Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 205 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:23
Arjan90 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:17:
[...]

Sorry, maar je hebt duidelijk wat gemist met de Venu. Die had heftige burn in op zowel mijn horloge als het horloge van mijn vrouw. Ik heb de foto's hier geloof ik al eens gedeeld.

Dus eens, AMOLED is een prima techniek die te gebruiken is. Maar laten we vooral niet doen alsof er geen nadelen aan de techniek zitten. Genoeg verhalen online met burn in, waarbij de kwaliteit van het scherm en het gebruik zeker bepalend is.

Bij een Fossil Explorist nooit last gehad terwijl dat ook zo'n soort scherm was, bij de Garmin Venu wel. Dus ik zou niet blind een F7 kopen als er een AMOLED in zit gezien mijn ervaringen eerder. Ik ben dus erg benieuwd naar de Venu 2.
Volgens mij begrijpen we elkaar niet maar bedoelen we hetzelfde. Het lijkt erop dat amoleds bij Garmin lastig is idd maar dat ligt denk ik aan Garmin en heden ten dage niet echt meer aan amoleds. Andere fabrikanten gaan hier beter mee om...
m0ridin schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:37:
Een horloge is alleen veel statischer qua beeld dan tv/tablets/telefoons natuurlijk.

Bij bijv een TV heb je het vooral over een logo wat in kan branden, bij een horloge is een veel groter stuk steeds hetzelfde (behalve bij navigeren, dan verandert er een hoop).
Pixelshift?

[ Voor 16% gewijzigd door Limbeckx op 04-12-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:37
Pixelshift bij een wijzerplaat gaat opvallen, zeker als je pixels echt wilt ontzien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 12:25
Gonadan schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 18:16:
Pixelshift bij een wijzerplaat gaat opvallen, zeker als je pixels echt wilt ontzien.
Dat valt mee hoor! M'n g watch r heeft pixel shift en kan me herinneren dat het nooit echt stoorde zolang je de wijzerplaat maar slim inrichte.

Wat betreft wachten op een f7. Ik denk dat die ook weer mooi prijskaartje krijgt. Dan is waarschijnlijk beter om gewoon een 6 te kopen en daar een aantal jaar mee rond te lopen.

Het is m'n eerste Garmin horloge dus ik kan me nog niet goed voorstellen dat hij het geld waard is. Maar ik wandel veel (routes ook), let graag op m'n gezondheid en doe veel andere buitensporten (mountainbike en racefietsen). Ik denk dat zo'n fenix daarin wel een goede tool kan zijn. Alle smart functies doen me minder, WhatsApps op m'n pols hoef ik niet zo bijvoorbeeld.

[ Voor 44% gewijzigd door twowheeler op 04-12-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:55
Cloclo100 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:32:
Hallo allemaal. Ik heb al een tijdje een Fenix 6 pro en nu ik helaas vanwege een voetblessure niet meer kan lopen, ga ik dus mountainbiken. Ik heb dan ook maar meteen een Edge 830 gekocht omdat ik niet de hele tijd op mijn horloge kan kijken op bochtige bospadjes. Nu ben ik wat in de war, er lijkt geen dedicated connectie te zijn tussen die twee, d.w.z. dat ze niet connecten en syncen tijdens/na een activiteit? Ik kan wel mijn hartslag broadcasten en dan lijkt dat wel te werken, maar ik weet niet of alle andere zaken wat de Fenix meet dan ook in mijn activiteit zitten(zuurstofgehalte en andere metrics waar ik nu niet meteen op kom). Wat alleszins niet werkt is een activiteit beginnen op de fenix en diezelfde op de Edge, want dan krijg ik 2 verschillende activiteiten achteraf in mijn Garmin connect. :) Mis ik ergens een logische workaround of is dit niet mogelijk?

Bedankt voor een reactie!
Sommige Garmin devices ondersteunen True up, waardoor activity tracking naadloos doorloopt as men wisselt van het ene horloge naar het andere. Ook wordt heel beperkt activiteit-data van het ene device zichtbaar op het andere devices (samenvatting van een fietstocht bijvoorbeeld). Bij mijn Garmin Edge 520+ en Fenix 6 pro moet zet ik beide aan in het geval van een fietsrit en bepaal ik aan het einde van welk device ik de data opsla en van welke niet. Beiden opslaan heeft geen zin, dan krijg je inderdaad 2 activiteiten. Detaildata van verschillende devices wordt op geen enkele manier samengevoegd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:18
Frij5fd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:40:
[...]

Sommige Garmin devices ondersteunen True up, waardoor activity tracking naadloos doorloopt as men wisselt van het ene horloge naar het andere. Ook wordt heel beperkt activiteit-data van het ene device zichtbaar op het andere devices (samenvatting van een fietstocht bijvoorbeeld). Bij mijn Garmin Edge 520+ en Fenix 6 pro moet zet ik beide aan in het geval van een fietsrit en bepaal ik aan het einde van welk device ik de data opsla en van welke niet. Beiden opslaan heeft geen zin, dan krijg je inderdaad 2 activiteiten. Detaildata van verschillende devices wordt op geen enkele manier samengevoegd ook.
Ja ik heb ondertussen door dat ik enkel de hartslag kan broadcasten. Bizar dat de marktleider hier voor geen deftige sync kan zorgen tussen haar eigen toestellen, dat leek me een evidentie in hun ecosysteem en voor mij zowat dé reden dat ik voor een Edge toestel koos. Anders was ik voor de Karoo 2 gegaan, die een veel beter scherm heeft. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Hoe nuttig is de routering en mapping eigenlijk in de praktijk op een fenix6? Voor bijvoorbeeld wandelen volgens gpx track of gewoon om af en toe de kaart te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
twowheeler schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:37:
Hoe nuttig is de routering en mapping eigenlijk in de praktijk op een fenix6? Voor bijvoorbeeld wandelen volgens gpx track of gewoon om af en toe de kaart te checken?
Ik vind het veel nuttiger dan verwacht. Vooraf leek het me een gimmick.
Ik had altijd bij trailruns een Garmin edge in mijn handen, maar sinds de Topoactive kaarten er zijn mik ik via Komoot of Garmin connect een koers naar mijn horloge en navigeer daarmee. In m'n CamelBak heb ik nog wel een Edge die ik heel soms even pakt als er veel afslagen zijn. Mijn telefoon heb ik nooit meer ervoor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik vroeg mij af of dat polar, fitbit en garmin de enige zijn met een web interface om stats te bekijken (zonder gebruik te maken van 3th party services als strava of runalyze). Ik heb al gekeken op suunto en zelfs bij de apple watch, maar die hebben blijkbaar alleen apps voor de smartphone. Bij de andere merken verwacht ik dan ook niet veel van.

[ Voor 12% gewijzigd door mobie2 op 06-12-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Frij5fd schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:31:
[...]

Ik vind het veel nuttiger dan verwacht. Vooraf leek het me een gimmick.
Ik had altijd bij trailruns een Garmin edge in mijn handen, maar sinds de Topoactive kaarten er zijn mik ik via Komoot of Garmin connect een koers naar mijn horloge en navigeer daarmee. In m'n CamelBak heb ik nog wel een Edge die ik heel soms even pakt als er veel afslagen zijn. Mijn telefoon heb ik nooit meer ervoor nodig.
Ah interessant!! En dat is met volledige navigatie a la fenix 6 pro of met bijvoorbeeld een lijntje zoals op de instinct? Ik gebruik nu osmand+ of komoot op m'n telefoon bij het wandelen en zoek toch wel minstens iets dat een lijntje aangeeft waar ik heen moet. Voor moeilijke momenten kan ik dan op de telefoon checken. Maar blijkbaar kan een fenix6 dat dus volledig op zich nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:55
twowheeler schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:19:
Zou graag passen maar geen idee waar. Bij Bever heb ik ze kunnen bekijken maar niet passen.

Overigens denk ik dat die normale prima past, zal morgen even goed vergelijken of de g watch r hetzelfde is qua maat enzo.
Bij de winkel(s) van CoolBlue en All4running kun je de Fenix i.i.g. uit proberen. Ze zijn daar voorzien van een kabel zodat je verschillende uitvoeringen kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
twowheeler schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:41:
[...]

Ah interessant!! En dat is met volledige navigatie a la fenix 6 pro of met bijvoorbeeld een lijntje zoals op de instinct? Ik gebruik nu osmand+ of komoot op m'n telefoon bij het wandelen en zoek toch wel minstens iets dat een lijntje aangeeft waar ik heen moet. Voor moeilijke momenten kan ik dan op de telefoon checken. Maar blijkbaar kan een fenix6 dat dus volledig op zich nemen
Volledige navigatie met de Fenix 6 pro. In mijn geval voorzien van de Openfietsmap, omdat ik de kleuren daarvan mooier vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Laatst online: 02-10 21:49

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik sta op het punt om een Garmin Fenix 6x pro te bestellen, ik wou eigenlijk wachten op de 7 maar voor de huidige aanbiedingsprijzen heb ik toch besloten om voor de 6 te gaan...sinds ik fanatiek sport is dat wel mijn holy grail qua sporthorloges.

nu blijft alleen een vraag over: De sapphire editie of de solar editie? ik doe oa. mountainbiken en gravelbiken waarmee ik nog wel eens val en heb nu een apple watch die ook behoorlijk bekrast is...dus ik denk dat voor mij de sapphire editie wel de beste keus is...maar solar is natuurlijk ook heel erg tof :+ iemand die mij kan helpen met de keuze maken?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
@Nutterd heb je vaak dat je accu leeg raakt of te snel leeg raakt tijdens een activiteit, en daarbij het gevoel dat het opladen met buitenlicht dat voldoende tegen zou gaan?
Zo nee, dan is solar niet meer dan een gimmick waarvan je moet afwachten wat het op de lange termijn doet en heb je veel meer aan saffier.

* Gonadan is fervent voorstander van saffier

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Gonadan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:19:
@Nutterd heb je vaak dat je accu leeg raakt of te snel leeg raakt tijdens een activiteit, en daarbij het gevoel dat het opladen met buitenlicht dat voldoende tegen zou gaan?
Zo nee, dan is solar niet meer dan een gimmick waarvan je moet afwachten wat het op de lange termijn doet en heb je veel meer aan saffier.

* Gonadan is fervent voorstander van saffier
ok, je hebt me overtuigd :+ Sapphire besteld _/-\o_

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Nutterd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:14:
ik sta op het punt om een Garmin Fenix 6x pro te bestellen, ik wou eigenlijk wachten op de 7 maar voor de huidige aanbiedingsprijzen heb ik toch besloten om voor de 6 te gaan...sinds ik fanatiek sport is dat wel mijn holy grail qua sporthorloges.

nu blijft alleen een vraag over: De sapphire editie of de solar editie? ik doe oa. mountainbiken en gravelbiken waarmee ik nog wel eens val en heb nu een apple watch die ook behoorlijk bekrast is...dus ik denk dat voor mij de sapphire editie wel de beste keus is...maar solar is natuurlijk ook heel erg tof :+ iemand die mij kan helpen met de keuze maken?
Welke aanbiedingen?

Moet zeggen, ergens is de instinct ook nog wel interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Nutterd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:51:
Dat ging makkelijk? :D

Ik zou solar wel tof vinden als het echt goed zou werken, maar als ik ome Ray moet geloven dan heb je er hooguit profijt van bij urenlange wandelingen wanneer het hoogzomer is. En dan nog heb je het over enkele procenten verschil over een paar uur.
Voor de dagelijkse sportactiviteiten bij typisch Nederlands weer ga je er simpelweg weinig van merken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Gonadan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:29:
[...]

Ik zou solar wel tof vinden als het echt goed zou werken, maar als ik ome Ray moet geloven dan heb je er hooguit profijt van bij urenlange wandelingen wanneer het hoogzomer is. En dan nog heb je het over enkele procenten verschil over een paar uur.
Voor de dagelijkse sportactiviteiten bij typisch Nederlands weer ga je er simpelweg weinig van merken.
Ik vond zijn motivatie dat je als je lang weg gaat toch iets van een batterij mee hebt ook wel goed. Daar gaan die paar uren inderdaad niet tegenop.

Van de instinct doet het veel meer, ik begreep dat die zelfs kan opladen in een low power scenario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Gonadan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:29:
[...]

Ik heb nu een apple watch en heb geen problemen met de battery life...en wel met krassen op het scherm dus had mezelf al overtuigd maar jij gaf het laatste zetje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 07:50
Nutterd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:51:
[...]

Ik ben al te laat merk ik, maar voor anderen die hier lezen en de meerprijs voor de sapphire nogal veel vinden.

Ik heb de "normale" versie en omdat ik ook doe aan mtb'en en cyclocross er een glazen screenprotector erop geplakt, merk je niks van in de praktijk, scherm komt iets hoger te liggen maar steekt er nog steeds niet bovenuit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Vorige week donderdag kwam ik er achter dat de OHR van mijn FR935 het niet meer deed. Heel bizar, geen idee waarom, maar de groene LEDs gingen niet meer aan.

Horloge was van juli dit jaar dus viel gelukkig nog onder garantie. Contact opgenomen met Garmin, bol.com factuur ingeleverd en ik kon hem zo omruilen voor een "recertified" apparaat (logisch natuurlijk want het is een ouder model).

Zaterdag het defecte horloge naar een PostNL punt gebracht en vandaag de vervanger mogen ontvangen, ziet er punt gaaf uit! Kudo's voor Garmin, al jaren enthousiast gebruiker vooral "omdat je met een Garmin altijd goed zit", naar mijn ervaring gewoon robuuste apparaten. Hopelijk gaat dit exemplaar lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

twowheeler schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:21:
[...]

Welke aanbiedingen?

Moet zeggen, ergens is de instinct ook nog wel interessant
Brandfield, €599,- voor de fenix 6x sapphire

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roda_djavulen schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:22:
[...]

Ik ben al te laat merk ik, maar voor anderen die hier lezen en de meerprijs voor de sapphire nogal veel vinden.

Ik heb de "normale" versie en omdat ik ook doe aan mtb'en en cyclocross er een glazen screenprotector erop geplakt, merk je niks van in de praktijk, scherm komt iets hoger te liggen maar steekt er nog steeds niet bovenuit.
Precies ook hoe ik het doe. Screenprotector zie je niks van en het glas spiegelt ook minder dan saffier is mijn ervaring. Nu nog een oplossing voor de zwarte bezels die meteen kleur verliezen als je 1x tegen iets aanstoot :( Ik zou het bijna gaan bij tippen met lak....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Cranzai schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:12:
Vorige week donderdag kwam ik er achter dat de OHR van mijn FR935 het niet meer deed. Heel bizar, geen idee waarom, maar de groene LEDs gingen niet meer aan.

Horloge was van juli dit jaar dus viel gelukkig nog onder garantie. Contact opgenomen met Garmin, bol.com factuur ingeleverd en ik kon hem zo omruilen voor een "recertified" apparaat (logisch natuurlijk want het is een ouder model).

Zaterdag het defecte horloge naar een PostNL punt gebracht en vandaag de vervanger mogen ontvangen, ziet er punt gaaf uit! Kudo's voor Garmin, al jaren enthousiast gebruiker vooral "omdat je met een Garmin altijd goed zit", naar mijn ervaring gewoon robuuste apparaten. Hopelijk gaat dit exemplaar lang mee.
Kijk goed om ook dit soort berichten te horen. Het maakt dus ook niet echt uit waar je je Fenix aanschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:38
twowheeler schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:58:
[...]
Kijk goed om ook dit soort berichten te horen. Het maakt dus ook niet echt uit waar je je Fenix aanschaft.
Op zich heb je hier gelijk in, maar je moet wel uitkijken omdat er soms meerdere versies zijn van hetzelfde model. Zo krijgt de 'asian version' minder frequent software updates.
Qua garantie zit het eigenlijk altijd erg goed bij garmin. Het gaat traag, maar is altijd netjes en mocht je buiten garantie zitten ook niet heel duur.

@Nutterd Ik denk dat saffier de betere keuze is van de twee. En ook dat je beter nu een horloge koopt dat je meteen kan gebruiken en al door de kinderziekte fase is gegaan, dan dat je alsnog een onbekend aantal maanden wacht op iets dat sowieso duurder gaat zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ik heb hem inmiddels mogen ontvangen! Echt een top horloge, erg blij mee! installatie ging vanzelf alleen de kaartupdate wil nog niet lukken dus hier moet ik nog even een keer induiken.

ook wil ik even gaan kijken voor nog wat andere bandjes (gewoon de siliconen oranje vind ik erg mooi) en zou ook nog wel een nylon bandje willen...bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
twowheeler schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:58:
[...]

Nope, zolang je een aankoopbewijs hebt.
Garantie via garmin betaal je wel zelf de verzendkosten (bij een bol.com bijv niet) maar goed, die €5,- verzendkosten tegenover de kosten van zo'n apparaat....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
Nutterd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:09:
Ik heb hem inmiddels mogen ontvangen! Echt een top horloge, erg blij mee! installatie ging vanzelf alleen de kaartupdate wil nog niet lukken dus hier moet ik nog even een keer induiken.

ook wil ik even gaan kijken voor nog wat andere bandjes (gewoon de siliconen oranje vind ik erg mooi) en zou ook nog wel een nylon bandje willen...bedankt voor de reacties!
Een garmin horloge maakt het leven van elke sporter compleet ;)
Wacht maar tot je ineens zonder zit, hoe verloren ik mij in die 5 dagen zonder horloge heb gevoeld :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:25
Cranzai schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:29:
[...]

Nope, zolang je een aankoopbewijs hebt.
Doen ze ook niet heel moeilijk over, had een 645 van 3,5 jaar oud waar een van de bevestigingspunten voor het bandje was afgebroken van de behuizing. Geen bon of zelfs rekeningafschrift laten zien. Afhandeling ging nog snel ook trouwens, ongeveer een week na eerste mail had ik een nieuw exemplaar binnen.

In totaal (incl. verzendkosten) 115 euro betaald voor vervanging van een 3,5 jaar oud apparaat, waar ook weer 1 jaar garantie op zit. Voor dat geld kan ik geen vergelijkbaar nieuw of tweedehands apparaat kopen dus inderdaad dik tevreden over support bij Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
AllesIsVoorbij schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:50:
[...]

Doen ze ook niet heel moeilijk over, had een 645 van 3,5 jaar oud waar een van de bevestigingspunten voor het bandje was afgebroken van de behuizing. Geen bon of zelfs rekeningafschrift laten zien. Afhandeling ging nog snel ook trouwens, ongeveer een week na eerste mail had ik een nieuw exemplaar binnen.

In totaal (incl. verzendkosten) 115 euro betaald voor vervanging van een 3,5 jaar oud apparaat, waar ook weer 1 jaar garantie op zit. Voor dat geld kan ik geen vergelijkbaar nieuw of tweedehands apparaat kopen dus inderdaad dik tevreden over support bij Garmin.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:38
In mijn ervaring wordt bij Garmin niet moeilijk gedaan over bonnetjes, ze vragen er om als je natuurlijk een garantieclaim doet. Dan zit je binnen de garantietermijn. Daarbuiten komen er kosten kijken maar dan heb je ook geen bon nodig.

Wat betreft de afhandeling, deze is zover ik het heb meegemaakt zowel binnen als buiten de garantie hetzelfde, je krijgt na een tijdje een refurbished toestel terug en je eigen toestel zie je nooit meer. Zo'n refurbished is wel weer in nieuwstaat, dus geen krasjes of andere gebreken. Buiten de snelheid een schoolvoorbeeld van hoe iedere winkel/verkoper/fabrikant het zou mogen doen van mij.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook zonder bon een 645 vervangen vanwege haarscheurtjes. Prima service.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36
Nutterd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:09:
Ik heb sinds vorige week na een hele tijd zoeken een nylon loop gevonden die me echt bevalt:
https://www.amazon.de/-/n...sc=1&ref_=pd_bap_d_rp_1_t

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn als je polsen niet al te dik zijn:
https://www.amazon.de/-/n...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Die is alleen voor mijn dikke armen echt te kort.

Ik ben echt een fan van die loops, heb ik bij mijn apple watch ook en ook daar vind ik hem echt fijn.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Aghanim schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:23:
Hier ook zonder bon een 645 vervangen vanwege haarscheurtjes. Prima service.
Inderdaad, hier zelfde voor een vioactive 3 music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Garmin-gebruikers;
Welke GPS modus gebruiken jullie eigenlijk op jullie horloges, alleen GPS of ook Glonass/Galileo?

Verbetert dit bij jullie ook de respons op tempowisselingen tijdens bijvoorbeeld hardlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Nu ik een fenix6 heb gepast ben ik wel wat meer overtuigd. Maar wat een dik ding! Dat is voor mij het enige nadeel aangezien ik hem elke dag wil dragen, ook bij een overhemd. Daar kwam z'n dikte wel naar voren.

Maar een andere vraag, want misschien zit ik met de fenix wel naar het verkeerde toestel te kijken.

Welk sporten doe ik:
  • Ik wandel elke week lange afstanden, vaak met een gpx route welke ik dan via de telefoon volg. Een navigatie optie zou dus wenselijk zijn (zo'n breadcrump volstaat wellicht ook?).
  • Ik mountainbike/wielren. Gebruik hiervoor wel een edge 705 (oudje) welke stiekem wel toe is aan een upgrade.
  • Verder ben ik elke dag wel een kleine wandeling aan het maken en vindt ik het leuk andere sporten uit te proberen.
  • Ik ben graag buiten (kamperen) in weer en wind.
  • Ik heb geen zin om elke dag op te moeten laden.
  • Notificaties hoef ik niet perse op m'n pols tenzij ik er echt wat mee kan (zoals antwoorden op wearOS), enkel telefoontjes zie ik als echt handig.
  • Ook wordt ik blij van data. Dus de hartslag, stress en body battery spreken me aan. Ik ben al redelijk geinvesteerd in het Garmin systeem, dus dat merk ligt voor de hand.
Hardlopen doe ik niet meer, of heel sporadisch. Voor m'n gevoel vallen de forerunners dan af maar daar heb ik niet genoeg kennis voor.

Een horloge als de Fenix spreekt me aan vanwege het "adventure" aspect dat ze bieden en de zekerheid dat je alle opties te pakken hebt. Echter komt dat wel in een flink groot pakket tegen een hoge prijs. Ik ben benieuwd of dit eruit ga krijgen. De instinct heeft ook dit adventure credo, maar minder de classy looks.

Wat raden jullie aan? Is een forerunner 745 of 245 bijvoorbeeld ook nuttig voor iemand die eigenlijk niet hardloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 14:30
twowheeler schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:17:
Nu ik een fenix6 heb gepast ben ik wel wat meer overtuigd. Maar wat een dik ding! Dat is voor mij het enige nadeel aangezien ik hem elke dag wil dragen, ook bij een overhemd. Daar kwam z'n dikte wel naar voren.

Maar een andere vraag, want misschien zit ik met de fenix wel naar het verkeerde toestel te kijken.

Welk sporten doe ik:
  • Ik wandel elke week lange afstanden, vaak met een gpx route welke ik dan via de telefoon volg. Een navigatie optie zou dus wenselijk zijn (zo'n breadcrump volstaat wellicht ook?).
  • Ik mountainbike/wielren. Gebruik hiervoor wel een edge 705 (oudje) welke stiekem wel toe is aan een upgrade.
  • Verder ben ik elke dag wel een kleine wandeling aan het maken en vindt ik het leuk andere sporten uit te proberen.
  • Ik ben graag buiten (kamperen) in weer en wind.
  • Ik heb geen zin om elke dag op te moeten laden.
  • Notificaties hoef ik niet perse op m'n pols tenzij ik er echt wat mee kan (zoals antwoorden op wearOS), enkel telefoontjes zie ik als echt handig.
  • Ook wordt ik blij van data. Dus de hartslag, stress en body battery spreken me aan. Ik ben al redelijk geinvesteerd in het Garmin systeem, dus dat merk ligt voor de hand.
Hardlopen doe ik niet meer, of heel sporadisch. Voor m'n gevoel vallen de forerunners dan af maar daar heb ik niet genoeg kennis voor.

Een horloge als de Fenix spreekt me aan vanwege het "adventure" aspect dat ze bieden en de zekerheid dat je alle opties te pakken hebt. Echter komt dat wel in een flink groot pakket tegen een hoge prijs. Ik ben benieuwd of dit eruit ga krijgen. De instinct heeft ook dit adventure credo, maar minder de classy looks.

Wat raden jullie aan? Is een forerunner 745 of 245 bijvoorbeeld ook nuttig voor iemand die eigenlijk niet hardloopt.
Ik zou zeker voor een Fenix gaan met mapsfunctie. Ik heb zelf een Forerunner 245 en mis daar toch wel wat dingen op zoals een altimeter (maar die heeft bijna elk nieuwer horloge nu (wel :-(). Als je navigeren fijn vindt en waarschijnlijk gaat gebruiken wil je echt niet de breadcrumbs functie, daar word je gewoon niet blij van. Ja, Fenix is aan de prijs, maar imo de meerprijs wel waard. Ga er zelf ook nog eentje aanschaffen zodra ik de 245 zat ben (wat overigens trouwens een prima watch is verder).
Verder heeft de 245 wel gewoon prima GPS etc, dus je kunt 'm goed gebruiken voor fietsen / wandelen, etc. Maar echt hiken in de bergen en op navigeren dan zou ik echt kijken naar een exemplaar met een volwaardige maps functie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Schoolvoorbeeldje cadance lock (mijn pasfrequentie is altijd rond de 180) gisteren op mijn FR645M… :+ … ik moest maar eens 68 uurtjes uitrusten tot mijn volgende training volgens het horloge… echt niet! ;w Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khnyUpKxzXnDyjBdXU31GEjGrsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUZQeXXq6kbyWNkFUfshLANt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 11-12-2021 11:45 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17

K-Jay

Klaas Jan

Mijn Garmin Forerunner 245 music gedraagt zich de laatste weken erg vreemd. De symptomen:
  • Het horloge denkt dat ik continu aan het slapen ben
  • Hartslag komt niet meer boven de 100, ook niet tijdens inspanning. Als ik een hartslagband verbind wordt de hartslag wel correct bijgehouden.
  • Batterij loopt sneller leeg dan normaal (was 8 dagen, is nu 4)
  • Body Battery in Connect app staat chronisch op 5 met continu het "Actief" balkje eronder.
Wat ik al geprobeerd heb:
  • Soft reset door Light-button ingedrukt te houden.
  • Reset naar factory settings
  • Horloge om andere pols gedragen
  • Update via Garmin Connect en Garmin Express
Het horloge heeft twee jaar uitstekend gewerkt. Ik log 3 of 4 activiteiten per week en draag het horloge verder continu, ook 's nachts. Ik hou de hartslag 24/7 bij, spo2-meter staat uit. Bovengenoemde problemen begonnen in de nacht van 16 op 17 november. Alsof er intern iets defect geraakt is.

Met Garmin Support chat/e-mail kom ik niet verder dan "is het toestel up-to-date?", "hebt u de slaaptijden aangepast?" of "Het gebruik van de spo2-meter kost extra batterij".

Iemand die dit herkent?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik zou Garmin Nederland bellen voor support @K-Jay.
Werkt goed in dit soort gevallen is de ervaring van verschillende personen in dit topic, waaronder ikzelf.
Hun support telefoonnummer is 035 799 4055.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:37
Ik gebruik al een tijd een borst garmin hrm sensor icm met een Fenix 6 en een Edge 530. Het is al een oudere sensor. Volgens mij de eerste met run dynamics.

Sinds een maand of 2 maakt de sensor wel verbinding met beide apparaten, maar wordt er geen hartslag meer geregistreerd.

Ik heb de batterij al vervangen en de borstband goed schoongemaakt. Echter zonder resultaat. Borstband zou nog defect kunnen zijn, maar ik zie geen beschadigingen oid.

Is het mogelijk dat deze sensor door een update "buitenspel" is gezet?

Misschien anderen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:15
peppie71 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:11:
Ik gebruik al tijd een borst garmin hrm sensor icm met een Fenix 6 en een Edge 530. Het is al een oudere sensor. Volgens mij de eerste met run dynamics.

Sinds een maand of 2 maakt de sensor wel verbinding met beide apparaten, maar wordt er geen hartslag meer geregistreerd.

Ik heb de batterij al vervangen en de borstband goed schoongemaakt. Echter zonder resultaat. Borstband zou nog defect kunnen zijn, maar ik zie geen beschadigingen oid.

Is het mogelijk dat deze sensor door een update "buitenspel" is gezet?

Misschien anderen met hetzelfde probleem?
heb je nog garantie? Dan gewoon Garmin contacteren, die deden in mijn geval niet moeilijk en ruilde een HRM-Run om voor een HRM-TRI toen de elektrodes begonnen te slijten binnen de garantieperiode. Niet specifiek jouw probleem, maar wellicht kan je het proberen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 16:11
Soepie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:54:
[...]

Ik heb sinds vorige week na een hele tijd zoeken een nylon loop gevonden die me echt bevalt:
Nog bedankt voor de tip! Ik had bij mijn Fenix 3 de twee nylon banden van de Tactix Bravo in gebruik. Die gaat als een loop onder het horloge door, dus met mijn 6X werkt dan de OHR niet meer. Ik heb geprobeerd of ik netjes een gat in de band kon maken, maar het resultaat beviel me niet.
Naar aanleiding van jouw link dus de 26mm versies (groen en zwart) daarvan besteld. En dat is inderdaad erg fijn materiaal. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:37
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:32:
[...]

heb je nog garantie? Dan gewoon Garmin contacteren, die deden in mijn geval niet moeilijk en ruilde een HRM-Run om voor een HRM-TRI toen de elektrodes begonnen te slijten binnen de garantieperiode. Niet specifiek jouw probleem, maar wellicht kan je het proberen.
Zeker een goede optie! Ga ik doen. Ik ben vergeten te vermelden dat een andere oudere Garmin hrm ook niet werkt. Zou dus band kunnen zijn of ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
peppie71 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:53:
[...]

Zeker een goede optie! Ga ik doen. Ik ben vergeten te vermelden dat een andere oudere Garmin hrm ook niet werkt. Zou dus band kunnen zijn of ....
Ik heb een hele oude Garmin band (zo'n hard plastic die ooit bij de edge705 zat) aan een fenix gekoppeld. Dus het lijkt me sterk dat het aan de band ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Soepie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:54:
[...]

Ik ben echt een fan van die loops, heb ik bij mijn apple watch ook en ook daar vind ik hem echt fijn.
Thanks, ik heb hem zojuist besteld! Ik had al op aliexpress een ander soort bandje besteld, maar die was het toch net niet.... Hopen dat deze wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36
Dat was elke keer ook mijn probleem, het was het allemaal net niet.

Deze bevalt mij erg goed. Vanmorgen zelfs mee wezen zwemmen en geen enkel gevoel gehad dat deze band minder zou zijn dan de orignele.

Blijft gewoon lekker vast zitten en voelt echt heel stevig aan.

Gewoon spullen

• spokje
https://www.amazon.nl/dp/...0a-21&ascsubtag=141202062

Garmin Fenix 6X Pro

Leuke aanbieding bij Amazon vandaag. Geen fan van Amazon, maar heb 'm toch maar gehaald voor dit bedrag :)

De FR 245 mag binnenkort op Marktplaats als de Fenix goed bevalt.

[ Voor 14% gewijzigd door spokje op 16-12-2021 13:17 ]

• twowheeler
spokje schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:17:
https://www.amazon.nl/dp/...0a-21&ascsubtag=141202062

Garmin Fenix 6X Pro

Leuke aanbieding bij Amazon vandaag. Geen fan van Amazon, maar heb 'm toch maar gehaald voor dit bedrag :)

De FR 245 mag binnenkort op Marktplaats als de Fenix goed bevalt.
Laten we hopen dat de 6Pro ook in de aanbieding gaat.

Moet zeggen, met de toenemende "uitverkocht" berichten zal het me echt niks verbazen als de fenix7 niet ver weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:05
Iemand met een Venu2 al de dcc (qr code) app aan de praat? Ik krijg alleen maar “no data”…

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46
De Garmin Fenix 7 en andere updates voor 2022
https://m-winfuture-de.tr...o&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=nl

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:44
Epix 2? Dat ziet er behoorlijk uit als Fenix met Oled. Ik heb ze back to back een beetje vergeleken, maar die F7 ziet er behoorlijk F6 uit qua display grootte en bezel.Wat andere schroefjes enzo, maar geen groter display/kleinere bezel.

Instinct 2 Solar in het zwart is toch wel stoer & functoneel, 99 dagen batterij :o, zo'n fancy kelurenscherm, is dat nou nodig?

Des & DC hebben trouwens ook weer hun jaaroverzicht live staan, 1,5 uur lullen ze vol.

[ Voor 32% gewijzigd door Frenz64 op 17-12-2021 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Zowel de Instinct als de Epix zijn eigenlijk Fenix spin-offs: relatief zwaar en dik, niet iets waar ik 24/7 mee wil rondlopen. Ik hoop dat ze de lichtgewicht Forerunners niet stiefmoederlijk gaan behandelen. Nog steeds geen spoor van de Fr255 of fr955, laat staan een 655. Misschien wordt de Venu reeks een alternatief als die er nog wat sport features bijkrijgt?
Edit: toch 'geruchten' over de 955 bij https://the5krunner.com/2...d-til-launch-in-q2-grrrr/ maar t5k bezondigt zich de laatste tijd wel vaker aan clickbait.

[ Voor 22% gewijzigd door chaola op 18-12-2021 08:23 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chaola schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:19:
Zowel de Instinct als de Epix zijn eigenlijk Fenix spin-offs: relatief zwaar en dik, niet iets waar ik 24/7 mee wil rondlopen. Ik hoop dat ze de lichtgewicht Forerunners niet stiefmoederlijk gaan behandelen. Nog steeds geen spoor van de Fr255 of fr955, laat staan een 655. Misschien wordt de Venu reeks een alternatief als die er nog wat sport features bijkrijgt?
Edit: toch 'geruchten' over de 955 bij https://the5krunner.com/2...d-til-launch-in-q2-grrrr/ maar t5k bezondigt zich de laatste tijd wel vaker aan clickbait.
Epix = AMOLED touchscreen, Fenix does NOT have AMOLED but does have touchscreen*O*

Today’s news though is that the Fenix 7/Epix features appear NOT to have the native Running Power shown anywhere in them, so it looks like NATIVE Running Power will instead be the headline launch feature of the 955 which definitely is not coming in January.
Als dit klopt dan moet je voor native running power dus op de 955 wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 18-12-2021 08:43 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 16:48
Touchscreen is het laatste wat ik wil op een horloge wat ook gebruikt wordt om te sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Wat bedoelen ze met native running power? Dat je geen dataveld hoeft te installeren?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht power op de wrist zoals de Coros Pace 2 ook al heeft.

Balen als de F7 geen oled heeft. Ik vermoed dat er dan geen kleine Epix 2 zal zijn (van S) formaat. Dat is voor mij wel een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Running power via de pols? Dat lijkt me een pad wat Garmin niet in moet willen slaan, dat kan toch nooit nauwkeurig zijn?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:16
chaola schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:19:
De Fenix serie werd altijd rond de CES (nieuwe jaar) aangekondigd terwijl de Forerunner serie altijd rond de zomer periode werden aangekondigd.

Het is overigens wel duidelijk dat Garmin zich gedraagt als marktleider. Weinig verbeteringen en eerder incrementele stapjes op de vorige lijnen. De Suunto Peak vind ik persoonlijk een veel mooier klokje om te zien alleen de features en software blijven achter.

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 18-12-2021 10:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
ArnoutV schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:14:
Touchscreen is het laatste wat ik wil op een horloge wat ook gebruikt wordt om te sporten.
Voor te sporten heb je een punt en helemaal niet nodig maar voor maps te bedienen schijnt het wel handig te zijn als ik de vertix 2 reviews zie.
DC en desfit zijn daar zeer tevreden over

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klopt ik vond dit op mijn Apple Watch ook super handig. Op de Fenix vind ik het niet te doen om te kloten met zoom en links/rechts/boven/onder als ik een trail loop.
Als je wandelt is het vast prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Hmm, net sinds gister de Fenix 6X om m'n pols :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 18:29
Aghanim schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:15:
Klopt ik vond dit op mijn Apple Watch ook super handig. Op de Fenix vind ik het niet te doen om te kloten met zoom en links/rechts/boven/onder als ik een trail loop.
Als je wandelt is het vast prima te doen.
Vind vooral de Digital Crown ideaal voor in en uit zoomen in de app workoutdoors.
Even aan een wieltje draaien om een kruispunt iets beter te bekijken of even uit te zoomen waar je op de route ergens zit.

Snap nooit waarom mensen pro touch of pro knoppen zijn, ík heb liever beide maar helaas beperkt Apple de functies van de knoppen zodat ík ze bijvoorbeeld beide moet indrukken om een nieuwe lap te starten.

Bij m’n karoo fietscomputer vind ík het prima werken dat je alles met de knoppen en met touchscreen kan zodat je hem in elke situatie makkelijk kan bedienen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoutV schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:14:
Waarom? Ik ben meer van ‘The Best of Both Worlds’. Voor sommige acties werken knoppen beter, voor andere een touchscreen. Ik heb jaren terug een vivoactive HR gehad en de combinatie van knoppen en touch werkte prima. Maar ik wil ook de functies van een Fenix of 945, dus heb nu geen keus wat betreft Garmin. De Venu 2 komt in de buurt, maar is qua hardloop en trainingsfuncties nog te beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daarom heb/had ik de hoop dat de F7S Pro een Venu 2S met alle features zou zijn.
Gonadan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:58:
Running power via de pols? Dat lijkt me een pad wat Garmin niet in moet willen slaan, dat kan toch nooit nauwkeurig zijn?
Dat zal je nog verbazen (uitgaande dat Garmin het evengoed of beter kan dan Coros). Uit de Pace2 review van DCR:

So in essence, I’ve tracked all four across numerous runs to see how they track. And it’s fascinating. The Stryd and COROS Pace 2 units tracked near identically. Some minor differences here and there, but run after run the values shown on the displays were almost scary close.

Als je de Stryd als benchmark neemt dan kan het via de pols dus prima.

Ik heb me er niet erg in verdiept met gratis schema’s waar je op running power traint ipv hartslag (en die je in je Garmin kunt inladen) heb ik nooit kunnen vinden. Daarom nooit een Stryd gekocht.

[ Voor 93% gewijzigd door Aghanim op 19-12-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
PatrickC schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:55:
[...]

Waarom? Ik ben meer van ‘The Best of Both Worlds’. Voor sommige acties werken knoppen beter, voor andere een touchscreen. Ik heb jaren terug een vivoactive HR gehad en de combinatie van knoppen en touch werkte prima. Maar ik wil ook de functies van een Fenix of 945, dus heb nu geen keus wat betreft Garmin. De Venu 2 komt in de buurt, maar is qua hardloop en trainingsfuncties nog te beperkt.
Mijn hoofddoel is toch nog steeds trainen en wedstrijden doen.
Dan is geklooi met een touchscreen het laatste wat je wil.
Als het regent, of na het zwemmen bij een triatlon, reageren touchscreens vaak heel bijzonder omdat het scherm nat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
spokje schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:30:
[...]

Hmm, net sinds gister de Fenix 6X om m'n pols :P
Heb ook al paar keer getwijfeld met de huidige prijzen.
Wacht nog even tot de 7 introductie en als het de moeite niet is kwa updates koop ik ook een 6.
Ga ervan uit dat de prijzen nog zullen zakken dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Gunth schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:35:
[...]

Heb ook al paar keer getwijfeld met de huidige prijzen.
Wacht nog even tot de 7 introductie en als het de moeite niet is kwa updates koop ik ook een 6.
Ga ervan uit dat de prijzen nog zullen zakken dan
Denk vooral dat de F7 wel een prijzig ding wordt. Dat was voor mij de reden om nu voor de 6X te gaan. Vind 700 euro instap dan toch wat te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoutV schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:15:
[...]

Als het regent, of na het zwemmen bij een triatlon, reageren touchscreens vaak heel bijzonder omdat het scherm nat is.
Ok, logisch. Alhoewel ik ook wedstrijden loop (ook wel eens in de regen) en toen ik nog de vivoactive HR had heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met het touchscreen. Tijdens de wedstrijd gebruik je het touchscreen ook niet, maar gewoon de knoppen. Starten, rondes registreren en stoppen gaat gewoon via een fysieke knop bediening. En als Garmin slim is gebruiken ze een optie om het touchscreen uit te schakelen in bepaalde situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
De optie om touchscreen uit te schakelen tijdens wedstrijd/activiteit zou inderdaad een goede toevoeging zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

ArnoutV schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:15:
[...]

Onzin! Op de Apple Watch kun je dit op “ waterstand “ zetten en reageert er helemaal niks! Werkt prima!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
Uh dat zal, maar daarom wil ik fysieke knoppen op een horloge waar de hoofdfunctie het registreren van activiteiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:57:
Dat zal je nog verbazen (uitgaande dat Garmin het evengoed of beter kan dan Coros). Uit de Pace2 review van DCR:

So in essence, I’ve tracked all four across numerous runs to see how they track. And it’s fascinating. The Stryd and COROS Pace 2 units tracked near identically. Some minor differences here and there, but run after run the values shown on the displays were almost scary close.

Als je de Stryd als benchmark neemt dan kan het via de pols dus prima.

Ik heb me er niet erg in verdiept met gratis schema’s waar je op running power traint ipv hartslag (en die je in je Garmin kunt inladen) heb ik nooit kunnen vinden. Daarom nooit een Stryd gekocht.
Dat is leuk voor een heel gestructureerde loop waar je consistent data voor een review probeert te verzamelen, maar ik doel op de praktijk. Je armen kan je voor van alles gebruiken tijdens het lopen, zeker bij moeilijker terrein. Uiteraard kunnen ze incidentele missers wel uitvlakken maar een pod lijkt mij nog altijd meer zekerheid geven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 17:52
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de Polar Grit X Pro? Ik vind deze er mooi uitzien, maar kan geen fysieke winkels vinden waar deze te krijgen is en ik zou hem toch graag in het echt zien voor ik hem bestel, al zijn alle winkels nu sowieso dicht. Ik kan ook niet echt userreviews vinden dus ben wel benieuwd hoe deze bevalt aangezien hij toch aardig aan de prijs is.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

ArnoutV schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:47:
Uh dat zal, maar daarom wil ik fysieke knoppen op een horloge waar de hoofdfunctie het registreren van activiteiten is.
Wat zeg je nu eigenlijk? Jouw post dat een touchscreen overal op reageert is dus onjuist?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

pdavie2311 schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:39:
[...]

Wat zeg je nu eigenlijk? Jouw post dat een touchscreen overal op reageert is dus onjuist?
@ArnoutV bedoelt (denk ik) dat fysieke knoppen om 't horloge te bedienen de voorkeur hebben. En dat het uitzetten van 't touchscreen een mooie optie zou zijn, maar de knoppen dan wel alle functionaliteit voor hun rekening nemen.
De Apple Watch bijv. kan je wel op waterstand zetten, maar dan kan je er (bijna) niks meer mee tot je 'm weer van waterstand afhaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13

Wokschotel

Op 6 wielen

PatrickC schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:55:
[...]

Wat zijn volgens jou de belangrijkste hardloop en trainingsfuncties die ontbreken op de Venu 2?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 11:28
@Wokschotel ik zou op Venus 2 graag training status, recovery time & training effect zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wokschotel schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:07:
[...]

Wat zijn volgens jou de belangrijkste hardloop en trainingsfuncties die ontbreken op de Venu 2?
De belangrijkste vind ik lastig aan te geven, maar de verschillen zijn groot als je het vergelijkt met b.v. de FR745 en dat is nog niet eens het top model qua trainingsfuncties. Als ik zou moeten kiezen dan zijn het hersteltijd, trainingsstatus, trainingsbelasting, trainingseffect, koersbegeleiding, strava live segmenten en prestatieconditie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8CeUdLpDxzQ--Zc5Ylf4yuElNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aba4xlDEd4Nsg3QUh2dtuawZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI4bAl6pWbtqRW97L5mFAwAltEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKUkj3WzcQFLLQ4HR4c2H4yu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 19-12-2021 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
CT schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:33:
[...]

@ArnoutV bedoelt (denk ik) dat fysieke knoppen om 't horloge te bedienen de voorkeur hebben. En dat het uitzetten van 't touchscreen een mooie optie zou zijn, maar de knoppen dan wel alle functionaliteit voor hun rekening nemen.
De Apple Watch bijv. kan je wel op waterstand zetten, maar dan kan je er (bijna) niks meer mee tot je 'm weer van waterstand afhaalt...
Dat is inderdaad wat ik bedoel en misschien wat onhandig heb opgeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

PatrickC schreef op zondag 19 december 2021 @ 23:34:
[...]

De belangrijkste vind ik lastig aan te geven, maar de verschillen zijn groot als je het vergelijkt met b.v. de FR745 en dat is nog niet eens het top model qua trainingsfuncties. Als ik zou moeten kiezen dan zijn het hersteltijd, trainingsstatus, trainingsbelasting, trainingseffect, koersbegeleiding, strava live segmenten en prestatieconditie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks. Die missende intervaltraining vind ik wel irritant. Kun je in Garmin Connect op de Venu 2 niet vooraf intervallen definiëren voor het hardlopen? Dus je training ophakken in stukjes (warming up, snel, langzaam, wandelen, snel, etc etc) en je dan met signalen laten waarschuwen? Dat zou wel een serieuze tekortkoming zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:23
Volgens mij klopt dat lijstje niet. Ik heb een venu 2s (staat te koop overigens) en daar kun je wel degelijk custom workouts met intervallen in stoppen. Je kunt zelfs garmin trainingplans opstellen en daar zitten veelvuldig interval trainings in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Dat soort lijstjes kloppen nooit, je moet het hooguit als eerste stap voordat je flink reviews gaat lezen gebruiken.

De Venu 2 kan volgens mij wel custom workouts. Wat bedoeld wordt met dat hij geen interval heeft is dat je niet van die standaard hardloopschema's kunt kiezen. Garmin coach zit er wel in geloof ik maar van die intervalschema's die je van Garmin kunt krijgen niet.

Mijn vriendin heeft een Venu 2, dus ik zou het kunnen verifiëren om het écht zeker te weten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 22:27

jurma

simply connecting...

Ik heb een Venu 2 en ik kan in de Garmin Connect App (of web) gewoon interval workouts maken en syncen met mijn Venu. Deze kan ik dan kiezen als workout wanneer ik een hardloop sessie wilt starten.

De trainingsbelasting e.d. mis ik ook, maar ik synchroniseer met https://runalyze.com en daar wordt wel nog het e.e.a. uitgerekend.
Wat ik heb begrepen, worden deze informatie wel opgeslagen in de Venu maar niet actief gedeeld / getoond.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wokschotel schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:14:
[...]

Thanks. Die missende intervaltraining vind ik wel irritant. Kun je in Garmin Connect op de Venu 2 niet vooraf intervallen definiëren voor het hardlopen? Dus je training ophakken in stukjes (warming up, snel, langzaam, wandelen, snel, etc etc) en je dan met signalen laten waarschuwen? Dat zou wel een serieuze tekortkoming zijn.
Volgens mij kun je op de Venu 2 niet rechtstreeks intervallen aanmaken op je horloge, maar dus wel gewoon via custom workouts in Garmin Connect.

In het algemeen is het verschil tussen de Venu 2 en Forerunners de wat diepgaandere informatie over hardlopen en training. Ook als je bijvoorbeeld van plan zou zijn om met Running Dynamics te gaan werken, b.v. via de Garmin RD pod of HRM Run hartslagband, dan ondersteunt de Venu 2 dit niet. Of je dit allemaal interessant vindt, is natuurlijk persoonlijk.

En zoals hierboven al genoemd, sommige van deze functies zijn beschikbaar door Garmin Connect aan andere websites te koppelen, zoals RunAlyze. Maar die info is dan niet rechtstreeks zichtbaar op je horloge of in Garmin Connect.

Ik vind de Venu 2 trouwens wel een erg mooi horloge, maar er is hier ook gemeld dat het OLED scherm nog wel eens last van burn-in kan hebben… Maar dat is niet altijd zo… een vriendin van mij heeft de Venu (dacht dat ze de eerste versie van de Venu heeft) al een tijdje en geen last hiervan.

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 20-12-2021 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Inderdaad, het zijn echt de automatische features en analyses die daar dan het verschil maken. Diepgaandere metrics zoals Running Dynamics en Training Status wordt dan niet ondersteund, maar lang niet alle sporters vinden dat noodzakelijk of überhaupt interessant.

Persoonlijk kom ik op het maken van trainingen toch al snel uit op de custom workouts, omdat de dingen die je standaard krijgt mij niet altijd even goed bevallen. Daarnaast is een training maken via je telefoon of computer best snel voor elkaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijft interessant die behoefte aan de Firstbeat training metrics. Als ik naar mezelf kijk:
- heb ik ze niet, dan wil ik ze (vandaar terug van Apple Watch 6 naar Fenix 6 Pro)
- heb ik ze dan gebruik ik ze amper*

* motivatie:
- het training effect kun je wel redelijk raden als je dit eenmaal weet en hetzelfde schema houdt
- VO2max is ook via de Venu/Apple Watch en Runalyze te zien
- Hersteltijd kun je met gezond verstand ook wel inschatten. Zeker als je niet iedere dag loopt ben je altijd wel
hersteld als je weer gaat
- Focus load: vind ik wel erg handig om goed te blijven balanceren tussen anaeroob - tempo - base maar als je ze alle 3 in je wekelijks schema stopt zit je sowieso al wel aardig goed
- Performance conditie: handig maar ik pas zelf mijn training niet on the fly aan op basis van deze waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ben wel benieuwd of de Fenix 6 pro nu onleverbaar wordt ofzo. Heb toevallig net een mooie aanbieding gemist en bij amazon.de leveren ze pas in januari/februari.

Ik verwacht dat de f7 begint bij €700 en dat is echt te gortig wat mij betreft

[ Voor 20% gewijzigd door twowheeler op 20-12-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:20:
Blijft interessant die behoefte aan de Firstbeat training metrics. Als ik naar mezelf kijk:
- heb ik ze niet, dan wil ik ze (vandaar terug van Apple Watch 6 naar Fenix 6 Pro)
- heb ik ze dan gebruik ik ze amper*

* motivatie:
- het training effect kun je wel redelijk raden als je dit eenmaal weet en hetzelfde schema houdt
- VO2max is ook via de Venu/Apple Watch en Runalyze te zien
- Hersteltijd kun je met gezond verstand ook wel inschatten. Zeker als je niet iedere dag loopt ben je altijd wel
hersteld als je weer gaat
- Focus load: vind ik wel erg handig om goed te blijven balanceren tussen anaeroob - tempo - base maar als je ze alle 3 in je wekelijks schema stopt zit je sowieso al wel aardig goed
- Performance conditie: handig maar ik pas zelf mijn training niet on the fly aan op basis van deze waarde
Herkenbaar. Ik vind het altijd wel leuk om naar dat soort gegevens te kijken dus heb ook een RD pod gehaald ooit, maar in de praktijk heb je ook gewoon heel veel loopjes waarbij je de RD niet eens gaat bekijken.
Als je je lichaam een beetje kent kan je inderdaad herstel of training effect zelf ook wel inschatten. Toch is het ook wel weer leuk om het te zien, en zo'n VO2max die opklimt als je weer fitter wordt na een mindere periode is wel motiverend (of 'ie nou precies klopt of niet boeit eigenlijk niet).

Nu ik herstellende ben van een achillesblessure gebruik ik het wel weer wat meer, ook om te kijken of mijn loop alweer wat meer richting 'normaal' gaat. Je kunt namelijk goed aan mijn grondcontacttijdbalans zien of ik wel netjes loop of niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

PatrickC schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:23:
[...]

Volgens mij kun je op de Venu 2 niet rechtstreeks intervallen aanmaken op je horloge, maar dus wel gewoon via custom workouts in Garmin Connect.

In het algemeen is het verschil tussen de Venu 2 en Forerunners de wat diepgaandere informatie over hardlopen en training. Ook als je bijvoorbeeld van plan zou zijn om met Running Dynamics te gaan werken, b.v. via de Garmin RD pod of HRM Run hartslagband, dan ondersteunt de Venu 2 dit niet. Of je dit allemaal interessant vindt, is natuurlijk persoonlijk.

En zoals hierboven al genoemd, sommige van deze functies zijn beschikbaar door Garmin Connect aan andere websites te koppelen, zoals RunAlyze. Maar die info is dan niet rechtstreeks zichtbaar op je horloge of in Garmin Connect.

Ik vind de Venu 2 trouwens wel een erg mooi horloge, maar er is hier ook gemeld dat het OLED scherm nog wel eens last van burn-in kan hebben… Maar dat is niet altijd zo… een vriendin van mij heeft de Venu (dacht dat ze de eerste versie van de Venu heeft) al een tijdje en geen last hiervan.
Ik ben echt een gelegenheidsloper en bij geen van de tekortkomingen van de Venu 2 tov andere modellen die je noemt heb ik zoiets van 'Dat ga ik enorm missen''. Dus mijn keuze is wel gemaakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Gebruiken jullie die suggested workouts veel? en is dat een beetje te doen in een "normaal" werkend leven? Zag laatst op GMBN een filmpje daarover en vond het wel gelikt werken.

Ergens is dat ook een reden om in het Garmin systeem te gaan zitten, deze doen enorm veel met de data

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:46:
[...]

Herkenbaar. Ik vind het altijd wel leuk om naar dat soort gegevens te kijken dus heb ook een RD pod gehaald ooit, maar in de praktijk heb je ook gewoon heel veel loopjes waarbij je de RD niet eens gaat bekijken.
Als je je lichaam een beetje kent kan je inderdaad herstel of training effect zelf ook wel inschatten. Toch is het ook wel weer leuk om het te zien, en zo'n VO2max die opklimt als je weer fitter wordt na een mindere periode is wel motiverend (of 'ie nou precies klopt of niet boeit eigenlijk niet).

Nu ik herstellende ben van een achillesblessure gebruik ik het wel weer wat meer, ook om te kijken of mijn loop alweer wat meer richting 'normaal' gaat. Je kunt namelijk goed aan mijn grondcontacttijdbalans zien of ik wel netjes loop of niet.
Ik zou de gegevens uit de RD-pod inderdaad direct raadplegen om te kijken of er iets afwijkends te zien is in de data op het moment van een blessure. Voor dat soort zaken is het erg nuttig.Dat is ook hoe ik sommige data gebruik als ik een trend wil spotten (bijvoorbeeld rusthartslag ontwikkeling).

De trainingsmetrics zijn vooral in het begin leuk en daarna kom je er achter dat als je hetzelfde schema hanteert ze ook flink voorspelbaar worden.

Ik kan dus eigenlijk net zo goed een Venu 2s kopen, dat is een Fenix met Oled scherm zonder de features die ik eigenlijk toch niet gebruik :+

@twowheeler af en toe. Het leuke er aan is dat er andere workouts voorgesteld worden dan ik zelf zou bedenken en het gemak is dat je niks hoeft in te stellen, je krijgt automatisch de bijbehorende instructies. Wel lijkt het systeem beperkt 'intelligent'. Ik moet steeds sprintjes rammen van Garmin terwijl mijn anaerobe training load voldoende gevuld is. Zelf heb ik tot nu toe ik denk 3-4 verschillende varianten voorgesteld gezien. Bij mij komt ook dit dus wat veel op hetzelfde neer.

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 20-12-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
https://www.amazon.fr/gp/...smid=A1X6FK5RDHNB96&psc=1

Zie ik nu goed dat hij door de Franse Amazon voor 415 wordt verkocht? Als je amazon.fr opent en zoekt naar de fenix6 pro opent hij automatisch een veel duurdere verkoper. Verander je vervolgens naar Amazon zelf als seller dan komt de goedkope optie er te staan.

Wel pas levering in januari/februari. Beste actie als dit allemaal legit is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twowheeler schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:50:
https://www.amazon.fr/gp/...smid=A1X6FK5RDHNB96&psc=1

Zie ik nu goed dat hij door de Franse Amazon voor 415 wordt verkocht? Als je amazon.fr opent en zoekt naar de fenix6 pro opent hij automatisch een veel duurdere verkoper. Verander je vervolgens naar Amazon zelf als seller dan komt de goedkope optie er te staan.

Wel pas levering in januari/februari. Beste actie als dit allemaal legit is!
Ik heb mijn 6s Pro een half jaar geleden via Amazon.de voor 418 gekocht dus lijkt me dat dit prima kan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Aghanim schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb mijn 6s Pro een half jaar geleden via Amazon.de voor 418 gekocht dus lijkt me dat dit prima kan kloppen.
Thanks!

Qua garantie en dergelijke zit er geen nadeel aan via een buitenlandse Amazon kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twowheeler schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:02:
[...]

Thanks!

Qua garantie en dergelijke zit er geen nadeel aan via een buitenlandse Amazon kopen?
Ik ben tot heden prima tevreden over de garantie afhandeling van Amazon. Zou zeker niet minder moeten zijn dan bij andere winkels. Je kunt ook rechtstreeks terecht bij Garmin voor garantie (ook zonder aankoopbon) maar dat advies werd laatst door een mod gecorrigeerd met als statement dat de NL-wetgeving gevolgd moet worden (claimen bij verkoper). Anyway, je zou dus op 2 verschillende plekken garantie kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Aghanim schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:04:
[...]

Ik ben tot heden prima tevreden over de garantie afhandeling van Amazon. Zou zeker niet minder moeten zijn dan bij andere winkels. Je kunt ook rechtstreeks terecht bij Garmin voor garantie (ook zonder aankoopbon) maar dat advies werd laatst door een mod gecorrigeerd met als statement dat de NL-wetgeving gevolgd moet worden (claimen bij verkoper). Anyway, je zou dus op 2 verschillende plekken garantie kunnen claimen.
Duidelijk, als ik je goed begrijp kan ik dus claimen bij Amazon Nederland ongeacht dat dit product bij Amazon Frankrijk is gekozen zolang het maar niet door een derde partij is verkocht.

Als ik het goed begrijp is dat het geval bij die link, enkel vreemd dat hij die niet direct aangeeft. Zal wel met verzendtermijn te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twowheeler schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:49:
[...]

Duidelijk, als ik je goed begrijp kan ik dus claimen bij Amazon Nederland ongeacht dat dit product bij Amazon Frankrijk is gekozen zolang het maar niet door een derde partij is verkocht.

Als ik het goed begrijp is dat het geval bij die link, enkel vreemd dat hij die niet direct aangeeft. Zal wel met verzendtermijn te maken hebben.
Nee, je moet bij Amazon FR (denk ik) claimen of bij Garmin NL. Mijn beeld is dat de F6 inderdaad direct via Amazon FR zelf gaat als je daar koopt. Kan best zijn dat die sneller geleverd wordt overigens, ik heb al vaker gehad dat een product geleverd werd via Amazon terwijl die nog niet leverbaar bleek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Aghanim schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:52:
[...]

Nee, je moet bij Amazon FR (denk ik) claimen of bij Garmin NL. Mijn beeld is dat de F6 inderdaad direct via Amazon FR zelf gaat als je daar koopt. Kan best zijn dat die sneller geleverd wordt overigens, ik heb al vaker gehad dat een product geleverd werd via Amazon terwijl die nog niet leverbaar bleek.
Thanks! Ik zie wel meer duidelijkheid over aankopen bij de duitse amazon (deze staan je eventueel in het nederlands te woord), maar weinig over de franse. In Duitsland is hij overigens ook goedkoper dan hier.

Het scheelt een bak geld dus het proberen waard, vanavond maar even bestellen dan :*)

[ Voor 16% gewijzigd door twowheeler op 20-12-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
https://winfuture.de/news,127099.html

Meer details over de Venu 2 Plus. Nu mag je van een model met de naamgeving "Plus" weinig spectaculairs verwachten, maar een Assistant-knop + microfoon en een iets ander materiaal voor de behuizing, vind ik niet om over naar huis te schrijven. Daarnaast is ie weliswaar wat minder groot geworden in diameter, maar is ie wel dikker, en ook nog 2 gram zwaarder. En de accuduur is minder geworden.

Ik zat hier een beetje naar uit te kijken, maar wordt hier niet warm van.
Pagina: 1 ... 205 ... 324 Laatste