Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 203 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mobie2 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 14:24:
Nu vraag ik mij af of iemand hier ervaring heeft met het lopen in slecht weer met zo'n polar/garmin watch. Blijft het accuraat in het slechte weer of is het ook net zo'n teleurstelling?
Goed of slecht weer maakt zeer weinig tot geen verschil op mijn Garmin FR645M (en hiervoor ook niet op een Garmin vivoactive HR).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:21
Er was dit weekend ook voorspeld dat een zonnevlam GPS in de war kon sturen. Kan er ook iets mee te maken hebben:

https://www.dw.com/en/str...ead-to-auroras/a-59670142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb wat screenshots bekeken van garmin connect. Ik vroeg mij af of dat garmin geen energy sources kan weergeven als bij polar:

https://support.polar.com...g-summary-energy-used.png
https://support.polar.com...urces-flowapp_291x348.png

Ze zeggen dat garmin alles in zich heeft, maar blijkbaar mist er toch wel iets :/

En bij sleep track wordt blijkbaar alleen maar uren weergegeven van wakker, lichte slaap, diepe slaap en REM? De polar Nightly Recharge is hiermee erg uitgebreid.

@turambar thx om het te melden! :)

[ Voor 23% gewijzigd door mobie2 op 01-11-2021 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mobie2 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:44:
Ik heb wat screenshots bekeken van garmin connect. Ik vroeg mij af of dat garmin geen energy sources kan weergeven als bij polar:

https://support.polar.com...g-summary-energy-used.png
https://support.polar.com...urces-flowapp_291x348.png

Ze zeggen dat garmin alles in zich heeft, maar blijkbaar mist er toch wel iets :/

En bij sleep track wordt blijkbaar alleen maar uren weergegeven van wakker, lichte slaap, diepe slaap en REM? De polar Nightly Recharge is hiermee erg uitgebreid.

@turambar thx om het te melden! :)
Garmin heeft de body battery en stress widgets naast slaap. Bij slaap krijg je een score (op de dure apparaten) en een textuele toelichting over de kwaliteit van de slaap. Voor mij meer dan voldoende.

Ik heb me niet diep in Polar verdiept (om meerdere redenen) maar staar je niet blind op de uitgebreidheid van een feature. De vraag is namelijk wat de data is die Polar gebruikt om de getallen te tonen. Geldt voor Garmin natuurlijk ook. De body battery geeft een integraal beeld van meerdere getallen en is daarmee voor mij een interessante metric om (naast mijn eigen gevoel en het meten van HRV via HRV4training) in de gaten te houden. Garmin is helaas vaag over de rol van HRV in het geheel waardoor het voor mij moeilijk te bepalen is hoe betrouwbaar de data is die ik zie.

De energy used verdeling is namelijk veel te basaal. Voeding (bijvoorbeeld intermittent fasting en op lege maag sporten) heeft ook impact op welke energie je verbrandt naast de simpele gedachte dat je vet verbrandt als je in zone 1 loopt. Misschien begrijpt Garmin dat beter en hebben ze het daarom niet gespecificeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
@Aghanim Oh, dus toch! :9~
Ik lees op reddit dat polar een beter ecosystem hebben, ik weet nu niet meer zeker wat ze daar mee bedoelen. Ik dacht dat ze bedoelen dat garmin connect wat cijfers weergeeft met weinig uitleg, tips en scores. Maar heb een body battery screenshot opgezocht en idd ziet er wel goed uit!

@MrAcid Tijd om je TS eens up te daten, geen enkele image werkt nog en een link verwijst een 404 not found pagina. Ik zie dat SportTracks een trial versie is, was het in jaar 2010 toen misschien nog gratis? Zijn er hier mensen die ervoor echt betalen? Zoja, doe je het als hobby of is het voor professionele doeleinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 19:39
mobie2 schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:03:
Ik zie dat SportTracks een trial versie is, was het in jaar 2010 toen misschien nog gratis? Zijn er hier mensen die ervoor echt betalen? Zoja, doe je het als hobby of is het voor professionele doeleinden?
Toen SportTracks overging op een web-only strategie en hun windows applicatie liet verstoffen heb ik m'n abonnement opgezegd. Het was juist die app die ik nodig had om mijn horloge uit te lezen en de website bood niet meer dan bijvoorbeeld Strava (hoewel ik de UI schoner vond en er ook wat functies inzaten die ik bij Strava mis.).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Aghanim Oh, dus toch! :9~
Ik lees op reddit dat polar een beter ecosystem hebben, ik weet nu niet meer zeker wat ze daar mee bedoelen. Ik dacht dat ze bedoelen dat garmin connect wat cijfers weergeeft met weinig uitleg, tips en scores. Maar heb een body battery screenshot opgezocht en idd ziet er wel goed uit!

@MrAcid Tijd om je TS eens up te daten, geen enkele image werkt nog en een link verwijst een 404 not found pagina. Ik zie dat SportTracks een trial versie is, was het in jaar 2010 toen misschien nog gratis? Zijn er hier mensen die ervoor echt betalen? Zoja, doe je het als hobby of is het voor professionele doeleinden?
Overall vind ik Garmin completer/uitgebreider qua features en functionaliteit (o.a. maps - pay - music) en de diepgang in data. Voor mij is echter het uitgangspunt dat de horloges zelf fijn werken. Een horloge dat niet nauwkeurig is, een trage UI heeft of belangrijke features mist is voor mij een no go. Daarom haak ik af bij Polar waar (op basis van reviews) de nauwkeurigheid van de GPS van de Vantage V en M matig bleek en bovengenoemde features ontbreken.

Tenzij je iets heel specifieks zoekt (bijvoorbeeld slaapapneu monitoring) voldoen beide eco systemen in mijn ogen prima voor de standaard activity tracker of sport horloge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:18

vhal

ಠ_ಠ

Hij is niet meer zo actief, het staat je vrij om de TS zelf ook bij te werken als je je meldt als auteur. Maar zo te zien zit @MrAcid druk in de weer met de cryptos :+....al zag ik hem wel een random Rdam marathon lopen op Strava :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
Aghanim schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:29:
[...]

Overall vind ik Garmin completer/uitgebreider qua features en functionaliteit (o.a. maps - pay - music) en de diepgang in data. Voor mij is echter het uitgangspunt dat de horloges zelf fijn werken. Een horloge dat niet nauwkeurig is, een trage UI heeft of belangrijke features mist is voor mij een no go. Daarom haak ik af bij Polar waar (op basis van reviews) de nauwkeurigheid van de GPS van de Vantage V en M matig bleek en bovengenoemde features ontbreken.

Tenzij je iets heel specifieks zoekt (bijvoorbeeld slaapapneu monitoring) voldoen beide eco systemen in mijn ogen prima voor de standaard activity tracker of sport horloge.
Heb gelezen dat polar wel weer nauwkeuriger is met de hartslag aan de pols te meten. Garmin connect zou ook veel geheugen vreten dan de polar flow, ik heb een oudere smartphone, dus ik weet niet garmin connect dan traag zou werken dan normaal. Ik geloof dat de polar Vantage v2 en Grit X PRO alle features heeft wat polar aanbied, maar ze zijn superrrr duur, welke features zou je missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt aan de gebruikte sensor en de mate waarin je huid zich goed laat meten. Garmin heeft de elevate sensor waarvan V4 in mijn eigen ervaring (Venu 2S) goed genoeg is voor betrouwbare hartslagmetingen bij interval en redelijk bij crossfit. Polar zal ook meerdere versies van de sensoren gebruiken. Dat maakt een merk 1 op 1 vergelijken lastig. Als je de best pols sensor wilt zou ik voor de Apple Watch 6 of 7 gaan.

Wat ik zou missen bij Polar tegenover mijn Fenix 6s Pro:
- maps
- pay
- muziek
- ConnectIQ (apps, widgets, watchfaces)

Plus dat Garmin Connect uitgebreider en gebruiksvriendelijker is in mijn ervaring.

Het gaat er om wat je echt nodig hebt als gebruiker. Daar zoek je de beste horloge bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
vhal schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:15:
[...]

Hij is niet meer zo actief, het staat je vrij om de TS zelf ook bij te werken als je je meldt als auteur. Maar zo te zien zit @MrAcid druk in de weer met de cryptos :+....al zag ik hem wel een random Rdam marathon lopen op Strava :P
Haha! Verwacht van mij geen nieuwe TS inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Goedemorgen, ik heb gisteren mijn Fenix 6 Pro binnengekregen, kom van een Suunto Spartan Trainer, dus nogal een verschil. Ik vroeg me alleen af of iemand weet heeft van een manier om oude activiteiten over te zetten van de Suunto app naar de Garmin app. Kom tot nu toe in mijn zoektocht vooral iOS apps tegen die dit doen, maar ik heb zelf een Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

TheOmen schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:08:Toen SportTracks overging op een web-only strategie en hun windows applicatie liet verstoffen heb ik m'n abonnement opgezegd.
Zelfs de gratis ST versie ST2) met de vrije plugins daar kon je al veel mee. Ik heb het jaren (voor 2010 begonnen) tot 2016 gebruikt. Na mijn time-out ben ik in 2017 er weer mee begonnen maar toen werkten heel veel zaken niet meer en ben ik op Garmin connect overgestapt, wat eigenlijk toen maar weinig meer waarde had tov een werkende ST2. Pas toen ik naar de FR735XT overstapte kon ik met GC er meer uit halen, maar dat kwam puur doordat het horloge meer features heeft dan mijn oude FR910XT. De offline ST2 had weinig meer gekund met de FR735XT.
Het was juist die app die ik nodig had om mijn horloge uit te lezen......[
Mijn FR910XT werd niet door ST ondersteund en kon dus niet de data automatisch ophalen. .... Maar... als je USBDrivers_231.exe installeert voor de connectie... dan komen de data toch ergens binnen.... ik kon ze dus handmatig heel simpel importeren uit een Garmin map met de een cijferreeks die het ID voorstelde van de 910XT... (de zgn "Device deviceId")
Ik zorgde altijd ook voor een goede backup van de Preferences.System.xml waarin alle settings en de geo-locaties met de tijdzones stonden zodat het weer op de juiste manier herkend werd....

Met de betaalde webversie ben ik nooit meegegaan, de info van de FR910XT vond ik daar veel te beperkt voor. Ik kon veel meer zelf doen geleerd van mijn oude toptrainers. Geen generieke algoritmes toepassen maar afgaan op mijn eigen specifieke kennis & ervaring.
Ook nu vind ik nog steeds dat GC met bizarre conclusies komt en dan doe ik mijn eigen ding en na een paar maanden buigt GC ook die kant uit.... tja...
En na elke hardware reset vergeet GC zijn leerervaring... begin ik weer met een VOC-max van amper 40 oid...imho kijk GC dan totaal niet terug naar de historische data (of ik heb wat gemist/doe wat fout..). Ik heb wel eens wat in een paar andere web analyzers een proef gedaan, maar ik vond het niet indrukwekkend tov wat er bij mijn wensen past. Ik heb ze dan ook weer net zo makkelijk los gelaten, dan maar minder mooie plaatjes. Mijn ervaring en gevoel hoe het gaat hebben opbouwend meer gebracht, ik vind het af en toe wel erg nuttig om een specifiek in te kunnen zoomen, maar verder wil ik voorkomen dat er een over-focus ontstaat op zulke data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 18:53

KnOeFz

no comment...

Verona27 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:32:
Goedemorgen, ik heb gisteren mijn Fenix 6 Pro binnengekregen, kom van een Suunto Spartan Trainer, dus nogal een verschil. Ik vroeg me alleen af of iemand weet heeft van een manier om oude activiteiten over te zetten van de Suunto app naar de Garmin app. Kom tot nu toe in mijn zoektocht vooral iOS apps tegen die dit doen, maar ik heb zelf een Android.
Met bijvoorbeeld Sync My Tracks zou het moeten lukken. Er bestaan meerdere van dit soort import/export websites en apps. Ik heb deze op mijn telefoon staan en zie zowel Suunto als Garmin er in staan, ik heb zelf geen ervaring met de uitwisseling tussen deze twee systemen.

[ Voor 15% gewijzigd door KnOeFz op 02-11-2021 11:14 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
KnOeFz schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:12:
[...]

Met bijvoorbeeld Sync My Tracks zou het moeten lukken. Er bestaan meerdere van dit soort import/export websites en apps. Ik heb deze op mijn telefoon staan en zie zowel Suunto als Garmin er in staan, ik heb zelf geen ervaring met de uitwisseling tussen deze twee systemen.
Ja, was na wat langer zoeken inderdaad deze app tegengekomen. Werkt goed, heb nu alleen wel alle activiteiten dubbel op Strava 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:42
PatrickC schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:56:
Vanmorgen problemen met de GPS lock op mijn FR645M. Normaal heb ik binnen een paar seconden een lock en gisteren heb ik de GPS nog gewoon gebruikt. Omdat het mij te lang duurde en ik met anderen samen ging lopen, toch maar gestart en na dik 1,5km was de lock er pas. Zou dit te maken kunnen hebben met de ingang van de wintertijd icm GPS data op mijn horloge? Ik had van tevoren geen sync met mijn horloge gedaan, dus dat zou impact gehad kunnen hebben op de satelliet data op mijn horloge.
Idem met mijn FR645M. Ik had sinds de wintertijd nog niet hardgelopen. Normaal ook een fix na een paar seconden. Vanavond begon ik na 10 minuten maar met rennen, zonder dat ik een fix had. Pas na 3 minuten hardlopen had ik een GPS fix.

Thuis m'n horloge maar even aan de PC gehangen om te syncen. Dat help inderdaad vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zondag 18dec ben ik weekendje weg naar Duitsland, Landal Mont Royal. Ik zou wel een mooie trailrun willen doen, rond de 25km. Weet iemand een site met overzicht hiervan? Beetje zoeken, en vind wel trails die je zelf kunt doen, maar racen tegen een Duitse(r) maakt mijn leven mooier. Heb een auto, dus stukje rijden kan.

Anders ga ik zelf de neus achterna, maar georganiseerd is leuker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:22
Blomminator schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:45:
Zondag 18dec ben ik weekendje weg naar Duitsland, Landal Mont Royal. Ik zou wel een mooie trailrun willen doen, rond de 25km. Weet iemand een site met overzicht hiervan? Beetje zoeken, en vind wel trails die je zelf kunt doen, maar racen tegen een Duitse(r) maakt mijn leven mooier. Heb een auto, dus stukje rijden kan.

Anders ga ik zelf de neus achterna, maar georganiseerd is leuker.
Ik ben daar een paar keer geweest. Er is in de buurt een klimpark. Ook kun je langs de bunkers lopen. Rondje naar beneden richting de Moezel (Traben trabach) en weer terug via Kindel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Cranzai schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:53:
Sinds vandaag de blije eigenaar van een forerunner 935. Na afgelopen zomer triathlon ambities gekregen te hebben en fanatieker zijn gaan zwemmen wilde ik graag een horloge dat dat ook kon opnemen

Multisport modus ook een vereiste voor triathlons dus bestond de keuze uit 735xt, 745, 935, 945, fenix 5s (formaat)

De fenix5s, 945 en 745 vond ik nog wat aan de prijs en de 735xt voelde niet als voldoende upgrade tov mijn forerunner 235. Een paar weekjes marktplaats volgen heeft een mooi dealtje opgeleverd.

Instellen was echt feilloos met een simpele sync met connect. Interface voelt veel prettiger en sneller en de extra resolutie is ook fijn! Sta te popelen om te gaan sporten, ook erg benieuwd naar de running power
Inmiddels een kleine maand verder, helaas nog niet zoveel kunnen trainen als normaal (druk, stress, ziekjes, je kent het verhaal). Met toch wat volbrachte loop- en zwemtrainingen nu een goede eerste indruk van de FR935. Nog steeds heel blij mee tov mijn oude FR235, en ik draag de FR935 ook dagelijks als activity tracker.

Algemeen / Activity Tracking
De MoveIQ gebeurtenissen en stappen/trappen/stress tracking vind ik wel aardig en kan ik op zich ook wel wat mee om mijn herstel te tracken. Doordat deze hartslagsensor vlak is krijg ik ook minder irritatie op de pols tov de FR235 waardoor ik hem dus daadwerkelijk dag en nacht kan dragen.

Het snel wisselen van de bandjes heb ik nog niet helemaal onder de knie, gaat soms wat lastig met dat quickrelease systeem.

Verder maak ik geen gebruik van smart features want f*ck de FOMO.

Batterij duur is wat mij betreft een dikke prima, eens per week opladen is genoeg.

Zwemmen
Vooralsnog alleen indoor gezwommen met het horloge (dat buitenzwemmen laat ook nog wel eventjes op zich wachten denk ik :+ ). Het tellen van de baantjes werkt vrij aardig als het niet te druk is in het zwembad en ik me bewust ben van de beperkingen om het zo te stellen. Per sessie van ~1000m, krijg ik tot 5 keer een verkeerd getelde baan (soms door eigen fout, soms door anderen in de baan).

Het enige waar ik nog niet achter ben is of ik na een pauze (getriggerd door de lap-knop) gewoon af kan zetten en dat die dan weer begint of dat ik zelf het knopje weer in moet drukken. Leesbaarheid van het scherm is onderwater goed. Waterdichtheid hoeft geen probleem te zijn (heb het horloge tweedehands gekocht, maar is nog maar halfjaar oud), zal er alleen niet zo snel mee naar de bodem van het zwembad duiken denk ik als ik zo de verschillen tov de forerunner lees.

Zwemslag herkenning werkt ook prima, die SWOLF scores waarschijnlijk ook want ik ben nou eenmaal een beroerde zwemmer.

Hardlopen
Mijn #1 sport en ook waar ik de FR235 veel voor gebruikte, het scherm is hier ook heel fijn en goed leesbaar.
Enige wat ik mis tov de FR235 is dat de geluidjes en trillingen bij automatische laps minder hard zijn en dus minder merkbaar, mogelijk een instelling die ik over het hoofd zie.

Draai het horloge eigenlijk altijd in GPS modus met smart sampling en qua nauwkeurigheid is dat prima, waarschijnlijk makkelijk te verbeteren door GLONASS aan te zetten en 1s sampling.

Vooralsnog geen gebruik gemaakt van gestructureerde trainingen of pacepro, maar dat zal deze winter nog wel komen met een wisseltempo duurloopje.

Omdat ik ook de HRM-RUN heb krijg ik ook running dynamics en via connect IQ "running power", dat laatste is een leuke gimmick waar ik nog niet zo heel veel mee doe. Running dynamics zijn ook lachen als tweaker/data-freak zijnde, maar ook confronterend vanwege een slechte links-rechts balans, anderzijds is dat wel weer inspiratie voor krachttraining.

De temperatuur meting kan ik geen hoogte van krijgen, vaak veel te hoog tov de omgevingstemperatuur, maar dat zal wel door uitstralende lichaamswarmte komen ofzo. Waar de garmin zelf niets van snapt lijkt de hoogtemeting te zijn, net zoals op mijn edge 530 vaak gekke profielen die niet op dezelfde hoogte eindigen.

Slot
Tot zover mijn mini-review, veel andere sportmodi heb ik nog niet gebruikt (fietsen doe ik immers met de edge). Waarschijnlijk zal ik de hiking modus en ski-modus nog wel gaan gebruiken maar daarover tzt meer.
Tips en tricks of vragen zijn welkom :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 12:37
Ik ben al een tijdje op zoek naar een opvolger voor mijn Garmin VivoActive 3. Een van de eisen is turn-by-turn navigatie. Nu vind ik de website van Garmin echt bedroevend slecht, als het gaat om duidelijke uitleg van functies, dus heb ik zelf maar een overzichtje gemaakt van recente Garminhorloges die (een vorm van) navigatie hebben:

Turn-by-turn (full map) navigatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBalFwGcEIaXznd53jbC-iIdGNk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L85uh1iQeAvcCSbz3ALa09JV.jpg?f=user_large
  • Fenix 5X & 5 Plus
  • Fenix 6 Pro & 6 Sapphire
  • Forerunner 945
Breadcrumb/route-navigatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZoRY5cT3Cjw04ef-B1JcTYAKlfE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zNgkKb6KmFZPhO7NYAYPkOD8.jpg?f=user_large
  • Fenix 6 (basismodel)
  • Fenix 5
  • Forerunner 245
  • Forerunner 645
  • Forerunner 745

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:07
Heb je wel eens dynamic.watch gebruikt? ik gebruik het op mn venu 2s het werkt best ok en dan zit je niet vast aan modellen die garmin graag promoot met turn by turn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:06

Lagune

Its time for warp

zat jarenlang op breadcrumb, recent geswitched naar 6 Pro, maar wat een verademing de maps

route maken via strava of connect en hardlopen maar, beep beep links, beep beep rechts

ook komoot app om te wandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Met de bread-crumbs krijg je toch ook een melding als je links of rechts moet? Ik heb het lang niet gebruikt op mijn FR645M, maar ik meen me te herinneren dat m'n horloge ging trillen voordat ik moest afslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 12:37
@slow whoop ja, maar dat is een correctie na de fout. Je wil tijdens het hardlopen natuurlijk actief en vooraf geïnformeerd worden wanneer je een afslag moet nemen.

@Limbeckx Wat is Dynamic Watch? Een app uit de Garmin Store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Polydeukes schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:04:
@slow whoop ja, maar dat is een correctie na de fout. Je wil tijdens het hardlopen natuurlijk actief en vooraf geïnformeerd worden wanneer je een afslag moet nemen.
Dat is niet juist. Op mijn 645M krijg ik zo’n 40m voor de afslag een melding/piep/trilling met een pijltje in welke richting en bij de afslag zelf nog eens een melding (meestal komt die dan net nadat je de afslag genomen hebt). Een breadcrumb is alleen lastig als je op punten komt met meerdere opties, Ik heb laatst b.v. de N70 trail gelopen samen met mijn broer. Hij heeft een Fenix 6 Titanium. Op sommige punten was navigatie met mijn breadcrumb trail erg lastig en bij hem stond het dan gewoon duidelijk op het scherm waar je naar toe moest.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Limbeckx
Polydeukes schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:04:

@Limbeckx Wat is Dynamic Watch? Een app uit de Garmin Store?
https://dynamic.watch/

Is een app in de garmin connect store die het mogelijk maakt om op elk apparaat turn by turn navigatie te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ik heb al menig post hierover geschreven, mijn eigen xt920 gaf ooit vooraf een piep en een pijltje, maar sinds 2 jaar krijg ik dit met geen mogelijkheid meer voor elkaar. Zou geweldig zijn als dit weer werkend zou krijgen, want vooraf een piep is fijner dan 40m voorbij de afslag ben.

maar .. vooralsnog heb ik werkelijk geen flauw idee waarom het niet meer kan. Puur op breadcrumb navi nu trailrunnen, en dat is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
PatrickC schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:57:
[...]

Dat is niet juist. Op mijn 645M krijg ik zo’n 40m voor de afslag een melding/piep/trilling met een pijltje in welke richting en bij de afslag zelf nog eens een melding (meestal komt die dan net nadat je de afslag genomen hebt). Een breadcrumb is alleen lastig als je op punten komt met meerdere opties, Ik heb laatst b.v. de N70 trail gelopen samen met mijn broer. Hij heeft een Fenix 6 Titanium. Op sommige punten was navigatie met mijn breadcrumb trail erg lastig en bij hem stond het dan gewoon duidelijk op het scherm waar je naar toe moest.
Dit is ook mijn ervaring. Als verschillende wegen bijna dezelfde kant uit gaan is het met een bread-crumb lastiger om de juiste weg te kiezen, maar over het algemeen lukt het wel. En je wordt inderdaad netjes van te voren gewaarschuwd dat je moet afslaan.

In die zin is het dus ook gewoon "turn-by-turn" navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb in de herfstvakantie nog een paar routes in Strava gemaakt over met name wegen en zandpaden en die gelopen via de navigatie op mijn FR645M. Was prima te doen. Ik denk dat het met name bij trails wat lastiger is om alleen op een breadcrumb te lopen, zoals ik in mijn vorige post al aangaf bij de N70 trail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blomminator schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:59:
Ik heb al menig post hierover geschreven, mijn eigen xt920 gaf ooit vooraf een piep en een pijltje, maar sinds 2 jaar krijg ik dit met geen mogelijkheid meer voor elkaar. Zou geweldig zijn als dit weer werkend zou krijgen, want vooraf een piep is fijner dan 40m voorbij de afslag ben.

maar .. vooralsnog heb ik werkelijk geen flauw idee waarom het niet meer kan. Puur op breadcrumb navi nu trailrunnen, en dat is lastig.
Heb je Garmin support hier al eens over gebeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 22:55
Cranzai schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:16:
[...]

Inmiddels een kleine maand verder, helaas nog niet zoveel kunnen trainen als normaal (druk, stress, ziekjes, je kent het verhaal). Met toch wat volbrachte loop- en zwemtrainingen nu een goede eerste indruk van de FR935. Nog steeds heel blij mee tov mijn oude FR235, en ik draag de FR935 ook dagelijks als activity tracker.

Algemeen / Activity Tracking
De MoveIQ gebeurtenissen en stappen/trappen/stress tracking vind ik wel aardig en kan ik op zich ook wel wat mee om mijn herstel te tracken. Doordat deze hartslagsensor vlak is krijg ik ook minder irritatie op de pols tov de FR235 waardoor ik hem dus daadwerkelijk dag en nacht kan dragen.

Het snel wisselen van de bandjes heb ik nog niet helemaal onder de knie, gaat soms wat lastig met dat quickrelease systeem.

Verder maak ik geen gebruik van smart features want f*ck de FOMO.

Batterij duur is wat mij betreft een dikke prima, eens per week opladen is genoeg.

Zwemmen
Vooralsnog alleen indoor gezwommen met het horloge (dat buitenzwemmen laat ook nog wel eventjes op zich wachten denk ik :+ ). Het tellen van de baantjes werkt vrij aardig als het niet te druk is in het zwembad en ik me bewust ben van de beperkingen om het zo te stellen. Per sessie van ~1000m, krijg ik tot 5 keer een verkeerd getelde baan (soms door eigen fout, soms door anderen in de baan).

Het enige waar ik nog niet achter ben is of ik na een pauze (getriggerd door de lap-knop) gewoon af kan zetten en dat die dan weer begint of dat ik zelf het knopje weer in moet drukken. Leesbaarheid van het scherm is onderwater goed. Waterdichtheid hoeft geen probleem te zijn (heb het horloge tweedehands gekocht, maar is nog maar halfjaar oud), zal er alleen niet zo snel mee naar de bodem van het zwembad duiken denk ik als ik zo de verschillen tov de forerunner lees.

Zwemslag herkenning werkt ook prima, die SWOLF scores waarschijnlijk ook want ik ben nou eenmaal een beroerde zwemmer.

Hardlopen
Mijn #1 sport en ook waar ik de FR235 veel voor gebruikte, het scherm is hier ook heel fijn en goed leesbaar.
Enige wat ik mis tov de FR235 is dat de geluidjes en trillingen bij automatische laps minder hard zijn en dus minder merkbaar, mogelijk een instelling die ik over het hoofd zie.

Draai het horloge eigenlijk altijd in GPS modus met smart sampling en qua nauwkeurigheid is dat prima, waarschijnlijk makkelijk te verbeteren door GLONASS aan te zetten en 1s sampling.

Vooralsnog geen gebruik gemaakt van gestructureerde trainingen of pacepro, maar dat zal deze winter nog wel komen met een wisseltempo duurloopje.

Omdat ik ook de HRM-RUN heb krijg ik ook running dynamics en via connect IQ "running power", dat laatste is een leuke gimmick waar ik nog niet zo heel veel mee doe. Running dynamics zijn ook lachen als tweaker/data-freak zijnde, maar ook confronterend vanwege een slechte links-rechts balans, anderzijds is dat wel weer inspiratie voor krachttraining.

De temperatuur meting kan ik geen hoogte van krijgen, vaak veel te hoog tov de omgevingstemperatuur, maar dat zal wel door uitstralende lichaamswarmte komen ofzo. Waar de garmin zelf niets van snapt lijkt de hoogtemeting te zijn, net zoals op mijn edge 530 vaak gekke profielen die niet op dezelfde hoogte eindigen.

Slot
Tot zover mijn mini-review, veel andere sportmodi heb ik nog niet gebruikt (fietsen doe ik immers met de edge). Waarschijnlijk zal ik de hiking modus en ski-modus nog wel gaan gebruiken maar daarover tzt meer.
Tips en tricks of vragen zijn welkom :)
Tijdens het zwemmen start je een rust met de ronde toets en eindig je 'm er ook weer mee. De interne temperatuursensor is handig voor zwemmen in het buitenwater. De ervaring is van het zwemploegje waar ik mee zwem is dat het met een afwijking van een graad aardig klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:17:
[...]

Heb je Garmin support hier al eens over gebeld?
Nee, nooit. Zou het zin hebben? Ik zal hen eens benaderen als ik tijd heb vandaag. De baas zal dit ook ongetwijfeld belangrijk vinden. Stel je voor dat ik verdwaal...!

Keep you posted.

-- Garmin gebeld. Even in de wacht maar hij schreef model op (920xt) en mijn emailadres en mailt hoe het moet ergens in de loop van de dag. Helaas vanmorgen voor werk al mn run gedaan, maar misschien doe ik een extra rondje om dit te testen. Zou echt zó blij zijn als dit weer werkt!! Zeker met enkele runs die de winter gepland staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Blomminator op 04-11-2021 13:15 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Blomminator schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:51:
[...]

Nee, nooit. Zou het zin hebben? Ik zal hen eens benaderen als ik tijd heb vandaag. De baas zal dit ook ongetwijfeld belangrijk vinden. Stel je voor dat ik verdwaal...!

Keep you posted.

-- Garmin gebeld. Even in de wacht maar hij schreef model op (920xt) en mijn emailadres en mailt hoe het moet ergens in de loop van de dag. Helaas vanmorgen voor werk al mn run gedaan, maar misschien doe ik een extra rondje om dit te testen. Zou echt zó blij zijn als dit weer werkt!! Zeker met enkele runs die de winter gepland staan.
En daar is het antwoord;
Beste @Blomminator ,

Wij willen u vragen om uw horloge terug te zetten naar de fabrieksinstellingen;

https://www8.garmin.com/m...61-9BD0-7E3C80D9E1D3.html

Dit toestel is vanwege zijn leeftijd 'out of service'. Dit houdt in dat dit toestel niet meer in aanmerking komt voor service, garantie of andere omruilmogelijkheden.

Helaas kunnen wij na verloop van tijd niet meer alle producten repareren, herstellen of vervangen omdat deze niet meer geproduceerd worden. Daarnaast worden er geen nieuwe software en/of kaartupdates meer uitgebracht voor dit toestel, dit houdt in dat wij helaas niets meer voor u doen.

Met vriendelijke groeten,
Garmin Support
-----

Heb je dus geen zak aan. Als ik een reset doe, en dan? Werkt het dan wel? En dat heb ik al eens gedaan... en voor zover ik nu weet, geen flauw of t ooit nog werkend komt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 19:49
Blomminator schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:45:
[...]

En daar is het antwoord;

[...]

-----

Heb je dus geen zak aan. Als ik een reset doe, en dan? Werkt het dan wel? En dat heb ik al eens gedaan... en voor zover ik nu weet, geen flauw of t ooit nog werkend komt. |:(
Kun je een oude firmware opsnorren in een uithoek van het internet en de software downgraden? Nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
Ik heb de polar unite gekocht en veel spijt van de aankoop. Geen gps, geen nativatie, eigenlijk gewoon niks! Wat een brol heb ik gekocht, hoe moet ik hiermee nou gaan lopen enzo?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blomminator schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:45:
[...]

En daar is het antwoord;

[...]

-----

Inderdaad… je wilt geen fix, maar een instructie wat te doen. Ik neem aan dat het horloge al heel lang geen firmware update gehad heeft en het op de laatste versie ook nog werkte? Of werkt het niet meer na de laatste firmware update?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mobie2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:00:
Ik heb de polar unite gekocht en veel spijt van de aankoop. Geen gps, geen nativatie, eigenlijk gewoon niks! Wat een brol heb ik gekocht, hoe moet ik hiermee nou gaan lopen enzo?!?
Je telefoon meenemen ;) Het ontbreken van GPS staat toch ook gewoon op de website vermeld? Voor iets meer geld heb je de FR55. Daar heb je dan meer aan qua hardlopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Als je lid wordt van de ANWB, dan kun je gratis wegenkaarten bij hun halen. :+

Maar… alle gekheid op een stokje… je checkt van tevoren niet even wat zo’n horloge wel en niet kan? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
Heb je je misschien van naam vergist: de Unite heeft inderdaad geen GPS, de Ignite wel. Je kunt er al eens overlezen, dat kan ik begrijpen. Nu schijnt de GPS van de Ignite ook niet al te fameus te zijn. Wil je "redelijke" GPS bij Polar in de prijsklasse van de Unite dan moet je misschien eerder naar de Vantage M kijken.
Als je het toestel online hebt gekocht en er niet te zot mee hebt gedaan, kun je in principe terugsturen maar ik weet uit eigen ervaring dat sommige winkels-tegen de wetgeving in- dit niet toestaan voor GPS horloges (AS Adventure bv.). In het slechtste geval wordt het dus tweedehands doorverkopen met een klein verlies van enkele tientallen euro's.
EDIT: als navigatie belangrijk is, dan ga je misschien nog iets hoger moeten kijken (Grit X, Vantage V) maar dan zit je al richting 400 euro. Ik denk dat de Vantage M ook wel iets van navigatie aan boord heeft, maar dat dit eerder basic is. Sowieso denk ik dat Coros en Garmin al verder staan qua navigatie dan Polar.
EDIT 2: geen routebegeleiding op Vantage M blijkbaar, enkel vanaf de Vantage V en Grit X: https://www.polar.com/be-...uct2=95291&product3=98827

[ Voor 19% gewijzigd door chaola op 05-11-2021 09:25 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ook zo iets irritants; Morgen doe ik mee aan Adventure Race Drenthe - 6 onderdelen (bike, run, bike, canoe, run, bike) en dan zegt mijn 920xt na het 5de onderdeel in het Activity Profile. The END!
5 is de max. Waaarrromm? Grrr, dat soort beperkingen die in mijn ogen zo arbitrair zijn. Dikke vette haat.
Nouja, dan klok ik 5 onderdelen in de race, en dan een nieuwe activity voor t laatste onderdeel.

Heb wel vaker dergelijke races gedaan en dat is ook de reden dat ik al 2 jaar lonk naar een Fenix.. maar ja. Daar loop je dan op de avond weer tegenaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mobie2
@Aghanim @PatrickC: Nahh, ik wist gewoon wel van tevoren dat die geen gps had. Daar had ik toch wel ff bewust voor gekozen en gelukkig ook! Want als je route opslaat (met de smartphone dan) en naar polar flow stuurt, dan blijft de route daar voorgoed staan, je kunt namelijk de route niet individueel verwijderen, je dient de hele loop sessie te verwijderen als je de route niet langer op de polar servers wilt hebben. Dus nu gebruik ik op de polar unite de 3D versnellingssensor die vrij nauwkeurig is. Zo niet, dan pas ik de km een beetje aan, dat werkt gelukkig wel in polar flow :+

Wat ik dus doe is runnerup (app) gebruiken voor mijn routes op te slaan en uploaden naar mijn runalyse account, open source en privacy vriendelijker. Polar unite is handig om hartslag in het oog te houden tijdens het lopen, fitspark is ook super, maar door de polar running program ben ik vaker buiten! Trainen op een makkelijkere wijze waardoor je minder snel gaat opgeven!

Ik heb geen flauw benul wat garmin beter zou kunnen wat dat polar unite kan, maar garmin zal zeker meer features hebben. Toch ben ik niet zo'n voorstandig van pay en muziek geheugen. Er zijn laatste 2-3 jaar veel grote websites gehackt en ik vertrouw het niet meer om elders zomaar nog een account te maken en al zeker niet om betalingen te doen. Voor de muziek heb je weer een hele dure bluetooth headset nodig, ik weet best dat aliexpress goedkope heeft, maar de goedkope headsets zijn niet veilig (denk aan: gps tracking via bluetooth) en ze gaan ook sneller kapot en/of batterij is snel leeg.

@chaola
Neen, ik wist dat ik de Unite had gekocht, achteraf toch spijt gehad dat ik niet de Ignite heb gekozen, maar daarna toch weer blij met de Unite (zie hierboven waarom), maar ik kwam achteraf ook te weten dat de Ignite 2 toen al uit was, terwijl de Unite begin vorige maand toevallig een re-release had. Geen idee of dat een positieve invloed kan geven door die nieuwe release, maar ik gok dat de Ignite 1 sneller end-of-life zal zijn (iig mist de ignite nu al een (nuttige) functie wat de ignite 2 en Unite wél heeft). Maar in het begin vond ik navigatie ook belangrijk, maar de kosten was naar mijn mening te hoog voor die ene functie, maar achteraf bekeken weet ik toch gewoon de weg in mijn omgeving en is navigatie dan toch niet zo heel belangrijk meer, maar het blijft toch altijd wel handig voor sóms een keertje, maarja kan niet alles willen, voorlopig is dat nog toekomst muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister!
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-05-2022
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Aftershokz Earopex?

Benieuwd hoe die bevallen en hoe het zit met veel wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobie2 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:52:
Toch ben ik niet zo'n voorstandig van pay en muziek geheugen. Er zijn laatste 2-3 jaar veel grote websites gehackt en ik vertrouw het niet meer om elders zomaar nog een account te maken en al zeker niet om betalingen te doen.
Je hebt niet nog een account nodig. Op Garmin Connect gebruik je gewoon je Spotify account voor de muziek en wat betreft Pay, dat registreer je via je bank. Maar ik snap je opmerking wel, het wordt steeds gekker met de accounts hacks en data lekken, dus extra voorzichtig zijn kan nooit kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Kreeg dit net onder ogen:
Kickstart project £176,522 (~207 euro ex verzendkosten).
Hmm toch een stevig prijs voor "erbij"....

https://www.kickstarter.c...n-smart-watch/description
Er was en nr 1 versie, een rond model, nr 2 is de opvolger met oa meer accutijd, lees zelf verder voor de rest.
Reviews Bangle.js-1: https://gbatemp.net/review/bangle-js.1854/

Reviews Bangle.js-2:
https://www.omgubuntu.co....atch-that-runs-javascript
https://www.heise.de/news...eigenen-Apps-6212955.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zxO96v6D5lK2pJscdHLS_O7lBE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XkpTLEPeaBvsOkpT6syvKsxE.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhWX3nm5i-GrPjK_uMij3z3Gulw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mNtBD1IcCZxsYgcTYNOqOsGt.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKr2-m6YXW_esXcuy2mHhF-5r0I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BwMlcLKTUiiAyRwBXDTSxtxe.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDofNqbT3ogPRkbmq11VCUpkOSc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mhAMJnbqOAVcvt2AoecyIjMl.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/un-QokxnJF3YBCD-VNlMTeCirfM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xeoyQNYtT3OTaXmc4B2smhIa.png?f=user_large
Hardware Specs
  • IP67 Waterproof (max 1 meter for 30 minutes)
  • Nordic 64MHz nRF52840 ARM Cortex-M4 processor with Bluetooth LE
  • 256kB RAM, 1MB on-chip flash, 8MB external flash
  • 1.3 inch 176x176 always-on 3 bit colour LCD display (LPM013M126) with backlight
  • Full touchscreen (6H hardness glass)
  • GPS/Glonass receiver
  • Heart rate monitor
  • 3 Axis Accelerometer
  • 3 Axis Magnetometer
  • Air Pressure/Temperature sensor
  • Vibration motor
  • 200mAh battery, 4 week standby time
  • 36mm x 43mm x 12mm watch body, with standard 20mm watch straps
  • Full SWD debug port on rear of watch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
route99 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:48:
Kreeg dit net onder ogen:
Kickstart project £176,522 (~207 euro ex verzendkosten).
Hmm toch een stevig prijs voor "erbij"....

https://www.kickstarter.c...n-smart-watch/description
Er was en nr 1 versie, een rond model, nr 2 is de opvolger met oa meer accutijd, lees zelf verder voor de rest.
Reviews Bangle.js-1: https://gbatemp.net/review/bangle-js.1854/

Reviews Bangle.js-2:
https://www.omgubuntu.co....atch-that-runs-javascript
https://www.heise.de/news...eigenen-Apps-6212955.html

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[...]

[...]
"1.3 inch 176x176 always-on 3 bit colour LCD display": de Vivoactive 4 en Fenix 6 hebben 260x260 pixels bij een diameter van 1,3 inch. De Vivoactive 3, Fenix 5 en Forerunner 945 hebben 240x240 pixels bij 1,2 inch. Oftewel heel wat beter. Dit is de resolutie die Garmin 6 à 8 jaar geleden had, schat ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:21

Gallus

Cheesy

Weltmeister! schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:53:

Bevalt mij super goed. Verbindt altijd met m'n Garmin VA4S. Met harde wind ook geen problemen. Meer ervaringen vind je in het Hardlooptopic.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:15
Weltmeister! schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:53:

Geen ervaring met de Earopex, maar wel heel goede ervaring met de Aftershokz Openmove. Werkt altijd zonder problemen, zowel met een VA4s en Android, en niks aan te merken op geluidskwaliteit. Enkel in combinatie met een fietshelm is het even uitzoeken hoe het best zit met de riempjes (je wilt de aftershokz direct op je huid, dus riempjes er over of naast). Qua windruis is er (op de fiets) geen verschil met of zonder, heb er nog nooit bij stilgestaan maar die beivloed de muziekkwaliteit niet. Je hebt natuurlijk wel de windruis die je zoiezo hebt, maar een dunne buff of muts houdt dat wel tegen.

Ik kan ze enkel aanraden, je kan ermee van muziek genieten tijdens het sporten zonder dat je je afsluit van je omgeving, auto's, brommers, en andere weggebruikers rondom je blijf je gewoon horen zoals normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:33
bertware schreef op zondag 7 november 2021 @ 23:26:
[...]
Ik kan ze enkel aanraden, je kan ermee van muziek genieten tijdens het sporten zonder dat je je afsluit van je omgeving, auto's, brommers, en andere weggebruikers rondom je blijf je gewoon horen zoals normaal.
Volledig mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 19:39
Ik had een tijd geleden in een winkel even een Aftershokz op gehad, maar ik vond het niet prettig luisteren.
Ik had 'm niet hard staan, maar toch voelde ik de bass op m'n kaak trillen. Na een paar minuten werd dat vervelend. Niet alleen vanwege dat gevoel, maar ook omdat het hierdoor leek alsof de bass losgekoppeld was van de rest van de muziek.
Echt jammer want zo net voor de feestdagen leek het me een prima cadeau suggestie.....
YMMV etc.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister!
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-05-2022
TheOmen schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:27:
Ik had een tijd geleden in een winkel even een Aftershokz op gehad, maar ik vond het niet prettig luisteren.
Ik had 'm niet hard staan, maar toch voelde ik de bass op m'n kaak trillen. Na een paar minuten werd dat vervelend. Niet alleen vanwege dat gevoel, maar ook omdat het hierdoor leek alsof de bass losgekoppeld was van de rest van de muziek.
Echt jammer want zo net voor de feestdagen leek het me een prima cadeau suggestie.....
YMMV etc.
Thanks voor je uitgebreide review. Ik twijfel nog wel. Misschien nog eens in een winkel testen hoe die zit. Wil het ook gewoon voor in huis en kantoor gebruiken en dan zo'n beugel aan de achterkant lijkt mij ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:11:
[...]

Inderdaad… je wilt geen fix, maar een instructie wat te doen. Ik neem aan dat het horloge al heel lang geen firmware update gehad heeft en het op de laatste versie ook nog werkte? Of werkt het niet meer na de laatste firmware update?
Nog even contact gezocht en wat blijkt;
Bedankt voor uw email.

Met het meest recente software update is het niet meer mogelijk met de Forerunner 920XT een trail met navigatie te kunnen starten.

Omdat deze horloge niet meer ondersteund is kunnen wij helaas niet meer terugdraaien. Indien u van tevoren een backup van uw horloge heeft gemaakt voor de update kunt u misschien deze op uw horloge terugzetten.

Met vriendelijke groet,
Ik ben zo kwaad hierover. Ze hebben moedwillig een functionaliteit softwarematig eruit gehaald. |:( |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Blomminator op 09-11-2021 10:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Blomminator schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:21:

Ik ben zo kwaad hierover. Ze hebben moedwillig een functionaliteit softwarematig eruit gehaald. |:( |:(
Ja, dat is garmin voor je. Hebben ze bij de 310xt ook gedaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

[Omdat deze horloge niet meer ondersteund is kunnen wij helaas niet meer terugdraaien. Indien u van tevoren een backup van uw horloge heeft gemaakt voor de update kunt u misschien deze op uw horloge terugzetten....]
.........Ze hebben moedwillig een functionaliteit softwarematig eruit gehaald.
Kun je van iemand anders die nog wel de oude firmware heeft een backup ervan vragen en dan die bij jou restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:33
Weltmeister! schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:33:
[...]

Wil het ook gewoon voor in huis en kantoor gebruiken en dan zo'n beugel aan de achterkant lijkt mij ook niet alles.
Voor thuis en kantoor vind ik ze niet geschikt. Daar zijn beter alternatieven voor want zo geweldig is het geluid nu ook weer niet. Maar voor buitensporten ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Nog even contact gezocht en wat blijkt;

[...]

Best wel bijzonder, het toestel is oud en krijgt daarom geen software updates meer (wat op zich begrijpelijk is) maar Garmin neemt wel de moeite om een nieuwe update uit te brengen om functionaliteit te weg te halen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het je niet bevalt dan koop je toch een nieuw horloge uit de x45 serie ;)
Als je boos bent op Garmin ga je toch naar een concurrent....oh wacht die zijn er eigenlijk niet echt meer :+

Als ik Product Manager bij Garmin zou zijn dan zou ik (net als Fitbit, Apple, Oura) abonnementen gaan introduceren met features en diepgaande data analyses. De semi-pro sporters die geen TAO of Trainingpeaks gebruiken maar wel op basis van data aan de slag willen zullen dan een keuze moeten maken tussen meer betalen of minder functionaliteit. Dat is het risico bij een gebrek aan serieuze concurrentie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ik had al even gezocht in dit topic, maar ben nog niet veel tegengekomen. Wat zijn goede alternatieven voor de standaard garmin quicklink bandjes? Die op hun website vind ik echt veel te duur. Tot nu toe eigenlijk alleen websites als dealextreme etc tegengekomen met bandjes met quicklink.

[ Voor 20% gewijzigd door Verona27 op 09-11-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Cyberpope schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:45:
[...]

Ja, dat is garmin voor je. Hebben ze bij de 310xt ook gedaan.
Huh? Wat hadden ze daar uit gehaald dan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
Verona27 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:04:
Ik had al even gezocht in dit topic, maar ben nog niet veel tegengekomen. Wat zijn goede alternatieven voor de standaard garmin quicklink bandjes? Die op hun website vind ik echt veel te duur. Tot nu toe eigenlijk alleen websites als dealextreme etc tegengekomen met bandjes met quicklink.
Ik heb er meerdere bij AliExpress vandaan.
Deze heb ik een metalen badje vandaag:

https://nl.aliexpress.com....1000007.1.3de131a90u6kG7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Zie net in de prijswatch dat bol de fenix 6s pro voor 480 euro heeft euro heeft staan. Volgens mij is ie nog nooit zo goedkoop geweest. Voor de mensen die geinteresseerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Limbeckx schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:27:
Zie net in de prijswatch dat bol de fenix 6s pro voor 480 euro heeft euro heeft staan. Volgens mij is ie nog nooit zo goedkoop geweest. Voor de mensen die geinteresseerd zijn...
Ik gaf een + maar zag toen dat het s is, en niet x. Ik zou zo graag de 6x pro willen, maar die komt zelden ergens voorbij in de aanbieding. Heb mijzelf beloofd mid feb er eentje te kopen, mits mijn sportprogramma dan nog staat (fit genoeg ben voor de race), of er moet een andere unit uitkomen tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:33
Wie heeft er hier ervaring met laadkabels van oa Garmin Fenix en Vivoactive die niet van Garmin zelf zijn. Heb er 2 van Ali, maar die werken na een maand niet meer. De laatste liet zelfs mijn horloge sneller leeglopen.

Ik heb nl een reservekabel nodig en van Garmin is die natuurlijk weer een absurde 31 euro.
Ik zoe kdus een ander merk, maar ook op Bol is het volgens mij allemaal van Ali

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 22:46
maartend schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:47:
Wie heeft er hier ervaring met laadkabels van oa Garmin Fenix en Vivoactive die niet van Garmin zelf zijn. Heb er 2 van Ali, maar die werken na een maand niet meer. De laatste liet zelfs mijn horloge sneller leeglopen.

Ik heb nl een reservekabel nodig en van Garmin is die natuurlijk weer een absurde 31 euro.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Zijn zeer goed,is zelf op aanbeveling van dc rainmaker :)

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:33
En een setje besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:05
Die heb ik ook, zijn fijne kabels, mij bevallen ze beter dan die van Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Ik heb geen ervaring met vreemde kabels maar weet wel dat mijn FR620 aan de originele Garmin kabel ook vaak juist snel leegloopt ipv oplaadt. (En van Garmin hoef je geen support te verwachten, na uitleg van het probleem krijg je als finaal antwoord dat die medewerker ook geen idee heeft waarom dat gebeurt, maar doorzetten naar een tweede lijn is er niet bij)

Dat gezegd hebbende.... weet iemand al wanneer de FR955 komt? Lijkt mij wel een geinig ding. De 945 is dat ook maar als de opvolger al op de deur klopt....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ankona schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:18:
Dat gezegd hebbende.... weet iemand al wanneer de FR955 komt? Lijkt mij wel een geinig ding. De 945 is dat ook maar als de opvolger al op de deur klopt....
De 945 is het horloge wat nog redelijk recent een upgrade heeft gehad naar de 945 LTE, dus ik verwacht niet dat de 955 de eerste upgrade is die Garmin gaat uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
418 voor betaald eind juni met Prime day. Is al vaker voor 480 euro op Amazon te koop geweest. Ik verwacht met Black Friday weer een vergelijkbare deal. Wellicht nog een weekje wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:09

Ik heb meerdere Ali kabels. Een stukje koper en 2 pluggen....hoe kan zo'n kabel je horloge nou laten leeglopen. Er staat echt geen spanning op de laadpoort, want anders zou er oxidatie op de vlakken ontstaan bij het dragen.

Ik ben heel blij met de kabels, gebruik ze al 3 jaar; en omdat we hier meerdere garmin watches hebben ook vrij regelmatig.
Wel gewone kabels, niet met dat ronde blokje eraan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb al sinds het begin een metalen band uit China. Heeft al heel wat klappen doorstaan, maar geeft geen krimp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvK6cfSfvPbB1yl0b5e1NeyNgRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OziM83c2Oqep1R4jWeeM3It6.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 21:40
Gisteren op amazon voor 460 gekocht... volgens camelcamelcamel was dit een nieuw laagtepunt, ergens gaan die paar euro ook geen verschil meer maken als je op blackfriday wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Mistraller schreef op woensdag 10 november 2021 @ 01:42:
[...]

Ik heb al sinds het begin een metalen band uit China. Heeft al heel wat klappen doorstaan, maar geeft geen krimp.
[Afbeelding]
+1 voor China, maar... mijn metalen band heeft het nog geen week uitgehouden voordat hij compleet uit elkaar viel in zowat alle opzichten. :+
Wel netjes mijn geld teruggekregen. Was leuk om te proberen, maar geen metaal meer voor mij. Ook vind ik metaal verschrikkelijk tijdens het slapen of sporten.

Maar de siliconen bandjes zijn prima, kost ook geen hol. Heb ook een nylon/stoffen bandje omdat ik dacht dat dat lekkerder (zachter) zou zitten, maar achteraf draag ik toch het siliconen bandje het meest. Na een paar maanden wel de keeper van het bandje kwijtgeraakt, maar gratis nieuwe gekregen van Garmin nadat ik zoiets hier in het topic las. :)

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ja, lijkt er nu op dat China eigenlijk de enige plek is waar je die quicklink bandjes kunt aanschaffen. Ik kwam op reddit nog een Amerikaanse winkel tegen van een dude die handmatig allerlei horloge bandjes maakt. Ziet er goed uit en is niet duur alleen verschrikkelijk lange wachttijden omdat hij ze zelf maakt.

https://nickmankeydesigns.com/

Zal voor nu eerst wel paar bandjes uit china bestellen en kijken hoe dat bevalt. Las qua reviews van de Garmin eigen bandjes nog weinig positiefs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 19:02
Mwah, garmin bandjes zijn prima hier hoor (alleen leer is wat... kwetsbaar op de lange termijn).

Vind ze wel te duur voor wat je ervoor krijgt, maar gebruik denk ik al 3-4 jaar eenzelfde siliconen bandje van garmin voor hardlopen en activiteiten en die is nog dikke prima. Leren band was na ruim een jaar aan het stuk gegaan, even contact opgenomen met Garmin en kreeg meteen (na doorsturen fotootje) een nieuwe opgestuurd.

Met chinese bandjes wisselend succes, ik durf ze prima voor hardlopen te gebruiken maar niet voor zwemmen bijv. Bij sommigen zijn de sluitingen veel minder stevig/vast, 1 of 2 waarbij de quickfit gewoon los kwam. Materiaal wat flexibeler/dunner/weker (niet perse negatief trouwens).

Maar inderdaad, heb 2 originele garmin quickfits (siliconen en leer) en de rest aftermarket want werd me toch te gortig qua prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
TheTinusNL schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:12:
[...]

+1 voor China, maar... mijn metalen band heeft het nog geen week uitgehouden voordat hij compleet uit elkaar viel in zowat alle opzichten. :+
Wel netjes mijn geld teruggekregen. Was leuk om te proberen, maar geen metaal meer voor mij. Ook vind ik metaal verschrikkelijk tijdens het slapen of sporten.

Maar de siliconen bandjes zijn prima, kost ook geen hol. Heb ook een nylon/stoffen bandje omdat ik dacht dat dat lekkerder (zachter) zou zitten, maar achteraf draag ik toch het siliconen bandje het meest. Na een paar maanden wel de keeper van het bandje kwijtgeraakt, maar gratis nieuwe gekregen van Garmin nadat ik zoiets hier in het topic las. :)
Veel mensen hebben allergische reacties op het siliconen. (Op de originele garmin band dus, daarvan kreeg ik uitslag) En ik droeg al jaren staal, dat is tenminste goed droog te maken na douchen of zwemmen tov nylon of leder.

In China geldt daarnaast altijd: de allergoedkoopste is rotzooi dus pak nét iets duurder, en de QC doe je zelf :+

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
m0ridin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:28:
Vind ze wel te duur voor wat je ervoor krijgt, maar gebruik denk ik al 3-4 jaar eenzelfde siliconen bandje van garmin voor hardlopen en activiteiten en die is nog dikke prima. Leren band was na ruim een jaar aan het stuk gegaan, even contact opgenomen met Garmin en kreeg meteen (na doorsturen fotootje) een nieuwe opgestuurd.
Heb zelf inderdaad ook de originele, ook de lederen. Die gebruik ik onderhand al jaren en op wat uitrekken na voldoet die nog prima. Bij de siliconen is onderhand één van van de passantjes, maar omdat hij niet meer te koop is heb ik hem nog niet vervangen.

De prijs is relatief gezien vast hoog, maar qua prijs per uur is het praktisch geen geld als ik het met andere uitgaven vergelijk. Dus ik ga echt niet moeilijk doen met het zoeken naar de juiste imitatiebandjes. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ali bandjes zijn prima, ben zelf wel geswitched naar een iets andere gesp

https://www.aliexpress.co...2210000000075366844%22%7D

wat betreft laadkabel, ik zweer bij deze

als ik de apple watch bandjes zie ben ik wel jaloers, zijn er ook van die gave bandjes voor fenix, mensen ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Om eens wat anders te doen. Ik heb een Vivoactive 4 sinds kort, maar zal vergelijkbaar zijn voor andere Garmins, hoe andere het doen, geen idee. Eén van redenen was dat ik BeatSaber wil tracken hoe enthousiast ik bezig ben. Voor fietsen moet ik nog zien wanneer ik de hartslagband pak, en wanneer misschien de Vivoactive wel voldoende is.

Als achtergrond, dit is Beat Saber: YouTube: FITBEAT in BEAT SABER! (Free Fitness Song) of YouTube: Beat Saber || Overkill by RIOT (Expert+) || Mixed Reality . Het kan nog een stuk sneller, maar ik ga niet heel veel sneller dan dat :P

Anyway, ik heb hartslag bijgehouden met Vivoactive en met een borst band:
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/743337819648557056/910275438281117726/unknown.png

Conclusie: Hij is bijna nooit fatsoenlijk in lock. Je hoeft dit niet te gebruiken om te kijken welk nummer intensiever is. Dat is jammer, echter mijn primaire doel is om beetje bij te houden hoe actief ik bezig ben geweest. En de gemiddelde hartslag is zo goed als identiek tussen de twee. Dus daarvoor voldoet hij wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Sissors Ik zou met het resultaat/de details van de blauwe lijn totaal niks kunnen als de training zo verloopt zoals de rode lijn wel lijkt te laten zien. We kennen het trainingsschema/de omstandigheden totaal niet, dus formeel is erg geen conclusie mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37
Voor diegene die nog in de running zijn voor een Stryd voor de december maand. Nu met 10% korting met deze code: blackfriday2021
Tm 29 november geldig.

En als je dan wil bestellen Dm mij dan even dan kan ik mijn referral code geven waardoor ik ook nog 4 maanden pro membership ontvang😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
route99 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:59:
@Sissors Ik zou met het resultaat/de details van de blauwe lijn totaal niks kunnen als de training zo verloopt zoals de rode lijn wel lijkt te laten zien. We kennen het trainingsschema/de omstandigheden totaal niet, dus formeel is erg geen conclusie mogelijk.
Nou ja, zie de twee Youtubes die ik erbij gooide als idee voor de omstandigheden. Het ook een trainingsschema noemen is iets te optimistisch :P .

Algemeen komt het er een beetje op neer dat met heel veel snelle armbewegingen mijn Vivoactive heel veel moeite heeft met exacte hartslag pakken, maar dat hij wel in de buurt zit, en de gemiddelde hartslag best redelijk correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-10 19:02
Oef, Forerunner 945 LTE voor 530 op runnerinn.com... Dan wordt het ineens wel erg verleidelijk :P

Toch nog maar even weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:31
Wat een briljant ding!
Ook maar besteld. Vind het zo achterlijk dat je je Fenix op z'n plaat moet leggen om 'm op te laden...

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 22:43
Flix20 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:02:
[...]

Wat een briljant ding!
Ook maar besteld. Vind het zo achterlijk dat je je Fenix op z'n plaat moet leggen om 'm op te laden...
Ze werken goed, maar echt lekker "aanklikken" vind ik ze niet.

Maar inderdaad: Je horloge ligt erbovenop, dat is wel prettig. Sinds ik deze heb, heb ik het originele kabeltje nooit meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:02
Flix20 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:02:
[...]

Wat een briljant ding!
Hier ook besteld en gisteren binnengekregen, gelukkig is het een duo-pack en heb ik er maar 1 nodig, want 1 van de chargers werkt niet bij mij. Heb geen zin om alles weer terug te sturen, dus eens voor de gein kijken of ik die 2e charger kan openmaken en zien wat er mis is.

• Sissors
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:04:
[...]

Ze werken goed, maar echt lekker "aanklikken" vind ik ze niet.

Maar inderdaad: Je horloge ligt erbovenop, dat is wel prettig. Sinds ik deze heb, heb ik het originele kabeltje nooit meer gebruikt.
Ik weet niet hoe je deze precies bedoelt, maar mijne zijn ook binnen. En die moet je verrekte hard aandrukken om erop te krijgen, en ook los gaat niet echt soepel.

• Gonadan
  • Nu online
Wat is dan precies het nut van die dingen? Buiten je horloge opladen natuurlijk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Blomminator
  • Niet online
Kan iemand bevestigen of dit zo correct is ingevoerd? Ik vind het heel vreemd dat er ook % wordt gesproken en als je een waarde aanpast, de boel weer verspringt.
Ik had eigenlijk gewoon de zones verwacht, met daarin mijn eigen waardes. Zonder bemoeienis van de app hierin. (En kan dit enkel in de app, want op web zie ik hele andere waarde..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvULDsov3jfPpPZTpmlr5BvWXac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1aJ5f7a9A0OMtEjaJqic72p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJL374wcbvVVz4DTHM9FCzT1oeE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xS3ObQVHIfhEJNtiGBcvvJ0f.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Blomminator op 18-11-2021 19:51 ]

• Sissors
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:45:
Wat is dan precies het nut van die dingen? Buiten je horloge opladen natuurlijk. :P
Hij ligt netjes rechtop als hij oplaadt. Ik vind het origineel wel onhandig daarin. Tegelijk met net iets meer dan 1x per week opladen is dat ook wel te overzien.

• Gonadan
  • Nu online
Die van mij ligt op z'n kant met opladen, gaan de elektronen dan niet netjes in die accu stapelen of zo?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Venu 2 en 2S nu 289€ bij MM. Sla je slag :)

Overigens nog een tip. De betere aanbiedingen zijn meestal bij Amazon.de en daar kun je sinds kort niet meer naar NL laten verzenden met Prime. Maar wel als je registreert met een Duits adres en dan als verzend adres je NL adres opgeeft. Zo had ik mijn F6s Pro voor 418€.

[ Voor 75% gewijzigd door Aghanim op 18-11-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Blomminator schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:49:
Kan iemand bevestigen of dit zo correct is ingevoerd? Ik vind het heel vreemd dat er ook % wordt gesproken en als je een waarde aanpast, de boel weer verspringt.
Ik had eigenlijk gewoon de zones verwacht, met daarin mijn eigen waardes. Zonder bemoeienis van de app hierin. (En kan dit enkel in de app, want op web zie ik hele andere waarde..)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
het idee is dat ie mee beweegt met je conditie :) heb hem zelf op lactate threshold staan, daar kan je ook een test voor doen op je garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Lagune schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:28:
[...]

het idee is dat ie mee beweegt met je conditie :) heb hem zelf op lactate threshold staan, daar kan je ook een test voor doen op je garmin
hmm, ok, klinkt redelijk. Ik ga morgen een run doen en neem de zones wel even mee op papier.
En dan zien of hij verspringt op de momenten die nu verwacht.
Deze week een sportmedische keuring gedaan, dus nu wil ik dit graag exact zo terug zien. Vandaar de vraag.

Andere vraag;
Ik overweeg al een tijd de Fenix6(x) pro saffier. Ik vraag mij af, hoe groot kan er ongeveer een kaart ingeladen worden? Stel ik ga een naar Marokko, kan ik dan een flink stuk van de bergen erin zetten, zodat de hele week trekking er in staat? Of is het meer dat er 1 berg in past. 32gb geheugen zie ik in de specs, maar kan dan een kaart van 2gb er in? Want heel Marokko op bbb is niet eens zo groot. Heel Oostenrijk + Dolomieten is 500 mb.
Reken ik zo goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Blomminator schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er correct uit :)

Garmin is inderdaad niet helemaal intuïtief hierin. Je kan zowel % als absolute getallen aanpassen (en dat verspringt de ander dus meteen); maar gezien jij gewoon harde getallen hebt kan je die gewoon inkloppen. Dat zou zo probleemloos moeten werken op je horloge.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Blomminator schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:17:
[...]
......

Andere vraag;
Ik overweeg al een tijd de Fenix6(x) pro saffier. Ik vraag mij af, hoe groot kan er ongeveer een kaart ingeladen worden? Stel ik ga een naar Marokko, kan ik dan een flink stuk van de bergen erin zetten, zodat de hele week trekking er in staat? Of is het meer dat er 1 berg in past. 32gb geheugen zie ik in de specs, maar kan dan een kaart van 2gb er in? Want heel Marokko op bbb is niet eens zo groot. Heel Oostenrijk + Dolomieten is 500 mb.
Reken ik zo goed?
Ik heb de Fenix 6 pro ook, past makkelijk Marokko in (naast kaarten die er al op staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een mooie firmware update voor alle FRX45 modellen… behalve de FR645… :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Roozzz
Misschien ben ik niet zo slim, maar als ik hierboven heb ingesteld dat mijn zone 2 van 125-140 ligt, hoe kan ik dan een run hebben gedaan waar dit uit komt;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SJO4bv5PnYYvM8XfoJa5mlFK5o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KUjARQaZVI80RemsTZRLeBdZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_n9azZkQugazRa9Rbkf8JfF7w0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0hQl2iwP0leGMQGsQfTOrBZr.png?f=fotoalbum_large

Ik zou dan toch echt nu een zone2 verwachten, gezien dat mn heart rate toch echt rond de 130 ligt.
:?

Wat zie ik dan over het hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 03-10 22:46
Wie trouwens interesse heeft in de garmin 945lte nu 528 euro bij runningexpert.
https://www.runningxpert....n-forerunner-945-lte.html

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

@Blomminator Geen idee. De zones die hij weergeeft komen overeen met jouw eerdere staatje, dus dat gaat goed. Maar inderdaad als ik naar jouw grafieken kijk dan zou je verwachten dat je veel meer tijd in zone 2 hebt doorgebracht. Vreemd.

Just checking, weet je zeker dan deze twee grafieken bij hetzelfde loopje horen? Je hebt namelijk ook nog ergens 35s in zone 4 gelopen (>170), terwijl je as maar tot 156 loopt en de HR-grafiek daar niet boven lijkt te komen. Hier gaat ergens iets niet goed :? 8)7 Misschien deze casus bij garmin eens uitzetten?

If you can see, look. If you can look, observe

Pagina: 1 ... 203 ... 324 Laatste