Voor de laadpoort heb je van die geniale (imho) dopjes. Kost niet veel, groot plezier. Ik heb ze wel eens los gehaald na het douchen en de laadpoort blijft gewoon droog. Zwemmen geeft wel indringend water.stefijn schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:16:
Ik neem hem ook gewoon mee onder de douche, beetje met douchezeep erover en afspoelen/drogen. Ik blaas altijd ook even het water uit de USB aansluiting (6x pro). Ik vind dat wel een mindere constructie t.o.v. mijn fenix 3 (vlakke achterkant)
Zou Garmin ooit overgaan op draadloos laden? werkt bij m'n apple watch perfect.
Vast wel, maar zal nog wel wat jaartjes duren gezien men nog steeds met micro usb kloot ipv usb-c. Dus eerst dat en dan jaaaaren later een keer door naar draadloos ladenTinusvolkel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:36:
If you can see, look. If you can look, observe
Ken ik, ik dacht dat er een geleverd zou worden bij mijn Aliexpress USB lader, zo'n rond ding waar je het horloge mooi recht op op kunt klikken. Zat er niet bij.Ramon 73 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:23:
[...]
Voor de laadpoort heb je van die geniale (imho) dopjes. Kost niet veel, groot plezier. Ik heb ze wel eens los gehaald na het douchen en de laadpoort blijft gewoon droog. Zwemmen geeft wel indringend water.
Als het niet goed werkt en er komt toch vocht achter ben je ook niet blij neem ik aan. Dan moet je nog telkens dat ding eraf halen om te checken na t douchen
(Ook zo'n fail van Garmin, die usbkabel zodat je dure horloge op zijn zijkant moet liggen om te laden... Garmin doet echt mooie dingen, maar de laadopzet van een Fenix 6 is er geen van)
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 28-07-2020 19:46 ]
Dank je. Ik heb er nog niet mee gelopen, dus zal afwachten worden wat dat geeft idd qua gewicht aan de pols. Ik denk nu wel dat ik bij het lopen wel m'n oude Garmin borstband ga gebruiken lijkt me sowieso nog steeds het meest nauwkeurige.Gim schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:12:
[...]
Mooi ding, gefeliciteerd![]()
Alleen met hardlopen bewoog de kast veel te veel op m'n pols, dus dat komt een goede pols hartslagmeting ook niet ten goede. Dat of ik moest hem zo vastsnoeren dat de doorbloeding zou stoppenVond ik helaas wel een dingetje.
Buiten dat je electronica niet nat moet aansluiten is de usb poort bij garmin bij alle recente modellen (zeg maar post 2015, en waarschijnlijk ook post 2010) waterdicht, mits het toestel waterdicht wordt gerated. Dus een douchebeurt zou niet iets moeten zijn waar je je zorgen om zou moeten maken. Die dopjes zijn op zich wel leuk, ik gebruik ze zelf ook, maar het is niet zaligmakend. Ik heb hem erop zitten zodat er tijdens het "klussen" niet te veel troep in/op de aansluiting komt, maar uiteindelijk wordt het toch vies. Persoonlijk maak ik het dan meestal even schoon met een tandenborsteltje of iets dergelijks.stefijn schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:44:
[...]
Ken ik, ik dacht dat er een geleverd zou worden bij mijn Aliexpress USB lader, zo'n rond ding waar je het horloge mooi recht op op kunt klikken. Zat er niet bij.
Als het niet goed werkt en er komt toch vocht achter ben je ook niet blij neem ik aan. Dan moet je nog telkens dat ding eraf halen om te checken na t douchen
(Ook zo'n fail van Garmin, die usbkabel zodat je dure horloge op zijn zijkant moet liggen om te laden... Garmin doet echt mooie dingen, maar de laadopzet van een Fenix 6 is er geen van)
Ik ben het verder helemaal eens dat de usb aansluiting echt faal is qua design ontwerp, de gedachte erachter was goed: één soort laadkabel voor alle toestellen van garmin, de uitvoering is bedroevend slecht. Je kan zonder zo'n speciale ronde platform kabel niet eens bijladen mid-activiteit, of je moet je horloge af doen. Lekker over nagedacht dan....

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Mijn fenix 3 had een ronde usb unit waar je hem op kon klikken, netjes rechtop liggend. Die unit kon je ook prima onder je horloge dragen op je pols, de kabel naar een rugzak oid.
Dit is met de huidige oplossing in geen geval mogelijk. Mijn aliexpress unit kan het wel maar dit is niet echt praktisch omdat dat ding te dik is (onnodig dik als je het mij vraagt)
(Niet dat ik mijn horloge tijdens het sporten moet opladen, >60u GPS tijd... 6x pro solar)
En ik maak me op zich geen zorgen over de waterdichtheid van de aansluiting, maar er blijft een hoop water in die USB-verdieping zitten na het douche, dus dat blaas ik eruit.
Dit is met de huidige oplossing in geen geval mogelijk. Mijn aliexpress unit kan het wel maar dit is niet echt praktisch omdat dat ding te dik is (onnodig dik als je het mij vraagt)
(Niet dat ik mijn horloge tijdens het sporten moet opladen, >60u GPS tijd... 6x pro solar)
En ik maak me op zich geen zorgen over de waterdichtheid van de aansluiting, maar er blijft een hoop water in die USB-verdieping zitten na het douche, dus dat blaas ik eruit.
[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 29-07-2020 15:52 ]
Ik heb me juist laten vertellen dat je deze niet moet gebruiken want als er dan water onder komt kan het juist niet meer goed weg.Ramon 73 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:23:
[...]
Voor de laadpoort heb je van die geniale (imho) dopjes. Kost niet veel, groot plezier. Ik heb ze wel eens los gehaald na het douchen en de laadpoort blijft gewoon droog. Zwemmen geeft wel indringend water.
Met corrosie als gevolg heb ik ook gehoord....Preau schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:33:
[...]
Ik heb me juist laten vertellen dat je deze niet moet gebruiken want als er dan water onder komt kan het juist niet meer goed weg.
Mijn eigen test laat yien dat met douchen de zaak droog blijft. Zwemmen geeft wel water = drogen. Dopje gebruik ik hoofdzakelijk voor corrosie door zweet, de Fenix 6 is daar in mijn geval bijzonder vatbaat voor. De Fenix 5 had daar geen last van. Met de F6 had ik na drie dagen al slecht contact en groene oxide aan de contacten.Preau schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:33:
[...]
Ik heb me juist laten vertellen dat je deze niet moet gebruiken want als er dan water onder komt kan het juist niet meer goed weg.
Twijfel om de vivoactive 4s te kopen of te wachten op garmin 655/745. Lijkt er spoedig aan te komen
Ik zat te twijfelen tussen de FR245 en de Fenix 6S Pro. Maar omdat het ook mijn daily driver moet worden uiteindelijk toch maar gekozen voor de Fenix 6S Pro die vind ik toch echt wel een stuk mooier en turn-based navigation vind ik toch ook wel een dikke bonus hoor. Nouja, bonus... betaal er dik voormac1987 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:58:
[...]
Ik heb zelf een smalle pols en ben voor de Fenix 6S Pro gegaan. Doet alles wat je wil, op 2 dingen na:De rest zit er allemaal op (en nog veel meer). Bovendien kun je apart instellen welke meldingen je tijdens en buiten activiteiten wil zien. Je probleem met Whatsapp tijdens het hardlopen is dan dus ook opgelost.
- Live-Tracking is verbinding met telefoon voor nodig (Garmin horloges hebben vooralsnog geen simkaart ingebouwd, al zijn er signalen dat het eraan zit te komen)
- Geen Siri of Google Assistent ondersteuning, omdat er geen microfoon is ingebouwd.
Wel erg benieuwd wat ik van het gewicht en het formaat ga vinden. Al is mijn hudige AW3 inclusief band ook nog 62g volgens de keukenweegschaal dus volgens mij is het verschil in gewicht bijna nihil.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Liever niet, ik heb nu op 4 plekken een kabel liggen, stukken goedkoper. Bovendien is het horloge in een oogwenk opgeladen. Bij een telefoon met draadloos laden duurt het altijd een eeuwigheid, dus zal met een horloge ook langer duren omdat er maar een piepkleine oppikspoel in past.Tinusvolkel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:36:
Wat ik daarnaast ook heel belangrijk vind is dat ik zonder teveel gedoe onderweg kan laden (bijv bij de nijmeegse 4daagse, of een kennedymars), kwartiertje aan de kabel in zijvak van de rugtas, en hij kan weer uren om de pols. tijdens wandelen is HR toch niet zo boeiend. Dat zou een crime zijn met draadloos laden.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Gefeliciteerd met je aankoop. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over.BastiaanN schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:09:
[...]
Wel erg benieuwd wat ik van het gewicht en het formaat ga vinden. Al is mijn hudige AW3 inclusief band ook nog 62g volgens de keukenweegschaal dus volgens mij is het verschil in gewicht bijna nihil.
Voor wat betreft het gewicht geeft de keukenweegschaal met het standaard siliconen bandje bij mij 59 gram aan. Praktisch even zwaar maar zelfs dus lichter dan de Apple Watch. Ik merk in ieder geval weinig van het gewicht
Waar ga je het horloge voor gebruiken? Het zijn compleet andere series en de grootte zal bij de FR ook anders zijn dan de 4S. Slecht te vergelijken in mijn ogen. Wat is je bron dat een 655/745 spoedig zou komen? Persoonlijk lijkt het me nog even duren als het niet eens duidelijk lijkt of er een 6 of 7 serie update komt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er een duidelijk onderscheidend model tussen de 245 en 945 past en significant beter is dan de 645 die qua features ook nog niet bepaald achterloopt.chento12 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:09:
Twijfel om de vivoactive 4s te kopen of te wachten op garmin 655/745. Lijkt er spoedig aan te komen
[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 30-07-2020 08:40 ]
Eerlijk gezegd vind ik dat aparte (niet-standaard) kabeltje wel een nadeel. Een van mijn overwegingen om wel voor een Galaxy Watch te gaan (wat ik uiteindelijk niet heb gedaan) was het draadloos laden. Mijn Galaxy telefoon ondersteunt nl. 'wireless powershare' en dan zou ik het horloge met mijn telefoon kunnen opladen, zonder extra accessoires mee te nemen. En ook als je telefoon dat niet kan is de kans groter dat er ergens (bijv. op je vakantieadres) toevallig een draadloze charger beschikbaar is (of te koop) groter dan dat je aan een Garmin propriëtair kabeltje kunt komen. Gelukkig gaat mijn VA4 een dag of 5 mee, dus voor een weekendje weg hoeft de laadkabel niet mee. Maar voor langere periode weg ben je wel de sjaak als je je kabeltje vergeet...Mistraller schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:18:
[...]
Liever niet, ik heb nu op 4 plekken een kabel liggen, stukken goedkoper. Bovendien is het horloge in een oogwenk opgeladen. Bij een telefoon met draadloos laden duurt het altijd een eeuwigheid, dus zal met een horloge ook langer duren omdat er maar een piepkleine oppikspoel in past.
Wat ik daarnaast ook heel belangrijk vind is dat ik zonder teveel gedoe onderweg kan laden (bijv bij de nijmeegse 4daagse, of een kennedymars), kwartiertje aan de kabel in zijvak van de rugtas, en hij kan weer uren om de pols. tijdens wandelen is HR toch niet zo boeiend. Dat zou een crime zijn met draadloos laden.
(note to self, misschien direct een goed idee om nu een extra kabeltje te scoren en in mijn toilettas oid te bewaren
Interessant detail, ik ging er vanuit dat "men" bang was dat de poort zou lekken, maar roest aan de contact punten is natuurlijk ook niet goed. Ik heb zelf geen ervaring met de F6, bij de F5 merk ik nergens iets van, niet dat ik verder zwem, maar ik zit toch zeker iedere week met m'n handen/armen tot aan de ellebogen in het water. Ik heb overigens het dopje er wel altijd op zitten behalve tijdens het schoonmaken van mijn horloge en het opladen.Ramon 73 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:52:
[...]
Mijn eigen test laat yien dat met douchen de zaak droog blijft. Zwemmen geeft wel water = drogen. Dopje gebruik ik hoofdzakelijk voor corrosie door zweet, de Fenix 6 is daar in mijn geval bijzonder vatbaat voor. De Fenix 5 had daar geen last van. Met de F6 had ik na drie dagen al slecht contact en groene oxide aan de contacten.
Verder merk ik wel dat de Chinese kabels niet geschikt zijn voor updaten van de Garmin, kennelijk goed genoeg voor stroom (opladen), maar niet geschikt voor data. Wellicht zit er verschil in de modellen, maar degene die ik gekozen heb werkt niet.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hmmm hier net het "borgringgetje" van mijn FR945 afgeknapt uit het niets tijdens het werk. De webshop waar ik hem gekocht heb geeft aan dat ze maar 1 jaar garantie geven (verstreek op 15-6-2020). Zo'n bandje moet toch langer meegaan? Heb niet zo veel zin om net een jaar na de aankoop van 599 euro nu alweer een nieuw bandje te moeten aanschaffen.
Ja ik weet dat ze op Ali goedkoop zijn maar a. daar zit lange levertijd op en b mijn huid is nogal gevoelig dus de vraag is hoe goed dat dan blijft gaan aangezien ik het horloge 24/7/365 draag.
Ja ik weet dat ze op Ali goedkoop zijn maar a. daar zit lange levertijd op en b mijn huid is nogal gevoelig dus de vraag is hoe goed dat dan blijft gaan aangezien ik het horloge 24/7/365 draag.
Als je dat ding aan je horlogebandje bedoelt: volgens mij heet het een passant. Ik zou eens gewoon gaan kijken op de markt dit weekend of bij een gemiddelde juwelier.One-eye864 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:37:
Hmmm hier net het "borgringgetje" van mijn FR945 afgeknapt uit het niets tijdens het werk.
[ Voor 38% gewijzigd door DrAMetElfeNd op 30-07-2020 14:04 ]
Vergeet maar wat ik gezegd heb. Ik had Garmin ook even een (nette) tweet gestuurd en binnen een half uur onderstaande reactie. Keurig opgelost dus door Garmin.DrAMetElfeNd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:03:
[...]
Als je dat ding aan je horlogebandje bedoelt: volgens mij heet het een passant. Ik zou eens gewoon gaan kijken op de markt dit weekend of bij een gemiddelde juwelier.
:fill(white):strip_exif()/f/image/IFMcSxrqgqL4YEJCkAw3R6bX.png?f=user_large)
Tja daar kan geen Ali tegenop. Klasse.One-eye864 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:13:
[...]
Vergeet maar wat ik gezegd heb. Ik had Garmin ook even een (nette) tweet gestuurd en binnen een half uur onderstaande reactie. Keurig opgelost dus door Garmin.[Afbeelding]
Amazon verkoopt ook legio van dat soort bandjes voor €7,50-€12,50 ongeveer. En wat bedoel je met borgringetje? Bedoel je dat rubberen bandje waar je de uitstekende "staart"van het horlogebandje onderdoro steekt? Dat ging bij mijn FR235 ook eens stuk, zomaar. Ik heb toen tijdelijk een kabelbindertje er omheen gedaan. Heb daar nog een jaar mee rond gelopen....One-eye864 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:37:
Hmmm hier net het "borgringgetje" van mijn FR945 afgeknapt uit het niets tijdens het werk. De webshop waar ik hem gekocht heb geeft aan dat ze maar 1 jaar garantie geven (verstreek op 15-6-2020). Zo'n bandje moet toch langer meegaan? Heb niet zo veel zin om net een jaar na de aankoop van 599 euro nu alweer een nieuw bandje te moeten aanschaffen.
Edit: Coulance GarminNL te laat gelezen
@One-eye864 Ja, Garmin doet daar niet zo moeilijk over. Ik had laatst hetzelfde na 1,5 jaar gebruik, gemeld bij Garmin Support en binnen een paar dagen stuurden ze er mij 2 kosteloos toe. Prima service van Garmin.
:strip_exif()/f/image/QB7fAdOI4t0sfTovmxhQIUhv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door PatrickC op 30-07-2020 16:44 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Update: Garmin komt steeds verder in werking. Koersen kunnen ook weer gesynced worden, apps weer installeren. Voor mij de speerpunten waar ik nog op wachtte.
Lijkt hier weer stabiel volledig in de lucht te zijn. Irritante melding van de storing is eindelijk weg.Ramon 73 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:29:
Update: Garmin komt steeds verder in werking. Koersen kunnen ook weer gesynced worden, apps weer installeren. Voor mij de speerpunten waar ik nog op wachtte.
Garmin Forum is nog wel down. De koersen die ik eerder deze week op Strava had aangemaakt en via GC naar het horloge had gestuurd, staan nu wel allemaal op mijn horloge.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Strava werkt wel al volledig? Ik kan Komoot nog niet koppelen als nieuwe gebruiker daarvan. Garmin service niet bereikbaar is de melding.PatrickC schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:10:
Garmin Forum is nog wel down. De koersen die ik eerder deze week op Strava had aangemaakt en via GC naar het horloge had gestuurd, staan nu wel allemaal op mijn horloge.
Edit: Vanmiddag om 16:00 werkte het koppelen tussen komoot en connect nog niet. Nu, om 21:05 wel.
[ Voor 10% gewijzigd door Ramon 73 op 30-07-2020 21:04 ]
Nou sinds vandaag dus de Fenix 6S Pro om de pols. Mooi ding
Genoeg aan in te stellen dus daar vermaak ik me nog wel even mee 
Draagt alleen nog niet echt comfortabel, de gesp van het siliconenbandje snijd continu in mijn huid, ook als ik hem wat losser draag. Vraag me af of het een kwestie van wennen is of dat het echt aan het bandje ligt. Zijn er toevallig meer mensen hier die daar last van hebben? Nog nooit eerder met een horloge gehad.
Draagt alleen nog niet echt comfortabel, de gesp van het siliconenbandje snijd continu in mijn huid, ook als ik hem wat losser draag. Vraag me af of het een kwestie van wennen is of dat het echt aan het bandje ligt. Zijn er toevallig meer mensen hier die daar last van hebben? Nog nooit eerder met een horloge gehad.
Ik heb er hier diverse rondslingeren. Werken allemaal. Geen idee welke ik toen besteld had....rockhopper schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:47:
Verder merk ik wel dat de Chinese kabels niet geschikt zijn voor updaten van de Garmin, kennelijk goed genoeg voor stroom (opladen), maar niet geschikt voor data. Wellicht zit er verschil in de modellen, maar degene die ik gekozen heb werkt niet.
Maar anyway, in de auto, werk, rugzak, overal ligt wel een kabeltje, het ontwerp van die kabel vind ik an sich best ok. Dit is robuuster dan een usb poortje, en je kunt het perfect schoonmaken. Ik heb ook een Wsken magneet plugje in mijn telefoon om die reden. En daar ook diverse kabeltjes voor op verschillende plekken. Zijn toch allemaal laders met 2 of meer usb outputs.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Liever niet dat Garmin draadloos laden gaat doen. Dat zal zeker ten koste gaan van iets. De kabelverbinding wil ik niet graag kwijt op een wearable met navigatie. Een kaart van 800MB-1,4GB zie ik nog niet overgezet worden via BT (alhoewel, Fenix heeft ook wifi. Hmmmm). Of het gaat ten koste van de accu capaciteit zelf. Wat heb je liever? Makkelijk laden maar wel vaker moeten laden, en warschijnlijk ook langer laden. Draadloos laden gaat op telefoon met max 10 Watt en dat haalt mijn telefoon met de lader van het eigen merk niet helemaal (HM20Pro).Tinusvolkel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:36:
Heb nu sinds een kleine maand een Fenix 6x Pro en ik moest de eerste dagen ook echt wennen aan het bandje. Ik kwam van een Suunto 9 Baro en dat was heel flexibel en 'elastisch' bandje. Bij Garmin voelt het toch anders. Ondertussen wel aan gewend geraakt. Wel is het zo dat ik gedurende de dag het bandje af en toe verstel; zowel losser als strakker.BastiaanN schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:50:
Nou sinds vandaag dus de Fenix 6S Pro om de pols. Mooi dingGenoeg aan in te stellen dus daar vermaak ik me nog wel even mee
Idem hier en ook ik verstel het bandje gedurende de dag vaker. Iets wat ik met andere horloges nooit heb gehad.DrAMetElfeNd schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:44:
[...]
Heb nu sinds een kleine maand een Fenix 6x Pro en ik moest de eerste dagen ook echt wennen aan het bandje. Ik kwam van een Suunto 9 Baro en dat was heel flexibel en 'elastisch' bandje. Bij Garmin voelt het toch anders. Ondertussen wel aan gewend geraakt. Wel is het zo dat ik gedurende de dag het bandje af en toe verstel; zowel losser als strakker.
@DrAMetElfeNd @edwardmila Ben dus niet de enige! Enige wat ik mis aan mijn TomTom Sparks3. Die hebben geweldige sluitingen wat je niet voelt zitten. Nadeel is dat die weer snel scheuren..
Ik vind dit aanvoelen zoals een 5 euro markt horloge.
Ik vind dit aanvoelen zoals een 5 euro markt horloge.
Ik teken nergens meer voor
Nieuw bandje is snel geregeld toch?
Ik draag al 3 jaar Fenix’en, geen probleem met de bandjes..
Ik draag al 3 jaar Fenix’en, geen probleem met de bandjes..
@Requiem19 tuurlijk, de ijzeren hebben andere sluiting bijv.. Het is bij mij nog niet zo erg dat ik nu een andere sluiting wil. Het valt mij wel op.
-----------------
In de garmin connect app heb ik geen training status meer.
In de settings staat netjes er tussen maar het is niet zichtbaar. Ook niet als ik een activiteit erbij zet.
Ik heb het al een keer uit mijn lijst gehaald en weer toegevoegd maar het komt niet zichtbaar in myday tab.
Iemand een idee hoe ik dit hersteld krijg?
-----------------
In de settings staat netjes er tussen maar het is niet zichtbaar. Ook niet als ik een activiteit erbij zet.
Ik heb het al een keer uit mijn lijst gehaald en weer toegevoegd maar het komt niet zichtbaar in myday tab.
Eerst nog een andere vraag: op iOS of Android? Heb GC op twee devices en bij Apple zie ik de trainingstatus niet (meer) en op Android nog wel..Quakie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:24:

@DrAMetElfeNd op IOS. Sorry had ik er inderdaad bij moeten zetten.
Draag je 'm wel op de juiste plek? hij moet wat hoger op de pols, achter het gewricht.BastiaanN schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:50:
Nou sinds vandaag dus de Fenix 6S Pro om de pols. Mooi dingGenoeg aan in te stellen dus daar vermaak ik me nog wel even mee
Ja, precies daar draag ik hem ookCoffee2Code schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:51:
[...]
Draag je 'm wel op de juiste plek? hij moet wat hoger op de pols, achter het gewricht.
Ik mis ook wat zaken in My Day die wel staan ingesteld. Ga er even vanuit dat dit nog onder de herstelwerkzaamheden valt.Quakie schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:24:
@Requiem19 tuurlijk, de ijzeren hebben andere sluiting bijv.. Het is bij mij nog niet zo erg dat ik nu een andere sluiting wil. Het valt mij wel op.
-----------------
Toch interessant te lezen dat meerderen het bandje van de Fenix 6 niet (direct) comfortabel vinden voelen. Voor mij de reden dat ik deze retour gestuurd heb. Bij mij was het punt dat het bandje of te strak of te los zat, wat door het forse gewicht merkbaar is.
Het bandje van de 245 is voor mij ongeëvenaard (Galaxy watch active is ook perfect) maar de VA4s die ik nu draag voel ik ook amper om mijn pols. Alleen bij klef zweetweer is het af en toe wat irritant. Ligt ook zeker aan het gewicht omdat bij deze lichte horloges amper verschuiving plaatsvindt op een iets lossere stand.
Wellicht verhelpt een ander bandje het probleem voor jullie.
Ik mis overigens slaap in 'my day'.
Het bandje van de 245 is voor mij ongeëvenaard (Galaxy watch active is ook perfect) maar de VA4s die ik nu draag voel ik ook amper om mijn pols. Alleen bij klef zweetweer is het af en toe wat irritant. Ligt ook zeker aan het gewicht omdat bij deze lichte horloges amper verschuiving plaatsvindt op een iets lossere stand.
[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 31-07-2020 19:02 ]
Met een 6S is dat al een stuk minder. Bovendien vind ik het suède bandje lekkerder zitten (maar ongeschikt voor sporten helaas). Het nylon bandje zit ook weer anders. In het ergste geval kun je ook nog een normaal 20mm bandje erop zetten door de pin te vervangen.Aghanim schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:59:
Toch interessant te lezen dat meerderen het bandje van de Fenix 6 niet (direct) comfortabel vinden voelen. Voor mij de reden dat ik deze retour gestuurd heb. Bij mij was het punt dat het bandje of te strak of te los zat, wat door het forse gewicht merkbaar is.
Ik zou het comfort van het bandje dan ook geen bepalende factor vinden in de keuze voor het ene of andere horloge.
[ Voor 5% gewijzigd door mac1987 op 31-07-2020 19:39 ]
Ik heb zojuist wat nieuwe achtergronden gedownload uit de Garmin IQ app. Echter valt het me op dat er nu een delay van +-1 a 2 seconden zit bij het aanspringen van het scherm. Is dit normaal? Valt me een beetje tegen namelijk.. Het gaat om de Garmin Venu.
Ook merk ik dat WhatsApp niet helemaal lekker werkt. De meldingen komen wel binnen. Maar als ik 2 meldingen heb uit 2 chats, dan laat hij 2 keer het eerste bericht zien. Ook bij groepsberichten is dit zo. Stuurt mijn telefoon dit door? Of is dit een bug van Garmin?
Ook merk ik dat WhatsApp niet helemaal lekker werkt. De meldingen komen wel binnen. Maar als ik 2 meldingen heb uit 2 chats, dan laat hij 2 keer het eerste bericht zien. Ook bij groepsberichten is dit zo. Stuurt mijn telefoon dit door? Of is dit een bug van Garmin?
Dat met Whatsapp heb ik idd ook...
Wat ik ook irritant vind is dat ik van de NOS app nooit notificaties op mijn Garmin va4 horloge krijg (wel op de telefoon). Als ik dan op het horloge bij meldingen kijk dan staat de notificatie er wel degelijk tussen ??? Hij popt alleen niet in beeld dus een ook geen trilling.
Wat ik ook irritant vind is dat ik van de NOS app nooit notificaties op mijn Garmin va4 horloge krijg (wel op de telefoon). Als ik dan op het horloge bij meldingen kijk dan staat de notificatie er wel degelijk tussen ??? Hij popt alleen niet in beeld dus een ook geen trilling.
[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 31-07-2020 23:14 ]
Heb je al gecontroleerd of de NOS app aangevinkt staat in Garmin Connect op je telefoon?
Bij mij is de reactietijd op sommige custom watch faces ook trager. Ik gebruik daarom voornamelijk de stock varianten.Robje1244 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:36:
Ik heb zojuist wat nieuwe achtergronden gedownload uit de Garmin IQ app. Echter valt het me op dat er nu een delay van +-1 a 2 seconden zit bij het aanspringen van het scherm. Is dit normaal? Valt me een beetje tegen namelijk.. Het gaat om de Garmin Venu.
Mijn fenix 5 neemt niet mijn geschiedenis over van Garmin Connect. Synchorniseren gebeurd wel maar niet mijn persoonlijke gegevens, max. hartslag etc. Heb al reset gedaan alleen tevergeefs.
Ik kan alleen melden dat ik met mijn budget kabels geen update via pc er doorheen kreeg. Ik had problemen met de kaart update op de fenix 5x plus. Uiteindelijk een fabrieksreset moeten uitvoeren en het via de originele kabel wel kunnen uitvoeren. Die originele kabel is bij mij dikker en veel te kort (ja ik weet het, een mening maar voor dat geld mag je toch wel een kabeltje dat wat langer is dan een toetsenbord verwachten) maar het werkte.Mistraller schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:21:
[...]
Ik heb er hier diverse rondslingeren. Werken allemaal. Geen idee welke ik toen besteld had....
Maar anyway, in de auto, werk, rugzak, overal ligt wel een kabeltje, het ontwerp van die kabel vind ik an sich best ok. Dit is robuuster dan een usb poortje, en je kunt het perfect schoonmaken. Ik heb ook een Wsken magneet plugje in mijn telefoon om die reden. En daar ook diverse kabeltjes voor op verschillende plekken. Zijn toch allemaal laders met 2 of meer usb outputs.
De budget kabels laden allemaal prima, maar een update kreeg ik er niet mee verwerkt. Misschien dat het na de reset wel werkt, maar ik ben inmiddels alweer genoeg tijd kwijt geweest om de brakke garmin software op te lossen dat ik er wel weer klaar mee ben.
PS Dit speelde allemaal voor de hack / ransomware van vorige week af, en mijn ervaringen staan daar dus los van.
[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 01-08-2020 10:57 ]
hoi
ik heb nu Garmin Fenix 6 pro. en vraag is houd hij ook bij waar je gelopen heb ? had vroeger 12 jaar terug een polar set met loss GPS die ik op mijn rugzak deed en en naa MTB kon info uploaden naar PC en kon ik zien waar ik ben geweest met MTB
maar kan dit ook met Garmin Fenix 6 pro ? wand ik loop heel veel met mijn berner senner ( 10/15/20km of meer ) in polder of pak trein en gaan we naar Amsterdam en lopen daar 15km . maar vind leuk om later te zien welke route we hebben gelopen.
ik heb nu Garmin Fenix 6 pro. en vraag is houd hij ook bij waar je gelopen heb ? had vroeger 12 jaar terug een polar set met loss GPS die ik op mijn rugzak deed en en naa MTB kon info uploaden naar PC en kon ik zien waar ik ben geweest met MTB
maar kan dit ook met Garmin Fenix 6 pro ? wand ik loop heel veel met mijn berner senner ( 10/15/20km of meer ) in polder of pak trein en gaan we naar Amsterdam en lopen daar 15km . maar vind leuk om later te zien welke route we hebben gelopen.
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Je geeft een sh*tload aan geld uit voor zo'n horloge maar je hebt geen idee wat hij kan? Ok...Motaro schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:21:
hoi
Maar ja, dat is het hele idee van deze dingen... ze houden bij waar je hebt gelopen (als je dit aanzet tenminste). Anders houdt hij alleen stappen ed bij.
Start een (wandel)activiteit en je krijgt de hele route, snelheid, etc.
Ik heb slecht nieuws voor je, de Fenix 6 Pro kan helaas alleen de tijd bijhouden en verder niets.Motaro schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:21:
hoi
Dan had je toch echt de Fenix 6 Solar moeten kopen..
Wandelen houdt hij wel bij, maar als je het wil gebruiken mét je hond had je de Fenix 6X Pro Solar Dogmode moeten kopen. Anders werkt het echt nietMotaro schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:21:
hoi
Serieus: natuurlijk werkt dat, ik zou me even inlezen in specs voordat je honderden euro's uitgeeft. Letterlijk iedere smartwatch (ook van een paar tientjes) kan dat.
[ Voor 10% gewijzigd door mrwolf op 01-08-2020 12:01 ]
Gemeen hoorRequiem19 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:51:
[...]
Ik heb slecht nieuws voor je, de Fenix 6 Pro kan helaas alleen de tijd bijhouden en verder niets.
Dan had je toch echt de Fenix 6 Solar moeten kopen..
Vreemde move, er komt een Forerunner 45 "plus": https://the5krunner.com/2...ecifications-launch-video
Zat hier iemand op te wachten? Het lijkt me een commercieel experiment van Garmin: we voegen wat Firstbeat features toe aan bestaande hardware ("recovery time" o.m.) en zien wat dat oplevert. Dit hadden ze evengoed aan de bestaande FR45 kunnen toevoegen, maar zo is er weer wat meer "product differentiatie" wat goed is voor de verkoopcijfers maar niet voor de duidelijkheid.
Zat hier iemand op te wachten? Het lijkt me een commercieel experiment van Garmin: we voegen wat Firstbeat features toe aan bestaande hardware ("recovery time" o.m.) en zien wat dat oplevert. Dit hadden ze evengoed aan de bestaande FR45 kunnen toevoegen, maar zo is er weer wat meer "product differentiatie" wat goed is voor de verkoopcijfers maar niet voor de duidelijkheid.
It's just technology, not religion
Waar denk je dat ze de prio hebben liggen..chaola schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:24:
maar zo is er weer wat meer "product differentiatie" wat goed is voor de verkoopcijfers maar niet voor de duidelijkheid.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik had liever een echt nieuw toestel gezien, zoals de lang verwachte 745. I.p.v. gewoon wat rebranden van een bestaand toestel.Cyberpope schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:26:
[...]
Waar denk je dat ze de prio hebben liggen..
Ze voeren bij de fietscomputers wel vaker kleine updates door, waarbij het model dezelfde prijs houdt en 'Plus' achter de naam krijgt (bijv. Edge 520 Plus).chaola schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:24:
Vreemde move, er komt een Forerunner 45 "plus": https://the5krunner.com/2...ecifications-launch-video
Niet heel boeiend inderdaad, maar het is niet gek dat ze de features van de dure lijnen nu doorvoeren op de 'goedkope' lijn toch? Als deze gericht is op beginnende hardlopers lijkt het me logisch dat ze die 'garmin coach' zo goed mogelijk werkend willen hebben op beginnende hardlopers aangezien deze (nog) geen advanced schema's kan produceren.chaola schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:24:
Wel met een hele nieuwe feature: walking the dogchaola schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 12:24:
oké, nou genoeg geplaagd.
Net in de Franse natuur (onverwachte zandpaden etc.) een stukje gelopen totdat ik na ongeveer 2.5km besloot om te draaien omdat het pikzwart werd en begon te bliksemen. Ik heb letterlijk dezelfde weg heen en terug gelopen en kreeg dit pareltje qua GPS:
:strip_exif()/f/image/EXAehJLXhmy3diCBycFLvXnO.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me dat het met onweer te maken heeft, ik kreeg al bijna geen fix en eerdere runs met de V4S waren prima.
:strip_exif()/f/image/EXAehJLXhmy3diCBycFLvXnO.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me dat het met onweer te maken heeft, ik kreeg al bijna geen fix en eerdere runs met de V4S waren prima.
-
[ Voor 99% gewijzigd door dec0de op 26-09-2023 15:02 ]
Werken bij jullie de exports uit connect (de site) wel? Ik krijg bij zowel de Orgineel, TCX als GPX optie een '400 Bad Request' melding.
Vanmiddag gaf Smashrun ook al een vage melding dat de data bij Garmin niet volledig was.
Vanmiddag gaf Smashrun ook al een vage melding dat de data bij Garmin niet volledig was.
Ik zou verwachten dat de Venu meer ram heeft voor het display, gezien de resolutie? Ik weet niet hoe het momenteel is maar ik heb de Venu sinds launch 4 maanden gehad en ik was bepaald niet onder de indruk van de WFs. Er waren nog weinig populaire WFs geoptimaliseerd voor het oled scherm waardoor je kartelrandjes pixels zag. Dat soort WFs zouden toch pijlsnel moeten zijn zou ik denken?dec0de schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:27:
[...]
Een CIQ developer hier!
Ja, dat is normaal voor slecht geprogrammeerde watchfacsw (vanaf nu WF). Dit komt omdat er veel in het ram geladen moet worden. Een goede WF (shameless plug: drg nathos doet het heel goed) heeft daar geen last van, omdat die laag memory gebruik heeft. Drg essential doeg het iets minder goed, maar is alsnog aanzienelijk sneller dan vele anderen.
Eigenlijk ben ik wel blij met die lag, want daardoor downloaden meer mensen mijn WF en doneren meer mensen mij
Yeah
Morgen komt m'n Garmin fenix 6X Pro
Morgen komt m'n Garmin fenix 6X Pro
Ik heb het even geprobeerd maar krijg dezelfde error. Bij Smashrun geen probleem gemerkt.m-vw schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:49:
Werken bij jullie de exports uit connect (de site) wel? Ik krijg bij zowel de Orgineel, TCX als GPX optie een '400 Bad Request' melding.
-
[ Voor 107% gewijzigd door dec0de op 26-09-2023 15:03 ]
Volgens de dev van Runalyze is er iets mis met de API. Kan zijn dat die export-functieproblemen te maken hebben met hetzelfde.m-vw schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:49:
https://status.runalyze.com/ (onderaan)
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Robje1244 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:36:
Sidenote (ook IQ developer hier)...dec0de schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:27:
[...]
Een CIQ developer hier!
Ja, dat is normaal voor slecht geprogrammeerde watchfacsw (vanaf nu WF). Dit komt omdat er veel in het ram geladen moet worden. Een goede WF (shameless plug: drg nathos doet het heel goed) heeft daar geen last van, omdat die laag memory gebruik heeft. Drg essential doeg het iets minder goed, maar is alsnog aanzienelijk sneller dan vele anderen.
Eigenlijk ben ik wel blij met die lag, want daardoor downloaden meer mensen mijn WF en doneren meer mensen mij
Volgens mij is de Venu een geval apart en heeft deze dit met ALLE 3rd party watchfaces. Niet zozeer een 'slecht geschreven' issue dus, maar een by design issue.
Neemt niet wet dat zeer inefficient geschreven watchfaces inderdaad trager kunnen zijn en meer batterij verbruiken, maar van wat ik me kan herinneren is dat hier niet het probleem
-
[ Voor 100% gewijzigd door dec0de op 26-09-2023 15:03 ]
Heeft iemand nog tips of tools voor het overzetten van mijn data Fitbit naar Garmin?
Het is bij Fitbit mogelijk om een zip de downloaden met alle data, voornamelijk in json format (op mijn O2 levels na, die zijn csv). Jammer genoeg kan je die json niet direct importeren bij Garmin connect.
Deze tool (https://iccir919.github.io/fitbit-json-to-csv/index.html) zou de data moeten omzetten. De csv die de website maakt van de json bestanden zien er goed uit/logisch uit. Garmin geeft echter een foutmelding op de import (zonder details natuurlijk). De volgende stap is het Garmin csv file format eens onder de loupe nemen als het nodig is, maar als er makkelijkere en vooral leukere oplossingen zijn...
Ongerelateerd, bij Garmin connect krijg ik nog steeds de melding "we are restoring your data..." en ik mis nog een paar dagen. Dat duurt wel lang, hebben jullie die melding ook nog steeds?
Het is bij Fitbit mogelijk om een zip de downloaden met alle data, voornamelijk in json format (op mijn O2 levels na, die zijn csv). Jammer genoeg kan je die json niet direct importeren bij Garmin connect.
Deze tool (https://iccir919.github.io/fitbit-json-to-csv/index.html) zou de data moeten omzetten. De csv die de website maakt van de json bestanden zien er goed uit/logisch uit. Garmin geeft echter een foutmelding op de import (zonder details natuurlijk). De volgende stap is het Garmin csv file format eens onder de loupe nemen als het nodig is, maar als er makkelijkere en vooral leukere oplossingen zijn...
Ongerelateerd, bij Garmin connect krijg ik nog steeds de melding "we are restoring your data..." en ik mis nog een paar dagen. Dat duurt wel lang, hebben jullie die melding ook nog steeds?
Nee, hier is alles weer binnen. Geen missende data meer.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Voor de vakantie overgestapt op een Fenix 6 pro. Superhandig met kaarten, maar bij een uitgestippelde route geeft hij best vaak dat ik uit de koers loop. Terwijl er in 100 meter geen ander pad te volgen is. Iemand tips voor de beste gps setting om dat te verminderen, of is deze feature gewoon niet zo slim?
Linkje https://strava.app.link/CBVVhbujC8
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Ik heb je watchface geprobeerd op mijn Venu maar helaas ook met een delay.. De standaard watchfaces hebben hier geen last van. Ook niet de bewegende watchfaces. Vreemd..dec0de schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:19:
[...]
Nee hoor, mijn watchfaces niet.
Gewoon qwestie van optimalsatie. (Ik heb zelf geen venu, maar iemand stuurde mij een filmpje en daarop was geen enkele delay te vinden, en zij ook duidelijk dat hij om die reden mijn watchface had gekozen)
Ik weet niet of deze horloge de optie heeft om het vast te zetten op "wegen". Maar meestal is dat bij wandelen ook zeker handig. In buiten gebieden heb ik vaak met mijn outdoor GPS'en dat er een afwijking zit in de kaart dat een pad net 30 meter naar links of rechts loopt. Koersen van internet lopen vaak al helemaal uit de pas.sander_g schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:27:
Voor de vakantie overgestapt op een Fenix 6 pro. Superhandig met kaarten, maar bij een uitgestippelde route geeft hij best vaak dat ik uit de koers loop. Terwijl er in 100 meter geen ander pad te volgen is. Iemand tips voor de beste gps setting om dat te verminderen, of is deze feature gewoon niet zo slim?
Kortom zeker in buitengebied zijn kaarten niet 100% nauwkeurig. Niet te serieus nemen dus.
En daarmee is het nut van kaarten op je horloge (in mijn ogen) minimaal. Juist in het buitengebied op vreemde plaatsen wil je navigeren lijkt me.
[ Voor 33% gewijzigd door Aghanim op 02-08-2020 12:10 ]
Dat valt erg mee. Zoals hierboven al aangaf geen ander pad te bekennen. Dat weet je dat je toch goed zit. Je loopt dan exact parallel aan het pad met dezelfde bochten alleen dan 40 meter naar links of zo.Aghanim schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:09:
En daarmee is het nut van kaarten op je horloge (in mijn ogen) minimaal. Juist in het buitengebied op vreemde plaatsen wil je navigeren lijkt me.
Er is goed op te navigeren, alleen klopt je lijntje niet. Lekker belangrijk.
(ik werk al met outdoor GPS sinds de Garmin Legend. Toen waren er helemaal geen nauwkeurige kaarten en toch kon je er al goed op navigeren. Vraagt alleen iets meer vaardigheid als puur op een plaatje kijken).
-
Is er een Tweakers Garmin Connect groepje toevallig?
@Coffee2Code zie Hardlopen - deel 9 bij de topic warning (roze kader onderaan)
-
Als ik verwacht te navigeren in buitengebieden neem ik gewoon m'n GPSMAP 66st mee, die heeft voldoende screen estate om proper te kunnen plannen en navigeren, en een betere nauwkeurigheid.dec0de schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:06:
[...]
Dat is overdreven, de maps zijn erg goed, en als je meer detail wil, zet je je eigen maps er op (openstreetmap is erg goed, maar zo gedetailleerd dat het meer batterij kost, en veel trager laad)
Ze zijn goed. Absoluut. Maar ook OSM zit er zeker in berggebied en echt outdoor gebruik echt wel eens een meter of 25 tot 100 naast hoor. Combineer dat met de standaard afwijking van een GPS en je lijntje loopt zo naast het padje. In mijn optiek niet zo relevant.dec0de schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:06:
[...]
Dat is overdreven, de maps zijn erg goed, en als je meer detail wil, zet je je eigen maps er op (openstreetmap is erg goed, maar zo gedetailleerd dat het meer batterij kost, en veel trager laad)
Wel mee eens dat ik het scherm van mijn GPSmap 64 al aan de kleine kant vind voor outdoor navigatie, laat staan een horloge.
Precies dat. GPS in bos en bergachtig gebied is moeilijk nauwkeurig te krijgen, dat ga je überhaupt nooit helemaal accuraat krijgen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Na een reset mijn Fenix 5 wil ik graag alle stats van Physio TrueUp er weer op krijgen krijg steeds een foutmelding dat synchroniseren is mislukt.
@rutgergronMisschien dat het er nog mee te maken heeft dat Garmin nog steeds niet alles up and running heeft na de ransomware attack? Op de status pagina staat namelijk dat nog niet alles groen is, maar Physio TrueUp wordt niet apart vernoemd.
https://connect.garmin.com/status/
https://connect.garmin.com/status/
Klopt, had ik al gezien. Het gekke is dat workouts wel worden gesynchroniseerd. De rest van de stats dus niet, vo2 max, max. Heartrate, leeftijd, etc.
Ik loop al de hele week in Noorwegen in de bergen met m'n Feñix 6s en mijn locatie op de (Freizeitkarte/OSM)kaart is spot on. Maakt niet uit of ik stijg of daal of dat ik bovenop de berg loop.sander_g schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:27:
Echt een functie waarvan ik niet wist dat ik hem nodig had, en waar ik nu niet meer zonder kan
In de winter in het donker in Denemarken een trailrun (deels in bosgebied) gedaan op basis van de kaart van de Fenix 5s plus, werkte prima. Had ik eerst ook niet zo verwacht, normaal heb ik een Garmin edge in het voorvak van mijn rugzakje zitten. Nu meestal niet meerelastiek schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:05:
[...]
Ik loop al de hele week in Noorwegen in de bergen met m'n Feñix 6s en mijn locatie op de (Freizeitkarte/OSM)kaart is spot on. Maakt niet uit of ik stijg of daal of dat ik bovenop de berg loop.
Echt een functie waarvan ik niet wist dat ik hem nodig had, en waar ik nu niet meer zonder kan
Bij mij werkte dit weekend de kaart ook weer zoals het zou moeten. Eerder duurde het veel te lang voor er 1) beeld was, 2) een route was en 3) een herrekende route was zodra je even afweek.
Het is erg handig in onbekend terrein, in bekend terrein niet zo
(voor mij dan)
Het is erg handig in onbekend terrein, in bekend terrein niet zo
Ik heb sinds kort een Vivoactive 4, mede ook voor sleeptracking, maar ik loop nu tegen iets raars aan..
De pulse ox metingen laten een behoorlijk verschil zien in de connect app onder kopje pulse ox of kopje pulse ox van slaap..
Zelfde tijdspan is onder het kopje pulse ox alles redelijk stabiel, en kijk ik onder slaap en dan de grafiek pulse ox dan is het behoorlijk anders..
Pulse ox:
:strip_exif()/f/image/eQuFQmqp7z2g25WaR6hK9uD3.jpg?f=fotoalbum_small)
Slaap en dan pulse ox:
:strip_exif()/f/image/0di2EGzXD9Yv6c9oGGhl2vI9.jpg?f=fotoalbum_small)
Nogal een verschil, ik ga er meer vanuit dat die van de slaap meer klopt, maar dat zou betekenen dat de continue tracker behoorlijk kapot is..
De pulse ox metingen laten een behoorlijk verschil zien in de connect app onder kopje pulse ox of kopje pulse ox van slaap..
Zelfde tijdspan is onder het kopje pulse ox alles redelijk stabiel, en kijk ik onder slaap en dan de grafiek pulse ox dan is het behoorlijk anders..
Pulse ox:
:strip_exif()/f/image/eQuFQmqp7z2g25WaR6hK9uD3.jpg?f=fotoalbum_small)
Slaap en dan pulse ox:
:strip_exif()/f/image/0di2EGzXD9Yv6c9oGGhl2vI9.jpg?f=fotoalbum_small)
Nogal een verschil, ik ga er meer vanuit dat die van de slaap meer klopt, maar dat zou betekenen dat de continue tracker behoorlijk kapot is..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Die 'continue' tracker meet nog steeds maar 1x/<tijdseenheid> (ik dacht minuut) en heeft een grafiek die de gemiddelde waarde van de afgelopen vier uur laat zien. Je slaapgrafiek heeft een veel hogere resolutie, maar zal nog steeds het gemiddelde van een aantal metingen laten zien (en op basis van dezelfde metingen als je dagtracker).Only schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 08:56:
Ik heb sinds kort een Vivoactive 4, mede ook voor sleeptracking, maar ik loop nu tegen iets raars aan..
Pulse ox:
[Afbeelding]
Slaap en dan pulse ox:
[Afbeelding]
Na meerdere modellen te hebben geprobeerd en die ik heb gehad, hou ik het toch eerste tijd maar bij de Forerunner 645.
Fenix 5 is een pracht van een horloge, comfortabel om te dragen alléén niet tijdens het hardlopen. Je moet de horloge goed strak doen om het heen en weer bewegen op de pols niet waar te waarnemen. Gevolg daarvan dat het niet meer comfortabel zit en de pols afknelt.
Het bandje losser doen heeft ook geen zin aangezien het bovenstaande alleen maar verergert. Polsomtrek is 17.5cm dus het zou opzich wel moeten kunnen. 87 gram is daarentegen zowat het dubbele tegenover een Forerunner.
Kan me bijna niet voorstellen dat mensen het comfortabel genoeg vinden tijdens het hardlopen. Constant een horloge wat in beweging is op de pols.
Misschien dat ik ooit de Fenix 5s/6s een kant geef, is toch een mooie luxueuze lijn van Garmin. Maar ik vraag me af of die 20gram minder tegenover een regular het verschil zou gaan moeten maken. Van de S lijn vind ik alleen de Fenix 5s Plus mooi die helemaal zwart is. Die is dan ook direct kneiters duur, waarvan ik maps toch niet ga gebruiken.
Fenix 5 is een pracht van een horloge, comfortabel om te dragen alléén niet tijdens het hardlopen. Je moet de horloge goed strak doen om het heen en weer bewegen op de pols niet waar te waarnemen. Gevolg daarvan dat het niet meer comfortabel zit en de pols afknelt.
Het bandje losser doen heeft ook geen zin aangezien het bovenstaande alleen maar verergert. Polsomtrek is 17.5cm dus het zou opzich wel moeten kunnen. 87 gram is daarentegen zowat het dubbele tegenover een Forerunner.
Kan me bijna niet voorstellen dat mensen het comfortabel genoeg vinden tijdens het hardlopen. Constant een horloge wat in beweging is op de pols.
Misschien dat ik ooit de Fenix 5s/6s een kant geef, is toch een mooie luxueuze lijn van Garmin. Maar ik vraag me af of die 20gram minder tegenover een regular het verschil zou gaan moeten maken. Van de S lijn vind ik alleen de Fenix 5s Plus mooi die helemaal zwart is. Die is dan ook direct kneiters duur, waarvan ik maps toch niet ga gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door rutgergron op 03-08-2020 11:24 ]
Heb zelf de 5+ en geen idee hoeveel die weegt ten opzichte van de 5, maar ik moet hem inderdaad wel lekker strak doen bij het lopen. Kan nu niet zeggen dat ik daar iets van merk, behalve een afdruk in m'n arm achteraf.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik doe mijn VA4 tijdens het lopen idd ook altijd strak, anders bungelt het best wel heen en weer tijdens het lopen 
Bij gewoon gebruik overdag probeer ik hem wel wat losser te doen, want ik had laatst wat rode irritatie op mijn pols. Heb dat eigenlijk nog nooit eerder gehad met een ander horloge. Geen idee of het dan een allergie oid is, of gewoon domme pech, omdat het ook vrij warm is de laatste dagen (meer zweet). Anyway, horloge een dagje niet gedragen en nu doe ik hem wat losser.
Bij gewoon gebruik overdag probeer ik hem wel wat losser te doen, want ik had laatst wat rode irritatie op mijn pols. Heb dat eigenlijk nog nooit eerder gehad met een ander horloge. Geen idee of het dan een allergie oid is, of gewoon domme pech, omdat het ook vrij warm is de laatste dagen (meer zweet). Anyway, horloge een dagje niet gedragen en nu doe ik hem wat losser.
Maak dan ook je bandje even schoon, vaak komen die irritatieplekjes omdat er wat huidvuil (oude huidcellen, stof, zonnebrand, zweet, ...) op het bandje vast is komen te zitten. Wattenstokje of iets dergelijks gedoopt in 70% alcohol of isopropylalcohol even er overheen halen.Palomar schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:04:
Ik doe mijn VA4 tijdens het lopen idd ook altijd strak, anders bungelt het best wel heen en weer tijdens het lopen
Ik heb zelf de Fenix 5S Sapphire vanwege het draagcomfort, als je een wat kleinere of zelfs middelmatig grote pols hebt zijn die normale en vooral X versies toch echt een blok om je pols. En ook de duurdere sapphire omdat deze ook een stuk mooier was dan de standaard versie, en er op de voorganger (ook een 5S) al een kras zat.rutgergron schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:19:
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ok bedankt voor de tip, zal ik proberen. Spoel hem nu na het sporten altijd wel af onder de kraan, maar dat is misschien niet voldoende.Poekie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:08:
[...]
Maak dan ook je bandje even schoon, vaak komen die irritatieplekjes omdat er wat huidvuil (oude huidcellen, stof, zonnebrand, zweet, ...) op het bandje vast is komen te zitten. Wattenstokje of iets dergelijks gedoopt in 70% alcohol of isopropylalcohol even er overheen halen.
Ik heb zelf de Fenix 6s omdat ik een redelijk kleine pols heb. Het gewicht stoort me niet en het horloge blijft goed op zn plek zitten als ik het bandje iets strakker doe. Overigens vond ik het originele Garmin bandje niet fijn, vooral de gesp, daar zit een soort van 'opstaand randje' in het midden en die was bij mij scherp genoeg om wondjes aan mijn pols te veroorzaken. Ik heb inmiddels een ander (niet-garmin) bandje gehaald en heb nergens last meer vanrutgergron schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:19:
Maar die dagtracker is zo toch compleet useless..bepaalde stukken in de sleeptracker zou je echt wel in die blokken van de normale moeten kunnen zien op basis van hoe ik ze lees (Vooral dat stuk rond 01.00 uur?) zit behoorlijk lang laag in de sleeptracker).Poekie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:35:
[...]
Die 'continue' tracker meet nog steeds maar 1x/<tijdseenheid> (ik dacht minuut) en heeft een grafiek die de gemiddelde waarde van de afgelopen vier uur laat zien. Je slaapgrafiek heeft een veel hogere resolutie, maar zal nog steeds het gemiddelde van een aantal metingen laten zien (en op basis van dezelfde metingen als je dagtracker).
Vind het ook jammer dat je geen meting kan forceren, maar dat je maar moet wachten totdat het apparaat zin heeft..
Bij andere apparaten/merken kun je gewoon handmatig een meting starten, maar bij de VA4 krijg ik dat nog niet voor mekaar helaas..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.