Hoi Mede Tweakers,
Kan bijna niet wachten, maar goed, heb ook nog niet alle technische in-outs voor de bril. Inmiddels heb ik een SLM2008 binnen, mijn verwachting is dat de Zyxel komende maand nog niet grootscheeps wordt uitgelevert, mocht dit wel het geval zijn dan heb ik in iedergeval een mooi Gbps switch.
Mijn bedoeling is om de SLM2008 zo in te stellen dat deze de Vlan's gaat scheiden. De SLM2008 is nu zonder verdere configuratie aangesloten aan het huidige netwerk. Heb wel de IP aangepast zodat ik bij de web interface kan komen.
Bedoeling is om hetzelfde te bouwen als Tss_Droopy, dit is nog niet gebeurt, er moet eerst nog een oplevering komen.
http://gathering.tweakers...list_messages/1252666/126:
Genesis --> SLM2008 (meterkast)
poort1 --> uplink --> vlan 4,6,7
poort2 --> WAN linksys wrt54g --> vlan6 untagged
poort3 --> STB (TV) beneden -->vlan4 untagged
poort4 --> naar EB voor telefonie --> vlan7 (tagged)
Vragen :
1.
Zodra ik ping naar de SLM2008 krijg ik een response van 5 mSec, alle andere IP's in mijn netwerk geven <1mSec Is dit normaal, presteerd de switch wel goed of heb ik nu standaard een extra 5 mSec aan mijn broek bij b.v. online gaming met de Xbox ? Kan mij voorstellen dat ICMP van de switch zelf een ping als low priority aanmerkt (QOS staat wel uit overigens).
2.
Kan ik ook een laptop direct op poort 2 aansluiten als alles is opgelevert en dan in Windows Xp een PPPOE verbinding instellen ? Hiermee wilde ik kijken wat de snelheden zijn die ik haal zonder Routers etc.
3.
Iemand al ge-experimeneteerd met d SLM 2008 met gemixte aansluitingen (dus enkele op 1 gbps en enkele op 100 mbps?) Op de website
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30212/54/ hebben ze het erover om de flow control op de poorten uit te zetten. Ik zou de overige poorten dan voor het LAN willen gebruiken b.v. echter weet ik niet wat er met de performance gebeurt van de SLM 2008 als je dit alles mixed.
Groetjes Tukker Tom
Oh Ja even compleet Of Topic,
FC Twente Kampioenen
Link !