Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 154 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

route99 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:01:
Check goed of IPA wel door Garmin geadviseerd wordt voor jouw type!
IPA is ook alleen om de contactpunten schoon te maken. De pagina die @RR46 zelf linkte zegt dat ook gewoon als aangeraden methode.
Je wil iets dat gecorrodeerd is (dus een stukje van je contactpuntmetaal) liever oplossen mbv ipa dan loshalen met een tandenborstel, want het zit gewoon vast aan je contactpunt.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:50
Freeaqingme schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:23:
[...]

In het verlengde daarvan zou ik dan ook even naar deze advertentie kijken. De laders van Garmin zelf zijn natuurlijk schrikbarend duur, en ik ben zelf erg tevreden met dit model - waar dan ook nog zo'n zakje afdekdopjes bij zitten.
:) Dat is precies degene die ik toen gekocht heb. Ik kon hem alleen zo snel niet vinden.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Poekie Als ik die bijbehorende video bekijk dan gaat het er royaal met IPA aan toe; ik zou zelf eerst het wattenstaafje op iets anders afdeppen en dan pas de contacten schoonmaken.
En dan een paar keer rustig herhalen.

Dit gezien het effect van IPA als het per ongeluk ergens anders komt waar het niet hoort. Better be safe than sorry, in dit soort gevallen. Het is verder een van de weinig plaatsen waar Garmin het dan ook promoot (wat @RR46 ook gecheckt heeft...), terwijl mijn 735 dezelfde aansluiting heeft, de handleiding is er niet voor geupdate.

[ Voor 20% gewijzigd door route99 op 23-06-2020 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:04
Freeaqingme schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:23:
[...]
De laders van Garmin zelf zijn natuurlijk schrikbarend duur, en ik ben zelf erg tevreden met dit model - waar dan ook nog zo'n zakje afdekdopjes bij zitten.
Ik trek ze bij Ali weg. Helft van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 09:57
Ik heb een Fenix 6x pro met een stryd voor hardlopen. Bij het fietsen heb ik nu regelmatig wanneer ik m'n stryd meeneem en ook gekoppeld wordt (beweging = aan), als power meter. Een powermeter is voor het fietsen ook een geldig sensor, maar in dit geval gibbersh in feite.

Is het ergens mogelijk een bepaalde sensor voor bepaalde activiteit niet te gebruiken? Ik vind het omslachtig om de stryd te ontkoppelen en vervolgens weer te koppelen, zeker omdat ik na het fietsen zo nu en dan ren waarbij ik 'm wel wil hebben.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:00
Keiichi schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:23:
Ik heb een Fenix 6x pro met een stryd voor hardlopen. Bij het fietsen heb ik nu regelmatig wanneer ik m'n stryd meeneem en ook gekoppeld wordt (beweging = aan), als power meter.
Dat is gek. Ik heb een Fenix 6s pro met een Stryd en soms fiets ik een klein eindje om op een bedrijventerrein m'n intervallen uit te voeren. Mijn horloge heeft tijdens die fietsritten nog nooit de Stryd als (fiets)vermogensmeter gebruikt. Ik heb daar ook niets voor ingesteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Sinds gister doet mijn koppeling tussen Garmin en Strava het niet meer. Ik heb via Strava opnieuw ingelogd en als ik nu klik op "Connect to garmin" bij Social dan ben ik ingelogd als mezelf. Echter de activiteiten van gister en vanochtend worden niet geupload. Weet iemand hoe je dat kan forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:35
Shinji schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:15:
Sinds gister doet mijn koppeling tussen Garmin en Strava het niet meer. Ik heb via Strava opnieuw ingelogd en als ik nu klik op "Connect to garmin" bij Social dan ben ik ingelogd als mezelf. Echter de activiteiten van gister en vanochtend worden niet geupload. Weet iemand hoe je dat kan forceren?
Het kan zijn dat de servers van strava het wat druk hebben. De synchronisatie wordt vanzelf hersteld. Tenminste dat is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Shinji schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:15:
Dit had ik vorige week ook (en ook op vrijdagochtend!), ergens gaat er iets bij Strava mis, want runalyze, smashrun en citystrides hadden wel mijn data binnen. Bij mij ging het pas weer goed toen ik de koppeling bij Garmin uit/aan zette, bij Strava zelf veranderde er niets.
Garmin pusht na elke activiteit. Dus pas na het maken van een nieuwe activiteit gaat hij weer een push doen. Dit zou vervolgens de afgelopen 24h en dan rolling de rest van je geschiedenis ook moeten meesynchroniseren, maar dat werkte bij mij niet, ik had 's morgens hardgelopen, ontdekt dat Strava niets kreeg, bij strava ontkoppeld/herkoppeld, activiteit, kwam weer niets, nog een keer bij strava uit/aan, weer activiteit, weer geen sync, toen bij garmin uit/aan, activiteit, dat werkte weer. Ik heb mijn missende activiteiten op maandagmiddag maar met het handje geüpload uiteindelijk, na twee dagen ging ik er van uit dat ze niet meer automagisch zouden komen.
Verder kun je op https://connect.garmin.com/status/ en https://status.strava.com/ kijken of alles überhaupt werkt en hoe druk het is.

[ Voor 20% gewijzigd door Poekie op 26-06-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag toch besloten afstand te doen van de F6s Pro. Fijn horloge met veel features (waarvan discutabel of het af en toe gebruiken van music en maps de forse prijs rechtvaardigt) maar ik vind het draagcomfort te matig. Nu ben ik op dat gebied ook wel een fijnproever zeurpiet, maar ik kon niet goed wennen aan de F6s door de combinatie van gewicht en bandje. Dat merkte ik eigenlijk pas als ik weer even mijn FR245 om deed. Die zit zoveel fijner dat je eigenlijk niet merkt dat je hem draagt. Enige jammere is het iets te sportieve uiterlijk.

Overigens nog 2 irritatiepunten die ik bij meerdere Garmin's terug heb zien komen:
- mijn hartslagband connect in huis regelmatig met de FRxxx/Venu/F5 terwijl deze gewoon in de kast ligt. Ben ik de enige die dat heeft? Mijn Polar H9 band is na 2 maanden nu al leeg.
- mijn FR245 springt 8/10 keer als ik een run start (uiteraard na GPS lock) binnen 5 seconden op pauze. Dan start ik handmatig door en sprint hij vaak nog een keer op pauze. Daarna werkt het wel. Het lijkt een gebrekkige GPS te zijn in combinatie met auto pause. Ben ik de enige die dat heeft?

[ Voor 33% gewijzigd door Aghanim op 26-06-2020 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:27
Aghanim schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 18:49:
Overigens nog 2 irritatiepunten die ik bij meerdere Garmin's terug heb zien komen:
- mijn hartslagband connect in huis regelmatig met de FRxxx/Venu/F5 terwijl deze gewoon in de kast ligt. Ben ik de enige die dat heeft? Mijn Polar H9 band is na 2 maanden nu al leeg.
Ik heb dat ook wel eens. "Vroeger" toen het pure sporthorloges waren, zette je die na het lopen uit. Dat werkt niet meer zo met de smartwatch-modellen. Wat ik zelf doe is dat voor ik ga lopen in de settings handmatig de verbinding enable, en als ik klaar ben 'm weer disable.

Ik weet overigens niet hoe ik dit ooit ontdekt heb. Kan ook zijn dat ik 't me verbeeld heb. Maar met m'n 910xt deed ik 't nooit, en met m'n Garmin 5+ al sinds jaar en dag.

[ Voor 11% gewijzigd door Freeaqingme op 26-06-2020 18:58 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@Aghanim Zowel met de 910XT als met de recente 735XT (feb-2020) heb ik nooit zulke vervelende zaken gehad.
Met beiden wel: Een enkele vastloper, maar niet op irritatie niveau.

Qua gewicht is de 735XT met ~40g een stuk beter dan de 910XT ~ 70g, het niveau van jouw F6s Pro.

Als de band niet stuk gegaan was ... had ik wrs wel nog verder gelopen met de 910, gezien de super scherp 735 bundel aanbieding werd die optie ineens interessant. Toch nog 7 jaar met die 910 gelopen.

[ Voor 0% gewijzigd door route99 op 26-06-2020 23:58 . Reden: "nooit " vergeten..... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online

Dit herken ik alleen van het wegleggen van de band (H6) als de sensor aan beide kanten vastgeklikt zit; in principe zou de sensor uit moeten schakelen als je hem van de band haalt of maar aan 1 kant contact laat maken bij het oprollen/wegbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik klik de sensor nooit los. Eens proberen of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

s3n

Aghanim schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:22:
Ik klik de sensor nooit los. Eens proberen of dat helpt.
Dit doe ik ook altijd, werkt perfect. Voor een grote run waarbij ik de band al vroeg aan heb doe ik het zelfs tot in het startvak.

Ik twijfel juist om dezelfde route als jou te nemen. Heb nu de f245, die perfect werkt. Maar ik wil de f6s pro gaan halen als de prijs iets verder zakt. Zou graag bij trails op een gpx willen lopen. De 5splus komt soms zo goedkoop voorbij dat ik daar ook over twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
s3n schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 07:44:
[...]

Dit doe ik ook altijd, werkt perfect. Voor een grote run waarbij ik de band al vroeg aan heb doe ik het zelfs tot in het startvak.

Ik twijfel juist om dezelfde route als jou te nemen. Heb nu de f245, die perfect werkt. Maar ik wil de f6s pro gaan halen als de prijs iets verder zakt. Zou graag bij trails op een gpx willen lopen. De 5splus komt soms zo goedkoop voorbij dat ik daar ook over twijfel
Ik heb een keer een trail gelopen met de F6S en ben toen alsnog meerdere keren verkeerd gelopen. Het zal een combinatie zijn van het looptempo, de relatief kleine kaart en mijn slechte ogen maar ik vond het dus niet vlekkeloos gaan. Het grote voordeel tegenover een horloge zonder kaart is dat je na het verkeerd lopen goed kunt zien hoe je weer op de route komt. Op horloges zonder achterliggende kaart lukte het mij vrijwel nooit meer om meer exact op de gpx route terug te komen.

Twee weken geleden was de F5S plus inderdaad in de aanbieding. Die heb ik toen ook overwogen maar niet gedaan omdat ik deze te dik vind en door de zilveren bezel niet mooi genoeg om dagelijks te dragen. Terwijl je voor ongeveer de helft van de F6 pro wel vrijwel alle features hebt. In mijn ogen is dit dan ook veruit het meest bang for buck.

Nadeel is dan weer dat ik dat horloge sowieso niet dagelijks zou dragen En dan een tweede horloge en naast moet hebben. Ik wil dat wel binnen het Garmin platform zodat alle data op een platform blijft. Dan kom je al snel op een Vivoactive of Venu en ben je opgeteld net zo veel of meer kwijt als de F6s Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15
Vandaag toch besloten afstand te doen van de F6s Pro. Fijn horloge met veel features (waarvan discutabel of het af en toe gebruiken van music en maps de forse prijs rechtvaardigt) maar ik vind het draagcomfort te matig. Nu ben ik op dat gebied ook wel een fijnproever zeurpiet, maar ik kon niet goed wennen aan de F6s door de combinatie van gewicht en bandje. Dat merkte ik eigenlijk pas als ik weer even mijn FR245 om deed. Die zit zoveel fijner dat je eigenlijk niet merkt dat je hem draagt. Enige jammere is het iets te sportieve uiterlijk.

- mijn FR245 springt 8/10 keer als ik een run start (uiteraard na GPS lock) binnen 5 seconden op pauze. Dan start ik handmatig door en sprint hij vaak nog een keer op pauze. Daarna werkt het wel. Het lijkt een gebrekkige GPS te zijn in combinatie met auto pause. Ben ik de enige die dat heeft?
Begrijp ik het goed dat je een 245, een Venu, een F5 én een F6S hebt 😬?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:33
Things to do today

1. Get up
2. Survive Buy a watch
3. Go back to bed

[ Voor 15% gewijzigd door Frenz64 op 27-06-2020 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valorian schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Begrijp ik het goed dat je een 245, een Venu, een F5 én een F6S hebt 😬?
Nee, de laatste 3 zijn weer verkocht (over een periode van afgelopen jaar). Ik vind het leuk om verschillende horloges uit te proberen/kan het perfecte horloge niet vinden.

Zoek dus eigenlijk een V4/Venu qua uiterlijk (of een Galaxy watch active) met de features van een F6. Die dan ook nog eens comfortabel zit.

@Gonadan Een kleine 2 weken in bezit, een aantal uren gedragen.

[ Voor 21% gewijzigd door Aghanim op 27-06-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39
Hoe lang heb je nu eigenijk met de 6 gelopen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:44:
@Gonadan Een kleine 2 weken in bezit, een aantal uren gedragen.
Met alle respect, dan stond je besluit feitelijk vooraf al vast. In een paar uurtjes dragen ga je natuurlijk niet wennen en hetzelfde gevoel krijgen als een horloge waar je al langer bij me bent. Dan is het niet meer dan een snelle bevestiging van het vooroordeel wat je al had.
Is dat niet een beetje zonde van het geld? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:20
Na gebruik moet je hem loshalen en band kan gewoon mee de wasmachine in (volgens mijn).
Ik moet blaadje / boekje nog goed lezen.
Heb nu paar weken een band.

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:37:
[...]

Met alle respect, dan stond je besluit feitelijk vooraf al vast. In een paar uurtjes dragen ga je natuurlijk niet wennen en hetzelfde gevoel krijgen als een horloge waar je al langer bij me bent. Dan is het niet meer dan een snelle bevestiging van het vooroordeel wat je al had.
Is dat niet een beetje zonde van het geld? :)
Met de looks van de F6s kan ik zeer goed leven (ik draag nu een 245 en die is een stuk minder mooi) maar het is echt het draagcomfort. Ik heb de F6s wel wat meer dan een paar uurtjes gedragen, verdeeld over meerdere dagen, maar bleef steeds duidelijk het gevoel houden dat ik een horloge om heb (veel meer dan bij andere horloges die ik gehad heb, maar beter dan de F5 die ik om die reden ook alleen omdeed met hardlopen) en dat gevoel werd ook niet beter. Het bandje is stugger en het horloge is fors zwaarder dan andere modellen. Ik denk dat met een ander bandje dat nog wel opgelost had kunnen worden maar dan wordt het wel een erg duur horloge. Als hij finer had gezeten had ik hem gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Wat voor bandje had je er bij dan? Dat zijn inderdaad wel sluipers qua kosten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De standaard quick fit. Volgens mij een goed bandje, voelde ook wat degelijker. Is een ander systeem dan de quick release op o.a. de 245 en Venu anders had ik de bandjes wel omgewisseld. Maar om nu weer extra bandjes te gaan kopen om te testen vond ik wat veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Misschien voor sport wel geschikt, maar dan minder voor gewoon dragen? Zelf ben ik sowieso niet zo'n fan van de sportbandjes voor dagelijks gebruik, dan vind ik leder veel comfortabeler.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gek genoeg heb ik ook een Omega met leren band en die zit wel prima terwijl je zou denken dat het minder comfortabel voelt. Het scheelt soms zelfs per horloge. Bij de Venu kreeg ik uitslag bijvoorbeeld, dat heb ik normaal nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 01:46
s3n schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 07:44:
[...]
Ik twijfel juist om dezelfde route als jou te nemen.
...
De 5splus komt soms zo goedkoop voorbij dat ik daar ook over twijfel
Qua functionaliteit is een F5S Plus helemaal prima. Voor kleine polsen is hij minder, omdat de kast wel kleiner is (optisch) maar de hengsels voor het bandje nog steeds breed zijn. Grootste nadeel is echter de accuduur. Ik heb daar zoveel slechte verhalen over gelezen dat ik alsnog voor de 6S Pro ben gegaan.

[ Voor 20% gewijzigd door mac1987 op 27-06-2020 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
Aghanim schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:40:
Gek genoeg heb ik ook een Omega met leren band en die zit wel prima terwijl je zou denken dat het minder comfortabel voelt. Het scheelt soms zelfs per horloge. Bij de Venu kreeg ik uitslag bijvoorbeeld, dat heb ik normaal nooit.
Heb nu zelf de 945 gekocht en ik denk dat die -gezien je ervaring met de 245- wel gaat bevallen. Heb je wel de nieuwste functies, maar in een lichter horloge als de Fenix. Ik kom van een 235 af en ben erg tevreden met deze upgrade!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
bvsteyn schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:30:
[...]

Heb nu zelf de 945 gekocht en ik denk dat die -gezien je ervaring met de 245- wel gaat bevallen. Heb je wel de nieuwste functies, maar in een lichter horloge als de Fenix. Ik kom van een 235 af en ben erg tevreden met deze upgrade!
Ik heb ook een 945, zeer blij mee. Maar denk niet dat het iets voor @Aghanim is. Als ik zijn comments lees mist ie niet zozeer features maar zoekt ie vooral naar een meer causal-chique horloge, voor elke dag. Als ie dan de 245 te “sporty” vindt voor dat doeleinde dan vrees ik dat ie dat ook vindt van de 945. Hij zoekt dus eigenlijk een horloge met F6(s)look, maar dan met het gewicht van de 945 of 245. Die bestaat helaas nog niet. Maar correct me if wrong @Aghanim ;)

Zelf geef ik niet zoveel om de F-look en ben ik daarom zeer tevreden met de 945: vrijwel alle features van de 6Pro in een lichtgewicht jasje 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het eens opgeschreven, dat helpt ook voor mezelf om het perfecte horloge te vinden. En geeft jullie ook een beter onderbouwd beeld dat ik echt serieus zoek naar het perfecte horloge en niet bij alles wat te zeiken heb om te zeiken :)

Must haves
Alle data op 1 platform
Workouts bouwen
GPX routes volgen
Trainingsdata (Firstbeat, hoe meer hoe beter)
Comfortabel (dun, licht gewicht, fijn bandje)
Kleiner dan 44mm diameter
Betrouwbaarheid sensoren

Should haves
Alle data op 1 platform
Dunner dan 13mm
Maps
Music
Notificaties smartphone
Muziek (Spotify) bedienen smartphone
Voorkeur voor 1 horloge ipv 2 losse horloges
Uiterlijk zo weinig sportief mogelijk
1x per 5 dagen opladen (of beter)

Nice to haves
Alle data op 1 platform
Pay
App store met extra widgets/apps etc.
Slaap analyse op horloge
Oled-scherm

Budget
Rond de 600 euro

Conclusies
Garmin is feitelijk het enige platform dat voldoet
Het voor mij perfecte horloge bestaat niet
Er is altijd sprake van concessies doen

Opties
Fenix F6s Pro: iets te sportief uiterlijk maar prima, alleen niet comfortabel genoeg
FR245: te sportief uiterlijk, relatief weinig 'should en nice to haves'
Venu/VA4s: te weinig sport features (trainingsanalyses + courses)
FR245 + Venu: vrij duur voor features die voornamelijk overlappen.
FR245 + 'smartwatch: data op 2 platformen
Apple Watch 5 als outsider: komt wellicht ver met extra apps, maar ik heb geen iPhone
F5s Plus + Venu/VA4s: alle features maar wel duurste optie

Oplossing
Stop de Fenix 6 features in een Venu/VA4s.
Stop met zeuren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:16
Aghanim schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:06:
Ik heb het eens opgeschreven, dat helpt ook voor mezelf om het perfecte horloge te vinden. En geeft jullie ook een beter onderbouwd beeld dat ik echt serieus zoek naar het perfecte horloge en niet bij alles wat te zeiken heb om te zeiken :)

Must haves
Alle data op 1 platform
Workouts bouwen
GPX routes volgen
Betrouwbaarheid sensoren

Should haves
Alle data op 1 platform
Dunner dan 13mm
Maps
Music
Notificaties smartphone

Nice to haves
Alle data op 1 platform
Pay
Slaap analyse op horloge
Oled-scherm

Budget
Rond de 600 euro

Conclusies

Opties
Fenix F6s Pro: iets te sportief uiterlijk maar prima, alleen niet comfortabel genoeg
Apple Watch 5 als outsider: komt wellicht ver met extra apps, maar ik heb geen iPhone

Oplossing
Ik snap je probleem. Ik zit in een soort gelijke situatie (maar net wat andere eisen/pioriteiten). Ik wil zelf de overstap maken naar Garmin (Fenix 6X pro). Ik heb zelf op dit moment de Amazfit Stratos 3. Deze horloge oogt sportief maar tevens elegant. Ik krijg vele complimenten van mensen die zelf bijvoorbeeld de FR245 of 935/945 bezitten. Het is een echt mooie horloge, niet te dik (als de fenix serie) en doet in principe alles wat ik wil (geen spotify maar wel muziek op kunnen slaan, real-time coaching, betrouwbare gps sensoren, continue hartslag monitor en sleeptracking). Echter vind ik het platform van Amazfit de wensen overlaat... en daarnaast stoor ik mij enorm aan de regelmatige synchronisatie problemen tussen de servers van Amazfit en Strava.

Ik had ook al op de website van Firstbeat bekeken en daar zag ik dat de Fenix 5 en 6 het heel goed doen met het meest van features (yes, i know, sommige zijn softwarematig). Echter wil ik niet inleveren op de batterijduur van de Amazfit Stratos 3 (gaat 1 week mee, met alle functies ingeschakeld, met 4x in de week sporten). Daar kan in mijn ogen alleen de Fenix 6 tegenop. Echter zien alle garmin FR horloges er zo lelijk uit. Fenix 6 is een sportieve uitstraling maar dan wil ik meteen de 6X pro omdat ik dikke pols heb. Als ik dan vergelijk 180 euro vs. minimaal 600 euro, dan kan ik het persoonlijk niet verantwoorden. Ik heb letterlijk niets aan golf-kaarten of andere kaarten.

Dus ik wacht op een stoere, grote horloge, met alle firstbeat features en goede accuduur maar zonder de ‘extra’s’ als de golfkaarten en betalen met je horloge. I guess thats wishful thinking. Ik denk dat er meer hoop is dat Amazfit hun zaken op orde krijgen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Aghanim Waarom staat de FR645M niet in je lijstje? Horloge is dan wel 2 jaar oud maar ‘ticked’ toch wel een behoorlijk aantal ‘boxes’ uit jouw lijstje van wensen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17

Must haves
Alle data op 1 platform
Workouts bouwen
GPX routes volgen
Betrouwbaarheid sensoren

Should haves
Alle data op 1 platform
Dunner dan 13mm
Maps
Music
Notificaties smartphone

Nice to haves
Alle data op 1 platform
Pay
Slaap analyse op horloge
Oled-scherm

Budget
Rond de 600 euro

Conclusies

Opties

Oplossing
"F5s Plus + VA4: alle features maar wel duurste optie" is wat ik heb. De F5s+ gebruik ik voor sport en soms op vakantie als 24x7 activity tracker, de VA4 als standaard 24x7 smartwatch en activity tracker. Vanwege touch is de VA4 daar prima voor geschikt. De F5s+ vind ik voor sporten niet optimaal. Te zwaar in vergelijking met de FR935 die ik hiervoor had. Als er een FR955 komt ga ik daar na een half jaar naar switchen voor sport.
NB: het is dat ik geld verdien met het maken van apps voor de Garmin horloges, anders zou ik het allemaal nogal een dure hobby vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FireBladeX Ik heb ook een Amazfit GTS gehad en herken het matige platform. Leuke horloges maar dan merk je toch het verschil in kwaliteit en detail tegenover de gerenommeerde merken.

@PatrickC Eens, is inderdaad een goede optie. Ook serieus overwogen als Slate versie, de zilveren bezel vind ik te opvallend. Het nadeel is dat het 1 generatie oudere horloge is en zaken als 'widget glance' en body battery ontbreken. Ik vind de nieuwe interface van Garmin wel serieus fijn(er) dan die van de 645/Fenix 5. Ik weet ook niet of de 645 er te sportief uit ziet. Misschien toch nog eens naar kijken :)

@Frij5fd Herkenbaar. Het telt snel op en je blijft toch concessies doen, als is het alleen maar door het moeten wisselen en opladen van 2 horloges. En inderdaad is een Fenix een stuk zwaarder,dan loopt een lichte FR toch wel relaxter. Al zou ik dat voor enkel hardlopen wel okay vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Ach, volgens mij vind je het ook gewoon leuk om steeds nieuwe gadgets te bestellen en ermee te spelen. Is ook een leuke hobby toch? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:52
Voor al die mensen met keuzestress: er komt in het najaar ook een triathlon horloge van niemand minder dan Mio. De pioniers van ohr zijn terug. https://gadgetsandwearables.com/2020/06/24/mioexp/
Ze noemen het hier ook wel een "very sporty looking device" maar op de renders lijkt dat nog mee te vallen. En het zal firstbeat features ondersteunen!
Edit: hier nog een render https://www.google.com/se...=1.5#imgrc=bxP32PJ4E5p4KM
Lijkt helemaal niet op een Forerunner als je het mij vraagt. Ziet er wel wat vreemd uit met die dikke metaalachtige bezel maar dat kan aan de render kwaliteit liggen.

[ Voor 40% gewijzigd door chaola op 28-06-2020 15:40 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:21:
Ach, volgens mij vind je het ook gewoon leuk om steeds nieuwe gadgets te bestellen en ermee te spelen. Is ook een leuke hobby toch? :P
Zeker. En daarom is het niet zo erg dat het af en toe wat geld kost als je het via Marktplaats of V&A verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chaola schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:30:
Lijkt helemaal niet op een Forerunner als je het mij vraagt. Ziet er wel wat vreemd uit met die dikke metaalachtige bezel maar dat kan aan de render kwaliteit liggen.
Bekijk eens een plaatje van een Forerunner 645? ;)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
PatrickC schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:58:
[...]

Bekijk eens een plaatje van een Forerunner 645? ;)
Die ken ik, maar zeker op deze render lijkt die er totaal niet op. https://i1.wp.com/the5kru...pg?resize=300%2C300&ssl=1
Maar het ziet er inderdaad toch wel een typisch sporthorloge uit. Het bandje heeft wel iets weg van een 235/735.

[ Voor 5% gewijzigd door chaola op 28-06-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik nu een Xiaomi Mi Band 4 tijdens het hardlopen, maar omdat hiermee tegen wat dingetjes aanloop ben ik op zoek naar een beter horloge.

Wat ik ermee wil doen is vnl. hardlopen. Wielrennen evt. ook, maar dan heb ik liever iets op het stuur (doe ik nu met Strava). Daarnaast wil ik het horloge de hele dag dragen om notificaties van mijn telefoon op te bekijken (dat kan volgens mij elk horloge). Batterijduur zou ook mooi zijn als die bij normaal gebruik een week (of iig meerdere dagen) mee gaat. Verder moet het horloge activities automatisch naar Strava en Runkeeper kunnen sturen.

In eerste instantie wilde ik liever een compact tracker bandje zoals mijn huidige Xiaomi Mi Band, echter heb ik het idee dat de exemplaren van Fitbit en Garmin niet heel erg geschikt zijn voor echt sporten (meer als stappenteller en fitness-gedoe). De populairdere horloges blijken toch wel de normale vorm horloges te zijn. Ik kom dan uit op deze keuze:
- Garmin Forerunner 45
- Garmin VivoActive 3
- Garmin VivoActive 4
Mijn budget is zo'n 200 euro, dus eigenlijk valt die VivoActive 4 af, echter ben ik best bereid om wat meer neer te betalen als ik daarmee een product heb dat langer ondersteund wordt e.d. (de 3 is alweer ouder).
De Forerunner heeft geen touch screen, echter vraag ik mij af in hoeverre ik dat ga missen.

Heeft iemand tips op basis van bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vind je belangrijk? Met alle genoemde horloges kun je prima hardlopen. Welke features zoek je als je aan het lopen bent? Een VA 3 of 4 maakt voor lopen weinig verschil. Een FR biedt meer hardloopfeatures. Het klinkt alsof je met een VA prima af bent.

Voor jouw budget zijn er overigens ook andere merken met leuke opties zoals de Stratos 3 of Polar Ignite.

[ Voor 36% gewijzigd door Aghanim op 28-06-2020 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Palomar Ik ben zelf overgestapt van een horloge met touchscreen naar eentje zonder. Ik heb daar best wel over getwijfeld, want ik vond de touchscreen bediening, met name bij het navigeren door de menu’s, toch wel erg handig. Tijdens het hardlopen, werkt bediening via knopjes echter weer een stuk beter. De VA3 zou ik persoonlijk nooit kiezen, omdat deze maar één fysieke knop heeft en dan moet je tijdens het hardlopen het touchscreen gebruiken voor sommige functies... niet echt handig. Garmin heeft die design fout ingezien en de VA4 heeft weer twee buttons (net als de VA HR die ik gehad heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:33
PatrickC schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:35:
@Palomar De VA3 zou ik persoonlijk nooit kiezen, omdat deze maar één fysieke knop heeft en dan moet je tijdens het hardlopen het touchscreen gebruiken voor sommige functies... niet echt handig. Garmin heeft die design fout ingezien en de VA4 heeft weer twee buttons (net als de VA HR die ik gehad heb).
Voor welke functie heb je tijdens het hardlopen het touchscreen nodig? Ik heb een VA3, en gebruik touch alleen bij het starten en aan het eind voor opslaan. Mis ik iets? Is oprechte vraag hoor, misschien zit er nog iets leuks tussen dat ik nog niet gebruik.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sander_g schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:11:
[...]

Voor welke functie heb je tijdens het hardlopen het touchscreen nodig? Ik heb een VA3, en gebruik touch alleen bij het starten en aan het eind voor opslaan. Mis ik iets? Is oprechte vraag hoor, misschien zit er nog iets leuks tussen dat ik nog niet gebruik.
Volgens mij moet je ‘manual laps’ aangeven via het touchscreen, want de enige knop stopt de activiteit. Verder vraag ik me ook af hoe het met custom workouts werkt, waarop ik op mijn FR645M een andere knop (rechtsonder) moet gebruiken om het einde van een bepaalde stap handmatig aan te geven, dan de start/stop knop (rechtsboven). Maar als je deze functies niet gebruikt, dan heb je aan één knop ook genoeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manual lap heb ik nog nooit gebruikt. Een stap skippen in een training wel, dat lijkt me met touchscreen inderdaad lastig. Ging op de Venu prima omdat die, net als de VA4, 2 knoppen heeft. Dat is dus inderdaad wel een pluspunt. Ik kan me dus voorstellen dat voor hardlopen minimaal 2 knoppen erg fijn is, tenzij je die features niet gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 28-06-2020 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
sander_g schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:11:
[...]

Op je horloge zit een hele reeks features, als je die tijdens het lopen niet/nauwelijks gebruikt dan maakt het inderdaad ook niet zoveel uit of je die via een touch of gewone knoppen moet bedienen. Denk aan:
- naar andere 'views' gaan. Als je bijvoorbeeld op je favourite display info hebt staan over snelheid, afstand en hartslag, maar je wilt vervolgens weten hoe laat het is, hoeveel 'climbs' je nog moet in een heuvelparcours, etc. dan 'scroll' je met knoppen heel makkelijk door al je schermen heen. Meestal kan je 3 tot 6 (bij duurste modellen) 'datavelden' tegelijk zien, je ziet dus nooit in een oogopslag alle info die er is.
- muziek bedienen
- intervallen 'aftikken' (aka manual laps aangeven)
- pauzeren, en weer verder gaan.
- etc.

Ervaring leert dat een touchscreen prima is voor niet al te serieus sport-gebruik, maar soms niet zo goed reageert als ook in regen en kou gaat hardlopen, etc. :) .. Verder kan je knoppen min of meer blind bedienen in een oogwenk bij 15-20km/u , probeer dat maar eens met touch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian

Must haves
Alle data op 1 platform
Workouts bouwen
GPX routes volgen
Betrouwbaarheid sensoren

Should haves
Alle data op 1 platform
Dunner dan 13mm
Maps
Music
Notificaties smartphone

Nice to haves
Alle data op 1 platform
Pay
Slaap analyse op horloge
Oled-scherm

Budget
Rond de 600 euro

Conclusies

Opties

Oplossing
Ik zie op zich nergens dat je de DATA van de Garmin's ook 24/7 wilt verzamelen. Is het voor jou geen oplossing om puur voor sport + slaap de 245 te houden en daarnaast voor casual gebruik een chique non-smartwatch?

PS: Max 44mm, is dat totale behuizing of display?

Edit: Sorry las weer eens niet goed, zie ook dat je liever één horloge wilt voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
FireBladeX schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:34:
[...]

Ik snap je probleem. Ik zit in een soort gelijke situatie (maar net wat andere eisen/pioriteiten). Ik wil zelf de overstap maken naar Garmin (Fenix 6X pro). Ik heb zelf op dit moment de Amazfit Stratos 3. Deze horloge oogt sportief maar tevens elegant. Ik krijg vele complimenten van mensen die zelf bijvoorbeeld de FR245 of 935/945 bezitten. Het is een echt mooie horloge, niet te dik (als de fenix serie) en doet in principe alles wat ik wil (geen spotify maar wel muziek op kunnen slaan, real-time coaching, betrouwbare gps sensoren, continue hartslag monitor en sleeptracking). Echter vind ik het platform van Amazfit de wensen overlaat... en daarnaast stoor ik mij enorm aan de regelmatige synchronisatie problemen tussen de servers van Amazfit en Strava.

...........Ik denk dat er meer hoop is dat Amazfit hun zaken op orde krijgen. :D
Same here, maar dan met de eerste Stratos, verwarrend genoeg de 2. De laatste tijd gaat het weer prima met syncen, Strava synct weer beter met Citystrides. Dan vraag ik me ook af, is het met mijn use case de moeite waard, vandaag gesurft, gaat probleemloos. Het horloge ziet er ook nog eens goed uit en dat vind ik van de Garmin modellen niet allemaal. Het vervelende is dat je bij elk ander merk concessies doet qua platform

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:00
Ter info: De Summer 2020 release van Freizeitkarte is beschikbaar.

Ik heb inmiddels Nederland en de landen voor de zomervakantie op m'n Garmin staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
elastiek schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:59:

Ik heb inmiddels Nederland en de landen voor de zomervakantie op m'n Garmin staan...
Hoppa. Mijn GPS kaarten op de 830 en de Dakota20 even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Ik lees vrij veel verhalen van mensen die een Fenix 6S te zwaar vinden. De mijne geeft op de keukenweegschaal inclusief bandje 57g aan. Is dat echt merkbaar? Ik merk na een paar minuten niet meer dat ik hem om heb en ook tijdens het hardlopen merk ik er weinig van. Ik kan me er persoonlijk ook weinig bij voorstellen dat een verschil van minder dan 10g op een FR945 echt zo'n verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
mac1987 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:50:
Ik lees vrij veel verhalen van mensen die een Fenix 6S te zwaar vinden. De mijne geeft op de keukenweegschaal inclusief bandje 57g aan. Is dat echt merkbaar? Ik merk na een paar minuten niet meer dat ik hem om heb en ook tijdens het hardlopen merk ik er weinig van. Ik kan me er persoonlijk ook weinig bij voorstellen dat een verschil van minder dan 10g op een FR945 echt zo'n verschil maakt.
Mijn 5+ weegt ruim 75g en ik merk er niets van, maar dat is vast ook erg persoonlijk. Ik heb best flinke armen en niet echt de bouw van een marathonloper, dus daar zal vast ook verschil in zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Mag ik vragen waarom je deze kaarten gebruik over de Garmin maps/default OSM?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
FrankGNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:08:
[...]

Mag ik vragen waarom je deze kaarten gebruik over de Garmin maps/default OSM?

bedankt
En is er een link/handleiding om de kaarten op de garmin (in mijn geval FR945) te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-10 22:05
Sinds begin dit jaar heb ik de F6 Pro Titanium en heb totaal geen last van het gewicht. Draag het horloge dag en nacht en heb een vrij smalle pols. Voor mij dus geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
bvsteyn schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:06:
[...]

En is er een link/handleiding om de kaarten op de garmin (in mijn geval FR945) te zetten?
https://www.dcrainmaker.c...or-marq-series-watch.html

[ Voor 7% gewijzigd door mac1987 op 29-06-2020 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
Je hebt gelijk. Iets te snel gecopy paste.
Thanks, heb de link aangepast.

[ Voor 27% gewijzigd door mac1987 op 29-06-2020 23:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:56
Het ligt ook nogal aan je referentiekader.
Mijn F6x saffier merk ik weinig van bij het sporten en normaal gebruik.
Maar ik draag normaliter dan ook vaak een automaat die al snel 150 gr. of meer wegen.
Als je geen horloge gewend bent zal dat vast anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 14:12
Ik heb een F6x solar. Geen last van het gewicht bij het sporten (survival)

Vraagje over de routeplanning: ik woon naast een bos vol paadjes. Als ik het horloge een route laat maken van x km, dan gaat hij alleen langs de echte wegen, terwijl de paadjes gewoon op de kaart staan. Kan ik die functie ook offroad laten gaan? Krijg het niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had gisteren een Huawei GT2 40mm die ik even kon proberen. Is een licht horloge (30gr) en maar 9.5mm dik. Daarbij had ik direct al niet meer het gevoel een horloge om te hebben, super comfortabel dus voor mij.

Wel een interessant horloge overigens. Voor 135€ zowel music als uitgebreide firstbeat analyses op FR245 niveau. Ondersteunt dan weer geen externe hartslag band en geen mogelijkheden tot zelf workouts maken. Je zou verwachten dat ze die features toevoegen als je wel de moeite neemt de firstbeat features te implementeren. En geen Strava sync 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
stefijn schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:32:
Vraagje over de routeplanning: ik woon naast een bos vol paadjes. Als ik het horloge een route laat maken van x km, dan gaat hij alleen langs de echte wegen, terwijl de paadjes gewoon op de kaart staan. Kan ik die functie ook offroad laten gaan? Krijg het niet gevonden.
Je kunt een aantal zaken instellen, zoals:
  • Soort activiteit (wandelen/fietsen/hiking/etc.)
  • Te vermijden zaken (onverharde wegen of veerboten)
  • Popularity routing (wel of niet meenemen van populariteit van routes)
  • Berekeningsmethode (minimaliseer tijd/afstand/etc.)
Al die zaken kunnen denk ik effect hebben op de gekozen route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
Garmin heeft Firstbeat gekocht.
Ben benieuwd wat daar voor goeds komt uitrollen.

https://www.dcrainmaker.c...e-winners-and-losers.html

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn

Kom er net achter dat ik freizeitkarte niet kan installeren ivm het feit dat ik OSX Catalina draai. Moet ik weer gaan knoeien met een Windows laptop/computer vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blavlaa schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:50:

Nu kunnen ze dus ontbrekende features aan b.v. de FR645 toevoegen, want het excuus dat ze dan extra licentiekosten zouden moeten betalen aan Firstbeat geldt dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Het zat er aan te komen dat Garmin vroeg of laat op Firstbeat zou springen. Slecht nieuws voor al die andere afnemers van Firstbeat, ook al zouden ze de samenwerking met derde partijen nog niet stilzetten: Suunto, Huawei, Huami, de recent aangekondigde MioExp, enz.
Vlgs DCR zou Polar hier indirect nog van kunnen profiteren omdat zij hun software als een van de weinigen nog in house ontwikkelen. Maar toch heeft Garmin op deze manier Polar vandaag ook een hak gezet. Want die hadden vandaag wellicht op wat persaandacht gerekend voor hun Polar Unite (in essentie niet meer dan een Ignite zonder onboard GPS). Maar op deze manier is het toch weer Garmin dat vandaag het wearable nieuws gaat domineren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
bvsteyn schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:53:
[...]

Kom er net achter dat ik freizeitkarte niet kan installeren ivm het feit dat ik OSX Catalina draai. Moet ik weer gaan knoeien met een Windows laptop/computer vrees ik..
Je moet hem ook niet installeren. Je m oet gewoon de map binnentrekken die je op je horloge/gps wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
maartend schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:03:
[...]

Je moet hem ook niet installeren. Je m oet gewoon de map binnentrekken die je op je horloge/gps wilt zetten.
Als je openfietsmap wilt gebruiken dan klinkt jouw opmerking begrijpelijk. Dat is gewoon een kwestie van het IMG bestand op het horloge plaatsen in de Garmin folder. Dat werkt prima.

Bij Freizeitkarte krijg je een GMAP bestand, maar die kan ik toch niet rechtstreeks op de Garmin zetten? Heb uiteindelijk Freizeitkarte geinstalleerd op een Windows machine en met Garmin Basecamp zie ik dan een kaart idd (zelfs met contrast TYP). Maar hoe krijg ik die kaart dan op mijn Forerunner? Daarin ben ik lost...moet ik dan eerst een route aanmaken en kan ik die dan naar mijn forerunner zenden? Dat werkte namelijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

chaola schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:00:
Het zat er aan te komen dat Garmin vroeg of laat op Firstbeat zou springen. Slecht nieuws voor al die andere afnemers van Firstbeat, ook al zouden ze de samenwerking met derde partijen nog niet stilzetten: Suunto, Huawei, Huami, de recent aangekondigde MioExp, enz.
[...]
Moh, ik zie het licentiemodel naar de andere partijen nog niet zo snel veranderen. Dan loopt Garmin nogal wat risico's op het gebied van Antitrust / mededingingsrecht. Of concurrenten ook evt nieuw ontwikkelde features mogen gebruiken, tegen de hoofdprijs, of slechts geruime tijd later zal de tijd uitwijzen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blavlaa
bvsteyn schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Als je openfietsmap wilt gebruiken dan klinkt jouw opmerking begrijpelijk. Dat is gewoon een kwestie van het IMG bestand op het horloge plaatsen in de Garmin folder. Dat werkt prima.

Bij Freizeitkarte krijg je een GMAP bestand, maar die kan ik toch niet rechtstreeks op de Garmin zetten? Heb uiteindelijk Freizeitkarte geinstalleerd op een Windows machine en met Garmin Basecamp zie ik dan een kaart idd (zelfs met contrast TYP). Maar hoe krijg ik die kaart dan op mijn Forerunner? Daarin ben ik lost...moet ik dan eerst een route aanmaken en kan ik die dan naar mijn forerunner zenden? Dat werkte namelijk niet..
Dan heb je de verkeerde file gedownload.
Je moet die pakkem waar "Install image for micro SD card" achter staat. In de zip staat de img file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Roozzz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:22:
[...]

Moh, ik zie het licentiemodel naar de andere partijen nog niet zo snel veranderen. Dan loopt Garmin nogal wat risico's op het gebied van Antitrust / mededingingsrecht. Of concurrenten ook evt nieuw ontwikkelde features mogen gebruiken, tegen de hoofdprijs, of slechts geruime tijd later zal de tijd uitwijzen.
Ze zullen nog wel een tijdje "gedoogd" worden, maar het zal Garmin zijn dat achter de knoppen zit. Zij gaan bepalen welke nieuwe features er wel of niet worden ontwikkeld en zullen altijd de eersten zijn om die te deployen. De rest wordt zo toch min of meer gedegradeerd tot "followers". Nu had je nog sommige features zoals de slaap gerelateerde die eerst op andere devices zijn uitgebracht en pas recent getest worden op de beta software van de Fenix 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft de Vivoactive 4 meerwaarde boven de Vivoactive 3?

Wat doe ik ermee?
Overdag hartslag en 's nachts slaaptracking.
Notificatieberichten ontvangen.
Driemaal per week een 5K

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
anandus schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:35:

Wat doe ik ermee?
Driemaal per week een 5K
Tsja.. Als je de specs naast elkaar zet zie je vanzelf de verschillen. Zet een vinkje achter de extra features die je ook echt denkt te gaan gebruiken en schat in of je het totaal daarvan de meerkosten (dus nieuw horloge minus wat je hier nog voor vangt, if any) waard vindt. Of maak je vraag concreter door aan te geven wat je eventueel nog mist of vervelend vindt in gebruik aan de 3-serie. Op basis van je huidige vraag kunnen mensen alleen maar aangeven of zij er persoonlijk meerwaarde in zien, en daar heb je denk ik niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
blavlaa schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Dan heb je de verkeerde file gedownload.
Je moet die pakkem waar "Install image for micro SD card" achter staat. In de zip staat de img file.
duh, weer lekker handig van me.. |:(
Idd als ik dat bestand gebruik kan ik m zo slepen naar mijn Garmin. Werkt prima!

Inmiddels ook een stapje verder; want ik wilde toch ook graag hoog contrast kaart gebruiken. Op een windows machine heb ik de freizeitkarte geinstalleerd. Via progje JaVaWa GMTK heb ik toen contrast.TYP toegewezen aan de kaart. Vervolgens kan je met Basecamp bekijken of die aanpassing werkt. Daarna via MapInstaller (wordt automatisch met de Basecamp installatie meegenomen) de bewuste kaart geinstalleerd op de Garmin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd

Wat doe ik ermee?
Driemaal per week een 5K
Dat kan allemaal prima met een Vivoactive 3. Ik heb mijn VA3 voor dagelijks gebruik twee maanden geleden ingewisseld voor de VA4. De VA4 heeft een iets groter scherm met meer pixels en de widgets zijn iets groter en mooier. Geen wereld van verschil, maar wel prettig. Ik heb een ander Garmin horloge voor hardlopen en andere sporten, maar mocht ik nog een keer hardlopen met de VA4, dan is het alleen op de 400 meter baan echt een stuk prettiger om de VA4 te hebben. Op de VA3 kon ik niet rondes handmatig ingeven na setjes van 200 tot 1200 meter. De VA4 heeft daar een aparte knop voor. Maar de meeste recreatieve lopers gebruiken die knop niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
bvsteyn schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:22:
[...]

Idd als ik dat bestand gebruik kan ik m zo slepen naar mijn Garmin. Werkt prima!

Inmiddels ook een stapje verder; want ik wilde toch ook graag hoog contrast kaart gebruiken. Op een windows machine heb ik de freizeitkarte geinstalleerd. Via progje JaVaWa GMTK heb ik toen contrast.TYP toegewezen aan de kaart. Vervolgens kan je met Basecamp bekijken of die aanpassing werkt. Daarna via MapInstaller (wordt automatisch met de Basecamp installatie meegenomen) de bewuste kaart geinstalleerd op de Garmin.
Als je naar de settings van je maps gaat is er "Map Theme" daar heb je een andere setting die heet "High Contrast" is dat niet wat makkelijker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
bvsteyn schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:22:
[...]

Er zit een hele wereld achter :D (en idd; de tools van JaVaWa zijn bijna goud waard in sommige gevallen :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online

Wat doe ik ermee?
Driemaal per week een 5K
ik ben ook nog een beetje aan het twijfelen tussen (oa.) die 2. Wat me bij de vivoactive 3 een klein beetje tegenstaat is dat ie al 3 jaar oud is. Dat is toch best wel veel voor een gadget waar je nog best wat voor moet betalen. Al kan ik niet beoordelen hoe snel de innovaties gaan op sporthorloge/smartwatch-gebied en hoeveel innovatie je nu echt misloopt.

Aan de andere kant zit ik ook te kijken naar een Samsung Galaxy Active 2. Ziet er qua scherm veel mooier uit, maar heb toch het idee dat dat een heel ander soort horloge is qua sporthorloge.

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 30-06-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Palomar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:04:
[...]

ik ben ook nog een beetje aan het twijfelen tussen (oa.) die 2. Wat me bij de vivoactive 3 een klein beetje tegenstaat is dat ie al 3 jaar oud is. Dat is toch best wel veel voor een gadget waar je nog best wat voor moet betalen. Al kan ik niet beoordelen hoe snel de innovaties gaan op sporthorloge/smartwatch-gebied en hoeveel innovatie je nu echt misloopt.

Aan de andere kant zit ik ook te kijken naar een Samsung Galaxy Active 2. Ziet er qua scherm veel mooier uit, maar heb toch het idee dat dat een heel ander soort horloge is qua sporthorloge.
Als je een mooi scherm wil kun je ook de Venu nog overwegen. Dat is een soort VA4, maar dan met oled-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Niet online
blavlaa schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:50:

Zag je berichtje pas na nog een keer door het topic scrollen... maar volgens mij kan dit best wel verregaande gevolgen hebben voor de concurrenten van Garmin zoals Suunto en Polar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
bvsteyn schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Stel je wilt deze hebben;
https://www.freizeitkarte-osm.de/garmin/en/germany.html

Duistland.

dan is de eerste optie dit;
Garmin GPS-device: (1.8 GB)
Germany - Install image for micro SD card

Dat is de volledige kaart die als zip is ingepakt. Uitpakken en je hebt de img file die je zoekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Palomar schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:04:
[...]

Over welke prijs heb je het dan bij de Vivoactive 3? Ik zie die op Amazon.de voor 155 euro (voor de chrome versie en 175 euro voor de slate, beide non music). Die kostte oorspronkelijk iets meer dan 300 euro, ik heb destijds mijn Vivoactive 3 slate voor 320 euro gekocht en dat was een tweedekansje bij Coolblue dus zelfs mét korting (de chrome was iets goedkoper). In de VS kostte de VA3 bij introductie $250 maar hier was het toch iets meer. De prijzen waar je die nu voor vindt, zijn dus de helft van de introductieprijs.

Voor die prijs is het één van de meest complete horloges die je kunt vinden. Vergeleken met Garmin's eigen veel nieuwere Forerunner 45 is de VA3 nog altijd een heel goede deal. De net uitgebrachte Polar Unite kost ongeveer als een VA3 op dit moment en die heeft niet eens GPS.

Ik zeg er wel meteen bji, tijdens het sporten is het touchscreen en de enkele knop op de VA3 niet handig, maar verder heeft die een goede bang-for-buck verhouding, zeker voor van Garmin te zijn. Alleen als je Firstbeat gegevens wilt, kijk je beter elders. En ja updates krijgt die niet echt meer, maar ze hebben er nooit veel functionaliteit aan toegevoegd hoor, en je betaalt nu dus ook wel de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
VA3 en 45 vergelijken is appels en peren. 45 is een instapmodel van garmin Van de FR serie, bedoelt als sporthorloge pur sang met minimale hoeveelheid smartfuncties maar geoptimaliseerd voor hardlopen en gebruik tijdens hardlopen (fysieke knoppen, intervalmogelijkheden, etc). VA3 is smartwatch met óók sportfuncties, maar duidelijk gericht op een doelgroep die uiterlijk+Smart-features belangrijker vindt dan de sport-opties. Even platgeslagen natuurlijk, in praktijk gaat het niet 100% zo op maar toch ;)

Zelf overigens geen ervaring met beide horloges, maar dit lijkt de afdronk als kijk naar wat de sterke en zwakke punten per watch lijken te zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 01-07-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Valorian schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:14:
A3 is smartwatch met óók sportfuncties, maar duidelijk gericht op een doelgroep die uiterlijk+Smart-features belangrijker vindt dan de sport-opties. Even platgeslagen natuurlijk, in praktijk gaat het niet 100% zo op maar toch ;)
Nee hoor, klopt helemaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Ik vind dat je ze prima kunt vergelijken, Garmin doet dat ook gewoon: https://buy.garmin.com/nl...520&compareProduct=641121. Ik zie daar toch veel dezelfde functies aangevinkt.

Voor mij is de VA3 meer een sporthorloge dan een smartwatch, je kunt daar eindeloos over discussiëren, maar uiteindelijk was het voor mij zo dat ik eigenlijk geen ConnectIQ apps op de VA3 geïnstalleerd heb die niet te maken hebben met sport, de meeste apps in de ConnectIQ Store zijn ook sport-gerelateerd.

Ja de ene heeft een touchscreen, ondersteunt wat andere sporten, ondersteunt wel ConnectIQ apps en ziet er wat mooier uit, de andere bedien je met knoppen, ondersteunt alleen ConnectIQ watchfaces en ziet er wat sportiever uit. Er zijn nog wat andere verschillen (Garmin Pay of intervallen zoals je al aangeeft, VA3 ondersteunt overigens wel intervallen als je een workout aanmaakt in Garmin Connect). Dan zijn we toch aan het vergelijken?

Een Forerunner 45 met een Apple Watch of Samsung Galaxy Active vergelijken, dat zijn appels en peren, en voor mij zit de VA3 veel korter bij de Forerunners dan bij de Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 20:47
DrAMetElfeNd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:30:
[...]

Zag je berichtje pas na nog een keer door het topic scrollen... maar volgens mij kan dit best wel verregaande gevolgen hebben voor de concurrenten van Garmin zoals Suunto en Polar..
Op welke manier zou dit Polar treffen? Wat ik er van begrijp maken die gebruik van een eigen algoritme voor dat soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Tukker_T schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:39:
[...]

Op welke manier zou dit Polar treffen? Wat ik er van begrijp maken die gebruik van een eigen algoritme voor dat soort zaken.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. De gemiddelde koper van sporthorloges heeft waarschijnlijk nog nooit van firstbeat gehoord en slikt de marketing van polar, garmin, suunto allemaal op dezelfde manier. Zelfs als Garmin dan werkelijk “voor gaat lopen” in hun trainingsanalyse zal dat slechts relevant zijn voor een groep die daar ook écht wat mee doet en voor een groep die het interessant genoeg vindt om de uitgebreidere reviews er op na te slaan, maar de meeste potentiele kopers zien volgens mij alleen dát een horloge bepaalde dingen kan, meet en adviseert, niet hóe dat gaat laat staan hoe nauwkeurig het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Precies @Valorian en het marktaandeel van Garmin in die groep die jij benoemt ligt als ik een gokje mag doen op > 85%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Valorian schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:14:
VA3 en 45 vergelijken is appels en peren. 45 is een instapmodel van garmin Van de FR serie, bedoelt als sporthorloge pur sang met minimale hoeveelheid smartfuncties maar geoptimaliseerd voor hardlopen en gebruik tijdens hardlopen (fysieke knoppen, intervalmogelijkheden, etc). VA3 is smartwatch met óók sportfuncties, maar duidelijk gericht op een doelgroep die uiterlijk+Smart-features belangrijker vindt dan de sport-opties. Even platgeslagen natuurlijk, in praktijk gaat het niet 100% zo op maar toch ;)

Zelf overigens geen ervaring met beide horloges, maar dit lijkt de afdronk als kijk naar wat de sterke en zwakke punten per watch lijken te zijn ;)
Ik zie het verschil tussen beide horloges ook op het vlak van IQ-apps. De VA3 is uitbreidbaar met allerlei apps, de 45 niet. Ook met IQ-apps zal een groot deel van het koperspubliek niet iets doen, anderzijds

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De V3 is in mijn ogen toch echt een klasse meer dan een smart watch. Ik zou het ook een sport horloge noemen, waarbij de nadruk meer op casual sporten dan op serieus sporten ligt. Zoals bekend ben ik een ervaringsdeskundige op het gebied van verschillende horloge merken ( :+ )en als ik een gemiddeld horloge van Samsung, Fossil, Fitbit, Amazfit (op Stratos na), Huawei of Honor als uitgangspunt neem dan is de VA een klasse beter om mee te sporten. Dit komt tot uiting op gebieden als de ondersteuning voor een externe sensor zoals een hartslag meter, het zelf maken van interval trainingen en de nauwkeurigheid van sensoren.

Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld de Huawei GT2. Deze wordt als sport horloge gepositioneerd en bevat dezelfde Firstbeat features als de FR lijn van Garmin. Maar het is niet mogelijk een borstband te koppelen en de hartslag op de pols is niet nauwkeurig genoeg om serieus mee te sporten. Al je Firstbeat features zijn daarmee al niet meer betrouwbaar. Nutteloos dus. Of een FitBit waarmee je niet eens je eigen hartslag zones in kunt stellen (althans bij de Versa).

Op marktplaats koop je voor € 100 een zeer nette VA3. In mijn ogen is dat een hele mooie prijs voor een beginnende sporter die het horloge ook als smart watch wil gebruiken.

En als je een VA4 of Venu koopt dan is het grootste probleem van de V3 ook opgelost, omdat je twee hard ware knoppen hebt. Daarmee kun je echt heel prima sporten. Je kunt ook instellen dat er automatisch door je verschillende gegevens velden gescrolld wordt zodat je ook geen last hebt van het touch screen.

[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 02-07-2020 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb net de VA3 besteld. Erg benieuwd :) Die 2 knoppen ga ik denk ik niet missen, omdat ik eigenlijk vnl. aan 1 stuk hardloop en dan weer stop. Heb ook een Samsung Galaxy Active overwogen wegens het mooiere scherm en meer smart-functies, maar ben toch bang dat die voor sport minder goed werkt (en dat was wel mijn doel om een nieuwe smartwatch te kopen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99

route99

Om FIT bestanden van Garmin sporthorloges offline te evalueren wijzen we jullie graag naar dit nieuwe topic:
FIT-files via Matlab/Octave & Calc/Excel evalueren
In overleg hebben we gemeend er een apart topic van te maken.

Ook namens @slow whoop veel lees plezier en graag feedback als je wat te melden hebt!

groet @route99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Niet online
Zo, afgelopen week mezelf even gekieteld. Suunto 9 baro verkocht, Fenix 6x Plus ontvangen.
Even wat werk gehad aan het overzetten van alle historie vanuit Suunto (Movescount) naar Garmin (Connect). Vind het wel jammer dat je de activiteitenmetingen niet mee kunt overzetten.
Het andere eco-systeem van Garmin is even wennen maar het horloge en software zelf is toch meer dan een tikje beter moet ik bekennen :). Gelijk even de laatste software erop gezet en kaarten. Nu nog even uitvogelen welke OSM's er nog bijkomen en fijn zijn om zo'n schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gisteren een run gedaan met mijn Fenix 6, en ik schrok halverwege van de pace die mijn horloge aangaf, ruim boven de 7:00/km. Nu ben ik niet de snelste, maar daar klopte bijzonder weinig van (realistisch was tussen de 05:40 en 05:50). Hij hield dit zo'n 4 minuten vol, en ook achteraf op Garmin Connect zie ik deze dip terug (wel met een gelijkblijvende cadans en hartslag) in de grafieken.

Het aparte is (dit was tussen 6,8 en 7,5km), de rondetijden zijn wel gewoon goed en in lijn met de rest van de run.

Wat is hier gebeurd denken jullie? Een op hol geslagen algoritme, slechte GPS-ontvangst (ik liep tussen de bomen, maar er waren veel meer en meer bedektere stukken op de route), een glitch in the matrix?

GPS staat op GPS+GLONASS heb ik nog even gecheckt. En ik zie dat de GPS sowieso aardig afwijkt van de weg waarop ik liep, maar niet genoeg om zo'n tempo te verklaren. Veel meer dan mijn vorige horloge, de FR645M.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPlZEq9oEfKWI-W58re9exO_Gbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/up6RkyAjT7Pv9iCccFT8ucA7.png?f=fotoalbum_large

Ik liep op het paadje dat boven de rode lijn loopt in deze grafiek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14lM4ZgfE4ShoZA-nVmeu1BFTSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fmBT1aj1hpyr2RHrYWFsx8So.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mrwolf schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:43:
Wat is hier gebeurd denken jullie? Een op hol geslagen algoritme, slechte GPS-ontvangst (ik liep tussen de bomen, maar er waren veel meer en meer bedektere stukken op de route), een glitch in the matrix?
Zit meestal in de runningdynamic's. Die gebruikt bij om de daadwerkelijk snelheid te bereken, die erg af kan wijken van de GPS snelheid. Ik heb er ook last van. Kijk er niet meer naar.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Cyberpope schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Zit meestal in de runningdynamic's. Die gebruikt bij om de daadwerkelijk snelheid te bereken, die erg af kan wijken van de GPS snelheid. Ik heb er ook last van. Kijk er niet meer naar.
Bij mij (FR645M) is het andersom, zelfs toen ik met een footpod liep moest ik aangeven dat de snelheid daarvan moest komen ipv GPS en het uiteindelijke bestand had ook alleen de GPSsnelheid. Dat was erg te merken bij tunnels en bij weggetjes met veel bomen.
Inmiddels gebruik ik de footpod niet meer want die vrat batterijen en ik had meer paar schoenen dan waar ik de pod op had gekalibreerd dus bleh. Misschien als ik een keer een loopband koop.

@mrwolf heb je m op 1s recording staan? of had je dat bij je 645 ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:45
Gisteren een run gedaan met mijn Fenix 6, en ik schrok halverwege van de pace die mijn horloge aangaf, ruim boven de 7:00/km. Nu ben ik niet de snelste, maar daar klopte bijzonder weinig van (realistisch was tussen de 05:40 en 05:50). Hij hield dit zo'n 4 minuten vol, en ook achteraf op Garmin Connect zie ik deze dip terug (wel met een gelijkblijvende cadans en hartslag) in de grafieken.

Het aparte is (dit was tussen 6,8 en 7,5km), de rondetijden zijn wel gewoon goed en in lijn met de rest van de run.

GPS staat op GPS+GLONASS heb ik nog even gecheckt. En ik zie dat de GPS sowieso aardig afwijkt van de weg waarop ik liep, maar niet genoeg om zo'n tempo te verklaren. Veel meer dan mijn vorige horloge, de FR645M.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is wel gek, want de rode lijn loopt redelijk evenwijdig met het paadje waar je liep. Dus je zou verwachten dat de pace wel enigszins okay zou zijn.

Misschien was je horloge idd GPS signaal kwijt, ging hij over op accelerometer om je snelheid te schatten en heeft Garmin later gewoon met zn software de gps track heeft aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een fenomeen dat ik ook al vaker heb voorgehad op mijn Vantage V. Ik denk dan een huizenhoge afwijking te zien op de GPS map maar die is dan al bij al vrij klein. Het moet iets te maken hebben met de accelerometer data die soms op hol slaan. Het omgekeerde is ook al gebeurd: dat mijn tempo vrij constant en geloofwaardig was, terwijl de GPS me 30 meter verder op de kaart katapulteert. Ik zou toch wel eens willen horen van die ingenieurs bij Garmin of Polar hoe zo'n instant pace nu echt wordt berekend en wat het aandeel van GPS en accelerometer nu precies is.

Pagina: 1 ... 154 ... 324 Laatste