Ik heb in het verleden wel een AW overwogen maar de batterijduur icm sportfuncties was destijds nog karig en daarom koos ik voor een Garmin 645. Inmiddels zie je wel dat Apple door blijft ontwikkelen en steeds nieuwe functies en verbeteringen toevoegt. Garmin is veel zuiniger in het toevoegen van functies en verbeteringen en brengt dan liever een ander model of plus upgrade uit.
Wat betreft data, je gezondheidsdata staat niet in de cloud. Dit blijft alleen tussen je apparaten opgeslagen
Of het een AW wordt weet ik niet al zij zijn de grootste kanshebber. Polar, Coros en Suunto zijn goede alternatieven al lopen ze sterk achter op Garmin. De overname van First beat maakt het ook er ook niet beter op voor de genoemde alternatieven.
Aghanim schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:12:
[...]
Het probleem is dat er vrijwel geen serieuze alternatieven zijn. Dat geeft Garmin een monopolie (zeker nu Firstbeat overgenomen is) en klanten moeten het gedrag slikken.
Ik heb overigens een forse battery drain op de VA4S. Nu 25 uur van de oplader en 50%. Slechts een uur hardlopen zonder muziek en een uur krachttraining zonder muziek. Pulse staat uit. Schijnen overigens meer klachten over te zijn, maar ook daar nog geen aandacht van Garmin.
Herkenbaar en des Garmins om problemen niet op te lossen. Ik heb toen uit pure ellende mijn FR225 verkocht. Enige wat je kan doen is een ticket in schieten bij support en hopen dat ze wellicht je horloge omruilen. Alleen daar zul je even geduld voor moeten hebben

Valorian schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:16:
[...]
Tsja.. wat zou je dan willen horen? Wat er precies aan de hand is? Mij boeit het niet zoveel waarom het er uit ligt, als het maar opgelost wordt. En ik heb niet het idee dat dat per se sneller gaat als er iemand mooie persberichtjes gaat zitten typen. Hoe lang het nog duurt zou goede info zijn maar denk dat ze daar ook geen uitsluitsel over kunnen geven. En aan elke 12 uur een update met “we zijn er nog mee bezig” heb je ook niets.
Maar goed, stemmen doe je inderdaad met je voeten, dus als je door dit soort zaken écht genoeg hebt van Garmin dan inderdaad naar een ander merk kijken bij een vilgende aanschaf. Maar maak je geen illusies: elk groot bedrijf heeft wel een keer zoiets...
Je kunt toch gewoon een statement uitbrengen, dat is toch niet zo moeilijk? En ja ieder bedrijf wat groeit heeft zo zijn uitdagingen. Polar en Suunto hebben ook hun downtime gehad in het verleden. Echter ging het toen om enkele uren. Garmin ligt al een paar dagen plat en daar speelt dus iets heel anders. Sterker nog doordat er niets wordt gecommuniceerd borrelen er allemaal niet verifieerbare berichten op over ransomware, gehackte servers, cyber aanvallen en meer.
Anyway zolang mijn FR645 nog om mijn pols blijft zitten heb ik nog even geduld