En gelijk heb je. Ik vond de HRM band nooit prettig zitten, waardoor het me vooral deed afleiden. Derhalve dat OHR m'n interesse kreeg om toch in zoverre mogelijk (en in zoverre accuraat) met m'n hartslag bezig te zijn.Frij5fd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:18:
[...]
Ook ik denk niet dat ik met mijn F5s+ de 4 uur durende marathon kan doen. Met 2 IQ datavelden, GPS/Galileo, kaart (al zit 'tie niet in beeld), Stryd footpod, Tempe en Polar OH1 hartslagband haalt het ding dat niet.
@Gim, je geeft aan dat Garmin OHR werkend heeft voor het zwemmen. Dat is zo, maar niet voor de F5+ serie horloges. De nieuwste horloges hebben dat alleen. Ik loop in het zwembad dus voor aap met mijn blauwe hartslagband (maar "who cares", medisch gezien is het voor mij relevant)
Oh, kijk. Duidelijk. Ik haalde kast grootte en scherm door elkaar. Ze zijn inderdaad identiek aan elkaarAghanim schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:33:
@Gim Dat klopt maar het scherm van de 5 en 5S zijn even groot. Ik zou dus niet direct weten waarom je voor de gewone 5 zou gaan, behalve de looks. Oftewel: als je de 5S ook mooi vindt heb je voor 365 een erg mooi horloge met heel veel features (niet heel veel minder dan de 6S Pro). Dat het geen zwarte bezel en saffier is klopt, maar daar is de prijs ook naar. De zwarte 5S plus 42mm komt bij mij op 364 euro.
Ik kom toch terug van het saffier verhaal. De meerprijs van saffier is best flink en zo voelt het zeker met een afgeprijsd model. En zoals door anderen ook gezegd, de rest kan nog steeds beschadigen; nog meer uitgeven door voor titanium te gaan, gaat hem niet worden. Dan kan ik het beter juist wat goedkoper houden en eerder kiezen voor zo'n transparante protectie sticker.
Er zijn wat verdeelde meningen, maar van saffier zie ik vaker terugkomen dat deze meer last heeft van reflectie en verminderde helderheid of contrast. Ik weet niet hoe ik het zou ervaren, maar het sterkt me nu in ieder geval in de keuze om van saffier af te zien voor dit model. Ik zou wellicht anders denken als ik voor de 6 serie zou gaan, maar dan praten we over andere prijzen.
Daarmee ga ik de Fenix 5+ en 5S+ eens naast elkaar leggen wat betreft de zwart-zilver "base" uitvoering met evt. een aanbieding van de FR245 als 3e optie.
Waarvoor dank dat je me erop weesAghanim schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:32:
Volgens de specs van de F5s plus zou up to 4 hours met GPS + Music haalbaar moeten zijn. Kom op, wie loopt er nu langer dan 4 uur over een marathon
Krap is het dus zeker wel, al kun je er ook voor kiezen om niet 4 uur lang muziek te streamen. Dan zou je het prima moeten halen. Maar als je vaak marathons loopt kan ik me voorstellen dat je verder dan de S versies kijkt. Het was in dit geval ook puur een aanrader vanwege de prijs op Amazon.
Ik moet dadelijk ook nog even kijken of de accu's eigenlijk te vervangen zijn van de horloges. M'n oude horloge liep namelijk na een paar jaar sneller leeg. Daardoor ben ik deels geneigd wat "ruimer" in de accu te zitten.