Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 142 ... 319 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:26

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@xray79 Bedankt voor de tip. Blijf het wel vreemd vinden dat ik dan blijkbaar maanden lang tijdens mijn interval trainging niet in de gaten gehad dat de afstand terug sprong.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:47
Je moest ook precies op het goede moment kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

xray79 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:14:
@m-vw als je de IQ app in je activiteit hebt staan als scherm zul je dit gedrag zien idd ook bij auto lap immers een lap is een lap voor het horloge. Het maakt niet uit of je het scherm niet laat zien tijdens je run als je er naartoe kan scrollen is hij actief. Je kan de IQ app wel op je horloge hebben staan en die dan alleen in een race activiteit (maak een kopie van je hardloop profiel) en voeg daar dan de IQ app als extra scherm toe.
Dat doe ik ook met trail runs. Soms loop ik een koers dus dan hoef ik niet alle schermen die ik normaal bij hardlopen heb te zien.
Is het echt zo dat autolap in racescreen ook bij andere schermen de afstand niet goed doet weergeven? Hij heeft alleen schrijfrecht in zijn eigen veld. Nu moet ik eerlijk gezegd bekennen dat ik als ik race alleen racescreen heb aan staan (inderdaad in een apart profiel). Dus alleen als je racescreen op dat moment op je horloge zichtbaar hebt, klopt je afstand niet met de GPSafstand (het hele doel van racescreen). Als je racescreen als je derde of vierde scherm hebt (een met je klok, een met je tempo/afstand/HR/...) zal je afstand in die gewone schermen níet aangepast worden door racescreen.
Autolap uitzetten zou dit moeten verhelpen (niet echt een optie bij intervallen), evenals het vinkje in de settings dat ie moet afronden.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@Poekie Bedankt voor de tip.
Ik ga straks toch eerst een ronde lopen zonder extra's.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:33
Hebben jullie het over racescreen van ontwikkelaar dp0750? Dat is m'n standaard screen als ik loop en daar heb ik nog nooit rare afrondingen mee gehad. Afronden gebeurt alleen als je op de lap-knop drukt en als dat in je instellingen aan staat. Dus niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Inmiddels is het mij wel duidelijk. :F

Voor mijn volgende training ga ik een extra profiel aanmaken en de settings goed nalopen.

Vanavond wordt niks meer, morgen weer een dag.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:15
Poekie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:33:
[...]

Is het echt zo dat autolap in racescreen ook bij andere schermen de afstand niet goed doet weergeven? Hij heeft alleen schrijfrecht in zijn eigen veld. Nu moet ik eerlijk gezegd bekennen dat ik als ik race alleen racescreen heb aan staan (inderdaad in een apart profiel). Dus alleen als je racescreen op dat moment op je horloge zichtbaar hebt, klopt je afstand niet met de GPSafstand (het hele doel van racescreen). Als je racescreen als je derde of vierde scherm hebt (een met je klok, een met je tempo/afstand/HR/...) zal je afstand in die gewone schermen níet aangepast worden door racescreen.
Autolap uitzetten zou dit moeten verhelpen (niet echt een optie bij intervallen), evenals het vinkje in de settings dat ie moet afronden.
Andere schermen kloppen wel dacht ik. Heb het vorig jaar wel eens uitgeprobeerd om na 700 meter ofzo op de lap knop te drukken. Eigen scherm geeft dan 700 aan maar racescreen en de andere IQ apps die dit doen maken er dan 1000 van. Ook de avg pace gaat dan mee in die schermen als ik me goed herinner.
Ik gebruik die race IQ apps eigenlijk niet meer maar even mee wandelen dan ben je er zo achter wat er aangepast wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07 20:12
Iemand met verbindingsproblemen tussen Garmin Fenix 5 Plus en telefoon? Ik wel.
Steeds maar weer problemen met de verbinding naar de telefoon. Opstarten van beide loste het niet op. Horloge uit Garmin Connect verwijderd, opnieuw gepaired, werkte 1 dag goed. Daarna weer huilen met de pet op.
De vaste routine was op een gegeven moment: BT van de telefoon uit, Garmin Connect starten, Rode balk "Bluetooth staat uit". Daarop klikken en de vraag of je BT wil starten met JA beantwoorden. Dan werd er verbinding gemaakt. Die viel in de loop van de dag wel weg en kon het hele riedeltje weer van voren af aan.

Uiteindelijk blijkt de oplossing te zijn om het horloge uit Garmin Connect te verwijderen, dan via de Bluetooth apparaten te pairen met de telefoon (dus niet vanuit Connect!). Daarna weer Connect starten en daar de Fenix opnieuw toevoegen. Je krijgt geen dialoog voor het pairen, dat is al via Bluetooth instellingen gedaan.
Nu al 3 dagen zonder problemen.
Dit heb ik niet zelf bedacht, is nogal onlogisch. Op Garmin forum werd dit door Garmin support geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:05
Het is altijd een beetje hit and miss met BT pairing. Ik snap wel dat ze expert zijn van hun eigen ant+ protocol, maar met zoveel achtergrond kennis zou je denken dat een universele bekende standaard als bt een eitje zou moeten zijn.
Helaas blijft het bij garmin nog altijd: koning hardware, pauper software. Al is de trend dat de achterstand qua software stabiliteit langzaam aan het verbeteren is.

Om concreet op je vraag in te gaan: ik koppelde al via jouw methode en ik heb op een sporadische noodzakelijke reboot (van alleen de telefoon) eigenlijk geen verbindingsproblemen. F5x+ met OnePlus 3T.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:20

tuinïnen

Eventus stultorum magister

tuffie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:41:
goedemiddag,

een korte vraag mbt de garmin vivoactive 4s:

een probleem met de hartslagmeter aan de pols en ook de stappenteller, deze bevriezen als ik, na een hardlooprondje van 2,20km, nog een stukje wil wandelen. Ik moet het horloge dan resetten om deze data wederom te krijgen. Dit is toch niet de bedoeling? ook de gps duurt een eeuwigheid.

iemand die weet of dit een vaker voorkomend dingetje is of dat ik gewoon een maandag model heb gescoord...
Nee dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik neem aan dat je je sessie gewoon afrond en weer op je normale watchface komt?

Je zou kunnen proberen met Garmin Express via een pc je horloge nog eens te updaten om te kijken of dit iets gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Hier met een F5+S en een Samsung S8 geen problemen met BT en pairing. Ook als ik terug kom en mijn telefoon thuis laat dan zie ik verbinding verbroken en verbonden op mijn Garmin en als ik GC open start de sync 9/10 keer vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 17:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

Meestal geen issues (F5+ met Pixel 3a) maar het kan wel eens wat traag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53
rockhopper schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:15:
een universele bekende standaard als bt
Nu wil ik niet gaan beweren dat Garmin wél koning software is, maar bovenstaand wil ik toch wel even ontkrachten. Als er iets is wat sterft van de verschillende versies, protocollen en implementaties dan is het bluetooth wel. :P

@Ramon 73 je besturingssysteem wil ook nog wel eens in de weg zitten als hij zich te hard met processen bemoeit. Dat kan dan weer per fabrikant verschillen. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 01-04-2020 11:38 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
Gonadan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:36:
[...]

Nu wil ik niet gaan beweren dat Garmin wél koning software is, maar bovenstaand wil ik toch wel even ontkrachten. Als er iets is wat sterft van de verschillende versies, protocollen en implementaties dan is het bluetooth wel. :P

@Ramon 73 je besturingssysteem wil ook nog wel eens in de weg zitten als hij zich te hard met processen bemoeit. Dat kan dan weer per fabrikant verschillen. 8)7
Eens.... herinnert me aan het grote boze Huawei - Garmin probleem. Huawei heeft een afwijkende BT implementatie, waar Garmin uiteindelijk zelf een fix voor heeft gemaakt. (geen enkele garmin kon communiceren met geen enkele Huawei, zelfs de flagships niet)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Chocovla schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:52:
Heeft iemand hier ook ervaring met de Wahoo Tickr op een Garmin horloge? Had tot nu toe altijd Garmin borstbanden gebruikt maar op 1 of andere manier lijken die dingen mijn batterij vervang kunsten nooit te overleven wat me een tandje te duur begon te worden.

Heb dus de Tickr aangeschaft, welke keurig werd gevonden door mijn Forerunner 945, en ook de Wahoo app registreert keurig zowel horloge als Tickr.

Probleem is dat wanneer ik begon te lopen op mijn inloopsnelheid (120-130bpm bij optische meting op de pols normaal gesproken) de Tickr ineens richting waardes van 140-150 en hoger begint te schieten waarna ik mijn run maar vervolg met de optische meting. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Heb net de Bluetooth pairing met de app helemaal uit gezet en de strap wat strakker gezet. Proef rondje door de tuin lijkt nu probleemloos.

Vanavond maar even testen bij mijn avond loopje
Ik gebruik al jaren een Wahoo Tickr met Garmin horloges (eerst Vivoactive 3 en later/nog steeds Forerunner 935). Voor het sporten maak ik de meetpunten altijd nat met een beetje water, want anders heb ik ook afwijkende metingen wanneer ik nog niet gezweet heb. Meestal gebruik ik ANT+, ook met mijn telefoon (die ondersteunt dat gelukkig wel, voor indoor fietsen gebruik ik de Xert app). Bluetooth smart heeft vroeger ook wel gewerkt, toen ik nog een TomTom Spark 3 had.

@rockhopper
Software is gewoon moeilijk, zeker verbindingsprotocols. Bluetooth verbindingsproblemen heb ik ook gezien bij wearables van Withings, Fitbit en TomTom. Eigenlijk ongeveer àlles met bluetooth dat ik al heb gehad, tot en met mijn auto, faalt wel eens. Komt nog eens bij dat het ook heel afhankelijk is van je telefoon (zoals hierboven al gezegd, Huawei...).

En als we het dan niet over verbinding maar over het achterliggend platform en features hebben, daar is het ook bij elk merk wel iets. Garmin heeft vergeleken met de meeste andere merken heel veel features, dat vergroot de kans op bugs ook. En ik kan het ook niet vatten dat Garmin blijkbaar wel nog steeds stabiliteitsupdates kan uitbrengen voor mijn FR935, maar op nieuwe features die eigenlijk hadden kunnen werken (PacePro, water widget, etc), hoef ik niet te hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07 20:12
Mistraller schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:20:
[...]

Eens.... herinnert me aan het grote boze Huawei - Garmin probleem. Huawei heeft een afwijkende BT implementatie, waar Garmin uiteindelijk zelf een fix voor heeft gemaakt. (geen enkele garmin kon communiceren met geen enkele Huawei, zelfs de flagships niet)
Ik heb inderdaad een Huawei telefoon. Maar vreemd genoeg heb ik dit probleem nooit gehad, tot de connect update van enkele weken geleden. En Garmin heeft wel eens vaker brakke connect versies de wereld in geschopt, en daar had ook Samsung, Oppo, LG etc etc last van. Maar de methode van BT pairen is echt nieuw voor mij, vroeger kreeg je niet eens een connect verbinding als je per ongeluk direct BT pairing deed en daarna Connect probeerde te verbinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Aan allen die meegedacht hebben.

Als we het hier over pc's hadden gehad dan had ik kunnen schrijven dat het probleem zich bevond tussen het scherm en de stoel.

Alles werkt weer zoals het hoort.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Ok I stand corrected, kennelijk is Bluetooth complexer dan ik dacht. Dat verklaart dan wel beter de grote liefde voor Ant+ van garmin.
En kennelijk mag ik mezelf gelukkig prijzen dat ik er tot nu toe nog weinig problemen mee heb gehad.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tsja, ANT+ is van Garmin, dat verklaart natuurlijk ook een hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 08:27

Galois

1811 - 1832

Ik heb een Garmin Fenix 5+ en sinds een aantal dagen (misschien sinds de zomertijd, maar dat weet ik niet zeker), geeft mijn Garmin onzintijden voor zonsopkomst en -ondergang. Zie de foto hieronder.

Ik snap niet waar het aan ligt. De tijd geeft hij wel goed aan en de tijd is ook gesynchroniseerd met de GPS. Ook werkt de GPS naar behoren, elk hardlooprondje wordt keurig geplot waar ik ook daadwerkelijk gelopen heb.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVdsKIr944YVHxCT59y0pju3aTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqOoXKCXRkfes2hNZFBeSELc.jpg?f=fotoalbum_large

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Galois schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:22:
Ik heb een Garmin Fenix 5+ en sinds een aantal dagen (misschien sinds de zomertijd, maar dat weet ik niet zeker), geeft mijn Garmin onzintijden voor zonsopkomst en -ondergang. Zie de foto hieronder.

Ik snap niet waar het aan ligt. De tijd geeft hij wel goed aan en de tijd is ook gesynchroniseerd met de GPS. Ook werkt de GPS naar behoren, elk hardlooprondje wordt keurig geplot waar ik ook daadwerkelijk gelopen heb.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[Afbeelding]
Staat de locatie in die widget ook op 'huidige'?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Gonadan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:29:
[...]

Staat de locatie in die widget ook op 'huidige'?
Die optie is er niet... ik kan bij instellingen deze widget alleen sorteren... (???) Of staat deze instelling elders? Garmins software is niet de gebruikersvriendelijkste, zou mij dus niets verbazen :)

Edit: gevonden!!!
Maar helaas... staat op ‘huidige locatie’. Hmmm waar zou het aan liggen...

[ Voor 12% gewijzigd door Galois op 02-04-2020 20:09 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:27
Vandaag op de Facebook pagina van de Palladino power project: Stryd running power komt als meest consistent uit de bus bij een onderzoek naar 5 commerciële technologieën (waaronder Garmin running power).

Uit de post:
Great article just released (March 2020) by Cerezuela-Espejo at al. https://www.tandfonline.c...080/17461391.2020.1748117
Quote: "we observed that the Stryd device is the most repeatable technology, among the five analyzed, for PW estimation. Furthermore, the concurrent validity analysis indicated that PW estimated by the Stryd device showed the closest relationship with the VO2 directly measured by the metabolic cart.
Therefore, based on the higher repeatability and relationship with the VO2 of the Stryd technology, we encourage practitioners to use this device for PW measurement in running activities.".

Note:
1) the authors used the 'non-wind' device, since the 'wind' device was not out at the time of data collection.
2) No free link to the full text yet available (I read the full text, but cannot share it.)
3) Layman's terms - Stryd correlates highly with VO2 utilization, ergo metabolic demand......and has good consistency/repeatability (the best available to the public). IOW, confirming what we, or at least I, already know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Galois schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:34:
Die optie is er niet... ik kan bij instellingen deze widget alleen sorteren... (???) Of staat deze instelling elders? Garmins software is niet de gebruikersvriendelijkste, zou mij dus niets verbazen :)
Als je hem open hebt de menu knop ingedrukt houden, dan krijg je instellingen voor de widget specifiek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB6dj3yTseMKW-ycaYYu-4R4-b0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygewwdKxEZ3oCXOZXlqNgxp9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mom_2l8Drutw7g2-cM4KqQr0fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GABqm9lhgWsegk1c0I081Rxt.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Helaas... staat op ‘huidige locatie’ en toch gaat de zon pas om 23 uur onder :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CF2PKOJ7w4PrvcgIYEhQVW0YJqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSuC8DKf3mliimVwrARoMg9x.jpg?f=fotoalbum_large

GRRRRRRR!!!

Geen idee wat ik gedaan heb, widget verwijderd en weer toegevoegd, andere locatie handmatig toegevoegd, horloge aan en uit gedaan... maar nu geeft hij wel de juiste tijden aan!!! 🎉

[ Voor 22% gewijzigd door Galois op 02-04-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Galois schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:34:
[...]

Edit: gevonden!!!
Maar helaas... staat op ‘huidige locatie’. Hmmm waar zou het aan liggen...
Laatste keer gebruikt ergens op het zuidelijke halfrond? Mja die zonop tijd is eigenlijk overal ter wereld te laat buiten de zuidpool misschien (even een gokje) en dan zou de zonsondergang eerder rond 13u of 14u moeten liggen, dus ik begrijp de berekening ook niet goed. Misschien even opnieuw installeren of een berichtje naar de widget maker sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Garmin is de widgetmaker. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Welke widget is het? Mijn sun up/down widget is heel anders (ok, ik heb een 645).
Deze is veel mooier :D

[ Voor 5% gewijzigd door Poekie op 03-04-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Poekie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:00:
[...]

Welke widget is het? Mijn sun up/down widget is heel anders (ok, ik heb een 645).
Deze is veel mooier :D
Gewoon de standaard 'Zon op en onder' van Garmin. Stond er al standaard op volgens mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:24:
[...]

Gewoon de standaard 'Zon op en onder' van Garmin. Stond er al standaard op volgens mij.
Dan zal die voor de fēnix zijn gemaakt. Ik zie dat de mijne inderdaad Sun&moon heet en sun up/down en moon up/down last zien. Schemering is veel nuttiger, en zo met zo'n cirkeldeel is mooier dan alleen tijden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:47
Hmm, toch een fraai horloge, kan niet anders zeggen, buggy dat wel (waar is die duivel smiley)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Poekie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:00:
Dan zal die voor de fēnix zijn gemaakt. Ik zie dat de mijne inderdaad Sun&moon heet en sun up/down en moon up/down last zien. Schemering is veel nuttiger, en zo met zo'n cirkeldeel is mooier dan alleen tijden zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NlDQgS5Le6I92WWE19BAwQiMXs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yR7sThPqTcdQux2yYJTJwMxZ.png?f=fotoalbum_large

Net een ander logo inderdaad.

Ik vind die schemering wel handig. Voor mij ligt de absolute grens waarin ik bij niet al te veel bewolking nog zonder licht over straat wil halverwege dat stukje schemering. Die indicator gebruik dan ook erg vaak. Bij veel bewolking is de start van de schemering al de grens.

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 03-04-2020 16:15 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
Dat widget was ook voorgeïnstalleerd op mijn Forerunner 935, maar ik had het niet geactiveerd. Wat een gamechanger, ik heb op mijn wijzerplaat een dataveld dat de eerstvolgende zonsopgang/ondergang aangeeft, maar schemering is veel handiger. Na zonsondergang is het nog zeker een kwartier licht genoeg. En idem om te weten hoe laat ik de wekker moet zetten, om 's morgens licht te hebben voor een ochtendloopje.

Ik ben zo al wel een paar keer met licht en fluovest vertrokken omdat ik in de buurt van zonsondergang zou terugkeren, en heb me ook al wel laten overvallen door het duister zonder licht. Nu er nog een goede gewoonte van maken voor het sporten naar dat widget te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:13:
[...]Net een ander logo inderdaad.Ik vind die schemering wel handig
Tis wel een hele "lange" schemering zo te zien aan dat formaat... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 03-04-2020 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44
xray79 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:12:
@Chocovla heb een Tickr met F5+ en werkt goed maar misschien was of is de OHR niet juist bij het inlopen? Heb ej de sensoren van de Tickr goed nat gemaakt? Hoe zijn die waardes bij de Garmin banden? Er is een IQ app die OHR en band meet kun je achteraf vergelijken heet Auxiliary HR apphttps://apps.garmin.com/e...84-4289-b2c7-3e15ca00185f

@m-vw van race screen weet ik dat dei de afstand aanpast bij een lap trigger dus dat kan verklaren waarom je een afwijkende afstand ziet. Die andere 2 weet ik het niet van. Ik zou gewoon eens zonder de IQ apps gaan lopen.
Probleem zat hem inderdaad in de bevochtiging. Met de Garmin HRM voldeed een snelle vinger met water over de sensoren, de Tickr heeft even wat meer aandacht nodig, maar werkt perfect. Weer fijn om met een borstband te lopen ipv de OHR. Reageert voor mijn gevoel net een tikke sneller.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovialgent
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 15:34
Ik denk dat de meeste hier mij wel kunnen verder helpen. Ben sinds ik gestopt ben met voetballen meer beginnen lopen/zwemmen en wil dit tempo alleen nog maar opdrijven. Nu heb in altijd een vivoactive 3 music gebruikt en zou graag willen upgraden, ik dacht zelf aan de FR935 is deze nog interessant in 2020 want nog best prijzig (400 euro ). Dat is ook mijn richtbudget iemand die me kan verder helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:24
Jovialgent schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:28:
Ik denk dat de meeste hier mij wel kunnen verder helpen. Ben sinds ik gestopt ben met voetballen meer beginnen lopen/zwemmen en wil dit tempo alleen nog maar opdrijven. Nu heb in altijd een vivoactive 3 music gebruikt en zou graag willen upgraden, ik dacht zelf aan de FR935 is deze nog interessant in 2020 want nog best prijzig (400 euro ). Dat is ook mijn richtbudget iemand die me kan verder helpen?
Mensen hier helpen je denk ik graag. Maar het helpt als je ons dan meegeeft wat je zoekt.

Begin bijvoorbeeld eens met:
- zijn er zaken die je mist op je vivoactive 3 of absoluut “anders” wilt?
- zijn er functies waarover je gehoord hebt die je interessant lijken, en zo ja welke?
- loop je vooral zelfstandig of ook op baan loop je alleen duurloopjes of ook interval,?
- wil je liever knoppen of tocuschreen?
- wil je het horloge allleen met sporten dragen of 24/7? Moet ie ook een chique uitstraling hebben of is functionaliteit het belangrijkste?
- wil je liever een sport horloge met enkele smart functies of een smartwatch met enkele sportfuncties? Waar ligt je focus?

Kortom, iets meer input zou helpen. Wat ook een goed startpunt is is bijv de website van DC Rainmaker, met reviews.

PS: persoonlijk: 400 euro voor een 935 vind ik erg veel geld. Maar dat is n=1 en subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jovialgent Ik ben het wel eens met @Valorian . Hoewel de 935 een erg goed horloge is, vind ik €400 voor een horloge dat inmiddels enkele generaties oud is, veel geld. Voor dat bedrag koop je tegenwoordig ook al een Fenix 5 plus als je de aanbiedingen een beetje volgt. Die is een generatie nieuwer dan de 935 (wat de ‘plastic’ versie is van de Fenix 5).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovialgent
Valorian schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:13:
[...]

Mensen hier helpen je denk ik graag. Maar het helpt als je ons dan meegeeft wat je zoekt.

Begin bijvoorbeeld eens met:
- zijn er zaken die je mist op je vivoactive 3 of absoluut “anders” wilt?
- zijn er functies waarover je gehoord hebt die je interessant lijken, en zo ja welke?
- loop je vooral zelfstandig of ook op baan loop je alleen duurloopjes of ook interval,?
- wil je liever knoppen of tocuschreen?
- wil je het horloge allleen met sporten dragen of 24/7? Moet ie ook een chique uitstraling hebben of is functionaliteit het belangrijkste?
- wil je liever een sport horloge met enkele smart functies of een smartwatch met enkele sportfuncties? Waar ligt je focus?

Kortom, iets meer input zou helpen. Wat ook een goed startpunt is is bijv de website van DC Rainmaker, met reviews.

PS: persoonlijk: 400 euro voor een 935 vind ik erg veel geld. Maar dat is n=1 en subjectief.
Mijn vivoactive is vooral heel inaccuraat. Heb inmiddels alles hiervoor al geprobeerd en ben ook op zoek naar iets nieuwer. Qua functies vind ik gps accuraat zijn enorm belangrijk en afstand , snelheid. Nu die nieuwe functies hoop ik in verloop van de tijd meer te gaan gebruiken dus hoe meer, hoe beter in die zin. DC Rainmaker heb ik al redelijk wat reviews gelezen daarom dat ik op de 935 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:37

Roozzz

Plus ultra

Jovialgent schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:14:
[...]

Mijn vivoactive is vooral heel inaccuraat. Heb inmiddels alles hiervoor al geprobeerd en ben ook op zoek naar iets nieuwer. Qua functies vind ik gps accuraat zijn enorm belangrijk en afstand , snelheid. Nu die nieuwe functies hoop ik in verloop van de tijd meer te gaan gebruiken dus hoe meer, hoe beter in die zin. DC Rainmaker heb ik al redelijk wat reviews gelezen daarom dat ik op de 935 kwam.
Oke, dus je wilt GPS en "nieuwe functies". Dat helpt nog niet echt :+

Kijk nog even goed naar het lijstje van @Valorian, aanvullend daarop:

Welke sporten wil je ermee gaan beoefenen? Ik zie lopen/zwemmen, nog meer? Is zwemmen binnen of buiten?
En wat voor functies wens je bij deze sporten? Als het puur tracken van de activiteit is voldoet nagenoeg alles. Kies dan gewoon degene die je mooi lijkt ;)
Wil je meer fancy functies erbij zoals complexe intervallen, multisport modus (voor bijvoorbeeld triathlon?), spotify, navigatie en evt kaartmateriaal, dan wordt de zoektocht wat interessanter.
Heb je voorkeur voor een bepaald platform, gebruik je al iets om trainingen te tracken of aan te maken?

De 935 is vast een prima horloge, zij het dat hij al opgevolgd is door de 945 (die heb ik btw) en dus redelijk "klaar" is bij Garmin; verwacht geen updates oid meer. Ik zou daar niet zo heel snel € 400 aan uitgeven (als ie dat nog moet kosten), zeker gezien jouw naar het schijnt vrij basale eisen :+ Om bij Garmin te blijven zou de 45, voor minder dan de helft, al voldoen denk ik.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovialgent
Roozzz schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:34:
[...]

Oke, dus je wilt GPS en "nieuwe functies". Dat helpt nog niet echt :+

Kijk nog even goed naar het lijstje van @Valorian, aanvullend daarop:

Welke sporten wil je ermee gaan beoefenen? Ik zie lopen/zwemmen, nog meer? Is zwemmen binnen of buiten?
En wat voor functies wens je bij deze sporten? Als het puur tracken van de activiteit is voldoet nagenoeg alles. Kies dan gewoon degene die je mooi lijkt ;)
Wil je meer fancy functies erbij zoals complexe intervallen, multisport modus (voor bijvoorbeeld triathlon?), spotify, navigatie en evt kaartmateriaal, dan wordt de zoektocht wat interessanter.
Heb je voorkeur voor een bepaald platform, gebruik je al iets om trainingen te tracken of aan te maken?

De 935 is vast een prima horloge, zij het dat hij al opgevolgd is door de 945 (die heb ik btw) en dus redelijk "klaar" is bij Garmin; verwacht geen updates oid meer. Ik zou daar niet zo heel snel € 400 aan uitgeven (als ie dat nog moet kosten), zeker gezien jouw naar het schijnt vrij basale eisen :+ Om bij Garmin te blijven zou de 45, voor minder dan de helft, al voldoen denk ik.
Ik zou vooral gaan lopen, zwemmen( indoor & outdoor ) maar zou hem eventueel voor in de toekomst ook voor fietsen willen kunnen gebruiken ( triathlon ). Tracken van de activiteiten ligt inderdaad mijn prioriteit.
Trainingsstatus zou handig zijn of ik te weinig train of te hard, hoeveel rust ik best kan nemen.
Ik merk ondertussen inderdaad dat ik wat meer research moet doen naar recente modellen. Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Jovialgent schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:04:
[...]

Ik zou vooral gaan lopen, zwemmen( indoor & outdoor ) maar zou hem eventueel voor in de toekomst ook voor fietsen willen kunnen gebruiken ( triathlon ). Tracken van de activiteiten ligt inderdaad mijn prioriteit.
Trainingsstatus zou handig zijn of ik te weinig train of te hard, hoeveel rust ik best kan nemen.
Ik merk ondertussen inderdaad dat ik wat meer research moet doen naar recente modellen. Alvast bedankt voor de hulp.
Een tip: reken er niet op dat je volgende horloge veel nauwkeuriger zal worden op het gebied van GPS (en dus de afstand / snelheid die daarmee berekent wordt). Veel modellen, ook de high end reeksen, zijn juist minder nauwkeurig geworden omdat stukje nauwkeurigheid hebben opgeofferd tbv betere batterijduur. Dat laatste is weer nodig ivm alle nieuwe smart(achtige) features. Voor jouw doeleinden (recreatief sporten) zijn ze nauwkeurig genoeg, maar toch goed im het even in je achterhoofd te hebben: meer geld / updaten zal op dát punt nauwelijks iets uit maken en kán in sommige gevallen zelfs voor achteruitgang zorgen (want laatste generatie sony chipset staat nog niet bekend om accuratesse). Zelf ben ik bezitter van een 945 en super blij. Maar is ie nauwkeuriger op gebied van GPS dan mijn 7 jaar oude en 3x zo goedkope tomtom horloges? Volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Valorian Met Glonass en Galileo ondersteuning zou GPS toch iets nauwkeuriger moeten zijn, of had jouw 7 jaar oude TomTom dat ook al? ;) En volgens mij heeft Garmin z’n software best wel op orde wat betreft de Sony GPS sensor (gezien in DCR testen maar ook bij de buren hier van HWI).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Jovialgent schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:28:
Als je het niet erg vindt om een jaar garantie te hebben ipv de standaard 2 jaar, Noord-Amerika kaarten ipv Europa en bestellen bij een Nederlandstalige webshop uit Hong Kong geen probleem vindt, dan kun je daar rond 400 euro de FR945 kopen. Ik heb er zelf mijn vroegere FR935 vandaan en mijn huidige Fenix 5s plus en er zijn meerdere goede ervaringen met eglobalcentral.nl in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:00
PatrickC schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:45:
@Valorian Met Glonass en Galileo ondersteuning zou GPS toch iets nauwkeuriger moeten zijn, of had jouw 7 jaar oude TomTom dat ook al? ;) En volgens mij heeft Garmin z’n software best wel op orde wat betreft de Sony GPS sensor (gezien in DCR testen maar ook bij de buren hier van HWI).
GPS is in de afgelopen 5 jaar niet nauwkeuriger geworden. De combinatie van GLONASS en Galileo hebben het in theorie nauwkeuriger gemaakt. Maar de horloges gebruiken het voornamelijk om positiebepaling te doen met minder energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Mijn mening, als FR945 bezitter en train veel op de baan is dat ook met Stryd (heeft een collega atleet) je toch het beste gewoon die tempos/intervallen op tijd kunt doen, het werkt namelijk altijd. GPS op de baan is echt een no-go wat mij betreft. Als ik 800 meter gelopen heb, kan er al een meter of 20 verschil in zitten. Dit resulteert er altijd in dat je horloge denkt dat je eerder bij de 800 meter bent dan dat het daadwerkelijk is.

Vind vooral ook bizar bij een marathon bijvoorbeeld. Vorig jaar had ik bij de marathon van Rotterdam 43.2km. Ook met Strava. Terwijl ik toch bijna 100% zeker weet dat ik ongeveer de ideale lijn loop en dat die route geijkt is.

GPS is gewoon prima voor een duurloopje, ongeveer je pace en afstand.

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

minimaLL schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:02:
Iemand hier ervaring met Trenara? Lijkt me een Belgisch alternatief voor TrainAsOne (virtuele trainings/coachapp) te zijn. De voorlaatse podcast van 'looppraat' had het hier ook over. Als Belg wil ik overstappen, maar dan moet ik eerst wel overtuigd worden van de meerwaarde.
Vergelijk:

Als je deze review van TrainAsOne leest... .(een stukje hier:)
The reason I stopped using the software was due to repetition. I understand the need for benchmarking, and for measuring improvement, but completing the three assessment runs every 6-8 weeks became tiresome. There’s also the sessions. What I’ve mentioned above is strictly adhered to, meaning EVERY interval session includes 3 minute reps, and EVERY repetition session includes 30 second reps. There’s no variety. No 400m/800m/1km reps, no pyramid sessions and no varying rest periods. It’s all too repetitive. So whilst it did provide results, it got a bit boring in the end.
Klopt dit met jouw ervaring?

Wel deze podcast recent gehoord.. maar geen ervaring ermee.
Vond hun verhaal duidelijk/transparant /logisch van opzet.
Als clubloper met schema ga ik hem niet gebruiken, dat werkt te verwarrend.
Give it a try?
Dit vond ik nog. https://www.tvl.be/nieuws...ing-app-voor-lopers-73942

En vraag op hun Facebook anderen om ervaringen (als je FB hebt).

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 06-04-2020 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn vroegere ervaring met TAO is vergelijkbaar. Het idee erachter is niet slecht, maar om automatisch variatie te genereren én actueel te kunnen benchmarken én aan te kunnen passen aan de beschikbaarheidswensen van de individuele loper betekent dat je ergens concessies moet doen wil je zoiets massaal kunnen opzetten.

Niet voor niets is hardlooptrainer gewoon nog steeds een vak :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Mijn NL-top trainer vertelde me altijd: Je wordt alleen maar beter van op de juist manier vaker trainen en niet door harder te trainen. Het lijkt dat TAO met die relatief korte intervallen maar voor dat laatste kiest? Maar das een perceptie, niet evidence-based voor deze app.

Als ik geen club had, dan vond ik het verhaal er achter uit de postcast me wel aanspreken, er zaten best de nodige elementen in die ik al heel lang gebruik.
Voor liefhebbers deze podcast is ook on line terug te luisteren om zelf een idee te krijgen van Trenera.
https://www.looppraat.nl/looppraat-21-trenara/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
Garmin heeft vorige week ConnectIQ (Android) een behoorlijke update gegeven, het viel me deze morgen pas op. De shortcut op mijn home scherm was verdwenen en ik moest bij openen van de app de EULA goedkeuren. Ik weet niet of er behalve het grafische veel veranderd is, het ziet er wel meer "native" Android uit met een bottom nav bar, je zit volgens mij iets sneller op de pagina's om je toestel apps te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MacPoedel schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:09:
Garmin heeft vorige week ConnectIQ (Android) een behoorlijke update gegeven, het viel me deze morgen pas op. De shortcut op mijn home scherm was verdwenen en ik moest bij openen van de app de EULA goedkeuren. Ik weet niet of er behalve het grafische veel veranderd is, het ziet er wel meer "native" Android uit met een bottom nav bar, je zit volgens mij iets sneller op de pagina's om je toestel apps te beheren.
Helaas nog steeds geen optie om je doelen te bekijken, of ik moet iets over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Caayn schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:16:
[...]
Helaas nog steeds geen optie om je doelen te bekijken, of ik moet iets over het hoofd zien.
ConnectIQ is de app om connectIQ apps en datavelden op compatibele horloges te beheren. Niet Garmin Connect, waar al je data in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Poekie schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:24:
[...]

ConnectIQ is de app om connectIQ apps en datavelden op compatibele horloges te beheren. Niet Garmin Connect, waar al je data in staat.
Ah, dan had ik het verkeerd begrepen. Excuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Ik bedoelde dus de Connect IQ Store app, niet Garmin Connect. Ik gebruik de doelen functionaliteit van Garmin Connect niet, lijkt inderdaad niet via de app terug te vinden.

Probleem dat ik nu heb sinds de update van de Connect IQ Store is dat één van mijn datavelden (Xert XSS and XEP, XSS is vergelijkbaar met TSS) onzin scores weergeeft, continu XSS van 531, een XSS van 100 betekent één uur rijden aan 100% FTP, dus 531 is een waanzinnige inspanning. Waarschijnlijk is het dataveld niet meer verbonden met mijn account, en in de Connect IQ app kan ik het wachtwoord van die account niet meer openen.

Vanavond eens kijken met Garmin Express of ik daarmee dat dataveld wel nog kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer, ik hoopte op een volledige redesign van GC qua look and feel. Maar zag al geen update staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MacPoedel Binnen de Garmin Connect app kun je dit toch ook nog steeds allemaal doen? Althans in de iOS app wel. De Connect IQ app op iOS is trouwens ook gewijzigd. Toen ik deze weer opstartte begon deze spontaan mijn Connect IQ apps te updaten, terwijl ik die auto update uit had staan. Niet zo netjes van Garmin. Verder kreeg ik op alle updates een error, maar ze zijn schijnbaar toch allemaal bijgewerkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
@PatrickC Top heb het wachtwoord correct kunnen invullen.

Ik denk wel dat er geen probleem was met het Xert dataveld, heb gemerkt dat als ik een activiteit start, de XSS naar 0 gaat. Waarschijnlijk had ik de activiteit dit weekend dus gewoon niet gestart (had eerst mijn power meter gekalibreerd en zal het daarna vergeten zijn, of ik ben vergeten terug op start te duwen na een pauze), ik rijd ook met fietscomputer (Wahoo) en log daarnaast met mijn FR935 om mijn data in Garmin te krijgen, dus dat is een toestel extra om te vergeten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Om nog even terug te komen op die zon/maantijden, ik heb met mijn FR245 ook niet de fancy UI met Garmins widget. Ik heb wel even rondgekeken in de store omdat ik het toch wel handig vind en vond de widget Sun & Moon Times van gasteropod.

Het leuke van deze widget is dat je al een "data preview" krijgt in de lijst van widgets, dus je hoeft de widget zelf niet eens te openen :D Hieronder zie je wat ik bedoel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WaRWqvunJ7r_TM-jzCIxX0LHu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSJz4z8NKh2p8pwDYQXUXYcb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TrYvg_ZsjVjrNPRmzTJ0JMpRVQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlC6ABT2C3Nr602tn3auflZM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoK-LS0sdkomSGz-lm2jE6lZf5Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78XAnMNDChkXyyoYnsE1775Y.jpg?f=fotoalbum_tile

Eén dingetje is wel dat de tijden enkele minuten (6 of zo) verschillen tov die van Garmin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:39
SanderL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:36:

Eén dingetje is wel dat de tijden enkele minuten (6 of zo) verschillen tov die van Garmin :+
Dat zal zijn omdat ze een verschillende locatie gebruiken. Zes minuten is ongeveer het verschil tussen Utrecht en Amsterdam ofzo. Da's tegelijkertijd ook de reden dat men in 't weerbericht van 't journaal niet deze tijden opneemt, "ze verschillen te veel per gebied"

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb een vraag over workouts op de Garmin venu. Ik de Garmin connect heb ik een workout gemaakt en volg de stappen in deze video; YouTube: vívoactive® 3: Downloading and Creating Custom Workouts. De workout verschijnt echter niet op het horloge. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 18:14

Rhapsody

In Metal We Trust

Gaafy schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:44:
Ik heb een vraag over workouts op de Garmin venu. Ik de Garmin connect heb ik een workout gemaakt en volg de stappen in deze video; YouTube: vívoactive® 3: Downloading and Creating Custom Workouts. De workout verschijnt echter niet op het horloge. Iemand een idee?
Heb je al eens geprobeerd om je Venu via WIFI te synchroniseren?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:30
@Gaafy Ik heb exact hetzelfde, mijn vrouw krijgt het met hetzelfde horloge wel voor elkaar. Als ik de workout vervolgens in mijn agenda plan komt hij wel naar voren als ik bijv. op die dag ga hardlopen, maar hij staat niet tussen de workouts. Ik kom er niet uit wat het is, ik heb ook al gesynchroniseerd, net als mijn vrouw.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Via WiFi Sybren helpt helaas niet, toevoegen aan de agenda wel. In elk geval een goede workaround!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Had dat op de F5+ ook staat een paar pagina's terug met artikel erin.
xray79 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:10:
Iemand hier die ook custom workouts maakt en me kan helpen deze terug te vinden op mijn F5+S?
De manual van Garmin helpt me niet echt verder en kan zo geen informatie vinden.
Ik zie de workouts van mijn coach wel terug en ook de normale loop workouts die ik heb gemaakt zijn te zien en te gebruiken. Ik heb alle workouts in GC op de PC gemaakt en zolang het loop workouts, lees intervallen of Zoldztesten etc. zijn dan vind ik ze terug in de loop activiteit onder workouts.

Nu heb ik ook een soort van krachttraining workout gemaakt via de Connect website als aangepast, als Cardio en als kracht maar geen van alle zie ik terug onder het kopje workouts. Maakt niet uit welke activiteit ik open op mijn Garmin.....
[Afbeelding]
Als ik zo'n workout als agenda item verstuur naar mijn horloge kan ik hem wel zien en gebruiken zelfs de onder een loop activiteit? Nu is dat een workaround maar ik wil gewoon als ik een keer een HIIT wil doen die onder de cardio of krachttrainring activiteit willen vinden en starten net zoals ik dat voor een interval doe. Iemand een oplossing of tip?
Hier een artikel met hetzelfde probleem en workaround ben bang dat het of 'by design' is of een bug die nooit is opgelost...

[ Voor 79% gewijzigd door xray79 op 08-04-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Ik maak mijn workouts meestal op de Connect website en synchroniseer dan via Garmin Express mbv een USB kabel. Dat heeft tot nu toe altijd gewerkt.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 18:25
route99 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:29:
[...]
Vergelijk:

Als je deze review van TrainAsOne leest... .(een stukje hier:)

[...]

Klopt dit met jouw ervaring?

Wel deze podcast recent gehoord.. maar geen ervaring ermee.
Vond hun verhaal duidelijk/transparant /logisch van opzet.
Als clubloper met schema ga ik hem niet gebruiken, dat werkt te verwarrend.
Give it a try?
Dit vond ik nog. https://www.tvl.be/nieuws...ing-app-voor-lopers-73942

En vraag op hun Facebook anderen om ervaringen (als je FB hebt).
Ik verwijs u voor het antwoord even naar de hardlooptopic, omdat het anders wat offtopic wordt. Ik kan dit per ongeluk aanvankelijk ook verkeerd geplaatst.

[ Voor 8% gewijzigd door minimaLL op 09-04-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Snap ik.
Tip: Ik wijs u erop dat het handig/effectiever is om een weblink naar dat antwoord hier te plaatsen bij de tekst hierboven.
Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:23
Iemand een idee waar je het beste vervangende bandhouders (kleine siliconen dingetje) kan kopen voor de Vivoactive 3? Mijne is helaas stuk gegaan vandaag, vind 30 euro voor een compleet nieuw bandje etc ook wat overdreven. Zie ze wel op Ali express etc maar dan ben je weer 14 dagen verder.

Of zou het band houdertje van de Forerunner 235 passen? bandje is meen ik iets breeder.
https://buy.garmin.com/nl.../pn/S00-00821-00#overview
Heb net mijn oude 235 laatst weggegooid |:(

Andere optie is op Bol een bandje kopen van 10 euro en het bandhoudertje overzetten, voor de rest is het originele bandje nog in prima staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Samoht93 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 20:24:
Iemand een idee waar je het beste vervangende bandhouders (kleine siliconen dingetje) kan kopen voor de Vivoactive 3? Mijne is helaas stuk gegaan vandaag, vind 30 euro voor een compleet nieuw bandje etc ook wat overdreven. Zie ze wel op Ali express etc maar dan ben je weer 14 dagen verder.

Of zou het band houdertje van de Forerunner 235 passen? bandje is meen ik iets breeder.
https://buy.garmin.com/nl.../pn/S00-00821-00#overview
Heb net mijn oude 235 laatst weggegooid |:(

Andere optie is op Bol een bandje kopen van 10 euro en het bandhoudertje overzetten, voor de rest is het originele bandje nog in prima staat.
Hoe lang heb je je horloge al? Ik heb het laatst ook gehad bij mijn FR645M en gemeld bij Garmin en die stuurde mij er gewoon 2 gratis op. Horloge was 1,5 jaar geleden aangeschaft, niet eens bij Garmin zelf. Voor sommige horloges verkoopt Garmin deze ‘keepers’ ook los trouwens. En bandjes van VA3 en FR645 zijn onderling uitwisselbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oODldG9KMLXZ8YMPKEjikhIDLkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QB7fAdOI4t0sfTovmxhQIUhv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 09-04-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 15:54
In hoeverre is een smartphone verplicht bij het gebruik van een Garmin forerunner? Ik ben aan het rondkijken voor een smartwatch voor bij het hardlopen om mijn routes/pace/hartslag bij te houden & muziek te luisteren maar eigenlijk wil ik zo min mogelijk afhankelijk zijn van een smartphone app.
Is het ook mogelijk om alle statistieken in te zien/muziek te synchroniseren vanuit Windows/Linux?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
oddish2211 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:24:
In hoeverre is een smartphone verplicht bij het gebruik van een Garmin forerunner? Ik ben aan het rondkijken voor een smartwatch voor bij het hardlopen om mijn routes/pace/hartslag bij te houden & muziek te luisteren maar eigenlijk wil ik zo min mogelijk afhankelijk zijn van een smartphone app.
Is het ook mogelijk om alle statistieken in te zien/muziek te synchroniseren vanuit Windows/Linux?
Ik heb zelf een Fenix en gebruik Spotify maar volgens mij geldt voor de Forerunner series precies hetzelfde:

Je kan een Garmin prima gebruiken zonder de smartphone app. Muziek kan je eenvoudig via USB overzetten, het horloge zal zich voordoen als een USB stick richting de computer. Optioneel kan je gebruik maken van streaming diensten als Spotify waarmee je via WiFi muziek op het horloge kan zetten. Al heb ik eerlijk gezegd geen idee of alle muziek modellen ook streaming diensten ondersteunen.

Het synchroniseren van activiteit gegevens kan naast de smartphone app ook via WiFi (settings -> WiFi -> Synchroniseren via WiFi) of via een Windows/OSX computer (USB) door middel van Garmin Express. Op het horloge zelf kan je veel statistieken inzien en op de website van garmin (https://connect.garmin.com/) kan je je gegevens uitgebreider inzien met leuke grafieken erbij als je je aanmeldt.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 10-04-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Het is daarbij wel de vraag of alle modellen wifi ondersteunen en daarmee activiteiten kunnen uploaden, volgens mij niet namelijk.

@oddish2211 mag ik vragen waarom je geen smartphone app wilt? In principe hoef je hem namelijk niet echt te gebruiken, het syncen doet hij dan zelf.
Voor mij was dat juist dé reden om om ooit van m'n 310XT af te stappen. Dat was een hartstikke prima horloge voor rondjes rennen maar ik werd het uiteindelijk spuugzat om elke weer weer de laptop o.i.d. erbij te moeten pakken voordat ik daadwerkelijk activiteiten had geregistreerd. Nu loop ik binnen en bij het uit trekken van m'n schoenen is hij al zo'n beetje klaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gonadan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:45:
Het is daarbij wel de vraag of alle modellen wifi ondersteunen en daarmee activiteiten kunnen uploaden, volgens mij niet namelijk.
Dan heb je er een kabeltje bij om te synchroniseren met de laptop of PC. Dus kan wel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Was er blindelings vanuit gegaan dat alle modellen ondertussen WiFi ondersteunen, blijkbaar is dat niet het geval. Dan houdt je enkel de USB optie over als je geen smartphone app wilt gebruiken.

Synchroniseren via WiFi werkt prima, vaak heb ik bluetooth uitstaan op mijn telefoon en dan synchroniseert mijn horloge uit zichzelf met WiFi tijdens het douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Cyberpope schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:52:
Dan heb je er een kabeltje bij om te synchroniseren met de laptop of PC. Dus kan wel.
Jij hebt wifi via een kabeltje? :D

'daarmee' slaat op de wifi, dus synchroniseren van activiteiten over wifi

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 10-04-2020 10:16 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 15:54
Gonadan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:45:

@oddish2211 mag ik vragen waarom je geen smartphone app wilt? In principe hoef je hem namelijk niet echt te gebruiken, het syncen doet hij dan zelf.
Voor mij was dat juist dé reden om om ooit van m'n 310XT af te stappen. Dat was een hartstikke prima horloge voor rondjes rennen maar ik werd het uiteindelijk spuugzat om elke weer weer de laptop o.i.d. erbij te moeten pakken voordat ik daadwerkelijk activiteiten had geregistreerd. Nu loop ik binnen en bij het uit trekken van m'n schoenen is hij al zo'n beetje klaar.
Ik wil in de toekomst op z'n minst minder afhankelijk zijn van android/google en andere diensten. Dus ik kijk nu al of nieuwe gadgets hier afhankelijk van zijn.
Is het met Garmin Express ook mogelijk alles op de pc zelf in te zien, of moet alles via de site van Garmin?

--- edit

Ik vond wel dit project https://github.com/scrapper/postrunner en dat geeft mij al iets meer vertrouwen in offline gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door oddish2211 op 10-04-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Om de apps en diensten van Garmin te laten werken zal dat via hun online platform moeten. Wil je dat niet dan is via een kabel en 3rd party software de enige manier. Garmin Express cached de bestanden wel op je PC, maar volgens mij doet hij dat pas wanneer hij ze gaat uploaden. Dus moet je verbinden met Connect.
Als je afhankelijkheid van Google niet wilt kan je ook een kale android op je telefoon zetten of gewoon geen app gebruiken. Als je ook geen afhankelijkheid van Garmin wilt zou ik persoonlijk gewoon geen Garmin horloge kopen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

oddish2211 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:47:
[...]

Ik wil in de toekomst op z'n minst minder afhankelijk zijn van android/google en andere diensten. Dus ik kijk nu al of nieuwe gadgets hier afhankelijk van zijn.
Is het met Garmin Express ook mogelijk alles op de pc zelf in te zien, of moet alles via de site van Garmin?

--- edit

Ik vond wel dit project https://github.com/scrapper/postrunner en dat geeft mij al iets meer vertrouwen in offline gebruik.
In theorie kan het in elk geval.

Je hebt een kabel, waarmee je de horloge met de computer kunt verbinden.
Dan kun je de .fit bestanden direct van de horloge halen want daar staan ze op.

Deze .fit bestanden kun je dan gebruiken in een offline programma (die zijn er) die met .fit bestanden kunnen omgaan.

Maar het is toch een beetje een sportauto kopen en een ezel ervoor zetten om hem voort te trekken. Werkt en je komt er mee van a naar b. Maar zie er zelf de meerwaarde niet van.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Hi, ik zou graag al mijn gegevens van vóór mijn Garmin (t/m dec 2019) toevoegen aan "Connect". Als ik dit doe, gaat dat dan nog zaken veranderen in mijn huidige "status" (conditie, vo max, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

[...]

In GE zijn geen statistieken te zien. Daarvoor moet je naar de site.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Is het ook niet zo dat als je geen smartphone gebruikt, je wel regelmatig eens je FR aan de computer moet hangen om de meest recente posities van de satellieten binnen te halen of zo? Een GPS-fix kan dan wat langer duren anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
SanderL schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:38:
Is het ook niet zo dat als je geen smartphone gebruikt, je wel regelmatig eens je FR aan de computer moet hangen om de meest recente posities van de satellieten binnen te halen of zo? Een GPS-fix kan dan wat langer duren anders.
Geen idee. Maar dat lijkt mij niet, GPS satelliet posities liggen in principe vast. Tijdje terug was er nog een leuk artikel over GPS problemen met oudere apparatuur: nieuws: Oude gps-systemen kunnen vanaf volgende maand verkeerde informatie we...

Wel wordt je aangeraden om het horloge na een GPS firmware update of bij GPS problemen 20 minuten met GPS aan stil te laten liggen in de open lucht. Dit zou er voor zorgen dat de gecachte satelliet data volledig overschreven wordt met nieuwe data.

[ Voor 28% gewijzigd door Caayn op 10-04-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:46
[...]

Ik heb een tijdje een Garmin Forerunner gebruikt zonder Android telefoon of Iphone. Synchroniseren ging prima via wifi of USB met Garmin Express en met Garmin Express kon ik ook widgets en Connect IQ apps installeren.
Een overzicht van activiteiten hou ik bij via Turtle Sport waarmee ik de FIT bestanden via USB importeer. De FIT bestanden sla ik ook op op mijn harde schijf.
Uiteraard zijn de statistieken dan beperkt tot wat Turtlesport bijhoudt. Als ik gegevens als grondcontacttijd of balans wil zien, dan moet ik naar de Garmin site of Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
nogeeninlog schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:16:
Ik heb een tijdje een Garmin Forerunner gebruikt zonder Android telefoon of Iphone. Synchroniseren ging prima via wifi of USB met Garmin Express en met Garmin Express kon ik ook widgets en Connect IQ apps installeren.
Dan maak je nog steeds gebruik van Garmin, die apps komen uit hun online store. Sowieso als je gaat synchroniseren met Express dan gaat dat via hun servers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:46
Gonadan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:19:
[...]

Dan maak je nog steeds gebruik van Garmin, die apps komen uit hun online store. Sowieso als je gaat synchroniseren met Express dan gaat dat via hun servers.
Uiteraard, wanneer is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
nogeeninlog schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:23:
Uiteraard, wanneer is dat een probleem?
Nou bijvoorbeeld wanneer je, zoals de vraagsteller, liever geen online diensten gebruikt maar alleen op je PC wilt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 20:09

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Wat mij gisteren opviel. Ik liep samen met mijn vrouw een workout van:
- 3km inlopen
- 15x (1 minuut versnellen, 1 minuut rustig)
- uitlopen

Bij de eerste keer versnellen was mijn vrouw iets voor mij weg maar na een aantal keren liep zij al in de versnelling terwijl ik net aan mijn 5 piepjes begon.

Zij heeft een Fenix 5S en ik een FR935. Niet dat we ergens last van hebben maar het viel me tijdens het trainen ineens op dat ze sneller weer ging versnellen.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Tja, competitiedrang hè. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
nieuws: Nederlandse OM en Fiod halen webwinkel eGlobal Central offline Goedkoop horloges via eglobalcentral.nl kopen is niet meer mogelijk. Zoals aangegeven kan dat via andere sites nog steeds bij hen, maar nu blijkt dat ze echt op ongeoorloofde wijze te werk gingen is het voor mij einde met eglobalcentral...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:23
PatrickC schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:17:
[...]

Hoe lang heb je je horloge al? Ik heb het laatst ook gehad bij mijn FR645M en gemeld bij Garmin en die stuurde mij er gewoon 2 gratis op. Horloge was 1,5 jaar geleden aangeschaft, niet eens bij Garmin zelf. Voor sommige horloges verkoopt Garmin deze ‘keepers’ ook los trouwens. En bandjes van VA3 en FR645 zijn onderling uitwisselbaar.
[Afbeelding]
Heb hem nu 2.5 jaar volgens mij, maar kan idd wel even een mailtje naar Garmin sturen. Had gezocht naar losse keepers voor de VA3 en vergelijkbare modellen maar kon die voor die series niet vinden. Zal even kijken of ik wat met dat part nr. van jou kan. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 18:05
Mijn Garmin connect synchroniseert al 2 dagen niet meer met de Fenix 6x pro.
Iemand een idee hoe dat komt en / of wat er aan te doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edwardmila schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 06:47:
Mijn Garmin connect synchroniseert al 2 dagen niet meer met de Fenix 6x pro.
Iemand een idee hoe dat komt en / of wat er aan te doen is.
Lastig als je verder zo weinig informatie geeft. Geeft Garmin Connect wel aan dat deze verbonden is met je horloge? Wat voor telefoon gebruik je (Android, iOS) en is de app up to date?

Ik heb zelf ook wel eens last hiervan en dan helpt het door:
1. De GC app af te sluiten (dus echt stoppen op je telefoon zodat deze uit het geheugen is)
2. Bluetooth op je telefoon uitzetten en dan weer aanzetten.
3. De GC app weer op te starten.
4. Indien de sync dan niet automatisch gebeurt, deze even handmatig starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 18:05
Dank voor je reactie.
Horloge en app zijn verbonden, gebruik iOS (iPhone X) en alles is up to date.
GC afsluiten en opnieuw starten heb ik al een paar keer geprobeerd, zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Even synchroniseren via een kabel met je laptop of pc doet meestal wonderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
[...]

--- edit

Je kunt je garmin volledig zonder wifi/Bluetooth (garmin connect) gebruiken, je kunt hem instellen zonder app, je kunt de FIT bestanden zonder garmin express er af halen, en de FIT bestanden kun je met een tiental OSS apps inzien (golden cheetah, ride viewer en nog een aantal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

dec0de schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:19:
[...]

Je kunt je garmin volledig zonder wifi/Bluetooth (garmin connect) gebruiken, je kunt hem instellen zonder app, je kunt de FIT bestanden zonder garmin express er af halen, en de FIT bestanden kun je met een tiental OSS apps inzien (golden cheetah, ride viewer en nog een aantal).
Kunnen firmware updates ook zonder Garmin Express? Waarschijnlijk kun je ze wel in een bepaalde map slepen en dat het horloge dan ziet dat het is "gedownload" maar dat is dus nog een klein puntje van aandacht om even uit te zoeken als je zonder app of express wil werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
Poekie schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:29:
[...]

Kunnen firmware updates ook zonder Garmin Express? Waarschijnlijk kun je ze wel in een bepaalde map slepen en dat het horloge dan ziet dat het is "gedownload" maar dat is dus nog een klein puntje van aandacht om even uit te zoeken als je zonder app of express wil werken.
Dat kan volgends mij wel, zie https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Deze gast heeft een fenix 5 plus daar delta D2 (aviator watch) omgezet. Je moet dus het update bestand kunnen bemachtigen en die dan in de garmin folder krijgen. Dan koppel je het horloge los, en je horloge vraagt dan of je de update nu wil installeren, dan zeg jij “ja”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edwardmila schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:18:
Dank voor je reactie.
Horloge en app zijn verbonden, gebruik iOS (iPhone X) en alles is up to date.
GC afsluiten en opnieuw starten heb ik al een paar keer geprobeerd, zonder resultaat.
En bluetooth uitzetten en dan weer aanzetten op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
dec0de schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:04:
Je moet dus het update bestand kunnen bemachtigen
Zijn die gewoon bij Garmin te krijgen? Of anderzijds op legale wijze?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door dec0de op 26-09-2023 15:01 ]

Pagina: 1 ... 142 ... 319 Laatste