Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Andere deals via DC Rainmaker blog:
https://www.dcrainmaker.c...-deals-us-and-europe.html
-edit-
Voor de mensen die nog in de markt zijn voor een Fenix 5, er zijn er nog op amazon.es en amazon.co.uk zowel zwart als zilver, de versie zonder s en x dus. Spanje op dit moment 349€ en de UK voor 349 pond. M'n spaans is niet zo goed maar er lijkt ook nog een 10€ coupon geldig te zijn op de site van spanje.
[ Voor 45% gewijzigd door rockhopper op 16-07-2018 17:52 . Reden: updated info ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hopen dat het hier bij blijft, ging net zo goed
Als ontwikkelaar van het Datarun dataveld niet zo mooi om te horen. Al weet ik niet of Datarun de veroorzaker was, het is wel een mogelijkheid. Ik krijg van mijn gratis datavelden nagenoeg nooit feedback, waardoor het lastig is om problemen eruit te halen die niet met normaal testen voorkomen. Daarom maak ik alleen nog maar betaalde datavelden. Al is het maar een paar euro, mensen gaan dan wel reageren als er crashes zijn of iets niet lekker werkt.PatrickC schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:47:
Vanmorgen helaas mijn eerste 'Blue Triangle of Death' gehad op m'n Garmin FR645M tijdens het hardlopen (na 5,8km). Nadat het horloge opnieuw was opgestart, kon ik wel handmatig de activiteit hervatten, maar het Connect IQ data veld (Datarun) was niet meer actief (op pagina 1 stond alleen een timer veld). Ik moest het data veld opnieuw toevoegen aan pagina 1 en toen werkte het weer. Voor de rest van de activiteit (totaal 12,3 km) bleef het horloge stabiel.
Van Datarun geen meldingen van crashes. Een paar weken geleden wel van de premium versie, maar uit de log file bleek dat een widget op de achtergrond de fout in ging met een background proces en de rest meesleurde. Dat begint nu de laatste tijd een probleem te worden.
NB: als je zoekt met de zoekterm CIQ in het horloge, krijg je de log file. De Store ID wat je er in terugvindt is gelijk aan het laatste deel van de URL van de widget of dataveld die crashte. Zo zie je wie veroorzaker is. Ik kan je een debug-versie sturen die een nog uitgebreidere logfile maakt
Hier de 5s bemachtigd voor 330e. Goede tip, bedanktrockhopper schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:36:
Ik zie dat er in ieder geval fenix 5s fenix 3 HR saffier (slechts 239€!) en de 735 als prime deal op amazon staan, het loont dus om even te kijken als je iets (semi) aan het overwegen bent. Ook de FR 30 en de FR 235 zijn inmiddels gespot
Polar M430 en M200 (heel oud) toegevoegd als prime deal.
@Vegeto79 nice! Graag gedaan, kennelijk zit de VA3 er dus ook bij.
[ Voor 5% gewijzigd door TheCrius op 16-07-2018 22:59 ]
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Ik verwacht trouwens niet dat Datarun hier het probleem is aangezien het een probleem is wat vaker wordt gemeld over de FR645M.
Datarun bevalt trouwens erg goed. Ik ga waarschijnlijk wel de Plus of Premium versie aanschaffen. Zijn er trouwens features van de Plus versie die de Premium versie niet heeft? Want voor die €1 extra, is verder de keuze voor de Premium versie niet erg lastig.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Eigenlijk ben je een beetje een beta tester.
Will he en probleemvrij horloge dan moet je een iets ouder model kiezen.
Ik zou ook gewoon voor de 645(m) zijn gegaan maar deze was er nog niet.
Was ik rijk dan kocht ik deze er gewoon bij.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
tlpeter schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:02:
Vergeet niet dat het een relatief nieuw horloge is met een nieuwe optie zoals muziek.
Naja, de firmware is inmiddels al bij versie 3.4, dat klinkt niet alsof het nog in testfase is.
Het scheelt natuurlijk dat Garmin regelmatig software updates uitbrengt.Will he en probleemvrij horloge dan moet je een iets ouder model kiezen.
Helaas vanmorgen al weer 2 nieuwe probleempjes. Ten eerste geeft GC aan dat er geen sleep data is voor afgelopen nacht (terwijl ik wel hartslagdata zie in dezelfde periode). En vanmorgen had mijn normale trainingsrondje ineens 33 hoogtemeters, terwijl dit er normaal maar 11 zijn. Het weer (luchtdruk) was erg stabiel vanmorgen en er stond ook bijna geen wind. Dus ik kan dit niet helemaal verklaren.tlpeter schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:02:
Vergeet niet dat het een relatief nieuw horloge is met een nieuwe optie zoals muziek.
Will he en probleemvrij horloge dan moet je een iets ouder model kiezen.
Ik zou ook gewoon voor de 645(m) zijn gegaan maar deze was er nog niet.
Was ik rijk dan kocht ik deze er gewoon bij.
Edit: Voor het probleem met de sleep data heb ik misschien wel een verklaring. Ik heb gisteren het horloge een halve dag niet gedragen en pas net voor dat ik ging slapen weer omgedaan. In GC wordt nu aangegeven dat je je horloge minimaal 2 uur voordat je gaat slapen al moet dragen.
[ Voor 14% gewijzigd door PatrickC op 17-07-2018 11:27 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Sommigen vinden van niet, maar ik vind van wel. In mijn ogen is het horloge:pdavie2311 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:03:
Ivm Prime...Is de Forerunner 735 nog interessant? Ivm leeftijd van het horloge? Kan hem halen voor 235,- nu...
- _het_ budget triatlon horloge.
- icm met hrm run heb je een heel erg complete bundel
Wel geldt dat:
- boven de €250 is de aanbieding al discutabel (blackfriday: 735 + hrm run = €300)
- je kunt (90% vd triatleten) er geen volledige triatlon mee doen
Voor €235 kun je natuurlijk niet alles verwachten, maar als je een redelijk fanatiek sporter bent, die niet zoveel geeft om andere features, dan is dit in mijn ogen een no-brainer.
De leeftijd is het probleem niet, en de prijs is wel in orde. Het gaat erom of de features die je wil erop zitten en niet ontbreken. Het is een beetje een 'tussenmodel' dat garmin zelf overbodig heeft gemaakt. Ik verwacht daarom van dit specifieke model geen opvolger.pdavie2311 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:03:
Ivm Prime...Is de Forerunner 735 nog interessant? Ivm leeftijd van het horloge? Kan hem halen voor 235,- nu...
Er zijn ook alternatieven op dit moment maar voor andere prijzen. Mijn advies bij dit toestel, bij twijfel misschien wachten tot black friday en ondertussen je huiswerk doen (inlezen verschillende modellen). Dat huiswerk kan uiteraard ook vandaag gedaan worden zodat je alsnog een aankoop kan doen. Mocht je er niet bekend mee zijn: dcrainmaker is de beste site om te starten qua reviews.
Op dit moment heb ik de Premium versie nog niet geschikt gemaakt voor de FR645(m). Dat maakt de keuze wel makkelijk op dit moment. Ik neem laptop mee op vakantie dus over een paar weken heb je wel keus. Het voordeel van de premium versie is dat elke metric op elk van de 7 plekken kan (uitzondering: timervelden maar op 4 van de 7). Verder heeft het lap HR en average HR. Wat het niet heeft ten opzichte van de plus versie is de berekening van ETA en afwijking in tijd van de gewenst finish tijd, een optie om training effect te zien en gekleurde labels voor aantal metrics ahv hun waarde. Elevation gain en loss zit ook alleen in de plus versie, maar het algoritme ervoor heeft beperkingen (waarden wijken soms af).PatrickC schreef op maandag 16 juli 2018 @ 23:17:
@Frij5fd Dankjewel voor je reactie. Ik zal morgen eens even zoeken op het horloge. Ik had op het Garmin forum ook al gereageerd in een thread over ‘Triangle of Death - Midrun’ en hier een tweetal logfiles geplaats. Maar daar stond de tekst CIQ volgens mij niet in.
Ik verwacht trouwens niet dat Datarun hier het probleem is aangezien het een probleem is wat vaker wordt gemeld over de FR645M.
Datarun bevalt trouwens erg goed. Ik ga waarschijnlijk wel de Plus of Premium versie aanschaffen. Zijn er trouwens features van de Plus versie die de Premium versie niet heeft? Want voor die €1 extra, is verder de keuze voor de Premium versie niet erg lastig.
Als je de Stryd footpod hebt heb je bij de plus versie alleen current power en bij de premium versie lap, rolling average en average
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb de hele dag nog in twijfel gezeten om de fenix 5 voor 350€ te halen, maar ik vermoed dat het de non-sapphire / non wifi versie is, dus ik heb uiteindelijk mezelf in kunnen houden. Hopelijk komt de 5 plus tijdens black friday voorbij voor 400 ofzo, dan sla ik wel toe. Nu pas ik maar even.
Voor de mensen die naast toestellen op amazon.de gegrepen hebben: je kan ook op amazon.es amazon.it en amazon.fr kijken. Ook daar een aparte prime trial starten om mee te doen met de koopjes, die dingen gaan per land, niet per account...
Zelf heb ik mij ook bewust afzijdig gehouden van die Amazon deals. Straks ga ik ineens wat kopen terwijl ik er nog niet eens uit ben wat ik eigenlijk wil hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tegen de tijd dat het BF wordt zie ik wel weer of en wat er dan nieuw uit is, en wat de prijzen doen. Zoals de F5 plus nu geprijsd is, is het niet interessant voor mij. Helemaal niet erg, het geld dat ik niet uitgegeven heb vandaag/deze prime day heeft al een nieuwe bestemming gekregen.
Gebruikers zijn 99,5% man en ik zie regelmatig looptijden waarvan ik alleen maar kan dromen (marathon ruim onder de 3 uur, 10 km ruim onder de 40 minuten). Het zijn mensen die erg serieus trainen en zich verdiepen in wat hun kan helpen om nog beter te worden.Gonadan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:17:
Al die versies combineren met de juiste accessoires en dan zeker weten dat je krijgt wat je verwacht is ook wel raketwetenschap zeg.
Casual lopers zijn niet de doelgroep.
De horloges an sich worden heel veel casual gebruikt, de accessoires inderdaad minder maar die running dynamics vind ik er als 'statshoer' ook wel interessant uit zien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gezien jouw wensen lijstje had een Fenix 5 voor 301€ toch wel een koopje geweest denk ik. Dan had je alles (en meer) gehad wat je nodig hebt voor de prijs van een budget+ horloge.Gonadan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:18:
Black Friday? Weet je hoe lang dat nog duurt?
Zelf heb ik mij ook bewust afzijdig gehouden van die Amazon deals. Straks ga ik ineens wat kopen terwijl ik er nog niet eens uit ben wat ik eigenlijk wil hebben.
Definieer 'gebruikers'? Je vergeet hierbij sowieso de groep die hun data niet delen (en niet om medelopers zand in de ogen te strooienFrij5fd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 07:55:
[...]
Gebruikers zijn 99,5% man en ik zie regelmatig looptijden waarvan ik alleen maar kan dromen (marathon ruim onder de 3 uur, 10 km ruim onder de 40 minuten). Het zijn mensen die erg serieus trainen en zich verdiepen in wat hun kan helpen om nog beter te worden.
Casual lopers zijn niet de doelgroep.
Alles wat ik nodig heb om m'n huidige te vervangen wel, maar ik zit juist in de twijfel over de extraatjes en of ik daar wat voor over heb.Aghanim schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:56:
Gezien jouw wensen lijstje had een Fenix 5 voor 301€ toch wel een koopje geweest denk ik. Dan had je alles (en meer) gehad wat je nodig hebt voor de prijs van een budget+ horloge.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Herkenbaar hoor. Zag gisteren de Plantronics BackBeat Fit voor minder dan 80 euro bij Amazon. Dat is een heel goede Bluetooth headset voor hardlopen. Ik twijfelde om die aan te schaffen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. Mezelf kennende ga ik drie keer muziek kopiëren naar de Forerunner 645 Music en dan ben ik het zatGonadan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:18:
Het enige waar ik bang voor ben is dat ze niet in m'n oren blijven zitten, daar heb ik altijd last van. Daarom heb ik nu zo'n Sennheiser set die je om je oren vouwt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik was even gaan zoeken en kwam op deze URL uit:Sport_Life schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:23:
Vanmiddag Deezer geprobeerd (1 maand gratis) en dat werkt eigenlijk net zogoed als Spotify. Helaas nog niet ondersteund op de Garmin 645m, maar het schijnt bij de volgende release mogelijk te zijn! Hopelijk dus nog deze zomer genieten van Deezer playlists!!
Dus met Connect IQ 3 krijgen we iHeartRadio en Deezer ondersteuning, én is de API beschikbaar gemaakt voor andere streaming diensten.Connect IQ 3.0 is here! This is the largest update to Connect IQ we’ve made in a long time, and has many new core features to the platform.
Music – In CIQ v3.0, we have opened the audio/music APIs so any third party can create and upload an audio or a music app to the CIQ app store. iHeartRadio & Deezer are the first of hopefully many providers to create experiences. The audio/music API allows a user to download up to 500MB of music on their wearable from their music account (initially iHeartRadio and Deezer) and to play music directly from the wearable without a phone.
Deze versie had eigenlijk vorige maand moeten uitkomen, maar lijkt enige vertraging te zijn opgelopen.
Overigens is Deezer ook heel groot, dus als je nog geen steaming abonnement hebt is deze zeker het overwegen waard. Uiteraard zijn er nog meer soortgelijke diensten, en met een open API in Connect IQ 3 is de weg in elk geval geopend.
In huis stoot je wel eens tegen een deur of kast ja. In zo'n geval kan een screen protector een uitkomst zijn.Miki schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:20:
[...]
Mijn ervaring is dat ik toch ongemerkt wel eens tegen iets aan stoot en dan is de gedachte om gehard glas te hebben wel fijner dan standaard vensterglas. Gelukkig heb je ook tempered glas screenprotectors voor tientje maar het is een bijzonder business model
Maar als jij met de racefiets snoeihard op je plaat gaat, en valt ongelukkig op je horloge, dan betwijfel ik of een screen protector nog kan helpen. Dat ding kan ook maar een bepaalde kracht hebben.
Tuurlijk, ik zie maar van een deel hun looptijden (omdat ze in Facebook groep van Stryd iets posten) en zo nu en dan mailen ze iets. Het is slechts mijn perceptie van de werkelijkheidFrenz64 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:02:
[...]
Definieer 'gebruikers'? Je vergeet hierbij sowieso de groep die hun data niet delen (en niet om medelopers zand in de ogen te strooien) Als ik Strava als maatstaf neem, voor zowel hardlopen als fietsen, dan ben ik bovengemiddeld met mijn tijden, al helemaal als ik mijn leeftijdscategorie in ogenschouw neem (53 jr). En zo briljant zijn die niet, 10K onder 45 minuten (al 2 jaar geleden, dat wel) en 1:43 halve marathon
Ik begrijp dat het alleen voor ontwikkelaars is? Of kan ik Deezer al gebruiken met de iq3 versie?XWB schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:57:
[...]
Ik was even gaan zoeken en kwam op deze URL uit:
[...]
Dus met Connect IQ 3 krijgen we iHeartRadio en Deezer ondersteuning, én is de API beschikbaar gemaakt voor andere streaming diensten.
Deze versie had eigenlijk vorige maand moeten uitkomen, maar lijkt enige vertraging te zijn opgelopen.
Overigens vind ik Deezer eigenlijk fijner dan Spotify, bepaalde artiesten zijn beter vertegenwoordigd (de minder commerciële).
En het is nog goedkoper ook icm T mobile
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Er zitten wel heel veel features op. Voor 300€ is het daarmee een mooi sporthorloge maar had ik er de volle prijs voor betaald dan was ik toch niet heel enthousiast geweest.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daarom nam ik dan ook de gewone 5. Het is het in mijn ogen gewoon net niet. De tekst en getallen bevatten hier en daar nog een kartel randje en qua kleuren is het ook niet bepaald vergelijkbaar met een display van een telefoon. De interface is ook identiek aan mijn FR230 die 2 jaar oud is. Het werkt allemaal prima maar ik krijg niet het gevoel dat het een horloge van 500 euro is als eerste indruk. Uiteraard is het een sport horloge en gaat het niet om het beste display maar ergens voelt het toch duurbetaald. Een Gear S3 heeft bijvoorbeeld een fantastisch mooi scherm, dat had ik hier toch ook wel gehoopt.Gonadan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:16:
Maar de 5S is toch ook juist degene met de minste resolutie? Dus dat had je wellicht kunnen weten.
[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 18-07-2018 20:33 ]
Maar dat is wel goede feedback, want ik kan me voorstellen dat je voor een daily wel een knap scherm wilt. Op de stockfoto's en zo polijsten ze natuurlijk alles mooi.
Maar goed het is inderdaad een sporthorloge met 64 kleuren en 240x240 pixels, dat kan natuurlijk nooit 'fantastisch mooi' zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Gonadan op 18-07-2018 20:39 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Anyway morgen staat mijn eerste lactate treshold test op de planning
Het is anderzijds niet heel realistisch om een "e-ink" scherm (het is in feite een gekleurd MIP (Memory In Pixel) transflective LCD (Liquid Crystal Display)) te vergelijken met een smartwatch scherm. De grote kracht zit hem hier juist in het lage energie verbruik, met als nadeel dus de lagere resolutie en het beperkte kleur scala terwijl een Gear S3 gewoon een echt OLED scherm heeft (als ik het goed heb) dat zo'n beetje het summun is wat er momenteel te krijgen is op de markt, maar daardoor bijna uurlijks opgeladen moet worden (ok ok iedere andere dag)
Ik denk dat je voor de prijs €300 een mooie koop hebt gedaan, als je er vanaf wilt dump je 'm makkelijk voor die prijs of iets meer op MP. Ik ben het wel met je eens dat het aan de prijzige kant is, voor de normale prijs, helemaal de plus versies.
Wat betreft die foto's van marketing, dat is met ideale belichting en vaak ook nog oververzadigd. Mijn eigen mening is dat van de Fenix 3 (zonder HR), mijn eigen toestel dus) het scherm wel het zwakke punt is. Onder bepaalde omstandigheden, schemer of weinig licht valt het scherm bijna weg. Meteen opgelost door backlight aan te doen (die overigens weer bleeding vertoont) maar het is op zulke momenten nog niet "donker", dit zou beter moeten kunnen. Het is geen dealbreaker voor mij, maar het laat wel zien dat ook marktleidende modellen onderhevig zijn aan problemen.
Ik ben verder wel benieuwd in hoeverre (als het überhaupt gebeurt is) het scherm van de 5 plus beter is dan die van 3. Update resolutie en kleine uitbreiding kleur, maar hoe houdt het zich in matig licht?
@Miki Succes met je test, lekker laag gaan!
Dat klinkt meer als iets voor het Zwangerschap en ouderschap - Deel 10, maar ik zal nog wel wat fitkennis missen.Miki schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:46:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is inderdaad een beetje een gok want qua specs weet je dat het geen iPhone X is qua scherm maar op de foto's ziet het er toch erg strak uit. Een OLED 360x360 is in elk geval een forse upgrade met ongetwijfeld batterijverbruik als groot nadeel. Uiteindelijk gaat het om de features voor sporten en dat zit met de Fenix echt wel goed, maar qua prijs zou ik hier voor 500 euro wel een daily driver van willen maken en dat doe ik nu niet.Gonadan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:37:
Oh ik had nog in het topic gekeken welke je had, alsnog verkeerd.
Maar dat is wel goede feedback, want ik kan me voorstellen dat je voor een daily wel een knap scherm wilt. Op de stockfoto's en zo polijsten ze natuurlijk alles mooi.
Maar goed het is inderdaad een sporthorloge met 64 kleuren en 240x240 pixels, dat kan natuurlijk nooit 'fantastisch mooi' zijn.
Voor de 300 euro die ik betaald heb neem ik dit voor lief en dan heb ik een uitstekend sport horloge met alle Firstbeat features die ik graag wil en de mogelijkheid voor Strava Live segments. Daarmee kan ik echt wel even vooruit en als ik mijn FR230 nog voor zo'n 120 euro op MP kan verkopen is het een mooie upgrade voor relatief weinig
Edit: er zit overigens zelfs een metronoom op de F5. Dat is voor iemand die niet synchroon kan lopen (en daardoor met metronoom op de telefoon loopt) dan wel weer een hele mooie feature
Succes! Gaat dit alleen met deze band? Ik heb me er niet echt in verdiept maar dacht dat dit ook met een gewone hartslagband en compatible toestel (645, Fenix) kan?Miki schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:46:
Mijn Garmin premium hartslagband is binnen. Ik eerlijk bekennen dat van alle straps(Adidas, Polar H7, Geonaute)die ik tot op heden heb gehad deze inderdaad erg premium aanvoelt. Alles voelt net even wat degelijker aan, enige wat een beetje knullig is, is dat de batterij alleen vervangen kan worden door de unit open te schroeven (4 schroefjes) ipv wat je nu vaak ziet een twist/ turn luikje ter grootte van een euro.
[ Voor 27% gewijzigd door Aghanim op 18-07-2018 21:04 ]
De HRM Run is hier ook binnen (snelle levering van amazon.de), thanks voor de tip nog nogmaalsMiki schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:46:
Mijn Garmin premium hartslagband is binnen. Ik eerlijk bekennen dat van alle straps(Adidas, Polar H7, Geonaute)die ik tot op heden heb gehad deze inderdaad erg premium aanvoelt. Alles voelt net even wat degelijker aan, enige wat een beetje knullig is, is dat de batterij alleen vervangen kan worden door de unit open te schroeven (4 schroefjes) ipv wat je nu vaak ziet een twist/ turn luikje ter grootte van een euro.
Zo'n lactate test wil ik ook snel doen, ben benieuwd naar hoe hij gaat bij je... Moet zelf even voorzichtig aan doen, wat teveel interval/tempo achter elkaar gedaan en nu (te) strakke kuiten dus even rustiger aan.
https://www.aliexpress.co...able-for/32852109809.html ?
Van de andere kant valt het eens te proberen voor dat geld, maar ben benieuwd of er hier ervaringen zijn.
Hi Ha Hopjesvla
Bedoel je de Beats uit deze review? Die is juist aanzienlijk duurder dan de Plantronics BackBeat Fit, of bedoelde je wat anders?Gonadan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:48:
Zijn die dopjes die DCR gebruikt niet handig? Kost een stuk minder.
Het enige waar ik bang voor ben is dat ze niet in m'n oren blijven zitten, daar heb ik altijd last van. Daarom heb ik nu zo'n Sennheiser set die je om je oren vouwt.
[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 18-07-2018 22:31 ]
Maar goed, dat is in mijn optiek simpelweg het onderscheid tussen een smart watch en een sporthorloge. Ik ben het met de stelling eens dat die niet hetzelfde zijn en zie dan ook duidelijk onderscheid. Zo moet ik er weer niet aan denken dat ik m'n horloge om de dag op zou moeten laden, die moet het gewoon dagen lang uit houden, ook al ben ik actief. Daar zou ik weer geen geld voor over hebben. En dat heeft dan z'n consequenties voor andere functionaliteiten zoals de beeldweergave.
In mijn optiek is er geen goed of slecht tussen die twee categorieën, het is simpelweg een keuze qua prioriteit.
Deze gebruikt hij zelf:XWB schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:31:
Bedoel je de Beats uit deze review? Die is juist aanzienlijk duurder dan de Plantronics BackBeat Fit, of bedoelde je wat anders?
pricewatch: Skullcandy Method Wireless (Grijs, Zwart)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als het goed is zou iedere hartslagband moeten voldoen met een compatibel horloge. Ik heb specifiek voor Garmin puur gekozen vanwege prijs en de wetenschap dat het 100% zeker werkt.[b]XeNeRgY schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:54
[...]
Succes! Gaat dit alleen met deze band? Ik heb me er niet echt in verdiept maar dacht dat dit ook met een gewone hartslagband en compatible toestel (645, Fenix) kan?
Bij een SMA wordt je bloed gemeten tussen de hardloop sessies van 4 minuten waarin de snelheid steeds toeneemt. Vanuit dit beeld kunnen ze dan zien waar je gaat verzuren en dus je anaerobe drempel kunnen vaststellen. Dit is uiteraard veel nauwkeuriger dan wat Garmin doet op basis van data berekenen en bij benadering bepalen waar dat punt zich bevindt. Het zal dus hoe dan ook iets minder nauwkeurig moeten zijn echter verwacht ik niet dat het heel erg afwijkt maar acceptabele marges zal hebben. Dan had je hier namelijk en op de rest van het web lang en breed over kunnen lezen als de waarden onbetrouwbaar waren.Aghanim schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:51:
Zal het deze week eens met mijn gewone Garmin band proberen. Ben wel benieuwd of het ook klopt maar heb nog nooit een SMA gedaan dus kan er weinig over zeggen.
Het enige wat ik morgen kan doen is de data vergelijken met mijn test van 2 maanden geleden. Daarbij moet ik al gelijk een kanttekening plaatsen dat ik natuurlijk ook niet stil heb gezeten in de afgelopen 2 maanden en dus inmiddels er weer conditioneel beter voor sta. Ik heb veel in zone 2 getrained om mijn basis op orde te krijgen, dat bleek namelijk niet al te best toen ik uit de SMA kwam
Mijn verwachting is dat ik morgen een lactaatdrempel van 180-183 en een tempo van 4.10 - 4.15 kan verwachten van mijn horloge. Mijn SMA van 2 maanden geleden kwam uit op 178 met 4.30. Mochten het nu onrealtische waarden worden gaan worden, zeg +190 bpm met een tempo van 3.30 dan weet je nagenoeg zeker dat het niet zal kloppen. Ik loop nu een 5K hoog in de 21min wat correspondeert met het tempo wat ik verwacht terug te krijgen van het horloge.
Anyway ik houdt jullie op de hoogte!
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 18-07-2018 23:44 ]
Wat is jouw ervaring daarin?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het ligt er aan hoe kritisch je kijkt maar het antwoord is ja, je ziet het wel. Niet extreem duidelijk gelukkig. Als je alleen even snel kijkt hoe laat het is dan zie je het niet. Kijk je langer naar je scherm dan zie je het wel. Daarom heb ik de wijzerplaat digitaal gemaakt (geen wijzers), het is dan beter. Wil je graag een horloge met analoge wijzerplaat en ben je een 'pietje precies' dan zou ik overslaan. Waar je het overigens beter ziet is de ronde rand aan de buitenkant, waar het scherm in de zwarte rand van het horloge over gaat.Gonadan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 00:10:
@Aghanim ik heb eens wat filmpjes bekeken want die officiële foto's zijn duidelijk bewerkt. Daar zie je inderdaad duidelijker dat een wijzer niet mooi egaal is maar gewoon pixelig. Dat is echter wel wanneer ik hier op een volledig computerscherm youtube zit te kijken. Dan is de wijzerplaat natuurlijk veel groter dan hij in het echt is, daarom vraag ik mij af of je het ook echt merkt als je van normale kijkafstand naar je horloge kijkt.
Wat is jouw ervaring daarin?
Hopelijk omschrijf ik het op deze manier goed voor je, anders hoor ik het wel
Voor mij zou het goed genoeg zijn als het ongeveer klopt, zeg met een marge van 5 slagen ten opzichte van wat het werkelijk is. Na een aantal jaren hardlopen en mountainbiken vermoed ik zelf te weten waar mijn drempel ongeveer ligt. Bijvoorbeeld door 20 min op een flink tempo te sporten en dan het gemiddelde te nemen qua hartslag. Erg eenvoudig want die is vaak 20min stabiel. Zou dus gaaf zijn als dat ongeveer klopt.Miki schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:34:
[...]
Bij een SMA wordt je bloed gemeten tussen de hardloop sessies van 4 minuten waarin de snelheid steeds toeneemt. Vanuit dit beeld kunnen ze dan zien waar je gaat verzuren en dus je anaerobe drempel kunnen vaststellen. Dit is uiteraard veel nauwkeuriger dan wat Garmin doet op basis van data berekenen en bij benadering bepalen waar dat punt zich bevindt.
Morgen voor het eerst hardlopen met de F5. Ben benieuwd!
Ik snap wat je bedoelt wat betreft de scherpte en pixelig-heid, maar aan de andere kant.. zo erg is het allemaal ook weer niet.
Het is inderdaad een keuze voor batterijduur, had het ook graag wat scherper gezien daar niet van (vooral omdat je dan meer op het scherm kan passen waarbij eea toch nog duidelijk en scherp blijft) en het er gewoon beter uit zou zien...
Then again, het valt vooral op als je actief bezig bent met je horloge (en idd bij analoge wijzerplaten vooral), over het algemeen wanneer je even snel kijkt hoe laat het is valt het allemaal best mee.
Ik vind het feit dat je dit horloge 20+ uur kan gebruiken voor GPS activiteiten (met OHR) en 2-3 weken als gewoon horloge wel weer een groot voordeel en dat is de pluszijde van het gebruikte scherm. Heb hier zelf de 935 trouwens.
De F5-plus heeft volgens zo'n beetje hetzelfde scherm overigens, in ieder geval de zelfde resolutie dus daar zit geen verbetering in.
Nu zou een mooier scherm een van de redenen voor me zijn om over te stappen naar een nieuw model trouwens, samen met verbeterde OHR (en maps eventueel), maar het lijkt erop dat dat nog even wachten blijft allemaal.
De Fenix-range is (naast prijzig) esthetisch wel mooier, maar schermtechnisch nog niet op een voor mij acceptabel niveau om als dagelijks horloge te dragen. Ik wacht met smart op nieuwe Garmin horloges met de capaciteiten van de Fenix plus-range én een mooi, crisp en helder scherm. Dat mag dan best wel wat kosten. In de tussentijd draag ik overdag een Garmin vivosport voor de data, naast mijn dumb horloge voor de esthetiek... Probleem opgelost, voor mij althans, maar zeker niet ideaal...
Tja, heb geen enkel probleem met mijn 935 als 'daily driver', leren bandje erop en het ziet er prima uit.mrwolf schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:13:
@m0ridin Ik zat een tijdje terug met eenzelfde dilemma. Ik gebruik de FR235 voor het hardlopen, en ben in principe tevreden over de sportcapaciteiten. Esthetisch is het minder; het scherm is mwoah, en het oogt echt als sporthorloge, dus niet geschikt als daily driver voor mij. De Samsung range heeft het esthetisch echt beter voor elkaar, maar is dan weer wat minder geschikt als hardloophorloge, en daarnaast ben ik wel gecharmeerd van het Garmin ecosysteem.
De Fenix-range is (naast prijzig) esthetisch wel mooier, maar schermtechnisch nog niet op een voor mij acceptabel niveau om als dagelijks horloge te dragen. Ik wacht met smart op nieuwe Garmin horloges met de capaciteiten van de Fenix plus-range én een mooi, crisp en helder scherm. Dat mag dan best wel wat kosten. In de tussentijd draag ik overdag een Garmin vivosport voor de data, naast mijn dumb horloge voor de esthetiek... Probleem opgelost, voor mij althans, maar zeker niet ideaal...
Twee dingen dragen is voor mij weer geen optie (en dan weer specifiek een sporthorloge als je gaat rennen dus?)
Maar zo moet iedereen zijn of haar eigen balans vinden ja. Had eerder de fenix5 maar vind de 935 eigenlijk mooier qua looks, meer casual en onopvallend.
Blijft wel mijn grote probleem met de meeste Sporthorloges, het zijn vaak echt bulky duidelijk sporthorloges...
Heb deze ook als cadans sensor, werkt perfect!Hopjesvla79 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:31:
Iemand ervaring met ANT+sensors van Ali? Zoiets als dit:
https://www.aliexpress.co...able-for/32852109809.html ?
Van de andere kant valt het eens te proberen voor dat geld, maar ben benieuwd of er hier ervaringen zijn.
Mijn Fenix 5S begint het te begeven (kapotte pixels, enorm verlies contrast).
Nu kan ik bij de winkel geld terugkrijgen omdat er geen Fenix 5S meer beschikbaar is... (Ik had verwacht dat de non-plus modellen nog wel even te koop zouden zijn, maar nu al zijn ze vrijwel overal op!). Maar dan moet ik over op een Fenix 5S plus (zo'n 150 euro duurder), of nog eentje ergens vandaan zien te halen. Kaarten op het plus model zijn een welkome aanvulling... maar ik zie ook een kleinere batterijduur bij GPS-verbruik! Zowel bij de 5S als de 5 is die bij het PLUS model afgenomen. Bij het X model juist toegenomen. 14 uur was voor mij toch nog wel het minimum (en inderdaad goed te doen, ik kan er een kleine week mee doen)
| Fenix 5S | Fenix 5S Plus | |
| Prijs | 540 | 700 |
| Kaarten | Nee | Ja |
| Wifi | Nee | Ja |
| Batterijduur met GPS | 14 uur | 11 uur |
| Resolutie | 218x218 | 240x240 |
| Overig | - | Muziek |
Interessant, goede tip @Hopjesvla79 !jch88 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:06:
[...]
Heb deze ook als cadans sensor, werkt perfect!
[ Voor 7% gewijzigd door inquestos op 19-07-2018 11:46 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Het zal vast ooit in gebruik genomen worden, mits de kloof tussen eu en vs niet nog groter wordt, de vraag is dan natuurlijk wel of je het ook nog gaat gebruiken. Ik zou zoiets niet aan m'n horloge willen koppelen denk ik. Tijdens sporten heb ik toch altijd cash bij, cash is koning in noodsituaties. En buiten die noodsituaties heb ik gewoon en/of telefoon bij en/of bankpas.PatrickC schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:13:
@inquestos Ik weet niet welke 5S versie je had, maar de 5S Plus heeft saffier glas. Dat is toch wel een belangrijke pré boven een 5S zonder safier. Verder heb je met de Plus ook nog Garmin Pay, maar de vraag is of we daar ooit wat aan gaan hebben in NL.
Maar de bank zal de eerste en kleinste stap zijn, daarna moet je ook nog horeca zaken vinden (want buiten de horeca zie ik er al helemaal geen nut in) die het gaan accepteren.
Ik zou overigens eerder muziek als pre aanvoeren van 5s over 5s plus. Toch wel een stap voorwaarts en langere ondersteuning vanuit de connect store. (ok die stond al in de tabel zie ik nu)
Ik had eerst een Amazfit bip die synchroniseerde netjes met google fit via een externe app. Maar omdat ik toch "wat meer" wilde heb ik een Stratos gekocht. Nu synct deze op geen enkele manier mijn stappen en slaap met Google Fit (alleen mn activities) en ik merk dat ik me daaraan begin te irriteren. Mijn sportschool gebruikt nl de fit integratie in hun sport en food app.
Nu ga ik dan toch maar kijken voor een ander horloge. Wellicht hebben jullie tips?
Ik wil een gps horloge die dus fit ondersteuning heeft, waar je mee kan zwemmen en het liefst ook de melding doorgeeft als je een telefoontje krijgt. Fitness activiteiten tracken zou leuk zijn maar hoeft niet perse. De fitbit Versa zou een optie kunnen zijn alleen deze heeft geen ingebouwde gps.
Ik heb de muziek optie op m’n FR645M nu ook uitgeprobeerd. Op zich werkt het best aardig op het horloge (gebruikersvriendelijke interface en op de FR645M ook makkelijk te benaderen via long press op de down knop), maar het proces om muziek op het horloge te krijgen vind ik nog te omslachtig. De muziek library van MS Groove Music (standaar music player on W10) werd niet herkend en het is via Garmin Express niet mogelijk mp3 files rechstreeks op een NAS (waar mijn mp3 collectie die ik jaren geleden verzameld heb in de pré-spotify tijd) te benaderen. Ik had wel een drive mapping kunnen maken naar de Music folder op m’n NAS, maar ik wil geen drive mappings rechtstreeks naar mijn NAS. Uiteindelijk heb ik good old MS Media Player er maar weer bij gepakt omdat ik daar de default locatie van playlist en muziek wel kon instellen en mp3 files en playlists naar een externe USB drive gekopieerd. Deze was wel te benaderen vanuit Garmin Express.rockhopper schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:19:
[...]
Ik zou overigens eerder muziek als pre aanvoeren van 5s over 5s plus. Toch wel een stap voorwaarts en langere ondersteuning vanuit de connect store. (ok die stond al in de tabel zie ik nu)
Muziek op Garmin horloges wordt wat mij betreft pas interessant als Spotify een app ontwikkelt op Connect IQ 3.0. Deezer zit er wel al aan te komen, maar dat vind ik niet interessant. Ik wil nl. Spotify blijven gebruiken (zit gratis bij mijn Internet abonnement).
Hopelijk komt de amazfit tool binnenkort beschikbaar voor de stratos, dan is er veel meer mogelijk...Janet_ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:04:
Misschien kan iemand mij helpen,
Ik had eerst een Amazfit bip die synchroniseerde netjes met google fit via een externe app. Maar omdat ik toch "wat meer" wilde heb ik een Stratos gekocht. Nu synct deze op geen enkele manier mijn stappen en slaap met Google Fit (alleen mn activities) en ik merk dat ik me daaraan begin te irriteren. Mijn sportschool gebruikt nl de fit integratie in hun sport en food app.
Nu ga ik dan toch maar kijken voor een ander horloge. Wellicht hebben jullie tips?
Ik wil een gps horloge die dus fit ondersteuning heeft, waar je mee kan zwemmen en het liefst ook de melding doorgeeft als je een telefoontje krijgt. Fitness activiteiten tracken zou leuk zijn maar hoeft niet perse. De fitbit Versa zou een optie kunnen zijn alleen deze heeft geen ingebouwde gps.
Nee dat is prima uitgelegd en ook wat ik in m'n hoofd had.Aghanim schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:01:
Het ligt er aan hoe kritisch je kijkt maar het antwoord is ja, je ziet het wel. Niet extreem duidelijk gelukkig. Als je alleen even snel kijkt hoe laat het is dan zie je het niet. Kijk je langer naar je scherm dan zie je het wel. Daarom heb ik de wijzerplaat digitaal gemaakt (geen wijzers), het is dan beter. Wil je graag een horloge met analoge wijzerplaat en ben je een 'pietje precies' dan zou ik overslaan. Waar je het overigens beter ziet is de ronde rand aan de buitenkant, waar het scherm in de zwarte rand van het horloge over gaat.
Hopelijk omschrijf ik het op deze manier goed voor je, anders hoor ik het wel. Kan je ook wat foto's sturen als je wilt.
Gisteren heb ik nog wat filmpjes zitten kijken en dan zie je heel goed hoe een diagonale secondenwijzer een soort lemming trapje wordt.
Op zich geen ramp als sporthorloge, maar ik twijfel nog of ik dik geld wil neerleggen met het risico dat ik me toch ga ergeren en hem niet als daily wil gebruiken.
Toch is het bijzonder want heel veel ronde vormen zien er gewoon wel goed uit op filmpjes. Of is dat in het echt ook minder?
Is dat een originele? Op de website kan ik amper zien of die er knap uit ziet.m0ridin schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:55:
Tja, heb geen enkel probleem met mijn 935 als 'daily driver', leren bandje erop en het ziet er prima uit.
Als je de Fenix 5 saffier titanium pakt en de oranje bandjes vervangt kan hij ook nog best wel eens stijlvol zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik gebruikte eerst notify en fitness op de bip, had al wel gemaild met de ontwikkelaar maar blijkbaar zit het probleem in de Amazfit app.coldasice schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:59:
[...]
Hopelijk komt de amazfit tool binnenkort beschikbaar voor de stratos, dan is er veel meer mogelijk...
Het resultaat kwam uit op 177bpm met tempo van 4.45. Dit komt heel erg in de buurt van de test die ik eind mei heb gedaan dus heel erg afwijken doet de data zo ie zo niet. Wel denk ik als ik goed hersteld bent deze data zeker bijgesteld gaat worden. Deze zondag heb ik wat intervalwerk op het programma staan en dan ben ik benieuwd of er een nieuwe drempel zal worden gedetecteerd.
Wat betreft de test, deze doet erg denken aan de SMA. Eerst opwarmen voor 10min in een lage zone en dan krijg je in bepaalde stapjes je doel hartslag range die je 4min loopt waarbij in de laatste range richting je drempel 3min moet volhouden.
[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 19-07-2018 22:43 ]
Hoe lang duurt die test in totaal?
Vandaag zelf ook voor het eerst icm de HRM Run gelopen... Leuk, allemaal statistiekjes, nu eens kijken wat ik ermee kan en moet
Idee is inderdaad ook binnenkort eens zo'n lactaat-test te doen, viel me trouwens wel op dat er redelijk wat meer batterij gebruikt werd met de HRM run... Begon met 5%/hr (waar zonder de HRM run ik meestal op een ruime 4 zit) maar op een gegeven moment zelfs 7.5-8%/hr.
Eens in de gaten houden de volgende keer... Lijkt me niet dat het zoveel uit moet maken.
Werkt deze oplossing? XDA tip 1of tip 2Janet_ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:36:
[...]
Ik gebruikte eerst notify en fitness op de bip, had al wel gemaild met de ontwikkelaar maar blijkbaar zit het probleem in de Amazfit app.
[ Voor 13% gewijzigd door Frenz64 op 20-07-2018 00:17 ]
Ik heb al tot in den treure gezocht en deze 2 linkjes heb ik ook al gezien. Er staat bij beide geen oplossing voor het synchroniseren van de steps and sleep.
En dat is gewoon vreemd aangezien hij wel de activiteiten synct. (Dat geeft de persoon bij tip 2 aan en dat heb ik ook)
Ik ga zo voor het eerst met de Fenix5 lopen met OHR. Aan de andere pols doe ik de FR230 met borstband om te vergelijken. Gisteren al eens gedaan toen ik gewoon thuis was. Ze zijn qua waarden aardig identiek maar de OHR is een stuk langzamer qua veranderingen in je hartslag lijkt het. De band lijkt iedere seconde een nieuwe meting weer te geven.m0ridin schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:02:
Vandaag zelf ook voor het eerst icm de HRM Run gelopen... Leuk, allemaal statistiekjes, nu eens kijken wat ik ermee kan en moetEerste indruk is dat hartslag iig aardig overeenkomt met wat ik van de OHR heb gezien tot nu toe, wat mij betreft positief want dat betekent dat ik de OHR aardig kan vertrouwen in het algemeen
Gaaf! Ergens komende week dit ook eens doen ipv de interval training.Miki schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:40:
Wat betreft de test, deze doet erg denken aan de SMA. Eerst opwarmen voor 10min in een lage zone en dan krijg je in bepaalde stapjes je doel hartslag range die je 4min loopt waarbij in de laatste range richting je drempel 3min moet volhouden.
Voor degenen die een Garmin gebruiken om je rusthartslag te bepalen. Wat is nu de rusthartslag? De laagst gemeten waarde tijdens je slaap of het getal dat Garmin Connect weergeeft? Ik heb 3 waarden namelijk:
Gemiddeld 49
Rust (BPM) in GC 45
Fenix 5 grafiek horloge 40
Aangezien ik mijn zones bepaal op basis van hartslag reserve scheelt dat best wel.
De OHR is iets minder snel met reageren inderdaad, maar als ik naar mijn intervallen met OHR kijk valt het me nog hardstikke mee eigenlijk... Reageert best vlot, maar denk inderdaad met hele snelle veranderingen (bijv enkele korte sprintjes) dat het wat lastiger wordt.Aghanim schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:56:
[...]
Ik ga zo voor het eerst met de Fenix5 lopen met OHR. Aan de andere pols doe ik de FR230 met borstband om te vergelijken. Gisteren al eens gedaan toen ik gewoon thuis was. Ze zijn qua waarden aardig identiek maar de OHR is een stuk langzamer qua veranderingen in je hartslag lijkt het. De band lijkt iedere seconde een nieuwe meting weer te geven.
[...]
Gaaf! Ergens komende week dit ook eens doen ipv de interval training.
Voor degenen die een Garmin gebruiken om je rusthartslag te bepalen. Wat is nu de rusthartslag? De laagst gemeten waarde tijdens je slaap of het getal dat Garmin Connect weergeeft? Ik heb 3 waarden namelijk:
Gemiddeld 49
Rust (BPM) in GC 45
Fenix 5 grafiek horloge 40
Aangezien ik mijn zones bepaal op basis van hartslag reserve scheelt dat best wel.
Wat betreft de RHR, volgens mij is dat de laagste hartslag over een periode van X.... Dus niet een enkel punt (en geloof dat dat hetgene is wat je grafiek weergeeft), maar over een periode van een minuut of x seconden.
Als je het handmatig wil checken wordt geloof ik aangeraden om gewoon 's ochtends na het wakker worden (maar nog liggend in bed) je hartslag op te nemen.
Verder was de hersteltijd bij de Fenix 12 uur en bij de FR230 20 uur.
Ben benieuwd hoe het met interval gaat want dan moet de meting wat meer direct worden. Maar ben wel overtuigd van de Fenix dus mijn FR230 gaat op MP. De band blijf ik wel gebruiken met de Fenix.
Den Bosch is wat ver, maar ik ga vanmiddag wellicht nog even de stad in om te kijken.Aghanim schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:37:
@Gonadan ik zou hem dan eens ergens uitproberen, dan weet je wat je er zelf echt van vindt. Decathlon heeft ze liggen om te proberen. Mocht je in regio Den Bosch wonen mag je ook gerust hier even langs komen om te testen.
Toch is het wel grappig om de foto's te zien, het lijkt ook nog eens erg uit te maken wat voor wijzerplaat je geïnstalleerd hebt. Maar het lijkt bij de originele erg mee te vallen, dus zolang je niets lelijks kiest moet er mee te leven zijn.
Je kunt nog altijd je eigen wijzerplaat ontwikkelen toch?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De originele ja... Hier een thread met wat voorbeeld fotootjes:Gonadan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:18:
[...]
<knip>
[...]
Is dat een originele? Op de website kan ik amper zien of die er knap uit ziet.
Als je de Fenix 5 saffier titanium pakt en de oranje bandjes vervangt kan hij ook nog best wel eens stijlvol zijn.
https://forums.garmin.com...forerunner-935-aa/160139-
Ben benieuwd naar je bevindingen. Ik moet wel zeggen dat ik er na de initiële teleurstelling wel aan gewend ben. Ik kijk nu niet meer continu heel kritisch naar het scherm de hele tijd. Op die manier ga je de voordelen van de Fenix vooral zien en waarderenGonadan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:32:
[...]
Den Bosch is wat ver, maar ik ga vanmiddag wellicht nog even de stad in om te kijken.
Toch is het wel grappig om de foto's te zien, het lijkt ook nog eens erg uit te maken wat voor wijzerplaat je geïnstalleerd hebt. Maar het lijkt bij de originele erg mee te vallen, dus zolang je niets lelijks kiest moet er mee te leven zijn.
Je kunt nog altijd je eigen wijzerplaat ontwikkelen toch?
Helemaal eens. Ik gebruik ook geen screenprotectors op mijn apparaten. Dit gaat in mijn ogen ten koste van het gebruiksgemak (slechter beeld, vetvegen etc.) en dat vind ik het niet waard. De trade-off is dan dat je krasjes krijgt maar dat vind ik het wel waard.rockhopper schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:27:
@Aghanim Zo zie ik mini beschadigingen ook, mensen doen soms panisch over kleine krasjes die je alleen ziet als je er echt scherp op let. Nou in het dagelijks gebruik kijk ik vaak op m'n horloge, maar alleen voor de tijd of gps gerelateerde dingen, zulke kleine beschadigingen vallen echt niet op. Maar ieder zijn ding natuurlijk
Initieel overwoog ik de titanium maar dan met zwarte bandjes omdat die iets minder sportachtig over zou komen en daarom wellicht iets stijlvoller. Maar ik twijfel of dat in het echt wel zo is en of het er niet alleen maar goedkoop van wordt. Als je niet met een sporthorloge wil lopen moet je hem niet kopen zullen we dan maar zeggen.
@Aghanim screenprotectors zijn in mijn ogen net zoiets als een telefoonhoesje. Dan koopt men zo'n telefoon van honderden euro's en wordt hoog opgegeven van het design, om hem daarna graflelijk te maken met beschermartikelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij een horloge vind ik het echter onnodig om extra bescherming te hebben. Een horloge draag je om je pols en die valt dus niet zo gemakkelijk. En krasjes zullen er misschien wel op komen, maar... daarvoor is het een gebruiksvoorwerp. Alleen als ik zou meedoen aan obstacle/viking/mud runs, zou ik gewoon helemaal geen horloge dragen. Maar ik houd het ook veel liever op alleen maar hardlopen...
Bij deze foto krijg je het misschien toch wat benauwd. Ik gebruik wel een screenprotector maar had geen zweetbandje om mijn 935 (had ik nog niet)rockhopper schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:27:
@Aghanim Zo zie ik mini beschadigingen ook, mensen doen soms panisch over kleine krasjes die je alleen ziet als je er echt scherp op let. Nou in het dagelijks gebruik kijk ik vaak op m'n horloge, maar alleen voor de tijd of gps gerelateerde dingen, zulke kleine beschadigingen vallen echt niet op. Maar ieder zijn ding natuurlijk
https://www.instagram.com...heet&igshid=1vl4qeq01njcd
Nou ja, ik gebruik mijn F3 iedere dag in de bouw, er zitten dagen bij dat ik er ook zo uitzie. Misschien iets minder moe, wel net zo viestlpeter schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:41:
[...]
Bij deze foto krijg je het misschien toch wat benauwd. Ik gebruik wel een screenprotector maar had geen zweetbandje om mijn 935 (had ik nog niet)
https://www.instagram.com...heet&igshid=1vl4qeq01njcd
Nee dus, winkelvoorraadindicatie is het nieuwe lokkertje.Gonadan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:03:
De kans is best aanwezig dat ik straks gewoon met een Fenix de Bever uit loop.
@Aghanim in het echt viel het mij heel erg mee. Volgens mij lag er een 5X, al stond op de achterkant gewoon 5, maar het zag er prima uit. Ik heb hem niet bij het puntje van m'n neus gehouden maar bij gewoon prutsen op een natuurlijke kijkafstand was het prima te doen. Inderdaad overduidelijk geen echte wijzers, maar ik kan daar mee leven denk ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan ben ik vanaf nu officieel een zeurpiet denk ikGonadan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:56:
[...]
Nee dus, winkelvoorraadindicatie is het nieuwe lokkertje.
@Aghanim in het echt viel het mij heel erg mee. Volgens mij lag er een 5X, al stond op de achterkant gewoon 5, maar het zag er prima uit. Ik heb hem niet bij het puntje van m'n neus gehouden maar bij gewoon prutsen op een natuurlijke kijkafstand was het prima te doen. Inderdaad overduidelijk geen echte wijzers, maar ik kan daar mee leven denk ik.
Ga je hem halen?
Denk het wel maar wil denk ik nog steeds de titanium. Alleen is die ineens nergens te krijgen, alsof ze alleen een eerste batch verstuurd hadden.Aghanim schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:17:
Dan ben ik vanaf nu officieel een zeurpiet denk ik
Ga je hem halen?
Wel jammer want nu kon ik die kleur ook niet in het echt bekijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die oranje band bij de titanium vind ik niks, maar ik denk dat de bruine lederen band wel heel gaaf zou staan bij dat horloge. En het voordeel van de titanium versie is natuurlijk dat je minder snel beschadigingen op de rand ziet.
Maar hij lijkt inderdaad slecht verkrijgbaar momenteel
Overigens is het titanium zonder de krasvaste laag, daarvoor moet je de DLC hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat heb ik nu met mijn zwarte Fenix 5. Klein krasje op de rand, daar krast de "verflaag" dus weg waardoor het krasje zilverkleurig is. Bij de titanium versie zullen krasjes dus minder opvallen.
Maar jij kunt toch ook gewoon een potje zwarte bouwpakketverf halen?
[ Voor 25% gewijzigd door Gonadan op 20-07-2018 21:37 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of het de meerprijs waard is weet ik niet, maar bij gelijke prijs zou ik altijd titanium nemen.
Zo spoor ik natuurlijk ook niet dat ik overweeg zwart met metalen ring zelf samen te stellen terwijl je die gewoon kunt kopen voor 200 minder.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik had een Samsung A5 2016 en deze maakte netjes automatisch verbinding met mijn Garmin 235 als die binnen bereik kwam.
Nu heb ik een nieuwe Samsung A5 2017 en deze verbindt wel als ik bluetooth aan zet op de telefoon, maar als ik uit bereik kom en weer in bereik dan verbindt hij niet meer automatisch.
De Garmin is zelfs geconfigureerd als "gekoppeld apparaat" op de Samsung i.v.m. ontgrendelen van de telefoon als mijn horloge in de buurt is.
Alvast bedankt voor het meedenken
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Wel heb ik het graag over de voor en nadelen van materialen en bepaalde features (en of ze werken) dat is in mijn ogen zinvoller dan de inhoud van iemands portemonnee op de proef te stellen. Er zijn inderdaad mensen die maanden moeten sparen, net zoals er mensen zijn die er maar een week over doen. De vraag is natuurlijk of de grootverdieners er überhaupt tijd aan over houden om het te gebruiken, maar ook dat is offtopic
De recente modellen vind ik ook wel erg hoog geprijsd, maar je lijkt geen keuze te hebben. We leven in een tijd dat men bereid is flink geld neer te leggen voor bijvoorbeeld een hoog segment mobiele telefoon. Dat zie je dus ook bij dit soort electronica terug komen. Het verkoopt blijkbaar toch wel.
On topic ben ik inderdaad bij met feedback over materiaal en functies. Titanium lijkt mij wel wat, ook omdat het horloge dan lichter is en meer in de buurt van mijn oude komt (uit m'n hoofd).
Hoe is trouwens je ervaring bij het koppelen met je netwerk en uploaden? Gaat dat altijd vlekkeloos?
Met de Ant stick moet je namelijk wel eens prutsen en ik heb ook zo'n weegschaal die de laatste tijd ineens steeds de WiFi niet pakt. Als ik ergens niet tegen kan...
Zeiss Distagon 21 f/2.8