Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 86 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47
Gonadan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:55:
Hoe is trouwens je ervaring bij het koppelen met je netwerk en uploaden? Gaat dat altijd vlekkeloos?
Met de Ant stick moet je namelijk wel eens prutsen en ik heb ook zo'n weegschaal die de laatste tijd ineens steeds de WiFi niet pakt. Als ik ergens niet tegen kan... :P
M'n Fenix 3 kan alleen thuis de wifi oppakken en alleen op de 2,4 Ghz band (de langzame, mocht ik de naam verkeerd gekozen hebben). Dit gebeurt geheel automagisch zodra ik iets opgeslagen heb aan het einde van een activiteit. Letterlijk geen omkijken naar.

Van huis is helaas de koppeling nodig met de connect app. In het eerste jaar van m'n fenix 3 was dit een drama, mogelijk lag het ook aan m'n telefoon maar dit ging niet van harte en duurde als er een connectie was (nadruk op als) lang, regelmatig time outs.
Maar de laatste tijd, zeg maar vanaf mid 2017 (en een nieuwe telefoon) gaat het zonder problemen. Of het door het toestel komt dat eindelijk volwassen is met alle foutjes eruit en het feit dat garmin ant+ wat minder relevant aan het maken is en ook de focus naar bluetooth verschuift, of door de nieuwe telefoon laat ik in het midden. Het werkt en werkt goed genoeg.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Gonadan Sinds ik de FR645M heb worden de activiteiten thuis automatisch via wifi gesynchroniseerd. Dat gaat zelfs zo goed, dat ik laatst thuis kwam na een hardloopsessie, deze had opgeslagen op het horloge en ik was nog maar net m'n achtertuin ingelopen en ik kreeg al de melding dat de activiteit gesynchroniseerd was.

Bij mijn vorige vivoactive HR kon synchroniseren alleen maar via bluetooth en dat werkte meestal direct automatisch wanneer het horloge weer een BT verbinding had met m'n telefoon, maar soms moest ik deze ook synchroniseren door de GC app op m'n telefoon actief te maken.

Nog verder terug met een Forerunner 610, gebruikte ik een Ant+ USB stick met PC en dat werkte niet zo goed. Regelmatig errors of het lukte zelfs helemaal niet.

Dus.. het wordt steeds beter. Op de FR645M kun je ook meerdere wifi connecties opzetten trouwens, maar die behoefte heb ik nog niet gehad.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-10 21:27
Er komt binnenkort een multisport GPS watch uit van Wahoo: http://gpsrumors.com/monthly-wahoo-roundup-july-2018 .

Ben benieuwd. Ben zelf erg tevreden over de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de Wahoo Elemnt Bolt tov Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:57:

Dus.. het wordt steeds beter. Op de FR645M kun je ook meerdere wifi connecties opzetten trouwens, maar die behoefte heb ik nog niet gehad.
WiFi van het werk heb ik ook ingesteld, je kan data niet vaak genoeg gesynchroniseerd hebben O-)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:25
jch88 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 14:25:
Er komt binnenkort een multisport GPS watch uit van Wahoo: http://gpsrumors.com/monthly-wahoo-roundup-july-2018 .

Ben benieuwd. Ben zelf erg tevreden over de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van de Wahoo Elemnt Bolt tov Garmin.
Doet me qua uiterlijk wel heel erg denken aan de FR235/735 van Garmin. Te plastic achtig, waardoor ik zoiets persoonlijk nooit als dagelijks horloge zou dragen.
Qua functionaliteit ben ik wel heel benieuwd waarmee wahoo gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar heeft mijn Fenix het ook warm vandaag. Hartslagwaarden variëren tussen de 48 (:D) en 110 terwijl ik op hetzelfde tempo aan het wandelen ben in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:53
Hoe strak heb jij hem om je pols? Als je er zo een vinger tussen kunt proppen kan hij onnauwkeurig worden.

Of gewoon minder rokjes kijken. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Matis schreef op zondag 22 juli 2018 @ 06:49:
[...]

Bedankt voor het aanbod. Ik heb wat nieuws besteld. Misschien bevalt het ook wel, al die nieuwe snufjes.
Puur uit interesse, welk horloge heb je besteld?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Momenteel ben ik op zoek naar een vervanger van de polar m430.
Deze heb ik twee keer moeten retourneren wegens ongemakken.

Aangezien ik altijd tevreden was over Garmin kijk ik wederom voor dit merk.

Ik loop voormamelijk hard en wandel regelmatig.
Ik houd van data en wil graag beter worden.
Momenteel loop ik zo'n 3x per week en regelmatig wedstrijden in de regio.

De horloges die ik op het oog had zijn:
Vivoactive 3
Forerunner 645

Beide zonder muziek.
De fr235 voldoet qua functies ook wel maar is relatief oud. Aangezien ik zeker 2 a 3 jaar met het horloge wil doen lijken me de andere 2 horloges betere opties.

Het prijsverschil is 100 euro.
Ondanks de vele reviews die ik heb gelezen vind ik het lastig om een beslissing te nemen.

Rechtvaardigt die 100 euro de extra opties, hoe waardevol zijn ze?

Kan iemand hierin helpen, wellicht door eigen ervaring?

Thierry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik gok dat de Vivoactive 3 qua features meer dan voldoende is voor je doeleinden. Ik heb de FR654 voornamelijk omdat er een flinke korting (25%) aan verbonden was. Je moet alleen even beslissen of een touchscreen handig is tijdens je workouts.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
Is een Garmin die running dynamics ondersteunt dan geen beter idee?
Thierry2 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:36:

Ik loop voormamelijk hard en wandel regelmatig.
Ik houd van data en wil graag beter worden.
Momenteel loop ik zo'n 3x per week en regelmatig wedstrijden in de regio.

Thierry

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Thierry2 Ik zou voor de FR645 gaan, aangezien je aangeeft dat je 'van data houdt'. De FR645 heeft standaard al veel meer data dan de VA3 en als je er een HRM Run of Running Dynamics pod bij gebruikt nog meer. De VA3 heeft eigenlijk alleen VO2 Max op dat gebied. Verder heeft de VA3 nog 2 andere nadelen, namelijk dat je 'manual laps' via een 'double tap' op het touchscreen moet doen (probeer dat maar eens op volle snelheid) en de beperkte mogelijkheid om data pagina's te configureren. Als je b.v. op pagina 1 kiest voor 1 veld (b.v. als je het Connect IQ dataveld Datarun zou gebruiken), dan zijn de andere pagina's ook beperkt tot 1 veld. Dat vind ik een erg vreemde keuze van Garmin, omdat de VA HR (de voorloper van de VA3) deze beperking niet had.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:21

Matis

Rubber Rocket

XWB schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:31:
Puur uit interesse, welk horloge heb je besteld?
M200. Kan eventueel met mijn H7 gekoppeld worden, mocht het uitlezen op de pols niet nauwkeurig genoeg blijken.
Die laatste gebruik ik nu icm Runtastic Pro. Alleen voor het hardlopen overigens.
Mijn fitness activiteiten had ik alleen op m'n oude Polar.
Ik geloof ruim 600 uur aan activiteiten in 3 jaar tijd.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Bedankt voor jullie reacties. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de fr645 vanwege de mogelijkheden. Moet alleen altijd even de extra kosten verantwoorden voor mezelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Thierry2 Extra kosten... even simpel rekensommetje... stel je gebruikt ‘m 3 jaar (waarschijnlijk langer), dat is dan €100/1095=€0,09 per dag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg vreemd vanmorgen... wordt wakker... kijk op m’n horloge (FR645M)... staat er een andere wijzerplaat op!? Nu zou het kunnen dat tijdens de slaap bepaalde knoppen worden ingedrukt, maar het wijzigen van de wijzerplaat kan volgens mij alleen door verschillende knoppen achter elkaar in te drukken, wat onmogelijk lijkt tijdens de slaap. Maar dat zou dan betekenen dat er spontaan een andere wijzerplaat op is gekomen. Ra ra ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je doet gewoon gekke dingen in je slaap, @PatrickC :+ Misschien kan je aan de hand van de sleep movement in de app kijken op welk tijdstip dat gebeurd zou kunnen zijn :p

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:07
PatrickC schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:01:
Erg vreemd vanmorgen... wordt wakker... kijk op m’n horloge (FR645M)... staat er een andere wijzerplaat op!? Nu zou het kunnen dat tijdens de slaap bepaalde knoppen worden ingedrukt, maar het wijzigen van de wijzerplaat kan volgens mij alleen door verschillende knoppen achter elkaar in te drukken, wat onmogelijk lijkt tijdens de slaap. Maar dat zou dan betekenen dat er spontaan een andere wijzerplaat op is gekomen. Ra ra ...
Heb ik wel eens gehad met een handmatige herstart. Misschien is jouw horloge vanzelf herstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie niets vreemds aan de sleep movement of hartslagdata wat afwijkend is. Een automatische herstart zou kunnen, maar ik gebruik de standaard wijzerplaat van de FR645, dus waarom zou hierna een van Connect IQ gedownloade wijzerplaat verschijnen? Andersom zou ik me dan nog kunnen voorstellen bij een soort ‘reset’. Dus... waarschijnlijk... “ Who you gonna call...? Ghostbusters!!”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:26:
Ik zie niets vreemds aan de sleep movement of hartslagdata wat afwijkend is. Een automatische herstart zou kunnen, maar ik gebruik de standaard wijzerplaat van de FR645, dus waarom zou hierna een van Connect IQ gedownloade wijzerplaat verschijnen? Andersom zou ik me dan nog kunnen voorstellen bij een soort ‘reset’. Dus... waarschijnlijk... “ Who you gonna call...? Ghostbusters!!”
Je betere helft heeft een goede grap uitgehaald?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 13:34
PatrickC schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:01:
Zo heel veel knoppen zijn het toch niet om te wisselen van wijzerplaat? Op mijn Vivoactive 3 is het 4 keer duwen (op het touchscreen, waarvan één keer lang, en behoorlijk centraal steeds) en dat gebeurt dus ook regelmatig bij het (recreatief, dus niet trackend) zwemmen of als ik mijn armen kruis en geen lange mouwen draag (nu dus nooit :D ). Daarom vergrendel ik het scherm meestal. Op een FR645 moet je een knopje op de zijkant induwen, maar daar duw ik ook af en toe onbedoeld op met wat polsbewegingen.

Of *zet alu hoedje op* misschien heeft de FR645 stiekem een gedeactiveerd touchscreen en heeft dat zichzelf eens geactiveerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-10 16:54
Lang omhoog voor menu
Start voor watchface
Naar boven/beneden om andere te kiezen
Start om te selecteren
Start om toe te passen

Mwah, zijn toch aardig wat acties voor een 'onbewuste' :) Vreemd inderdaad... Helemaal dat hij een andere heeft gekozen, als hij nou naar stock was gegaan kon ik me er iets bij voorstellen.

Mij nog nooit gebeurd btw, op de 935.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:25
Gonadan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:22:
[...]

Denk het wel maar wil denk ik nog steeds de titanium. Alleen is die ineens nergens te krijgen, alsof ze alleen een eerste batch verstuurd hadden.
Wel jammer want nu kon ik die kleur ook niet in het echt bekijken.
Ik zie hier ineens weer voorraad: https://www.gps.nl/wearab...lar_flare_oranje_ban.html

Lijkt er dus op dat er een tweede batch verstuurd is door Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien heb ik wel een speciale vorm van slaapwandelen ontwikkeld, waarbij ik tijdens mijn slaap onbewust het horloge gebruik.... ‘sleepwatchen’. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Hathi schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:41:
Ik zie hier ineens weer voorraad: https://www.gps.nl/wearab...lar_flare_oranje_ban.html

Lijkt er dus op dat er een tweede batch verstuurd is door Garmin.
Ja klopt, deze week worden weer nieuwe leveringen verwacht. Ik twijfel alleen nog tussen gewoon bestellen of toch nog even in het echt bewonderen voordat ik hem aanschaf.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
Na lang wikken en wegen toch gekozen voor een Fenix 5. Mag de Forerunner 305 binnenkort met pensioen.

[ Voor 194% gewijzigd door Gaat niet door op 23-07-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat niet door schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:13:
Na lang wikken en wegen toch gekozen voor een Fenix 5. Mag de Forerunner 305 binnenkort met pensioen.
Ik heb hem nu een week. Erg blij mee. Scheelt wel dat ik er 300 voor betaald heb bij Amazon. Qua features echt wel erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
Aghanim schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:55:
[...]

Ik heb hem nu een week. Erg blij mee. Scheelt wel dat ik er 300 voor betaald heb bij Amazon. Qua features echt wel erg gaaf.
Voor 300 is het echt een goede deal. Nu staat die op Amazon voor 417 euro nog steeds niet slecht denk ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb me deze vakantie maar eens verwend met een fenix 5 plus.
Wat een mooi apparaat, en nog heel veel te ontdekken.

Wat me wel op alt is dat de pace zo varieert. Voor mijn gevoel loop ik heel gelijkmatig maar de pace schiet soms alle kanten op, had ik met me Forerunner zeker veel minder. Mensen hiermee bekend en valt er wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
gnauw schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:29:

Wat me wel op alt is dat de pace zo varieert. Voor mijn gevoel loop ik heel gelijkmatig maar de pace schiet soms alle kanten op, had ik met me Forerunner zeker veel minder. Mensen hiermee bekend en valt er wat aan te doen?
Welke GPS instellingen en doe je aan smart recording of 1s?

offtopic:
Welke heb je?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gnauw schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:29:

Bij mij wijken de pace tussen de F5 en FR230 zelfs af :+ . Geen idee welke juist is maar het scheelt regelmatig een seconde of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik kan iedereen aanraden om voor pace één van de vele pace apps uit de connect iq appstore te gebruiken. Daar kan je veel meer instellen hoe de pace bepaald wordt (gemiddelde over xx afstand en xx tijd en dat floating) etc. Die van het toestel zelf is maar beperkt en niet zo superbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Wordt dat dan ook gebruikt voor de activiteit of is dat alleen voor weergave?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan Pace is vaak een onderdeel van een Connect IQ dataveld en dan kun je b.v. instellen dat niet de actuele pace van dat moment (wat de horloge standaard weergeeft) moet worden weergegeven, maar het gemiddelde van b.v. de laatste 5 of 10 seconden. Fluctuaties in de pace data (door GPS) worden zo genivelleerd.

Met je vraag over of het ook gebruikt wordt voor de activiteit bedoel je de pace data voor de activiteit in Garmin Connect? Daar wordt gewoon de pace data getoond die de horloge meet. Die kun je niet eens per seconde zien volgens mij. Daar worden al gemiddeldes over een bepaalde tijd weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:30:
[...]

Welke GPS instellingen en doe je aan smart recording of 1s?

offtopic:
Welke heb je?
Gps is met Galileo en ik gebruik de standaard en dat is volgens mij 1s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:57:
@Gonadan Pace is vaak een onderdeel van een Connect IQ dataveld en dan kun je b.v. instellen dat niet de actuele pace van dat moment (wat de horloge standaard weergeeft) moet worden weergegeven, maar het gemiddelde van b.v. de laatste 5 of 10 seconden. Fluctuaties in de pace data (door GPS) worden zo genivelleerd.

Met je vraag over of het ook gebruikt wordt voor de activiteit bedoel je de pace data voor de activiteit in Garmin Connect? Daar wordt gewoon de pace data getoond die de horloge meet. Die kun je niet eens per seconde zien volgens mij. Daar worden al gemiddeldes over een bepaalde tijd weergegeven.
Ja precies, daar doel ik op. In feite is de actuele pace van het horloge ook van de afgelopen paar seconden, maar daar kan je in mijn ervaring weinig invloed op uitoefenen inderdaad.

Pace data is natuurlijk gewoon een berekening aan de hand van je GPS-punten en de tijdstippen daarvan bedenk ik mij net. Die kan je dan dus in theorie wel per seconde berekenen, maar dat voegt weinig toe. Denk dat connect dat wel afvlakt in het grafiekje inderdaad. ;)
gnauw schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:05:
Is je route dan ook netjes wat je zou verwachten? Galileo is nog niet helemaal af dus wellicht heeft dat voor malligheden gezorgd? (ook al zou GPS de basis moeten zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 23-07-2018 22:08 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Gonadan schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:07:
[...]
Galileo is helemaal nog niet helemaal af dus wellicht heeft dat voor malligheden gezorgd? (ook al zou GPS de basis moeten zijn)
There, fixed it for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
gnauw schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:05:
[...]

Heb je ook GPS + Galileo instelling, of alleen Galileo?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galileo of Glonass kun je volgens mij nooit als enige instelling hebben. GPS is altijd nodig, eventueel in combinatie met Galileo of Glonass. Dus Galileo en Glonass samen kan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Het -kan- in principe wel. Maar het is niet mogelijk bij de toestellen van garmin. Het is inderdaad de keuze tussen alleen gps, of gps met glonass, of gps met galileo. Of dit in de toekomst uitgebreid gaat worden (gps met galileo en glonass tegelijk) is afwachten, momenteel zal het waarschijnlijk nog niet mogelijk zijn omdat het te veel accu vergt (je levert relatief veel te veel in voor te weinig winst in nauwkeurigheid)
Verder vermoed ik dat gps toch de basis blijft omdat het langer bestaat, en wellicht ook omdat het een Amerikaans bedrijf is. Maar dat is puur speculatie van mezelf. Galileo is gewoon nog helemaal niet ver genoeg om voldoende dekking te hebben in de meeste omstandigheden, laat staan alle omstandigheden. Glonass is Russisch, dus wie weet hoe lang we daar nog toegang voor krijgen (maar datzelfde vraagteken mag je ook bij gps zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Mijn vermoeden is dat ze GPS verplichten omdat het wel een bewezen systeem is en je gegarandeerd van een relatief bruikbare positie gaat voorzien. Op die manier zal je in principe geen klachten kunnen krijgen dat een fix überhaupt slecht lukt, wat je met puur Galileo nog zou kunnen overkomen.
Ook al zou dat een gevalletje PEBCAK zijn dan nog is dat slecht voor de reputatie van de Garmin toestellen. Sowieso GPS gebruiken verhindert een dergelijk scenario.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 13:43

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Mijn Garmin 235 is ineens helemaal anders :S
Klokje is anders en loopt niet op tijd, toestel is Engels etc. etc.
Is dit gemakkelijk weer terug te draaien of moet ik alles opnieuw instellen / downloaden? Het klokje staat er namelijk ook niet meer op lijkt het..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
frankwopereis schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:50:
Mijn Garmin 235 is ineens helemaal anders :S
Klokje is anders en loopt niet op tijd, toestel is Engels etc. etc.
Is dit gemakkelijk weer terug te draaien of moet ik alles opnieuw instellen / downloaden? Het klokje staat er namelijk ook niet meer op lijkt het..
Even een gps locatie krijgen (door een activiteit te starten) helpt als je klok niet meer gelijk loopt... Gebeurt bij mij soms (volgens mij de laatste keer doordat het horloge herstartte na aansluiten op de pc).

Taal kun je aanpassen in de instellingen van het horloge als het goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

m0ridin schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:53:
[...]

Even een gps locatie krijgen (door een activiteit te starten) helpt als je klok niet meer gelijk loopt... Gebeurt bij mij soms (volgens mij de laatste keer doordat het horloge herstartte na aansluiten op de pc).

Taal kun je aanpassen in de instellingen van het horloge als het goed is...
Ik wil juist niet alles opnieuw instellen, het gaat ook om apps etc. die erop staan..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
frankwopereis schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:56:
[...]

Ik wil juist niet alles opnieuw instellen, het gaat ook om apps etc. die erop staan..
Zeg ik toch ook niet?!

Als je je taal aanpast op je horloge nemen de apps, waar ze dat ondersteunen, deze taal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

m0ridin schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:58:
[...]

Zeg ik toch ook niet?!

Als je je taal aanpast op je horloge nemen de apps, waar ze dat ondersteunen, deze taal over.
Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat ik niet de taal etc. zelf wil aanpassen, zelf apps wil downloaden, zelf alle instellingen etc. wil doen.
Waarom gebeurt dit überhaupt, en hoe los ik het gewoon op de simpelste manier op dat is mijn vraag.

ps er staat ook alleen maar Engels.. NL is helemaal weg.

nog een edit: de iQ app store ligt er ook uit

[ Voor 9% gewijzigd door frankwopereis op 24-07-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Even een overweging voor de ervaringsdeskundigen. Ik wil graag een stijlvoller bandje (origineel 22) voor m'n horloge zodat ik hem als daily kan gebruiken. Hierbij twijfel ik tussen de lederen en de gewone siliconen.
Op zich lijkt mij de lederen mooier, maar ik twijfel of je niet evengoed een zweetbandje krijgt. Zeker met dit warme weer maar ook als ik naar werk fiets of andere fietstochten (casual) doe dan kan het zomaar zweterig worden. Wordt het bandje dan niet alsnog snel ranzig en kan ik beter gewoon de siliconen nemen?

Daarnaast zijn beide in deze maat zwart dus het verschil is misschien amper te zien, maar dat vind ik moeilijk beoordelen op de foto's die ik kan vinden. Iemand die mij verder kan helpen? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
frankwopereis schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat ik niet de taal etc. zelf wil aanpassen, zelf apps wil downloaden, zelf alle instellingen etc. wil doen.
Waarom gebeurt dit überhaupt, en hoe los ik het gewoon op de simpelste manier op dat is mijn vraag.

ps er staat ook alleen maar Engels.. NL is helemaal weg.
Weet niet hoe je verwacht dat dit 'automatisch opeens weer goed komt' als je niet zelf uberhaupt een instelling als de taal wil veranderen? Dat je niet wil factory resetten, sure, maar als je het kan fixen door even wat aan te passen is dat toch niet teveel moeite.

Talen kun je als het goed is via Garmin Expres downloaden (tools & content --> Utilities tab en daar onder het kopje 'Optional updates'. Zie voor mijn 935 daar een zwik talen staan iig), als je een custom watchface had en die staat er niet meer op. Tja, dan moet je die toch echt gewoon weer even downloaden.

Hoe het is gebeurd? Geen idee, misschien een update oid die eea heeft verklooid?

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 24-07-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

m0ridin schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Weet niet hoe je verwacht dat dit 'automatisch opeens weer goed komt' als je niet zelf uberhaupt een instelling als de taal wil veranderen? Dat je niet wil factory resetten, sure, maar als je het kan fixen door even wat aan te passen is dat toch niet teveel moeite.

Talen kun je als het goed is via Garmin Expres downloaden (tools & content --> Utilities tab en daar onder het kopje 'Optional updates'. Zie voor mijn 935 daar een zwik talen staan iig), als je een custom watchface had en die staat er niet meer op. Tja, dan moet je die toch echt gewoon weer even downloaden.

Hoe het is gebeurd? Geen idee, misschien een update oid die eea heeft verklooid?
Niet alles zo letterlijk nemen, ik wil best iets doen uiteraard.. Garmin Express gebruiken is inderdaad een goed antwoord, ik heb alles weer zoals het was!
Hoe het is gekomen, geen idee! Wel stom dat zoiets voorkomt.
Garmin Expres heb ik nog nooit gebruikt overigens, ik deed alles via de Garmin Connect app op de telefoon (incl. de iQ app gebruiken etc.). Maar het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Gonadan schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:19:
Even een overweging voor de ervaringsdeskundigen. Ik wil graag een stijlvoller bandje (origineel 22) voor m'n horloge zodat ik hem als daily kan gebruiken. Hierbij twijfel ik tussen de lederen en de gewone siliconen.
Op zich lijkt mij de lederen mooier, maar ik twijfel of je niet evengoed een zweetbandje krijgt. Zeker met dit warme weer maar ook als ik naar werk fiets of andere fietstochten (casual) doe dan kan het zomaar zweterig worden. Wordt het bandje dan niet alsnog snel ranzig en kan ik beter gewoon de siliconen nemen?

Daarnaast zijn beide in deze maat zwart dus het verschil is misschien amper te zien, maar dat vind ik moeilijk beoordelen op de foto's die ik kan vinden. Iemand die mij verder kan helpen? :)
Als geen zweterig of ranzig bandje wilt kan je alleen een metalen bandje overwegen, al zal in principe onder / tussen ieder bandje vuil verzamelen. Een canvas/ nylon strap is samen met rubber het makkelijkst schoon te houden, leer is waarschijnlijk het moeilijkst. Mijn advies koop van ieder materiaal een goedkope strap en bekijk wat je zelf het fijnste vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-10 18:44
Mijn VA3 heeft vannacht ook besloten om de watchface te veranderen. In de loop van de ochtend kwam ik er ook achter dat alle activities verwijderd zijn (maar de totalen kloppen nog wel).

Overigens is de altimeter nog steeds niet gefixed met FW 5.20. Tijden een coopertest op de baan ging de hoogte met 50 meter omlaag.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
rockhopper schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:02:
[...]

Als geen zweterig of ranzig bandje wilt kan je alleen een metalen bandje overwegen, al zal in principe onder / tussen ieder bandje vuil verzamelen. Een canvas/ nylon strap is samen met rubber het makkelijkst schoon te houden, leer is waarschijnlijk het moeilijkst. Mijn advies koop van ieder materiaal een goedkope strap en bekijk wat je zelf het fijnste vind
Daar wil ik aan toevoegen dat het siliconen bandje van de FR465M na enkele keren zwemmen in zout water al wat kleur verloren is. Ik heb het gevoel dat dit bandje niet lang zal meegaan!

Wat zweet betreft, het horloge gaat gewoon mee onder de douche.

[ Voor 60% gewijzigd door XWB op 24-07-2018 21:17 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lederen bandje van mijn Omega heeft voor mijn gevoel veel minder last van zweet dan het standaard bandje van de Fenix 5. Moet wel zeggen dat ik mijn Omega niet meer gedragen heb sinds ik de F5 heb maar kan me niet herinneren dat ik in voorgaande weken regelmatig het horloge af heb willen doen omdat het klef aanvoelt. Dat heb ik bij het bandje van de F5 nu wel. Maar goed, ik zweet de afgelopen week ook meer dan normaal :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Thierry2 Mocht je nog twijfelen tussen een vivoactive 3 en FR645, dan helpt wellicht deze nieuwe video van Desfit:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wellicht iets te kort door de bocht maar voor mij is het verschil dat als je enigszins serieus aan hardlopen doet je voor een FR moet gaan ipv een VA. Het gemis aan relevante hardloopfeatures en instellingen onderscheidt die productlijnen van elkaar in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Gister ook een fr645 gehaald.

Ik kreeg hem slecht geconnected met mijn Iphone 6s
En nu verliest hij de bluetooth verbinding ook nog om de zo veel tijd.
Om hem te synchroniseren moet ik de horloge uit en aan zetten voordat hij weer zichtbaar is.
Hoort dat zo?

Ik kom van een fitbit charge 2 en die was de hele dag gekoppeld, dus misschien dat het bij de Garmin niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
XWB schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:14:
[...]

Daar wil ik aan toevoegen dat het siliconen bandje van de FR465M na enkele keren zwemmen in zout water al wat kleur verloren is. Ik heb het gevoel dat dit bandje niet lang zal meegaan!

Wat zweet betreft, het horloge gaat gewoon mee onder de douche.
Daarom bestel ik af en toe een quick connect bandje via AliExpress. Kost een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crxtreem schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:17:
Gister ook een fr645 gehaald.

Ik kreeg hem slecht geconnected met mijn Iphone 6s
En nu verliest hij de bluetooth verbinding ook nog om de zo veel tijd.
Om hem te synchroniseren moet ik de horloge uit en aan zetten voordat hij weer zichtbaar is.
Hoort dat zo?

Ik kom van een fitbit charge 2 en die was de hele dag gekoppeld, dus misschien dat het bij de Garmin niet nodig is?
De BT koppeling moet constant zijn. Maar soms geeft mijn telefoon (iPhone 6) in de bluetooth settings aan dat deze gekoppeld is, maar de GC app geeft aan dat hij niet gekoppeld is (er staat dan geen groene stip in het cirkeltje om het horloge in de GC app). Wat tot nu toe geholpen heeft is bluetooth even uit en aan zetten op de iPhone. Zie ook onderstaande video:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin

Heb zelf een officiele bruin leren bandje om mijn 935 zitten, puur voor dagelijks gebruik (wel met fietsen naar werk en wandelen en dat soort zaken). Voor hardlopen en dergelijke gebruik ik siliconen bandjes...

Hier lijkt het, na een jaar ongeveer nu, hardstikke mee te vallen qua zweet hoor (en tja, ik zweet vrij snel). Het bandje verkleurt iets rond de randen maar niks extreems. Vind het er zelfs beter uit gaan zien, in het begin is het bandje heel stug en steriel zeg maar.

Denk dat het qua draagcomfort misschien, zweet technisch gezien, zelfs fijner is een leren bandje dan een siliconen band te hebben. Heb het idee dat leer wat dat betreft iets meer ademt.

Nadeel van leer is dat het weer stugger is, over het algemeen draag ik hem overdag losser dan tijdens activiteiten dus niet zo'n punt. Maar een siliconen band kun je strakker aantrekken naar comfort, bij leer is dat niet mogelijk (als in, het materiaal stretcht niet dus je kan niet gewoon harder trekken om het volgende gaatje te gebruiken).

En bij dezen mijn bijdrage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand waarbij Strava Live Segments werkt mij helpen met het instellen ervan? Ik heb het volgende gedaan op basis van deze guide:

Strava
- Strava Premium aangeschaft
- Segmenten in Strava een 'sterretje' gegeven + populaire segmenten automatisch toevoegen
- Strava Sync met Garmin Connect (werkt al jaren prima)

Garmin Connect
- Strava segmenten (die ik een 'sterretje' gegeven heb) staan netjes weergegeven*
- Als ik op 'verzend naar toestel' klik zie ik dat 'Garmin Segmenten' is aangevinkt
- Als ik dan 'Strava Segmenten' aanvink zie ik geen segmenten en krijg ik een link naar Strava

Mij lijken deze instellingen correct? Ik zie alle Strava details als ik op een segment klik namelijk. Gaat het bij deze stap mis?

Fenix 5
- Profiel Hardlopen --> instellingen voor hardlopen --> Segment waarschuwingen = Aan

Mijn beeld is dat alles juist is ingesteld maar ik krijg nergens een melding als ik een segment nader. Ook niet als ik mijn telefoon meeneem (4G connectie).

Garmin Connect website
- Interessant genoeg zie ik op de website bij Segmenten geen enkel segment staan, dat wijkt af met de GC app. Was een bekend probleem dat volgens de Garmin website opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Probeer Garmin Express eens. Deze zouden dan in het sync lijstje moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tlpeter schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:27:
Er staat alleen 'deleted segments'. Heb de sync gedaan maar geen verschil. Ze staan in de GC App nog gewoon benoemd en in GC op de website onzichtbaar. Ik lees op internet dat ik een melding moet krijgen dat ik de Strava Live segments gebruik ipv Garmin Segments en/of dat moet instellen bij settings in de GC website maar die zie ik nergens staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 25-07-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:02:
Het gaat niet om het zweten an sich, dat gaat met elk bandje gebeuren, het gaat om de mate van zweten en het kunnen schoonmaken. Er is een reden dat velen met kunststof bandjes sporten, dat zal primair zijn vanwege het gemakkelijk schoonhouden.
De vraag is meer of een bandje wat je buiten het sporten om niet gewoon uiteindelijk net zo vies wordt door warm weer of matige activiteit.
Sinds mijn vorige post heb ik er echter ook weer wat meer over nagedacht en besef me dat als dat echt zo was niemand op een gewoon horloge een lederen bandje zou willen, terwijl dat juist bij bosjes voor komt. :P

Een goedkope variant van hetzelfde materiaal gaat mij niet een indruk geven van wat het uiteindelijke bandje gaat bieden.
Aghanim schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:44:
Het lederen bandje van mijn Omega heeft voor mijn gevoel veel minder last van zweet dan het standaard bandje van de Fenix 5.
Wellicht toch het gevoel van ademen waar @m0ridin het ook over heeft?
m0ridin schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:17:
Heb zelf een officiele bruin leren bandje om mijn 935 zitten, puur voor dagelijks gebruik (wel met fietsen naar werk en wandelen en dat soort zaken). Voor hardlopen en dergelijke gebruik ik siliconen bandjes...

Hier lijkt het, na een jaar ongeveer nu, hardstikke mee te vallen qua zweet hoor (en tja, ik zweet vrij snel). Het bandje verkleurt iets rond de randen maar niks extreems. Vind het er zelfs beter uit gaan zien, in het begin is het bandje heel stug en steriel zeg maar.

Denk dat het qua draagcomfort misschien, zweet technisch gezien, zelfs fijner is een leren bandje dan een siliconen band te hebben. Heb het idee dat leer wat dat betreft iets meer ademt.

Nadeel van leer is dat het weer stugger is, over het algemeen draag ik hem overdag losser dan tijdens activiteiten dus niet zo'n punt. Maar een siliconen band kun je strakker aantrekken naar comfort, bij leer is dat niet mogelijk (als in, het materiaal stretcht niet dus je kan niet gewoon harder trekken om het volgende gaatje te gebruiken).

En bij dezen mijn bijdrage ;)
Goede bijdrage inderdaad. Ik heb al gemerkt dat ik hem niet heel strak draag overdag dus dan zou leer prima zijn. Wel heb ik gemerkt dat hij daardoor ook wat aan de pols kan stuiteren, dus als ik zou gaan hardlopen dan wil ik hem waarschijnlijk wel iets strakker hebben. Dan biedt de rekbaarheid van de siliconen weer uitkomst. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Gonadan schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:28:

[...]

Goede bijdrage inderdaad. Ik heb al gemerkt dat ik hem niet heel strak draag overdag dus dan zou leer prima zijn. Wel heb ik gemerkt dat hij daardoor ook wat aan de pols kan stuiteren, dus als ik zou gaan hardlopen dan wil ik hem waarschijnlijk wel iets strakker hebben. Dan biedt de rekbaarheid van de siliconen weer uitkomst. :)
Thanks ;) En inderdaad, same... Dat is dan ook het grote voordeel van die quickfit bandjes, geen enkele moeite om er een ander bandje op te zetten.

Heb zelf de offciele leren en een officiele silicon quickfit, en daarnaast 2 ebay-siliconen quickfits. De officiele zijn wel duidelijk steviger, maar voor hardlopen en dagelijks gebruik boeit dat niet zo. Ik vertrouw de ebay versies goed genoeg (hoewel ook daarin weer kwaliteitsverschil te vinden is!), daarnaast heb ik in de zomer ook wel eens een van de wat vrolijkere siliconen ebay bandjes eromheen...

Anyway, de leren zou zeker te los zitten voor sportief gebruik maar daar heb ik hem dan ook absoluut niet voor. Puur voor het zorgen dat het er nog meer uit ziet als een redelijk net casual horloge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nu ook een andere watchface uit het niks. Enkel gesynchroniseerd met Garmin Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Hadden jullie de wijzerplaat nog op standaard staan? Ofwel, niets aangepast?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:13:
Hadden jullie de wijzerplaat nog op standaard staan? Ofwel, niets aangepast?
Nee, had hem aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Bijzonder. Ik heb net bewust m'n app geopend maar er is niets gewijzigd. Kan het zijn dat recent een update geweest is en dat ik m'n plaat daarna pas heb zitten customizen? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had wel de 3 data velden aan de rechterkant aangepast van de standaard watchface en toen ik ‘m weer terugzette op de standaard watchface, stonden deze nog steeds zo ingesteld.

Wel vreemd dat nu bij meerdere personen gebeurd is. Op het officiële Garmin forum heb ik er nog niets van voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier ook trouwens besef ik me nu, volgens mij gisteren na het syncen oid... Heb er niet bij stilgestaan verder maar van de ene custom watchface naar de andere custom watchface inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat Garmin aan het doen is, maar ik had gisteren ook een probleem op hun website bij het vergelijken van horloges. Nadat ik ef 2 gekozen had en op vergelijk had geklikt, kreeg ik een vergelijking tussen 2 fietscomputers te zien. Meerdere keren geprobeerd.

Het lijkt er op dat bepaalde ID’s veranderd zijn. Als dat bij de watchfaces ook gebeurd is, dan krijg je dit soort problemen ook. Een keertje synchroniseren met GC en een bepaald ID is ineens gekoppeld aan een andere watchface.

Nog een mooie widget tip wat betreff een ‘Mijn dag’ widget voor de F645 (en een aantal andere horloges).
My Day Advanced:
https://apps.garmin.com/n...22-4448-9F54-A3F375C44B10
Deze kwam ik tegen in de video van Desfit die ik hier eerder vandaag genoemd heb. Als je deze bebruikt, dan kun je een aantal standaard widgets verwijderen waardoor je sneller door je widgets kunt bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:20:

My Day Advanced:
https://apps.garmin.com/n...22-4448-9F54-A3F375C44B10
Deze kwam ik tegen in de video van Desfit die ik hier eerder vandaag genoemd heb. Als je deze bebruikt, dan kun je een aantal standaard widgets verwijderen waardoor je sneller door je widgets kunt bladeren.
Heel handig ja. Ikzelf gebruik nog steeds ActiFace naar volle tevredenheid. Ook deze combineert heel wat data in één scherm waardoor ik de losse widgets niet nodig heb.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@rockhopper gebruikt jij Komoot niet? Waarom zou je die kaarten moeten kopen? Is dat puur voor offline en routering?
Want ik kan op de app gewoon scrollen naar andere regionen en daar een route in elkaar klikken.

Alleen een beetje jammer dat de IQ app nog niet geüpdatet is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@XWB Actiface is inderdaad erg goed en volgens mij de meest populaire app op CIQ, maar het is een watchface en geen widget. En ik houd niet zo van die ‘drukke’ watchfaces. De standaard watchface van de FR645 is lekker ‘rustig’.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:04
Hoi!

Ik ben op zoek naar een opvolger voor m'n Polar RCX5, die na meer dan 6 jaar trouwe dienst de geest lijkt te geven. Had al een draadje gestart (hier) en ben vriendelijk doorverwezen naar dit topic.
Ik heb tot nu toe enkel met Polar horloges getraind, en wou in eerste instantie opnieuw voor Polar gaan. De V800 lijkt me een ideaal horloge. Echter is die ondertussen al 4 jaar oud en komt een opvolger vermoedelijk binnenkort uit.

Ik gebruik m'n sporthorloge vooral voor mountainbiken (ik woon in Oostenrijk ;) ), lopen, wandelen, indoor cycling en skiën.

Goede hartslagmonitoring is voor mij belangrijk (maar ik vermoed dat elke moderne sporthorloge, zeker die met band, dat wel doen). Verder moet ook GPS en liefst ook hoogtemeting aanwezig zijn. Trainingsdata wil ik nadien kunnen analyseren op m'n computer. En het horloge moet ook robuust zijn (moet een 5-tal jaar meegaan, net zoals de RCX5).

Waarom ik momenteel aan de V800 denk?
  • Tot nu toe goede ervaringen met Polar gehad. Heb bovendien nog een relatief nieuwe H7 borstband liggen die ik dan kan hergebruiken.
  • "Oud", maar hierdoor ook "goedkoop" (voor een 250 tal euro krijg je de V800 met H10 band).
  • Omvangrijke feature-set.
Wat raden jullie aan? Zijn er in deze prijscategorie momenteel betere sporthorloges te vinden? Ik had o.a. ook naar de Garmin 735xt gekeken, maar dan betaal je al gauw 290 euro, zonder borstband. Barometrische hoogtemeting ontbreekt bovendien. De 935 is dan weer een heel andere prijscategorie.
Suunto?

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Gonadan schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:15:
@rockhopper gebruikt jij Komoot niet? Waarom zou je die kaarten moeten kopen? Is dat puur voor offline en routering?
Want ik kan op de app gewoon scrollen naar andere regionen en daar een route in elkaar klikken.

Alleen een beetje jammer dat de IQ app nog niet geüpdatet is. :P
Ik gebruik inderdaad komoot. De betaling is inderdaad voor volle functionaliteit van alle regio's en de routering. Ik heb niet uitgezocht wat wel en niet gratis is, dat kan komoot zelf wel vertellen. Maar voor 20€ ga ik niet moeilijk doen. Verder is de support super, dus het is ze gegund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
't Is helaas al geen twintig meer. :P
Maar goed, ik kan het niet testen want ze ondersteunen m'n toestel nog niet. Dan maar op zoek naar een tussenoplossing want hun app is wel erg fijn voor routes maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:36:
[...]

De BT koppeling moet constant zijn. Maar soms geeft mijn telefoon (iPhone 6) in de bluetooth settings aan dat deze gekoppeld is, maar de GC app geeft aan dat hij niet gekoppeld is (er staat dan geen groene stip in het cirkeltje om het horloge in de GC app). Wat tot nu toe geholpen heeft is bluetooth even uit en aan zetten op de iPhone. Zie ook onderstaande video:
[video]
Als ik mijn horloge uitzet en weer aan connect hij wel weee, maar om dat meerdere malen per dag te doen lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Gonadan schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:22:
Maar goed, ik kan het niet testen want ze ondersteunen m'n toestel nog niet. Dan maar op zoek naar een tussenoplossing want hun app is wel erg fijn voor routes maken.
Als je je aanmeld of een trial start of zoiets, dan krijg je na een paar dagen een code/coupon waarmee de prijs €20 wordt. Die €29,99 gold ook als normale prijs toen ik het na de code kocht. En soms hebben ze ook aanbiedingen waar het meteen makkelijk kan. Maar ik zou er ook 30€ voor over hebben, al is dat redelijk tegen de max wat ik er voor over zou hebben.
Het is makkelijk in gebruik, je kan bestaande routes zien, zelf routes importeren en exporteren en de sync met bepaalde hardware (bolt / oregon en karoo voor mij) werkt goed. De doorslag voor mij is éénmalig een bedrag in plaats van abonnementsvorm (rwgps/strava). Maar goed ieder zijn favoriete app natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door rockhopper op 25-07-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:50
Gonadan schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 19:22:
Heb ik ergens wat gemist, heb je nou al keuze gemaakt/gekocht/in bezit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tlpeter schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:27:
Het lijkt (nog niet getest) te werken nu met de Strava Live Segments. Heb de koppeling Garmin - Strava verwijderd en opnieuw geactiveerd en zag in een tutorial dat op de GC-website niet via het menu aan de linkerkant op 'segmenten' wordt geklikt (dan staan er 0 segmenten bij mij en mis ik de settings knop) maar dat ze op het dashboard een 'widget' van segmenten toevoegen. Als ik dat doe staan er ineens wel de Strava segmenten en kan ik wel bij settings aangeven dat de Strava segmenten gebruikt moeten worden.

Vervolgens bood GC nieuwe items aan om te syncen met mijn Fenix, waaronder dus de live segments.

Nog niet getest dus maar het klinkt hoopvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die ook last hebben (gehad) van wijzerplaten die spontaan veranderen... hebben jullie voordat dat gebeurde het horloge via USB met Garmin Express gesynchroniseerd misschien? Ik werd hier op gewezen door iemand op het Garmin forum. Volgens mij heb ik namelijk de nacht voor dit gebeurde met mijn FR645M Garmin Express gebruikt om wat muziek over te zetten en ik heb de horloge ook via USB opgeladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:15:
Maar goed ieder zijn favoriete app natuurlijk.
Dit inderdaad. Ik moet mij ook nog gewoon eens verdiepen in welke apps mij hierbij kunnen helpen.

Betalen voor een app vind ik prima, als ik hem wel vaak ga gebruiken en m'n apparatuur ondersteund wordt. :P
Frenz64 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:18:
Heb ik ergens wat gemist, heb je nou al keuze gemaakt/gekocht/in bezit?
Ja ik heb het niet echt geadverteerd maar het is een 5 Plus geworden. Was maandag ineens bij één shop op voorraad en toen won de kriebel ineens. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:58:
Voor degene die ook last hebben (gehad) van wijzerplaten die spontaan veranderen... hebben jullie voordat dat gebeurde het horloge via USB met Garmin Express gesynchroniseerd misschien? Ik werd hier op gewezen door iemand op het Garmin forum. Volgens mij heb ik namelijk de nacht voor dit gebeurde met mijn FR645M Garmin Express gebruikt om wat muziek over te zetten en ik heb de horloge ook via USB opgeladen.
Ja, dat heb ik gedaan en direct na die sync was de watchface anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Dit inderdaad. Ik moet mij ook nog gewoon eens verdiepen in welke apps mij hierbij kunnen helpen.

Betalen voor een app vind ik prima, als ik hem wel vaak ga gebruiken en m'n apparatuur ondersteund wordt. :P

[...]

Ja ik heb het niet echt geadverteerd maar het is een 5 Plus geworden. Was maandag ineens bij één shop op voorraad en toen won de kriebel ineens. :+
Nice! Hoe bevalt ie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
PatrickC schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:58:
Dat wel, maar sindsdien tenminste nog 2x gesynct via usb en nergens last van... Ah well, als het een eenmalig iets was ook weer niet teveel druk om maken ;)

Overigens is er een nieuwe beta uit voor de 935, incl fixes voor hoogtemeter issues, sensor en zwem issues (voor degenen die hier tegenaan liepen wel een fijne release):

https://forums.garmin.com...ersion-9-73-now-available

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Vooralsnog prima. Heb nog niet gesport maar als gewoon horloge is hij prima.
Hij doet nog niet altijd wat ik wil maar ik verzuip dan ook nog in de instellingen. Ik noem het nog maar even de ontdekkingsfase. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de F5 nu 9 dagen in gebruik en 5x gesport. Alle sport statistieken zijn daarom beschikbaar nu. VO2max komt overeen met mijn FR230. De overige informatie vind ik aardig tegenstrijdig. Hopelijk is dat beter als we een paar weken verder zijn en de data daardoor beter.

Gisteren ging ik een herstel loop doen. Mijn hartslag variabiliteit (stress meting om te bepalen of je al voldoende hersteld bent) was 51/100. Best fors dus. Komt overeen met de hersteltijd van 38 uur die ik nog had. Na 10min hardlopen was mijn Prestatie conditie +3 (goed in vorm). Dat vind ik vreemd gezien die andere 2 waarden en ik zou dus verwachten dat het een negatieve waarde zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
Die prestatie conditie heeft wat langer nodig.
Bij mij klopt het aardig na een tijdje.
Wanneer ik teveel vraag of juist heel weinig dan gaat deze naar beneden en wanneer is het allemaal serieuzer neem gaat deze omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na een maand gebruik van m’n FR645M met zo’n 3 hardloopsessies per week zit bij de meeste hardloopsessies de prestatieconditie aan het begin van de hardloopsessie tussen 3-5 (tijdens de sessie krijg je hier dan ook een melding van op het horloge), op ongeveer de helft van de hardloopsessie ronde de 0 en hierna langzaam naar een negatieve waarde (van 0 naar -3).

HRV heb ik nog niet gemeten, want dat moet volgens mij met een hartslagband? Ik heb hier nog de Ant+ HR band liggen die destijds (schat zo’n 7 jaar geleden) bij de FR610 geleverd werd. Is die geschikt hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
De basis zal werken en waarschijnlijk de HRV ook. Wil je alle opties dan moet je er eentje hebben met minstens het logotje van een rennend poppetje er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tlpeter Ik zal het eens een keertje proberen met m’n oude hartslagband (Garmin HRM2-SS).

Wat betreft ‘alle opties’ bedoel je advanced running dynamics neem ik aan. Een HRM Run zal ik niet zo snel aanschaffen want ik vind het niet prettig om een hartslagband om te hebben tijdens het sporten. Wellicht wel een keertje de Garmin running dynamics pod (als die een keertje ergens met korting voorbij komt), maar ik heb eigenlijk al een MilestonePod. Alleen jammer dat de gegevens daarvan niet zichtbaar zijn in GC en/of Strava, dus mijn hardloopdata staan nu op 3 plekken (GC, Strava en MilestonePod app).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58
Aghanim schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 06:30:
Ik heb de F5 nu 9 dagen in gebruik en 5x gesport. Alle sport statistieken zijn daarom beschikbaar nu. VO2max komt overeen met mijn FR230. De overige informatie vind ik aardig tegenstrijdig. Hopelijk is dat beter als we een paar weken verder zijn en de data daardoor beter.

Gisteren ging ik een herstel loop doen. Mijn hartslag variabiliteit (stress meting om te bepalen of je al voldoende hersteld bent) was 51/100. Best fors dus. Komt overeen met de hersteltijd van 38 uur die ik nog had. Na 10min hardlopen was mijn Prestatie conditie +3 (goed in vorm). Dat vind ik vreemd gezien die andere 2 waarden en ik zou dus verwachten dat het een negatieve waarde zou hebben.
Ik vind het niet zo vreemd met de huidige temperaturen. Je hartslag is namelijk veel hoger(door de warmte) bij hetzelfde tempo en daardoor lijkt het alsof je prestatie conditie minder is. Je VO2max lijdt hier bijvoorbeeld ook onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:26:
HRV heb ik nog niet gemeten, want dat moet volgens mij met een hartslagband? Ik heb hier nog de Ant+ HR band liggen die destijds (schat zo’n 7 jaar geleden) bij de FR610 geleverd werd. Is die geschikt hiervoor?
HRV heb ik inmiddels drie keer gemeten met de HRM2-SS. Lage stress elke keer. Wat kan ik verder met dit cijfer?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PatrickC schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:27:
@tlpeter Ik zal het eens een keertje proberen met m’n oude hartslagband (Garmin HRM2-SS).

Wat betreft ‘alle opties’ bedoel je advanced running dynamics neem ik aan. Een HRM Run zal ik niet zo snel aanschaffen want ik vind het niet prettig om een hartslagband om te hebben tijdens het sporten. Wellicht wel een keertje de Garmin running dynamics pod (als die een keertje ergens met korting voorbij komt), maar ik heb eigenlijk al een MilestonePod. Alleen jammer dat de gegevens daarvan niet zichtbaar zijn in GC en/of Strava, dus mijn hardloopdata staan nu op 3 plekken (GC, Strava en MilestonePod app).
Zou moeten werken met zo'n band. Ik gebruik ook een oude Garmin band, de meest goedkope denk ik. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Vandaag wou ik mijn 645 music weer eens omdoen.
Woensdagavond had ik hem op geladen, maar kijk net en is de batterij leeg.
Het lijkt me toch dat hij langer dan 1 dag mee miet kunnen als hij op het nachtkastje ligt?
Of staat er misschien iets van GPS of zo aan wat veel energie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Crxtreem schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:57:
Woensdagavond had ik hem op geladen, maar kijk net en is de batterij leeg.
Vreemd ja.
Het lijkt me toch dat hij langer dan 1 dag mee miet kunnen als hij op het nachtkastje ligt?
Zeker. Ik moet de FR645 elke 4-5 dagen opladen.
Of staat er misschien iets van GPS of zo aan wat veel energie gebruikt?
Voor zover ik weet staat GPS alleen aan met activiteiten. In huis heb je ook geen GPS signaal. Heb je de Bluetooth connectie met je telefoon wel verbroken als je het horloge niet gebruikt?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:05:

Voor zover ik weet staat GPS alleen aan met activiteiten. In huis heb je ook geen GPS signaal. Heb je de Bluetooth connectie met je telefoon wel verbroken als je het horloge niet gebruikt?
Ik heb hem gewoon uitgedaan en op de kast gelegd.
Wifi staat wel aan.
Maar ook al draag ik het horloge wel dan zou ik deze toch ook met de bluetooth aan meerdere dagen kunnen gebruiken?

Ik hoop in ieder geval dat de laatste update van Garmin Connect mijn bluetooth wel actief blijft voor meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Ik wil zelf ook een sporthorloge aanschaffen, maar daarvoor raadpleeg ik graag jullie advies over wat het beste bij mij past.

Ik sport voornamelijk in de sportschool en doe vaak een warming up dmv cardio daarna krachttraining en sluit af met cardio. Het tracken van mijn hartslag en verbranding is voor mij erg interessant.

Ook ga ik eens in het jaar ergens op vakantie in te middle of nowere vaak in de bergen dus lijkt een gps met kaart en mogelijk een hoogtemeter (optioneel) mij erg handig.

Een lange accuduur is voor mij wel een eis en daaronder versta ik als minumum 6 dagen zonder gps aan zodat ik deze niet elke nacht hoef op te laden. Ook wil ik het horloge zelf gebruiken in alleen de horloge stand en mogelijk notificaties van apps (leuke feature, maar is niet echt nodig).

Dus nog even mijn eisen en optionele dingen op een rij:

Harde eisen
GPS
Landkaarten liefst met de hele wereld
Lange accuduur minimaal 6 dagen
Hartslagmeter
Verbranding tijdens sporten.

Optioneel
Hoogtemeter
Notificaties van telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!