Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 159 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:05
Gompy87 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:40:
[...]

Jammer, wel vervelend vooral omdat er geen support van Garmin of het Garmin forum is. Klinkt wel als een issue dat opgelost kan worden zodra je weer kunt synchroniseren!
Support van Garmin hoef je in een normale situatie ook niet op te rekenen.Ik had op 20 mei een probleem met een Tactix Delta gemeld en op 17 juli kreeg ik een standaard antwoord terug om een reset uit te voeren. (Op 23 mei had ik de Tactix Delta omgeruild voor een Fenix 6X Sapphire aangezien die echt defect bleek te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

kwiebus schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:22:
[...]

Support van Garmin hoef je in een normale situatie ook niet op te rekenen.Ik had op 20 mei een probleem met een Tactix Delta gemeld en op 17 juli kreeg ik een standaard antwoord terug om een reset uit te voeren. (Op 23 mei had ik de Tactix Delta omgeruild voor een Fenix 6X Sapphire aangezien die echt defect bleek te zijn)
Als je belt met support is die altijd behulpzaam en adequaat. Ze werken dan hetzelfde scriptje af maar omdat je meteen dingen kunt uitproberen en zeggen dat het niet werkt kom je meteen verder. Via mail is de sport uiteindelijk ook prima alleen duurt het veel langer. Op eerder beantwoordde tickets (dus als je op 17 juli terug had geantwoord) reageren ze trouwens wel veel sneller. Alleen die eerste keer, dat duurt even. Al is twee maanden zelfs voor Garmin wel uitzonderlijk lang, meestal is het een week of drie, vier.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertzijm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:31
PatrickC schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:38:
[...]

De horloges die je noemt zijn nogal verschillend en ik denk niet dat er veel zijn die ervaring hebben met beide. Wat vind je zelf belangrijk in een horloge? Waarvoor wil je ‘m met name gaan gebruiken?
Goedemorgen, bedankt voor de reactie.

Wat voor mij erg belangrijk is:
Heel goed waterdicht, liefst zeer hufterproef.
(ik vind alleen de meerprijs voor de saffierglas variant op de fenix niet in verhouding tot de prijs)

Ik ga hem voornamelijk gebruiken met surfen/kitesurfen en mountainbiken, en af en toe eens een hike/klim.

In principe ben ik in de gelegenheid iedere dag wel op te laden, maar minder lijkt me beter.
Een paar keer per jaar ben ik wel eens in noord frankrijk of denemarken/zweden op een langere trip, maar heb dan ook wel een powerbank mee.

Op het moment zijn de fenix 5 en instinct solar ongeveer voor dezelfde prijs op amazon.de te vinden (360,-)

De fenix zit voller met functionaliteiten en apps als ik het allemaal goed lees, maar ik zou het eigenlijk alleen jammer vinden als ik sport gerelateerde zou missen.

Voorbeeld: (surf webcams/surfline intresseren me niet ,getijde is wel handig maar niet de meerprijs van de instinct surf line waard, actuele/voorspelde wind zou mooi zijn

Routes instellen en navigeren op de mountainbike is wel echt een pre, dat hoeft geen tomtom ervaring te zijn, maar misschien heeft iemand hier ervaring met zowel fenix als instinct kwa route uitzetten/navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
robertzijm schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Goedemorgen, bedankt voor de reactie.

Wat voor mij erg belangrijk is:
Heel goed waterdicht, liefst zeer hufterproef.
(ik vind alleen de meerprijs voor de saffierglas variant op de fenix niet in verhouding tot de prijs)

Ik ga hem voornamelijk gebruiken met surfen/kitesurfen en mountainbiken, en af en toe eens een hike/klim.

In principe ben ik in de gelegenheid iedere dag wel op te laden, maar minder lijkt me beter.
Een paar keer per jaar ben ik wel eens in noord frankrijk of denemarken/zweden op een langere trip, maar heb dan ook wel een powerbank mee.

Op het moment zijn de fenix 5 en instinct solar ongeveer voor dezelfde prijs op amazon.de te vinden (360,-)

De fenix zit voller met functionaliteiten en apps als ik het allemaal goed lees, maar ik zou het eigenlijk alleen jammer vinden als ik sport gerelateerde zou missen.

Voorbeeld: (surf webcams/surfline intresseren me niet ,getijde is wel handig maar niet de meerprijs van de instinct surf line waard, actuele/voorspelde wind zou mooi zijn

Routes instellen en navigeren op de mountainbike is wel echt een pre, dat hoeft geen tomtom ervaring te zijn, maar misschien heeft iemand hier ervaring met zowel fenix als instinct kwa route uitzetten/navigeren?
Het “sportgrelateerde” zal je niet snel missen met een Fenix. Die serie heeft in praktijk álle sportfeatures én het robuuste /chique (stalen) uiterlijk. Als er sportfeatures missen is dat hooguit omdat die nog niet bestonden toen het desbetreffende model uitkwam. Voorbeeld: “pacepro” zat nog niet op de F5, wel op sommige nieuwere Foreeunners. Maar daarna natuurlijk ook op de F6. Etc.

Eén afweging die je nog kan maken qua kaarten/routes: er zijn (bij Garmin) twee type horloges op dat punt:

1. Horloges zonder eigen kaartmateriaal. Als je er geen kaart op hebt staan kan je vaak wel bijv “back to start” doen en kortste route naar huis zoeken op basis van gps/richting. Of een backtrack van waar je vandaan kwam. Maar niet een “create roundtrip” (op basis van popularity) doen als je gewoon een leuke hike wilt vanaf de camping. Of uberhaupt op een kaart kijken.

De create trip optie kan dan wel weer met mobiel dus als je internet hebt dan kan je via de connect app het meeste alsnog, en dan route naar watch sturen.

2. Horloges mét kaarten erop. Hier kan je vanaf het horloge volwaardig navigeren, routes laten voorstellen, etc.

Let er op dat bij de Fenix serie er soms verschillende modelvarianten zijn waarbij de een wél kaarten heeft en de ander niet.

PS: Naar mijn idee is de F5+ een hele mooie deal nu, vrijwel álle features die garmin nu heeft op de topmodellen zitten daar op en omdat de6 al tijdje uit is is de prijs relatief aantrekkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 26-07-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
tuinïnen schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:57:
[...]

Ja kan deze activiteiten ook gewoon op het horloge terugzien. Deze lopen terug tot aanschafdatum. Hebben we met een broodje aap verhaal te maken mbt de 7 activiteiten of mis ik iets?
Heeft iemand hier nog uitsluitsel over? Zou toch bijzonder zijn als een van de meest besproken feature-failures van de vivo 4 alleen op papier een issue is en in praktijk helemaal niet bestaat? 😶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:34
Valorian schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:39:
[...]

Heeft iemand hier nog uitsluitsel over? Zou toch bijzonder zijn als een van de meest besproken feature-failures van de vivo 4 alleen op papier een issue is en in praktijk helemaal niet bestaat? 😶
Ik zal straks eens bij mijn vrouw op d'r Venu kijken (zelfde horloge alleen ander scherm).

Weet iemand trouwens of er nog beperkingen zijn als je handmatig je activiteiten naar Strava upload? Heeft Strava dan exact dezelfde data of missen er dan zaken?

En worden ze straks als de sync weer aan staat herkent dat ze al op Strava staan (dit is wellicht koffiedik kijken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 13:36
Volgens DCR gaat dat helemaal goedkomen en ontdubbelt Garmin alles (hij doet dat dagdagelijks las ik net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn V4s staat bij history nu ongeveer 40 activiteiten die ik kan openen. Helaas maar 5 opgenomen op de VA en de rest is van de FR245. Ik kan het dus nog niet echt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 01:46
Valorian schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:39:
[...]

De tekst op de Garmin site voor de Venu is nu aangepast naar '200 uur' en bij de VivoActive 4(S) staat nu
7 activiteiten met tijdmeting, 14 dagen aan activiteiten-trackinggegevens
Die laatste kan ik niet helemaal plaatsen eerlijk gezegd. Betekent dit dan dat 14 dagen aan hartslag en stappen wordt bijgehouden maar dat handmatig gestarte activiteiten zoals hardlopen en fietsen beperkt blijven tot 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
mac1987 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:00:
[...]

De tekst op de Garmin site voor de Venu is nu aangepast naar '200 uur' en bij de VivoActive 4(S) staat nu

[...]

Die laatste kan ik niet helemaal plaatsen eerlijk gezegd. Betekent dit dan dat 14 dagen aan hartslag en stappen wordt bijgehouden maar dat handmatig gestarte activiteiten zoals hardlopen en fietsen beperkt blijven tot 7?
Dat was waar we tot nu toe vanuit gaan ja, zo staat het er.. Maar omdat er - in tegenstelling tot alle theoretische ideeen over noordpoolreizen zonder internet - in praktijk hier nog nooit iemand meer dan een dag zonder mobiel-koppeling en internet heeft gezeten is nu de vraag of er bij meer dan 7 activiteiten wel écht iets gewist wordt. Want meerdere mensen hier geven nu qan dat de history wel degelijk meer dan 7 fit files opslaat... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Laten we het hopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Op mijn Garmin venu staan alle activiteiten sinds ik hem heb, eind maart. Ik sport gemiddeld 3 uur in de week, verdeeld over 4 activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Aghanim schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:31:
Op mijn V4s staat bij history nu ongeveer 40 activiteiten die ik kan openen. Helaas maar 5 opgenomen op de VA en de rest is van de FR245. Ik kan het dus nog niet echt testen.
Hoeveel horloges heb je eigenlijk? :)

Maar ik moet zeggen, de 245 is echt een horloge waarvan je amper het idee hebt dat je een horloge om hebt.

Ik kom trouwens nu pas tot de ontdekking dat je het horloge met twee vingers afstand van je polsbotje moet dragen voor betere metingen. Dan is m'n pols echt een stukje groter al :) Mjah, ik heb nu de 245 en hij voldoet. Nu alleen nog een ander bandje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hier werkt de ConnectIQ-app weer. Geen idee sinds wanneer en volgens Garmins statuspagina is IQ nog offline maar hey!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqzQJEKJ0BeOCcn8WwgXDl58eoI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EvFrdjnW6uYaIfMPJptMYbkT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:36
Ik zag net dat er een update is voor Garmin Express, mijn fr 945 en edge 520. Wel heel toevallig allemaal. Meer mensen die gezien?
Ik heb handmatig de fit file geupload naar Strava dus daarom aangesloten op mijn laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door tlpeter op 26-07-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
tlpeter schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:26:
Ik zag net dat er een update is voor Garmin Express, mijn fr 945 en edge 520. Wel heel toevallig allemaal. Meer mensen die gezien?
Ik heb handmatig de fit file geupload naar Strava dus daarom aangesloten op mijn laptop.
Ik zou even wachten met installeren totdat het sein veilig is gegeven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

tlpeter schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:26:
Het kan zijn dat de "update" allang geïnstalleerd is - kijk eens wat het nieuwe versienummer is en vergelijk het met die op je toestel. Ik heb ook vaak voor ik verbinding heb met Garmin dat express vindt dat er een update is maar die heeft ie gewoon binnengehaald adhv de laatste keer dat je toestel aan de pc hing en zodra synchronisatie start is er opeens geen update meer. Express is een beetje raar wat dat betreft. En updates voor express, tja dat is mogelijk, wanneer heb je m voor het laatst geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:36
Poekie schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:40:
[...]

Het kan zijn dat de "update" allang geïnstalleerd is - kijk eens wat het nieuwe versienummer is en vergelijk het met die op je toestel. Ik heb ook vaak voor ik verbinding heb met Garmin dat express vindt dat er een update is maar die heeft ie gewoon binnengehaald adhv de laatste keer dat je toestel aan de pc hing en zodra synchronisatie start is er opeens geen update meer. Express is een beetje raar wat dat betreft. En updates voor express, tja dat is mogelijk, wanneer heb je m voor het laatst geopend?
Lang geleden. Ik zie het wel. Ik update voorlopig niet via express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34
Poekie schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:10:
Hier werkt de ConnectIQ-app weer. Geen idee sinds wanneer en volgens Garmins statuspagina is IQ nog offline maar hey!
Bij mij werkt nog niks van Garmin. ConnectIQ niet, Connect, Express werken geen van allen. Connect Mobile werkt deels, alleen lokale gegevens zijn zichtbaar.
Zowel mobiel als via pc zelfde resultaat. Fenix gekocht in Nederland en ben op dit moment ook in Nederland.

*Blij dat mijn wandelvakantie al voorbij is ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gim schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:05:
[...]

Hoeveel horloges heb je eigenlijk? :)

Maar ik moet zeggen, de 245 is echt een horloge waarvan je amper het idee hebt dat je een horloge om hebt.

Ik kom trouwens nu pas tot de ontdekking dat je het horloge met twee vingers afstand van je polsbotje moet dragen voor betere metingen. Dan is m'n pols echt een stukje groter al :) Mjah, ik heb nu de 245 en hij voldoet. Nu alleen nog een ander bandje :)
Het korte antwoord is simpel: alleen een Vivoactive 4S.

Het lange antwoord is dat het zo'n beetje mijn hobby is om horloges te vergelijken dan wel ik ben het perfecte horloge nog niet tegengekomen (een Fenix 6 qua features met Samsung Galaxy watch graphics en een Vivoactive 4s uiterlijk met goede batterij ;) ).

Horloges in bezit gehad:
FR 230
Fenix 5
Fenix 5S plus
Fenix 6S pro
Venu
Galaxy watch active 1
Galaxy watch active 2
Vivoactive 3 music
Vivoactive 4S
FR245
Een aantal Android Wear horloges
Fitbit Versa
Polar v800

Uiteraard wel over een periode van meerdere jaren ;)

245 vorige week verkocht omdat ik de overlap met de VA4S erg groot vind en het zonde vind om 2 horloges te hebben. Met Runalyze kom ik qua analyses ook een aardig eind ipv firstbeat features. En de Vivoactive 4S is gewoon een erg goed en comfortabel horloge.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 26-07-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Nu Garmin eruit ligt is het toch handig om snel een grafische indruk te krijgen hoe vandaag de rustige duurloop van ruim 15 km ging.
Het grote sporthorloge met GPS topic.

We, met @slow whoop hebben het hier onder de aandacht gebracht hoe je dat met Octave (Open Source) zou kunnen doen en via het genereerde csv-bestand is import in Calc/Excel mogelijk . Ben er door vakantie en werkzaamheden thuis nog niet aan toegekomen om in Excel een praktische data dump te maken waarbij de grafieken ook daar eenvoudig "verschijnen". Op zich is de basis op zetten vrij simpel maar juist dat het "altijd" goed gaat zonder of met heel weinig nabewerkingen, is van een andere orde. En de zoom optie die "altijd en overal werkt" staat ook op het wensenlijstje.
Misschien iets voor mensen hier die veel beter met Excel om kunnen gaan dan mijn persoontje....
Hoe je van het Garmin fit bestand mbv Octave/FitSDK tot de input-csv voor Calc/Excel komt kom je via de bovenstaande link wel uit (hoop ik, vraag anders meer toelichting).

Circa halverwege heb ik ruim 5 minuten oefeningen gedaan.
De rustige duurloop ging net boven de 11 km/u ... de hartslag bleef wel onder de 140 maar dat gaat in de ochtend als het koeler is makkelijker wat lager... (maar toen had ik wat anders te doen...). De training bleek een eitje.
Het weer vandaag tussen 15:45-17:20 ca 24ºC bij windkracht 4-5 en LV ~60%

De plots van Octave:
aangepast: x-as in minuten, m/s naar km/u, paslengte in cm, verticale oscillatie in cm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DdHs9arcWt5rL8v2oJRLAqvURM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGUPu3mESYr1KYnTdrqibs7n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door route99 op 27-07-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hier doet connect het weer! Synchroniseren is nu bezig, ik had opeens weer een my day kaartje op het startscherm en donderdag, vrijdag en vandaag hebben al de data van mijn vivosmart. Forerunner is ook bezig.

Oh en van de tijd voor the big downtime is geen data verdwenen lijkt het. Niet de afgelopen weken in ieder geval.

[ Voor 24% gewijzigd door Poekie op 27-07-2020 06:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Poekie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 06:16:
Hier doet connect het weer! Synchroniseren is nu bezig, ik had opeens weer een my day kaartje op het startscherm en donderdag, vrijdag en vandaag hebben al de data van mijn vivosmart. Forerunner is ook bezig.

Oh en van de tijd voor the big downtime is geen data verdwenen lijkt het. Niet de afgelopen weken in ieder geval.
Connect doet het weer, slechts gedeeltelijk. Trainingen en koersen kun je aanmaken maar niet syncen. Apps via connectIQ kun je wel kiezen maar worden nog niet gesynchroniseerd naar je toestel en zo zijn er nog meer dingen die het nog niet doen.
Activiteiten van je toestel naar connect syncen lukt wel al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
De connect status pagina toont inderdaad meer details over wat er al wel, niet of slechts gedeeltelijk functioneerd. In ieder geval goed om te zien dat e.a. weer online begint te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ramon 73 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 06:30:
[...]

Connect doet het weer, slechts gedeeltelijk. Trainingen en koersen kun je aanmaken maar niet syncen. Apps via connectIQ kun je wel kiezen maar worden nog niet gesynchroniseerd naar je toestel en zo zijn er nog meer dingen die het nog niet doen.
Activiteiten van je toestel naar connect syncen lukt wel al.
Klopt. Met mijn net wakkere hoofd vond ik het een goede woordkeuze maar het is niet heel connect dat al weer werkt.
Voor de meeste mensen (zij met een net nieuw horloge daargelaten) is activiteiten en 'wellness' (stappen, dag-HR) denk ik het wel meest belangrijke. Horloges lopen dus niet meer langzaam vol zonder uitzicht op een oplossing. Dat die synchronisatie weer werkt én dat er geen data verloren is (iig bij mij) is toch goed nieuws. De push naar Strava/Runalyze/Smashrun heeft ook gewerkt en behoorlijk snel (Strava was t langzaamst maar die heeft vast het meeste data te verstouwen).

[ Voor 3% gewijzigd door Poekie op 27-07-2020 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik maak me zorgen. Kreeg plots ook de melding dat ik mijn activiteiten kon bekijken in connect. Maar ik zie niets, terwijl hij wel gesyned heeft blijkbaar.

Hopelijk heeft hij alles gepakt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Cyberpope schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:08:
Ik maak me zorgen. Kreeg plots ook de melding dat ik mijn activiteiten kon bekijken in connect. Maar ik zie niets, terwijl hij wel gesyned heeft blijkbaar.

Hopelijk heeft hij alles gepakt.
Geef het wat tijd. Ik moest drie keer syncen voordat er iets zichtbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nou mijn activiteiten ben ik in elk geval niet kwijt. De data van mijn dagelijkse monitoring door Vivosmart 3 vertoont nog veel gaten.

Mijn ervaring is ook dat als het in de eerste sync na een langer tijd van offline zijn het fout gaat, je kunt vergeten dat je data van je activitytracker nog in connect kijgt.

Nou ja, er zeer belangrijkere zaken in de wereld.

[ Voor 46% gewijzigd door Cyberpope op 27-07-2020 07:43 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Cyberpope schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:28:
Nou mijn activiteiten ben ik in elk geval niet kwijt. De data van mijn dagelijkse monitoring door Vivosmart 3 vertoont nog veel gaten.

Mijn ervaring is ook dat als het in de eerste sync na een langer tijd van offline zijn het fout gaat, je kunt vergeten dat je data van je activitytracker nog in connect kijgt.

Nou ja, er zeer belangrijkere zaken in de wereld.
En wanneer je, als het weer werkt, Connect gebruikt?

Hier loopt het nog niet helemaal vlekkeloos. Duurde lang voordat F6xpro mijn telefoon vond. Synchronisatie begon, gaf een foutmelding en vervolgens wel een melding van Strava dat mijn fietsrondje van afgelopen donderdag binnen was :).. maar goed, al weer meer dan de afgelopen dagen.
Over een uurtje maar eens bekijken of er dan meer is gesynchroniseerd van afgelopen weekend.

[ Voor 55% gewijzigd door DrAMetElfeNd op 27-07-2020 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Ben alleen mijn "slapen" kwijt van donderdag & vrijdag (735XT), zit niet in de fit bestanden... het volatile geheugen zal beperkt zijn qua grootte.
Mijn activiteiten/(hardlopen) zijn wel compleet.

[ Voor 29% gewijzigd door route99 op 27-07-2020 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Laatst online: 07-11-2024
route99 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:08:
Ben alleen mijn "slapen" kwijt van donderdag & vrijdag (735XT), zit niet in de fit bestanden...
Oh dat is wel echt spijtig, ik heb hier ook nog wat gaten in de historische data zitten. Een gedeelte kwam er van "terug" na een paar syncs. Wat inderdaad achterblijft is het slapen en de hartslag info (FR235), ik ga ook eens kijken of dat in de FIT data zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

FIT data worden zover ik weet alleen maar aangemaakt als je echt handmatig een activiteit start.
Imho: Automatische monitoringdata zoals slaapdata gaat historisch gezien van de oudste data telkens verloren zodra het (volatile) geheugen volgelopen is.
Zover ik weet wordt het nergens vast opgeslagen en je kunt het ook niet exporteren in een of naar een bestand, ook online zie ik dat nergens voor "slapen".

Hier kun je toch nog je slaap online data exporteren als fit bestand, had het nog niet eerder ontdekt.
Die worden dus online in een fit-bestand bewaard.
https://connect.garmin.com/modern/daily-summary/2020-07-27
Maar op donderdag en vrijdag ... zijn die data in dat gat er niet....dus ze zijn niet geupload... en dus valt er dus ook weinig te downloaden.....

Op het horloge vond ik toch een monitor.fit bestand, maar die bevat niet meer de data die ik vanaf online, zie onder, verkregen heb. Mogelijk wordt deze monitor.fit bestand "geleegd" na uploaden? Maar das een aanname zonder onderbouwing. Via Google vind ik te weinig over dit monitor.fit bestand op het horloge en het Garmin forum is nog niet toegankelijk. Morgen even eerst de monitor.fit bekijken en dan pas syncen.....

Edit:
een deel van het online fit bestand van gisteren/vannacht, met JavaSDK omgezet:
code:
1
resting_metabolic_rate  1880    kcal / day

en een klein deel van de nacht monitoring, de sampling tijd is dus 1x per 60 seconden....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
monitoring  timestamp_16    48520   s   heart_rate  42  bpm
monitoring  timestamp_16    48580   s   heart_rate  39  bpm
monitoring  timestamp_16    48640   s   heart_rate  38  bpm
monitoring  timestamp_16    48700   s   heart_rate  39  bpm
monitoring  timestamp_16    48760   s   heart_rate  40  bpm
monitoring  timestamp_16    48820   s   heart_rate  41  bpm
monitoring  timestamp_16    48880   s   heart_rate  38  bpm
monitoring  timestamp_16    48940   s   heart_rate  37  bpm

[ Voor 85% gewijzigd door route99 op 27-07-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij loopt de eerste sync nu al een half uur (cirkeltje is nu half rond maar zit weinig tot geen progressie meer in). Ik zie wel al al mijn hardloop en wandelactiviteiten van de afgelopen dagen op GC en Strava, maar actvity data nog maar t/m 24 juli.

Edit:
Eerste sync is nu wel voltooid en volgens mij is alles volledig.

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 27-07-2020 09:12 . Reden: Info toegevoegd ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier lijkt het synchroniseren met Connect nog niet heel veel te doen. Zie dan wel het aantal stappen van vandaag, maar geen historie. Heb van het weekend een aantal records gehaald (aantal stappen, aantal trappen), dus hoop dat het er nog in komt. En anders jammer dan. We wachten af ;) Fijn dat er iig progressie in zit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 27-07-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Cyberpope schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:28:
Staat ook in het statusoverzicht van Garmin. "Daily summary is viewable but some data may be delayed."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOa3swC3q9PAyD9m2h6IcRU-l1k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AwC14kBdIwejdmc33Uqa90Zp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@route99 @Cyberpope Bij mij duurde het een uur voordat alle data van mijn vivosmart zichtbaar was (ook slapen). En het kostte meerdere synchronisaties. Blijkbaar doet het horloge het in batches (en dat is eigenlijk wel vaker mijn ervaring, 'vandaag' en dan de missende data vanaf oudste tot nieuwste in batches).
Forerunner heb ik via wifi laten synchroniseren want over bluetooth schoot die steeds de verbinding weg. Dat was toen in een minuutje gepiept. De push-API werkt iig prima, mijn 3rd party apps hebben ook alle data weer vrijwel instantaan binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

Dus?

Normaal kijk ik nooit naar de bestanden op mijn horloge (FR245M) , maar voor de handmatige upload was dit nu wel noodzakelijk. Wat mij opviel was dat ik enkel bestanden heb vanaf april van dit jaar.

Ik weet hoe ik bij Strava alles in één keer kan downloaden, maar weet iemand of dit bij Garmin ook mogelijk is?
Tot nu toe heb ik enkel een aantal externe oplossingen (scrapers/scripts) gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@m-vw Op mijn FR735XT is 30 juni de oudste, dus bijna 2 maanden (uiteraard met mijn training frequentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik sport nu al een tijdje met een Apple Watch Series 3. Opzicht werkt het allemaal wel maar er zijn toch langzamerhand wat irritatiepuntjes aan het ontstaan waardoor ik zit te twijfelen of ik niet over wil stappen naar Garmin of iets anders.

Nadelen AW:
- Standaard workout app is heel erg basic, je kunt er geen intervallen in zetten.
- Andere workout apps hebben allemaal wel weer iets waardoor het net niet lekker werkt (Workoutdoors, iSmoothrun)
- Soms gaat tijdens het lopen het scherm niet aan of te snel uit.
- Touchscreen. Leuk, maar tijdens het lopen het bedienen op een touchscreen werkt voor mij echt niet. Ik heb liever gewoon knopjes :)

Voordelen AW:
- Geen afhankelijkheid van de cloud
- Goed geintegreerd in Apple ecosysteem (meldingen, findmyiPhone, Siri)

Keuzes... keuzes :) Zijn er hier meer mensen die van een AW zijn overstapt naar een Garmin horloge? Ik zoek er eentje die ik zowel voor het fietsen en hardlopen kan gebruiken. Dus ik gok dat het dan een fenix moet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanN op 27-07-2020 10:41 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Ik ben van de AW 1e generatie overgestapt naar een Fenix 5. Later is de Fenix 5 over gegaan naar mijn vrouw en ik heb nu de Fenix 6X Sapphire.

Ik zou niet meer terug willen naar de AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik had toevallig zaterdag de melding 'activity storage almost full - sync with connect' (en ik zo van haha, leuke grap) en had nog activiteiten van januari staan. Maar dat waren allemaal activiteiten van m'n vivosmart (fietsen, wandelingetjes, yoga) die naar de FR waren gesynct, de oudste van m'n FR zelf was ergens eind april. Geen idee waarom het hardlopen van mijn FR blijkbaar overschaduwd wordt door de gesynchroniseerde historie van m'n vivosmart.
@m-vw wat je kan doen is een sync via tapiriik naar dropbox? Geen idee of die historie meepakt. Dacht het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Dus?

@Poekie : Tapiriik gebruik ik al. Moet er echter wel eens naar gaan kijken, want het is nu zo'n vanzelfsprekendheid dat ik er nooit aandacht aan besteed. Eens kijken wat er de afgelopen tijd gesynced is.

EDIT: Zie dat mijn autosync periode vorige maand afgelopen is. Direct maar vernieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door m-vw op 27-07-2020 11:08 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
BastiaanN schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:37:
Ik sport nu al een tijdje met een Apple Watch Series 3. Opzicht werkt het allemaal wel maar er zijn toch langzamerhand wat irritatiepuntjes aan het ontstaan waardoor ik zit te twijfelen of ik niet over wil stappen naar Garmin of iets anders.

Nadelen AW:
- Standaard workout app is heel erg basic, je kunt er geen intervallen in zetten.
- Andere workout apps hebben allemaal wel weer iets waardoor het net niet lekker werkt (Workoutdoors, iSmoothrun)
- Soms gaat tijdens het lopen het scherm niet aan of te snel uit.
- Touchscreen. Leuk, maar tijdens het lopen het bedienen op een touchscreen werkt voor mij echt niet. Ik heb liever gewoon knopjes :)

Voordelen AW:
- Geen afhankelijkheid van de cloud
- Goed geintegreerd in Apple ecosysteem (meldingen, findmyiPhone, Siri)

Keuzes... keuzes :) Zijn er hier meer mensen die van een AW zijn overstapt naar een Garmin horloge? Ik zoek er eentje die ik zowel voor het fietsen en hardlopen kan gebruiken. Dus ik gok dat het dan een fenix moet worden.
Een AW is primair een smartwatch met minder uitgewerkte sport functies. Een Garmin net zoals Polar en Suunto is primair een sporthorloge met minder uitgewerkte smartwatch functies.

Je voelt hem wellicht al aankomen, maar waar geef jij de voorkeur aan. Er is nog geen merk wat beide goed beheerst maar wat wel een feit is, is dat Apple momenteel sneller ontwikkelt om een beter sporthorloge te worden dan dat Garmin smartwatch functies probeert te verbeteren.

Als je lekker veel hardloopt en/of sport en je allerlei data statistieken prettig vindt om te analyseren om beter te worden dan is een Garmin je beste vriend. Ben je een casual loper en vind je de smart functies belangrijker gedurende de dag dan is een AW je beste vriend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben ook zo'n type dat zowel een smartwatch als sporthorloge zocht. En qua smartwatch mogen er best wel veel functies op zitten. Ik heb uiteindelijk een Garmin VA4 gekozen. Qua smartwatch is die niet heel uitgebreid, maar voor sporten erg goed. Ook ben ik erg gecharmeerd van het duidelijke always on scherm voor buiten en de batterijduur. Ik weet niet hoe dat scherm van een AW is, maar dat is ws. een oled schermpje dat alleen aan gaat als je je pols beweegt? (of always on, maar dan gaat de batterij sneller leeg). Dat vind ik toch minder handig, omdat je polsbeweging (ervaring met eerdere horloges) niet altijd goed geregistreerd wordt, of juist te vaak, waardoor die onterecht aan gaat. In zonlicht moet ie bovendien heel fel staan (=veel batterijverbruik) om iets te kunnen zien. De Garmin hoeft juist helemaal geen backlight te gebruiken om het scherm duidelijk te kunnen zien.

Omdat ik geen Apple telefoon heb is de AW voor mij sowieso geen optie. Heb nog wel serieus de Samsung Galaxy Watch Active (1 of 2) overwogen, omdat die mooi integreert met mijn Samung-telefoon, en het echt een smartwatch is met een mooi scherm en veel functies. Echter in reviews blijkt toch dat de batterij snel leeg gaat (50% per uur bij gps?) en dat ie voor sporten minder goed/nauwkeurig is. Bijv. mindere gps en minder mogelijkheden met de bijbehorende sport-app. Ik denk dat ik me daar erg aan zou gaan storen bij het sporten, want dat moet gewoon goed/betrouwbaar werken. Vandaar dat de Garmin VA4 een mooie middenweg is denk ik. Qua smart-functies is ie beperkt, maar belangrijkste daarvan vind ik dat je telefoonmeldingen kan zien en dat kan natuurlijk wel. Ook heb ik nu een best uitgebreide watch face (Crystal) waar voldoende op te zien is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:10
Viva Vince schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:33:
[...]

Oh dat is wel echt spijtig, ik heb hier ook nog wat gaten in de historische data zitten. Een gedeelte kwam er van "terug" na een paar syncs. Wat inderdaad achterblijft is het slapen en de hartslag info (FR235), ik ga ook eens kijken of dat in de FIT data zit.
De historische data komt hier ook terug. Inmiddels is hij met bijwerken op zaterdag 11:30. Tot dan heb ik alle stappen en zaken als slaap/hartslag weer terug (heb een FR945). Er is dus hoop dat ALLE data bewaard is gebleven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KMY4fWBtbnsbUctZyRGkVr5BNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N8E0zWwcwPO8XIm0t8PvrcAD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door One-eye864 op 27-07-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Miki schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:07:
[...]
Je voelt hem wellicht al aankomen, maar waar geef jij de voorkeur aan. Er is nog geen merk wat beide goed beheerst maar wat wel een feit is, is dat Apple momenteel sneller ontwikkelt om een beter sporthorloge te worden dan dat Garmin smartwatch functies probeert te verbeteren.

Als je lekker veel hardloopt en/of sport en je allerlei data statistieken prettig vindt om te analyseren om beter te worden dan is een Garmin je beste vriend. Ben je een casual loper en vind je de smart functies belangrijker gedurende de dag dan is een AW je beste vriend.
* BastiaanN is statistiekjes freak.... :+

Ik ben met je eens dat Apple wel grote stappen zet, maar de vraag is of ik daar op wil wachten. De aankomende WatchOS update lijkt wel weer functionaliteit toe te voegen aan de Workouts app maar dan vooral nieuwe workouts. Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon intervallen toevoegen, dat zou mijn leven zoveel makkelijker maken.

Ik heb destijds de AW aangeschaft omdat ik voornamelijk mijn hartslag wilde vastleggen tijdens het hardlopen en ik gelezen had dat de AW3 een van de beste optische hartslagsensoren had. Dat doet hij ook prima maar ik gebruik inmiddels voor intervaltrainingen alsnog een chest strap. Voor wat betreft smartswatch: Ik vind het nu juist super irritant als iemand bijvoorbeeld een Whatsappje stuurt terwijl ik aan het hardlopen ben, want die melding kaapt dan het scherm en dan zie ik mijn workout niet meer totdat ik hem wegklik. Tijdens het hardlopen lukt dat nog wel, maar op de fiets is dat echt een drama. Verder gebruik ik eigenlijk geen enkele app op de watch. Offline spotify sync heeft de AW bijvoorbeeld ook niet, dus als ik Spotify wil gebruiken moet altijd de telefoon mee.

Ander voorbeeldje; Ik loop elke week met een loopgroep mee en dan weet ik niet hoe het programma er uit gaat zien, dat is altijd een verrassing. Ik wil dan gewoon snel op mijn horloge een nieuwe 'lap' kunnen starten. De standaard workout app heeft wel zoiets door een double-tap op het screen maar die informatie blijft alleen in de workout app van apple (waar je het niet echt kan analyseren) en bij exporteren naar Runalyze/strava etc. gaat die informatie allemaal verloren. Er zijn wel alternatieve apps maar die zijn op hun eigen manier weer brak.

Must-haves voor mij:
- Workout app met mogelijkheid tot instellen intervallen
- Handmatige laps
- Statistiekjes
- Water/regenbestendig
- Mogelijkheid tot volledig bedienen met knoppen (er mag een touchscreen op zitten, als het via knoppen ook maar werkt)
- In elk geval ondersteuning fietsen en hardlopen
- Mogelijkheid tot koppelen bluetooth sensoren
- Meten hartslag gedurende dag, geeft leuke inzichten

Nice-to-haves:
- Mogelijkheid tot offline muziek (Spotify)
- Valdetectie
- Live-tracking, moet ik nu een aparte app (google maps) voor starten en mijn telefoon moet altijd mee.
- Findmyphone (gebruik ik nu wel vaak op de AW, helaas nog geen Findmykeys :+)
- Siri support
- Navigatie hardlooproute via horloge
- Weer en aankomende agenda afspraak

Ik heb wel een smalle pols dus het horloge moet niet zo heel lomp zijn maar al met al denk ik wel dat een sportwatch beter bij mij past dan een smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
m-vw schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:37:
Normaal kijk ik nooit naar de bestanden op mijn horloge (FR245M) , maar voor de handmatige upload was dit nu wel noodzakelijk. Wat mij opviel was dat ik enkel bestanden heb vanaf april van dit jaar.
Ik gebruik sind eind 2016 Garmin wearables, en heb ook de hele historie terug vanaf dag 1 met mijn Forerunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hier gaat iets niet lekker in elk geval. Maar dat zit in vandaag. Mijn stappenteller (Vivosmart 3) zegt dat ik 4482 stappen gezet hebt, op connect.garmin.com dik over de 13.000.. rara politiepet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 14:39
Hoe syncen jullie eigenlijk zo lang, mijn telefoon spring natuurlijk de hele tijd in sleep, waarna hij niet door lijkt te gaan. Of syncen jullie via de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
frozenflame schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:13:
Hoe syncen jullie eigenlijk zo lang, mijn telefoon spring natuurlijk de hele tijd in sleep, waarna hij niet door lijkt te gaan. Of syncen jullie via de PC?
Gewoon rustig wachten op de achtergrond wordt er wel gesynct. Het is gewoon erg druk bij Garmin met het verwerken van de geuploade data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
BastiaanN schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Ik ook, maar met runalyze kom ik al een heel eind.
Ik ben met je eens dat Apple wel grote stappen zet, maar de vraag is of ik daar op wil wachten. De aankomende WatchOS update lijkt wel weer functionaliteit toe te voegen aan de Workouts app maar dan vooral nieuwe workouts. Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon intervallen toevoegen, dat zou mijn leven zoveel makkelijker maken.
Idd, jammer dat voor sommige makkelijke dingen een andere app moet installeren....
Ik heb destijds de AW aangeschaft omdat ik voornamelijk mijn hartslag wilde vastleggen tijdens het hardlopen en ik gelezen had dat de AW3 een van de beste optische hartslagsensoren had. Dat doet hij ook prima maar ik gebruik inmiddels voor intervaltrainingen alsnog een chest strap. Voor wat betreft smartswatch: Ik vind het nu juist super irritant als iemand bijvoorbeeld een Whatsappje stuurt terwijl ik aan het hardlopen ben, want die melding kaapt dan het scherm en dan zie ik mijn workout niet meer totdat ik hem wegklik. Tijdens het hardlopen lukt dat nog wel, maar op de fiets is dat echt een drama. Verder gebruik ik eigenlijk geen enkele app op de watch. Offline spotify sync heeft de AW bijvoorbeeld ook niet, dus als ik Spotify wil gebruiken moet altijd de telefoon mee.
Niet storen aan?
Ander voorbeeldje; Ik loop elke week met een loopgroep mee en dan weet ik niet hoe het programma er uit gaat zien, dat is altijd een verrassing. Ik wil dan gewoon snel op mijn horloge een nieuwe 'lap' kunnen starten. De standaard workout app heeft wel zoiets door een double-tap op het screen maar die informatie blijft alleen in de workout app van apple (waar je het niet echt kan analyseren) en bij exporteren naar Runalyze/strava etc. gaat die informatie allemaal verloren. Er zijn wel alternatieve apps maar die zijn op hun eigen manier weer brak.
Werkt gewoon hoor, hier een voorbeeld met dubbel taps laps. en ik zie ze ook gewoon in runalyze terug.
Must-haves voor mij:
- Handmatige laps
- Statistiekjes
- Water/regenbestendig
- Mogelijkheid tot volledig bedienen met knoppen (er mag een touchscreen op zitten, als het via knoppen ook maar werkt)

Nice-to-haves:
- Valdetectie
- Live-tracking, moet ik nu een aparte app (google maps) voor starten en mijn telefoon moet altijd mee.
- Siri support

Ik heb wel een smalle pols dus het horloge moet niet zo heel lomp zijn maar al met al denk ik wel dat een sportwatch beter bij mij past dan een smartwatch.
Verder snap ik je ergernissen en is een sporthorloge gewoon makkelijk met sporten... maar ik kan nog goed leven met de beperkingen van de apple watch. :) ga iig voorlopig nog niet over.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ja, dat zou kunnen. Nadeel dan is dat ook niet meer gebeld kan worden (behalve dan door de veilige contacten). Bluetooth uitzetten kan ook, maar dan maakt de AW ook geen verbinding meer met mijn chest strap. Zet ik Bluetooth op de telefoon uit dan heb ik weer geen muziek... Specifieke meldingen uitzetten kan ook, maar dan vergeet ik er altijd wel weer eentje. Dan krijg ik tijdens het hardlopen opeens een melding dat de wasmachine klaar is :') Meldingen in het geheel uitzetten voor de AW zou nog een optie zijn. Maar beetje gedoe om dat elke keer weer uit en aan te zetten.
Tinusvolkel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:16:

[...]

Werkt gewoon hoor, hier een voorbeeld met dubbel taps laps. en ik zie ze ook gewoon in runalyze terug.
Hmm. Hoe upload jij de gegevens naar Strava? Ik gebruik HealthFit maar bij mij werkt dat volgens mij niet... ga het vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
BastiaanN schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Ja, dat zou kunnen. Nadeel dan is dat ook niet meer gebeld kan worden (behalve dan door de veilige contacten). Bluetooth uitzetten kan ook, maar dan maakt de AW ook geen verbinding meer met mijn chest strap. Zet ik Bluetooth op de telefoon uit dan heb ik weer geen muziek... Specifieke meldingen uitzetten kan ook, maar dan vergeet ik er altijd wel weer eentje. Dan krijg ik tijdens het hardlopen opeens een melding dat de wasmachine klaar is :') Meldingen in het geheel uitzetten voor de AW zou nog een optie zijn. Maar beetje gedoe om dat elke keer weer uit en aan te zetten.
Ik heb muziek en podcasts op de watch staan en verbind bluetooth headset en hartslag monitor met de watch.
[...]

Hmm. Hoe upload jij de gegevens naar Strava? Ik gebruik HealthFit maar bij mij werkt dat volgens mij niet... ga het vanavond nog eens proberen.
Ook via healthfit, ik zie daar ook gewoon punten staan van een nieuwe lab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
BastiaanN schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:03:
[...]

...
Must-haves voor mij:
- Handmatige laps
- Statistiekjes
- Water/regenbestendig

Nice-to-haves:
- Valdetectie
- Siri support

Ik heb zelf een smalle pols en ben voor de Fenix 6S Pro gegaan. Doet alles wat je wil, op 2 dingen na:
  • Live-Tracking is verbinding met telefoon voor nodig (Garmin horloges hebben vooralsnog geen simkaart ingebouwd, al zijn er signalen dat het eraan zit te komen)
  • Geen Siri of Google Assistent ondersteuning, omdat er geen microfoon is ingebouwd.
De rest zit er allemaal op (en nog veel meer). Bovendien kun je apart instellen welke meldingen je tijdens en buiten activiteiten wil zien. Je probleem met Whatsapp tijdens het hardlopen is dan dus ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand een goede website die zoals GC een koers kan maken door beginpunt in te geven en afstand? Als er een gpx file uit rolt ben ik geholpen. Heb alleen een iPad en mobiele telefoon beschikbaar.

Ik wil morgenvroeg op vakantie lopen en betwijfel of GC al weer werkt met koersen exporteren via de website.

[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 27-07-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Aghanim schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:33:
Weet iemand een goede website die zoals GC een koers kan maken door beginpunt in te geven en afstand? Als er een gpx file uit rolt ben ik geholpen. Heb alleen een iPad en mobiele telefoon beschikbaar.
Komoot? Imo de beste route builder, maar denk alleen niet dat je een fixed afstand kan opgeven bij Komoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Requiem19 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:38:
[...]

Komoot? Imo de beste route builder, maar denk alleen niet dat je een fixed afstand kan opgeven bij Komoot.
Zou kunnen maar dan moet ik de koers uit GC namaken in Komoot. Op zich geen probleem natuurlijk. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:17

Roozzz

Plus ultra

Strava kan dit soort rondjes tegenwoordig vrij goed automatisch genereren. Helaas een betaalde feature.

Komoot kan dit niet. Wel beter voor als je enig klikwerk niet schuwt :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Roozzz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:41:
[...]

Strava kan dit soort rondjes tegenwoordig vrij goed automatisch genereren. Helaas een betaalde feature.

Komoot kan dit niet. Wel beter voor als je enig klikwerk niet schuwt :P
Was net bezig :) maar werkt wel mooi ja (y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSgZi4cYLX_J_-MivaA5oy5W7CE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gxF8WDdn8a1IHjCPQOrqcIsy.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:00

Ik wil morgenvroeg op vakantie lopen en betwijfel of GC al weer werkt met koersen exporteren via de website.
Locus? Gebruik ik altijd als backup navigatieapp (buiten papieren kaarten als het echt nodig is) . Niet de meest handige app, maar wel erg gedetailleerde kaarten en kan ook plannen.

https://www.locusmap.eu/

OT: met Locus for Garmin moet het ook mogelijk zijn om op kaart te navigeren op bv een Venu of Vivoactive 4 als ik het goed heb gezien

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-07-2020 17:58 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
En via www.routeyou.com heb ik mijn lokale wielerclub gevonden, dus een stuk of 100 router erbij die allemaal starten vanuit m’n eigen dorp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:13
BastiaanN schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:37:

Zelf van fitbit naar AW gegaan, maar dat opladen en touchscreen irriteerde mij.. toen naar een feNix 5x plus sapphire en nu een 6x sapphire... ik zou ook niet meer terug willen... ik wandel, cardio, kracht, fiets en zwem ermee ... geweldig !

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na het verkopen van mijn FR245 bleek al snel dat ik Garmin toch wel heel lekker vind werken en dat de fr 245 echt een topper is. Nadeel vind ik echt dat hij als daily voor mij het net niet is...

Dus een Fenix 5 plus Sapphire aangeschaft en nog geen seconde (!) spijt van gehad... lekker ruig en mooie maat horloge en kan het meeste wat de FR ook kan, en nog wat extra's.

Voor 430 euro gloednieuw een koopje imho.... nu nog die *** connect weer online komen -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• One-eye864
Nou ze geven inmiddels bij Garmin ook toe dat het ransomware was ... https://www.garmin.com/nl-NL/outage/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 23:06
Ik heb een Fenix 5, nog geen 2 jaar oud. Vandaag viel me op dat ' back' knopt meer reageert. Reset gedaan, helaas hetzelde.

Heeft iemand een idee van waar je hem kan laten repareren? Of kan het enkel via Garmin?

Ik weet niet of onder garantie valt of niet.

EDIT: Lees op verschillende fora dat het enkel via Garmin kan. Ik ga maar contact opnemen, zodra het kan :)

[ Voor 17% gewijzigd door vanputten80 op 27-07-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 13:36

En natuurlijk de oude vertrouwde afstandmeten.nl

Gebruik 'm regelmatig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Tenzij die via een of andere grijze import is gekocht neem ik aan dat dat - zeker de eerste 2 jaar - gewoon binnen garantie valt. Zelf geen ervaring mee maar mijn loopgenoten die wel problemen hadden werden telefonisch door garmin zelf altijd goed en snel geholpen. Misschien nu wat druk omdat ze er even uitgelegen hebben ivm die storing, maar zou het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Ik heb een vraag mbt “race een activiteit”.
Is dit altijd een vergelijk mbt bijvoorbeeld een ren activiteit uit het verleden of is dit puur gebaseerd op afstand en snelheid?

(Hoop dat mijn vraag duidelijk is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:41:
[...]Ook via healthfit, ik zie daar ook gewoon punten staan van een nieuwe lab.
Ok, I stand corrected :) dat werkt inderdaad bij mij ook prima. Vreemd dat het de vorige keer niet leek te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edwardmila schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:56:
Is dit altijd een vergelijk mbt bijvoorbeeld een ren activiteit uit het verleden of is dit puur gebaseerd op afstand en snelheid?

Volgens mij ren je dan een oude activiteit na en krijg je informatie of je voor/achter ligt tegenover jezelf op die oude activiteit. Maar ik heb het al even niet meer geprobeerd dus ben niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Dus?

Beetje late reactie, maar ik heb ben bij gebrek aan GC weer teruggegaan naar afstandmeten.nl.

Zal op een iPad wel werken, maar op je mobiel is het niks.

Echter kan je met het appje wel routes ophalen die je al eerder gemaakt heb.

[ Voor 6% gewijzigd door m-vw op 28-07-2020 06:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb het nu met Strava gedaan. Voorgestelde routes bij een betaald abonnement kende ik nog niet maar is precies wat ik wilde. Krijg ze via de app alleen niet geëxporteerd naar GPX maar blijkbaar kun je met Strava zelf de route ook volgen. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:57:
Heb het nu met Strava gedaan. Voorgestelde routes bij een betaald abonnement kende ik nog niet maar is precies wat ik wilde. Krijg ze via de app alleen niet geëxporteerd naar GPX maar blijkbaar kun je met Strava zelf de route ook volgen. We gaan het zien :)
Je kunt Strava routes toch gewoon met Garmin synchroniseren? Werkt normaal bij mij prima, maar de afgelopen dagen echter (nog) niet.
https://support.strava.co...en-met-je-Garmin-apparaat

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Aghanim schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:57:
Als je via je mobiele browser naar strava gaat in desktop mode dan kan je hem gewoon downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCGu-w8YdyIuIQ_C40YRRrFHlxE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GRDAb1B1nv7liGrp807T9pYb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIMVNKPC-2v75651QqBD8jH_oe0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RQ9Wrl8JxErGGsx9Fm3rx2QN.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 44% gewijzigd door Tinusvolkel op 28-07-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:08:
[...]

Je kunt Strava routes toch gewoon met Garmin synchroniseren? Werkt normaal bij mij prima, maar de afgelopen dagen echter (nog) niet.
https://support.strava.co...en-met-je-Garmin-apparaat
Klopt, alleen daar heb ik op mijn vivoactive niks aan (behalve met dwMap). Dat is voor mij het enige nadeel van de VA tegenover FR of Fenix. Aan de andere kant gebruik ik routes alleen op vakantie en dan neem ik mijn telefoon toch altijd mee.

@Tinusvolkel vreemd, via mijn telefoon browsed op desktop modus krijg ik die optie niet. Zal eens een andere browser proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aghanim Ik heb gisteren nog een route gelopen door gebruik te maken van de Strava app, maar de functionaliteit is beperkt. Je ziet de route op de kaart, maar je krijgt geen instructies. Ik kreeg ook geen signaal toen ik van de route afweek. Met welke app zou je de GPX willen gebruiken? Ik heb hiervoor wel eens BikeGPX gebruikt (b.v. bij de estafetteloop van Den Helder naar Maastricht) en dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-10 09:45
Ik ervaar met de Fenix 5 tijdens het indrukken van de buttons een soort dubbel-click.

Onderstaande topic heb ik dus ook:
All of my buttons, except the Back, button have the 2-stage feel to them. My Back button is immediate. Wondering if that is by design as any of the non-Back buttons can drive an action or widget but the Back button will just take back to home screen.
https://amp.reddit.com/r/...nix_owner_quick_question/

Op de Forerunner 645 ervaar ik dit dus helemaal niet. Herkenbaar bij andere Fenix gebruikers?

[ Voor 31% gewijzigd door rutgergron op 28-07-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 12:45
rutgergron schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:21:
Ik ervaar met de Fenix 5 tijdens het indrukken van de buttons een soort dubbel-click.

[...]

Op de Forerunner 645 ervaar ik dit dus helemaal niet. Herkenbaar bij andere Fenix gebruikers?
Just got of the phone with Garmin Sweden. They told me that the buttons on the Fenix 5 is supposed to act that way to minimize the risk of accidently pressing the buttons.

The woman I spoke to even said that her own personal Fenix 5 behaved the same way...

I told them that the light button behaves different from the others, but I did not get a real answer to that.

Also she said that I have 3 years of warranty with Garmin, so if I have any issues with the buttons not working later on, she told me that Garmin would assist me then.
Is normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 11:29

vhal

ಠ_ಠ

@rutgergron ook de fenix 6S heeft het.

Overigens, hoe reinigen de mensen hun horloge? Ik merk dat er wat kalkafzetting zichtbaar is onder sommige randjes van de bezel en bij de knoppen, waarschijnlijk omdat ik gewoon met mijn horloge douche. Zou een juwelier dit niet kundig kunnen reinigen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 12:45
vhal schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:50:

Overigens, hoe reinigen de mensen hun horloge? Ik merk dat er wat kalkafzetting zichtbaar is onder sommige randjes van de bezel en bij de knoppen, waarschijnlijk omdat ik gewoon met mijn horloge douche. Zou een juwelier dit niet kundig kunnen reinigen?
Water en dreft :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 11:57
M'n Fenix 5 plus is gisteren gearriveerd. Aangezien Garmin Connect nog niet helemaal 'up and running' is, heb ik nog niet alles kunnen instellen, maar tot nu toe zijn m'n bevindingen al best positief 😊
Ofwel kan ik het niet meteen vinden, maar kan het zijn dat de gegevens betreffende slaap eerst moeten gesynchroniseerd/geanalyseerd worden met/door Garmin Connect, alvorens je ze kan zien (iets wat bij de nieuwste horloges zoals Fenix 6 op het toestel zelf gebeurt)? Denk dat dat deel van Garmin Connect nog niet werkt, maar neem aan dat dat ook maar een kwestie van dagen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
dvraemdo schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:55:
M'n Fenix 5 plus is gisteren gearriveerd. Aangezien Garmin Connect nog niet helemaal 'up and running' is, heb ik nog niet alles kunnen instellen, maar tot nu toe zijn m'n bevindingen al best positief 😊
Ofwel kan ik het niet meteen vinden, maar kan het zijn dat de gegevens betreffende slaap eerst moeten gesynchroniseerd/geanalyseerd worden met/door Garmin Connect, alvorens je ze kan zien (iets wat bij de nieuwste horloges zoals Fenix 6 op het toestel zelf gebeurt)? Denk dat dat deel van Garmin Connect nog niet werkt, maar neem aan dat dat ook maar een kwestie van dagen is?
Is de software op het horloge helemaal bijgewerkt? Kan me indenken dat registeren van het horloge wel lukt, maar updaten nog niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Op de Fenix 6 en MARQ series is er een widget op het horloge zelf voor slaapgegevens. Op de andere horloges wordt het wel geregistreerd, maar kun je de resultaten alleen op Connect bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
edwardmila schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:56:

Op mijn F6Xpro kan ik een vorige activiteit kiezen waartegen geracet wordt. Je wordt dus vergeleken met een vorige prestaties naar keuze.
----
Denk dat dat deel van Garmin Connect nog niet werkt, maar neem aan dat dat ook maar een kwestie van dagen is?
Afwachten maar. Het kan dagen duren maar ook weken. Het feit dat ze geen planning afgeven zet mij aan het denken dat ze nog wel problemen verwachten. Of wellicht de hele architectuur opnieuw inrichten. De sync kan met laden van data van horloge naar Connect is het belangrijkste (eerste prioriteit). En de gebruikersdata is waarschijnlijk niet te infecteren, dus betrouwbare herstelmogelijkheid. De rest (omgekeerde richting, van Connect naar horloge) zal wel iets moeilijker zijn en daarom nog niet werken. En kans dat ze extra beveiliging invliegen, nu de zaak toch al op z'n gat ligt is dat makkelijker te doen dan in een live omgeving.
rutgergron schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:21:

[...]

Ook de F5plus gehad en een FR235. Beide hadden dat dubbelklik fenomeen niet. FR235 gebruikt gekocht en zal plm. 4 jaar oud geweest zijn toen ik hem verkocht. De F5plus heb ik nieuw gekocht en na ca. 18 maanden verkocht, dus die was ook veel minder gebruikt.

[ Voor 68% gewijzigd door Ramon 73 op 28-07-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
DrAMetElfeNd schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:46:
[...]

Is de software op het horloge helemaal bijgewerkt? Kan me indenken dat registeren van het horloge wel lukt, maar updaten nog niet kan.
Het toestel heeft toch al twee keer een update binnen gehaald. Heb 'm eens aan de PC gehangen via Garmin Express (eerste update), en daarna nog eens (doet ie dat zelf ook, los van GC app als de WiFi is geconfigureerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
mac1987 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Op de Fenix 6 en MARQ series is er een widget op het horloge zelf voor slaapgegevens. Op de andere horloges wordt het wel geregistreerd, maar kun je de resultaten alleen op Connect bekijken.
Ja idd, zo had ik het ook ooit ergens gelezen (wsch op dcrainmaker.com 😉). Ach, is nu niet meteen een issue voor mij, 'k neem aan dat het gewoon kwestie van wachten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Ramon 73 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Op mijn F6Xpro kan ik een vorige activiteit kiezen waartegen geracet wordt. Je wordt dus vergeleken met een vorige prestaties naar keuze.

[...]

Afwachten maar. Het kan dagen duren maar ook weken. Het feit dat ze geen planning afgeven zet mij aan het denken dat ze nog wel problemen verwachten. Of wellicht de hele architectuur opnieuw inrichten. De sync kan met laden van data van horloge naar Connect is het belangrijkste (eerste prioriteit). En de gebruikersdata is waarschijnlijk niet te infecteren, dus betrouwbare herstelmogelijkheid. De rest (omgekeerde richting, van Connect naar horloge) zal wel iets moeilijker zijn en daarom nog niet werken. En kans dat ze extra beveiliging invliegen, nu de zaak toch al op z'n gat ligt is dat makkelijker te doen dan in een live omgeving.
Ook al is het momenteel sowieso nog niet mogelijk, maar ik ga toch nog even wachten met zaken zoals Garmin Pay in te stellen op m'n toestel, je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:00

eeh niet? Tenminste, ik spoel hem af een toe eens af na een sweaty workout. Maak hem daarna wel even droog met een handdoek (ok, meer dan even erlangs gaan is het niet). Is het water dan zo hard bij jou dat je echt kalkafzetting krijgt> :? Wellicht dat droogmaken na het douchen dat kan voorkomen dan.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:01:
@Aghanim Ik heb gisteren nog een route gelopen door gebruik te maken van de Strava app, maar de functionaliteit is beperkt. Je ziet de route op de kaart, maar je krijgt geen instructies. Ik kreeg ook geen signaal toen ik van de route afweek. Met welke app zou je de GPX willen gebruiken? Ik heb hiervoor wel eens BikeGPX gebruikt (b.v. bij de estafetteloop van Den Helder naar Maastricht) en dat werkte prima.
Zelfde ervaring hier. De GPS snelheid was ook wat laag (of mijn tempo te hoog :+ ) zodat de route op de kaart niet op tijd aangaf welke afslag ik moest nemen. Overigens was ik na 300m al verdwaald. Strava vond de route logisch, ik vond het een parkeerstrook/oprijlaan bij mensen thuis.

Ik gebruik altijd OSMand om een gpx via telefoon te navigeren. Komoot is ook fijn maar die begon gisteren ineens dat ik moest betalen. Dat ging de vorige 2x wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Mooi ding, gefeliciteerd :)

Alleen met hardlopen bewoog de kast veel te veel op m'n pols, dus dat komt een goede pols hartslagmeting ook niet ten goede. Dat of ik moest hem zo vastsnoeren dat de doorbloeding zou stoppen :/ Vond ik helaas wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:01:
[...]
Ik gebruik altijd OSMand om een gpx via telefoon te navigeren. Komoot is ook fijn maar die begon gisteren ineens dat ik moest betalen. Dat ging de vorige 2x wel goed.
Komoot is gratis voor de eerste 'regio' waarin je hem gebruikt. Volgens mij is dat voor Nederland op provincie niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Kalkafzetting :? :?
In woon in Zuid-Limburg, regio met hoge waterhardheid. Mijn fenixen en forerunner draag ik altijd, ook onder de douche. Na douchen gaat het horloge af, droog mezelf af en daarna horloge. Nog nooit kalkafzetting gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BastiaanN schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Komoot is gratis voor de eerste 'regio' waarin je hem gebruikt. Volgens mij is dat voor Nederland op provincie niveau.
Ik zit nu in Frankrijk dus dat verklaart het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Sinds vanmiddag enorm accu verbruik op mijn Fenix 6X Pro. Niks veranderd ten opzichte van gisteren of vorige week.
Wel een paar keer buiten bereik van de telefoon geweest, maar dat is ook niks uitzonderlijks.
Fenix opnieuw opgestart, maar of dat helpt?

Iemand die er iets over kan zeggen?

Vandaag 1 fietsrit gedaan van 28km. Maar dat doe ik regelmatig en kost 8-10% accu. Zondag opgeladen tot 100% en nu nog maar 40% accu.....
Maandag geen activiteiten geregistreerd.

Edit: WiFi stond aan, heb die waarschijnlijk zondag aan gezet. Thuisnetwerk is de WPA key van opgeslagen, echter die van het werk niet. Misschien ligt het eraan dat de Fenix de hele tijd naar netwerken heeft gezocht?
Nu WiFi uitgeschakeld en de Fenix opladen. Tijdens de rit naar huis slechts 3-4% accu gebruikt (wifi stond toen al uit). Op zo'n moment mis je het Garmin forum, niet dat hier minder intelligente mensen aanwezig zijn (integendeel) maar wel een grotere userbase.

Edit 2: Gistermiddag bij thuiskomst de Fenix 6 opgeladen tot 100%. Om 19:30 van de lader, van dan af niet meer afgedaan of uitgezet. Vanochtend naar werk gefietst (uurtje) en heb nog ruim 98%. Lijkt dus idd wifi geweest te zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramon 73 op 29-07-2020 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 23:57
Onder de douche wordt ie hier juist schoon.... Als je hem mee afdroogt is de hoeveelheid water (waarin de kalk zit) zo laag dat ik me niet kan voorstellen dat het kalk is. En anders mik je hem toch even in een azijn oplossing. Maar omdat ik denk dat het gewoon huidschilfers en dat soort prut is => tandenstoker of evt een speld.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Ik neem hem ook gewoon mee onder de douche, beetje met douchezeep erover en afspoelen/drogen. Ik blaas altijd ook even het water uit de USB aansluiting (6x pro). Ik vind dat wel een mindere constructie t.o.v. mijn fenix 3 (vlakke achterkant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Mistraller schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Onder de douche wordt ie hier juist schoon.... Als je hem mee afdroogt is de hoeveelheid water (waarin de kalk zit) zo laag dat ik me niet kan voorstellen dat het kalk is. En anders mik je hem toch even in een azijn oplossing. Maar omdat ik denk dat het gewoon huidschilfers en dat soort prut is => tandenstoker of evt een speld.
Azijn zou ik niet doen, dat tast rubber en siliconen aan (ook niet zo goed voor je wasmachine en koffiezetapparaat). Eerder citroenzuur, maar dat moet je maar net hebben (bij sommige toko's in kristallen te verkrijgen en bij koffiezaken als 'apparaatontkalker' en dan tig keer zo duur), en ik zou een horloge er zeker niet in onderdompelen, eerder aanstippen met een ingedoopt wattenstaafje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een tijdje terug klikte mijn start/stop button niet meer op mijn FR645M. Er zat haast geen beweging meer in de knop (werkte nog wel), waardoor er geen ‘klik’ meer was. Ik heb het horloge toen 10 minuten in warm (temperatuur die je nog net kunt verdragen met je hand) water gelegd en sindsdien werkt de knop weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Nou ja, het is wit en ik krijg het niet weg met reguliere schoonmaakmiddelen. Vandaar dat ik denk dat het kalk is :P Citroenzuur is misschien nog wel een mogelijkheid, dit spul heb ik nog wel liggen voor het koffiezetapparaat.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonnebrand misschien? Dat is ook drama troep qua vlekken.
Pagina: 1 ... 159 ... 324 Laatste