Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 157 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 20:26
gruys7 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 06:01:
Ik ga voor de garmin instinct of de garmin instinct solar.

Overdag ben ik niet van plan het horloge dagelijks om te doen (sommige dagen wel), wel (uiteraard) tijdens het sporten en slapen. Ik heb een kantoorbaan.
Welke functionaliteiten / informatie en analyses zal ik hier missen?

Daarnaast krijg ik niet een goed beeld over de meerwaarde van de solar editie. 14 dagen accuduur (garmin instinct) lijkt mij ook al ruim voldoende. Wanneer kan ik beter voor de solar gaan en is uitgaven van ruim 100 euro meer het echt waard?
Solar klinkt leuk maar heb je niet zoveel aan, of je moet heeeeel veel in de zon dingen doen. Is trouwens wel een geniale stap, waarin vele potentie nog inzit. (vernieuwend). Een nadeel is het glas, ik prefereer krasbestendige Sapphire :)

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:36
Gegeven het energieverbruik van het scherm van de Instinct, is Solar daar iig zinvoller dan bij de Fenixxen (qua verlenging van de batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
Xaverius schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:26:
Ik ben zeker actief, vooral in lezen. Maar dan in het hardlooptopic. O-)

Maar een OP bijhouden staat bij mij niet bovenaan in mijn lijsten @Lord_Dain . Overigens denk ik dat mensen toch eerder hun vragen plaatsen ipv een OP te lezen. Maar als iemand zin heeft om alle nieuwe modellen in een OP te plaatsen...
(een link naar dcrainmaker zou voldoen toch? :+ )
Op zich is een link naar DCR voldoende inderdaad, maar voor een Nederlandse site als tweakers is een nette OP in de moedertaal natuurlijk niet geheel overbodig.
Alleen ik ben ook iemand die denkt dat men eerst vragen stelt en pas daarna zichzelf in gaat lezen (als men al reageert) dus dat het niet heel zinvol is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 01:46
gruys7 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 06:01:
Ik ga voor de garmin instinct of de garmin instinct solar.

Overdag ben ik niet van plan het horloge dagelijks om te doen (sommige dagen wel), wel (uiteraard) tijdens het sporten en slapen. Ik heb een kantoorbaan.
Welke functionaliteiten / informatie en analyses zal ik hier missen?

Daarnaast krijg ik niet een goed beeld over de meerwaarde van de solar editie. 14 dagen accuduur (garmin instinct) lijkt mij ook al ruim voldoende. Wanneer kan ik beter voor de solar gaan en is uitgaven van ruim 100 euro meer het echt waard?
Alles wat je wil weten:
https://www.dcrainmaker.c...-whats-new-different.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:04
rockhopper schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:42:
[...]

Op zich is een link naar DCR voldoende inderdaad, maar voor een Nederlandse site als tweakers is een nette OP in de moedertaal natuurlijk niet geheel overbodig.
Alleen ik ben ook iemand die denkt dat men eerst vragen stelt en pas daarna zichzelf in gaat lezen (als men al reageert) dus dat het niet heel zinvol is.
Dat is ook wel zo, alleen heet het topic 'het grote sporthorloge met GPS topic' vervolgens lees je hier voornamelijk over de Garmin sporthorloges, inmiddels hebben ook andere merken sporthorloge met GPS. Dus of de OP is niet goed (meer) of de titel van het draadje mag een keer aangepast worden :P (of beide natuurlijk). Er zijn denk ik toch wel mensen die de OP eerst lezen, dat is zelfs zoals het hoort, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-10 09:45
Ik snap ook niet dat bezitters van Garmin geen aparte sub forum hebben. Galaxy watch, Amazfit Bip, Huawei, etc. hebben dat allemaal wel. Maakt het allemaal een stuk overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door mrwolf op 22-07-2020 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Lord_Dain schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:29:
[...]
Dat is ook wel zo, alleen heet het topic 'het grote sporthorloge met GPS topic' vervolgens lees je hier voornamelijk over de Garmin sporthorloges, inmiddels hebben ook andere merken sporthorloge met GPS. Dus of de OP is niet goed (meer) of de titel van het draadje mag een keer aangepast worden :P (of beide natuurlijk). Er zijn denk ik toch wel mensen die de OP eerst lezen, dat is zelfs zoals het hoort, toch?
Er zijn helaas maar weinig fabrikanten van volwaardige -sport- gps horloges. En als er dan een keer iets nieuws komt sneeuwt zo'n toestel al snel onder in het geweld rondom garmin. Als je goed in de markt kijkt zie je dat het een keiharde wereld is waarin garmin (te) comfortabel aan de leiding is met maar weinig competitie.

@rutgergron noemt vooral smartwatch fabrikanten als alternatief op
Er zijn wel voldoende alternatieven in de vorm van smartwatches of hybride sport/smart, maar van de weinige concurrenten die over zijn hoor je helaas weinig nieuws. Je hebt het Finse merk Suunto en Polar en vooruit Sigma en Timex hebben recentelijk nog iets uitgebracht, maar Garmin heeft op zich de zaken redelijk goed voor elkaar met een eigen platform, een bewezen trackrecord en volop keuze.
Wahoo, inmiddels een bewezen concurrent van garmin in de fietscomputer wereld, zou volgens de geruchten ook in de horloge markt stappen, maar dit is tot nu toe nog niet gebeurt.

Voor mij heeft de titel van het topic verder weinig waarde, ik vind het prima zoals het is met ruimte voor andere toestellen, ik volg het topic gewoon en reageer er in. Wat andere mensen doen weet ik niet, maar als ik zie dat de OP bijgewerkt moet worden in een ander topic, dan sla ik deze meestal ook over.

[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 22-07-2020 17:38 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 01:56
Dit topic was oorspronkelijk ook alleen voor Garmin, ze hebben dat breder getrokken omdat voor andere merken een eigen topic toen niet echt levensvatbaar was. Wellicht is dat nu anders maar ik vind het wel prima zo. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
rutgergron schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:04:
[...]

Mooi gesproken, geen zorgen kom niet meer terug in deze fora.
Welcome back! Gezellig

Weet je wat het leuke is aan dit draadje: als je het normaal vraagt, krijg je hier antwoord op élke vraag over alle merken sporthorloges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben dus al een tijdje aan het oriënteren en al een paar keer bij Garmin aangekomen, maar ben er nog niet uit wat voor mij een goede keuze is.

Ik zoek een horloge die voor mij (1) bijhoudt wat ik doe aan beweging, zowel gedurende de dag, als tijdens sporten. Ik sport het meeste op mijn crosstrainer, dit kan mijn enigszins zwakke knie beter aan dan stukken heuvelop fietsen of hardlopen. De meet apparatuur op de crosstrainer + borstband zijn volledig onbetrouwbaar.

Daarnaast (2) wil ik graag beter inzicht in mijn nachtrust. Ik heb de nodige onderzoekjes gehad naar een redelijk matige nachtrust, incl. slaap apneu onderzoek, knarsen etc etc maar er is allemaal niet veel uitgekomen. Het zou voor mij helpen om inzicht te krijgen waarom ik 's ochtends af en toe moe wakker wordt en als een smartwatch daarbij kan helpen, zou dat erg tof zijn.

Nice-to-haves, als ik een stuk ga fietsen met de vrouw en kids, zou ik dat ook wel bij willen houden. Meldingen vanaf mijn telefoon (whatsapp / oproepen) lijken me ook erg handig, ik hoef niet per se te kunnen reageren maar meer dat ik kan zie wie me probeert te bereiken.

Ik heb (nog) niet echt een budget, maar omdat het mijn eerste smartwatch zou worden denk ik dat ik niet meteen 500+ euro neer wil leggen. Ik ben al uitgekomen bij de Vivoactive, de VENU en de 245, maar kan niet beslissen wat nu de beste keuze is. Iemand die zich hier in herkent en mij in de goede richting kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Als er nou ergens nogal kritiek op is bij Garmin, dan is het wel het goed registreren van de slaap. Polar heeft daar een beter trackrecord en de Vantage M is ook nog eens best betaalbaar, zelfs de Ignite voldoet mogelijk wel. Een bijkomend voordeel voor jou is dat de OHR meting aan de pols bij Polar ook een van de betere is (met de bekende beperkingen die ze allemaal hebben: interval, fietsen is onbetrouwbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Frenz64 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:41:
Als er nou ergens nogal kritiek op is bij Garmin, dan is het wel het goed registreren van de slaap. Polar heeft daar een beter trackrecord en de Vantage M is ook nog eens best betaalbaar, zelfs de Ignite voldoet mogelijk wel. Een bijkomend voordeel voor jou is dat de OHR meting aan de pols bij Polar ook een van de betere is (met de bekende beperkingen die ze allemaal hebben: interval, fietsen is onbetrouwbaar).
Hmmm dat klinkt zeker interessant, had al wel gekeken naar de Polar smartwatches maar kwam op de een of andere manier elke keer bij Garmin uit. Zal eens wat meer inlezen over de Vantage M.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
Frenz64 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:41:
Wat bedoel je met dat track-record precies? Zijn er goede bronnen die aanfeven dat Polar dit beter op orde heeft, nav goede testen, of gaat het dan om het aantal klagers op fora, onder reviews etc? Ik vraag mij namelijk af hoe je als leek kan inschatten of sleep tracking nauwkeurig gebeurt. Je hebt immers niets om het aan te toetsen. Ja, ok, als je wakker ligt en er wordt slaap gemeten dan kan je duidelijk aangeven dat dat stukje niet klopt. Maar oordelen over de nauwkeurigheid van de registratie van een nacht (of de remslaap-blokken nauwkeurig zijn, momentjes dat je wakker werd en weer insliep (maar dat niet onthield) , etc) lijkt mij toch wel tricky.

No offens verder hoor, maar ben erg geinteresseerrd in dit onderdeel vandaar :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 01:56
Het enige wat ik heb gemerkt is dat Garmin een avond Netflix als slaap kan zien. Heb alleen geen idee of een ander dat beter zou doen wat op de stand van m'n ogen na is er niet echt verschil. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Lord_Dain schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:30:
Ik zoek een horloge die voor mij (1) bijhoudt wat ik doe aan beweging, zowel gedurende de dag, als tijdens sporten. Ik sport het meeste op mijn crosstrainer, dit kan mijn enigszins zwakke knie beter aan dan stukken heuvelop fietsen of hardlopen. De meet apparatuur op de crosstrainer + borstband zijn volledig onbetrouwbaar.
Moeten alle uren opgenomen worden alsof je triatleet of trailer bent op de lange afstand?
Of alleen maar een globaal dagoverzicht met hartslag vd pols/ stappen en als je op de crosstrainer werkt dan wel een activiteit staart?
als ik een stuk ga fietsen met de vrouw en kids, zou ik dat ook wel bij willen houden
Neem op als activiteit.... dan krijg je ook de geo data erbij. Op mijn 735XT doe ik dat ook en dan zet ik hem in de fiets categorie..... Los van mijn hardlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Valorian schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:05:
[...]

Wat bedoel je met dat track-record precies? Zijn er goede bronnen die aanfeven dat Polar dit beter op orde heeft, nav goede testen, of gaat het dan om het aantal klagers op fora, onder reviews etc? Ik vraag mij namelijk af hoe je als leek kan inschatten of sleep tracking nauwkeurig gebeurt. Je hebt immers niets om het aan te toetsen. Ja, ok, als je wakker ligt en er wordt slaap gemeten dan kan je duidelijk aangeven dat dat stukje niet klopt. Maar oordelen over de nauwkeurigheid van de registratie van een nacht (of de remslaap-blokken nauwkeurig zijn, momentjes dat je wakker werd en weer insliep (maar dat niet onthield) , etc) lijkt mij toch wel tricky.

No offens verder hoor, maar ben erg geinteresseerrd in dit onderdeel vandaar :)
Geen klagers als bron, ik weet vrijwel zeker dat ik die wijsheid van ons aller goeroe heb. De Fenix 6 heeft nu beta software van de firstbeat sleep widget en ik heb de video net bekeken, daar zegt Ray ook nog dat Polar met de Ignite stappen gezet heeft met sleep tracking en dat hij verwacht dat Garmin die widget breder gaat uitrollen (zeker nu ze firstbeat gekocht hebben). Heb nu geen zin om verder te graven, maar ik dacht dat uit een 5 plus review van hem het commentaar komt dat de slaaptracking niet goed is bij Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Frenz64 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:18:
[...]

Welcome back! Gezellig

Weet je wat het leuke is aan dit draadje: als je het normaal vraagt, krijg je hier antwoord op élke vraag over alle merken sporthorloges
Dank je wel voor de tip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat alle merken die sporthorloges uitbrengen voorbij komen in dit topic, omdat met name als je op zoek bent naar een nieuw horloge en je nog niet ‘vast zit’ aan een bepaald merk, je hier gerichte vragen kunt stellen. Als je per merk een aparte thread hier zou hebben, zou je vragen in al deze verschillende topics moeten gaan stellen. Toen ik nog een Fitbit Charge HR gebruikte, was ik ook erg actief in het Fitbit topic, maar dat vond ik eigenlijk niet zo handig, omdat je dan 2 topics moet bijhouden over een vergelijkbaar onderwerp. Nu is een Fitbit Charge HR geen sporthorloge met GPS, maar de grenzen tussen activity trackers, sporthorloges met GPS en smartwatches zijn de afgelopen jaren flink vervaagd.

Alleen voor horloges waar er heel veel van worden verkocht wereldwijd (b.v. de Apple Watch), lijkt mij een aparte topic gerechtvaardigd. Dat hier veel Garmin voorbij komt is logisch, omdat deze veruit marktleider is in sporthorloges, hoewel de apple watch veruit het meest verkochte horloge is, maar deze toch meer als echte smartwatch wordt gezien.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Eens @PatrickC

Apple's probleem is de accuduur, daardoor valt hij voor de wat meer fanatieke sporter gewoon af. Het is niet alleen het elke avond moeten opladen bij sportgebruik, slaaptracking valt dan bijvoorbeeld gewoon af.

Zou er een Android alternatief voor de AW zijn, die ook nog eens een week meegaat, tja. Heb de Polar M600 gehad, een aardige poging, maar niet meer dan dat. Rond de Suunto 7 is het ook nogal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Hier een fanatiek sporter (3x per week hardlopen en 2x fietsen) met een apple watch.
De accu moet je even in de gaten houden maar gooi hem meestal savonds als ik m'n bewegingsdoelen heb gehaald een uurtje in de lader, dan kan ik hem snachts gewoon nog om houden.

Verder al meerdere keren 3 uur plus activiteiten gehad en dat kan ie makkelijk volhouden.

Verder vind ik een gezamenlijk topic wel prima :) dan kan ik hier Apple af en toe nog is verdedigen want hij word toch wel vaak onderschat als "sporthorloge" >:) aangezien er heel veel functies van een garmin ook met een apple watch mogelijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-07-2020 09:21 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Apple gebruiker (verschillende iPhones en iPads) heb ik wel vaker gedacht om ook een Apple Watch te nemen, maar de accuduur vind ik toch wel een probleem. Mijn Garmin FR645M draag ik 24x7 (doe ‘m alleen af tijdens douchen) en gedurende de week heb ik zo’n 10 activiteiten (elke dag 45 min wandelen en 3 keer per week 60-75 minuten hardlopen) met GPS gebruik van gemiddeld 45-60 minuten. En mijn horloge gaat om de 4-5 dagen een uurtje aan de lader (laad ‘m meestal op als accupercentage onder de 20% komt).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb me de afgelopen 2 weken verbaasd over de nauwkeurigheid van de hoogtesensor op mijn FR645M. Ik verblijf nu bijna 2 weken op 1400m hoogte in de Zwitserse bergen en wandel veel tot zo’n hoogte van 2100m. En als je dan bordjes ziet staan met hierop de hoogte en je horloge wijkt maar een paar meter af, dan is dat toch best wel ok en ook de gemaakte hoogtemeters tijdens de wandel en hardloop sessies zijn vrij nauwkeurig. Nu klopt het thuis ook altijd wel redelijk, maar daar zit mijn vaste trainingsrondje tussen 20-30m hoogte met af en toe een helling van 3-4 meter, dus daar heb je niet zo veel aan deze hoogtemeter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 13:53
PatrickC schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:37:
Mijn Garmin FR645M draag ik 24x7 (doe ‘m alleen af tijdens douchen) ...
Ik hou hem tegenwoordig meestal om. Hij rook niet meer zo fris :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:50:
[...]

Ik hou hem tegenwoordig meestal om. Hij rook niet meer zo fris :+
Ik weet niet wat het effect is van zeep op het kunstof van het horloge en het siliconen bandje. Na een hardloopsessie spoel ik het horloge wel altijd even af onder een stromende kraan, dus dan blijft hij toch een beetje fris. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Nu we het toch over siliconen bandjes hebben. Mijn 22mm bandje van de Stratos heb ik gefixt met ductape (ingescheurd bij het quick release pinnetje). Weet iemand een sneller alternatief dan een €2 Ali bandje met tot 50 dagen levertijd? (en geen Bol bandje van €19,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
PatrickC schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:58:
[...]

Ik weet niet wat het effect is van zeep op het kunstof van het horloge en het siliconen bandje. Na een hardloopsessie spoel ik het horloge wel altijd even af onder een stromende kraan, dus dan blijft hij toch een beetje fris. >:)
Ik kan je verzekeren dat zwemmen in zeewater en chloor (wat veel mensen doen) minder leuk is voor je horloge dan een beetje zeep. Ik heb overigens geen siliconen, daar krijg ik een allergische reactie op, ik heb er een RVS band aan.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Frenz64 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:06:
Nu we het toch over siliconen bandjes hebben. Mijn 22mm bandje van de Stratos heb ik gefixt met ductape (ingescheurd bij het quick release pinnetje). Weet iemand een sneller alternatief dan een €2 Ali bandje met tot 50 dagen levertijd? (en geen Bol bandje van €19,95)
Op de markt? (Je weet wel, zo'n plein dat elke week vol staat met kraampjes en een visboer en zo 8) )

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Ik kan je verzekeren dat zwemmen in zeewater en chloor (wat veel mensen doen) minder leuk is voor je horloge dan een beetje zeep. Ik heb overigens geen siliconen, daar krijg ik een allergische reactie op, ik heb er een RVS band aan.
Vergeten... met zwemmen doe ik ‘m ook altijd af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 16:03
PatrickC schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:37:
Als Apple gebruiker (verschillende iPhones en iPads) heb ik wel vaker gedacht om ook een Apple Watch te nemen, maar de accuduur vind ik toch wel een probleem. Mijn Garmin FR645M draag ik 24x7 (doe ‘m alleen af tijdens douchen) en gedurende de week heb ik zo’n 10 activiteiten (elke dag 45 min wandelen en 3 keer per week 60-75 minuten hardlopen) met GPS gebruik van gemiddeld 45-60 minuten. En mijn horloge gaat om de 4-5 dagen een uurtje aan de lader (laad ‘m meestal op als accupercentage onder de 20% komt).
Ik heb ook een aantal Garmin sporthorloges gehad en nu 3 jaar een apple watch (net een nieuwe, vorige was nog prima maar ook nog prima verkoopbaar). Ik sport ook redelijk wat, 2 keer hardlopen, 2 keer wielrennen, beetje fitness, veel tennissen (en dan is die swing app erg leuk!) en in de winter skieen. Het is veelal persoonlijke voorkeur maar ik ben er dik tevreden over. Ook met zwemmen (urenlang in zee gelegen) en klussen houd ik het ding gewoon om. Prima spul volgens mij, kan wel tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Mistraller schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Op de markt? (Je weet wel, zo'n plein dat elke week vol staat met kraampjes en een visboer en zo 8) )
Hahaha, goed plan, daar is je gulden toch een daalder waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rem_co
  • Laatst online: 03-01-2022
Hebben anderen hier ook problemen met uploaden naar Garmin vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Lord_Dain schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:30:
Daarnaast (2) wil ik graag beter inzicht in mijn nachtrust. Ik heb de nodige onderzoekjes gehad naar een redelijk matige nachtrust, incl. slaap apneu onderzoek, knarsen etc etc maar er is allemaal niet veel uitgekomen. Het zou voor mij helpen om inzicht te krijgen waarom ik 's ochtends af en toe moe wakker wordt en als een smartwatch daarbij kan helpen, zou dat erg tof zijn.
Een horloge om je pols is volgens mij nooit echt nauwkeurig genoeg om echt slaap te tracken. Als ik 's avonds nog een half uur boek lees vindt Garmin dat ik al slaap, dat idee. En in mijn geval wil ik nog wel eens op m'n arm slapen, dan denkt Garmin dat ik dood ben of zo want dan kan ie mijn HR niet meten (heb al lage HR, en dan is er ook nog eens weinig bloed dat langs komt). Geen probleem, want ik slaap verder aardig en ik weet meestal waar het aan ligt. Voor jou zijn dat soort dingen weer onhandig. Volgens mij is de consensus redelijk 'het is een gimmick'.

Een mat als die van Withings is in jouw geval misschien nog wel het geld waard. Of iets als Sleep as Android (er is vast ook wel een apple kloon) die met de sensoren in je telefoon meet hoeveel je beweegt, al is het minder betrouwbaar met een traagschuim matras en/of een tweepersoonsbed.

Aan de andere kant, als het slaaplab er al niet uit kan komen, dan gaat zelf als leek iets proberen niet heel veel beter worden denk ik. (ik ga er van uit dat je de standaard 'ik heb slechte nachtrust'-dingen ook al geprobeerd hebt, zoals bed/slaapkamer alleen gebruiken voor slapen en seks, geen tv/telefoon/tablet vlak voor het slapen (en zeker niet als je al in bed ligt), geen alcohol, niet te laat eten, oppassen met cafeïne)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Inderdaad de markt, of als je iets meer geduld hebt via amazon zijn er ook China shop verkopers die iets duurder dan bij ali (ze willen immers winst) verkopen, maar dan hoef je dus niet 50+ dagen te wachten. Meestal één of twee dagen tot een week (afhankelijk van land).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Rem_co schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:30:
Hebben anderen hier ook problemen met uploaden naar Garmin vandaag?
Vanmorgen gaf de app aan dat er server maintenance was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Poekie schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Vanmorgen gaf de app aan dat er server maintenance was.
Klopt. Zag op FB ook al diverse meldingen voorbij komen van mensen. Schijnbaar dat het langer duurt dan normaal? Ik durf het niet te zeggen.

Even iets anders wat me irriteerde op deze verder mooie zomerse dag :) ...

Hoe heeft Garmin destijds en nu de marketing gedaan met de Fenix 5S/6S? Weet iemand dat? Hebben ze vol ingezet dat het een vrouwenmodel is of hebben ze aangegeven dat ze met dit model naast heren óók de vrouwen wat meer aan een Fenix willen helpen?

Ik heb het nu namelijk al meerdere winkels gehad, o.a. Bever en een hardloop speciaalzaak, die met klem zeggen dat de S lijn het vrouwenmodel is en dus eigenlijk niet voor mij als man. Het is toch gewoon een model dat geschikt is voor smallere polsen?!

Anders kan de Forerunner 245 e.d. ook afgedaan worden als een vrouwenmodel welke niet bedoeld is voor mannen. Nu weet ik wel beter en kies ik wat me bevalt, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:48
Frenz64 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:36:
[...]

Geen klagers als bron, ik weet vrijwel zeker dat ik die wijsheid van ons aller goeroe heb. De Fenix 6 heeft nu beta software van de firstbeat sleep widget en ik heb de video net bekeken, daar zegt Ray ook nog dat Polar met de Ignite stappen gezet heeft met sleep tracking en dat hij verwacht dat Garmin die widget breder gaat uitrollen (zeker nu ze firstbeat gekocht hebben). Heb nu geen zin om verder te graven, maar ik dacht dat uit een 5 plus review van hem het commentaar komt dat de slaaptracking niet goed is bij Garmin.
De sleep widget maakt inmiddels onderdeel uit van de laatste firmware van de Fenix 6 en is daarmee uit beta. Ik heb geen vergelijk met andere fabrikanten, maar volgens mij werkt het goed.

Enige wat volgens mij nog moet gebeuren is dat de score (0 - 100) en kwaliteit (slecht - uitstekend) van het horloge ook worden weergegeven in Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:03

m-vw

Dus?

Garmin Site ligt er inderdaad al een paar uur uit vanwege onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:49

Quakie

quakelen

https://connect.garmin.com/status/

Het lijkt niet echt op onderhoud, alles is down..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Poekie schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:31:
[...]
Een mat als die van Withings is in jouw geval misschien nog wel het geld waard. Of iets als Sleep as Android (er is vast ook wel een apple kloon) die met de sensoren in je telefoon meet hoeveel je beweegt, al is het minder betrouwbaar met een traagschuim matras en/of een tweepersoonsbed.

Aan de andere kant, als het slaaplab er al niet uit kan komen, dan gaat zelf als leek iets proberen niet heel veel beter worden denk ik. (ik ga er van uit dat je de standaard 'ik heb slechte nachtrust'-dingen ook al geprobeerd hebt, zoals bed/slaapkamer alleen gebruiken voor slapen en seks, geen tv/telefoon/tablet vlak voor het slapen (en zeker niet als je al in bed ligt), geen alcohol, niet te laat eten, oppassen met cafeïne)
Inderdaad, grotendeels heb ik al die dingen op het netvlies en ik houd me er in grote mate aan. Het is ook best willekeurig dat het soms 1 nacht wel goed is en dan een paar nachten weer r*k. Dat maakt het ook lastig te meten.

Ik vind het matig dat netflix of lezen in bed al als nachtrust gezien wordt. Het hart gaat toch qua slagen omlaag tijdens nachtrust? Nu heb ik zelf ook best een trage hartslag, als ik bv. in rust ben en ontspanningsoefeningen doe. Terwijl echte nachtrust natuurlijk meer is dan alleen een trage hartslag.. dus zal het helaas wel een gimmick zijn en blijven voorlopig.

Wellicht dat zo'n mat van Withings dan een optie is om eens te proberen. Alleen, vraag ik me dan af, als zoiets voor 129€ goed werkt, dan doet de medische wereld / onze zorg, wel iets fout in de opsporing van slaapkwaaltjes, want alleen al dat slaap apneu onderzoek is een paar sleep tracker's waard :)

Over die maintenance bij Garmin, USA is het nu ergens midden in de nacht, dus klinkt logisch dat er dan grootscheeps onderhoud plaatsvindt en zaken tijdelijk down zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 19:59
Op ebay is er vaak wel het een en ander tussenin te vinden, vooral uit engeland of duitsland. Betaalt wel een paar euro meer dan aliexpress maar levertijd is dan weer meestal een paar dagen ipv een paar weken. Zijn meestal wel dezelfde producten, maar als je haast hebt een prima optie.
Lord_Dain schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:17:
[...]

...

Ik vind het matig dat netflix of lezen in bed al als nachtrust gezien wordt. Het hart gaat toch qua slagen omlaag tijdens nachtrust? Nu heb ik zelf ook best een trage hartslag, als ik bv. in rust ben en ontspanningsoefeningen doe. Terwijl echte nachtrust natuurlijk meer is dan alleen een trage hartslag.. dus zal het helaas wel een gimmick zijn en blijven voorlopig.

Wellicht dat zo'n mat van Withings dan een optie is om eens te proberen. Alleen, vraag ik me dan af, als zoiets voor 129€ goed werkt, dan doet de medische wereld / onze zorg, wel iets fout in de opsporing van slaapkwaaltjes, want alleen al dat slaap apneu onderzoek is een paar sleep tracker's waard :)

Over die maintenance bij Garmin, USA is het nu ergens midden in de nacht, dus klinkt logisch dat er dan grootscheeps onderhoud plaatsvindt en zaken tijdelijk down zijn?
Mwah, zal nog best mee/tegenvallen denk ik. Als ik gewoon in bed lig en niks doe en ik vergelijk dan met de hartslag in mijn slaap zit er niet veel tussen hoor... Als in een slag of 3-5 ofzo? Waarbij je ook in je slaap onrustig kan zijn, je hartslag kan varieren, etc.

Voor zo'n horloge is het denk ik vooral, je beweegt niet + hartslag erg laag + tussen ingestelde slaaptijd? --> Waarschijnlijk slaap.

[ Voor 50% gewijzigd door m0ridin op 23-07-2020 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:52

Sick Nick

Drop the top!

Gim schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Hoe heeft Garmin destijds en nu de marketing gedaan met de Fenix 5S/6S? Weet iemand dat? Hebben ze vol ingezet dat het een vrouwenmodel is of hebben ze aangegeven dat ze met dit model naast heren óók de vrouwen wat meer aan een Fenix willen helpen?

Ik heb het nu namelijk al meerdere winkels gehad, o.a. Bever en een hardloop speciaalzaak, die met klem zeggen dat de S lijn het vrouwenmodel is en dus eigenlijk niet voor mij als man. Het is toch gewoon een model dat geschikt is voor smallere polsen?!

Anders kan de Forerunner 245 e.d. ook afgedaan worden als een vrouwenmodel welke niet bedoeld is voor mannen. Nu weet ik wel beter en kies ik wat me bevalt, maar toch.
Misschien een rare marketing keus inderdaad, ook qua kleuren heb je veel roze/witte opties. Maar gelukkig ook een volledig zwarte, ik heb een 6s pro in het zwart omdat ik 42mm al meer dan groot genoeg vind. 47mm is gewoon te groot voor mijn pols. Dus lekker laten praten en gewoon de 6s pro halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Zelfs de solarfunctie op mijn Fenix 6x pro solar doet niks?? Ik dacht horloge kaduuk (3 weken oud) en zag toen dat alles down was. Maar die solarfunctie hoort dan toch neem ik aan gewoon te werken? Lijkt mij geen afhankelijkheid van de cloud???

Overigens, weer-updates etc krijg ik ook niet meer binnen via mijn telefoon, dat zal via connect werken (en dat ligt er uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Duidelijk verhaal: alles down. Wel heel vreemd dat al mijn activiteiten ook niet zichtbaar zijn in de app. Lijkt me toch sterk dat alles alleen online staat.

[ Voor 4% gewijzigd door mrwolf op 23-07-2020 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

mrwolf schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:09:
Duidelijk verhaal: alles down. Wel heel vreemd dat al mijn activiteiten ook niet zichtbaar zijn in de app. Lijkt me toch sterk dat alles alleen online staat.
De omzetting van FIT naar een GPSplaatje met tekst en tabelletjes enzo gebeurt op de server, niet op je telefoon/computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:37

Roozzz

Plus ultra

m0ridin schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Voor zo'n horloge is het denk ik vooral, je beweegt niet + hartslag erg laag + tussen ingestelde slaaptijd? --> Waarschijnlijk slaap.
Niet in mijn ervaring; de hartslag lijkt niet relevant. Mijn 945 geeft fantastische slaapscores als ie op mijn bureau ligt :D

@Lord_Dain Mocht je echt waarde hechten aan de slaapstatistieken, meer dan een indicatie of leuk cijfertje, dan zou ik geen Garmin nemen. Het geeft een indicatie, maar dat is het dan ook. Garmin (en Suunto) trouwens zijn gebaseerd op de algoritmes van Firstbeat. Met mijn ervaring, zoals hierboven, maar ook gemiste slaap- en wakker-periodes zou ik daar mijn hand niet voor in het vuur durven steken.

Wat dan wel een geschikte optie is, is niet zo heel duidelijk. Er zijn enkele vergelijkingen (bijvoorbeeld en deze.

In zijn algemeenheid hebben Polar en Withings een goede reputatie. Maar of dat ook te onderbouwen is met lab-onderzoek durf ik te betwijfelen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Poekie schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:12:
[...]

De omzetting van FIT naar een GPSplaatje met tekst en tabelletjes enzo gebeurt op de server, niet op je telefoon/computer.
Ok, maar zelfs de historie is weg nu, dus ook activiteiten van gisteren en eerder. Dat is een afhankelijkheid die ik niet had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ook hun forum ligt plat...
Server Error in '/' Application.
Runtime Error
Description: An exception occurred while processing your request. Additionally, another exception occurred while executing the custom error page for the first exception. The request has been terminated.
edit:
https://downdetector.co.uk/status/garmin/
@robburgoyne [Contact] Garmin Connect cannot connect because emergency system maintenance is required. We apologize for the inconvenience, but please wait for a while until the recovery. #outage @Garmin @GarminFitness @GarminSA @GarminUK ETA anyone?

[ Voor 21% gewijzigd door route99 op 23-07-2020 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:04

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 09:52
chaola schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:00:
T5K is serieus aan het teasen over nieuwe technologie die betere accuraatheid zou moeten brengen: https://the5krunner.com/2...GPS_%E2%80%93_Beyond_Sony en het is geen nieuwe GPS chip en ook geen footpod à la Stryd. Iemand een idee wat het dan wel zou kunnen zijn?
Het gaat waarschijnlijk hierom: https://focalpointpositioning.com/use-cases/running en het eerste horloge met deze technologie zou dan de Fossil Gen 5 moeten worden. Dat horloge is blijkbaar al uit, maar vermoedelijk moet die technologie nog via een update doorstromen. Ik heb in het Fossil topic gevraagd of men daar iets meer weet. chaola in "[Fossil Smartwatches] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 9% gewijzigd door chaola op 23-07-2020 14:28 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als ik de reacties lees onder die tweet, weet ik gelijk weer waarom ik mijn twitter account verwijderd heb. :/ Ja het ligt plat en is misschien vervelend voor nu, maar de wereld staat toch niet in brand omdat je laatste activiteit en geschiedenis even niet zichtbaar zijn?

Je zou daar maar systeembeheerder of iets dergelijks zijn, dan heb je pas een k*tdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ja was al eens eerder gemeld hier toch; Garmin app is alleen maar een framework voor activities. Alleen data die continu wordt bijgewerkt zonder echte sync, staat op je toestel. (Zoals HR, trappen, etc)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Solar?

Het maakt mij niet uit dat de boel even offline is, maar die solarfunctie kan toch niet afhankelijk zijn van de cloud? Gisterenavond werkt het nog, vandaag de hele dag doet mijn solarscherm niks meer, geen enkele zonregistratie

€950 euro Fenix nu al kaput?

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 23-07-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
stefijn schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:05:
Solar?

Het maakt mij niet uit dat de boel even offline is, maar die solarfunctie kan toch niet afhankelijk zijn van de cloud? Gisterenavond werkt het nog, vandaag de hele dag doet mijn solarscherm niks meer, geen enkele zonregistratie

€950 euro Fenix nu al kaput?
Ik weet niet hoe die solarfunctie werkt, maar kan het niet zo zijn dat hij prima werkt maar de registratie en weergave net als activeiten etc. niet weergegeven wordt in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:03

m-vw

Dus?

Mistraller schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:36:
[...]

Ja was al eens eerder gemeld hier toch; Garmin app is alleen maar een framework voor activities. Alleen data die continu wordt bijgewerkt zonder echte sync, staat op je toestel. (Zoals HR, trappen, etc)
En toch heb ik al meegemaakt dat ik data in mijn app had staan die ik op de site nog niet terug kon vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:16
En de Garmin geruchten machine begint op gang te komen; Taiwanese nieuwssite bericht dat Garmin mogelijk slachtoffer is van een ransomware aanval en dat de productie faciliteiten de komende twee dagen gesloten zullen zijn:

https://translate.google....me.com.tw%2Fnews%2F139004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Het lijkt wel dat er meer aan de hand is dan een server-storing, werkelijk alles ligt plat .Van Connect tot aan de helpdesk-systemen, call centers en de online shops. Ik hoop dat er geen data verloren is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Als ik in de device sync audit kijk zie ik wel dat er een temp bestand is dat niet geüpload kan worden (en een fit bestand, van m'n fietsrit naar werk). De data uit dat bestand is dus nog niet verloren, tenzij mijn horloge (nu vivosmart 4) zometeen over zijn 7 dagen heen gaat voor activiteiten of 14 voor HR/steps/....
Ik neem aan dat Connect een buffer heeft voor dat soort tempbestanden en steeds de nieuwste probeert te uploaden. Zal over een uurtje nog eens kijken of er een andere filename staat.

Als je echt haast hebt om je activiteiten op strava te krijgen, pak de kabel en prik je horloge aan je computer, ga via het file system naar je activities map en sleep die bestanden bij strava in het uploadvenster. Kan je toch je kudo's krijgen. En anders is dat een manier om een gedeelte van je bestanden te backuppen als je bang bent ze kwijt te raken (het opzoeken en dan ergens op je pc bewaren tot alles weer werkt, niet per se via strava natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lijkt inderdaad op een ransomware aanval. https://news.ycombinator.com/item?id=23926289

Deze aanval legt ook wel meteen zwakheden van de online integratie bloot zeg, je zou verwachten dat e.e.a. gewoon 'offline' zou moeten werken onafhankelijk van de cloud, al is het maar tijdelijk?

[ Voor 53% gewijzigd door Lord_Dain op 23-07-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 19:59
Yup, ransomware geruchten lijken zeker een realistisch scenario...

Irritantste vind ik dat mijn horloge zelfs niet met mijn telefoon kan syncen zonder internet (of de garmin servers). Merkte dat al toen de afgelopen weken in Oostenrijk zat, geen internet = syncing failed.

Zorg dan dat dat in ieder geval lokaal werkt oid (maar ja, dan krijg je natuurlijk weer het gezeur dat de site en de app neit in sync zijn).

Maar vooruit, dit is de eerste keer dat ik dit meemaak met Garmin (en heb al heel wat horloges versleten van ze) dus hopelijk kan alles zonder kleerscheuren gefixed worden.

Communicatie vanuit Garmin is wel echt heeeeel matig btw...

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 23-07-2020 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:26

Greyfox

MSX rulez

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:26
Start begint goed met mijn nieuwe garmin venu. Besteld, totaal 4 dagen onderweg geweest door een fout bij postnl. Vervolgens blijkt er geen oplader bij de horloge te zitten en is hij wat beschadigd. Terug gestuurd en omgeruild, vandaag dan toch goed binnen gekomen en nu ligt Garmin plat. 8)7

Ag shit happens, hopelijk krijgen ze het snel opgelost. Horloge bevalt tot nu toe prima. Hartslag komt nagenoeg overheen met mijn hartslag band tijdens een rondje op de mtb. Rest nog even uitpluizen zodra alles weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
m0ridin schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Op ebay is er vaak wel het een en ander tussenin te vinden, vooral uit engeland of duitsland. Betaalt wel een paar euro meer dan aliexpress maar levertijd is dan weer meestal een paar dagen ipv een paar weken. Zijn meestal wel dezelfde producten, maar als je haast hebt een prima optie.
Bandje besteld via Amazon.nl voor een tientje, maandag binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Voor mij is dit de eerste keer in acht jaar dat Garmin zo onbereikbaar is. Enige dat ik jammer vind is dat mn horloge (icm runpod) nu niet wind-corrected power kan berekenen want kan niet van te voren synchroniseren. Over first world problems gesproken. Verder - ach, het komt wel weer. Misschien dat ik over aantal dagen een keer moet herinneren dat m'n vivosmart niet over z'n max buffer aan activiteiten loopt en dus even met usb-kabel op pc zetten. Maar die gebruik ik alleen voor van/naar werk eigenlijk, en kan ik zo vervangen door m'n forerunner. Maar die is zo groot :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor als jullie toch willen uploaden naar Strava etc. : https://www.dcrainmaker.c...ut-during-the-outage.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
pjlgt schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:28:
Ja het ligt plat en is misschien vervelend voor nu, maar de wereld staat toch niet in brand omdat je laatste activiteit en geschiedenis even niet zichtbaar zijn?
Tenzij je een VivoActive of Venu hebt, dan begin je na 7 activiteiten al dingen kwijt te raken ;). Fijn zo'n kunstmatige beperking... Benieuwd of ze die nu eruit slopen bij de volgens update.

[ Voor 17% gewijzigd door mac1987 op 24-07-2020 02:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mac1987 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 02:36:
[...]

Tenzij je een VivoActive of Venu hebt, dan begin je na 7 activiteiten al dingen kwijt te raken ;). Fijn zo'n kunstmatige beperking... Benieuwd of ze die nu eruit slopen bij de volgens update.
Je kunt de fit bestanden op je horloge even backuppen op een PC en op een later tijdstip uploaden naar Garmin Connect. Dat werkt vergelijkbaar met de procedure beschreven door DC Rainmaker beschreven in een post van @Palomar hierboven. Niet ideaal, maar als je oersé niets kwijt wilt raken, toch een workaround.

Zelfs de homepage www.garmin.com werkt nu niet meer... “You seem to be lost...”. Communicatie van Garmin naar hun gebruikers is wel heel erg slecht in deze... :(

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 24-07-2020 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:26
[...]

Al? Zo'n fanatieke sporter ben ik niet :P
Ik ga 1 of 2 keer per week mountainbike. Het duurt dus even voordat ik de 7 activiteiten gedaan heb en verwacht dat ze het binnen die tijd wel opgelost hebben.

Maar snap dat het vervelend is voor de wat fanatieke sporter. Dan is dit horloge misschien minder geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
rutgergron schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:31:
Geheugen van 7 activiteiten ... Blijft bizar tafereel. Why? Dat is toch veels te weinig. Softwarematig zou het geen enkel probleem moeten zijn om dit op te hogen.

Zou toch een minimum moeten zijn van 25 activiteiten.
Hmm dan had @rutgergron hier toch wel een terecht puntje :P

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Hmm dat had @rutgergron hier toch wel een terecht puntje :P
ja, maar dan zouden ze luisteren naar hun klanten en ze tegemoet komen.
Dat gaat niet gebeuren vrees ik. Leer er maar mee leven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:19
PatrickC schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:02:
[...]
Zelfs de homepage www.garmin.com werkt nu niet meer... “You seem to be lost...”. Communicatie van Garmin naar hun gebruikers is wel heel erg slecht in deze... :(
Dat is volgens mij ook waar de meeste mensen over struikelen, volgens mij accepteren mensen zoiets veel makkelijker als ze deelgenoot worden gemaakt en dat doe je volgens mij door info, hoe onzeker het ook is, te delen inclusief eventuele twijfels of het dit kan of dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
PatrickC schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:02:
[...]

Je kunt de fit bestanden op je horloge even backuppen op een PC en op een later tijdstip uploaden naar Garmin Connect. Dat werkt vergelijkbaar met de procedure beschreven door DC Rainmaker beschreven in een post van @Palomar hierboven. Niet ideaal, maar als je oersé niets kwijt wilt raken, toch een workaround.

Klopt helemaal hoor, maar het feit is wel dat mensen die niet Googlen of wat minder technisch onderlegd zijn ervan uitgaan dat alles automatisch wel goed komt. Die mensen raken nu mogelijk dingen kwijt vanwege een volkomen overbodige en kunstmatige beperking. Dat is gewoon zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mac1987 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:32:
[...]

Klopt helemaal hoor, maar het feit is wel dat mensen die niet Googlen of wat minder technisch onderlegd zijn ervan uitgaan dat alles automatisch wel goed komt. Die mensen raken nu mogelijk dingen kwijt vanwege een volkomen overbodige en kunstmatige beperking. Dat is gewoon zonde.
Helaas ga je wel zaken kwijtraken als stappen / slaap / etc, want die kun je niet offline synen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpope schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:41:
[...]

Helaas ga je wel zaken kwijtraken als stappen / slaap / etc, want die kun je niet offline synen.
Volgens mij niet, want deze gegevens worden wel langer op de horloges als de Venu en VA4 bewaard. De beperking geldt alleen voor het aantal activiteiten dat je vastlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Het is inderdaad mogelijk om 14 dagen niet te synchroniseren met een vivosmart, pas dan gaat hij de oudste data overschrijven. Dat is volgens mij standaard voor alle vivos.
De hoeveelheid activiteiten is wel beperkt tot 7 maar in normaal gebruik zal je er eigenlijk niets van merken. Wat er nu aan de hand is, is een uitzonderlijke situatie. Zoals ik zei, ik heb het de laatste 8 jaar niet meegemaakt dat garmin er langer dan een uur of twee uit lag, en vrijwel altijd was het dan alleen de push api.

Wat ik wel jammer vind is dat je op de vivosmarts (en andere vivos?) ook je alarmen niet kan aanpassen (alleen aan/uit) zonder internet. Nu ben ik iemand die het max aantal alarmen heeft ingesteld in halve uren vanaf 6:30 en dan gewoon elke dag van de week, zodat ik ze op het horloge aan/uit kan zetten, dus ik heb er geen last van. Maar dat is nou iets waarvan je niet verwacht er internet voor nodig te hebben, en wat nu dus gewoon niet aan te passen is. Terwijl ik wel timers kan instellen op het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Edit:Was al gesuggereerd...

[ Voor 101% gewijzigd door route99 op 24-07-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

[...]Tenzij je een VivoActive of Venu hebt, dan begin je na 7 activiteiten al dingen kwijt te raken ;). Fijn zo'n kunstmatige beperking... Benieuwd of ze die nu eruit slopen bij de volgens update.
Als de hardware van deze types te weinig opslag capaciteit heeft.... zou dat wel eens de reden kunnen zijn zoals het nu gaat. Dan gaat het aanpassen van de firmware wrs geen oplossing worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

route99 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:12:
[...]

Als de hardware van deze types te weinig opslag capaciteit heeft.... zou dat wel eens de reden kunnen zijn zoals het nu gaat. Dan gaat het aanpassen van de firmware wrs geen oplossing worden?
Het is echt 7 activiteiten, niet <x> activiteiten van maximaal 48h totaal ofzo. Dus waarschijnlijk niets te maken met opslag (als ik 7 keer 3h ga fietsen of 7 keer 10 min wandel is namelijk om het even), en wel iets dat met een firmwareupdate zou kunnen worden opgehoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
route99 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:12:
[...]

Zoals hierboven al wordt geschreven gaat het om het aantal activiteiten, niet om de hoeveelheid opslagruimte. De laatste VivoActive en Venu modellen hebben meerdere gigabytes aan opslagruimte. .FIT bestanden nemen enkele kilobytes aan opslagruimte in. Het is een puur kunstmatige beperking. Dat blijkt ook uit het feit dat 7x een seconde meten of 7x een hele dag wandelen hetzelfde behandeld wordt en hetzelfde resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Duidelijk en dan is het onhandig/vervelend. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Mede door de software beperkingen kunnen ze de diverse horlogemodellen anders positioneren. Als mensen zich goed vantevoren informeren dan weten ze dat er een beperking van 7 activiteiten op zit. Ik kan me wel voorstellen dat men tot inzichten komt dat 7 wellicht iets "te" is en dat ze het bijvoorbeeld verdubbelen. Maar we zullen zien, soms komen er nieuwe features bij voor modellen toch dus... :)

Zo heeft een Forerunner 245 geen Garmin Pay; zou het een hardware beperking zijn of zouden ze gewoon bepaalde stukjes software uitgeschakeld hebben, waardoor het wellicht in de toekomst nog ondersteund gaat worden. Garmin verdient immers toch ook aan betalingen gemaakt met Garmin Pay?

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 24-07-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Gim schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Mede door de software beperkingen kunnen ze de diverse horlogemodellen anders positioneren. Als mensen zich goed vantevoren informeren dan weten ze dat er een beperking van 7 activiteiten op zit. Ik kan me wel voorstellen dat men tot inzichten komt dat 7 wellicht iets "te" is en dat ze het bijvoorbeeld verdubbelen. Maar we zullen zien, soms komen er nieuwe features bij voor modellen toch dus... :)

Zo heeft een Forerunner 245 geen Garmin Pay; zou het een hardware beperking zijn of zouden ze gewoon bepaalde stukjes software uitgeschakeld hebben, waardoor het wellicht in de toekomst nog ondersteund gaat worden. Garmin verdient immers toch ook aan betalingen gemaakt met Garmin Pay?
Garmin Pay werkt met NFC, dus dat is niet even achteraf met een firmwareupdate toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Poekie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Garmin Pay werkt met NFC, dus dat is niet even achteraf met een firmwareupdate toe te voegen.
Ging me er eigenlijk meer over of het zou kunnen dat er qua hardware wél NFC onder de motorkap zit, maar dat deze gewoon niet operationeel is door software. Al ben ik niet thuis in productielijnen, kan ik me voorstellen dat ze (als het onderdeeltje maar minimale kosten met zich meebrengt) dat ze productielijnen kunnen vereenvoudigen door bepaalde hardware er gewoon in te zetten voor meerdere modellen en dat ze het later "fixen" met andere software.

Stukje wishful thinking werkt hier ook mee hè :P

[ Voor 31% gewijzigd door Gim op 24-07-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Aangezien Garmin sommige softwarefuncties al niet standaard op oudere modellen beschikbaar maakt (PacePro en de vochtverliesinschatting bijvoorbeeld, die de 245 wel heeft en de 645 niet, net zoals body battery die uit was op de vivosmart 4 toen de 645 uitkwam, maar niet is toegevoegd en niet zal worden toegevoegd) denk ik dat ze hardware later nog activeren helemaal niet doen. En dat deze hardware dus ook niet aanwezig is.
De 645 heeft al net niet dezelfde formfactor (is iets dikker) en heeft standaard een metalen bezel. Naast de NFC is de 645 ook uitgerust met een barometrische hoogtemeter, thermometer en een gyroscoop, wat de 245 allemaal niet heeft. Dat is gewoon te veel verschil om te denken dat de 245 een stukje hardware zou hebben dat uit staat. Want als het er hardwarematig in zit, waarom niet gewoon geld er voor vragen? Dat lijkt me rare marketing, zeker bij iets als Pay dat toch echt wel gezien wordt als een selling feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat doet Garmin ook, zie de Fenix 6 en Pro en de wel/niet music varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
Gim schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Ik snap je verhaal volkomen, maar er is een verschil tussen software functionaliteit beperken tot bepaalde modellen en kinderachtige en onnodige beperkingen inbouwen om een lager product bewust slechter te maken.
Vergelijk het met Office: het is prima om Visio of Power BI alleen mee te leveren met de duurdere licenties. Het zou kinderachtig zijn om het aantal pagina's in Word of rijen in Excel te beperken tot 10 bij de goedkopere licenties.

Daar komt nog bij dat een VivoActive of Venu helemaal niet goedkoop is, terwijl een goedkopere Forerunner deze beperking niet heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door mac1987 op 24-07-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
Tinusvolkel schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Hmm dan had @rutgergron hier toch wel een terecht puntje :P
Het was ook meer dat het mij verbaasde omdat het ontbrak bij de duurdere modellen.

Bijvoorbeeld: Vivoactive 3/4 en de Venu zet zichzelf in de markt als een activity tracker met dat in het achterhoofd heb je aan '7 activiteiten' opslag lang niet genoeg. Terwijl je ruim €290,- voor zo'n horloge betaald. Bij de Vivomove kan ik mij er nog iets bij voorstellen. Een onvoorstelbare keuze die ze bij Garmin hebben gemaakt. Zelfs de goedkopere Forerunner 45 kan 200 uur aan gegevens opslaan. Ook op Garmin fora word hier over geklaagd en terecht.

Nu zie je dus in deze situatie alles plat ligt wat de gevolgen zijn. Grappige is dat veel mensen het niet eens door hebben totdat er spontaan activiteiten 'verdwijnen' in de 'geschiedenis'. "Ja maar heel veel mensen hebben wel Wi-Fi of internet toegang om te syncen" Dan nog ... Je zou hier niet van afhankelijk moeten zijn, niet in die mate.

[ Voor 3% gewijzigd door rutgergron op 24-07-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 10:06
Kan het door de storing komen dat ik ook geen satelliet kan vinden? Heb net een nieuwe Garmin, maar ik sta nu al een half uur buiten en hij is nog steeds bezig met wachten op GPS signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 12:48

Galois

1811 - 1832

Mahone schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:19:
Kan het door de storing komen dat ik ook geen satelliet kan vinden? Heb net een nieuwe Garmin, maar ik sta nu al een half uur buiten en hij is nog steeds bezig met wachten op GPS signaal.
Nee... daar hebben de serverproblemen niets mee te maken. Opnieuw opstarten of misschien Glonass aan/uit zetten?

(hoogstens dat er een nieuwe softwareupdate op je stond te wachten en die dus niet binnengehaald kon worden, maar dan nog zou je denken dat de af-fabriek software ook satellieten moet kunnen vinden)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10 10:06
Galois schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:23:
[...]

Nee... daar hebben de serverproblemen niets mee te maken. Opnieuw opstarten of misschien Glonass aan/uit zetten?

(hoogstens dat er een nieuwe softwareupdate op je stond te wachten en die dus niet binnengehaald kon worden, maar dan nog zou je denken dat de af-fabriek software ook satellieten moet kunnen vinden)
bedankt, ik ga het even proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mahone schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:19:
Het kan zijn dat er door de problemen bij Garmin waardoor je niet kunt syncen, verouderde satelliet data op je horloge staat, waardoor de GPS quick fix misschien niet goed werkt. Hierdoor kan het verkrijgen van zo’n eerste fix een heel stuk langer duren dan normaal. Gewoon net zo lang wachten totdat je een fix hebt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 12:48

Galois

1811 - 1832

PatrickC schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Het kan zijn dat er door de problemen bij Garmin waardoor je niet kunt syncen, verouderde satelliet data op je horloge staat, waardoor de GPS quick fix misschien niet goed werkt. Hierdoor kan het verkrijgen van zo’n eerste fix een heel stuk langer duren dan normaal. Gewoon net zo lang wachten totdat je een fix hebt. ;)
Maar geen half uur he?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad wel erg lang, maar je weet maar nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Poeh.. lange storing hoor bij Garmin. Gelukkig eerste keer sinds ik een Garmin heb, maar toch... Als hardloper niet zo'n ramp als mijn data even niet geupload wordt. Lastiger wordt het als je op vakantie nét die route in the middel of nowhere aan het lopen was, zonder telefoon (unlikely) en gerekend had op 'back to start' optie ;) .. Of erger, als je ergens gestrand was op een gletschjer zonder telefoonbereik en nu zit te wachten tot je in-reach het weer doet :| .. Maar goed, dat zal een heel klein groepje zijn. Voor normale stervelingen zoals ik is het voor een beroep op ons ongeduld. Ben ook wel benieuwd of Strava overbelast raakt als straks in één keer alle uploads gaan plaatsvinden 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Wat ook apart is dat je zonder internet helemaal niks kan op Garmin Connect. Je kan je workouts niet eens inzien. Gelukkig sync ik ook automatisch naar Endomondo waar dit wel kan. Ook dit is een dingetje waarvan ik denk, waarom?

Het zou toch moet kunnen dat je zonder internet je gegevens wel kan inzien op Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Maar wat als er lokaal onvoldoende ruimte is voor alle data... dat omzeilen ze nu compleet....
Ik had ook liever lokaal alles gehad..... nu zie je de achillespees ervan (alleen data op internet) als er een (grote) storing is.....
De app op mijn tablet geeft aan dat er "onderhoud is"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ik vind het juist wel fijn dat het allemaal ergens in een cloud staat. Als alle diensten alles ook nog eens lokaal gaan houden stroomt mijn telefoon vol, en als backup heb ik alle info toch ook op strava staan. Verder gaat heeft die connect app ook nog wel eens kuren, en met alle data op internet is het makkelijk even app verwijderen en opnieuw installeren. Als je er lokaal ook nog van alles op hebt staan moet je dat weer sync'en etc.

Mijn app zegt ook onderhoud ja.

PS: Voordeel van een 945 met kennelijk genoeg geheugen: kan mijn complete history (nu 7 maanden / 1800km hardlopen, 7 dagen skien, 3 dagen bergwandelen en een paar fietstochtjes) ook nog terugvinden op mijn horloge zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:21
Valorian schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:46:
Ik vind het juist wel fijn dat het allemaal ergens in een cloud staat. Als alle diensten alles ook nog eens lokaal gaan houden stroomt mijn telefoon vol, en als backup heb ik alle info toch ook op strava staan. Verder gaat heeft die connect app ook nog wel eens kuren, en met alle data op internet is het makkelijk even app verwijderen en opnieuw installeren. Als je er lokaal ook nog van alles op hebt staan moet je dat weer sync'en etc.

Mijn app zegt ook onderhoud ja.

PS: Voordeel van een 945 met kennelijk genoeg geheugen: kan mijn complete history (nu 7 maanden / 1800km hardlopen, 7 dagen skien, 3 dagen bergwandelen en een paar fietstochtjes) ook nog terugvinden op mijn horloge zelf :)
Bij mij staan er nu 192 activiteiten op mijn 945. Ik ben benieuwd hoeveel er echt op kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Valorian schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:46:
Ik vind het juist wel fijn dat het allemaal ergens in een cloud staat. Als alle diensten alles ook nog eens lokaal gaan houden stroomt mijn telefoon vol
offtopic:
Ik denk dat dat wel meevalt ;)
Een gemiddelde telefoon heeft 128Gb ofzo? En dat is dan excl een geheugenkaartje wat je erbij kan prikken.

Daar moet je héél véél voor rennen wil je dat vol krijgen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 14:18

Spotter

Lichtnicht

Er lijkt wat schot in te zitten. Garmin Connect op m'n telefoon synct weer met mijn horloge, en laat wat simpele dingen zien (oa intensity minutes, steps). Alle server based zaken (activities etc) werken nog niet. Ook de site kan ik weer inloggen, maar dan krijg je een maintenance bericht.
Pagina: 1 ... 157 ... 324 Laatste