Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 185 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Dit is echt heel fijn al die metingen. Ik heb een keer uitgeslapen en zie gelijk op mijn watch dat het goed is voor mijn herstel.Dit was ook na een rustdag met een hersteltraining.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGHOHS4IHLYLPX0QZp3deZfhhqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utVmY2ORuDcpSvBEQMNQgm6Y.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MA0KpMpqKk-IOVXgVwJY4RuW8JQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPV9iQjCmVajdpuqO4x5DlLw.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjGqtq5g3PqWWTox_uuWN0H_ATQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3RAKhezx7u0hYy4W8FVc76F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:05:
[...]

Thanks. Een collega zei ook om eens te kijken naar de Polar Vantage M, mist wat functie ten opzichte van de FR 245 en is iets goedkoper maar past misschien ook wel in mijn use case.

Zou ergens volgende week kijken voor de aankoop.

Ik kwam trouwens van een Apple Watch Series 4.
Polar heb ik verder geen ervaring mee, maar zal vast ook voldoen. Via deze link staan ze mooi naast elkaar:
https://www.dcrainmaker.c...ids=98016%2C92571#results

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 21:52
Ik vraag me wel eens af of de Polar je slaap herpakt als je 's nachts naar de WC bent geweest 8)7

Bij Polar mis je al de opties die je via Connect (app & web) hebt, het eco-systeem van Garmin is by far het meest uitgebreide (ik dompel me er nu in onder). Of dat relevant is voor je moet je uiteraard zelf bepalen @Verwijderd .

Vergeet ook de Coros Pace 2 niet, veel horloge voor weinig. Hoewel je daar minstens onder de 2:30 op de Marathon voor moet kunnen lopen, geloof ik :+

[ Voor 11% gewijzigd door Frenz64 op 07-03-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Frenz64 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:35:
Ik vraag me wel eens af of de Polar je slaap herpakt als je 's nachts naar de WC bent geweest 8)7
Ik vraag me dat ook af dus ik ga het testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
route99 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:40:
[...]
De gemiddelde hartslag. Let op of je polsmeting/HRM meting gebruikt. De laatste is veel naukeuriger. De polsmeting: Je horloge moet redelijk strak om je pols zitten.
[...]
Of de waargenomen hartslag door een cadence lock vervuild is, is ook een aandachtspunt. Bij serieus trainen hoort ook een serieuze hartslagmeting. Bij teveel mensen die ik ken (incl. mijzelf) werkt OHR op de pols in de winter slecht of niet.
Tincahunter schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:41:
[...]
Ik vraag me dat ook af dus ik ga het testen
Dat werkt, ik test het elke nacht :o

[ Voor 19% gewijzigd door Frij5fd op 07-03-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Frij5fd Als men het meetgeweten gebruikt, hier weer aangehaald, zou dat een loper dit niet mogen overkomen...dus idd een punt van aandacht.
Frij5fd schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:44:
[...]Bij teveel mensen die ik ken (incl. mijzelf) werkt OHR op de pols in de winter slecht of niet.
Daarom heb ik direct bij de aankoop van mijn FR735XT een HRM Run (met "rode knobbel") gekocht. Ik gebruik in principe normaal de optische meting van de 735XT niet.
Dus ik heb geen last er van.
Met de nadelen van de borstband kan ik leven. Bij een wedstrijd boven de drempel heb ik nooit een borstband om, ik loop dan op een goed getraind tempo/ tempo gevoel.

Bij onze AV wordt al jaren gesproken over die slechte optische meting, dus ik ben er niet eens aan begonnen..../ steek er ook geen energie in tenzij er een goed onderbouwde revolutie op dit gebied komt.

[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 07-03-2021 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een tijdje terug heb ik hier wat vragen gesteld over OHR via banden die je om de onderarm of bovenarm kunt dragen, omdat de OHR van de Garmin Fenix 6 Titanium niet goed bij mijn broer werkt, vanwege cadence lock. Hij was deze week jarig, dus heb ik hem maar een Polar Verity Sense kado gedaan. :) Hij heeft hier nu 2 keer mee gelopen en de hartslagmeting is ‘spot on’. De hartslagmeting reageert ook veel sneller bij intervallen, waar de hartslag snel stijgt en daalt. Dus eerste indruk is erg positief. Ik kom hier de komende weken nog wel op terug, om verdere ervaringen te delen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:26
mmm de laatste twee trainingen met mijn Fenix 6 pro gingen niet echt soepeltjes.
Het lopen wel alleen beide keren herstarte de Garmin na ca 500/600 meter en starte daarna meteen weer op en vroeg om het hervatten van de training.
Na het herstarten was de verbinding met de Stryd weg, ook het dataveld was weer terug op standaard.
Ook de muziek stopte met afspelen.

Voor heen nog nooit zoiets gehad ;(, enige wat nu anders is dat ik sinds kort een doel in Strava had opgegeven en dat die was gestart en het scherm overnam.
Kan dat zoveel invloed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Dat 4 x 1500 km heel erg veel is. Iets met kilometers in plaats van meters. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
TR1969 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:48:
mmm de laatste twee trainingen met mijn Fenix 6 pro gingen niet echt soepeltjes.
Het lopen wel alleen beide keren herstarte de Garmin na ca 500/600 meter en starte daarna meteen weer op en vroeg om het hervatten van de training.
Na het herstarten was de verbinding met de Stryd weg, ook het dataveld was weer terug op standaard.
Ook de muziek stopte met afspelen.

Voor heen nog nooit zoiets gehad ;(, enige wat nu anders is dat ik sinds kort een doel in Strava had opgegeven en dat die was gestart en het scherm overnam.
Kan dat zoveel invloed hebben?
Het is mogelijk dat er iets gecrasht is. Als je de F6pro aan de PC hangt kun je de log-file vinden door op *.yml te zoeken. Bij een crash wordt daarin onder andere het tijdstip en de veroorzakende app gemeld (die laatste onder App-name)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Frenz64 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:35:
De slaapmeting van horloges is niet echt te vertrouwen, als je bijvoorbeeld 's nachts wakker ligt of nog een boek leest 's avonds met lage hartslag wordt het vaak als slaap geregistreerd...
Vergeet ook de Coros Pace 2 niet, veel horloge voor weinig. Hoewel je daar minstens onder de 2:30 op de Marathon voor moet kunnen lopen, geloof ik :+
Ik ben zelfs zo'n fan dat ik overweeg er eentje voor m'n vrouw te kopen (die loopt 2 keer per week, en niet langer dan 4 minuten aan een stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:52
chris schreef op maandag 8 maart 2021 @ 05:49:
[...]

De slaapmeting van horloges is niet echt te vertrouwen, als je bijvoorbeeld 's nachts wakker ligt of nog een boek leest 's avonds met lage hartslag wordt het vaak als slaap geregistreerd...

[...]

Ik ben zelfs zo'n fan dat ik overweeg er eentje voor m'n vrouw te kopen (die loopt 2 keer per week, en niet langer dan 4 minuten aan een stuk).
Boeken lezen in bed wordt door mijn Vantage V meestal correct herkend als wakker. Als ik daarentegen 's avonds wat te diep doorzak in de zetel voor TV, start hij soms dan al de slaaptijd. En dan wordt het naar de slaapkamer gaan, gezien als een onderbreking van enkele minuten en krijg je 's anderdaags weer het verdict: matig tot slecht geslapen :O

Waar heb je die Coros Pace 2 trouwens vandaan? Hij schijnt nl. heel slecht leverbaar te zijn, zelfs in buitenlandse webshops, in die mate zelfs dat de the5krunner er al een artikel aan wijdt als hij per uitzondering eens wél beschikbaar is.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:34
dreamscape schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:56:
[...]

Dat 4 x 1500 km heel erg veel is. Iets met kilometers in plaats van meters. ;)
bwoa dat zijn toch gewoon tempoblokken tegen een "ça va" snelheid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cloclo100 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:46:
Op zich is het wel wat frustrerend dat ik in dergelijk duur materiaal investeer, net opdat ik zelf niet moet nadenken over zones etc. Zoals bij die trailrun, ik loop daar idd bijna constant in z5 terwijl ik totaal niet over de finish gestrompeld ben ofzo. Ik merk nogmaals wel dat mijn hartslag in Lsd 10bpm hoger ligt dan in november, dus dat is wel een dingetje. (stress, ziekte, vermoeidheid..)
Ik herken volledig dat het frustreert als je veel geld, tijd en energie in deze hobby steekt en er dan zaken niet kloppen. Je hebt zo te lezen nog niet het belangrijkste gedaan: een inspanningstest. Als je die doet heb je een onderbouwde basis van je hartslag en drempel en kun je de juiste zones bepalen. Op basis daarvan weet je zeker dat de basis klopt en dus zal je trainingsschema ook kloppen (en als het goed is je Garmin waarden ook). Door zelf maar wat aan te testen zul je nooit zeker weten of je zones kloppen en blijf je in het ongewis. Trust me, been there.

BTW: als je aanvullend verzekerd bent kost het je minder dan 100 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Cloclo100 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:01:
[...]

bwoa dat zijn toch gewoon tempoblokken tegen een "ça va" snelheid..
Het kwartje valt nog steeds niet?

Je typt KM dus blokken van 1500000 meter. ;)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
chaola schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:28:
[...]

Waar heb je die Coros Pace 2 trouwens vandaan? Hij schijnt nl. heel slecht leverbaar te zijn, zelfs in buitenlandse webshops, in die mate zelfs dat de the5krunner er al een artikel aan wijdt als hij per uitzondering eens wél beschikbaar is.
Ik zag toevallig dat hij bij Dutch Mud Men op voorraad lijkt te zijn...

[ Voor 25% gewijzigd door karazz op 08-03-2021 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:52
Die "Mud Men" kende ik nog niet ;) maar zo te zien gaat het dus wat beter met de voorradigheid van de Pace 2, ook Futurumshop kan hem nu blijkbaar leveren.
Ik blijf het in de gaten houden, maar er komt binnenkort wellicht ook een Vantage M2, nog wel een en ander van Garmin ook, Mio zou ook nog met iets moeten komen en zo is er altijd wel een lijstje om te blijven twijfelen en uitstellen.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Tinusvolkel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Het kwartje valt nog steeds niet?

Je typt KM dus blokken van 1500000 meter. ;)
HAHA |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
route99 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:40:
[...]
De gemiddelde hartslag. Let op of je polsmeting/HRM meting gebruikt. De laatste is veel naukeuriger. De polsmeting: Je horloge moet redelijk strak om je pols zitten.

[...]
Trenara is mooi aan de voorzichtige kant.... klinkt vervelend maar voor de niet zo ervaren loper is dat wel een veilige kant. Je loopt de 10 km ruim 1,5 min langzamer dan een echt ervaren loper met dat niveau.
[...]
Ik snap exact wat je bedoelt, en dan klinkt deze ervaring dus vervelend tov jouw perceptie niveau. Maar wil je verder komen.... kun je echt niet blind op de aansturing door het horloge leunen. Immers wil dat echt, dat verder komen, dan ontkom je niet een het gebruik van je eigen meetgeweten...... zoals wij dat in de wetenschappelijke beta-wereld noemen..... klopt het ook echt wat er staat als berekende data waar je van op aan zou moeten kunnen...? In die wereld ga je af als een gieter als je dat niet gecheckt hebt... :+

Voor een deel van de sporters/hardlopers zullen de Garmin data et al, best kloppen, maar voor een ander deel niet. Het is erg handig om te beseffen tot welke groep je behoort... dus checken.
Tja... behoor je tot die laatste groep.... shit... heb ik daarvoor die honderden euro's voor uit gegeven.... das inderdaad een punt(je)..... Maar wat kun je er mee als je wel heel graag wilt hardlopen en dit treedt op... toch dan ook gebruik maken van de kennis die er is. En op dit niveau is dat, met de tips die hier voorbij komen, best goed te doen.
Een heel groot voordeel van die aanpak is dat je veel dichter bij je data staat dan een persoon die klakkeloos aanneemt dat het allemaal wel klopt. Dat kan je een extra kick geven en mogelijk zie je nog meer openingen.. .hoe verder dan je op voorhand verwacht. Immers je hebt er best aardig over nagedacht ipv blind te varen op wat je sport horloge je allemaal vertelt...

[...]
_/-\o_

[...]
_/-\o_ (y) 8)
Ik gebruik een borstband van Garmin zelf, de HRM run.
Vandaag dus een coopertest gedaan, ik las hier en hier dat dit ook een betrouwbare manier is om je VO2max te berekenen, en dit sluit wat aan bij jouw test van 2km stevig tempo en dan all in.

Ben op 2760m geëindigd. Zou met mijn 39j overeenkomen met uitstekend of via die formule 50,42 VO2max. Max hartslag zat evenwel niet hoger dan 184;

https://connect.garmin.co...5757118?share_unique_id=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Aghanim schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Ik herken volledig dat het frustreert als je veel geld, tijd en energie in deze hobby steekt en er dan zaken niet kloppen. Je hebt zo te lezen nog niet het belangrijkste gedaan: een inspanningstest. Als je die doet heb je een onderbouwde basis van je hartslag en drempel en kun je de juiste zones bepalen. Op basis daarvan weet je zeker dat de basis klopt en dus zal je trainingsschema ook kloppen (en als het goed is je Garmin waarden ook). Door zelf maar wat aan te testen zul je nooit zeker weten of je zones kloppen en blijf je in het ongewis. Trust me, been there.

BTW: als je aanvullend verzekerd bent kost het je minder dan 100 euro.
Zie hierboven, vandaag een coopertest gedaan. De inspanningstest heb ik wel al eens gedaan maar toen gaf hij achteraf "geen drempel gedetecteerd". Voorlopig vrij tevreden van die cooper want ben wat te snel begonnen, dat had nog 50-100m extra kunnen zijn. Ergens volgende week of de week erna zal ik nog eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cloclo100 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:14:
[...]

Zie hierboven, vandaag een coopertest gedaan. De inspanningstest heb ik wel al eens gedaan maar toen gaf hij achteraf "geen drempel gedetecteerd". Voorlopig vrij tevreden van die cooper want ben wat te snel begonnen, dat had nog 50-100m extra kunnen zijn. Ergens volgende week of de week erna zal ik nog eens proberen!
Ik bedoel een officiële test bij een arts met ademgas analyse. Al het andere is leuk maar niet betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Aghanim schreef op maandag 8 maart 2021 @ 18:12:
[...]

Ik bedoel een officiële test bij een arts met ademgas analyse. Al het andere is leuk maar niet betrouwbaar.
En even checken of de SMA waar je het doet het ook met een loopband doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
chaola schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:28:
[...]

Boeken lezen in bed wordt door mijn Vantage V meestal correct herkend als wakker. Als ik daarentegen 's avonds wat te diep doorzak in de zetel voor TV, start hij soms dan al de slaaptijd. En dan wordt het naar de slaapkamer gaan, gezien als een onderbreking van enkele minuten en krijg je 's anderdaags weer het verdict: matig tot slecht geslapen :O
Ja, precies. Leuk maar niet betrouwbaar. Net als de Vo2Max (een schatting) en de voorspellingen die daarna worden gedaan. Toen ik bijna precies 34 minuten op de 10 liep zei Garmin ervoor en erna dat ik ongeveer 36 kon, en Stryd dat ik 32 kon. Allemaal leuk en aardig maar de 34 was wat ik echt kon. Had niet veel harder gekund, en 36 was "makkelijk" geweest.
Ik heb 'm direct bij Coros besteld. Duurde eventjes maar ik had geen haast, m'n Garmin is in goede staat.

Ik had trouwens in 't begin het gevoel dat de batterij het niet al te lang volhield, misschien kwam dat door de automatische backlight ofzo. Ik heb dat nu uit (volgens mij redelijk in 't begin gedaan) en moet nu voor m'n gevoel ongeveer 1x / week opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 16:08
Frij5fd schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:08:
[...]

En even checken of de SMA waar je het doet het ook met een loopband doet
Dit inderdaad. Zelf kleine twee jaar terug test gedaan die op een fiets bleek te zijn; kon met die resultaten helemaal niks |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mefjoew schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:32:
[...]

Dit inderdaad. Zelf kleine twee jaar terug test gedaan die op een fiets bleek te zijn; kon met die resultaten helemaal niks |:(
Waar liep je tegenaan? Is het niet zo dat je de fietszones +5 slagen moet doen om je hardloopzones te bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Gisteren het eerste loopje met de F5 gedaan. Natuurlijk de data in connect bekeken en met name de HR zag er behoorlijk kloppend uit (met het gevoel). Iig geen cadancelock gehad, da's al positief. Merk wel dat de F5 iets zwaarder aan de pols is dat de Stratos, maar de pasvorm is daarentegen beter (er zit minder bump onder het horloge).

Tijdens het lopen kwam ik erachter dat de waarschuwing nog op mile stond, gek genoeg verandert die dat niet mee als je alles op metric zet. Wel zit ik te zoeken naar meer datavelden bij het standaard hardloopscherm. Ik kan niet vinden hoe ik dat naar bijv. 5 velden krijg i.p.v. de standaard 3. Moet je daarvoor via IQ een dataveld inporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:27:
Gisteren het eerste loopje met de F5 gedaan. Natuurlijk de data in connect bekeken en met name de HR zag er behoorlijk kloppend uit (met het gevoel). Iig geen cadancelock gehad, da's al positief. Merk wel dat de F5 iets zwaarder aan de pols is dat de Stratos, maar de pasvorm is daarentegen beter (er zit minder bump onder het horloge).

Tijdens het lopen kwam ik erachter dat de waarschuwing nog op mile stond, gek genoeg verandert die dat niet mee als je alles op metric zet. Wel zit ik te zoeken naar meer datavelden bij het standaard hardloopscherm. Ik kan niet vinden hoe ik dat naar bijv. 5 velden krijg i.p.v. de standaard 3. Moet je daarvoor via IQ een dataveld inporteren?
Uit mijn hoofd (geen Garmin meer): activiteitenknop (rechtsboven) - hardloop profiel kiezen alsof je gaat hardlopen - hardloop instellingen - gegevensvelden/scherm . Daar kun je zowel de inhoud als het aantal schermen wijzigen.

Ervan uitgaande dat de F5 meer dan 3 velden ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
minimaal 4

"de HR zag er behoorlijk kloppend uit" hij maakt m gewoon :+

Weet iemand of je de tekstuele instructie (popup) die in beeld komt wanneer je een training volgt aan te passen is? Ik wilde laatst eens een yogaprogramma proberen, maar dan doe je dus elke 10-15sec een andere oefening. Er komt dan (op mijn F6x) een animatie, heel handig.
Wat niet handig is is dat vrijwel die hele 10-15sec de tekstuele benaming van de oefening in beeld staat en ik dus helemaal niet kan zien wat ik moet doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wel zit ik te zoeken naar meer datavelden bij het standaard hardloopscherm. Ik kan niet vinden hoe ik dat naar bijv. 5 velden krijg i.p.v. de standaard 3. Moet je daarvoor via IQ een dataveld inporteren?
https://www8.garmin.com/m...9C-B8B7-E28D15EC4566.html

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 09-03-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-10 09:03
Ik heb gisteren op m'n fenix 6x een training op tempo geprogrammeerd. Hiervoor krijg je bij de datascreen een extra datascherm (die je niet kunt veranderen heb ik begrepen).
De tempo waarde die ie aangeeft bovenin, is dat het actuele tempo (1/5/10 gemiddeld?) of gemiddelde over het blok dat je in de workout geprogrammeerd is?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05
Mijn vermoeden is het blok, want het fluctueert niet heel hard. Maar dat kan ik niet hard maken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-10 09:03
Ik had ook zo'n vermoeden, naar mate ik verder liep hoe minder het fluctueerde. Ik zit de grafieken terug te lezen en leg ze naast wat ik gezien heb. Bij elke start van de interval gaf ie aan dat ik te langzaam liep (je hebt even nodig om op gang te komen). In de tempografieken zie ik een ander verhaal waar ik steevast te snel aan een interval begon.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 16:08
Aghanim schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:12:
[...]

Waar liep je tegenaan? Is het niet zo dat je de fietszones +5 slagen moet doen om je hardloopzones te bepalen?
Heb de test zo even niet bij de hand meer, maar wat ik me herinner is dat ik plm. 15-20 hartslagen lager uitkwam dan de gemiddelde hartslag die ik bij een halve marathon had gelopen.. Dan kan je overal natuurlijk dat aantal bij optellen, maar mijn conclusie is dat het raadzamer is een sporttest te doen aan de hand van de sport die je ook daadwerkelijk beoefent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:49

Roozzz

Plus ultra

Keiichi schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:49:
Ik heb gisteren op m'n fenix 6x een training op tempo geprogrammeerd. Hiervoor krijg je bij de datascreen een extra datascherm (die je niet kunt veranderen heb ik begrepen).
De tempo waarde die ie aangeeft bovenin, is dat het actuele tempo (1/5/10 gemiddeld?) of gemiddelde over het blok dat je in de workout geprogrammeerd is?
Gemiddelde van het lopende blok.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Sinds de laatste update van Garmin Connect op Android lukt het niet meer om te kijken naar aankomende dagen in de agenda. Het bladeren per dag gaat niet verder dan vandaag. Multi-irritant is dat zeg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:38
@Gonadan Nou, inderdaad. Zelfs als je een training voor bijv. morgen hebt gepland, kun je hem niet zien. Je kan vanuit de agenda ook niet plannen, dus je moet nu naar de workouts toe.

De app is verder wel weer wat meer gemoderniseerd, prima. Ze zitten nooit stil wat dat betreft, regelmatig kleine veranderingen (of het nou de app is of de web variant).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Precies dat inderdaad. Via Garmin Coach kan ik de workouts nog wel benaderen dus herplannen lukt wel, maar dat is voor mij de primaire reden om de agenda te gebruiken. Maar eens een mailtje naar Garmin sturen.

Edit:
Contact gehad, ze zijn ermee bezig. Ik krijg mail als er resultaat is.

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 09-03-2021 17:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
lijkt me idd niet meer dan een bug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd

De Fenix 5 heeft native maximaal 4 velden/metrics (de Fenix 6 heeft er max 6). Daarom onder andere (en vanwege gebrek aan opties voor de Stryd footpod) maak ik datavelden voor de IQ app store. Zie bijvoorbeeld https://apps.garmin.com/n...4e-4679-9d8e-ffce09f8069e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ha! dat wist ik, @Frij5fd , maar ik was er nog niet aan toegekomen om een van jouw creaties op m'n F5 te zetten, sterker nog, hij is nog helemaal clean op een windsurf IQ app na. Die ga ik morgen uitproberen :9~ O+
Kan niet zeggen dat ik op het draagcomfort wat aan te merken heb, merk 'm zelfs 's nachts niet. Ook wel grappig om de accu na ruim 6 dagen en intensief prutsen nog op 42% te zien staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Garmin Fenix 5X plus bij iBood voor €399,95:
https://next.ibood.com/nl...plus-sapphire-smart-watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Gisteren had ik het idee (toen ik in de bos aan het lopen was) dat mijn weergegeven tempo niet van de Stryd kwam. Ik was stevig aan het lopen en het tempo zou rond de 7:00/km liggen op gegeven momenten. Mij leek het dan logisch dat ik een slechte verbinding had met GPS en dat net die snelheid weergegeven werd. Nochtans heb ik bij instellingen snelheid en afstand op "altijd" staan en zou dus het weergegeven tempo van de Stryd moeten komen. Iemand een idee hoe ik dit zeker kan weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Cloclo100 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:10:
Gisteren had ik het idee (toen ik in de bos aan het lopen was) dat mijn weergegeven tempo niet van de Stryd kwam. Ik was stevig aan het lopen en het tempo zou rond de 7:00/km liggen op gegeven momenten. Mij leek het dan logisch dat ik een slechte verbinding had met GPS en dat net die snelheid weergegeven werd. Nochtans heb ik bij instellingen snelheid en afstand op "altijd" staan en zou dus het weergegeven tempo van de Stryd moeten komen. Iemand een idee hoe ik dit zeker kan weten?
Ging het begin deze week in het hardloop forum ook over, misschien staan er ook tips voor jou tussen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:20
Mooie aanbieding!

Let op! Komt met Amerikaanse kaarten, dus voor de kaarten aan deze kant van de oceaan mag je aan de slag met bijv. https://www.freizeitkarte-osm.de/garmin/en/index.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Leren bandje voor de F5, tips? Op Amazom staan alleen acceptabele voor de 5X. Uit Ali word ik niet wijs.

Ik heb nu een donkerblauw siliconen/rubberige strap, niks mis mee met sporten, maar nogal lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:48
Frenz64 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:46:
Leren bandje voor de F5, tips? Op Amazom staan alleen acceptabele voor de 5X. Uit Ali word ik niet wijs.

Ik heb nu een donkerblauw siliconen/rubberige strap, niks mis mee met sporten, maar nogal lelijk.
22 mm met quickfit (indien je snel wilt kunnen wisselen) anders elk ander 22 mm bandje.
En een fenix 6 bandje is past ook, maar als je op 22mm zoekt vind je waarschijnlijk al genoeg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Zover was ik ook wel @Prulleman en idd wil ik quickfit, maar ik zoek meer een concrete leverancier, merk, whatever. Ik vind alleen bagger, jij hebt er toch ook 1 @Gonadan ? Of heb jij een originele (die vrijwel net zoveel kost als mijn F5 gekost heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
Frenz64 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:08:
Zover was ik ook wel @Prulleman en idd wil ik quickfit, maar ik zoek meer een concrete leverancier, merk, whatever. Ik vind alleen bagger, jij hebt er toch ook 1 @Gonadan ? Of heb jij een originele (die vrijwel net zoveel kost als mijn F5 gekost heeft)
Orginele 22mm leer van Garmin is 79 Euro.
Opvallend is dat die een stuk stugger is, heb deze sinds een maand, maar vind de siliconen versie die erbij zat comfortabeler. De leren is wel veel netter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Frenz64 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:08:
Ik vind alleen bagger, jij hebt er toch ook 1 @Gonadan ? Of heb jij een originele (die vrijwel net zoveel kost als mijn F5 gekost heeft)
Yup, een originele. Kost wat maar heb je geen risico op bagger. De tijd die het mij kost om te zoeken naar een goedkoop alternatief is me meer waard dan het prijsverschil. ;)

@swhnld begint wat stugger maar wordt wel beter. Ik verzorg hem ook met ledervet, dat maakt het sowieso soepeler.
De siliconen vind ik niet comfortabeler, al is het maar omdat het siliconen is. Wel is hij flexibeler en zitten de gaatjes dichter bij elkaar, dus je kunt hem makkelijker passend maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Tijdje geleden vroeg ik iets over minuten in zones. Aantal mensen gaven antwoord. Thnx voor t meedenken. Ik denk dat het idd zone0 was, waardoor t fout leek te gaan.

Ik ga meer testen, maar komende weken niet. Dus t duurt ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 20:06
Het valt me op dat na 3 dagen mijn batterij van mijn Fenix 6x van 100 naar 35% gegaan is.

In het begin had je na 1 week nog bijna 50% over dus ik weet niet maar normaal lijkt mij dit niet te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frij5fd
Voor degenen die nog een Fenix 5x denken te scoren voor een zacht prijsje (het eerste horloge met extra geheugen, onder andere 128 kB voor datavelden): ik kom er net achter dat de Fenix 5x geen firmware update naar CIQ3.2 gekregen heeft en ook niet meer krijgt, terwijl dat volgens mij qua hardware wel mogelijk zou moeten zijn. Hierdoor zijn apps of datavelden die workout informatie doorgeven niet mogelijk op dat horloge.
CIQ4 gaat overigens eraan komen, er zijn al beta firmwares beschikbaar. Ik schat in dat de Fenix 5 plus horloges dan uit de boot gaan vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astratuner schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:43:
Het valt me op dat na 3 dagen mijn batterij van mijn Fenix 6x van 100 naar 35% gegaan is.

In het begin had je na 1 week nog bijna 50% over dus ik weet niet maar normaal lijkt mij dit niet te zijn.
Dat is zeker niet normaal. Maar het hangt natuurlijk wel af van hoe je het horloge gebruikt. Hoeveel GPS uren eventueel in combinatie met muziek? Of een Connect IQ watchface die niet goed werkt en daardoor batterij verbruikt. Heb je het horloge al een keertje opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 20:06
PatrickC schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 00:15:
[...]

Dat is zeker niet normaal. Maar het hangt natuurlijk wel af van hoe je het horloge gebruikt. Hoeveel GPS uren eventueel in combinatie met muziek? Of een Connect IQ watchface die niet goed werkt en daardoor batterij verbruikt. Heb je het horloge al een keertje opnieuw opgestart?
Enkel hartslag en pulseOX staat volledig uit. GPS enkel tijdens 2 korte fietsritjes per dag.
Eerst kon ik de week makkelijk uitdoen met 50% over, nu vandaag 25% verloren...

Heb de horloge al eens een reset gedaan door 30 sec op de linker boven knop te drukken en inhouden. Eens zien wat dat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:26
Astratuner schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:13:
[...]

Enkel hartslag en pulseOX staat volledig uit. GPS enkel tijdens 2 korte fietsritjes per dag.
Eerst kon ik de week makkelijk uitdoen met 50% over, nu vandaag 25% verloren...

Heb de horloge al eens een reset gedaan door 30 sec op de linker boven knop te drukken en inhouden. Eens zien wat dat geeft.
Herstarten helpt soms inderdaad wel, maar het lijkt me ook zeer plausibel dat een extern watch face die je (misschien) gebruikt de oorzaak zou kunnen zijn, al dan iet getriggerd door een update oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik doe vaak seven minute workouts (core-stability, spierversterkende oefeningen, HIIT). Ik merk dat de hartslag vaak erg laag blijft via de polsmeting(Fenix 6 pro), terwijl die via de borstband een pak hoger is. Ik gebruik de setting 'pilates' om de sessies te registreren, zijn er hier personen die een andere setting gebruiken of tips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:20
@Cloclo100 Ik gebruik altijd het Kracht-profiel voor m'n core workouts.

Ik denk niet dat het voor de registratie van je hartslag uitmaakt welk profiel je gebruikt (kracht, cardio, pilates, etc). Wel of je op de pols meet of met een borstband. Zelf meet ik altijd op m'n onderarm met een Wahoo Tickr Fit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
@Cloclo100 ik denk dat als je gewoon even zoekt in de topicreeks je zo'n zevenhonderd pagina's aan discussie kunt vinden over waarom een borstband beter werkt dan een OHR als het gaat om korte intervallen en niet-cardiotraining.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloclo100 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:39:
Ik doe vaak seven minute workouts (core-stability, spierversterkende oefeningen, HIIT). Ik merk dat de hartslag vaak erg laag blijft via de polsmeting(Fenix 6 pro), terwijl die via de borstband een pak hoger is. Ik gebruik de setting 'pilates' om de sessies te registreren, zijn er hier personen die een andere setting gebruiken of tips hebben?
Settings gaan geen verschil uitmaken in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Gonadan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:10:
@Cloclo100 ik denk dat als je gewoon even zoekt in de topicreeks je zo'n zevenhonderd pagina's aan discussie kunt vinden over waarom een borstband beter werkt dan een OHR als het gaat om korte intervallen en niet-cardiotraining.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, behalve bij die HIIT-trainingen misschien. Mijn hartslag blijft gewoon laag, hij gaat quasi niet omhoog terwijl ik mijn keel het juiste ritme hoor bonzen. Dus het gaat niet om het tempo dat hij de hartslag volgt, eerder dat ik het gevoel heb dat de hartslag significant lager blijft via de polsmeting. Concreet voorbeeld; ik doe 30 seconden push-ups(35 stuks dus hoge intensiteit) en daarna doe ik 30 seconden plank. Hartslag ging van 85 naar 89 op een hele minuut na die push-ups, terwijl als ik de borstband aan heb ik meestal rond 130bpm zit na die 30 seconden push-ups. Dat is wel echt een huge verschil en imo niet goed te praten voor zo een duur toestel. Bij het hardlopen heb ik nooit echt het gevoel dat de uiteindelijk gemeten waarde ver langs die van de borstband zit, tenzij uiteraard bij korte intervallen. Vandaar dat ik dus dacht dat het aan het profiel kon liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 19:12
Cloclo100 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, behalve bij die HIIT-trainingen misschien. Mijn hartslag blijft gewoon laag, hij gaat quasi niet omhoog terwijl ik mijn keel het juiste ritme hoor bonzen. Dus het gaat niet om het tempo dat hij de hartslag volgt, eerder dat ik het gevoel heb dat de hartslag significant lager blijft via de polsmeting. Concreet voorbeeld; ik doe 30 seconden push-ups(35 stuks dus hoge intensiteit) en daarna doe ik 30 seconden plank. Hartslag ging van 85 naar 89 op een hele minuut na die push-ups, terwijl als ik de borstband aan heb ik meestal rond 130bpm zit na die 30 seconden push-ups. Dat is wel echt een huge verschil en imo niet goed te praten voor zo een duur toestel. Bij het hardlopen heb ik nooit echt het gevoel dat de uiteindelijk gemeten waarde ver langs die van de borstband zit, tenzij uiteraard bij korte intervallen. Vandaar dat ik dus dacht dat het aan het profiel kon liggen..
Zoek maar eens in dit topic en dan vind je deze verschillen dus wel bij kracht/HIIT of soortgelijke trainingen. Ik heb hier wel eens een krachttraining sessie gepost met band en OHR tegelijk via een IQ veld.
De optische meter heeft gewoon moeite om de hartslag te vinden omdat de kleine vaten afgeknepen worden door de oefeningen en omdat die ook na ijlt tov een band. En dan maakt hte niet uit welk profiel je gebruikt. Zelfde voor intervallen korter dan 800 meter die gaan ook niet zo nauwkeurig oer het algemeen met OHR. Is inherent aan de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cloclo100 zoals gezegd staat het topic hier vol mee... het komt er oa door dat je horloge meer beweegt bij Push-ups / body weight oefeningen. Dat maakt de OHR onnauwkeuriger bij HIIT activiteiten, vooral in combinatie met snel wisselende HR.

Ik heb precies hetzelfde met Crossfit. Als ik mn borstband vergeten ben en OHR aan heb, zie ik soms HR 110 staan, terwijl ik helemaal aan de limiet zit (185+). Aan m'n rechter pols zit sinds kort een Whoop en die is nauwkeuriger qua OHR bij HIIT werk. Wellicht ook omdat hij minder weegt en minder beweegt bij HIIT...

In samenvatting, voor fitness / crossfit / hiit is OHR (naar mijn mening ;)) niet goed genoeg bij Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
xray79 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Zoek maar eens in dit topic en dan vind je deze verschillen dus wel bij kracht/HIIT of soortgelijke trainingen. Ik heb hier wel eens een krachttraining sessie gepost met band en OHR tegelijk via een IQ veld.
De optische meter heeft gewoon moeite om de hartslag te vinden omdat de kleine vaten afgeknepen worden door de oefeningen en omdat die ook na ijlt tov een band. En dan maakt hte niet uit welk profiel je gebruikt. Zelfde voor intervallen korter dan 800 meter die gaan ook niet zo nauwkeurig oer het algemeen met OHR. Is inherent aan de techniek.
ok duidelijk,bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Requiem19 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:35:
@Cloclo100 zoals gezegd staat het topic hier vol mee... het komt er oa door dat je horloge meer beweegt bij Push-ups / body weight oefeningen. Dat maakt de OHR onnauwkeuriger bij HIIT activiteiten, vooral in combinatie met snel wisselende HR.

Ik heb precies hetzelfde met Crossfit. Als ik mn borstband vergeten ben en OHR aan heb, zie ik soms HR 110 staan, terwijl ik helemaal aan de limiet zit (185+). Aan m'n rechter pols zit sinds kort een Whoop en die is nauwkeuriger qua OHR bij HIIT werk. Wellicht ook omdat hij minder weegt en minder beweegt bij HIIT...

In samenvatting, voor fitness / crossfit / hiit is OHR (naar mijn mening ;)) niet goed genoeg bij Garmin.
I was not aware ivm dat het topic vol staat, ik zou ook niet weten hoe ik zoiets best opzoek.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 19:12
Cloclo100 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:38:
[...]

I was not aware ivm dat het topic vol staat, ik zou ook niet weten hoe ik zoiets best opzoek.. 8)7
bovenin de zoekbalk zoeken in dit topic laten staan en dan zoeken op onderwerp of username. Misschien is er een betere manier maar die ken ik dan nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
xray79 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:40:
[...]

bovenin de zoekbalk zoeken in dit topic laten staan en dan zoeken op onderwerp of username. Misschien is er een betere manier maar die ken ik dan nog niet ;)
haha jaja, maar eerder de zoektermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OHR is een goed begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Requiem19 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:35:
[...... Aan m'n rechter pols zit sinds kort een Whoop en die is nauwkeuriger qua OHR bij HIIT werk. Wellicht ook omdat hij minder weegt en minder beweegt bij HIIT.....
In de test van de nieuwe Rhythm+ 2.0 krijgt die Whoop van jou wel een aardige whippng van DCR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DCR is eigenlijk altijd zeer negatief geweest over de Whoop qua OHR, al gelijk bij de eerste volledige review, dus dat verbaast mij niets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:27
Cloclo100 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Het zijn twee totaal verschillende type metingen, OHR meet door je huid heen met licht terwijl de band dit elektrisch doet en dan ook nog dichter bij het hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Cloclo100 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Het begint met proberen, want ik heb sterk de indruk dat dat niet gebeurd is. Het onderwerp is in het topic zo vaak in zoveel discussies langs gekomen dat het echt niet moelijk te vinden zou moeten zijn. Sterker nog, als je een paar pagina's wacht komt het altijd vanzelf langs. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14
tlpeter schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Het zijn twee totaal verschillende type metingen, OHR meet door je huid heen met licht terwijl de band dit elektrisch doet en dan ook nog dichter bij het hart.
Ik zou buiten deze twee meetmethodes ook binnen OHR een groot onderscheid maken tussen OHR via een horloge en OHR via een dedicated band. Horloges bewegen veel meer, slechtere sluiting/groter gewicht en krijgen daardoor vaak veel minder nauwkeurige metingen dan een dedicated band.

Maar een elektrische meting blijft de gouden standaard.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:11:
Ondertussen ook een krachttraining en interval 15x 60/60 (seconden) gedaan met de Apple Watch SE. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de OHR. Hieronder een vergelijking van de krachttraining met een Fenix 6S Pro, Apple Watch SE en Polar H9 borstband. Let op: de F6s en H9 was tegelijkertijd, de Apple Watch is een identieke workout op een andere dag. Je ziet in elk geval dat die de pieken veel beter oppakt van de F6S. Geldt overigens ook voor de 245 en de Venu. Met beide heb ik regelmatig dezelfde workout gedaan en ik zie dezelfde hartslagregistratie als de Fenix.

[Afbeelding]

En hier de hartslagregistratie van de intervaltraining. Je ziet wel dat de registratie iets achter loopt op het tempo maar de waarden op zich kloppen wel. Ik loop deze training bijna wekelijks met de Polar H9 en max en gemiddelde hartslag komen flink overeen. Wel zie je, vergeleken met de H9 borstband, het 'OHR-effect' ook bij de AW terug. Minder korte pieken/dalen maar meer een soort 'viaducten'.

Edit: het was overigens een Apple Watch SE hierboven. De AW6 doet het ook prima (andere sensor).
[Afbeelding]

Jammer dat de batterij maar 2 dagen mee gaat, verder vind ik de AW echt een positieve verrassing.
@Cloclo100 Dit is een voorbeeld ervan. De AW6 pakt, in tegenstelling tot Garmin, wel de (vermoedelijke) pieken van een oefening. Bij Squats en Deadlifts zit ik regelmatig op mijn lactaatdrempel via OHR.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 18-03-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 11:32
Frenz64 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:52:
[...]

In de test van de nieuwe Rhythm+ 2.0 krijgt die Whoop van jou wel een aardige whippng van DCR
DCR geeft wel vaak aan dat de werking van met name OHR sterk afhangt van de gebruiker (huidskleur, beharing, pasvorm op lichaam, etc.). Mogelijk dat er mensen zijn waar de Whoop wel goed werkt, net zoals er mensen zijn waar de Fenix OHR belabberd werkt en mensen waar die prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Roozzz schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:37:
[...]

Dit. Die zones kunnen niet kloppen. Zeker niet als je dit beschrijft als een rustige interval. Zoveel tijd in Z5 staat zeg maar gelijk aan je longen uit je lijf hijgen :+

Weer terug naar het startpunt van een paar dagen terug dus: zones checken en evt bepalen. Je zou gewoon de lactaat drempel test van de fenix kunnen doen. Of je pakt de gemiddelde hartslag van een 10k voluit als drempel. Of evt een protcolletje doorlopen om je maxhr te bepalen.
Vandaag dus mijn einddoel 10k gelopen. Gemiddelde hartslag was 173, jij zou deze dan durven nemen als drempel? Had een heel lage rusthartslag vanmorgen en heel de week goed gerust en geslapen dus voor de rest ging het wel goed, alleen wat sterven op het einde maar dat mag wel voor een wedstrijd he :)..

https://connect.garmin.co...9529569?share_unique_id=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
27% lading over op m'n F5. Opladen of lukt een fietsritje van krap 2 uur nog wel? Geen andere sensoren gekoppeld.

(ik bedoelde 2 uur, maar ik reken op jou @Requiem19 )

[ Voor 21% gewijzigd door Frenz64 op 21-03-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makkelijk :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ha, de verdubbelaar. Ik zou m ook nog wel aandurven (zet je gps op smart trouwens). En horloge onder je jas, de kou scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Makkelijk idd, nog 14% over na 1:53 uur. GPS op 1 sec en horloge onder de (dubbele) mouw.

(vind Connect stiekem toch wel heel wat luxer dan de ietwat skère app van Zepp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cloclo100 Als 173 ook ongeveer de hartslag was waar je vrij lang op hebt gezeten tijdens het lopen wel ja. Zeg voor het gemak tussen de 2.5 en 7.5 kilometer. Eerder ben je aan het opbouwen en aan het einde ga je waarschijnlijk over je drempel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:49

Roozzz

Plus ultra

Cloclo100 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Vandaag dus mijn einddoel 10k gelopen. Gemiddelde hartslag was 173, jij zou deze dan durven nemen als drempel? Had een heel lage rusthartslag vanmorgen en heel de week goed gerust en geslapen dus voor de rest ging het wel goed, alleen wat sterven op het einde maar dat mag wel voor een wedstrijd he :)..

https://connect.garmin.co...9529569?share_unique_id=6
Ja, als ik het loopje zo zie zou ik dat wel aandurven. In het begin zit je duidelijk onder de drempel, richting het einde er waarschijnlijk boven. Maar gemiddeld lijkt het wel aardig.

Groot verschil?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Aghanim schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:59:
@Cloclo100 Als 173 ook ongeveer de hartslag was waar je vrij lang op hebt gezeten tijdens het lopen wel ja. Zeg voor het gemak tussen de 2.5 en 7.5 kilometer. Eerder ben je aan het opbouwen en aan het einde ga je waarschijnlijk over je drempel heen.
Ja ik ben eens aan de slag gegaan met die negative split omdat ik soms wat tijd nodig heb om op mijn gemak te lopen.. Dus op zich was die hartslag op 4:50 zowat mijn "muur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Roozzz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Ja, als ik het loopje zo zie zou ik dat wel aandurven. In het begin zit je duidelijk onder de drempel, richting het einde er waarschijnlijk boven. Maar gemiddeld lijkt het wel aardig.

Groot verschil?
De vorige drempel stond op 170..dus niet overdreven. In zones gesproken is mijn zone 2 wel wat ruimer geworden zo, dus zo ga ik wel wat vaker in het groen lopen tijdens lsd runs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:48
Garmin Forerunner 45S voor €124,-

pricewatch: Garmin Forerunner 45S Zwart (Zwart)

Volgens mij een best goede aanbieding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9b4TQEHv3XbWmmGFMKIp6jlOMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpe5xWDH2AyXkJDtiyFwiE79.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:42
Een flink aantal andere Garmins zijn sinds vandaag ook erg goedkoop bij Mediamarkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
amboly schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:05:
Een flink aantal andere Garmins zijn sinds vandaag ook erg goedkoop bij Mediamarkt!
In het verleden meerdere malen gezien dat dat het teken is dat over een aantal weken er nieuwe modellen worden onthuld door Garmin. Ik kan me onder andere voorstellen dat de FR955 volgende maand komt, daar de FR945 in april 2019 werd onthuld en de FR935 weer 2 jaar daarvoor. Al kon ik ook wel mij voorstellen dat door de Coronacrisis zaken vertraagd zouden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frij5fd Volgens mij is het geen specifieke Garmin actie bij MM, maar ze noemen het ‘merken mania’. De FR935 en FR945 zitten ook helemaal niet in hun assortiment. Maar los daarvan denk ik ook dat de FR945 het eerste horloge gaat zijn dat een opvolger gaat krijgen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04
PatrickC schreef op maandag 22 maart 2021 @ 23:56:
@Frij5fd Volgens mij is het geen specifieke Garmin actie bij MM, maar ze noemen het ‘merken mania’. De FR935 en FR945 zitten ook helemaal niet in hun assortiment. Maar los daarvan denk ik ook dat de FR945 het eerste horloge gaat zijn dat een opvolger gaat krijgen dit jaar.
Toevallig enig idee wat er zoal toegevoegd gaat worden aan een opvolger van de 945?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valorian schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 00:24:
[...]

Toevallig enig idee wat er zoal toegevoegd gaat worden aan een opvolger van de 945?
Alleen maar geruchten... een plastic Fenix 6 Pro met LTE... ;)
https://the5krunner.com/2...unner-955-fenix-6-anyone/

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 23-03-2021 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59
Ik twijfel nog een beetje tussen een Garmin Vivoactive 4 of een Garmin Forerunner 245 music.

Volgens mij kan de Vivoactive 4 prima hardloopstatistieken bijhouden, die ik als (amateur) hardloper nodig heb om te verbeteren.

Wel vraag ik me af hoe irritant een touchscreen gaat zijn tijdens het hardlopen of in de regen. Heeft iemand ervaring met een Vivoactive 4 en het gebruik van het touchscreen tijdens de regen en/of tijdens het sporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
wilbert11 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:36:
Ik twijfel nog een beetje tussen een Garmin Vivoactive 4 of een Garmin Forerunner 245 music.

Volgens mij kan de Vivoactive 4 prima hardloopstatistieken bijhouden, die ik als (amateur) hardloper nodig heb om te verbeteren.

Wel vraag ik me af hoe irritant een touchscreen gaat zijn tijdens het hardlopen of in de regen. Heeft iemand ervaring met een Vivoactive 4 en het gebruik van het touchscreen tijdens de regen en/of tijdens het sporten?
Klinkt vergelijkbaar met mijn situatie, ik heb zelf de vivoactive 4. Omdat ik het horloge ook als horloge gebruik, vond ik de touch bediening juist prettig. Tijdens het hardlopen heb ik alle datavelden ingesteld die ik graag zie. Er is tijdens het hardlopen dan ook geen bediening nodig.

Mocht het regenen, kun je altijd nog je Touch vergrendelen.

Ik heb ook even de forerunner 645 gehad, maar vond de knoppenbediening wat 'vervelend', vooral wanneer ik even snel m'n garmin pay pincode in wilde voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:33

Ik ben overgeschakeld van een Vivoactive 3 naar een Forerunner 745 omdat de statistieken van de VA mij toch een beetje in de steek lieten. Ik wilde toch een beetje beer data over mijn loopjes. Ook vond ik dan weer dat het touch screen een beetje irritant was en ben ik super blij met de knoppen van de Forerunner.

Zo zie je, elk zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 13:35

In tegenstelling tot de VA3, start/stop je op de VA4 activiteiten met een fysieke knop. Bij de VA3 was ik min of meer genoodzaakt om screenlock aan te zetten vanwege het iets te gevoelige touchscherm en dat gaf dan weer problemen bij het stoppen van activiteiten met bezwete vingertoppen. Bij de VA4 speelt dat niet.

De VA4 bevalt mij prima in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VA4 werkt prima om hard te lopen, zeker vanwege de fysieke start/stop knop zoals @dennisfr aangeeft. Qua statistieken en hardloopfeatures is de 245 een stuk uitgebreider natuurlijk. Ikzelf heb destijds de afweging gemaakt tussen de hele dag dragen (VA4) en sporten (FR245). Aangezien ik bleef twijfelen heb ik 2x een 245 gehad en ik 1x een V4S. Vergeet overigens Garmin Pay niet (zit niet op de 245!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Aghanim schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:06:
VA4 werkt prima om hard te lopen, zeker vanwege de fysieke start/stop knop zoals @dennisfr aangeeft. Qua statistieken en hardloopfeatures is de 245 een stuk uitgebreider natuurlijk. Ikzelf heb destijds de afweging gemaakt tussen de hele dag dragen (VA4) en sporten (FR245). Aangezien ik bleef twijfelen heb ik 2x een 245 gehad en ik 1x een V4S. Vergeet overigens Garmin Pay niet (zit niet op de 245!).
Ik denk dat ik als amateur hardloper wel voldoende statistiek uit de VA4 kan halen. Wel vroeg ik me af als je een jas of trui aan doet en dit het touchscreen raakt het horloge dan gekke dingen gaat doen? Of moet je het horlogescherm dan elke keer locken en unlocken? Of kan je 2 x tikken op het scherm zodat ie aan gaat / actief wordt zoals bij een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
wilbert11 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat ik als amateur hardloper wel voldoende statistiek uit de VA4 kan halen. Wel vroeg ik me af als je een jas of trui aan doet en dit het touchscreen raakt het horloge dan gekke dingen gaat doen? Of moet je het horlogescherm dan elke keer locken en unlocken? Of kan je 2 x tikken op het scherm zodat ie aan gaat / actief wordt zoals bij een telefoon?
Fysieke knop ingedrukt houden en dan op je scherm op een slotje klikken. Je scherm is dan vergrendeld en gaat geen gekke dingen doen door je jas of trui.

Met de fysieke knoppen kun je je activiteit vervolgens stoppen en daarna op je gemak, na het hardlopen, je scherm weer ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wilbert11 Ik heb de VA4s nooit vergrendeld of iets en heb geen enkele keer gehad dat het touchscreen iets geregistreerd had dat ik niet zelf gedaan heb. Ook onder de douche ging dat bij mij probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:20
karazz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:54:
[...]

Klinkt vergelijkbaar met mijn situatie, ik heb zelf de vivoactive 4. Omdat ik het horloge ook als horloge gebruik, vond ik de touch bediening juist prettig. Tijdens het hardlopen heb ik alle datavelden ingesteld die ik graag zie. Er is tijdens het hardlopen dan ook geen bediening nodig.

Mocht het regenen, kun je altijd nog je Touch vergrendelen.

Ik heb ook even de forerunner 645 gehad, maar vond de knoppenbediening wat 'vervelend', vooral wanneer ik even snel m'n garmin pay pincode in wilde voeren.
Zelfde ervaring hier met mijn VA4s, vind de touch enorm prettig en "natuurlijk" om even op een notificatie te reageren, muziek te spelen, Garmin pay pincode in te voeren, sport te kiezen, ...

Tijdens een activiteit gaat het vlot om omhoog of omlaag te scrollen, om tijdens een pauze even Garmin pay te gebruiken, ... . Je kan het scherm vergrendelen moest je er nood aan hebben, ik gebruik die functie nooit.

Je kan best eens kijken welke statistieken en functies in de VA4 inbegrepen zitten, voldoet voor mij als activity tracker of om Garmin Coach te gebruiken, als je harder wilt trainen wil je misschien iets meer informatie zoals recovery tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilbert11
Bedankt voor jullie input. Ik heb net de Vivoactive 4 besteld voor 225 euro bij mediamarkt.
Pagina: 1 ... 185 ... 324 Laatste