Bedankt voor alle bovenstaande feedback.chaola schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:35:
@gerdthijs Als je nu een M430 hebt, is de vraag ook hoe gehecht je bent aan het Polar Flow platform. Er zijn nogal wat trouwe Polar fans die het moeilijk hebben om over te schakelen naar Garmin Connect: heel andere interface en indeling. Voor je budget van 350 euro denk ik dat je met wat zoeken zelfs al een Vantage V op de kop kunt tikken. Maar wat bedoel je precies met "snelheid en preciesheid van routeregistratie (GPS)"? Een snelle GPS fix is doorgaans geen probleem, bij mijn Vantage V een kwestie van enkele seconden in open lucht. Correcte routeregistratie: als je daarmee bedoelt dat achteraf precies wordt weergegeven waar je gelopen hebt: daar zit wel al eens afwijking op, net zoals bij andere hedendaagse horloges. Ook instant pace gaat daarmee vaak de mist in. Dus is de vraag hoeveel foutenmarge je wilt toestaan. De Grit X schijnt hierin beter te zijn maar zit voorlopig nog iets boven je budget.
PS: ook geen muziek opslag op de Vantage V.
Mbt snelheid en preciesheid van routeregistratie (GPS); verwijs ik inderdaad naar de snelheid van GPS Fix.
Met mijn M430 moest ik (de laatste maanden) 10-20 seconden wachten alvorens ik kon starten met lopen.
Het is zeker een voordeel bij Polar te blijven kwa achterliggend platform (al is dit voor mij geen must), ik gebruik zeker niet alle features op Polar Flow. Ik gebruikt voornamelijk Strava om (beperkte) data te bekijken.
Ik had de indruk dat Polar, met de Grit en Vantage reeks meer inzet op meerdere sporten (en dan zou ik dus betalen voor functies die ik niet ga gebruiken).
De Forerunner 45 lijkt nu voor mij wel af te vallen. Ik zie wel iets voor de 245 of de 245 Music.