Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 158 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

rutgergron schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:16:
Wat ook apart is dat je zonder internet helemaal niks kan op Garmin Connect. Je kan je workouts niet eens inzien. Gelukkig sync ik ook automatisch naar Endomondo waar dit wel kan. Ook dit is een dingetje waarvan ik denk, waarom?

Het zou toch moet kunnen dat je zonder internet je gegevens wel kan inzien op Garmin Connect.
Waar denk je dat Endomondo die workouts opslaat dan?

Zet je telefoon voor de grap eens op vliegtuigstand en open Endomondo of Strava dan eens.

@Spotter intensity minutes en steps direct in het dagoverzicht werkten gisteren ook (en werken altijd al zonder internet), de historische data is echter niet beschikbaar. Ik kan niet zien wat mijn HR vanmorgen was of wanneer ik vandaag de meeste stappen heb gezet. Dingen als true up werken al niet (gisteren hele dag m'n vivosmart om daarna rondje hardgelopen met forerunner - stappen bleven die van mijn vivosmart want die staat ergens ingesteld als primaire activity tracker) - het is puur het getal dat je nu ook op je horloge zelf kan zien. De data wordt niet lokaal gecached.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:47
rutgergron schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:16:
Wat ook apart is dat je zonder internet helemaal niks kan op Garmin Connect. Je kan je workouts niet eens inzien. Gelukkig sync ik ook automatisch naar Endomondo waar dit wel kan. Ook dit is een dingetje waarvan ik denk, waarom?

Het zou toch moet kunnen dat je zonder internet je gegevens wel kan inzien op Garmin Connect.
Dat is niet gek en al eerder genoemd, connect slaat niks op maar zet dit in de cloud. Dáár wordt alle analyse gedaan. Zo kan een Edge normaliter zelfstandig via Wifi z'n data uploaden, maar krijg je dat toch in Connect te zien. De wereld van Garmin Connect stopt niet bij horloges.
Er staan nog maar weinig apps op jouw telefoon die niet zonder cloud kunnen. (Of ze heten facebook en vreten honderden megabytes data van je storage af. )

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

In de ConnectIQ app krijg ik nu trouwens ook een leuke mededeling: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LwtLgWBFY077X5JdrLCyD5CJhk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6dcdeO0TALhHXalkzWx51g9M.png?f=user_large

Waarom hier opeens wel een geschatte tijdsduur staat weet ik niet maar gisteren om 14u lag alles er al een goede 8u uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Is het mogelijk om bij de Forerunner 245 een interval te maken met verschillende tijden? Dus 3 x 3, dan 3 x4 en dan bijv 3 x 5 en tussen die 1 of 2 minuten pauze? Op het horloge kan je maar 1 tijd (of afstand invullen, pauze en dan repeteren, maar geen verschillende tijden. Weet iemand of dat in 1 van de apps wel kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Fmiels schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:49:
Is het mogelijk om bij de Forerunner 245 een interval te maken met verschillende tijden? Dus 3 x 3, dan 3 x4 en dan bijv 3 x 5 en tussen die 1 of 2 minuten pauze? Op het horloge kan je maar 1 tijd (of afstand invullen, pauze en dan repeteren, maar geen verschillende tijden. Weet iemand of dat in 1 van de apps wel kan?
Dat zou normaal gezien gewoon kunnen met de workouts functie op Garmin connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Poekie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:57:
[...]

Dat zou normaal gezien gewoon kunnen met de workouts functie op Garmin connect.
Dan wachten we daar op. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 14:18

Spotter

Lichtnicht

Poekie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:32:

@Spotter intensity minutes en steps direct in het dagoverzicht werkten gisteren ook (en werken altijd al zonder internet),
Interessant, dat deed het gisteren bij mij ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 01:46
tlpeter schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Bij mij staan er nu 192 activiteiten op mijn 945. Ik ben benieuwd hoeveel er echt op kunnen.
Bij de meeste horloges geeft Garmin een aantal uur of activiteiten op. Bij de Fenix en 945 wordt als geheugen alleen het aantal gigabytes opslag opgegeven. Dit lijkt erop te duiden dat er verder geen beperking is naast de hoeveelheid vrije opslagruimte (of dat de limiet praktisch niet bestaat met bijvoorbeeld max een paar gigabyte voor .fit-bestanden van een paar kilobyte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
mac1987 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:18:
[...]

Bij de meeste horloges geeft Garmin een aantal uur of activiteiten op. Bij de Fenix en 945 wordt als geheugen alleen het aantal gigabytes opslag opgegeven. Dit lijkt erop te duiden dat er verder geen beperking is naast de hoeveelheid vrije opslagruimte (of dat de limiet praktisch niet bestaat met bijvoorbeeld max een paar gigabyte voor .fit-bestanden van een paar kilobyte).
Zo zwart / wit is het niet, dat het hier in Gigabytes wordt weergegeven heeft meer met de muziek opslag te maken.

Wat de max is voor het aantal fit's weet ik niet, maar er zal wel een (hoge) limiet zijn. Ik meen ergens iets van 20.000 gelezen hebben, maar dat kan ook verkeerd zijn van mij en dat het te maken had met max punten in een route ofzoiets... Vergeet niet dat het toestel de .fit's desgevraagd allemaal moet kunnen nalopen en dat dit de limiet zal bepalen. Maar bij normaal gebruik (zelfs bij iedere dag meerdere activiteiten) zie ik niet in hoe je tegen deze limiet aan gaat lopen. Dus ik ben het verder wel eens met je praktisch onbeperkte opslag ;)

[ Voor 0% gewijzigd door rockhopper op 24-07-2020 15:33 . Reden: typo correctie ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Weet iemand of de originele bandjes van Garmin voor een Forerunner 245 (Music) nu al te bestellen zijn? Gewoon bij Garmin zelf?

De Aqua Forerunner MUSIC is nu echter voor slechts €279 te koop in de winkel; alleen die uitvoering. Leuk zo'n sportief gekleurd bandje, maar ik denk dat ik al snel voor een zwarte wil gaan.

Verder is er het verschil dat er bij één knop dan een klein accent zit in aqua i.p.v. rood, maar dat is minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat je met 'nu al' bedoelt maar je kunt zowel originele (ook bij bol en andere winkels) kopen alsook namaak uit China. Het is gewoon 20mm quick release, een industrie standaard.

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 24-07-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

645 en 245 hebben dezelfde 20 mm quick release bandjes.
Heb hier nog een donkerbruine leren L versie in de verpakking liggen van mijn ing-pakket van de 645 wil m best ruilen voor een siliconen versie in aqua :D KLEURTJESSSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
rockhopper schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:23:
[...]

Zo zwart / wit is het niet, dat het hier in Gigabytes wordt weergegeven heeft meer met de muziek opslag te maken.

Wat de max is voor het aantal fit's weet ik niet, maar er zal wel een (hoge) limiet zijn. Ik meen ergens iets van 20.000 gelezen hebben, maar dat kan ook verkeerd zijn van mij en dat het te maken had met max punten in een route ofzoiets... Vergeet niet dat het toestel de .fit's desgevraagd allemaal moet kunnen nalopen en dat dit de limiet zal bepalen. Maar bij normaal gebruik (zelfs bij iedere dag meerdere activiteiten) zie ik niet in hoe je tegen deze limiet aan gaat lopen. Dus ik ben het verder wel eens met je praktisch onbeperkte opslag ;)
Totaal niet relevant maar saillant detail: Als je echt naar die hypothetische tienduizenden fit's gaat dan is dat denk ik echt alleen interessant voor een kluizenaar die jarenlang geen connectie met internet heeft (en wel heel fanatiek sport). Want als 'archief' op je horloge om door te bladeren is het bij meer dan een paar honderd records al niet meer zo praktisch. Je kan daar namelijk niet naar een bepaald jaar of maand scrollen, dus 20.000 records op je horloge betekent dat je mogelijk 10.000 keer het omhoog of omlaag knopje moet indrukken om bij de middelste entry te komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 17:43
Nu we het toch over de geschiedenis van activiteiten hebben.
Hebben jullie ook altijd met je Garmin dat hij elke keer zegt dat je een nieuw "record" heb gelopen terwijl dat totaal geen record is omdat je de dag ervoor bijvoorbeeld nog sneller was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Nee geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43
Ben nu toch wel benieuwd wanneer het grote zwijgen vanuit Garmin doorbroken gaat worden en wat voor lange termijn gevolgen dit voor Garmin gaat hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:48
tlpeter schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Bij mij staan er nu 192 activiteiten op mijn 945. Ik ben benieuwd hoeveel er echt op kunnen.
Er kunnen blijkbaar 199 activiteiten op een Fenix 6s Pro staan.

Gisteren stonden er 199 .fit-bestanden op m'n horloge met als oudste bestand ééntje van 7 maart dit jaar. Ik heb net gelopen en er staan weer 199 .fit-bestanden op met als oudste nu die van 8 maart. Die van 7 maart is dus verwijderd ten gunste van m'n loopje van vandaag.

Garmin mag dus wel opschieten met het oplossen van het probleem, anders komen we als Fenix- en 945-gebruikers ook vlot in de problemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Martiveen schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:23:
Nu we het toch over de geschiedenis van activiteiten hebben.
Hebben jullie ook altijd met je Garmin dat hij elke keer zegt dat je een nieuw "record" heb gelopen terwijl dat totaal geen record is omdat je de dag ervoor bijvoorbeeld nog sneller was?
Ja, klopt. Ik geloof dat dat te maken heeft met dat je die records die je horloge waarneemt eerst nog moet 'accepteren' in connect (op site of app). Zolang je dat niet doet blijft de oude gebruikt worden als referentiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Shinji schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:41:
Ben nu toch wel benieuwd wanneer het grote zwijgen vanuit Garmin doorbroken gaat worden en wat voor lange termijn gevolgen dit voor Garmin gaat hebben.
Geen duidelijk antwoord en geen effect.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Cyberpope schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:36:
[...]

Geen duidelijk antwoord en geen effect.
Zijn ze niet beursgenoteerd en hebben ze daardoor niet een bepaalde plicht om op een bepaald moment openheid van zaken te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Shinji schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Zijn ze niet beursgenoteerd en hebben ze daardoor niet een bepaalde plicht om op een bepaald moment openheid van zaken te geven?
Financieel aan de aandeelhouders wel. Dit denk ik niet, tenzij ze verwachten dat het gevolgen gaat hebben voor de jaarcijfers. Dan zullen ze wel met een winstwaarschuwing komen.

[ Voor 6% gewijzigd door mac1987 op 24-07-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
mac1987 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:39:
[...]

Financieel aan de aandeelhouders wel. Dit denk ik niet, tenzij ze verwachten dat het gevolgen gaat hebben voor de jaarcijfers. Dan zullen ze wel met een winstwaarschuwing komen.
Als het ransomware is kan ik me bijna niet voorstellen dat het geen (grote) financiële gevolgen gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Facebook heeft Garmin gemeld dat er problemen zijn, maar ook geen details. Ik heb maar even gereageerd naar hun met de opmerking dat Facebook nou niet de methode is om te communiceren met je gebruikers en gevraagd waarom ze geen mailing hebben uitgestuurd. Geen reactie op gekregen tot nu toe.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 12:48

Galois

1811 - 1832

Garmin blinkt nooit uit in een goede communicatie.
Zo was er een tijdje geleden een sync-probleem via BT (via WiFi ging wel). Heeft dagen geduurd en vrijwel geen communicatie. Je zou toch denken dat zo’n groot bedrijf toch wel communicatieexperts in dienst heeft? Begrip kweken bij de gebruiker is toch wel het allerbelangrijkste in je communicatie...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Shinji schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Als het ransomware is kan ik me bijna niet voorstellen dat het geen (grote) financiële gevolgen gaat hebben.
Dat hangt ervan af of ze hun backups op orde hebben. Zo ja, dan is het een kwestie van alles schoonvegen, terugzetten en weer opstarten. Dat kost nog steeds aardig tijd, maar de financiële gevolgen op jaarbasis vallen waarschijnlijk mee.
Hebben ze hun zaken niet op orde, dan wordt het een ander verhaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Shinji schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Als je doelt op het betalen van zo’n eventuele ransom: de geeiste bedragen zijn tot nu toe bij de echte grote hacks meestal “beperkt” tot zo’n 10 miljoen (voor zover die data bekend is gemaakt en klopt). Zo’n soort bedrag is even slikken maar op de miljardenomzet van deze marktleider slechts een rimpeltje in het water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
mac1987 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:06:
[...]

Dat hangt ervan af of ze hun backups op orde hebben. Zo ja, dan is het een kwestie van alles schoonvegen, terugzetten en weer opstarten. Dat kost nog steeds aardig tijd, maar de financiële gevolgen op jaarbasis vallen waarschijnlijk mee.
Hebben ze hun zaken niet op orde, dan wordt het een ander verhaal...
Als de backups ook niet gehackt zijn. Was bij de uni van maastricht toen ook het geval.

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
SOCO_cola schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Als de backups ook niet gehackt zijn. Was bij de uni van maastricht toen ook het geval.
Daarom zouden backups read-only moeten zijn. Maar ze zullen niet de eerste zijn die die fout maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertzijm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:43
Tussen alle malware/ransomware en andere recente problemen door heb ook ik een enorm dilemma:

garmin fenix 5 plus of (+/- 354,-)
garmin solar instinct tactical (+/- 405,-)

als ik het goed heb is de locatie bepaling ongeveer gelijk met beide gps/glonass/galileo
wint de solar ruim op batterijduur en heeft hij een harder scherm
is de fenix meer smartwatch en hogere resolutie scherm

eigenlijk kan ik gewoon niet kiezen, maar misschien zijn er mensen met ervaring met beide

[ Voor 5% gewijzigd door robertzijm op 24-07-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:57
Ook al lijkt het niet meteen de moment om in de huidige omstandigheden nog een Garmin te kopen, toch zou ik hier graag een vraagje stellen over de eventuele aanschaf van een Fenix 5 plus. Het model met de 'silver bezel' staat nu al een tijdje op Amazon voor €359.

Nu, toch even m'n profiel schetsen: ik ben momenteel totaal niet sportief, heb ooit nog wel een korte tijd gelopen (langste afstand was de 10 mijl), hiervoor gebruikte ik m'n Forerunner 310XT (waar ik onlangs van ontdekt heb dat het bandje volledig bros is geworden en gebroken). Ik overweeg om terug te starten met joggen/wandelen, en zoek dus naar een nieuwe horloge. 'k Weet dat er goedkopere alternatieven zijn, ook binnen het Garmin-gamma, maar de Fenix trekt eigenlijk al m'n aandacht sinds het eerste model ooit is uitgekomen ;)

De Fenix 6 reeks lijkt me momenteel nog te duur, en ik neem aan dat deze functies heeft die ik helemaal niet nodig ga hebben (zal bij de 5 plus ook wel al zijn). Nu, om tot m'n vraag te komen: is er hier iemand die beide modellen al heeft gebruikt, en die kan zeggen of je veel mist door voor 'maar' de 5 plus te gaan (bvb langere batterijduur, scherm met meer kleuren, PulseOx...)? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
dvraemdo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:04:

De Fenix 6 reeks lijkt me momenteel nog te duur, en ik neem aan dat deze functies heeft die ik helemaal niet nodig ga hebben (zal bij de 5 plus ook wel al zijn). Nu, om tot m'n vraag te komen: is er hier iemand die beide modellen al heeft gebruikt, en die kan zeggen of je veel mist door voor 'maar' de 5 plus te gaan (bvb langere batterijduur, scherm met meer kleuren, PulseOx...)? Alvast bedankt!
Je geeft ons nauwelijks info over wat je belangrijk vind, behalve prijs. Dus met die kennis ga lekker voor de 5.
Wil je iets beter zelf een afweging maken wat jij wel en niet belangrijk vind, lees dan even de reviews door op DCR van beide modellen. (gebruik de zoekfunctie daar) Het is voor ons namelijk moeilijk te zeggen wat JIJ belangrijk vind. Persoonlijk sla ik meestal 2 tot 3 generaties over voor ik een upgrade uitvoer, dus zoveel verschil tussen twee achtereenvolgende generaties zit er niet in mijn ogen. Maar het ene model kan net wel iets hebben dat jij onmisbaar vind.
Prijstechnisch altijd voor een overjarig model gaan meer bang for buck.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een ervaringsdeskundige. Los van het verschil in specs (kun je zelf vergelijken) mis je imo weinig tegenover de 6. In mijn ogen is de 5+ een betere koop gezien het bedrag, tenzij je dus iets specifieks mist dat de 6 wel heeft. Ik kan niet inschatten welke features voor jou belangrijk zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 24-07-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tis wat je echt nodig hebt.... das de basis... en welk bedrag je daar voor over hebt.... daar zijn ze beiden vrij duur voor...
Wil je zoveel mogelijk..... zoek op wat je werkelijk als nice to have... wilt toevoegen... en de prijs verdubbelt bijna tov een model zoals deze, die je een meer dan luxe basis geeft en je ook nog een HRM band bij krijgt.
De overgang van de 310XT naar deze voelde echt na ca 7 jaar aan als het overslaan van een aantal generaties.
Aan jezelf of je de overige extras nodig hebt / er voor betalen wilt...ca 400 euro en up....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
route99 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:26:
Tis wat je echt nodig hebt.... das de basis... en welk bedrag je daar voor over hebt.... daar zijn ze beiden vrij duur voor...
Wil je zoveel mogelijk..... zoek op wat je werkelijk als nice to have... wilt toevoegen... en de prijs verdubbelt bijna tov een model zoals deze, die je een meer dan luxe basis geeft en je ook nog een HRM band bij krijgt.
De overgang van de 310XT naar deze voelde echt na ca 7 jaar aan als het overslaan van een aantal generaties.
Aan jezelf of je de overige extras nodig hebt / er voor betalen wilt...ca 400 euro en up....
Dat is idd wel echt een goede deal. Die HRM band alleen al gaat zelden onder de 70-80 euro weg. Dus voor 150 euro heb je dan echt veel horloge voor je geld... (er vanuit gaande dat je die band er sowieso wel ook zou kopen)

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 24-07-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:48
elastiek schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:47:
[...]

Gisteren stonden er 199 .fit-bestanden op m'n horloge met als oudste bestand ééntje van 7 maart dit jaar. Ik heb net gelopen en er staan weer 199 .fit-bestanden op met als oudste nu die van 8 maart. Die van 7 maart is dus verwijderd ten gunste van m'n loopje van vandaag.

Garmin mag dus wel opschieten met het oplossen van het probleem, anders komen we als Fenix- en 945-gebruikers ook vlot in de problemen ;)
Ik heb 2 maanden geleden fenix 5 voor 6 gewisseld. Alle oude .fit bestanden vergeten over te zetten....ben toch niks kwijt geraakt. Volgens mij gebruikt het horloge het .fit bestand achteraf alleen voor racen tegen jezelf.
Dus het wordt pas een probleem als het langer duurt en bestanden van 22 juli overschreven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
Valorian schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:45:
[...]

Dat is idd wel echt een goede deal. Die HRM band alleen al gaat zelden onder de 70-80 euro weg. Dus voor 150 euro heb je dan echt veel horloge voor je geld... (er vanuit gaande dat je die band er sowieso wel ook zou kopen)
Mocht je de band niet nodig hebben (vanwege polsmeting), dan is hij momenteel op Amazon.de voor €181 te koop.
Prachtig horloge voor die prijs. Ik lees alleen veel verhalen over waterschade en storingen na gebruik in het water. Mocht je veel zwemmen, dan is dat kennelijk iets om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertzijm schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:59:
Tussen alle malware/ransomware en andere recente problemen door heb ook ik een enorm dilemma:

als ik het goed heb is de locatie bepaling ongeveer gelijk met beide gps/glonass/galileo

eigenlijk kan ik gewoon niet kiezen, maar misschien zijn er mensen met ervaring met beide
De horloges die je noemt zijn nogal verschillend en ik denk niet dat er veel zijn die ervaring hebben met beide. Wat vind je zelf belangrijk in een horloge? Waarvoor wil je ‘m met name gaan gebruiken?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
robertzijm schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:59:

Wil je een zo groot mogelijke accuduur of een beter scherm en full-map navigatie? Hou je van het uiterlijk van een G-Shock horloge of iets stoers maar toch subtieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
rockhopper schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Je geeft ons nauwelijks info over wat je belangrijk vind, behalve prijs. Dus met die kennis ga lekker voor de 5.
Wil je iets beter zelf een afweging maken wat jij wel en niet belangrijk vind, lees dan even de reviews door op DCR van beide modellen. (gebruik de zoekfunctie daar) Het is voor ons namelijk moeilijk te zeggen wat JIJ belangrijk vind. Persoonlijk sla ik meestal 2 tot 3 generaties over voor ik een upgrade uitvoer, dus zoveel verschil tussen twee achtereenvolgende generaties zit er niet in mijn ogen. Maar het ene model kan net wel iets hebben dat jij onmisbaar vind.
Prijstechnisch altijd voor een overjarig model gaan meer bang for buck.
Dank je voor de snelle respons. Ik denk dat ik eigenlijk liever toch voor een horloge ga waar je ook kaarten kan op installeren (ik weet het, zal wsch een outdoor-gps niet vervangen, maar is toch beter dan niks). Dat had ik er misschien bij moeten vertellen, sorry. En idd, de Fenix 5 plus leent zich daar volgens mij wel toe, daarvoor heb ik de extra functies van de 6 helemaal niet nodig (ook al heeft die een langere batterijduur, ik ga nooit zover wandelen/lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Aghanim schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:19:
Hier een ervaringsdeskundige. Los van het verschil in specs (kun je zelf vergelijken) mis je imo weinig tegenover de 6. In mijn ogen is de 5+ een betere koop gezien het bedrag, tenzij je dus iets specifieks mist dat de 6 wel heeft. Ik kan niet inschatten welke features voor jou belangrijk zijn.
Ik denk idd dat het de 5+ zal worden, het heeft in mijn geval weinig zin om een paar honderd €'s extra uit te geven aan de 6. Dank je voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
route99 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:26:
Dat lijkt me idd een heel goeie deal, ware het niet dat ik dan toch liever een horloge heb waar kaarten op kunnen, en welke ik kan gebruiken als 'dagdagelijks' uurwerk. De 735xt leent zich daar mijns inziens toch iets minder toe. Ok, er zijn genoeg mensen die een sportuurwerk continu dragen, maar de metalen kast en de looks van de Fenix hebben hier toch wel mijn voorkeur. Deze is idd wel wat duurder de promo op de 735xt, maar ik heb al een hartslagmeterband van m'n 310XT (weliswaar een ouder model, zonder de running dynamics), dus daar moet ik al niet in investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 17:47
Over de hoeveelheid opslag, ik las dat iemand ooit de fietscomputer van een ander per ongeluk aan z'n account had gehangen. Honderden activiteiten van die ander gesynced in connect (en strava).

Ik denk niet dat de edge dusdanig anders werkt dan een horloge? Edge heeft in elk geval ook genoeg ruimte voor de kaarten etc.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Kijk net voor het eerst eigenlijk in de opslag (ivm handmatige upload naar Strava) van mijn Vivoactive 4 en zie daar meer dan 100 (FIT bestanden) activiteiten in staan. Ik dacht dat dit was gemaxed op 7 ?

[ Voor 4% gewijzigd door tuinïnen op 25-07-2020 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:05
Zag een paar Posts terug dat er wel een filmpje was gedeeld met uitleg om handmatig te uploaden naar Strava, nu nog even uitgeschreven:

1. Verbind je Garmin via een USB-kabel met je computer
2. Open de map ‘Activities’ op je Garmin
3. In deze map staan al je activiteiten als ‘.FIT’-bestand
4. Download de laatste activiteit naar je computer, en upload dit bestand via de volgende pagina: strava.com/upload/select

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tuinïnen schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 06:38:
Kijk net voor het eerst eigenlijk in de opslag (ivm handmatige upload naar Strava) van mijn Vivoactive 4 en zie daar meer dan 100 (FIT bestanden) activiteiten in staan. Ik dacht dat dit was gemaxed op 7 ?
Wat zie je als je de activiteiten op je horloge zelf bekijkt? Misschien dat de beperking daar zit? Dat zou kunnen betekenen dat je wel meer dan 7 activiteiten op je horloge kunt opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:43:
Amazon, daar laat ik nu even de Fenix 5 Plus van komen en dan zie ik wel. Ik vind hem toch mooier als de 5S dus als de 5 het niet wordt dan gewoon geen Fenix. Die kan ik dan passen en aanzetten. Is het niet goed dan gaat ie retour. Een prijzig product maar via retour ticket van Amazon is een retour gewoon verzekerd.
Is jouw F5 al retour bij Amazon? Mijn retourzending (ander product) op 16-7 bij DHL ingeleverd conform instructie Amazon. Staat al sinds 16-7 op ‘klaar voor versturen naar sorteercentrum’ en sinds 20-7 op ‘gescand op het sorteercentrum’. Ik betwijfel of dat goed gaat, zeker omdat DHL een extreem waardeloos bedrijf is. Amazon heeft de terugbetaling al op mijn CC gedaan, maar die zullen ze wel intrekken.

@PatrickC Als ik bij ‘historie’ kijk op mijn Vivoactive 4S zie ik tientallen activiteiten die ik ook kan openen om details te zien. Er staan ook activiteiten van mijn andere horloge bij (245). Niks lijkt op een beperking te wijzen.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 25-07-2020 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32

tuinïnen

Eventus stultorum magister

PatrickC schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:36:
[...]

Wat zie je als je de activiteiten op je horloge zelf bekijkt? Misschien dat de beperking daar zit? Dat zou kunnen betekenen dat je wel meer dan 7 activiteiten op je horloge kunt opslaan.
Ja kan deze activiteiten ook gewoon op het horloge terugzien. Deze lopen terug tot aanschafdatum. Hebben we met een broodje aap verhaal te maken mbt de 7 activiteiten of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
dvraemdo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:04:
Ook al lijkt het niet meteen de moment om in de huidige omstandigheden nog een Garmin te kopen, toch zou ik hier graag een vraagje stellen over de eventuele aanschaf van een Fenix 5 plus.
Ik gebruik al ruim 3 jaar wearables van Garmin. Eerste keer dat er zo'n uitval is. Dus best wel betrouwbaar.
En het meeste werkt gewoon, voor routes maken zul je een alternatief moeten nemen idem Strava. En met een paar dagen is dit wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:57
Ramon 73 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:20:
[...]

Ik gebruik al ruim 3 jaar wearables van Garmin. Eerste keer dat er zo'n uitval is. Dus best wel betrouwbaar.
En het meeste werkt gewoon, voor routes maken zul je een alternatief moeten nemen idem Strava. En met een paar dagen is dit wel opgelost.
Mja een paar uur eruit liggen vind ik niet zo erg als het om onderhoud gaat. Maar ze liggen er nu al ruim 2 dagen uit en de communicatie daarover is echt belabberd en dat was al niet hun sterkste punt.
Productie fouten geven ze bijvoorbeeld ook niet toe zoals bijvoorbeeld de 645 crack gate. Waarschijnlijk wordt het daardoor ook mijn laatste Garmin.

Inmiddels werkt GC op mijn iPhone niet meer, deze klapt er nu constant uit. Dus rest nog alleen ouderwets trainingen opnemen en uitlezen van fit files. Gelukkig zijn daar nog prettige alternatieven voor zoals Runalyze om je data te kunnen analyseren.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 25-07-2020 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Miki schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:41:
[...]

Mja een paar uur eruit liggen vind ik niet zo erg als het om onderhoud gaat. Maar ze liggen er nu al ruim 2 dagen uit en de communicatie daarover is echt belabberd en dat was al niet hun sterkste punt.
Productie fouten geven ze bijvoorbeeld ook niet toe zoals bijvoorbeeld de 645 crack gate. Waarschijnlijk wordt het daardoor ook mijn laatste Garmin.

Inmiddels werkt GC op mijn iPhone niet meer, deze klapt er nu constant uit. Dus rest nog alleen ouderwets trainingen opnemen en uitlezen van fit files. Gelukkig zijn daar nog prettige alternatieven voor zoals Runalyze om je data te kunnen analyseren.
Apple watch? >:) Alle data staat iig op de watch/iphone en in de icloud.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:41:. Waarschijnlijk wordt het daardoor ook mijn laatste Garmin.
Het probleem is dat er vrijwel geen serieuze alternatieven zijn. Dat geeft Garmin een monopolie (zeker nu Firstbeat overgenomen is) en klanten moeten het gedrag slikken.

Ik heb overigens een forse battery drain op de VA4S. Nu 25 uur van de oplader en 50%. Slechts een uur hardlopen zonder muziek en een uur krachttraining zonder muziek. Pulse staat uit. Schijnen overigens meer klachten over te zijn, maar ook daar nog geen aandacht van Garmin.

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 25-07-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Miki schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:41:
[...]

Tsja.. wat zou je dan willen horen? Wat er precies aan de hand is? Mij boeit het niet zoveel waarom het er uit ligt, als het maar opgelost wordt. En ik heb niet het idee dat dat per se sneller gaat als er iemand mooie persberichtjes gaat zitten typen. Hoe lang het nog duurt zou goede info zijn maar denk dat ze daar ook geen uitsluitsel over kunnen geven. En aan elke 12 uur een update met “we zijn er nog mee bezig” heb je ook niets.

Maar goed, stemmen doe je inderdaad met je voeten, dus als je door dit soort zaken écht genoeg hebt van Garmin dan inderdaad naar een ander merk kijken bij een vilgende aanschaf. Maar maak je geen illusies: elk groot bedrijf heeft wel een keer zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Aghanim schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:40:
[...]

Is jouw F5 al retour bij Amazon? Mijn retourzending (ander product) op 16-7 bij DHL ingeleverd conform instructie Amazon. Staat al sinds 16-7 op ‘klaar voor versturen naar sorteercentrum’ en sinds 20-7 op ‘gescand op het sorteercentrum’. Ik betwijfel of dat goed gaat, zeker omdat DHL een extreem waardeloos bedrijf is. Amazon heeft de terugbetaling al op mijn CC gedaan, maar die zullen ze wel intrekken.

@PatrickC Als ik bij ‘historie’ kijk op mijn Vivoactive 4S zie ik tientallen activiteiten die ik ook kan openen om details te zien. Er staan ook activiteiten van mijn andere horloge bij (245). Niks lijkt op een beperking te wijzen.
Mijn F5+ is nog niet retour nee. Maar als er een probleem zou zijn bij de koerier dan was t een aangelegenheid tussen Amazon en de koerier, zei Amazon. Je krijgt het verzendlabel van Amazon dus ze zijn in deze ook zelf de versturende partij. Maar had het nagevraagd bij Amazon en die zeiden nee nee, geen zorgen is gewoon verzekerd. Geen zorgen voor de klant. Mjah...

Maar dat je al t geld op CC zou hebben klinkt ergens apart. Je zou zeggen dat ze eerst t horloge willen controleren op compleetheid e.d. alvorens over te gaan tot terugbetaling.

Toch er is nog iets onderweg vanuit Amazon waarbij ik te laat was met annuleren. Als ik jouw verhaal zo hoor kan ik die beter al weigeren bij bezorging want dan kan het nooit mijn probleem worden als er iets mis gaat naderhand.

Maar hou me op de hoogte. Benieuwd hoe t afloopt.

Ik zag iemand overigens zeggen dat t 5+ horloge al enige tijd op €359 staat. Ik dacht dat t €353 was in DE wat zich bij de kassa vertaald naar €369 (idem aan NL). Een paar euro maar toch :)

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 25-07-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

dvraemdo schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 01:31:
[...]Dat lijkt me idd een heel goeie deal, ware het niet dat ik dan toch liever een horloge heb waar kaarten op kunnen, en welke ik kan gebruiken als 'dagdagelijks' uurwerk. De 735xt leent zich daar mijns inziens toch iets minder toe. Ok, er zijn genoeg mensen die een sportuurwerk continu dragen, maar de metalen kast en de looks van de Fenix hebben hier toch wel mijn voorkeur. Deze is idd wel wat duurder de promo op de 735xt, maar ik heb al een hartslagmeterband van m'n 310XT (weliswaar een ouder model, zonder de running dynamics), dus daar moet ik al niet in investeren.
Emotie is iets zeer persoonlijk, daar ga ik uiteraard voor een ander niet over...

Maar als dit klopt...
het, zal wsch een outdoor-gps niet vervangen, maar is toch beter dan niks)
probeer nu eens vooraf een inschatting te maken of je alsnog een outdoor-gps gaat aanschaffen.... dat geeft je meer vrijheid voor de keuze nu.
Er zit nogal wat prijs verschil tussen de diverse modellen,
Met dank aan de toevoeging van @mac1987 waardoor het verschil nog groter wordt
mac1987 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:21:
[...]Mocht je de band niet nodig hebben (vanwege polsmeting), dan is hij momenteel op Amazon.de voor €181 te koop. Prachtig horloge voor die prijs. Ik lees alleen veel verhalen over waterschade en storingen na gebruik in het water. Mocht je veel zwemmen, dan is dat kennelijk iets om op te letten.
Sterkte met je eigen afwegingen, want iig ik ga je geen legitimatie verschaffen om een dure te kopen daar heb je mij te weinig ambitie/sport-gerelateerd/technische ammunitie voor verschaft en zoals ik al schreef: het emo-aspect is 100% voor jouw verantwoording/rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 18:08
route99 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:36:
[...]
Emotie is iets zeer persoonlijk, daar ga ik uiteraard voor een ander niet over...

Maar als dit klopt...
[...]
probeer nu eens vooraf een inschatting te maken of je alsnog een outdoor-gps gaat aanschaffen.... dat geeft je meer vrijheid voor de keuze nu.
[...]

Sterkte met je eigen afwegingen, want iig ik ga je geen legitimatie verschaffen om een dure te kopen daar heb je mij te weinig ambitie/sport-gerelateerd/technische ammunitie voor verschaft en zoals ik al schreef: het emo-aspect is 100% voor jouw verantwoording/rekening.
Ik heb zelf de forerunner 45 van Garmin voor zelfde bedrag. De kans dat ik weer een Garmin koop is wel laag: er zitten vervelende taalfouten in waar Garmin geen tijd in stopt (Amerikaans bedrijf hè), tijdnotaties 24h/12/ kloppen ook niet altijd en workouts werken niet. Moet wel zeggen dat stappentellers en hardlopen met gps wel uitstekend werken. Is helaas niet genoeg voor mij wordt weer Polar oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Het lijkt 'confirmed' ransomware: https://www.bleepingcompu...locker-ransomware-attack/

Klinkt allemaal niet heel best, ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren om op te lossen.

Tevens had ik zojuist bericht van trainingpeaks om, naar aanleiding van de Garmin hack, voor de zekerheid het wachtwoord te veranderen. Dat suggereert dat zij rekening houden met een datalek. Nu kijken of strava ook komt, dan weten zij waarschijnlijk meer dan wij ;)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Z0di4k schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:45:
[...Ik heb zelf de forerunner 45 van Garmin voor zelfde bedrag. De kans dat ik weer een Garmin koop is wel laag: er zitten vervelende taalfouten in waar Garmin geen tijd in stopt (Amerikaans bedrijf hè), tijdnotaties 24h/12/ kloppen ook niet altijd en workouts werken niet. Moet wel zeggen dat stappentellers en hardlopen met gps wel uitstekend werken. Is helaas niet genoeg voor mij wordt weer Polar oid.
Vervelend dat je dat zo ervaren hebt.
De 45 ken ik niet goed genoeg maar heeft bij die prijs wel heel veel minder features dan de 735XT.
De GPS van Garmin is tov de 310XT heel sterk verbeterd, de fix heb ik vaak <10 seconden. Aan typical US zaken heb ik me niet geërgerd (bij de 735XT).
Wat workouts icm 45 betreft zie ik obv deze trefwoorden geen vragen over echte problemen gesteld in dit forum. Mss gebruik ik de verkeerde keywords...
Het grote sporthorloge met GPS topic.

En voor een (groot?) deel blijft de keuze ook persoonlijk.
En zo vind ik de Apple watches veel te duur, ze kunnen lang niet wat Garmin kan, de GPS is duidelijk minder en vaak moeten ze al snel weer aan de lader, terwijl ik met de 735XT met HRM ca 1x per week aan de lader moet, waarbij ik hem ook als dagelijks horloge draag. Ik vind hem prettig dragen, is niet lomp en best goed toonbaar (mijn perceptie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Z0di4k schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Ik heb zelf de forerunner 45 van Garmin voor zelfde bedrag. De kans dat ik weer een Garmin koop is wel laag: er zitten vervelende taalfouten in waar Garmin geen tijd in stopt (Amerikaans bedrijf hè), tijdnotaties 24h/12/ kloppen ook niet altijd en workouts werken niet. Moet wel zeggen dat stappentellers en hardlopen met gps wel uitstekend werken. Is helaas niet genoeg voor mij wordt weer Polar oid.
Was er voor die tijd notatie niet een bepaalde "truc" om die goed te krijgen en te houden?

Maar dat met die fouten heb ik idd vooral gehoord icm de 45. Ik zou verwachten dat ze één taal bestand aanhouden voor alle modellen, zodat als je op één horloge de taal goed hebt, het ook geldt voor de andere horloges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Roozzz schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:56:
Het lijkt 'confirmed' ransomware: https://www.bleepingcompu...locker-ransomware-attack/

Klinkt allemaal niet heel best, ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren om op te lossen.

Tevens had ik zojuist bericht van trainingpeaks om, naar aanleiding van de Garmin hack, voor de zekerheid het wachtwoord te veranderen. Dat suggereert dat zij rekening houden met een datalek. Nu kijken of strava ook komt, dan weten zij waarschijnlijk meer dan wij ;)
Voor zekerheid mijn wachtwoorden op diverse plekken ook maar weer eens gewijzigd...

NB: Ondertussen in het Hardlopen topic:
illus!0n schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:30:
Begint al denk ik. Net mail gekregen dat er op mijn garmin account werd ingelogd vanop een andere locatie :s.
Gelukkig zijn al mijn wachtwoorden gekoppeld aan mijn google account, ben nu de belangrijkste aan het veranderen die hetzelfde wachtwoord hadden. Meer sites zouden moeten werken via tweestapsverificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Tinusvolkel schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Apple watch? >:) Alle data staat iig op de watch/iphone en in de icloud.
Ik heb in het verleden wel een AW overwogen maar de batterijduur icm sportfuncties was destijds nog karig en daarom koos ik voor een Garmin 645. Inmiddels zie je wel dat Apple door blijft ontwikkelen en steeds nieuwe functies en verbeteringen toevoegt. Garmin is veel zuiniger in het toevoegen van functies en verbeteringen en brengt dan liever een ander model of plus upgrade uit.
Wat betreft data, je gezondheidsdata staat niet in de cloud. Dit blijft alleen tussen je apparaten opgeslagen :)

Of het een AW wordt weet ik niet al zij zijn de grootste kanshebber. Polar, Coros en Suunto zijn goede alternatieven al lopen ze sterk achter op Garmin. De overname van First beat maakt het ook er ook niet beter op voor de genoemde alternatieven.
Aghanim schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:12:
[...]

Het probleem is dat er vrijwel geen serieuze alternatieven zijn. Dat geeft Garmin een monopolie (zeker nu Firstbeat overgenomen is) en klanten moeten het gedrag slikken.

Ik heb overigens een forse battery drain op de VA4S. Nu 25 uur van de oplader en 50%. Slechts een uur hardlopen zonder muziek en een uur krachttraining zonder muziek. Pulse staat uit. Schijnen overigens meer klachten over te zijn, maar ook daar nog geen aandacht van Garmin.
Herkenbaar en des Garmins om problemen niet op te lossen. Ik heb toen uit pure ellende mijn FR225 verkocht. Enige wat je kan doen is een ticket in schieten bij support en hopen dat ze wellicht je horloge omruilen. Alleen daar zul je even geduld voor moeten hebben ;)
Valorian schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Tsja.. wat zou je dan willen horen? Wat er precies aan de hand is? Mij boeit het niet zoveel waarom het er uit ligt, als het maar opgelost wordt. En ik heb niet het idee dat dat per se sneller gaat als er iemand mooie persberichtjes gaat zitten typen. Hoe lang het nog duurt zou goede info zijn maar denk dat ze daar ook geen uitsluitsel over kunnen geven. En aan elke 12 uur een update met “we zijn er nog mee bezig” heb je ook niets.

Maar goed, stemmen doe je inderdaad met je voeten, dus als je door dit soort zaken écht genoeg hebt van Garmin dan inderdaad naar een ander merk kijken bij een vilgende aanschaf. Maar maak je geen illusies: elk groot bedrijf heeft wel een keer zoiets...
Je kunt toch gewoon een statement uitbrengen, dat is toch niet zo moeilijk? En ja ieder bedrijf wat groeit heeft zo zijn uitdagingen. Polar en Suunto hebben ook hun downtime gehad in het verleden. Echter ging het toen om enkele uren. Garmin ligt al een paar dagen plat en daar speelt dus iets heel anders. Sterker nog doordat er niets wordt gecommuniceerd borrelen er allemaal niet verifieerbare berichten op over ransomware, gehackte servers, cyber aanvallen en meer.

Anyway zolang mijn FR645 nog om mijn pols blijft zitten heb ik nog even geduld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Poekie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:28:
645 en 245 hebben dezelfde 20 mm quick release bandjes.
Heb hier nog een donkerbruine leren L versie in de verpakking liggen van mijn ing-pakket van de 645 wil m best ruilen voor een siliconen versie in aqua :D KLEURTJESSSS
Haha. Eerst maar eens kijken hoe sportief de aqua blauwe kleur mezelf staat. In elk geval sportief opvallend i.p.v. standaard zwart. Desnoods als reserve.

Met de 645 kan ik me nog wel voorstellen dat het lederen bandje er goed bij staat en het past voor alledaags gebruik. De 245 zie ik toch meer als een horloge gewoon voor het sporten. Met sporten lijkt leer me niet zo top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Graag inhoudelijk, en niet op de man.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 25-07-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
*knip* alleen het relevante deel laat ik hier even staan ;)

Laten we het gezelligg houden :)

[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 25-07-2020 12:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:36
Misschien hebben de ransome dudes Garmin verboden naar de politie te gaan en mogen ze niks zeggen tegen de pers anders zien ze hun data nooit meer levend terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:01:
Misschien hebben de ransome dudes Garmin verboden naar de politie te gaan en mogen ze niks zeggen tegen de pers anders zien ze hun data nooit meer levend terug :+
Grote beursgenoteerde bedrijven geven nu eenmaal niet graag toe dat ze getroffen zijn door ransomware. Ik verwacht dan ook niet dat Garmin dat zal doen. Maar als gegevens als wachtwoorden of creditcardgegevens buitgemaakt zijn, zullen ze wel moeten. Tijd zal leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
https://www.nu.nl/tech/60...r-digitale-gijzeling.html

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Mjah, een bron beweert. We weten nog steeds feitelijk niks. Er staat nu alleen op NU.nl wat al elders stond :)

Ik kwam er wel achter dat je zonder (werkend) horloge om ook nog steeds kunt hardlopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
PatrickC schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Grote beursgenoteerde bedrijven geven nu eenmaal niet graag toe dat ze getroffen zijn door ransomware. Ik verwacht dan ook niet dat Garmin dat zal doen. Maar als gegevens als wachtwoorden of creditcardgegevens buitgemaakt zijn, zullen ze wel moeten. Tijd zal leren...
Je hebt ook nog de GDPR, daar moet je binnen 72 uur kenbaar maken als je een data lek hebt. De klok tikt al aardig door en anders kunnen ze in Brussel alvast een betaalverzoekje aan gaan maken.
De vraag is alleen hoe betrouwbaar is dit, het is niet te verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Gim schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Mjah, een bron beweert. We weten nog steeds feitelijk niks. Er staat nu alleen op NU.nl wat al elders stond :)

Ik kwam er wel achter dat je zonder (werkend) horloge om ook nog steeds kunt hardlopen :P
Over de betrouwbaarheid ben ik met je eens, maar er staat nu wel ineens een bedrag genoemd, dat had ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Shinji schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Over de betrouwbaarheid ben ik met je eens, maar er staat nu wel ineens een bedrag genoemd, dat had ik nog niet gezien.
Het bedrag kwam ook al ergens voorbij. We wachten maar even af. Belangrijkste is dat het weer goedkomt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
mac1987 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:52:
[...]

Daarom zouden backups read-only moeten zijn. Maar ze zullen niet de eerste zijn die die fout maakt.
Klinkt logisch maar: bij de Universiteit van Maastricht zat de ransomware al maanden inactief in het netwerk. Dus met het maken van een backup ging de ransomware mee.

Stel de back-up is read-only en je zet deze terug dan is het niet meer read-only. Vervolgens kan de ransomware weer actief worden en begint het versleutelen weer opnieuw.

Hoe ga je daarmee op dan?

[ Voor 5% gewijzigd door La1974 op 25-07-2020 13:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het wel wat jammer dat de communicatie vanuit Garmin zo belabberd is :/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
La1974 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:39:
[...]

Klinkt logisch maar: bij de Universiteit van Maastricht zat de ransomware al maanden inactief in het netwerk. Dus met het maken van een backup ging de ransomware mee.

Stel de back-up is read-only en je zet deze terug dan is het niet meer read-only. Vervolgens kan de ransomware weer actief worden en begint het versleutelen weer opnieuw.

Hoe ga je daarmee op dan?
Door niet de hele backup terug te zetten. Zodra bekend is hoe de ransomware werkt en de infectie optreedt lees je individuele bestanden in via een offline systeem dat beschermt is tegen die specifieke ransomware. De veilige bestanden zet je vervolgens terug. Dan moet je denken aan SQL databases of .fit-bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 09:57
Zag op m'n Garmin 6x horloge dat trainingen er ook als .fit bestanden op staan (workouts)

Zijn er naast garmin tools op zulke workouts aan te maken? Dan kan ik in ieder geval wat trainingen erin zetten :-D . Voor intervallen vind ik dit wel handig, omdat ik door de intensiteit slecht bijhou waar ik ergens in de workout ben ;-)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
elastiek schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:47:
[...]

En na het loopje van zojuist staan er nu 200 .fit-bestanden op. Er is ditmaal dus geen bestand verwijderd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elastiek schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:02:
[...]

En na het loopje van zojuist staan er nu 200 .fit-bestanden op. Er is ditmaal dus geen bestand verwijderd. :?
Volgens mij worden de fit bestanden pas verwijderd als het horloge vindt dat er geen opslagruimte meer is om het fit bestand op te slaan. Fit bestanden worden niet op dezelfde drive opgeslagen als b.v. muziek of map data. Fit bestanden kunnen in grootte varieëren nav de lengte van de activiteit (meer GPS data).

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 25-07-2020 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Maandagmiddag zou het Garmin probleem opgelost moeten zijn. Zou.
Laten we hopen dat het snel gefixt is. Al zie ik straks wel de data verschijnen in connect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UI9C_1dAjt3u1GIaO35v96vDQyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvzcrqZZQ8orpeKvPFwF3JsV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
Gim schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:20:
[...]

Ik zag iemand overigens zeggen dat t 5+ horloge al enige tijd op €359 staat. Ik dacht dat t €353 was in DE wat zich bij de kassa vertaald naar €369 (idem aan NL). Een paar euro maar toch :)
Dat moet ik geweest zijn, maar was foutje van mij... Ik had geen rekening gehouden met omrekening van BTW-tarief + nog porto en verpakkingskosten (of iets in die aard) |:(

Bedankt om te melden dat ie op de Nederlandse Amazon dan uiteindelijk aan dezelfde prijs komt, dus wsch zal ik 'm daar bestellen. €369 lijkt me nog een vrij scherpe prijs... , zal misschien nog wel dalen, maar dan kan ik op den duur al gaan uitkijken naar promo's op de Fenix 6, en zo blijven we bezig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
PatrickC schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Volgens mij worden de fit bestanden pas verwijderd als het horloge vindt dat er geen opslagruimte meer is om het fit bestand op te slaan. Fit bestanden worden niet op dezelfde drive opgeslagen als b.v. muziek of map data. Fit bestanden kunnen in grootte varieëren nav de lengte van de activiteit (meer GPS data).
Dat zal het dan inderdaad zijn.

Wel jammer dat die limiet dan blijkbaar rond de 37MB ligt, terwijl ik nog ruim 17GB vrij heb op m'n horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
route99 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Maar als dit klopt...
[...]
[...]

Het is vooral het emo-aspect dat hier speelt hoor, dat heb je goed weten inschatten ;) Ik ben niet sportief aangelegd, maar een uurwerk met topo-maps, zowat alle mogelijke hardloopfuncties, ondersteuning voor muziek, én die er best nog wel goed uitziet,... denk dat de keuze dan redelijk voor de hand ligt. Denk dat ik eerder een verantwoording zocht om toch voor de 5 plus te gaan ipv de (veel duurdere) 6, en die heb ik nu eigenlijk wel. Alvast bedankt aan iedereen die hier tips gegeven heeft _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elastiek schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:21:
[...]

Dat zal het dan inderdaad zijn.

Wel jammer dat die limiet dan blijkbaar rond de 37MB ligt, terwijl ik nog ruim 17GB vrij heb op m'n horloge.
Inderdaad, op mijn FR645M hetzelfde. Ook voor het installeren van Connect IQ watchfaces, widgets, apps en data fields is de ruimte maar beperkt, terwijl er GB’s vrij zijn voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 18:52
Vanochtend met mijn Fenix 6x Pro Solar gaan fietsen maar merkte dat er geen afstand werd geregistreerd... Gestopt, probeerde activiteit weg te gooien maar watch bleef hangen op "Wissen". Moest hem geforceerd afsluiten. Nogmaals geprobeerd, zelfde probleem. Toen gaan hardlopen en zag daar hetzelfde probleem. Wel gps ontvangst want op de kaart zag ik continue waar ik liep maar hij traceerde het traject niet. Dus gemiddelde snelheid van 0. Maar wel steeds een huidige snelheid. Ook een stapgrootte werd bijgehouden. Ik kon de activiteit stoppen en later hervatten maar opslaan loopt vast en moest ik weer geforceerd de watch afsluiten. Overigens werd bij het lopen over een strava segment wel gezien dat ik daar liep en dat hij afgelopen was. Na opnieuw opstarten watch zag ik dat er wel een VO2Max is geregistreerd en de trainingsstatus is bijgewerkt.
Iemand dit eerder gehad?
Het enige "bijzondere" dat ik gedaan heb nadat ik donderdag een hardloop activiteit gewoon had kunnen opslaan is dat ik gisteren de watch aan mijn laptop heb gehangen om op te laden en vanochtend een fietsroute had laten voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:06
Keiichi schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:17:

Zijn er naast garmin tools op zulke workouts aan te maken? Dan kan ik in ieder geval wat trainingen erin zetten :-D . Voor intervallen vind ik dit wel handig, omdat ik door de intensiteit slecht bijhou waar ik ergens in de workout ben ;-)
Heb je Final Surge al geprobeerd? Via de home page kun je naar de beta versie waar je een behoorlijke workout builder hebt. Heb het zelf nooit geprobeerd omdat ik de FinalSurge CIQ app gebruik, maar je kunt de workouts exporteren. Als je de FinalSurge CIQ app toevallig op je horloge hebt staan kun ook nu nog steeds vai de app workouts uploaden naar je horloge.

Omdat je intervallen noemt, neem ik aan dat je het hebt over harloop workouts. En dat kan dus goed met FinalSurge. Voor andere sporten weet ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@Nolip Had je een continue sync met de app op je mobiel?
Zet die eens uit, die app met die sync.... want we weten dat het plat ligt....
Dus die app aan laten kan wel eens storend werken ook op je horloge.

Test dat eens, want ik heb gisteren zonder app aan gelopen en de hele training incl intervallen werd netjes geregistreerd... alleen kon ik het na afloop niet syncen.. maar fit file kan wel op mijn pc gebackupped worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolip
@route99 Ik loop/fiets zonder mijn mobiel (dus daar ook geen verbinding mee), dus daar kan het (helaas) niet aan liggen.

[ Voor 69% gewijzigd door Nolip op 25-07-2020 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ok, das vervelend .... hmmmm.

[ Voor 82% gewijzigd door route99 op 25-07-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy87
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-07 22:30
@Nolip Vandaag hetzelfde probleem gehad met mijn Fenix 5. Lijkt erop dat het geheugen vol zit en er daardoor problemen ontstaan. Normaal zal het geheugen wel geschoond worden door interactie met Garmin Connect. Ik heb nu handmatig een aantal oude activiteiten weggegooid. Dit lijkt het probleem op te lossen, kon daarna in ieder geval weer activiteiten opslaan. GPS/afstand heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Das een goeie. 8)
Ook in het "gremium" van syncen... er kan niet gesynct worden... een probleem....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolip
Dat zal niet de oorzaak zijn, er staan maar 26 activiteiten op het horloge (recent een nieuw exemplaar gekregen van Garmin ivm kapotte solar sensor).

En ook het Wissen van de activiteit (dus ipv opslaan) laat het horloge hangen.

[ Voor 21% gewijzigd door Nolip op 25-07-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy87
Nolip schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:20:
Dat zal niet de oorzaak zijn, er staan maar 26 activiteiten op het horloge (recent een nieuw exemplaar gekregen van Garmin ivm kapotte solar sensor).

En ook het Wissen van de activiteit (dus ipv opslaan) laat het horloge hangen.
Jammer, wel vervelend vooral omdat er geen support van Garmin of het Garmin forum is. Klinkt wel als een issue dat opgelost kan worden zodra je weer kunt synchroniseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolip
@Gompy87 Ben bang dat dat niet echt de oorzaak is want anders zou ik wel gewoon een activieteit moeten kunnen wissen. Heb nog niet een hard (factory) reset gedaan, wacht daarmee nog maar even om te kijken of Garmin wel snel in de lucht komt (mijn spare Fenix 5x gebruik ik ondertussen wel even, maar synces uiteraard niet met True Up met de 6X nu Garmin eruit ligt).
Zojuist nogmaals even getest met een miniwandeling maar ging wederom fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Soft reset met databehoud vast geprobeerd?
YouTube: How to soft reset a Garmin fitness watch - fenix 6 series, Fenix 5, ...
PS:backup je data even....(voor de zekerheid)

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 25-07-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy87
Nolip schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:01:
@Gompy87 Ben bang dat dat niet echt de oorzaak is want anders zou ik wel gewoon een activieteit moeten kunnen wissen. Heb nog niet een hard (factory) reset gedaan, wacht daarmee nog maar even om te kijken of Garmin wel snel in de lucht komt (mijn spare Fenix 5x gebruik ik ondertussen wel even, maar synces uiteraard niet met True Up met de 6X nu Garmin eruit ligt).
Zojuist nogmaals even getest met een miniwandeling maar ging wederom fout.
Misschien een hardware issue met je geheugen. Hoewel dat vreemd zou zijn, omdat de hartslag gerelateerde zaken (trainingslast etc.) wel werken. Zit denk ik niet veel anders op dan rustig afwachten tot alles van Garmin weer werkt. Gelukkig heb je een backup, anders was het 'ouderwets' trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolip
@route99 Soft reset moest ik toepassen om uberhaupt het horloge weer tot leven te brengen, maar daarmee was helaas het probleem niet verholpen. Ik heb in de EVNTLOGS folder wel 2 bestanden staan met de nodige abacadabra rond de tijd van mijn activeit maar daar wordt ik niet echt wijzer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laatste nieuws van Garmin zelf:
https://www.garmin.com/nl-NL/outage/
https://connect.garmin.com/status/

[ Voor 20% gewijzigd door PatrickC op 25-07-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nolip heb je een powermeter op je fiets? Anders is het sowieso vreemd dat de VO2max ge-update wordt en ook live segments voor hardlopen zie je niet als je aan het fietsen bent voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hhmmm, weinig nieuws, er staat eigenlijk niets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gnauw schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:46:
[...]

hhmmm, weinig nieuws, er staat eigenlijk niets.
Garmin has no indication that this outage has affected your data, including activity, payment or other personal information.

Dat vind ik toch wel een belangrijk statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolip
@Aghanim Nee, geen powermeter. Maar het segment en vo2max was bij het hardlopen.
Pagina: 1 ... 158 ... 324 Laatste