Acties:
  • 0Henk 'm!
joop99 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:01:
[...]

Als je de wholesale documentatie van KPN ziet dan zie je dat deze optie (nu) niet aangeboden wordt (wholesale), en dus kan tweak dit ook niet, feitelijk kun je op basis van het wholesale aanbod (en prijzen) bijna stellen dat alleen 30, 50 en 100 Mb symmetrisch interessant zijn om aan te bieden.
Maar wie weet, KPN zal het kopernetwerk op een gegeven moment wel af gaan bouwen in Almere en we zullen wel zien wat er dan op de markt komt, bedenk hierbij wel dat waar een koperlijn iets van 8 euro per maand kost een glasvezel 16/17 euro kost los van het feit dat de kosten daarna nog steeds hoger zijn omdat het netwerk fijnmaziger is (de bedragen kloppen niet helemaal, ik ben even kwijt wat ze precies zijn).

[...]

Als je met een beetje overhead rekent heb je ~ 100kbit per spraakkanaal nodig, dit zijn dus 5 "lijnen". Meer dan genoeg lijkt me. De reden waarom ze dit gedaan hebben is denk ik dat dit vlan een hogere prioriteit heeft, ook al kun je er mee "internetten" het kan nog steeds zo zijn dat dit er voor zorgt dat een zware download niet je telefoon weg kan drukken.
Mja, de reden van het aparte VLAN snap ik maar al te goed... maar waarom dit gewoon een 'volwaardige' Tweak internetverbinding is (ok, wel eentje van 'slechts 512 kbit :P' ), is me beetje een raadsel. Wel leuk en handig voor mijn situatie, maar misschien had ik het anders gedaan als ik ISP was :D

Wat betreft dat koper van KPN in Almere: Ik denk juist niet dat ze dat gaan afbouwen. Sterker nog: Ik denk zelfs dat ook hier er gewoon upgrades naar VDSL e.d. plaatsvinden in de bestaande centrales. De reden waarom ik dat denk? Het koper ligt nog naar IEDER huis en niet alleen KPN, maar ook Tele2, alice en online bieden er diensten over aan. Bovendien zal niet iedere woning glasvezel hebben (ookal doet de gemeente en glashart het zo voorkomen).

Ik ken in Almere zat mensen die OF geen glasvezel in (hun pasgekochte) huis hebben omdat het de vorige eigenaar blijkbaar geen zak boeide... OF ze wonen in een flat waar men de handjes niet op elkaar krijgt om collectief toestemming te geven en een keer een dag thuis te zijn....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:11
eymey schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 12:36:
[...]

Wat betreft dat koper van KPN in Almere: Ik denk juist niet dat ze dat gaan afbouwen. Sterker nog: Ik denk zelfs dat ook hier er gewoon upgrades naar VDSL e.d. plaatsvinden in de bestaande centrales. De reden waarom ik dat denk? Het koper ligt nog naar IEDER huis en niet alleen KPN, maar ook Tele2, alice en online bieden er diensten over aan. Bovendien zal niet iedere woning glasvezel hebben (ookal doet de gemeente en glashart het zo voorkomen).
Ik denk dat de VDSL upgrade er niet gaat komen voor een groot deel van Almere (tenzij dit echt niets kost). Voor KPN is het verhaal heel simpel denk ik, langzamerhand verdwijnen er steeds meer klanten van het kopernetwerk (hetzij naar kabel, hetzij naar glas), op een gegeven moment is het onderhoud van dit netwerk niet meer rendabel (voor de gereguleerde tarieven) en zullen ze mensen motiveren om over te stappen naar glasvezel. Voor de gebieden in Almere waar geen glasvezel ligt zullen ze wel met een oplossing komen (almere hout, bepaalde nieuwbouwwijken). Voor een aantal andere plaatsen in Nederland is er al een sluiting van centrales aangekondigd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mja, dat zijn waarschijnlijk de plaatsen waar al wel Fiber to the Curb is aangelegd (bv. ook delen van Apeldoorn), waar iedere woning IS/RA gewoon direct aan het 'moderne' netwerk hangt.

Echter, voor het overige wijst bv. ook de recente geschiktmaking van iTV over (A/V)DSL voor HD er juist eerder op dat KPN de ADSL- dan wel VDSL-centrales nog een lang leven wil geven, ook in Almere.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-03 20:48
Wie weet hoe laat het daltarief ingaat? Kan nergens hierover info vinden.
Op de site van tweak staat alleen wat een daltarief per minuut kost maar niet wanneer het ingaat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:28:
Mja, dat zijn waarschijnlijk de plaatsen waar al wel Fiber to the Curb is aangelegd (bv. ook delen van Apeldoorn), waar iedere woning IS/RA gewoon direct aan het 'moderne' netwerk hangt.

Echter, voor het overige wijst bv. ook de recente geschiktmaking van iTV over (A/V)DSL voor HD er juist eerder op dat KPN de ADSL- dan wel VDSL-centrales nog een lang leven wil geven, ook in Almere.
Ik moet mijzelf even inderdaad corrigeren, ik heb het net even uitgeprobeerd voor een adres dat dicht bij de centrale almere stad flevokant ligt en daar kan inderdaad in juni internet premium geleverd worden. Toch ga ik ervan uit dat KPN echt met het kopernetwerk gaat stoppen, ik kan me niet voorstellen dat als bijvoorbeeld nog maar 10 % van de huizen actief is dit een rendabel gebeuren is.

Ik heb overigens gisteren mijn SLM2008 geïnstalleerd en dat werk als een trein, een van de redenen om hier toch voor te gaan is dat ik sowieso een oplossing nodig had voor mijn 3 IPTV ontvangers. Ik heb nu 3 aansluitingen op tv vlan 4 gezet (naast de "all" vlan poort voor het genexis kastje, een poort voor internet, telefoon, management en "over").

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:07
woekele schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:31:
Waarom bieden jullie geen goedkoop internet-only-abonnement aan? 20/20Mbit voor 25 euro bijvoorbeeld? :) TV wil ik niet, want tv is toch alleen maar crap. En bellen doe ik wel (zo goed als) gratis via voipbuster of met m'n mobiel.
Omdat de lijn eenvoudigweg (veel) duurder is om in te kopen dan jij voorstelt. Je kunt op de sites van KPN en Reggefiber terugvinden dat enkel de glasverbinding (vergelijkbaar met kaalkoper) iets van €17,42 ex BTW kost om in te kopen voor de leveranciers van Tweak. Dan moeten ze nog apparatuur in de wijkkasten plaatsen, fibers door het land oplichten om traffic bij de ISP te krijgen, VLANs maken, Genexis kastjes plaatsen, Experiabox betalen én dan komt de ISP pas aan de beurt... Mailboxje hier, IP beheer daar, traffic inkopen, stukje usenet, telefonieplatformpje, paar brieven sturen, netwerk inrichten en afschrijven enzo...

Ik heb zo het vermoeden dat je je enorm vergist in de kosten die gemaakt worden :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!
Als je internet-only abbo's voor 25 euro per maand gaat aanbieden, dan ga je denk ik inderdaad je kosten niet dekken :D. Dan 'verdien' je maar een euro of 7 op iedere abbo en daar moet je dan nog je toko en je netwerk van draaien :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
eymey schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:54:
Als je internet-only abbo's voor 25 euro per maand gaat aanbieden, dan ga je denk ik inderdaad je kosten niet dekken :D. Dan 'verdien' je maar een euro of 7 op iedere abbo en daar moet je dan nog je toko en je netwerk van draaien :S
€17,42 is €20,73 inclusief, dus van de €3.59 ex BTW die overblijft moeten twee partijen marge zien te maken, het modem worden betaald, het netwerk worden betaald, de interconnectie worden betaald, traffic worden ingekocht etc etc. Je kunt je voorstellen dat dat gewoon niet uit kan ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:33
Ik heb zojuist de brief de deuir uit gedaan om de order van tweak te annuleren :( Ik had telefonisch al de toezegging gekregen dat dat kon. Nu hopen dat ze dat waarmaken, anders ben ik gewoon veel geld kwijt. KPN kan niet garanderen dat per 15 mei het signaal er af is. Een afspraak met tweak was pas daarna in te plannen en zou zeker 3-4 weken duren. Dus geen internet in die periode. Meerdere mensen van de helpdesk zeiden dat als ik een brief zou sturen dat we wel de order konden annuleren (er is nog geen oplevering geweest)...

Op hoop van zegen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 18:45
eymey schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:02:
@Chocka: Je beste kans is het ding een cold reboot geven. Dus schakelaar op de achterkant uit, minuutje wachten en weer aan :).
Helaas, ook dit heeft niet mogen baten. Dus heb intussen een ticket laten aanmaken. Overigens tijdens de reboot wel de menu instellingen op 1080i gezet, wat een verschil opeens, zelfs HD pakket ziet er stuk strakker uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
joop99 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:01:
[...]

Als je de wholesale documentatie van KPN ziet dan zie je dat deze optie (nu) niet aangeboden wordt (wholesale), en dus kan tweak dit ook niet, feitelijk kun je op basis van het wholesale aanbod (en prijzen) bijna stellen dat alleen 30, 50 en 100 Mb symmetrisch interessant zijn om aan te bieden.
Maar wie weet, KPN zal het kopernetwerk op een gegeven moment wel af gaan bouwen in Almere en we zullen wel zien wat er dan op de markt komt, bedenk hierbij wel dat waar een koperlijn iets van 8 euro per maand kost een glasvezel 16/17 euro kost los van het feit dat de kosten daarna nog steeds hoger zijn omdat het netwerk fijnmaziger is (de bedragen kloppen niet helemaal, ik ben even kwijt wat ze precies zijn).
Die ±€8 (ex BTW) is voor enkel kaal koper, dan moet je als ISP zelf nog allemaal DSLAMs gaan plaatsen, een compleet glasvezel netwerk in gaan richten in heel Nederland etc. etc. Er zijn maar een paar partijen die dat hebben gedaan he? ;) (KPN inclusief het voormalige Tiscali, BBNed en Tele2 heeft een netwerk dat lang niet heel NL dekt.)
Glasvezel voor €16/17 gaat niet helemaal op, maar dat heb ik hierboven al ergens uitgelegd.

Ik weet al die prijzen en onderdelen vrij exact omdat het mijn werk is, het is voor mij dan soms ook erg moeilijk om te zien hoe gemakkelijk er wordt gedaan over al het werk dat een ISP moet verzetten voor nagenoeg geen marge.
[...]

Als je met een beetje overhead rekent heb je ~ 100kbit per spraakkanaal nodig, dit zijn dus 5 "lijnen". Meer dan genoeg lijkt me. De reden waarom ze dit gedaan hebben is denk ik dat dit vlan een hogere prioriteit heeft, ook al kun je er mee "internetten" het kan nog steeds zo zijn dat dit er voor zorgt dat een zware download niet je telefoon weg kan drukken.
Dit is een ontwerp van KPN, zij hebben bedacht hoe en wat met betrekking tot VOIP. Hier en daar zijn dat inderdaad best wel domme beslissingen geweest (hoezo een publiek IP?), maar we moeten het er maar mee doen vooralsnog.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Adlermann schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:27:
Ik heb zojuist de brief de deuir uit gedaan om de order van tweak te annuleren :( Ik had telefonisch al de toezegging gekregen dat dat kon. Nu hopen dat ze dat waarmaken, anders ben ik gewoon veel geld kwijt. KPN kan niet garanderen dat per 15 mei het signaal er af is. Een afspraak met tweak was pas daarna in te plannen en zou zeker 3-4 weken duren. Dus geen internet in die periode. Meerdere mensen van de helpdesk zeiden dat als ik een brief zou sturen dat we wel de order konden annuleren (er is nog geen oplevering geweest)...

Op hoop van zegen!
Dat heb je dan verkeerd begrepen. Met jou is afgesproken dat zodra KPN het signaal van je glasvezel afhaalt, er een monteur komt om alles om te zetten. Los van het feit of dat nodig zou zijn of niet, is de 15e een zaterdag. Er is afgesproken dat op de 18e een monteur komt.
Dat is géén 3-4 weken, maar er is wél een kans dat het niet in een keer werkt, er is aangegeven dat er geen garantie gegeven kan worden.

Wij vinden het echt meer dan prima als je anderen op de hoogte houdt van het hoe en wat, we vinden het echter wel zo netjes als je dan ook daadwerkelijk de waarheid neerzet.
Uiteraard zullen we je opzeggingsbrief in behandeling nemen.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
Tweak schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:43:
[...]

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Met jou is afgesproken dat zodra KPN het signaal van je glasvezel afhaalt, er een monteur komt om alles om te zetten. Los van het feit of dat nodig zou zijn of niet, is de 15e een zaterdag. Er is afgesproken dat op de 18e een monteur komt.
Dat is géén 3-4 weken, maar er is wél een kans dat het niet in een keer werkt, er is aangegeven dat er geen garantie gegeven kan worden.
Ik heb hierna nog een keer met jullie helpdeskmedewerker gesproken (gister rond half 3, half 4 gok ik). KPN kan niet garanderen dat er de 17e het signaal eraf is. De opzegprocedure was ook nog niet correct in werking. Het kon wel enkele weken duren voordat dat ook correct was. Ik leg de schuld ook niet bij tweak, maar bij KPN. Zoals in mijn brief ook staat en in een edit van 1 van mijn vorige posts, waar ik al genuanceerder reageer. En er werd door de medewerker duidelijk de termijn gezegd dat het wel enkele weken kon duren omdat het niet zeker was wanneer het signaal er af ging (gistermiddag, niet gisterochtend). Na deze informatie werd ook door jullie medewerker ook positief gereageerd op het feit om voorlopig er maar mee te stoppen en het over een aantal maanden weer te proberen zodra KPN de boel op orde heeft.
De termijn van enkele weken is welzeker gehanteerd (niet in het eerste gesprek, maar het tweede). Nogmaals ik leg de schuld NIET bij tweak.

[Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 08-05-2010 15:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:12
Adlermann schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:50:
[...]

Ik heb hierna nog een keer met jullie helpdeskmedewerker gesproken (gister rond half 3, half 4 gok ik). KPN kan niet garanderen dat er de 17e het signaal eraf is. De opzegprocedure was ook nog niet correct in werking. Het kon wel enkele weken duren voordat dat ook correct was. Ik leg de schuld ook niet bij tweak, maar bij KPN. Zoals in mijn brief ook staat en in een edit van 1 van mijn vorige posts, waar ik al genuanceerder reageer. En er werd door de medewerker duidelijk de termijn gezegd dat het wel enkele weken kon duren omdat het niet zeker was wanneer het signaal er af ging (gistermiddag, niet gisterochtend). Na deze informatie werd ook door jullie medewerker ook positief gereageerd op het feit om voorlopig er maar mee te stoppen en het over een aantal maanden weer te proberen zodra KPN de boel op orde heeft.
De termijn van enkele weken is welzeker gehanteerd (niet in het eerste gesprek, maar het tweede). Nogmaals ik leg de schuld NIET bij tweak.
Als er met jou afspraken zijn gemaakt (het gaat hier om een "speciaal" geval neem ik aan aangezien ik niet verwacht dat Tweak dagelijks met klanten te maken hebben die een GLAS-GLAS migratie doen) is dat denk ik gebeurt door iemand die terug heeft gebeld? Als jij vervolgens nogmaals belt krijg je "gewoon" een 1e lijns medewerker aan de lijn die de standaard doorlooptijden vermeld. In jou geval kan dit dus best veel sneller gaan (zoals Tweak hier ook lijkt aan te geven).

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
IceM schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:17:
[...]

Als er met jou afspraken zijn gemaakt (het gaat hier om een "speciaal" geval neem ik aan aangezien ik niet verwacht dat Tweak dagelijks met klanten te maken hebben die een GLAS-GLAS migratie doen) is dat denk ik gebeurt door iemand die terug heeft gebeld? Als jij vervolgens nogmaals belt krijg je "gewoon" een 1e lijns medewerker aan de lijn die de standaard doorlooptijden vermeld. In jou geval kan dit dus best veel sneller gaan (zoals Tweak hier ook lijkt aan te geven).
Dat was ook een terugbeller.

Ik had ergens in die week de afspraak gemaakt m.b.t. verschuiven naar 18 mei. Ik zou daarna ook KPN bellen om te kijken wanneer ze daadwerkelijk het signaal eraf gingen halen. Dat heb ik meteen gedaan. KPN gaf aan, dat er geen afsluitprocedure is en dat het afsluiten voor de 18e absoluut geen gegeven ging zijn.

Ik werd om half 3 (plus minus een uur) teruggebeld door tweak (vrijagmiddag). Waarom weet ik niet meer. Ik heb deze nieuwe informatie doorgegeven aan de medewerker en duidelijk zegd en gevraagd: met deze nieuwe informatie kan ik langdurig zonder internet komen te zitten? Daar werd bevestigend op beantwoord. Toen werden er ook afspraken gemaakt over het ontbinden van de overeenkomst.

Ik heb zelf geen zicht wie eerstelijns of tweedelijns is. Ik had het eigenlijk beter moeten opschrijven (mijn fout). Ik heb gistermiddag ook duidelijk aan de medewerker verteld dat ik erg tevreden was over de service tot nu toe van tweak m.b.t. het regelmatig terugbellen (nog nooit eerder meegemaakt).

[edit]
Tijdsvolgordelijk moet ik misschien iets wijzigen.
De afspraak mbt het doorschuiven naar de 18e is maandag gemaakt. Vrijdagochtend heb ik gebeld om een boekhoudige vraag (factuur die niet helemaal klopte) en toen kwam ook de oplevering te sprake. Toen heb ik ook afsproken om KPN te bellen. En toen verkreeg ik dus die extra informatie over de afsluiting van KPN. Vrijdagmiddag werd ik wederom gebeld door tweak en toen heb ik de extra informatie doorgegeven. Zo, volgens mij klopt het verhaal nu compleet.
Als het overstappen echt alleen maar 1 a 2 dagen zou kosten dan had ik het wel op z'n beloop gelaten.

[Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 08-05-2010 16:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56
[...]
Mja, de reden van het aparte VLAN snap ik maar al te goed... maar waarom dit gewoon een 'volwaardige' Tweak internetverbinding is (ok, wel eentje van 'slechts 512 kbit :P' ), is me beetje een raadsel. Wel leuk en handig voor mijn situatie, maar misschien had ik het anders gedaan als ik ISP was :D
Vet zeg, dus ik kan een 2e WAN ip tegemoet zien ? Da's interesant voor een complete asterisk Voip centralen, deze werkt het beste alssie zijn eigen WAN ip heeft/krijgt.

Dank je wel voor de uitleg van de pppoe en performance ervaring, indien mogelijk, zou jij op je managed Vlan (waar de SLM2008 op bereikbaar is) eens een ping willen doen naar de SLM2008? Is deze bij jou ook 5 mSec ?

Groetjes Tom

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bij mij is de ping 3.60 ms :-)

Zelf maak ik me daar verder niet zo druk om... tenslotte moet dan de embedded server in dat ding ook reageren, dus helemaal bepalend zal het ook weer niet zijn voor de netwerk latencies en throughput.

Trouwens, 'smart'/'managed' apparaten zijn (kan ik me zo voorstellen) sowieso al snel wat langzamer met reageren omdat ze nou ook eenmaal logica aan boord hebben om dingen met pakketjes te doen (om te beginnen ze bekijken). Een 'domme' switch hoeft echt alleen maar in z'n mac tabel te kijken en het pakketje over de schutting gooien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-02 02:33

Wat betreft dat koper van KPN in Almere: Ik denk juist niet dat ze dat gaan afbouwen. Sterker nog: Ik denk zelfs dat ook hier er gewoon upgrades naar VDSL e.d. plaatsvinden in de bestaande centrales.
hier sluit ik me niet bij aan.
het is te duur om 2 netwerken naast elkaar te draaien. In de wijken/steden waar fiber ligt, daar gaat kpn geen VDSL2 uitrollen. waarom zou kpn of een andere isp 2 netwerken naast elkaar blijven uitrollen?

Ik zie het nog niet gebeuren dat er in Enschede (waar wel glas ligt) vdsl komt...
het heeft namelijk geen voordeel voor kpn.

en we moeten eerst nog maar eens zien of dat kpn FTTC (Fiber to the Curb) i.c.m. VDSL2 uitgaat rollen..

hebben toevallig andere mensen ook last van hickups?
sinds de storing bij tweak, heeft mijn glas verbinding last van hickups van 1sec. erg lastig tijdens online gamen.

[Voor 9% gewijzigd door Killerbert op 08-05-2010 22:33]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Killerbert schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:29:
[...]
sinds de storing bij tweak, heeft mijn glas verbinding last van hickups van 1sec. erg lastig tijdens online gamen.
Vermoedelijk wel, want dergelijke korte intervallen zijn niet direct waarneembaar tijdens gewoon internetten. Maar mogelijk verklaard dat wel waarom tijdens het telefoneren met vraagalex de lijn zonder reden wordt verbroken.
eymey schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:35:
Bij mij is de ping 3.60 ms :-)
Als ik bv ping via cmd op verschillende websites, kom ik uit op gemiddeld 7~8 ms en bij pingtest.net meestal op 10~11 ms, maar neem nu bvb speedtest.net die geeft vaak waarden aan van 15~18 ms

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021

Hickups had ik ook last van (zie eerdere posts), vandaag nog niet gezien tijdens het TV kijken. Geen telefoontjes gedaan dus daar kan ik niets over zeggen.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 20:20
Waarom zijn die uploads zo traag? Upload is "zwaarder" dus meer pakketten die verloren gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ehm, de ping die ik uitvoerde was op een eigen intern netwerk apparaat, te weten de SLM2008 ;). Op verzoek van onedutch.

En @Killerbert: Het is bekend dat KPN FTTC, op de plekken na waar ze al begonnen waren, in de ijskast heeft gezet, juist omdat de investering te hoog is. In de bestaande centrales kaarte in de DSLAM's vervangen voor VDSL is echter relatief een kleinere investering.

En nogmaals: Zelfs binnen de bestaande gebieden van Almere stad, Buiten en Haven zijn er nog genoeg huizen die nog geen glasvezel hebben (onwil van bewoners, fuckups van glashart, you name it). Om nog maar te zwijgen van wijken die 'as we speak' gebouwd worden, zoals in Almere Poort. Coax, ouderwetse koper telefoonlijn, alles wordt er aangelegd, behalve fiber. OK, ze zullen in Almere (en andere Ftth steden) vast het aantal VDSL dslam's in centrales beperkt houden maar DSL wordt echt niet opgegeven!

Al is het alleen dus al omdat, zelfs in glasvezel steden als Almere, een glasvezel aansluiting nog nieteens vanzelfsprekend is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 16:34
m0nkz schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:19:
Waarom zijn die uploads zo traag? Upload is "zwaarder" dus meer pakketten die verloren gaan?
Ik denk dat die servers van speedtest.net gewoon niet optimaal zijn. FTP'en naar mijn host gaat hier gewoon volle bak, terwijl ik op speedtest met upload ook rond de 30Mbit blijf hangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:34
Ja daar heb ik ook ineens last van... Inderdaad erg vervelend tijdens online gamen.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biertjuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38

Biertjuh

Biertjuh?!

Oktopus schreef op zondag 09 mei 2010 @ 09:51:
[...]

Ja daar heb ik ook ineens last van... Inderdaad erg vervelend tijdens online gamen.
Ik sluit mij hierbij aan! Ik heb wel al dit gemeld bij de support desk.
Zwaar irritant.
Omdat ik een nieuwe abbonee ben sinds vrijdag kende ik de situatie van hiervoor niet, dus was al bang dat dit normaal is.
Het zou voor mij wel reden zijn om eventueel een andere provider te kiezen. (even heel erg ver vooruit gekeken)

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
Floor-is schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 15:36:
[...]

Die ±€8 (ex BTW) is voor enkel kaal koper, dan moet je als ISP zelf nog allemaal DSLAMs gaan plaatsen, een compleet glasvezel netwerk in gaan richten in heel Nederland etc. etc. Er zijn maar een paar partijen die dat hebben gedaan he? ;) (KPN inclusief het voormalige Tiscali, BBNed en Tele2 heeft een netwerk dat lang niet heel NL dekt.)
Glasvezel voor €16/17 gaat niet helemaal op, maar dat heb ik hierboven al ergens uitgelegd.

Ik weet al die prijzen en onderdelen vrij exact omdat het mijn werk is, het is voor mij dan soms ook erg moeilijk om te zien hoe gemakkelijk er wordt gedaan over al het werk dat een ISP moet verzetten voor nagenoeg geen marge.
...
Dat was mij ook al duidelijk uit de documentatie van KPN, ik wou vooral duidelijk maken dat de kosten van de kale lijn (8 versus 17,42 want deze mag je denk ik wel vergelijken als "local loop" (ook al loopt die bij koper een stuk verder)) al een stuk hoger is. Als je ziet dat je bij ADSL hiermee uit komt op een consumenten prijs van ~15 - 20 euro in een zeer concurrerende markt waarbij in de praktijk misschien 10 mbit downstream geleverd wordt dan is duidelijk dat 25 euro voor glas niet haalbaar is. Als je op basis hiervan een beetje gokt dan denk ik dat mede door de duurdere apparatuur een prijs onder de 35-40 euro gewoon niet kan voor kaal internet op glas.

Wat betreft het eigen DSLAM(/netwerk) verhaal, voor glas is mijn beeld dat dit een moeilijk verhaal is, ik kan me een studie herinneren van de opta rond FttC waarbij concurrentie op netwerk niveau niet mogelijk werd geacht. FttC is hierin iets slechter omdat dit nog fijnmaziger is maar duidelijk is dat dit een moeilijk verhaal is. Ik zou dan ook zeer verbaasd zijn als we concurrentie op netwerk niveau (d.w.z. tot in de glashuisjes) zien

[Voor 16% gewijzigd door joop99 op 09-05-2010 10:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Maar wat zijn dan de extra kosten van de telefonie/televisie? aangezien ze alles in één leveren vanaf 47 euro, hoopte ik dat er wel 7 euro (minder dan de prijs van digitenne) af zou kunnen voor de televisie en 5 voor de telefonie (meeste isp's rekenen 5-10 euro extra voor telefonie), dan kom je op 35. 25 was inderdaad overdreven laag. Maar 35 is ook al een stuk beter dan 47. Of denken jullie dat de telefonie/televisie ze minder kost en je dus ook nooit op 35 uit zou kunnen komen?

[Voor 10% gewijzigd door woekele op 09-05-2010 10:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Joop99:

Mja, glashuisjes kan best wel hoor. Je hebt er per wijk (ruw gezegd) ong. 1 of 2. Voor Almere zijn er 32 van die huisjes. Nog steeds best veel ,maar als je als ISP echt wil valt het te realiseren. Zeker als je een netwerkprovider bent (of daaraan gelieerd) die in een gemiddelde stad best al veel eigen glas heeft liggen of dark fiber capaciteit.

Maar bij FttC zal het idd wel wat moeilijker worden. Daar moet je bijna per straat zo'n ding hebben en ja, om naar bijna iedere straat een eigen netwerk uit te rollen naast dat van KPN.....

@Woekele: Ik kan me voorstellen dat operationeel gezien het aanbieden van Televisie voor Tweak inderdaad minder kosten behelst. Immers, operationeel is KPN hier helemaal verantwoordelijk voor. Sterker nog, waarschijnlijk krijgt Tweak heel "VLAN 4" compleet niet te zien en komt dat gewoon direct in het datacenter van KPN uit. Voor telefonie en internet moet Tweak zelf ook een hele infrastructuur operationeel hebben.

[Voor 27% gewijzigd door eymey op 09-05-2010 12:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
woekele schreef op zondag 09 mei 2010 @ 10:53:
Maar wat zijn dan de extra kosten van de telefonie/televisie? aangezien ze alles in één leveren vanaf 47 euro, hoopte ik dat er wel 7 euro (minder dan de prijs van digitenne) af zou kunnen voor de televisie en 5 voor de telefonie (meeste isp's rekenen 5-10 euro extra voor telefonie), dan kom je op 35. 25 was inderdaad overdreven laag. Maar 35 is ook al een stuk beter dan 47. Of denken jullie dat de telefonie/televisie ze minder kost en je dus ook nooit op 35 uit zou kunnen komen?
Ik werk bij Cambrium/Tweak en weet dus wat het allemaal kost. Kan er niet echt uitspraken over doen zal je begrijpen. Telefonie is in dit geval enkel een VLAN en een nummer, gezien een tweede lijn €2.95/mnd doet zal het wel geen €5 kosten ;)
Als je ziet dat een set-top box €5,95/mnd kost of zelfs €9,95/mnd dan zullen die wel erg duur zijn om in te kopen. Losse TV is moeilijker, iemand die al een factuur heeft gehad kan je vertellen wat er op de factuur staat, iets als: "Interactieve TV van KPN, ter waarde van €xx"

Het probleem zit hem meer in het volgende: de prijsstelling van Tweak is extreem laag. Er wordt dus nagenoeg geen marge gemaakt (logisch, €18/mnd goedkoper voor een nagenoeg vergelijkbaar product bij KPN). Áls men marge wil maken, moet dat gebeuren op de extra's, zoals een extra TV pakket of iemand die wel van een beetje bellen houdt. Als je dan losse internet-over-glas verbindingen aan gaat bieden, waarbij geen extra's worden afgenomen... Dan maak je het jezelf als ISP erg moeilijk ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Okay, jammer :)

Interactieve tv zou ik sowieso nooit willen (ivm extra kastje(s) en afstandsbediening(en)) en wat er op tv is, is sowieso eigenlijk toch alleen maar crap en daar betaal je dan dus verplicht voor. Blijf nog wel even bij ADSL dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
Ik zie dat Floor-is al een antwoord heeft gegeven, als je kijkt dat tweak ook ook los telefonie aanbiedt voor 3,95 en dat ze daarvoor ook moeten factureren en het debiteuren risico lopen dan denk ik dat puur de kostprijs van telefonie wel eens veruit de minderheid van dat bedrag zou kunnen zijn.

Voor de interactieve tv staat een bedrag van 0 euro op de rekening (logisch, tweak zal geen inzicht in zijn kosten willen geven). Ik denk dat tv relatief duur zal zijn (maar ja je moet nu eenmaal triple play aanbieden). Verder heeft tweak natuurlijk als leuke extra dat ze usenet aanbieden (allemaal verkeer op hun "eigen" netwerk en daardoor relatief goedkoop) in hetzelfde pakket.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
woekele schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:25:
Okay, jammer :)

Interactieve tv zou ik sowieso nooit willen (ivm extra kastje(s) en afstandsbediening(en)) en wat er op tv is, is sowieso eigenlijk toch alleen maar crap en daar betaal je dan dus verplicht voor. Blijf nog wel even bij ADSL dan.
Het extra kastje is een nadeel maar het beeld is echt goed, beter als ik me van welk analoog signaal dan ook kan herinneren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-03 18:36
joop99 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:29:
[...]

Het extra kastje is een nadeel maar het beeld is echt goed, beter als ik me van welk analoog signaal dan ook kan herinneren.
En dat wordt weergegeven op een LCD/Plasma scherm neem ik aan? :) (Heb thuis nog een CRT tv, daarom heb ik de boel ook nog niet aangesloten :$)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
Dwazer schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:40:
[...]

En dat wordt weergegeven op een LCD/Plasma scherm neem ik aan? :) (Heb thuis nog een CRT tv, daarom heb ik de boel ook nog niet aangesloten :$)
Ja (32 inch LCD), ik heb overigens hiervoor digitenne gehad en dat is op LCD een drama dus (bij bewegend beeld) misschien ben ik in de ogen van sommige wat snel tevreden. Als ik overigens terugdenk aan de keren dat ik bij mensen digitale kabel heb gezien dan was dat niet beter als iptv. Wel een paar opmerkingen:
  • Ik ben niet het type die actie films bekijkt en zelfs digitenne is acceptabel als er maar geen beweging in het beeld zit.
  • De analoge uitgang van de set-top box lijkt relatief slecht te zijn, ik heb op mijn tv boven de analoge i.p.v. HDMI uitgang geprobeerd en dat ziet er ondanks het kleinere beeld duidelijk minder uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falcon2001
Gaat Tweak uitgesteld kijken SBS6, Veronica, Net5 en RTL ook aanbieden?
Ik heb nu alleen ned 1,2 en 3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
falcon2001 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:12:
Gaat Tweak uitgesteld kijken SBS6, Veronica, Net5 en RTL ook aanbieden?
Ik heb nu alleen ned 1,2 en 3.
Als ik me niet vergis zit er meer "uitzending gemist" in het extra-pakket, dat zou je op de site terug moeten kunnen vinden onder het 'zenderoverzicht'.

Misschien moet ik mijn set-top box eens ophalen trouwens, die ligt ok al zeker een week op me te wachten :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falcon2001
Floor-is schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:45:
[...]

Als ik me niet vergis zit er meer "uitzending gemist" in het extra-pakket, dat zou je op de site terug moeten kunnen vinden onder het 'zenderoverzicht'.
Wel bij de KPN:
Je favoriete programma gisteren niet gezien? Met Programma Gemist kun je programma’s van Nederland 1, 2 en 3 van gisteren en vandaag in hoge kwaliteit terug kijken wanneer het jou uitkomt.

Wil je langer kunnen genieten van Programma Gemist? In het Pluspakket kun je vanaf nu recent uitgezonden tv-programma’s van Nederland 1, 2, 3, Net5, SBS6 en Veronica tot tien dagen na uitzending in hoge digitale kwaliteit bekijken.

Op de site van Tweak kan ik er niets over vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
Ok, moet nu idd nageven: Ná het onderhoud op het Tweak netwerk, heb ik hier ook te kampen met deze hickup van ongeveer 1 seconde. Mega irritant!

Werk voornamelijk met een rdp richting huis, en als deze steeds een seconde wegvalt, is dat echt niet plezierig om mee te werken :@

Heb meerdere mensen in dit topic gezien met deze issues. Wat gaat Tweak hier nu mee doen? Ze begrijpen hopelijk toch wel dat dit een ding is (al helemaal voor mensen die online gamen) geen doen is... |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceM
KPN heeft uitzending gemist van de commerciëlen uit het basis pakket geflikkerd en in het extra pakket gestopt. Ook is het nu bij N1,2,3 nog maar 3 dagen ipv 10, dat is ook naar het extra pakket gegaan. Hebben ze geloof ik gedaan om meer van die pakketten te verkopen.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 16:34
Ze konden HDTV in ieder geval niet gratis aanbieden aangezien ze dat meer kost dan de volledige winst op het product. Zo weinig is het dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@IceM: Was ik dus al bang voor :r. Ze kleden het NOG meer uit dan ze al deden.

Toen ik een jaar geleden ITV afsloot, had ik standaard Ned. 1, 2 en 3 tot 10 dagen terug erbij. Begin dit jaar werd het verhaal "De commercielen worden toegevoegd. ALLES gaat in het standaard pakket 2 dagen terug worden, voor 10 dagen terug moet je extra dokken". Dus in het basispakket zou je ook de commercielen hebben.

Nu is DAT dus zelfs weg..... Niet dat die commercielen mij ook maar iets kunnen boeien, maar het was netjes geweest als het voor Ned. 1, 2 en 3 dan tot 10 dagen terug was gebleven :(

Overigens geen kritiek op Tweak, WEL op kpn. En het blijft hoe langer hoe irritanter dat, waar er bij Glashart providers steeds meer innovatie komt, KPN op een ongelofelijke manier iedereen (inc. Tweak) aan het uitmelken is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldvinger
Dwazer schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:18:
Ok, moet nu idd nageven: Ná het onderhoud op het Tweak netwerk, heb ik hier ook te kampen met deze hickup van ongeveer 1 seconde. Mega irritant!
|:(
Ik merk het aan telefonie.
Zoals ik al eerder geschreven heb kan de gene die ik bel bij af en toe niet horen, en dat duurt een klein aantal seconde. Dan kunnen ze mij weer gewoon horen
Erg lastig.
Ik weet niet of het met de update te maken heeft want ik heb dit pakket nog maar net. (misschien kan floor-is hierop duidelijkheid geven?)
Morgen maar weer met de helpdesk bellen :-(

[Voor 54% gewijzigd door goldvinger op 09-05-2010 17:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Yep, hier heb ik het nu (toevallig) ook een keer gemerkt..... Dit is zeker van na het 'spoedonderhoud'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biertjuh

Biertjuh

Biertjuh?!

eymey schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:07:
Yep, hier heb ik het nu (toevallig) ook een keer gemerkt..... Dit is zeker van na het 'spoedonderhoud'
Blij te horen dat het niet standaard is, maar na het onderhoud is gekomen!
Ik heb hier dus al een melding van gedaan, het lijkt mij handig dat iedereen die er last van heeft dit doet. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat tweak dit wel oplost :)

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Biertjuh schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:23:
[...]
Ik heb hier dus al een melding van gedaan, het lijkt mij handig dat iedereen die er last van heeft dit doet. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat tweak dit wel oplost :)
Dit lijkt mij juist iets voor het WebCareTeam, hier is duidelijk sprake van een collectief probleem en juist niet om de helpdesk te gaan overspoelen met allemaal dezelfde individuele meldingen.
Floor-is schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:13:
[...]
Het probleem zit hem meer in het volgende: de prijsstelling van Tweak is extreem laag. Er wordt dus nagenoeg geen marge gemaakt (logisch, €18/mnd goedkoper voor een nagenoeg vergelijkbaar product bij KPN). Áls men marge wil maken, moet dat gebeuren op de extra's, zoals een extra TV pakket of iemand die wel van een beetje bellen houdt. Als je dan losse internet-over-glas verbindingen aan gaat bieden, waarbij geen extra's worden afgenomen... Dan maak je het jezelf als ISP erg moeilijk ;)
Waar baseer je die 18 euro op, want KPN biedt vooralsnog voor 65 euro per maand incl onbeperkt bellen, het nagenoeg hetzelfde pakket 50/50 waarvoor ik nu 57 euro betaal bij Tweak. Ik kom zelf 8 euro verschil, maar mogelijk zit er ergens 10 euro verstopt welke ik over het hoofd heb gezien.

En natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar echt medelijden kan er niet voor krijgen. Laten we het ondernemersrisico noemen, tenslotte zal Tweak in zekere mate een inschatting hebben gemaakt om deze opzet wel of niet te gaan doen. En meer woorden wil er niet aan besteden, want anders kunnen weer een andere topic openen. Maar wat je per saldo zegt, is zoals altijd: Komt het niet uit de lengte, dan moet uit de breedte komen.
Floor-is schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:45:
[...]
Des te meer reden om mijn nieuwe HTPC binnenkort maar eens operationeel te gaan maken, tenslotte met zo'n 50/50 lijn is het makkelijk uitzendinggemist kijken, zonder er extra voor te hoeven betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killerbert
eymey schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:07:
Biertjuh schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:23:
[...]

gelukkig ligt het niet aan mijn apparatuur :)

ik ga er echt geen melding van maken. ik ga er van uit dat tweak zelf ook meeleest, en dit probleem nu 'herkent'/ gaat zoeken.
en natuurlijk opgaat lossen 8)

hickups in downloads interesseren me geen ene drol.
in telefonie en in gamen uiteraard wel!

[Voor 26% gewijzigd door Killerbert op 09-05-2010 20:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
Bij de bestelling van KPN glas feb 2009 kon je niet alleen kiezen uit de standaard pakketten goud/zilver/brons maar ook kleinere pakketten. bijv zonder tv of telefoon
- ITV kost 9,95 bij ADSL zie website
- telefoon pakket 10 euro incl vrij bellen naar vaste nummers (prijs internet/tv of internet/bellen ADSL is gelijk zie website)
De prijzen verschillen van de kleinere pakketten kwamen overeen met die van bovenstaande prijzen.

[Voor 4% gewijzigd door spaceone op 09-05-2010 21:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killerbert
eymey schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:48:
En @Killerbert: Het is bekend dat KPN FTTC, op de plekken na waar ze al begonnen waren, in de ijskast heeft gezet, juist omdat de investering te hoog is. In de bestaande centrales kaarte in de DSLAM's vervangen voor VDSL is echter relatief een kleinere investering.

En nogmaals: Zelfs binnen de bestaande gebieden van Almere stad, Buiten en Haven zijn er nog genoeg huizen die nog geen glasvezel hebben (onwil van bewoners, fuckups van glashart, you name it). Om nog maar te zwijgen van wijken die 'as we speak' gebouwd worden, zoals in Almere Poort. Coax, ouderwetse koper telefoonlijn, alles wordt er aangelegd, behalve fiber. OK, ze zullen in Almere (en andere Ftth steden) vast het aantal VDSL dslam's in centrales beperkt houden maar DSL wordt echt niet opgegeven!
ik weet zelf niet hoe het in almere is, maar in enschede in de wijk waar ik woon ligt glasvezel bij 80% van de huizen binnen.

ik ben het er mee eens, dat dslam's vervangen relatief goedkoop is. let wel op dat de apparatuur aan de kant van de klant ook vervangen moet worden.

als kpn geen FTTC gaat aanbieden, dan heeft het helemaal weinig zin(voor almere/enschede); de meeste mensen zitten al op een lange afstand van de centrale.
zie o.a. dit grafiekje van wiki. ik weet dat het hier over vdsl gaat i.p.v. vdsl2. ik kon geen betere afbeelding vinden
tevens zijn er in de loop der jaren vele breuken/lassen in de kabels ontstaan, wat de verbinding ook niet stabieler of sneller maakt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04-2018
Even een quizvraagje :-)

Heb net een huis gekocht en ben druk met de verbouwing. Ik wil graag bij de verhuizing een Tweak 30 abonnement actief hebben. Hoe lang is de levertijd in Enschede?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killerbert
Hollie schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:05:
Even een quizvraagje :-)

Heb net een huis gekocht en ben druk met de verbouwing. Ik wil graag bij de verhuizing een Tweak 30 abonnement actief hebben. Hoe lang is de levertijd in Enschede?
ligt er al glas binnen? (en is dat al beschikbaar op je PC via de tweak site)
zo ja, dan kan je aangeven bij tweak per wanneer je jou verbinding opgeleverd wilt hebben :)
het heeft bij mij een week of 4-5 geduurd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik krijg hier met twee dagen een Glas 30 verbinding :*), maar ik ben erg benieuwd naar de configuratie mogelijkheden van de bijgeleverde router. Op dit moment gebruik ik een Linksys WRT54GL met Tomato firmware vanwege de mogelijkheden met deze firmware. Hoe zijn deze met elkaar te vergelijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
chocka schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:58:
[...]

Waar baseer je die 18 euro op, want KPN biedt vooralsnog voor 65 euro per maand incl onbeperkt bellen, het nagenoeg hetzelfde pakket 50/50 waarvoor ik nu 57 euro betaal bij Tweak. Ik kom zelf 8 euro verschil, maar mogelijk zit er ergens 10 euro verstopt welke ik over het hoofd heb gezien.
Klopt, maar dat is alleen voor het eerste jaar: Daarna wordt je pakket €80,- per maand :)
Lawrentium schreef op maandag 10 mei 2010 @ 03:59:
Ik krijg hier met twee dagen een Glas 30 verbinding :*), maar ik ben erg benieuwd naar de configuratie mogelijkheden van de bijgeleverde router. Op dit moment gebruik ik een Linksys WRT54GL met Tomato firmware vanwege de mogelijkheden met deze firmware. Hoe zijn deze met elkaar te vergelijken?
Niet :) Tomato is een geheel andere firmware dan die van de EB. Áls je het voor elkaar krijgt met de Tomato en de VLAN's (i.c.m. een SLM2005/2008 ofzow) zou ik dat zeker aanraden :Y Die EB zit zo dicht getimmert, dat een hoop zaken niet goed werken :N

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mja dat was bij mij altijd het dilemma :). Ik heb ook een tijd een WRT54GL gehad als router (toen ik nog ADSL had), met Tomato erop. Heerlijk stabiel, maar los van "the obvious" wat een router allemaal moet kunnen geen extra opties zoals VLAN's e.d. En voor dd-wrt wordt die GL alweer aardig krap.

Anders had ik wrs die router al weer terug gehaald van m'n ouders, waar ie nu hun UPC internet aan het delen is ;). Maar goed, op middellange termijn als het niks met de Zyxels wordt ga ik misschien toch een keer experimenteren met zo'n pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND routertje. Deze heeft met OpenWRT ook VLAN support (met dd-wrt werkt het nog niet 100% geloof ik).
Killerbert schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:17:
[...]

ik weet zelf niet hoe het in almere is, maar in enschede in de wijk waar ik woon ligt glasvezel bij 80% van de huizen binnen.

ik ben het er mee eens, dat dslam's vervangen relatief goedkoop is. let wel op dat de apparatuur aan de kant van de klant ook vervangen moet worden.
Valt wel mee... van de KPN klanten heeft ruwweg iedereen die in het laatste jaar een abbo heeft afgesloten al een modem dat VDSL aan kan (de tg787v en 789vn). Bovendien kunnen ze, als er ruimte is, VDSL er ook naast zetten. Dan is het gewoon kabeltje prik als een klant over wil naar VDSL of er is bekend dat deze klant een VDSL modem heeft.
als kpn geen FTTC gaat aanbieden, dan heeft het helemaal weinig zin(voor almere/enschede); de meeste mensen zitten al op een lange afstand van de centrale.
zie o.a. dit grafiekje van wiki. ik weet dat het hier over vdsl gaat i.p.v. vdsl2. ik kon geen betere afbeelding vinden
tevens zijn er in de loop der jaren vele breuken/lassen in de kabels ontstaan, wat de verbinding ook niet stabieler of sneller maakt
Tsja, ik denk toch dat het tot in de eeuwigheid aanmodderen blijft met koper in de huidige centrales, ondanks die afstanden. KPN zal pas wat gaan ondernemen wanneer ze werkelijk merken dat té veel mensen op de coax gaan om wille van de snelheden, of glasvezel. Maar wees realistisch: Er zijn nog genoeg mensen die snelheid helemaal niets boeit. Die willen gewoon een zo goedkoop mogelijk abonnement en zijn met 12 of 16 mbit ook wel tevreden. Als KPN (of een andere ADSL aanbieder) dat soort abbo's kan blijven bieden voor relatief minder geld dan bij de kabel, dan blijven genoeg mensen het gebruiken. En zal KPN ook niet snel nieuwe innovatie stappen nemen....

[Voor 56% gewijzigd door eymey op 10-05-2010 09:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hollie
Killerbert schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:57:
[...]

ligt er al glas binnen? (en is dat al beschikbaar op je PC via de tweak site)
zo ja, dan kan je aangeven bij tweak per wanneer je jou verbinding opgeleverd wilt hebben :)
het heeft bij mij een week of 4-5 geduurd
Er ligt idd glas tot in de meterkast. Ben nu druk met de UTP infrastructuur. Via de Tweak website is glas ook beschikbaar. Dan ga ik uit van een +/- maand levertijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceone
Hollie schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:10:
[...]

Er ligt idd glas tot in de meterkast. Ben nu druk met de UTP infrastructuur. Via de Tweak website is glas ook beschikbaar. Dan ga ik uit van een +/- maand levertijd.
Mocht het nog niet weten internet en iptv kan alleen fysiek gescheiden van elkaar worden gebruikt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceM
Net aangesloten op glas. Werkt allemaal perfect alleen de aanvraag voor het HD pakket was afgewezen, was al ticket voor aangemaakt bij KPN en zal met een paar dagen ook moeten werken. (telefonie weet ik niet, heb geen vast toestel)

Download en uploadsnelheid (ftp) liggen allebei op 3.11MB/s. Waar die 5mbit verloren gaat weet ik niet en 5mbit aan overhead lijkt me nogal veel? (ook speedtests van 1000mb.bin files van verschillende providers blijven op 3.11MB/s).

De speedtouch 789 valt me ook 100% mee, ik heb gewoon poorten kunnen forwarden en mijn ftp deamon werkt ook gewoon goed (incl. pasv portrange). Je kunt bij het "delen van spellen en toepassingen" zelf een toepassing definiëren met de juiste poort nummers en dat werkt gewoon. Daarnaast kan ik bij Thuisnetwerk aangeven dat mijn systeem "altijd hetzelfde ip adres" gebruikt waarna de dhcp leasetijd veranderde naar Statisch. Heb geprobeerd om een soort van DMZ te maken van mijn machine door de poorten 1-65535 als applicatie aan te maken en aan mijn machine te hangen maar toen had ik ineens geen dns meer en moest ik de applicatie verwijderen en het modem rebooten. Na de reboot stonden mijn andere aangemaakte applicaties er echter nog gewoon in.

[Voor 8% gewijzigd door IceM op 10-05-2010 17:49]

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
spaceone schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:05:
[...]
Mocht het nog niet weten internet en iptv kan alleen fysiek gescheiden van elkaar worden gebruikt
En wat als je van die powerLAN stekkers gebruikt, of werkt dat dan gewoon niet? Oftewel zowel internet als IPTV via een stekker in de meterkast en een stekker alwaar internet zit en stekker waar IPTV is.
IceM schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:34:
[...]
Download en uploadsnelheid (ftp) liggen allebei op 3.11MB/s. Waar die 5mbit verloren gaat weet ik niet en 5mbit aan overhead lijkt me nogal veel? (ook speedtests van 1000mb.bin files van verschillende providers blijven op 3.11MB/s).
Wat voor pakket heb je dan? Tweak of KPN? Want 3.11 x 8 = 24,88 Mb, dus dan heb 30Mb en ja, de TG789VN (KPN) trekt zoveel overhead. Waarom, geen idee. Omdat het KPN is?
chocka schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:58:
[...]
Dit lijkt mij juist iets voor het WebCareTeam, hier is duidelijk sprake van een collectief probleem en juist niet om de helpdesk te gaan overspoelen met allemaal dezelfde individuele meldingen.
En vervolgens bleef het vooralsnog stil, tot nu nog geen reactie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceM
chocka schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:17:
En wat als je van die powerLAN stekkers gebruikt, of werkt dat dan gewoon niet? Oftewel zowel internet als IPTV via een stekker in de meterkast en een stekker alwaar internet zit en stekker waar IPTV is.
Die powerlan plugs kun je maar voor 1 netwerk gebruiken, ofwel itv, ofwel lan, niet beide.
chocka schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:17:
Wat voor pakket heb je dan? Tweak of KPN? Want 3.11 x 8 = 24,88 Mb, dus dan heb 30Mb en ja, de TG789VN (KPN) trekt zoveel overhead. Waarom, geen idee. Omdat het KPN is?
30mbit van tweak idd. Die PPPoE verbinding voor het internet zorgt er dus voor dat er 5mbit (1/6e deel!) van de totale bandbreedte verloren gaat? Ik vind dat vrij veel om eerlijk te zijn.

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hollie
spaceone schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:05:
[...]

Ik was er van op de hoogte. Daarom naar elke kamer een dubbele UTP kabel :-)
In ieder geval dank voor de tip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falcon2001
Ik heb voor mijn interactieve TV 2 extra STB'en. Ik heb deze middels een goedkope switch van Mycom ( een IICIDU Switch Gigabit Switch 5 ports (36.99)) aangesloten Deze had ik nog liggen en als test alledrie de STB'en aan laten staan, geen probleem met vastlopen o.i.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C.J.V.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03 15:16
Ik ben voor mijn vader aan het uit zoeken hoe het glasvezel in huis moet worden aan gesloten, ik kan hiet niks over vinden op de site van Tweak zelf en heb in dit topic ook nog niet gevonden wat ik zocht. Ik zou graag willen weten wat de router voor aansluitingen heeft en hoe de tv, telefoon en het computernetwerk aan gesloten moet worden.

Ook kan ik niet (duidelijk) ergens vinden of het glasvezel modem (het kastje wat van fiber andere aansluitingen 'maakt') nou ook een router aan boord heeft.

Ik hoop dat iemand die al aangesloten is mijn vragen kan beantwoorden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceone
C.J.V. schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:53:
Ik ben voor mijn vader aan het uit zoeken hoe het glasvezel in huis moet worden aan gesloten, ik kan hiet niks over vinden op de site van Tweak zelf en heb in dit topic ook nog niet gevonden wat ik zocht. Ik zou graag willen weten wat de router voor aansluitingen heeft en hoe de tv, telefoon en het computernetwerk aan gesloten moet worden.

Ook kan ik niet (duidelijk) ergens vinden of het glasvezel modem (het kastje wat van fiber andere aansluitingen 'maakt') nou ook een router aan boord heeft.

Ik hoop dat iemand die al aangesloten is mijn vragen kan beantwoorden...
Hier is een goede afbeelding te vinden http://gathering.tweakers...message/33924619#33924619

Ik heb niet het nieuwste modem maar 1 poort wordt gebruikt voor tv en je hebt altijd 2 vrije poorten voor internet. Het internet en tv netwerk moet gescheiden zijn. Bij meer tv ontvangers heb je een extra switch nodig. Vanaf grijze nt kastje gaat een normale netwerkkabel naar het modem. Andere providers zoals XMS gebruiken een ander module in dit kastje waardoor tv internet en telefoon aansluitingen daar al beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldvinger
[...]

En vervolgens bleef het vooralsnog stil, tot nu nog geen reactie?
Heb per mail aan de helpdesk gevraagd of ze al bekent zijn met dit probleem
Hun antwoord:

Beste klant,

Dit klopt inderdaad. Dit heeft te maken met packet loss. Wij zijn hier momenteel druk mee bezig en hopen dit voor het einde van de week opgelost te hebben.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ge�nformeerd.
Met vriendelijke groet,

Uw helpdesk

Ze hebben me snel antwoord gegeven.
Laten we hopen dat het snel opgelost wordt, want het kan lastig zijn om een normaal gesprek te voeren met de telefoon.

[Voor 14% gewijzigd door goldvinger op 10-05-2010 22:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:57
goldvinger schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:31:
[...]

Heb per mail aan de helpdesk gevraagd of ze al bekent zijn met dit probleem
Hun antwoord:

Beste klant,

Dit klopt inderdaad. Dit heeft te maken met packet loss. Wij zijn hier momenteel druk mee bezig en hopen dit voor het einde van de week opgelost te hebben.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ge�nformeerd.
Met vriendelijke groet,

Uw helpdesk
Dit probleem duurt al 3 weken, heb zojuist en het tweakdsl ervaringen topic een post gedaan met mijn bevindingen.
Lijkt erop dat er nog steeds een corerouter loopt te klapperen.

Elke 11 minuten is er een hickup van 1 a 2 seconden in de lijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killerbert
TRAXION schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:35:
[...]

Dit probleem duurt al 3 weken, heb zojuist en het tweakdsl ervaringen topic een post gedaan met mijn bevindingen.
Lijkt erop dat er nog steeds een corerouter loopt te klapperen.

Elke 11 minuten is er een hickup van 1 a 2 seconden in de lijn.
ik had vanmiddag ook gebeld. storing was bekent en zou zo snel mogelijk opgelost worden.
er was niet bekent waar het probleem zat...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
goldvinger schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:31:
[...]
Ze hebben me snel antwoord gegeven.
Laten we hopen dat het snel opgelost wordt, want het kan lastig zijn om een normaal gesprek te voeren met de telefoon.
OK! Bedankt. Maar mss heb ik een verkeerde veronderstelling. Wij hebben hier een forum met een WebCareTeam van Tweak en zoals zij aangaven moet je idd individuele problemen aankaarten of via DM of via de helpdesk. Dus veronderstelt dat met een dergelijk collectief probleem, dat er wel bericht had kunnen komen, met mogelijk met wat meer inhoud?! Maar dan heb ik het verkeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:34
Als dit al bekend is vind ik dat dit op de website van tweak zou moeten staan en hier ook even melding van gedaan wordt.
Nu zoek je misschien naar andere oorzaken.

Beetje info zou wel zo fijn zijn.

Edit :
Natuurlijk is via dit forum voor ons een 'nice-to-have'. Maar informatie via de website vind ik toch wel een pré.

[Voor 23% gewijzigd door Oktopus op 11-05-2010 10:01]

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0Henk 'm!
Activiteit van webcare team hier blijven gewoon "best effort". Er kunnen dus allerlei redenen zijn dat ze hier (nog) niet gereageerd hebben. Ik zie het probleem niet zo. Dit forum is niet ineens een "officieel support kanaal" waar wij eisen op kunnen stellen.

Het zou alleen idd wel netjes zijn als ze op hun website hier even een melding van zouden kunnen maken.

In dat opzicht snap ik ze ook niet helemaal: Vanaf het allereerste begin dat ze glasvezel aanbieden is de informatie vaak erg summier, niet consistent met wat KPN aanbiedt of zelfs afwezig. Je zou toch denken dat de website de no.1 place is om vragen waar klanten mee zitten uit te filteren met een fatsoenlijke informatievoorziening.....

[Voor 31% gewijzigd door eymey op 11-05-2010 09:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
Start topic is aangepast :) En zal ik in de loop van de dag nog wat verder aanpassen (Opmaak, kleuren e.d.) O+

Vragen en/of opmerkingen, graag :) Dan zal ik ze asap verwerken.

Killerbert: Bedankt voor het omzetten van de HTML naar UBB :>

[Voor 48% gewijzigd door Dwazer op 11-05-2010 09:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biertjuh

Biertjuh

Biertjuh?!

Ik snap dat dit geen officieel kanaal is, maar feitenlijk is dit dus statusloos.
Ik heb de SLA nog even snel doorgelezen maar daar staat inderdaad niets over in. Het argument als "extra service" vervalt ook snel want volgens de SLA is dit geen officieel support kanaal.

Ik vind het overigens een prima initiatief hoor! Maar geef het dan ook een status.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bedankt voor het bijwerken van de startpost. Wat ik niet op de website van tweak terug kan vinden is een lijstje met optionele diensten en prijzen voor het glasnetwerk, (bijvoorbeeld onbeperkt telefonie). Is deze lijst beschikbaar en zo ja kan deze via een link aan de startpost toegevoegd worden?

Ik vind dat gemakkelijker terug op de website van bijvoorbeeld Lijbrandt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
Biertjuh schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:44:
Ik snap dat dit geen officieel kanaal is, maar feitenlijk is dit dus statusloos.
Ik heb de SLA nog even snel doorgelezen maar daar staat inderdaad niets over in. Het argument als "extra service" vervalt ook snel want volgens de SLA is dit geen officieel support kanaal.

Ik vind het overigens een prima initiatief hoor! Maar geef het dan ook een status.
Hoe bedoel je dat? Het is tenslotte een topic van GoT en niet van Tweak itself :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
Zojuist is Glas 30 hier aangesloten. Internet werkt goed, al is m'n upload wat aan de lage kant met +/-900 KB/s. Telefonie en TV nog niet gecontroleerd. Ik wist dat het er aan zat te komen, maar wat is die Experia Box een drama :X Onduidelijk in gebruik, en compleet waardeloos tov mijn vorige WRT54GL.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
The_Cook schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:48:
Bedankt voor het bijwerken van de startpost. Wat ik niet op de website van tweak terug kan vinden is een lijstje met optionele diensten en prijzen voor het glasnetwerk, (bijvoorbeeld onbeperkt telefonie). Is deze lijst beschikbaar en zo ja kan deze via een link aan de startpost toegevoegd worden?

Ik vind dat gemakkelijker terug op de website van bijvoorbeeld Lijbrandt
Is dit niet wat je bedoel? Klik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
Lawrentium schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:51:
Zojuist is Glas 30 hier aangesloten. Internet werkt goed, al is m'n upload wat aan de lage kant met +/-900 KB/s. Telefonie en TV nog niet gecontroleerd. Ik wist dat het er aan zat te komen, maar wat is die Experia Box een drama :X Onduidelijk in gebruik, en compleet waardeloos tov mijn vorige WRT54GL.
Ja, dat is het ook zkr... Daarom ben ik druk doende met een handleiding om de verbinding op te zetten met de WRT54GL zodat de EB "bypassed" kan worden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sleezball
  • Laatst online: 16-02 23:26
Mooie topicstart, compli's en zo.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd welke .nl domeinen er door de verschillende tweakers zijn geregistreerd en wat ze ermee (van plan zijn te) gaan doen, hoe de bevindingen zijn van Tweak als host en of er wellicht zaken zijn die voor verbetering vatbaar zijn. Zo weet ik eigenlijk niet of je er ook beschikking over een sql database bij krijgt, ik kan daar zo snel niks over terugvinden, die heb je toch nodig als je iets van een Joomla, Drupal of ander cms wil draaien.

Zodra ik van m'n verbinding gebruik kan maken ga ik ook eens rondsnuffelen wat de mogelijkheden zijn. Ik hoop dat dat van de week nog is, de helpdesk zegt alles te doen wat ze kunnen. Helaas heb ik na een maand na installatie nog steeds geen internet verbinding maar ik hou hoop.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
Ik wil niet bashen o.i.d., maar waarom vraag je niet een eigen domeinnaam aan bij een externe hosting?

Kost iets van €15,- per jaar ofzow en heb je daarbij alle mogelijkheden + ondersteuning (Iets wat Tweak niet verzorgt op software e.d. (Bron))

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mooie openingspost, @Dwazer! Her en der nog wel wat spel- en stijlfoutjes maar goed, of die nou zo storend zijn :P.

Verder is het misschien handig om bij de voorwaarden nog te vermelden dat de kosten voor administratie en borg doorgaans al vóór de oplevering worden afgeschreven :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sleezball
  • Laatst online: 16-02 23:26
Ik heb inderdaad al een externe host. Ik had de support pagina wel gevonden maar de hosting sectie over het hoofd gezien denk ik. Maar geen sql dus, valt ook wel weer een mouw op aan te passen.

Verder was ik gewoon nieuwsgierig naar wat tweakers met hun domein gaan doen... :)

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 11:37:
Mooie openingspost, @Dwazer! Her en der nog wel wat spel- en stijlfoutjes maar goed, of die nou zo storend zijn :P.

Verder is het misschien handig om bij de voorwaarden nog te vermelden dat de kosten voor administratie en borg doorgaans al vóór de oplevering worden afgeschreven :).
Aangepast :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 13:08
1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk. Bij het abonnement is inbegrepen gratis gebruik van usenet. Nu lees ik in de TS dat dit onbepekt is qua snelheid? Ergens anders in het vorige topic las ik dat er een limit qua snelheid op zit bij het gratis gedeelte.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:41
The_Cook schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:48:
Wat ik niet op de website van tweak terug kan vinden is een lijstje met optionele diensten en prijzen voor het glasnetwerk, (bijvoorbeeld onbeperkt telefonie)
Ik denk dat hij de dingen bedoelt die je tijdens de aanvraag extra (optioneel) kan meebestellen. Ik lees hier op het forum dat je bijv een switch kan meebestellen maar de prijzen schijn je pas te zien tijdens de bestelling.
Zelf kan ik (nog) niet bij de bestelpagina omdat glas hier pas over een paar weken opgeleverd gaat worden. Tot die tijd kom ik niet voorbij de postcode-check.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillGhost
Onbeperkte telefonie word toch niet aangeboden door tweakers? Onbeperkt as in fixed bedrag per maand zonder telefoontikken.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
KillGhost schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:38:
Onbeperkte telefonie word toch niet aangeboden door tweakersTweak? Onbeperkt as in fixed bedrag per maand zonder telefoontikken.
Nope, alleen KPN doet dat momenteel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=89

Om de een of andere reden is het Tweak webcare team blijkbaar wel actief hier nog, maar meer in het DSL-topic dan hier ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
eymey schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:31:
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=89

Om de een of andere reden is het Tweak webcare team blijkbaar wel actief hier nog, maar meer in het DSL-topic dan hier ;)
Misschien zijn wij sneller dan zij ;) :
Aankondiging spoedonderhoud netwerk dinsdag 11 mei op woensdag 12 mei

Aankomende nacht zal er spoedonderhoud gepleegd worden aan ons netwerk. Gedurende deze werkzaamheden zal ons hele netwerk helaas tijdelijk onbereikbaar zijn. Naar verwachting zal er tussen 0:00 uur en 00:30 uur een onderbreking van maximaal 15 minuten plaatsvinden.

Zoals u begrijpt is het van groot belang om bij onverhoopte storingen in het netwerk zo spoedig mogelijk te handelen. Vanwege deze reden hebben we dit aangekondigde spoedonderhoud zo snel mogelijk, namelijk voor aankomende nacht, ingepland. We doen er echter alles aan om de overlast voor u te allen tijde tot een minimum te beperken.

Bedankt voor uw begrip en vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biertjuh

Biertjuh

Biertjuh?!

Is dit onderhoud ivm de hickups?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillGhost
Dwazer schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:30:
[...]

Nope, alleen KPN doet dat momenteel :)
Lijbrand doet het ook. Dat is voor mij eigenlijk de reden waarom ik eerder voor lijbrand zou kiezen dan tweakers. Ik hoop dat als wij hier straks glasvezel kunnen krijgen (oktober) dat tweak dan wel een abovorm heeft voor onbeperkt bellen zonder telefoontikken.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Vannacht verder met het onderhoud van de vorige week, een van onze leveranciers heeft nieuwe software beschikbaar gemaakt voor onze routers. Die moeten daarom allemaal een update krijgen.

Aankomende nacht zal er spoedonderhoud gepleegd worden aan ons netwerk. Gedurende deze werkzaamheden zal ons hele netwerk helaas tijdelijk onbereikbaar zijn. Naar verwachting zal er tussen 0:00 uur en 00:30 uur een onderbreking van maximaal 15 minuten plaatsvinden.

Zoals u begrijpt is het van groot belang om bij onverhoopte storingen in het netwerk zo spoedig mogelijk te handelen. Vanwege deze reden hebben we dit aangekondigde spoedonderhoud zo snel mogelijk, namelijk voor aankomende nacht, ingepland. We doen er echter alles aan om de overlast voor u te allen tijde tot een minimum te beperken.

Bedankt voor uw begrip en vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tweak

Zie ook: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=89

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Tweak schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:56:
Vannacht verder met het onderhoud van de vorige week, een van onze leveranciers heeft nieuwe software beschikbaar gemaakt voor onze routers. Die moeten daarom allemaal een update krijgen.

Tweak

Zie ook: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=89
Tjee, wauw hé! In de categorie mosterd na de maaltijd. Oja, zullen we ook weer eens reageren op tweakers.net Ach ja, krijg toch weer te horen dat ik negatief ben. Maar kom op zeg.

15.30 Stond het nieuws al op jullie site (reactie via Eymey)
16.20 Mail ontvangen van David van de servicedesk van Tweak
16.56 WebcareTeam reageert op Tweakers.net en reproduceert exact dezelfde tekst als er al op de site staat en wat ik per mail ontvangen heb.

Nou, geweldig bedankt hoor. Als je reactie van Eymey had gelezen, had je kunnen zien dat je reactie bij voorbaat overbodig was geweest en geen toevoeging had gewezen. Mss een tip voor de volgende keer.

Sorry hoor, maar ik moest het even kwijt. Alles ten harte, maar kom dan niet met een reactie. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ze wisten mogelijk dat nieuws geplaatst ging worden om circa 15-15.30 uur (of eerder?), had dan voor Eymey gereageerd met de melding en verwijzing. Ja, voegt het iets toe en kan het ook zeer hartelijk zijn. :? 8)7 |:( |:( O-) ;w ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biertjuh

Biertjuh

Biertjuh?!

Meer Azijn nodig? Ik zal zelf ook niet de meest positieve persoon zijn, maar zoals eerder al gemeld: Dit is niet hun officiele kanaal om dit te melden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
KillGhost schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:30:
[...]

Lijbrand doet het ook. Dat is voor mij eigenlijk de reden waarom ik eerder voor lijbrand zou kiezen dan tweakers. Ik hoop dat als wij hier straks glasvezel kunnen krijgen (oktober) dat tweak dan wel een abovorm heeft voor onbeperkt bellen zonder telefoontikken.
Mja, voor mij zou niet alleen de telefonie een reden kunnen zijn om toch uiteindelijk voor Lijbrandt (Of een andere glashart aanbieder) te kiezen. Sterker nog, telefonie van Tweak voor 2ct. per minuut is hier met onze bel frequentie perfect acceptabel. Voor mij zou het toch de aanwezigheid van een OPEN standards-compliant dvb-c signaal zijn en niet ge-encrypte IPTV streams. En natuurlijk de netwerk topologie (geen moeilijk en moeilijk gedoe meer met PPP tunnels e.d.).

@Dwazer: Nee wij zijn niet sneller. Toen ik een link naar het bericht hier postte stond het al lang en breed in het Tweak-dsl ervaringen topic ;).

Verder @chocka: come on ;). Geen enkele provider is perfect :D. Kan me ook voorstellen dat het voor Tweak nog wennen is dat er nu ook een glasvezel topic is. Verder stond het dus ook gewoon netjes op hun site uiteindelijk :P

[Voor 18% gewijzigd door eymey op 11-05-2010 18:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:15:
[...]
Verder @chocka: come on ;). Geen enkele provider is perfect :D. Kan me ook voorstellen dat het voor Tweak nog wennen is dat er nu ook een glasvezel topic is. Verder stond het dus ook gewoon netjes op hun site uiteindelijk :P
Ik ben ook niet perfect! En soms reageer mss ook wel eens te kort door de bocht. Maar onze input, heeft ook input voor hun organisatie. Het is natuurlijk een wisselwerking. Ondanks dat het een officieus kanaal is. En daarom mag, na mijn mening. het WebcareTeam wel wat actiever zijn in het reageren. Ook wij (Tweakers) willen het samen doen, althans denk ik van wel.

Neem bvb de oplossing van de 6 maanden HD pakket vanuit Tweak. Toen was er nog geen WebCareTeam en toch kwam Tweak met deze oplossing. En zeg mij niet dat onze reacties hierop Tweakers.net daarin (indirect) geen invloed hebben gehad. Dus er word toch wel meegekeken.

Tenslotte heb ik ruim 5 jaar ervaring met XMS en hun topics alhier op Tweakers.net En ondanks dat wij altijd zeer positief waren over de internet verbinding, kwamen daar alleen de negatieve berichten langs. Wat goed is, is goed. Dat hoeven we niet keer op keer te melden, dus wat overblijft is de rest.

Maar alsnog mijn excuus en WebCareTeam bedankt dat alsnog hebben gereageerd.

• Floor-is
Chocka: sorry dat ik (ja ik was het) de melding later in dit topic heb geplaatst. Ik was even de enige die kon webcare-en en ik had een flink lang telefoongesprek tussendoor. Maar als ik eerlijk ben vind ik je wel een beetje zeurt om het zeuren; we plaatsen het op de site, we maken melding in drie topics op een forum dat niet van ons is en wee je gebeente als het een beetje later is: krijg je gelijk choka op je dak :S

Wat betreft de oplossing rondom de HD-pakketten: die is door dezelfde mensen bedacht als die nu in het webcare team zitten, mensen die al langer meelezen in de topics bovendien. Ik ben de enige die gek genoeg is om met mijn eigen useraccount hier te reageren. De anderen laten dat liever achterwege.

[Voor 30% gewijzigd door Floor-is op 12-05-2010 01:15]

Bericht hierboven

• Dwazer
Floor-is schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 01:10:
Chocka: sorry dat ik (ja ik was het) de melding later in dit topic heb geplaatst. Ik was even de enige die kon webcare-en en ik had een flink lang telefoongesprek tussendoor. Maar als ik eerlijk ben vind ik je wel een beetje zeurt om het zeuren; we plaatsen het op de site, we maken melding in drie topics op een forum dat niet van ons is en wee je gebeente als het een beetje later is: krijg je gelijk choka op je dak :S

Wat betreft de oplossing rondom de HD-pakketten: die is door dezelfde mensen bedacht als die nu in het webcare team zitten, mensen die al langer meelezen in de topics bovendien. Ik ben de enige die gek genoeg is om met mijn eigen useraccount hier te reageren. De anderen laten dat liever achterwege.
Geeft niets: het wordt gewaardeerd dat je überhaupt wil reageren _/-\o_

• KillGhost
Ik ben ook allang blij dat tweak het op het forum zit. Ik volg dit topic en het andere topic over tweak nu al een tijdje, en ik moet zeggen dat ik me nogal irriteer aan de reacties van chocka, en ook ik krijg het idee dat hij gewoon zit te zeiken om te zeiken. Ik moest dit toch even kwijt. Vooral de posts rond het introduceren van het webcare team in dit topic waren tenenkrommend.

[Voor 13% gewijzigd door KillGhost op 12-05-2010 08:58]

No guts, no glory!

• Dwazer
offtopic:
Ok, enough! Ons topic houden we leuk, gaan niet lopen zeiken of fitten op anderen. Chocka heeft misschien een uitgesproken mening, maar heeft ook zijn excuses voor aangeboden en bied zkr een toegevoegde waarde aan ons Tweak topic. Klaar ermee.

Ik meldt dit 1 keer, daarna moet ik een mod vragen de boel te schonen :-(

[Voor 8% gewijzigd door Dwazer op 12-05-2010 09:13]

Yep, laten we nu gewoon weer lief doen :). Tweak/Cambrium is een relatief kleine organisatie die met glasvezel een bult hooi op z'n vork heeft genomen, zeker met een 'partner' als KPN en ik vind dat ze zich wat dat betreft nog best goed houden, zeker met de marges die er zijn.

Natuurlijk, als iets het structureel niet goed blijft doen hebben we alle recht van klagen. En ook als de informatie op de site continu onder de maat is. Maar inmiddels is de site ook gewoon weer up to date en is er ook in dit topic gereageerd door Tweak. Dus is het gewoon goed.

Ik zie de aanwezigheid van Tweak in dit topic als een blijk van goede wil, niet als iets dat ineens vanzelfsprekend moet worden :). En vanuit dat perspectief waardeer ik dit gewoon zeer.

• IceM
chocka schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:55:
15.30 Stond het nieuws al op jullie site (reactie via Eymey)
16.20 Mail ontvangen van David van de servicedesk van Tweak
16.56 WebcareTeam reageert op Tweakers.net en reproduceert exact dezelfde tekst als er al op de site staat en wat ik per mail ontvangen heb.
Dus, jij ontvangt via 3 wegen de storingsmelding en je gaat zeuren omdat de 3e weg het langzaamst is? Wat nu als het eerst hier had gestaan en pas om 16:56 in je e-mail box terecht was gekomen, had je dan een mailtje gestuurd met als onderwerp "mosterd na de maaltijd"? Met kritiek is niets mis maar de wijze waarop jij het telkens weer uit wordt echt vervelend nu.

Zou iemand van Tweak overigens kunnen bevestigen dat de 5mbit die ik op mijn verbinding verlies te maken heeft met overhead? Zowel ftp als http verkeer (zowel up als down) blijft op mijn 30mbit steken op 25mbit.

[Voor 12% gewijzigd door IceM op 12-05-2010 09:32]

...

Mja, bij mij kom thet wel wat hoger uit dan 25 mbit... maar hoger dan 28 mbit wordt het zeker niet. Maak er verder niet zo'n probleem van maar het valt wel op. Overigens meende ik ergens gelezen te hebben (weet niet meer waar) dat KPN wel de PPP profielen met 10% zou gaan verhogen om te compenseren voor de overhead.... Maar wanneer dat dan moet gebeuren en hoe... beats me :)
Pagina: 1 2 3 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee