Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 44 Laatste
Acties:
  • 372.585 views

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

kmichael schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:20:
Ik heb Tweak 100/100 ik woon in Enschede nu is er ook R+ 100/100 verkrijgbaar.
Mag ik vragen welke postcode dat is? :)

Tweak geeft nog geen blauw pinnetje in Enschede.

[ Voor 9% gewijzigd door woekele op 02-09-2010 09:51 ]

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Tweak bied ook 200/200 in Enschede aan toch?

[edit]

Niet dus :( is er een verwachting of dat nog gaat komen?

[ Voor 49% gewijzigd door WoBBeL op 02-09-2010 09:59 ]

Volgens mij verwarren sommige mensen de R+ en de 'gewone' abonnementen nog een beetje erg met elkaar....

Bij mijn weten is Enschede ook gewoon KPN gebied, dus kan je GEEN R+ krijgen. 200/200 kan je ALLEEN maar krijgen bij R+. Dus do the math. Of er moeten verschillen bestaan binnen Enschede (net als in Almere).

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 02-09-2010 10:12 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Binnenkort kunnen we ook makkelijker internetten op de WC

Jelcer legt glasvezel via het riool aan

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:11:
Volgens mij verwarren sommige mensen de R+ en de 'gewone' abonnementen nog een beetje erg met elkaar....

Bij mijn weten is Enschede ook gewoon KPN gebied, dus kan je GEEN R+ krijgen. 200/200 kan je ALLEEN maar krijgen bij R+. Dus do the math. Of er moeten verschillen bestaan binnen Enschede (net als in Almere).
Volgens mij is in Enschede het eerste deel van het glasvezel netwerk niet door glashart aangelegd maar door een ander KPN bedrijf. Hier is direct keuze geweest uit KPN, providers (Reggefiber) en een provider uit Hengelo
Later is volgens mij wel het netwerk wel uitgebreid door glashart in deze gebieden was KPN wel alleen actief . Vorige maand is 1 Reggefiber provider gestart in Enschede op het KPN netwerk gelijk aan Almere.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

eymey schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:11:

In grote delen van Enschede kun je R en R+ abonnementen krijgen. Je kan dus kiezen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

chocka schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:22:
[...]

En voor zover ik weet wordt IPTV afgenomen binnen je 100Mb abonnement, maar kan zijn dat ze dit intussen hebben aangepast. Mocht het niet zo zijn dan houd rekening dat je 100 -/- 8~10Mb (IPTV) = 90~92Mb internet hebt bij een R+ abonnement.
Voor iptv via glashart media is 10 Mb wel een beetje weinig. SD kanalen zijn max 8 Mbit en voor HD 13-15 Mb of volgens sommige berichten tot 20 Mb. Alle zenders worden 1 op 1 overgezet. Volgens mij worden er sinds enkele maanden glasvezel modems gebruikt van 1 Gb dan is iptv niet langer van invloed op de download snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 10:54 ]

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 11:52
Heeft er toevallig al iemand een overstap gedaan van een gewoon glas abo naar een R+ abo? Gaat dat gewoon zonder (of met 1 dag) downtime of heb je dan kans dat je een maand zonder internet zit?

...

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

ST10©DE

Dus.............

Even een korte inventarisatie:

Zijn er mensen waarbij de portering van je oude telefoonnummer goed is gegaan?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
IceM schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:19:
Heeft er toevallig al iemand een overstap gedaan van een gewoon glas abo naar een R+ abo? Gaat dat gewoon zonder (of met 1 dag) downtime of heb je dan kans dat je een maand zonder internet zit?
Dat is hier al meer besproken, het mag, als het mogelijk is.
Downtime heb je bijna zeker, de vraag is alleen hoeveel, dat is afhankelijk hoe goed je providers samen kunnen werken.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
woekele schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:50:
[...]

Mag ik vragen welke postcode dat is? :)

Tweak geeft nog geen blauw pinnetje in Enschede.
Ik woon op postcode 7532C* (L of K of P) (vezel ligt nu dik een jaar inde grond)

• IceM
db I Delirium schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:34:
[...]

Downtime heb je bijna zeker, de vraag is alleen hoeveel, dat is afhankelijk hoe goed je providers samen kunnen werken.
Ik bedoel meer van Tweak glas 30 naar R+ 35. Ik blijf dan dus bij dezelfde provider. En dat ik downtime heb begrijp ik. Een aantal dagen is echter wel te overbruggen maar ik zit niet te wachten op een maand zonder internet en TV.

...

Verwijderd

IceM schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:40:
[...]

Ik bedoel meer van Tweak glas 30 naar R+ 35. Ik blijf dan dus bij dezelfde provider. En dat ik downtime heb begrijp ik. Een aantal dagen is echter wel te overbruggen maar ik zit niet te wachten op een maand zonder internet en TV.
Normaal ben je dan nog afhankelijk van KPN wanneer deze de lijn vrij geeft.En zolang dat niet goed geregeld is bij KPN kan dat heel lang duren. Tenzij het mogelijk is dat Reggefiber zonder dat de lijn vrij is deze kan omzetten op haar eigen systeem. Ik heb zo het vermoeden dat dit de komende weken/maanden wel duidelijk wordt op welke manier de overstap geregeld wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 13:14 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik had begrepen dat R+ nog niet mogelijk was in Enschede (ookal zei de postcodecheck van wel) en dat daarom nog geen blauw pinnetje stond bij Enschede op die kaart van Tweak. Vanaf 15 augustus zou het dan wel mogelijk moeten zijn, maar daar heeft Tweak nog niet weer wat over gezegd. En het blauwe pinnetje staat er nog niet :)

Zie Tweak in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:10:
[...]

Normaal ben je dan nog afhankelijk van KPN wanneer deze de lijn vrij geeft.En zolang dat niet goed geregeld is bij KPN kan dat heel lang duren. Tenzij het mogelijk is dat Reggefiber zonder dat de lijn vrij is deze kan omzetten op haar eigen systeem. Ik heb zo het vermoeden dat dit de komende weken/maanden wel duidelijk wordt op welke manier de overstap geregeld wordt.
Wat dat betreft ben ik op dit moment ook een levende testcase ;). Ik maak (zodra Lijbrandt in Almere Stad gaat aansluiten) de overstap naar hun. En ga dus direct ervaren hoe soepel (of niet soepel) de overstap zal verlopen :).

Als het zo ver is zal ik jullie ook hier op de hoogte houden. Ik blijf dit topic toch wel volgen omdat ik Tweak wel een warm hart toe draag.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• db I Delirium
woekele schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:59:
Ik had begrepen dat R+ nog niet mogelijk was in Enschede (ookal zei de postcodecheck van wel) en dat daarom nog geen blauw pinnetje stond bij Enschede op die kaart van Tweak. Vanaf 15 augustus zou het dan wel mogelijk moeten zijn, maar daar heeft Tweak nog niet weer wat over gezegd. En het blauwe pinnetje staat er nog niet :)

Zie Tweak in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"
Het is sowieso erg stil rondom de uitbreiding van R+, in dit topic is de vraag al meerdere malen gesteld, ik heb zelf dinsdag een DM gestuurd met deze vraag en waar ik op eerdere DM's binnen 2 uur reactie had heb ik op deze helaas nog niets vernomen.

Verwijderd

Nou ik heb het in Enschede de R+ aangevraagd en het was te bestellen,
Gisteren belde ik nog met de servicedesk omdat ik twijfels had, maar het was op mijn adres in Enschede echt mogelijk en ik kon mijn huidige internet abbo zo opzeggen.

Nu ben ik niet gek en den jahaaaaaaaaaa, doe ik pas als ik afspraak met monteur heb.

Lees ik vandaag op tweak het volgende:

Dordrecht en Enschede 13 september klaar voor R+

ALMERE, 2 september 2010 - Netwerkoperator Reggefiber heeft aangegeven dat de glasgebieden Dordrecht en Enschede vanaf 13 september klaar zijn voor glasvezelleveringen.

In de steden Dordrecht en Enschede is Reggefiber al een aantal maanden bezig om net netwerk klaar te maken voor glasvezelleveringen. Helaas is de planning een aantal malen verschoven waardoor o.a. Tweak het opleveren van de aanvragen voor deze locaties heeft moeten vertragen. Inmiddels staat de 13'e september als harde datum vast. Vanaf dat moment kunnen glasvezelaanbieders hun diensten over het Reggefiber netwerk uitrollen.

Tweak zal vanaf 13 september alle aanmeldingen voor de regio's Dordrecht en Enschede met de hoogste prioriteit en met de grootst mogelijke zorg in behandeling nemen.
Geplaatst op: 01-09-2010

Niet dat ik wil miepen maar geeft denk ik wel antwoord op de vraag van de vorige poster.
Wel jammer dat de heldpesk aangeeft dat er niets in de weg staat

Maar ja, waar gewerkt wordt ....

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
Ontvang ik vandaag de brief met "bevestiging opleverdatum",
wat schetst mijn verbazing, is de opleverdatum: 04-03-1982..

Jammer dat de teletijdmachine van Suske en Wiske niet werkt..

Klantenservice heeft weinig gevoel voor humor, hun reactie: "dit kon weleens niet kloppen". Bloedserieus gezegd door diegene..

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Eryq schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:50:
Ontvang ik vandaag de brief met "bevestiging opleverdatum",
wat schetst mijn verbazing, is de opleverdatum: 04-03-1982..

Jammer dat de teletijdmachine van Suske en Wiske niet werkt..

Klantenservice heeft weinig gevoel voor humor, hun reactie: "dit kon weleens niet kloppen". Bloedserieus gezegd door diegene..
:X
geweldig!

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
P. Mekes schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:34:
Even een korte inventarisatie:

Zijn er mensen waarbij de portering van je oude telefoonnummer goed is gegaan?
Ja, Geen problemen gehad, alleen kwam de brief een dag later dan de feitelijke portering 8)

• Killerbert
hier bij kpn HD zenders (Mirror) staan de zenders genummerd vanaf 701.

dit is bij mij vanaf 781
heeft iedereen nummering van tweak HD kpn tv vanaf 701 of vanaf 781?

misschien een foutje op de website :?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09
Hans_18T schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:54:
[...]

Ja, Geen problemen gehad, alleen kwam de brief een dag later dan de feitelijke portering 8)
Ik ben al meer dan 3 maanden bezig, ik heb nog steeds mijn normale nummer niet, alleen dat van Tweak.
Ik belde vanmiddag mijn tweak-nummer(ik test het maar af en toe omdat het vaak niet werkt) en een onbekende nam op, da's toch raar aangezien ik gewoon thuis was.

Vaak ook gaat de telefoon niet over, als ik gebeld wordt.
Ik krijg vaak te horen: we hebben je gebeld maar je was niet huis, want je nam niet op....

Wat ik van de helpdesk te horen krijg is standaard: we zijn ermee bezig..
Op DM wordt ook al niet meer gereageerd.

Wat een zooitje daar

• chocka
Arjantje72 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:22:
[...]
Sinds wanneer wordt er niet meer op de DM gereageerd? Van wanneer is je laatste reactie?

Verwijderd

Killerbert schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:06:

dit is bij mij vanaf 781

is gewoon vanaf 781 bij KPN tenminste wel
http://www.kpn.com/glasvezel/tv/zenderoverzicht.htm?|los

kies extra zenders, hd en klik op een logo voor het nummer

• Killerbert
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:45:
[...]

is gewoon vanaf 781 bij KPN tenminste wel
http://www.kpn.com/glasvezel/tv/zenderoverzicht.htm?|los

kies extra zenders, hd en klik op een logo voor het nummer
het ging mij om de info vanaf tweak.
deze info is dus niet correct...
[...]

ik heb vanmiddag nog een DM terug gehad....

[ Voor 46% gewijzigd door Killerbert op 02-09-2010 19:20 ]

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
[...]

Ik belde vanmiddag mijn tweak-nummer(ik test het maar af en toe omdat het vaak niet werkt) en een onbekende nam op, da's toch raar aangezien ik gewoon thuis was.

Vaak ook gaat de telefoon niet over, als ik gebeld wordt.
Ik krijg vaak te horen: we hebben je gebeld maar je was niet huis, want je nam niet op....
Ik heb zelf nooit klachten dat ik niet bereikbaar ben, het is wel zo dat ik soms niet kan bellen (1x per maand). Vroeger had ik ADSL van KPN en dat ging ook wel eens fout.

Tja het blijft VOIP, en helaas is voip niet zo betrouwbaar als een reguliere uitgewinterde Telefooncentrale. Als ergens in de wereld een router verkeerd wordt geconfigureerd dan ligt het halve internet plat. :*)

Gewoon een mobiel als backup erbij houden ;)

• Arjantje72
chocka schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:44:
[...]

Sinds wanneer wordt er niet meer op de DM gereageerd? Van wanneer is je laatste reactie?
19 Juli was de laatste reactie van Tweak, waarin hij stelde mij snel op de hoogte te houden.
Daarna niets meer gehoord.
29 Juli heb ik de laatste DM gestuurd, maar ook niets op gehoord.

• Arjantje72
Hans_18T schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:32:
[...]

Ik heb zelf nooit klachten dat ik niet bereikbaar ben, het is wel zo dat ik soms niet kan bellen (1x per maand). Vroeger had ik ADSL van KPN en dat ging ook wel eens fout.

Tja het blijft VOIP, en helaas is voip niet zo betrouwbaar als een reguliere uitgewinterde Telefooncentrale. Als ergens in de wereld een router verkeerd wordt geconfigureerd dan ligt het halve internet plat. :*)

Gewoon een mobiel als backup erbij houden ;)
Ik heb jaren telefonie gehad via Tele2, dat is altijd probleemloos verlopen.
En ik vind het ook niet zo erg, ik gebruik meestal mijn mobiel.
Maar het moet wel gewoon werken, anders moeten ze het niet aanbieden.

• chocka
Arjantje72 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:28:
19 Juli was de laatste reactie van Tweak, waarin hij stelde mij snel op de hoogte te houden.
Daarna niets meer gehoord.
29 Juli heb ik de laatste DM gestuurd, maar ook niets op gehoord.
Zoals je mogelijk kan lezen, kan het de moeite waard zijn om je probleem tot een oplossing te brengen en alsnog een DM te sturen!!! Its your choice.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
chocka schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:42:
[...]

Zoals je mogelijk kan lezen, kan het de moeite waard zijn om je probleem tot een oplossing te brengen en alsnog een DM te sturen!!! Its your choice.....
Dat heb ik gistermiddag al gedaan, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
te weinig koffie op nog 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door eymey op 03-09-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

eymey schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:52:
Wouter06 in "Accessoires voor de HTC Desire"

Ik heb deze TPU case nu ook besteld, bij dezelfde verkoper die Wouter een poosje terug linkte samen met de andere spulletjes.

Ik was namelijk toch ook op zoek naar iets voor de Wildfire van m'n vriendin (hoewel ze nog een beetje twijfeld of ze 'm wil gebruiken, aangezien d'r huidige Samsung Star nog geen jaar oud is :D ). Aangezien ik nog niet weet hoe het zal bevallen heb ik voor dat geld maar een hardcase versie en een gel versie besteld.
Verkeerde topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D'oh 8)7. Was er al bang voor toen ik het bericht in het goede topic niet zag staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Killerbert schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:06:

dit is bij mij vanaf 781

Idd, ook bij Tweak moet je er daar 80 bij optellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Is er al iemand die zijn Zyxel heeft ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
chocka schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:24:
Is er al iemand die zijn Zyxel heeft ontvangen?
Ja, ik en ik kan daardoor ook weer bellen :*)
Ik heb hem echter gisteren pas ontvangen en kwam pas rond 23:00 thuis.
Heb dus even in 30 minuten mijn telefonie aan de praat gebracht en verder nog niet veel getest.

Zoals ik hem binnenkreeg deed hij het eigenlijk direct, incl. telefonie.
Echter had ik 2x een Cisco SLM2008 in gebruik om de inkomende VLAN's te splitsen naar internet/tv/voip.
Blijkbaar werkt de Zyxel voip niet meer op VLAN7 (telefonie) maar op VLAN6 (internet).
Ik heb voor nu de Zyxel gewoon achter mijn router geplaatst in het LAN en heb de wan poort van de Zyxel op IP over ethernet gezet, waardoor hij gewoon via mijn normale router (dlink dir-655) naar de sip-server van Tweak verbindt. Toen dit het deed gisterenavond om 23:30 heb ik het zo gelaten. Ik kijk vanavond wel verder, daarmee zal ik ook beoordelen of de Zyxel mijn Dlink kan en gaat vervangen.

In ieder geval zag de configuratie er uitgebreidt uit, eigen LAN ip-ranges voor DHCP had ik al gevonden.

Wordt vervolgd...

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, ben wel benieuwd! Heb me ook gemeld om mee te testen aan die Zyxel maar heb zelf nog niets ontvangen.....

Ik ben zelf wel van plan 'm echt als directe residential gateway achter de Genexis te gaan testen. Immers, zo wil Tweak 'm ook gaan uitleveren aan klanten en ik vind dus wel dat ik dan m'n SLM2008/OpenWRT-trots maar ff op zij moet zetten om te testen of ook dat werkt.

Want anders test dus niemand de Zyxel zoals Tweak 'm eigenlijk wil gaan gebruiken. Die Zyxel als veredelde VOIP client achter een eigen router die weer achter een l2-switch hangt is niet echt waar ze uiteindelijk voor in het leven zijn gekomen :D

Voor mij wordt dus interessant of die Zyxel zaken ondersteunt zoals bridgeing en/of DMZ/exposed host :)

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 03-09-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
eymey schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:45:

Voor mij wordt dus interessant of die Zyxel zaken ondersteunt zoals bridgeing en/of DMZ/exposed host :)
Zo wil ik hem ook hoofdzakelijk gaan testen, Zyxel aan Genexis en dan liefst bridgen naar pfSense router, TV en Telefoon rechtstreeks aan Zyxel en idd SLM even aan de kant...
Ben alleen bang dat er geen bridgemodus is, als hetgeen TSS_Droopy zegt klopt dan kan dat volgens mij nooit samenwerken met VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
eymey schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:45:
Want anders test dus niemand de Zyxel zoals Tweak 'm eigenlijk wil gaan gebruiken. Die Zyxel als veredelde VOIP client achter een eigen router die weer achter een l2-switch hangt is niet echt waar ze uiteindelijk voor in het leven zijn gekomen :D
Nee, ik begrijp heel goed, dat dit nou niet echt optimaal omgaan met apparatuur is :+ .
Ik ga ook zeker testen of ik de Zyxel op kan zetten in een "normale" configuratie.
Echter zoals gezegd was mijn tijd beperkt en heb ik deze workaround gekozen als tussenoplossing.
Wifi printertje / Wifi Internet radio / laptops /HTPC's zijn allemaal afhankelijk van mijn router, en ik was niet op zoek om het record "snel router verwisselen" te verbreken, daar wil ik even tijd voor vrijmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
db I Delirium schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:26:
[...]

Zo wil ik hem ook hoofdzakelijk gaan testen, Zyxel aan Genexis en dan liefst bridgen naar pfSense router, TV en Telefoon rechtstreeks aan Zyxel en idd SLM even aan de kant...
Ben alleen bang dat er geen bridgemodus is, als hetgeen TSS_Droopy zegt klopt dan kan dat volgens mij nooit samenwerken met VoIP
Ik heb wel bridgemodus gezien in de wan setup, maar ik weet niet of die te gebruiken is in deze config. Het router is ook te gebruiken als DSL modem, dit kan je aanpassen met een switch aan de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee... het is opmerkelijk dat Tweak hem niet geconfigureerd heeft om de VOIP via VLAN 7 op te zetten. Op zich snap ik het wel, want dat is waarschijnlijk wel een stukje meer werk. Maar dat zou bridgen idd in de weg staan.

Hoewel: Als je de Zyxel zo kan configureren dat hij VLAN 6 bridge'd richting je eigen PPPoE capable router en hem vervolgens gewoon als client in je eigen netwerk kan laten dienen, dan is er nog geen man over boord :). Maar op zich zal een DMZ functie ook voldoende moeten zijn, als ook werkelijk alles wordt ge-forward (liefst niet alleen op TCP en UDP niveau, maar ook de protocollen ernaast die over IP gaan).

Ik ben iig reuze benieuwd. Ook naar mij is er inmiddels eentje onderweg!

(thanx voor voicemail, @Tweak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Ik kan ook niet wachten tot m'n ZyXEL binnen komt. Kom er vanavond achter dat ik al weer door m'n GSM belbundel heen ben nadat ik van de week enkele keren net iets te lang met m'n moeder heb gebeld. Soms blijkt het nodig te zijn het een en het ander door te nemen. Maar heb de laatste tijd dan zo'n gehaast gevoel. wat zal dat schelen als ik m'n ouders weer gewoon met de landlijn kan bellen. Ik hoop dat Tweak z'n belofte snel waar maakt. TSS_Droopy's reactie is in ieder geval hoopgevend!

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
ik hoop dat tweak alsnog voip / telefonie gaat configureren via een apart vlan..
als dat gebeurd kan je net zoals eymey al aangeeft, de zyxel in bridged zetten.

dit is natuurlijk wel wat werk, maar het zou wel het beste zijn.

misschien komt mijn zyxel ook snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Hmm.. funny... mijn moeder belt me net om te vertellen dat er net een ZyXEL modem bij haar is afgeleverd. Het is nu 10:30... ik ben benieuwd of er bij mij vandaag ook nog 1 wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Als de testen hoopgevend zijn krijgt dan ieder tweak abonnee een ZyXEL?
Het lijkt mij wel logisch want iedereen kan tegen de telefonie problemen aan lopen.
Tot nu toe gaat het bij mij goed maar ik zie al wat problemen aan komen.

Mijn zus gaat namelijk ook een tweak abbo nemen. Ze is namelijk na alles bij mij gezien te hebben ook enthousiast geraakt over het glasvezel.
Heb er nog gewaarschuwd om niet bij tweak te gaan i.v.m. de onderlinge bel problemen.
Maar ze is eigenwijs en kiest toch voor de aantrekkelijke prijs wat ik persoonlijk nogal dom vind.
Dus ik verwacht over een aantal weken dat ik niet meer op de normale manier met zus kan bellen.

Dus ik hoop maar dat tweak ter zijne tijd een omruil actie gaat doen zodat we van de experiabox verlost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Deathflower: Same here :). Ik had gisteren een voicemail van Tweak dat er een ZyXEL onderweg zou zijn. Meestal, als ik op zaterdag een pakketje moet ontvangen, is de postbode er tussen 09:00 en 09:45 (exact die interval). Vandaag nog niemand aan de deur gehad.

En @Goldvinger: DUH. Dus jij mag wel kiezen voor de aantrekkelijke prijs van Tweak maar je zus niet? ;) :+

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 04-09-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:32:
Mijn zus gaat namelijk ook een tweak abbo nemen. Ze is namelijk na alles bij mij gezien te hebben ook enthousiast geraakt over het glasvezel.
Heb er nog gewaarschuwd om niet bij tweak te gaan i.v.m. de onderlinge bel problemen.
Maar ze is eigenwijs en kiest toch voor de aantrekkelijke prijs wat ik persoonlijk nogal dom vind.
Dus ik verwacht over een aantal weken dat ik niet meer op de normale manier met zus kan bellen.
Uit welke providers kan zij dan kiezen ? Als zij bijvoorbeeld voor KPN kiest wordt zij nooit van de experiabox verlost. Bij R+ is het natuurlijk wel wat anders.

Bij aantal is het volgens mij wel vol verwachting klopt ons hart ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

@eymey:
Mijn moeder is niet van te voren gebeld. Opeens werd er een pakketje afgeleverd. Overigens kreeg m'n moeder het modem niet aan het werk. Volgens de begeleidende brief zou de ZyXEL voorgeconfigureerd moeten zijn en 1-op-1 de Experia Box vervangen en zou op telefonie na alles direct moeten werken. Maar bij m'n moeder brandt het Internet lampje rood en voor de rest doet niets het. In de brief staat dat ze via internet vervolgens de telefonie instellingen moet wijzigen. Maar ja dat gaat lastig als internet het niet doet.

Ik ben zelf ook (nog) niet gebeld trouwens. Ook al had ik op 2 september via DM wel aan Tweak gevraagd of er zicht was op de leverdatum en of ik van te voren zou worden ingelicht (waar ik dus geen antwoord op heb gehad).

Misschien moet ik dus nog even geduld hebben... het is nog geen 17:00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik ga vanmiddag toch echt de deur uit :). Als de postbode voor 12:30 niet langs is geweest ga ik er van uit dat het wel maandag of dinsdag zal komen.

edit:
En toen kwam er ineens een ZyXEL door de voordeur gevlogen! (nou ja, nadat ik deze open had gedaan :P ).

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 04-09-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ik heb zojuist ook de ZyXel binnengekregen. Straks even shoppen en daarna zal ik hem eens uit gaan proberen. Ben erg benieuwd of dit al mijn klachten op gaat lossen, ik heb wel goede hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem hier inmiddels al min of meer geïntegreerd in m'n infra! :)

* WAN poort aan Genexis
* IPTV aan poort 4
* Internet werkte direct!
* Heb netjes IP adres van het apparaat kunnen aanpassen aan m'n eigen subnet thuis
* DHCP server kan uitgeschakeld worden, bereik van de pool kan ingesteld worden
* Alle poorten gigabit! Of ze frames groter dan 1500 bytes supporten moet ik nog checken :)

* VOIP werkt ook :). Netjes m'n TWEAK nummer geregistreerd en met een analoog lijntje naar m'n Fritz!box. Alleen als ik m'n TWEAK nummer bel vanaf m'n mobiel, dan zie ik op het display van m'n DECT telefoon een onbekend nummer. Maar goed, dat kan aan een instelling in m'n Fritzbox of de Zyxel liggen. Moet ik nog ff naar kijken

* VOIP instellingen ging niet helemaal van een leien dakje: Er zijn een aantal invoervelden waar je timeouts in moet stellen, bv. voor call waiting en nog wat andere dingen. Zelfs al staan die functies niet aan, dan MOET je de getallen toch op iets anders dan 0 zetten, anders gaat de web interface bij het opslaan klagen. Hij zet ze na dat klagen trouwens wel vanzelf goed 8)7 maar veld voor veld. Pas na een paar keer "apply" -> "error weg klikken" -> "apply" heb je je voip settings opgeslagen :S.

Al met al valt er nu dus al VEEEEEL meer in te stellen dan met die Experiabox!

Eigenlijk mist er maar 1 ding: Je kan in de DHCP-server geen STATISCHE reserveringen instellen. Niet binnen de DHCP pool en ook niet buiten de DHCP pool (dat laatste zou ik wel willen kunnen). Dit is wel raar, want als je dus portforwards voor bv. MSN wil instellen richting een PC die gewoon via DHCP z'n adres krijgt, dan gaat dit dus niet handig. Ook het koppelen van dns-namen aan apparaten in je netwerk werkt helaas niet :(

Maar goed, een mega ramp is het ook weer niet want je KAN op z'n minst ervoor kiezen om de interne dhcp server uit te zetten en er bv. eentje op je NAS ofzo te installeren.

Tot zover ben ik dus tevreden.

Ga nu ook de rest van de dag de deur uit dus morgen/later meer bevindingen :P

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 04-09-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
En @Goldvinger: DUH. Dus jij mag wel kiezen voor de aantrekkelijke prijs van Tweak maar je zus niet? ;) :+
[/quote]

Tuurlijk wel, maar als ik zou weten dat je onderling niet meer met elkaar kan bellen, en mijn vrouw en mijn zus bellen nogal veel met elkaar :*) ) dan zou ik een andere optie nemen. Maar ik begrijp ook wel dat €47,- een zeer aantrekkelijke prijs is. Ik zou als ik haar was namelijk op lijbrandt wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:02:
[...]

Uit welke providers kan zij dan kiezen ? Als zij bijvoorbeeld voor KPN kiest wordt zij nooit van de experiabox verlost. Bij R+ is het natuurlijk wel wat anders.

Bij aantal is het volgens mij wel vol verwachting klopt ons hart ;)
Zij kan uit KPN en tweak kiezen en later kan Lijbrandt er ook nog bij komen, maar ja wanneer?

Maar waar mij het om gaat is dat elk abonnee de Zyxel gaat krijgen?
Waar ik namelijk bang voor ben is dat er steeds meer mensen glasvezel gaan krijgen en van die mensen zal ook wel een groot aantal bij tweak gaan. Deze groep kan dus niet meer onderling, en dus ook niet met mij, kunnen bellen.
Oftewel, het leed zal onder tweak gebruikers alleen maar groter worden wat telefoneren betreft.

Alleen al uit dit oogpunt zal ik onder mijn kennissen kring en familie leden niet tweak aan raden.
Ik leg dan wel netjes uit waarom ik hun geen tweak aan zal raden. En als ik dan uitleg dat tweak abonnees (verlopig) niet met elkaar kunnen bellen zijn ze toch wel blij dat ik hun dit vermeld heb.

Ik weet dat ik hierdoor geen goede reclame maak voor tweak maar dan moeten ze maar hun problemen oplossen. En dat kan misschien door alle abonnees een Zyxel modem te geven (als dit modem natuurlijk probleemloos door de testen komt)

[ Voor 50% gewijzigd door goldvinger op 04-09-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Ik heb inmiddels van Tweak een track&trace nummer gehad en volgens TNT is de chauffeur onderweg. Maar tot nu to (14:35) nog niets binnen.... we wachten af heheheh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
  • Laatst online: 08-01 14:50
hey eymey,

Ben weer terug in het land...

Watvoor type is die Zyxel nu exact? Ik had al eerder geprobeerd wat info te vinden op internet, maar nog niet echt iets kunnen vinden.
Let me know als je wilt afspreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
Heeft die zyxel een DMZ optie? Jammer dat ik er geen heb gekregen ... :(

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
De mijne is ook binnen en draait zonder al te veel moeite. Het niet kunnen bellen met andere Tweak klanten is opgelost voor zover ik heb kunnen testen, nummerherkenning inkomende nummers helaas niet. Wel mooi dat ik nu kan zien dat dit niet aan mijn toestel ligt, in de ZyXEL kun je ook niet zien wie me gebeld heeft. Das nog iets voor Tweak om op te lossen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik krijg geen internet of IPTV op mijn Zyxel modem. In eerste instantie had ik internet, maar het lampje werd rood.
Na een herstart van de modem, blijft nu het lampje uit. Ik heb nu tijdelijk de Experia-box weer aangesloten, maar wil graag de Zyxel testen. Kan iemand mij helpen?

Mijn telefonie HAD ik aan de praat, maar hoe weet ik niet meer...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

hvandrie schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:37:
hey eymey,

Ben weer terug in het land...

Watvoor type is die Zyxel nu exact? Ik had al eerder geprobeerd wat info te vinden op internet, maar nog niet echt iets kunnen vinden.
Let me know als je wilt afspreken!
De Zyxel is P-2812HNU-51c

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Plurk: Hier kan ik in de Zyxel probleemloos zien wie gebeld heeft. In ieder geval: Als ik vanaf m'n mobiel kijk zie ik het nummer daarvan ook bij de incoming calls. Alleen op de FB dus niet :S.

Nu krijg ik trouwens weer een " tuu tuu tuut, dit nummer is niet in gebruik " als ik vanaf m'n mobiel m'n tweak nummer wil bellen. :S. Uitgesproken door een KPN stem.

@Herman. Sure! We'll be in touch :). Heb ook weer paar mooie OpenWRT builds erbij sinds ons laatste contact. O.a. VLAN werkt nu perfect (op een schoonheidsbug na) en de switch gedraagt zich nu niet meer als een hub :P.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 04-09-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Gisteren om 17:15 kwam daar dan eindelijk de TNT aan. Moest ook geen minuut later komen anders was ik al weg geweest. Maar goed vanmorgen aangesloten en zonder enige probleem werkend gekregen.

Ik had vroeger telefonie van UPC en had daarom een Siemens DECT set met FSK nummerweergave aangeschaft. Toen ik over naar KPN en vervolgens naar Tweak ging had ik een FSK->DTMF convertor nodig. Maar die had de nare eigenschap om telkens na een gesprek de telefoon nog eens over te laten gaan met een willekeurig nummer waardoor ik altijd een zogenaamde onbeantwoorde oproep had.

Na m'n SIP instellingen te hebben ingevoerd (telkens error, apply, error ,apply net zo lang tot er geen error meer kwam) werkte m'n telefoon meteen zonder problemen. Maar ik zag bij VoIP->Phone dat de standaard instellingen op:

Region Settings - USA - NORTH AMERICA
Call Service Mode - Europe Type

stonden. Ik dacht oh, moet Region Settings niet gewoon NLD - NETHERLANDS zijn?
Maar daarna deed m'n nummerweergave het niet meer.

Toen gedacht ik me, ja... FSK wordt in duitsland gebruikt. Dus daarom DEU - GERMANY gekozen en ja hoor. Nummerweergave zonder die stomme FSK-DTMF convertor.

Nu moet ik maar even naar m'n ouders gaan want die kregen de moden niet werkend. Het WAN lampje bleef bij hun rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

db I Delirium schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:34:
[...]

Momenteel is er nog geen overstapservice voor glasvezel en moet je toch wel denken aan 4-6 weken geen internet/telefonie/tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dj-sannieboy: Je klinkt wel erg stellig. Waar haal je dat vandaan? Tweak zegt het ja, maar Lijbrandt/Glashart zeggen bv. weer dat het gewoon soepel moet kunnen.

@Deathflower: Als je wil proberen mij te bellen, be my guest ;).

Overigens is bij mij m'n Tweak nummer nog steeds niet (meer) bereikbaar vanaf off-net :(. Tweak maar weer eens DM'en. Kan ik meteen m'n andere bevindingen doorgeven.

Overigens geeft sinds vanochtend ook TV geen sjoege meer. De settopbox beweert dat hij het IPTV netwerk niet meer kan bereiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Inmiddels werkt bij m'n ouders ook alles (schijnbaar had m'n moeder daar toch iets niet correct aangesloten want het was zo'n beetje plug-and-pray ;) ).
Ik heb vanaf m'n ouders m'n vrouw gebeld en voor het eerst sinds maanden hebben we weer geluid op een landlijn hahahah.

@eymey (1): Thanks.. maar inmiddels blijkt het prima te werken. Maar goed als je voor de test gebeld wilt worden dan is dat geen probleem hoor. :P

@eymey (2): Mbt het uitvallen van TV, voorlopig de Experiabox dus nog even niet terug sturen?!

Ik zag een (toch wel leuke) feature onder USB Services: File Sharing. Nu heb ik er een 30GB hddtje op aangesloten om dat eens te proberen. Maar ik zie alleen een 20MB grote 'usbkey' verschijnen. Iemand hier al wat mee geexperimenteerd?

Al met al bedank ik Tweak en vooral hen die zich er achter de schermen voor hebben ingezet om de on-net telefonie problemen op te lossen (al had het van mij iets sneller en transparanter gemogen).

Ik denk dat ik maar even een getekende brief ga sturen want nu wil ik wel 50mbit.

[ Voor 7% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 05-09-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels doet, na een reboot van de Zyxel, het Tweak nummer het weer.

Ik had die bak ook nog nooit ge-reboot sinds het voor het eerst aansluiten en configgen :P. Ben benieuwd of het nu stabiel blijft.

En ik sluit me geheel bij het vet gedrukte stuk van Deathflower aan :Y

Alleen IPTV doet het dus niet meer :(. Hij zei eerst dat ik de verbindingen met de Experiabox moest controleren... vervolgens heb ik maar in het "geheime" menu ervoor gekozen om de lokale software te verwijderen. Nu blijft ie al na het eerste bolletje (waar hij de software op zou moeten halen van het netwerk) hangen :S.

Eth poort 4 op de ZyXEL brandt wel netjes Oranje (als in: Ik heb een 100 mbit link met de set top box).

:S

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 05-09-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Helaas... pindakaas!
Probeerde net een gesprek met m'n moeder te voeren. Maar de verbinding wordt steeds na 35 seconden verbroken. Daarnaast echoot het enorm. Hang nu bij Tweak aan de HD met de hoop dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Edit:

Tweak zegt dat het niet direct met on-net bellen te maken heeft, want ik kan immers ook met hen bellen.
Het is nu dus zo dat als m'n moeder mij, of ik hen bel, het gesprek na 33-35 seconden verbroken wordt.
Ik belde net nog even, middels m'n GSM, naar m'n moeder om de resultaten van m'n gesprek met Tweak door te geven. Dan wordt het dus niet na 34 sec verbroken maar ik hoor mezelf enorm terug galmen.

Toch niet helemaal vlekkeloos dus... wordt vervolgt.

[ Voor 49% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 05-09-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEATHfLOWEr schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:42:

Ik zag een (toch wel leuke) feature onder USB Services: File Sharing. Nu heb ik er een 30GB hddtje op aangesloten om dat eens te proberen. Maar ik zie alleen een 20MB grote 'usbkey' verschijnen. Iemand hier al wat mee geexperimenteerd?
Hoe is harddisk geformatteerd? een USB stick werkt meestal wel. Ik zelf een satelliet ontvanger met USB en deze werkt ook niet samen met 1 van mijn harddisk maar wel met een usb stick en een oude NAS .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:52:
[...]

Hoe is harddisk geformatteerd? een USB stick werkt meestal wel. Ik zelf een satelliet ontvanger met USB en deze werkt ook niet samen met 1 van mijn harddisk maar wel met een usb stick en een oude NAS .
De HDD was met NTFS geformateerd (bleek later). Na deze met FAT32 te hebben geformateerd was deze beschikbaar als \\192.168.1.1\usbkey\usb1_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEATHfLOWEr schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:31:
[...]
De HDD was met NTFS geformateerd (bleek later). Na deze met FAT32 te hebben geformateerd was deze beschikbaar als \\192.168.1.1\usbkey\usb1_1
Is het usb 2.0 of 1.1 en heb je al de snelheid getest?

Ik heb tot vorige september altijd zonder problemen een Zyxel voor ADSL gebruikt. Heeft dit modem ook zo'n cpu/memory meter? zou eens kunnen kunnen als de usb poort wordt belast of de cpu belasting sterk omhoog gaat? KPN gebruikt geen USB omdat hun modems daar instabiel van worden.

Een tool om de snelheid te testen als je deze niet hebt. http://www.rokario.com/products/bandmon/2-0/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welke poort hebben jullie nu de Motorola 1960 aangesloten zitten? Ding wil hier met geen mogelijkheid meer op het IPTV netwerk.

Nou zag ik de 1960 op een gegeven moment uit zichzelf een info schermpje tonen en daaruit blijkt dat hij in het gewone LAN terecht gekomen is 8)7. Hij geeft iig aan dat hij een IP adres uit mijn subnet heeft :S. Ik heb in de ZyXEL niets in de "port grouping" schermen aangepast en daar zie ik dat Ethernet poort 4 ook nog gewoon netjes ge-bridged is met het IPTV WAN.

Overigens lag vanavond op een gegeven moment ook de PPPoE connectie van internet eruit :(. Een reboot van de ZyXEL verhielp dat probleem weer, maar niet dat van de IPTV....

Ben trouwens benieuwd op Tweak hier meeleest m.b.t. onze bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
@eymey; Ik heb hem op poort 4 zitten (na aanleiding van jou eerste post) en het werkte meteen, ook na een aantal reboots. Ik heb een aparte GB switch waar twee Motorola's 1960 aan hangen. Ik heb een mail van tweak gekregen dat ik de Experia niet hoefde terug te sturen maar als backup apparaat kan gebruiken, voor als er zich nog problemen voor gaan doen.

Voordelen voor mij van de ZyXEL;
- Het Wifibereik is zo'n drie keer beter als de Experia, ik heb nu ook op zolder uitstekend bereik.
- Veel meer instellingen mogelijk.
- Telefonie naar Tweakklanten gaat nu goed dus kan ik mijn familie ook Tweak aanraden mits ze een ZyXEL krijgen, tot nu toe had ik ze dit afgeraden.

Ik kreeg trouwens wel wat klachten dat de mensen die me belden zichzelf hoorde echoën, na echo cancelation in de ZyXEL aan te zetten is dit probleem ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is het tot nu toe geen succes met de ZyXEL helaas. Of ik heb een maandagochtend model ofzo? Hij wordt ook redelijk warm.

In ieder geval: Zojuist sms'te m'n vriendin dat de internet verbinding er ook weer uit ligt. Ik had al steeds de indruk dat de PPPoE verbinding de neiging heeft te klapperen, maar zo ong. iedere dag blijkt hij er dus ook helemaal uit te klappen.

IPTV werkt ook nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstork
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 15:44
Ik ben al meer dan 60 dagen bezig om mijn TweakDSL over te laten zetten naar TweakFiber..... :'(

Ik zit in Almere met een 35R+ abo (Reggefiber), intussen hebben ze wel telefonie (uiteindelijk) en tv werkend gekregen, maar internet nog niet. Ik heb slechts vorige week 15minuten lang een publiek IP gehad....

Het begon allemaal met de opleverings brief welke aangaf dat de monteur 18-03-1978 langs komt.... :F
Echter kwam die monteur zomaar een paar dagen later langs, terwijl ik nog een afspraak moest maken....

Monteur heeft het niet werkend opgeleverd met de mededeling dat het wel 4 uurtjes kon duren. Na een paar dagen toch maar even Tweak gebeld, en dat was rond 27 juli... en nu ben ik nog steeds bezig.

Verder heeft men al wel geld afgeschreven voor de niet werkende verbinding, maar ook voor mijn wel werkende TweakDSL verbinding. Gelukkig hebben ze deze nog niet afgesloten, dan ben ik meteen weg.

Zonet gebeld of ik leidingevende kon spreken en niet de (behulpzame) servicedesk medewerkers, maar dat was niet mogelijk. Hallo! Ik ben al vier jaar een goede en tevreden klant, die Tweak altijd heeft aanbevolen bij vrienden en familie. Nu word er onterecht geld afgeschreven en werkt mijn verbinding na ruim 60 dagen nog steeds niet!

Ik twijfel steeds meer aan de technische vaardigheden van Tweak, wat ze zouden kunnen ondervangen door gewoon mij vaker te bellen met een status update. Ik heb aangegeven dat ik technisch onderlegt ben aangezien ik al enige jaren in de IT werk, dus ze hoeven echt niet te vertalen in n00bspeak. Nu bel ik steeds maar, kost ook weer geld. :|

Volgens de algemene voorwaarden mag ik kosteloos de overeenkomst ontbinden als ze binnen 60 dagen geen werkende verbinding opleveren. Lijkt me dat deze situatie onder valt. Net maar wederom eens aangegeven bij de servicedesk dat ik deze optie overweeg en dan maar naar een andere aanbieder overstap. Eens kijken of ze me nu wel bellen of het werkend maken. :(

https://dirteam.com/dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik heb zojuist de Zyxel ontvangen. Jammer dat er geen antwoordnummer in staat vermeld alwaar ik de EB moet retour sturen, dus heb ik ze zojuist maar alvast een DM gestuurd. Tenslotte zitten aan het stationsplein 5 in Almere wat voor mij maar vijf minuten fietsen is. Om daar nu 6.75 euro voor te moeten betalen, is mij teveel.

Verder vind ik de brief een klungelig opgesteld. De router is voorgeconfigureerd, maar uw telefoonnummer moet je zelf handmatig instellen??? Welke poort is voor IPTV??? Om het uitbellen binnen het Tweak-netwerk te testen moet je hun 0900 nummer gaan bellen???

Verder vind ik het jammer dat deze router alleen maar kan staan en niet opgehangen kan worden.

Kijk als wij iets gaan testen, kunnen wij dan ook communiceren??? Of wordt de test alleen uitgevoerd door leden van Tweakers.net die verstand van zaken hebben???

Het zal mij niet verbazen als dadelijk deze brief ook gebruikt wordt voor de uitrol van alle overige Zyxels, hoeven ze alleen maar de eerste zin weg te laten tot "Bedankt voor uw deelname"

PS Op mijn router heeft er iemand met een balpen een bolletje rechtsonder getekend?!

[ Voor 14% gewijzigd door chocka op 06-09-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chocka: Ik vond het anders best een nette brief. True, dat IPTV er niet in vermeld stond was niet helemaal handig.

En het zou idd leuk zijn om ook de optie te hebben de EB eventueel af te leveren bij hun kantoor :D.

En het lijkt me nogal wiedes dat uiteindelijk, als de tests klaar zijn en de firmware stabiel en Tweak definitief besluit om met de ZyXEL's door te gaan, dat ze er dan een degelijk provisioning proces op afstemmen :P

Ik ben iig wel tevreden..... het is een test, niet alles hoeft perfect. Ze nemen ook niet voor niets enigszins terzake kundige tweakers als testgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
@chocka, ze hadden idd wel even kunnen vermelden dat lan poort 4 voor IPTV wordt gebruikt.
25% kans dat je direct de goede poort hebt voor de TV :)

ik heb de zyxel ook zaterdag ontvangen (vandaag is die pas bij mij beland 8)7 )

mooi dat het bijna direct werkt.
wel vaag dat je 4x 'ok doorgaan' moet drukken voordat voip geconfigureerd is :O
dat zal wel een bug zijn in de firmware.

telefonie heb ik nog niet uitgebreid getest. (1 telefoontje werkte)

het is mij nog niet gelukt om poort 3 te configureren voor IPTV (2 STB's). De PC's zitten direct aan een switch en gaan met een kabel naar de zyxel, waardoor er maar 1 poort voor internet wordt gebruikt.

edit:
hier een screenshot van de zyxel voor de mensen die interesse hebben

edit2:
ik vind dat het geheugen gebruik aardig hoog is en blijft.

[ Voor 13% gewijzigd door Killerbert op 06-09-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Heb die van mij nog niet binnen...

@eymey en chocka: Plurk. zei een paar berichten hierboven dat hij zijn EB mocht houden als backup.
Plurk. schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:06:
Ik heb een mail van tweak gekregen dat ik de Experia niet hoefde terug te sturen maar als backup apparaat kan gebruiken, voor als er zich nog problemen voor gaan doen.

[ Voor 55% gewijzigd door db I Delirium op 06-09-2010 16:21 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe true, maar bij mij zou de Experia sowieso alsnog terug kunnen. Niet alleen omdat ik toch voor het einde van het jaar wel hoop bij Lijbrandt te zitten.

Maar ook omdat ik thuis, los van de ZyXEL, al een perfect werkende setup zonder Experia had :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

We lezen mee, maar krijgen even wat meer uitdagingen voor de kiezen dan we met de drie man die op dit project zitten snel op kunnen lossen. We zien dus alle problemen, en willen ze allemaal oplossen, maar de uitgebreide reactie komt morgen pas :).

Tof dat een aantal eerste reacties positief is, voor wat betreft de problemen die er nog zijn verwachten we overal een oplossing voor te kunnen gaan verzinnen. Iedereen die meedoet in ieder geval onwijs bedankt voor het helpen met testen en voor de waardevolle feedback!

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zojuist via DM perfecte oplossing voor de Zyxel modem gekregen. Alles werkt. Antwoord binnen een dag, (inclusief weekend). Super!

Plus, de Zyxel modem rockt een partij de pan uit! Daar kan die Experia (kinder)box nog van leren. Ik ben zeer tevreden. En nu tijd om de boel te verknoeien weer :P

Een vraag over de Zyxel, Ik zag dat static-ip-toewijzing er als enige functie NIET in zat. Hoe kan ik het beste mijn port-forwards instellen?
Moet ik dat elke keer controleren of kan ik toch een soort van static-forward instellen naar m'n teamspeak server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Hier heb ik toch problemen met telefonie:
als ik wil (uit) bellen, dan hoor ik eerst piep piep piep (ingesprek ofzo) en daarna begint de telefoon met bellen.
dan hoor je de telefoon overgaan, alleen gaat deze dan niet over..

en de tv heeft last van LAG.. (irritante hoge tonen, en natuurlijk beeld haperingen)

edit:
Hier een mirror van de default tweak config (altijd handig ;) )
edit: Let op! mac adres moet je zelf veranderen in de config

[ Voor 28% gewijzigd door Killerbert op 13-09-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Vandaag was ik bij m'n moeder om m'n kinderen op te halen. Ze wilde de TV aanzetten maar kreeg F12 als foutmelding. Oftewel er was geen netwerkverbinding. Ik meteen de 1960 uit en weer aan maar F12 bleef. Pas nadat ik de ZyXEL uit en na 10 tellen weer aan had gezet ging de 1960 spontaan van voor af aan opstarten (dus software laden, EPG laden en daarna uit waarna je hem weer aan kan zetten en TV kunt kijken).

Wat ook raar is, m'n moeder wil graag dat haar nummer naar buiten toe niet wordt meegezonden. In de modem kan dat aan/uit gezet worden met de optie "Send Caller ID". Nadat ik dat uit heb gezet krijgt m'n GSM het nummer inderdaad niet meer te zien. Maar tot mijn verbasing zie in op m'n vaste lijn nog steeds haar nummer als ze mij belt!

Daarnaast heb ik een melding gemaakt voor het probleem dat wij niet langer dan 33 seconden kunnen bellen. Als ik m'n moeder bel of m'n moeder mij, dan wordt na 33 seconden vanzelf de verbining verbroken. Horen we elkaar eindelijk.... dan gooit Tweak (?) onze verbinding er uit :(

Verder heb ik nog geen problemen ontdekt, maar heb WLAN en IPTV nog niet gebruikt (IPTV gebruik ik zowiezo niet).

@eymey: Als je modem weer werkt (vooral mbt IPTV), sla dan via Maintenance->Tools->Configuration een backup van je config op. Als je dan per ongeluk wat verkloot is het makkelijk weer terug te zetten ;)

@spaceone: Het is een USB2.0 drive. Ik haal bij kopieren naar die schijf maximaal 2.5MB/sec. Daarbij is de CPU usage van de modem constant 100%. Ik heb daarbij geen negatieve invloed op downloaden oid gemerkt! Tijdens het kopieren van een groot bestand van m'n PC naar die drive meet ik op www.speedtest.net nog altijd 26mbit up en 15mbit down. Dit heb ik normaal ook.

[ Voor 11% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 06-09-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Wat ik mij afvraag... is het mogelijk om WAN naar bijvoorbeeld LAN poort 1 te bridgen en dan in Win7 een PPPoE account aan te maken? Ik ben namelijk nog niet helemaal thuis in het VLAN taggen en hoe ik dat zou moeten configureren maar aangezien ik vroeger met ADSL altijd m'n server als firewall gebruikte omdat m'n modem gebridged stond zou ik dat nu ook graag willen. Ik heb een server die draait op Win7 x64 en zag dat je daarin ook een PPPoE verbinding kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
dat zou in theorie wel kunnen, maar zo werkt het nog niet :)
Bij de zyxel loopt momenteel al het verkeer over de internet vlan.
als je dan de zyxel in bridged zou zetten, dan verlies je direct je telefonie poorten.
de zyxel heeft zelf op dat moment geen internet, waardoor de voip geen contract kan maken met de buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Deathflower: Bedankt voor de tip, maar ik ben er van overtuigd dat ik niet iets 'verkloot' heb ;). Ik denk eerder dat er toch gewoon nog iets goed mis is. Die foutmelding op de 1960 bij je moeder: Zo begon het hier eerst ook. Ff zappen oid en ik kon weer verder TV kijken....

Ik geef Tweak nog een dagje de tijd om op m'n DM te reageren... heb ze de nodige gegevens gemaild. En anders sluit ik m'n eigen spulletje weer aan.

Gelukkig zit er nog een DVB-T antenne aangesloten op de TV (dus ik kon toch de tros aAdar uitzending over KPN Glasvezel bekijken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij my gaat de Zyxel ook als een speer. Het is wel een kunstwerkje zonder hakie dus noodgedwongen op de grond. Even nog een plankje fabriceren om hem stofvrij weg te zetten.

Aansluiten ging vrij probleemloos (gok TV op poort 3, toch 4: kan in de brief). Minpuntje was dat timesetting op Pacific Time stond ingesteld waardoor mijn logging er vreemd uit zag (je denkt eerst: wie zit er midden in de nacht te bellen? :+ )

Gelukkig kan ik nu na 2 maanden wachten ook gebeld worden door niet Tweak klanten (tot op heden alleen door Tweak; aangezien ik weinig ken met Tweak (KPN blaast aanzienlijk hoger van de toren) heb ik niet kunnen ervaren of dit daadwerkelijk functioneerde.

Thanks dEATHfLOWEr over de tip voor Region Setting. Ook ik had NORTH AMERICA al netjes aangepast naar NETHERLANDS en baalde dat ik geen nummer herkenning was. Nu dus ingesteld (niet verhuisd!!) naar GERMANY.
dEATHfLOWEr schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:55:
...een Siemens DECT set met FSK nummerweergave aangeschaft. ....

Na m'n SIP instellingen te hebben ingevoerd (telkens error, apply, error ,apply net zo lang tot er geen error meer kwam) werkte m'n telefoon meteen zonder problemen. Maar ik zag bij VoIP->Phone dat de standaard instellingen op:

Region Settings - USA - NORTH AMERICA
Call Service Mode - Europe Type

stonden. Ik dacht oh, moet Region Settings niet gewoon NLD - NETHERLANDS zijn?
Maar daarna deed m'n nummerweergave het niet meer.

Toen gedacht ik me, ja... FSK wordt in duitsland gebruikt. Dus daarom DEU - GERMANY gekozen en ja hoor. Nummerweergave zonder die stomme FSK-DTMF convertor.
Na uitzending RADAR zeker blij om niet bij KPN te zitten al waren de meeste sprekers slecht ingevoerd in de materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEATHfLOWEr schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:06:
Vandaag was ik bij m'n moeder om m'n kinderen op te halen. Ze wilde de TV aanzetten maar kreeg F12 als foutmelding. Oftewel er was geen netwerkverbinding. Ik meteen de 1960 uit en weer aan maar F12 bleef. Pas nadat ik de ZyXEL uit en na 10 tellen weer aan had gezet ging de 1960 spontaan van voor af aan opstarten (dus software laden, EPG laden en daarna uit waarna je hem weer aan kan zetten en TV kunt kijken).
Als je 1960 via de schakelaar op de achterzijde uit en weer aan hebt gezet is het normaal dat 1960 pas op moment netwerksignaal weer aanwezig is verder gaat met het opstarten. Als mijn poweline adapters niet hun slaapstand willen komen blijft de 1960 ook net zo lang wachten tot de verbinding na een aantal minuten wel komt (adapters hebben moeite met opstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEATHfLOWEr schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:06:

Wat ook raar is, m'n moeder wil graag dat haar nummer naar buiten toe niet wordt meegezonden. In de modem kan dat aan/uit gezet worden met de optie "Send Caller ID". Nadat ik dat uit heb gezet krijgt m'n GSM het nummer inderdaad niet meer te zien. Maar tot mijn verbasing zie in op m'n vaste lijn nog steeds haar nummer als ze mij belt!
Send Caller ID is geen Modem instelling maar instelling aan te passen via je Mijn Tweak account

http://www.tweak.nl/login.html

PS Weet iemand of de Motorola software update nu daadwerkelijk 'voor het gewone volk' is uitgerold? Ik merk het nml niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:32:

Na uitzending RADAR zeker blij om niet bij KPN te zitten al waren de meeste sprekers slecht ingevoerd in de materie.
Niet elke glasvezel gebruiker verdiept zich altijd evenveel in de techniek (is ook niet nodig). Maar de problemen in de uitzending zijn gewoon standaard bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb nu de Zyxel modem draaien, maar als ik BF Heroes speel, heb ik 5 tot 10 minuten, en dan vliegt'ie er uit met "There's a problem with your connection.

Nogal storend. Heb het nog niet geprobeerd op andere spellen, maar het is sowieso verschrikkelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Firesphere schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:13:
Ik heb nu de Zyxel modem draaien, maar als ik BF Heroes speel, heb ik 5 tot 10 minuten, en dan vliegt'ie er uit met "There's a problem with your connection.

Nogal storend. Heb het nog niet geprobeerd op andere spellen, maar het is sowieso verschrikkelijk irritant.
hier bij TF2 geen problemen
ik bezit BF Heroes niet, waardoor ik dat niet kan uittesten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:33:
Ik geef Tweak nog een dagje de tijd om op m'n DM te reageren... heb ze de nodige gegevens gemaild. En anders sluit ik m'n eigen spulletje weer aan.
Want? na 2~3 dagen testen zit weinig tot geen vooruitgang in? Samenvatting? Slechte communicatie? Te weinig interactie? En als jij dat nu al gaat zeggen, zet mij aan tot denken, want jij bent niet zo maar voor één gat te vangen.
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:58:
Niet elke glasvezel gebruiker verdiept zich altijd evenveel in de techniek (is ook niet nodig). Maar de problemen in de uitzending zijn gewoon standaard bij KPN.
Ach, en dat zal menigeen 30+ hier kunnen be-amen denk ik, het is en zal altijd hetzelfde visuele cirkel blijven bij KPN. Volgens mij is het zo berekend, dat 25~30% wat er binnenkomt vroegtijdig weer afhaakt door alle rompslomp van KPN zelf. En als het echt verkeerd loopt, komen ze gewoon weer met een verhaaltje opzetten dat KPN zich er in verkeken heeft. Zoals al vaker gebeurd in het verleden met bijvoorbeeld internet plus bellen. De hele systematiek is onveranderd gebleven. En dat zie weer terug komen. Dus ja, KPN heeft ervan geleerd het niet te willen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chocka: ff taalpurist-modus: Het is niet "visuele cirkel" (wat veel mensen overigens zeggen) maar "Vicieuze cirkel" ;)

Nou.. het zit zo: Ik verwacht niet van tweak dat, wanneer ik 2 dagen test, ze de volgende dag (eerste werkdag van de week) meteen met oplossingen komen. Dat heeft gewoon tijd nodig. Maar ondertussen zit ik wel met het dilemma dat m'n vriendin om de halve dag de ZyXEL moet power cyclen en dat ik al 2 dagen geen interactieve TV meer heb.

Als ik dan op z'n minst feedback kan krijgen of ze genoeg gegevens hebben, of eventueel desnoods zelfs ff remote in het ding rond willen kijken zodat ze aan de slag kunnen, dan kan ik ondertussen weer m'n gewone spulletje aansluiten :).

Tsja, KPN.... het jammere is alleen dat glasvezel nu in een slecht daglicht wordt gesteld... er is met niet 1 woord over andere providers gerept. Dit is voor niemand goed, want vraagbundelingen in nieuwe plaatsen worden nu een stuk problematischer door dit matig onderbouwde verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 07-09-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van het KPN itv forum

Vanaf aankomende nacht gaat de uitrol van deze nieuwe versie verder en zal opnieuw een deel van de klanten deze versie op de iTV tuner krijgen.

De problemen dat deze versie bij een enkele klanten niet kon worden geïnstalleerd is opgelost. .

------------------
Gaat dus om de nieuwe update voor de 1960 en 1910.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In aanvulling op deze post:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34647540

Mijn huisgenoot schijnt hier compleet geen last van te hebben gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Firesphere schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:20:
In aanvulling op deze post:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34647540

Mijn huisgenoot schijnt hier compleet geen last van te hebben gehad!
misschien een domme vraag maar heb je ook bij Advanced --> UPnP --> Enable UPnP gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Killerbert schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:35:
[...]

misschien een domme vraag maar heb je ook bij Advanced --> UPnP --> Enable UPnP gedaan :?
Uiteraard ;) Ja, het is zelfs zo, dat als ik mijn PC, die met een touwtje van 1GBit aan het modem/router hangt, problemen heeft, terwijl tegelijkertijd mijn huisgenoot dus niks heeft.
Verder heeft een DMZ compleet geen effect. Of eigenlijk, geen verbetering. Ik heb het idee dat het in het touwtje lijkt te zitten, want met de 100MBit verbinding via de Experia-Box heb ik helemaal nergens last van.

Hoewel, aan de andere kant... dat zou toch nergens op slaan? Of ben ik nou een :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:09:
[...]

Uiteraard ;) Ja, het is zelfs zo, dat als ik mijn PC, die met een touwtje van 1GBit aan het modem/router hangt, problemen heeft, terwijl tegelijkertijd mijn huisgenoot dus niks heeft.
Verder heeft een DMZ compleet geen effect. Of eigenlijk, geen verbetering. Ik heb het idee dat het in het touwtje lijkt te zitten, want met de 100MBit verbinding via de Experia-Box heb ik helemaal nergens last van.

Hoewel, aan de andere kant... dat zou toch nergens op slaan? Of ben ik nou een :+
Zijn beide pc aangesloten via kabel en alle twee 1 Gbit? Eventueel het type utp kabel kan bij 1 Gb problemen geven en bij de lagere snelheid van 100Mbit niet. Je kunt eens proberen om de netwerkkaart tijdelijk terug te zetten naar 100 Mb en kijken of dit het probleem oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:38:
[...]

Zijn beide pc aangesloten via kabel en alle twee 1 Gbit? Eventueel het type utp kabel kan bij 1 Gb problemen geven en bij de lagere snelheid van 100Mbit niet. Je kunt eens proberen om de netwerkkaart tijdelijk terug te zetten naar 100 Mb en kijken of dit het probleem oplost
De ander zit op het draadjesloze netwerk en heeft nergens last van. Er is nergens een beveiligingssetting daarvoor, dat het draadje iets anders zou moeten doen.

Ik heb overal Cat5e kabels liggen trouwens.

En ik zal morgen inderdaad even proberen met m'n pc op 100MBit Full Duplex, of dat helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 07-09-2010 22:01 . Reden: Ik denk langzamer dan ik typ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Zijn er meerdere ZyXEL gebruikers (of zelfs EB gebruikers) die 07-09-2010 telefonisch niet bereikbaar waren?
Ik kon gek genoeg zelf wel bellen maar als ik met m'n mobiel belde naar m'n huisnummer kreeg ik "Nummer is niet in gebruik". Toen ik net in m'n modem keek stond in het statusscherm m'n SIP account als "Not Registered". Na op het "Register" knopje te hebben gedrukt was ik weer gewoon bereikbaar!

Pagina: 1 ... 13 ... 44 Laatste

Dit topic is gesloten.