd naar DD-WRT, puur omdat ik de web interface van dd-wrt gewoon 100x functioneler vind. Niet dat ik vies ben van wat Linux hack werk, maar voor thuis in de basis van m'n infra moet alles gewoon zo blackbox-mogelijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmitry
  • Laatst online: 17-08-2024
OpenWRT heeft ook een goede web UI (luci).
Installatie is eenvoudig:
opkg update
opkg install luci
/etc/init.d/uhttpd enable
/etc/init.d/uhttpd start

VLANs moet je voorzichtig instellen anders bestaat er een kans dat LAN poorten niet meer beschikbaar zijn en de router hard-gereset(+tftp) moet worden.
Pagina: 1 ... 5 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.