Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 153 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdthijs
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-10 15:53
chaola schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:35:
@gerdthijs Als je nu een M430 hebt, is de vraag ook hoe gehecht je bent aan het Polar Flow platform. Er zijn nogal wat trouwe Polar fans die het moeilijk hebben om over te schakelen naar Garmin Connect: heel andere interface en indeling. Voor je budget van 350 euro denk ik dat je met wat zoeken zelfs al een Vantage V op de kop kunt tikken. Maar wat bedoel je precies met "snelheid en preciesheid van routeregistratie (GPS)"? Een snelle GPS fix is doorgaans geen probleem, bij mijn Vantage V een kwestie van enkele seconden in open lucht. Correcte routeregistratie: als je daarmee bedoelt dat achteraf precies wordt weergegeven waar je gelopen hebt: daar zit wel al eens afwijking op, net zoals bij andere hedendaagse horloges. Ook instant pace gaat daarmee vaak de mist in. Dus is de vraag hoeveel foutenmarge je wilt toestaan. De Grit X schijnt hierin beter te zijn maar zit voorlopig nog iets boven je budget.
PS: ook geen muziek opslag op de Vantage V.
Bedankt voor alle bovenstaande feedback.

Mbt snelheid en preciesheid van routeregistratie (GPS); verwijs ik inderdaad naar de snelheid van GPS Fix.
Met mijn M430 moest ik (de laatste maanden) 10-20 seconden wachten alvorens ik kon starten met lopen.

Het is zeker een voordeel bij Polar te blijven kwa achterliggend platform (al is dit voor mij geen must), ik gebruik zeker niet alle features op Polar Flow. Ik gebruikt voornamelijk Strava om (beperkte) data te bekijken.

Ik had de indruk dat Polar, met de Grit en Vantage reeks meer inzet op meerdere sporten (en dan zou ik dus betalen voor functies die ik niet ga gebruiken).

De Forerunner 45 lijkt nu voor mij wel af te vallen. Ik zie wel iets voor de 245 of de 245 Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
gerdthijs schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:25:
Een tweede belangrijk criteria is de snelheid en preciesheid van routeregistratie (GPS), hier ging de Polar M430 in rijn laatste maanden heel moeilijk mee om (duurde lang voordat hij het startpunt vast had).

Daarnaast is een eenvoudige UI en gebruiksgemak wel heel belangrijk (zowel tijdens lopen, als kwa plug& play, strava support)

Voorlopig kwam ik uit op 3 kanshebbers:

- Garmin Forerunner 45 (lager segment, op batterij na, lijkt mij deze zij identiek kwa functies aan 245 + Meer basic look & feel)
- Garmin Forerunner 245
- Polar Vanatage M (overkill aan sporten/profielen)

Ik hoor graag jullie advies! Thanks
Dat van dat langzaam opstarten van je M430, lange tijd niet aan de pc gehangen? (lees: epo is oud?)

Als ik je wensen hoor zou ik voor een FR 245M gaan, misschien nog een leuke aanbieding op de rentepunten winkel of amazon (hoewel amazon er zondag al eentje had)

-edit- Overigens is je opmerking "betalen voor meer profielen" niet helemaal correct, het opslaan van een activiteit onder naam activiteit 1 of 2 is niet zo moeilijk dat het verschil gaat maken in kosten. En eigenlijk zet de hele industrie in ieder geval in op de grote 3: rennen, fietsen en zwemmen. Alles daarbuiten is extra, maar deels marketing en lang niet altijd nuttig.
Je kan het eigenlijk beter zien aan ondersteuning voor externe sensoren, met name wel / geen ondersteuning voor powermeters (fiets) is vaak een stap omhoog in prijs/kosten, net als wel / geen barometrische hoogtemeting. De profielen zelf is merendeel software matige interpretatie van je activiteit tijdens al dan niet na de activiteit.

[ Voor 24% gewijzigd door rockhopper op 15-06-2020 11:59 . Reden: stukje na -edit- toegevoegd ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerdthijs
rockhopper schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Dat van dat langzaam opstarten van je M430, lange tijd niet aan de pc gehangen? (lees: epo is oud?)

Als ik je wensen hoor zou ik voor een FR 245M gaan, misschien nog een leuke aanbieding op de rentepunten winkel of amazon (hoewel amazon er zondag al eentje had)

-edit- Overigens is je opmerking "betalen voor meer profielen" niet helemaal correct, het opslaan van een activiteit onder naam activiteit 1 of 2 is niet zo moeilijk dat het verschil gaat maken in kosten. En eigenlijk zet de hele industrie in ieder geval in op de grote 3: rennen, fietsen en zwemmen. Alles daarbuiten is extra, maar deels marketing en lang niet altijd nuttig.
Je kan het eigenlijk beter zien aan ondersteuning voor externe sensoren, met name wel / geen ondersteuning voor powermeters (fiets) is vaak een stap omhoog in prijs/kosten, net als wel / geen barometrische hoogtemeting. De profielen zelf is merendeel software matige interpretatie van je activiteit tijdens al dan niet na de activiteit.
Ik ga de komende dagen/ 2 weken even kijken of er nog ergens een gunstige prijsevolutie is, en neem dan de FR 245 M.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@gerdthijs Iets wat nog niet genoemd is volgens mij... vind je een barometrische hoogtesensor belangrijk voor bij het hardlopen? Die heeft de FR245(M) namelijk niet en je huidige Polar M430 wel. De FR645(M) heeft die dan weer wel, maar is wel weer iets duurder. Verder is dat horloge nu meer dan 2 jaar op de markt dus heeft niet alle nieuwe functies van de FR245M..De FR645(M) heeft ook nog Garmin Pay mocht je dat interessant vinden. Het is maar net wat je de belangrijkste functies vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 15-06-2020 12:39 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerdthijs
PatrickC schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:37:
@gerdthijs Iets wat nog niet genoemd is volgens mij... vind je een barometrische hoogtesensor belangrijk voor bij het hardlopen? Die heeft de FR245(M) namelijk niet en je huidige Polar M430 wel. De FR645(M) heeft die dan weer wel, maar is wel weer iets duurder. Verder is dat horloge nu meer dan 2 jaar op de markt dus heeft niet alle nieuwe functies van de FR245M..De FR645(M) heeft ook nog Garmin Pay mocht je dat interessant vinden. Het is maar net wat je de belangrijkste functies vindt.
Bedankt om mee te denken, de ontbrekende hoogte sensor en Garmin Pay is voor mij geen dealbreaker.
Ik zie idd dat de FR645 dateert uit Begin 2018 en de FR245 uit Begin 2019. Ik vermoed dat hier nog geen nieuwe opvolgers aan zitten aan te komen he (in tegenstelling tot jaarlijkse updates aan smartphones).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
Ik denk dat gezien de huidige situatie omtrent corona alles vertraging oploopt, dus ook sporthorloges. Verder is de innovatie rek er ook uit inmiddels.
Het is daarom afwachten wanneer er iets nieuws uitkomt, of het de moeite loont er op te wachten, en wat de meerprijs zal zijn voor de nieuwigheden.
Beter meteen van een nieuw toestel genieten, dan sterven met de folder nog in je hand.

Dat gezegd hebbende, aanbiedingen die er mogelijk zijn: vaderdag en amazon prime day. Van de eerste varieert de dag van land tot land en van de tweede is het afwachten of het überhaupt doorgaat dit jaar.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:52
gerdthijs schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:51:
[...]

Het is zeker een voordeel bij Polar te blijven kwa achterliggend platform (al is dit voor mij geen must), ik gebruik zeker niet alle features op Polar Flow. Ik gebruikt voornamelijk Strava om (beperkte) data te bekijken.

Ik had de indruk dat Polar, met de Grit en Vantage reeks meer inzet op meerdere sporten (en dan zou ik dus betalen voor functies die ik niet ga gebruiken).

De Forerunner 45 lijkt nu voor mij wel af te vallen. Ik zie wel iets voor de 245 of de 245 Music.
Strava is voor gratis gebruikers nu natuurlijk wel een stukje minder interessant geworden. Wat betreft dat betalen voor meerdere sporten: ik denk dat de 245 evenveel andere sporten ondersteunt als de Vantage. En eigenlijk stellen die extra sportprofielen niet zo veel voor op de Polars: enkel zwemmen, fietsen en lopen verschillen wat, denk ik. Al die andere profielen doen m.i. niet veel extra, dus veel ontwikkelingskost zou hier niet achter mogen zitten. De tijd van de pure hardloophorloges lijkt voorbij: je krijgt overal een hoop functies die je wellicht niet nodig hebt. Maar de 245 is zeker een interessante keuze qua prijs/kwaliteit.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Goedemiddag,

Sinds een week is de registratie van mijn hartslagmeter soms onjuist. De eerste keer dat ik het merkte was tijdens een tempo training op hartslag. Hierbij had ik blokken waarin ik liep op HRM ~135 en dan 3 minuten rust er tussen. Tijdens het rust moment ging mijn hardslag opeens in rap tempo omhoog, tot dik boven de 170 :?

Ik heb toen het horloge (Fenix 6) even af gedaan tot de sensoren niet meer knipperde en toen weer terug om de pols. Maar ook toen ging hij in rap tempo weer omhoog richting de 170, terwijl ik inmiddels stil stond om hier naar te kijken. Eenmaal thuis heb ik het horloge af gedaan en toen ik het weer om deed leek het weer de juiste waarde te tonen.

Maar vandaag tijden mijn lunchwandeling zag ik dat de meting weer vrij hoog was, 110 bij rustig op vlak terrein wandelen. Nu heb ik de sensor via het menu uitgeschakeld en na een paar seconde weer aangezet. Toen was de meting HRM 71 binnen die paar seconden dat de sensor uit en aan werd gezet. De rest van de wandeling wat beter op gelet maar bleef netjes rond de ~70 zitten wat ik voor mij als normaal zie.

Heeft iemand dit probleem ook gehad, dat de waarde te hoog is en sprongen maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
MacPoedel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:23:
[...]

Er zal wel iets aan zijn van een 655 of 745, er is volgens mij nog wel plaats voor een triathlon horloge onder de 945, bv zonder kaarten. Dus ik zou dan eerder iets in de 700 serie verwachten en niet de 600. Bij de concurrentie heb je al veel goedkopere triathlon horloges, bij Garmin heb je dan alleen de 735 in de uitverkoop.

Ik weet niet goed wat ik van een 655 zou moeten verwachten, een 245 met barometrische hoogtemeter en Garmin Pay? Meh.
Dat er nog geen leaks of foto's zijn, doet vermoeden dat het nog niet voor meteen zal zijn. Ik gok ook eerder op een 745 dan een 655. Wat die laatste nog zou kunnen toevoegen aan de 245, naast barometer en garmin pay, is het uitzicht. Nu heeft de 645 ook iets meer uitstraling als dagelijks horloge, dan de andere forerunners. Wie stijl belangrijk vindt, kijkt nu meestal naar de Fenix of de Vivoactive/Venu. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn: ipv. een 655 een Fenix Light. De meeste Fenix kopers gebruiken nu wellicht nog geen 30% van al die functionaliteiten. Maar dat zou het Fenix gamma natuurlijk alleen nog maar onoverzichtelijker maken: variant nummer zoveel...
Afwachten hoe die 745 er zal uitzien en hoe geschikt hij is als dagdagelijks horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TheDude84 Wat was je pasfrequentie tijdens de wandeling? Toevallig rond de 110?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me ook af wat een FR655 zou moeten brengen tov de huidige Forerunner lineup. Met de de FR245 en FR945 al in het assortiment is er niet veel ruimte voor een upgrade van de FR645. Of... ze zouden naar een touchscreen amoled scherm moeten gaan bijvoorbeeld met alle ontbrekende functies van de FR245. Er waren namelijk ooit ook Forerunners met een touchscreen (heb zelf de FR610 gehad met touchscreen namelijk). Ik zou wel weer een touchscreen willen zien op een Forerunner, icm de fysieke knoppen die er nu op zitten. Sommige van de menu’s zijn wel erg lang nu en hebben veel button presses nodig. Een touchscreen zou daar handiger zijn (spreek uit ervaring met een vivoactive HR). Voor de besturing van het horloge tijdens een activiteit, prefereer ik echter fysieke knoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 15-06-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@PatrickC Ik had geen activiteit aangezet tijdens de wandeling, dus vrees dat ik dit niet kan terugzien in de Connect app? Ik zie wel dat ik om 12 uur ongeveer 2500 stappen heb gezet, maar daarbij geen gegevens over de pasfrequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TheDude84 Een hartslag van 70 tijdens wandelen is trouwens best wel laag lijkt mij? Maar kan natuurlijk wel. Ik zit meestal tussen 90-100 bij stevig wandelen. Qua stapfrequentie heb ik even gekeken naar mijn middagwandeling, waar ik 5,7 km/u gemiddeld gelopen heb en dan heb ik een stapfrequentie van 135 per minuut. Maar ik ben niet zo groot en loop ook nog eens met kleine passen, dus een stapfrequentie van 110 per minuut zou bij jou best nog wel eens mogelijk kunnen zijn. En als dat zo is, dan vrees ik dat je hetzelfde probleem hebt als mijn broer met de Fenix 6... cadence lock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:05
Na mijn advies vraag van vrijdag, heb ik zaterdag de keuze gemaakt en vandaag heb ik de Fenix 6x pro binnen gekregen. Ik heb de 5 nog wel even om gehad in de winkel om het formaat te kiezen maar de accuduur was eigenlijk wel doorslaggevend. Nu is het afwachten tot ik weer lange tochten ga maken om de tracking echt te testen, maar eerst alles uitzoeken en spelen met het horloge. Bedankt allemaal voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

@PatrickC Ik snap dat het laag is, maar mijn rust hartslag zit rond de 40/45 en zie sommige dagen in mijn overzicht dat hij onder de 40 is geweest. Dan is (denk ik) rond de 70/75 wel een normale stijging bij een rustige wandeling :) Ik ga de cadence lock in de gaten houden! Hoopte eigenlijk op een reset van de hartslagmeter o.i.d. die ik niet kon vinden op het horloge. Want tijdens de interval/tempo training kan ik het daar iig niet aan koppelen. Toen steeg hij gewoon extreem zonder voor mij verklaarbare aanleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 21:39
TheDude84 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:55:
Goedemiddag,

Sinds een week is de registratie van mijn hartslagmeter soms onjuist. De eerste keer dat ik het merkte was tijdens een tempo training op hartslag. Hierbij had ik blokken waarin ik liep op HRM ~135 en dan 3 minuten rust er tussen. Tijdens het rust moment ging mijn hardslag opeens in rap tempo omhoog, tot dik boven de 170 :?

Ik heb toen het horloge (Fenix 6) even af gedaan tot de sensoren niet meer knipperde en toen weer terug om de pols. Maar ook toen ging hij in rap tempo weer omhoog richting de 170, terwijl ik inmiddels stil stond om hier naar te kijken. Eenmaal thuis heb ik het horloge af gedaan en toen ik het weer om deed leek het weer de juiste waarde te tonen.

Maar vandaag tijden mijn lunchwandeling zag ik dat de meting weer vrij hoog was, 110 bij rustig op vlak terrein wandelen. Nu heb ik de sensor via het menu uitgeschakeld en na een paar seconde weer aangezet. Toen was de meting HRM 71 binnen die paar seconden dat de sensor uit en aan werd gezet. De rest van de wandeling wat beter op gelet maar bleef netjes rond de ~70 zitten wat ik voor mij als normaal zie.

Heeft iemand dit probleem ook gehad, dat de waarde te hoog is en sprongen maakt?
Ik zou zeggen koop een hartslagband i.p.v. ohr als je veel training doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 01:46
TheDude84 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:55:
@PatrickC Ik snap dat het laag is, maar mijn rust hartslag zit rond de 40/45 en zie sommige dagen in mijn overzicht dat hij onder de 40 is geweest. Dan is (denk ik) rond de 70/75 wel een normale stijging bij een rustige wandeling :) Ik ga de cadence lock in de gaten houden! Hoopte eigenlijk op een reset van de hartslagmeter o.i.d. die ik niet kon vinden op het horloge. Want tijdens de interval/tempo training kan ik het daar iig niet aan koppelen. Toen steeg hij gewoon extreem zonder voor mij verklaarbare aanleiding.
Hoe strak heb je je bandje en stuitert het horloge op en neer tijdens het lopen/rennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

mac1987 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:30:
[...]

Hoe strak heb je je bandje en stuitert het horloge op en neer tijdens het lopen/rennen?
Hij zit 'normaal' om de pols, dus hij schuift niet heen en weer en kan ook niet los komen. Maar niet zo strak dat je de gaatjes van de band kan tellen ofzo als ik hem af doe ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TheDude84 Ik heb ook een bijzonder issue met de Fenix 6 OHR, maar het kan ook een bug in de HR-widget zijn. Als ik de 'widget glance' feature gebruik zie ik mijn hartslag live updaten. Als ik op de bank zit, zoals nu is dat rond de 55 - 60 en werkt alles prima. Zodra ik het widget open om de hartslag en het hartslag grafiekje te zien dan schiet de HR naar 119 en blijft deze daar een seconde of 30 op staan om vervolgens --- aan te geven. Als ik de widget sluit dan is de HR weer binnen een paar seconden terug op 55-60.

Is bij jou de waarde bij 'glance' even hoog als in het daadwerkelijke menu? Btw: glance is de feature dat je al je widgets in 1 scrollbaar menu ziet en dat ze direct de info weergeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 15-06-2020 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
TheDude84 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:14:
[...]
Hij zit 'normaal' om de pols, dus hij schuift niet heen en weer en kan ook niet los komen. Maar niet zo strak dat je de gaatjes van de band kan tellen ofzo als ik hem af doe ;)
Dat zou genoeg moeten zijn, maar cadence lock komt meestal wel door beweging van het horloge t.o.v. de pols. Wordt het minder als je het horloge (even) strakker doet of erger als je hem losser doet?
Aghanim schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:53:
@TheDude84 .
Is bij jou de waarde bij 'glance' even hoog als in het daadwerkelijke menu? Btw: glance is de feature dat je al je widgets in 1 scrollbaar menu ziet en dat ze direct de info weergeven.
Geen verschil hier op een Fenix 6S Pro met 9.0 firmware.

[ Voor 40% gewijzigd door mac1987 op 15-06-2020 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:11
@TheDude84 Heb je de F6 al een keer uit en weer aan gezet? Heb zelf een F6 Pro, heb het een paar keer gehad dat hartslag na een training aan de haal ging. Train met borstband, weet dus niet of ie al tijdens een training afwijkt. Na afloop geeft ie af en toe, zelfs als ik rustig zit, een veel te hoge waarde. Een reboot verhelpt het in mijn geval. Moeilijk echt hard te maken, maar lijkt of dit alleen samen met Move IQ optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Aghanim schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:53:
@TheDude84 Ik heb ook een bijzonder issue met de Fenix 6 OHR, maar het kan ook een bug in de HR-widget zijn. Als ik de 'widget glance' feature gebruik zie ik mijn hartslag live updaten. Als ik op de bank zit, zoals nu is dat rond de 55 - 60 en werkt alles prima. Zodra ik het widget open om de hartslag en het hartslag grafiekje te zien dan schiet de HR naar 119 en blijft deze daar een seconde of 30 op staan om vervolgens --- aan te geven. Als ik de widget sluit dan is de HR weer binnen een paar seconden terug op 55-60.

Die is gelijk aan elkaar,of scheet echt maar een paar hardslagen omdat die op de wijzerplaat wat minder frequent update. Het is wel zo dat ik deze vrij recent nog heb toegevoegd aan mijn scrolmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

mac1987 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:14:
[...]

Dat zou genoeg moeten zijn, maar cadence lock komt meestal wel door beweging van het horloge t.o.v. de pols. Wordt het minder als je het horloge (even) strakker doet of erger als je hem losser doet?

[...]

Geen verschil hier op een Fenix 6S Pro met 9.0 firmware.
Nee, het blijft het zelfde. Denk dat de manier waarop hij om de pols zit wel oké is voor de meting.

Ik heb trouwens ook de 6S pro, weet niet of dat nog uitmaakt voor het issue en zit ook op versie 9.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

BernieW schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:37:
@TheDude84 Heb je de F6 al een keer uit en weer aan gezet? Heb zelf een F6 Pro, heb het een paar keer gehad dat hartslag na een training aan de haal ging. Train met borstband, weet dus niet of ie al tijdens een training afwijkt. Na afloop geeft ie af en toe, zelfs als ik rustig zit, een veel te hoge waarde. Een reboot verhelpt het in mijn geval. Moeilijk echt hard te maken, maar lijkt of dit alleen samen met Move IQ optreedt.
Dat was mijn eerste gedachte inderdaad, keertje uit en aanzetten, maar geen verschil gemerkt. Ik dacht al langer na over een borstband, dus heb deze gisteravond besteld. Verwacht dat het probleem dan tijdens het sporten opgelost zal zijn. En wat je zegt, dit blijft een lastig iets om uit te zoeken door de vele variabelen die meespelen.

Ik houd jullie op de hoogte als ik het verder heb uitgezocht of er achter ben wat het is/was.

[ Voor 5% gewijzigd door TheDude84 op 16-06-2020 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54
TheDude84 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:54:
[...]

Dat was mijn eerste gedachte inderdaad, keertje uit en aanzetten, maar geen verschil gemerkt. Ik dacht al langer na over een borstband, dus heb deze gisteravond besteld. Verwacht dat het probleem dan tijdens het sporten opgelost zal zijn. En wat je zegt, dit blijft een lastig iets om uit te zoeken door de vele variabelen die meespelen.

Ik houd jullie op de hoogte als ik het verder heb uitgezocht of er achter ben wat het is/was.
Probeer eens een soft reset.
Licht button indrukken tot hij vanzelf uit gaat, even wachten en weer aanzetten.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
Aghanim schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:43:
@Frij5fd @JDFS Heeft Openbank nog specifieke voordelen tegenover Rabo of ABN? Ik kan me herinneren dat er een openingsactie was, maar qua functionaliteit lijkt het me hetzelfde als een NL bank?
Ik heb me er niet erg in verdiept, het was vooral vanwege Garmin Pay dat ik het direct genomen heb.

De app is wat minder overzichtelijk dan die van de ASN bank, vind ik.

Ze bieden een automatisch beleggingssysteem aan waar je minimaal 500 euro voor moet inleggen en waarvoor je een beleggingsprofiel (via vragen) moet laten genereren. Het systeem lijkt dan automatisch te gaan handelen voor je.

Het Spaanse garantiestelsel is van toepassing, dus ingewikkeld als je er veel spaargeld heb staan. Ik kan me herinneren dat bij Icesave het me tegen stond dat het IJslande garantiestelsel gold; niet met spaargeld ingestapt dus. Later bleek dat garantiestelsel inderdaad niet ideaal te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:08:
[...]

Ik heb me er niet erg in verdiept, het was vooral vanwege Garmin Pay dat ik het direct genomen heb.

De app is wat minder overzichtelijk dan die van de ASN bank, vind ik.

Ze bieden een automatisch beleggingssysteem aan waar je minimaal 500 euro voor moet inleggen en waarvoor je een beleggingsprofiel (via vragen) moet laten genereren. Het systeem lijkt dan automatisch te gaan handelen voor je.

Het Spaanse garantiestelsel is van toepassing, dus ingewikkeld als je er veel spaargeld heb staan. Ik kan me herinneren dat bij Icesave het me tegen stond dat het IJslande garantiestelsel gold; niet met spaargeld ingestapt dus. Later bleek dat garantiestelsel inderdaad niet ideaal te zijn :+
Thx. Ik ga het ook nemen puur voor de gratis Garmin Pay. Verder ga ik er niet sparen of betaalrekening van maken, dat houd ik toch wat liever vertrouwd bij een NL-bank. Helaas heb ik dus net de oranje variant die met Apple getrouwd lijkt. De Jumbo bleek vandaag toch geen Visa te ondersteunen dus dan moet ik toch wat anders met Garmin Pay.

Kan op zich ook wel overstappen naar ABN of Rabo maar aangezien ik over het algemeen sneller van horloge wissel dan van onderbroek heeft dat misschien niet zo veel nut :+

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 16-06-2020 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
@Aghanim Vorige week bij de Hornbach mijn portemonnee vergeten, dan is Openbank toch heel erg handig. Ook betalen voor een drankje bij de atletiekvereniging na afloop was lekker makkelijk (al is dat al weer maanden geleden). In het buitenland verwacht ik dat de Visa-kaart wel handig kan zijn, dus die heb ik er ook op gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:38:
Ik vraag me ook af wat een FR655 zou moeten brengen tov de huidige Forerunner lineup. Met de de FR245 en FR945 al in het assortiment is er niet veel ruimte voor een upgrade van de FR645.
...
Ik denk dat de FR655 en FR955 best wel een groter scherm zouden kunnen krijgen. Net zoals de Fenix 6 en de Vivoactive 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:42
@Aghanim wat biedt openbank dan voor voordeel? Is het gratis of zo?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:43:
@Aghanim wat biedt openbank dan voor voordeel? Is het gratis of zo?
Ja, precies dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MacPoedel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:11:
[...]

Fenix 5 doet volgens mij geen cycling dynamics. Ik vind het niet terug op Garmin's product pagina.

Edit: Bizar volgens DCR ondersteunt de Fenix 5 het wel: https://www.dcrainmaker.c...ng-dynamics-released.html. Kan een update achteraf geweest zijn. Dan is het toch de manier waarop de Vector aangesloten is.
Ja, zag inderdaad dat de Fenix 5 het ook ondersteunt inmiddels.

De oplossing is gevonden overigens... en het is niet leuk :). De Garmin Cycling dynamics werken alleen als je beide Garmin Vector 3 power pedalen neemt (!).

Dit is wel bijzonder, want mijn Assioma Favero power meter sinlge pedal laat wel gewoon cycling dynamics zien in de Garmin app. Assioma gebruikt ook gewoon de Garmin standaard om dit voor elkaar te krijgen.

Nu heb ik toch wel een behoorlijk teleurgestelde vriendin thuis zitten die bijna overweegt om ook het rechter Garmin pedaal (weer paar honderd euro) te kopen. Gek ook dat geen enkele review dit vertelt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Requiem19 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:46:
[...]

Ja, zag inderdaad dat de Fenix 5 het ook ondersteunt inmiddels.

De oplossing is gevonden overigens... en het is niet leuk :). De Garmin Cycling dynamics werken alleen als je beide Garmin Vector 3 power pedalen neemt (!).

Dit is wel bijzonder, want mijn Assioma Favero power meter sinlge pedal laat wel gewoon cycling dynamics zien in de Garmin app. Assioma gebruikt ook gewoon de Garmin standaard om dit voor elkaar te krijgen.

Nu heb ik toch wel een behoorlijk teleurgestelde vriendin thuis zitten die bijna overweegt om ook het rechter Garmin pedaal (weer paar honderd euro) te kopen. Gek ook dat geen enkele review dit vertelt...
Nu je het zegt, het staat eigenlijk op de productpagina van de Vector 3:
https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/573589/pn/010-01787-00.

Als je de optie met cycling dynamics kiest, dan neemt die automatisch de dubbelzijdige.

Nu lig ik zelf niet echt wakker van cycling dynamics (en advanced running dynamics). Zolang Garmin geen feedback geeft over wat je cycling dynamics data nu echt betekent, en je geen coach hebt die de data interpreteert, heb je gewoon data om naar te kijken maar kun je er verder weinig mee. Voor sommige cycling dynamics gerelateerde gegevens heb je ook gewoon echt een dubbelzijdige power meter nodig (L/R balans bv).

Verkoopt men eigenlijk ook nog losse rechterpedalen met elektronica? Volgens mij moet je een hele set kopen. Wel grappig dat winkels (bv Bike24.de) wel zeggen bij de Vector 3S:
Easily upgrades to dual-sensing system (upgrade pedal available separately; for upgrading the Vector 3S into a full-fledged Vector 3 pedal system)
Maar die verkoopt de winkel dan niet 8)7 . Vector 3 lijkt ook op veel plaatsen uitverkocht, of ik kijk verkeerd, misschien aan het uit faseren voor een nieuw model? Kan ook zijn dat ze productieproblemen hebben in verband met de gezondheidscrisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacPoedel schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Nu je het zegt, het staat eigenlijk op de productpagina van de Vector 3:
https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/573589/pn/010-01787-00.

Als je de optie met cycling dynamics kiest, dan neemt die automatisch de dubbelzijdige.

Nu lig ik zelf niet echt wakker van cycling dynamics (en advanced running dynamics). Zolang Garmin geen feedback geeft over wat je cycling dynamics data nu echt betekent, en je geen coach hebt die de data interpreteert, heb je gewoon data om naar te kijken maar kun je er verder weinig mee. Voor sommige cycling dynamics gerelateerde gegevens heb je ook gewoon echt een dubbelzijdige power meter nodig (L/R balans bv).

Verkoopt men eigenlijk ook nog losse rechterpedalen met elektronica? Volgens mij moet je een hele set kopen. Wel grappig dat winkels (bv Bike24.de) wel zeggen bij de Vector 3S:

[...]

Maar die verkoopt de winkel dan niet 8)7 . Vector 3 lijkt ook op veel plaatsen uitverkocht, of ik kijk verkeerd, misschien aan het uit faseren voor een nieuw model? Kan ook zijn dat ze productieproblemen hebben in verband met de gezondheidscrisis.
Ja idd, ik kijk zelf ook nauwelijks naar de CD die mijn Favero geeft. Ik wil gewoon het wattage weten over een bepaalde tijd :).

Maar mijn vriendin is daar beetje nerdy in. Duurde 5 weken voordat Futurumshop de Vector 3s kon leveren idd... ik dacht wel dat je een losse upgrade kunt kopen voor de rechterkant, maar nog niet getesearched.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vanochtend eens met OHR gelopen op de F6 en vergeleken op een redelijk identieke duurloop. Overall is mijn conclusie (N = 1 voor de OHR) dat de hartslag zeer goed overeenkomt, met daarbij iets meer piekjes en dalen dan bij een stabiele band. Tijdens de loop had ik een aantal keren wel het gevoel dat ik een slag of 8 hoger/lager zat dan de F6 aangaf dus dat klopt wel met de grafiek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlvhCY_QY4i8LhzQHrh-UEkQCJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YW1KcsuCNcPaeZcGJcTeW4Fe.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de niet-Strava gebruikers: de rode lijn is hartslag :)

En omdat ik toch bezig was. Verschil in krachttraining is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omMjN72SwhoWg1NQb-IfHGhqsOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1HXG1Ju3srzljvAO2Q3M2Lw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Aghanim op 17-06-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Aghanim schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:41:
Vanochtend eens met OHR gelopen op de F6 en vergeleken op een redelijk identieke duurloop. Overall is mijn conclusie (N = 1 voor de OHR) dat de hartslag zeer goed overeenkomt, met daarbij iets meer piekjes en dalen dan bij een stabiele band. Tijdens de loop had ik een aantal keren wel het gevoel dat ik een slag of 8 hoger/lager zat dan de F6 aangaf dus dat klopt wel met de grafiek.

[Afbeelding]

Voor de niet-Strava gebruikers: de rode lijn is hartslag :)

En omdat ik toch bezig was. Verschil in krachttraining is als volgt:
[Afbeelding]
Mooie vergelijking! En sluit aan bij mijn gevoel: OHR van F6 is prima voor duursport, maar gebruik voor krachttraining en HIIT liever een borstband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Bij krachttraining is je HR irrelevant. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:24:
Ik denk dat ze bij Garmin ook die instelling hebben, gezien de matige weergave ervan tijdens krachttraining :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walliebal2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-04-2023
Bij mij werkt de OHR ook niet goed (Fr 935). Ik heb het ondertussen vaak genoeg gecheckt, in rust, en na een inspanning. Binnenkort bestel ik de Wahoo Kickr X. Het is wel jammer, want ik kom van een Fr 230 en gebruikte regelmatig een Garmin borstband totdat deze de geest had gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:00:
[...]

Ik denk dat ze bij Garmin ook die instelling hebben, gezien de matige weergave ervan tijdens krachttraining :+
Blijven toch wel echte sporthorloges he, zij snappen het tenminste. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:24:
Enige waarvoor ik het wil tracken, is mijn actief verbrande calorieën zodat ik mijn voeding er enigszins op kan aanpassen. Ik versta onder krachttraining dan wel squatten, deadliften, clean & jerk, snatchen... Redelijk wat dingen waardoor je hartslag lekker omhoog gaat _O-

Ik gebruik overigens voor krachttraining gewoon 'Cardio' en dit doet de trick wel voor mij!

[ Voor 9% gewijzigd door JDFS op 17-06-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Calorieën tellen middels HR is toch sowieso niet meer dan het betere gokwerk? Net als je voeding tellen overigens, al is dat nog wel ietsje nauwkeuriger.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lastige van calorieën tellen qua verbranding is het afterburner effect. Dat telt je horloge natuurlijk niet. Als je 4x per week intensief sport zit je het grootste deel van de tijd in dat effect en tikt het wel door. Maar ik gebruikte het ook om voeding op af te stemmen. Nu ik weer gevulde koeken eet ben ik daar maar mee gestopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:14
DrAMetElfeNd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:26:
[...]
@elastiek Heb je ook weleens de Freizeitkarte geprobeerd? Dat is toch net even anders qua opmaak e.d.?
En inmiddels gebruik ik Freizeitkarte. Dank voor de tip!

Verschillende redenen:
- Grotere bestanden = meer detail.
- Zelfde bestanden zijn ook beschikbaar voor andere (Europese) landen, dus dezelfde soort kaarten ook ind e vakantie kunnen gebruiken.
- Je kunt vanuit Freizeitkarte één van de map designs er op zetten, waarmee de opmaak behouden blijft. Dit i.t.t. wat Garmin doet als je een andere kaartthema kiest. Ik maak nu gebruik van het Freizeitkarte map design "Contrast".
edwardmila schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:29:
Hoe hebben jullie de kaarten staan qua kaartthema en waarom:
Inmiddels heb ik dus kaartthema Geen geselecteerd en gebruik ik het thema van Freizeitkarte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
elastiek schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
[...]

En inmiddels gebruik ik Freizeitkarte. Dank voor de tip!

[...]
Leuk om te horen! :) Ik kende de kaarten vanuit geocaching en gebruik zelf meerdere kaarten op de GPSr. Afhankelijk van wat het beste is voor het moment switch ik.

Misschien zelf dan toch ook maar qua sporthorloge de overstap moet gaan maken naar het Garmin-ecosysteem... Kijken of er nog een mooie vaderdag-aanbieding aankomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
DrAMetElfeNd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:28:
[...]

Leuk om te horen! :) Ik kende de kaarten vanuit geocaching en gebruik zelf meerdere kaarten op de GPSr. Afhankelijk van wat het beste is voor het moment switch ik.

Misschien zelf dan toch ook maar qua sporthorloge de overstap moet gaan maken naar het Garmin-ecosysteem... Kijken of er nog een mooie vaderdag-aanbieding aankomt.
Hier nog 1 die al tig jaar de freizeitkaarten gebruikt. Heb ooit alles van Topo gehad, al tig jaar niet meer in gebruik.
Freizeit staan nu ook op mijn Garmin 830 fietscomputer voor het MTB'en.

Gewoon geweldig fijne kaarten. Zeker die regio kaarten of die landen plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 09:25
Ik zit sinds twee weken weer in de voorbereiding voor het nieuwe sport seizoen en doe het al ruim 3 seizoenen met de Polar M200 en vraag me af of het tijd is voor een update. In de vorm van wellicht nieuwer is beter of sneller of fijner. Een betere optische HR een fijner scherm en wellicht meer gebruikersgemak.

De M200 doet wat hij moet doen en dat doet zo ver ik kan weten prima, dus in dat opzicht zou ik niet perse een upgrade te hoeven. Maar ben wel van mening dat deze M200 te bulky en te sporty is om ook dagelijks te blijven dragen maar dan is de wedervraag blijf je sporthorloge dagelijks dragen. Heeft voor zijn optische HR slechts 2 sensoren

Ik heb de laatste weken enige tijd al op dcrainmaker z'n site zitten lurken en ook zijn round-up meegenomen in de volgende voorstellen welke wellicht een upgrade kunnen zijn als ik besluit te upgraden. Ik dacht wellicht kunnen gebruikers hier van een dergelijk horloge wat ervaringen vertellen of een mening op het lijstje of een upgrade wel mogelijk is of is het wat je niet weet kun je niet missen?

Ik ben na het lezen en zoeken uitgekomen op de volgende horloges. Waarvan ik denk dit kan wel potentie zijn voor een upgrade. Nu heb ik weinig eisen aan een horloge, het moet gewoon werken en hoeft niet perse een touchscreen te zijn omdat met knopjes e.d. met zweet vaak wat beter werkt? Optische HR is van vele factoren afhankelijk maar in de basis een goede module is wel fijn. Gezien het vooral fitness en binnensport is zal voor mij GPS geen harde eis zijn, leuk als het erin zit maar mobiel gaat vaak genoeg mee naar de hal of de gym.

Smart functies zijn leuk maar ook voor mij geen harde eis, denk juist dat z'n smartwatch met notificaties e.d. meer tot afleiding kan zorgen en het niet kan matchen met bv een apple watch of samsung / fossil voor android bv.

De keuze zijn;
Polar Ignite
Zou een redelijke tot goede optische HR hebben maar wel touchscreen only en die zou volgens wat reviews wel eens in de steek laten? Heeft een GPS module welke bv de Versa mist.

Fitbit Versa 2
Design is volgens mij meer richting de apple watch maar daar kan ik mij niet aan storen. Zou een goed scherm hebben en door design ook wat meer voor wellicht dagelijks dragen? Optische HR zal redelijk zijn niet super wel wat meer gericht op smart watch functie lijkt mij?

Fitbit Ionic
Design is niet direct yes! Maar heeft wel het gemakt van de GPS en ook een redelijk tot goede optisch HR een combi van touch en buttons. Reden dat deze twee fitbits erbij staan is wellicht dat gekocht worden door Google hier wellicht nog een verandering in samensmelting met android kan plaats vinden?

Polar Vantage M
Ondanks dat het de upgrade zou zijn van M400? Ik lees vooral dat de optische HR meh zou zijn.

Zijn er mensen met wellicht ervaringen of suggesties? Of is het eigenlijk goh, als je M200 het prima doet blijf er lekker bij en upgrade niet. Stop het geld dan maar in een keramische BBQ voor deze zomer en najaar :+

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
Als wij je moeten overhalen lijkt me het antwoord "keramische BBQ"

Sowieso zijn je wensen eigenlijk niet gps of sport-gps of smartwatch gericht. Qua uiterlijk blijft het lastig een advies te geven omdat smaken nu eenmaal verschillen, maar in mijn ogen is er niks mis met een normaal horloge. De best of both worlds is meer een fenix s serie eventueel in een sjeiker uiterlijk (titanium) of een andere overpriced uitvoering, maar zo te lezen wil je weg blijven van garmin (je overweegt er immers geen ondanks dat garmin veruit de grootste speler is in deze markt)

Succes met je keuze, mocht je wat gerichtere wensen krijgen en je geld alsnog een gat in je zak aan het branden zijn wil ik best meekijken naar een echte keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En meteen weer genezen van OHR. Vandaag een rustig herstelloopje op 0:35/km langzamer dan de run die ik hierboven postte. Gemiddelde hartslag is slechts 2 lager. Enorme fluctuaties in gemeten hartslag, terwijl het tempo van deze 8.5 km steeds tussen 5:30 en 5:15 heeft gelegen. Qua gevoel zou ik veel lager moeten zitten qua HR, eerder rond de 150. VO2max ook -1 :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzZ0YxcDjOQcT76SKMEPe-Jp-7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xrSJQwYBQm8QIDdLneGR5xE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
Ah, dus als hij kritisch op je is dan werkt hij ineens niet goed meer? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Salv Wat voor activiteiten doe je in die hal/gym? Een OHR is namelijk vaak niet zo betrouwbaar als het b.v. over krachtraining gaat of HIT. Dan wordt toch vaak een hartslagband aanbevolen en dan moet je dus op zoek naar een horloge wat een externe hartslagmeter ondersteunt. OHR werkt wel beter bij bijvoorbeeld hardlopen als je een redelijk constant tempo loopt (geen snelle stijgingen/dalingen in hartslag), maar zoals je hier hierboven kunt zien in de post van @Aghanim kan dit ook mis gaan. En dat gaat ook mis bij de duurste horloges (b.v. een Garmin Fenix 6 Pro) en verschilt ook nog eens per persoon.

Wat betreft een touchscreen vs knopjes... dat is erg persoonlijk, maar natte vingers icm touchscreen werkt inderdaad vaak niet zo goed. Dus is tijdens een activiteit bediening via knopjes te prefereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:33
Ik weet niet waar jij die hal/gym activiteiten leest @PatrickC , maar ik zie niet waar @Salv z'n huidige M200 voor gebruikt, anders dan weer voor het nieuwe sportseizoen dat begint. [edit: gewoon niet goed gelezen, staat er wel]

Hartslag is blijkbaar een punt, maar vlgs mij ontlopen de Vantage M en de Ignite elkaar niet zoveel. De M is meer een dedicated hardlopershorloge, de Ignite heeft bredere sportprofielen (of zijn die ook toegevoegd aan d de M nu?)

Ik zou niet rekenen op aanpassing van die twee Fitbits door Google en als het zo is, dan is die M200 echt versleten. Voor jouw informatie, Fitbit komt hier nooit, maar dan ook nooit als optie voorbij in dit topic.

Als Amazfit Stratos gebruiker kan ik niet nalaten je te wijzen op de Stratos 3, die combineert een touchscreen met knoppen, heeft een prima GPS en acceptabele OHR (qua beperkingenaan de pols) en betaalbaar. Syncen met Strava werkt, maar niet probleemloos. En verder, ja Garmin hè, maar die was je zelf ook vast op DC's site tegen gekomen.

Op een keramische BBQ gaat ook vlees, moejenietwillen ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Frenz64 op 19-06-2020 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 09:25
rockhopper schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:38:
Als wij je moeten overhalen lijkt me het antwoord "keramische BBQ"

Sowieso zijn je wensen eigenlijk niet gps of sport-gps of smartwatch gericht. Qua uiterlijk blijft het lastig een advies te geven omdat smaken nu eenmaal verschillen, maar in mijn ogen is er niks mis met een normaal horloge. De best of both worlds is meer een fenix s serie eventueel in een sjeiker uiterlijk (titanium) of een andere overpriced uitvoering, maar zo te lezen wil je weg blijven van garmin (je overweegt er immers geen ondanks dat garmin veruit de grootste speler is in deze markt)

Succes met je keuze, mocht je wat gerichtere wensen krijgen en je geld alsnog een gat in je zak aan het branden zijn wil ik best meekijken naar een echte keuze ;)
Garmin heb ik inderdaad overgeslagen, de reden hiervoor is dat zowel teamgenoten als vrienden in een directe kring geen tot weinig goede ervaringen hebben. Natuurlijk kan het pech zijn maar zowel ik zelf als directe kring lopen wat makkelijk met Polar weg in gevoel en ervaring.
PatrickC schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:13:
@Salv Wat voor activiteiten doe je in die hal/gym? Een OHR is namelijk vaak niet zo betrouwbaar als het b.v. over krachtraining gaat of HIT. Dan wordt toch vaak een hartslagband aanbevolen en dan moet je dus op zoek naar een horloge wat een externe hartslagmeter ondersteunt. OHR werkt wel beter bij bijvoorbeeld hardlopen als je een redelijk constant tempo loopt.
In de gym is het inderdaad fitness, waar het een combi is van kracht en cardio. In de hal is badminton de sport. Daarin is het geen steady tempo en wel veel wisselingen in tempo.
Frenz64 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:52:
Hartslag is blijkbaar een punt, maar vlgs mij ontlopen de Vantage M en de Ignite elkaar niet zoveel. De M is meer een dedicated hardlopershorloge, de Ignite heeft bredere sportprofielen (of zijn die ook toegevoegd aan d de M nu?)

Op een keramische BBQ gaat ook vlees, moejenietwillen ;-)
Aangezien GPS zoals eerder benoemd voor indoor sporten geen toegevoegde waarde heeft blijft hartslag als een ding inderdaad over. Natuurlijk hoeft het allemaal niet pro en top notch te zijn en door goede ervaringen met Polar had ik deze twee meegenomen in de vergelijking, daar waar ik met Garmin als merk niet die ervaringen heb.

Zal de alternatief eens doornemen maar voor zover ik voor een upgrade ga, zal het waarschijnlijk met de M200 zijn of wellicht wel een band. Voor komend weekend staat er toch een mooie vlees sessie klaar voor op de Q ;)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:57:
Ah, dus als hij kritisch op je is dan werkt hij ineens niet goed meer? :+
Dat sowieso, maar zo lang ik hardop een gesprek met mezelf kan voeren zit ik niet op mijn drempel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:52:
Voor jouw informatie, Fitbit komt hier nooit, maar dan ook nooit als optie voorbij in dit topic.
Dat komt waarschijnlijk ook omdat Fitbit een eigen topic heeft op dit forum ([Fitbit] Ervaring en discussie), terwijl de meeste andere merken in dit topic voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMindz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-09 15:49
Na enkele weken in bezit te zijn van de Garmin Venu heb ik nu voor het eerst een klacht gevonden. Al een hele tijd geen enkel probleem te hebben met de gps in de horloge. Maar vandaag wou ik gaan lopen, en ik kreeg geen gps verbinding. Na een uur te lopen kreeg ik nog altijd geen verbinding. Het enigste wat mijn horloge deed was zoeken naar GPS en wanneer het balkje vol was begon deze gewoon opnieuw te zoeken naar het gps signaal. Ik weet nu niet of dit normaal is, of wat ik kan doen om dit beter te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DarkMindz Dat is zeker niet normaal. Heb je je horloge al eens een keertje opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45

Rhapsody

In Metal We Trust

DarkMindz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:59:
Na enkele weken in bezit te zijn van de Garmin Venu heb ik nu voor het eerst een klacht gevonden. Al een hele tijd geen enkel probleem te hebben met de gps in de horloge. Maar vandaag wou ik gaan lopen, en ik kreeg geen gps verbinding. Na een uur te lopen kreeg ik nog altijd geen verbinding. Het enigste wat mijn horloge deed was zoeken naar GPS en wanneer het balkje vol was begon deze gewoon opnieuw te zoeken naar het gps signaal. Ik weet nu niet of dit normaal is, of wat ik kan doen om dit beter te maken
Thuis even via Wi-Fi synchroniseren, probeer het dan nog eens (bijv. in de tuin of je dan wel snel een fix krijgt?).

Sinds een recente firmware update heb ik wel het idee dat de batterij sneller leeg is, ervaar jij dat ook?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
DarkMindz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:59:
Dat is niet goed inderdaad. Zelf nooit meegemaakt, maar ik zou het volgende proberen:
- Garmin Express updaten en syncen (satelliet gegevens worden dan ververst)
- Horloge rebooten
- GPS settings aanpassen naar Galileo/Glonass/etc.

Werkt dit allemaal niet, dan zou ik contact opnemen met Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:21
mac1987 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:14:
[...]
- Garmin Express updaten en syncen (satelliet gegevens worden dan ververst)
Is Garmin Express echt nodig om te gebruiken? Als het goed is zou je updates toch gewoon met Connect binnen moeten krijgen en synchronisatie toch ook. Ik heb m'n Venu nog niet zo lang, maar de omschrijvingen komen meer op me over alsof de Express app vooral vroeger handig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Salv schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:00:
[...]
In de gym is het inderdaad fitness, waar het een combi is van kracht en cardio. In de hal is badminton de sport. Daarin is het geen steady tempo en wel veel wisselingen in tempo.

Aangezien GPS zoals eerder benoemd voor indoor sporten geen toegevoegde waarde heeft blijft hartslag als een ding inderdaad over. Natuurlijk hoeft het allemaal niet pro en top notch te zijn en door goede ervaringen met Polar had ik deze twee meegenomen in de vergelijking, daar waar ik met Garmin als merk niet die ervaringen heb.
Tja je hebt dus geen gps horloge nodig, daar blijf ik bij, dus ook geen upgrade ;)

Maar gezien je de meeste waarde hecht aan hartslag, polar is natuurlijk de speler met de meeste (eigen) kennis op dat gebied. Maar zoals je keer op keer in dit topic kan lezen is optische hartslagmeting (OHR) op zijn best wisselvallig succesvol. De één vind ik het prima (daar val ik ook onder) de ander vind het niks, dus als je wilt gokken kan je er een bedrag aan besteden. Als je zekerheid wilt wordt het een hartslagband.

Wat het met garmin is, doordat er heel veel gebruikers zijn heb je ook heel veel meer klagers, en juist klagers laten zich horen. Ik ben zelf geen fan van het merk, maar ik gebruik het wel en ben er tevreden mee. En als je ervaring wilt, zal je toch een toestel zelf moeten uitproberen. Anyway nog steeds veel succes met je keuze 8)
flippiej schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:20:
[...]

Is Garmin Express echt nodig om te gebruiken? Als het goed is zou je updates toch gewoon met Connect binnen moeten krijgen en synchronisatie toch ook. Ik heb m'n Venu nog niet zo lang, maar de omschrijvingen komen meer op me over alsof de Express app vooral vroeger handig was.
Express is de enige (of in ieder geval de beste) manier waarop je zeker weet dat je op de juiste manier de firmware vervangt dan wel verfrist. Als alles faalt werkt het via express meestal nog wel. Maar "als het goed is" is het niet nodig. Omdat @DarkMindz een klacht heeft, is dus niet alles goed, dus adviseer je garmin express.

[ Voor 19% gewijzigd door rockhopper op 19-06-2020 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkMindz
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-09 15:49
Rhapsody schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:12:
[...]

Thuis even via Wi-Fi synchroniseren, probeer het dan nog eens (bijv. in de tuin of je dan wel snel een fix krijgt?).

Sinds een recente firmware update heb ik wel het idee dat de batterij sneller leeg is, ervaar jij dat ook?
Even aan mijn pc aangesloten en nu kreeg ik wel direct verbinding.
Mijn batterij gaat nu 2 dagen mee. Geen idee of die vroeger ook zo was

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 dagen met scherm altijd aan? Lijkt me sowieso krap. Mijn Venu ging met scherm uit (alleen aan bij bewegen pols) ongeveer 10 dagen mee.

Fijn horloge overigens. Als ze daar nu de hardloop data van de 245 aan zouden toevoegen en koersen ondersteunen heb je een mooi sporthorloge.

Slimme marketeers bij Garmin. Als je van alles een beetje wilt eindig je automatisch bij een Fenix en betaal je over het algemeen te veel omdat je ook features krijgt die je niet wilde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Aghanim schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:35:
Slimme marketeers bij Garmin. Als je van alles een beetje wilt eindig je automatisch bij een Fenix en betaal je over het algemeen te veel omdat je ook features krijgt die je niet wilde :)
Ik denk dat je dat meer moet zien als "gratis extra's"
Er is nagenoeg niemand die echt alle functies gebruiken van een topmodel/vlaggenschip model.

Je komt meestal op zo'n model uit omdat er net één of twee dealbreak functies wel op zitten die de rest niet heeft. Je kan dat zien "als te veel betalen voor features die je niet wilt" maar software kost garmin niet zoveel, althans dat zal de meerprijs niet bepalen. En als het hardwarematige dingen zijn die doorslag geven dan is het dus iets wat je kennelijk toch nodig vind of anders te veel mist.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-10 15:55
Ben inmiddels bijna 2,5 week onderweg met de Fenix 6X en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de accuduur. Inmiddels 16 dagen onafgebroken gedragen en nog 3 dagen over.
3 a 4 keer per week 1 tot 1,5 uur per keer sporten met GPS, Wifi / BT constant aan, geen pulse oxy, geen smartfoon meldingen, wel berichten en oproepen, aantal uren muziek afgespeeld via de Fenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
TR1969 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:58:
Ben inmiddels bijna 2,5 week onderweg met de Fenix 6X en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de accuduur. Inmiddels 16 dagen onafgebroken gedragen en nog 3 dagen over.
3 a 4 keer per week 1 tot 1,5 uur per keer sporten met GPS, Wifi / BT constant aan, geen pulse oxy, geen smartfoon meldingen, wel berichten en oproepen, aantal uren muziek afgespeeld via de Fenix.
Da’s nog eens wat anders dan mijn ervaringen met een Suunto 9 baro. Bij aanschaf haalde ik altijd wel de 7 dagen en dan bleef er nog wat over. Sinds wat updates kom ik, met soortgelijke hoeveelheid activiteit eigenlijk niet veel verder meer dan 5 dagen... :|

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:04
Gisteren een 4 maanden oude Forerunner 945 overgenomen van iemand die wilde upgraden naar een Fenix 6. Moest er wel ruime 110 km enkele reis voor rijden, maar was de moeite waard!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWzLcuwBlI5WXpTdnw8Gg9CN4k4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ci1rZiOfyw8gLtCzi9WWmmPN.jpg?f=fotoalbum_large

Werkelijk niet aan te zien dat hij al gedragen is. Voor mij een behoorlijk stap vooruit afkomende van een forerunner 235. Nu uitzoeken wat er allemaal mogelijk is.. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mac1987
Antwoord: veel, heel veel ;)
Ik zou zelf overigens nooit upgraden van een 945 naar een Fenix 6. De functionaliteit is voor 99% gelijk. Maar goed, als hij/zij het kan betalen en de kast mooier vindt, dan is dat voor jou een mooie gelegenheid om betaalbaar een tophorloge te verkrijgen ;)
Ik heb zelf ook nog naar de 945 gekeken, maar helaas is die niet in een kleinere variant verkrijgbaar, dus toch maar voor een 6S Pro gegaan vanwege mijn kleine polsen.

[ Voor 22% gewijzigd door mac1987 op 21-06-2020 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
mac1987 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 12:09:
Antwoord: veel, heel veel ;)
Ik zou zelf overigens nooit upgraden van een 945 naar een Fenix 6. De functionaliteit is voor 99% gelijk. Maar goed, als hij/zij het kan betalen en de kast mooier vindt, dan is dat voor jou een mooie gelegenheid om betaalbaar een tophorloge te verkrijgen ;)
Ik heb zelf ook nog naar de 945 gekeken, maar helaas is die niet in een kleinere variant verkrijgbaar, dus toch maar voor een 6S Pro gegaan vanwege mijn kleine polsen.
Ik heb ook hele dunne polsen maar het gaat prima met een 945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:33
PatrickC schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Dat komt waarschijnlijk ook omdat Fitbit een eigen topic heeft op dit forum ([Fitbit] Ervaring en discussie), terwijl de meeste andere merken in dit topic voorbij komen.
Daar heb je een punt, maar aan de andere kant, ik lees zelden tot nooit dat bij de aanschaf van een nieuw horloge Fitbit in de overweging meegenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:09:
[...]

Daar heb je een punt, maar aan de andere kant, ik lees zelden tot nooit dat bij de aanschaf van een nieuw horloge Fitbit in de overweging meegenomen wordt.
Mee eens. De Fitbit Ionic is nu al enkele jaren op de markt en heeft eigenlijk nooit een echte opvolger gekregen. De Versa 2 vind ik toch in een andere categorie en heeft ook geen GPS aan boord en dan pas je ook niet in dit topic met GPS in de naam. ;) De charge 4 heeft dan wel weer GPS, maar dat is dan weer niet echt een horloge maar meer een ‘bandje’. Ik heb zelf ooit een Charge HR gehad (heb ‘m nog maar draag ‘m nooit meer), maar destijds droeg ik daar tijdens het hardlopen nog een Garmin FR610 langs. Dan had ik toch hartslag en GPS. Maar ben toen maar snel naar een Garmin VA HR overgestapt, omdat ik alles met één apparaat wilde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Frenz64 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:09:
[...]

In mijn ogen maakt Fitbit dan ook geen sporthorloges. Ze maken smartwatches en activity trackers.
Toegegeven, de marktsegmenten 'smartwatch', 'activity tracker' en 'sporthorloge' kennen nogal wat overlap, maar je merkt duidelijk waar de focus wel en niet ligt. Ik kan op mijn Fenix ook berichtjes van mijn telefoon lezen, maar de 'smartwatch'-capaciteiten van het ding vallen eigenlijk behoorlijk tegen. Omgekeerd merk je dat zo'n Fitbit veel minder sportmogelijkheden heeft. Zeker de modellen zonder GPS.

Dat ze dus in dit topic nauwelijks voorbij komen, dat snap ik best.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dreamscape De smartwatch functionaliteit op de Fitbit zal zeker niet beter/uitgebreider zijn dan op de Garmin Fenix. Ik denk zelfs dat Garmin met Connect IQ hier meer biedt dan Fitbit. Als ik aan een echter smartwatch denk, dan denk ik maar aan de Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
PatrickC schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:37:
@dreamscape De smartwatch functionaliteit op de Fitbit zal zeker niet beter/uitgebreider zijn dan op de Garmin Fenix. Ik denk zelfs dat Garmin met Connect IQ hier meer biedt dan Fitbit. Als ik aan een echter smartwatch denk, dan denk ik maar aan de Apple Watch.
Klopt. Garmin doet 'smartwatch' redelijk en 'sport' en 'activity' gewoon goed.
Fitbit doet 'activity' best goed, maar 'smartwatch' een beetje en 'sport' nauwelijks.

Bij smartwatch denk ik ook eerder aan een Apple Watch, of aan mijn stokoude Pebble. Het is helemaal geen sporthorloge, maar wat smart-functies betreft (en vooral het snel reageren) draait die goedkope en oude Pebble echt rondjes om mijn Fenix.

Vroeger kon ik op mijn Pebble meteen zien wie er belde zodra de telefoon ging. Bij mijn Fenix (een paar jaar nieuwer en veel duurder) duurt het even voordat ik iets te zien krijg. Wat dat betreft vind ik die smartwatch-mogelijkheden dus wat tegenvallen.

Maar inderdaad, met Connect IQ op een nieuwere Garmin heb je enorm veel mogelijkheden die ook mijn Pebble niet heeft (want Fitbit heeft de boel overgenomen en de oorspronkelijke Pebble gebruikers in de steek gelaten keihard in de stront laten zakken :X ).

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die vertraging niet, mijn horloge is net zo snel als mijn Galaxy S10e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn FR645M zie ik ook meteen wie er belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
Qua sporten zou ik eigenlijk ook om willen naar een Garmin horloge aangezien ik dan iets meer statistieken heb dan op mijn Apple Watch, echter ben ik bang dat ik Siri ga missen want bel daarmee en bedien mijn huis ermee dus dat zal wel even wennen zijn mocht ik ooit over gaan.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tinusvolkel Welke statistieken zou je willen zien op je AW? Ik heb even gezocht maar met ‘Fjuul Premium’ kun je een aantal Firstbeat features op een AW krijgen. Verder geen eevaring mee, dus of het goed werkt weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@Tinusvolkel dan neem je de Garmin voor het sporten en de Apple voor dagelijks gebruik. O-)

Meteen een mooi verjaardagscadeau, gefeliciteerd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Ik had een Apple Watch (1e versie) en ben overgestapt op een Fenix5. Dat beviel super.
Nu heeft mijn vrouw de Fenix5 en ben ik weer overgestapt op een Fenix6XSapphire.

Qua sporthorloge is de Fenix super, maar ook qua smartwatch ben ik helemaal happy. Reageert net.
Ik heb even moeten wennen aan het feit dat de Fenix geen touchscreen heeft, maar dat went snel.
Nu vind ik bediening via de knopjes veel fijner in gebruik en mis ik het touchscreen absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
PatrickC schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:59:
@Tinusvolkel Welke statistieken zou je willen zien op je AW? Ik heb even gezocht maar met ‘Fjuul Premium’ kun je een aantal Firstbeat features op een AW krijgen. Verder geen eevaring mee, dus of het goed werkt weet ik niet.
Hoe meer data ik zie hoe meer ik er mee ga doen. :) als ik gegevens zie dan ga ik mij verdiepen om te verbeteren. Ben nu bijvoorbeeld mijn cadans aan het verhogen bij het lopen.
Maar grond contact tijd en verticale oscillatie lijken mij ook wel leuk om te bekijken.
Gonadan schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:24:
@Tinusvolkel dan neem je de Garmin voor het sporten en de Apple voor dagelijks gebruik. O-)

Meteen een mooi verjaardagscadeau, gefeliciteerd.
Dank je :) echter heb ik mijn verjaardags / vaderdags cadeau en kinderbijslag al uitgeven aan een racefiets dus een nieuwe horloge krijg ik er thuis bij de baas niet in >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De gouden regel is dan ook dat je nooit overlegt. Ruzie krijg je toch wel. Of vooraf omdat je partner het nut van een gadget niet ziet en het dus niet goedkeurt. Of achteraf omdat je iets hebt gekocht zonder overleg. Voordeel van optie 2 is dat je de gadget alsnog hebt :9

Betere optie is ieder een eigen budget om leuke dingen van te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Snap die discussies over wat je nu wel en niet mag kopen van je vrouw/vriendin eigenlijk nooit. Je kiest toch zelf wat je doet met je geld? Of sta je ook te discussiëren als ze wilt gaan shoppen en beslis je dan dat een nieuwe broek wel mag, maar een nieuwe handtas niet? :P Als je gewoon elke maand rondkomt, laat ieder zijn hobbies dan toch gewoon hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:19
SanderL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:38:
Snap die discussies over wat je nu wel en niet mag kopen van je vrouw/vriendin eigenlijk nooit. Je kiest toch zelf wat je doet met je geld? Of sta je ook te discussiëren als ze wilt gaan shoppen en beslis je dan dat een nieuwe broek wel mag, maar een nieuwe handtas niet? :P Als je gewoon elke maand rondkomt, laat ieder zijn hobbies dan toch gewoon hebben :Y)
denk dat de discussies vooral spelen bij mensen die alles op de grote hoop gooien...Kan je dus beter afspreken om ieg ieder voor zich wat apart te houden voor hobbies e.d...zou je theoretisch geen discussies meer moeten krijgen :) en dan dat 'vragen aan de baas/chef/ of nog erger: moeders / whatever...serieus..je bent hopelijk toch gelijkwaardig in een relatie...pfff ik ga er maar vanuit dat dat cynisch bedoeld is want anders.. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Hopjesvla79 op 23-06-2020 08:29 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Of je bent allebei niet zo van het shoppen, hebt ook spaardoelen, bent graag een beetje zuinig met je geld, overlegt gewoon graag over uitgaven die net even wat groter zijn dan de maandelijkse boodschappen.
Zo gek is het niet om je partner te betrekken bij financiële zaken, je deelt een leven en huishouden. Voor sommige mensen voorkomt het scheve gezichten, voor anderen is het gewoon fijn om iemand te hebben die je een beetje behoedt voor impulsaankopen.

En als je de afspraak maakt om allebei een vaste hoeveelheid "vrij" geld te houden... dan heb je óók een afspraak gemaakt :P

Ieder voor zich is ook niet zo fair als de één veel meer uren maakt dan de ander. Moet de minder werkende dan maar al het geld inleveren en de fulltime werkende mag lekker doen wat ie wil?

Nah, er is een hoop te zeggen over dit onderwerp. Er vanuit gaan dat jouw manier de enige beste is, is gewoon te kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:19
eens dat er zeker niet 1 systeem is en dat iedereen gewoon moet doen wat het beste in de betreffende situatie past. (zeker bij zeer ongelijke inkomensverschillen) Maar overleggen voor een aankoop vind ik imho dan gelijkwaardiger dan vragen voor een aankoop. (staat even los van deze discussie..doch zie ik her en der geregeld voorbij komen)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Pathogen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:52:
Zo gek is het niet om je partner te betrekken bij financiële zaken, je deelt een leven en huishouden.
Oh, ze mag achteraf best weten wat het gekost heeft hoor O-) :Y)

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Oeps, heb nog een serieuze discussie gestart ook nog :) heb nog even terug gelezen of ik smileys vergeten was maar die staan er gewoon bij.... >:)

Maar die 'toestemming' heb ik niet nodig hoor als ik zelf echt zou willen dan zou ik het zo mogen kopen. Maar vind meer dat ik zelf al genoeg uitgeven heb en dat een nieuw horloge niet zo heel veel meerwaarde heeft aangezien ik voor de meeste doeleinden al een prima horloge heb.

Verder hier ivm kinderen en een vrouw die minder werkt alles op 1 hoop en bij duurdere uitgaves mededelen we het gewoon van te voren zodat de andere op de hoogte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
nieuws: China lanceert met succes laatste satelliet voor BeiDou-navigatiesysteem
Bij mijn weten, biedt enkel Coros dit al aan in zijn horloges, zelfs op hun oudste model de Coros Pace (https://coros.com/release.php). Benieuwd of Garmin, Polar, Suunto en anderen ooit gaan volgen. Of is de argwaan tegenover China te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-10 20:39
Sinds een weekje merk ik dat het opladen van mijn F5+ (titanium) niet meer vlekkeloos werkt. De horloge laad niet op terwijl de kabel aangesloten is OF opladen stopt na enige tijd.

Nu is 1 van de 4 pinnetjes aan onderzijde horloge, heeeeel licht gecorrodeerd. Ik heb dit nu al een beetje schoongemaakt en merk dat het beter is, maar nog niet voor de volle 100% als je het mij vraagt.

Zijn er meer mensen hier die hier ook problemen mee hebben (gehad)? Er zit nog garantie op tot medio jan. 2021.

Edit: Garmin site adviseert volgende handleiding, dit heb ik nog niet gedaan met Ontsmettingsalcohol/isopropyl

[ Voor 20% gewijzigd door RR46 op 23-06-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:11
RR46 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:32:

Nu is 1 van de 4 pinnetjes aan onderzijde horloge, heeeeel licht gecorrodeerd. Ik heb dit nu al een beetje schoongemaakt en merk dat het beter is, maar nog niet voor de volle 100% als je het mij vraagt.

Zijn er meer mensen hier die hier ook problemen mee hebben (gehad)? Er zit nog garantie op tot medio jan. 2021.

Edit: Garmin site adviseert volgende handleiding, dit heb ik nog niet gedaan met Ontsmettingsalcohol/isopropyl
Ben zelf nog maar sinds kort in het bezit van een Garmin, heb er in het verleden met andere merken nooit last van gehad. Ik maak m'n horloge na sporten wel iedere keer schoon, voor het bandje met water en een aparte tandenborstel, achterkant van het horloge zelf spoel ik met water. Ik zou wel in de gaten houden of het echt corrosie is, in dat geval reclameren bij Garmin. In ieder geval de contacten nooit met krassende, schurende of vette stoffen/materialen schoonmaken. Gebruik ook nooit contact spray, dit biedt maar heel kort soelaas omdat het een vettig middel is en dus fijn vuil vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik draag de mijne (F5+) 24/7 (op opladen na) en klus, douche, zwem er ook gewoon mee. Nooit iets aan de hand in de anderhalf jaar dat ik 'm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik mijn horloges oplaad, zorg ik er altijd eerst voor dat deze goed droog is om erosie met laden te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Je krijgt het inderdaad ook wel weer los met wat isopropylalcohol (ipa). Gewoon opletten dat je horloge goed schoon en droog is voor je begint met opladen, zoals ook gewoon gemeld in de gebruiksaanwijzing. In de meeste gevallen helpt het om inderdaad na het sporten even na te spoelen en dan een doekje er over. Zie je echt bruinige aanslag (huidcellen die zijn gaan samenklonteren, zonnebrandcrème, zand) - beetje ipa na het spoelen met water is je vriend.
De corrosie veroorzaakt door de spanning van je oplader is niet echt genoeg om het hele contactje op te vreten, je kan wel een minuscuul putje overhouden.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-10 20:39
Ik zal eens met een tandenborstel aan de gang gaan (en er op letten dat die 100% droog is voordat ik hem oplaad). Hopelijk is het daarmee opgelost / wordt het probleem niet erger :)

Thnx voor feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

RR46 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:01:
Ik zal eens met een tandenborstel aan de gang gaan (en er op letten dat die 100% droog is voordat ik hem oplaad). Hopelijk is het daarmee opgelost / wordt het probleem niet erger :)

Thnx voor feedback!
Een tandenborstel zou ik pas proberen als de ipa niet werkt - borstels schuren meer dan een vochtig watje of tissuetje. En je hebt niet echt iets schurends nodig.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Check goed of IPA wel door Garmin geadviseerd wordt voor jouw type!

Er zijn inmiddels de nodige gevallen dat IPA meer kwaad doet dan goed.
Oa bij het tye als een Forunner 235, 735 en Fenix 3HR
https://forums.garmin.com...-plastic-on-back-of-watch

Aanvullend:
Voor het 235 en 735 type zie ik geen IPA staan in de handleiding.
https://www8.garmin.com/m...BC-A57D-7C0963ABA3C6.html
Maar als je op hun doorklikt weer wel, maar alleen het bandje. (ontsmettingsalcohol)....
https://www.garmin.com/nl-NL/legal/fit-and-care/

Voor de fēnix 5/5S/5X Plus

Idem voor zeep (detergent), wel bij de "235/735" niet bij de doorgeklikte pagina.

Bij de door geklikte pagina fit & care mag de tandenborstel gebruikt worden...
Watchbehuizing en -modules

Spoel deze af met water of maak ze schoon met een vochtige, pluisvrije doek.
Gebruik een zachte tandenborstel om vuil te verwijderen dat zich heeft opgehoopt bij de oplaadcontactpunten of in de openingen van het toestel.
Kortom toch nog wel best verwarrend...

Ik heb nergens gezien dat je de achterkant met IPA veilig schoon kunt maken.
De foto's voor de 235 uit de 1e link van het Garmin- forum laat duidelijk zien dat de hart licht sensoren aangetast kunnen worden.

Ik zou zelf zeer terughoudend zijn met IPA. Organische oplosmiddelen en kunststof blijft riskant, er kan bij transparante kunststoffen een opaque uiterlijk ontstaan (zie die foto's v/d 235) maar in het algemeen loop je ook risico op cracking agv spanningserosie van de plastics. Soms zijn er ook coatings gebruikt die niet zo goed tegen IPA kunnen.

Garmin zelf is niet "royaal" hier met IPA advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54
Ik heb in het verleden voor mijn F5 zo iets gekocht passen ook op mijn F6X. Houdt de contacten mooi schoon.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
RR46 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:32:
Sinds een weekje merk ik dat het opladen van mijn F5+ (titanium) niet meer vlekkeloos werkt. De horloge laad niet op terwijl de kabel aangesloten is OF opladen stopt na enige tijd.

Bij mijn eerste Garmin horloges waren de oplaadproblemen veelvoorkomend, bij mijzelf en bekenden met vergelijkbare horloges (FR405 en FR610). Na de FR610 eigenlijk nooit meer problemen gehad en ik hoor bij de atletiekvereniging er ook niet meer over. Ik hoop niet dat dat weer een probleem gaat worden met de Garmin horloges

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 13:30
blavlaa schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:05:
Ik heb in het verleden voor mijn F5 zo iets gekocht passen ook op mijn F6X. Houdt de contacten mooi schoon.
In het verlengde daarvan zou ik dan ook even naar deze advertentie kijken. De laders van Garmin zelf zijn natuurlijk schrikbarend duur, en ik ben zelf erg tevreden met dit model - waar dan ook nog zo'n zakje afdekdopjes bij zitten.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Pagina: 1 ... 153 ... 324 Laatste