Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.582 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
eymey schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:27:
[...]
Overigens, zoals Chocka ook al beetje zegt: Qeleq wordt wel steeds duurder. Maar heb je eenmaal een abbo, dan blijf je altijd, ook bij verlengingen, de jaarprijs betalen die gold toen je het nam :)
Ik heb mijn verhaal nog eens aandachtig doorgelezen, maar kan nergens uit op maken dat:"Qeleq wordt wel steeds duurder" ergens hebt genoemd of gezegd?! Want vooralsnog gaat de prijs alleen maar omlaag. Per 01 juni zijn ze begonnen met 60 euro per jaar en dat is intussen 47 euro per jaar geworden.

[ Voor 39% gewijzigd door chocka op 23-08-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok... maar ze zeggen zelf dat het steeds duurder wordt ;) (kan natuurlijk ook een marketing truc zijn).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
stifler70 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:30:
Heb net even Tweak vergeleken met KPN en nu blijkt dat ik bij KPN goedkoper uit ben.

enige voordeel van Tweak is dat Tweaknews is inbegrepen maar voor dat tientje verschil kan ik een provider nemen met een hogere retentie.
Heb je ook gekeken wat voor qua tv en radiozenders kunt kijken via Tweak R+ (Glashart Media) of via KPN?
Ik vind zelf het aanbod van Glashart Media velen malen beter qua tv/radio zenders (met name 13th Street,SyFy en meer. Engelse radio zenders, Duitse commerciele zenders en een uitgebreid basis tv zender pakket). En wat te denken van DVB-C voor andere tv's in huis bij Glashart abo.

Glashart en Caiway zijn naar mijn idee het meest actief bezig met zenders aanbod te verbreden. Waar veel andere aanbieders weinig nieuwe zenders toevoegen. Soms (UPC,Ziggo) zelf zenders verwijderen en andere ervoor in de plaats doen.

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 23-08-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja... kijk eens in het topic over glasvezel van XMSnet en je leest daar juist weer hele scheld verhalen over het "slechte tv aanbod" en "slechte kwaliteit" van glashart Media :). Het is maar net waar je op let, wat je belangrijk vindt en waar je vandaan komt.

Ik zelf wil dolgraag naar Glashart Media toe vanwege de OPENHEID, net als bij Caiway.

Maar ja, laatste berichten van Lijbrandt zijn dat ze in oktober beginnen met aansluiten in Almere Haven ( Gurupat in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere" ) en, ondanks dat je zou beredeneren dat "als Lijbrandt dit kan, Tweak ook R+ abbo's in KPN gebieden moet kunnen aanbieden" zegt Tweak alleen maar "Dat ze er wel mee bezig zijn, maar dat KPN/Glashart erg moeilijk doet".

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stifler70
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:49
funrider schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:38:
[...]

Heb je ook gekeken wat voor qua tv en radiozenders kunt kijken via Tweak R+ (Glashart Media) of via KPN?
Ik vind zelf het aanbod van Glashart Media velen malen beter qua tv/radio zenders (met name 13th Street,SyFy en meer. Engelse radio zenders, Duitse commerciele zenders en een uitgebreid basis tv zender pakket). En wat te denken van DVB-C voor andere tv's in huis bij Glashart abo.

Glashart en Caiway zijn naar mijn idee het meest actief bezig met zenders aanbod te verbreden. Waar veel andere aanbieders weinig nieuwe zenders toevoegen. Soms (UPC,Ziggo) zelf zenders verwijderen en andere ervoor in de plaats doen.
Het R+ pakket kan ik hier nog niet krijgen en bij Tweak konden ze ook niet zeggen wanneer dit eventueel zou gaan gebeuren. Moet trouwens even een aanpassing aanbrengen. Ik heb nog even gebeld met KPN om te vragen of het inderdaad mogelijk was om de 2 harddiskrecorders om te wisselen tegen 4 gewone ontvangers. Medewerker zij dat het rekensommetje wel klopte maar wist niet of dit volgens hun beleid mocht. Hij ging het voor me navragen en belde me 5 minuten later terug met de mededeling dat dit toch niet was toegestaan. Door het glasvezelinfocenter werd mij verteld dat dit wel kon.Ik moet er dus toch 2 extra bij nemen en dat komt dan neer op 8 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:58:
Ik zelf wil dolgraag naar Glashart Media toe vanwege de OPENHEID, net als bij Caiway.
Inderdaad, die OPENHEID doet het hem :) Lekker een HTPC inrichten met IPTV en direct DVB-C ontvangen op je TV zonder allerlei klote kaartjes of codering. Gewoon op dezelfde manier TV kijken als analoog. En als er problemen zijn met het beeld/geluid kun je als consument ook sneller kijken of dat het aan jou ligt of aan het DVB-C of IPTV signaal (alles is controleerbaar omdat het OPEN is!). De 1:1 signaal aanvoer bij de Nederlandse zenders, dus zonder kwaliteitsverlies, weegt ook zwaar voor mij! Ik voorspel dat monopolisten als KPN en UPC langzaam zullen afsterven als Glashart Media deze koers blijft varen en het in steeds meer plaatsen beschikbaar komt.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmaniac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-08 15:47
Zal dan ook eens even een reply maken...
Tot voorkort een zeer tevreden klant van het tweakadsl netwerk, sinds de beschikbaarheid van glasvezel in mijn wijk (Almere, eilandenbuurt) en de mogelijkheid tot overstappen binnen tweak de overstap gemaakt.
Heb sinds een week het KPN 50 abbo.
Na aanvankelijk maar 30Mbit te hebben is dat nu opgelost, IPTV werkte vanaf het begin al prima.
Staat nu nog een ticket open voor het NIET werken van telefonie (brand zelfs geen lampje op de EB), maar zal vast goed komen.
Na alles hier gelezen te hebben (en zelf achter een paar dingen te zijn gekomen) valt mij het volgende op:

1) Waarom levert Tweak nog steeds de EB mee? Inmiddels stapelen de telefonie problemen zich op, heb je niet de vrijheid waarmee tweak adverteert (in de EB kanje weinig, tot niets instellen, USB poorten staan uit, etc...) Lijkt mij dat als ze zouden willen, er een andere oplossing moet zijn (voor zover ik kan vinden is de EB een aangepast Thomson modem/router met specifieke KPN firmware, waarom dan geen box met Tweak firmware...??)

2) Jammer dat voor de STB hetzelfde geldt (USB poorten uit) en geen mogelijkheid tot koop van een STB (kon blijkbaar bij KPN zelf wel tot voor kort, weet niet of een 2e hands box oook gaat werken i.v.m. MAC adressen welke mogelijk geblockt zijn)

Afgezien van Telefonie werkt de rest, maar met mijn ADSL lijn en bijbehorend ZyXel modem kon ik tenminste nog het e.e.a. zelf instellen.
Ik snap dat tweak (enigzins) afhankelijk is van KPN, maar daar moet toch snel zijn uit te komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweak is wel bezig met een vervangende router, maar dat zeggen ze al een hele tijd. Met de EB kunnen ze iig niets... ze zijn afhankelijk van KPN en als ze het leveren van de router aan KPN outsourcen zijn ze ook verplicht om het met de KPN firmware te doen (helaas).

Voor de IPTV box geldt eigenlijk hetzelfde: Het is gewoon een Motorola box die helemaal door KPN is gemodificeerd. KPN geeft nu vziw ook inderdaad geen STB's meer te koop. Ik heb er hier nog wel eentje liggen uit m'n ADSL ITV tijdperk, uit een tijd dat de box nog wel je eigendom werd. Ik heb 'm eigenlijk nog niet op glasvezel geprobeerd. Maar 'm hacken lijkt me out of the question.

In ieder geval: Tot Tweak met de Zyxel routers komt zal je zelf een oplossing moeten zoeken om de EB te vervangen (is inmiddels al genoeg over gediscussieerd en gedocumenteerd hier ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bassmaniac schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:57:

2) Jammer dat voor de STB hetzelfde geldt (USB poorten uit) en geen mogelijkheid tot koop van een STB (kon blijkbaar bij KPN zelf wel tot voor kort, weet niet of een 2e hands box oook gaat werken i.v.m. MAC adressen welke mogelijk geblockt zijn)
Het kopen van de Motorola1960 was alleen maar mogelijk bij koper. Als je een andere Motorola 1960 aansluit die al in gebruik is bij een ander glasvezel klant dan werkt het niet (is al gekoppeld aan een ander abonnement) Maar bij een oude Motorola 1960 van koper werkt het wel ook als deze nog in het systeem van KPN staat. Normaal verwijderd KPN bij het stoppen van een klant het MAC adres uit hun systemen. Sluit je nu deze oude Motorola weer aan bij glas zal hij gaan vragen naar je itv nummer zodat de Motorola aan jouw abonnement wordt gekoppeld. Tenzij er de laatste 4 maand iets veranderd is zou het nog steeds moeten werken.

Of dit in de toekomst blijft werken is maar afwachten want je komt aan de melkkoe van KPN. Eind vorig jaar koste een Motorola met harddisk nog maar 4 euro per maand !!!!
Het verhuren van een Motorola is natuurlijk wel 1 van de redenen dat KPN gestopt is met analoge tv. Want als klanten DVB-C kunnen ontvangen via coax gaan mensen niet voor een Motorola betalen voor bijv de slaapkamers. Een Motorola heb je dan alleen nodig voor HD, voetbal of een pluspakket.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste is zo true, denk ik :).

Vandaar dat me er alles aan gelegen is om, zodra het kan, over te stappen naar een provider die werkt met Glashart Media. Die snappen (net als Caiway) ong. als enige wat belangrijk is voor een consument en vooralsnog doen zij gelukkig niet mee aan die 'digitale melkkoe'. Dit kon ze in Almere nog wel eens erg veel extra klanten gaan opleveren.

Allemaal klanten die nu bij KPN weg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
eymey schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:58:
Maar ja, laatste berichten van Lijbrandt zijn dat ze in oktober beginnen met aansluiten in Almere Haven ( Gurupat in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere" ) en, ondanks dat je zou beredeneren dat "als Lijbrandt dit kan, Tweak ook R+ abbo's in KPN gebieden moet kunnen aanbieden" zegt Tweak alleen maar "Dat ze er wel mee bezig zijn, maar dat KPN/Glashart erg moeilijk doet".
Ik zou bijna gaan denken dat Tweak hier op het moment ook niet op zit te wachten, door de wat moeilijke opstartfase zullen ze waarschijnlijk niet op weer allerlei nieuwe verhuisperikelen zitten te wachten.
Dat staat natuurlijk los van het feit dat ik niet kan wachten en meteen overstap naar R+ zosnel het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zelf toch steeds meer van plan en gewoon maar eens het avontuur aan te gaan om naar Lijbrandt over te stappen. Kost me wel snel een tientje per maand meer en met het risico op geklooi.

Aan de andere kant word ik er nooit dommer van (een ervaring rijker) en als het goed gaat heb ik het zoals ik wil. Neemt niet weg dat ik het zonde zou vinden om bij Tweak weg te gaan, zeker omdat ik er van overtuigd ben dat ze hun uiterste best doen om iedereen tot dienst te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:48
Het valt me op dat de downloadsnelheid van de Tweaknieuws groepen erg varieeëren. De ene dag rond de 3 mb/s en volgende 200 KB/s... Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Pak altijd de maximale snelheid via tweak news servers. in mijn geval de max 5 mb/s :P

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
korenpc schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:04:
Het valt me op dat de downloadsnelheid van de Tweaknieuws groepen erg varieeëren. De ene dag rond de 3 mb/s en volgende 200 KB/s... Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb er slechts last van indien de posts ouder zijn dan +/- 350 dagen, anders altijd de maximale snelheid.

[ Voor 23% gewijzigd door Hans_18T op 24-08-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Tot nu toe ook altijd maximale snelheid ~3100kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:48
Hans_18T schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:29:
[...]

Ik heb er slechts last van indien de posts ouder zijn dan +/- 350 dagen, anders altijd de maximale snelheid.
dit zal het zijn.... Thnxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:53
Hoe lang duurt als de glasvezel in de woning is aangesloten maar de postcodecheck nog aangeeft dat er geen fiber mogelijkheden zijn voordat je de bestelling kan doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
6killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:22:
Hoe lang duurt als de glasvezel in de woning is aangesloten maar de postcodecheck nog aangeeft dat er geen fiber mogelijkheden zijn voordat je de bestelling kan doorgeven?
Misschien wel een jaar.... pas na een jaar kwam na kpn de andere providers beschikbaar bij mij (plinq/ tweak/ lijbrandt (pas in oktober)) ---> ook in deze volgorde
Misschien heb je dus alleen eerst kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdelijk geen verdere uitrol van de update (itv KPN forum)

.........

Op het moment staat de verdere uitrol nog "on hold". Bij de 1e uitrol zijn bij enkele klanten problemen geconstateerd waardoor de installatie van de nieuwe software niet afgerond kon worden.

De tuners van deze klanten zijn omgewisseld en deze worden samen met de leverancier onderzocht.

Gezien de aard van de problemen met deze klanten (het niet kunnen installeren van de software waardoor uiteindelijk dus ook geen tv gekeken kan worden) is er voor gekozen eerst duidelijk te krijgen waarom deze klanten problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een bericht over Eredivisie Live HD (itv KPN forum)

.......................

Voorlopig komt Eredivisie Live HD nog niet bij KPN. HD voor de eredivisie staat wel op de planning maar komt dus voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfffff... kan een update ooit eens wél goed gaan bij KPN?

Nóg langer met een bagger reagerende TV settopbox.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
6killer schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:22:
Bij mij was het kastje op 26-05 geïnstalleerd in mijn woning. Vanaf toen gecontroleerd via de postcode check bij Tweak e.a. of ik al kon bestellen. Niet dus.
Na weken kon het bij KPN, Lijbrandt etc.. behalve bij Tweak. Deze laatste is afhankelijk van wat Glashart aan hun doorgeeft, werd mij verteld.

Contact met Tweak leverde niks op..Contact met Glashart, eerste keer leverde niks op twee week geleden.
Vandaag wederom gebeld met Glashart, kastje bleek nog niet doorgemeten, wat volgens hen nog moest gebeuren. Dit waren ze bij installeren van het kastje vergeten. 30 minuten later kastje doorgemeten bij mij thuis door Glashart en kan eindelijk eind van de week glasvezel bij Tweak bestellen.

Bij Tweak wordt de lijst ( wat mij is verteld ) 2 x per week voor de postcodecheck geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Ok, dan hoop ik dat de laatste gelijk heeft ;) Het is wel zo dat er hier al volop glasvezelaansluitingen zijn, ik weet alleen niet of Tweak er ook onder valt, daar heb ik geen reclame van ontvangen maar ik wacht gewoon deze week af. Kastje is doorgemeten dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmaniac
eymey schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:42:
Tweak is wel bezig met een vervangende router, maar dat zeggen ze al een hele tijd. Met de EB kunnen ze iig niets... ze zijn afhankelijk van KPN en als ze het leveren van de router aan KPN outsourcen zijn ze ook verplicht om het met de KPN firmware te doen (helaas).

Voor de IPTV box geldt eigenlijk hetzelfde: Het is gewoon een Motorola box die helemaal door KPN is gemodificeerd. KPN geeft nu vziw ook inderdaad geen STB's meer te koop. Ik heb er hier nog wel eentje liggen uit m'n ADSL ITV tijdperk, uit een tijd dat de box nog wel je eigendom werd. Ik heb 'm eigenlijk nog niet op glasvezel geprobeerd. Maar 'm hacken lijkt me out of the question.

In ieder geval: Tot Tweak met de Zyxel routers komt zal je zelf een oplossing moeten zoeken om de EB te vervangen (is inmiddels al genoeg over gediscussieerd en gedocumenteerd hier ;) ).
Reactie op het eerste gedeelte:
Prima als ze dat outsourcen, maar als er vervolgens problemen zijn of dingen niet goed werken dien je die wel op te lossen, in dit geval wellicht met zyxel modems, maar lijkt mij dat je zoeits z.s.m. aanpakt om verhalen te voorkomen...
Vandaar dat ik aangaf dat tweak ook een eigen EB zou kunnen leveren met tweak firmware i.p.v. de kpn firmware. Dat ding moet genoeg kunnen......

Op het laatste gedeelte:
Het moet toch niet zo zijn dat ik zelf voor bepaalde apparatuur moet zorgen om alle diensten die tweak zegt te leveren werkend te krijgen??? (VoIP bijv.)
Ze (tweak) bieden een alles-in-één pakket aan (compleet met modem en de rest van de zut) als er dan dingen niet (goed) werken dien je die op te lossen, daarvoor behoor ik niet zelf dingen aan te schaffen. Tweak adverteert zelf met het feit de meest relaxte provider te zijn die je vrij laat, maar vervolgens kan je die vrijheid niet (helemaal) gebruiken omdat de apparatuur niet mee werkt... 8)7

't is geen bashen, begrijp me niet verkeerd, ben tevreden over tweak ook over de service, maar begrijp niet alles even goed... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Thomson dingen KUNNEN ook wel genoeg... maar of het nou Thomson is of ZyXel: Als Tweak die dingen 'en masse' bij klanten wil uitrollen, dan gaat er veel tijd in zitten om de settings te customizen, configuratie scripts te maken, in hun administratieve proces op te nemen, etc. etc. "Technische theorie" versus realiteit.

Hence, doen ze alles nu nog via de provisioning diensten van KPN. En je weet net als ik denk ik wel hoe KPN werkt... zeker als het om Experia hokken gaat.

Laat idd niet onverlet dat Tweak zeker snel met een oplossing zal moeten komen. Want wij gebruikers die technisch weten hoe het zit hebben wel een beetje geduld, maar je opmerking voor wat betreft het feit dat Tweak gewoon zal moeten zorgen dat VOIP en IPTV out of the box werken voor klanten die dit niet zelf willen opzetten is zeer terecht.

Overigens wel jammer.... heb vlak voor het weekend contact gehad met Floor-is en Tweak webcare via de DM en ze hadden beloofd hier wat vaker in het topic te gluren om deze vragen m.b.t. status van dingen te beantwoorden, maar schijnbaar lukt het niet....

Mij is iig wel verteld dat ze nog steeds hard bezig zijn: Zowel m.b.t. de Zyxels als ook de telefonie problemen. Maar waarom dat dan niet gewoon ff open op de site wordt gecommuniceerd of hier.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
ach ja...
wij verwachten dat communicatie 2 kanten op gaat :)
tweak heeft een eigen 'begrip' / 'methode' van communicatie :z

[ Voor 24% gewijzigd door Killerbert op 24-08-2010 23:57 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• chocka
Sinds 10~15 minuten, krijg ik sterk het vermoeden dat de lijn aan het hikken is. Zit lekker online te spelen en die valt steeds weg in een fractie van een seconden???

Na onderzoek bleek het aan de drukte op de server te liggen. [opgelost]

[ Voor 18% gewijzigd door chocka op 27-08-2010 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Hollie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:45:

Wil ook graag van die Experia Box af. Wat een drama. Echt alles zit dicht. Heb nu een Dell Powerconnect 2816 aangeschaft met Vlan ondersteuning. Eens kijken of ik Tv / Internet en telefonie aan de praat kan krijgen :-) zonder de EB.

Ik lees in het forum wat reacties van mensen die dat ook hebben gedaan. Nog handige tips of opmerkingen hierover?
Ik heb de Powerconnect inmiddels aangesloten. Werkt prima. Vlan 4 (tv) geïsoleerd en doorgezet naar mijn beide tv's. Ook Vlan6 (internet) doorgezet. Gebruik nog wel de EB voor de PPPOE/wireless verbinding. Dat gaat in de toekomst wel veranderen. Dan komt er wat anders. Tot nu toe heel tevreden en werkt prima.
Alleen telefonie nog niet getest. Gebruik ik waarschijnlijk ook niet heel binnenkort.

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

We zijn momenteel de laatste voorbereidingen aan het treffen om de een eerste batch ZyXEL's uit te gaan leveren aan glasvezelklanten die problemen (telefonie?) ondervinden met de Thomson/Experiabox routers. De eerste batch zullen we gecontroleerd verwisselen. We zoeken nog enkele kandidaten voor deze swop.

Ben jij glasvezelklant van Tweak, heb je een Thomson/Experiabox als router en ondervind je problemen met bijv. telefonie of televisie, laat het dan even weten via een DM. We zetten je op de lijst en binnenkort ontvang je dan een ZyXEL2812.

De ZyXEL's zullen grotendeels zijn voorgeconfigureerd. Enkel het telefoniedeel moet nog handmatig worden geconfigureerd. Alle benodigde gegevens hiervoor geven we je aan. Tevens vragen we je of we na de installatie van de ZyXEL contact met je mogen opnemen om de werking te verifiëren.

Zodra de pilot met de eerste batch succesvol is afgerond, zullen we de ZyXEL's z.s.m. beschikbaar maken voor de rest van onze klanten die problemen hebben met de Thomson/Experiabox.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kandidaten zijn snel gevonden volgens mij, maar ik zou willen dat KPN ook op zo'n manier problemen ging oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmaniac
Heb zojuist een Dm naar Tweak gestuurd.... 8)
Ben benieuwd :+

[ Voor 8% gewijzigd door Bassmaniac op 27-08-2010 15:52 . Reden: typo's.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Tjee, is dat nu vervelend. Die Seiksel zou er na twee maanden al komen, maar helaas. Dus heb ik nu een config obv de SLM2008 en die EB er al tussenuit liggen. En wat ziet mijn oog. Komt daar opeens eens een Tweak medewerker na ruim twee maanden onder de graszoden vandaan, om te melden dat ze eindelijk die Seiksel mogelijk op de rit hebben. Ja, ik ben niet negatief, maar wegens het in gebreke blijven van enig fatsoenlijke reactie de afgelopen twee maanden, kan ik hier niet direct enthousiast van worden. Als je mijn EB wil omruilen, laat het dan ff weten want die ligt hier nu weg te stoffen in de doos!!!

En voordat er iemand reageert, wij hebben ruim twee maanden totaal niets gehoord en/of vernomen.

Was een kleine moeite geweest, al was wekelijks iets te melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment hebben wij in ons appartementencomplex (37 woon eenheden) een aanbod van Glashart om "gratis en vrijblijvend " glasvezel aan te laten sluiten. Op het moment dat er gebruik van wordt gemaakt worden kosten in rekening gebracht. Nu ben ik zeer huiverig voor iets wat gratis is. Er wordt geen enkele info verstrekt over wat er gebeurt na aansluiting. Diverse telefoontjes met mijn vragen werden beantwoord met de mededeling dat ik terug gebeld zou worden. Dat is dus (nog) niet gebeurt. Ik wordt alleen maar huiveriger.
Graag zou ik gebruik maken van de kennis degenen die ervaringen met dit fenomeen hebben. De voordelen etc. van glasvezel zijn me bekend. Het gaat me alleen om de info inzake Glashart en wat als e.e.a is aangesloten.

Groeten Wiel Brand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Een goed begin is het halve werk: Waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:36:
Op dit moment hebben wij in ons appartementencomplex (37 woon eenheden) een aanbod van Glashart om "gratis en vrijblijvend " glasvezel aan te laten sluiten. Op het moment dat er gebruik van wordt gemaakt worden kosten in rekening gebracht. Nu ben ik zeer huiverig voor iets wat gratis is. Er wordt geen enkele info verstrekt over wat er gebeurt na aansluiting. Diverse telefoontjes met mijn vragen werden beantwoord met de mededeling dat ik terug gebeld zou worden. Dat is dus (nog) niet gebeurt. Ik wordt alleen maar huiveriger.
Graag zou ik gebruik maken van de kennis degenen die ervaringen met dit fenomeen hebben. De voordelen etc. van glasvezel zijn me bekend. Het gaat me alleen om de info inzake Glashart en wat als e.e.a is aangesloten.

Groeten Wiel Brand
In onze gemeente hebben ook alle huizen een gratis aansluiting kunnen krijgen. Als je hiervoor aanmeldt dan wordt er een module voor het modem (20x6 cm) in de meterkast geplaatst vanuit deze module loopt er een dunne oranje leiding naar buiten. Het installatiebedrijf wat glashart inhuurt voor de aanleg sluit alles aan in de meterkast en daarna wordt de glasvezel nog doorgemeten (1-2 uur in totaal). Daarna is alles gereed. Alleen als een bewoner glasvezel wil gaan gebruiken komt er later nog een monteur van de provider langs welke het modem plaatst in de module.

Als dit appartementencomplex meerdere woonlagen heeft. Zitten meestal de meterkasten boven elkaar.
Elk appartement (meterkast) krijgt een dunne leiding vanaf het punt waar de glasvezel binnenkomt bijv de kelder. Bij een nieuw appartementencomplex is dit vaak eenvoudige dan bij een oud appartementencomplex.

Wat wel vaak nodig is als de meterkast boven elkaar liggen dat alle bewoners van deze rij aanwezig moeten zijn om de installatie compleet uit te voeren. Ook neemt hij of zij geen aansluiting dan kan het nog nodig zijn dat de monteur kort in de meterkast moet zijn van dit appartement.

Allen ter plaatse kan bekeken worden hoe de installatie moet worden uitgevoerd. Voor de aanleg komt er altijd iemand de situatie nog bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Willemjanbrand: Als het net zo is als in Almere en de meeste andere steden waar glasvezel wordt aangelegd, dan hoef je je echt GEEN zorgen te maken.

De investering is helemaal voor Reggefiber/KPN. Het is voor hen goedkoper om, wanneer de glasvezel door de straat is gelegd, een hele flat of zelfs hele straat tegelijk aan te sluiten (ook de mensen die er niet direct iets mee willen doen) dan dat later op individuele basis nog eens te moeten doen.

Het enige wat je hoeft te doen is toestemming geven en ze zullen je op een gegeven moment vragen een ochtendje thuis te zijn zodat ze het je meterkast in kunnen brengen. In het geval van een flat hebben ze ook vaak jouw meterkast nodig om de kabel voor de verdiepingen boven je te kunnen bedienen (afhankelijk van de architectuur van de flat). Door mee te werken help je dus ook mensen boven je die evt. wel glasvezel willen hebben.

Oftewel: Je kan er gewoon gerust aan mee doen en je woning is aangesloten op een netwerk waar jij (of volgende bewoners) later altijd nog wat op kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:02:
Tjee, is dat nu vervelend. Die Seiksel zou er na twee maanden al komen, maar helaas. Dus heb ik nu een config obv de SLM2008 en die EB er al tussenuit liggen. En wat ziet mijn oog. Komt daar opeens eens een Tweak medewerker na ruim twee maanden onder de graszoden vandaan, om te melden dat ze eindelijk die Seiksel mogelijk op de rit hebben. Ja, ik ben niet negatief, maar wegens het in gebreke blijven van enig fatsoenlijke reactie de afgelopen twee maanden, kan ik hier niet direct enthousiast van worden. Als je mijn EB wil omruilen, laat het dan ff weten want die ligt hier nu weg te stoffen in de doos!!!

En voordat er iemand reageert, wij hebben ruim twee maanden totaal niets gehoord en/of vernomen.

Was een kleine moeite geweest, al was wekelijks iets te melden!
Wel mooi om te horen dat je zo tevreden bent met je nieuwe constructie :+

Iig... ik ga wel mee doen. Vind het wel interessant en ik gooi voor Tweak graag m'n infra ff een beetje om, om ze te helpen :).

Netwerk-hobby'en FTW 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@ tweak,
leuk om weer eens wat te horen. hebben jullie al een idee hoeveel zyxel routers er worden uitgegeven in de 1e batch?

ik ben eigenlijk redelijk tevreden met m'n L2 switch en dlink router. (buiten dat die l2 switch een herrie maakt)

is er al een update van kpn tv m.b.t. de motorola 1960 software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het Interactieve TV topic (waar spaceone en giant2000 ook zitten, en die hebben weer linkjes met de KPN ITV fora) is nog niets bekend.

Laatste status is voor zo ver ik weet dat enkele STB's van klanten waar de update fout ging naar de leverancier zijn gegaan voor debugging. Het proces bij KPN kennende zou het me niet verbazen als het nog weken, zo niet maanden, duurt voor er weer een nieuwe update gepland wordt.

Overigens, mijn Motorola 1960 maakt de laatste maand erg veel herrie. Als ie 's ochtends opgestart is, is ie nog redelijk stil (hoewel je 'm altijd hoort). Maar 's avonds, zodra hij op standby is en in slaap-modus is gegaan na het TV kijken, gaat het fannetje heel gehorig ratelen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:54:
In het Interactieve TV topic (waar spaceone en giant2000 ook zitten, en die hebben weer linkjes met de KPN ITV fora) is nog niets bekend.

Laatste status is voor zo ver ik weet dat enkele STB's van klanten waar de update fout ging naar de leverancier zijn gegaan voor debugging. Het proces bij KPN kennende zou het me niet verbazen als het nog weken, zo niet maanden, duurt voor er weer een nieuwe update gepland wordt.
Dat denk ik ook, afhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek. Komen er aanpassingen van de software, update gaat eerst weer naar de testgroep en daarna bij geen problemen de pas andere klanten. En op dat moment brengt KPN meestal pas weer informatie naar buiten je enkele keer iets eerder via het itv forum van KPN. Gaat allemaal nog wel even duren volgens mij.
.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:07
Tweak schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:58:
We zijn momenteel de laatste voorbereidingen aan het treffen om de een eerste batch ZyXEL's uit te gaan leveren aan glasvezelklanten die problemen (telefonie?) ondervinden met de Thomson/Experiabox routers. De eerste batch zullen we gecontroleerd verwisselen. We zoeken nog enkele kandidaten voor deze swop.

Ben jij glasvezelklant van Tweak, heb je een Thomson/Experiabox als router en ondervind je problemen met bijv. telefonie of televisie, laat het dan even weten via een DM. We zetten je op de lijst en binnenkort ontvang je dan een ZyXEL2812.

De ZyXEL's zullen grotendeels zijn voorgeconfigureerd. Enkel het telefoniedeel moet nog handmatig worden geconfigureerd. Alle benodigde gegevens hiervoor geven we je aan. Tevens vragen we je of we na de installatie van de ZyXEL contact met je mogen opnemen om de werking te verifiëren.

Zodra de pilot met de eerste batch succesvol is afgerond, zullen we de ZyXEL's z.s.m. beschikbaar maken voor de rest van onze klanten die problemen hebben met de Thomson/Experiabox.
Goed om te zien dat er eindelijk een alternatief voor die Experiabox is, dat apparaat past echt niet bij een provider die haar klanten zo veel mogelijk vrijheid wil bieden.

Ik heb zelf geen noemenswaardige problemen met telefonie door het Thomson TG789vn modem, en TV van Tweak (KPN) gebruik ik helemaal niet meer, maar er zijn nog meer dan genoeg redenen om dat KPN apparaat om te willen ruilen voor een Zyxel modem.

Wat zijn nou de exacte criteria om in aanmerking te komen voor een omruil?
Als het alleen gaat om problemen met telefonie en/of TV zou dat erg jammer zijn, en in dat geval zou ik ook snel klaar zijn met Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
idioot dat het weer zo lang moet duren voor die software update...
eymey schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:54:
.....
Overigens, mijn Motorola 1960 maakt de laatste maand erg veel herrie. Als ie 's ochtends opgestart is, is ie nog redelijk stil (hoewel je 'm altijd hoort). Maar 's avonds, zodra hij op standby is en in slaap-modus is gegaan na het TV kijken, gaat het fannetje heel gehorig ratelen :S.
ik heb sinds een paar maanden de fan stekker losgetrokken, werkt perfect 8)
ik hoor alleen die hdd nog. de voeding wordt wel aardig warm, maar als er echt componenten gaan doorbranden dan zal ik die vervangen en een koel methode bedenken :X
ding staat op m'n slaapkamer en ik ben niet van plan om niet te kunnen slapen door dat onding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, fan stekker los trekken vind ik dus geen optie :). Bovendien, het moet relatief stil kunnen (want m'n vorige box van KPN zelf, die ik overigens nog heb ratelde nooit). En ik houd niet zo van componenten die heet worden terwijl er gewoon een koelmechanisme voor bedacht is ;)

Magoed, hier staat de ontvanger gewoon in de huiskamer en wordt ie met een schakelklok tussen 01:00 en 07:30 uitgeschakeld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
tja, dat is ook een oplossing

zou je eens die oude box terug kunnen zetten?
het lijkt mij niet dat een nieuwere versie meer geluid maakt..
heb je misschien de fan vol zitten met stof? Een keer open draaien en stofvrij maken kan ook geen kwaad

ik moet zeggen dat mijn oplossing ook niet de mooiste is, maar het werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neu, vol met stof kan ie niet zitten. Want ik heb deze box van Tweak pas sinds april, terwijl ik die KPN box een jaar heb gehad.

Als ik de komende dagen een keer zin heb ga ik die KPN box idd wel eens aansluiten. Was ik toch al van plan een keer te doen :D

Edit:
Hmmm... toch maar ff uit de kast getrokken, die oude 1960 :D. Via s-video aan de analoge tv kaart in m'n PC gehangen en ff de netwerkkabel van de printer misbruikt. Toch wel handig, zo'n SLM2008 als huiskamerswitch die zowel IPTV als LAN trunked binnen krijgt. Dan kan je mooi dynamisch het IPTV lan uitbreiden over willekeurige andere poorten :D.

In ieder geval: De oude 1960 uit m'n KPN ADSL tijdperk doet het nog steeds :o :o :o. Hij lijkt het dus zelfs nog te doen op m'n oude KPN ITV abonneenummer want ik heb niets hoeven invoeren (en ik heb ook het HD pakket er nu niet op zitten, wat ik bij Tweak wel heb).

Nu is dus alleen de vraag: Hoe forceer ik dat hij opnieuw om m'n abonneenummer vraagt? "Software verwijderen" of "Terug naar fabrieksinstellingen" helpt niet :S

[ Voor 62% gewijzigd door eymey op 28-08-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:28:

In ieder geval: De oude 1960 uit m'n KPN ADSL tijdperk doet het nog steeds :o :o :o. Hij lijkt het dus zelfs nog te doen op m'n oude KPN ITV abonneenummer want ik heb niets hoeven invoeren (en ik heb ook het HD pakket er nu niet op zitten, wat ik bij Tweak wel heb).
Komt me bekend voor, maar dan is de ontvanger niet door KPN losgekoppeld. Als het goed is heb jij nu op deze ontvanger het pakket van koper. Bijv het pluspakket (niet door vertellen)

Kun je verder niks aan doen alleen wachten tot KPN jouw oude account verwijderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm nee helaas, geen pluspakket (niet qua zenders en ook niet qua programma gemist). Wel suf zeg, dat er nergens een optie is om je abonneenummer te resetten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders :)

Van de good old @home/ziggo ga ik naar tweakfiber 50+ yeeh.
Nu mag ik for "free" een NL domain naam registreren.

Hoe zit het met het beheer hiervan?
Zit er hosting bij met mysql, php, dns beheer e.d of errrr gaat dit rechtstreeks naar net nieuwe huis IP en succes ermee?

Ik kan hier weinig over terugvinden, zou natuurlijk Tweak kunnen bellen, maar doe hier eerst eens een poging, er zijn vast mensen die deze verbinding al hebben, hoop ik, toch, wellicht? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmaniac
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:27:
Even iets anders :)

Van de good old @home/ziggo ga ik naar tweakfiber 50+ yeeh.
Nu mag ik for "free" een NL domain naam registreren.

Hoe zit het met het beheer hiervan?
Zit er hosting bij met mysql, php, dns beheer e.d of errrr gaat dit rechtstreeks naar net nieuwe huis IP en succes ermee?

Ik kan hier weinig over terugvinden, zou natuurlijk Tweak kunnen bellen, maar doe hier eerst eens een poging, er zijn vast mensen die deze verbinding al hebben, hoop ik, toch, wellicht? 8)7
Voor wat betreft je eigen domein:
Er zit hosting bij met DNS beheer, webhosting (html) en mail.
Uitgebreidere hosting pakketten kan je los aanvragen. zie het als de meer 'standaard" service (eigen website met eigen domein en eigen e-mail adressen, laatsgenoemde zijn er 500 en evenveel aliassen)

Ander puntje aangaande IPTV, heb een tijdje terug (week of 2) denk ik de update op m'n motorola 1960 gekregen (kon "ineens" instellen of ik 720p, 1080i of sd als resolutie wilde en bladeren + menu's gingen vrij vlot), maar ben nu dus weer terug op de oude settings.....
erg jammer had nergens last van (ding liep niet vast, werkte juist soepel!!), nog weer even geduld hebben dus... (KPN kennende zal het wel even duren... :'( )
Wellicht dat ze in de nieuwe update gelijk de USB poort inschakelen!! _/-\o_ O-) scheelt mij weer een HTPC neerzetten!

Laatste punt:
Wat ik (nog) niet begrijp is het feit dat tweak nog steeds die EB boxen uitlevert....
Mag toch verwachten dat ze die dingen testen met hun eigen instellingen alvorens ze aan klanten te leveren, lijkt me dat alle problemen die er nu zijn, dan ook aan het licht waren gekomen.
Snap best dat je als provider z.s.m. wil meeliften op het glasvezel podium, maar nu sla je de plank een beetje mis qua service...
In mijn ogen zijn JUIST de mensen die als eerst instappen het belangrijkst, mon-op-mond reclame en ervaringen worden door de "early adopters" vaak snel verspreid op het net.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghaaa gracias,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over die USB poort: Zou er niet te hard op rekenen :). KPN heeft er geen enkel, maar dan ook echt geen enkel, belang bij hier iets mee te doen. Iig niet tot andere, meer nijpende, zaken zijn opgelost.

En vwb die Experiabox: Voor de zoveelste keer: Ze waren verplicht dat ding uit te leveren met KPN firmware en KPN was ook de enige die instellingen op dat ding kon provisionen. Enter: De Zyxel. En die komt er binnenkort dus ook gewoon aan.

Nu even iets heel anders:
http://www.glasvezel.nu/n...oduceert-pvr-en-netschijf

Er komt eindelijk (!!!) een Set top box met harddisk voor klanten van XMS !!!!! Nu vraag ik me alleen af (aangezien XMS ook gewoon maar het signaal van Glashart Media levert): Komt dit ook beschikbaar op de R+ abbo's van Tweak en de abbo's van Lijbrandt??? :)

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 28-08-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassmaniac
eymey schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:28:
.......

En vwb die Experiabox: Voor de zoveelste keer: Ze waren verplicht dat ding uit te leveren met KPN firmware en KPN was ook de enige die instellingen op dat ding kon provisionen. Enter: De Zyxel. En die komt er binnenkort dus ook gewoon aan.....
Sorry, heb dat gedeelte even gemist... O-) Was onder de indruk dat ze vrij waren in het te gebruiken type modem. Dacht dat ze vanwege beschikbaarheid/makkelijkheid voor het standaard KPN modem hadden gekozen...

Enne, gok ook niet op activering van die USB poort, hoop er wel op 8) en anders op firmware van een provider die het wel ondersteunt!! :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kunnen jullie mij het verschil uitleggen tussen Glas 100 en Glas 100 R+?

Ook zou ik graag willen weten of de aansluiting van modem in de meterkast naar settopbox bij de TV via een ethernetkabel gaat?

De oudewetse coax kabel voor TV is niet meer nodig neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SanderAlterNET: Het verschil tussen 100 en 100 R+ staat ontzettend goed uitgelegd op de Tweak site!!!!! En over het aansluiten is ook al zo veel gezegd hier. Heb je het topic al een beetje gelezen?

Kort gezegd:
* Tweak R+ is glasvezel via Reggefiber: Analoog signaal (in sommige gebieden ook dvb-c), COAX dus. Gecombineerd MET IPTV, wat via UTP werkt. Ethernetkabel van module in de meterkast naar je TV. Andere ethernetkabel naar een zelf uit te zoeken router.

* Tweak zonder R+ = glasvezel via KPN. GEEN coax signaal meer beschikbaar, alleen IPTV. 1 utp kabel van module in de meterkast naar een Experiabox van KPN (en binnenkort ook een router van tweak zelf). Vanaf daar kabesl naar je computer, telefoon en IPTV settopbox.

@bassmaniac: Het klopt op zich wel dat Tweak de Experiabox van KPN levert ivm. gemak/beschikbaarheid. Maar daarmee waren ze dus niet in staat (noch bood KPN de service) om hier andere firmware in te krijgen dan die van KPN. Daarom komen ze nu dus ook met de Zyxel oplossing. Het is verder natuurlijk altijd achteraf praten. Mocht Tweak van te voren vermoed hebben dat er met de Experiabox zo veel problemen geweest zouden zijn, waren ze dan later begonnen met instappen in het glasvezel avontuur? Denk het niet. Maar jammer is het wel van de slechte start. Aan de andere kant: Ik kan me ook voorstellen dat de meerderheid van de gebruikers verder gewoon dik tevreden is.

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 29-08-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:28:
Mocht Tweak van te voren vermoed hebben dat er met de Experiabox zo veel problemen geweest zouden zijn, waren ze dan later begonnen met instappen in het glasvezel avontuur? Denk het niet. Maar jammer is het wel van de slechte start. Aan de andere kant: Ik kan me ook voorstellen dat de meerderheid van de gebruikers verder gewoon dik tevreden is.
Vergeet niet dat wij Tweakers de grootste "zeurkousen" binnen het klantenbestand van glasvezelaanbieders ongeveer (intussen) 10~15% zijn. Door onze technische knowhow, vaak de vinger op de zere plek weten te leggen. En daarbij vaak erg gefrustreerd kunnen reageren waarom het allemaal zolang moet duren. Dus idd het overgrote deel van hun klanten gewoon hun producten kunnen afnemen zonder problemen, waarbij mogelijk hooguit 10% daarvan eens een probleem tegenkomt. Zodoende vinden wij het ook zeer prettig dat die ISP's er voor gekozen hebben (informeel) hier enigszins "actief" te communiceren.

Iedere ISP weet gewoon dat die op problemen gaat stuiten zodra die een nieuw avontuur gaat beginnen, zo ook Tweak. Maar problemen zijn er om opgelost te worden en dat zal nimmer een reden zijn om het avontuur niet aan te gaan.

En wees eens eerlijk, even afhankelijk van het testen van die Zyxel, heeft Tweak het vooralsnog wel voor elkaar gekregen om binnen 6 maanden na de start van glasvezel de mogelijke vervanger van de EB te kunnen gaan leveren. En Tweak vooralsnog wel de enige is die pioneert op het KPN glasvezelnetwerk, terwijl alle overige aanbieders (los van KPN zelf) allemaal op het Reggfiber kanaal zitten of alleen het Reggfiber product aanbieden.

Dus hoe stellig wij soms kunnen reageren, denk ik dat wij er ook bij stil mogen staan hoe goed/geweldig Tweak het eigenlijk allemaal wel niet doet. O-) 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
Ik heb het opgegeven met Tweak, door hun toedoen, ben ik al sinds 19-augustus niet bereikbaar op mijn vaste lijn. Op deze dag zou mijn telefonie geporteerd worden naar Tweak. Op 19-augustus is mijn nummer inderdaad afgesloten van mijn vaste KPN lijn, maar nooit opgekomen bij Tweak.
Ik heb ongeveer elke dag gebeld, maar ik wordt totaal niet serieus genomen.
Nadat ik vandaag voor het laatst geprobeerd heb (mijn vorige contact was op donderdag 26 aug) en gevraagd heb naar de status, kreeg ik doodleuk te horen "nee, ik kan geen status-update vinden in het systeem, de laatste is van maandag 23 augustus" en daarmee was het gesprek klaar (hoe bedoel je passieve instelling |:( ).
Ik heb gevraagd naar het management maar die was niet bereid mij te woord te staan (wat een lef).
Tja, dan houdt alles op he.
Mijn opzegging en in gebreke stelling is onderweg, en mijn klacht gaat ook per brief naar de OPTA, nummerportatie is namelijk aan regels verbonden, en die worden hier niet nageleefd.

Bah, wat had ik een ander resultaat verwacht van Tweak
;w

[ Voor 6% gewijzigd door TSS_Droopy op 30-08-2010 10:34 ]

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

En dát is nou zo jammer hè aan dit soort bedrijven. Dat er totaal geen persoon met genoeg kennis/bevoegdheden in direct contact kan treden met klanten/technici etc. om dit soort duidelijke blunders op tijd in de kiem te smoren. Alles wordt afgeketst via een helpdesk die niet bevoegd is en niet genoeg inzicht krijgt. En vervolgens zijn ze een klant armer. Ik snap het niet. Blijkbaar kan het gewoon niet uit om ook maar één klachten-manager daar rond te hebben lopen die de meest duidelijke/spoedeisende/terechte klachten even oppikt (bereikbaar via een ticket van de helpdesk oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. Leuk dat er (vnml commerciele) mensen ook nog een beetje webcare zitten te spelen en af en toe in het topic loeren. En dat ze via DM redelijk goed reageren.

Maar blijkbaar zien ze de grote organisatorische problemen rond portering e.d. niet. Ja leuk dat er een nieuw telefonie platform aan komt en andere modems, maar dat lost de DIRECTE problemen van klanten zoals TSS_Droopy niet op!

Zeker als de servicedesk zich vervolgens zo onverschillig en ongeinteresseerd opstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Tja, het is toch goed om te horen dat mensen het hier met mij eens zijn.
Tweak leek me de beste initieel de beste keus voor een serieuze provider, toch jammer dat ze bewezen hebben niet capabel te zijn om problemen aan te pakken.

Nu moet ik dus druk op zoek naar een andere provider (dat zal dan wel lijbrandt worden) en mijn nummer weer daarnaartoe laten porteren. Ik zal nog wel een aantal weken zonder telefonie zitten, wat echt enorm vervelend is, aangezien wij veel gebeld worden op ons vaste nummer. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, qa Lijbrandt houd ik ook m'n hart vast, hoor. Achter hun info-adres lijkt niemand te zitten. Zelfs niet nu ik bijna klant van ze word....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
eymey schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:00:
Ach, qa Lijbrandt houd ik ook m'n hart vast, hoor. Achter hun info-adres lijkt niemand te zitten. Zelfs niet nu ik bijna klant van ze word....
Zucht, is er dan niemand die mijn geld wil, en mij er ook nog een goede dienst voor wil leveren.

[ Voor 7% gewijzigd door TSS_Droopy op 30-08-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Je had zeker het Webteam ook al een DM gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
chocka schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:32:
Je had zeker het Webteam ook al een DM gestuurd?
Nee, is dat meer waard dan, dan de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
je kan het altijd proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
TSS_Droopy schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:43:
Nee, is dat meer waard dan, dan de helpdesk?
Schijnbaar wel, die luitjes zitten intern een niveautje of wat hoger dan de SD en zijn er zeker aan gelegen dat problemen goed worden opgelost. Dus kan nog de moeite zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
chocka schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:54:
[...]

Schijnbaar wel, die luitjes zitten intern een niveautje of wat hoger dan de SD en zijn er zeker aan gelegen dat problemen goed worden opgelost. Dus kan nog de moeite zijn.
Nou mail verstuurd, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mail verstuurd? Ik neem aan dat je bedoeld te zeggen dat je een DM aan ze verstuurd hebt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:56
@SanderAlterNET: Het verschil tussen 100 en 100 R+ staat ontzettend goed uitgelegd op de Tweak site!!!!! En over het aansluiten is ook al zo veel gezegd hier. Heb je het topic al een beetje gelezen?
Heb je een link voor me waar dat uitgelegd staat? Ik kan alleen het verschil in TV-zenders vinden.
Zo'n rare vraag van SanderAlterNET vind ik het niet. Alles wat ik op tweak.nl kan vinden is dat de ExperiaBox het "glasvezel modem" is ;) .

GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

eymey schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:28:
Er komt eindelijk (!!!) een Set top box met harddisk voor klanten van XMS !!!!! Nu vraag ik me alleen af (aangezien XMS ook gewoon maar het signaal van Glashart Media levert): Komt dit ook beschikbaar op de R+ abbo's van Tweak en de abbo's van Lijbrandt??? :)
Ja, XMS had dat eigenlijk nog niet wereldkundig mogen maken, maar die STB zit gewoon in het Wholesale pakket en is daarom ook voor ons beschikbaar :).
@bassmaniac: Het klopt op zich wel dat Tweak de Experiabox van KPN levert ivm. gemak/beschikbaarheid. Maar daarmee waren ze dus niet in staat (noch bood KPN de service) om hier andere firmware in te krijgen dan die van KPN. Daarom komen ze nu dus ook met de Zyxel oplossing. Het is verder natuurlijk altijd achteraf praten. Mocht Tweak van te voren vermoed hebben dat er met de Experiabox zo veel problemen geweest zouden zijn, waren ze dan later begonnen met instappen in het glasvezel avontuur? Denk het niet. Maar jammer is het wel van de slechte start. Aan de andere kant: Ik kan me ook voorstellen dat de meerderheid van de gebruikers verder gewoon dik tevreden is.
Voor het grootste deel sla je de spijker op zijn kop. Natuurlijk wisten we dat er enkele beperkingen waren en dat we zo snel mogelijk een keuze in modems moesten creëren, we staan immers nog steeds vierkant achter het idee van 'Ultimate Freedom'. We hebben echter onderschat hoeveel problemen het Experia modem zou gaan opleveren, vooral op het gebied van telefonie. Daarnaast kwamen we er al snel achter dat de beoogde nieuwe Zyxel 2812 erg slecht leverbaar zou zijn, een soort dubbele tegenvaller dus. Zouden we het nu anders hebben gedaan? Vast wel, maar we hopen dat we daar met een paar maanden allemaal niet meer zo druk mee hoeven te zijn ;).
TSS_Droopy schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:17:
[...]

Nou mail verstuurd, ik ben benieuwd.
Mail gezien, bedankt daarvoor.... Je mag vanmiddag nog een antwoord verwachten!

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
chocka schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:37:
Mail verstuurd? Ik neem aan dat je bedoeld te zeggen dat je een DM aan ze verstuurd hebt!?
Ja, dat bedoel ik, sorry had wellicht duidelijker kunnen zijn
Tweak schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:55:
Mail gezien, bedankt daarvoor.... Je mag vanmiddag nog een antwoord verwachten!
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ok duidelijk, reggefiber en KPN, en welke wil ik hebben? Wat is beter? Verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
SanderAlterNET schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:54:
Ok duidelijk, reggefiber en KPN, en welke wil ik hebben? Wat is beter? Verschillen?
Officieel volgens mij KPN en Glashart Media (vwb TV)...

Persoonlijk zou ik R+ willen hebben voor o.a.
  • analoog signaal
  • DVB-C
  • ongecodeerde IPTV
Neem vooral ook ff http://www.tweak.nl/consument/fiber/kosten.html en http://www.tweak.nl/consument/fiber/abonnementen.html door.

Edit:
Volgens mij zitten de verschillen dus vooral in TV en kosten.
Daarnaast weet ik niet waar je woont maar in veel regio's is nu nog maar het een of het ander beschikbaar.
Ik heb het webcare team nog een DM gestuurd met de vraag of er nog plannen zijn om R+ in andere niet-R+ regio's te gaan leveren, zoals in mijn regio (5401)

[ Voor 24% gewijzigd door db I Delirium op 31-08-2010 17:23 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

db I Delirium schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:16:
[...]

Officieel volgens mij KPN en Glashart Media (vwb TV)...

Persoonlijk zou ik R+ willen hebben voor o.a.
  • analoog signaal
  • DVB-C
  • ongecodeerde IPTV
Neem vooral ook ff http://www.tweak.nl/consument/fiber/kosten.html en http://www.tweak.nl/consument/fiber/abonnementen.html door.

Edit:
Volgens mij zitten de verschillen dus vooral in TV en kosten.
Daarnaast weet ik niet waar je woont maar in veel regio's is nu nog maar het een of het ander beschikbaar.
Ik heb het webcare team nog een DM gestuurd met de vraag of er nog plannen zijn om R+ in andere niet-R+ regio's te gaan leveren, zoals in mijn regio (5401)
En vergeet niet dat die Amino boxen superieur zijn aan de trage Motorola rommel van KPN. En je hebt bij Glashart Media / R+ inderdaad de mogelijkheid om IPTV op je HTPC te kijken of DVB-C te kijken via een TV met ingebouwde DVB-C decoder. Tel daarbij op dat Reggefiber/Glashart Media over het algemeen betere mensen dan KPN in dienst heeft. Het is van het begin af aan al duidelijk dat er bij Glashart Media meer knowhow zit: Minder opstartproblemen, een betere basis, en problemen worden over het algemeen veel sneller opgelost dan bij KPN. Daarnaast luistert Glashart Media een stuk beter naar de wensen van de klant. Men heeft bij het opzetten van IPTV en DVB-C al meteen de juiste keuzes gemaakt om dit onversleuteld door te geven zodat consumenten ook andere apparatuur kunnen gebruiken. Ook de Amino boxen zijn een goede keuze geweest. Weinig stroomverbruik, signaal wordt 1:1 doorgestuurd aan de TV, zaptijd is zeer acceptabel, Menu en EPG info is goed, uitzendinggemist is compleet en werkt goed, afstandsbediening is te koppelen aan de TV, en er zit geen ventilator in.

Kortom: In een partij als Glashart Media heb ik veel meer vertrouwen dan in monopolist en beunhaas KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een verschil tussen het Reggefiber netwerk en het KPN netwerk (dat zijn de officiele namen), naast het verschil qua TV aanbod:

Bij Reggefiber-providers kan (moet) je je eigen router aansluiten, middels DHCP. Deze kan je direct in de Genexis pluggen. Dus geen gedoe met VLAN's, PPPoE tunnels en andere technieken waar je op KPN netwerken aan moet denken als je de Experiabox van KPN wil omzeilen.

Overigens, ter relativering: Het TV product van KPN is op zich helemaal niet zó slecht! Het beeld vind ik behoorlijk strak, zeker gezien de bandbreedte waar ze het in proppen. En KPN biedt dan wel weer sinds jaar en dag een PVR aan (waar de regge-providers en Lijbrandt maar net aan beginnen te ruiken). De box is alleen inderdaad stroom vretend en lawaaierig en traag. Overigens hoor je bv. in het XMS topic ook ontzettend veel mensen klagen over traagheid bij de Amino en het niet werken van diensten, bv. de EPG. Ook Glashart Media is dus absoluut niet heilig.

Alles heeft dus z'n voor- en nadelen. Maar vanwege de openheid stap ik idd over naar Lijbrandt. Ik ga niet meer wachten tot Tweak komt met uitsluitsel m.b.t. het al dan niet aanbieden van Glashart Media aanbod in KPN-gebieden. Stel dat dat bv. nog een jaar zou duren, dan zit ik voor niets zo lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
En zeker niet te vergeten dat Glashart Media mede voorkomt uit Reggfiber, wat al zeker ruim tien jaar geleden is begonnen met glasvezel in OnsBrabantNet aan te bieden, dus daarvan kan je verwachten dat er intussen wel iets aan knowhow is opgebouwd. En dat heeft KPN niet natuurlijk.
Wij ook, want het is intussen na de klok van 1/2 7 en wat is het geworden?

[ Voor 27% gewijzigd door chocka op 31-08-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
chocka schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:35:
De persoon van het webcare team heeft mij gebeld, en heeft mijn verhaal aangehoord (waarvoor respect, want ik zal vast niet al te coulant zijn overgekomen :P ).

Hij gaf aan dat hij de gang van zaken onacceptabel vondt en dat hij zich kon inleven in mijn standpunt (simpele woorden, die toch een groot verschil maken tijdens zo'n issue).
Hoewel hij aangaf dat hij geen technisch persoon was, gaf hij aan de oplossing te hebben voor mijn telefonieprobleem.

Er is een Zyxel router naar mij onderweg (heb ik dan een primeur?) welke wel direct zou moeten werken na het inprikken. Blijkbaar is er een issue met het sturen van mijn nieuwe (geporteerde) nummergegevens naar de KPN (die dan weer de EB programeert), de aanvraag wordt steeds door KPN geweigerd, en de aanmelding blijft daar hangen.
Via de Zyxel heeft Tweak KPN er blijkbaar tussenuit gesneden op dat gebied, en zou het moeten werken.
Als het goed is moet ik de box morgen ontvangen, ik ben benieuwd.
In ieder geval had ik bij deze man dus wel het idee, dat hij meedacht, wat ik van de helpdesk helaas niet kon zeggen.
Chocka, jij in ieder geval bedankt voor de tip betreffende de DM _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws, @TSS_Droopy! Volgens mij ga je hier wel een aardige primeur aan beleven ja :D.

Tweak zal idd die Zyxel dingen gewoon direct zelf kunnen configureren (misschien zelfs wel remote). Terwijl ze voor iedere config change in de Experiabox bij KPN langs moeten.

Toch wel hulde voor ze, voor deze snelle actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:35:
En zeker niet te vergeten dat Glashart Media mede voorkomt uit Reggfiber, wat al zeker ruim tien jaar geleden is begonnen met glasvezel in OnsBrabantNet aan te bieden, dus daarvan kan je verwachten dat er intussen wel iets aan knowhow is opgebouwd. En dat heeft KPN niet natuurlijk.

[...]

Mwaaaa... 10 jaar is wel een beetje overdreven vind je niet ;). Glashart Media komt trouwens voort uit Lijbrandt Telecom en uit Hertzinger. En KPN levert toch ook al sinds het begin van ADSL (en ver daarvoor) netwerkdiensten. Ook Mine, de voorganger van het huidige Interactieve TV (waar de glasvezel TV dienst op gebaseerd is) bestaat alweer sinds ergens 2004.

Ik denk dat je dus gerust kan zeggen dat beiden genoeg ervaring en knowhow hebben. Kpn is echt niet zomaar een beunhaasje ofzo.

Helaas zijn ze wel veeeeel te groot geworden en hebben ze tegenwoordig naar mijn idee een veel te complex samenraapsel aan netwerkjes en technieken die via die netwerkjes lopen. Het is gewoon jammer dat ze het zich blijkbaar kunnen veroorloven om service richting particulieren (bv. met ze mee denken over de Experiabox wensen) en wholesale partijen zo bagger te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

@TSS_Droopy:
Ik ben heel blij voor je dat ze contact met je hebben opgenomen om de problemen asap te verhelpen.

Helaas moet ik nog op reactie wachten. Ik loop al maanden met het on-net bel probleem. Dit is tot op heden nog niet opgelost maar nu moest ik vandaag lezen dat Tweak op 27 augustus in dit forum heeft gemeld dat de probleem gevallen een ZyXEL modem zullen krijgen en dat ze nog op zoek zijn naar kandidaten voor de swop.

HALLO... Hier ben ik!

Mijn ouders en ik zijn al twee maanden mobiel aan het bellen omdat we beide Glas 30 hebben en dus elkaar niet kunnen bellen. Ik ben zelfs door de technici van Tweak gevraagd om enkele debug calls te maken om met de logs de bugs te kunnen tracen. Maar dan moet ik dit via het forum vernemen?! Dat vindt ik toch wel een beetje jammer.

Ik hoop van harte dat er actie wordt ondernomen want waar ik normaal een deel van m'n mobiele belbundel overhoudt ga ik daar de afgelopen twee maanden overheen terwijl ik via Tweak gratis had kunnen bellen!

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mss toch maar weer eens DM sturen, mogelijk gaat het je dan sneller lukken.
eymey schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:52:
Mwaaaa... 10 jaar is wel een beetje overdreven vind je niet ;). Glashart Media komt trouwens voort uit Lijbrandt Telecom en uit Hertzinger.
Ik denk dat ik er niet ver naast zit met die 10 jaar. Ik ben in 2000 benaderd door Portaal ism Reggfiber (GNEM) of ik interesse had in een glasaansluiting, welke uiteindelijk in februari 2003 gerealiseerd is. Toen waren er al aansluitingen gerealiseerd in Brabant. OK dan zal intussen 8~9 jaar zijn, maar dan nog.

Mss toch leuk om eens organigram te maken, want Hertzinger is van Reggfiber. Maar dan wel met terugwerkende kracht vanaf medio 2000/2001

[ Voor 61% gewijzigd door chocka op 01-09-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Snel Tweak DM'en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:52:
Helaas moet ik nog op reactie wachten.
Zoals ik al hierboven inderdaad al zei, ik moet nog op reactie wachten want ik heb Tweak inderdaad al een DM gestuurd. Maar waar ze in het begin nog binnen aan halve dag reageerde heb ik op m'n laatste drie DM's (waarvan de oudste van 21 juli en de meest recente gisterenmiddag) nog helemaal geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar een dm gestuurd ,net een nieuwe klant bij tweak ,en nu al probs met modem helaas :(
maar hopelijk komt dat wel goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Inmiddels heb ik een nette reactie gehad via DM van Tweak. Nu hoop ik dat alles op korte termijn goed komt. Dan kan ik direct upgraden naar Glas 50 want daar zit ik al die tijd tegen aan te hikken. Wil graag Glas 50 maar dan moet m'n telefonieprobleem wel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
dEATHfLOWEr schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:11:
Inmiddels heb ik een nette reactie gehad via DM van Tweak. Nu hoop ik dat alles op korte termijn goed komt. Dan kan ik direct upgraden naar Glas 50 want daar zit ik al die tijd tegen aan te hikken. Wil graag Glas 50 maar dan moet m'n telefonieprobleem wel opgelost worden.
En wat hebben ze als oplossing aangeboden om jouw probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Laten we pole starten:

Ik denk dat Deathflower een Zyxel2812 krijgt en mss zijn ze nog wel zo aardig om die twee maanden te vergoeden om de eerste twee maanden zijn upgrade kosten van 30 naar 50Mb te vergoeden. Leuke suggestie toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Ja dat zou leuk zijn want tot nu zijn ze op geen enkel verzoek tot een financiele tegemoetkoming in gegaan. Ben 1x afgewimpeld met de mededeling dat telefonie onderdeel is van een alles omvattend pakket en dat daarom telefonie als zodanig niet apart kan worden vergoed. Maar twee maanden Glas 50 voor de prijs van Glas 30 zou ik heel aardig van Tweak vinden ;)
Al ben ik al heel blij is ik weer gewoon m'n ouders zou kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Ik lees dat de Zyxel wordt geleverd.
Is dit aan te raden boven de Genexis modem die ik ga krijgen i.c.m. met R+ abonnement?
(ik ga de wifi functionaliteit van de Zyxel niet gebruiken)

[ Voor 46% gewijzigd door Mooody op 01-09-2010 20:12 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het modem staat volgens mij los van de router die ingezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mooooody schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:58:
Is dit aan te raden boven de Genexis modem die ik ga krijgen i.c.m. met R+ abonnement?
De zyxel is ipv de experiabox [kpn] en die heb je niet nodig bij een R+ [glashart] abo. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Hoe zit dat nou precies als je glasvezelverbinding is opgeleverd, je wel via KPN een abonnement kan afsluiten maar nog niet via Tweak (ook Lijbrandt niet). Bij de postcodecheck van Tweak staat er dat er nog geen aansluiting is maar bij KPN dus wel. Zijn dit dan verschillende databases waar men checkt, anagezien het is aangelegd door Glashart. Voor de duidelijkheid, ik wil Tweak 50 en geen KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooooody schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:58:
Er worden hier te veel dingen door elkaar gehaald ;)

De Genexis is het glasvezel 'modem' (eigenlijk niet de goede term maar OK).

De Zyxel is de router die Tweak nu gaat leveren bij de "powered by KPN" abbo's, ipv. de Experiabox van datzelfde KPN.

Bij de R+ abbo's krijg je standaard geen router, omdat je gewoon zelf iedere router direct aan de Genexis kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Helaas nog geen Zyxel vandaag...
Morgen weer een dag zonder telefonie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
6killer schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:01:
Voor de duidelijkheid, ik wil Tweak 50 en geen KPN.
dit is voor mij niet duidelijk...
je kan
- tweak R+ 50
- tweak 50 (= met EB / KPN)

ik ga er van uit dat je de 1e wilt hebben. in dit topic staat al meerdere malen dat je het beste kan bellen met de helpdesk. je kan natuurlijk ook een DM sturen. (wat ik zou doen)

volgens mij is het nog steeds een beetje een chaos bij de postcode check.

verder is het ook wel handig je PC te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Ik heb Tweak 100/100 ik woon in Enschede nu is er ook R+ 100/100 verkrijgbaar.
Ik zit te denken misschien is het een idee om mijn verbinding om te laten zetten naar R+ 100/100

Nu zit ik met de volgende vraag, ik begrijp dat je je eigen router nu gelijk aan de genexis kan hangen.
Wordt mijn Internet nu dan ook sneller doordat de PPPoe tunnel niet meer van toepassing is?
Dus dan wel 100Mbit ipv 85Mbit wat ik nu krijg (omdat de rest voor IPTV is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@kmichael
die kans is wel groot als je gewoon een goede router gebruikt.
verder moet de genexis vervangen worden.
als je dan een STB gebruikt, en als de R+ genexis ook maar 100Mbit poorten heeft.. dan schiet je er weinig mee op. het enigste voordeel is dat de EB weg is, en je geen PPPoE tunnels hebt.
en telefonie zit direct op de genexis

(ik weet dus niet ofdat de genexis R+ Gigabit of 100Mbit poorten heeft...)

[ Voor 9% gewijzigd door Killerbert op 01-09-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6killer schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:01:
Hoe zit dat nou precies als je glasvezelverbinding is opgeleverd, je wel via KPN een abonnement kan afsluiten maar nog niet via Tweak (ook Lijbrandt niet). Bij de postcodecheck van Tweak staat er dat er nog geen aansluiting is maar bij KPN dus wel. Zijn dit dan verschillende databases waar men checkt, anagezien het is aangelegd door Glashart. Voor de duidelijkheid, ik wil Tweak 50 en geen KPN.
Oude truc (ook al meerdere keren besproken maar wil dit nog wel een keer uitleggen):

Bij KPN retourneert de postcodecheck al een positief resultaat, nog VOORDAT ze uberhaupt kunnen leveren. Daar kan gerust een half jaar (op sommige plekken in Almere heeft het zelfs meer dan een jaar geduurd) tussen zitten.

Bij Tweak retourneert een postcodecheck pas positief als de area-pop in werking is en de vezels in je huis succesvol zijn getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
eymey schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:51:
[...]

Oude truc (ook al meerdere keren besproken maar wil dit nog wel een keer uitleggen):

Bij KPN retourneert de postcodecheck al een positief resultaat, nog VOORDAT ze uberhaupt kunnen leveren. Daar kan gerust een half jaar (op sommige plekken in Almere heeft het zelfs meer dan een jaar geduurd) tussen zitten.

Bij Tweak retourneert een postcodecheck pas positief als de area-pop in werking is en de vezels in je huis succesvol zijn getest :)
OK bedankt, ik heb inderdaad het topic niet helemaal doorgelezen. Dat wordt dus gewoon geduld hebben, ik dacht dat de kabel in huis al genoeg was.

• chocka
Killerbert schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:28:
@kmichael
die kans is wel groot als je gewoon een goede router gebruikt.
verder moet de genexis vervangen worden.
als je dan een STB gebruikt, en als de R+ genexis ook maar 100Mbit poorten heeft.. dan schiet je er weinig mee op. het enigste voordeel is dat de EB weg is, en je geen PPPoE tunnels hebt.
en telefonie zit direct op de genexis

(ik weet dus niet ofdat de genexis R+ Gigabit of 100Mbit poorten heeft...)
Als ik mij goed kan herinneren worden er sinds er in Zeewolde 200Mb aansluitingen zijn gerealiseerd, ook daarvoor geschikte Genexis geïnstalleerd, welke geschikt zijn voor toekomstige snelheid aanpassingen. En niet meer het oude type wat beperkt was tot max 100Mb.

En voor zover ik weet wordt IPTV afgenomen binnen je 100Mb abonnement, maar kan zijn dat ze dit intussen hebben aangepast. Mocht het niet zo zijn dan houd rekening dat je 100 -/- 8~10Mb (IPTV) = 90~92Mb internet hebt bij een R+ abonnement.

Wat ik mijzelf wel afvraag is welke router daadwerkelijk geschikt door dergelijke snelheden. Dus ook daadwerkelijk die doorvoersnelheid aankan. Zo had ik eens een Draytek Vigor 2900vn met 100Mb poorten, maar die kwam niet verder dan een werkelijke doorvoersnelheid van circa 40~45Mb. Dus ondanks dat je een router hebt met geschikte poorten, wil nog niet zeggen dat die ook die snelheid volledig aan kan.

Genoeg routers dus http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

[ Voor 3% gewijzigd door chocka op 02-09-2010 09:25 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.