Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 143 ... 314 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31
Toch vraag ik mij bij dit soort exercities nog steeds af wat het praktisch nut is, maar dat terzijde. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Indeed, ik snap best dat iemand minder afhankelijk wil zijn van Google/Apple/FB, maar dat is bijna onmogelijk tegenwoordig. Als het al kan, dan kosten je principes aardig wat moeite en minder legale wegen. Als alternatief kun je natuurlijk prima een basistelefoon kopen, en die helemaal dichttimmeren qua toegang, lekker thuis laten liggen en alleen gebruiken voor de bare essentials, zoals een Garmin sync.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 18:53
mrwolf schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:56:
Even synchroniseren via een kabel met je laptop of pc doet meestal wonderen.
Gelukt door even aan de PC te hangen (meteen een update meegepakt)...

Thanks 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
mrwolf schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:21:
Indeed, ik snap best dat iemand minder afhankelijk wil zijn van Google/Apple/FB, maar dat is bijna onmogelijk tegenwoordig. Als het al kan, dan kosten je principes aardig wat moeite en minder legale wegen. Als alternatief kun je natuurlijk prima een basistelefoon kopen, en die helemaal dichttimmeren qua toegang, lekker thuis laten liggen en alleen gebruiken voor de bare essentials, zoals een Garmin sync.
Hoezo "minder legale wegen" het enige wat minder legaal is, is dat je APK's niet van de google playstote haalt, voor de rest is alles gewoon legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04 09:59
oddish2211 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:47:
[...]

Ik wil in de toekomst op z'n minst minder afhankelijk zijn van android/google en andere diensten. Dus ik kijk nu al of nieuwe gadgets hier afhankelijk van zijn.
Is het met Garmin Express ook mogelijk alles op de pc zelf in te zien, of moet alles via de site van Garmin?

--- edit

Ik vond wel dit project https://github.com/scrapper/postrunner en dat geeft mij al iets meer vertrouwen in offline gebruik.
http://www.traininglab.com/test/traininglab-pro-software/ is een optie om de fit files te importeren en te verwerken (onder Windows 10). Ik gebruik het zelf ook. Veel functies, wel wennen omdat het zo vol zit met views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 23:53
dec0de schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:06:
[...]

Weten doe ik niet, maar ik gok dat je kunt nagaan waar garmin express het bestand vandaan haalt, en mischien is dat wel gewoon een directory met alle firmware versies? Ergens staat dat bestand, want express haaly hey ook ergens vandaan
Volgens mij lastig maar mogelijk, in ik zie in DCRainmaker posts vaak een “firmware update” sectie met links, maar de links naar Beta software zijn anders dan naar final releases, in dat geval is het een linkje naar een formpost van het Garmin forum.

Bij de Beta software staan ook instructies over hoe te installeren en die komen overeen met de Reddit gebruiker: https://www8.garmin.com/s...ils.jsp?id=15161#Instruct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

De meeste complete downloadsite van firmware die ik ken: http://gawisp.com/perry/

Zeker niet alles is beschikbaar, maar ik ken geen andere site die zoveel downloads aanbiedt.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 20:59
Hey allemaal. Ik ben weer meer gaan hardlopen (en normaal gesproken fitness ik vrij vaak) maar helaas werkt mijn Tomtom sporthorloge enige tijd vrijwel niet meer.

Ik ben daarom op zoek naar een horloge, alleen zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Eisen:
  • Smartfunctie
  • Met leren bandje draagbaar als regulier horloge
  • Ingebouwde hartslag en hartritme meter
  • Ingebouwde kaarten
  • Liever te groot dan te klein (grote pols + langere accu)
Ik zat zelf naar de Garmin 5X plus te kijken (als een goede aanbieding langskomt) en de Garmin 6(pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Santee schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:58:
Hey allemaal. Ik ben weer meer gaan hardlopen (en normaal gesproken fitness ik vrij vaak) maar helaas werkt mijn Tomtom sporthorloge enige tijd vrijwel niet meer.

Ik ben daarom op zoek naar een horloge, alleen zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Eisen:
  • Smartfunctie
  • Ingebouwde kaarten
Ik zat zelf naar de Garmin 5X plus te kijken (als een goede aanbieding langskomt) en de Garmin 6(pro).
Volgens mij zie je prima de bomen door het bos, want de Fenix 5X plus en Fenix 6 Pro voldoen aan al je eisen. ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij begint mijn 22 maanden oude Garmin Forerunner 645M een probleem te krijgen met de start/stop button. De afgelopen dagen merk ik dat deze regelmatig niet meer ‘klikt’ en het lijkt of er weinig ‘travel’ meer in zit. Hij werkt verder wel, maar het voelt heel vreemd als je de knop indrukt en je ‘voelt’ bijna niets. Iemand hier een vergelijkbare ervaring en zo ja misschien ook een oplossing? Over 2 maanden heb ik ‘m 2 jaar, dus ik moet niet te lang wachten met een eventuele garantie claim, maar ik kan het horloge eigenlijk niet missen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
PatrickC schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:22:
[...]

Volgens mij zie je prima de bomen door het bos, want de Fenix 5X plus en Fenix 6 Pro voldoen aan al je eisen. ;)
Ik heb mij alleen niet verder verdiept in andere merken. Garmin heeft wel een goede naam (al lees ik veel mensen met softwareproblemen?), maar er zijn ook anderen. Of kan ik beter blindelings voor een Garmin gaan als marktleider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Santee schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:24:
[...]

Ik heb mij alleen niet verder verdiept in andere merken. Garmin heeft wel een goede naam (al lees ik veel mensen met softwareproblemen?), maar er zijn ook anderen. Of kan ik beter blindelings voor een Garmin gaan als marktleider?
Ik ben ook niet zo bekend met andere merken, maar ‘ingebouwde kaarten’ heb ik bij andere merken nog niet gezien. Wat wel vaak mogelijk is zijn zogenaamde ‘breadcrumb trails’. En software problemen... die heb je bij alle merken... daarvoor hoef je Garmin niet te vermijden. Persoonlijk vind ik de Fenix serie (recente modellen) veel te duur voor wat ze bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36
[...]

Geen ervaring met andere merken, maar ben zelf ook overgestapt van TomTom naar Garmin en ben nog steeds super enthousiast. Zowel over feature-set en batterij-duur als over de interface, bediening, etc. Ik heb de 945, dat is grosso modo een iets goedkopere Fenix 6 pro: plastic behuizing maar nagenoeg zelfde features.

De andere grote merken zijn Polar en Suunto. Beide geen ervaring mee. Maar weet wel dat Garmin uitblinkt in de hoeveelheid gadgets en gimmicks. Dus als je gevoelig bent voor zaken als Garmin Pay, Spotify op je horloge, etc. dan kom je daar wel sneller op uit denk ik dan op die andere genoemde merken.

Over softwareproblemen kan ik je niet veel vertellen. Wel weet ik uit meelees-ervaring in dit topic dat de modellen die nét nieuw zijn soms nog wel eens kinderziektes hebben, dat het lijkt alsof de first adaptors eigenlijk een soort beta-testers zijn ;) .. Maar wellicht geldt dat ook voor andere merken.

PS: Wellicht al gezien in dit topic, maar lees vooral ook reviews van DC Rainmaker. Die zijn lang maar grondig en geven een aardig beeld van wat je kan verwachten.

EDIT: Tot slot: verwacht met het topmodel van Garmin (de Fenix 6 pro) niet dat je ineens een smartwatch hebt vergelijkbaar met een Apple of Samsung. Belangrijk verschil blijft dat de Fenix een SPORT horloge is met smartfuncties en die andere SMART watches met sportfuncties. Dat zie je ook terug in schermkwaliteit/eisen, touchscreen (handig voor casual gebruik) VS fysieke knoppen (een must voor fanatieke sporters), etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Valorian op 16-04-2020 22:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:13
Garmin is de makkelijke keuze. Werkt goed, dikste feature set. Tuurlijk heb je wat klagers, maar heb je bij andere merken ook. Garmin ligt qua totale plaatje toch al een tijdje voor op de rest.

Qua prijs liggen ze ook voor :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb letterlijk al bijna 10 Garmins gehad (meeste vanaf launch) en eigenlijk nooit een software probleem gehad. N=1 maar ik ben dik tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
[...]

2 jaar geleden begonnen met de Garmin FR235, erg tevreden over. Daarvoor een Google smartwatch gehad. Moet zeggen dat ik de knoppen bediening van de forerunner veel fijner vindt.
Begin van de week bij Wiggle de Garmin FR945 besteld. Levertijd is iets langer maar heb er via Cashbackxl €480 voor betaald. Veel geld maar een prima prijs voor de FR945 dacht ik zo :) Benieuwd hoe die gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03 07:38

shag-me

-n0n3-

Ik heb een eigenaardig probleem met mijn Forerunner 945 en ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben of een oplossing weten..

Mijn Forerunner koppelt zich prima en synchroniseert goed, zowel via BT als via Wifi. Na een aantal dagen of soms weken stopt hij met verbinden met mijn telefoon (Oneplus 6). Als ik dan in mijn BT opties kijk, staat daar ineens een 'JBL LIVE 400BT-LE' apparaat, in plaats van mijn Forerunner. Het weergegeven MAC-adres is wel die van mijn Forerunner.

Om dit probleem op te lossen moet ik hem steeds verwijderen uit zowel Connect als uit mijn BT apparaten en vervolgens opnieuw toevoegen. Best veel gedoe, aangezien ik daarna weer alle meldingen krijg over functies die ik niet wil instellen en hem als vertrouwd apparaat moet toevoegen etc.

Met mijn Edge fietscomputer, gekoppeld aan dezelfde telefoon en Connect, heb ik dit probleem niet.

Iemand een idee? Het resetten van de Wifi/BT instellingen op mijn Oneplus heeft niet geholpen, software is up to date.

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:52
@shag-me Ik heb een 945 en heb hier geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@shag-me Heb je die JBL LIVE 400BT-LE koptelefoon en is deze ook wel eens gekoppeld aan je telefoon en/of horloge? Lijkt mij een BT issue op je telefoon namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

PatrickC schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:51:
@shag-me Heb je die JBL LIVE 400BT-LE koptelefoon en is deze ook wel eens gekoppeld aan je telefoon en/of horloge? Lijkt mij een BT issue op je telefoon namelijk.
Nee dat is het vreemde, het is een apparaat dat ik helemaal niet ken, maar het kan natuurlijk zomaar zijn dat één van de buren zo'n ding heeft. Ik heb net als test nog even de JBL app verwijderd (die heb ik voor mijn Charge speaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@shag-me Je zou bijna zeggen dat het MAC-adres niet uniek is, maar dat kan eigenlijk niet. Elk bedrijf krijgt namelijk zijn eigen range toegewezen.
https://macvendors.com/

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 17-04-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Laatst online: 04-01-2024
Vraagje mbt hartslagbanden.
Momenteel heb ik de Polar H7.
De band lijkt zijn beste tijd gehad te hebben. Ik ben nu aan kijken voor de Polar H10 of een van Garmin. Het belangrijkste aspect naast accuraatheid is het comfort. Iemand tips?
Polar oh1 heb ik al geprobeerd, stuk comfortabeler maar helaas viel de verbinding weg met het horloge.

Horloge is de Garmin FR645.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Thierry2 Polar H9. Is dezelfde als de H10 maar dan zonder de GPS en daardoor flink goedkoper. Heb deze zelf ook, werkt prima.

Had hiervoor de Tickr. Die was accuraat maar moest ik steeds opnieuw inkorten, die leek steeds uit te rekken ofzo.

[ Voor 35% gewijzigd door XeNeRgY op 19-04-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:45
De Tickr gebruik ik zelf, behoorlijk tevreden over maar moet inderdaad wel regelmatig bijgesteld worden in lengte, al is dat 10 seconde werk, je moet er wel even op letten voor je gaat sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
Bedankt voor de tips.

Ik zag dat de Polar banden ook los te koop zijn. Mijn sensor van de H7 zal vermoedelijk nog wel in orde zijn, wat kan daar aan komen?
Wellicht is dus een nieuwe band voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-04 19:42
Herkenbaar van de Tickr dacht dat het aan de leeftijd van de Tickr lag. Maar zolang die het doet en als het goed is kan je een andere band kopen en aan de tracker klikken. Dus dat is ook nog een optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 13:35
@XeNeRgY H10 heeft geen GPS, maar wel geheugen voor standalone één activiteit.

@Verona27, @xray79 Dit had ik met mijn Tickr van in het begin, ook een paar keer dat mijn Tickr tot op mijn buik gezakt was bij het lopen en dan zeker bij een race omdat je die dan ofwel al een tijd aan hebt voor de start, ofwel ergens te velde moet aan trekken. Bij het fietsen blijft de band altijd wel op zijn plaats maar daar heb je nauwelijks verticale schokken. Probleem zijn de gespen die nogal makkelijk open glijden, en het helpt ook niet dat ik niet zo lenig ben, dus ik krijg mijn armen niet makkelijk achter mijn rug om de band te verstellen. Van de levensduur ben ik wel tevreden, die van mij gaat nu ongeveer 3 jaar mee en ziet er nog prima uit.

@Thierry2 We kunnen niet zien in wat voor staat jouw band is, maar over het algemeen verslijt die het eerst en kun je die eenvoudig vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

PatrickC schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:27:
@shag-me Je zou bijna zeggen dat het MAC-adres niet uniek is, maar dat kan eigenlijk niet. Elk bedrijf krijgt namelijk zijn eigen range toegewezen.
https://macvendors.com/
Ik heb dit nog even nagezocht, maar het MAC adres is inderdaad keurig uit de Garmin range.

De afgelopen dagen heb ik vrijwel dagelijks opnieuw moeten verbinden. Het probleem lijkt zich vooral voor te doen als ik even buiten het bereik van de bluetooth van mijn telefoon ben geweest. Ook opvallend is dat hij de ene keer een JBL 400 apparaat ziet, de andere keer een JBL 650.... eigenaardig. :-(

Edit: nog maar (weer) eens een reset gedaan van mijn Android Bluetooth-Wifi-4g instellingen en de Connect app nogmaals alle rechten gegeven en energiebeheer uitgezet.

[ Voor 11% gewijzigd door shag-me op 21-04-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27

KnOeFz

no comment...

Thierry2 schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:35:
Vraagje mbt hartslagbanden.
Momenteel heb ik de Polar H7.
De band lijkt zijn beste tijd gehad te hebben. Ik ben nu aan kijken voor de Polar H10 of een van Garmin. Het belangrijkste aspect naast accuraatheid is het comfort. Iemand tips?
Polar oh1 heb ik al geprobeerd, stuk comfortabeler maar helaas viel de verbinding weg met het horloge.

Horloge is de Garmin FR645.
Ik heb een paar maanden geleden een Garmin HRM RUN4 band gekocht.
Ben er zeer tevreden over. Hij connect altijd meteen met mijn forerunner 735XT.
Draagcomfort is uitstekend imho. Ik hoef de contacten ook niet nat te maken ofzo voordat hij mijn hartslag op pikt.
Uiteindelijk voor de HRM-RUN4 gekozen omdat je er dan run dynamics bij krijgt.
Weer wat extra statistiekjes om naar te staren va afloop van je runs ;)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thierry2
KnOeFz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:04:
[...]

Ik heb een paar maanden geleden een Garmin HRM RUN4 band gekocht.
Ben er zeer tevreden over. Hij connect altijd meteen met mijn forerunner 735XT.
Draagcomfort is uitstekend imho. Ik hoef de contacten ook niet nat te maken ofzo voordat hij mijn hartslag op pikt.
Uiteindelijk voor de HRM-RUN4 gekozen omdat je er dan run dynamics bij krijgt.
Weer wat extra statistiekjes om naar te staren va afloop van je runs ;)
Bedankt voor de tip. Wel vraag ik me af of je iets met deze data kan? 100 euro vind ik dan vrij duur.
De Garmin HRM dual is dan wellicht een goed alternatief waarbij de band ook nog eens beter schoon te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27

KnOeFz

no comment...

Thierry2 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:37:
[...]

Bedankt voor de tip. Wel vraag ik me af of je iets met deze data kan? 100 euro vind ik dan vrij duur.
De Garmin HRM dual is dan wellicht een goed alternatief waarbij de band ook nog eens beter schoon te maken is.
Tja, ik ga idd niet sneller lopen van al die statistieken. :P maar vind ze toch wel leuk om in te zien en vergelijken.
En bovendien, met zaken die je niet meet kun je zeker niets :+
Twijfelde destijds ook over de dual ivm bluetooth connectie mogelijkheden.... maar ga hem toch niet aan mijn telefoon koppelen dacht ik.
Met een beetje googlen kom je hem vast goedkoper tegen.

check:
69 euro tegen bij runningexpert (DK site) (nog 4,95 verzendkosten er bij tellen).
Mijne kwam nog voor de brexit uit de UK via Amazon.de (?!) voor 71 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door KnOeFz op 21-04-2020 15:30 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Thierry2 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:37:
Dat is heel persoonlijk. Ik kan aan de grondcontacttijdbalans zien hoe het met mijn onderstel is en of ik op moet letten. Dat in relatie met cadans kan ook interessant zijn.
Maar onmisbaar? Nee zeker niet, het is leuk om te zien maar net zo vaak ook gewoon en bevestiging wat je eigenlijk zelf ook wel aan je lichaam voelt. Wellicht dat het voor iemand die veel wedstrijden doet en het optimale eruit wil halen weer anders ligt, maar ik gebruik het als gimmick. (heb een pod)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Als ik een kracht-workout heb gemaakt in Garmin Connect (wat burpees, box jumps, etc) mag ik deze niet naar mijn xt920 sturen. 'Niet compatibel' krijg ik te zien.
Is dit gewoonweg niet mogelijk?

Zou wel erg jammer zijn, lijkt mij leuk en nuttig.

Of is er een manier om dit toch te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:09:
[...]

Dat is heel persoonlijk. Ik kan aan de grondcontacttijdbalans zien hoe het met mijn onderstel is en of ik op moet letten. Dat in relatie met cadans kan ook interessant zijn.
Maar onmisbaar? Nee zeker niet, het is leuk om te zien maar net zo vaak ook gewoon en bevestiging wat je eigenlijk zelf ook wel aan je lichaam voelt. Wellicht dat het voor iemand die veel wedstrijden doet en het optimale eruit wil halen weer anders ligt, maar ik gebruik het als gimmick. (heb een pod)
Hetzelfde hier.. grondcontacttijden, balans links/rechts, verticale ratio. Allemaal best interessant, met name als je doel is je looptechniek te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:59
Hoe zit het trouwens met die Forerunner horloges? Garmin gaat er toch niet mee stoppen ofzo? Als ik in de pricewatch kijk zijn ze bijna nergens op voorraad.
Ik zit eigenlijk te kijken naar een opvolger voor mijn Forerunner 235 en het liefst heb ik weer een klokje met knoppen in plaats van dat ik moet rommelen met een touchscreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03 23:57
InZane schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:47:
Hoe zit het trouwens met die Forerunner horloges? Garmin gaat er toch niet mee stoppen ofzo? Als ik in de pricewatch kijk zijn ze bijna nergens op voorraad.
Ik zit eigenlijk te kijken naar een opvolger voor mijn Forerunner 235 en het liefst heb ik weer een klokje met knoppen in plaats van dat ik moet rommelen met een touchscreen.
Wat mij vooral opgevallen is, is dat de pricewatch voor Garmin modellen eigenlijk niks voorstelt.
Zelfde met Black Friday, ik ben maar de winkels zelf gaan bekijken. Genoeg die hem aanbieden. Bever, Perry, Decathlon, Hardloopshop, etc.
Uiteindelijk via dit forum een mooie deal gevonden.

Ik zou zeggen pak lekker de 245! Wil je meer? 945, wil je luxe, Fenix 6.
Ander merk? Polar vantage V of de Suunto 9.

Edit: het is al meerdere keren voorbijgekomen. DCRainmaker heeft een mooie tool en zeer uitgebreide reviews!

[ Voor 6% gewijzigd door Bram34 op 22-04-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Bram34 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:04:
[...]

Wat mij vooral opgevallen is, is dat de pricewatch voor Garmin modellen eigenlijk niks voorstelt.
Zelfde met Black Friday, ik ben maar de winkels zelf gaan bekijken. Genoeg die hem aanbieden. Bever, Perry, Decathlon, Hardloopshop, etc.
Uiteindelijk via dit forum een mooie deal gevonden.

Ik zou zeggen pak lekker de 245! Wil je meer? 945, wil je luxe, Fenix 6.
Ander merk? Polar vantage V of de Suunto 9.

Edit: het is al meerdere keren voorbijgekomen. DCRainmaker heeft een mooie tool en zeer uitgebreide reviews!
Ja ik weet wel zo'n beetje welke opties er allemaal zijn, maar het viel me op dat ze ondervertegenwoordigd lijken/zijn. Ander merk gaat er sowieso niet komen, dus dat is in ieder geval simpel. Nu alleen nog maar eens bedenken welke het dan gaat worden. Luxeprobleem he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@InZane ik denk dat de FR reeks de meest populaire serie van Garmin is. Die gaat echt niet stoppen. Alleen is de verkrijgbaarheid lastiger als je in de PW kijkt. Even googlen op FRXXX kopen en je vindt genoeg winkels die ze verkopen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Frij5fd
3 maanden geleden in dit forum meldde ik dat ik dankzij mijn Garmin OHR kon zien dat er iets niet OK was met mijn hartslag. Het bleek een hartritmestoornis te zijn, ik moest linea recta naar het ziekenhuis. Sindsdien een aantal keren aan de ECG-monitor gelegen en vastgesteld dat het algoritme van mijn 3 Garmin horloges niet in staat is om bij mijn hartritmestoornis een juiste hartslagfrequentie te bepalen. Er kan zomaar 10 en dan weer 40 slagen tussen zitten. Afgelopen vrijdag een stroomstoot gekregen, waarna het ritme weer normaal was. Daarna mat het horloge gelijk weer correct.
Oftewel: een Garmin horloge kan behulpzaam zijn bij het constateren van een hartritmestoornis (sterk verhoogd stressniveau was een goede indicatie), maar om het te monitoren heb je er niet veel aan. Nou geeft Garmin ook aan dat het geen medisch apparaat is, dus heel erg verassend is het niet. Maar als je al jaren Garmin horloges gebruikt met betrouwbaar ogende meetresultaten is het even wennen.
Off-topic: de cardioloog gaf aan dat teveel duursporten gedurende de afgelopen tientallen jaren de oorzaak was van de hartritmestoornis. Zie ook het boek The haywire heart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
XeNeRgY schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:16:
@InZane ik denk dat de FR reeks de meest populaire serie van Garmin is. Die gaat echt niet stoppen. Alleen is de verkrijgbaarheid lastiger als je in de PW kijkt. Even googlen op FRXXX kopen en je vindt genoeg winkels die ze verkopen.
Nou ja, mijn vrouw heeft sinds kort een Vivoactive 4, maar daar wordt je zo'n beetje mee doodgegooid, vandaar.

Uiteraard kan ik het gewoon niet uitstaan dat haar horloge meer opties heeft dan die van mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Frij5fd heftig zeg! Lijkt me wel schrikken....heeft het verder nog impact op je leven en sporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-04 09:33
Zeker heftig, je bent er nogal laconiek onder.

On-topic, er komen een aantal nieuwe FR's aan, ik dacht een 745 sowieso als opvolger van de 735XT en nog een paar. Er was een post hier een tijdje terug die verwees naar een pagina van de 5Krunner.

Gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
XeNeRgY schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:45:
@Frij5fd heftig zeg! Lijkt me wel schrikken....heeft het verder nog impact op je leven en sporten?
Voor het dagelijks leven geen consequenties, voor sporten een halvering van het trainingsvolume en verlaging van de intensiteit (en als dat nog teveel is naar 25% van het volume of geen sporten meer). Omdat ik 5 à 6 keer per week sportte, is een halvering nog niet zo erg.
Maar ik heb het niet in erge mate. Er zijn er die een onderhuidse AED met zich mee moeten dragen omdat hun ritme compleet uit de hand loopt en direct levensbedreigend is; dat is het andere uiterste.
Zie verder bijvoorbeeld https://www.sciencedaily..../2017/11/171121095206.htm over deze problematiek.

On topic: voor mijn Datarun premium dataveld, die de Stryd powermeter voor hardlopen ondersteund, heb ik een toevoeging gedaan die het mogelijk maakt aan de hand van de temperatuur die de Garmin Tempe meet het geproduceerde vermogen aan te passen. Als je een FTP of CP in het koude voorjaar gelopen hebt, kun je bij een race in mei met hoge temperaturen je target dynamisch aan laten passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Frenz64 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:26:

On-topic, er komen een aantal nieuwe FR's aan, ik dacht een 745 sowieso als opvolger van de 735XT en nog een paar. Er was een post hier een tijdje terug die verwees naar een pagina van de 5Krunner.

Gevonden
Yep, ik kan er niet aan veranderen, dus accepteren maar.

Ik heb een jaar lang regelmatig de 5k runner gevolgd en mij viel op dat hij al soms maanden tevoren begon te schrijven dat er nieuwe horloges aan kwamen. Een betaalbaar triathlon horloge ontbreekt op dit moment wel bij Garmin; het zou mooi zijn als er een opvolger van de FR735xt zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:26:

Gevonden
Ik kan geen touw meer vastknopen aan de Garmin Forerunner model nummers. 2 jaar geleden de 645(M), vorig jaar de 245(M) en 945 en dan nu de 745 en 955? Waarom niet alle horloges van 2020 de naam N5N geven? Het eerste cijfer van het model geeft aan hoe uitgebreid het horloge is (2, 6, 7, 9) en het 2e cijfer de generatie (2018, 2019, 2020). Waar het derde cijfer 5 voor staat... geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Voor iemand die er geen touw aan kan vastknopen zie je de logica best aardig @PatrickC 8)

Volgens mij eindigen alle FR's op een 5, that's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:45:
Voor iemand die er geen touw aan kan vastknopen zie je de logica best aardig @PatrickC 8)
Nu alleen Garmin zelf nog! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
Frij5fd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:19:
3 maanden geleden in dit forum meldde ik dat ik dankzij mijn Garmin OHR kon zien dat er iets niet OK was met mijn hartslag. Het bleek een hartritmestoornis te zijn, ik moest linea recta naar het ziekenhuis. Sindsdien een aantal keren aan de ECG-monitor gelegen en vastgesteld dat het algoritme van mijn 3 Garmin horloges niet in staat is om bij mijn hartritmestoornis een juiste hartslagfrequentie te bepalen. Er kan zomaar 10 en dan weer 40 slagen tussen zitten. Afgelopen vrijdag een stroomstoot gekregen, waarna het ritme weer normaal was. Daarna mat het horloge gelijk weer correct.
Oftewel: een Garmin horloge kan behulpzaam zijn bij het constateren van een hartritmestoornis (sterk verhoogd stressniveau was een goede indicatie), maar om het te monitoren heb je er niet veel aan. Nou geeft Garmin ook aan dat het geen medisch apparaat is, dus heel erg verassend is het niet. Maar als je al jaren Garmin horloges gebruikt met betrouwbaar ogende meetresultaten is het even wennen.
Off-topic: de cardioloog gaf aan dat teveel duursporten gedurende de afgelopen tientallen jaren de oorzaak was van de hartritmestoornis. Zie ook het boek The haywire heart
Allereerst, heftig verhaal! Het hart is een tamelijk belangrijk orgaan, dat zijn nooit de meest leuke moment als daar iets mee is.

Ik ga wel een klein beetje de advocaat van de duivel spelen. Je maakt de stelling dat een Garmin horloge behulpzaam kan zijn. Nu wil ik die kan heel erg groot onderstrepen. Het is namelijk n=1, oftewel Garmin was bij jou behulpzaam.

Laatst was er een item over bloeddruk bij de Samsung wearable. Ik zal het hier nogmaals benadrukken, een meting zegt vrij weinig, zeker als het niet in de context wordt geplaatst. Bij hartklachten bijvoorbeeld: druk op de borst, last tussen de schouderbladen, uitstraling naar linker arm, onbehagelijk/onrustig gevoel, kortademig, hartkloppingen, bloeddruk verlies (van zit naar staan en je valt al bijna weg), vocht vasthouden in de benen.
Dan zijn er nog vragen of het bewegingsafhankelijk is. Bij vrouwen is er veel minder bekend over symptomen. Dan hebben we nog risicofactoren: leeftijd, vrouwen in de overgang (verminderd oestrogeen), diabetes, cholesterol, hoge bloeddruk, stress, inactieve levensstijl, alcohol, roken. (En nu mis ik vast nog heel wat, maar ik denk dat mijn punt duidelijk is)

Stel je zit op de bank, al een half uur, en je krijgt de melding dat je een abnormale hartslag hebt. Plus een aantal factoren die hierboven staat. Dat past dan meer in het plaatje en kan je ook aan hartklachten denken.
Stel je krijgt de melding van een abnormale hartslag, en je zit al een half uur. Want je bent in gesprek met je baas, om een negatieve reden. Dan zegt het natuurlijk helemaal niks.

Context is uitermate belangrijk. Er zijn zo veel factoren die meespelen en een oorzaak kunnen zijn. Het had namelijk net zo goed stress in combinatie met chronische hyperventilatie kunnen zijn.

Als laatst een kleine tip. Zorg dat de bovenrug en hoog in de nek soepel en vrij kunnen bewegen. Daar zitten centra die de "tuning" van je hartritme doen. Stress zorgt überhaupt voor een verhoogd hartritme, maar kan ook zorgen dat die gebieden door spieren stijf worden, dit kan soms ruis veroorzaken.
Ontspanningsoefeningen, rekken en strekken en mobiliteitsoefeningen.

In ieder geval heel veel succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

KnOeFz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:04:
[...]..Garmin HRM RUN4 band ...Ben er zeer tevreden over. Hij connect altijd meteen met mijn forerunner 735XT. Draagcomfort is uitstekend imho. ...........Uiteindelijk voor de HRM-RUN4 gekozen omdat je er dan run dynamics bij krijgt.....
+1. Ook zeer tevreden, heb het als 735XT/bundel gekocht, geen spijt ervan. Doe de data verwerking nog met de Garmin app, ben nog niet uit wat ik op mijn desktop wil, had SportTracks2 maar die doet nog maar weinig en SportTracks is wel online gegaan. Anders software: ben er nog niet uit. ST voor desktop: was er best tevreden over.

@Frij5fd Sterkte ermee, erg vervelend. Je hebt geen andere keuze dan het te accepteren, ook al kan dat best lastig zijn. maar dan kun je weer verder en blijf je er niet in hangen...Afbeeldingslocatie: https://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/thumb-up.gif

[ Voor 15% gewijzigd door route99 op 23-04-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Polar heeft nu ook een outdoor/trailrunning horloge https://nl.hardware.info/...outdoor-multisporthorloge
Beetje Fenix achtig met touch screen én knoppen. Die hill split lijkt me wel geinig verder iets aardiger geprijsd dan de F6.

@Frij5fd dat was schrikken hopelijk kan je blijven sporten op lagere intensiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Zeker een kanshebber bij mijn zoektocht naar het volgend horloge, alleen vind ik die bezel zo groot. Qua specs en prijs best prima. Ook polar flow vond ik destijds bij mijn M600 wel aardig.

Ben ook wel benieuwd naar de 745 of 655, maar die zullen er wel ruim boven zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zit ook wat te kijken naar een nieuw horloge. Heb nu een Suunto Spartan Trainer, maar vind daar het scherm nogal flets van en de software is niet bijster bijzonder.

Twijfel sowieso al tussen iets als een Fenix 5 bijv. of een Polar Vantage M/V. Gisteren even gekeken naar de Venu/Vivoactive 4, maar dat vond ik maar een iel plastic dingetje. Keuzes keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Tjah.. ik ging ook van horloge naar horloge naar horloge.

Totdat ik een Fenix 5X kocht. Ik heb niet eens de behoefte om te kijken naar een Fenix 6 ofzo. Die hele Fenix serie is gewoon heerlijk robuust en werkt gewoon altijd. Het doet wat het moet doen en de batterijduur is uitstekend.

Als je nu in de markt bent, zou ik gewoon een 6 Pro kopen en komende 2-3 jaar niet meer omkijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:08

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Tja de Fenix series vergelijken met de Vivoactive is niet een heel eerlijk gevecht. Fenix 5/6 zijn natuurlijk tophorloges ( hoewel ik een beetje twijfel aan de 6) maar daar is het prijskaartje ook absoluut naar.
Als budget niet belangrijk is dan is de Fenix nooit een miskoop in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reden die mij heeft doen besluiten mijn F5 te verkopen een geen Fenix meer te kopen is de dikte. Ik vind ze ook te groot maar dan is de S variant natuurlijk een uitkomst. Blijft alleen dat ze richting de 14mm - 16mm dikte zitten, voor mij niet prettig met overhemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-04 15:02
Hier nog een bij wie de Fenix 3HR en 5X niet echt top waren. Door het hoge gewicht en de dikte is het bij wat kleinere polsen lastiger voor het horloge om je hartslag te meten. Hij schuift dan wat meer over je arm door de zwaartekracht. Nu heb ik geen extreem dunne polsen ofzo, maar andere horloges hadden een accuratere meting bij mij.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb mezelf moeten beloven pas een nieuw horloge te kopen als er een komt met ingebouwde LTE e-sim. Nu heb ik nog te vaak mijn telefoon mee, en dat wil ik niet meer. Als ik kan appen/bellen en betalen met mijn horloge ga ik weer verder.

Dat dat nog minimaal 2 jaar duurt voordat er iets (betaalbaars) is van bij voorkeur Garmin is een ander dingetje... Ik weet niet of ik het zolang volhoudt. Mijn FR645M is namelijk ook alweer bijna twee jaar oud O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
De Fenix 6 is weer een aardig stukje kleiner en platter dan de F3 en de F5. Als je dan ook nog voor de F6S zou gaan heb je gewoon een vrij klein horloge en zit je helemaal goed.

Maarja.. de prijs idd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 16:53

Pathogen

Shoop Da Whoop

Sluuz schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:52:
Hier nog een bij wie de Fenix 3HR en 5X niet echt top waren. Door het hoge gewicht en de dikte is het bij wat kleinere polsen lastiger voor het horloge om je hartslag te meten. Hij schuift dan wat meer over je arm door de zwaartekracht. Nu heb ik geen extreem dunne polsen ofzo, maar andere horloges hadden een accuratere meting bij mij.
De F5X (en F3HR) zijn dan ook bijzonder grote units... Dan had ik in jouw geval eerder voor een normale F5, of een F5s gegaan. Mijn F5+ het het formaal van een F5s als ik het goed heb en die zit echt perfect om mijn lieflijke polsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:07:
De Fenix 6 is weer een aardig stukje kleiner en platter dan de F3 en de F5. Als je dan ook nog voor de F6S zou gaan heb je gewoon een vrij klein horloge en zit je helemaal goed.

Maarja.. de prijs idd...
Inderdaad.

Mijn huidige F6 Pro is merkbaar kleiner dan mijn vorige F5 Plus terwijl ze beide als 47mm worden verkocht door Garmin. Het is millimeter werk maar je merkt het wel, de F6 vind ik qua draag comfort dan ook beter dan mijn vorige F5.

Maar. de Fenix series blijft groot. Het is niet een horloge wat fijn draagt onder een overhemd vanwege de dikte.

offtopic:
Grappig genoeg zet Garmin wel weer 46mm op de doos van de F6 Pro maar 47mm op de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
De bezel is toch ook kleiner, waardoor hij kleiner oogt qua diameter?

Bevalt de F6 Pro je verder goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De F6s is toch nog redelijk dik met 13.8mm, vergeleken met bijvoorbeeld een FR245 met 12.2mm. Sowieso zijn de Garmin horloges (net als andere sporthorloges) voor mij relatief dik. Ook de Vivoactive 4 met 12.8mm. De Venu was met 12.4mm voor mij qua comfort op het randje. Ik draag nu als gewoon horloge de Amazfit GTS en die is met 9.4mm (en een batterijduur van 12 dagen!) veel meer comfortabel. Voor mij zit het comfort dus meer richting de 10mm dan er (flink) boven.

Is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Mijn 5+ is inderdaad ook wel dik, maar mijn 320XT was dat helemaal.
Toch zou ik dunner alles behalve erg vinden, alleen wat ik dan wel op de F8 of zo als het verschil echt ergens op begint te lijken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:57:
De bezel is toch ook kleiner, waardoor hij kleiner oogt qua diameter?

Bevalt de F6 Pro je verder goed?
Klopt, het scherm is een klein stukje groter en de bezel is wat dunner ten opzichte van de voorganger waardoor de F6 wat minder "lomp" oogt. Ik geloof dat enkel de F6s hetzelfde is gebleven qua scherm formaat.

Hij bevalt prima het enige jammere is dat hij moeite heeft met het weergeven van mijn huidige tempo op basis van GPS/Glonass/Galileo. Het scherm voelt aan als een stap vooruit ten opzichte van de F5 Plus, de kleuren ogen net wat beter (maar dat kan ook komen doordat ik nu de uitvoering met saffierglas heb :9B ). De interface is mooi vlot en ik heb nog nooit moeten wachten op een GPS lock.

Zou ik een upgrade van een F5 naar een F6 aanraden? Nee, daarvoor is de stap te klein. Echter als je nu de keuze hebt zou ik zeker naar de F6 kijken, ook al is het alleen maar vanwege het verschil in formaat, mits het prijs verschil niet te gek wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Mooi! Wel beetje min of meer hoe ik dacht dat het zou zijn.

Voor je huidige (hardloop?) tempo zou je zo'n footpod kunnen overwegen, dan heb je best of both worlds imo. En heb je ook niet meer dat als je onder een boom loopt of een langer tunneltje je pace opeens heel erg fluctueert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
En wat als het fluctueert? Kijk jij zoveel op je klokje tijdens het lopen dan? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Footpods moet ik mij nog wat meer in verdiepen, ik zit in ieder geval niet te wachten om eens in de zoveel tijd een calibratie uit te voeren.

Tempo op de F6 gaat aardig, maar ik merk wel wanneer ik door lastiger terrein loop zoals een heuvelachtig bos met hoge bomen (lang leve de veluwe) dat het live tempo op de F6 niet meer bruikbaar is. Niet zozeer omdat het veel schommelt maar meer omdat het eigenlijk altijd een stuk lager ligt dan het daadwerkelijke tempo. Uiteindelijk is de GPS track, afstand en dus ook het gemiddelde tempo voor die kilometer/ronde wel goed maar live weergave in die gevallen werkt niet goed.

Iets lager vind ik niet erg, in tegendeel, maar bijna constant 30s+ lager vind ik irritant en werkt voor mij demotiverend. Met wat tips van hier, waaronder live tempo aanpassen zodat een gemiddelde van de laatste X seconden gepakt wordt werkt het beter maar daar moet ik nog wat meer mee testen. Voor nu gebruik ik de live tempo weergave niet, ik merk dat ik daardoor minder geneigd ben om tussendoor te kijken :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
ik zet gewoon een scherm met rondetempo aan als ik echt mijn tempo wil weten. En mijn andere standaard scherm is onerundata daar kan je je tempo uitmiddelen en dat werkt best wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Caayn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:49:
Footpods moet ik mij nog wat meer in verdiepen, ik zit in ieder geval niet te wachten om eens in de zoveel tijd een calibratie uit te voeren.

Tempo op de F6 gaat aardig, maar ik merk wel wanneer ik door lastiger terrein loop zoals een heuvelachtig bos met hoge bomen (lang leve de veluwe) dat het live tempo op de F6 niet meer bruikbaar is. Niet zozeer omdat het veel schommelt maar meer omdat het eigenlijk altijd een stuk lager ligt dan het daadwerkelijke tempo. Uiteindelijk is de GPS track, afstand en dus ook het gemiddelde tempo voor die kilometer/ronde wel goed maar live weergave in die gevallen werkt niet goed.

Iets lager vind ik niet erg, in tegendeel, maar bijna constant 30s+ lager vind ik irritant en werkt voor mij demotiverend. Met wat tips van hier, waaronder live tempo aanpassen zodat een gemiddelde van de laatste X seconden gepakt wordt werkt het beter maar daar moet ik nog wat meer mee testen. Voor nu gebruik ik de live tempo weergave niet, ik merk dat ik daardoor minder geneigd ben om tussendoor te kijken :$
Zo'n Stryd footpod is ongekalibreerd al heel erg precies.

Voor intervallen zou ik het wel overwegen, omdat GPS gewoon sws wat traag reageert bij intervallen en je niet heel goed weet hoe hard je de interval gelopen hebt.

Maar het idee om zo ouderwets zo'n ding op mn schoen te plakken voor je de deur uitloopt staat me ook weer erg tegen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@Caayn ik gebruik nooit actueel tempo. Dat is alleen al door de gebruikte technieken gewoon te variabel.
Het handigst is een voortschrijdend gemiddelde, maar dat zit er niet altijd zo ingebakken geloof ik. Of misschien is het tijdvak te kort.

@Requiem19 je hoeft zo'n ding er toch pas weer af te halen als je je schoenen gaat vervangen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
@Gonadan Haha, ja zo kan je het natuurlijk ook zien :). Mijn renschoenen zijn echter zo fancy dat ik ze ook wel eens gewoon aandoe.

Ik loop zelf overigens met 'Lap pace'. M'n standaard lap is 1km. Dus hij pakt de hele tijd het gemiddelde van de KM.

Voor mij genoeg indicatie. Als je echter 400m/200m/30sec intervals doet heb ik vrij weinig aan de data (zowel tijdens als achteraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Klopt, zo doe ik mijn pace ook. Ik doe alleen duurlopen en interval alleen als prikkel en geen meetbaar doel. Dan werkt zo'n 1km lap perfect. Niet te vaak druk over maken en op gevoel gewoon een mooi tempo houden.

Ga je de baan op en echt knallen dan kan ik mij voorstellen dat je meer wilt, maar dan is zo'n pod 100x belangrijker dan GPS.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Er is een aantal pagina's terug ook al een keer geschreven over pods en intervallen. Mijn ervaringen (Zwiftpod) zijn niet zo best.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Gonadan schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:32:
Klopt, zo doe ik mijn pace ook. Ik doe alleen duurlopen en interval alleen als prikkel en geen meetbaar doel. Dan werkt zo'n 1km lap perfect. Niet te vaak druk over maken en op gevoel gewoon een mooi tempo houden.

Ga je de baan op en echt knallen dan kan ik mij voorstellen dat je meer wilt, maar dan is zo'n pod 100x belangrijker dan GPS.
Ik ken maar weinig mensen op de baan die met pod's e.d. lopen. Juist op de baan weet je de afstand (elke 100m een lijn) en kan je veel beter focussen op exacte aantal seconden. Wil je bijvoorbeeld 800m lopen op 4:10/km dan weet je dat elke 200m in 50sec moet worden afgelegd. Dus bij de 100m lijn weet je dat je op 25s moet zitten, bij 200 op 50s, etc. Zit je er net boven of onder dan versnel je iets of vertraag je iets. Nu is dit wel een heel mooi getal om mee te rekenen, dus bij 4:00 wordt het al iets lastiger (48s / 200m) maar in praktijk weet ik mijn tempo's en de doorrekening ervan naar afstanden inmiddels wel uit mijn hoofd. Een schema geeft dan bijvoorbeeld aan "8 * 600m op 10km-race-tempo", dan weet ik dat ik die 600's op 3:50/km wil lopen en weet ik uit mijn hoofd nu wel dat dat 46s / 200m is. Dus op de baan streef ik dan naar dat ik bij de 200m lijnen op 46 / 1:32 / 2:18 uitkom. Daarmee heb ik exacte afstanden en exacte seconden. Geen enkele variabele waarbij ik afhankelijk ben van paslengte of gps. En geen extra gadget aan mijn voeten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Valorian schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:34:
[...]

Ik ken maar weinig mensen op de baan die met pod's e.d. lopen. Juist op de baan weet je de afstand (elke 100m een lijn) en kan je veel beter focussen op exacte aantal seconden. Wil je bijvoorbeeld 800m lopen op 4:10/km dan weet je dat elke 200m in 50sec moet worden afgelegd. Dus bij de 100m lijn weet je dat je op 25s moet zitten, bij 200 op 50s, etc. Zit je er net boven of onder dan versnel je iets of vertraag je iets. Nu is dit wel een heel mooi getal om mee te rekenen, dus bij 4:00 wordt het al iets lastiger (48s / 200m) maar in praktijk weet ik mijn tempo's en de doorrekening ervan naar afstanden inmiddels wel uit mijn hoofd. Een schema geeft dan bijvoorbeeld aan "8 * 600m op 10km-race-tempo", dan weet ik dat ik die 600's op 3:50/km wil lopen en weet ik uit mijn hoofd nu wel dat dat 46s / 200m is. Dus op de baan streef ik dan naar dat ik bij de 200m lijnen op 46 / 1:32 / 2:18 uitkom. Daarmee heb ik exacte afstanden en exacte seconden. Geen enkele variabele waarbij ik afhankelijk ben van paslengte of gps. En geen extra gadget aan mijn voeten ;)
Bij de atletiekvereniging waar ik loop ben ik de enige met een Stryd footpod en het is geen kleine vereniging. Bij baaantraining ben ik altijd degene die op de eerste 50 meter na de start van een interval roept dat we te snel gaan (te langzaam komt niet zo vaak voor). Mijn Datarun plus en premium datavelden geven het tempo in seconden per 100 meter weer, vandaar dat ik dat kan zien. Geen reden om 200 euro aan uit te geven, na 50 meter heb je al een eerste indicatie of het weer te snel gaat, maar wel handig. Met GPS is een dergelijke weergave van het tempo niet bruikbaar, er is altijd een afwijking.
Er was nog een trainer die de Milestone pod gebruikte (door Zwift nu opgekocht), maar die vond de betrouwbaarheid niet echt super

[ Voor 4% gewijzigd door Frij5fd op 24-04-2020 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Uiteraard gaat het op de baan om tijd, maar het ging mij even om pod vs. GPS. Cadans en dergelijke kan nog steeds erg interessant zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 07:13
Ik heb een Garmin Fenix 5 plus. Sinds een week een Garmin HRM.

Nu zegt de Garmin dat de VO2 score omlaag gaat en dat ik niet productive ben.
En dat terwijl ik bijna dagelijks een aardig stuk fiets.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik sinds een paar dagen de Intensity Factor onder 1 zie staan en dat de Anaerobic waarde op no benefit staat.
De Aerobic waarde staat vaak boven de 3.5 (en zoals gisteren 4.4 Highly Impacting)

Iemand enig idee wat er mis gaat ? :-) Of doe ik iets te intensief wellicht dat ie vind dat het niet productief is ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Msidg-7jzjllIBwYNz4O0hn9MWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lpFmUnIGttptHzy58fJoq6nt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_drkot-R98GH_bddvNpB5P7tgfI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ly5A21tzzOPJNpVEMSOuzoAD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-04 14:21
@kevertje1977

Of je hartslag blijkt wat hoger te zijn dan het horloge aangaf en wordt nu goed gemeten met de band.

Of het is nu wat warmer, dus hogere hartslag, etc.

Continue dezelfde intensiteit is sowieso niet echt productief idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Santee schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:58:

• Smartfunctie
  • Ingebouwde kaarten
Ik krijg net een mail van een webshop die de 5X plus Sapphire voor €469 aanbiedt, goedkoper dan bij Amazon vorige maand! Ondanks het gewicht wil ik hiervoor gaan, stuk betere accuduur dan de 5 plus sapphire.

Alleen het gewicht is wat jammer, 96 gram is een kleine telefoon en de FR945 is de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Santee schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:42:
[...]

Ik krijg net een mail van een webshop die de 5X plus Sapphire voor €469 aanbiedt, goedkoper dan bij Amazon vorige maand! Ondanks het gewicht wil ik hiervoor gaan, stuk betere accuduur dan de 5 plus sapphire.

Alleen het gewicht is wat jammer, 96 gram is een kleine telefoon en de FR945 is de helft.
Mooie aanbieding. Maar inderdaad: je kan voor bijna hetzelfde geld ook voor de 945 gaan. Featureset nagenoeg gelijk, dus volgens mij puur afweging lichter vs mooier (en iets robuuster) afwerking. Overigens heb ik nog maar zelden Fenixbezitters gezien die achteraf spijt hadden ivm gewicht, maar dat terzijde. Zelf een blije 945-bezitter. Die ging rond kerst voor 500 euro en daar vindt je hem nu ook nog wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Valorian schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:05:
[...]

Mooie aanbieding. Maar inderdaad: je kan voor bijna hetzelfde geld ook voor de 945 gaan. Featureset nagenoeg gelijk, dus volgens mij puur afweging lichter vs mooier (en iets robuuster) afwerking. Overigens heb ik nog maar zelden Fenixbezitters gezien die achteraf spijt hadden ivm gewicht, maar dat terzijde. Zelf een blije 945-bezitter. Die ging rond kerst voor 500 euro en daar vindt je hem nu ook nog wel voor.
Probleem is nu dat ik de website maar half vertrouw, nauwelijks reviews te vinden (wel paar in het Noors/Zweeds): https://www.runningxpert....nix-5x-plus-sapphire.html

Ik zie nu dat het het NL broertje van Lobeshop.dk is: https://www.trustpilot.com/review/www.loebeshop.dk

Lijkt oke te zijn, nu de knoop doorhakken. Ik zie dat de FR945 toch iets meer features heeft :+
Nu twijfel ik weer omdat de 5X plus geen Body Battery heeft, lijkt mij toch een handige feature }:O

[ Voor 17% gewijzigd door Santee op 26-04-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Santee schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:32:
[...]

Probleem is nu dat ik de website maar half vertrouw, nauwelijks reviews te vinden (wel paar in het Noors/Zweeds): https://www.runningxpert....nix-5x-plus-sapphire.html

Ik zie nu dat het het NL broertje van Lobeshop.dk is: https://www.trustpilot.com/review/www.loebeshop.dk

Lijkt oke te zijn, nu de knoop doorhakken. Ik zie dat de FR945 toch iets meer features heeft :+
Nu twijfel ik weer omdat de 5X plus geen Body Battery heeft, lijkt mij toch een handige feature }:O
Ik ken die site niet, maar hoorde hier op het topic wel goede reviews.

Wat je nog in overweging kan nemen is wanneer de horloges zijn uitgekomen: hoe later = hoe langer ze nog geupdate worden. Wat dat betreft is de 945 nu de meest recente in zijn klasse en de 5x natuurlijk alweer een generatie ouder. Body battery is een gimmick: wel aardig maar zou er niet een keuze vanaf laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Valorian schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:20:
[...]

Ik ken die site niet, maar hoorde hier op het topic wel goede reviews.

Wat je nog in overweging kan nemen is wanneer de horloges zijn uitgekomen: hoe later = hoe langer ze nog geupdate worden. Wat dat betreft is de 945 nu de meest recente in zijn klasse en de 5x natuurlijk alweer een generatie ouder. Body battery is een gimmick: wel aardig maar zou er niet een keuze vanaf laten hangen.
Ik kan de FR945 alleen niet voor een decent prijs vinden op het moment. Als ik die voor ~€425-450 kan kopen neem ik hem in overweging, maar als die duurder is dan de 5X plus sapphire ga ik liever daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Santee schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:22:
[...]

Ik kan de FR945 alleen niet voor een decent prijs vinden op het moment. Als ik die voor ~€425-450 kan kopen neem ik hem in overweging, maar als die duurder is dan de 5X plus sapphire ga ik liever daarvoor.
Ah dan zou ik de knoop doorhakken en de 5x nu pakken bij runningxpert. De 945 is gewoon nog wat duurder, de enige manier om die onder de 500 te vinden is via grijze import achtige sites, en als je daar voor kiest dan vindt je via diezelfde sites de 5x dus ook weer nog goedkoper ;) .. Via Amazon US kwam de 945 voorheen nog wel eens langs voor 450 maar dan moet je dus iemand kennen die hem meeneemt vanuit daar (en dat zal komende tijd niet lukken) of btw/import etc aftikken en dan is de prijs weer gelijk aan in EU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
Valorian schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:34:
[...]

Ah dan zou ik de knoop doorhakken en de 5x nu pakken bij runningxpert. De 945 is gewoon nog wat duurder, de enige manier om die onder de 500 te vinden is via grijze import achtige sites, en als je daar voor kiest dan vindt je via diezelfde sites de 5x dus ook weer nog goedkoper ;) .. Via Amazon US kwam de 945 voorheen nog wel eens langs voor 450 maar dan moet je dus iemand kennen die hem meeneemt vanuit daar (en dat zal komende tijd niet lukken) of btw/import etc aftikken en dan is de prijs weer gelijk aan in EU...
En een heel groot nadeel (als je dit gebruikt) is dat de kaarten afhankelijk zijn van de regio waar je het koopt. Natuurlijk valt dit wel weer op te lossen. Maar voor het gemak zou ik het zeker niet uit grijze import halen.
Teveel risico's en garantie hoef je dan niet op te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Bram34 schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:44:
[...]

En een heel groot nadeel (als je dit gebruikt) is dat de kaarten afhankelijk zijn van de regio waar je het koopt. Natuurlijk valt dit wel weer op te lossen. Maar voor het gemak zou ik het zeker niet uit grijze import halen.
Teveel risico's en garantie hoef je dan niet op te rekenen.
Ha, helemaal gelijk hoor. Ik zou dat zeker ook niet aanraden. Maar dacht zet de optie er wel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Valorian schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:34:
[...]

Wat is het verschil ook alweer tussen de 5X plus en 5 Plus behalve battery life? Had de 5X als enige O2 metingen of hoe zat dat? Gezien de afmeting ga ik misschien toch voor de normale 5 Plus Sapphire, scheelt ook €40.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvRTEN7UcYKYytXJGEiBUe5IwMs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aFfObcmj9eyxfqGO8fPdcKhh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Santee op 26-04-2020 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Santee schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:04:
[...]

Wat is het verschil ook alweer tussen de 5X plus en 5 Plus behalve battery life? Had de 5X als enige O2 metingen of hoe zat dat? Gezien de afmeting ga ik misschien toch voor de normale 5 Plus Sapphire, scheelt ook €40.

[Afbeelding]
Oef, zo goed ben ik niet thuis in de specs. Weet dat die X als enige o2 metingen heeft ja, maar niet of er niet ook nog andere verschillen zijn. Je kan de review op DC Rainmaker er even op nalezen. Dat houdt je wel een Ondagmiddag van de straat, qua lengte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 11:05
Als ik me goed herinner waren de verschillen heel beperkt: Afmeting (miste ik nog in je rijtje), o2 meter & battery life.

Ik meen dat bij de 5 (niet Plus), er ook nog een verschil was met wifi. Maar dat hebben de 5+ en de 5X+ allebei gewoon.

[ Voor 33% gewijzigd door Freeaqingme op 26-04-2020 15:40 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

En dan nog de afweging, het rijtje er naast... wat ga ik nu daarvan echt obv interessante reviews/ervaringen hier of elders, echt...gebruiken..... immers om nu bijv 100 euro uit te geven voor wat je eigenlijk toch niet gaat gebruiken?
Een voordeel van een NL webwinkel kan zijn dat je hem zondere verdere vragen binnen 2 weken erachter kwam dat die 100 euro extra's toch niks toevoegde qua opties... terugsturen....das snel verdiend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Santee schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:32:
[...]

Mijn broer heeft er enkele maanden terug nog een Fenix 6 Sapphire Titanium aangeschaft en had het horloge binnen enkele dagen binnen. Is volgens mij een betrouwbare webwinkel met ROW (dus geen APAC) versies van horloges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
PatrickC schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:15:
[...]

Mijn broer heeft er enkele maanden terug nog een Fenix 6 Sapphire Titanium aangeschaft en had het horloge binnen enkele dagen binnen. Is volgens mij een betrouwbare webwinkel met ROW (dus geen APAC) versies van horloges.
Thanks allemaal! De 6 non pro wilde ik sowieso niet door het gebrek aan wifi/music. Ik heb de 5x plus sapphire besteld. Ik las op de meeste plekken dat de accuduur op de 5 plus tegenvalt en aangezien die alleen maar slechter wordt met de levensduur en ik wel 5j met dit horloge wil doen ben ik voor de 5x plus gegaan. Heb ook nog naar de 6(x) pro gekeken maar zelfs in de aanbieding kost die nog €130 meer en dan krijg je een iets kleiner horloge met iets meer sport gimmicks maar dat vond ik het niet waard. Als de FR 945 rond de €425 was had ik die wellicht gekozen maar €500+ vond ik het niet waard. Besteld dus en levertijd 2-4 werkdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 16:53

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nou ik heb weer een nieuwe smoes om niet hard te lopen hoor... Gisteren als een typische overmoedige papa volenthousiast over een voetbal gestruikeld en toen deed m'n voet pijn. Vandaag kan ik strompelen op hiel + grote teen, maar gisteravond kon ik uberhaupt geen gewicht op m'n voet zetten zonder door de grond te gaan.

Hopelijk werkt dit soort van ontnuchterend en kan ik me na herstel weer eens aan een rustig opbouwend schemaatje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
Santee schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:23:
[...]

Thanks allemaal! De 6 non pro wilde ik sowieso niet door het gebrek aan wifi/music. Ik heb de 5x plus sapphire besteld. Ik las op de meeste plekken dat de accuduur op de 5 plus tegenvalt en aangezien die alleen maar slechter wordt met de levensduur en ik wel 5j met dit horloge wil doen ben ik voor de 5x plus gegaan. Heb ook nog naar de 6(x) pro gekeken maar zelfs in de aanbieding kost die nog €130 meer en dan krijg je een iets kleiner horloge met iets meer sport gimmicks maar dat vond ik het niet waard. Als de FR 945 rond de €425 was had ik die wellicht gekozen maar €500+ vond ik het niet waard. Besteld dus en levertijd 2-4 werkdagen :)
Als je bij Wiggle.nl besteld via Cashbackxl.nl dan ben je nu iets meer dan €480 kwijt voor de FR 945. 2 weken terug daar besteld, betaalde €2 minder dan de huidige prijs. Komt vanuit GB en levering duurde iets van 4 dagen, verder een betrouwbare site. Heb een paar maanden de prijs van de FR 945 in de gaten gehouden, lager dan dit niet gezien. €425 voor een EU versie zal nog wel even duren denk ik.

Edit: dat is incl. kortingscode newnl (€10)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:00
Pathogen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:30:
Nou ik heb weer een nieuwe smoes om niet hard te lopen hoor... Gisteren als een typische overmoedige papa volenthousiast over een voetbal gestruikeld en toen deed m'n voet pijn. Vandaag kan ik strompelen op hiel + grote teen, maar gisteravond kon ik uberhaupt geen gewicht op m'n voet zetten zonder door de grond te gaan.

Hopelijk werkt dit soort van ontnuchterend en kan ik me na herstel weer eens aan een rustig opbouwend schemaatje zetten.
Pssst. Volgens mij zit je in het verkeerde topic :> Wel balen zeg, die momentjes heb ik ook nog wel eens met de kinderen, net even wat te gek of enthousiast doen.

Om het toch nog een beetje OT te houden: ik ben dus een paar maanden geleden overgestapt van een Fossil Explorist naar een Garmin Venu, wat een genot :9 Ik gebruik hem nu drie keer per week met hardlopen en we maken nog wel eens een fietstochtje en de batterij is top voor mijn gebruik! De Fossil moest ik tussendoor aan de beademing leggen, de Garmin gaat gewoon lekker door. Op een aantal reviews las ik dat de VivoActive 4(S) wordt aangeraden als je veel buiten sport, maar ik heb nog geen moment gehad dat het scherm slecht afleesbaar was in de zon, terwijl ik zowel met zonsondergang als in de brandende zon loop. Ik vind het horloge vooral mooi omdat hij ook buiten het sporten om mooi staat op de pols :*) Zowel qua bandje als kast en horloge.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Nuevocasa schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:22:
[...]

Als je bij Wiggle.nl besteld via Cashbackxl.nl dan ben je nu iets meer dan €480 kwijt voor de FR 945. 2 weken terug daar besteld, betaalde €2 minder dan de huidige prijs. Komt vanuit GB en levering duurde iets van 4 dagen, verder een betrouwbare site. Heb een paar maanden de prijs van de FR 945 in de gaten gehouden, lager dan dit niet gezien. €425 voor een EU versie zal nog wel even duren denk ik.
Mocht de 5x plus sapphire echt tegenvallen dan zou ik naar deze optie kijken, bedankt!

Heeft iemand trouwens tips over lederen bandjes? Ik zou graag een lederen band voor op werk hebben en siliconen voor sport. Ik weet niet of de originele band quick release is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Nuevocasa schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:22:
[...]

Goed om te zien dat de 945 vooralsnog best goed zijn waarde behoud. Rond black friday, kerst, etc zat 'ie ook rond 500 euro als absolute bodemprijs voor een EU versie. Ik heb hem uiteindelijk toen via Wiggle gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Santee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:50:
[...]

Mocht de 5x plus sapphire echt tegenvallen dan zou ik naar deze optie kijken, bedankt!

Heeft iemand trouwens tips over lederen bandjes? Ik zou graag een lederen band voor op werk hebben en siliconen voor sport. Ik weet niet of de originele band quick release is?
De Fenix 5X Plus gebruikt quick fit bandjes. Bij Garmin heb je daar 2 kleuren bandjes van leer voor, maar die zijn wel erg duur:
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/560287/pn/010-12864-05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
PatrickC schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:08:
[...]

De Fenix 5X Plus gebruikt quick release bandjes. Bij Garmin heb je daar 2 kleuren bandjes van leer voor, maar die zijn wel erg duur:
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/560287/pn/010-12864-05
Ja klopt, ik had ze bij andere sites gezien voor €80, maar dat is het mij ook niet waard eerlijk gezegd. Lijkt mij extra manier van uitmelken. Zijn er goede derde merken van andere sites (Amazon/Aliexpress) die relatief goede kwaliteit zijn voor iets in de buurt van ~€30?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Santee schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:11:
[...]

Ja klopt, ik had ze bij andere sites gezien voor €80, maar dat is het mij ook niet waard eerlijk gezegd. Lijkt mij extra manier van uitmelken. Zijn er goede derde merken van andere sites (Amazon/Aliexpress) die relatief goede kwaliteit zijn voor iets in de buurt van ~€30?
De officiële zijn 62 Euro bij Amazon.de via Prime. Het zijn trouwens QuickFit bandjes en geen QuickRelease.
Niet originele, via b.v.:
https://www.lightinthebox...1ooQDhEAQYBCABEgKcnPD_BwE

Pagina: 1 ... 143 ... 314 Laatste