Nou... nou... ik heb andere ervaringen.
Het bandje van mijn Fenix 5 plus was stuk gegaan (zo'n oogje waar gesp in gaat). Ik stuurde Garmin een mailtje met de vraag of de kwaliteit van hun bandjes dusdanig is dat ik rekening moet houden met elk 1,5 jaar een nieuwe.
Deze mail stuurde ik op 1 februari. Op 2 februari kreeg ik reactie dat het inderdaad niet zo hoort en als ik nog garantie heb en de factuur kan mailen, dat ze dan een nieuw bandje op zouden sturen.
Nou, topservice dacht ik! Dus ik gelijk op 2 februari een mailtje met de factuur.
Geen reactie meer. Weekje later een mailtje van mij met de vraag of het in behandeling was. Weer geen reactie. Paar dagen later, maar weer een mail... en helaas weer geen reactie.
Toen maar bellen dacht ik. Het was inmiddels 25 februari. Drukke lijnen en ik zou teruggebeld worden. Dat gebeurde gelukkig snel en ik vertelde bovenstaand verhaal. De mevrouw van Garmin zei dat het absoluut niet de bedoeling was en keek in mijn dossier. Daar zag ze de emailcorrespondentie en dat mijn herrinneringsmails niet beantwoord waren. Ze wist helaas niet waarom, maar zou het gelijk gaan regelen.
Ik kreeg 5 minuten na ons telefoongesprek een bevestigingsmail dat het bandje was besteld en verzonden zou worden. Ik moest wel rekening houden met 10 werkdagen, omdat het uit Engeland kwam. Van goede after sales is dan m.i. geen sprake, aangezien elke andere leverancier het binnen 1 tot 2 dagen kan regelen. maar goed, het zij zo.
Twee weken later en ik had nog steeds geen bandje. Ik dus nog maar een keer mailen en ik kreeg dezelfde dag een mail terug. Dat het bandje niet leverbaar was en pas over 2 maanden op voorraad zou zijn. Ik zou 'm dan automatisch opgestuurd krijgen.
Nou... laten we dan maar naar een andere oplossing zoeken, 2 maanden vind ik wel erg lang. Ik reageerde met andere opties, bv. een (duurder) bandje dat wel op voorraad was. Ik was zelfs bereid om bij te betalen.
Kreeg weer geen reactie. Ik was er klaar mee... een week later kreeg ik een mail dat het bandje toch eerder op voorraad was gekomen en verstuurd zou worden. En eindelijk: vorige week binnen gekomen.
Je snapt dat met deze (enige) ervaring met Garmin en hun after sales ik niet kan zeggen dat ik tevreden ben met hun after sales... (behalve het feit dat ze zo soepel doen met het kosteloos vervangen van het bandje).
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.