Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik stel altijd de warming up en cooling down met de lap knop in zodat ik zelf kan bepalen of ik na 1000m of 2200m stop of begin met de workout. Wel zo handig met stoplichten naar het startpunt van de route en als ik na een interval naar huis wil lopen. Geen idee hoe die dan stopt zal er eens op gaan letten.....
@GonadanGonadan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:45:
@dvraemdo wat is dan precies je laatste stap in de workout? In principe moet het kunnen, zolang de laatste fase maar een eindigde stap is.
@Blomminator
@Lagune
@Aghanim
@xray79
Ik reageer even kort op jullie vragen/suggesties, alvast bedankt voor jullie hulp/info.
Van Garmin Coach maak ik geen gebruik, en m'n aangemaakte workouts zet ik ook niet in de agenda (meestal maak ik ze zelfs aan net voor ik moet gaan lopen
Op zich is het natuurlijk niet supper irritant, het viel me gewoon op dat m'n oude 310XT het eigenlijk wel doet zoals ik het graag heb. Nu moet ik dus steeds goed zien dat ik net als de timer vd laatste stap afloopt, op de start/stop knop druk. In m'n ronde-overzicht op Garmin Connect is er dan natuurlijk altijd nog één of twee seconden als aparte, laatste ronde toegevoegd, beetje onnozel, maar misschien eerder een 'luxe-probleem'
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vrees er ook beetje voor, nu ik daar zelf m'n licht wat gaan opsteken ben. 'k Had nog niet op de Garmin fora gezocht, omdat ik echt in de veronderstelling zat dat het gewoon een setting was die ik over het hoofd had gezien. Nu weet ik beter. Bedankt in ieder geval.Gonadan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:52:
@dvraemdo als ik de Garmin fora mag geloven dan is er weinig aan te doen.
Zowel de lengte ervan als de intensiteit.
De lengte, wanneer stop je, biivoorbeeld met de lap knop::
:fill(white):strip_exif()/f/image/fT6UQ5SE1ftd9N03Ckbz7pK7.png?f=user_large)
En intensiteit bijvoorbeeld een eigen gekozen hartslaggebied.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yeDfh4UCgvT2WuLsJGk3oEGX.png?f=user_large)
Ik heb het een keer getest en het werkt theoretisch wel prima.
Zelf werk ik liever in de "vrije modus", wel bijvoorbeeld mijn intervallen doen met als richtlijn het schema, maar of je nu 2 min of 2:15 als pauze neemt, ik kijk net als veel anderen ook nog even om mij heen of het eerst handiger/veiliger is om ff door te lopen, eerst een afslag te nemen of een weg over te steken, om vervolgens het schema weer op te pakken..... das heel relaxt & veilig en maakt voor de prestatie opbouw geen biet uit.
Het geeft me het gevoel dat ik altijd de controle heb en niet het horloge....
Ik werk dus eigenlijk altijd met een handmatige lap knop.
Met onze trainingsgroep van de club gaat het eigenlijk ook zo....veiligheid voor alles.
Dankzij @Frij5fd die een update heeft ontwikkeld en een switch heeft ingebouwd
is het probleem opgelost!
Big Shout out dus 🥳
Weltmeister! schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:34:
Ik heb een vraag over cadans wat ik nergens kan vinden dus vandaar dat ik dit vraag.
Ik heb een Garmin Fenix 6 Pro icm een borstband van Garmin.
Sinds kort wordt mijn cadans op mijn horloge gehalveerd zo lijkt het.
Dus ipv 170 staat hier bv 85.
Op mijn gegevensveld staat hij op "Cadans per minuut" en in het andere gegevensveld op "cadans"
In beide gegevensveld gebeurd dit.
Nu heb ik wel eens gehoord dat dit dan cadans per stap is?
De waarde moet je dan verdubbelen om aan de cadans per minuut te komen?
Ik vind het super vervelend omdat ik juist op mijn cadans probeer te letten en hier meer op wil trainen om deze geleidelijk te verhogen. Liefst heb ik gewoon de waardes van 170 etc.
In Garmin connnect, mijn horloge zelf en in het gegevensveld kan ik niks raars vinden of een instelling vinden waar je dit instelt.
Hebben jullie een idee?
Met de trainingsgroep van de atletiekvereniging is het oversteken van wegen met autoverkeer eigenlijk nooit aan de orde; als trainer van de groep plan je de intervallen zo dat dat niet hoeft.route99 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:50:
.....
Ik werk dus eigenlijk altijd met een handmatige lap knop.
Met onze trainingsgroep van de club gaat het eigenlijk ook zo....veiligheid voor alles.
Tijdens coronatijd, toen iedereen voor zichzelf moest lopen, of in tweetallen, gebruikte ik het Opensource programmaatje Activitylog2 voor Windows om intervaltrainingen te maken die mensen met een Garmin horloge konden downloaden. Een beetje omslachtig was wel dat ze de fit file met de training via Mac of PC op het horloge moesten zetten (in de map Newfiles).
Helaas biedt Garmin connect niet de optie om trainingen aan te maken en die met anderen te delen. Misschien dat ik met andere trainingsplatformen wel zoiets op een gratis manier had kunnen doen, maar voor veel mensen is een extra trainingsplatform een stap te ver.
Het zou aardig zijn als iets dergelijks zou kunnen binnen het Garmin ecosysteem, liefst nog breder (ook voor Polar en de Apple watch)
Idealiter wel, maar er zijn soms veranderende omstandigheden en het hangt ook sterk van de mogelijkheden van de loopomgeving die je hebt vanaf het clubterrein gezien, zeker als men niet telkens hetzelfde rondje wil lopen waar niet overgestoken hoeft te worden of waar er geen verkeer kan komen/amper komt .Frij5fd schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:37:
[...]Met de trainingsgroep van de atletiekvereniging is het oversteken van wegen met autoverkeer eigenlijk nooit aan de orde; als trainer van de groep plan je de intervallen zo dat dat niet hoeft.
Reminder voor mezelf om de lampjes weer te pakken en voor allen hier; wees voorzichtig, laat je niet platrijden. Draag verlichting. En dan ook nog goede verlichting.
Ik ga toch zo'n Tracer 360nogwat overwegen...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vreemd dat je zowel in het zwart wilt lopen en ook nog zonder verlichting.Blomminator schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:42:Gisterenavond reed ik over een donkere weg langs t bos en schrok me wezenloos van een hardloper die langs de kant holde. Zonder licht in t zwart gekleed.
Een groot deel van onze groep heeft collectief een Action veiligheidsvest gekocht (een van de groep regelde dat) en sindsdien vallen we beter dan ooit op tov de klassieke hesjes. We zoeken altijd wel de rustige plekken op, maar toch is minimaal een visibility vest verplicht om mee te mogen.
In de winter heb ik overdag bij het lopen (vaak weekend) een klassiek vest aan met grote reflectie banen.
Ik hoop dat ze eindelijk eens draadloos laden oppakken, die kabeltjes blijven ruk en draadloos laden is ook veel universeler.Gonadan schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:18:
[...]
Dat is lastig, ik hoop op innovaties die ik nu zelf nog niet kan bedenken. Mijn vorige upgrade was van de 310XT naar een Fenix 5+. Initieel kon ik echt niet bedenken dat ik later draadloos muziek van m'n horloge zou spelen, ermee betalen en navigeren met kaarten. In eerste instantie vond ik synchroniseren zonder laptop en kabel al heel wat.
Uiteindelijk zal het gaan om accuduur, prestaties en formaat. Dat zal zich toch blijven ontwikkelen en die van mij zal achteruit gaan, uiteindelijk kom je op een kantelpunt waar je het toch gaat overwegen.
Daarnaast blijft de interface zich doorontwikkelen en dat is lang niet altijd met terugwerkende kracht. Zo doet de Venu 2s van m'n vriendin sommige dingen handiger (zeker niet alles) en is soms overzichtelijker.
In die zin hoop ik op een doorontwikkeling naar een hybride besturing, aanraakscherm wanneer het handig is, knopjes tijdens sporten. En dan een mooi hoge resolutie altijd aan scherm zonder dat het meteen zo'n OLED lichtbak moet zijn.
Dat zou voor mij juist een minpunt zijn. Een kabel is efficiënt en betrouwbaar, het enige jammere is dat er geen ruimte is voor een universele aansluiting.Sander schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:13:
Ik hoop dat ze eindelijk eens draadloos laden oppakken, die kabeltjes blijven ruk en draadloos laden is ook veel universeler.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou hopen dat het en-en is initieel net als bij veel telefoons, koptelefoons etc. Ik vind de kabel bij mijn FR235 prima betrouwbaar, bij de Venu 2s van de vrouw juist niet. Net verkeerd wegleggen en connectie is weg. Maar goed als het zoals Samsung het gedaan heeft is is het waardeloos maar bijv Apple heeft wel alles op dezelfde (universele) manier (AirPods, watch, telefoon).Gonadan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:48:
[...]
Dat zou voor mij juist een minpunt zijn. Een kabel is efficiënt en betrouwbaar, het enige jammere is dat er geen ruimte is voor een universele aansluiting.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Idd... de "wasknijper" van de 910XT is veel te groot voor de huidige 735XT, dus er is dan toch weer een nieuwe "wasknijper" nodig..... maar verder ben ik zeer content met de simpele puntjes connectie, er hoeft nooit een stekker ergens in gefriemeld worden, de kans dat je die puntjes aansluiting molt is verwaarloosbaar klein.Gonadan schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:48:
[...]. Een kabel is efficiënt en betrouwbaar, het enige jammere is dat er geen ruimte is voor een universele aansluiting.
PS: De "wasknijper" zou hooguit als mini adapter geleverd kunnen worden voor op een standaard C-connector kabel oid, maar de winst ervan is maar klein.... tis niet universeel als basis concept. Tenzij voor robuuste toepassingen er een universele "wasknijper" geschikt voor dit doel zou komen...
[ Voor 26% gewijzigd door route99 op 10-10-2021 11:58 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Heb ff rondgekeken maar de dunnere Qi spoelen die ik kon traceren zijn al snel 0,7-1 mm dik en als het totale horloge ca 10 mm is, zoals bij de slanke modellen (735XT ~11mm), moeten er (nog meer) compromissen komen, De werking van de spoel wordt ook sterk bepaald door het soort materiaal er om heen, plastic is minder erg dan een accu met metaal.
Het wordt al toegepast in bepaalde smart watches oa de Samsung lifestyle smart watch, de Galaxy Watch Active 2 .
Het zal een kwestie van tijd zijn, dan worden andere componenten weer kleiner en dan komt er weer ruimte vrij.
Kan m ook niet meer opnieuw koppelen. Krijg dan de melding koppeling mislukt
BT: Veel mensen hebben dit probleem
https://forums.garmin.com...n-issues#pifragment-480=4
Of die fix echt wert aan het eind?
Wifi?
https://forums.garmin.com...-245m-and-lessons-learned
En anders toch verder Googlen, want het komt echt relatief vaak voor (helaas).
En nu ben ik hebberig. Gek, dat heb ik anders nooit met gadgets ..
De bluetooth naar mn telefoon is de issue, er is wel verbinding.. maar de connect app zegt van niet/herkent het horloge niet.route99 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:36:
@Goemies Koppelen via BT neem ik aan of toch via WiFi?
BT: Veel mensen hebben dit probleem
https://forums.garmin.com...n-issues#pifragment-480=4
Of die fix echt wert aan het eind?
En anders toch verder Googlen, want het komt echt relatief vaak voor (helaas).
Met connectie richting oortjes gaat alles prima, krijg de muziek die ik aanzet. Het lijkt dus alsof de bluetooth gewoon werkt. Synchroniseren met de connect app is sinds gisterochtend (laatste verbinding 9 okt 06:59) niet meer mogelijk.
Software update is via de pc wel gelukt, maar lost niets op helaas. Wel fijn om de laatste activiteiten te synchroniseren op deze manier.
Uiteindelijk factory reset van het horloge, Naar de settings in mn telefoon en uit de lijst met ooit eerder verbonden apparaten de forerunner 245m verwijderd. Vervolgens allebei opnieuw opgestart.
Dat werkte en nu zijn ze weer gekoppeld.
Als je 'vrij' aan het hardlopen bent, heb je een aantal schermen met gegevensvelden die je in de settings zelf naar wens kunt instellen.
Maar als je een geplande workout loopt (via TrainingPeaks of zelf gemaakt) laat hij een aangepast scherm zien. Moet je bijvoorbeeld 15 minuten in hartslagzone 145-165 lopen, dan zie je op het scherm enkel je hartslag en de resterende tijd.
Iemand die weet of je dit kunt aanpassen?
https://www.booksformanagers.nl
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of je de stap rus of herstel of cooldown noemt maakt niet uit je kan in de app of op d site de duur aanpassen daar druk op Lap van maken en je probleem is opgelost. Bij de coach heb ik inderdaad ook dat de cooldown eindig is (tijd of afstand) en als ik dan nog een stukje loop of niet oplet je dan een laatste rare stap in de workout hebt zitten. Aangezien je de coach niet gebruikt zou je probleem met de Lapknop niet meer hebben.dvraemdo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:44:
[...]
@Gonadan
@Blomminator
@Lagune
@Aghanim
@xray79
Ik reageer even kort op jullie vragen/suggesties, alvast bedankt voor jullie hulp/info.
Van Garmin Coach maak ik geen gebruik, en m'n aangemaakte workouts zet ik ook niet in de agenda (meestal maak ik ze zelfs aan net voor ik moet gaan lopen). M'n laatste stap is steeds een wandelstap, en als type kies ik hiervoor 'herstel' in Garmin Connect. Ik weet niet of dit de juiste keuze is, en of het iets uit maakt? Ik zou wel eens kunnen proberen met een 'rest' stap toe te voegen (of is dat juist hetzelfde als 'herstel'?), en zien wat het geeft.
Op zich is het natuurlijk niet supper irritant, het viel me gewoon op dat m'n oude 310XT het eigenlijk wel doet zoals ik het graag heb. Nu moet ik dus steeds goed zien dat ik net als de timer vd laatste stap afloopt, op de start/stop knop druk. In m'n ronde-overzicht op Garmin Connect is er dan natuurlijk altijd nog één of twee seconden als aparte, laatste ronde toegevoegd, beetje onnozel, maar misschien eerder een 'luxe-probleem'.
Ok, bedankt voor de info. Ik zie alleen niet goed wat het verschil dan maakt tussen de 'lap'-knop indrukken of 'start/stop'? Als ik aan m'n laatste stap van m'n workout zit, en (bvb enkele seconden) na het verstrijken van deze laatste stap op 'lap' druk, dan gaat die toch gewoon een nieuwe ronde registeren na de laatste stap? Of bedoel je in de laatste stap op 'lap' drukken, maar dan op de tijd dat je normaal gepland had die stap uit de workout te stoppen? Dat gaat op zich natuurlijk beetje aan z'n doel voorbij (exact getimede stappen in een workout), én ik moet dan onthouden hoe lang die laatste stap nu ook weer duurde (want dat wijzigt soms in het schema). Kan ik dan trouwens evengoed niet op start/stop drukken (aangezien het toch de laatste stap is, en meteen de laatste ronde)?xray79 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
Of je de stap rus of herstel of cooldown noemt maakt niet uit je kan in de app of op d site de duur aanpassen daar druk op Lap van maken en je probleem is opgelost. Bij de coach heb ik inderdaad ook dat de cooldown eindig is (tijd of afstand) en als ik dan nog een stukje loop of niet oplet je dan een laatste rare stap in de workout hebt zitten. Aangezien je de coach niet gebruikt zou je probleem met de Lapknop niet meer hebben.
If you can see, look. If you can look, observe
"Garmin watchband o ring" ?Roozzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:10:
Grmbl, het kleine rubberen bandje dat het horlogebandje bij elkaar houd is gebroken. Knap irritant, maar nog irritanter is dat ik geen idee heb hoe het heet en mijn google-fu me behoorlijk in de steek laat. Iemand hier een idee? En misschien zelfs de gouden tip waar dit te scoren?
https://www.amazon.com/Fa...ing&qid=1633943696&sr=8-4
PS bandjes zonder gesp
https://www.aliexpress.co...2212000024384702004%22%7D
Houd het simpel, de workouts stel je op bijv vaste tijd in (of regel het met de handmatige laps maar das niet handig voor jou begrijp ik nu) , maar als je een cooldown/rust wilt doen kan dat door het einde niet obv een vaste tijd te laten stoppen, maar obv de lap knop.dvraemdo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:59:
[...]Dat gaat op zich natuurlijk beetje aan z'n doel voorbij (exact getimede stappen in een workout), én ik moet dan onthouden hoe lang die laatste stap nu ook weer duurde (want dat wijzigt soms in het schema). Kan ik dan trouwens evengoed niet op start/stop drukken (aangezien het toch de laatste stap is, en meteen de laatste ronde)?
Das een generieke instelling... .dus als je ipv op de lap op de stop knop druk ... .dan is het ook prima en de training is afgelopen met de tijd geregistreerd die je werkelijk voor de cooldown genomen hebt.
Voor een handmatige lap keuze moet je dus bij de laatste actie kiezen voor stop...maar die optie is niet beschikbaar in het menu, wrs omdat je daarmee de hele training stopzet en dat zou wel eens niet zo geprogrammeerd kunnen worden (blijkbaar). Anders moet je lap en dan stop drukken.... bij de laatste, lijkt me niet handig, na de cooldown klik je gewoon op stop. Verder er dus niks achter zoeken.
Voor de plaatjes die daar bij horen kijk iets verder terug dan de reactie van @xray79.
route99 in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
[ Voor 20% gewijzigd door route99 op 11-10-2021 13:14 ]
Officieel heet dat een passantje in het Nederlands. En in het Engels is het een keeper.Roozzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:10:
...maar nog irritanter is dat ik geen idee heb hoe het heet en mijn google-fu me behoorlijk in de steek laat. Iemand hier een idee?
Ik heb Garmin benaderd toen die van mij binnen garantie stuk ging. Ze hebben toen kosteloos een nieuwe gestuurdRoozzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:10:
Grmbl, het kleine rubberen bandje dat het horlogebandje bij elkaar houd is gebroken. Knap irritant, maar nog irritanter is dat ik geen idee heb hoe het heet en mijn google-fu me behoorlijk in de steek laat. Iemand hier een idee? En misschien zelfs de gouden tip waar dit te scoren?
En nu te koop bij Amazon.nl voor 459. Net zelf gedaanAghanim schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:52:
[...]
Ik denk dat het zeker de moeite waard is. Qua features is de F6 Pro het meest rijk. Als je die features wilt gebruiken dan is er geen beter alternatief. Als je een beetje Amazon en andere websites in de gaten houdt kun je mooie aanbiedingen vinden. Ikzelf heb in juni 420 euro voor de F6S Pro betaald bijvoorbeeld. Dat is bijna even duur als een Venu 2.
Verder ben ik het eens met @PatrickC en @Gonadan . Er moeten wel serieus nieuwe features komen om een dure upgrade te rechtvaardigen.
Waarschijnlijk overkill, omdat ik niet hardloop, maar genoeg andere leuke features. Hoop niet dat de 6 te groot is, maar de 6S heeft ook weer minder beeld.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Ja, ik ga het idd niet te moeilijk maken, zeker niet met de laatste twee weken van m'n 'start-to-run' in het verschietroute99 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:20:
[...]
Houd het simpel, de workouts stel je op bijv vaste tijd in (of regel het met de handmatige laps maar das niet handig voor jou begrijp ik nu) , maar als je een cooldown/rust wilt doen kan dat door het einde niet obv een vaste tijd te laten stoppen, maar obv de lap knop.
Das een generieke instelling... .dus als je ipv op de lap op de stop knop druk ... .dan is het ook prima en de training is afgelopen met de tijd geregistreerd die je werkelijk voor de cooldown genomen hebt.
Voor een handmatige lap keuze moet je dus bij de laatste actie kiezen voor stop...maar die optie is niet beschikbaar in het menu, wrs omdat je daarmee de hele training stopzet en dat zou wel eens niet zo geprogrammeerd kunnen worden (blijkbaar). Anders moet je lap en dan stop drukken.... bij de laatste, lijkt me niet handig, na de cooldown klik je gewoon op stop. Verder er dus niks achter zoeken.
Voor de plaatjes die daar bij horen kijk iets verder terug dan de reactie van @xray79.
route99 in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
Bij de coaches geef je aan wat je loop kilomters per week zijn en wat je gem. tempo is. Als je dan ook nog eens je schema op uitlopen zet ipv op tijd dan kun je altijd een lopoje minder doen en valt de 'schade' in je schema helemaal mee. Ook bij trainen op tijd past het schema zich aan maar vaak pas na een paar gemiste trainingen.
p.s. Als je Jeff of Amy neemt dan zijn die denk ik wat behoudender dan Greg. Greg is wel van de tempo's
Jammer van de Coach is dat het tempo niet sneller kan dan 44:00 op de 10KM en dat je niet een gewenst aantal workouts per week los van de coach aan kunt geven. Op die 2 items loop ik stuk.
Garmin noemt dat een ‘keeper’. Ik heb het ook gehad en kreeg er 2 gratis opgestuurd van Garmin voor mijn FR645M.Roozzz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:10:
:strip_exif()/f/image/QB7fAdOI4t0sfTovmxhQIUhv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door PatrickC op 13-10-2021 15:01 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Amy is het behoudendst, Greg is vol gas maar als je doelen realistisch zijn ook niet echt zwaar te noemen.xray79 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:25:
@dvraemdo idd niet te lastig maken. En ik heb een paar keer de Garmin Coach gebruikt (Amy en Greg paar keer) en ook een gewoon Garmin programma (die dus niet adaptief is)
Bij de coaches geef je aan wat je loop kilomters per week zijn en wat je gem. tempo is. Als je dan ook nog eens je schema op uitlopen zet ipv op tijd dan kun je altijd een lopoje minder doen en valt de 'schade' in je schema helemaal mee. Ook bij trainen op tijd past het schema zich aan maar vaak pas na een paar gemiste trainingen.
p.s. Als je Jeff of Amy neemt dan zijn die denk ik wat behoudender dan Greg. Greg is wel van de tempo'sJeff is run walk run die heb ik nooit gedaan maar dat heb ik via de fora vernomen.
Jeff doet inderdaad run walk run en laat je dus regelmatig enorme afstanden afleggen in een erg laag gemiddeld tempo met wandelen tussendoor. Voor een 10K training mag je rekenen op minimaal een uur training, vaker richting twee. Voor de lange loop in de week kan je zomaar uren bezig zijn. Ik vond het leuk om een keer te doen maar veel te tijdrovend.
Dan liever Greg waar je gewoon drie kwartier hard gaat op een korte training en klaar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar iets meer invloed op het aantal trainingen of gewoon voor normaal onderhoud zoiets kunnen doen zou ik nog graag zien
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De series 7 kan je wel super snel opladen dus even aan de lader en je kan er weer een tijd mee doen. Maar idd meerdere dagen gaat hem niet worden…PatrickC schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:45:
Opvallend hoe Apple het voor elkaar krijgt om nauwkeurige optische hartslagmeting te krijgen met een sensor om je pols. Het kan dus wel een heel stuk beter Garmin, Polar, Suunto, etc.! Alleen die batterijduur van de AW blijft voor mij een NO GO.
[YouTube: Apple Watch Series 7 Sports & Fitness Review]
Hier afgelopen zondag een marathon gelopen met m’n bijna 3 jaar oude Apple Watch en zat daarna nog voor 60% vol, dus voor mij meer dan prima.
Ik draag mijn Garmin FR645M 24x7 met OHR en BT connectie met mijn iPhone, behalve tijdens douchen en 1-2 keer per week een uurtje aan de lader. En dan loop ik elke dag 45 minuten met GPS en 3 keer per week hardlopen met GPS (in totaal zo’n 3,5 uur hardlopen per week). Als ik DCR dan hoor zeggen 18 uur batterijduur en dan even aan de lader om de nacht door te komen (sleep tracking), maar… dan is het horloge ‘s morgens toch leeg en moet alsnog aan de lader?Tinusvolkel schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:20:
[...]
De series 7 kan je wel super snel opladen dus even aan de lader en je kan er weer een tijd mee doen. Maar idd meerdere dagen gaat hem niet worden…
Hier afgelopen zondag een marathon gelopen met m’n bijna 3 jaar oude Apple Watch en zat daarna nog voor 60% vol, dus voor mij meer dan prima.
Heb nu z'n review bekeken maar die conclusie zit helemaal niet in het filmpje. Alleen de dat andere horloge blijft achter.PatrickC schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:45:
Opvallend hoe Apple het voor elkaar krijgt om nauwkeurige optische hartslagmeting te krijgen met een sensor om je pols. Het kan dus wel een heel stuk beter Garmin, Polar, Suunto, etc.! Alleen die batterijduur van de AW blijft voor mij een NO GO.
[YouTube: Apple Watch Series 7 Sports & Fitness Review]
GPS lijkt wel minder dan de voorganger, zou dat een kwestie van meer data en dan patchen zijn?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat zegt hij ook. Het is niet genoeg om een etmaal rond te maken maar omdat hij snel laadt kan je hem tijdens het tandenpoetsen en zo even aan de lader leggen en daarmee maak je dan alsnog de klok wel rond.PatrickC schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:06:
Ik draag mijn Garmin FR645M 24x7 met OHR en BT connectie met mijn iPhone, behalve tijdens douchen en 1-2 keer per week een uurtje aan de lader. En dan loop ik elke dag 45 minuten met GPS en 3 keer per week hardlopen met GPS (in totaal zo’n 3,5 uur hardlopen per week). Als ik DCR dan hoor zeggen 18 uur batterijduur en dan even aan de lader om de nacht door te komen (sleep tracking), maar… dan is het horloge ‘s morgens toch leeg en moet alsnog aan de lader?
Hoe dan ook moet je dagelijks volledig opladen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De OHR van de AW7 liep bijna helemaal parallel met de Polar hartslagband, wat erg goed is voor OHR via de pols. Maar dat is een conclusie die ik zelf trok. Verder hoor ik wel vaker dat de AW één van de betere is qua OHR.Gonadan schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Heb nu z'n review bekeken maar die conclusie zit helemaal niet in het filmpje. Alleen de dat andere horloge blijft achter.
GPS lijkt wel minder dan de voorganger, zou dat een kwestie van meer data en dan patchen zijn?
Btw, als ik die video van dcrainmaker luister is het net alsof ik kermit de kikker hoor
Haha.. ja… dat heb ik ook altijd met Ray.m0ridin schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:51:
Btw, als ik die video van dcrainmaker luister is het net alsof ik kermit de kikker hoor

Klopt, ze zijn meestal ook wel goed. Maar ik ben wel benieuwd naar een echte vergelijking op dat vlak, die komt vast nog wel een keer. Binnen het Garmin portfolio heb je ook al verschillen.PatrickC schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:49:
De OHR van de AW7 liep bijna helemaal parallel met de Polar hartslagband, wat erg goed is voor OHR via de pols. Maar dat is een conclusie die ik zelf trok. Verder hoor ik wel vaker dat de AW één van de betere is qua OHR.
Ben wel benieuwd waar dat verschil in zit, het is niet alleen de sensor. Misschien iets met algoritme en rekenkracht?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Multisport modus ook een vereiste voor triathlons dus bestond de keuze uit 735xt, 745, 935, 945, fenix 5s (formaat)
De fenix5s, 945 en 745 vond ik nog wat aan de prijs en de 735xt voelde niet als voldoende upgrade tov mijn forerunner 235. Een paar weekjes marktplaats volgen heeft een mooi dealtje opgeleverd.
Instellen was echt feilloos met een simpele sync met connect. Interface voelt veel prettiger en sneller en de extra resolutie is ook fijn! Sta te popelen om te gaan sporten, ook erg benieuwd naar de running power
Zal ook afhangen wat je precies doet en van persoon tot persoon. Ik heb paar weken geleden op de racefiets in de heuvels gezeten met een hartslagband en een 735XT. Uit nieuwsgierigheid over elkaar gelegd, en in de twee uur gingen ze net twee keer iets van elkaar af, maar verder identiek.PatrickC schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:49:
[...]
De OHR van de AW7 liep bijna helemaal parallel met de Polar hartslagband, wat erg goed is voor OHR via de pols. Maar dat is een conclusie die ik zelf trok. Verder hoor ik wel vaker dat de AW één van de betere is qua OHR.
Dat was niet mijn eigen horloge, maar nu zelf een vivoactive sinds kort, en ik vermoed bij mountainbiken dat hij niet nauwkeurig genoeg zal zijn, maar op de racefiets wil ik wel een paar keer kijken hoe dicht bij de vivoactive komt, en of het verschil voldoende groot is om een hartslagband om te doen.
Oftewel voor er conclusies getrokken worden of de één beter is of de ander, laat iemand er eentje om elke pols doen en een hartslagband om, en dan vergelijken
Edit: Oké zie wel dat het een DCRainMaker review is, dus die heeft wel de ervaring iig
Het algoritme zal iig belangrijk zijn, rekenkracht vermoed ik dat het meevalt. Maar misschien kan een Apple ook wel de sensor op hoger vermogen draaien omdat ze toch niet zo druk maken over batterijduur.Gonadan schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:42:
[...]
Klopt, ze zijn meestal ook wel goed. Maar ik ben wel benieuwd naar een echte vergelijking op dat vlak, die komt vast nog wel een keer. Binnen het Garmin portfolio heb je ook al verschillen.
Ben wel benieuwd waar dat verschil in zit, het is niet alleen de sensor. Misschien iets met algoritme en rekenkracht?
[ Voor 33% gewijzigd door Sissors op 16-10-2021 21:21 ]
Zou kunnen maar het zou mij ook weer verbazen. Apple hanteerde voor de hartslag buiten de activiteiten juist een nogal zuinige en dus niet zo accurate methode, maar dat was al even terug dus kan onderhand best veranderd zijn.Sissors schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:14:
Het algoritme zal iig belangrijk zijn, rekenkracht vermoed ik dat het meevalt. Maar misschien kan een Apple ook wel de sensor op hoger vermogen draaien omdat ze toch niet zo druk maken over batterijduur.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De screen protector afgelopen weekend geplaatst, stond nog op het todo lijstje.
Toevallig vandaag exact 1 maand na de plaatsing van het eigen reparatie bericht: Geen problemen met mijn 735XT ondervonden. Hopelijk blijft dat zo...
"Dit projectje" is in principe hier mee afgesloten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/cp6u2ypVnZP1cFd8bCTprN2g.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 18-10-2021 08:57 ]
Denk je dat de FR645M überhaupt nog software updates gaat krijgen? Ik zou het graag zien, maar ik ben bang van niet. Sowieso vind ik dat dit horloge vrij snel in de categorie "vorige modellen" terecht is gekomen. Ik weet niet precies wanneer dit gebeurd is, maar voor m'n gevoel was dit relatief snel na de introductiedatum.PatrickC schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:10:
Wat me wel eens verbaasd waarom zoiets als cadence lock niet beter wordt gedetecteerd en dat lijkt mij toch een software dingetje? Deze week nog een keer gehad op mijn FR645M. Volgens Garmin springt mijn hartslag ineens van 130-140 naar 180 en blijft vervolgens de rest van de sessie op mijn pasfrequentie. Dat is toch iets wat softwarematig beter zou moeten kunnen worden afgevangen? Als je hartslag langzaam oploopt en in de buurt van je pasfrequentie zit, dan snap ik dat dat lastig is om vast te stellen.
M'n gevoel zal alleen niet helemaal objectief zijn, omdat ik zelf ook een FR645M heb.
Het horloge heeft sinds versie 7.0 al 11 maanden geen updates meer gehad, dus ik verwacht niet dat we er nog eentje gaan krijgen. Na release heeft dit horloge alleen nog Galileo ondersteuning gekregen en ongevaldetectie. Garmin heeft wat dat betreft de koper van dit horloge, flink in de kou laten staan als je het vergelijkt met andere modellen. Zelfs DCR heeft dit ook al eens genoemd over dit horloge. Ondanks dat, ben ik echter nog steeds erg tevreden over dit horloge, op een enkele cadence lock na af en toe.slow whoop schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:58:
[...]
Denk je dat de FR645M überhaupt nog software updates gaat krijgen? Ik zou het graag zien, maar ik ben bang van niet. Sowieso vind ik dat dit horloge vrij snel in de categorie "vorige modellen" terecht is gekomen. Ik weet niet precies wanneer dit gebeurd is, maar voor m'n gevoel was dit relatief snel na de introductiedatum.
M'n gevoel zal alleen niet helemaal objectief zijn, omdat ik zelf ook een FR645M heb.
Mijn eigen ervaring is dat de AW6 echt heel goed is qua HR. Geen idee of de 7 verbeterd is. De AW is ook het enige horloge dat 'gecertificeerd' is als meetinstrument voor HRV4training (naast de Oura ring en hartslagbanden) en heeft een (beperkte) ECG-certificering.PatrickC schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:49:
[...]
@Sissors Ga maar eens een interval/HIIT workout doen om de OHR te vergelijken. Daar merk je de verschillen
GPS op de AW6 vond ik consistent maar optimistisch. Ik liep zo'n 5 seconden per kilometer sneller dan op Garmin en Polar. Wel goed voor een PR
@Gonadan als je always on display hebt moet je iedere dag laden met met de AW. Als je het scherm uit hebt staan en raise to wake gebruikt lukte het prima om 1x per 40 uur op te laden. Het is daarmee wel te doen maar niets vergelijkbaar met Garmin/Polar etc.
Overigens vind ik de batterijduur van de F6s pro ook niet fantastisch. Het lijkt wat inconistent maar soms ben ik 20% sneller door mijn lading heen.
[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 18-10-2021 13:40 ]
Oh ik geloof je direct hoorAghanim schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:36:
[...]
@Sissors Ga maar eens een interval/HIIT workout doen om de OHR te vergelijken. Daar merk je de verschillen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nope. Het zou top zijn als je met super quick charge in 15 min tijdens douchen minimaal 24 uur batterij kon laden. Als ik langer douche heb ik ruzie met vrouwliefGonadan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:06:
@Aghanim dat is dan alsnog elke dag opladen want een dag overslaan redt hij dus precies niet.
Mijn Archer bandje is na 3 maanden al stuk dus kwalitatief behoorlijk matig. De keeper is los bij de naad. Wel een nieuwe gekregen. Hopelijk houdt deze het langer vol.
Ben aan het rondzoeken voor een Fenix 6 Pro, nu de Apple Watch weg is.
Waar hebben jullie gekocht en wat zijn scherpe deals? Service gerichte zaken?
Dank!
Hiervoor hebben we: https://tweakers.net/pricewatch/
[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 21-10-2021 08:23 ]
Uiteraard bekend met de pricewatch. Echter worden in het topic regelmatig linkjes geplaatst naar andere websites (ibood, Runnerz, amazon, etc).
Daarnaast ook goed om te lezen wat de gebruikerservaringen zijn van anderen hier.
PatrickC schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:30:
@13art Zoals @indobesar ook al aangeeft, veel populaire aanbieders van deze horloges zitten niet in de pricewatch van Tweakers, maar ik begrijp je opmerking wel. Bijvoorbeeld sites als RunningXpert, gps.nl, bever.nl zie ik nooit in de pricewatch, maar zijn wel sites waar veel horloges gekocht worden. Met name RunningXpert is altijd scherp geprijst als het gaat om Garmin horloges en de ervaringen met deze van oorsprong Deense webshop, zijn altijd wel positief te noemen.
Snap ik, maar zoals ik indobesar ook al heb laten weten, af en toe een scherpe actie posten is wat mij betreft prima in deze, maar we moeten er voor waken dat er om de haverklap om een scherpe aanbieding gevraagd wordt. Daar is dit topic niet voor bedoeld.
Laten we nu weer ontopic gaan, eventuele reacties/feedback hierop mogen in de dm of in het Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons .
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Volgens mij is de Garmin Fenix 6 Pro voor €489,00 bij Alternate al een prima deal.indobesar schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:03:
Hoi,
Ben aan het rondzoeken voor een Fenix 6 Pro, nu de Apple Watch weg is.
Waar hebben jullie gekocht en wat zijn scherpe deals? Service gerichte zaken?
Dank!
[mbr]Hiervoor hebben we: https://tweakers.net/pricewatch/ [/]
Ik keek vandaag op bol waar ik heb gekocht had, was hij 50 euro goedkoper.... dus ik heb dat bedrag nu ook terug gekregen! Mooie deal van boll! (en zeer tevreden over dit horloge)
Ik herken dat, mijn VA3 ging ook steeds minder lang mee. Iemand anders gebruikt 'm nu, maar ik had ook de batterij kunnen laten vervangen bij Garmin:miel schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:08:
Ik heb nu 3 weken geleden een Venu 2 gekocht als opvolger voor mijn VA3.... wat een verschil met scherm zeg! Batterij tijd ook weer "fatsoenlijk"....
Ik keek vandaag op bol waar ik heb gekocht had, was hij 50 euro goedkoper.... dus ik heb dat bedrag nu ook terug gekregen! Mooie deal van boll! (en zeer tevreden over dit horloge)
https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=LLgTVPWsPH7tc5v4lwEST9. Ik ben benieuwd wat dat gekost zou hebben...
Zelf vervangen kost eigenlijk bijna niets:
https://www.subtel.nl/Bat...vangende-accu-934458.html
nieuws: VS waarschuwen voor kans op mondiale gps-tijdssynchronisatieproblemen...
Heb vanmorgen(zondag) een rondje hardgelopen maar de Garmin Connect App geeft aan dat ik donderdag gelopen heb.
Tijd van iPhone én Forerunner 246 Music staan correct ingesteld. Ondanks app verwijderen en herinstalleren etc krijg ik het niet goed.
Meer mensen hier last van? Hoe op te lossen?
Zal is contact opnemen met Garmin.
ik zou mijn fitbit ionic eind dit jaar eens vervangen door een iets degelijker horloge die al mijn activiteiten wel correct opmeet (fitness, indoor roeien, lopen en padel), maar het enige wat mij echt weerhoudt is de batterijduur. mijn ionic gaat vlotjes 7 dagen mee, en zou toch wel iets in dezelfde range willen hebben.
mijn 2e keus is die nieuwe ticwatch E3 pro ultra, maar die is helaas nog niet te verkrijgen in belgië (zou die willen kopen met mijn anders toch weggesmeten ecocheques...)
PSN - ps4 : sir_kowlier
reviews: Garmin Venu 2 - Gezondheidshorloge voor een breder publiek
Garmin claimt dat de Venu 2 een accuduur 'tot 11 dagen' heeft in smartwatchmodus, waarbij....................
Gebruik je het scherm in always-onmodus, dan houdt het horloge het net geen drie dagen.........,continumeting van het bloedzuurstofgehalte aan toe, dan is de koek zelfs na iets meer dan twee dagen al op.
Wil je always on display aan of niet? Ik heb een venu 2s met AOD uit en bloedsaturatie uit (want het is toch altijd boven de 90% en geen idee wat ik er mee moet). Bij mij gaat de 2s ongeveer 6 dagen mee.kowlier schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:28:
ja de reviews al gelezen, de meeste spreken ook van iets rond de 7 a 8 dagen met redelijk wat gebruik, maar eerstehandservaringen zijn soms toch anders
AOD gaat zowiezo uit, is op mijn huidig horloge ook zo. hoeveel sport je ermee? ik gebruik mijn fitbit nu een 5-tal dagen per week om dingen te registeren.Limbeckx schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:31:
[...]
Wil je always on display aan of niet? Ik heb een venu 2s met AOD uit en bloedsaturatie uit (want het is toch altijd boven de 90% en geen idee wat ik er mee moet). Bij mij gaat de 2s ongeveer 6 dagen mee.
[ Voor 51% gewijzigd door kowlier op 25-10-2021 11:55 ]
ik track denk ik ongeveer 45 minuten per dag gemiddeld. Soms om hard te lopen en soms op de fiets.kowlier schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:50:
[...]
AOD gaat zowiezo uit, is op mijn huidig horloge ook zo. hoeveel sport je ermee? ik gebruik mijn fitbit nu een 5-tal dagen per week om dingen te registeren.
Ik zie daar juist 2-3 dagen staan...... heb je het stuk wel gelezen?kowlier schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:28:.....reviews..... , de meeste spreken ook van iets rond de 7 a 8 dagen met redelijk wat gebruik...
[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 25-10-2021 12:58 ]
ik had het op gebruik zonder AOD en sommige metingen af, volgens wat online reviewsroute99 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:56:
[...]
Ik zie daar juist 2-3 dagen staan...... heb je het stuk wel gelezen?
bol.com en amazon.nl voeren momenteel dezelfde prijs. Komt de 7-series eraan?wij schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 14:48:
[...]
Volgens mij is de Garmin Fenix 6 Pro voor €489,00 bij Alternate al een prima deal.
Mijn nummer 1 irritatie is dat je bij bijv. een interval training met 6 herhalingen incl. rust, na de 6de interval ook altijd de rust hebt als je de workout via Garmin Connect maakt. Via je horloge is dat dus niet zo! Dus ik maak nu de workout via het horloge aan als het kan, bij simpele intervaltrainingen lukt dat goed. Misschien is het hier al eens gedeeld, ik kwam het zo niet tegen
[ Voor 12% gewijzigd door Arjan90 op 29-10-2021 18:24 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dat vind ik ook een prettige volgorde, waardoor je ook na de laatste interval geen rust meer hebt. Je gaat dan gewoon door met rustig duurlooptempo om uit te lopen.
Je kan toch ook de laatste herhaling eraf halen en die als een eenmalige stap ingeven in Garmin connect? Op het horloge aanmaken is wel wat minder handig, vind ik.Arjan90 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:24:
Kwam er van de week achter dat een workout instellen via de F6S Pro leidt tot betere workouts dan via Garmin Connect.
Mijn nummer 1 irritatie is dat je bij bijv. een interval training met 6 herhalingen incl. rust, na de 6de interval ook altijd de rust hebt als je de workout via Garmin Connect maakt. Via je horloge is dat dus niet zo! Dus ik maak nu de workout via het horloge aan als het kan, bij simpele intervaltrainingen lukt dat goed. Misschien is het hier al eens gedeeld, ik kwam het zo niet tegen
Op het horloge had ik het nog nooit geprobeerd, maar gelet op dat ik de workout anders nog inplan in de agenda, synchroniseer, etc. ben ik sneller klaar op het horloge. Was er erg tevreden over, had de training zo ingesteld en ik kon lopen met als toetje de verrassing dat het eigenlijk beter werkt.
Ik hoop dat de open repeats functionaliteit van de 945LTE ook nog naar de Fenix 6 serie komt. Die is echt top als je het zo leest.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nu 130 bij runningexpert.
https://www.runningxpert....nner-55-010-02562-11.html
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Garmin connect aangezet: Horloge springt naar 8 uur. 10 minuten later nog een keer sync; horloge springt naar 9:10.
Bijzonder dat ie 2 sync acties moet doen voor hij de juiste tijd snapt.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Bij het doen van aanpassingen aan mijn Datarun premium datavelden zie ik toevallig dat de FR745 nu 128 kB geheugen voor datavelden beschikbaar heeft (was 64 kB). Hierdoor kunnen bij datavelden dezelfde functionaliteit gebruiken als de FR945(LTE) en Fenix 6(s/x) pro horloges. Bij mijn Datarun premium en ultimate velden scheelt dat wel een boel mogelijkheden. Ik heb niet teruggekeken naar wanneer dit veranderd is, maar ik vermoed dat dit met de nieuwe CIQ 4 firmware gekomen is. Vreemd dat ze dat niet eerder hebben vrijgegeven, toen de FR745 beschikbaar kwam.
Goed beschouwd zijn alleen dan nog de topokaarten ontbrekend bij de FR745 t.o.v. de FR945, maar zal de support voor de FR745 wel langer doorlopen
Leuk.Frij5fd schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:39:
Goed nieuws voor de Garmin FR745 gebruikers!
Gisteren net een 3m oude 745 gekocht voor een mooi prijsje.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
:fill(white):strip_exif()/f/image/cktNWAZcTwW7ZtFiu6JSN1Ux.png?f=user_large)
[ Voor 25% gewijzigd door route99 op 31-10-2021 14:32 ]
[ Voor 71% gewijzigd door mobie2 op 31-10-2021 19:36 ]
De GPS track van gisteren in de bossen door de regen was prima en kwma wel overeen met de track van de rest. Wandeling in de bossen vanochten ook prima alleen mijn rondje asfalt heb ik een rechte streep terwijl ik tijdens de activiteit wel gewoon het juiste tempo had (vor mijn gevoel) en de afstand ook klopt met de route. Geen idee waarom dit komt is me niet vaak overkomen in de 2.5 jaar dat ik het horloge heb dus ik gooi het op en glitch......Hier de glitch:
:fill(white):strip_exif()/f/image/H0hUVD5cLqWMq105EGQKH21K.png?f=user_large)
@mobie2 dit zijn de gps tracks van gister en vanochtend loop eigenlijk altijd met GPS dus geen GLONASS of zo, is goed genoeg voor mij. De kleine is een wandeling met veel stilstaan vim kinderen en hond zonder autopause dus daarom wat grilliger.
![]() | ![]() |
Inmiddels prijs weer hoger.Gunth schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:28:
Wie interesse heeft in een garmin 55.
Nu 130 bij runningexpert.
https://www.runningxpert....nner-55-010-02562-11.html