Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
chocka schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:29:
[...]

Welke DNS heb jij dan ingesteld. OpenDNS of die Google setting 8888/8844? Maakt dit overigens nog verschil?
Ik gebruik zelf de volgende OpenDNS ip adressen 208.67.222.222 & 208.67.220.220 .
Ik heb vorig jaar ook problemen gehad met de laden o.a van mijn eigen website. Voor de overstap na glas een adsl via Xs4all nooit problemen na gebruiken van de bovenstaande adressen ook niet. Als test heb ik OpenDNS later een paar dagen weer uitschakeld met gevolg dat de problemen weer terug kwamen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Indeed. Ik ken de DNS servers van Google niet... ook nooit een reden gezien om ze te gebruiken. Die van OpenDNS werken perfect. Ik heb zelfs een abbo genomen op betaalde diensten van hun voor bv. filtering e.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:20
spaceone schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:12:
[...]

Pas op als je eventueel van provider wilt veranderen na 1 jaar als je voor KPN kiest.

Adlermann in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

@Webcare team van Tweak

Klopt het dat bestaande klanten van KPN glasvezel op dit moment niet kunnen overstappen naar tweak omdat er geen overstapregeling. Gaat dit dan eventueel nog in de toekomst veranderen?
Het klopt helaas, het is klaarblijkelijk bij KPN niemand geweest die heeft bedacht dat klanten ook misschien wel naar een andere provider zouden willen verhuizen... Er is eenvoudigweg geen procedure voor en hoewel dat niet bepaald volgens de gestelde regels is die door de telecomwaakhond zijn opgesteld, kan het best nog wel even duren voordat dit is opgelost.
Wat mij betreft is die hét bewijs dat KPN een half product levert, maar ik mag natuurlijk niet stoken...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 18:45
spaceone schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:12:
[...]
Klopt het dat bestaande klanten van KPN glasvezel op dit moment niet kunnen overstappen naar tweak omdat er geen overstapregeling. Gaat dit dan eventueel nog in de toekomst veranderen?
Maar wat nou als gewoon je abonnement bij KPN opzegt en daarna een nieuw abonnement aangaat met Tweak? Of blijft het probleem dan hetzelfde?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
chocka schreef op zondag 02 mei 2010 @ 07:43:
[...]

Maar wat nou als gewoon je abonnement bij KPN opzegt en daarna een nieuw abonnement aangaat met Tweak? Of blijft het probleem dan hetzelfde?
Als ik even speculeer dan gok ik dat dit hetzelfde gaat als "vroeger" bij ADSL tot er door de overheid/OPTA een andere oplossing afgedwongen werd:
  • Je moet wachten tot je abonnement afgelopen is
  • De lijn schoon is (KPN dus de lijn vrijgegeven heeft) (duurde vroeger bij ADSL een week of 6, misschien bij glas korter)
  • Dan pas kun je een nieuw abonnement aanvragen
  • Na de oplevering kun je weer gebruik maken van glasvezel snelheid
Ik vermoed dus dat je waarschijnlijk een maand of 2/3 onderweg bent voor je weer glasvezel hebt. Het zou natuurlijk interessant zijn om te weten hoe dit bij een overstap van tweak naar KPN gaat......

Acties:
  • 0Henk 'm!
Echt belachelijk en onbegrijpelijk, in deze tijd van automatisering en gekoppelde (koppelbare) informatiesystemen. Net als bij het porteren van telefoonnummers of het oversluiten van een ADSL aansluiting moet het gewoon in een kwestie van dagen (desnoods een vaste dag iedere week, zodat in batches gewerkt kan worden) geregeld kunnen worden om een glasvezel aansluiting om te patchen naar een andere provider :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
Floor-is schreef op zondag 02 mei 2010 @ 06:00:
[...]

Het klopt helaas, het is klaarblijkelijk bij KPN niemand geweest die heeft bedacht dat klanten ook misschien wel naar een andere provider zouden willen verhuizen... Er is eenvoudigweg geen procedure voor en hoewel dat niet bepaald volgens de gestelde regels is die door de telecomwaakhond zijn opgesteld, kan het best nog wel even duren voordat dit is opgelost.
Wat mij betreft is die hét bewijs dat KPN een half product levert, maar ik mag natuurlijk niet stoken...
@ Floor-is
het typische is natuurlijk wel dat als je de openbare wholesale documentatie van KPN leest een dergelijke migratie mogelijk zou moeten zijn (het gaat toch om een WSO-WSO migratie uit annex 3 ?).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 09:31

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Ik vraag me af waarom mijn upload zo ver achterblijft. Ik heb mijn broertje, die net als ik Glas30 heeft, gevraagd een bestand van 100MB naar mij te uploaden en deze vervolgens weer te downloaden. Bij uploaden naar mijn server komt hij op zo'n 2,9MB/sec. Maar als hij dat bestand vervolgens bij mij download komt de snelheid niet verder dan 1,4MB/sec. Dat is van tweak->tweak. Hoe kan dat?

Overigens was TweakNEWS dit weekend bijzonder traag. Maximaal 1,9MB/sec. Kunnen de servers het niet meer aan?

Zijn er trouwens mensen die hun SIP gegevens hebben opgevraagd? Hebben jullie ook te horen gekregen dat het wachtwoord dan moet worden veranderd en dat de EB het daarna niet meer doet?! Ik wil graag een DECT toestel met SIP aanschaffen maar wil tot die tijd (en eventueel daarna) nog wel terug kunnen vallen op de EB. Snap niet waarom het veranderen van het wachtwoord nodig is.

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-03 20:48
Vandaag is alles opgeleverd.
Internet en televisie doen het goed.
Telefoon in principe ook, alleen nog via het tweak nummer.
Mijn oude nummer moet nog geporteerd worden en dat kon vlg de helpdesk nog wel een week duren.
Afwachten dus.

Ook nieuwsgroepen gaat op volle snelheid.
Newsleecher geeft gemiddeld 2.9mb/sec aan. Niet slecht dus.

Van de kpn monteur kreeg ik te horen dat de snelheden van glasvezel voor alle abbo's met 10% verhoogd zou worden.
Dit zou eind mei gerealiseerd moeten zijn? Goed nieuws dus :*)
Kan de tweak medewerkers dit bevestigen, of is dit alleen geldig voor kpn glasvezel abbo's.
Maar ik neem aan omdat tweak op het kpn netwerk zit dat ook tweak hierin meegaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!
dEATHfLOWEr schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:55:
Ik vraag me af waarom mijn upload zo ver achterblijft. Ik heb mijn broertje, die net als ik Glas30 heeft, gevraagd een bestand van 100MB naar mij te uploaden en deze vervolgens weer te downloaden. Bij uploaden naar mijn server komt hij op zo'n 2,9MB/sec. Maar als hij dat bestand vervolgens bij mij download komt de snelheid niet verder dan 1,4MB/sec. Dat is van tweak->tweak. Hoe kan dat?

[afbeelding]

Overigens was TweakNEWS dit weekend bijzonder traag. Maximaal 1,9MB/sec. Kunnen de servers het niet meer aan?

Zijn er trouwens mensen die hun SIP gegevens hebben opgevraagd? Hebben jullie ook te horen gekregen dat het wachtwoord dan moet worden veranderd en dat de EP het daarna niet meer doet?! Ik wil graag een DECT toestel met SIP aanschaffen maar wil tot die tijd (en eventueel daarna) nog wel terug kunnen vallen op de EP. Snap niet waarom het veranderen van het wachtwoord nodig is.
Wat is een "EP"? :S :S :S

Verder: Ik heb de SIP gegevens gekregen (zijn gewoon de gegevens die voor VOIP op de site van Tweak staan). Een belletje naar de servicedesk om het wachtwoord te laten veranderen ("ja" dus) was voldoende. Wel lijkt het erop dat je daarna niet meer met je Experiabox van bellen gebruik kan maken. Doe dit dus pas zodra je eigen SIP apparatuur binnen is en je er vertrouwd mee ben (begin te spelen met een voipbuster accountje ofzo).

@Goldvinger:
Ik kan me voorstellen dat KPN dit doet (of gaat doen) n.a.v. klachten over het niet volledig halen van de geadverteerde snelheden als gevolg van de overhead van PPP :)

[Voor 5% gewijzigd door eymey op 03-05-2010 11:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-03 18:36
eymey schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:18:
[...]
@Goldvinger:
Ik kan me voorstellen dat KPN dit doet (of gaat doen) n.a.v. klachten over het niet volledig halen van de geadverteerde snelheden als gevolg van de overhead van PPP :)
Kom je dan alleen niet in de problemen met de Glasvezelbox die maar 100mbit is? En dus die 10% extra weinig nut heeft? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
dEATHfLOWEr schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:55:
....
Zijn er trouwens mensen die hun SIP gegevens hebben opgevraagd? Hebben jullie ook te horen gekregen dat het wachtwoord dan moet worden veranderd en dat de EP het daarna niet meer doet?! Ik wil graag een DECT toestel met SIP aanschaffen maar wil tot die tijd (en eventueel daarna) nog wel terug kunnen vallen op de EP. Snap niet waarom het veranderen van het wachtwoord nodig is.
....
ik kan hier2 redenen voor verzinnen:
  • Ze willen op deze wijze vast hebben liggen dat ze je het wachtwoord hebben gegeven (maar dat zou ook anders moeten kunnen)
  • Alle wachtwoorden zijn gelijk (zou dat dan ook bij KPN zo zijn?). Huiveringwekkend, het kan toch geen probleem zijn om iedereen een ander wachtwoord te geven als de instellingen toch op basis van MAC adres de experiabox ingeduwd worden. Wat mij betreft zou dit des te meer reden zijn om de gegevens inderdaad zelf te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldvinger
Dwazer schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:23:
[...]

Kom je dan alleen niet in de problemen met de Glasvezelbox die maar 100mbit is? En dus die 10% extra weinig nut heeft? :?
Inderdaad als je een abbo hebt van 100/100 weet ik niet hoe ze dat gaan realiseren.
Ikzelf heb een 30/30 verbinding dus voor mij zou het interessant zijn.

Maar ik zou graag een bevestiging van tweak willen zien, want kpn kan wel van alles zeggen maar ik (wij) doen zaken met tweak.
Hopelijk gaat tweak ook hierin mee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 09:31

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Ja sorry |:( EB (Experia Box). Magoed dat is dan duidelijk. Wachtwoord moet dus idd veranderd worden. Ik wilde dat graag bevestigd hebben. Het komt namelijk nogal eens voor dat men op de Tweak helpdesk elkaar tegen spreekt. Zo heb ik al vier verschillende mensen gesproken waarvan er twee zeiden dat ze mijn reverse DNS zouden instellen en twee die vervolgens zeiden dat dat (nog) niet mogelijk is.

[Voor 4% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 03-05-2010 12:12]

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!
joop99 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:37:
[...]

ik kan hier2 redenen voor verzinnen:
  • Ze willen op deze wijze vast hebben liggen dat ze je het wachtwoord hebben gegeven (maar dat zou ook anders moeten kunnen)
  • Alle wachtwoorden zijn gelijk (zou dat dan ook bij KPN zo zijn?). Huiveringwekkend, het kan toch geen probleem zijn om iedereen een ander wachtwoord te geven als de instellingen toch op basis van MAC adres de experiabox ingeduwd worden. Wat mij betreft zou dit des te meer reden zijn om de gegevens inderdaad zelf te krijgen.
Ik weet dat dit bij KPN wel zo is ja. DWZ, op ipbforum.nl is div. keren geopperd dat dat de reden is om niet zelf de beschikking over de SIP gegevens te krijgen.

Omdat VOIP nu bij mij niet meer via de Experiabox wil kan ik helaas geen experimentje meer doen. Wilde namelijk nog wel eens de lijn sniffen terwijl de Experiabox z'n VOIP activeert om te kijken hoe dit intern gaat. Ik weet namelijk nog wel dat de EB via VLAN7 een ppp-verbinding opbouwt met "kpn@voip" en daarna inlogt op een sip server. Ik vraag me af of dat dan echt de SIP server van Tweak is, of dat Tweak voor een koppeling met de EB eventueel een routerings-constructie gebruikt met de VOIP infra van KPN. Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom zo veel EB-gebruikers ook problemen hebben/hadden.

Verder wacht ik in spanning af..... wanneer mijn telefoonnummer van buitenaf bereikbaar wordt....

[Voor 3% gewijzigd door eymey op 03-05-2010 12:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:43:
[...]
Verder wacht ik in spanning af..... wanneer mijn telefoonnummer van buitenaf bereikbaar wordt....
Bereikbaar ben je wel, alleen jij neemt steeds niet op ;) 8)7 |:( O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nee, met "van buitenaf" bedoel ik "bij andere telefonie providers vandaan" :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:42
eymey schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:04:
Echt belachelijk en onbegrijpelijk, in deze tijd van automatisering en gekoppelde (koppelbare) informatiesystemen. Net als bij het porteren van telefoonnummers of het oversluiten van een ADSL aansluiting moet het gewoon in een kwestie van dagen (desnoods een vaste dag iedere week, zodat in batches gewerkt kan worden) geregeld kunnen worden om een glasvezel aansluiting om te patchen naar een andere provider :S
Ik werd zojuist gebeld door tweak. Ik kan pas aangesloten worden zodra KPN eraf is. Dat is per 15 mei. Nu is er een order ingepland om op 15 mei ook het profiel aan te passen. Ik zou dus hooguit 1 dag zonder internet moeten komen zitten. Als het langer duurt dan dat, dan ga ik wel niet blij worden :)

Als het wel een maand gaat duren dan neem ik ziggo voor 1 maand :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sleezball
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-02 23:26
De ervaring met Tweak die ik heb is tot aan 8 april uitmuntend. Maar vanaf die datum tot nu toe niet al te best. Sterker nog, ik wacht nu al ruim drie weken op de oplevering van de glasvezel verbinding en het einde is nog niet in zicht. Ik ben wel al heel wat jaartjes klant van TweakDSL, wat ook mijn grootste reden was om ook bij Tweak een glasvezel abonnement te nemen.

Op 8 april werd hier de glasvezel aansluiting aangesloten, het modem geplaatst en alles zou werkend worden opgeleverd. Maar helaas was er ergens een fout ingeslopen, er komt geen internet signaal binnen terwijl televisie het wel gewoon doet.

Na een heleboel heen en weer gebel door de monteur met Tweak, KPN, POC (?) en nog wat meer werd duidelijk dat er tien werkdagen voor staan om een dergelijk probleem op te lossen. Twee weken nadat het eigenlijk al opgeleverd had moeten worden, lang maar wat doe je eraan. Wachten maar dus en hopen dat het snel geregeld zal zijn.

Dus een afspraak gemaakt met de monteur om een check uit te voeren, de 22e april staat de monteur weer op de stoep. In de tussentijd iedere dag weer gekeken, gechecked en de router gereset om een evenuele verandering te laten doorwerken. Maar op de 22e nog steeds geen verbinding. De monteur kon er ook niet veel aan doen dan weer een heleboel bellen maar een oplossing is er nog steeds niet.

Dat er nog steeds geen glasvezel verbinding tot stand was gekomen, ach ja, foutjes worden overal gemaakt. En zolang men bij Tweak de ADSL verbinding maar laat lopen heb ik alle geduld al is het niet leuk om te moeten wachten. Dat was overigens ook een factor in de keus voor het glasvezel abonnement, ik was al klant bij Tweak dus een migratie naar een glasvezel abbo zou zeer soepeltjes moeten verlopen.

Op 27 april weer een afspraak met een monteur, ik had van tevoren nog met de Tweak Helpdesk gebeld of het wel verstandig was een monteur te laten komen als de verbinding nog steeds niets deed. Volgens de Helpdesk zou de monteur alles nu wel in orde maken werd ik gesust. Nou ja, we zullen wel zien.

Uiteraard de 27e geen verbinding, ik had de hoop al een beetje opgegeven. Maar wederom veel bellen met vanalles door de monteur en het eind van het liedje is dat er nu nog geen glasvezel verbinding is. Maar zolang de ADSL verbinding nog loopt ben ik tevreden genoeg en wacht ik geduldig af.

Op 29 april echter kon ik ook geen gebruik maken van het ADSL netwerk, ineens had Tweak besloten dat de ADSL er nu wel uitkon. Dus ik heb vanaf de 29e april ineens geen internet meer, bij navraag bleek dat er bij Tweak een foutje was gemaakt omdat een medewerker schijnbaar over het hoofd had gezien dat er problemen waren ontstaan bij de aansluiting van het glas en sowieso dat ik van een ADSL abbo overging naar een Glas abonnement. Dus ging per 29 april de stekker eruit en zit ik zonder verbinding. Natuurlijk heb ik in paniek meteen de helpdesk gebeld, ze hebben de fout vrij snel ontdekt en ook toegegeven maar de ADSL verbinding kon niet zomaar weer worden aangeslingerd.

Nu zit ik op dit moment stiekem op een buur zijn verbinding (weet niet eens welke buur) mee te liften zodat ik toch nog iets kan doen. Ik heb dan ook diezelfde 29e april het Tweak Glasvezel Ervaringen Topic ontdekt en via de PM aan de Tweak Webcare het allemaal een beetje uitgelegd in de hoop dat er nog voor het weekend wat gedaan kon worden maar wederom helaas.

Behalve dat ze wel excuses maakten voor de fouten en het ongemak konden ze niets doen, men wacht blijkbaar bij Tweak op een terugkoppeling van KPN. Hoe lang dat gaat duren weet ik niet, weten ze bij Tweak ook niet en willen daar geen enkele uitspraak over doen. Wel excuses voor ongemakken en zo, dat wel.

Juist omdat ik de indruk had dat ik met een zeer professionele en kundige provider te maken te hebben valt me dit erg zwaar, ik schrijf dit niet uit plezier maar uit onmacht. Ik ben erg gefrusteerd, ik zit nu al vanaf de 8e april te wachten en er komt maar geen einde aan de ellende. Al die jaren heb ik een heel goed gevoel gehad over 'mijn' ISP en hoe snel alles geregeld kon worden. Maar nu ik dit meemaak en er fout op fout gestapeld lijkt te worden zet dit de 'kundigheid' van Tweak qua gevoel wel een stukje terug op de schaal.

Ik hoop nog steeds op een snelle afhandeling.

... Je hébt soms van die dagen ...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tssss, erg frustrerend lijkt me.

En ook ik heb de indruk dat Tweak, indien ze voor iets afhankelijk worden van een 3e partij, ze zich daar erg makkelijk achter verschuilen en te lang wachten op evt. acties voordat ze het eens gaan laten escaleren :S. Zeker in het geval met KPN begint het behoorlijk op een drama te lijken.

Overigens werkt bij mij nu eindelijk het toegewezen 036-707xxxx nummer ook van buiten het tweak netwerk!. Wel na 3 weken, maar goed, hulde dan maar...... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sleezball
Vanaf de 27e hebben ze al een escalatie uitgeschreven richting KPN maar er is nog steeds geen actie op ondernomen. Ik weet ook niet wat er precies dwars ligt, ik begin me af te vragen of ze het bij KPN én Tweak überhaupt wel weten.

Dat Tweak te maken heeft met derden hoeft niet persee een probleem te zijn, immers heeft het nooit enig probleem opgeleverd met de TweakDSL abbo wat liep via een lijn van BBNed. Dus hoeft het niet per definitie fout te gaan, in mijn geval gaat het gruwelijk mis.

Maar wat ik moeilijk kan verstouwen is dat het een probleem is dat ze niet één, twee, drie kunnen oplossen terwijl we allemaal weten dat het 'slechts' nummertjes zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om even, in samenwerking met KPN, rustig de nummertjes na te lopen en waar nodig te synchroniseren.

Of zoals ik in een PM aan de Webcare alhier heb aangedragen (maar nog geen antwoord op gehad) mijn account op te heffen en me te verplaatsen naar een nieuw account..? Dat er wat scheef zit in de huidige is wel duidelijk, hevel me dan over naar een ander account en hef de eerste op. Misschien dat dat oplossing zou kunnen zijn..?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaaFFF
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2022
Zijn er mensen die een Genexis kastje hebben gekregen met een 1Gbit uitgang???

Ik heb net als meer mensen een Genexis kastje met een 100Mbit uitgang gekregen. Er wordt geadverteerd met "Onbeperkt downloaden en uploaden met snelheden tot 100Mbit". Hier staat niet bij dat je die 100Mbit moet delen met TV en telefonie en dat je daardoor maar theoretisch maximaal 85Mbit kan halen.

Gaat Tweak hier nog iets aan doen?

Hoe zit het eigenlijk bij de directe KPN klanten. Hebben die wel een Genexis met een 1Gbit uitgang??

Als 100Mbit klant vind ik het erg jammer dat ik dat ook niet ga halen.

Groeten,
David

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
Om ook af en toe wat positief nieuws te melden:
Vanmiddag aangesloten op mijn glas 30 mbit abonnement (direct symmetrisch), het werkte direct, de monteur was op tijd, alleen ben ik niet extern bereikbaar op het nummer van tweak (maakt mij niet zoveel uit zolang mijn geporteerde nummer straks maar werkt). Het enigste wat fout ging was dat het plaatje waarop de glasnetwerk NT zit niet goed vast zat maar na een paar uur kwam iemand van Schuuring ook dat nog even herstellen (en hier was ik echt verbaasd over de snelheid).

Wat betreft het tv-beeld, dit is een verademing (maar ik kom ook van digitenne af). Als ik naar het beeld kijk dan ziet met name discovery showcase HD en animal planet HD er fantastisch uit.

Nu wachten tot mijn slm2008 geleverd wordt (dat lijkt een drama te worden, center point verstuurde pas 3 dagen nadat ze moesten versturen en de track en trace code levert geen pakketje op).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
DaaFFF schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:39:
Zijn er mensen die een Genexis kastje hebben gekregen met een 1Gbit uitgang???

Ik heb net als meer mensen een Genexis kastje met een 100Mbit uitgang gekregen. Er wordt geadverteerd met "Onbeperkt downloaden en uploaden met snelheden tot 100Mbit". Hier staat niet bij dat je die 100Mbit moet delen met TV en telefonie en dat je daardoor maar theoretisch maximaal 85Mbit kan halen.

Gaat Tweak hier nog iets aan doen?

Hoe zit het eigenlijk bij de directe KPN klanten. Hebben die wel een Genexis met een 1Gbit uitgang??

Als 100Mbit klant vind ik het erg jammer dat ik dat ook niet ga halen.

Groeten,
David
KPN levert alleen maar 100Mbit Genexis units, hier verandering in brengen blijkt onmogelijk; het is daarbij best logisch dat als je TV gaat kijken, je minder bandbreedte hebt voor je internet. Dat is bij de Regge-aanbieders voor zover ik weet niet anders. Natuurlijk is dat niet zoals iedereen wil zien, maar het lijkt er op dat er geen andere mogelijkheid is dan het te slikken...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 17-02 02:33
misschien is het dan wel handig om het abbo tweak 80 of 85 te noemen...
nu wordt er iets aangeboden wat momenteel niet mogelijk is.
of de TV moet op een aparte poort van de genexis gezet worden.
er zitten immers 4 van die poorten op :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Killerbert schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:17:
misschien is het dan wel handig om het abbo tweak 80 of 85 te noemen...
nu wordt er iets aangeboden wat momenteel niet mogelijk is.
of de TV moet op een aparte poort van de genexis gezet worden.
er zitten immers 4 van die poorten op :)
Ook dan blijft het probleem, want XMS werkt bvb met een Genexis waarop je de aansluitingen direct aan je Genexis hangt. Maar als die maar 100Mb is, dan komt er echt niet meer doorheen dat. Dus zolang er geen andere Genexis wordt geïnstalleerd op locatie is een 100/100 geen optie. Er zullen mensen zijn die graag 100/100 willen, maar of dat per saldo nu zoveel meer toevoegt dan 50/50 dat valt mij te betwijfelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Floor-is schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:44:
[...]

KPN levert alleen maar 100Mbit Genexis units, hier verandering in brengen blijkt onmogelijk; het is daarbij best logisch dat als je TV gaat kijken, je minder bandbreedte hebt voor je internet. Dat is bij de Regge-aanbieders voor zover ik weet niet anders. Natuurlijk is dat niet zoals iedereen wil zien, maar het lijkt er op dat er geen andere mogelijkheid is dan het te slikken...
Mja, volgens mij was Regge/Glashart wel voornemens om in de toekomst toch zeker standaard 1 gbit kastjes te gaan installeren. Zeker omdat, wanneer je er veel bestelt, ze een flink stuk betaalbaarder worden en ze later niet terug hoeven te komen als een XMS abonnee bv. het 200 mbit abonnement wil afnemen :).

Maar dan nog vind ik dat providers dit gewoon eerlijk moeten melden. Gewoon 100 mbit met een sterretje erachter. Opmerking: "Afhankelijk van het aantal tv ontvangers en telefonie kan de snelheid lager uitvallen dan 100 mbit".

edit: Het wordt steeds mooier bij providers die van Glashart/Regge zijn:
http://www.glasvezel.nu/n...n-rtl-op-glashart-decoder

dvb-c, niet ge-encrypte iptv streams, een decoder met een veeeel betere interface. Het enige wat ze nog missen is een PVR functie (die echter goed op te vangen is als je toch nog een 'gewone' analoge hdd-recorder hebt staan)....

Oh en ook:
http://webwereld.nl/nieuw...-kijken-illegaal-bbc.html (boefjes :D )

[Voor 20% gewijzigd door eymey op 04-05-2010 14:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Volgens mij is het WebCareTeam na weekje reageren alweer met vakantie?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 357390

WebCareTeam is erg behulpzaam via Direct Messages. Bij problemen kun ze altijd even hun mening vragen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
Ik ben vandaag twee keer gebeld door tweak met de vraag hoe het aansluiten was gegaan, kennelijk hebben ze besloten tot een initiatief om de kwaliteit omhoog te krijgen (ik neem tenminste aan dat niet iedereen gebeld wordt).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik ben toen ook gebeld :). Tevens ben ik vandaag ook nog weer door ze gebeld om na te vragen of ik nu inderdaad van buiten het Tweak netwerk (bv. vanaf Vodafone of KPN) bereikbaar ben op het VOIP nummer.

Ik heb toen meteen gemeld dat, als ik met Chocka bel, ik hem nog steeds niet kan verstaan als het een gesprek is tussen beide nummers van Tweak. Ze wilden me als test zelf eens bellen op m'n Tweak nummer maar ik zat op m'n werk. Eerdaags ze nog maar eens hierover terug bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
joop99 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:04:
Ik ben vandaag twee keer gebeld door tweak met de vraag hoe het aansluiten was gegaan, kennelijk hebben ze besloten tot een initiatief om de kwaliteit omhoog te krijgen (ik neem tenminste aan dat niet iedereen gebeld wordt).
Ben zelf zondag gebeld over de telefonie. Had het bericht te laat gehoord, maar de voicemail was ingesproken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 16:34
(ik neem tenminste aan dat niet iedereen gebeld wordt).
Voor zover ik weet wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Tjee, wat aardig. Nee, ik ben nooit of nimmer gebeld. Maar van wat niveau de brief is die ik gisteren heb mogen ontvangen, snap ik ook niet helemaal. Ik heb een bevestiging ontvangen dat er op 21 mei een monteur bij mij thuis gaat komen om glasvezel aan te sluiten??? Terwijl ikzelf nergens van weet en al aangesloten ben sinds 29 maart jl. Dus volgens mij is Tweak nog niet helemaal aangesloten, maar daar komen ze zelf dan wel achter want over dit soorten zaken begin ik een beetje moe te worden om er maar weer achteraan te moeten bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik kreeg gisteren een brief (gedateerd op 28 april) dat mijn geporteerd gaat worden op....28 april.
Tweak heeft het volgens mij een beetje druk 8)7 ?

Zijn er overigens meer mensen die last hebben van het wegvallen van telefonie tijdens het bellen. Dat is dan 2 a 3 seconden en daarna is de verbinding er weer. (Ik heb trouwens het 100Mb pakket).

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
falcon2001 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:45:
Zijn er overigens meer mensen die last hebben van het wegvallen van telefonie tijdens het bellen. Dat is dan 2 a 3 seconden en daarna is de verbinding er weer. (Ik heb trouwens het 100Mb pakket).
Nou, ik moet eerlijk bekennen: ben net weer 1 min online nadat mijn EB spontaan een reboot deed.

Niets aan de firmware veranderd. Andere update? Of een storing? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
joop99 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:22:
[...]

@ Floor-is
het typische is natuurlijk wel dat als je de openbare wholesale documentatie van KPN leest een dergelijke migratie mogelijk zou moeten zijn (het gaat toch om een WSO-WSO migratie uit annex 3 ?).
Euh... Zo diep zit ik er niet in hoor, ik weet niet exact hoe een dergelijke migratie wordt genoemd. KPN heeft aangegeven dat voor (triple-play) glasvezel geen regulering is als het gaat om ISP-migraties van klanten, dat kan ik niet geloven. Had daar eigenlijk al een vraag over uit willen zetten bij de OPTA, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03 18:29

Dxue

PSN:EvilDrunk

falcon2001 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:45:
Ik kreeg gisteren een brief (gedateerd op 28 april) dat mijn geporteerd gaat worden op....28 april.
Tweak heeft het volgens mij een beetje druk 8)7 ?

je gaat me toch niet vertellen dat tweak ook hier last van heeft? ik zit nu bij introweb en heb ook die problemen met telefonie :S. de hele reden om over te stappen! (en het goedkopere tarief :P).

kan iemand van tweak bevestigen dat dit probleem gewoon tijdelijk is en niet normaal?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falcon2001
Dxue schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:10:
[...]

je gaat me toch niet vertellen dat tweak ook hier last van heeft? ik zit nu bij introweb en heb ook die problemen met telefonie :S. de hele reden om over te stappen! (en het goedkopere tarief :P).

kan iemand van tweak bevestigen dat dit probleem gewoon tijdelijk is en niet normaal?
Heb gisteren UPC opgezegd en ben nu aan het stoeien met de STB. Merk ook dat het televisiebeeld soms wil stotteren/hangen. Niet zo erg als bij digitenne maar ik vind het niet prettig. Zou verwachten dat ik meer dan genoeg bandbreedte heb nu. Dus de STB moet dan de beperkende factor zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldvinger
Vandaag is mijn oude telefoonnummer geporteerd.
Opzich zou ik daarmee blij mee moeten zijn, maar ja het werkt niet. :(
Bellen kan ik wel maar gebeld worden gaat niet. (moest wel het stekkertje in poort 2 zetten)
Gebeld met de helpdesk en die vertelde mij dat ik blijkbaar alleen door tweak abonnees gebeld kon worden want de helpdeskmedewerker kon mij wel bellen.
Dit probleem was bij hun bekend.
Dit kon nog een aantal dagen duren voordat dit opgelost zou worden.
Héél vervelend dus want ik ben nu niet meer bereikbaar want van het noodnummer die ik van tweak had gehad die werkt ook niet meer. |:(
Hoop dat het snel opgelost gaat worden en dat het niet zo lang gaat duren als de andere gebruikers op dit forum.
Ik hou jullie op de hoogte

Verder ben ik erg tevreden.
Goede snelheid op internet en ik vind het televisie signaal is ook erg goed.
Ik vind dat ik momenteel erg strak beeld heb. De settopbox is wel aangesloten met een hdmi kabel.
Ik vind het beeld nu toch veel mooier dan wat ik had bij upc digitaal.

Dus op de telefoon na ben ik tot nu toe erg tevreden met tweak.
Ze zijn tenminste ook lekker snel bereikbaar, dus je zit niet uren in de wacht

[Voor 24% gewijzigd door goldvinger op 05-05-2010 17:16]

• chocka
chocka schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:57:
[...]

Tjee, wat aardig. Nee, ik ben nooit of nimmer gebeld. Maar van wat niveau de brief is die ik gisteren heb mogen ontvangen, snap ik ook niet helemaal. Ik heb een bevestiging ontvangen dat er op 21 mei een monteur bij mij thuis gaat komen om glasvezel aan te sluiten??? Terwijl ikzelf nergens van weet en al aangesloten ben sinds 29 maart jl. Dus volgens mij is Tweak nog niet helemaal aangesloten, maar daar komen ze zelf dan wel achter want over dit soorten zaken begin ik een beetje moe te worden om er maar weer achteraan te moeten bellen.
Zojuist, toch maar de moeite genomen of maar weer contact op te nemen met Tweak. Ik had dit keer Leia aan de lijn. Aardige dame. In tegenstelling tot wat er mij eerder vertelt, kwam zij met het verhaal dat er alsnog wel getekend dient te worden voor de oplevering, anders kan Tweak mij geen factuur sturen??? Terwijl Turu dit toch echt drie weken geleden had tegengesproken, dat het totaal niet nodig is. Geweldig die interne duidelijkheid en daar ook nog de klant mee lastig te vallen.Dus daarom is er afspraak gemaakt op 21 mei om 13.00 uur Leuk, maar ik weet nergens van. Dus Leia heeft er een ticket voor aangemaakt, zodat ze opnieuw kunnen gaan bellen met mij om alsnog een afspraak te maken waarvan ikzelf ook weet heb. En die afspraak wordt als van ouds gepland om 19.00 uur, want dat was tenslotte mogelijk zoals de monteur Kevin ooit op 29 maart mij heeft geinformeerd. Overigens heb ik ticketnummer 103544 weer laten openen, want ondanks dat er zaterdag 01 mei is gebeld dat het probleem bij Eymey maandag 03 mei zal zijn opgelost, hebben wij gisteren wederom moeten constateren dat als ik hem on-net bel, dat ik hem wel hoor maar hij ons niet. Dus zolang dat het probleem blijft spelen kan er niet getekend worden. Althans Leia liet weten dat telefonie problemen geen reden mogen wezen om niet tekenen voor akkoord van de installatie???

Misschien dat het WebCareTeam eens wat duidelijkheid kan geven, want sommige zaken beginnen wel eens vervelend te worden of kan dat alleen via de DM???

[Voor 3% gewijzigd door chocka op 06-05-2010 10:03]

• joop99
chocka schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:00:
[...]
Dus zolang dat het probleem blijft spelen kan er niet getekend worden. Althans Leia liet weten dat telefonie problemen geen reden mogen wezen om niet tekenen voor akkoord van de installatie???

Misschien dat het WebCareTeam eens wat duidelijkheid kan geven, want sommige zaken beginnen wel eens vervelend te worden of kan dat alleen via de DM???
Bij mij is afgelopen maandag geïnstalleerd met het issue dat "van buiten" gebeld worden niet werkt. Als je op het formulier van de monteur kijkt dan zie je dat jij eigenlijk alleen voor het genexis kastje, de experia box en de basis installatie tekent, aangezien internet en televisie werken en telefoon alleen naar buiten is wat mij betreft de installatie ok en werken de geleverde spullen. Dat het telefoon nummer niet van buiten bereikbaar is, is een ander issue maar hangt niet samen met de installatie. Om deze reden had ik het zelf het idee dat ik rustig kon tekenen en later eventueel de discussie over telefonie aan kan gaan.

[Voor 6% gewijzigd door joop99 op 06-05-2010 15:03]

• sleezball
De Glas100 verbinding die in principe vanaf 8 april al zou moeten werken doet het hier nog altijd niet. Het televisie signaal wel daarentegen, dat was vanaf de oplevering prima. Maar op één of andere manier wil de internetverbinding maar niet tot stand komen, en ik bel ze dagelijks over de stand van zaken. Zeker irritant omdat nu ook de adsl verbinding eruit is getrokken, dus officieel zit ik nu zonder internet. Dat ik hier nu kan posten is eigenlijk nu officieel niet mogelijk. Maar ja, je moet iets hè... :P

De telefonie weet ik niet of dat inmiddels werkt. Ik was sowieso niet bekend met de regel dat voor nummer portering ook een apart formulier ingevuld moest worden dus was ik daar wat later mee. Maar nu ik al bijna een maand op internetverbinding zit te wachten wacht ik ook eventjes met het formulier opsturen. Ik zie nog wel gebeuren dat ik dalijk ook geen vaste telefoon meer heb.

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Dames, heren.
Vanavond tussen 17:00 en 19:00 vindt er spoedonderhoud plaats aan het netwerk. Hierdoor is het mogelijk dat er onderbreking van de internet en telefoniedienstverlening plaatsvindt. Bij voorbaat dank voor uw begrip.
Er is een issue met een van de core-routers waarvan we vinden dat deze te veel last oplevert voor onze klanten. Daarom willen we nu zo snel mogelijk ingrijpen, voordat er weer meer gebruik gemaakt gaat worden van de internet- en telefoniefaciliteiten. Wellicht vraag je je af waarom we dat niet midden in de nacht doen: dat is omdat tussen 17:00 en 19:00 het relatief rustiger is dan in de nachtelijke uren.

Door het niet weer opkomen van een zogenaamde BGP peer van onze netwerkleverancier is er op dit moment geen internet of telefonie mogelijk via de glasvezelverbindingen. We werken (uiteraard) aan een oplossing. Wederom excuses voor het ongemak.
[edit] De peer is weer up, we zijn weer in de lucht. Feitelijk heeft het nog geen twee minuten geduurd. :)

[Voor 34% gewijzigd door Tweak op 06-05-2010 15:55. Reden: stuk toegevoegd]

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:46
Tweak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:41:
Wellicht vraag je je af waarom we dat niet midden in de nacht doen: dat is omdat tussen 17:00 en 19:00 het relatief rustiger is dan in de nachtelijke uren.
Niet om te bashen, maar als jullie daadwerkelijk denken dat mensen er tussen 17:00 en 19:00 minder hinder van ondervinden dan tussen 24:00 en 02:00 dan schort er wel iets aan jullie inlevingsvermogen. Mocht het zo zijn dat er meer dataverkeer is in de nacht dan overdag dan heeft dat te maken met het feit dat veel klanten even wat downloads aanklikken voor ze gaan slapen en die kunnen er rustig even 2 uur uit liggen.

Niet dat het me wat boeit overigens, iedereen kan wel ff 2 uur zonder internet, maar dit is toch wel een beetje een drogreden.

[Voor 3% gewijzigd door IceM op 06-05-2010 15:56]

...

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

IceM schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:55:
[...]

Niet om te bashen, maar als jullie daadwerkelijk denken dat mensen er tussen 17:00 en 19:00 minder hinder van ondervinden dan tussen 24:00 en 02:00 dan schort er wel iets aan jullie inlevingsvermogen. Mocht het zo zijn dat er meer dataverkeer is in de nacht dan overdag dan heeft dat te maken met het feit dat veel klanten even wat downloads aanklikken voor ze gaan slapen en dat veroorzaakt nauwelijks problemen.

Niet dat het me wat boeit overigens, iedereen kan wel ff 2 uur zonder internet, maar dit is toch wel een beetje een drogreden.
We houden rekening met een aantal hickups van hooguit een minuut of 3, het is niet dat de klanten lang offline zullen zijn. Tenzij meneer Murphy daadwerkelijk meer dan 2 routers opblaast, maar dat verwachten we natuurlijk niet. ;)

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:11
Tweak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:41:
Dames, heren.

[...]

Er is een issue met een van de core-routers waarvan we vinden dat deze te veel last oplevert voor onze klanten. Daarom willen we nu zo snel mogelijk ingrijpen, voordat er weer meer gebruik gemaakt gaat worden van de internet- en telefoniefaciliteiten. Wellicht vraag je je af waarom we dat niet midden in de nacht doen: dat is omdat tussen 17:00 en 19:00 het relatief rustiger is dan in de nachtelijke uren.

Door het niet weer opkomen van een zogenaamde BGP peer van onze netwerkleverancier is er op dit moment geen internet of telefonie mogelijk via de glasvezelverbindingen. We werken (uiteraard) aan een oplossing. Wederom excuses voor het ongemak.
[edit] De peer is weer up, we zijn weer in de lucht. Feitelijk heeft het nog geen twee minuten geduurd. :)
Dus jullie netwerk is niet multi-homed? Fijn om te weten dat als er één router uitligt aan de andere kant er totaal geen verkeer meer mogelijk is :/

• joop99
Tweak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:59:
[...]

We houden rekening met een aantal hickups van hooguit een minuut of 3, het is niet dat de klanten lang offline zullen zijn. Tenzij meneer Murphy daadwerkelijk meer dan 2 routers opblaast, maar dat verwachten we natuurlijk niet. ;)
Ik wou net al de helpdesk gaan melden dat ik al een aantal keer heb gehad dat internet er een minuut of 10 mee ophoud en het dan opeens weer doet terwijl TV gewoon blijft werken.
Hmmm.... hier vanaf m'n werk naar huis (Tweak Glasvezel) geen probleem eigenlijk :). Of geldt het, afhankelijk van load balancing of waar je heen wil oid, slechts in sommige gevallen?

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Vinnienerd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:03:
[...]

Dus jullie netwerk is niet multi-homed? Fijn om te weten dat als er één router uitligt aan de andere kant er totaal geen verkeer meer mogelijk is :/
Er wordt een complete router vervangen terwijl er verschillende fibers die onze Amsterdam-ring (en verbinding naar Almere verzorgen) worden omgeprikt op hetzelfde moment. :) Er was bovendien al omschreven 'als er meer dan twee routers uitliggen', dat leek ons duidelijk genoeg?

[Voor 10% gewijzigd door Tweak op 06-05-2010 17:08]

• goldvinger
Ik kan momenteel niet gebruik maken van de newsserver van tweak.
Dit kan nog met het onderhoud te maken hebben die ze vanavond uitgevoerd hebben.
Wie heeft er nog meer problemen?
Hopelijk duurt het niet te lang

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Helaas zijn er onverwachte problemen opgetreden met bepaalde onderdelen in het netwerk -ik weet er ook niet alles van-, hierdoor duurt het onderhoud een stuk langer dan gehoopt. Het spijt ons bijzonder, we vinden het erg vervelend en werken aan een oplossing.

• goldvinger
Bedankt voor de info.
laten we hopen dat het snel opgelost wordt.
Misschien ook handig om meer info op jullie site te zetten?
Daar zullen de meeste tweak gebruikers kijken en niet op dit forum

• chocka
Tweak schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:21:
Helaas zijn er onverwachte problemen opgetreden met bepaalde onderdelen in het netwerk -ik weet er ook niet alles van-, hierdoor duurt het onderhoud een stuk langer dan gehoopt. Het spijt ons bijzonder, we vinden het erg vervelend en werken aan een oplossing.
Klopt idd, tussen 17.00 en 19.00 uur had ik totaal geen problemen. Vanaf 19.30 tot zojuist had ik geen telefonie en internet meer, maar intussen blijkt alles weer op de rit te zijn.

• Adlermann
Ja hoor en het gedonder begint al met tweak. NOg niets opgeleverd maar al wel een factuur ontvangen. Ellende met dat overstappen van kpngals naar tweakglas hangt me nu al de keel uit. Ben benieuwd of ik nog kan opzeggen en gewoon bij kpn kan blijven.

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Onderhoud is afgerond.

Adlermann: dat is vast wel te regelen, morgen even met de servicedesk bellen.

• chocka
Adlermann schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:05:
Ja hoor en het gedonder begint al met tweak. NOg niets opgeleverd maar al wel een factuur ontvangen. Ellende met dat overstappen van kpngals naar tweakglas hangt me nu al de keel uit. Ben benieuwd of ik nog kan opzeggen en gewoon bij kpn kan blijven.
Bellen heeft geen zin! Ze zullen je vragen: Wat is het probleem, wij leveren u vooraf hele mooie dure apparaten (?) waavoor u borg moet betalen, zoals overeengekomen en of u dat nu betaald of na de installatie, betalen moet u toch. Dus wij zien daarvan geen enkel probleem.

Tja, zo'n gesprek heb ik gehad.
Tsja, als de kans heel klein is dat KPN het op korte termijn mogelijk gaat maken om je over te laten stappen op Tweak, dan is het misschien handig om de weg terug te bewandelen als het nog kan, @Adlermann.

Aan de andere kant: Als het er naar uit ziet dat de overstap geregeld gaat worden en je belt niet veel vast ( :P ) dan is het misschien toch worth the hassle. Ik zou me dan verder niet druk maken om dat vooraf afschrijven. Maar mocht de overstap naar TWeak wel mislukken, dan zou ik er wel op staan om OOK die admin kosten terug te krijgen ;)

• Adlermann
chocka schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:33:
[...]

Bellen heeft geen zin! Ze zullen je vragen: Wat is het probleem, wij leveren u vooraf hele mooie dure apparaten (?) waavoor u borg moet betalen, zoals overeengekomen en of u dat nu betaald of na de installatie, betalen moet u toch. Dus wij zien daarvan geen enkel probleem.

Tja, zo'n gesprek heb ik gehad.
Ik heb a) borg betaald, maar nog geen enkel apparaat mogen ontvangen. Nou ja, daar kan ik mee leven. Borg is al begin april betaald...

Nu is mijn oplevering uitgesteld naar op z'n vroegst 15 mei, omdat ze niet eerder kunnen leveren. Maar wel ff betalen vanaf 3 mei.
Tsja, als de kans heel klein is dat KPN het op korte termijn mogelijk gaat maken om je over te laten stappen op Tweak, dan is het misschien handig om de weg terug te bewandelen als het nog kan, @Adlermann.

Aan de andere kant: Als het er naar uit ziet dat de overstap geregeld gaat worden en je belt niet veel vast ( :P ) dan is het misschien toch worth the hassle. Ik zou me dan verder niet druk maken om dat vooraf afschrijven. Maar mocht de overstap naar TWeak wel mislukken, dan zou ik er wel op staan om OOK die admin kosten terug te krijgen
In principe wil ik de overstap wel maken. Maar ik begin nu het toch wel zat te worden. Eerst geen ontvanger krijgen, dan te horen krijgen dat het een heel gedoe gaat worden om over te stappen en nu hebben ze het administratief weer niet in orde en betaal ik gewoon voor een dienst die ze nog niet hebben opgeleverd. Echter heb ik straks bij tweak wel lagere maandlasten voor hetzelfde en 6 maanden HD-tv :)

Ik zal morgen eens bellen hoe en wat, maar dit gaat niet soepel. Ik ben hier niet blij mee en als ik er mee moet stoppen dan wil ik mijn administratiekosten sowieso terug.

[edit]

Ik ben eigenlijk KPN nu ook ontzettend zat dankzij die ' we kennen geen overstapregeling, dus als je weggaat dan zak je maar in de stront' mentaliteit dat ik nu overweeg om ziggo aan te vragen :)

[Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 06-05-2010 22:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
Adlermann schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:44:
[...]

Ik heb a) borg betaald, maar nog geen enkel apparaat mogen ontvangen. Nou ja, daar kan ik mee leven. Borg is al begin april betaald...

Nu is mijn oplevering uitgesteld naar op z'n vroegst 15 mei, omdat ze niet eerder kunnen leveren. Maar wel ff betalen vanaf 3 mei.
euhh... Je gaat pas betalen als de order op 'completed' staat, daarvoor moet er eerst een monteur zijn geweest, met een modem en een Genexis. Is dat niet het geval, dan maakt KPN een fuckup door je te vroeg op 'completed' te zetten... Dat moet recht te trekken zijn denk ik zomaar ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falcon2001
falcon2001 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:44:
[...]

Heb gisteren UPC opgezegd en ben nu aan het stoeien met de STB. Merk ook dat het televisiebeeld soms wil stotteren/hangen. Niet zo erg als bij digitenne maar ik vind het niet prettig. Zou verwachten dat ik meer dan genoeg bandbreedte heb nu. Dus de STB moet dan de beperkende factor zijn.
Nog iemand anders last van bovenstaande zowel op televisie als telefoniegebied?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killerbert
hmm, zo te lezen hebben weinig mensen last gehad van de zogenoemde "hickups"
dat er volgens tweak support "2 minuten problemen waren", maakt mij niet zoveel uit.
het probleem is alleen dat de release van het ip adres vele malen langer duurt.

ik heb helaas enkele uren zonder internet gezeten, door die lekkere releases.. 172.xx adres.
geweldige melding: "u zit op het tweak netwerk, maar wij herkennen u niet..." |:(

gelukkig is internet weer up :)

helaas voip nog steeds niet... toch grappig dat ik nu al 1 maand zonder telefoon zit :X
gelukkig heb ik nog wel het kpn telefonie abbo....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Floor-is schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:42:
[...]

euhh... Je gaat pas betalen als de order op 'completed' staat, daarvoor moet er eerst een monteur zijn geweest, met een modem en een Genexis. Is dat niet het geval, dan maakt KPN een fuckup door je te vroeg op 'completed' te zetten... Dat moet recht te trekken zijn denk ik zomaar ;)
Euhh... dan moet je interne procedure toch nog maar eens nakijken of het moet intussen aangepast zijn, maar bij ons als "eerste" aansluitingen kregen wij de factuur voor de borg en aansluitkosten ad 75 euro circa één week voordat de monteur kwam aansluiten en binnen 24 uur was die rekening ook al geïncasseerd van mijn rekening. Dus helemaal niks "completed" en niks met KPN te maken. Dit wordt zo uitgevoerd door de administratieve organisatie van Tweak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
chocka schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 06:08:
[...]

Euhh... dan moet je interne procedure toch nog maar eens nakijken of het moet intussen aangepast zijn, maar bij ons als "eerste" aansluitingen kregen wij de factuur voor de borg en aansluitkosten ad 75 euro circa één week voordat de monteur kwam aansluiten en binnen 24 uur was die rekening ook al geïncasseerd van mijn rekening. Dus helemaal niks "completed" en niks met KPN te maken. Dit wordt zo uitgevoerd door de administratieve organisatie van Tweak.
Voor de borg en aansluitkosten vind ik het niet zo'n probleem om deze vooraf te betalen maar de abonnementskosten mogen pas afgeschreven worden als er geleverd wordt. Ik zie net dat de rekening voor mij en juni inmiddels verstuurd is en dat is een heel bedrag. Ga er nog over mailen want ze zijn erg creatief geweest in het tellen van set-top boxen die ik onjuist heb ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
joop99 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 06:53:
[...]

Voor de borg en aansluitkosten vind ik het niet zo'n probleem om deze vooraf te betalen maar de abonnementskosten mogen pas afgeschreven worden als er geleverd wordt. Ik zie net dat de rekening voor mij en juni inmiddels verstuurd is en dat is een heel bedrag. Ga er nog over mailen want ze zijn erg creatief geweest in het tellen van set-top boxen die ik onjuist heb ontvangen.
Let er wel mee op! Die administratieve puinhoop had ik bij XMS destijds ook, waarbij vaak werd gezegd: "U moet nu betalen en wij corrigeren het de volgende maand wel en waar mogelijk zal het worden verrekend." Oftewel door administratieve chaos, kan je als klant het even voorschieten en achteraf krijg je geld wel weer terug, na maand ofzo.

De beste oplossing is afschrijving storneren, uitrekenen wat je daadwerkelijk had moeten betalen, dat bedrag overmaken naar Tweak en een mail erachteraan sturen aan Tweak. Vaak zijn ze daar niet blij mee want voor hun systeem is dat lastig, maar daarbij wordt vaak vergeten dat hun manier de klant ook niet blij maakt en het ook maar lastig vindt.

Ik denk altijd maar als je zaken goed op orde hebt, kan iedereen blij zijn en is er niets lastig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:46
chocka schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:01:
[...]

Let er wel mee op! Die administratieve puinhoop had ik bij XMS destijds ook, waarbij vaak werd gezegd: "U moet nu betalen en wij corrigeren het de volgende maand wel en waar mogelijk zal het worden verrekend." Oftewel door administratieve chaos, kan je als klant het even voorschieten en achteraf krijg je geld wel weer terug, na maand ofzo.

De beste oplossing is afschrijving storneren, uitrekenen wat je daadwerkelijk had moeten betalen, dat bedrag overmaken naar Tweak en een mail erachteraan sturen aan Tweak. Vaak zijn ze daar niet blij mee want voor hun systeem is dat lastig, maar daarbij wordt vaak vergeten dat hun manier de klant ook niet blij maakt en het ook maar lastig vindt.

Ik denk altijd maar als je zaken goed op orde hebt, kan iedereen blij zijn en is er niets lastig.
Inderdaad, zelf gaan bepalen hoeveel ze eigenlijk hadden af moeten schrijven, de eerste afschrijving storneren en zelf dat bedrag overmaken en een mail erachter aan, dat is het verstandigst. Als je problemen wilt hebben mbt facturatie dan moet je die grappen uit gaan halen. Als er 1 STB te veel berekend is op je factuur dan neem je even contact op met de factuur afdeling van tweak (als ze daar met afdelingen werken, dat weet ik niet, anders met de gewone servicedesk). Rustig uitleggen en dan komt dat echt wel in orde. Zelf maar een beetje gaan bepalen hoeveel er afgeschreven had moeten worden en dan zaken gaan storneren en zelf een ander bedrag overboeken is echt niet handig en levert je nog veel meer gezeik op.
chocka schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 06:08:Euhh... dan moet je interne procedure toch nog maar eens nakijken of het moet intussen aangepast zijn, maar bij ons als "eerste" aansluitingen kregen wij de factuur voor de borg en aansluitkosten ad 75 euro circa één week voordat de monteur kwam aansluiten en binnen 24 uur was die rekening ook al geïncasseerd van mijn rekening. Dus helemaal niks "completed" en niks met KPN te maken. Dit wordt zo uitgevoerd door de administratieve organisatie van Tweak.
Ik snap dat jij niet tevreden bent over je aansluiting maar het feit dat er borg en administratiekosten vooraf gefactureerd worden lijkt me vrij logisch.

Edit:
Floor-is schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:30:
Verder zou ik het wel fijn vinden als jij je frustratie over je verbinding niet botviert op zo'n beetje elke reactie in deze thread; de sfeer wordt wel erg negatief op deze manier.
Daar ben ik het volkomen mee eens...

[Voor 18% gewijzigd door IceM op 07-05-2010 08:32]

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
chocka schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 06:08:
[...]

Ik had wellicht duidelijker kunnen zijn, je gaat pas voor het abonnement betalen als de lijn is opgeleverd. De borg en administratiekosten worden eerder betaald, net als dat bij andere partijen het geval is.

Verder zou ik het wel fijn vinden als jij je frustratie over je verbinding niet botviert op zo'n beetje elke reactie in deze thread; de sfeer wordt wel erg negatief op deze manier.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!
Eensch. Je kan ook té negatief reageren op alles ;)

Nou weet ik zelf maar al te goed (maak me er soms ook 'schuldig' aan) hoe lekker het is om af en toe ff je gal te spuwen op een forum, maar op een gegeven moment moet het wel naar alle redelijkheid blijven....

In dat vooraf borg afschrijven en adm. kosten is Tweak écht niet de enige. En een akkefietje zoals gisteren met het spoedonderhoud..... joh, zelfs nu is Tweak (op xs4all na) nog steeds by far de meest stabiele provider die ik heb gehad :D. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en ben derhalve tot nu toe gewoon erg tevreden.

Ik heb ook best kritiek maar voor een deel is die aan KPN te verwijten (de chaos rond monteurs, bv. of het telefonie gedoe). Het enige wat je Tweak hoogstens zou kunnen aanrekenen is dat ze soms de grip op de procedures (of incidents) bij hun leveranciers een beetje kwijt lijken te zijn, maar eerlijk gezegd vind ik dat ook horen bij 'opstartproblemen met een nieuw product'. Zeker als je voor dat product afhankelijk bent van allemaal wanstaltige constructies bij KPN :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
Killerbert schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 01:38:
[...]
ik heb helaas enkele uren zonder internet gezeten, door die lekkere releases.. 172.xx adres.
geweldige melding: "u zit op het tweak netwerk, maar wij herkennen u niet..." |:(
eymey schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:14:
[...]
...product'. Zeker als je voor dat product afhankelijk bent van allemaal wanstaltige constructies bij KPN :S
Ik zal proberen het weekend de guide rond te maken voor het opzetten van je eigen "netwerk". Heb inmiddels printscreens van Eymey mogen ontvangen (Hartelijk bedankt daarvoor O+ ), wellicht is de release van het IP-adres wat sneller dan een "paar uur". (Heb er zelf ook last van, wanneer het modem een reset gehad heeft, krijg ik ook een 172.x.x.x adres terug wat veels te lang duurt 8)7 )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
Floor-is schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:42:
[...]

De oplevering is door jullie twee weken verplaatst, omdat jullie niet eerder kunnen leveren. Maar volgens de helpdeskmedewerker is dit dus mijn probleem. Hier ga ik dus niet mee akkoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biertjuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38

Biertjuh

Biertjuh?!

Hier even mijn ervaring met tweak so-far.
De bestelling ging soepel. Communicatie was (dacht ik) redelijk helder, maar het lijkt er op alsof niet iedere medewerker het zelfde niveau heeft. Jammer. Maar goed, ik ging ook meer voor de prijs bij tweak ipv de service (eerlijk is eerlijk).

Vandaag kwam een monteur van de KPN die internet + bellen heeft geinstalleerd. Ik verwachtte dat er ook een monteur voor de volledige installatie langs zou komen, daar heb ik namelijk wel voor betaald. Helaas. Na een _zeer_ amateuritische helpdesk medewerker aan de telefoon gehad te hebben (dude, stel je even netjes voor, vertel een klant dat als je iets opzoekt dat je dat doet... Zoelfs ik, zonder helpdesk ervaring zou dat nog kunnen") werd mij verteld dat ik inderdaad de bestelling had gedaan, maar er nog geen monteur was 'besteld'... Erg jammer, hoe ga ik nu dit weekend tv kijken?!......
Op de vraag wanneer ik contact hierover zou krijgen kreeg ik de melding "ja weet ik niet"... Na een paar keer doorvragen ("Hoe lang.. een dag? een week, een maand een jaar?") kreeg ik dan toch te horen dat als er maandag geen contact was geweest, ik maar even moest bellen met tweak. De service dat zij mij nog even op de hoogte stellen zal wel meer bij een duurdere provider horen :)

Overigens niets meer dan lof voor de zeer nette KPN monteur. Die heeft netjes alles afgehandeld.

Ook bij mij overigens het probleem dat er niet buiten het netwerk gebeld kan worden (inkomend). Jammer jammer. Je zou toch zeggen dat men hier inmiddels wel van leert. Een ezel stoot zich in het algemeen.....

Nuja. Al met al een minder goed gevoel hier aan overgehouden...

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adlermann
Ok, zojuist tegebeld door tweak. Ze kunnen pas per juni gaan leveren. Ik ga maar proberen om er nog onderuit te komen. Dit is gewoon schandalig.

[edit]

Ik wil geen schuld afschuiven toruwens. Tweak doet ook haar best. Het is meer KPN d'r schuld. Ik heb iig de garantie gekregen van tweak dat ik eraf kan als ik wil. Ik heb zojuist KPN gebeld en met geluk kan de opzegging eruit. Ik ga dit weekend besluiten of ik a) de gok ga wagen, b) bij kpn ga blijven) of c) naar ziggo toe ga, want die leveren hier in enschede ookgewoon goede snelheden (proeftuin voor de nieuwe snelheden tot 120mbit).

[Voor 61% gewijzigd door Adlermann op 07-05-2010 10:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sleezball
Ik zou gisteren, bij goed óf slecht bericht (over het internet waar ik pas een maand op wacht) teruggebeld worden door de helpdesk medewerker. Wat ik eigenlijk al verwachtte, geen telefoontje.

Vanmiddag ga ik weer bellen, maar inderdaad valt het me wel op dat er opgenomen wordt op de helpdesk met 'Tweak Helpdesk, goedemorgen/middag'. Terwijl dat voorheen gewoon met naam en toenaam gedaan werd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
Adlermann schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:04:
[...]

De oplevering is door jullie twee weken verplaatst, omdat jullie niet eerder kunnen leveren. Maar volgens de helpdeskmedewerker is dit dus mijn probleem. Hier ga ik dus niet mee akkoord.
edit:
Kweenie hoor, maar Tweak zegt toch: bel even met de servicedesk, het is vast wel te regelen om alsnog op te zeggen.. Dan kan je wel blijven doorzeiken, maar als je in een winkel bent en ze hebben niet staan wat jij zoekt, dan ben je toch ook niet verplicht om het te kopen en te wachten? Dan hobbel je door naar de volgende winkel.

In dit geval is het misschien wel prettig om een ieder even uit te leggen wat er precies aan de hand is. Volgens mij is het als volgt:[list]
• Je hebt nu KPN Glasvezel, wil(de) graag over naar een andere aanbieder.
• Bij KPN moet je dan je verbinding opzeggen en Tweak zou die moeten overpakken.
• KPN (Wholesale en dus ook de retailtak) heeft geen procedures voor mensen die op glas willen blijven, maar niet langer bij KPN zelf. Dus:
• Je moet opzeggen (contract uitdienen) en aanvragen bij een nieuwe partij. Deze nieuwe partij kan eenvoudigweg de lijn niet overnemen, maar moet een nieuwe verbinding aanvragen, de hele reutemeteut met levertijd en monteurs moet dus eenvoudigweg opnieuw.
• Volgens KPN is er geen regulering als het gaat om ISP-ISP overstappers op (triple-play) glasvezel, volgens mij is dat je reinste stieren-fecaliën, maar daar kan je als consument zelf ook vragen over stellen aan de OPTA: 070-3153500 bellen, 1 drukken (ik ben consument) en dan het menu even doorfietsen. Dé meneer die hier meer over weten moet is vanaf maandag weer aanwezig.[/list]

Succes met het maken van je keuze ;)

Ja nee lekker, zit ik een hele post in elkaar te freubelen, word je in de tussentijd gebeld en reageer je nog een keer :P

[Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 07-05-2010 10:49]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-03 22:56
Hoi Mede Tweakers,

Kan bijna niet wachten, maar goed, heb ook nog niet alle technische in-outs voor de bril. Inmiddels heb ik een SLM2008 binnen, mijn verwachting is dat de Zyxel komende maand nog niet grootscheeps wordt uitgelevert, mocht dit wel het geval zijn dan heb ik in iedergeval een mooi Gbps switch.

Mijn bedoeling is om de SLM2008 zo in te stellen dat deze de Vlan's gaat scheiden. De SLM2008 is nu zonder verdere configuratie aangesloten aan het huidige netwerk. Heb wel de IP aangepast zodat ik bij de web interface kan komen.

Bedoeling is om hetzelfde te bouwen als Tss_Droopy, dit is nog niet gebeurt, er moet eerst nog een oplevering komen. http://gathering.tweakers...list_messages/1252666/126:
Genesis --> SLM2008 (meterkast)
poort1 --> uplink --> vlan 4,6,7
poort2 --> WAN linksys wrt54g --> vlan6 untagged
poort3 --> STB (TV) beneden -->vlan4 untagged
poort4 --> naar EB voor telefonie --> vlan7 (tagged)

Vragen :

1.
Zodra ik ping naar de SLM2008 krijg ik een response van 5 mSec, alle andere IP's in mijn netwerk geven <1mSec Is dit normaal, presteerd de switch wel goed of heb ik nu standaard een extra 5 mSec aan mijn broek bij b.v. online gaming met de Xbox ? Kan mij voorstellen dat ICMP van de switch zelf een ping als low priority aanmerkt (QOS staat wel uit overigens).

2.
Kan ik ook een laptop direct op poort 2 aansluiten als alles is opgelevert en dan in Windows Xp een PPPOE verbinding instellen ? Hiermee wilde ik kijken wat de snelheden zijn die ik haal zonder Routers etc.

3.
Iemand al ge-experimeneteerd met d SLM 2008 met gemixte aansluitingen (dus enkele op 1 gbps en enkele op 100 mbps?) Op de website http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30212/54/ hebben ze het erover om de flow control op de poorten uit te zetten. Ik zou de overige poorten dan voor het LAN willen gebruiken b.v. echter weet ik niet wat er met de performance gebeurt van de SLM 2008 als je dit alles mixed.

Groetjes Tukker Tom

Oh Ja even compleet Of Topic,
FC Twente Kampioenen Link !

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Dwazer: Van de week nog wel een paar keer m'n eigen PPPoE client (en SLM2008) onderuit gehad en weer up, maar ik ben die "dreaded 172.x.x.x" al een tijdje niet meer tegen gekomen. Alle reboots kreeg ik gewoon keurig meteen m'n publieke IP :).

Ook bij Chocka thuis, waar ik op 5 mei ff een hubje tussen zijn EB en Genexis heb geplaatst om eens een hele opstart sessie van die EB (incl. werkende voip aanmelding e.d.) te wiresharken kwam de EB gewoon keurig meteen weer op een publiek IP. Overigens dank zij die wireshark er achter gekomen dat ook aanmelding op het telefonie VLAN (vlan 7) door de EB gewoon direct op sip.tweakphone.nl gebeurt.

Dat maakt het overigens wel weer extra vreemd dat nog steeds (ondanks dat er wel een telefoonverbinding tot stand komt) ik Chocka niet kan horen maar hij mij wel... Of is de sip.tweakphone.nl achter het VOIP VLAN een andere SIP server dan degene die gewoon via internet bereikbaar is? Of gaan de RTP verbindingen (de audio zelf) tussen clients op het VOIP vlan en die op internet niet goed.....

@onedutch: Een pc direct op de poort met het ge-untag'de ( :X ) VLAN aansluiten en de PPPoE client ervan gebruiken moet geen probleem zijn. Heb ik op ADSL ook vaak genoeg geflikt met een speedtouch die in bridgeing modus stond met behulp van Ubuntu als PPPoE client :D
Verder hier nog geen negatieve ervaringen qua performance met de switch. Maar hij is dan ook met name uplink voor de Settopbox en de router.
Wel heb ik een extra VLAN (VLAN 10) aangemaakt (EN het management vlan daar ook op ingesteld!) en de poorten in dat VLAN zijn verbonden met de 'core gigabit switch' van m'n thuisnetwerkje. De LAN poorten op de SLM2008 zijn tot nu toe met name bedoeld voor 2 utp kabels die naar boven lopen, en daar heb ik tot nu toe alleen wat ge-thuiswerkt, dus niet echt gigabit performance nodig gehad :D. Overigens, de screenshots die ik naar Dwazer heb gestuurd zijn incl. VLAN 10 :)

[Voor 29% gewijzigd door eymey op 07-05-2010 11:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Floor-is schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:30:
[...]
Ik had wellicht duidelijker kunnen zijn, je gaat pas voor het abonnement betalen als de lijn is opgeleverd. De borg en administratiekosten worden eerder betaald, net als dat bij andere partijen het geval is.

Het was mijnerzijds totaal niet de intentie negatief te doen of te doen overkomen. Maar inderdaad er is sprake van een miscommunicatie. Zoals het nu omschrijft is het wel duidelijk en dat ontbrak er aan. ;)
Floor-is schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:48:
[...]
, volgens mij is dat je reinste stieren-fecaliën.
Overigens jouw vertaling van bulleschijt wordt tegenwoordig zonder streepje geschreven, nieuwe spelling!!!
:F :z 8)7 |:( O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Een kleine update over de Zyxel 2812:
We hebben getest met verschillende disks aan de USB-poort en ook dat werkt! Weliswaar krijg je dan een samba-mount en wil de Zyxel niet alle fileformats herkennen, maar je hebt twee werkende USB-poorten.

[Voor 82% gewijzigd door Tweak op 07-05-2010 11:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldvinger
Helaas kan ik nog steeds niet gebeld worden.
Uitbellen gaat wel.
Al een aantal keer gebeld en er wordt gezegd dat ze er mee bezig zijn.
Maar het is best wel vervelend.

Medewerkers van tweak-> is dit probleem al bij jullie getekkeld?
Als ik dit forum zo lees zijn er best wel een x aantal klanten die niet gebeld kunnen worden.
Wanneer zou dit opgelost bij jullie moeten zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik had ook dat probleem met "niet van buiten" gebeld kunnen worden. Bij mij is het inmiddels opgelost, simpel door het porren van de leverancier die eigenaar van de nummers is, om die nummers ook goed te routeren naar Tweak. Ik snap niet waarom men dan niet gewoon eens voortvarend alle uitgegeven en uit te geven nummers langs gaat om het te laten fixen, maar dat dat individueel per abonnee iedere keer bij de servicedesk geëscaleerd moet worden :S.

@Tweak: Mooi dat het zo voortvarend gaat :). Misschien is het leuk om eens wat screens te posten hier van de verschillende instellingsmogelijkheden? :). Dan is het alleen nog wachten op het beschikbaar komen van die dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
Na het onderhoud van gisteravond ging het de hele ochtend goed, maar sinds een uurtje vliegt telkens weer de verbinding eruit :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
JivZ schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:36:
Na het onderhoud van gisteravond ging het de hele ochtend goed, maar sinds een uurtje vliegt telkens weer de verbinding eruit :(
Ha, ik dacht dat het aan mij lag... Verbinding met "thuus" wilde niet lukken: Time-out op de RDP :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaaFFF
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2022
Binnenkort wordt mijn telefoonnummer van Ziggo geporteerd naar Tweak en dan zal telefonie als het goed is wel werken. Ik heb vandaag contact gehad met de servicedesk met de vraag wanneer dit gaat gebeuren. Zij gaven aan dat dit volgende week gaat gebeuren en dan wordt de 'routering' gepushed naar de EB.

Wat bedoelen ze met de routering pushen naar de EB?

[Voor 28% gewijzigd door DaaFFF op 07-05-2010 17:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Waarschijnlijk moeten ze voor je geporteerde telefoonnummer een VOIP account aanmaken in de SIP server en de accountgegevens daarvan naar de EB duwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biertjuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38

Biertjuh

Biertjuh?!

Een update van mijn kant:
Ik ben inmiddels gebeld en ik heb een afspraak met de monteur. Opzich snel geregeld.
Het internet doet het als een speer, upload is wel maar 50% van de beloofde snelheid, maar misschien dat komt dat later wel? Zal er iig een melding van maken.

De TV box lijkt wat traag van begrip, maar swa.

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldvinger
Mijn tweak telefoonnummer doet het gelukkig weer.
Ik kan dus weer bellen en gebeld worden.

Alleen krijg ik klachten van mensen die ik bel dat ik af en toe weg val.
Heel toevallig had ik dat ook vanmiddag toen ik met tweak belde.
De medewerker riep maar: hallo, hallo, bent u daar nog.
En ik maar roepen. Jaaaaa. :*)
Effe later geen last meer.
Deed er verder niks mee omdat ik niet erbij verder bij door dacht.

Maar nu hoor ik ook klachten van mensen die ik bel

Is dit een bekend probleem en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hmm, ik bel te weinig via Tweak (tot nu toe) om er echt wat over te kunnen zeggen. Verbindingen vanaf mijn Fritz!box naar Callvoip gaan (gewoon via internet) prima. Je zou toch zeggen dat het gebruik van een apart telefonie VLAN door de Experiabox een goede kwaliteit zou moeten garanderen. Hoewel.....

Een analyse van de Wireshark capture van communicatie tussen EB en Genexis doet bij mij toch wel wat vraagtekens op komen:

De EB zet via VLAN 7 een PPPoE verbinding op onder de connection ID "kpn@voip". So far so good. Maar nu het aparte: Je zou verwachten dat je op dit VOIP lannetje in 1 of andere private-class subnet range komt. Maar niet is minder waar! Je krijgt gewoon, netals bij de normale internet-tunnel een PUBLIEK ip adres (in de range van Cambrium)! Van daaruit wordt verbinding gelegd met de SIP server van Tweak. Is dit niet wat verkwistend omspringen met IP adressen? In feite krijgt iedere Tweak abonnee dus TWEE ip adressen :o.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
Heeft iemand enig idee wat er met "Programma Gemist"is gebeurd. Je kunt alleen maar zoeken op A-Z en trefwoord. Heb wat letters uitgeprobeerd, maar geen enkele geeft resultaat?

Ondanks dat ik zoals Eymey, ook via het internet bel, moet ik wel zeggen dat ik dergelijke klachten als die van Goldvinger ook ondervind dat de lijn soms voor 2~3 seconden soms wegvalt. Zelfs soms dat de verbinding verbroken wordt terwijl we gewoon aan het praten zijn. Helemaal zuiver is het nog niet helemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hier geen probleem met "Programma gemist". Ik kan gewoon nog op dag, omroep en zender kijken of bij A-Z een beginletter kiezen, of zoeken. Alles geeft gewoon resultaat :). Alleen lijken wel alle commercielen er uit gevallen te zijn. Maar goed, ik zelf ben dat gewend... aangezien KPN pas recent bezig is de commercielen ook op "programma gemist" te zetten (en dat lukt zo te zien nog niet best).

Qua telefonie: Heb je het nu over je VraagAlex verbinding of je Tweak verbinding? Bij die VraagAlex is het iig heel moeilijk om de oorzaak te vinden, want die kan overal liggen.

Overigens net nog even VLAN 7 (telefonie) op een poort van m'n SLM2008 gezet en met een Ubuntu netbookje een PPPoE verbinding opgezet met kpn@voip. Ik krijg dus idd gewoon een IP en kan bij het 'hele internet'. Wel lijkt de verbinding ernstig ge-capped te zijn op ong. 512kbit/512kbit. Hoewel dit me wel aan de geringe kant lijkt als je er meerdere VOIP accounts op na wil houden moet dat op zich genoeg zijn :). Zeker als (naar ik hoop) er goede QoS op deze tunnel zit (en het in de EB ook voorrang krijgt op de IPTV en internet vlan's)

[Voor 5% gewijzigd door eymey op 07-05-2010 23:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom bieden jullie geen goedkoop internet-only-abonnement aan? 20/20Mbit voor 25 euro bijvoorbeeld? :) TV wil ik niet, want tv is toch alleen maar crap. En bellen doe ik wel (zo goed als) gratis via voipbuster of met m'n mobiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
woekele schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:31:
Waarom bieden jullie geen goedkoop internet-only-abonnement aan? 20/20Mbit voor 25 euro bijvoorbeeld? :) TV wil ik niet, want tv is toch alleen maar crap. En bellen doe ik wel (zo goed als) gratis via voipbuster of met m'n mobiel.
Dat had ik ook tijdens mijn aanvraag aan de helpdesk medewerker gevraagd: Gaat (voorlopig) nog niet gebeuren :N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:08:
Hier geen probleem met "Programma gemist". Ik kan gewoon nog op dag, omroep en zender kijken of bij A-Z een beginletter kiezen, of zoeken. Alles geeft gewoon resultaat :).
Kan ik iets doen waardoor dat die wel weer goed doet bij mij?

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Chocka: Je beste kans is het ding een cold reboot geven. Dus schakelaar op de achterkant uit, minuutje wachten en weer aan :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killerbert
eymey, mooi dat je hebt geprobeerd om een PPPoE verbinding te maken via vlan7 :)
wel raar dat kpn/tweak dit op deze manier regelt.. op zo'n manier is er nog eerder een tekort aan ipv4 adressen...

Acties:
  • 0Henk 'm!
Inderdaad. Aan de andere kant komt het me ook wel weer goed uit....

Als ik m'n Fritz!box instel om de VOIP verbinding via een andere PPPoE tunnel te maken, dan geldt dat namelijk meteen voor alle voip accounts die ik ingesteld heb :s. Dus niet voor bv. alleen dat van Tweak. Maar doordat het een publiek IP betreft en internet-routeerbaar, kan ik dus ook nog verbinding krijgen met m'n andere providers :D

Maar het blijft wel apart dat hier niet een apart subnet voor is geregeld, met alleen de SIP gateway en proxy's in een DMZ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
Dwazer schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 00:20:
[...]

Dat had ik ook tijdens mijn aanvraag aan de helpdesk medewerker gevraagd: Gaat (voorlopig) nog niet gebeuren :N
Als je de wholesale documentatie van KPN ziet dan zie je dat deze optie (nu) niet aangeboden wordt (wholesale), en dus kan tweak dit ook niet, feitelijk kun je op basis van het wholesale aanbod (en prijzen) bijna stellen dat alleen 30, 50 en 100 Mb symmetrisch interessant zijn om aan te bieden.
Maar wie weet, KPN zal het kopernetwerk op een gegeven moment wel af gaan bouwen in Almere en we zullen wel zien wat er dan op de markt komt, bedenk hierbij wel dat waar een koperlijn iets van 8 euro per maand kost een glasvezel 16/17 euro kost los van het feit dat de kosten daarna nog steeds hoger zijn omdat het netwerk fijnmaziger is (de bedragen kloppen niet helemaal, ik ben even kwijt wat ze precies zijn).
eymey schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 23:08:
...

Overigens net nog even VLAN 7 (telefonie) op een poort van m'n SLM2008 gezet en met een Ubuntu netbookje een PPPoE verbinding opgezet met kpn@voip. Ik krijg dus idd gewoon een IP en kan bij het 'hele internet'. Wel lijkt de verbinding ernstig ge-capped te zijn op ong. 512kbit/512kbit. Hoewel dit me wel aan de geringe kant lijkt als je er meerdere VOIP accounts op na wil houden moet dat op zich genoeg zijn :). Zeker als (naar ik hoop) er goede QoS op deze tunnel zit (en het in de EB ook voorrang krijgt op de IPTV en internet vlan's)
Als je met een beetje overhead rekent heb je ~ 100kbit per spraakkanaal nodig, dit zijn dus 5 "lijnen". Meer dan genoeg lijkt me. De reden waarom ze dit gedaan hebben is denk ik dat dit vlan een hogere prioriteit heeft, ook al kun je er mee "internetten" het kan nog steeds zo zijn dat dit er voor zorgt dat een zware download niet je telefoon weg kan drukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 358591

Vraag voor het Web Care Team. Op 26 maart heb ik mijn glasvezel opgezegd bij KPN en mijn contract laten ontbinden vanwege het niet ondersteunen van de nieuwsgroepen met volledige snelheid wat mij wel was toegezegd voor ik mij had aangemeld. Op 30 april waren de diensten van KPN gestopt en zaten wij dus zonder internet, telefonie en TV. Op 3 mei zou Tweak mij weer aansluiten dus dat was wel te overbruggen. Op 29 april belde Tweak mij met de mededeling dat ik op 3 mei niet aangesloten kon worden omdat KPN de lijn bezet hield. Hierop meteen de KPN gebeld en die garandeerde mij per email dat de lijn vrij is voor andere providers. Op 3 mei stond er toch een monteur van KPN op de stoep om een nieuwe router te plaatsen. Helaas was er geen verbinding en als ik internet opstartte kwam ik op de vangpagina van KPN. Volgens de monteur moest Tweak de lijn nog activeren. Hierop Tweak gebeld en die vertelden dat dit nog niet mogelijk was !! Als ik nu internet opstart krijg ik een melding dat ik wel ben aangesloten bij Tweak maar zij mij nog niet als klant kent en dat ik de servicedesk moet bellen. Na herhaaldelijk bellen nog steeds geen antwoord wanneer het gaat werken. Ondertussen wel €75 borg en een factuur van Mei en Juni betaald ca. €100,- maar geen diensten. Nu kreeg ik eergisteren te horen van de helpdesk dat het nog wel 4 a 5 weken kan duren voordat de lijn actief is en dat dit had te maken met de procedures. Het kan toch niet zo zijn dat dit zo lang duurt en ik al die tijd zonder diensten zit. Ik moet nu mobiel bellen wat erg kostbaar is en wij kunnen niet thuis werken omdat we niet kunnen inloggen op de zaak wat ook weer onnodige kosten met zich meebrengt. En TV kijken gaat dus ook niet !! Ik hoop dat jullie als web care team mij hier een duidelijk antwoord op kunnen geven want dit is erg frustrerend zeker omdat ik nu bij vrienden steeds moet vragen of ik een uurtje achter hun PC mag zitten om in ieder geval mijn mail te beantwoorden. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
Anoniem: 358591 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:10:
[...] Als ik nu internet opstart krijg ik een melding dat ik wel ben aangesloten bij Tweak maar zij mij nog niet als klant kent en dat ik de servicedesk moet bellen
[...]
Als die pagina er komt (Soort van blanco support pagina van Cambrium) dan zit je op het Tweak netwerk aangesloten met de Glasvezel.

In de meeste gevallen hier vandaan bekend, is het nu een kwestie van tijd voordat je het internet op kunt.

Advies van de Tweak Helpdesk bij het verkrijgen van deze pagina was:"U dient de EB meerdere malen te resetten met tussentijden van een uur. Uiteindelijk zult u verbinding met het internet moeten krijgen."

Beetje een huis-tuin-en-keuken-oplossing, maar wellicht dat het helpt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sleezball
Het kan toch niet zo zijn dat dit zo lang duurt en ik al die tijd zonder diensten zit.
Jawel hoor, en dat doen ze zonder enige scrupules. Een excuus voor het 'ongemak' kan er wel af zoals is gebleken maar op de vraag wanneer je probleem helemaal opgelost zal zijn heeft daar niemand een antwoord.

Op 8 april zou ik van glasvezel voorzien worden maar de lijn was niet 'actief'. Nu een maand later nog steeds niets, wel teevee (telefoon weet ik niet) maar geen internet. KPN en Tweak spelen elkaar de zwarte piet toe, de fout ligt altijd ergens waar ze er niet snel wat aan kunnen doen. Maar excuses voor het 'ongemak'.

Fraai is ook nog dat het TweakDSL ADSL abbo doorliep naast de nieuw aan te leggen glasverbinding, maar een medewerker bij Tweak een foutje heeft gemaakt door de ADSL eruit te trekken terwijl het glas nog geen data doorgeeft. Ik zit nu inmiddels, door fout op fout te stapelen, al twee weken zonder internet verbinding.

Het einde is nog lang niet in zicht, voor zover ik er al zicht over had. Gisteren wel teruggebeld door de helpdesk zoals afgesproken (dat was dan weer wel netjes, waarvoor mijn dank) maar met de al verwachtte mededeling dat er (misschien) na het weekend meer bekend zou worden over het probleem.

Wachten, wachten, geduld, en nog meer wachten. Het is dat het Tweak is waar ik al zoveel jaar naar volle tevredenheid klant ben en ze daarom nog wat credit genieten, maar elk ander had inmiddels eruit gelegen. Op dit moment twijfel ik wat ik moet doen...

Pagina: 1 2 3 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee