Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 186 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:48
Beetje spuit 11. Hier ervaring met VA4 en FR245.

FR245 every day & night!

FR245
+ Batterij
+ Knopjes bediening

VA4
- GPS wijkt vaak af!?
- Batterijduur
- Touchscreen (handschoenen, regen :X )
- Display licht vaak onnodig op, maar is schijnbaar niet uit te zetten.

Qua statistieken geloof ik het verder wel. Al kan je wel je VO2 max zien op de FR245 volgens mij, maar dat vind ik niet zo belangrijk (ook aangezien dat vast niet 100% zal kloppen).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:10
mhr-zip schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:08:
Beetje spuit 11. Hier ervaring met VA4 en FR245.

FR245 every day & night!

FR245
+ Batterij
+ Knopjes bediening

VA4
- GPS wijkt vaak af!?
- Batterijduur
- Touchscreen (handschoenen, regen :X )

Qua statistieken geloof ik het verder wel. Al kan je wel je VO2 max zien op de FR245 volgens mij, maar dat vind ik niet zo belangrijk (ook aangezien dat vast niet 100% zal kloppen).
We gaan het zien. Denk dat ik na 1 week wel weet of ik de VA4 hou of retour stuur ;-)

Volgens mij zit er wel dezelfde GPS chip in beide (VA4 en FR245), dus wel vreemd dat de GPS in jouw geval bij de VA4 vaak afwijkt t.o.v. de FR245.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 21:52
Nee, dat kan heel goed, al die horloges hebben dezelfde sony chipset )ook Poalr en Suunto enzo) en de casing maakt nogal wat uit, de antenne. De een scoort simpelweg beter dan de ander @wilbert11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:48
Frenz64 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:43:
Nee, dat kan heel goed, al die horloges hebben dezelfde sony chipset )ook Poalr en Suunto enzo) en de casing maakt nogal wat uit, de antenne. De een scoort simpelweg beter dan de ander @wilbert11
Inderdaad.

Ik loop wel eens met beide horloges tegelijk. Don't ask why :X Dan is het lijntje van de FR245 vaak echt wel een heel stuk strakker dan die van de VA4.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De GPS chip is misschien dan wel hetzelfde, maar de firmware van beide horloges is natuurlijk wel anders. Dit zag je ook duidelijk toen Garmin overstapte naar de Sony GPS chip... volgens DCR was die op Garmin al meteen nauwkeuriger dan ander merken horloges die de Sony chip al gebruikten.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:10
PatrickC schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:17:
De GPS chip is misschien dan wel hetzelfde, maar de firmware van beide horloges is natuurlijk wel anders. Dit zag je ook duidelijk toen Garmin overstapte naar de Sony GPS chip... volgens DCR was die op Garmin al meteen nauwkeuriger dan ander merken horloges die de Sony chip al gebruikten.
nieuws: Garmin lost problemen nauwkeurigheid GPS-smartwatches op

Is het nu niet gewoon gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit was een probleem dat alle horloges met de Sony GPS chip hadden de eerste paar dagen van het jaar.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Al kan je wel je VO2 max zien op de FR245 volgens mij, maar dat vind ik niet zo belangrijk (ook aangezien dat vast niet 100% zal kloppen).
Kan op de VA4 ook maar zit een beetje verstopt. Als je in het menu (uit mijn hoofd want heb geen Garmin meer) naar je profiel gaat (waar je geslacht, lengte etc. invult) zie je daar ook je VO2max staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
FR245 is nu 215€ op Amazon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
Als ik het me goed herinner kan je de helderheid gewoon op 0 zetten. Backlight door je pols op te heffen kan aan/enkel tijdens activiteit/uit en kan ook 's nachts automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
bertware schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:44:
[...]

Als ik het me goed herinner kan je de helderheid gewoon op 0 zetten. Backlight door je pols op te heffen kan aan/enkel tijdens activiteit/uit en kan ook 's nachts automatisch uit.
zo uitgebreid kan je het volgens mij niet bij alle garmin horloges instellen, maar bv wel bij de fenix

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
Op ibood:

Garmin Fenix 6 Multisporthorloge van 549.00 nu 379.95 https://www.ibood.com/nl/...es/77309/14940/beukdeals/

Garmin Fēnix 5X Plus Sapphire Smart Watch van 750.00 nu 399.95 https://www.ibood.com/nl/...es/77309/14940/beukdeals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@karazz (of anderen die ervaring hebben)
Hoe (soepel) gaat garantie via iBood? Nog steeds als eerder? iBood en garantie

Deze van Bol.com lijkt hetzelfde voor 419 euro, waarbij dus een deel van het voordeel weggeeft, garantie gaat via de Bol-partner.

Het verschil/risico zit hem imho erin dat je bij iBood na de bedenktijd bij Garmin komt en dan bijvoorbeeld bij pech na 2 maanden.. een refurbished geval terugkrijgt..?
Zijn daar ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Frenz64 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:43:
Nee, dat kan heel goed, al die horloges hebben dezelfde sony chipset )ook Polar en Suunto enzo) en de casing maakt nogal wat uit, de antenne. De een scoort simpelweg beter dan de ander @wilbert11
Casing maakt inderdaad enorm uit.

Zo kan geen enkel horloge de oude Suunto Ambit's verslaan, zelfs niet de allernieuwste Garmin Fenix 6x pro, of welke dan ook.

Zelf heb ik bijvoorbeeld een Garmin Fenix 5 plus, een Suunto Ambit 2R, en een Garmin Edge 530. De Fenix 5 plus levert goede tracks, maar in het bos heeft ie meer last van zogeheten "jitter". Jitter betekend dat de GPS points de hele tijd afwijken van waar jij loopt, maar dat er geen patroon in zit. Soms merk ik bijv dat mijn Fenix 5+ de gehele track een afwijking laar links heeft: dat is geen jitter!

Anyway: Mijn Suunto Ambit 2r had hier nooit last van, want de GPS chip heeft z'n eigen grote uitstulping van plastic. Dat is verre van elegant, maar enorm effectief.

Maar wat misschien nog wel belangerijker is, is hoeveel energie de chip mag slurpen. Mijn Garmin Edge heeft gewoon een veel grotere batterij, maar minder uren dan de fenix 6 (20 uur vs 36 uur). De processor en GPS chip zijn gewoon veel krachtiger, dus kan er ook nog eens een beter smoothing algoritme op worden losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
route99 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:18:
Durf ik helaas niks over te zeggen, zelf nooit garantie hoeven claimen op een ibood aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 19:53
route99 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:18:

Deze van Bol.com lijkt hetzelfde voor 419 euro, waarbij dus een deel van het voordeel weggeeft, garantie gaat via de Bol-partner.

Het verschil/risico zit hem imho erin dat je bij iBood na de bedenktijd bij Garmin komt en dan bijvoorbeeld bij pech na 2 maanden.. een refurbished geval terugkrijgt..?
Zijn daar ervaringen mee?
Nieuwe ibood, geen ervaring, de oude was :r Reden genoeg voor mij om weg te blijven bij ibood, ymmv

Garmin: goede after sales, heeft wel zijn tijd nodig. Refurbished toestellen zijn in mijn ogen gewoon als nieuw, wellicht zelfs beter omdat het een extra keer is nagekeken. (ik heb in de loop der jaren al meerdere refurbished toestellen mogen ontvangen zowel binnen garantie (gratis) als buiten (kleine meerprijs))

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 21:43

Galois

1811 - 1832

rockhopper schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:16:
[...]

Garmin: goede after sales,
Nou... nou... ik heb andere ervaringen.

Het bandje van mijn Fenix 5 plus was stuk gegaan (zo'n oogje waar gesp in gaat). Ik stuurde Garmin een mailtje met de vraag of de kwaliteit van hun bandjes dusdanig is dat ik rekening moet houden met elk 1,5 jaar een nieuwe.

Deze mail stuurde ik op 1 februari. Op 2 februari kreeg ik reactie dat het inderdaad niet zo hoort en als ik nog garantie heb en de factuur kan mailen, dat ze dan een nieuw bandje op zouden sturen.
Nou, topservice dacht ik! Dus ik gelijk op 2 februari een mailtje met de factuur.

Geen reactie meer. Weekje later een mailtje van mij met de vraag of het in behandeling was. Weer geen reactie. Paar dagen later, maar weer een mail... en helaas weer geen reactie.

Toen maar bellen dacht ik. Het was inmiddels 25 februari. Drukke lijnen en ik zou teruggebeld worden. Dat gebeurde gelukkig snel en ik vertelde bovenstaand verhaal. De mevrouw van Garmin zei dat het absoluut niet de bedoeling was en keek in mijn dossier. Daar zag ze de emailcorrespondentie en dat mijn herrinneringsmails niet beantwoord waren. Ze wist helaas niet waarom, maar zou het gelijk gaan regelen.

Ik kreeg 5 minuten na ons telefoongesprek een bevestigingsmail dat het bandje was besteld en verzonden zou worden. Ik moest wel rekening houden met 10 werkdagen, omdat het uit Engeland kwam. Van goede after sales is dan m.i. geen sprake, aangezien elke andere leverancier het binnen 1 tot 2 dagen kan regelen. maar goed, het zij zo.

Twee weken later en ik had nog steeds geen bandje. Ik dus nog maar een keer mailen en ik kreeg dezelfde dag een mail terug. Dat het bandje niet leverbaar was en pas over 2 maanden op voorraad zou zijn. Ik zou 'm dan automatisch opgestuurd krijgen.

Nou... laten we dan maar naar een andere oplossing zoeken, 2 maanden vind ik wel erg lang. Ik reageerde met andere opties, bv. een (duurder) bandje dat wel op voorraad was. Ik was zelfs bereid om bij te betalen.

Kreeg weer geen reactie. Ik was er klaar mee... een week later kreeg ik een mail dat het bandje toch eerder op voorraad was gekomen en verstuurd zou worden. En eindelijk: vorige week binnen gekomen.

Je snapt dat met deze (enige) ervaring met Garmin en hun after sales ik niet kan zeggen dat ik tevreden ben met hun after sales... (behalve het feit dat ze zo soepel doen met het kosteloos vervangen van het bandje).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Galois schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:59:
[...]
Vervelend. Zoals ik al aangaf, ze hebben inderdaad wel hun tijd nodig. Ik heb zelf nog geen ervaring met bandjes die stukgaan, alleen toestellen die het niet meer doen / andere schade hebben. Dat is altijd netjes opgelost meestal gratis en soms tegen betaling buiten garantie.

Wat ik wel vaker aangeef, als de Nederlandse tak lastig doet, schrijf de Amerikaanse site aan. Opeens gaat alles een stuk sneller, zou eigenlijk geen verschil mogen uitmaken, maar helaas doet het dat wel.
Ik weet verder niet waarom opsturen zo lang duurt bij jou, maar als dingen niet op voorraad zijn blijft het een lastig verhaal. Dus of het voorraad beheer is matig, of hun verzending. Er is dus zeker wel ruimte voor verbetering.
Mijn ervaring met ibood was: de tijd die je besteed aan het regelen van garantie daar, kan je beter besteden aan kijken hoe gras groeit, beter voor je bloeddruk en je hebt hetzelfde bereikt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:52
Ik stuurde Garmin een mailtje met de vraag of de kwaliteit van hun bandjes dusdanig is dat ik rekening moet houden met elk 1,5 jaar een nieuwe.
Dat is als supportmedewerker wel de meest lekkere als klanten al meteen zo in de wedstrijd zitten. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Gonadan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Dat is als supportmedewerker wel de meest lekkere als klanten al meteen zo in de wedstrijd zitten. :D
Hahaha... ik heb wel geprobeerd het netjes te omschrijven hoor. Ik vind dat bij normaal dagelijks gebruik van zo'n duur horloge met zo'n duur bandje, toch wel dat deze langer mee moet gaan dan 1,5 jaar.

En ik draag mijn horloge elke dag, dat klopt, maar daar zou zo'n bandje toch voor gemaakt moeten zijn? En de verwachtte levensduur is m.i. langer dan 1,5 jaar... Daar mag de fabrikant dan wel op reageren als zo'n bandje niet zo lang meegaat. En misschien is dat zelfs nuttig voor hun om dat soort dingen te weten om juist te werken aan de kwaliteit ;)

En ik hoor inderdaad vaker goede verhalen over de service van Garmin @rockhopper.

Zo hoorde ik laatst een verhaal van iemand die een 4 jaar oude Garmin Edge 1000 had en deze het niet lekker meer deed. Hij kon deze dus opsturen en kreeg voor slechts 200 euro bijbetalen de Egde 1030 plus (die rond de 550 over de toonbank gaan). Dat is toch wel heel netjes...
Ik heb mijn Edge 1000 verkocht voor 200 euro en een Edge 1030 plus gekocht. Had ik ook beter eerst contact op kunnen nemen met Garmin of zij 'm niet wilden 8)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Goed om te lezen dat Garmin zeurpieten in hun sop gaar laat koken. Jesus, je zult maar bij de klantenservice werken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Philo Melos schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:10:
[...]

Goed om te lezen dat Garmin zeurpieten in hun sop gaar laat koken. Jesus, je zult maar bij de klantenservice werken!
Jij hebt ook genoten van het zonnetje, zo te lezen

De toon van @Galois zou ik mss ook niet gekozen hebben, maar ervaringen delen over Garmin is altijd handig. Voor die bedragen mag je wat verwachten (hoewel dat "wat" voor iedereen anders is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Frenz64 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:16:
[...]

Jij hebt ook genoten van het zonnetje, zo te lezen

De toon van @Galois zou ik mss ook niet gekozen hebben, maar ervaringen delen over Garmin is altijd handig. Voor die bedragen mag je wat verwachten (hoewel dat "wat" voor iedereen anders is)
Heerlijk was het, zon op me bolletje. En dan thuis gekomen nog ff zeikstralen afbekken. Daar doek het voor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:53
[...]

Het bandje van mijn Fenix 5 plus was stuk gegaan (zo'n oogje waar gesp in gaat). Ik stuurde Garmin een mailtje met de vraag of de kwaliteit van hun bandjes dusdanig is dat ik rekening moet houden met elk 1,5 jaar een nieuwe.

Deze mail stuurde ik op 1 februari. Op 2 februari kreeg ik reactie dat het inderdaad niet zo hoort en als ik nog garantie heb en de factuur kan mailen, dat ze dan een nieuw bandje op zouden sturen.
Nou, topservice dacht ik! Dus ik gelijk op 2 februari een mailtje met de factuur.

Geen reactie meer. Weekje later een mailtje van mij met de vraag of het in behandeling was. Weer geen reactie. Paar dagen later, maar weer een mail... en helaas weer geen reactie.

Toen maar bellen dacht ik. Het was inmiddels 25 februari. Drukke lijnen en ik zou teruggebeld worden. Dat gebeurde gelukkig snel en ik vertelde bovenstaand verhaal. De mevrouw van Garmin zei dat het absoluut niet de bedoeling was en keek in mijn dossier. Daar zag ze de emailcorrespondentie en dat mijn herrinneringsmails niet beantwoord waren. Ze wist helaas niet waarom, maar zou het gelijk gaan regelen.

Ik kreeg 5 minuten na ons telefoongesprek een bevestigingsmail dat het bandje was besteld en verzonden zou worden. Ik moest wel rekening houden met 10 werkdagen, omdat het uit Engeland kwam. Van goede after sales is dan m.i. geen sprake, aangezien elke andere leverancier het binnen 1 tot 2 dagen kan regelen. maar goed, het zij zo.

Twee weken later en ik had nog steeds geen bandje. Ik dus nog maar een keer mailen en ik kreeg dezelfde dag een mail terug. Dat het bandje niet leverbaar was en pas over 2 maanden op voorraad zou zijn. Ik zou 'm dan automatisch opgestuurd krijgen.

Nou... laten we dan maar naar een andere oplossing zoeken, 2 maanden vind ik wel erg lang. Ik reageerde met andere opties, bv. een (duurder) bandje dat wel op voorraad was. Ik was zelfs bereid om bij te betalen.

Kreeg weer geen reactie. Ik was er klaar mee... een week later kreeg ik een mail dat het bandje toch eerder op voorraad was gekomen en verstuurd zou worden. En eindelijk: vorige week binnen gekomen.

Je snapt dat met deze (enige) ervaring met Garmin en hun after sales ik niet kan zeggen dat ik tevreden ben met hun after sales... (behalve het feit dat ze zo soepel doen met het kosteloos vervangen van het bandje).
Daarom heb ik drie kunststof bandjes van AliExpress inclusief quickfit. Ok heb ik een metalen voor dagelijks gebruik. Ik ga echt niet de volle prijs hiervoor betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier ook prima ervaring met Garmin support gelukkig, leren bandje was stuk aan het gaan en zonder problemen kostenloos een nieuwe opgestuurd gekregen...

Natuurlijk hoort zo'n bandje ook niet zo snel (net iets meer dan een jaar geloof ik) stuk gaan, maar dan nog... even een fotootje sturen en "Nee, dat hoort niet. We sturen een nieuwe". Idd niet altijd super snel, maar ik had ook geen haast en uiteindelijk goed gekomen.

Als het echt tegenzit of als je echt haast hebt kan ik me voorstellen dat het wel minder is.

Maar hoe vaak ik ook al heb gelezen van mensen die zonder problemen een nieuw (of ok, refurbished) horloge opgestuurd hebben gekregen bij issues. Vast ook genoeg op aan te merken, maar ze doen ook vaak genoeg iets goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Philo Melos schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:10:
[...]

Licht toe! Waar is het waar je de meeste moeite mee hebt? Daar kan ik dan wellicht ook van leren.

De casus: Ik koop een horloge van 600 euro, waar ik zuinig mee omga, elke dag draag en na 1,5 jaar is het bandje stuk.
Mijn mening: Bij een horloge in deze prijsklasse mag het bandje bij 'gewoon gebruik' niet na 1,5 jaar stuk gaan.

Ik stel daar een vraag over bij Garmin. Vind jij:
A. ik moet niet zeuren en gewoon zelf een bandje kopen.
B. ik moet wel contact opnemen met de klantenservice, maar het op een andere manier vragen.

Ik heb overigens ook een tip voor jou waar jij van zou kunnen leren: probeer je mening op dit forum altijd vriendelijk te houden en op een andere manier over te brengen. Je zou bijvoorbeeld kunnen beginnen met: "Ik vind dat jij (...) en ik had het als volgt aangepakt (...)." Ik ga er namelijk vanuit dat zowel jij als de klantenservice van Garmin niet vindt dat je 'iemand terug moet pakken en in zijn sop gaar moet laten koken' (oid).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Galois Wat betreft of deze bandjes niet stuk mogen gaan binnen 2 jaar.. in principe ben ik het daar wel mee eens als je zoveel voor een horloge betaalt, maar... het stukgaan van siliconen bandjes bij alle sporthorloges is gewoon iets wat vaker gebeurt. De bandjes zijn zo gemaakt dat ze ook nog comfortabel zitten, dus zo soepel mogelijk, wat rekbaar, etc.. Bij een normaal horloge heb je vaak een stalen of leren bandje, dus die gaan minder snel stuk. Ik heb persoonlijk niet zo veel moeite met het stukgaan van die bandjes, maar meer met de prijs die Garmin vraagt voor een nieuw bandje. Dat vind ik schandalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:30:
@Galois Wat betreft of deze bandjes niet stuk mogen gaan binnen 2 jaar.. in principe ben ik het daar wel mee eens als je zoveel voor een horloge betaalt, maar... het stukgaan van siliconen bandjes bij alle sporthorloges is gewoon iets wat vaker gebeurt. De bandjes zijn zo gemaakt dat ze ook nog comfortabel zitten, dus zo soepel mogelijk, wat rekbaar, etc.. Bij een normaal horloge heb je vaak een stalen of leren bandje, dus die gaan minder snel stuk. Ik heb persoonlijk niet zo veel moeite met het stukgaan van die bandjes, maar meer met de prijs die Garmin vraagt voor een nieuw bandje. Dat vind ik schandalig.
Mwah, ik ken welgeteld 5 mensen met een Garmin fenix.
  • Ikzelf: Fenix 5+ sapphire
  • 2 kennisen: Fenix 5+ Sapphire titanium.
  • De andere 2 hebben een Fenix 3 en fenix 6X, met en dikker / groter bandje.
bij ons alle drie was na iets meer dan een jaar een scheur in het siliconen waardoor het bandje niet goed meer kan sluiten.

Ook ken ik een stuk of 8 mensen met garmin forerunners (935, 945, 245, 235), die hebben geen gescheurde bandjes.

Ik ben geen genie ofzo, maar ik kan de link wel leggen tussen de lichte forerunners (rond de 50 gram) die niet scheuren, en de zware Fenixen (rond de 80 gram), die wel scheuren. De fenix moet gewoon een steviger bandje hebben, punt uit.

[ Voor 6% gewijzigd door dec0de op 31-03-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Misschien ligt het meer in de richting van lomp strak aantrekken? :P
Ik heb namelijk ook zo'n F5+ Sapphire Titanium en doe er al veel langer mee. Al heb ik ook veel een lederen bandje gebruikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:06:
Misschien ligt het meer in de richting van lomp strak aantrekken? :P
Ik heb namelijk ook zo'n F5+ Sapphire Titanium en doe er al veel langer mee. Al heb ik ook veel een lederen bandje gebruikt.
ik hem hem zo strak dat hij niet op en neer zwabbert.

misschien komt dat omdat ik veel sport, en alle kennissen van mij met garmin's ook? bij het hardloper en zwemmen vliegt die anders op en neer, en dat is echt niet goed voor je pols kan ik je vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
Polar Vantage M2 vs Garmin Forerunner 245 (M)?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:44
dec0de schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:51:
[...]

bij ons alle drie was na iets meer dan een jaar een scheur in het siliconen waardoor het bandje niet goed meer kan sluiten.

Ook ken ik een stuk of 8 mensen met garmin forerunners (935, 945, 245, 235), die hebben geen gescheurde bandjes.

Ik ben geen genie ofzo, maar ik kan de link wel leggen tussen de lichte forerunners (rond de 50 gram) die niet scheuren, en de zware Fenixen (rond de 80 gram), die wel scheuren. De fenix moet gewoon een steviger bandje hebben, punt uit.
Ik heb zelf een Fenix 5 Saphire model sinds 2017 en heb nu sinds een jaar een nieuw bandje in gebruik. Niet omdat de oude kapot was, maar omdat hij uiteindelijk wat verkleurd was (waarschijnlijk door veel zwemmen in chloorwater). Niet helemaal met je bevindingen eens dus over de kwaliteit van de bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
jeroenvdnberg schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:46:
[...]

Ik heb zelf een Fenix 5 Saphire model sinds 2017 en heb nu sinds een jaar een nieuw bandje in gebruik. Niet omdat de oude kapot was, maar omdat hij uiteindelijk wat verkleurd was (waarschijnlijk door veel zwemmen in chloorwater). Niet helemaal met je bevindingen eens dus over de kwaliteit van de bandjes.
Dat is dan erg fijn voor jouw! Ik ben wel jaloers :P .

Overigens is het bandje van de F5 weer net anders dan de 5+, dus misschien dat het daar aan licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dec0de schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:51:
[...]

Er zit vast een verband tussen een zwaarder horloge en het eerder stuk gaan van zo’n bandje, maar ik ken maar een paar personen met een Fenix en heb hun hier nog nooit over horen klagen (wel over een ‘keeper’ die stuk gaat, maar daar heb ik met de lichtere FR645M ook last van). De vraag is of een steviger siliconen bandje voor een Fenix nog wel prettig draagt en of het hele horloge hiermee niet nog zwaarder wordt? Als ik een prettig bandje kan dragen, maar dit elk jaar moeten vernieuwen voor zo’n €15, dan zou dat mijn voorkeur hebben boven een onprettig bandje dat vele jaren meegaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Bauer078 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:33:
Polar Vantage M2 vs Garmin Forerunner 245 (M)?
Moeilijk te zeggen zonder te weten wat je zoekt. Als je multisport nodig hebt, duidelijk Vantage M2, wil je muziek dan duidelijk Forerunner 245 Music. Verder zijn er nog veel verschillen die voor de één belangrijker zijn dan voor de ander. De GPS nauwkeurigheid van de Vantage M2 zou wel niet zo goed zijn, dat is al een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Open Outcry
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

Net als voorgaande reacties over de levensduur van bandjes bij Fenix modellen, heb ik ook zuiver anekdotische ervaringen:
- Fenix 5: zelf in bezet gehad, na twee jaar continugebruik (zwemmen, ultra's in heuvelachtig terrein of de Alpen, klimmen) geen slijtage zichtbaar m.u.v. vervagen reliëf
- Fenix 6X Sapphire: zelf in bezit, na twee jaar continugebruik (zwemmen, ultra's in heuvelachtig terrein of de Alpen, klimmen) geen slijtage zichtbaar m.u.v. vervagen reliëf

In mijn omgeving (zeven mannen, met Fenix 5 of 5+ of 6 modellen), waar hetzelfde gebruik ongeveer is, is heb ik enkel nog gehoord dat inderdaad de keepers (of hoe dat ook heet) kapot gaat; maar vaak door een aanwijsbare reden, zoals blijven haken achter een rots of lomp gebruik.

Al met al ligt het mijns inziens helemaal aan hoe je omgaat met je materiaal. Daarnaast ligt het ook aan je verwachtingen; dat niet altijd of eigenlijk nooit lineair hoeft te schalen met de prijs van een product.

Top holdings: LONG PFE, AGN, ACCEL, NYT, RDSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

@Open Outcry ik denk dat het te maken heeft met het soort bandje wat erop zit.

Ik heb voor mijn Fenix 5 plus onder garantie een nieuwe bandje opgestuurd gekregen en dit bandje is echt wel anders dan degene die bij het horloge zat. Wat stugger heb ik het gevoel. Overigens niet vervelend qua dragen, maar ziet er wel steviger uit.

Zou mij niets verbazen als dit bandje inderdaad wel langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:35:
@Open Outcry ik denk dat het te maken heeft met het soort bandje wat erop zit.

Ik heb voor mijn Fenix 5 plus onder garantie een nieuwe bandje opgestuurd gekregen en dit bandje is echt wel anders dan degene die bij het horloge zat. Wat stugger heb ik het gevoel. Overigens niet vervelend qua dragen, maar ziet er wel steviger uit.

Zou mij niets verbazen als dit bandje inderdaad wel langer mee gaat.
Dit zou inderdaad wel eens kunnen. Zijn de bandjes voor een F5+ en F6 niet gelijk (onderling uitwisselbaar)? Wellicht dat ze bij de F6 het bandje wat verstevigd hebben? Ik heb zelf bij mijn FR645 aan het begin een bandje van de VA3 gebruikt (verkeerde besteld bij Garmin) maar gebruik inmiddels een bandje wat standaard bij de FR645 wordt geleverd en ik merk verschil tussen het materiaal. Die van de FR645 is soepeler en er zit meer rek in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:58
PatrickC schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:31:
[...]

Dit zou inderdaad wel eens kunnen. Zijn de bandjes voor een F5+ en F6 niet gelijk (onderling uitwisselbaar)? Wellicht dat ze bij de F6 het bandje wat verstevigd hebben?
Ze zijn gewoon uitwisselbaar, maar voor iedere serie wordt weer een ander ontwerp toegepast. De F5 had bijvoorbeeld een soort geribbelde textuur, de F5+ heeft een streep in lengterichting en de bandjes van de F6-serie hebben ribbels die dwars op de band zitten.

Ik heb voor mijn F3 onder andere een originele band van de F5+ en een van de F6. Die van de F5+ zit iets soepeler en die van de F6 is duidelijk iets stugger. Niet vervelend, maar wel wat steviger inderdaad.

Band van de Fenix 5:
Afbeeldingslocatie: https://static.garmincdn.com/en/products/010-12517-02/v/cf-lg.jpg

Band van de Fenix 5+:
Afbeeldingslocatie: https://static.garmincdn.com/en/products/010-12741-04/v/cf-lg-99283655-5c56-48e9-b1e7-1369dd1d731c.jpg

Band van de Fenix 6:
Afbeeldingslocatie: https://static.garmincdn.com/en/products/010-12864-01/v/cf-lg-b3cfb86f-b4f5-48b5-a040-34501c9c7dca.jpg

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik draag de 5+ dagelijks (x versie) en ik zie eigenlijk buiten lichte slijtage sporen, geen tekenen dat het ergens zwak begint te worden. Hier dus geen klachten over het bandje.

Ik vind het niet de meest comfortabele band, liever gebruik ik een nylon bandje. Maar ik heb nog niet de moeite genomen om een andere te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:58
Ik gebruik meestal de nylon banden van de oude Tactix. Die werken op mijn oude F3 prima, maar op nieuwere modellen met OHR zijn ze onhandig, want ze zitten voor de sensor... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb een fenix 6 pro sapphire dlc (carbon grey).
Deze kwam orgineel met een zwart bandje, maar die was een beetje saai, dus 2 vial ali besteld, en hieronder mijn ervaringen.

groene: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dkvVwPV
blauwe: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.77884c4daTM3YQ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDdmrQn81NcT29hGY7MK0Yguoq4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gEovodX5yWlYLzII19WtENzt.png?f=fotoalbum_large

de groene heeft een andere structuur, en is iets langer, de kwaliteit lijkt iets minder, maar is verder wel gewoon degelijk, de quick fit sluiting ziet er goed uit en kom niet los als je er hard aan trekt of draait. Er lijken een beetje gladde slijtplekken op te komen, (bij de aansluting, zie ook de 1 na laatste foto).

De blauwe heb ik minder lang in gebruik, maar komt erg dicht in de buurt van de orginale (de prijs was ook hoger dan de groen, 3 vs 6 euro). de ribbels lijken op de foto;s minder dik, maar in de praktijk valt het mee, de band is vrijwel identiek aan een orginale. De quickfix is ook degelijk, enkel de schroefjes zijn anders dan bij de orginele band (hilips vs torx). en er staat geen QuickFit printje aan de binnenkant, dus het is wel herkenbaar een niet orginele.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZSQxWchrPvpk1fUSNm_UdJcVfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QKU6pVbXJ23V5DP074cvnV6A.png?f=fotoalbum_large
Het nokje in het 2e ringetje bij de blauwe is ook beter (zelfde als orgineel) dan bij de groene, bij de groens is die iets te kort, waardoor die minder goed in het gaatje blijft zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_R07wyERFGTJYkymcI06y-c8Qis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/um6VBwRRNyxEaYWm71TCzp7K.png?f=fotoalbum_large

de afwerking van de gesp bij de blauwe is ook beter (en gelijk aan de orginale)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gX-wLf7bLH_I4XEW0dQIB6IiciY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VkzQyziEeos4SbValZzhSRWC.png?f=fotoalbum_large
bij de groene is het design anders en ruw afgewerkt

Samenvatting: niet alle ali bandjes zijn hetzelfde, maar deze komt aardig in de buurt van een orginele: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.77884c4daTM3YQ
zoek je dus goedkoop een ander kleurtje of vervanging, vind je 30-50 euro teveel, ben je niet vies van af en toe een ali product, check deze :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:26
Nog toevallig iemand last van extreme battery drain op Fenix 6 toestellen? Vanmorgen 100%, nu nog maar 15% en ik heb geen enkele activiteit gedaan buiten achter mijn PC telewerken.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cloclo100 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:28:
Nog toevallig iemand last van extreme battery drain op Fenix 6 toestellen? Vanmorgen 100%, nu nog maar 15% en ik heb geen enkele activiteit gedaan buiten achter mijn PC telewerken.. :)
Ik zou het horloge eens een keer opnieuw opstarten en dan tot 100% opladen en hierna bekijken of het probleem zich herhaalt. En als dat zo is eens kijken naar je watchface, widgets of apps. Zijn ze allemaal up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 20:06
Cloclo100 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:28:
Ja ik sinds 1.5 week ook, van 100% naar plat op minder dan 4 dagen met slechts 2x een kwartiertje fietsen.

Ik hoop dat het een software bug is dat ze snel patchen want raar dat het ineens gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
https://www.amazon.de/dp/B07RG47G59?tag=lanesanny05-21: FR945 is weer onder de 500 euro. Bij eglobalcentralnl.com is de FR945 een paar dagen geleden onder de 400 euro gezakt. De FR955 komt eraan, zou ik zeggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
Hello,

I see you reported an issue with the Connect App Calendar not allowing you to select future dates (as it would default to the current day instead). Our engineers have confirmed the 4.41 update to the Connect App has resolved this issue and you can download this update now.

Please let us know if you have any further questions.

Thank you for choosing Garmin,

Brooks
Product Support
Garmin International
En zojuist bevestigd, wel top dit. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een vraagje over de Garmin Coach (Greg). Zondag staat een 'Long easy run' gepland van 90 minuten, en die wil ik switchen voor een trail run. Die zal waarschijnlijk wat langer zijn, eerder richting de 2 uur.

Wat is nu handig, om het schema niet teveel overhoop te gooien? Gewoon de training volgen, en door blijven lopen na het einde, de training opnieuw inplannen of verwijderen? Ik zit net in week 2, dus ik weet niet wat voor effect die opties hebben op de rest van de training. Ik heb wel eens ergens gelezen dat loopjes buiten het schema om niet meegenomen worden in je voortgang, is dat ook echt zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 1 april 2021 @ 22:38:
[...]

En zojuist bevestigd, wel top dit. :)
Haha, die stoorde me ook al maar ik wist opeens niet meer zeker of dit in het verleden wel gewerkt had... Maar nu idd weer zoals het hoort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
mrwolf schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:13:
Een vraagje over de Garmin Coach (Greg). Zondag staat een 'Long easy run' gepland van 90 minuten, en die wil ik switchen voor een trail run. Die zal waarschijnlijk wat langer zijn, eerder richting de 2 uur.

Wat is nu handig, om het schema niet teveel overhoop te gooien? Gewoon de training volgen, en door blijven lopen na het einde, de training opnieuw inplannen of verwijderen? Ik zit net in week 2, dus ik weet niet wat voor effect die opties hebben op de rest van de training. Ik heb wel eens ergens gelezen dat loopjes buiten het schema om niet meegenomen worden in je voortgang, is dat ook echt zo?
Laat ik beginnen met dat ik nooit zo goed snap waarom iemand een schema gaat volgen om hem dan toch niet te willen volgen, maar daar zal je je redenen voor hebben. :)

De schema's zijn vaak opgebouwd uit een aantal oefeningen van een bepaald type. Wil je de meeste baten eruit halen dan moet je daar dicht bij blijven. In dit geval vind ik een trailrun vergelijkbaar met een 'long easy run' en zou hem dus gewoon gaan lopen. Dat je dat dan op onverharde ondergrond doet en nog een stukje extra loopt is niet zo'n punt, aangenomen dat je jezelf niet helemaal aan pudding gaat lopen.
Zou het een totaal ander type activiteit zijn dan zou ik de training opnieuw plannen zodat je het schema hooguit even pauzeert maar verder niet aantast.

Activiteiten buiten het schema om worden wel meegenomen in je statistieken en fitheid, maar hebben verder geen invloed op de voortgang van het schema. Binnen het schema worden namelijk de activiteiten bepaald op hoe je eerdere activiteiten gepresteerd en ervaren hebt. Het is in die zin een beetje dynamisch.
Daarom zou ik dan ook terughoudend zijn met vervangen van trainingen of aanvullende activiteiten die ook loopgerelateerd zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 19:12

Gewoon de training starten in je hardloop of trailrun profiel. Wel rekening houden met het zoals @Gonadan al aanhaalt je niet al teveel andere dingen erbij moet gaan doen. Ik liep vaak een LDL in de bossen/trails maar probeerde dan wel de tijd/afstand gelijk te houden. Zeker bij andere tempolopen of intervallen is het juist afgestemd op je doel en om dan in de bossen/strand ofzo te gaan lopen is de training vaak niet representatief meer vergeleken met asfalt.

En fijn dat de kalender het in de app weer doet hoef ik niet meer op mijn horloge vooruit te kijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
xray79 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:11:
[...]

Gewoon de training starten in je hardloop of trailrun profiel. Wel rekening houden met het zoals @Gonadan al aanhaalt je niet al teveel andere dingen erbij moet gaan doen. Ik liep vaak een LDL in de bossen/trails maar probeerde dan wel de tijd/afstand gelijk te houden. Zeker bij andere tempolopen of intervallen is het juist afgestemd op je doel en om dan in de bossen/strand ofzo te gaan lopen is de training vaak niet representatief meer vergeleken met asfalt.

En fijn dat de kalender het in de app weer doet hoef ik niet meer op mijn horloge vooruit te kijken ;)
Ik probeer zo dicht mogelijk bij de trainingen te blijven, en ga zeker geen extra loopje inplannen. Maar zo af en toe wil ik gewoon ff de duinen of het bos in :)

Goeie tip, om de training vanuit het trailrun-profiel te starten, daar had ik nog niet aan gedacht. Dan sla ik 2 vliegen in één klap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
mrwolf schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:19:
[...]

Ik probeer zo dicht mogelijk bij de trainingen te blijven, en ga zeker geen extra loopje inplannen. Maar zo af en toe wil ik gewoon ff de duinen of het bos in :)

Goeie tip, om de training vanuit het trailrun-profiel te starten, daar had ik nog niet aan gedacht. Dan sla ik 2 vliegen in één klap!
Doe ik ook namelijk scheelt weer dat je Vo2Max dan niet meer zakt doordat je tempo lage ligt. Maar bij de nieuwere Fenix reeksen is daar rekening mee gehouden dacht ik.
Bedenk ook dat als Greg je een tempo wil laten lopen en ja dat niet haalt het schema aangepast kan worden, het i seen beetje een dynamsich schema namelijk. Dan zal een keer een LDL lopen in de duinen geen probleem zijn, ik deed de meeste LDL's in de weekenden in de bossen met hond dus dat tempo was dan sowieso niet zo belangrijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Het voorgestelde tempo van Greg is zo laag (en breed) dat dat geen probleem zal zijn (6:13-06:50) ;)

Ik wist niet dat je op de Fenix6 én navigatie én een workout kon combineren, weer wat geleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024

Je kan gewoon de geplande training starten (laat uncle Greg maar piepen als je te snel of te langzaam gaat), aan het einde (na die 90 min) heb je de keuze om hem te hervatten. Loopjes buiten het schema tellen inderdaad niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
mrwolf schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:41:
....
Ik wist niet dat je op de Fenix6 én navigatie én een workout kon combineren, weer wat geleerd!
Dit is op de Fenix 5+ ook mogelijk; route op de topoactive kaart actief èn een workout

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Voor degenen die gebruik maken van de kaarten van Freizeitkarte op hun Garmin: de voorjaarsrelease is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Ik vind hardlopen leuk, maar mijn probleem is dat ik altijd te snel loop. Ik hoor geen ritme, dus ik kan niet op het ritme van muziek lopen.

Ooit had ik een Pebble, die gewoon heel groot in beeld mijn huidige en gemiddelde tempo liet zien (als een soort tweede scherm voor RunKeeper). Dat werkte perfect,

Ik ben opzoek naar hetzelfde. Ik wil constant, makkelijk, mijn huidige snelheid kunnen zien op een horloge. Alle overige info boeit me eigenlijk niet.

Ik heb de Mi Band 5 geprobeerd, maar die is amper af te lezen in de zon en het tempo wordt veel te klein weergeven. Het moet dus echt groter. De Charge 4 leek mij wel een optie, maar die schijnt ook lastig af te lezen te zijn in de zon.

Ik wil/hoef geen volwaardige smartwatch en wil het apparaat puur gebruiken voor hardlopen. Ik gebruik namelijk als smartwatch als de Fossil Collider HR (vanwege de looks), maar deze is echt totaal ongeschikt voor sporten in mijn ogen.

Hebben jullie advies voor een Sport Watch die aan mijn wens voldoet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:26
Ik zou dan voor de Garmin Forerunner 45 gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Garmin Forerunner 30 of 35 of 45 afhankelijk van budget en smaak tav ontwerp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@SilentF0rce kan je niet beter op hartslag lopen dan op snelheid?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilentF0rce
@ArnoutV & @Sander: Daar was toevallig vandaag ook mijn oog op gevallen en leek me puur op wat ik erover heb gelezen ook de beste optie! Jullie advies is dus zeker welkom!

@Prulleman: Misschien wel ja! Ik heb geen idee eigenlijk. Ik zal er eens over gaan lezen. Dan moet ik nog dat nog steeds in de gaten kunnen houden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@SilentF0rce volgens mij hebben alle sport/ GPS horloges ook een hartslag meter. Al blijft het een gok of een optische meting voldoet. Hou er in dat geval rekening mee dat er een bt of ant+ borstband aangesloten kan worden

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@SilentF0rce De Forerunner 45 lijkt mij ook een prima instapper. Houdt er wel rekening mee dat het weergeven van de actuele snelheid op deze horloges nogal fluctueert. De gemiddelde snelheid over b.v. een km is wel betrouwbaar, maar als je steeds op je horloge kijkt hoe hard je op dat moment rent, dan zul je zien dat dit steeds verandert, terwijl je toch hetzelfde tempo loopt. Als je je actuele snelheid nauwkeuriger wilt zien op het horloge, dan wordt vaak een footpod (b.v. de Stryd) aanbevolen, maar dat is een behoorlijke investering. Je kunt ook connect IQ data velden gebruiken die b.v. de gemiddelde snelheid van de laatse 10 seconden laat zien, maar dan moet je wel een horloge hebben dat dit ondersteunt. Dan kom je al snel op de Forerunner 245 uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 18:32
PatrickC schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:03:
@SilentF0rce Als je je actuele snelheid nauwkeuriger wilt zien op het horloge, dan wordt vaak een footpod (b.v. de Stryd) aanbevolen, maar dat is een behoorlijke investering.
Een Stryd is duur vanwege de overvloed aan data die wordt geregistreerd.
Maar een simpele ANT+ footpod (van Garmin/Suunto/Geonaute) kun je voor een paar tientjes op MP scoren. Of je koopt een sporthorloge inclusief footpod.

[ Voor 4% gewijzigd door nogeeninlog op 05-04-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Hi allen,

Ook ik wil jullie advies graag. Ik heb tot een paar jaar geleden veel hardgelopen en was toen heel tevreden met mijn tomtom 3 music. Nu wil het hardlopen weer gaan oppakken, maar helaas gaat de batterij van de tomtom inmiddels razendsnel leeg en blijft mijn playlist niet op volgorde staan.
Ik heb ip alleen gps/loopsnelheid en muziek nodig (zodat ik mijn trainingsschema hoor). Ik kan op mijn werk geen horloge dragen, dus hij hoeft niet uitzonderlijk mooi te zijn of extra functies voor gebruik naast het sporten te hebben. Jullie een idee voor een passend sporthorloge/activity tracker? Mijn budget is ongeveer €150,-.

[ Voor 3% gewijzigd door Too5 op 06-04-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 22:58
Too5 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:55:
Hi allen,

Ook ik wil jullie advies graag. Ik heb tot een paar jaar geleden veel hardgelopen en was toen heel tevreden met mijn tomtom 3 music. Nu wil het hardlopen weer gaan oppakken, maar helaas gaat de batterij van de tomtom inmiddels razendsnel leeg en blijft mijn playlist niet op volgorde staan.
Ik heb ip alleen gps/loopsnelheid en muziek nodig (zodat ik mijn trainingsschema hoor). Ik kan op mijn werk geen horloge dragen, dus hij hoeft niet uitzonderlijk mooi te zijn of extra functies voor gebruik naast het sporten te hebben. Jullie een idee voor een passend sporthorloge/activity tracker? Mijn budget is ongeveer €150,-.
Moet er GPS opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik heb 'm verkocht, maar Amazfit Stratos is een prima optie (ook de GTS wel). Kan je muziek ook op.

Maar tweedehands FR245M is wel de betere optie, rond de €150 is de combie loopsnelheid (dus gps) & muziek een lastige bij de A-merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Ja, graag met GPS. Is er een alternatief zonder gps, maar waarbij wel de loopsnelheid gemeten wordt?

Ik kwam zelf de Huawei Watch GT 2e Sport tegen, die denk ik het meest in de richting komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Qua betrouwbaarheid van de gps zou ik de Amazfit nemen, de Huawei heeft een mindere reputatie, maar dat moeten we vragen aan de man die alles gedragen heeft @Aghanim

Venu SQ Music is ook nog wel eens in de aanbieding

[ Voor 13% gewijzigd door Frenz64 op 06-04-2021 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik twijfel of een FR45 het maken van intervals ondersteunt. Dat zou je wel nodig hebben als je gedurende een workout in een bepaalde range wilt lopen qua pace. Bijvoorbeeld 4:30 - 5:00 en dat je dan piep/tril krijgt als je erbuiten bent beland. Zo loop ik altijd tempoblokken.

In de manual zie ik:

Interval workouts are available for running and biking activities.

From the watch face, select START.
Select an activity.
Select Options > Workouts > Intervals > Edit > Interval > Type.
NOTE: This option appears only when you have workouts loaded on your device for the selected activity.
Select Distance, Time, or Open.

Dus @SilentF0rce ik zou even dubbelchecken of je ook snelheid/pace/hartslag intervals kunt maken. Anders moet je alsnog steeds op je horloge blijven kijken. Dat werkt niet lekker als je interval op hoog tempo loopt ;)

@Too5 @Frenz64 Huawei GT is veel bang for buck. Let wel op dat deze geen Strava koppeling heeft (en op basis van meer dan 1 jaar klagen op het forum ook niet meer gaat krijgen zo te zien). Is dus een no go als je Strava wilt gebruiken.

Amazfit is een optie waarbij ik bij de GTS de GPS redelijk betrouwbaar vond. Echter waren er uit mijn hoofd veel klachten over onbetrouwbare GPS van de GTR, die dan weer dezelfde chip deelde. Een Stratos is dan weer een niveau hoger qua features en ondersteunt ook een borstband, geen idee of je daar mee wilt gaan lopen.

Ik zou zelf een FR245M nemen maar die ga je voor dat budget niet kopen. Een Venu SQ wellicht wel. Apple Watch 3 kan ook. Een galaxy watch active (1 of wellicht 2) is nog iets goedkoper. En die ondersteunt Strava en muziek (en een borstband met een losse app). Grote nadeel is de matige batterij maar als je deze alleen voor hardlopen gebruikt is dat geen issue. Ervan uitgaande dat je een Garmin/Polar neemt wanneer je aan een Ironman meedoet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Mijn tomtom kon wel interval verwerken na het overzetten van de gegevens in de app. Aangezien het opbouwschema uit (voornamelijk) intervaltrainingen bestaat, is dat wel handig.
Op zich heb ik geen problemen met geen Strava koppeling, wel met een matige batterij :)
De Venu SQ Music had ik ook gezien, maar is nu nog even boven mijn budget. Wellicht binnenkort met een aanbieding.
Aghanim schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:57:
Ervan uitgaande dat je een Garmin/Polar neemt wanneer je aan een Ironman meedoet ;)
Ik heb de supersprint en de kwart triatlon prima met mijn Tomtom kunnen voldoen ;)

Ik heb in elk geval nu wel een goed idee gekregen wat voor mij passend is, dank daarvoor!
De keuze zal denk ik zijn tussen de Venu SQ Music en de Huawei Watch GT 2e Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou dan altijd voor Garmin gaan. Die paar tientjes extra heb je al direct terug in features en betrouwbaarheid. Plus dat een Garmin veel gemakkelijker weer verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilentF0rce
Bedankt voor je advies @Aghanim!
Op zich vind ik het kijken op de watch niet heel erg, is het maar een beetje makkelijk te zien is. Ik heb de ForeRunner 45 besteld en ga aankomende week even spelen met de interval. Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet het vooral zelf ervaren inderdaad. Voor mij is het een no-go wanneer ik midden in de stad op een interval van 3:20/km loop om dan mijn horloge te raadplegen. Loop je in een rustig gebied op lager tempo dan is het al weer eenvoudiger. Mogelijk kan het overigens wel, maar de handleiding impliceert van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garmin schijnt in de UK en US een exchange program te hebben voor de Forerunner 645 mbt het probleem dat de casing breekt bij het bandje. Waarom alleen in die landen?
https://support.garmin.co...oductID=612476&tab=topics
Ik heb er gelukkig geen last van, maar dit probleem is hier toch ook al een paar keer voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:07:
Garmin schijnt in de UK en US een exchange program te hebben voor de Forerunner 645 mbt het probleem dat de casing breekt bij het bandje. Waarom alleen in die landen?
https://support.garmin.co...oductID=612476&tab=topics
Ik heb er gelukkig geen last van, maar dit probleem is hier toch ook al een paar keer voorbij gekomen.
Interessant. Ik had dit een maand of 9 geleden ook en kon toen geen nieuwe 645 krijgen. Althans, de voorraad was dusdanig beperkt dat het 6 weken wachten zou zijn zonder garantie dat ik dan een nieuwe kreeg. Een duurder model met bijbetalen was uitgesloten dus uiteindelijk een 245M als vervanger gekozen. Ik kreeg de indruk dat de 645 uit de collectie zou gaan en niet meer gemaakt zou worden hierdoor. Ook omdat de 745 was gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:55
Zijn er hier anderen die problemen hadden met een rabobank maestro kaart en garminpay? Wat ik ook probeer, de app van Garmin weigert mijn kaart elke keer. Ik check even hier voor ik de rabobank contacteer want ik vrees dat hun klantenservice hier ook niet precies mee weet wat het probleem gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
cedrix5 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:17:
Zijn er hier anderen die problemen hadden met een rabobank maestro kaart en garminpay? Wat ik ook probeer, de app van Garmin weigert mijn kaart elke keer. Ik check even hier voor ik de rabobank contacteer want ik vrees dat hun klantenservice hier ook niet precies mee weet wat het probleem gaat zijn.
Waarschijnlijk gebruik je het verkeerde kaartnummer. Die moet je ergens opvragen in de app.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
Gonadan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:24:
[...]

Waarschijnlijk gebruik je het verkeerde kaartnummer. Die moet je ergens opvragen in de app.
Ja dat had ik achterhaald via de FAQ van de Rabobank, ik gebruik het juiste nummer via de app en heb een telefoonnummer geregistreerd bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Is de pas net nieuw of heb je er al een keer 'echt' mee betaald?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 07:30
Ik had dit zelfde probleem bij de Rabobank met m'n maestro pas. Uiteindelijk bleek via contact met de klantenservice dat m'n pas verouderd was (2 jaar oud ofzo) en niet de goede techniek aan boord had voor koppeling met Garmin Pay. Dit speelde overigens ongeveer een jaar geleden, dus pas van 3 jaar oud.

Normaal gesproken kost het vervangen van je pas wat geld, maar dat is in mijn geval toen kosteloos gedaan. Daarna werkte het perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door flippiej op 08-04-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik had dit recent met Apple Pay (en mijn vrouw ook) in beide gevallen bleek dat onze oude bankpassen gekoppeld waren en dat (hoewel de nieuwe al lang en breed in gebruik waren) de oude pas verliepen als einddatum van die kaart er daadwerkelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
flippiej schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:52:
[...]

Ik had dit zelfde probleem bij de Rabobank met m'n maestro pas. Uiteindelijk bleek via contact met de klantenservice dat m'n pas verouderd was (2 jaar oud ofzo) en niet de goede techniek aan boord had voor koppeling met Garmin Pay. Dit speelde overigens ongeveer een jaar geleden, dus pas van 3 jaar oud.

Normaal gesproken kost het vervangen van je pas wat geld, maar dat is in mijn geval toen kosteloos gedaan. Daarna werkte het perfect.
Sander schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:56:
[...]

Ik had dit recent met Apple Pay (en mijn vrouw ook) in beide gevallen bleek dat onze oude bankpassen gekoppeld waren en dat (hoewel de nieuwe al lang en breed in gebruik waren) de oude pas verliepen als einddatum van die kaart er daadwerkelijk was.
Bedankt! Dan ga ik even bellen met ze met deze info. Mijn pas is tegen de vervaldatum aan dus het zal hieraan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Wat heeft alcohol een zwaar effect op de AZS herstel. Na 4 biertjes was het al een redelijk herstel Een dag later was het wel weer boven normaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4mmSqfpayl_kkwuJ6i-Ti6wwsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFKbZdrcn2dyez0q3dddGdOE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik merk het altijd aan mijn (rust)hartslag... normaal tussen de 40-45 en als ik een paar biertjes (teveel) op heb gaat ie naar hoog in de 50.

Worth it though ;)

[ Voor 7% gewijzigd door m0ridin op 08-04-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
yep hier ook (rust)hartslag is zo 5-10 slagen hoger door alcohol consumptie ;) maar dat doe ik niet zo vaak dus is geen probleem en het idd wel waard >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Allen, ik heb een oude Garmin Forerunner 235. Ik zou deze willen vervangen... Ik twijfel alleen door welke 🙈

Belangrijkste "needs"
- touchscreen
- gelijkwaardige mogelijkheden zoals de FR235
- tonen van emoji's bij WhatsApp/SMS

Ik dacht aan de Vivoactive 4/4s of een Venu?
Mss zie ik ook andere toestellen over het hoofd?

Heeft er iemand ervaringen met het tonen van notificaties met emoji's?

Ik hoor graag jullie ervaringen 😊

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:27
MM51_Mini schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:22:
Allen, ik heb een oude Garmin Forerunner 235. Ik zou deze willen vervangen... Ik twijfel alleen door welke 🙈

Belangrijkste "needs"
- touchscreen
- gelijkwaardige mogelijkheden zoals de FR235
- tonen van emoji's bij WhatsApp/SMS

Ik dacht aan de Vivoactive 4/4s of een Venu?
Mss zie ik ook andere toestellen over het hoofd?

Heeft er iemand ervaringen met het tonen van notificaties met emoji's?

Ik hoor graag jullie ervaringen 😊

Bedankt alvast!
Mijn 4s toont emoji's dacht ik (heb er nog nooit actief aandacht aan besteed). Gelijkwaardige mogenlijkheden ga je moeten vergelijken op de garmin site, over het algemeen heeft de vivoactive 4/4s wel een heel goede basis (garmin coach, trainingsplannen, vo2max, ...) , maar specifieke functies voor training van de FR235 kunnen mogenlijk ontbreken. Het enigste wat ik ontbreek is kayak als sport, en recovery tijd/trainingseffect lijken me ook wel leuk om te hebben. Weet niet of die functies op en 235 zitten.
Touchscreen op de 4S in combinatie met de twee knoppen ben ik enorm tevreden van voor dagelijks gebruik, heel intuitief. Nog niet kunnen testen hoe het werkt tijdens zwemmen.

[ Voor 8% gewijzigd door bertware op 08-04-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
Beste Bertware,

Dank je wel voor je snelle antwoord 😊

In het verleden gebruikte ik de FR235 om te lopen/rennen. Nu ik meer fiets, is het een dagdagelijks gebruiksvoorwerp geworden om mij notificaties te geven van WhatsApp/SMS en telefoon. Voor de rest stappenteller en hartslagmeter is gemakkelijk, zeker als we gaan wandelen. Want daarvoor gebruik ik deze nu. Als ik op de fiets zit, is het de Edge 530 die ze'n ding moet doen.😊

Ik was net in een winkel en zag daar ook de Venu staan. Mooi scherm, maar is dit een gimmick die alleen de batterij sneller zal laten leeglopen 🙈

Moest er iemand zijn die effectief de WhatsApp notificaties gebruikt icm emoji's mag die dat gerust laten weten 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!
xray79 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:41:
yep hier ook (rust)hartslag is zo 5-10 slagen hoger door alcohol consumptie ;) maar dat doe ik niet zo vaak dus is geen probleem en het idd wel waard >:)
Gewoon iedere dag drinken, dan is er geen verschil meer in de ochtend ;)

@MM51_Mini Google wist het antwoord blijkbaar:
Afbeeldingslocatie: https://micamaradeportiva.com/wp-content/uploads/2020/04/garmin-venu-notificaciones-whatsapp.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 08-04-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
Aghanim schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]
En ik maar zoeken op Google... 🤔 Maar is dit de Venu of de Vivoactive 4/4s? 🙄

Alvast bedankt voor het opzoeken 💪🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]
Goede tip, thanks... meteen eentje gepakt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MM51_Mini schreef op donderdag 8 april 2021 @ 22:20:
[...]

En ik maar zoeken op Google... 🤔 Maar is dit de Venu of de Vivoactive 4/4s? 🙄

Alvast bedankt voor het opzoeken 💪🏻
Venu. Maar dat is een VA4 met mooier scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Zolang hij niet ingebrand is, toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

[...]

Is dit de Garmin Venu? Begrijp ik hier uit dat emoji's het wel gewoon normaal doen?
Want dat is mijn 'pet peeve' met m'n Fenix dat in de notificaties 80% van de emoji's een "?" zijn.. ik wacht nu al meer dan een jaar op een update die dat verhelpt. Maar blijkbaar "kan" garmin dat wel dus? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 00:43:
Zolang hij niet ingebrand is, toch? ;)
Als je al je horloges na 3 maanden verkoopt heb je al die problemen niet ;)

Speaking of, ik heb al 6mnd een AW6!

@CT blijkbaar kan het, ik kan het niet voor je testen.

[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 09-04-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
MM51_Mini schreef op donderdag 8 april 2021 @ 17:25:
Moest er iemand zijn die effectief de WhatsApp notificaties gebruikt icm emoji's mag die dat gerust laten weten 😉
Vivoactive 4 🙂:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnkugiEwopJSaswd_R5wt-8GS9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAzUOxTYqAVPZT9DDUj3ea5a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@CT ik denk dat het heel erg af hangt van welke emoji set en welke specifieke emoji's gebruikt worden, kan ook nog eens per app verschillen vermoed ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ja de 'gewone' smiley's werken wel inderdaad zoals je ook ziet bij @karazz maar als voorbeeld, een 🥳 en een 🌈 zoals bij @Aghanim verschijnt als een "?" en zo zijn er nog een aantal die toch wel redelijk vaak in whatsapp gebruikt worden.
Dus 't verbaasd mij dat binnen de Garmin lijn het niet een eenduidige emoji set is die gebruikt wordt en de fenix (5+) lijn blijkbaar zonder een aantal zit, waarvan je zou verwachten dat dit 'up to date' wordt gebracht zo af en toe met een firmware update.
Pagina: 1 ... 186 ... 324 Laatste