Ik heb hem hier inmiddels al min of meer geïntegreerd in m'n infra!
* WAN poort aan Genexis
* IPTV aan poort 4
* Internet werkte direct!
* Heb netjes IP adres van het apparaat kunnen aanpassen aan m'n eigen subnet thuis
* DHCP server kan uitgeschakeld worden, bereik van de pool kan ingesteld worden
* Alle poorten gigabit! Of ze frames groter dan 1500 bytes supporten moet ik nog checken
* VOIP werkt ook

. Netjes m'n TWEAK nummer geregistreerd en met een analoog lijntje naar m'n Fritz!box. Alleen als ik m'n TWEAK nummer bel vanaf m'n mobiel, dan zie ik op het display van m'n DECT telefoon een onbekend nummer. Maar goed, dat kan aan een instelling in m'n Fritzbox of de Zyxel liggen. Moet ik nog ff naar kijken
* VOIP instellingen ging niet helemaal van een leien dakje: Er zijn een aantal invoervelden waar je timeouts in moet stellen, bv. voor call waiting en nog wat andere dingen. Zelfs al staan die functies niet aan, dan MOET je de getallen toch op iets anders dan 0 zetten, anders gaat de web interface bij het opslaan klagen. Hij zet ze na dat klagen trouwens wel vanzelf goed

maar veld voor veld. Pas na een paar keer "apply" -> "error weg klikken" -> "apply" heb je je voip settings opgeslagen

.
Al met al valt er nu dus al VEEEEEL meer in te stellen dan met die Experiabox!
Eigenlijk mist er maar 1 ding: Je kan in de DHCP-server geen STATISCHE reserveringen instellen. Niet binnen de DHCP pool en ook niet buiten de DHCP pool (dat laatste zou ik wel willen kunnen). Dit is wel raar, want als je dus portforwards voor bv. MSN wil instellen richting een PC die gewoon via DHCP z'n adres krijgt, dan gaat dit dus niet handig. Ook het koppelen van dns-namen aan apparaten in je netwerk werkt helaas niet
Maar goed, een mega ramp is het ook weer niet want je KAN op z'n minst ervoor kiezen om de interne dhcp server uit te zetten en er bv. eentje op je NAS ofzo te installeren.
Tot zover ben ik dus tevreden.
Ga nu ook de rest van de dag de deur uit dus morgen/later meer bevindingen
[
Voor 24% gewijzigd door
eymey op 04-09-2010 14:27
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.