Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 204 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:35
Volgens mij leest DC Rainmaker hier mee. Want meteen nadat het hier vorige week ging over z'n laadkabeltip, komt hij met een update: de Garmin Watch Keyring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:38

Stimulate14

⭐⭐⭐

Garmin Solar hier :). Bevalt erg goed, laatste tijd vaker om dan mijn Apple Watch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
In dit topic werd even geleden al gesproken over burn-in issues met de Garmin Venu. Ik heb mijn Venu ondertussen 1 jaar en 8 maand, en ik had al even gezien dat ik "wat" burn-in had. Vandaag een watchface met volkomen witte achtergrond geïnstalleerd en ik schrok van het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_gZxUJob_yrxwTc3DwOHUi62sQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uF1HMtG0BOm7Eq8zFMVEtwva.jpg

Dit is echt wel dramatisch. Het zijn duidelijk vooral de datavelden voor hardlopen die ingebrand zijn, ook al heb ik always-on nooit gebruikt, ook niet tijdens het hardlopen.

Ik heb er in totaal +- 2300 kilometer mee gelopen tot hiertoe, wat niet weinig is, maar nu ook niet exuberant veel. Conclusie is dat de Venu een leuke sportwatch is, maar dat je er vooral niet teveel mee moet sporten...
Ik zou ook voorzichtig zijn met de Venu 2/2S, op basis hiervan.

Ik heb hem gekocht via bol, mag hem indienen voor reparatie en hij zou als nieuw worden teruggestuurd. Dat ga ik dus doen.

En ondertussen een Forerunner kopen met transflective scherm, want dat de Venu niet past bij mijn hardloopgewoontes is nu wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:35
@MatthiasDS Herkenbaar. Die van mijn vrouw is ook opeens enorm achteruit gegaan en is net retour naar Garmin. Ik ben benieuwd hoe de 2 en 2S zijn, dit is nl. echt bizar veel inbranden. Heb ik nog nooit gezien op AMOLED en OLED, waarbij bij mijn vrouw bijvoorbeeld opviel dat een dataveld wat ze recent max. 2 uur heeft gebruikt was ingebrand. Recente beelden branden dus flink in, heel erg gek. Ik sluit me aan bij je conclusie.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 14:39
Arjan90 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:59:
@MatthiasDS Herkenbaar. Die van mijn vrouw is ook opeens enorm achteruit gegaan en is net retour naar Garmin. Ik ben benieuwd hoe de 2 en 2S zijn, dit is nl. echt bizar veel inbranden. Heb ik nog nooit gezien op AMOLED en OLED, waarbij bij mijn vrouw bijvoorbeeld opviel dat een dataveld wat ze recent max. 2 uur heeft gebruikt was ingebrand. Recente beelden branden dus flink in, heel erg gek. Ik sluit me aan bij je conclusie.
Wel dat is inderdaad wat ik ook heel erg gek vind: voor m'n gevoel heb ik nooit iets van burn-in ervaren voor pakweg juli/augustus en is het ergens in september/oktober plots duidelijk geworden, en ineens wel in heel extreme mate. Ik snap er niets van, of het moet zijn dat 1 van de vorige updates een wel heel noodlottige bug met zich meebracht die dit veroorzaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-10 22:05
@Blomminator
Er zijn verschillende tabbladen voor je hartslagzones. Je laat een screenshot zien van het tabblad met een hart. Ik denk dat de afwijkende zones komen doordat er zones in het tabblad met de hardloper staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:22
Ik las dat Coros en Decathlon blijkbaar gaan samenwerken en inderdaad: de Coros Pace 1 wordt onder de Kiprun merknaam aangeboden voor 120 euro: https://www.decathlon.be/...t/_/R-p-338704?mc=8736273 Al iets ouder maar toch nog een goede deal lijkt me. En ook de Coros Pace 2 wordt verkocht door Decathlon tegenwoordig maar dan wel in de categorie zwemartikelen :D
https://www.decathlon.be/...t/_/R-p-337244?mc=8731629

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:06

Lagune

Its time for warp

chaola schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:32:
Ik las dat Coros en Decathlon blijkbaar gaan samenwerken en inderdaad: de Coros Pace 1 wordt onder de Kiprun merknaam aangeboden voor 120 euro: https://www.decathlon.be/...t/_/R-p-338704?mc=8736273 Al iets ouder maar toch nog een goede deal lijkt me. En ook de Coros Pace 2 wordt verkocht door Decathlon tegenwoordig maar dan wel in de categorie zwemartikelen :D
https://www.decathlon.be/...t/_/R-p-337244?mc=8731629
gelukkig staat het decathlon logo op de achterkant :+

wat betreft features, die coros watches lopen nog lightyears achter op garmin, of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:22
Lightyears is misschien wat veel gezegd, ze proberen de kloof iets kleiner te maken, onder andere door hun recente evolab. Voor wie een ecosysteem als Garmin, Polar of Suunto gewend is, zal het wel aanpassen worden. Maar als eerste instaphorloge is dit wellicht geen slechte keuze: je zult nog altijd overspoeld worden door een hoop data waar je geen weg mee weet ;-)

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Virton schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:53:
@Blomminator
Er zijn verschillende tabbladen voor je hartslagzones. Je laat een screenshot zien van het tabblad met een hart. Ik denk dat de afwijkende zones komen doordat er zones in het tabblad met de hardloper staan?
Nee, dit had ik ooit wel, maar nu staat het schuifje hier uit. Ik NEEM AAN dat het dan niet meer in 't horloge zit. Ik zal een reset doen op de klok en zien wat er dan gebeurt.

Maar ik overweeg toch maar een nieuwe. Dit gedoe, weinig sportprofielen (ik mis boulderen.. zit dat wel in nieuwe klokjes?), beperkte multisport opties (tot 5 sports, net te weinig), navigatie die zomaar Disabled is.... Met het oog op de zomer misschien maar mijzelf eentje onder de boom leggen. Fenix 6x Saffier lonk ik al tijden naar. Maar ben ook beetje een cheapskate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Pace 2 gehad. Die liep niet bepaald achter op een FR245. Je mist wel koersen en het platform is minder uitgebreid maar ze hebben wel VO2max, Training Effect en vergelijkbare stats (let op: ander algoritme dan Firstbeat) en je krijgt running power op de pols. Coros heeft op een duurder horloge nu ook maps toegevoegd. Ik zou dus zeggen dat ze gruwelijk snel kopiereninnoveren. Gaaf merk!

Ik miste music overigens, daarom toch terug naar Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:17
Blomminator schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:22:
[...]

Nee, dit had ik ooit wel, maar nu staat het schuifje hier uit. Ik NEEM AAN dat het dan niet meer in 't horloge zit. Ik zal een reset doen op de klok en zien wat er dan gebeurt.

Maar ik overweeg toch maar een nieuwe. Dit gedoe, weinig sportprofielen (ik mis boulderen.. zit dat wel in nieuwe klokjes?), beperkte multisport opties (tot 5 sports, net te weinig), navigatie die zomaar Disabled is.... Met het oog op de zomer misschien maar mijzelf eentje onder de boom leggen. Fenix 6x Saffier lonk ik al tijden naar. Maar ben ook beetje een cheapskate...
ik vraag me af of boulderen wel goed te meten valt. Ik denk dat het hoogte verschil te miniem is (hoogte vs tijd) om daar echt wat mee te doen. Hartslag zou je misschien wel kunnen meten met een band daar het toch meer een soort interval training is. Voor je het weet sta je weer op de grond. Heb sowieso mijn Fenix tijdens (rots)klimmen en klettersteig nooit om, denk dat er flink wat krassen op zitten aan het einde van de route, mijzelf kennende ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 21:25
Vraagje, geïnteresseerd in de Garmin 945LTE vanwege de features maar niet zozeer in het LTE gedeelte ;) o.a. vanwege de abonnementskosten vraag ik me af of er een goed alternatief is? Of gewoon die LTE features negeren, het lijkt me een nice to have maar niet een must.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
cbr600f4i schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:47:
Vraagje, geïnteresseerd in de Garmin 945LTE vanwege de features maar niet zozeer in het LTE gedeelte ;) o.a. vanwege de abonnementskosten vraag ik me af of er een goed alternatief is?
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, en vind het ook zonde om een horloge te kopen wat al dik twee jaar uit is, de 945. Ik heb gelukkig een goed werkende vivoactive 3 Music, dus ik kan nog even wachten tot de 955 uit komt. Hopelijk duurt dat niet al te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 12:42
Ik heb m’n oog op een fr245, hoop dat er nog een paar euro’s afgaan.
Is het slim om toch voor een fr245 music te gaan vanwege meer geheugen en daardoor langere levensduur ofzo? Voor muziek hoeft het niet, ik loop in stilte of heb toch m’n telefoon mee.

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Pnnnkk schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:30:
Ik heb m’n oog op een fr245, hoop dat er nog een paar euro’s afgaan.
Is het slim om toch voor een fr245 music te gaan vanwege meer geheugen en daardoor langere levensduur ofzo? Voor muziek hoeft het niet, ik loop in stilte of heb toch m’n telefoon mee.
Op Amazon.de nu voor €165. Weet niet of ie goedkoper wordt: https://www.amazon.de/dp/B07RK956GJ?language=nl_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 21:40
De venu 2s nu in de aanbieding bij amazon.de voor 269incl bezorgen...

https://www.amazon.de/Gar...sfunktionen/dp/B091ZZJSY9

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
Hmm, mijn F5+ heeft een start/stop-knop die soms niet helemaal goed lijkt te reageren. Maar ben er nog niet over uit of dat mijn eigen motoriek is die wat minder werkt deze week of dat die knop aftakelt. Als ik hem gewoon bewust indruk doet hij het prima. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 02:31

wij

Ik zie nu op amazon.de de Fenix 6 Pro voor 409,99 en de Fenix 6X Pro voor 488,99. Volgens mij zijn ze nog nooit voor deze prijzen verkocht!

Het stomme is dat de prijs van €488,99 veranderd in €497.21 wanneer ik het product probeer te bestellen. Volgens mij is dit precies het verschil tussen 19 of 21 procent btw. De producten zijn dus iets duurder dan het lijkt. Of is er een manier om dit te omzeilen?

[ Voor 18% gewijzigd door wij op 25-11-2021 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:07
Fenix 6s solar voor 471 zie ik ook... 6s solar is dus een pro met solar volgens mij

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:29
Lekkere aanbieding bij Amazon idd. Nu wordt het toch overwegen of ik niet een Garmin koop :X.

Wil graag een horloge met GPS voor als ik weer ga fietsen. Twijfel tussen 45S, Instinct of de 245.

• Blomminator
  • Niet online
wij schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:09:
Ik zie nu op amazon.de de Fenix 6 Pro voor 409,99 en de Fenix 6X Pro voor 488,99. Volgens mij zijn ze nog nooit voor deze prijzen verkocht!
Dat is voor 488,- niet met Gorilla-glass. Dat vind ik zelf een belangrijk punt.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:51

Het stomme is dat de prijs van €488,99 veranderd in €497.21 wanneer ik het product probeer te bestellen. Volgens mij is dit precies het verschil tussen 19 of 21 procent btw. De producten zijn dus iets duurder dan het lijkt. Of is er een manier om dit te omzeilen?
Het gaat hier inderdaad om het BTW verschil. Ik heb de Fenix 6 pro (415 euro) dan toch maar besteld, mijn loopafstanden lopen op en mijn huidige horloge is elke keer bijna leeg na zo’n 80 minuten. Ik wilde eerst een Garmin 245 nemen voor rond de 200-250 euro, maar nu had ik zoiets, dan maar een beetje meer en iets moois 8) Wel nog even afwachten of het comfortabel zit en dan een beschermsticker bestellen. Ik ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

De_Bastaard schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:43:
Lekkere aanbieding bij Amazon idd. Nu wordt het toch overwegen of ik niet een Garmin koop :X.

Wil graag een horloge met GPS voor als ik weer ga fietsen. Twijfel tussen 45S, Instinct of de 245.
Ik zweer bij de Instinct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
cbr600f4i schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:47:
Vraagje, geïnteresseerd in de Garmin 945LTE vanwege de features maar niet zozeer in het LTE gedeelte ;) o.a. vanwege de abonnementskosten vraag ik me af of er een goed alternatief is? Of gewoon die LTE features negeren, het lijkt me een nice to have maar niet een must.
Er is ook een 945 zonder LTE, die is een stuk goedkoper.

(Ik zit ook naar dat ding te kijken, maar aangezien er al een jaar geruchten zijn over de 955 stel ik de aanschaf steeds maar uit)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:45

Pierre

Van nature lui!

Mijn vriendin heeft sinds kort een Garmin Vivoactive 4S dat ding is heel snel leeg, wat is wijsheid om te doen? helpt een volledige reset of zijn er nog andere opties.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Waar gebruik je hem voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 19:02
Ankona schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:48:
[...]

(Ik zit ook naar dat ding te kijken, maar aangezien er al een jaar geruchten zijn over de 955 stel ik de aanschaf steeds maar uit)
955 geruchten!!? WHUT WHERE?!?

Volgens mij nog weinig tot iks van bekend toch? En al helemaal niet te verwachten binnen enige tijd? Maar heb het graag mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
m0ridin schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:23:
[...]

955 geruchten!!? WHUT WHERE?!?

Volgens mij nog weinig tot iks van bekend toch? En al helemaal niet te verwachten binnen enige tijd? Maar heb het graag mis :)
Het zou raar zijn als ze de 955 zo snel introduceren na de 945LTE. Aan de andere kant: De Forerunner 945 en Fenix 6 zijn allebei langer dan twee jaar al uit volgens pricewatch. Daar moeten toch wel hardwarematige verbeteringen in kunnen zitten. En zo ja: waar blijft dan de hardware die dat gaat mogelijk maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Limbeckx Daarom, ik heb geen echte hoop op een vlotte release van de 955 gezien de release van de LTE en alle chip issues... Toch probeer ik vervanging van mijn 945 nog uit te stellen (als de LTE een dunnere bezel had was ik waarschijnlijk al overstag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
m0ridin schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:34:
@Limbeckx Daarom, ik heb geen echte hoop op een vlotte release van de 955 gezien de release van de LTE en alle chip issues... Toch probeer ik vervanging van mijn 945 nog uit te stellen (als de LTE een dunnere bezel had was ik waarschijnlijk al overstag)
Zijn er chip issues met de LTE?

Ik heb uiteindelijk besloten geen fenix 6s te kopen omdat het al twee jaar oude hardware is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
m0ridin schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:34:
945 vervangen? Dat ding is nog heel recent, wat is er mis mee? (Zelf heb ik nog een 620 die eigenlijk wel aan vervanging toe is, al is het alleen maar omdat mijn conditie inmiddels beter is dan die van de batterij..... en dat komt niet doordat ik zo'n extreme duurloper geworden ben)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Echt voor alles, behalve duiken want dan durf ik hem niet mee te nemen. Ik houd hem zelfs om met slapen.
Ik heb ook een Apple Watch maar die ligt stof te happen, zoveel meer data wat je eruit kan halen. Tevens lekker robuust en waterdicht. Dat Solar opladen is wel leuk, maar ik ben 2 weken in Bonaire geweest (max zon) en ik had niet het idee dat ik langer met de batterij kon doen. Maargoed, ik gebruik hem dagelijks en kan hem zeker drie weken omhouden zonder op te laden, bij een Apple Watch is dat max 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
*knip* ik moet echt beter lezen

[ Voor 82% gewijzigd door Gonadan op 26-11-2021 13:35 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:07:
[...]

Echt voor alles, behalve duiken want dan durf ik hem niet mee te nemen. Ik houd hem zelfs om met slapen.
Ik heb ook een Apple Watch maar die ligt stof te happen, zoveel meer data wat je eruit kan halen. Tevens lekker robuust en waterdicht. Dat Solar opladen is wel leuk, maar ik ben 2 weken in Bonaire geweest (max zon) en ik had niet het idee dat ik langer met de batterij kon doen. Maargoed, ik gebruik hem dagelijks en kan hem zeker drie weken omhouden zonder op te laden, bij een Apple Watch is dat max 3 dagen.
Hmm, ok.

Ik twijfel nog altijd :+. Gebruik hem eigenlijk straks alleen met mountainbiken, spinning indoor en/of wandelen ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
@Limbeckx Ik doelde op de chip tekorten in het algemeen...

@Ankona Mwah, heb hem zelf in juni 2019 al gekocht dus ondertussen bijna 2.5 jaar oud hier. Niks mis mee, batterij gaat nog lang mee en doet alles wat ik wil maar wel stoort de dikke zwarte rand me nogal en aangezien ik maps vrij regelmatig gebruik zou een snelle soc daarin ook wel erg fijn zijn.

Dus als er genoeg verbeteringen zijn een upgrade waard, maar de LTE alleen is het nog net niet voor me so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

De_Bastaard schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:51:
[...]

Hmm, ok.

Ik twijfel nog altijd :+. Gebruik hem eigenlijk straks alleen met mountainbiken, spinning indoor en/of wandelen ofzo.
Nou dat is toch perfect :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mis je die Vo2Max op de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

De_Bastaard schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:42:
[...]

Geen idee wat dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De_Bastaard schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:42:
[...]

Geen idee of het op de instinct kan maar op de Vivoactive en Venu kun je wel je VO2max terugvinden. Je moet dan naar instellingen - user profile. Daar staat als het goed is je VO2max (en dan niet wat je ooit zelf hebt ingevuld op de Garmin website). Ik heb een Fenix dus kan het niet controleren, daar staat het in een eigen menu.

@Limbeckx zoveel nieuwe features zou ik niet verwachten: LTE - Elevate 4 sensor - Wrist power - OLED zijn de 4 elementen die een nieuwe Fenix zou kunnen krijgen. Dat is zeker een upgrade, begrijp me niet verkeerd, maar die gaat ongetwijfeld 600-700 euro kosten. Een F6 Pro voor iets meer dan de helft is dan echt geen slechte keuze in mijn ogen.

[ Voor 26% gewijzigd door Aghanim op 26-11-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 21:25
Ankona schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:48:
[...]

Inderdaad maar dat is een 2 jaar 'oud' model. Wat @Diablow ook zegt, er komt waarschijnlijk een 955 aan maar wanneer is dat? Begin volgend jaar ergens en ga er dan maar vanuit dat de 955 voor de huidige bodemprijs van de 945LTE pas over een jaar bereikt wordt. Ik neig er zelf toch steeds meer naar om de 945LTE te nemen, zie niet echt tekenen dat de 955 heel veel meerwaarde zal zijn tov de 945LTE. Over een jaar is het wellicht wel de moeite waard.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zie hierboven. Er is een groepje mensen die al 6 maanden op een 955 of F7 wachten. Had je toch al mooi tijden plezier van een 945 of F6 kunnen hebben. Bovendien is Garmin waardevast dus je verkoopt die horloges echt voor een goede prijs door, zeker als je ze in een aanbieding koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Aghanim schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:18:
[...]

Geen idee of het op de instinct kan maar op de Vivoactive en Venu kun je wel je VO2max terugvinden. Je moet dan naar instellingen - user profile. Daar staat als het goed is je VO2max (en dan niet wat je ooit zelf hebt ingevuld op de Garmin website). Ik heb een Fenix dus kan het niet controleren, daar staat het in een eigen menu.

@Limbeckx zoveel nieuwe features zou ik niet verwachten: LTE - Elevate 4 sensor - Wrist power - OLED zijn de 4 elementen die een nieuwe Fenix zou kunnen krijgen. Dat is zeker een upgrade, begrijp me niet verkeerd, maar die gaat ongetwijfeld 600-700 euro kosten. Een F6 Pro voor iets meer dan de helft is dan echt geen slechte keuze in mijn ogen.
Volgens alles op internet ontbreekt VO2Max dus op die instinct, vandaar dat ik het vroeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
cbr600f4i schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:20:
[...]

Inderdaad maar dat is een 2 jaar 'oud' model. Wat @Diablow ook zegt, er komt waarschijnlijk een 955 aan maar wanneer is dat? Begin volgend jaar ergens en ga er dan maar vanuit dat de 955 voor de huidige bodemprijs van de 945LTE pas over een jaar bereikt wordt. Ik neig er zelf toch steeds meer naar om de 945LTE te nemen, zie niet echt tekenen dat de 955 heel veel meerwaarde zal zijn tov de 945LTE. Over een jaar is het wellicht wel de moeite waard.
Ik zie eigenlijk niet wat de 945LTE meer biedt tov de 945. Volgens mij is het hetzelfde toestel met toegang tot betaalde online extra's.
Van een 955 verwacht ik dat alle hardware net weer een update hebben gekregen en de software ook weer wat verder verfijnd is. (Voor het fietsen ben ik dit voorjaar van een Edge 1000 naar een Edge 1030plus overgestapt. Die is op alle vlakken een stuk beter geworden)

Maar grote kans dat ik een deze dagen gewoon de knoop doorhak en de 945 koop. Lijkt erop dat de zaalsporten niet door mogen gaan dus een mooie smoes om dan maar weer in het hardlopen en fietsen te investeren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ankona schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:01:
[...]

Ik zie eigenlijk niet wat de 945LTE meer biedt tov de 945. Volgens mij is het hetzelfde toestel met toegang tot betaalde online extra's.
Van een 955 verwacht ik dat alle hardware net weer een update hebben gekregen en de software ook weer wat verder verfijnd is. (Voor het fietsen ben ik dit voorjaar van een Edge 1000 naar een Edge 1030plus overgestapt. Die is op alle vlakken een stuk beter geworden)

Maar grote kans dat ik een deze dagen gewoon de knoop doorhak en de 945 koop. Lijkt erop dat de zaalsporten niet door mogen gaan dus een mooie smoes om dan maar weer in het hardlopen en fietsen te investeren.
Het zit vooral in de categorie: heb je er zelf echt iets aan maar:

What's new?
– Added LTE cellular connectivity (via LTE-M network in certain countries, list below)
– Added Assistance Plus – Direct Emergency Response center (International Emergency Response Coordination Centre (IERCC)) assistance
– Added LiveTracking via cellular
– Added Live Event Tracking via cellular
– Added Spectator text messages via cellular
– Added Spectator Voice Messages via cellular
New Optical Heart Rate Sensor (same as Garmin Venu 2)
Slightly smaller than FR945 – 2mm smaller in diameter
Slightly thinner bezel dead-space than FR945
– Added new automated interval categorization
– Added new ‘open repeats’ interval concept
– Stays as Connect IQ 3.2 Support (aka ‘System 4’)
– New user interface elements (not drastic, but noticeable here and there)
– New rotary-style keyboard (such as adding WiFi, or typing emergency messages in)
– Price is $649USD ($50 more than official non-LTE FR945 list price)

Dikgedrukt zouden voor mij redenen zijn om de LTE boven de 945 te verkiezen. De elevate 4 sensor is echt veel beter dan de 3. Met een Apple Watch 6/7 kun je HIIT en krachttraining perfect tracken via de pols, dat ging met de elevate 4 nagenoeg even goed. Met de 3 hoef je daar niet eens een poging toe te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Voor mij zou de nieuwe sensor de nummer 1 reden zijn. Nu gebruik ik vaak een hartslagmeter als ik thuis een half uurtje aan het sporten ben, omdat anders mijn gemeten hartslag niet klopt, en ik onder andere geen vitality punten krijg.
Verder lijken me vooral de training suggesties voor hardlopen en de kaart integratie met Komoot om te wandelen de meeste meerwaarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 22:55
Aghanim schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:26:
Zie hierboven. Er is een groepje mensen die al 6 maanden op een 955 of F7 wachten. Had je toch al mooi tijden plezier van een 945 of F6 kunnen hebben. Bovendien is Garmin waardevast dus je verkoopt die horloges echt voor een goede prijs door, zeker als je ze in een aanbieding koopt.
Ik ben in het voorjaar gestopt met wachten op een FR955 met groter 1,3 inch scherm en heb de Fenix 6 titanium sapphire voor 600 euro bij runningxpert gekocht. Ondanks dat het een 2 jaar oud product is, geen spijt van. De firmware is uitgerijpt en de functionaliteit is voor mij ruim voldoende.
De enige pré van een FR955 zou het lagere gewicht ten opzichte van dit horloge zijn. Een nieuwe HR-sensor, andere GPS-ontvanger en misschien een ECG zijn geen dingen opeens het horloge of een Fenix 7 heel aantrekkelijk maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:09
Pierre schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:20:
Mijn vriendin heeft sinds kort een Garmin Vivoactive 4S dat ding is heel snel leeg, wat is wijsheid om te doen? helpt een volledige reset of zijn er nog andere opties.
Wat is "heel snel" en wat doet ze ermee? Als ie elke dag in activity mode staat dan gaat het hard natuurlijk.
Mijn VA3 doet het zeker 5 dagen. Ik hou altijd aan: 15% per dag accu normaal, 15% per uur in GPS activity tracking. Ik dacht dat de VA4 niet heel veel anders zou moeten zijn qua verbruik.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Garmin geeft voor dit model inderdaad aan:
LEVENSDUUR VAN BATTERIJ Smartwatchmodus: Tot 7 dagen
GPS-modus met muziek: Tot 5 uur
@Mistraller Wat me ook bij jou heel netjes lijkt voor een horloge dat maar 40ca g weegt, dus nooit een grote accu kan bevatten.

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 27-11-2021 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Roozzz , @Virton
Ik heb het horloge hard reset gegeven, de zones opnieuw in de app gezet. Nieuwe bt connectie gemaakt, sync en vanmorgen door t prachtige, witte landschap gelopen. Geprobeerd stug in zone2 te blijven, en een Alert ingesteld op "lower heart zone" zone3. Ik dacht, dan krijg ik bij de overgang van 2 naar 3 een piep. Dat werkte niet helemaal oké en bij elke 4 seconden een bieb dit snel uitgeschakeld. Wel zag ik dat de zones gelijk waren aan wat ik in de app heb ingesteld.

Maar net naar Connect gesyncd en voila. De gehele loop in zone 2 gelopen op 3 minuten na, en dit klopt met "time in zones". Ook AVG klopt nu volgens mij .

Geen idee hoe, maar t werkt lijkt mij

Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Diablow schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:07:
Voor mij zou de nieuwe sensor de nummer 1 reden zijn. Nu gebruik ik vaak een hartslagmeter als ik thuis een half uurtje aan het sporten ben, omdat anders mijn gemeten hartslag niet klopt, en ik onder andere geen vitality punten krijg.
Ben ik wel benieuwd naar, ik gebruik dat ding enkel met hardlopen. Als ik thuis het krachthok in duik, voegt die dan ook nog iets interessants toe? (Mijn zolder staat vol met halters, bankjes, matjes etc. geen cardio, dat doe ik buiten lopend of fietsend)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Ankona @Aghanim

Hardware van de LTE is ook geupgrade, horloge is dus sneller dan de 945 (wat vooral fijn is icm gebruik van maps ed).

Het is eigenlijk een compleet nieuw horloge in het omhulsel van een 945 (op ieeets smallere bezels na). Alleen zijn die bezels voor mij juist een 'irritatiepunt'. (Zo erg is het ook niet, maar zou graag een horloge met wat groter scherm/kleinere bezels hebben en mede om die reden dus ook nog niet vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:09
route99 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:34:
Garmin geeft voor dit model inderdaad aan:

[...]

@Mistraller Wat me ook bij jou heel netjes lijkt voor een horloge dat maar 40ca g weegt, dus nooit een grote accu kan bevatten.
Klopt, maar ik heb ook geen muziek natuurlijk. Maar daarom, het ligt er maar net aan wat je ermee doet, welke apps je erop hebt staan. Maar omdat ik nogal eens een wandelingetje track of tussentijds oplaad is het lastig exact te zeggen. En de backlight staat uit, alleen bij aanraken gaat ie aan. Vooral het feit dat de HR ledjes altijd knipperen; dat vind ik van Garmin ook best knap :)
Wat me ook opvalt: HR uitzenden via ANT+ kost echt een minimale hoeveelheid extra energie.
Woensdagochtend voor het laatst geladen, ik zit nu -as we speak- op 48%. 1 uurtje activity op donderdag maar dat was indoor, dus zonder GPS, wel ANT+ uitzenden dus.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Nog steeds erg tevreden met mijn FR935. Enige waar ik me aan stoor is dat bluetooth synchronisatie bij mij nooit echt werkt (ook voor edge530 en de vorige fr235).

Heb dan altijd een eerste keer gepaird wat prima gaat maar heb normaliter de bluetooth van m'n telefoon uit. Als ik hem dan weer aanzet vindt hij het horloge vaak niet. Opnieuw pairen is dan weer geen probleem maar natuurlijk frustrerend.

Gelukkig sync ik voornamelijk via wifi maar hebben jullie miss tips hoe ik de bluetooth sync beter kan laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cranzai Ik heb ook wel eens problemen dat de GC app geen verbinding zegt te hebben met mijn FR645M, terwijl de iPhone aangeeft in de BT settings dat de verbinding er gewoon is. Het compleet afsluiten en dan weer opstarten van de GC app lost dat probleem altijd op. Opnieuw pairen is eigenlijk nooit nodig in mijn geval.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 12:25

Hoe wordt de garantie geregeld bij Garmin? Moet dit dan via Amazon of direct via Garmin? Ik ben zelf wat huiverig om hem via Amazon te kopen ivm aftersales

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Garantie kan via Garmin afgehandeld worden :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Laatst online: 03-10 02:31

wij

twowheeler schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:44:
[...]

Hoe wordt de garantie geregeld bij Garmin? Moet dit dan via Amazon of direct via Garmin? Ik ben zelf wat huiverig om hem via Amazon te kopen ivm aftersales
Volgens mij heeft Amazon.nl nu een betere aanbieding voor de 6X dan in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonok
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-11-2024
Vraagje:
Sinds vandaag de Garmin 245. Nu heb ik hem gekoppelt met Komoot. Maar krijg gelijk de melding met teveel koersen. Heb al aantal verwijderd uit Komoot..maar melding blijft. Hoeveel koersen kan ik opslaan op mijn horloge? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Wat is de ervaring van mensen met smalle polsen en de fenix6? Ik heb een omtrek van ongeveer 16cm. Heb ook een g watch r welke geloof ik ongeveer net zo groot is.

Heb beide horloges bekeken, maar niet kunnen passen. Wat me naar de 6 laat reiken IPV de 6s is de langere accuduur. Beide horloges zijn wat mij betreft ook prima bruikbaar als nette horloges, zeker de zware pro varianten (waar mijn voorkeur naar uit gaat vanwege de mapping functie)

[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 02-12-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
twowheeler schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:50:
Wat is de ervaring van mensen met smalle polsen en de fenix6? Ik heb een omtrek van ongeveer 16cm. Heb ook een g watch r welke geloof ik ongeveer net zo groot is.

Heb beide horloges bekeken, maar niet kunnen passen. Wat me naar de 6 laat reiken IPV de 6s is de langere accuduur. Beide horloges zijn wat mij betreft ook prima bruikbaar als nette horloges, zeker de zware pro varianten (waar mijn voorkeur naar uit gaat vanwege de mapping functie)
Afdeling smalle polsen (16cm) meldt zich! Ik heb ook een Fenix6, en ik heb er geen enkel probleem mee. Past prima, staat goed, en voelt op geen enkele manier te groot/zwaar/breed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:13
Hier 6x pro solar en pols van 17cm. 0 problemen mee. Weinig dingen die ik gekocht heb in mijn leven waar ik elke dag nog zo blij van wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:43
twowheeler schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:50:

Ik ben zelf voor een S-variant gegaan (Fenix 5 serie, maar zelfde idee), en heb daar geen spijt van gehad. Ten opzichtte van mijn vorige Garmin is het draagcomfort van de 'vrouwen'-variant echt een stuk hoger. Ja, je moet vaker opladen, en een grotere accu gaat ook langer mee (want minder vaak opgeladen, en alsnog een grotere accu), maar ik merk daar na 3,5 jaar nog maar weinig van.

Ik geloof dat mijn polsen +- 17cm zijn.

Oftewel: met tegenstrijdige adviezen zou ik toch echt naar een winkel gaan waar je ze allebei even kunt passen :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Zou graag passen maar geen idee waar. Bij Bever heb ik ze kunnen bekijken maar niet passen.

Overigens denk ik dat die normale prima past, zal morgen even goed vergelijken of de g watch r hetzelfde is qua maat enzo.

Ergens zou ik ook best willen wachten op de fenix 7, maar wanneer die komt weet niemand. De 6 is er al een tijdje dus ik probeer een goede deal te scoren of te wachten tot de 7.

Voor de geïnteresseerden: bij amazon.de is hij hij nu 469. Zal me niks verbazen als rond kerst hij op meerdere shops weer in de sale gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door twowheeler op 02-12-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Is natuurlijk ook heel persoonlijk, ik heb ook een Fenix 6s en mijn polsomtrek is zo'n 15cm. Dun dus. Ik zou geen groter horloge willen, dan wordt het te lomp. Batterijduur is evengoed gewoon erg goed.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fenix 7 komt volgens the5krunner vrij zeker in Q1 2022, mogelijk januari. Heeft veel leaks die bevestigd kijken over de F7 dus de moeite waard daar even te kijken. Je moet wel registreren om de info te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
twowheeler schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:19:
Zou graag passen maar geen idee waar. Bij Bever heb ik ze kunnen bekijken maar niet passen.
Heb je dat gevraagd? Want in weinig winkels zal je ze zomaar kunnen pakken, als je er om vraagt is dat vaak wel mogelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Aghanim schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:50:
Fenix 7 komt volgens the5krunner vrij zeker in Q1 2022, mogelijk januari. Heeft veel leaks die bevestigd kijken over de F7 dus de moeite waard daar even te kijken. Je moet wel registreren om de info te kunnen zien.
Dan is natuurlijk nog de vraag of het dan nodig is te wachten of het "risico" te nemen en gewoon voor de fenix6 pro te gaan. Ik lees ook nog mensen die veel plezier van nog oudere horloges hebben. Enkel puntje is misschien update support, maar daar heb ik bij Garmin wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Volgens mij is the5krunner nou niet echt top qua betrouwbaarheid, maar goed. Dan nog is de vraag in hoeverre een fenix 7 nou echt veel merkbare upgrades gaat bieden. Vermoed zelf dat het met name zal gaan om een uiterlijke refresh, nieuwe chips (is dit heel merkbaar?). Dan is de vraag is dat de meerprijs waard? We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Dunner, lichter, evengoed goede accuduur en verbeterde sensoren kan wel een upgrade waard zijn. De stap van F5+ naar F6 vond ik niet zo bijzonder, maar nog zo'n stap en het wordt al aantrekkelijker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 10:11
Verona27 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:44:
Volgens mij is the5krunner nou niet echt top qua betrouwbaarheid, maar goed. Dan nog is de vraag in hoeverre een fenix 7 nou echt veel merkbare upgrades gaat bieden. Vermoed zelf dat het met name zal gaan om een uiterlijke refresh, nieuwe chips (is dit heel merkbaar?). Dan is de vraag is dat de meerprijs waard? We gaan het zien.
De geruchten zijn kennelijk een mogelijk Amoled scherm.

https://www.wareable.com/garmin/garmin-fenix-7-rumors-8287
With the launch of the Venu and the Venu Sq, Garmin has shown it can make a sports watch with a color touchscreen display that lasts for more than a couple of days.

The big debate about the Fenix is whether Garmin will add an AMOLED display to its flagship device. And the rumor mill is increasingly pointing in that direction.

Garmin has shown that it's capable of offering a more vibrant display on its watches, without decimating battery life. The Venu 2 is capable of lasting a week – so it's possible that Garmin could get a Fenix 7 device to 10 days.

Now that has divided opinions. The Fenix range is known for its battery life, so dramatically reducing that for better screen tech is a bold move. But the introduction of the Enduro, with its monstrous battery life, does take the pressure off the Fenix to offer weeks away from the charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amoled, kleinere bezels, standaard solar (mogelijk in bandje), wrist power, nieuwe elevate 4 sensor, nieuwe gps chip, nieuwe firstbeat metrics en oled zijn zaken die blijkbaar meerdere keren gelekt zijn. De UI uit 1982 zou ook een major refresh krijgen. Dat totale pakket zou gaaf zijn (en duur ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 03-12-2021 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 07:50
Solar lijkt me wel een minimale vereiste willen ze naar amoled overstappen. Zal veel van de accu vergen.
Ben persoonlijk wel erg blij met het transflective scherm, perfect afleesbaar buiten en verbruikt niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
roda_djavulen schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:32:
Solar lijkt me wel een minimale vereiste willen ze naar amoled overstappen. Zal veel van de accu vergen.
Ben persoonlijk wel erg blij met het transflective scherm, perfect afleesbaar buiten en verbruikt niet veel.
Precies, de accuduur is echt heerlijk, ik zou niet de helft willen inruilen voor een AMOLED-scherm dat of de accu leegslurpt, of niet always-on is. Maar wie weet, ik laat me verrassen, en dan waarschijnlijk overhalen. Ik heb de F6 ook al weer meer dan een jaar natuurlijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:17
nooooooooo, dat zou echt minder zijn, zo'n kermis scherm op een Fenix.. Gelukkig doet mijn 5X+ het nog prima en heeft een vriend van me zijn 5X een 2e leven gegeven door zelf de accu te vervangen door een Ali exemplaar. Maar bij een eventuele opvolger hoop ik toch nog steeds dat er geen amoled op zit..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is vooral speculatie. Dat artikel haalt geen enkele bron aan behalve "het zou best logisch kunnen zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:30:
[...]

nooooooooo, dat zou echt minder zijn, zo'n kermis scherm op een Fenix.. Gelukkig doet mijn 5X+ het nog prima en heeft een vriend van me zijn 5X een 2e leven gegeven door zelf de accu te vervangen door een Ali exemplaar. Maar bij een eventuele opvolger hoop ik toch nog steeds dat er geen amoled op zit..
Ik verwacht eerder meerdere versies met een duurdere optie voor Amoled (want feature). Zou het zelf niet aandurven om full Amoled te gaan bij de Fenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RoD schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:36:
[...]

Dit is vooral speculatie. Dat artikel haalt geen enkele bron aan behalve "het zou best logisch kunnen zijn".
Daarom heet het ook een ‘gerucht’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een amoled touchscreen op een Fenix zou voor mij een reden zijn om te upgraden vanaf mijn huidige FR645M. De enige feature van de Fenix 6 Pro die ik graag zou hebben op mijn horloge zijn de maps, maar dat werkt naar mijn mening pas echt goed als je de maps kunt gebruiken met touch (zoomen en verplaatsen).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:42:
[...]

Ik verwacht eerder meerdere versies met een duurdere optie voor Amoled (want feature). Zou het zelf niet aandurven om full Amoled te gaan bij de Fenix.
Ik zou zeggen juist de goedkopere amoled. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:47:
[...]

Ik zou zeggen juist de goedkopere amoled. :+
Graag, ben ik goedkoper uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Ik zie juist totaal niet wat de logica is van een amoled scherm. Iedereen die zo'n ding in vel zonlicht heeft gebruikt weet dat dat ruk is. Daarbij heb je nog de problemen van burn in. Ze gaan gewoon nooit de accu tijd halen van nu met een amoled altijd aan.

Mocht het gebeuren wordt het hybride. Maar ik denk dat Garmin z'n fenix gebruiker wel goed kent. Ik verwacht eerder Solar, dunner en betere hartslag en GPS. En misschien nog meer accutijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Ik zou zelf ook niet blij worden van een amoled scherm, vind zelf touch op een sporthorloge ook niet praktisch. Maar goed, ik heb pas net de Fenix 6 pro, dus de Fenix 7 sla ik sowieso over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik snap die aversie tegen een touchscreen op een sporthorloge niet. Ik heb beide (zonder en met) gehad op een Garmin horloge en zou touch toejuichen op een nieuwe FR (hogere modellen) of Fenix. Niet om tijdens het sporten te gebruiken (behalve bij map zoom), maar wel bij de bediening van de menu’s op het horloge. B.v…. als ik nu de pincode van Garmin Pay moet intoetsen op mijn FR645M, vind ik eigenlijk een drama. Of, al die button presses bij lange menu’s of bij het kiezen van een course uit een lang lijst. Dan is een touchscreen toch veel handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Requiem19 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:56:
[...]

Daarom heet het ook een ‘gerucht’.
Dat is geen gerucht. Geruchten zijn gebaseerd op bronnen die informatie claimen te hebben. Dat hebben de mensen die dit artikel hebben geschreven, niet. Het is pure speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RoD schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:01:
[...]

Dat is geen gerucht. Geruchten zijn gebaseerd op bronnen die informatie claimen te hebben. Dat hebben de mensen die dit artikel hebben geschreven, niet. Het is pure speculatie.
Artikel wel gelezen?
And the rumor mill is increasingly pointing in that direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja ik heb het gelezen en die zin zegt niets. Ze hebben geen bron, ze hebben geen informatie, dit is niks. Misschien dat andere sites informatie hebben, maar zij hebben het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RoD schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:16:
[...]

Ja ik heb het gelezen en die zin zegt niets. Ze hebben geen bron, ze hebben geen informatie, dit is niks. Misschien dat andere sites informatie hebben, maar zij hebben het niet.
Ik denk dat we niet echt weten of ze wel of geen bron hebben. Dat is speculatie van jouw kant :-).

Ze zeggen zelf ‘the rumour mill’, wat impliceert dat ze het ergens opgevangen hebben. Speculatie zou impliceren dat ze het zelf verzonnen hebben. Dat blijkt niet uit het artikel.

Het zou kunnen dat ze de zaken anders voorstellen dan ze zijn, maar dat is wel enigszins een journalistieke beschuldiging natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Requiem19 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:22:
[...]

Ik denk dat we niet echt weten of ze wel of geen bron hebben. Dat is speculatie van jouw kant :-).

Ze zeggen zelf ‘the rumour mill’, wat impliceert dat ze het ergens opgevangen hebben. Speculatie zou impliceren dat ze het zelf verzonnen hebben. Dat blijkt niet uit het artikel.

Het zou kunnen dat ze de zaken anders voorstellen dan ze zijn, maar dat is wel enigszins een journalistieke beschuldiging natuurlijk.
Het is prima geschreven, er staat gewoon niets. Als je daadwerkelijk informatie hebt, dan zeg je wat je hebt en wat je weet. Dit artikel stelt "er zijn geruchten" en "goh het zou best wel eens kunnen".

Dit is een typisch filler artikel dat clicks oplevert omdat mensen zoeken naar informatie over nieuwe modellen, en zo kun je gemakkelijk een paar artikelen vullen. Zie je vaak.

Ik zeg niet dat er geen Amoled-scherm op komt maar zij weten het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:55:
Ik snap die aversie tegen een touchscreen op een sporthorloge niet. Ik heb beide (zonder en met) gehad op een Garmin horloge en zou touch toejuichen op een nieuwe FR (hogere modellen) of Fenix. Niet om tijdens het sporten te gebruiken (behalve bij map zoom), maar wel bij de bediening van de menu’s op het horloge. B.v…. als ik nu de pincode van Garmin Pay moet intoetsen op mijn FR645M, vind ik eigenlijk een drama. Of, al die button presses bij lange menu’s of bij het kiezen van een course uit een lang lijst. Dan is een touchscreen toch veel handiger?
Nou niet helemaal. Touch kan een fijne aanvulling zijn voor bepaalde manieren van bediening, maar meestal is het in plaats van en dat blief ik niet. Ik heb niets tegen touch, maar wil ook fysieke mogelijkheden houden.
Met sporten maar ook de pin voor betalingen kan ik nu blind en snel, dat heb ik dan liever niet via touch. Bediening in menu's en bladeren door lijsten is het weer wel erg geschikt voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
twowheeler schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:12:
Ik zie juist totaal niet wat de logica is van een amoled scherm. Iedereen die zo'n ding in vel zonlicht heeft gebruikt weet dat dat ruk is. Daarbij heb je nog de problemen van burn in. Ze gaan gewoon nooit de accu tijd halen van nu met een amoled altijd aan.

Mocht het gebeuren wordt het hybride. Maar ik denk dat Garmin z'n fenix gebruiker wel goed kent. Ik verwacht eerder Solar, dunner en betere hartslag en GPS. En misschien nog meer accutijd?
Ik denk dat Garmin wel degelijk een amoled variant gaat uitbrengen. Als extra (duurdere) versie naast een normaal scherm. Voor de upgrades die jij noemt gaat niemand een F6 inruilen lijkt me dus er zal echt wel meer komen (zie mijn eerdere post) want ze willen geld verdienen. Bovendien neemt de concurrentie toe en kan ik me voorstellen dat de groep die geen Amoled scherm wil ook kleiner wordt. Zeker als de UI flink verbeterd wordt.

Het afgeven op Amoled met deze argumenten vind ik ook wat zwart wit. Ik kan ze allemaal prima weerleggen in het voordeel van Amoled namelijk.

Voor mij is het display meer dan prima leesbaar in de zon obv Venu en Apple Watch. Als je er niks op kunt lezen moet je naar specsavers denk ik :p . Vraag me ook af of iedereen die Amoled ruk vindt dat ook zelf in de zomer heeft ervaren of elkaar napraat. Net als over touchscreen vs buttons.

Batterij is voor mij prima als het 3-4 dagen is. Zelf hoe ik geen always on display te hebben dus daarmee verwacht ik dat je zelfs richting 6 dagen gaat, net als mijn F6s Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 02:16:
[...]

Nou niet helemaal. Touch kan een fijne aanvulling zijn voor bepaalde manieren van bediening, maar meestal is het in plaats van en dat blief ik niet. Ik heb niets tegen touch, maar wil ook fysieke mogelijkheden houden.
Met sporten maar ook de pin voor betalingen kan ik nu blind en snel, dat heb ik dan liever niet via touch. Bediening in menu's en bladeren door lijsten is het weer wel erg geschikt voor.
Ik wil beide, want fysieke knoppen zijn voor een aantal zaken juist veel fijner. Dat geldt voor mij ook op andere apparaten… ik heb een Bose QC 35 II juist omdat deze fysieke knoppen heeft en niet touch van de Sony of de Bose 700. Ik heb een Jura E8 (fysieke knoppen) en niet de S8 (touchscreen), omdat touch soms ‘te goed/snel’ werkt. Mijn oude Garmin VA HR had beide en dat werkte altijd perfect. De opvolger had ineens maar één fysieke knop meer… met b.v. een ronde ‘knop’ via touch…drama! Maar daar heeft Garmin zijn fout ingezien en op de VA zitten nu ook weer 2 fysieke knoppen, net als op de Venu (2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Aghanim Ik kom ook van een Venu, maar toen ik de F6S Pro in de zomer vaak gebruikte kwam ik er wel achter hoeveel beter het scherm van de F6S Pro te lezen is. Maar dat komt ook doordat het scherm mat is, de Sapphire is bijv. ook minder goed te lezen doordat de bovenste laag glanzend is. Had jij dat niet? De Venu was ook goed te zien, maar soms moest ik hem wel even wat in een hoek draaien.

Ik zou niet weten wat ik nog mis op mijn F6S Pro, hij mag met kaarten wat sneller zijn maar verder zit er eigenlijk alles op. De Open Repeats functionaliteit van de FR945 LTE zou ik fijn vinden, maar daar heb ik nergens iets over kunnen lezen dus dat zal wel voor de F7 voorbehouden zijn. Nouja, dat is dan maar zo.

Amoled wilde ik ook altijd graag, maar na het debacle met zowel de Venu van mij als die van mijn vrouw zou ik daar wel erg huiverig voor zijn nu. Ik gebruik mijn klokje bijv. ook op de fiets met de Quickfit houder, dan wil je niet continu het scherm aan hebben staan op een rit van 3 uur. En dat is zo inherent aan de techniek, dat ik me niet kan voorstellen dat Garmin dat kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Arjan90 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 07:54:

Amoled wilde ik ook altijd graag, maar na het debacle met zowel de Venu van mij als die van mijn vrouw zou ik daar wel erg huiverig voor zijn nu. Ik gebruik mijn klokje bijv. ook op de fiets met de Quickfit houder, dan wil je niet continu het scherm aan hebben staan op een rit van 3 uur. En dat is zo inherent aan de techniek, dat ik me niet kan voorstellen dat Garmin dat kan oplossen.
Uhm jij hebt nooit genavigeerd op een mobiele telefoon? Of het always on display van een Samsung of Apple watch?

Laten we in dit topic vooral niet doen alsof amoleds niet al 10 jaar zeer succesvol worden ingezet in consumenten electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Limbeckx schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:44:
[...]

Uhm jij hebt nooit genavigeerd op een mobiele telefoon? Of het always on display van een Samsung of Apple watch?

Laten we in dit topic vooral niet doen alsof amoleds niet al 10 jaar zeer succesvol worden ingezet in consumenten electronica.
Sorry, maar je hebt duidelijk wat gemist met de Venu. Die had heftige burn in op zowel mijn horloge als het horloge van mijn vrouw. Ik heb de foto's hier geloof ik al eens gedeeld.

Dus eens, AMOLED is een prima techniek die te gebruiken is. Maar laten we vooral niet doen alsof er geen nadelen aan de techniek zitten. Genoeg verhalen online met burn in, waarbij de kwaliteit van het scherm en het gebruik zeker bepalend is.

Bij een Fossil Explorist nooit last gehad terwijl dat ook zo'n soort scherm was, bij de Garmin Venu wel. Dus ik zou niet blind een F7 kopen als er een AMOLED in zit gezien mijn ervaringen eerder. Ik ben dus erg benieuwd naar de Venu 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Tja, verhalen maken ook weer niet dat het meestal of zelfs altijd gebeurt. Volgens die redenatie had ik ook nooit een OLED TV moeten kopen, want volgens die verhalen was dat ook altijd banding en inbranden.
M'n vriendin loopt al tijdje met een Venu 2s en ik heb nog geen klachten gehoord.

Overigens zou ik zelf ook niet snel op amoled springen bij een nieuwe fenix, maar dat is meer omdat ik niet zo'n fan ben van felle Disney kleurtjes op m'n arm. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb ook een OLED (B6), bij tablet en telefoon is AMOLED bijna een voorwaarde. Dus ik was vooral heel erg teleurgesteld over de Venu. En daar moet je de ogen dan ook niet dicht voor doen en doen of het probleem niet bestaat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Arjan90 De F6 is zeker veel beter leesbaar in de zon dan de Venu maar ik vind het voldoende duidelijk en zou er een nieuw horloge zeker niet voor laten liggen. Zeker als er een flinke UI update komt want daar kan Garmin wel wat leren van een aantal concurrenten. Anders wordt een Amoled scherm alsnog niet benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Een horloge is alleen veel statischer qua beeld dan tv/tablets/telefoons natuurlijk.

Bij bijv een TV heb je het vooral over een logo wat in kan branden, bij een horloge is een veel groter stuk steeds hetzelfde (behalve bij navigeren, dan verandert er een hoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:18
Hallo allemaal. Ik heb al een tijdje een Fenix 6 pro en nu ik helaas vanwege een voetblessure niet meer kan lopen, ga ik dus mountainbiken. Ik heb dan ook maar meteen een Edge 830 gekocht omdat ik niet de hele tijd op mijn horloge kan kijken op bochtige bospadjes. Nu ben ik wat in de war, er lijkt geen dedicated connectie te zijn tussen die twee, d.w.z. dat ze niet connecten en syncen tijdens/na een activiteit? Ik kan wel mijn hartslag broadcasten en dan lijkt dat wel te werken, maar ik weet niet of alle andere zaken wat de Fenix meet dan ook in mijn activiteit zitten(zuurstofgehalte en andere metrics waar ik nu niet meteen op kom). Wat alleszins niet werkt is een activiteit beginnen op de fenix en diezelfde op de Edge, want dan krijg ik 2 verschillende activiteiten achteraf in mijn Garmin connect. :) Mis ik ergens een logische workaround of is dit niet mogelijk?

Bedankt voor een reactie!
Pagina: 1 ... 204 ... 324 Laatste