Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 144 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
PatrickC schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:40:
[...]

De officiële zijn 62 Euro bij Amazon.de via Prime. Het zijn trouwens QuickFit bandjes en geen QuickRelease.
Niet originele, via b.v.:
https://www.lightinthebox...1ooQDhEAQYBCABEgKcnPD_BwE
Ik zie dat de 22 mm €50 kost op amazon.de, echter is de 5X 26 mm. De 26 mm is niet op voorraad. En je hebt gelijk, QuickReleasefit, ik was even de naam kwijt :+
Voor 50 zou ik nog wel een officiële kunnen halen tegenover 30 voor een third party, al worden al die dingen gewoon in dezelfde fabriek in China gemaakt :X

Wellicht zoiets of zoiets?

[ Voor 21% gewijzigd door Santee op 28-04-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:48
Santee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:54:
al worden al die dingen gewoon in dezelfde fabriek in China gemaakt :X
Het is nogal populair om dit soort dingen te roepen tegenwoordig, maar dat zegt natuurlijk niets over de onderlinge kwaliteitverhoudingen. Als het überhaupt al waar zo zijn.

Zelf heb ik wel het orignele lederen bandje gehaald voor mijn F5+. De bandjes van andere merken met dezelfde betrouwbare sluiting vond ik nu ook weer niet zoveel goedkoper of aantrekkelijk om het daarvoor te doen.
Daarnaast koop ik niet een duur horloge zodat ik hem dagelijks kan dragen om dan te bezuinigen op het bandje. Als je graag een heel assortiment wilt en regelmatig wat anders dan kan ik mij daar meer bij voorstellen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:20:
[...]

Het is nogal populair om dit soort dingen te roepen tegenwoordig, maar dat zegt natuurlijk niets over de onderlinge kwaliteitverhoudingen. Als het überhaupt al waar zo zijn.

Zelf heb ik wel het orignele lederen bandje gehaald voor mijn F5+. De bandjes van andere merken met dezelfde betrouwbare sluiting vond ik nu ook weer niet zoveel goedkoper of aantrekkelijk om het daarvoor te doen.
Daarnaast koop ik niet een duur horloge zodat ik hem dagelijks kan dragen om dan te bezuinigen op het bandje. Als je graag een heel assortiment wilt en regelmatig wat anders dan kan ik mij daar meer bij voorstellen. :)
Klopt kwaliteit A is niet B. Al wordt alles in China gemaakt, als het design van Garmin komt met hoge kwaliteitseisen en controles, dan kan het alsnog een stuk betere kwaliteit zijn dan andere bandjes uit dezelfde fabriek. Dat had ik genuanceerder kunnen zeggen. Toch blijkt vaak wel dat dit een deel marketing is en er ook goede third party bandjes zijn voor een fractie van de prijs die vrijwel even goed werken. Alleen is het lastig om te zien welke dit wel/niet zijn.
Voor een euro of €50-60 wil ik best een officiële kopen, €100 vind ik veel te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Santee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:54:
[...]

Ik zie dat de 22 mm €50 kost op amazon.de, echter is de 5X 26 mm. De 26 mm is niet op voorraad. En je hebt gelijk, QuickReleasefit, ik was even de naam kwijt :+
Voor 50 zou ik nog wel een officiële kunnen halen tegenover 30 voor een third party, al worden al die dingen gewoon in dezelfde fabriek in China gemaakt :X

Wellicht zoiets of zoiets?
Eh, de officiele leren variant is 80-90 euro he... niet 50. En daarnaast kan de kwaliteit echt enorm verschillen.

Heb zelf de officiele leren en 1 officiele siliconen band en daarnaast 2 'chinese' siliconen en nog 1 'leren' chinese variant.

De leren chinese variant is echt crap, ten eerste kunststof (zoals verwacht) maar ook de sluitingen zijn heel slecht. Schieten snel los, etc/

De siliconen chinese bandjes zijn prima, minder stug/stevig dan de officiele maaar voelt prima en goed aan. Heb echt ook zat slechte verhalen gehoord en gezien van de chinese bandjes.

De garmin versies zijn an sich dikke prima. De leren versie ging bij mij alleen na een jaar stuk, nog functioneel maar er liet een laag los. Kosteloos een nieuwe opgestuurd gekregen.

Moraal van het verhaaln, de garmin bandjes zijn (te) duur, maar kwaliteit is prima. Bij de chinese varianten KAN dat ook het geval zijn maar een stuk minder gegarandeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Nu online
m0ridin schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:40:
[...]

Eh, de officiele leren variant is 80-90 euro he... niet 50. En daarnaast kan de kwaliteit echt enorm verschillen.

Heb zelf de officiele leren en 1 officiele siliconen band en daarnaast 2 'chinese' siliconen en nog 1 'leren' chinese variant.

De leren chinese variant is echt crap, ten eerste kunststof (zoals verwacht) maar ook de sluitingen zijn heel slecht. Schieten snel los, etc/

De siliconen chinese bandjes zijn prima, minder stug/stevig dan de officiele maaar voelt prima en goed aan. Heb echt ook zat slechte verhalen gehoord en gezien van de chinese bandjes.

De garmin versies zijn an sich dikke prima. De leren versie ging bij mij alleen na een jaar stuk, nog functioneel maar er liet een laag los. Kosteloos een nieuwe opgestuurd gekregen.

Moraal van het verhaal, de garmin bandjes zijn (te) duur, maar kwaliteit is prima. Bij de chinese varianten KAN dat ook het geval zijn maar een stuk minder gegarandeerd...
Ik bedoelde: "50 euro heb ik er voor over". :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Santee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:29:
Toch blijkt vaak wel dat dit een deel marketing is en er ook goede third party bandjes zijn voor een fractie van de prijs die vrijwel even goed werken. Alleen is het lastig om te zien welke dit wel/niet zijn.
Klopt, het is zeker niet zo dat de kwaliteit evenredig schaalt met de prijs. Vaak zitten er nog andere factoren aan waaronder naam maar ook service die zorgen dat het snel duurder kan worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:51:
[...]

Klopt, het is zeker niet zo dat de kwaliteit evenredig schaalt met de prijs. Vaak zitten er nog andere factoren aan waaronder naam maar ook service die zorgen dat het snel duurder kan worden.
Ik zie hem nu op Amazon voor 61 euro staan, echter zijn de reviews ook niet altijd even mals:
https://www.amazon.de/-/n...?ie=UTF8&showViewpoints=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bv2Os5SPaRG8f_6C2Ggt5zdK4S8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYS23ywNPFRcrbP6TPUoZ2V3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Santee op 28-04-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Santee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:11:
[...]

Ik zie hem nu op Amazon voor 61 euro staan, echter zijn de reviews ook niet altijd even mals:

[Afbeelding]
Niet altijd, maar dat bestaat ook niet. Geen enkel product heeft 100% positieve reviews. ;)
Ik zie dat 80% hem voldoende tot goed beoordeelt, dat zijn dan toch gewoon prima cijfers? Vergeet ook niet dat als iets weinig kost men meer geneigd is slijtage te accepteren dan bij een duurder product, dan moet het vaak perfect zijn.

Maar goed, het blijft 100% je eigen afweging. Ik verkoop ze zelf niet, kan alleen zeggen dat ik nu bijna twee jaar hetzelfde lederen bandje (zwarte) dagelijks draag en dat mijn enige klacht is dat hij wat langer is geworden. Omdat de gaatjes wat minder dicht op elkaar zitten dan bij de siliconen heb je dan iets minder mogelijkheden om specifiek te bepalen hoe strak hij moet zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Santee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:11:
[...]

[Afbeelding]
Tja, dat is het probleem met leren bandjes, ze kunnen uitdrogen en dan gebeurt dit. Af en toe invetten met blanke schoenpoets. Liever niet nat laten worden. Zeker icm zweet, ook als je niet aan t sporten bent zweet je wel.

Ik heb nog een 20mm leren bandje van mijn ing-deal van de 645, nooit gebruikt. Heb een vivosmart4 voor dagelijks gebruik en de 645 voor het sporten omdat ie toch vrij groot is (al moet ik toegeven dat ik zelfs voor een vrouw vrij kleine polsen/handen heb dus alles ziet er groot uit). Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk ook liever een siliconen bandje extra had gehad, iets van roze of turquoise ofzo.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Poekie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:23:
Tja, dat is het probleem met leren bandjes, ze kunnen uitdrogen en dan gebeurt dit. Af en toe invetten met blanke schoenpoets. Liever niet nat laten worden. Zeker icm zweet, ook als je niet aan t sporten bent zweet je wel.
Goede toevoeging. Ik draag ze inderdaad bewust niet in bed of bij het sporten, doe ik een lange fietstocht of wandeling in de zomer waarbij het gegarandeerd zweten wordt dan kies ik voor mijn siliconen bandje (oranje is ook veel sportiever :+ ).
Onderhoud doe ik ook, af en toe even voeden met van die ledercrème. Dat doet echt veel voor de levensduur en uitstraling. Het blijft een natuurproduct dus heeft onderhoud nodig, je gaat schoenen ook niet twee jaar verwaarlozen en dan klagen dat ze scheuren en er minder mooi uit zien. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:25
Pfff.. ik moet er niet aan denken al dat gewissel. Heb je eindelijk een hoeloge wat niet meer dagelijks aan de lader hoeft, moet je weer gaan denken over waar welk bandje gebleven is en of het regent of niet etc. Mij niet gezien 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Nu online
Valorian schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:42:
Pfff.. ik moet er niet aan denken al dat gewissel. Heb je eindelijk een hoeloge wat niet meer dagelijks aan de lader hoeft, moet je weer gaan denken over waar welk bandje gebleven is en of het regent of niet etc. Mij niet gezien 🤪
Zo lastig is het niet, ga je naar werk dan draad je leer, ga je sporten dan doe je siliconen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Santee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:50:
[...]

Zo lastig is het niet, ga je naar werk dan draad je leer, ga je sporten dan doe je siliconen. ;)
Ah ja snap ik. Maar als je 4-5x per week sport
Elke keer wisselen vind ik wel gedoe, vooral omdat het standaardbandje van de 945 ook geen quickfit is. En om nu twéé nieuwe bandjes te bestellen vind ik ook weer zo wat. Misschien scheelt het ook dat de 945 toch nooit een “chique” horloge wordt. Blijft een sport-look en dat vind ik persoonlijk ook wel prima. ;) .. Maar goed, dat verschilt natuurlijk per persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 21:52
Mwahh, heb een leren bandje in de kast liggen, was het gewissel zat, terwijl ik het leren bandje tijdens het niet-sporten echt mooier vind [haalt bandje toch maar eens tevoorschijn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Nu online
Valorian schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:04:
[...]

Elke keer wisselen vind ik wel gedoe, vooral omdat het standaardbandje van de 945 ook geen quickfit is. En om nu twéé nieuwe bandjes te bestellen vind ik ook weer zo wat. Misschien scheelt het ook dat de 945 toch nooit een “chique” horloge wordt. Blijft een sport-look en dat vind ik persoonlijk ook wel prima. ;) .. Maar goed, dat verschilt natuurlijk per persoon
5X plus heeft toch wel een quickfit standaard erop? Anders ben ik straks de sjaak O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
Frenz64 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:06:
Mwahh, heb een leren bandje in de kast liggen, was het gewissel zat, terwijl ik het leren bandje tijdens het niet-sporten echt mooier vind [haalt bandje toch maar eens tevoorschijn]
Misschien rechtvaardigt heel veel sporten gewoon meerdere high-end Garmin's zodat je geen bandjes meer meer hoeft te wisselen. Beetje net zoals fotografen die met 3 body's lopen omdat lenzen wisselen zo'n gedoe is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:22
Tja, ik heb een blauwe, oranje, gele en een zwarte besteld bij AliExpress. Kost je max 20 euro.
Ook heb ik voor de rest van de tijd een metalen gekocht (ook via ALiExpress)
Allemaal quickfit bandjes en deze zijn echt meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:39
En daarom heb ik gewoon metaal :) Altijd goed wat mij betreft. Netjes maar ook sportief, watervast en (vrijwel) geen slijtage.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

De bluetooth perikelen met mijn 945 hebben er nu toe geleid dat ik helemaal geen verbinding meer krijg met het horloge. Zo straks ineens 'niet verbonden' melding en nu is de verbinding niet meer te maken. Volledige reset van het horloge en bluetooth-instellingen (op mijn telefoon) heeft niks geholpen. Vreemd genoeg herkent Connect wel dat ik een apparaat wil gaan verbinden, maar hij blijft hangen op de eerste paar procent en geeft vervolgens de melding dat de koppeling is mislukt. Begint zo langzamerhand wel vervelend te worden.

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Santee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:27:
[...]

5X plus heeft toch wel een quickfit standaard erop? Anders ben ik straks de sjaak O-)
Als je de foto van de 5X Plus bekijkt dan zie je dat deze standaard wel met een QuickFit bandje wordt geleverd. De 945 niet, die wordt met een standaard bandje geleverd, maar ondersteunt wel QuickFit bandjes.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
shag-me schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:02:
De bluetooth perikelen met mijn 945 hebben er nu toe geleid dat ik helemaal geen verbinding meer krijg met het horloge. Zo straks ineens 'niet verbonden' melding en nu is de verbinding niet meer te maken. Volledige reset van het horloge en bluetooth-instellingen (op mijn telefoon) heeft niks geholpen. Vreemd genoeg herkent Connect wel dat ik een apparaat wil gaan verbinden, maar hij blijft hangen op de eerste paar procent en geeft vervolgens de melding dat de koppeling is mislukt. Begint zo langzamerhand wel vervelend te worden.
Al eens geprobeerd om de app helemaal van telefoon te gooien en opnieuw erop te zetten? Dat hielp bij mij bij een eerder soortgelijk (maar niet identiek) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

Valorian schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:54:
[...]

Al eens geprobeerd om de app helemaal van telefoon te gooien en opnieuw erop te zetten? Dat hielp bij mij bij een eerder soortgelijk (maar niet identiek) probleem.
Ja, zonder oplossing helaas. Inmiddels wel weer verbinding kunnen krijgen, maar zonder aanwijsbare reden dat het nu wel lukt... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-10 23:38
Voor iedereen die een QuickFit bandje overweegt, maar ook open water zwemt. Zorg dat je geen troep koopt en dan gaat zwemmen. Beetje lullig als het QuickFit bandje een eigen leven gaat leiden en losschiet, dan wordt het duiken naar je horloge.

Just my two cents.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Valorian schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:04:
QuickFit is wel de sleutel inderdaad. 's Ochtends gaat de lederen erop en de portemonnee van het slot, voor het sporten of slapen gaat de lederen weer in de lade.
In die lade ligt ook mijn pod en oordopjes en dat soort zut, naast de lade met 'ingebouwd' laadstation.
Ik ervaar het als kleine moeite. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:34
Bram34 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:02:
Voor iedereen die een QuickFit bandje overweegt, maar ook open water zwemt. Zorg dat je geen troep koopt en dan gaat zwemmen. Beetje lullig als het QuickFit bandje een eigen leven gaat leiden en losschiet, dan wordt het duiken naar je horloge.

Just my two cents.
En als de boel niet los schiet, heb je met goedkope troep in ieder geval het risico dat het spul gaat roesten. Ik heb eens een Chinese versie gekocht die op het eerste gezicht best oké was, maar waarvan de schroefjes bij het quickfit-systeem al na een paar keer zwemmen gingen roesten.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
shag-me schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:55:
[...]

Ja, zonder oplossing helaas. Inmiddels wel weer verbinding kunnen krijgen, maar zonder aanwijsbare reden dat het nu wel lukt... 8)7
M'n vriendin heeft een Huawei telefoon en er is een speciale pagina voor voor Huawei/Garmin combinaties. Misschien speelt een zelfde probleem bij OP6? .
Samenvatting voor Huawei:
  1. Swipe down from the top of the home screen
  2. Select the Settings cog icon
  3. Select Battery
  4. Select App Launch
  5. Choose the Connect app
  6. Ensure Auto-launch and Run in background are enabled
Volgens mij vertaalt dat bij OP naar:
settings > battery > battery optimisation > garmin connect > don't optimise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

Klopt, die heb ik uit! In eerste instantie dacht ik dat dit het probleem ook had opgelost maar helaas. Heb de Garmin app ook alle rechten toegekend etc.

De laatste (beta) update spreekt trouwens wel van "fixed Bluetooth connectivity issues", hopen dat dat iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik herken het en heb nog niet uitgevogeld wat de truc is... zelf liep ik er weer tegenaan toen ik mijn Galaxy S20 kreeg (daarvoor ook al een keer issues met de S10+ gehad.)

Heb je toevallig ook een Samsung?

Geen idee wat bij mij uiteindelijk de truc was, eindeloos bluetooth verbindingen verwijderen, garmin connect app verwijderen, etc, etc en opeens leek het weer te werken. Als het eenmaal werkt doet hij het hier prima trouwens, het gaat echt om de iiniitele verbinding en sync.

Nu is er een 4.41 beta software uitgekomen met "Updates to improve phone connection reliability", wellicht het proberen waard?

https://forums.garmin.com...-forerunner-945-beta-4-41

De update had je idd ook al gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10 11:49
m0ridin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:05:
[...]

Ik herken het en heb nog niet uitgevogeld wat de truc is... zelf liep ik er weer tegenaan toen ik mijn Galaxy S20 kreeg (daarvoor ook al een keer issues met de S10+ gehad.)

Geen idee wat bij mij uiteindelijk de truc was, eindeloos bluetooth verbindingen verwijderen, garmin connect app verwijderen, etc, etc en opeens leek het weer te werken. Als het eenmaal werkt doet hij het hier prima trouwens, het gaat echt om de iiniitele verbinding en sync.

Nu is er een 4.41 beta software uitgekomen met "Updates to improve phone connection reliability", wellicht het proberen waard?

Ik herken dit probleem en had dit bij mijn fenix5s horloge en S20. Mijn oplossing was de horloge uitzetten en daarna weer aan direct gevolgd door het maken van een verbinding. Dit werkte voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fred13 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:11:
[...]

Ik herken dit probleem en had dit bij mijn fenix5s horloge en S20. Mijn oplossing was de horloge uitzetten en daarna weer aan direct gevolgd door het maken van een verbinding. Dit werkte voor mij. :)
Volgens mij ook geprobeerd, maar was een doffe ellende om het aan de praat te krijgen (mijn fr945 kwam ook gewoon niet tevoorschijn bij de bluetooth apparaten... geen idee wat he4t was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Arie- schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:10:
M'n vriendin heeft een Huawei telefoon en er is een speciale pagina voor voor Huawei/Garmin combinaties. Misschien speelt een zelfde probleem bij OP6? .
Samenvatting voor Huawei:

[...]

Volgens mij vertaalt dat bij OP naar:
settings > battery > battery optimisation > garmin connect > don't optimise
Dat ziet er uit als de standaard batterij optimalisatie (lees: automatisch processen killen) voor Connect uit zetten, maar dan vertaald naar het EMUI (Huawei interface) menu. Voor andere Android varianten moet je hetzelfde doen, anders verlies je functionaliteit zoals betrouwbare notificaties.

Zelf heb ik sinds kort een Huawei P30. Het was even prutsen met koppelen, bluetooth is nooit 100% vlekkeloos, maar sindsdien werkt het prima.

Ik denk dat het eerder bij de 945 gezocht moet worden dan de Huawei.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 29-04-2020 09:44 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Laatst online: 04-01-2024
Sinds enige tijd zie ik met regelmaat op prorun interessante artikelen voorbij komen over Stryd.
Natuurlijk verkopen zij het product zelf ook waardoor ik wat twijfel over de objectiviteit.
Op internet vind ik relatief weinig info en ook hier zie het zelden voorbij komen terwijl tweakers toch wel van de gadgets zijn.

Ze hebben het tov hartslag vooral dat vermogen niet wordt beïnvloed zoals hartslag meting wordt beïnvloed (stress, warmte, vermoeidheid etc).
Zelf train ik wel met hartslag en juist door deze factoren wisselt het tempo.
Met stryd zou je hier volledig aan voorbij gaan, dat vind ik vreemd.

Zijn er hier mensen met een Stryd en heb je hier zoveel aan als wat op prorun wordt beweerd?
De investering is vrij fors namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hier ook interesse ja, de laatste versie heeft zelfs een windsensor, zodat hij compenseert wanneer hij tegenwind meet (en dus je meer vermogen levert). Maar dat het vermogen niet beïnvloed wordt door hartslag lijkt me vrij logisch, dat meet de Stryd niet. Je horloge combineert die data uiteraard wel. Heb je de reviews van DCR & 5Krunner al gelezen @Thierry2 ?

Naast de Stryd blijf ik puzzelen wat ik nu wil, Polar Grit X looks promising of toch over naar de Dark Side en een Garmin?

Zat net te kijken naar de Amazfit X curved, leuk voor erbij, maar niet echt een use case voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

m0ridin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:05:
[...]

Gek genoeg had ik (tot deze keer) bij de eerste initialisatie geen probleem. Dat dit (op het moment dat ik ook geen gewone verbinding meer kreeg) zich voordeed sterkt wel mijn vermoeden dat het in de Forerunner zit.

Om problemen te voorkomen had ik meteen al batterijoptimalisatie uitgezet. Ik heb een OnePlus 7 trouwens. Alle andere 'trucjes' zoals geheugenbooster/optimalisatie heb ik standaard ook uitstaan.

Tot nu toe gaat het trouwens goed, maar in het begin ging het ook zo een week goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Frenz64 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:22:
Hier ook interesse ja, de laatste versie heeft zelfs een windsensor, zodat hij compenseert wanneer hij tegenwind meet (en dus je meer vermogen levert). Maar dat het vermogen niet beïnvloed wordt door hartslag lijkt me vrij logisch, dat meet de Stryd niet. Je horloge combineert die data uiteraard wel. Heb je de reviews van DCR & 5Krunner al gelezen @Thierry2 ?

Naast de Stryd blijf ik puzzelen wat ik nu wil, Polar Grit X looks promising of toch over naar de Dark Side en een Garmin?

Zat net te kijken naar de Amazfit X curved, leuk voor erbij, maar niet echt een use case voor.
Ik moet ze nog eens goed bekijken. Ik twijfel over de waarde tov hartslag. Maar wat ik lees is erg interessant. Je hebt dan ook gelijk accurate pace en afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Frenz64 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:22:

Ik heb de voorgangers gehad (beide schoenen eentje) en uiteindelijk de Garmin HRM run gekocht.
Teveel gedoe met synchroniseren en de HRM run is goedkoper.
Wel had ik uiteraard al een Garmin 935 (nu 945)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Twee Stryds?? Die was ik nog niet tegengekomen, lijkt me ook wel een sync klusje ,ja

Waarom 2, wat brengt die extra pod op de andere schoen @tlpeter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Twee, omdat je met 1 sensor er van uit gaat dat je volledig symmetrisch loopt, wat volgens mij niemand doet.
Volgens mij is dat zelfs met fietsers die ze op hun pedalen hebben een dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 19:12
Maar wordt vermogen ook niet deels beïnvloedt door je hartslag? Ik snap dat je een bepaald vermogen kan lopen zoals de wielrenners dat doen, maar ik ga ervan uit dat als je een slechte dag hebt mbt hartslag je wel op vermogen kan lopen maar je dan alsnog eerder op bent omdat je HR te hoog is bij dat vermogen? Of maak ik dan ergens een denkfout? Ik train momenteel op hartslag soms optisch en soms met de band (interval) dus super nauwkeurig zal het niet zijn maar goed genoeg voor de amateurloper die ik ben ;)

Ik heb van deze bandjes nu een setje van 2 een jaar in gebruik https://www.amazon.co.uk/...d=1588153791&sr=8-1-fkmr0
Zwemmen doe ik niet, nouja soms in het zwembad met de kinderen en deze zijn ook wel eens de zee mee ingegaan denk ik tenminste omdat ik afwissel en niet altijd het horloge om heb als in de zomervakantie aan het strand.....En de bandjes zien er nog goed uit, geen roest en ook het Quickfit mechanisme werkt nog steeds goed. Wel is het veertje van de originele Garmin iets stroever maar deze zijn ook stevig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Frenz64 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:47:
Twee Stryds?? Die was ik nog niet tegengekomen, lijkt me ook wel een sync klusje ,ja

Waarom 2, wat brengt die extra pod op de andere schoen @tlpeter ?
Zoals @Poekie al zegt, voor allebij de voeten om het verschil te zien.
Het ging hier wel om de oude voetpod van voor de overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Vreemd, ik dacht dat je ook met 1 pod de eventuele a-symmetrie eruit kreeg, hij registreert toch ook de schok van de andere landende voet? Zeg maar net zoals je horloge beide stappen herkent?

Heb ooit een Suunto footpod gehad, die moest je idd calibreren, wat een gedoe wat dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
De pod aan m'n broek voelt ook twee benen dus je zou denken dat een pod op een voet dat ook zou moeten kunnen. Maar wellicht is het minder betrouwbaar omdat die voet z'n eigen baan aan het volgen is met de nodige beweging?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Voor powerberekeningen zijn niet alleen cadans en pasgrootte nodig maar ook grondcontacttijd.
Omdat een pod op je voet bevestigd een stuk meer vrijheidsgraden heeft (ik dacht minstens 6) dan een boven je billen (ik dacht 4) worden de berekeningen een stuk moeilijker om het van beide voeten nauwkeurig te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
want rekenkracht is een issue in 2020?

Maar kun je me uitleggen, @Poekie (zo bèta ben ik niet), hoe bedoel je hier vrijheidsgraden?

Om onze goeroe nog maar eens te quoten:
Because of the fact that Stryd is operating on a single foot, it’s technically only capturing/analyzing the power as extracted from that half of the body. Versus before on the chest it had a more holistic view of power output. This is somewhat the whole Stages/etc left-only power meter debate, but now in running. Stryd says they are definitely looking at being able to have users utilize two Stryd units to start to analyze left/right power differences, but out of the gate the platform is focused on single-leg usage.

Idd eenbenig dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:51
Ik heb ook een Stryd (eentje) en ik vind hem super. Hij meet je snelheid nauwkeurig, veel beter dan de gps zeker voor de intervallen erg welkom maar ook in het bos. Vooral met heuvels vind ik het mooi dat je je vermogen constant kan houden dus zowel berg op als berg af en dus je tempo gaat aanpassen. Je hartslag reageert veel te langzaam dus reageer je dan eigenlijk te laat. Ik heb nu zowel bij de 7h loop als midwintermarathon heel prettig op vermogen pr’s kunne lopen. Daarnaast is meer data altijd goed😀
Ik heb nu nog versie 2 zonder wind maar zou graag de nieuwe willen hebben die de wind (best wel goed) mee neemt in je actuele vermogen, is voor het winderige polderlandschap wel een toegevoegde waarde.
hier dus een tevreden gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Fenix 5s+ voor 311 euro bij amazon.nl. Helaas alleen de witte met blauwe band, die is net wat te vrouwelijk naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
Hier ook een tevreden gebruiker van de Stryd footpod, maar meteen ook ontwikkelaar van een populair Garmin dataveld daarvoor (zie voor de handleiding https://www.vermail.nl/datarun-premium/?page=1).

De laatste toevoeging aan dit dataveld is op verzoek van de Amerikaanse coach Steve Palladino, om een correctie mogelijk te maken op temperatuur (ahv de Garmin Tempe of handmatige instelling), luchtvochtigheid (handmatige instelling) en hoogte (barometer/GPS of handmatige instelling). Steve Palladino wil namelijk zijn sporters tijdens een race in warme omstandigheden kunnen laten lopen, op basis van een FTP of CP die gedurende een veel koudere periode is bepaald. Het hart moet in de warme omstandigheden namelijk harder werken om hetzelfde vermogen te genereren; de power2heart ratio verandert. Idem voor hoogte en luchtvochtigheid.
Ik snapte zijn verzoek, maar ooit was het verhaal van de Stryd footpod dat je niet meer op hartslag hoefde te trainen of tijdens een wedstrijd naar de hartslag te kijken (die door stress, warmte etc behoorlijk kon afwijken). Focussen op een bepaalde vermogenswaarde was voldoende. Nu heb ik iets geïmplementeerd omdat, ondanks dat vermogen voor een sporter van een bepaald gewicht en loopwijze voor een bepaalde ronde altijd gelijk is, toch de hartslag van de sporter meespeelt in het genereren van dat vermogen. De ene keer is dat rondje zwaarder dan de andere keer.

Maar afgezien van deze twist, is het bij normaal gebruik een heel handig ding (marathon ook mee gedaan). Ook op de loopband handig, omdat de snelheid exacter is dan wat de loopband vertelt

[ Voor 5% gewijzigd door Frij5fd op 30-04-2020 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@Frenz64 ik een goede 10 jaar gelden wel wat (bio)mechanica gehad, maar het is behoorlijk weggezakt want ik gebruik het niet meer. DOF (degrees of freedom, vrijheidsgraden) zijn manieren waarop een star lichaam (body - hoeft niet een mensenlichaam te zijn, kan ook een trein zijn zeg maar) zich voortbeweegt. Een star lichaam dat zich vrij kan bewegen doet dat met zes vrijheidsgraden:
1 voor en achter
2 links en rechts
3 op en neer
(en nu komen we bij de dingen die ik echt niet in het Nederlands zou weten)
4 pitch (/ \ over de voor/achter as zeg maar)
5 yaw (/ \ over de links/rechts as)
6 roll (/ \ over de op/neer as)
Vaak kan je het zelfs nog wel met minder af, omdat je iets beperkt in zijn DOF .
Als je echter een gewricht toevoegt met een gewicht er aan (bijv een heup/knie/enkel, of een trekhaak/caravan!) en het gecombineerde lichaam nog steeds in de vrije ruimte kan bewegen, komen er meer bij omdat je dan dus combinaties kan krijgen van hetgeen aan beide kanten van het gewricht kan gebeuren (nu kan je knie niet zo ver naar voren, maar wel goed links rechts zeg maar). Elk gewricht dat je toevoegt maakt het dus moeilijker. Zeker voor een sensor op een ander been dus. Misschien keil je je linkervoet gigantisch naar buiten terwijl je omhoog zwiept maar met rechts veel minder, dan loop je behoorlijk asymmetrisch en dat is moeilijk te meten vanaf je rechtervoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:03:
Hier ook een tevreden gebruiker van de Stryd footpod, maar meteen ook ontwikkelaar van een populair Garmin dataveld daarvoor (zie voor de handleiding https://www.vermail.nl/datarun-premium/?page=1).

De laatste toevoeging aan dit dataveld is op verzoek van de Amerikaanse coach Steve Palladino, om een correctie mogelijk te maken op temperatuur (ahv de Garmin Tempe of handmatige instelling), luchtvochtigheid (handmatige instelling) en hoogte (barometer/GPS of handmatige instelling). Steve Palladino wil namelijk zijn sporters tijdens een race in warme omstandigheden kunnen laten lopen, op basis van een FTP of CP die gedurende een veel koudere periode is bepaald. Het hart moet in de warme omstandigheden namelijk harder werken om hetzelfde vermogen te genereren; de power2heart ratio verandert. Idem voor hoogte en luchtvochtigheid.
Ik snapte zijn verzoek, maar ooit was het verhaal van de Stryd footpod dat je niet meer op hartslag hoefde te trainen of tijdens een wedstrijd naar de hartslag te kijken (die door stress, warmte etc behoorlijk kon afwijken). Focussen op een bepaalde vermogenswaarde was voldoende. Nu heb ik iets geïmplementeerd omdat, ondanks dat vermogen voor een sporter van een bepaald gewicht en loopwijze voor een bepaalde ronde altijd gelijk is, toch de hartslag van de sporter meespeelt in het genereren van dat vermogen. De ene keer is dat rondje zwaarder dan de andere keer.

Maar afgezien van deze twist, is het bij normaal gebruik een heel handig ding (marathon ook mee gedaan). Ook op de loopband handig, omdat de snelheid exacter is dan wat de loopband vertelt
The FR245 music, FR645 and fr645 music however can natively not connect to
powermeters, what limits their options as well; they don’t have power metrics.

Klopt dit wel helemaal? Ik heb een Garmin RD Pod en die ondersteunt gewoon Power. En via Stryd moet het ook kunnen als ik deze video bekijk (YouTube: Garmin Forerunner 645/M: Display and Record 'Stryd Power' On Your Wa... Power voor fietsen wordt niet ondersteund op de 645, maar voor rennen wel.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:03:

Hoe ervaar je het lopen op basis van power?

Op de fiets vind ik het heel prettig werken en een stuk beter dan hartslag. Maar de Garmin power heb ik gevoelsmatig weinig aan tijdens het lopen. Te fluctuerend en niet consistent genoeg in gelijke omstandigheden.

Wellicht dat het bij Stryd een stuk beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Helder verhaal @Poekie , ikke snap

Toch blijf ik (licht eigenwijs) denken dat tenminste over de 2 meest relevante van die vrijheidsgraden de pod wel iets over het andere been zou moeten kunnen 'zeggen'. Bovendien zou je kunnen afwisselen en de software vertellen aan welke voet hij dit keer zat, kun je data combineren.

Afijn, eerst maar eens een nieuwe hartslagmeter, de H7 is ruk, vreet CR2032's for breakfast en valt ook nog regelmatig uit. De laatste meting was de druppel. Nu twijfel ik, er staat een H9 voor weinig op MP, maar als ik toch later aan de Garmin wil, dan wil ik natuurlijk een HRM run. Alleen heb ik daar nu niks aan, want die werkt niet met BT. Keuzes, keuzes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
PatrickC schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:07:
[...]

The FR245 music, FR645 and fr645 music however can natively not connect to
powermeters, what limits their options as well; they don’t have power metrics.

Klopt dit wel helemaal? Ik heb een Garmin RD Pod en die ondersteunt gewoon Power. En via Stryd moet het ook kunnen als ik deze video bekijk (YouTube: Garmin Forerunner 645/M: Display and Record 'Stryd Power' On Your Wa... Power voor fietsen wordt niet ondersteund op de 645, maar voor rennen wel.
Ontwikkelaars zoals ik kunnen alleen de vermogenswaarden gebruiken die de Stryd footpod over het Bike powermeter ANT plus kanaal stuurt. Dat vereist echter een Fenix of triathlon horloge met ondersteuning voor fietspowermeters. Het dataveld van Stryd krijgt de vermogenswaarden via een custom ANT plus kanaal binnen, wat bij alle horloges werkt, maar ontwikkelaars zoals ik kunnen die data die vermogenswaarden niet gebruiken. Vandaar de tekst in de handleiding, dat Datarun premium op de FR645 etc geen vermogenswaarden kan weergeven.
Requiem19 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Hoe ervaar je het lopen op basis van power?

Op de fiets vind ik het heel prettig werken en een stuk beter dan hartslag. Maar de Garmin power heb ik gevoelsmatig weinig aan tijdens het lopen. Te fluctuerend en niet consistent genoeg in gelijke omstandigheden.

Wellicht dat het bij Stryd een stuk beter is?
Ik loop altijd met het rollend gemiddelde vermogen over de laatste 10 seconden, dat geeft een rustig beeld en werkt goed. In mijn dataveld is dat beschikbaar voor de high-end horloges (die ook topo active kaarten hebben), anders is het mogelijk tot 5 seconden. Je kan ook traploos een rollend gemiddelde tot 5 minuten zelfs instellen. Steve Palladino adviseert overigens op lap power te lopen

[ Voor 23% gewijzigd door Frij5fd op 01-05-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Frenz64 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:03:
Helder verhaal @Poekie , ikke snap

Toch blijf ik (licht eigenwijs) denken dat tenminste over de 2 meest relevante van die vrijheidsgraden de pod wel iets over het andere been zou moeten kunnen 'zeggen'. Bovendien zou je kunnen afwisselen en de software vertellen aan welke voet hij dit keer zat, kun je data combineren.

Afijn, eerst maar eens een nieuwe hartslagmeter, de H7 is ruk, vreet CR2032's for breakfast en valt ook nog regelmatig uit. De laatste meting was de druppel. Nu twijfel ik, er staat een H9 voor weinig op MP, maar als ik toch later aan de Garmin wil, dan wil ik natuurlijk een HRM run. Alleen heb ik daar nu niks aan, want die werkt niet met BT. Keuzes, keuzes....
Toevallig is mijn H7 ook ver op. Gisteren afwijkende metingen en hij zit ook niet lekker meer, moet erg strak voor een goede meting.

Nu in dubio tussen Ohr via pols, een nieuwe band H9 of 10 vs HRM Run of nogmaals de Polar oh1 proberen.

Het comfort zonder band was gisteren toch wel groot toen ik de H7 uitdeed.

Zo eerst eens 6x1 km op 10km tempo lopen met ohr via de pols, kijken of hij enigzins mee kan met een band.

Over stryd ben ik niet geheel overtuigd eigenlijk, kan er te weinig over vinden om de voordelen tov hartslsgmeting te onderbouwen.
Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Poekie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:55:
Dat zijn meer de termen voor een vlieg-/vaartuig volgens mij, al worden worden ze ook in de camerawereld gebruikt. :P
Rolbewegingen heten die, gieren, rollen en stampen of zoiets. Of dat in de biomechanica weer andere namen heeft durf ik niet te zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Tja, overtuigd, overtuigd, ik vind de Stryd een mooi stukje techniek en het is blijkbaar heel accuraat qua afstand meten en de rest is bonus @Thierry2
Maar de eventuele aanschaf zit helemaal achteraan in het proces. Ik ben net als jij in dubio over welke hr optie eerst. Eigenlijk wil ik eerst uitmaken welk horloge het gaat worden en wanneer deze aan te schaffen qua aanbieding en dan pas additionele hr keuze. Maar ja, dan heb ik voorlopig alleen polsmeting. Is dat erg? Nee, interval ga ik de komenden weken nog niet doen (denk ik). Maar de cadence lock komt wel vaak voor bij m'n Stratos en dat verpest het inzicht in de vooruitgang qua relatie pace/hearrate. Wat een berg luxeproblemen |:(

@Gonadan ik moest gelijk denken aan de acgtive yaw control van de Lancer EVO :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
@Frenz64 Zelf heb ik de Forerunner 645 en vorig jaar vaak met polsmeting gelopen, nooit last gehad van cadence lock.

Ik vraag me in het geval van een HS band af of deze comfortabeler zal zitten dan de H7.

Eerst de ohr via de pols weer eens testen en kijken of ik er wat mee kan.
De Polar oh1 komt overal zeer positief naar boven, dc rainmaker prefereert deze in de meeste gevallen zelf boven een band om de borst.
Zelf heb ik deze al eens getest en had ik veel dropouts maar wellicht kwam dit soort de soort verbinding en of slecht model.

Zo maar eens vertrekken voor de interval met ohr, zal straks de hr grafiek plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat me laatst eens af te vragen of het zou helpen wanneer je je horloge om je bovenarm zou dragen...

Ik heb zelf dus zo'n polar OHR1 die om je (boven)arm gaat en dat werkt echt helemaal top, volgens mij had ik gelezen dat pols OHR meting gewoon enorm lastig is.

Kon alleen niet zo snel een langere strap vinden die ik daarvoor zou kunnen gebruiken... Natuurlijk niet de meest ideale optie, maar stel dat OHR dan ineens een stuk beter zou werken zo af en toe het overwegen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
het is een nogal onorthodoxe manier, maar waarom zou het niet werken, iets lastiger je horloge bekijken, datdanweerwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:23:
het is een nogal onorthodoxe manier, maar waarom zou het niet werken, iets lastiger je horloge bekijken, datdanweerwel.
Daarom, afhankelijk van training/loopje... Maar kan natuurlijk ook aan de sensor zelf liggen dat deze niet altijd lekker werkt. De Polar heeft ook wat meer lampjes/is feller bijvoorbeeld.

Maar ach, vond het wel leuk om eens te testen... nu alleen nog zien uit te voeren hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb vrij kleine bovenarmen, ik wil t vanavond wel proberen :)

Helaas, past net niet - kom wel met t uiteinde van m'n bandje bij de gesp maar niet genoeg om dicht te doen. Maar als ik m tegen mn arm druk geeft hij dezelfde HR aan als de vivosmart op m'n pols.

[ Voor 66% gewijzigd door Poekie op 01-05-2020 14:38 . Reden: even gepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ik met mijn massieve boomstammen ook...

Nee, heb alles behalve grote bovenarmen hoor maar kom helaas net horlogeband-lengte tekort. Scheelt echt net een cm of 2 (siliconen strap, dus rekt ook nog een beetje). Ook onderarm lukt net niet, wel als ik verder richting pols probeer maar dan glijdt hij natuurlijk weer snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
iemand ervaring met de Wahoo Tickr X? Ik doe o.a. planks elke avond en het lijkt me wel geinig wat data daarvan te krijgen. Ook zit er running dynamics in, werk dat een beetje a la Garmin? Dan valt er namelijk een voordeel voor Garmin als horlogekeuze weg.

Dat gezegd hebbend, een 2de hands 935 voor iets van €200 - €250 is toch ook wel aantrekkelijk, alleen de betere accuduur van de 945 spreekt me aan, Pay en Music boeit niet, oké de maps zijn ook wel geinig, maar nodig? Polar Grit X blijft ook kandidaat (en ik ben er niet uit of ik nou de Fenix ga meenemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Ik heb dit ook gehad (tijd terug inmiddels) met mijn Fenix 6.
Wat bij mij het issue heeft opgelost:

- Via de Garmin app het horloge verwijderd
- Koppeling op het horloge ongedaan maken (weet even niet meer of dat gelijk gaat met de stap hierboven)
- Horloge verwijderen als gekoppeld bluetooth device op je telefoon
- Beide apparaten een paar minuten uitschakelen

Daarna koppel proces gestart via de Garmin Connect app en toen doorliep hij wel het installatie proces en niet slechts tot ongeveer 20% gevolgd door een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Zojuist 6x 1 km gedaan met 400m dribbelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ee9PScpiwi60uiqw8dPap0wT3x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FO2yO6t1fElGbdubtI1C0Ceb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nklbP-tCg8DYxOlFH9R5_S1DHMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wti25DJCNgaOihXkf2ajJRK8.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de eerste interval had de ohr het lastig, daarna gemiddeld min of meer gelijk aan de H7.
Wel merkte ik de standaard vertraging van ongeveer 10+ sec tov de H7.
Als dat met de Polar oh1 gereduceerd kan worden naar <5 sec zou ik tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Helemaal niet slecht, alleen in het begin zie ik ook nog wel wat vreemds, ij loopt snel op bij inlooptempo en valt dan weer terug.

(ik hing al boven de bestellen knop van de tickr X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Frenz64 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:34:
Helemaal niet slecht, alleen in het begin zie ik ook nog wel wat vreemds, ij loopt snel op bij inlooptempo en valt dan weer terug.

(ik hing al boven de bestellen knop van de tickr X)
De eerste terugval is voor het stoplicht en de tweede om mijn veters aan te trekken voor de interval dus klopt wel. Mijn drempel is ongeveer 185 dus ik zit altijd wel snel aan 130 a 140.

Ik herken je twijfel, het was qua comfort wel een genot zonder band dus ik ben nog in dubio.
Vooral de Polar oh1 of wellicht de wahoo tickr optische band maken ook kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
TheDude84 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Ik heb dit ook gehad (tijd terug inmiddels) met mijn Fenix 6.
Wat bij mij het issue heeft opgelost:

- Via de Garmin app het horloge verwijderd
- Koppeling op het horloge ongedaan maken (weet even niet meer of dat gelijk gaat met de stap hierboven)
- Horloge verwijderen als gekoppeld bluetooth device op je telefoon
- Beide apparaten een paar minuten uitschakelen

Daarna koppel proces gestart via de Garmin Connect app en toen doorliep hij wel het installatie proces en niet slechts tot ongeveer 20% gevolgd door een foutmelding.
Fabrieksinstellingen terugzetten is vaak de enige goede optie...
Veelal komen deze storingen door custom watchfaces of apps/widgets van derden, die geupdate (hadden) moeten worden.

[ Voor 196% gewijzigd door Peatsmoke op 01-05-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-10 23:38
Poekie schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:55:
@Frenz64 ik een goede 10 jaar gelden wel wat (bio)mechanica gehad, maar het is behoorlijk weggezakt want ik gebruik het niet meer. DOF (degrees of freedom, vrijheidsgraden) zijn manieren waarop een star lichaam (body - hoeft niet een mensenlichaam te zijn, kan ook een trein zijn zeg maar) zich voortbeweegt. Een star lichaam dat zich vrij kan bewegen doet dat met zes vrijheidsgraden:
1 voor en achter
2 links en rechts
3 op en neer
Vaak kan je het zelfs nog wel met minder af, omdat je iets beperkt in zijn DOF .
Als je echter een gewricht toevoegt met een gewicht er aan (bijv een heup/knie/enkel, of een trekhaak/caravan!) en het gecombineerde lichaam nog steeds in de vrije ruimte kan bewegen, komen er meer bij omdat je dan dus combinaties kan krijgen van hetgeen aan beide kanten van het gewricht kan gebeuren (nu kan je knie niet zo ver naar voren, maar wel goed links rechts zeg maar). Elk gewricht dat je toevoegt maakt het dus moeilijker. Zeker voor een sensor op een ander been dus. Misschien keil je je linkervoet gigantisch naar buiten terwijl je omhoog zwiept maar met rechts veel minder, dan loop je behoorlijk asymmetrisch en dat is moeilijk te meten vanaf je rechtervoet.
Dit klinkt mij meer als mechanica dan biomechanica.

Zover mij bekend is wordt de biomechanica in vlakken en assen opgedeeld.

Frontale vlak - saggitale as
Saggitale vlak - frontale as
Transversale vlak - longitudinale as

Mocht je er dan verder induiken dan kan je nog spreken van een translatie. En zijn nog wel wat andere dingen, maar die worden niet zo sterk benoemd als de vlakken en assen.

Het tweede deel is, als ik je juist interpreteer, dat hoe meer gewrichten je hebt hoe groter de variatie van bewegingen er gemaakt kunnen worden.

Ik weet niet hoe sterk dit geldt voor de biomechanica. Ik weet wel dat een belangrijke factor is of de bewegingen vanuit een open of gesloten keten worden uitgevoerd.
Stel je schopt een bal. Je standbeen is een gesloten keten en het schietbeen is de open keten.

In ieder geval een heel uitgebreid verhaal voor een simpel antwoord. Je kan zoveel met je lichaam dat het onmogelijk te meten is. Anderzijds kan je desnoods met de step gaan. De pod kan niet vermoeden dat je aan het steppen bent en dat je andere been niets doet.

Ik ben verder geen bewegingswetenschapper o.i.d. dus als iemand meer weet deel het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Nu online
Ik heb het probleem dat mijn 5x plus niet wil koppelen aan mijn Plantronics backbeat fit 2 via bluetooth. Zijn er een bepaald aantal bluetooth oortjes die compatible zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Peatsmoke schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:15:
[...]

Veelal komen deze storingen door custom watchfaces of apps/widgets van derden, die geupdate (hadden) moeten worden.
Had ik inderdaad daar voor al geprobeerd. Was niet wat het bij mij heeft opgelost. Horloge was een week oud denk ik toen en had de laatste software versie en geen app's of widgets/watchfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:52
pjlgt schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:01:
Fenix 5s+ voor 311 euro bij amazon.nl. Helaas alleen de witte met blauwe band, die is net wat te vrouwelijk naar mijn mening.
Super mooie aanbieding dit. Mijn vriendin is opzoek naar een nieuw horloge. Ze gebruikt hem vooral voor de herstel functie. Doet veel aan CrossFit en wat losse activiteiten zoals MTB, hardlopen en skiën. Nu twijfelt ze enorm tussen deze en de vivoactive 4s. Dit is een goeie aanbieding maar weet niet of het nodig is.

Ze heeft overigens nu een Whoop. De functionaliteit van de slaap, herstel en belastings cijfers vind ze erg interessant.

Hebben jullie nog tips? Is de Fenix misschien gewoon overkill? Zelfs voor deze prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Baksteen89 Verwacht niet te veel van de slaap functionaliteit van Garmin horloges. Garmin is met name goed in sport, met de bijbehorende metrics zoals herstel en belasting. Als ik zou moeten kiezen tussen een Fenix 5S+ en een VA4S, dan was het sowieso de Fenix 5S+ en al helemaal voor die prijs! De Fenix 5S+ heeft namelijk trainingsbelasting, trainingsstatus, trainingseffect (aeroob en anaeroob) en hersteltijd functionaliteit. De VA4S heeft dat niet.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 02-05-2020 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 20:09

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Baksteen89 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:20:
[...]

Super mooie aanbieding dit. Mijn vriendin is opzoek naar een nieuw horloge. Ze gebruikt hem vooral voor de herstel functie. Doet veel aan CrossFit en wat losse activiteiten zoals MTB, hardlopen en skiën. Nu twijfelt ze enorm tussen deze en de vivoactive 4s. Dit is een goeie aanbieding maar weet niet of het nodig is.

Ze heeft overigens nu een Whoop. De functionaliteit van de slaap, herstel en belastings cijfers vind ze erg interessant.

Hebben jullie nog tips? Is de Fenix misschien gewoon overkill? Zelfs voor deze prijs?
Is ook wel een ander type horloge. Kan me voorstellen dat je die VA 4 bijv ook meer casual zal dragen, de Fenix is toch meer sportgericht, groter en (veel) zwaarder.

Qua prestaties wint de Fenix natuurlijk handsdown. Zeker voor die prijs verleidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
TheDude84 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:22:
[...]

Had ik inderdaad daar voor al geprobeerd. Was niet wat het bij mij heeft opgelost. Horloge was een week oud denk ik toen en had de laatste software versie en geen app's of widgets/watchfaces.
Zelf heb ik dat in het verleden met de VA3 wel eens gehad. Allerlei stappenplannen (weet niet meer precies hoe en welke volgorde) geprobeerd, maar nadat ik de fabrieksinstellingen teruggezet had, functioneerde het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Baksteen89 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:20:
[...]

Van Whoop naar een Vivoactive 4s is ook nogal een stretch, pretendeer geen vrouwenkenner te zijn, maar weet wel dat zij er in het algemeen nogal andere criteria op nahouden dan wij #cliché. Specs horen daar iig zeker niet bij, wat vindt zij van de Fenix dan? Of wil je haar verrassen?

Zelf net iig de Wahoo Tickr X bestelt. Ook Ant+ capable, dus ik kan nog alle kanten op

[ Voor 4% gewijzigd door Frenz64 op 02-05-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tuinïnen schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:12:
[...]

Is ook wel een ander type horloge. Kan me voorstellen dat je die VA 4 bijv ook meer casual zal dragen, de Fenix is toch meer sportgericht, groter en (veel) zwaarder.

Qua prestaties wint de Fenix natuurlijk handsdown. Zeker voor die prijs verleidelijk.
We hebben het hier over de Fenix 5S+. Deze S versie is een stuk kleiner en minder zwaar dan de normale versie. Qua grootte en gewicht scheelt het helemaal niet zo veel met de VA4S. En de Fenix 5S+, in deze witte versie, ziet er zeker zo casual uit als de VA4S, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:38:
[...]

Van Whoop naar een Vivoactive 4s is ook nogal een stretch, pretendeer geen vrouwenkenner te zijn, maar weet wel dat zij er in het algemeen nogal andere criteria op nahouden dan wij #cliché. Specs horen daar iig zeker niet bij, wat vindt zij van de Fenix dan? Of wil je haar verrassen?

Zelf net iig de Wahoo Tickr X bestelt. Ook Ant+ capable, dus ik kan nog alle kanten op
Die Fenix 5S+ ziet er toch best wel vrouwlijk uit vind ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCQFzckWQvxDMFI0XiC-LRu6830=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqIBG0nmXSWluOLKOKg0GhyU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de tickr X, heb zelf nog een bon van bol.com kwam ik achter dus kan mooi nog een gadget bestellen (HS meter dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
bestelt met een t |:(

Ben zelf benieuwd naar die 7 minute work-out (en hoe smooth ik run uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thierry2 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:25:
Zojuist 6x 1 km gedaan met 400m dribbelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij de eerste interval had de ohr het lastig, daarna gemiddeld min of meer gelijk aan de H7.
Wel merkte ik de standaard vertraging van ongeveer 10+ sec tov de H7.
Als dat met de Polar oh1 gereduceerd kan worden naar <5 sec zou ik tevreden zijn.
Het probleem met OHR in mijn ervaring is dat als je dit loopje 10x doet, je meerdere keren andere resultaten krijgt. Ik mis het vertrouwen dat het ALTIJD goed werkt en dat heb je met een goede band 99% zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peatsmoke schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:15:
[...]

Ehm, bron?

Als maker van deze widgets en watchfaces zie ik namelijk echt niet in hoe dan... Dat connectiq apps van derden niet altijd even handig en stabiel zijn, eens btw. Maar dit is juist iets wat daar nou niet aan te wijten lijkt.

Grootste nadeel van factory reset is dat je weer alles moet opbouwen, je kan activiteiten ed wel terugzetten maar je VO2Max, etc moet je weer opg aan bouwen... weerhoudt me er toch altijd van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baksteen89
[...]

Hier de vriendin ;) Thanks voor alle reacties so far! Specs zijn in dit geval belangrijker voor mij; ik wil goede tracking van workouts (crossfit), slaap en herstel. Whoop geeft goede informatie maar klopt niet altijd (logt training als ik niets doe, of als ik wel train logt die niets) en is prijzig (maandelijks abo). Eerder een Forerunner 230 gehad - dus de looks zijn iets minder belangrijk - maar daar mis ik wel veel functionaliteit (die de VA4S en Fenix 5S+ wel hebben). Beide horloges dus qua looks prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Aghanim schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:47:
[...]

Het probleem met OHR in mijn ervaring is dat als je dit loopje 10x doet, je meerdere keren andere resultaten krijgt. Ik mis het vertrouwen dat het ALTIJD goed werkt en dat heb je met een goede band 99% zeker wel.
Wat betreft dat vertrouwen ben ik geheel met je eens, vandaar dat ik in dubio blijf.
Toch heb ik al vaker met de ohr gelopen en het werkt zeker niet slecht maar je merkt gewoon dat de hartslag zowel naar boven als beneden zeker 10 a 15 sec meer nodig heeft. Mijn inziens zal dit ook nooit veranderen aangezien het een afgeleide blijft.

Wellicht dat ik toch een band ga bestellen om te testen, retourneren kan altijd nog als het me teveel irriteert.
Kan iedere band met de bol.com bon vrijwel gratis nemen dus denk toch aan hogere segment H10 of HRM Run. Tickr X nog niet bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Baksteen89 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Hier de vriendin ;) Thanks voor alle reacties so far! Specs zijn in dit geval belangrijker voor mij; ik wil goede tracking van workouts (crossfit), slaap en herstel. Whoop geeft goede informatie maar klopt niet altijd (logt training als ik niets doe, of als ik wel train logt die niets) en is prijzig (maandelijks abo). Eerder een Forerunner 230 gehad - dus de looks zijn iets minder belangrijk - maar daar mis ik wel veel functionaliteit (die de VA4S en Fenix 5S+ wel hebben). Beide horloges dus qua looks prima.
Optische hartslagmeting via de pols wil nog wel eens onnauwkeurig zijn bij crossfit. Dan is een hartslagband eigenlijk aan te bevelen. Weet niet of je dat wilt/prettig vindt? Sleep tracking zou ik zoals eerder gezegd niet zo veel waarde aan hechten met deze horloges. Het is een leuke gimmick, maar niet meer dan dat. Wat betreft de keuze tussen beide horloges... ga voor de Fenix 5S+. De VA4S kan ook maar max 7 activiteiten opslaan. Om geen data te verliezen moet je dan eerst de data met Garmin Connect syncen. Bij de Fenix heb je dat probleem niet. Ik zou alleen de VA4S kiezen als je perse een touchscreen wilt, maar je hebt al ooit een FR230 gehad, dus de knopbediening al gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
PatrickC schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:58:
[...]
...... VA4S kan ook maar max 7 activiteiten opslaan.....
Hahaha, moest gelijk denken aan onze huistroll van een tijdje terug.

Nog een significant verschil: accuduur: 6 uur gps vs 14 uur voor de Fenix. Ik denk niet dat het jou om gps tijdsduur zal gaan, maar geeft wel het verschil goed aan. Zou voor mij persoonlijk al een reden zijn om voor het betere horloge te gaan.

Ikzelf overweeg om die reden de nieuwe Polar Grit X: 40 gps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frenz64 Dat was ook het eerste dat mij te binnen schoot ;)

@Thierry2 ik heb de net uitgebrachte H9 gekocht ter vervanging van mijn Tickr. Hoewel het elkaar allemaal niet zo heel veel uitmaakt vind ik de H9 toch net wat comfortabeler.

Verschil zit erin dat deze band tot nu toe niet opnieuw op lengte gesteld hoeft te worden, waarde Tickr regelmatig strakker gemaakt moest worden.

Betrouwbaarheid qua meting is voor mijn gevoel bij beide prima op orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Frenz64 @Aghanim Haha, ja, ik heb ook even getwijfeld of ik die max 7 activiteiten wel moest noemen! :+ Maar in dit geval, ik weet niet hoe je crossfit activiteiten vastlegt (zullen wellicht meerdere activiteiten los achter elkaar zijn), dacht ik, ik noem het toch maar even. De Fenix 5S Plus heeft trouwens maar 11 uur batterijduur met GPS en niet 14. De handleiding van de VA4S noemt max 15 uur met GPS, dus daar is de VA4S zelf beter dan de Fenix 5S Plus. Volgens mij heeft de VA4S de nieuwe en zuinigere Sony GPS sensor en de Fenix 5S Plus nog de oude.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 02-05-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Hallo, ik weet niet of ik hier op het goeie adres ben ;-) maar ik zoek een smartwatch als een sporthorloge voor mijn vriendin. maar ik weet niet precies wat ik moet kopen....ik heb zelf een Garmin Vivoactive 4 en ben hier heel tevreden over...nu wou ik deze voor mijn vriendin kopen maar ik mis hier zelf soms de trainingstatus op die ik op mijn EDGE530 wel heb...toen ben ik gaan zoeken naar wat horloges en nu zie ik door de bomen het bos niet meer haha...wat ze belangrijk vind is het volgende:

-Tracking met Rennen en de GPS combinatie met Strava
-hartslag, body battery, calorieen en stappen
-Fitness tracking mogelijkheid (geen schema ofzo)
-smartfuncties beperkt (dus niet perse het lezen van berichten maar wel dat er een bericht binnen is)
-trainingstatus.

welke horloge zou voor haar geschikt zijn?

Thanks iedereen!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Nu online
Nutterd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:03:
Hallo, ik weet niet of ik hier op het goeie adres ben ;-) maar ik zoek een smartwatch als een sporthorloge voor mijn vriendin. maar ik weet niet precies wat ik moet kopen....ik heb zelf een Garmin Vivoactive 4 en ben hier heel tevreden over...nu wou ik deze voor mijn vriendin kopen maar ik mis hier zelf soms de trainingstatus op die ik op mijn EDGE530 wel heb...toen ben ik gaan zoeken naar wat horloges en nu zie ik door de bomen het bos niet meer haha...wat ze belangrijk vind is het volgende:

-smartfuncties beperkt (dus niet perse het lezen van berichten maar wel dat er een bericht binnen is)
-trainingstatus.

Thanks iedereen!
How about: https://www.amazon.nl/Gar.../B07DKNDWYG/?tag=nlpep-21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baksteen89
Helaas lijkt deze op dit moment niet leverbaar. Na mijn bericht en de reacties had mijn vriendin besloten om deze te bestellen. Bij het bestellen krijgen we een foutmelding dat hij niet leverbaar is op mijn adres. Contact gezocht met klantenservice en die weten het ook niet. Heb 1 mail gehad waar wordt gesproken over een voorraad probleem, andere mail heeft het over een fout op de site. Wachten nog even af, anders wordt het denk ik toch de VA4s.

Nog bedankt voor alle tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Vivoactive 3 gereviseerd op Amazon. nl voor €87,43. De zwarte voor 118,43.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thierry2
@Aghanim De H9 is wel netjes geprijst maar ik vraag me af of de H10 niet een meer comfortabeler strap heeft. Comfort is toch wel een ding merk ik.

Voel jij de H9 zitten tijdens het lopen?

Zelf gisteren de H7 na 4 km weer uit gedaan vanwege discomfort en uitschieters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thierry2 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:08:
@Aghanim De H9 is wel netjes geprijst maar ik vraag me af of de H10 niet een meer comfortabeler strap heeft. Comfort is toch wel een ding merk ik.

Voel jij de H9 zitten tijdens het lopen?

Zelf gisteren de H7 na 4 km weer uit gedaan vanwege discomfort en uitschieters.
Ik merk weinig van de H9 bij het dragen. Maar dat gold ook voor de Tickr en standaard Garmin band. Ik denk dat ik er niet echt veel last van heb in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutterd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:03:

-trainingstatus.

Thanks iedereen!
Garmin Forerunner 245 [Music) is de eerste die me te binnen schiet, als het Garmin betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baksteen89 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:50:
[...]

Helaas lijkt deze op dit moment niet leverbaar. Na mijn bericht en de reacties had mijn vriendin besloten om deze te bestellen. Bij het bestellen krijgen we een foutmelding dat hij niet leverbaar is op mijn adres. Contact gezocht met klantenservice en die weten het ook niet. Heb 1 mail gehad waar wordt gesproken over een voorraad probleem, andere mail heeft het over een fout op de site. Wachten nog even af, anders wordt het denk ik toch de VA4s.

Nog bedankt voor alle tips.
Balen! Was echt een mooi horloge voor deze prijs. Wel vreemd, omdat Amazon.nl nog steeds aangeeft dat deze op voorraad is en ook door Amazon wordt geleverd en dus niet via een derde partij. Volgens mij is het nog een beetje een zooitje bij de NL Amazon. Voorlopig nog maar even Prime lid blijven in Duitsland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
Na meerdere topics ben ik nu eindelijk in het goeie topic terecht gekomen.
Ik ga beginnen met hardlopen en wil dat gaan bijhouden met Runkeeper of strava welke van de 2 ben ik nog niet helemaal uit.
Ik heb nu een Samsung Gear S3 Frontier. Nu is mijn vraag is dit een beetje goed horloge om te gebruiken voor hardlopen? Heb na wat lezen op internet wel gevonden dat je via de gear tracker app op je horloge je hardloop gegevens kan synchroniseren met de app strava.

Of kan ik beter voor een garmin of polar gaan het liefst eentje die ook whatssap berichten kan ontvangen ect

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Wie weet hoe je in Garmin Connect iemands live track kan zien? Ik heb regelmatig mijn telefoon mee voor de live track en dit gedeeld met mijn vrouw. Maar wat ik ook in de app op haar telefoon zoek ik krijg het niet te zien (vanmiddag even geprobeerd tijdens een wandeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Volgens mij moet je echt de link hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyiJ8NwjysEfoV1qET1KSDp3QL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dezg6MU1yjQoWNSpxnSARHG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem zo, dus lijkt zo wel een andere optie dan de web link te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Was group track niet voor als ze zelf ook mee doet?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 144 ... 324 Laatste