Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 187 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21
Wat dat betreft ben ik wel blij met mijn oude Fenix 3. Die laat gewoon alleen maar dat soort vraagtekens zien. Heerlijk consequent. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 09-04-2021 11:05 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
haha, volgens mij heb ik wel een keer een verbetering gezien na een firmware update van mijn F6, nu doen de meeste (alle??) het gewoon

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 10:02
CT schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:07:
Ja de 'gewone' smiley's werken wel inderdaad zoals je ook ziet bij @karazz maar als voorbeeld, een 🥳 en een 🌈 zoals bij @Aghanim verschijnt als een "?" en zo zijn er nog een aantal die toch wel redelijk vaak in whatsapp gebruikt worden.
Dus 't verbaasd mij dat binnen de Garmin lijn het niet een eenduidige emoji set is die gebruikt wordt en de fenix (5+) lijn blijkbaar zonder een aantal zit, waarvan je zou verwachten dat dit 'up to date' wordt gebracht zo af en toe met een firmware update.
Even getest, bij de VA4 werken die smileys ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
@karazz : thx voor het testen 😁

Tevreden van je VA4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik ben vandaag weer enkele uren bezig geweest om een turn-by-turn navi te krijgen in mijn 920xt. En wederom.. geen succes.

Ooit gelukt, en nu dus niet meer.

Ik heb
- track gemaakt in Basecamp en gepoogd naar de 920xt te kirjgen ---> Dit lukte niet (Send to device; en dan stonden er geen devices).
- maatje track laten maken in Strava, in Connect geimporteerd, via Express naar horloge. Geen resultaat.

Al met al, ben ik echt een beetje radeloos.

Ik doe.
Unlock --> Activity--> Run --> Start --> Menu --> Run --> Navigation --> Courses --> 'Thuisronde' --> Do Course

Ik zie wel de kaart (groene lijn), pijltje (dat ben ik) en welke kant ik op loop. én de afstand tot END. (telt ook netjes af). En als ik van de Course afga krijg ik een piepje met 'Off Course'.

Is er hier nog iemand die ook een 920xt heeft, of een andere nerd die wil rommelen om dit aan de praat te krijgen? (Ik zit in Leerdam).

Edit;
Heb ter test in Connect ook nog Course Points in de Course toegevoegd; Dit werkt prima. 500M tot Summit bijv.

[ Voor 6% gewijzigd door Blomminator op 09-04-2021 17:36 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
MM51_Mini schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:03:
[...]

@karazz : thx voor het testen 😁

Tevreden van je VA4?
Ja hoor, zó tevreden dat een collega van mij sinds een maandje ook rondloopt met een VA4 om z'n pols 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
karazz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:30:
[...]

Ja hoor, zó tevreden dat een collega van mij sinds een maandje ook rondloopt met een VA4 om z'n pols 😉
Ik gebruik 'm ook naar volle tevredenheid (al weer een jaar). Het fijne ten opzichte van de VA3 is dat de VA4 2 knoppen heeft, naast touch bediening.
Werkt veel beter bij het aangeven van een nieuwe ronde bij baan- en intervaltraining, maar ook overdag biedt het daardoor net even meer (bijvoorbeeld alarm uitzetten met handschoenen aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Hier ook aant kijken voor de VA4. Wil hem via futurmshop kopen omdat je voor €10 voor 5 jaar garantie kan bijkopen, vind ik wel een goede deal ;)

Hoelang gaat de batterij effectief mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:32

Aight!

'A toy robot...'

Tincahunter schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:21:
Wat heeft alcohol een zwaar effect op de AZS herstel. Na 4 biertjes was het al een redelijk herstel Een dag later was het wel weer boven normaal.

[Afbeelding]
Hahaha ja dat heb ik ook altijd. Maar gelukkig kun je de hele wereld aan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
chento12 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:25:
Hier ook aant kijken voor de VA4. Wil hem via futurmshop kopen omdat je voor €10 voor 5 jaar garantie kan bijkopen, vind ik wel een goede deal ;)

Hoelang gaat de batterij effectief mee?
Bij mij een kleine week zonder echte activiteiten. Met meer activiteiten wordt dat uiteraard ietsje minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Iemand een idee of het de moeite is om te wachten op de VA5? 🙈

Ik lees op wearables dat deze ongeveer rond september verwacht wordt...

Uit ervaring weet ik dat dan de prijs van de VA4 wel kan kelderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
*knip* Dit is niet het topic voor ervaringen met webwinkels. Daarvoor kun je shopreviews lezen.

[ Voor 65% gewijzigd door RoD op 10-04-2021 09:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:08
Sinds begin deze week trotse bezitter van een fenix 6 pro. Ik merk dat de bluetooth verbinding met m'n oortjes (Samsung Galaxy buds pro) tijdens het hardlopen slecht is. Dit resulteerde is stotterende muziek, gevalletje garantie of is de verbinding bij andere gebruikers ook niet optimaal. NB met m'n telefoon heb ik totaal geen problemen met de oortjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-09 12:26
llpineapple schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:20:
Sinds begin deze week trotse bezitter van een fenix 6 pro. Ik merk dat de bluetooth verbinding met m'n oortjes (Samsung Galaxy buds pro) tijdens het hardlopen slecht is. Dit resulteerde is stotterende muziek, gevalletje garantie of is de verbinding bij andere gebruikers ook niet optimaal. NB met m'n telefoon heb ik totaal geen problemen met de oortjes.
Zou eerst eens testen met een ander setje oortjes.
Er zit wel eens wat verschil tussen de verschillende merken en modellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:06
Nou, ik heb de knoop doorgehakt (en vrouwlief soort van overtuigd :+ ). Er is een Fenix 6s Pro onderweg, het liefst had ik een gewone Fenix qua batterijduur maar met mijn smalle polsen was dat iets teveel van het goede. Dus voor de 6s Pro gegaan als vervanger van mijn Garmin Venu. Redenen voor het overstappen:
- Navigatie (met maps)
- Meer ondersteuning voor het hardlopen (herstel, aerobic effect, etc.)
- Ondersteuning voor hartslag band met running dynamics (dat blijkt de Venu niet te hebben)
- Nieuwe gadget :+

Ik heb ook Forerunners overwogen, maar vond eigenlijk geen goed alternatief. De 745 zat in dezelfde prijsrange (ik heb 470 betaald voor de 6s Pro), maar dan heb je breadcrumbs ipv maps. Dus dat was voor mij een nobrainer. Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen, vooral het gemis aan touchscreen hoop ik aan te kunnen wennen.

Mijn Garmin Venu is alle kleurretentie inmiddels trouwens kwijt. Ook bij vrouwlief zit er wel retentie op het scherm, maar bij ons allebei is het gelukkig niet meer storend.

Edit: Meh, de 6s Pro was allesbehalve nieuw. Die is weer retour gegaan. Maar even kijken of ik nog even afwacht wat de prijs gaat doen of dat ik hem nu al bestel.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 14-04-2021 07:29 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 20:06
Echt er zit een gremlin in mijn F6x.

Elke dag wanneer en hoe weet ik niet wordt mijn max hartslag van mijn ingestelde waarde weer gereset naar 100.
Dus met als gevolg om de 5 botten tuut tuut tuut.

Ik weet niet aan wat het ligt maar heb goesting om met een mokerhamer eens goed uit te halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Astratuner schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:33:
Echt er zit een gremlin in mijn F6x.

Elke dag wanneer en hoe weet ik niet wordt mijn max hartslag van mijn ingestelde waarde weer gereset naar 100.
Dus met als gevolg om de 5 botten tuut tuut tuut.

Ik weet niet aan wat het ligt maar heb goesting om met een mokerhamer eens goed uit te halen...
Misschien heb je hier iets aan?
https://forums.garmin.com...-hr-zones/1014629#1014629
of deze...
https://forums.garmin.com.../max-heart-rate-resetting

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 13-04-2021 00:29 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 15:39

Frituurman

Mjam!

Hebben de mensen hier ook problemen met het synchroniseren van Ghostracer op je smartwatch (TicWatch Pro 2 vanochtend gebruikt) met je telefoon? De re-sync watch biedt bij mij vooralsnog geen soelaas.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 20:06
Heb hem nu eens via de Connect app ingesteld, ben eens benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
Er is informatie gelekt over de Venu 2, mogelijk wel interessant omdat het ook een kijkje geeft op wat er qua techniek mogelijk bij de nieuwe Fenix en Forerunner ed aankomt. Oa een nieuwe Elevate Sensor voor de OHR. Er lijkt ook een grote en kleine variant aan te komen, in lijn met de Fenix serie.

https://www.google.com/am...armin-venu-2-inbound/amp/

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 08:58
Ben benieuwd naar het prijskaartje, lijkt mij niet een vervanger van de huidige Venu maar meer een extra (beter) model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
Blaauw87 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:17:
Ben benieuwd naar het prijskaartje, lijkt mij niet een vervanger van de huidige Venu maar meer een extra (beter) model.
Uit het artikel:
We are looking at Eur/USD400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

Blomminator schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:29:
Ik ben vandaag weer enkele uren bezig geweest om een turn-by-turn navi te krijgen in mijn 920xt. En wederom.. geen succes.

Ooit gelukt, en nu dus niet meer.

Ik heb
- track gemaakt in Basecamp en gepoogd naar de 920xt te kirjgen ---> Dit lukte niet (Send to device; en dan stonden er geen devices).
- maatje track laten maken in Strava, in Connect geimporteerd, via Express naar horloge. Geen resultaat.

Al met al, ben ik echt een beetje radeloos.

Ik doe.
Unlock --> Activity--> Run --> Start --> Menu --> Run --> Navigation --> Courses --> 'Thuisronde' --> Do Course

Ik zie wel de kaart (groene lijn), pijltje (dat ben ik) en welke kant ik op loop. én de afstand tot END. (telt ook netjes af). En als ik van de Course afga krijg ik een piepje met 'Off Course'.

Is er hier nog iemand die ook een 920xt heeft, of een andere nerd die wil rommelen om dit aan de praat te krijgen? (Ik zit in Leerdam).

Edit;
Heb ter test in Connect ook nog Course Points in de Course toegevoegd; Dit werkt prima. 500M tot Summit bijv.
Heb geen 920xt, dus wellicht kan het niet anders, maar waarom zit er die dubbele selectie van 'Run' in?
Bij mijn FR245M is het veel eenvoudiger: Unlock --> Activity --> Run --> Navigation --> Courses --> 'Thuisronde' --> Do Course. (Maar dan in het Nederlands.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zolang de nieuwe Venu niet alle hardloopfuncties van bv een FR745 krijgt vind ik ‘m niet interessant. Ik zou overwegen mijn FR645M te upgraden door een Forerunner met minimaal dezelfde functies als een 745 (liever nog 945), maar dan met een amoled touchscreen. Het aantal fysieke buttons moet dan wel gewoon 5 blijven en touch tijdens hardlopen moet je uit kunnen zetten. Mijn eerste Garmin horloge, een FR610, had namelijk ook al een touchscreen, alleen was dat nog een monochroom scherm waar touch nog niet zo goed werkte als op de huidige touchscreens.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas blijft de interface van Garmin ook op een Amoled nog steeds uit 1970 afstammen. Het voelt voor mij een beetje alsof je met de SNES wilt gamen op je 65” OLED. Zou tot zijn als ze die een flinke upgrade zouden geven, ik denk dat je dan veel Apple en Samsung gebruikers ook naar het platform trekt.

Ben wel benieuwd of de nieuwe elevate OHR net zo precies reageert op interval (CrossFit) als de AW6. Dat zou mooi zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 16-04-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:17
Aghanim schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:30:
Helaas blijft de interface van Garmin ook op een Amoled nog steeds uit 1970 afstammen. Het voelt voor mij een beetje alsof je met de SNES wilt gamen op je 65” OLED. Zou tot zijn als ze die een flinke upgrade zouden geven, ik denk dat je dan veel Apple en Samsung gebruikers ook naar het platform trekt.

Ben wel benieuwd of de nieuwe elevate OHR net zo precies reageert op interval (CrossFit) als de AW6. Dat zou mooi zijn.
Klopt volledig! En hoewel ik fan ben van "less is more" toepassingen, vind ik het een beetje schrijnend dat je gewoon enkel een metertje hebt van je VO2max met dan een leeftijdsinschatting. Bij Runalyze of Strava heb je een veel fijnere evolutiegrafiek met fitness en freshness geïntegreerd. Er is een heleboel wat bij Garmin de schop op mag/kan imo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloclo100 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:41:
[...]

Klopt volledig! En hoewel ik fan ben van "less is more" toepassingen, vind ik het een beetje schrijnend dat je gewoon enkel een metertje hebt van je VO2max met dan een leeftijdsinschatting. Bij Runalyze of Strava heb je een veel fijnere evolutiegrafiek met fitness en freshness geïntegreerd. Er is een heleboel wat bij Garmin de schop op mag/kan imo!
Voor mij waren het vooral de ‘ kartelrandjes’ bij de watch faces. Misschien is dat beter geworden nu de Venu langer bestaat maar ik had hem direct na launch en toen was het allemaal nog zeer beperkt. Bovendien is de interface al zeer oud. De Fenix 3 had hem ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 08:58
Oef, excuus. Niet goed gelezen dus, bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ik heb mijn Garmin Connect nu met Strava gelinkt voor segmenten en een 6-tal segmenten opgeslagen bij mij in de buurt. Ik ben dan een run gaan doen langs verschillende segmenten, maar ik krijg nergens een melding dat het segment begint. Wat doe ik verkeerd? Op mijn Fenix 6 staat bij hardloopinstellingen de segmentwaarschuwing aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Cloclo100 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:33:
Ik heb mijn Garmin Connect nu met Strava gelinkt voor segmenten en een 6-tal segmenten opgeslagen bij mij in de buurt. Ik ben dan een run gaan doen langs verschillende segmenten, maar ik krijg nergens een melding dat het segment begint. Wat doe ik verkeerd? Op mijn Fenix 6 staat bij hardloopinstellingen de segmentwaarschuwing aan.
heb je strava premium? dat is wel noodzakelijk...

zonder premium kan je het met garmin connect segmenten doen (althans op de fiets) dat werkt hetzelfde, maar vooral handig om je eigen PR's in de gaten te houden, je (althans ik en volgens mij de meeste) hebt in connect niet zoveel connecties en de KOM's liggen vaak ook anders (en het aantal segmenten is uiteraard een stuk kleiner)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Prulleman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:38:
[...]

heb je strava premium? dat is wel noodzakelijk...

zonder premium kan je het met garmin connect segmenten doen (althans op de fiets) dat werkt hetzelfde, maar vooral handig om je eigen PR's in de gaten te houden, je (althans ik en volgens mij de meeste) hebt in connect niet zoveel connecties en de KOM's liggen vaak ook anders (en het aantal segmenten is uiteraard een stuk kleiner)
Yes, ik heb Strava premium..
Ik heb eens één keer voor gehad toen ik langs het kanaal aan het fietsen was, dat er op mijn horloge het ene segment na het andere begon, zonder dat ik deze als favoriet had ingesteld. Ik weet wel niet meer of dat dan Strava of Garmin segmenten waren. Zijn het enkel de Garmin segmenten die dan aftellen en de stand bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nee, functioneel is beide hetzelfde, je moet ze als favoriet markeren en dan worden ze gesynced naar je garmin. en dan krijg je een melding bij de start en wordt je voortgang bijgehouden (t.o.v je zelf, nr1 of connecties)

Als je strava premium hebt, dan zou dat connect segmenten moeten overrulen, misschien een keer opnieuw opstarten of handmatig syncen, de segmenten moeten namelijk wel geladen worden/beschikbaar zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Prulleman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:50:
nee, functioneel is beide hetzelfde, je moet ze als favoriet markeren en dan worden ze gesynced naar je garmin. en dan krijg je een melding bij de start en wordt je voortgang bijgehouden (t.o.v je zelf, nr1 of connecties)

Als je strava premium hebt, dan zou dat connect segmenten moeten overrulen, misschien een keer opnieuw opstarten of handmatig syncen, de segmenten moeten namelijk wel geladen worden/beschikbaar zijn
Bizar.. Dit zou moeten werken dan. Ik ben effectief door 5 segmenten gelopen en nergens een waarschuwing gekregen 😑Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuqW0jCGO5jfqAf4CCyLLU_zBq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FE8QI0jNjwsb0DdLUWMtHzHq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQ0OOMfv-35e6zH0eHwFTzjoPQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fHz04keF6DL2sjjUdEDX9UB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Cloclo100 dat zou inderdaad moeten werken, ik zou de boel eens opnieuw starten,

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:52
Cloclo100 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:41:
Hoe bedoel je dat? Bij de VO2max staat toch gewoon hoe je het doet voor je leeftijd en wat je fitness leeftijd is?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
m-vw schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:41:
[...]

Heb geen 920xt, dus wellicht kan het niet anders, maar waarom zit er die dubbele selectie van 'Run' in?
Bij mijn FR245M is het veel eenvoudiger: Unlock --> Activity --> Run --> Navigation --> Courses --> 'Thuisronde' --> Do Course. (Maar dan in het Nederlands.)
Thnx. Ik denk dat ik dat ook doe.
Als je een course maakt in Connect, heb je dan turn by turn?

Ik krijg enkel de breadcrumb vooralsnog... Terwijl het dus wél kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

m-vw

Dus?

Blomminator schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:26:
[...]

Thnx. Ik denk dat ik dat ook doe.
Als je een course maakt in Connect, heb je dan turn by turn?
Ja, turn by turn.
Als ik bij Hardlopen (Run) direct voor Koersen (Courses) kies dan krijg ik enkel de groene lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Gonadan schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:05:
[...]

Hoe bedoel je dat? Bij de VO2max staat toch gewoon hoe je het doet voor je leeftijd en wat je fitness leeftijd is?
Dat ik het maar mager vindt qua info.. mag gerust wat meer duiding zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Cloclo100 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:27:
Dat ik het maar mager vindt qua info.. mag gerust wat meer duiding zijn..
Wat zou je willen zien dan? Ik ken die andere varianten niet dus heb niets om mee te vergelijken.

Ze zouden wel duidelijker mogen maken dat het niet meer dan een gimmick is en je niet echt moet denken dat je ineens weer 25 bent. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Gonadan schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:53:
[...]

Wat zou je willen zien dan? Ik ken die andere varianten niet dus heb niets om mee te vergelijken.

Ze zouden wel duidelijker mogen maken dat het niet meer dan een gimmick is en je niet echt moet denken dat je ineens weer 25 bent. :P
20 :+ (toch ruim de helft eraf)

maar bij garmin ontbreken wel de fitness, form, fatique trend lijnen, zoals je bv bij elevate (strava plugin) hebt (of strava premium)

bv zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6GzCJyTIiEdjwMm9WcxjWDHERQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OMu2GKykIn78Mwi63FJBdzS6.png?f=fotoalbum_large

kan je aan zien wanneer je piekt zeg maar.

De garmin variant is wat simpeler (grafisch gezien), maar daar zit het uiteindelijk dezelfde info in verstopt (qua piek dan, wat de combinatie is van lage fatique en hoge form, fitness kan je aan andere zaken aflezen, voor mij met fietsen is dat een combinatie van FTP en VO2Max):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqbdZhmEfx_M6686fgvOOWs2f4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rgKrYb59n3MJE500QwttSlB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 19-04-2021 14:09 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Prulleman schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:07:
[...]

20 :+ (toch ruim de helft eraf)

maar bij garmin ontbreken wel de fitness, form, fatique trend lijnen, zoals je bv bij elevate (strava plugin) hebt (of strava premium)

bv zoiets:
[Afbeelding]

De garmin variant is wat simpeler (grafisch gezien), maar daar zit het uiteindelijk dezelfde info in verstopt (qua piek dan, wat de combinatie is van lage fatique en hoge form, fitness kan je aan andere zaken aflezen, voor mij met fietsen is dat een combinatie van FTP en VO2Max):
[Afbeelding]
@Gonadan What he said! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Prulleman schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:07:

bv zoiets:
[Afbeelding]

Die grafieken ken ik inderdaad niet, hoe moet ik die lezen?
[Afbeelding]
Die van Garmin is niet zo uitgebreid inderdaad, maar ik vind het persoonlijk ook een beetje een open doel voorspelling. Neem een periode van stevig trainen en jezelf uitdagen, pak daarna een week rustiger aan voor herstel en dan komt je piek voor een race. Daar heb je geen moeilijke dingen voor nodig, dat is basisadvies bij presteren. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Gonadan schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:29:
[...]

Die grafieken ken ik inderdaad niet, hoe moet ik die lezen?

[...]

Die van Garmin is niet zo uitgebreid inderdaad, maar ik vind het persoonlijk ook een beetje een open doel voorspelling. Neem een periode van stevig trainen en jezelf uitdagen, pak daarna een week rustiger aan voor herstel en dan komt je piek voor een race. Daar heb je geen moeilijke dingen voor nodig, dat is basisadvies bij presteren. :P
als je training load hoog is, gaat je fatique/vermoeidheid omhoog, als je wat meer rust pakt gaat je vorm /hoe firs je bent omhoog, zo kan je met een opbouw/afbouw in een trainingschema een piek creeren voor bv een race. ook zie je vaak dat tijdens een rustiger trainings blok de fitness wat sneller opbouwt.

Met zo'n grafiek kan je wat mooier en duidelijker zien hoe de lijnen zich ten opzichte van elkaar bewegen en zo beter plannen wanneer je gaat pieken.

hier een ander voorbeeld, grafisch wat overzichterlijker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_xnBtpmv9_A7exlQBmcdPWrVPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3hWbXWkwI1hChsUOpvTacs5Y.png?f=user_large
vanaf het moment dat de TSS (training stress score, hoeveel tijd en intensiteit je tijdens je training doet) omlaag gaat, gaat de vorm omhoog en de vermoeidheid omlaag, het moment om een wedstrijd te doen

trainen en pieken zijn 2 verschillende dingen, voor amateurs weinig van belang, maar als je lekker met cijfertjes bezig bent is het wel leuk om te zien, en als je af en toe een wedstrijd of event hebt, dan is het leuk om je piek goed te timen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Prulleman schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:39:
[...]

als je training load hoog is, gaat je fatique/vermoeidheid omhoog, als je wat meer rust pakt gaat je vorm /hoe firs je bent omhoog, zo kan je met een opbouw/afbouw in een trainingschema een piek creeren voor bv een race. ook zie je vaak dat tijdens een rustiger trainings blok de fitness wat sneller opbouwt.

Met zo'n grafiek kan je wat mooier en duidelijker zien hoe de lijnen zich ten opzichte van elkaar bewegen en zo beter plannen wanneer je gaat pieken.

hier een ander voorbeeld, grafisch wat overzichterlijker:
[Afbeelding]
vanaf het moment dat de TSS (training stress score, hoeveel tijd en intensiteit je tijdens je training doet) omlaag gaat, gaat de vorm omhoog en de vermoeidheid omlaag, het moment om een wedstrijd te doen

trainen en pieken zijn 2 verschillende dingen, voor amateurs weinig van belang, maar als je lekker met cijfertjes bezig bent is het wel leuk om te zien, en als je af en toe een wedstrijd of event hebt, dan is het leuk om je piek goed te timen
Ja precies. Om je fitheid te vergroten moet je met hogere belasting trainen, anders ben je niet 'productief'. Om dat vol te kunnen houden en zeker om te kunnen pieken moet je lichaam wel kunnen herstellen, dat moet je echt zelf plannen. (of laten plannen door een schema/trainer/whatever).

In die zin snap ik best dat het leuk om is omdat soort dingen als grafiekje te kunnen analyseren, maar qua voorspellende waarde heb je er in mijn ogen weinig aan. Je weet dat wedstrijd x er op datum y aan zit te komen. Die grafiek gaat je niet vertellen wanneer je die race moet gaan lopen, je moet juist zelf zorgen dat de piek op het juiste moment komt.
Nu kan ik mij voorstellen dat als je héél fanatiek bent je er uiteindelijk achter komt dat je bij belasting x en omstandigheden y vijf dagen herstel nodig hebt voordat de piek komt en dat je bij belasting z eerder zeven dagen nodig hebt, maar dan nog moet je het zelf vooraf gaan plannen.
Uiteindelijk weet je toch gewoon hoeveel je in de week ervoor nog moet doen om optimaal te presteren? Wat doet zo'n grafiek daar dan nog in? (even buiten alle discussie over accuratesse van de gebruikte middelen)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Gonadan ik ben het met je eens hoor. Uiteindelijk is het geen wiskunde, waarbij je met de juiste berekening het op de dag kan voorspellen, daarom is de recovery van garmin bv wel waardevol.

Vorige week toevallig 3 zware trainingen achter elkaar gedaan (althans op dinsdag en donderdag een geplande indoor workout en op woensdag mezelf even laten gaan op de MTB). Voor donderdag gaf mijn fenix aan dat ik nog niet hersteld was en dat ik beter een rustige workout kon doen, advies genegeerd, maar garmin had toch gelijk :D. Dat kan je best een keer doen, maar als je dat keer op keer doet, dan werk je jezelf echt wel in een gat.
Dan kan je wel naar grafiekjes kijken en bedenken hoe de trendlijn zich zal ontwikkelen, maar uiteindelijk is belangrijk hoe je er die dat voor staat

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is een deel van die info niet tge halen uit de trainingstatus pagina?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LfrDWOZtBxeaKDvAXwGgQV0d28=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j9qq7PAlvEb9d0Mfcguyq2xZ.png?f=user_large

Als iin, je ziet waarin je traint en hoe je belasting tov het ideaal is... of je vooruitgaat, onderhoudt of juist achteruit gaat, etc.

Natuurlijk niet zo concreet als wat hierboven wordt getoond (maar ook weer niet zo beperkt als dat screentje van de app :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
op web is het inderdaad wat beter zie ik ook, maar ik gebruik meestal de app..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:08:
op web is het inderdaad wat beter zie ik ook, maar ik gebruik meestal de app..
Menu -> Prestatiestatistieken -> Trainingsstatus -> Last

Daar is ook nog eea te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Dit is inderdaad allemaal ook in de app te vinden, maar inderdaad soms achter wat klikjes verstopt en niet altijd even 'fancy'.
Daar zijn platformen als Strava vaak beter in. Metrics of prestaties met een hele bak poeha presenteren waardoor het meer lijkt dan het daadwerkelijk is. :D

@Prulleman herkenbaar. Hoge belasting is leuk maar ga je te hoog dan werkt het gewoon averechts, heb ik ook op de harde manier moeten leren. En dan verbaast het je hoeveel vooruitgang je soms kunt boeken door juist ergens een stapje terug te doen.

Een mooie verbetering van Garmin zou nog wel zijn als je invloeden van ondergrond of weersomstandigheden mee kunt laten wegen, liefst automatisch.
Ik bedoel, als met windkracht acht en regen vol in de bakkes door de polder loop moet hij niet beginnen dat m'n prestatieconditie niet best is, laat die programmeur van Garmin zelf maar een stukje rennen tegen de wind in. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 20:46
Cloclo100 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:33:
Heb je je run van te voren gepland via een Garmin Workout? Dan werken de segmenten namelijk niet! Hier ben ik ook lang naar op zoek geweest.
Als je gewoon een " vrije" loop doet (dus gewoon Run kiezen en dan gaan lopen) dan zouden de segmenten naar voren moeten komen als je in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Is het mogelijk om de waarschuwingen voor bijvoorbeeld tempo uit te schakelen bij trainingen? Ik kan wel vinden hoe je zelf waarschuwingen kunt configureren, maar dat heb ik niet gedaan. Zitten er in je training echter blokken met een bepaald tempo- of cadansdoel dan krijg je daar ook waarschuwingen voor. Ik kan alleen niet vinden of je die uit kunt zetten.

De reden dat ik ze uit wil is omdat ik het irritant vindt. Op het horloge staat al een prima dataveld met zo'n meter die aan geeft of ik goed zit of niet, daar hoef ik echt niet nog een trilling en 'pop-up' bij die vertelt dat ik buiten de gewenste zone kom of juist erin.
In mijn huidige schema zitten bijvoorbeeld heel vaak 800 meter intervallen. Aan het begin van het interval is hij altijd nog zoekende naar het echte tempo (omdat je meer tijd nodig hebt om goed uit te middelen en GPS) waardoor je zomaar een paar waarschuwingen achter elkaar krijgt. Verderop in het interval gaat het meestal beter, tenzij je schommelt rondom een zonegrens. En als ik de gewenste zone gewoon niet haal dan weet ik dat echt wel, daar hoef ik niet steeds een nieuwe waarschuwing van.
Bijkomend nadeel is namelijk dat wanneer die waarschuwing komt ik de velden die ik wél wil zien niet kan lezen vanwege die pop-up.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Aidacra schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:58:
[...]

Heb je je run van te voren gepland via een Garmin Workout? Dan werken de segmenten namelijk niet! Hier ben ik ook lang naar op zoek geweest.
Als je gewoon een " vrije" loop doet (dus gewoon Run kiezen en dan gaan lopen) dan zouden de segmenten naar voren moeten komen als je in de buurt komt.
Klopt, het was een Trenara-run! Gisteren een random 5k gedaan en ineens kwam er een segment tevoorschijn ja :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Gonadan Goede, ook een irritatie van mezelf (neem aan dat het hier om een garmin gaat btw?)

Zal er ook nog eens induiken (eerste zoektochten zijn niet veelbelovend though)

[ Voor 16% gewijzigd door m0ridin op 20-04-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 19:12
Gonadan schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:04:
Dit is inderdaad allemaal ook in de app te vinden, maar inderdaad soms achter wat klikjes verstopt en niet altijd even 'fancy'.
Daar zijn platformen als Strava vaak beter in. Metrics of prestaties met een hele bak poeha presenteren waardoor het meer lijkt dan het daadwerkelijk is. :D

@Prulleman herkenbaar. Hoge belasting is leuk maar ga je te hoog dan werkt het gewoon averechts, heb ik ook op de harde manier moeten leren. En dan verbaast het je hoeveel vooruitgang je soms kunt boeken door juist ergens een stapje terug te doen.

Een mooie verbetering van Garmin zou nog wel zijn als je invloeden van ondergrond of weersomstandigheden mee kunt laten wegen, liefst automatisch.
Ik bedoel, als met windkracht acht en regen vol in de bakkes door de polder loop moet hij niet beginnen dat m'n prestatieconditie niet best is, laat die programmeur van Garmin zelf maar een stukje rennen tegen de wind in. O-)
Volgens mij hebben de nieuwe Fenix series wel dat je VO2Max en ik neem aan LTH/belasting wél worden aangepast als je trailrun profiel neemt.
Denk alleen niet dat wind tegen erbij zit maar dat is wel eens een frustratie idd als je je tempo's met 'slecht' weer loopt en je dan voor je gevoel gestraft wordt :(
Ik maak me er niet teveel druk om en zie het wel weer beter worden als het weer beter wordt :P

Over die waarschuwingen, volgens mij kun je die niet uitzetten. Maar meestal heb ik er geen last van, als in ik kijk in het begin dan niet op mijn Garmin.
Denk ook dat de gedachte is dat als je in de zone wil blijven je die waarschuwingen nodig hebt. En daar is ook wat voor te zeggen......Want ik weet nu al dat als ik die uit zou zetten ik teveel op m'n horloge zou kijken.... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
xray79 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:18:
Volgens mij hebben de nieuwe Fenix series wel dat je VO2Max en ik neem aan LTH/belasting wél worden aangepast als je trailrun profiel neemt.
Denk alleen niet dat wind tegen erbij zit maar dat is wel eens een frustratie idd als je je tempo's met 'slecht' weer loopt en je dan voor je gevoel gestraft wordt :(
Ik maak me er niet teveel druk om en zie het wel weer beter worden als het weer beter wordt :P
Ik maak me er verder ook geen zorgen over, op de langere termijn maakt het weinig uit. Maar je merkt wel dat wind, neerslag en temperatuur grote invloed kunnen hebben in hoe het horloge denkt dat je presteert.

Zo was ik best trots op mijzelf dat ik gewoon door de sneeuw en over ijzel ben gaan ploeteren om toch m'n rondjes te doen, om vervolgens genadeloos neergesabeld te worden door m'n horloge die me een slappe tube vond. :D
Over die waarschuwingen, volgens mij kun je die niet uitzetten. Maar meestal heb ik er geen last van, als in ik kijk in het begin dan niet op mijn Garmin.
Denk ook dat de gedachte is dat als je in de zone wil blijven je die waarschuwingen nodig hebt. En daar is ook wat voor te zeggen......Want ik weet nu al dat als ik die uit zou zetten ik teveel op m'n horloge zou kijken.... :D
Het punt is dat het nu niets zegt, want betekent die trilling dat ik goed zit of er juist buiten val? Dat kan ik niet voelen dus ik moet alsnog kijken. En als hij dan binnen korte tijd meerdere keren waarschuwt, soms zelfs met slechts enkele seconden ertussen, dan is het echt alleen maar irritant.

Wellicht is het een upsell voor een footpod, want die meten je tempo een stuk accurater toch? Dingens als cadans gaan namelijk een stuk beter dan tempo is mijn ervaring, dat is niet zo fluctuerend. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar kijkt Garmin naar als je snelheid gebruikt als target in je workout? De actuele snelheid of de gemiddelde snelheid van de laatste ronde/km/etc.. Ik lees hier namelijk verschillende dingen over. Bij de workouts die ik wel eens doe op snelheid duurt het namelijk altijd even voordat de werkelijke snelheid wordt aangegeven, dus in het begin van een versnelling loop ik dan altijd te traag en na de versnelling nog altijd een tijdje te snel. Van OHR weet ik dat deze even moet bijtrekken na snelle HR fluctuaties, maar snelheid obv GPS zou toch redelijk snel correct moeten zijn. Maar het is wel zo dat actuele snelheid obv GPS altijd wel schommelt. Een footpod zou dat beter moeten kunnen, maar in een ver verleden heb ik wel eens een footpod gebruikt en die werkte prima op de snelheid waarop hij gecalibreerd was, maar als ik sneller liep gaf deze dan vaak te weinig aan en bij langzame lopen te veel (veroorzaakt door verschil in paslengte). Maar wellicht doen de huidige footpods het nu beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Hij baseert het op actuele snelheid, zojuist nog op gelet. Het interval wat hij pakt om de actuele snelheid te berekenen is niet héél kort maar zeker niet lang.

Resultaat is inderdaad dat wanneer je interval begint en je van wandelen over gaat naar hardlopen je vrij snel een signaal krijgt dat je te traag bent, daarna vrij snel dat je te snel bent en pas daarna weet hij een beetje hoe het zit. In die zin zou je de eerste twintig seconden zo over kunnen slaan.
Het is ook met name irritant omdat ik veel stukken met dichte begroeiing heb, dijkjes waar je schuin op en af moet, tunneltjes met bochten, etc. Dat maakt het voor de GPS ook niet makkelijker.

Die dingen maken mij ook sceptisch over een foodpod, want dat doet ook veel met je staplengte, net als variërende ondergrond. Daarnaast doe ik ook veel cadansintervallen en dan is het sowieso weer anders.
Ik vraag mij dan ook sterk af of zo'n footpod dan nog meerwaarde biedt. Zeker omdat ik al een running dynamics pod gebruik voor de fancy grafiekjes. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De enige workaround optie die ik zag om die alerts te voorkomen is om geen snelheid targets in je workout te zetten, maar gewoon notes die aangeven op welk tempo je moet lopen en dan zelf in de gaten houden of je op de correcte snelheid loopt. Maar optimaal is dat niet... een simpele optie om deze alerts uit te zetten zou inderdaad wel welkom zijn. Ook bij het lopen van Strava segmenten... dat getril en gepiep de hele tijd hoeft ook niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Die segmentwaarschuwingen kan je wel uitzetten geloof ik.

Nadeel van een notitie is dat je dus geen handig dataveld hebt wat aangeeft of je keurig in het juiste bereik zit. Tweede nadeel is dat ik de trainingen zelf niet maak maar dat doet zo'n opa in m'n horloge. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat ik me wel afvraag bij Garmin (omdat ze hun formules niet delen) is in hoeverre HRV ook meegenomen wordt in bepalen van fitheid/fatigue. Anders heb je een mooie theoretische grafiek die potentieel juist verkeerde info weergeeft. Als je erg vermoeid bent kan je hartslag (als ik het goed onthouden heb) juist lager blijven bij inspanning, waardoor je zou pieken (hoge prestatie bij lage hartslag) volgens Garmin, terwijl je eigenlijk aan het overtrainen bent. Herstel bereken je niet via een formule.

Zelf gebruik ik ook de Strava plugin hiervoor en Runalyze en eigenlijk heb je dan alle data die je bij Garmin ook kunt krijgen gratis. Moet ook wel want op de AW is er geen firstbeat integratie of alternatief.

Ik zou graag een totale integratie zien zoals Polar nu aan het oppakken is. Die houdt rekening met je slaap, je HRV en andere variabelen en geeft je trainingsadvies op basis van deze indicatoren. Erg interessant, alleen jammer dat ze lelijke horloges maken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Sinds wanneer heeft de gratis Strava nog functionaliteiten? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 19:53
Gonadan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:48:
Ik begrijp dat bedrijf gewoon niet, ze gaan me echt niet over de streep trekken om te betalen door zo met gebruikers om te gaan.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:48:
Die biedt Strava ook niet, daarvoor moet je een plug-in installeren. Ik ben wel klaar met Strava, de leuke aspecten zijn er van af ondertussen. Premium functionaliteit is een leuke gimmick die ik voor 29€ best lifetime af wil kopen maar ik ga niet weer een abonnement nemen. Over 5 jaar moet iedereen werken om zijn abonnementen te kunnen blijven betalen. Speaking of: wanneer zou Garmin met een plus abo gaan komen voor trainingen en analyses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:46:
Die biedt Strava ook niet, daarvoor moet je een plug-in installeren. Ik ben wel klaar met Strava, de leuke aspecten zijn er van af ondertussen. Premium functionaliteit is een leuke gimmick die ik voor 29€ best lifetime af wil kopen maar ik ga niet weer een abonnement nemen. Over 5 jaar moet iedereen werken om zijn abonnementen te kunnen blijven betalen. Speaking of: wanneer zou Garmin met een plus abo gaan komen voor trainingen en analyses?
Tja, dat kan bij Runalyze net zo goed gebeuren. Strava begon ook geinig maar heeft de grens van wat betaald is aardig rap opgeschoven de laatste tijd.
Van Garmin verwacht ik het niet zo snel. Het is voor hun ook dé methode om je naar nieuwere of hoger gesegmenteerde horloges te krijgen. Je ziet in dit topic best vaak langs komen dat iemand twijfelt over een stapje hoger omdat daar bepaalde metrics wel op zitten.

Maar wat voor Strava plug-in doel je dan op? Want Strava plug-in klinkt voor mij alsof je Strava nodig hebt, maar je zegt een gratis alternatief te hebben. Ben wel benieuwd welke constructie je dan precies gebruikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:42:
[...]

Tja, dat kan bij Runalyze net zo goed gebeuren. Strava begon ook geinig maar heeft de grens van wat betaald is aardig rap opgeschoven de laatste tijd.
Van Garmin verwacht ik het niet zo snel. Het is voor hun ook dé methode om je naar nieuwere of hoger gesegmenteerde horloges te krijgen. Je ziet in dit topic best vaak langs komen dat iemand twijfelt over een stapje hoger omdat daar bepaalde metrics wel op zitten.

Maar wat voor Strava plug-in doel je dan op? Want Strava plug-in klinkt voor mij alsof je Strava nodig hebt, maar je zegt een gratis alternatief te hebben. Ben wel benieuwd welke constructie je dan precies gebruikt.
Elevate for Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
En dat werkt op de gratis Strava? Ben benieuwd hoe lang ze dat toestaan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Gonadan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:36:
En dat werkt op de gratis Strava? Ben benieuwd hoe lang ze dat toestaan. :P
Al jaren :P dit loopt gewoon via de API staat mij bij. De ontwikkelaar probeert er nu een stand alone app van te maken.

Naast elevate bestaat er ook sauce for strava. Iets meer op fietsers gericht dan lopers denk ik. Dit is puur een extra analyse laagje over de activiteit heen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
rockhopper schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:30:
[...]

Ik begrijp dat bedrijf gewoon niet, ze gaan me echt niet over de streep trekken om te betalen door zo met gebruikers om te gaan.
Ik begrijp Strava heel goed. Hun enige grote bron van inkomsten komt van gebruikers. Ze hebben geen hardware fabrikant achter zich, zoals runkeeper is ingelijfd door Asics.

Als je kijkt naar de API van runkeeper en strava, is die van Strava echt zoveel sneller en beter. En een goede api is duur om te onderhouden, dat herken ik vanuit mijn werk, maar voor Strava een uiterst belangrijke klantenbinder.
Je kunt gratis gebruikers beperken in hoeveelheid data, (bv max uploads per maand) of in hoeveelheid functionaliteiten. Op dit moment vind ik het nog reuze meevallen; en daardoor krijg je het gevoel dat een betaald membership duur is.
Ik zou zelf gratis nog meer beperkt hebben maar dan wel een lagere prijs.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mistraller Ik op zich ook wel. Voor niets gaat de zon op en het is een mooi platform. Ze hebben een groot aantal gebruikers maar relatief weinig inkomsten (verwacht ik). Op een bepaald moment moet je dan de keuze maken tussen adoptie (aantallen) en omzet (euro's). Ze zitten nu vooral stuck in the middle lijkt het. Vorig jaar waren er zowel een aantal maanden premium gratis alsook premium opgedeeld in 3 sub abonnementen. Experimenten om te toetsen of gebruikers willen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Mistraller schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:36:
[...]

Ik begrijp Strava heel goed. Hun enige grote bron van inkomsten komt van gebruikers. [...]
Volgens mij doet Strava anders prima zijn best om de data die ze gratis verkrijgen, te aggregeren en weer te verkopen aan steden en dergelijke. https://metro.strava.com/
Geen idee hoe groot dat inmiddels precies is, maar in de basis hebben ze goud in handen... Dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat gebruikers écht het verdienmodel voor de toekomst zal zijn.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Dat een dienst een betaald model heeft snap ik heel goed en dat je de gratis variant uit kleed ook wel. Het is alleen de immense push die ze steeds proberen om je te laten betalen waarom ik mijn account verwijderd heb.
Prima als je dat ergens een beetje probeert te stimuleren, maar als ik uiteindelijk meer tijd kwijt ben met dingen wegklikken of voorbij scrollen om daadwerkelijk activiteiten van connecties te kunnen zien dan schiet het z'n doel voorbij.
Sowieso voegt het voor mij functioneel bijna niets toe ten opzichte van wat Garmin al biedt. En het sociale boeit mij eigenlijk ook niet heel veel.

Daar zie je wel dat de Connect app wat spartaans is vergeleken met een platform als Strava. Die laatste is toch wat fancier. Zelf heb ik gewoon contacten in Connect en dat werkt eigenlijk net zo goed, alleen ziet het er niet echt uit. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
PatrickC schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:52:
De enige workaround optie die ik zag om die alerts te voorkomen is om geen snelheid targets in je workout te zetten, maar gewoon notes die aangeven op welk tempo je moet lopen en dan zelf in de gaten houden of je op de correcte snelheid loopt. Maar optimaal is dat niet... een simpele optie om deze alerts uit te zetten zou inderdaad wel welkom zijn. Ook bij het lopen van Strava segmenten... dat getril en gepiep de hele tijd hoeft ook niet van mij.
In je activiteit kun je onder instellingen segmentwaarschuwing aan of uitzetten. Voor Strava integratie mbt segmenten moet je premium hebben maar in connect kun je ook segmenten vinden en maken.
Je kan ook een profiel kopiëren en daar de waarschuwing aanzetten als je zo nu en dan een segmenten aanval wil doen.
Gonadan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:28:
Hij baseert het op actuele snelheid, zojuist nog op gelet. Het interval wat hij pakt om de actuele snelheid te berekenen is niet héél kort maar zeker niet lang.

Resultaat is inderdaad dat wanneer je interval begint en je van wandelen over gaat naar hardlopen je vrij snel een signaal krijgt dat je te traag bent, daarna vrij snel dat je te snel bent en pas daarna weet hij een beetje hoe het zit. In die zin zou je de eerste twintig seconden zo over kunnen slaan.
Het is ook met name irritant omdat ik veel stukken met dichte begroeiing heb, dijkjes waar je schuin op en af moet, tunneltjes met bochten, etc. Dat maakt het voor de GPS ook niet makkelijker.

Die dingen maken mij ook sceptisch over een foodpod, want dat doet ook veel met je staplengte, net als variërende ondergrond. Daarnaast doe ik ook veel cadansintervallen en dan is het sowieso weer anders.
Ik vraag mij dan ook sterk af of zo'n footpod dan nog meerwaarde biedt. Zeker omdat ik al een running dynamics pod gebruik voor de fancy grafiekjes. :P
Volgens mij maakt de wijzer widget of gauge of hoe dat ding op je horloge tijdens een workout ook heet gebruik van rolling pace voor snelheid maar den wel per blok wat gestart wordt en instant HR en cadans per blok.
Gisteren een rustige training moeten doen tussen 5:39-6:16 min/km en ik had de hond mee dus door het stoppen en spelen ging mijn tempo elke kant op :D Maar de waarde bij de wijzer liep langzaam op en bleef dan redelijk constant en liep langzaam weer terug naar 6:00 als ik even stukken sneller liep, tempo was dan rond de 5:15-5:30 ofzo. Kreeg dan ook geen melding dat ik te hard ging als mijn tempo onder 5:39 was die krijg je pas als die wijzer onder of boven die waardes komt. Net een interval gedaan en daar werkte het ook zo alleen was het tijdens de interval van 6 keer 1 minuut en 6 keer 30 seconden wat moeilijker te controleren zonder op m'n plaat te gaan :P
Zal er eens opletten bij de andere rustigere trainingen.

Wat me wel opviel was dat in connect website en de app de herstel rondes niet als herstel erin staan maar als hardlopen. Niet zo erg maar lastig controleren of ik de tempo's een beetje kon halen. Zou het een bug in het trainingsschema van Greg (HM op tijd) zijn of een algemenere bug?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYN0xK8SZIGVbrNUdjILgCcMMYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1sV0XbCZOSdmxnEv6m6Qlaa.jpg?f=fotoalbum_large

Strava is vooral het sociale aspect en 'iedereen' gebruikt dat. Op Connect en Komoot heb ik ook vrienden zitten maar niemand die daar een reactie of like/kuddo plaatst dat is echt een ding voor Strava heb ik het idee. Zeker omdat blijkbaar niet iedereen een Garmin heeft ;) alhoewel die er steeds minder en minder worden heb ik het idee.....

[ Voor 4% gewijzigd door xray79 op 21-04-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
xray79 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:53:
Volgens mij maakt de wijzer widget of gauge of hoe dat ding op je horloge tijdens een workout ook heet gebruik van rolling pace voor snelheid maar den wel per blok wat gestart wordt en instant HR en cadans per blok.
Gisteren een rustige training moeten doen tussen 5:39-6:16 min/km en ik had de hond mee dus door het stoppen en spelen ging mijn tempo elke kant op :D Maar de waarde bij de wijzer liep langzaam op en bleef dan redelijk constant en liep langzaam weer terug naar 6:00 als ik even stukken sneller liep, tempo was dan rond de 5:15-5:30 ofzo. Kreeg dan ook geen melding dat ik te hard ging als mijn tempo onder 5:39 was die krijg je pas als die wijzer onder of boven die waardes komt. Net een interval gedaan en daar werkte het ook zo alleen was het tijdens de interval van 6 keer 1 minuut en 6 keer 30 seconden wat moeilijker te controleren zonder op m'n plaat te gaan :P
Zal er eens opletten bij de andere rustigere trainingen.
Ik weet bijna zeker van niet. Bij cadanstrainingen fluctueert het in mijn optiek te veel om niet een actuele cadans te zijn.
Voor tempo denk ik dat je wel gelijk hebt. Aan het begin van een blok fluctueert het irritant veel, wat wijst op een zeer korte meetperiode (de reden waarom actueel tempo vaak nutteloos is). Vervolgens kost het heel veel moeite om hem wél weer in de juiste zone te krijgen wat daar ook op wijst, en wat tegen je werkt omdat je dan feitelijk juist een stukje te hard wilt om eerder verlies te compenseren.
Persoonlijk zou ik daar ook liever een betrouwbare vorm van actueel tempo hebben. Vanuit het perspectief van zo'n training snap ik dat het gehele blok gemiddeld op een bepaald tempo moet, maar de eerste helft te langzaam en daarna te hard om het te compenseren werkt in mijn ogen contraproductief.
Wat me wel opviel was dat in connect website en de app de herstel rondes niet als herstel erin staan maar als hardlopen. Niet zo erg maar lastig controleren of ik de tempo's een beetje kon halen. Zou het een bug in het trainingsschema van Greg (HM op tijd) zijn of een algemenere bug?
Goede vraag. Misschien iets om eens te testen? Je kunt wel apart hardlopen en herstel instellen in de blokjes, ook binnen herhalingen. Dus het zou kunnen dat het schema gewoon niet goed gemaakt is, of of wat wanneer je herhalingen gaat gebruiken het sowieso op één hoop geveegd wordt om dat duidelijk te maken.
[Afbeelding]

Strava is vooral het sociale aspect en 'iedereen' gebruikt dat. Op Connect en Komoot heb ik ook vrienden zitten maar niemand die daar een reactie of like/kuddo plaatst dat is echt een ding voor Strava heb ik het idee. Zeker omdat blijkbaar niet iedereen een Garmin heeft ;) alhoewel die er steeds minder en minder worden heb ik het idee.....
Klopt, ik heb er eigenlijk maar één of twee die dat doen. Maar dat zijn dan ook de enigen die écht geïnteresseerd zijn. Dat 'liken' om het 'liken' van prutsloopjes motiveert mij überhaupt niet echt, ik heb dan liever dat het gezien word als je wél grenzen opgezocht hebt of wat nieuws bereikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Klopt dat die wijzer idd op basis van het hele blok het tempo aanpast fijn zou zijn om er een klein veld onder te hebben die het tempo aangeeft maar dan gemiddeld over 5-10 seconden ipv de afstand die daar vaak staat. Ik heb een IQ veld Doze Run waar je die rolling pace kan instellen. Maar gebruik ik niet vaak meer doordat ik vooral Garmin plans loop.

Heb even terug gezocht en de training met herstel van vorige week heeft die er wel in staan zoals je verwacht. Was wel een korte cadans interval en heb toen niet gelet op de cadans in de wijzer omdat die maar 20 seconden waren en mijn cadans altijd wel rond die koers ligt die Greg wil zien. Vraag me ook af of 20 seconden niet heel erg kort is ;)
Zal volgende echte interval eens in de gaten houden hoe het op het platform komt te staan. Bij deze interval stond herstel ook 'gewoon' aangegeven in de training dus die lijkt me wel goed te zijn....
Ook bij de andere trainingen hiervoor van een marathonplan of mijn eigen trainingen met herstel kreeg ik herstel wel netjes te zien in de app/webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik blijf dit toch wel een mooi horloge vinden qua grootte, functionaliteit, etc. Ik mis alleen de kaarten, eigenlijk ben ik op zoek naar een FR745 met FR945 functionaliteit. Ik heb me wat ingelezen via internet en de breadcrumbtrails werken wel, maar het lijkt het voor mij net niet in vreemde gebieden. De FR945 is met mijn 15cm omtrek polsen helaas te groot. Eigenlijk zoek ik een FR945S, als Garmin daar nou eens mee komt :+ Maar daar zullen ze de Fenix 6s (Pro) wel voor hebben, die uiteindelijk ook het 'kleine' horloge is met alle functionaliteit (maar die is qua gewicht wel een stuk zwaarder).

Ik heb in ieder geval besloten vooralsnog nog even te wachten met de vervanging van de Venu, tenzij de Fenix 6S Pro echt veel goedkoper wordt (< 450 euro) wacht ik de Fenix 7S even af. Ik heb toch hoop dat die in september/oktober wel uitkomt. Als de Fenix 7 dan toch te duur is of te weinig meerwaarde biedt koop ik de 6S Pro wel in de uitverkoop. In de korte tijd dat ik de Fenix 6S Pro gebruikte miste ik wel gelijk het touchscreen, vooral bij dagelijks gebruik kun je zo even met een "swipe" door je schermen heen navigeren. Dat ga ik wel missen bij een non-Touchscreen horloge. Want het touchscreen van de Venu werkt bij mij altijd erg goed onder alle omstandigheden.

Ik wil nog wel eens de Garmin 945 proberen op mijn pols, de Fenix 6 is bijv. net zo groot qua kast geloof ik maar oogt op plaatjes veel robuuster en groter door o.a. de schroefjes. De Garmin 945 lijkt wat slanker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:52
Echt geweldig, Garmin heeft een leveringsprogramma van hier tot Tokio, maar je wilt eigenlijk een 745s en je hebt nog een valide verhaal ook @Arjan90 . Maar dan eigenlijk ook nog een 745s mét touchscreen, laat dat oled dan maar zitten :+

@Gonadan Er zit niks anders op dan toch een Stryd te nemen......(the answer is always another gimmick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Frenz64 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:04:
@Gonadan Er zit niks anders op dan toch een Stryd te nemen......(the answer is always another gimmick)
Op zich sta ik nooit onwelwillend tegenover de aankoop van een extra gadget, maar in dit geval ben ik nog sceptisch over wat het toe gaat voegen.
Eerder werden al vraagtekens gezet bij de accuratesse van een footpod wanneer je cadans en staplengte variëert, die scepsis deel ik. Ik wil eerst zeker weten of dat wel daadwerkelijk verbetering zou bieden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Gonadan schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:09:
[...]

Op zich sta ik nooit onwelwillend tegenover de aankoop van een extra gadget, maar in dit geval ben ik nog sceptisch over wat het toe gaat voegen.
Eerder werden al vraagtekens gezet bij de accuratesse van een footpod wanneer je cadans en staplengte variëert, die scepsis deel ik. Ik wil eerst zeker weten of dat wel daadwerkelijk verbetering zou bieden.
Ik gebruik de Stryd vooral als ik trails loop. De GPS is helemaal *** als je in een bos loopt en het tempo zakt dan bvb naar 7m/km terwijl ik 4/km loop. Ik doe vaak de rode lus bij ons in het bos incl. tempoversnellingen of blokkentraining, en ik kom vaak pal op de reële afstand uit, dus ik ben een tevreden gebruiker voor hetgeen waar ik het voor nodig heb. Ik train niet via hun powerzones, maar wie weet komt het nog wel ooit als ik wat variatie in mijn trainingen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@Arjan90 je bent de F5S+ vergeten ;) Maar denk dat de 6s of 7s als die dit jaar komt betere opties zijn, de 5 is al 'oud'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Cloclo100 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:42:
Ik gebruik de Stryd vooral als ik trails loop. De GPS is helemaal *** als je in een bos loopt en het tempo zakt dan bvb naar 7m/km terwijl ik 4/km loop. Ik doe vaak de rode lus bij ons in het bos incl. tempoversnellingen of blokkentraining, en ik kom vaak pal op de reële afstand uit, dus ik ben een tevreden gebruiker voor hetgeen waar ik het voor nodig heb. Ik train niet via hun powerzones, maar wie weet komt het nog wel ooit als ik wat variatie in mijn trainingen wil.
Dat klinkt wel goed. Wat dat betreft ben ik een echte statshoer. Ik doe er niet veel mee, maar vind het wel leuk om te zien. Als ik dan een keer trainingen heb waarbij ik daadwerkelijk tempo wil gebruiken vind ik het wel fijn als het een beetje accuraat gaat. Het is dan de vraag of zo'n pod mij daadwerkelijk verder gaat helpen.
Voor boslopen klinkt het sowieso al interessant, want daar is inderdaad de GPS niet je van het.

Het nadeel is wel dat ik al een Runing Dynamics Pod gebruik dus een groot deel van de extra mogelijkheden heb ik al afgedekt. Dan moet het stukje van afstand/tempo en power wel echt goed bieden wat ik zoek, anders is het zonde om een Stryd te halen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
@Arjan90 heb je je Apple Watch al verkocht die je via ASR hebt? >:)

Touchscreen check
Niet te groot check
Kaarten check.

Verder werkt ie prima samen met een Stryd, en deel dezelfde ervaringen over de Stryd als @Cloclo100

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damnit, hou op over de stryd... Begint het hier ook weer te kriebelen (en puur door herkennen pace issues in bos, niet dat ik daar ZO vaak ren maar die ene keer per 3 maanden is meer dan genoeg voor irritaties! ;) )

Nu heb ik mijn telefoon vanochtend ook laten stuiteren en als ik die niet laat repareren bespaar ik ongeveer even veel geld als de stryd zou kosten... hmmm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Tinusvolkel _/-\o_ Yep. Als ik er ook nog een iPhone bij moet kopen wordt het wel een heel duur grapje :9 Maar de Apple Watch heeft inderdaad een hele fijne formfactor, een mooi scherm, touchscreen, etc.

@xray79 Qua prijs niet echt een alternatief, is toch een horloge wat al wat ouder is en de batterijduur is volgens mij veel minder dan bijv. de 6S Pro. De 5S Plus doet 4 uur met GPS en muziek. Mijn huidige Venu doet 6 uur (de 6S Pro heeft geloof ik dezelfde batterijduur).

@m0ridin Zo, da's een lekkere doelredenatie. Chapeau, gewoon kopen dat ding. Krijgen een paar Tweakers weer wat extra waarde erbij op hun aandelen.

Dus, Garmin. Een 955S. Take my money!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:14
De Garmin Venu 2 en 2S staan online: https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/707572/pn/010-02429-10

Wel jammer dat de 2S even duur is, had gehoopt dat die iets goedkoper zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de verschillen tussen de Venu en Venu 2 wel erg klein als je naar functionaliteit kijkt. Wel een groter scherm (3mm) en een flink betere accuduur (als we de specs van Garmin mogen geloven). De Venu 2 heeft echter geen enkele van de uitgebreidere hardloop -en trainingsfuncties van een FR245 of hoger gekregen. Het blijft dus wachten op een nieuwe Forerunner of Fenix met amoled touchscreen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
Lijkt wel een vernieuwde interface te zijn die meer gebruikmaakt van de OLED schermen. T.o.v. de Venu zou dat dan een mooie ontwikkeling zijn. Wel prijzig, de Venu had een lagere introductieprijs. Hopelijk is dat geen voorteken voor andere modellen die uitgebracht gaan worden.

De Venu 2S wordt net wat slanker en kleiner (bandjes zijn ook 18mm), de Venu 2 juist net wat groter (bandjes zijn ook 22mm). De originele Venu heeft 20mm. Ik mis vooral de hardloop- en trainingsfunctionaliteit waar @PatrickC ook aan refereert. Dat mis ik nu echt, ik kan bijv. geen Stryd kopen en gebruiken want er is geen ondersteuning voor.

Batterijduur lijkt bij beide wel beter, mooie verbeteringen als dat klopt. Net wat meer opslag (+150 nummers). Het is meer een doorontwikkeling en vernieuwing dan echt veel verbeteringen. Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe sensoren die erin zitten, dus ben erg benieuwd naar de DC Rainmaker review.

Edit: de review is al gepubliceerd https://www.dcrainmaker.c...2s-smartwatch-review.html

[ Voor 11% gewijzigd door Arjan90 op 22-04-2021 14:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Gonadan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:50:
Dat een dienst een betaald model heeft snap ik heel goed en dat je de gratis variant uit kleed ook wel. Het is alleen de immense push die ze steeds proberen om je te laten betalen waarom ik mijn account verwijderd heb.
Prima als je dat ergens een beetje probeert te stimuleren, maar als ik uiteindelijk meer tijd kwijt ben met dingen wegklikken of voorbij scrollen om daadwerkelijk activiteiten van connecties te kunnen zien dan schiet het z'n doel voorbij.
Sowieso voegt het voor mij functioneel bijna niets toe ten opzichte van wat Garmin al biedt. En het sociale boeit mij eigenlijk ook niet heel veel.

Daar zie je wel dat de Connect app wat spartaans is vergeleken met een platform als Strava. Die laatste is toch wat fancier. Zelf heb ik gewoon contacten in Connect en dat werkt eigenlijk net zo goed, alleen ziet het er niet echt uit. :D
Je betaalt bij Garmin ook wel bij voor al die features, ze zijn bijna altijd aanzienlijk duurder dan de concurrentie, en je zit in een soort van vendor lock in met Garmin Connect, activiteiten met een ander apparaat opnemen en er naar uploaden gaat niet echt automatisch en ze worden niet gelijk behandeld als "native" opgenomen activiteiten.

Van wat een Forerunner 745 meer kost dan een Coros Pace 2 of een Polar Vantage M2 (respectievelijk goedkoopste, actuele, multisport horloges van die 3 fabrikanten) kun je wel een tijd een Strava abonnement nemen. Niet dat je daarmee dan helemaal gelijk zit op vlak van features, je gaat altijd wel wat vinden en meestal in het voordeel van de Garmin, maar het komt toch al korter bij elkaar.

Ik heb ook mijn bedenkingen bij wat Strava doet met de gratis gebruikers, maar de betalende gebruikers hebben wel effectief het laatste jaar verschillende nieuwe features gekregen, iets wat de jaren daarvoor zelden gebeurde, dus je krijgt ook wel wat voor je geld.
Arjan90 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:04:
De Venu 2S wordt net wat slanker en kleiner (bandjes zijn ook 18mm), de Venu 2 juist net wat groter (bandjes zijn ook 22mm). De originele Venu heeft 20mm. Ik mis vooral de hardloop- en trainingsfunctionaliteit waar @PatrickC ook aan refereert. Dat mis ik nu echt, ik kan bijv. geen Stryd kopen en gebruiken want er is geen ondersteuning voor.
Normaal gezien is de ConnectIQ app van Stryd wel compatibel met de Venu 2 (was toch compatibel met voorgaande Vivoactive's en Venu's https://apps.garmin.com/e...4b-430d-ad66-988c847421f4). Dus je data weergeven kan tijdens het lopen wel, maar running power opslaan kan een Venu niet, je zult het dan van de Stryd moeten halen. Ik verwacht niet dat een Vivoactive of Venu ooit de advanced running dynamics van een Forerunner zal krijgen, Garmin zal hun productlijnen altijd sterk afschermen. Voor een toestel dat alles heeft, moet je een Fenix nemen (minus het OLED scherm dan, maar daar zijn geruchten over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 11:32
Jammer dat CiQ 4 niet naar bestaande modellen komt. Net uitgebrachte (top)modellen zoals een Fenix 6 Solar zijn dus meteen al niet meer bij.
Viel gezien de geschiedenis van Garmin ook wel weer te verwachten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mac1987 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:25:
Jammer dat CiQ 4 niet naar bestaande modellen komt. Net uitgebrachte (top)modellen zoals een Fenix 6 Solar zijn dus meteen al niet meer bij.
Viel gezien de geschiedenis van Garmin ook wel weer te verwachten natuurlijk.
Hoe kom je tot die conclusie? Als ik deze pagina bekijk en begrijp, dan komt deze beschikbaar voor meer horloges.
https://forums.garmin.com...me-to-connect-iq-system-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 11:32
PatrickC schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:51:
[...]

Hoe kom je tot die conclusie? Als ik deze pagina bekijk en begrijp, dan komt deze beschikbaar voor meer horloges.
https://forums.garmin.com...me-to-connect-iq-system-4
Kennelijk is het beleid of in ieder geval de berichtgeving gewijzigd. DC Rainmaker schreef eerder dat CiQ 4.0 alleen voor de nieuwe modellen beschikbaar kwam. Ik zag vandaag nog vergelijkbare berichten.
Maar bedankt voor de correctie en fijn dat ze bestaande modellen toch gaan ondersteunen!

[ Voor 6% gewijzigd door mac1987 op 23-04-2021 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:38
De Venu 2 zal niet voor mij zijn, maar ik hoop dat de meeste verbeteringen toch ook naar de Forerunners gaan doorsijpelen. Al lijken nieuwe versies, hetzij een x55 of een x45+ nog niet meteen voor morgen.
Het is toch wel een en ander: verbeterde HR sensor én SPO2 die samen ook zorgen voor die nieuwe "Health Snapshot" feature. Nieuwere en betere GPS chip lijkt het die zelfs instant pace redelijk goed doet. Batterij is er ook op vooruit gegaan, de interface heeft een refresh gekregen en de Firstbeat sleep feature is ook mee aan boord. Als er een Forerunner komt die dit ook allemaal standaard heeft, dan hebben we een héél mooi toestel. Maar voorlopig zijn er enkel geruchten over een FR55 denk ik en die is misschien toch iets te basic om al die vernieuwingen mee te krijgen.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
MacPoedel schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:29:
Je betaalt bij Garmin ook wel bij voor al die features, ze zijn bijna altijd aanzienlijk duurder dan de concurrentie, en je zit in een soort van vendor lock in met Garmin Connect, activiteiten met een ander apparaat opnemen en er naar uploaden gaat niet echt automatisch en ze worden niet gelijk behandeld als "native" opgenomen activiteiten.

Van wat een Forerunner 745 meer kost dan een Coros Pace 2 of een Polar Vantage M2 (respectievelijk goedkoopste, actuele, multisport horloges van die 3 fabrikanten) kun je wel een tijd een Strava abonnement nemen. Niet dat je daarmee dan helemaal gelijk zit op vlak van features, je gaat altijd wel wat vinden en meestal in het voordeel van de Garmin, maar het komt toch al korter bij elkaar.

Ik heb ook mijn bedenkingen bij wat Strava doet met de gratis gebruikers, maar de betalende gebruikers hebben wel effectief het laatste jaar verschillende nieuwe features gekregen, iets wat de jaren daarvoor zelden gebeurde, dus je krijgt ook wel wat voor je geld.
Het was vanuit mijn niet bedoeld als een Garmin vs Strava discussie, ik geef zuiver kritiek op de gratis variant van Strava en de manier waarop ze je naar de betaalde variant proberen te krijgen.

De betaalde variant lijkt mij niets mis mee, maar omdat ik Garmin al heb ga ik niet nog een keer voor grafiekjes betalen, dat is puur mijn keuze. De gratis variant had ik er nog naast voor de contacten bij houden, maar die lol hebben ze wat mij betreft verpest. Dus geen Strava meer voor mij. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grrr had ik maar niet die vernieuwde interface op de Venu 2 gezien. Precies de reden waarom ik een AW heb genomen. Hopelijk komt er snel een OLED forerunner of Fenix. Dan ben ik wel om denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:15:
Grrr had ik maar niet die vernieuwde interface op de Venu 2 gezien. Precies de reden waarom ik een AW heb genomen. Hopelijk komt er snel een OLED forerunner of Fenix. Dan ben ik wel om denk ik.
Het wordt voor jou sowieso wel weer eens tijd om te wisselen toch? :D

Moet jij niet gewoon zo'n site beginnen als ome Ray? Krijg je misschien nog eens wat gesponsord of in bruikleen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:54:
Ik vind de verschillen tussen de Venu en Venu 2 wel erg klein als je naar functionaliteit kijkt. Wel een groter scherm (3mm) en een flink betere accuduur (als we de specs van Garmin mogen geloven). De Venu 2 heeft echter geen enkele van de uitgebreidere hardloop -en trainingsfuncties van een FR245 of hoger gekregen. Het blijft dus wachten op een nieuwe Forerunner of Fenix met amoled touchscreen. :)
Misschien is het scherm verbeterd? Waardoor je minder last van dat inbranden hebt? Of is dat ijdele hoop?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:23:
[...]

Het wordt voor jou sowieso wel weer eens tijd om te wisselen toch? :D

Moet jij niet gewoon zo'n site beginnen als ome Ray? Krijg je misschien nog eens wat gesponsord of in bruikleen. ;)
Ja 6 maanden is wel een aardig record en een groot compliment naar de AW! Batterij is alleen erg klote, moet om de dag aan de lader en workouts timen.

Maar eens even twijfelen over de Venu 2 tijdens het mountainbiken ;)

Heb er inderdaad al eens over nagedacht om van je hobby je werk te maken (sporten - voeding - gadgets - data analyse) maar ik zie dan al snel te veel beren op de weg. Lijkt me niet haalbaar om serieus met Ray en The5krunner te concurreren door nu nog in te stappen.

Maar een crowdfunding in dit topic zodat ik horloges kan kopen en voor jullie kan reviewen is zeker een goed idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Gonadan schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:13:
[...] Dus geen Strava meer voor mij. :)
Zo jammer, je ontneemt me de kans je elke keer die gratuite kudo's te geven (begin ik me steeds meer aan te ergeren tbh)

Mss moet ik je wel op connect opzoeken, dat heb ik tegenwoordig ook naturellement maar daar doe ik (nog) niks mee. Duimpje hier, kudo daar, ben d'r maar druk mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Aghanim schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:48:
[...]

Maar een crowdfunding in dit topic zodat ik horloges kan kopen en voor jullie kan reviewen is zeker een goed idee :+
My 2 cents krijg je iig :+

Een joint effort zou mss wel kansrijk zijn, TRGR: Tweaker Running Gadgets Review en dan halen we @Rudedadude aan boord voor de schoenenreviews

oh ja, ik doe de tweedehands sectie wel en de duurzaamheid enzo

[ Voor 7% gewijzigd door Frenz64 op 24-04-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Aghanim schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:48:
[...].....Maar eens even twijfelen over de Venu 2 tijdens het mountainbiken ;)..................
En? al besteld? Doe nou maar gewoon, je gaat toch voor gaas
Pagina: 1 ... 187 ... 324 Laatste