Toon posts:

Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 44 Laatste
Acties:
  • 363.681 views

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47
eymey schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:37:
Mja, bij mij kom thet wel wat hoger uit dan 25 mbit... maar hoger dan 28 mbit wordt het zeker niet. Maak er verder niet zo'n probleem van maar het valt wel op. Overigens meende ik ergens gelezen te hebben (weet niet meer waar) dat KPN wel de PPP profielen met 10% zou gaan verhogen om te compenseren voor de overhead.... Maar wanneer dat dan moet gebeuren en hoe... beats me :)
Kom ook voornamelijk berichten tegen over ADSL/VDSL met snelheidsverhogingen.

Die 10% beloofd voor de FttH nog niet tegengekomen...

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
Dwazer schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:15:
[...]

Kom ook voornamelijk berichten tegen over ADSL/VDSL met snelheidsverhogingen.

Die 10% beloofd voor de FttH nog niet tegengekomen...
Zowel,

http://gathering.tweakers...message/33931373#33931373

Als het doorgaat kan KPN direct voor haar eigen klanten de upload nog verder verhogen namelijk 90% .
Ik kan namelijk wel nog paar gigabytes gebruiken met de komende space shuttle launch deze week.
Met een verbruik van rond de 100 gigabytes per dag in de eerste dagen zit mijn VPS (1000 gigabytes limit) snel aan zijn limit.

Vorig week stond er ergens een vraag over open DNS server. Google heeft inderdaad ook een open DNS server. Adres is eenvoudig te onthouden 8.8.8.8

[Voor 34% gewijzigd door spaceone op 12-05-2010 11:17]

• Dwazer
spaceone schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:54:
[...]

Zowel,

http://gathering.tweakers...message/33931373#33931373
goldvinger schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:13:
Van de kpn monteur kreeg ik te horen dat de snelheden van glasvezel voor alle abbo's met 10% verhoogd zou worden.
Dit zou eind mei gerealiseerd moeten zijn? Goed nieuws dus :*)
Kan de tweak medewerkers dit bevestigen, of is dit alleen geldig voor kpn glasvezel abbo's.
Maar ik neem aan omdat tweak op het kpn netwerk zit dat ook tweak hierin meegaat?

Als het doorgaat kan KPN direct voor haar eigen klanten de upload nog verder verhogen namelijk 90% .
Gebaseerd op het "Gehoord van een monteur dat..."

Eerder opzoek geweest naar de officiële berichtgeving van KPN zelf ;)

• spaceone
Dwazer schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:12:
[...]

Je hoort zo iets bij KPN altijd na die tijd of je hoort niks zoals bij storingsmeldingen . Maar mocht KPN nog deze maand op bezoek komen met 2 personen zal ik het eens vragen. Na alle problemen met glasvezel in de afgelopen 8 maand in Haaksbergen bezoekt KPN iedere klant nog eens. Nu wist ik niet dat voor alle itv klanten in Nederland de aanvoer van signaal via ons netwerk loopt, want namelijk zeker 80% van die storingen in de afgelopen maanden zijn gewoon landelijk (ook voor ADSL gebruikers).

Ik moet zeggen dat het ITV product sinds 1 a 2 maand sterk is verbeterd. Ik ben dan ook gestopt met het eens in de 10-14 dagen verwijderen van de firmware/software van de 1960

[Voor 51% gewijzigd door spaceone op 12-05-2010 11:44]

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 20:58
Goede topic start, alleen ik mis het kostenplaatje van alle bijkomende pakketten.
dwz, voor hdtv betaal je 9,95 per maand extra PLUS 5 euro per maand EXTRA voor de HDTV settopbox. (dus 14,95 per maand extra voor HDTV)
Een 2e settopbox kost 5,95 een 2e HDTV settopbox kost 9,95.
Het extra pakket zenders kost 9,95 extra.

Ook zou een overzicht van zenders in standaard, extra en HDTV pakket handig zijn in de topic start.

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• spaceone
Philos31 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:39:
Goede topic start, alleen ik mis het kostenplaatje van alle bijkomende pakketten.
dwz, voor hdtv betaal je 9,95 per maand extra PLUS 5 euro per maand EXTRA voor de HDTV settopbox. (dus 14,95 per maand extra voor HDTV)

Ook zou een overzicht van zenders in standaard, extra en HDTV pakket handig zijn in de topic start.
Voor HDTV heb je geen nieuwe ontvanger nodig de standaard 1960 kan gewoon ook HD (tot 1080i) en het HD pakket geldt op alle ontvangers in huis

[Voor 6% gewijzigd door spaceone op 12-05-2010 11:45]

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 11:16
@Dwazer en Killerbert

Ziet er super uit die startpagina, keep up the good work.

Ik heb er kritisch na gekeken en mogelijk kan je er over na denken het volgende aan te passen cq toe te voegen:

- Vermelden in de "Inleiding" dat het hier om zelf gestarte topic gaat en niet, ondanks het officiele logo, een door Tweak opgezette topic.
- Vermelden van de gesprekskosten telefonie bij prijzen en/of telefonie. 0.03 eurocent starttarief en 0.02 eurocent per minuut
- Bij de voorwaarden vermelden dat er geen KPN glasvezelaansluiting op de bestaande glaslijn mag zitten, wegens het (nog) niet mogelijk zijn van het vloeiend overstappen van KPN naar Tweak
- Bij contactinfo, dat tweak ook bereikbaar is 036-5460085 wat overigens wel helemaal gratis te gebruiken is (los van de kosten die provider berekent), want het 0900 nummer kost namelijk 0.06 eurocent per minuut.
- Bij vorige delen vermelden dat die betreft het ADSL topic, ondanks dat wij voor zolang gebruikt hebben om glaszaken in te bespreken.
- Bij Waarschuwing, opent de zin een beetje vreemd: "Policy Wegens ...." Ik snap niet wat het woord "Policy ervoor doet" of moet "Wegens" met een kleine letter zijn, want leest het grammaticaal wel lekker door?

• Dwazer
Philos31 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:39:

Kopje: Kosten Bijkomende Extra's toegevoegd :)

• Philos31
  • Laatst online: 01-06 20:58
spaceone schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:41:
[...]

Voor HDTV heb je geen nieuwe ontvanger nodig de standaard 1960 kan gewoon ook HD (tot 1080i) en het HD pakket geldt op alle ontvangers in huis
Schiet mij maar lek, ik heb specifiek om de kosten gevraagd bij Tweak en dit antwoord ontvangen:

Beste,

1. Als u HD neemt, is dit op alle settop-boxen beschikbaar. Het is dus geen abonnement per box, maar
voor alle settop boxen die in uw abonnement zitten.

2. Er zit 1 standaard (geen HD) settop-box inclusief in het abonnement

3. 50/50 Mbit kost u 57 euro per maand
Het HD-pakket kost 9.95 per maand
De 1e settop-box HD versie kost 5 euro per maand extra
Een extra HD-settop box kost 9,95 per maand een standaard 4,95 per maand

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• Biertjuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 11:30

Biertjuh

Biertjuh?!

Philos31 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:08:
[...]

Schiet mij maar lek, ik heb specifiek om de kosten gevraagd bij Tweak en dit antwoord ontvangen:

Beste,

1. Als u HD neemt, is dit op alle settop-boxen beschikbaar. Het is dus geen abonnement per box, maar
voor alle settop boxen die in uw abonnement zitten.

2. Er zit 1 standaard (geen HD) settop-box inclusief in het abonnement

3. 50/50 Mbit kost u 57 euro per maand
Het HD-pakket kost 9.95 per maand
De 1e settop-box HD versie kost 5 euro per maand extra
Een extra HD-settop box kost 9,95 per maand een standaard 4,95 per maand
Mij werd verteld dat HD-ready in het standaard pakket zit.. Klopt dat nou? :S

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Pfffff..... verkoop die betreffende servicedesk medewerkers (of marketing medewerkers?) eens een vriendelijke maar toch stevige (virtuele) mep...... en leer ze eens DUIDELIJK COMMUNICEREN (Tweak webcare, HELLUP!).

Volgens mij haalt men hier gewoon weer "HD" en "HD" door elkaar. Met punt 1 bedoelen ze volgens mij "HD" als in "High Definition". Met punt 2 en 3 bedoelen ze volgens mij "HardDiskDrive" (oftewel harddisk recorder).

Volgens mij zit het zo:

1 High Definition sluit je af voor alle settopboxen

2 Standaard krijg je een settopbox ZONDER harddisk (punt 2). De reden dat de meesten hier, incl. moi, een 1960 met harddisk hebben is omdat dat nu nog een actie is (tot eind mei).

3 Wil je een settopbox MET harddisk, dan betaal je 5 euro per maand extra. Wil je extra settopboxen, dan betaal je per extra settopbox zonder harddisk 4,95 per maand en per extra settopbox met harddisk betaal je 9,95 per maand.

Maar goed, alleen de servicedesk zal weten hoe het ECHT zit, als ze ook de terminologie eens gewoon accuraat gebruiken (zucht....).

Kijk DIT vind ik dus wel iets waar je over mag klagen bij Tweak.... dat de servicedesk gewoon eens unaniem en uniform met kloppende en ACCURATE (niet voor interpretatie vatbare) info moet leren komen..... (en ook krijgen uiteraard).

• Dwazer
chocka schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:11:
@Dwazer en Killerbert

Ziet er super uit die startpagina, keep up the good work.

Ik heb er kritisch na gekeken en mogelijk kan je er over na denken het volgende aan te passen cq toe te voegen:

- Vermelden in de "Inleiding" dat het hier om zelf gestarte topic gaat en niet, ondanks het officiele logo, een door Tweak opgezette topic.
Check :)
- Vermelden van de gesprekskosten telefonie bij prijzen en/of telefonie. 0.03 eurocent starttarief en 0.02 eurocent per minuut
- Bij de voorwaarden vermelden dat er geen KPN glasvezelaansluiting op de bestaande glaslijn mag zitten, wegens het (nog) niet mogelijk zijn van het vloeiend overstappen van KPN naar Tweak
- Bij contactinfo, dat tweak ook bereikbaar is 036-5460085 wat overigens wel helemaal gratis te gebruiken is (los van de kosten die provider berekent), want het 0900 nummer kost namelijk 0.06 eurocent per minuut.
- Bij vorige delen vermelden dat die betreft het ADSL topic, ondanks dat wij voor zolang gebruikt hebben om glaszaken in te bespreken.
Topic vorige delen verwijst naar het ADSL topic :)
- Bij Waarschuwing, opent de zin een beetje vreemd: "Policy Wegens ...." Ik snap niet wat het woord "Policy ervoor doet" of moet "Wegens" met een kleine letter zijn, want leest het grammaticaal wel lekker door?
Zin aangepast :)

Bedankt voor je input :)

• Dwazer
eymey schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:24:
[...]
Volgens mij zit het zo:

1 High Definition sluit je af voor alle settopboxen

2 Standaard krijg je een settopbox ZONDER harddisk (punt 2). De reden dat de meesten hier, incl. moi, een 1960 met harddisk hebben is omdat dat nu nog een actie is (tot eind mei).

3 Wil je een settopbox MET harddisk, dan betaal je 5 euro per maand extra. Wil je extra settopboxen, dan betaal je per extra settopbox zonder harddisk 4,95 per maand en per extra settopbox met harddisk betaal je 9,95 per maand.
[..]
Floor-is of Tweak: Kan hier een bevesting op gegeven worden? :)

• Biertjuh

Biertjuh

Biertjuh?!

Dwazer schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:05:
[...]

Volgens mij heb ik een settopbox met HDD (Hard Disk Drive ;)) voor het standaardbedrag?

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

• Dwazer
Biertjuh schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:33:
[...]

Volgens mij heb ik een settopbox met HDD (Hard Disk Drive ;)) voor het standaardbedrag?
Ja, dat kan kloppen, betreft dus alleen een tijdelijke actie.

De overige vragen staan niet duidelijk op de website aangegeven, vandaar het verzoek voor een bevestiging ;)

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-02 02:33
@ dwazer,
bedankt voor het aanpassen van de TS!

als je nog bij Abonnements Prijzen kunt toevoegen:
prijs is exclusief telefonie kosten :)
en een goed punt om een bevestiging te vragen

[Voor 36% gewijzigd door Killerbert op 12-05-2010 17:06]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:25
Dwazer schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:12:
[...]

Inderdaad, de monteur vertelde mij dat de snelheid met 10% verhoogd zou worden.
Tevens stelde ik in deze topic een vraag of tweak dit kon bevestigen.
Want de monteur was van kpn en wij doen tenslotte zaken met tweak :*) (gelukkig maar)

Dus nogmaals aan tweak of floor-is:
wat is er bij tweak bekent wat betreft de 10% snelheidsverhoging.
Gaan de tweak gebruikers hier ook wat van merken of is het een broodje aap verhaal |:(
Biertjuh schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:33:
[...]

Zoals gezegd: Dat is een actie :)

Tsja.... ik ben gewoon een mierennnn**** als het gaat om duidelijk communiceren en duidelijkheid vragen van een servicedesk. Ik merk gewoon bij te veel servicedesks dat antwoorden niet nauwkeurig genoeg worden gegeven (soms ook nav. te open vragen, of juist te suggestieve vragen vanuit de kant van de eindgebruiker).

Communiceren is een uitdaging... ;) (vooral als je, zoals ik, in een groot internationaal bedrijf werkt met allerlei mensen uit div. culturen, die allemaal Engels trachten te praten bv.)

• goldvinger
Aan floor-is of het tweak team:

Is het een idee om op jullie site een storings pagina aan te maken.
Omdat ik gebeld had ivm de telefoon problemen (ik hoorde de tegenpartij wel maar hun mij niet) vertelde de helpdesk medewerker mij dat ze daarover al heel veel telefoontjes over hadden gehad en dat ze hard aan het werk waren om het probleem op te lossen.
Als er een bekend probleem is bij tweak dan kunnen ze dat vermelden op de storingspagina met de melding dat er hard gewerkt wordt om het probleem op te lossen. En zo kan je dat met diverse problemen doen.

Voordelen:
De tweak medewerkers worden minder vaak gebeld over het probleem zodat ze nutterige dingen kan gaan doen i.p.v. steeds het zelfde te vertellen.
Men heeft inzicht wat er allemaal speelt wat storingen betreft.

Het mes snijd dan aan twee kanten, de klanten worden door de melding gerust gesteld en de tweak medewerkers hebben dan meer tijd om andere gevallen op te lossen waardoor er ook weer tijdwinst ontstaat.

Misschien toch een idee om hierover na te denken?

• goldvinger
Dwazer schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:30:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Topic vorige delen verwijst naar het ADSL topic :)

[...]

Zin aangepast :)

Misschien ook handig om de tarieven naar mobiel en de dattarieven te vermelden:

Bestemming Starttarief Piek Dal Weekend
Nationaal 3,00 ct 2,00 ct 1,70 ct 1,70 ct
Naar mobiel 4,00 ct 15,40 ct 15,40 ct 15,40 ct

Daltarief gaat in om 19.00 tot 7.00 (volgens de helpdesk van tweak)

Overgens heb je dit heel mooi gemaakt.
Erg overzichtelijk. :Y

[Voor 4% gewijzigd door goldvinger op 12-05-2010 17:32]

Anoniem: 357456

Misschien niet interressant voor de meeste tweakers, maar voor degenen die wachten op de nieuwe modems
van Tweak voor ze lid worden.

http://www.topit.nl/index.php?nieuws=221

Dit zou dat nieuwe modem moeten zijn alleen is niet duidelijk wanneer en voor welke prijs dit modem wordt geleverd.
Op pricewatch gaat hij voor ca 240,- euro en is nog niet op voorraad.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:32
Volgens mij heb je iets verkeerd dat ding is geen modem je Genexis is je modem de rest is router..

• Biertjuh

Biertjuh

Biertjuh?!

Om ook even eens iets positiefs te melden (zeiken is makkelijker dan positief zijn):
Ik ben blij dat de hickups verdwenen zijn (zo lijkt het iig)!

• Killerbert
Biertjuh schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:00:
Om ook even eens iets positiefs te melden (zeiken is makkelijker dan positief zijn):
Ik ben blij dat de hickups verdwenen zijn (zo lijkt het iig)!
dat zou mooi zijn!
@tweak, zat het probleem nu in een core router of in de software van de router(s) :?

Precies :). Ben ik ook wel benieuwd naar. Techies willen graag ook oorzaken van dingen weten om er zelf ook van te leren ;) :+

En idd: Als Tweak nou gewoon een "storingen" of "known issues" pagina maakt (en daar ook naar verwijst alvorens support te bellen), dan filter je meteen al een hele hoop bellers uit.

[Voor 42% gewijzigd door eymey op 12-05-2010 21:31]

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:40
Ben een aantal uren geleden aangesloten 50/50mbit en heb nergens last van,
tv werkt goed, internet zit rond de 43mbit synchroon, telefonie nog niet echt getest maar ik kan in ieder geval bellen. Webpagina's laden overduidelijk sneller dan voorheen, nieuwgroepen zit rond de 4.5mb. Ik ben tevreden.
En hier "hikt" er nu wat anders..... m'n aardlekschakelaar :( Compleet onaangekondigd (en ook nooit direct te koppelen aan het in- of uitschakelen van iets) vliegt ie er uit. Leuk, zo kan je dus ook niet dmv. 'uitsluiting' de oorzaak bepalen.

Anyway, moest het ff kwijt :P. Morgen toch maar eens m'n UPS in de meterkast ophangen en NAS daar ook plaatsen. Dan kan ook de Genexis en de SLM daarop :). Temperatuur zonder extra warmtebron zoals NAS is er nu rond 23 graden, moet dus wel goed gaan op zich.

[Voor 11% gewijzigd door eymey op 12-05-2010 22:34]

• Dwazer
goldvinger schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:29:
[...]

Misschien ook handig om de tarieven naar mobiel en de dattarieven te vermelden:

Bestemming Starttarief Piek Dal Weekend
Nationaal 3,00 ct 2,00 ct 1,70 ct 1,70 ct
Naar mobiel 4,00 ct 15,40 ct 15,40 ct 15,40 ct

Daltarief gaat in om 19.00 tot 7.00 (volgens de helpdesk van tweak)

Overgens heb je dit heel mooi gemaakt.
Erg overzichtelijk. :Y

Als er meer is, laat maar weten, pas ik het asap aan :)

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 11:24
eymey schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:31:
Precies :). Ben ik ook wel benieuwd naar. Techies willen graag ook oorzaken van dingen weten om er zelf ook van te leren ;) :+
Het was te wijten aan een "defect" in de Foundry routing switches. Het is nogal een complex verhaal die alleen boeiend is als je Foundry RX dozen met layer3 gebruikt.
En idd: Als Tweak nou gewoon een "storingen" of "known issues" pagina maakt (en daar ook naar verwijst alvorens support te bellen), dan filter je meteen al een hele hoop bellers uit.
Daar wordt aan gewerkt 8)

• chocka
Fr1ek schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:52:
[...]
Het was te wijten aan een "defect" in de Foundry routing switches. Het is nogal een complex verhaal die alleen boeiend is als je Foundry RX dozen met layer3 gebruikt.
Nu ben ik wel even benieuwd: Wie bent u? Hebben we hier een tweede Tweak medewerker gespot, naast Floor-is? Of juist iemand uit het WebCareTeam, die onder eigen usernaam reageert?

Overigens geweldig hoor, maar ik ben gewoon verrast.
Fr1ek schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:52:
[...]

OK Thanks :D. Zooo gedetailleerd hoeft nou idd ook weer niet :+ Zoiets als dit, met een terugkoppeling dat de werkzaamheden succesvol (of niet succesvol) zijn uitgevoerd zou al super zijn :)

• spaceone
@Tweak

Volgens onderstaande banner is glasvezelpakket Incl. HD TV terwijl het in werkelijkheid een extra optie is.

Ads door Google
Glasvezel Internet € 47,-
Downloaden en Uploaden met 100Mbit. Geen bijkomende kosten! Incl. HD TV
www.tweak.nl/SupersnelInternet

Begin deze week stond er trouwens wel een aangepaste banner on dit topic.

• Dwazer
spaceone schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:13:
@Tweak

Volgens onderstaande banner is glasvezelpakket Incl. HD TV terwijl het in werkelijkheid een extra optie is.

Ads door Google
Glasvezel Internet € 47,-
Downloaden en Uploaden met 100Mbit. Geen bijkomende kosten! Incl. HD TV
www.tweak.nl/SupersnelInternet

Begin deze week stond er trouwens wel een aangepaste banner on dit topic.
Gewoon een lokkertje... 100/100 kost al geen € 47,- en laat staan dat je daar ook nog eens HD tv bij hebt 8)7

• C.J.V.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 21:37
ik had hier eerder gepost mbt het aansluiten van de apparatuur. nu is een klein dingetje mijn nog niet helemaal duidelijk en wil ik nog even zekerheid voordat ik abonnement ga bestellen. de settopbox, volgens mij moet die via een utp kabel worden aan gesloten op de router.

Worden er nog bepaalde eisen aan deze kabel gestelt? cat5(e) oid & lengte?

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:13
C.J.V. schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:46:
ik had hier eerder gepost mbt het aansluiten van de apparatuur. nu is een klein dingetje mijn nog niet helemaal duidelijk en wil ik nog even zekerheid voordat ik abonnement ga bestellen. de settopbox, volgens mij moet die via een utp kabel worden aan gesloten op de router.

Geen specifieke eisen, het is gewoon een standaard netwerk kabeltje. Het gaat waarschijnlijk niet werken als jij daar 1KM aan cat4 UTP neer legt, maar dat was je ook vast niet van plan.

...

• Dwazer
C.J.V. schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:46:

CAT5e is prima, eventueel SFTP als de kabel onder zwaardere omstandigheden zijn werk moet gaan doen (denk aan vocht o.i.d.) Lengte van UTP is max 100m (Vuistregel). Heb voorbeelden gezien van 115 meter die het prima deden, maar denk niet dat jouw woonkamer zover zal reiken ;)

[Voor 7% gewijzigd door Dwazer op 13-05-2010 17:35]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:32
Dwazer schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:05:
[...]

Ik weet het niet 100% zeker, maar de high-definition set-top box heeft óók nog een HardDisk. Ik wéét niet zeker over de LE set-top box ook high-definition aankan. Ik heb hem nog niet gezien en dus kan ik er geen duidelijkheid over geven, heb de papieren enzo ook echt niet bij de hand. Sorry.

Eind april :)
goldvinger schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 17:08:
[...]

Inderdaad, de monteur vertelde mij dat de snelheid met 10% verhoogd zou worden.
Tevens stelde ik in deze topic een vraag of tweak dit kon bevestigen.
Want de monteur was van kpn en wij doen tenslotte zaken met tweak :*) (gelukkig maar)

Dus nogmaals aan tweak of floor-is:
wat is er bij tweak bekent wat betreft de 10% snelheidsverhoging.
Gaan de tweak gebruikers hier ook wat van merken of is het een broodje aap verhaal |:(
Volgens mij heeft het webcare-team (ik :P) een vraag gesteld over de bewuste monteur. Wat ik zéker weet is dat de monteur het niet over glasvezel had, want de projectmanagers, productmanagers en technici bij KPN weten van niks...

Er komt overigens een nieuwe website aan, met een storingspagina. :)
Anoniem: 357456 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:25:
Misschien niet interressant voor de meeste tweakers, maar voor degenen die wachten op de nieuwe modems
van Tweak voor ze lid worden.

http://www.topit.nl/index.php?nieuws=221

Dit zou dat nieuwe modem moeten zijn alleen is niet duidelijk wanneer en voor welke prijs dit modem wordt geleverd.
Op pricewatch gaat hij voor ca 240,- euro en is nog niet op voorraad.
De levertijd van die krengen is nog steeds niet duidelijk, er zou een eerste batch in juli kunnen komen, maar om een grootschalige swap te kunnen doen zijn dat er eenvoudigweg niet genoeg. Als we zouden besluiten een swap in twee stappen te doen, kunnen we de tweede swap pas ergens in augustus doen. Dit alles uitgaande van geen enkele tegenslag meer, want daar hebben we er tot op heden nogal wat van gehad...
Ik heb nog andere modems op het oog, de Draytek Vigor 2310Vn waar ik er als het goed is de komende week een paar van binnen krijg. Deze zijn wél op voorraad, maar de software is nog niet helemaal klaar voor gebruik (802.Q icm de FXS-poorten, PPPoE én bridging voor TV).

Fr1ek werkt bij ons, hij houdt zich met name met techniek bezig, waaronder usenet, ons netwerk en automatiseringsdingen. :)

Die google-ad gaan we morgen werk van maken!

[Voor 88% gewijzigd door Floor-is op 13-05-2010 19:21]

Bericht hierboven

• Killerbert
bedankt voor de duidelijkheid!

edit
die Draytek Vigor 2310Vn is ook een goede mogelijkheid.
helaas heeft deze wel een 100Mbit WAN poort (de genexis helaas ook)
en geen support voor VDSL2 wat het modem van kpn wel heeft

nieuwe link draytek

[Voor 55% gewijzigd door Killerbert op 14-05-2010 13:47]

@Floor-is

Uiteraard ga ik straks om naar Tweak maar is het ook mogelijk om mij alvast in Mei aan te melden om die Settop met HD te scoren en de aansluitdatum pas in september te willen laten ingaan.?
We gaan dit toch doen, dus als ik door in mei aan te melden de Settop met HD kan krijgen voor niets, i.p.v. over twee maanden na de WK ( te veel risico op geen TV ) en de vakantie en er dan 5,95 p/m voor te betalen dan lijkt me dit een slimme deal.
We moeten er al twee extra normale settopje's bij huren.

• goldvinger
[...]

Volgens mij heeft het webcare-team (ik :P) een vraag gesteld over de bewuste monteur. Wat ik zéker weet is dat de monteur het niet over glasvezel had, want de projectmanagers, productmanagers en technici bij KPN weten van niks...

Er komt overigens een nieuwe website aan, met een storingspagina. :)
Jammer van die 10% extra snelheid.
Ik had al zo'n mijn vraagtekens. Ik kon nergens deze info vinden, ook niet op de kpn site.
Hoe die monteur er dan bijkomt? :(

En dat er een nieuwe tweak site komt met een storingspagina is weer een goede stap voorwaarts.

Dan nog een vraag aan mijn kant:
Ik heb twee weken geleden mijn telefoonnummer laten porteren.
Helaas kan er nog steeds niet naar mijn nummer gebeld worden terwijl ik met dit nummer wel uit kan bellen.
Mijn vraag is dan ook hoe lang het bij jullie (de lezers :*) ) heeft geduurd, voordat het nummer geporteerd was en werkte.
Ik vind het zo lang duren.
Met mijn mobiele nummer was het in één dag gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:49
Floor-is schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Ik weet het niet 100% zeker, maar de high-definition set-top box heeft óók nog een HardDisk. Ik wéét niet zeker over de LE set-top box ook high-definition aankan. Ik heb hem nog niet gezien en dus kan ik er geen duidelijkheid over geven, heb de papieren enzo ook echt niet bij de hand. Sorry.

[...]
Ik heb twee van die 1910's staan (is een foutje waarvan het herstel nogal moeizaam gaat) en deze kunnen echt HD tv aan. Ik heb een van deze 1910's geïnstalleerd (de ander zit nog in de doos omdat ze toch omgeruild moeten worden), weliswaar op een tv met scart maar de HD kanalen (781 en verder) kan ik gewoon ontvangen. Bij de feature's op de type sticker staat ook SD en HD.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Anoniem: 357456 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:17:
@Floor-is

Uiteraard ga ik straks om naar Tweak maar is het ook mogelijk om mij alvast in Mei aan te melden om die Settop met HD te scoren en de aansluitdatum pas in september te willen laten ingaan.?
We gaan dit toch doen, dus als ik door in mei aan te melden de Settop met HD kan krijgen voor niets, i.p.v. over twee maanden na de WK ( te veel risico op geen TV ) en de vakantie en er dan 5,95 p/m voor te betalen dan lijkt me dit een slimme deal.
Volgens lees ik toch duidelijk dat die actie al voorbij is. Die actie liep tot eind april, dat je een SetTopBox M1960 met Hard Disk kreeg bij het aangaan van een glasabonnement.

En wat je voorstelt is altijd te proberen natuurlijk, maar 9 van de 10 keer werkt het zo niet. Het zal overigens geweldig wezen als je een aanbieding kon reserveren. Maar helaas.
Floor-is schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:02:
[...]
Ik heb nog andere modems op het oog, de Draytek Vigor 2310Vn waar ik er als het goed is de komende week een paar van binnen krijg. Deze zijn wél op voorraad, maar de software is nog niet helemaal klaar voor gebruik (802.Q icm de FXS-poorten, PPPoE én bridging voor TV).
Mss kan ik niet zoeken, maar die 2310 kan ik nergens vinden. En die link van Killerbert verwijst niet naar de 2310 maar naar een 2820? Overigens wil ik er wel bij vermelden dat de doorvoersnelheid van Draytek, vooral bij de serie met 100Mb poorten, erg slecht is. Die komen niet verder dan 35~39 Mbit Wat ik overigens van Draytek zelf bevestigd heb gekregen. Uit mijn tijd bij XMS heb ik ooit een 2910 gekocht, maar na deze ontdekking ben ik overgestapt naar een Gig router de DIR655, welke wel voldeed. Wees er voorzichtig mee met uitgeven van een Draytek, want ondanks wat overhead ga je nooit je volle snelheid op 50Mb halen.

[Voor 34% gewijzigd door chocka op 14-05-2010 08:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Anoniem: 357456 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:17:
Er staan genoeg STB's op marktplaats te koop. ;)

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
chocka schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 07:38:
[...]

Mss kan ik niet zoeken, maar die 2310 kan ik nergens vinden. En die link van Killerbert verwijst niet naar de 2310 maar naar een 2820? Overigens wil ik er wel bij vermelden dat de doorvoersnelheid van Draytek, vooral bij de serie met 100Mb poorten, erg slecht is. Die komen niet verder dan 35~39 Mbit Wat ik overigens van Draytek zelf bevestigd heb gekregen. Uit mijn tijd bij XMS heb ik ooit een 2910 gekocht, maar na deze ontdekking ben ik overgestapt naar een Gig router de DIR655, welke wel voldeed. Wees er voorzichtig mee met uitgeven van een Draytek, want ondanks wat overhead ga je nooit je volle snelheid op 50Mb halen.
Ik heb me vergist, het gaat om de 2130Vn, met Giechelbit poorten (WAN en LAN), 802.11n en nog meer van dat leuks.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Floor-is schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:52:
[...]
Ik heb me vergist, het gaat om de 2130Vn, met Giechelbit poorten (WAN en LAN), 802.11n en nog meer van dat leuks.
Mooi apparaat en dat voor een prijs waarvoor ik bijna 3 jaar geleden mijn Vigor 2910vn kocht (zie datasheet). Nu alleen nog een Genexis ala XMS (Zeewolde) in de meterkast, zodat je geen extra poort op de router kwijt ben aan IPTV. Ik teken ervoor. Niet dat Zyxel niet goed zal kunnen zijn, maar ik meer ervaring met Draytek, super apparaten (semi professional)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
chocka schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:52:
[...]

Mooi apparaat en dat voor een prijs waarvoor ik bijna 3 jaar geleden mijn Vigor 2910vn kocht (zie datasheet). Nu alleen nog een Genexis ala XMS (Zeewolde) in de meterkast, zodat je geen extra poort op de router kwijt ben aan IPTV. Ik teken ervoor. Niet dat Zyxel niet goed zal kunnen zijn, maar ik meer ervaring met Draytek, super apparaten (semi professional)
Die Zyxels zijn ook erg goed, maar enkel de Genexis gebruiken... Dan moet je aan een abo via een Reggefiber wholesale partij denken... KPN kán en wil dat niet.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

@chocka

hai Choc ik reageerde na dit gelezen te hebben van eymey, die stelde dat de actie tot eind Mei liep, vandaar dat ik e.e.a. aan Floor-is vroeg, die zit zo ontzettend dicht bij het vuur.

quote:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mja en Floor-is corrigeerde mij daar later op ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Floor-is schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:46:
[...]

Die Zyxels zijn ook erg goed, maar enkel de Genexis gebruiken... Dan moet je aan een abo via een Reggefiber wholesale partij denken... KPN kán en wil dat niet.
Tjee, wat is dat dan vervelend hé! Maar overigens hoort KPN toch ook voor 40% van de Reggefiberclub, dus helemaal onzin lijkt het mij niet. Laten we het marktspreiding noemen en als kers op de slagroom komt er joint-venture tussen Tweak en XMS. Ach, het kan nog allemaal zo leuk worden......

• DaaFFF
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2022
Sinds gister doet bellen het met mijn tijdelijke nummer. Gebeld worden heeft het even gedaan en toen deed die het niet meer ;( Heb daar een melding van gemaakt, dus hoop dat dit begin volgende week opgelost wordt.

Ik heb (Toen het gebeld kunnen worden werkte) vanaf mijn mobiel naar mijn tijdelijke nummer gebeld. De telefoon ging over, dus dacht het werkt en wilde weg drukken. Maar dit lukte niet :?
Is dit een insteling bij Tweak of heb ik een brakke telefoon? Zodra er verbinding is kan ik wel de verbinding verbreken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:20
Adlermann schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:50:
[...]

Ik heb hierna nog een keer met jullie helpdeskmedewerker gesproken (gister rond half 3, half 4 gok ik). KPN kan niet garanderen dat er de 17e het signaal eraf is. De opzegprocedure was ook nog niet correct in werking. Het kon wel enkele weken duren voordat dat ook correct was. Ik leg de schuld ook niet bij tweak, maar bij KPN. Zoals in mijn brief ook staat en in een edit van 1 van mijn vorige posts, waar ik al genuanceerder reageer. En er werd door de medewerker duidelijk de termijn gezegd dat het wel enkele weken kon duren omdat het niet zeker was wanneer het signaal er af ging (gistermiddag, niet gisterochtend). Na deze informatie werd ook door jullie medewerker ook positief gereageerd op het feit om voorlopig er maar mee te stoppen en het over een aantal maanden weer te proberen zodra KPN de boel op orde heeft.
De termijn van enkele weken is welzeker gehanteerd (niet in het eerste gesprek, maar het tweede). Nogmaals ik leg de schuld NIET bij tweak.
Dat was ook een terugbeller.

Ik had ergens in die week de afspraak gemaakt m.b.t. verschuiven naar 18 mei. Ik zou daarna ook KPN bellen om te kijken wanneer ze daadwerkelijk het signaal eraf gingen halen. Dat heb ik meteen gedaan. KPN gaf aan, dat er geen afsluitprocedure is en dat het afsluiten voor de 18e absoluut geen gegeven ging zijn.

Ik werd om half 3 (plus minus een uur) teruggebeld door tweak (vrijagmiddag). Waarom weet ik niet meer. Ik heb deze nieuwe informatie doorgegeven aan de medewerker en duidelijk zegd en gevraagd: met deze nieuwe informatie kan ik langdurig zonder internet komen te zitten? Daar werd bevestigend op beantwoord. Toen werden er ook afspraken gemaakt over het ontbinden van de overeenkomst.

Ik heb zelf geen zicht wie eerstelijns of tweedelijns is. Ik had het eigenlijk beter moeten opschrijven (mijn fout). Ik heb gistermiddag ook duidelijk aan de medewerker verteld dat ik erg tevreden was over de service tot nu toe van tweak m.b.t. het regelmatig terugbellen (nog nooit eerder meegemaakt).

[edit]
Tijdsvolgordelijk moet ik misschien iets wijzigen.
De afspraak mbt het doorschuiven naar de 18e is maandag gemaakt. Vrijdagochtend heb ik gebeld om een boekhoudige vraag (factuur die niet helemaal klopte) en toen kwam ook de oplevering te sprake. Toen heb ik ook afsproken om KPN te bellen. En toen verkreeg ik dus die extra informatie over de afsluiting van KPN. Vrijdagmiddag werd ik wederom gebeld door tweak en toen heb ik de extra informatie doorgegeven. Zo, volgens mij klopt het verhaal nu compleet.
Als het overstappen echt alleen maar 1 a 2 dagen zou kosten dan had ik het wel op z'n beloop gelaten.
Ter aanvulling:

KPN heeft inderdaad niet voor de 17e het signaal erafgehaald. Vandaag nog met KPN gesproken. Kan nog wel een week duren. Mijn keuze om tijdelijk het overstappen af te zeggen was toch wel een verstandige. Ik heb ook besloten om voorlopig geen geld meer naar KPN toe te brengen dus ik heb KPN glasvezel ook afgezegd. Ik heb vanaf woensdag (tijdelijk) een ziggo aansluiting en over een maand of 3-4 kijk ik wel even precies wat ik wil.

Mijn advies voor mensen die al KPN glasvezel hebben: voordat je besluit over te stappen, bel met tweak om te kijken of er al een overstapregeling is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Aangezien mijn telefoonlijn er niet meer onverwachts uit valt, vermoed ik dat die hik-ups wel verdwenen zijn. Maar soms valt het wel op dat sommige sites erg traag openen. Nu heb ik heb al openDNS ingesteld, maar desondanks. (Ja, mijn PC superschoon en vrij van you name it ware/virus) En toch probeer ik een monitor progje te vinden om eens te kunnen meekijken wat mijn PC/lijn allemaal wel/niet aan het doen is om een site te openen. Ja, ik weet ook dat het afhankelijk is van van alles en nog wat. Maar daarom dus ook mijn vraag. Mogelijk valt er nog wat te fine tunen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:32
Zoals welke sites gaan langzaam dan, Hier gaat alles als een trein en gebruik de standaard DNS van Tweak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Verschilt per moment, eigenlijk niet specifiek een website.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killerbert
ik gebruik als DNS de dns van tweak. als 2e DNS gebruik ik openDNS.
bij beide geen problemen.

[Voor 8% gewijzigd door Killerbert op 17-05-2010 21:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Ben zojuist gebeld door een alleraardigst meneer van Tweak aangaande mijn nog openstaande ticket ivm het niet doen van "Uitzendinggemist", welke mij informeerde dat die alweer 2 jaar bij de club werkte. Waardoor we eigenlijk in een offtopic gesprek terecht kwamen over van alles en nog wat. Heerlijk gesprek. Zo ben ik nu te weten gekomen hoe/waar ik mijn voicemail kan activeren bij Tweak en mail kan ontvangen zodra er een bericht is ingesproken. En gaande het gesprek kwam er weer een ticketnummer bij met vraag waartoe er 6 eurocent betaald moet worden voor het 0900 nummer, terwijl wij gratis on-net een 036 nummer kunnen bellen voor helpdesk. Ik heb er een fijn gevoel aan overgehouden en ben in circa 20 minuten veel meer te weten gekomen over Tweak. Van verleden; heden en toekomst. Sorry, ik moest het ff kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Killerbert schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:02:
ik gebruik als DNS de dns van tweak. als 2e DNS gebruik ik openDNS.
bij beide geen problemen.
Beste Killerbert, daarvoor heb ik je hulp ff nodig. Jij gebruikt twee verschillende Dns?

Ik heb als eigenschappen van TCP/IP staan:
Gebruik IP adres (binnen mijn netwerk 192.168.2.***
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.2.*** (adres van de EB)

Gebruik de volgende DNS server adressen:
Preferred DNS Server: 208.67.222.222
Alternate DN Server: 208.67.220.220

Dus hoe doe jij het dan? Waar laat je Tweak DNS en als 2de het OpenDNS adres?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldvinger
chocka schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:09:
Ben zojuist gebeld door een alleraardigst meneer van Tweak aangaande mijn nog openstaande ticket ivm het niet doen van "Uitzendinggemist", welke mij informeerde dat die alweer 2 jaar bij de club werkte. Waardoor we eigenlijk in een offtopic gesprek terecht kwamen over van alles en nog wat. Heerlijk gesprek. Zo ben ik nu te weten gekomen hoe/waar ik mijn voicemail kan activeren bij Tweak en mail kan ontvangen zodra er een bericht is ingesproken. En gaande het gesprek kwam er weer een ticketnummer bij met vraag waartoe er 6 eurocent betaald moet worden voor het 0900 nummer, terwijl wij gratis on-net een 036 nummer kunnen bellen voor helpdesk. Ik heb er een fijn gevoel aan overgehouden en ben in circa 20 minuten veel meer te weten gekomen over Tweak. Van verleden; heden en toekomst. Sorry, ik moest het ff kwijt.
Dan zal wel snel het 036 nummer opgeheven worden 8)7
Ik neem aan dat de helpdesk toch ook ergens het geld vandaan moet halen.
Van de abbo kosten zal dat waarschijnlijk niet bekostigd kunnen worden i.v.m. dat de abbo kosten al vrij laag zijn.
Snap ook niet echt waarom daarvoor een ticket aangemaakt moet worden.
Hopelijk heb je ze niet aan het denken gezet met die vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hier gaat alles ook gewoon snel. Meer specifiek: Alle sites waarvan ik weet dat ze doorgaans erg snel zijn, die openen ook vrijwel altijd snel. Ook downloads van goede servers gaan altijd op de volle bak aan snelheid.

Overigens dus wel nog steeds met Fritzbox als router (dus zonder Experiabox) en OpenDNS. Maar ook DNS zou eigenlijk alleen maar de eerste keer dat je een specifiek domein opvraagt een lichte vertraging moeten kunnen veroorzaken. Je lokale pc en (hopelijk) ook de Experiabox cachen de resultaten daarna.

Toen ik de EB gebruikte had ik wel het idee dat sites soms niet zo 'snappy' openden... netalsof de EB een lichte delay veroorzaakt. Wat goed te verklaren zou zijn, aangezien hij standaard aan web browsing interception doet (dwz, het staat op "automatisch"). Toen ik 'vroegah' nog XS4ALL had met een speedtouch, leverde het op "disabled" zetten hiervan een forse afname van latency op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
goldvinger schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:23:
[...]
Dan zal wel snel het 036 nummer opgeheven worden 8)7
[...]
Hopelijk heb je ze niet aan het denken gezet met die vraag
Of juist wel mss?

Ach, voor zo'n kleine club die wij alle een warm hart toe dragen en voor die enkele keer dat wij die helpdesk moeten bellen.
eymey schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:41:
Toen ik 'vroegah' nog XS4ALL had met een speedtouch, leverde het op "disabled" zetten hiervan een forse afname van latency op.
Tja, mss moest dat ook maar ff kunnen met een TG789vn. Maar daar zal (helaas) de bottleneck wel zitten?! Dus met veel plezier uitkijken naar die Zyxel 2812 of mss wel een Vigor 2130vn?

Wie zal het ons gaan vertellen.......... 8)7 |:( O-) O-) :z ;w _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
:D

Hier trouwens inmiddels een pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND in huis. Los van wat ontwikkeling die er nog ff in OpenWRT of het liefst DD-WRT moet komen wil ik dit apparaat uiteindelijk gaan gebruiken om als router te dienen en ook de VLAN's te ontrafelen (dat laatste moet ik nog ff goed uitzoeken).

De SLM gaat, nu alle apparatuur in of boven de meterkast staat dan als woonkamer-switch dienen (en vanuit de meterkast, dus via de UPS, via Power Over Ethernet gevoed worden, zodra ik daar de benodigde 'injector' voor binnen heb).

Deze nieuwe router zou iig krachtig genoeg moeten zijn om ook 30 mbit en hoger -uitgaand- wat meer zonder hapering te begeleiden....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:13
chocka schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:51:
[...]

Of juist wel mss?

Ach, voor zo'n kleine club die wij alle een warm hart toe dragen en voor die enkele keer dat wij die helpdesk moeten bellen.

[...]

Tja, mss moest dat ook maar ff kunnen met een TG789vn. Maar daar zal (helaas) de bottleneck wel zitten?! Dus met veel plezier uitkijken naar die Zyxel 2812 of mss wel een Vigor 2130vn?

Ik weet niet of het wat uit maakt maar je kunt de dns toch gewoon handmatig aanpassen op je client? Als ik hier in Windows 7 kijk dan kan ik gewoon het ip adres op auto zetten en handmatig dns servers opgeven. Ik gebruik de dns servers van google...

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
IceM schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:22:
[...]

Ik weet niet of het wat uit maakt maar je kunt de dns toch gewoon handmatig aanpassen op je client? Als ik hier in Windows 7 kijk dan kan ik gewoon het ip adres op auto zetten en handmatig dns servers opgeven. Ik gebruik de dns servers van google...
Zkr, maar welke van de DNS zijn op dat moment leading? Omdat de DNS ook nog in de EB geresolved staat...?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zolang jij op je lokale pc/laptop/whatever de servers van Google of OpenDNS ingesteld hebt staan als servers die gebruikt moeten worden, dan gebruikt hij die ook echt ;)

De EB resolved dan alleen nog maar adressen voor LAN clients die wél luisteren naar de DNS servers die via DHCP worden door gegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0nkz
chocka schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:51:
[...]

Of juist wel mss?

[...]

Ik surf hier gewoon op de TG789vn en alles is instant. Het voelt alsof ik alles lokaal heb draaien.
Dus dat zal je bottleneck dan ook niet zijn. Mocht je gebruik maken van firefox, kun je de prestaties opschroeven door memory caching uit de schakelen (browser.cache.memory.enable op false).

[Voor 9% gewijzigd door m0nkz op 17-05-2010 22:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killerbert
de DNS servers kan je testen met bijvoorbeeld DNS benchmark
chocka schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:19:
[...]
Beste Killerbert, daarvoor heb ik je hulp ff nodig. Jij gebruikt twee verschillende Dns?

[....]
Dus hoe doe jij het dan? Waar laat je Tweak DNS en als 2de het OpenDNS adres?
ik gebruik Tweak i.c.m. mijn eigen dlink 855

je kan ook nog bij iedere pc handmatig de DNS servers instellen. (IP hoeft niet!) :)
het voordeel hiervan is, dat de router dns niet meer hoeft om te zetten (en dat is ook vele malen sneller)

de traceroute naar tweakDNS is bij mij 6 hops en 5ms
de traceroute naar openDNS is bij mij 6 hops en 5ms

daarom heb ik gekozen voor deze 2 DNS servers. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:17
Gisterochtend een vriendelijke monteur aan de deur gehad, die onderweg zelfs nog even belde om aan te geven dat hij door het verkeer wat verlaat was! Hij heeft de EB geplaatst en het glasvezelmodem en gecheckt of I'net werkte. Vervolgens ben ik zelf aan de gang gegaan om een en ander in huis aan te sluiten. Bijna alles werkt inmiddels. Heb 1 UTP kabel naar boven liggen en mijn 2 SLM's zorgen ervoor dat ik boven zowel I'net heb als IPTV. Werkt prachtig!
Een ding werkt nog niet: telefonie....kan niet uitbellen met mijn tijdelijke nummer en mijn vaste nummer is nog niet geporteerd. Heb voorlopig nog maar even mijn 'oude' upc modem laten staan puur voor telefonie.

edit: 1 ding wat ik nog niet aan de praat krijg is het volgende:

Ik heb een Popcorn hour C-200 waar ik een tweetal NFS shares heb aangemaakt naar mijn NAS (CH3SNAS). Standaard heeft de CH3SNAS geen NFS server, maar door gebruik te maken van fun_plug heb ik een NFS server draaiend. Vanaf mijn C-200 kon ik dan middels NFS mijn video shares benaderen.
Nu in de nieuwe situatie heb ik een EB en een SLM2008 waarop mijn NAS ingeplugd is. Ik krijg vanaf mijn C-200 continue de melding dat de NFS server niet bereikbaar is, terwijl deze wel gestart is op de NAS. Moet ik in de EB soms nog iets instellen om NFS toe te staan?

edit 2: het heeft wellicht iets te maken met flowcontrol op de SLM2008...echter het enkel activeren van flowcontrol op de poorten heeft nog niet geholpen...

we zoeken verder.. :P

[Voor 37% gewijzigd door bvsteyn op 18-05-2010 19:06]

• chocka
Killerbert schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:22:
[...]
ik gebruik Tweak i.c.m. mijn eigen dlink 855
Met tussenkomst van een SLM, mag ik aannemen?

Overigens zie ik bij jouw instellingen als primair 82.197.196.183 staan, wat dan de Tweak DNS zal wezen. Terwijl ik dat adres in mijn EB zie als secundair en de 82.197.196.182 als primair in de EB staat?

Nu kan ik primair 182 of 183 instellen en secundair zoals jij ook hebt de openDNS 208.67.222.222, blijft even de vraag of ik dan primair 182 of 183 moet gebruiken? Als alternatief om uit te proberen. Dat progje moet ik ff induiken om te snappen wat ik daarmee kan interrumperen.

• Killerbert
ik gebruik idd een L2 switch. niet de SLM maar een andere cisco switch (2e hands, V&A)
chocka schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:02:

Met tussenkomst van een SLM, mag ik aannemen?

Overigens zie ik bij jouw instellingen als primair 82.197.196.183 staan, wat dan de Tweak DNS zal wezen. Terwijl ik dat adres in mijn EB zie als secundair en de 82.197.196.182 als primair in de EB staat?

Nu kan ik primair 182 of 183 instellen en secundair zoals jij ook hebt de openDNS 208.67.222.222, blijft even de vraag of ik dan primair 182 of 183 moet gebruiken? Als alternatief om uit te proberen. Dat progje moet ik ff induiken om te snappen wat ik daarmee kan interrumperen.
ik kan niet zien ofdat je dns servers kan instellen in de EB (kan er nu niet bij). je kan het natuurlijk wel in je pc instellen.
ik heb gewoon 1 van die 2 tweak dns ip adressen gepakt. er is immers geen mogelijkheid om nog meer dns servers toe te voegen en het maakt dus niet uit welke je pakt.

dat programmatje heeft een run en een stop button. zo moeilijk kan het niet zijn ;) (er zijn eventueel handmatig dns servers toe te voegen via add/remove)

• chocka
System nameservers are SLOWER than 12 public alternatives, geeft Benchmark als conclusie. Kan ik die nameserver dan zomaar ff aanpssen?

• m0nkz
Bij tcp ip van je netwerkadapter kun je dns gegevens wijzigen.

Helaas denk ik niet dat het gaat lukken in de EB, ik ben iig niet ver gekomen.
chocka schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:41:
System nameservers are SLOWER than 12 public alternatives, geeft Benchmark als conclusie. Kan ik die nameserver dan zomaar ff aanpssen?
In principe moet je iedere publieke DNS server gewoon zonder problemen kunnen instellen op je pc, ja :).

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04

ST10©DE

Dus.............

Vandaag is bij mij ook glasvezel in huis aangesloten. Hoe lang duurt het nog voordat ik door de postcodecheck kom van tweak.nl en het (evt.) aan kan vragen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 18:27
P. Mekes schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:35:
Vandaag is bij mij ook glasvezel in huis aangesloten. Hoe lang duurt het nog voordat ik door de postcodecheck kom van tweak.nl en het (evt.) aan kan vragen?
Is het doorgemeten en werkend je glasvezel? Of is enkel het kastje opgehangen?

In principe zou je op dit moment al de aanvraag kunnen doen, bel ze anders even.

3kwp pvoutput

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

morpheus schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:50:
[...]

Is het doorgemeten en werkend je glasvezel? Of is enkel het kastje opgehangen?

In principe zou je op dit moment al de aanvraag kunnen doen, bel ze anders even.
Ehh, het kastje is opgehangen... Maar volgens mij hebben ze ook iets doorgemeten. De installateur communiceerde via een walki talki over enkele waardes met een ander persoon. Maar stel dat alleen het kastje is opgehangen, komen ze dan nog een keer langs om het werkend te maken en door te meten? Lijkt me inefficient.....

Dat doormeten moet gewoon gebeurd zijn. Waarschijnlijk hebben ze ook een briefje bij je achter gelaten over de oplevering, met getallen e.d. erop (bij mij iig wel).

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Tsjek, op het afleverbriefje staan ook twee waardes, powermeting voor IP en CATV.

• Dwazer
P. Mekes schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:25:
Tsjek, op het afleverbriefje staan ook twee waardes, powermeting voor IP en CATV.
Wat zijn de waarden? :)

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

IP: 1,05
CATV: 1,40

en wat zegt dit?

• Dwazer
P. Mekes schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:34:
IP: 1,05
CATV: 1,40

en wat zegt dit?
Dat het wel snor zit voor de komende verbindingen :)

• chocka
Beste WebCareTeam,

Helaas heb ik vandaag om 14.39 uur een zeer ongenoeglijk telefoontje gehad van iemand met een geheim telefoonnummer, die zei namens Tweak te bellen. Ondanks mijn verzoek om later terug te bellen, want ik zat in een bespreking tijdens mijn werk, bleef de persoon gewoon zijn verhaal doen. Nadat ik uit de bespreking was heb ik mijn beklag gedaan bij de supportdesk, die overigens nergens van wisten dat er mogelijk iemand mij gebeld gehad. Intussen heb ik ook een mail gestuurd, om wat telefoonnummers te laten aanpassen in mijn persoonsgegevens.

De persoon kwam met een verhaal dat die mij terstonds mij moest bellen? Melde vervolgens dat de afspraak van morgen niet doorging? En wilde een nieuwe afspraak maken. Tsja, ondanks meerdere malen aangegeven te hebben dat persoon ongelegen belt, lag de stekker er al snel uit bij mij. Geen idee of dit een medewerker is of mogelijk iemand van KPN?

Maar jullie zullen mogelijk begrijpen dat ik dit geen doen vind. Intussen heeft mogelijk de persoon alweer drie keer teruggebeld, althans bij thuiskomst zag ik drie gemiste oproepen staan van een geheim nummer.

Ik heb sterk het vermoeden dat het iemand van KPN is, want er moet volgens procedure nog steeds getekend worden voor de oplevering, alvorens jullie kunnen gaan factureren. Waarvan ik al gemeld heb, daar niet echt happy mee te wezen. Want als het allemaal nog lang gaat duren voordat KPN eens langs komt voor een handtekening, ga ik straks een factuur tegemoet zien van 2 á 3 maanden welke Tweak denkt te kunnen incasseren. Dus heb ik gemeld dat in termijnen te willen voldoen of iemand moet gaan beslissen die procedure aan te passen zodat er al gefactureerd kan gaan worden en ik zodoende alvast aan mijn betalingsverplichtingen kan gaan voldoen?

Graag jullie reactie in deze
@Chocka: Misschien toch handig om die factuurbedragen gewoon alvast apart te zetten? (weet het, het is moeilijk :D ). Natuurlijk is het symptoombestrijding van een probleem dat niet door jou is veroorzaakt, maar aan de andere kant kost het je iig de minste (negatieve) energie.

Wel jammer dat zulke personen niet gewoon ff vatbaar zijn voor een latere afspraak op een specifiek tijdswindow.

• chocka
eymey schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:45:
@Chocka: Misschien toch handig om die factuurbedragen gewoon alvast apart te zetten? (weet het, het is moeilijk :D ). Natuurlijk is het symptoombestrijding van een probleem dat niet door jou is veroorzaakt, maar aan de andere kant kost het je iig de minste (negatieve) energie.

Wel jammer dat zulke personen niet gewoon ff vatbaar zijn voor een latere afspraak op een specifiek tijdswindow.
Het was mij ook niet zeer dat het energie kost, maar het is mij een beetje dubbelzijdig. Meestal als er iemand namens Tweak belt, vraag altijd om na 19.00 uur terug te bellen, want dan ben ik thuis. Wat vooralsnog nooit een probleem is geweest. Alhoewel betreffend persoon daar iets te bot op reageerde, "NEE, ik ga u niet na 19.00 uur bellen!" Dus stelde ik voor later terug te bellen, waarop hij heel direct melde dat bericht had gehad dat die mij terstonds had moeten bellen. Allemaal leuk en aardig. Maar ik weet nergens van? Daarbij dat het gewoon ff niet gelegen kwam. Vervolgens propt die gewoon door in de categorie "stront in je oren" om een niet mij gemaakte afspraak van morgen te annuleren, waarvan ik zelf reeds actie had ondernomen via de supportdesk van Tweak. Schijnbaar is die ergens vanaf aangestuurd, maar dan nog. Het had of kan ff wat makkelijker.

Nu de andere kant van het dubbelzijdige. Als ik met Tweak kan overeenkomen dat de oplevering akkoord is en dat er gefactureerd mag gaan worden, hoef ik dat geld niet gaan parkeren totdat er "eindelijk" getekend is voor de oplevering via KPN. Dat is dan een akkoord tussen Tweak en mij. Alle begrip voor het wholesale verhaal en dit zal er wel bij horen. Maar ik hoef toch niet op een "Paarse Krokodil"te gaan zitten wachten omdat de procedure nu eenmaal via KPN moet verlopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Ehh, is er een reden dat Tweak zelf al een tijdje niet meer reageert in dit topic?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Waar moeten ze concreet op reageren dan? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
chocka schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:36:
Beste WebCareTeam,

[aantal punten en vragen]

Graag jullie reactie in deze
Ik denk dat het prettiger voor nagenoeg iedereen is als je juist dit soort dingen gewoon via DM vraagt. :)

[Voor 75% gewijzigd door Floor-is op 21-05-2010 14:41]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

eymey schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:02:
Waar moeten ze concreet op reageren dan? :)
Bijvoorbeeld waarom het nog niet mogelijk is om hun dienst voor glasvezel te bestellen, terwijl ik dit wel kan bij Plinq en KPN? Omdat ik volgens hun website nog niet aangesloten ben. Plinq en KPN zeggen van wel, wat ook klopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
P. Mekes schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:57:
[...]

Bijvoorbeeld waarom het nog niet mogelijk is om hun dienst voor glasvezel te bestellen, terwijl ik dit wel kan bij Plinq en KPN? Omdat ik volgens hun website nog niet aangesloten ben. Plinq en KPN zeggen van wel, wat ook klopt.
Bellen met de SD is altijd sneller dan wachten op een antwoord via een niet officieel topic ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Floor-is schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat het prettiger voor nagenoeg iedereen is als je juist dit soort dingen gewoon via DM vraagt. :)
Done!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweak
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

P. Mekes schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:57:
[...]

Wil je misschien wat gegevens doorgeven via DM? Dan kunnen we kijken hoe het komt dat wij niet lijken te leveren, maar anderen wel.
We verwachten dat dit is omdat KPN (retail) aangeeft of het binnen 6 maanden beschikbaar komt en dan meldt 'u kunt nu bestellen', maar vergeet aan te geven dat het 'daadwerkelijk krijgen' nog wel een maand of wat kan duren...

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Precies, dat soort specifieke persoonlijke issues wordt via de SD of via PM echt effectiever afgehandeld :).

Alleen bij meer "algemene" vragen die waarschijnlijk betrekking hebben op alle, of een grote groep, klanten is het interessantn om ze hier te stellen, of als je gewoon de ervaring wil delen.

• Dwazer
eymey schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:54:
Precies, dat soort specifieke persoonlijke issues wordt via de SD of via PM echt effectiever afgehandeld :).

Alleen bij meer "algemene" vragen die waarschijnlijk betrekking hebben op alle, of een grote groep, klanten is het interessantn om ze hier te stellen, of als je gewoon de ervaring wil delen.
Ik zeg: Mooi punt voor de OP, want hier zullen we vaker vragen over krijgen :)

Anoniem: 360439

Goedemiddag allemaal,

Ook ik maak al een paar maanden gebruik van Tweak 30/30 verbinding. Opzich allemaal prima voor elkaar. Ik loop alleen tegen een vervelend punt aan. Alle inkomende gesprekken zijn Annoniem. Er lijkt geen nummerweergave binnen te komen op het modem (TG789VN) en dus ook niet op mijn telefoons. De helpdesk is hier al enige tijd mee bezig maar hebben het opgegeven. Volgens hun is dit in het algeheel niet mogelijk bij hun glasvezel lijnen.

Hebben hier meerdere mensen last van of proberen ze mij gewoon af te wimpelen?

Gr, Paul

• goldvinger
Anoniem: 360439 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:35:
Goedemiddag allemaal,

Ook ik maak al een paar maanden gebruik van Tweak 30/30 verbinding. Opzich allemaal prima voor elkaar. Ik loop alleen tegen een vervelend punt aan. Alle inkomende gesprekken zijn Annoniem. Er lijkt geen nummerweergave binnen te komen op het modem (TG789VN) en dus ook niet op mijn telefoons. De helpdesk is hier al enige tijd mee bezig maar hebben het opgegeven. Volgens hun is dit in het algeheel niet mogelijk bij hun glasvezel lijnen.

Hebben hier meerdere mensen last van of proberen ze mij gewoon af te wimpelen?

Gr, Paul
Vreemd, bij mij werkt het wel gewoon.
Staat in je account bij telefoniegegevens je "Nummer identificatie" op aan?
Zo nee, zet die dan eens aan om te kijken of het dan wel werkt

• chocka
Ik krijg net een brief van Lijbrandt (powered by Glashart) dat zij binnenkort ook in Almere gaan aanbieden. Voor zover mij bekend komt Lijbrandt uit de doos van InterNL annex XMS, althans zij maken ook gebruik van de Animo 110, dus waarschijnlijk ook van de "XMS" Genexis. En modulaire pakketten.

Idd IPTV van XMS komt van Lijbrandt. Verder heb ik even vergeleken, maar los van eventuele aanbiedingen, is Tweak vooralsnog goedkoper. Plus dat ondanks de M1960 mss niet super te noemen is, dat ik aldaar 150 euro extra moet betalen voor een Animo 130 om HD te bekijken en die heeft niet eens een PVR functie. Dus nee vooralsnog denk ik nog wel ff bij Tweak te blijven. In afwachting van de andere router ne het kan alleen maar beter worden.

[Voor 43% gewijzigd door chocka op 22-05-2010 14:30]

Anoniem: 360439

goldvinger schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:15:
[...]

Vreemd, bij mij werkt het wel gewoon.
Staat in je account bij telefoniegegevens je "Nummer identificatie" op aan?
Zo nee, zet die dan eens aan om te kijken of het dan wel werkt
Die staat idd aan. In het zelfde overzicht zie ik ook nummers van uitgaande gesprekken. Helaas niet van inkomende gesprekken.

Ik heb sterk het idee dat dit fout zit in de SIP server bij Tweak / KPN

• goldvinger
chocka schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:19:
Ik krijg net een brief van Lijbrandt (powered by Glashart) dat zij binnenkort ook in Almere gaan aanbieden. Voor zover mij bekend komt Lijbrandt uit de doos van InterNL annex XMS, althans zij maken ook gebruik van de Animo 110, dus waarschijnlijk ook van de "XMS" Genexis. En modulaire pakketten.

Idd IPTV van XMS komt van Lijbrandt. Verder heb ik even vergeleken, maar los van eventuele aanbiedingen, is Tweak vooralsnog goedkoper. Plus dat ondanks de M1960 mss niet super te noemen is, dat ik aldaar 150 euro extra moet betalen voor een Animo 130 om HD te bekijken en die heeft niet eens een PVR functie. Dus nee vooralsnog denk ik nog wel ff bij Tweak te blijven. In afwachting van de andere router ne het kan alleen maar beter worden.
Ik heb ook zo'n brief van lijbrandt gekregen.
Voordeel is dat bij hun pakket wel analoge tv bij zit.
Nu neem ik dat appart af van upc omdat ik 4 televisies boven heb staan en dan is de analoge kabel van upc goedkoper voor mij, dan nog eens apart de setopboxen a €5.95 per stuk er bij te huren.

Lijbrandt heeft nu een 25/25 verbinding + analoge tv + iprtv + telefonie voor €49.95 p/mnd
Hier zit echter geen newsserver bij wat je bij tweak weer wel hebt.
Je kan bij lijbrandt de newsserver voor €7,- bij nemen.

om een goed vergelijk te nemen (in mijn situatie):

Kosten Lijbrandt
€49,95 + €7,- voor de newsserver= €56,95

Kosten tweak:
€47,- +€16.80 (upc kabel voor de 4 televisies boven) =€63.80
Tweak is dus duurder, maar je hebt bij tweak wel een snellere internet verbinding, 30/30 om 25/25 bij Lijbrandt.

Let wel, dit is in mijn situatie.
Voor de gebruikers die geen upc meer hebben dan zou tweak goedkoper kunnen zijn als je uit gaat van 1 televisie.
Want wil je op meerdere televisies kijken dan komt er dus €5.95 bij per extra box.

Maar verlopig blijf ik bij tweak.
Ben tot nu toe heel tevreden over tweak.
Gratis bellen naar de helpdesk en een wachttijd gemiddeld van 1 minuut. (tenminste, de keren dat ik gebeld heb).
En waar maak je dat nu nog mee.

Maar ik blijf alles goed in de gaten houden.
En wie weet komt Lijbrandt wel met een goede aanbieding.
We wachten nog op de folders die we van hun gaan krijgen ;)

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
Even een beetje off-topic:

Bij Lijbrandt krijg je niet alleen analoge TV erbij (en daar overheen ook nog de digitale variant DVB-C!), maar hun IPTV is ongecodeerd. Er loopt een ander draadje op tweakers daarover. Mensen hebben een HTPC daarop aangesloten en kunnen zo ongeveer alles met Lijbrandt's IPTV. Voor die Lijbrandt gebruikers was dat juist een goede reden om voor Lijbrandt te kiezen...

Wat betreft de kosten van de Amino 130, die is gratis bij een HD abonnement en wij kregen een aanbod waarbij je de 110 gratis krijgt bij een gewoon IPTV abonnement en voor 61 euro extra krijg je de 130 in plaats van de 110.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• Killerbert
ik zit met die M1960 te klooien..
gewone zenders wil die wel weergeven, maar HD zenders wil ineens voor geen meter.
ik krijg 1 frame per 2 sec te zien.
de STB al meerdere malen opnieuw opgestart maar het helpt niets.

hebben meerdere mensen dat probleem? (ik gebruik nu vooral nog tv van ziggo)

edit:
het verwijderen van de software van de STB werkt wel |:(

het moet gewoon werken... steeds de software verwijderen is niet mijn bedoeling

[Voor 21% gewijzigd door Killerbert op 22-05-2010 19:49]

• chocka
Ja. (althans) ik ook. Ik heb zojuist Spiderman zitten kijken op RTL5 HD (785) Als knipperen met je ogen blijft zowel het beeld als het geluid af en toe hangen; witte strepen door beeld en het een en ander stottert zo nu en dan. Soms liep het geluid hierdoor ook niet helemaal synchroon. Deed mij denken aan een slechte conversie van vroeger van AVI2DVD of als er slecht weer op komst was. Maar nee, dus niet alleen bij jouw problemen.
Pagina: 1 ... 4 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee