legioen12 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:35:
Na meerdere topics ben ik nu eindelijk in het goeie topic terecht gekomen.
Ik ga beginnen met hardlopen en wil dat gaan bijhouden met Runkeeper of strava welke van de 2 ben ik nog niet helemaal uit.
Ik heb nu een Samsung Gear S3 Frontier. Nu is mijn vraag is dit een beetje goed horloge om te gebruiken voor hardlopen? Heb na wat lezen op internet wel gevonden dat je via de gear tracker app op je horloge je hardloop gegevens kan synchroniseren met de app strava.
Of kan ik beter voor een garmin of polar gaan het liefst eentje die ook whatssap berichten kan ontvangen ect
Alvast bedankt voor de reacties
Ik zal mijn best doen om een antwoord te geven.
Alles valt of staat met hoe fanatiek je gaat hardlopen en hoeveel "hulp" je daarbij wil.
In andere woorden wil je data driven gaan hardlopen.
Stel je antwoord is nee. Zoek niet verder. De Samsung heeft een GPS, dan kan je je rondjes bijhouden en zien hoeveel km je gelopen hebt met de snelheid.
Stel je antwoord is: "ja! Kom maar op met die data!", dan zijn er heel veel stappen.
Ik ben niet al te thuis in alle merken, maar ik zal mijn best doen.
Simpel
Garmin FR 245/Polar vantage M
Alle basis benodigdheden om in het hardlopen te voldoen!
Meer dan simpel nodig?
Garmin FR735xt, FR645, Polar vantage M, (Suunto 7?)
Afhankelijk van het model krijg je extra's, zoals een barometer, open water GPS.
Diehard
Garmin Fenix + FR945 (Suunto 9?)
Dit biedt genoeg data om na een training net zo lang te kunnen analyseren.
Extra's
Borstband, footpod
Mocht je nog verder willen gaan in alle mogelijke data kan je aan dit soort extra's denken. Je horloge moet dan wel compatible zijn.
Stel je bent nieuw in het hardlopen en wil gewoon kennis maken met. Dan zou ik lekker bij de Samsung blijven. Wil je er serieus werk van gaan maken dan is dus de vraag aan jou. Hoe serieus?
Dit kan je natuurlijk alleen als je weet wat er mogelijk is. Pak dan een topmodel en ga reviews lezen (DCRainmaker), dan weet je wat er mogelijk is en wat je "mist" als je een lager model neemt.