Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 145 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00
Shinji schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:55:
Wie weet hoe je in Garmin Connect iemands live track kan zien? Ik heb regelmatig mijn telefoon mee voor de live track en dit gedeeld met mijn vrouw. Maar wat ik ook in de app op haar telefoon zoek ik krijg het niet te zien (vanmiddag even geprobeerd tijdens een wandeling).
Ik heb ingesteld dat m'n vrouw een mailtje krijgt. Het is ook echt een aparte website waar je het kunt volgen.
Edit:
De optie die jij gebruikt wordt het zichtbaar op Garmin apparaten die het ondersteunen, niet de app.

[ Voor 9% gewijzigd door Nuevocasa op 03-05-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
legioen12 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:35:
Na meerdere topics ben ik nu eindelijk in het goeie topic terecht gekomen.
Ik ga beginnen met hardlopen en wil dat gaan bijhouden met Runkeeper of strava welke van de 2 ben ik nog niet helemaal uit.
Ik heb nu een Samsung Gear S3 Frontier. Nu is mijn vraag is dit een beetje goed horloge om te gebruiken voor hardlopen? Heb na wat lezen op internet wel gevonden dat je via de gear tracker app op je horloge je hardloop gegevens kan synchroniseren met de app strava.

Of kan ik beter voor een garmin of polar gaan het liefst eentje die ook whatssap berichten kan ontvangen ect

Alvast bedankt voor de reacties
Je zou het eerst met de Samsung kunnen proberen natuurlijk.Zeker als beginnend hardloper ga je toch niet meteen met geavanceerde data en functies aan de slag. Maar heb je specifieke wensen voor een hardloop horloge? Dan kunnen we je hier beter helpen denk ik.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 21:52
Zoals ik in het hardlooptopic al zei @legioen12 Samsung heeft een reputatie voor slechte polsmeting van de hartslag. Dat (nogmaals) gezegd hebbend, probeer het gewoon, de functies zitten op je horloge, het zijn uiteindelijk je benen die het werk moeten doen. Je kan uploaden naar Strava, dus je bestaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de eerste jaren nooit met hartslagmeting gelopen. Had wel zo’n hartslagband erbij gekocht, maar was er al snel achter dat dat niets voor mij was. Gewoon op gevoel lopen, daar voelde ik me het prettigste bij. Maar wil je meteen schema’s gaan lopen waar je in bepaalde zones moet lopen, dan is een goede hartslagmeting wel belangrijk natuurlijk. En nu nog steeds... het enige waar ik naar kijk is achteraf wat m’n hartslag verloop was en gemiddelde waardes.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-10 23:38
legioen12 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:35:
Na meerdere topics ben ik nu eindelijk in het goeie topic terecht gekomen.
Ik ga beginnen met hardlopen en wil dat gaan bijhouden met Runkeeper of strava welke van de 2 ben ik nog niet helemaal uit.
Ik heb nu een Samsung Gear S3 Frontier. Nu is mijn vraag is dit een beetje goed horloge om te gebruiken voor hardlopen? Heb na wat lezen op internet wel gevonden dat je via de gear tracker app op je horloge je hardloop gegevens kan synchroniseren met de app strava.

Of kan ik beter voor een garmin of polar gaan het liefst eentje die ook whatssap berichten kan ontvangen ect

Alvast bedankt voor de reacties
Ik zal mijn best doen om een antwoord te geven.

Alles valt of staat met hoe fanatiek je gaat hardlopen en hoeveel "hulp" je daarbij wil.
In andere woorden wil je data driven gaan hardlopen.
Stel je antwoord is nee. Zoek niet verder. De Samsung heeft een GPS, dan kan je je rondjes bijhouden en zien hoeveel km je gelopen hebt met de snelheid.
Stel je antwoord is: "ja! Kom maar op met die data!", dan zijn er heel veel stappen.

Ik ben niet al te thuis in alle merken, maar ik zal mijn best doen.

Simpel
Garmin FR 245/Polar vantage M
Alle basis benodigdheden om in het hardlopen te voldoen!

Meer dan simpel nodig?
Garmin FR735xt, FR645, Polar vantage M, (Suunto 7?)
Afhankelijk van het model krijg je extra's, zoals een barometer, open water GPS.

Diehard
Garmin Fenix + FR945 (Suunto 9?)
Dit biedt genoeg data om na een training net zo lang te kunnen analyseren.

Extra's
Borstband, footpod
Mocht je nog verder willen gaan in alle mogelijke data kan je aan dit soort extra's denken. Je horloge moet dan wel compatible zijn.

Stel je bent nieuw in het hardlopen en wil gewoon kennis maken met. Dan zou ik lekker bij de Samsung blijven. Wil je er serieus werk van gaan maken dan is dus de vraag aan jou. Hoe serieus?

Dit kan je natuurlijk alleen als je weet wat er mogelijk is. Pak dan een topmodel en ga reviews lezen (DCRainmaker), dan weet je wat er mogelijk is en wat je "mist" als je een lager model neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bram34 Mooie uiteenzetting maar ik zou de FR245 niet in de simpel categorie zetten maar in meer dan simpel. In de simpel categorie zou ik de Forerunner 45 noemen. Andere merken, zoals Polar en Suunto kan ik niet over oordelen, want in die merken heb ik me al jaren niet meer verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Frenz64 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:56:
iemand ervaring met de Wahoo Tickr X? Ik doe o.a. planks elke avond en het lijkt me wel geinig wat data daarvan te krijgen. Ook zit er running dynamics in, werk dat een beetje a la Garmin? Dan valt er namelijk een voordeel voor Garmin als horlogekeuze weg.

Dat gezegd hebbend, een 2de hands 935 voor iets van €200 - €250 is toch ook wel aantrekkelijk, alleen de betere accuduur van de 945 spreekt me aan, Pay en Music boeit niet, oké de maps zijn ook wel geinig, maar nodig? Polar Grit X blijft ook kandidaat (en ik ben er niet uit of ik nou de Fenix ga meenemen).
Ik heb de gewone Tickr, maar kan je wel zeggen, de running analytics van de Tickr X werken alleen met de Wahoo app en niet over ANT+. Als je de Tickr X met ANT+ gaat gebruiken, werkt die niet anders dan de Tickr, dus eigenlijk de meerprijs niet waard. Wahoo heeft ooit bekeken of ze niet ANT+ running dynamics kunnen ondersteunen maar daar is niets van gekomen.

Je hebt al besteld ondertussen maar ik zeg het je al maar :)/

Verder vind ik de Tickr (en Tickr X heeft zelfde strap) wel heel goed zitten, stoort mij eigenlijk nooit. Heb er vandaag 1u30min mee gelopen, daarna meteen beginnen koken voor ik ging douchen en gewoon aangehouden, voelde die nauwelijks zitten. Ik moet wel altijd eens de strap vaster trekken wanneer ik die aan doe, want die komt altijd een beetje los, dan kan het wel gebeuren dat die gaat afzakken (en eventueel schuren). De contactpunten moet ik ook altijd nat maken om in het begin goed te meten.
Baksteen89 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:20:
[...]

Super mooie aanbieding dit. Mijn vriendin is opzoek naar een nieuw horloge. Ze gebruikt hem vooral voor de herstel functie. Doet veel aan CrossFit en wat losse activiteiten zoals MTB, hardlopen en skiën. Nu twijfelt ze enorm tussen deze en de vivoactive 4s. Dit is een goeie aanbieding maar weet niet of het nodig is.

Ze heeft overigens nu een Whoop. De functionaliteit van de slaap, herstel en belastings cijfers vind ze erg interessant.

Hebben jullie nog tips? Is de Fenix misschien gewoon overkill? Zelfs voor deze prijs?
Vivoactive 4(S) ondersteunt geen training recovery, als je vriendin herstel wilt opvolgen, moet ze een Forerunner of Fenix hebben. In die prijsklasse heb je ook de Forerunner 245 maar aangezien die geen barometer heeft en je skiën ook vernoemt (en volgens mij die activiteit zelfs niet heeft), valt die af. Met de Forerunner 645 kun je wel skiën en die ziet er ook niet verkeerd uit. Anders de Fenix 5S+ (of 5S of 6S).

Nu ik er bij nadenk heeft de Vivoactive 4(S) wel de body battery functionaliteit, wat ook een indicatie is voor je vorm, maar die betrekt er dan zaken zoals slaapkwaliteit en stress bij, en ik weet niet of die ook rekening houdt met je trainingsbelasting van de afgelopen dagen. Volgens mij is het eerder: je doet een activiteit, de meter loopt leeg, je slaapt, de meter vult zich, volgende dag staat die op 100%, maar dat betekent nog niet dat je dezelfde activiteit als de vorige dag opnieuw kunt uitvoeren.

De slaapfunctionaliteit van Garmin is heel mager overigens, denkt regelmatig dat ik slaap als ik gewoon stil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
Bram34 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:10:
[...]

Ik zal mijn best doen om een antwoord te geven.

Alles valt of staat met hoe fanatiek je gaat hardlopen en hoeveel "hulp" je daarbij wil.
In andere woorden wil je data driven gaan hardlopen.
Stel je antwoord is nee. Zoek niet verder. De Samsung heeft een GPS, dan kan je je rondjes bijhouden en zien hoeveel km je gelopen hebt met de snelheid.
Stel je antwoord is: "ja! Kom maar op met die data!", dan zijn er heel veel stappen.

Ik ben niet al te thuis in alle merken, maar ik zal mijn best doen.

Simpel
Garmin FR 245/Polar vantage M
Alle basis benodigdheden om in het hardlopen te voldoen!

Meer dan simpel nodig?
Garmin FR735xt, FR645, Polar vantage M, (Suunto 7?)
Afhankelijk van het model krijg je extra's, zoals een barometer, open water GPS.

Diehard
Garmin Fenix + FR945 (Suunto 9?)
Dit biedt genoeg data om na een training net zo lang te kunnen analyseren.

Extra's
Borstband, footpod
Mocht je nog verder willen gaan in alle mogelijke data kan je aan dit soort extra's denken. Je horloge moet dan wel compatible zijn.

Stel je bent nieuw in het hardlopen en wil gewoon kennis maken met. Dan zou ik lekker bij de Samsung blijven. Wil je er serieus werk van gaan maken dan is dus de vraag aan jou. Hoe serieus?

Dit kan je natuurlijk alleen als je weet wat er mogelijk is. Pak dan een topmodel en ga reviews lezen (DCRainmaker), dan weet je wat er mogelijk is en wat je "mist" als je een lager model neemt.
Bedankt voor je reactie . Om op je vraag terug te komen hoe serieus ik er werk van wil maken.
Het is niet zo dat ik de marathon van Rotterdam wil gaan lopen maar gewoon om me conditie te verbeteren en me beter in mijn hoofd te gaan voelen. Dus ik vind het ook wel leuk om mijn hartslag beetje nauwkeurig te meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@legioen12 Als ik het zo lees, dan probeer het eerst een tijdje met je Samsung. Als je na een tijdje meer wilt, kun je alsnog de volgende stap maken. B.v., nauwkeurige hartslagmeting heb je eigenlijk alleen maar via een borstband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:27
MacPoedel schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:57:

Vivoactive 4(S) ondersteunt geen training recovery, als je vriendin herstel wilt opvolgen, moet ze een Forerunner of Fenix hebben. In die prijsklasse heb je ook de Forerunner 245 maar aangezien die geen barometer heeft en je skiën ook vernoemt (en volgens mij die activiteit zelfs niet heeft), valt die af. Met de Forerunner 645 kun je wel skiën en die ziet er ook niet verkeerd uit. Anders de Fenix 5S+ (of 5S of 6S).

Nu ik er bij nadenk heeft de Vivoactive 4(S) wel de body battery functionaliteit, wat ook een indicatie is voor je vorm, maar die betrekt er dan zaken zoals slaapkwaliteit en stress bij, en ik weet niet of die ook rekening houdt met je trainingsbelasting van de afgelopen dagen. Volgens mij is het eerder: je doet een activiteit, de meter loopt leeg, je slaapt, de meter vult zich, volgende dag staat die op 100%, maar dat betekent nog niet dat je dezelfde activiteit als de vorige dag opnieuw kunt uitvoeren.

De slaapfunctionaliteit van Garmin is heel mager overigens, denkt regelmatig dat ik slaap als ik gewoon stil zit.
Die Body battery functie lijkt toch wel redelijk op wat de Whoop doet. Jammer dat dan weer niet in de Fenix 5 (plus) zit. Wel in de 6, die is dan alleen veel duurder. Zitten nu toch weer te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
PatrickC schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:41:
@legioen12 Als ik het zo lees, dan probeer het eerst een tijdje met je Samsung. Als je na een tijdje meer wilt, kun je alsnog de volgende stap maken. B.v., nauwkeurige hartslagmeting heb je eigenlijk alleen maar via een borstband.
@legioen12 ik ben het wel met @PatrickC eens. Zoals het er nu naar uit ziet lijkt me de SG3 wel voldoende om mee uit de voeten te kunnen.

Mocht je meer inzicht willen krijgen in hartslag/herstel zou ook nog een Whoop kunnen kijken.

@PatrickC nog terug komend op je eerdere bericht. Misschien heb ik het te simplistisch neergezet. Absoluut eens dat de FR245 meer dan simpel is, maar ik heb de situatie bekeken vanuit zijn huidige status. Daarmee denk ik dat een FR45 een downgrade is. Heb dus alleen benoemd wat hem verder zou kunnen helpen.

Modellen als de Vivo en de Venu nog niet eens meegenomen. Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik beter op de hoogte ben van wat Garmin doet dan de overige merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baksteen89 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:49:
[...]

Die Body battery functie lijkt toch wel redelijk op wat de Whoop doet. Jammer dat dan weer niet in de Fenix 5 (plus) zit. Wel in de 6, die is dan alleen veel duurder. Zitten nu toch weer te twijfelen.
Is de Forerunner 245 geen optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bram34 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:53:
@PatrickC nog terug komend op je eerdere bericht. Misschien heb ik het te simplistisch neergezet. Absoluut eens dat de FR245 meer dan simpel is, maar ik heb de situatie bekeken vanuit zijn huidige status. Daarmee denk ik dat een FR45 een downgrade is. Heb dus alleen benoemd wat hem verder zou kunnen helpen.
Ok, dan begrijp ik je categorieën beter. :) Of de FR45 een downgrade is tov zijn huidige situatie betwijfel ik echter. De FR45 is al lang niet meer het basis/instapmodel wat zijn voorlopers waren, maar is een heel eind opgeschoven richting de FR245 en FR645.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
Baksteen89 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 23:49:
[...]

Zelf ben ik heel benieuwd naar een Whoop. Een vriend van mij heeft er een en is positief! (Hij heeft deze naast een F6saph).

Laatste 6 maanden heb ik behoorlijk wat stress gehad. Ben 5 punten gedaald in VO2max, (zonder verandering in training), maar mijn body battery was elke dag vrolijk op 100%.

Daarnaast vind ik het bijhouden van het slapen, ronduit belachelijk slecht. Het algoritme is veel te veel gebaseerd op het algemene slaapritme. Het heeft ook geen idee wanneer ik nou slaap of niet. Soms denkt ie dat ik om 20 al slaap, terwijl ik dan nog rondloopt en doe. Blijkbaar houdt het geen rekening hiermee. Hetzelfde met de bediening, als je toch nog even je loopje wil bekijken en op de knopjes drukt (doelbewust). Volgens het algoritme ben je dan gewoon aan het slapen. Ook geldt dit voor het opstaan, je moet zeg maar een kussengevecht houden voordat dat ding zegt dat je wakker bent. Als laatst, het ding noteert ook niet of het om je pols zit 's nachts. Heb je hem niet om en laat je hem liggen noteert ie bij mij een 14 urige diepe slaap 8)7 . Die functie kunnen ze er voor mij apart er beter uithalen, het enige wat daarin nog zinvol is, is je hartslag. Kan je zien wat voor effect dat biertje heeft.

Garmin is goed voor hardlopen. Die body battery, slaap/waak, trainingsintensiteit, trainingslast en dergelijk moet je met een hele grote korrel zout nemen.

Als je keuze afhangt van een body battery maak je verkeerde keuzes die teleurstellend zullen zijn. Wil je echt weten hoe het er voor staat zou ik eerder wat mindfulness (ofzo) doen en je hartslag gegevens bekijken. Misschien over een paar jaar dat ze wat verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
MacPoedel schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:57:
[...]

Ik heb de gewone Tickr, maar kan je wel zeggen, de running analytics van de Tickr X werken alleen met de Wahoo app en niet over ANT+. Als je de Tickr X met ANT+ gaat gebruiken, werkt die niet anders dan de Tickr, dus eigenlijk de meerprijs niet waard. Wahoo heeft ooit bekeken of ze niet ANT+ running dynamics kunnen ondersteunen maar daar is niets van gekomen.

Je hebt al besteld ondertussen maar ik zeg het je al maar :)/
Thx, maar ik had dat in de review van DCR al gelezen idd. Ik zag de X voor 75 en vond het een aardige pré die andere HR banden niet hebben, ja de Garmin wel, maar dan zit ik al vast aan Garmin en dat wil ik niet (maar kan nog wel).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
https://www.amazon.de/-/n...ner&qid=1588579148&sr=8-3
Tegenwoordig is de FR735xt "maar" 199 euro bij Amazon.de. Voor zo'n triathlon horloge is dat echt een heel aardige prijs. De FR735xt heeft 32kB beschikbaar voor custom datavelden uit de app store, net zoveel als de FR935, maar je kan er 3 tegelijkertijd live hebben tijdens een activiteit. Het is het enige Garmin horloge wat dat kan (de FR945 kan er ook maar 2 tonen).
Er ontbreken een aantal First beat indicatoren die je in latere horloges wel ziet, maar voor de meeste hardlopers en triathlon atleten biedt het horloge ruim voldoende functionaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Suunto verkocht en een 2de hands 935 gehaald via MP. Nu eens de wereld aan opties verkennen. Zal de helft (nog) niet gebruiken waarschijnlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 19:12
@Bram34 Ik heb mijn slaaptijden in de app ingesteld van 22.30-7.30 dus als je dan niks doet meet hij de slaap. Als ik een avond ga stappen of laat moet voetballen meet hij geen slaap of soms wel een uur ofzo als het horloge in de tas zit. Bij mijn F5+ gaat het meestal wel goed, eens in de zoveel tijd gaat het mis geen registratie of een verkeerde registratie. De REM/diep en wakker zijn niet altijd correct soms weet ik dat ik wakker was en is dat niet geregistreerd. Het blijft natuurlijk een gimmick/algoritme echt slaap en herstel meten is heel lastig buiten een klinische setting, maar over het algemeen lijkt het wel te kloppen en ik gebruik ik vooral om te zien of mijn gevoel klopt bij de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Tickr X is binnen, gekoppeld en apps klaar. Hij werkt primair als HRM voor m'n horloge, maar slaat hij bij een activiteit dan automatisch de andere data gelijktijdig op, die je dan vervolgens in de Wahoo app kan bekijken? Of moet je tegelijkertijd een meting starten op de band zelf of op de telefoon? Wordt me niet helemaal duidelijk.

Hij zit prima iig, morgen mee naar buiten nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Zelf ben ik voor de Polar H9 gegaan, meer heb ik niet nodig en lees in alle reviews dat hij comfortabel zit.
Komt vrijdag binnen dus ben zeer benieuwd, mocht ook deze band niet bevallen dan stop ik met borstbanden te dragen. In dat geval nog eens een poging wagen met de Polar OH1.
Ik besef dat ik inleveren op accuraatheid maar dat accepteer ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Ik heb net mijn lederen 26mm garmin bandje binnengekregen en hij voelt heel erg stijf. Tips om hem soepeler te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:31
Gewoon dragen, dan wordt hij wel soepeler.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38
Santee schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:23:
Ik heb net mijn lederen 26mm garmin bandje binnengekregen en hij voelt heel erg stijf. Tips om hem soepeler te krijgen?
Sowieso direct even behandelen met een soort conditioner of iets in die trant. Dragen helpt ook, je huidvet is in feite ook een conditioner alleen is dat niet altijd even schoon. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garmin zegt zelf dan nog als het om schoonmaken gaat:
- Veeg de leren bandjes af met een droge doek.
- Gebruik leerreiniger om de leren bandjes te reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Bedankt jongens, enige wat ik hier heb is schoensmeer, lijkt mij niet helemaal "je van het" voor een bandje, dat stinkt ontzettend :+
Even kijken waar ik die conditioner het beste kan halen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Santee schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:05:
Bedankt jongens, enige wat ik hier heb is schoensmeer, lijkt mij niet helemaal "je van het" voor een bandje, dat stinkt ontzettend :+
Even kijken waar ik die conditioner het beste kan halen..
Dat is in feite ook een soort schoensmeer hoor, maar dan kleurloos. Beschermt tegen uitdrogen, scheuren en vlekken. Voor een product van echt leder is dat onmisbaar.

Ik gebruik een tubetje Collonil Carbon Gold, ooit bij schoenen gekregen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
pjlgt schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:00:
Suunto verkocht en een 2de hands 935 gehaald via MP. Nu eens de wereld aan opties verkennen. Zal de helft (nog) niet gebruiken waarschijnlijk :+
Voor hoeveel if I may ask?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Dat mag :P

200 euro, dus een koopje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Frenz64 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:43:
Tickr X is binnen, gekoppeld en apps klaar. Hij werkt primair als HRM voor m'n horloge, maar slaat hij bij een activiteit dan automatisch de andere data gelijktijdig op, die je dan vervolgens in de Wahoo app kan bekijken? Of moet je tegelijkertijd een meting starten op de band zelf of op de telefoon? Wordt me niet helemaal duidelijk.

Hij zit prima iig, morgen mee naar buiten nemen
Ben er al uit, dat kan dus niet: óf koppelen aan je horloge en alleen HR data óf je telefoon meenemen en via de Wahoo app gebruiken, dan heb je running dynamics. Je kan dan weer wel syncen met Strava, datdanweerwel

@pjlgt Goede deal idd, is voor mij ook een overweging, een 2de hands 935, alleen de kaarten op 945 zou ik missen, pay & music boeit me niet echt. Maar om daar dan €200-300 meer voor te betalen, hmmm. Voorlopige favo is nog steeds Polar Grit X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Tot op heden Polar M400 > Forerunner 230 > Huawei GT > Suunto Spartan Trainer > FR935. Steeds een stapje hoger en iets duurder. Moet prijstechnisch ook wel leuk blijven vind ik. Vind die Grit X ook vet, maar om nou 400 te betalen voor zoiets gaat me nu nog iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Suunto t5 met footpod > phone met runkeeper > t5 met externe GPS > M600 > Amazfit Stratos > ??

Tja 400, heb net Cambridge Audio oordopjes besteld voor €100, 4e paar in gebruik, nodig? Neuh

€400 voor een device dat je minstens 3 keer per week dedicated gebruikt, dag en nacht draagt is wel te verantwoorden vind ik. Maar dan moet ik er wel de rationale voor vinden t.o.v. van een 935 voor €200 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:25
Ik wissel nog al eens tussen Polar en Garmin. Sinds een paar dagen weer terug bij Polar:
Polar RS800CX > Garmin FR 405CX > Garmin FR 610 > Polar V800 > Garmin FR 735XT > Polar Grit X.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15
Frenz64 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Ben er al uit, dat kan dus niet: óf koppelen aan je horloge en alleen HR data óf je telefoon meenemen en via de Wahoo app gebruiken, dan heb je running dynamics. Je kan dan weer wel syncen met Strava, datdanweerwel

@pjlgt Goede deal idd, is voor mij ook een overweging, een 2de hands 935, alleen de kaarten op 945 zou ik missen, pay & music boeit me niet echt. Maar om daar dan €200-300 meer voor te betalen, hmmm. Voorlopige favo is nog steeds Polar Grit X
Wat ik zelf wel gaaf vind aan de 945 met kaarten is dat er ook een aantal kaart-gerelateerde opties uit rollen waar je niet meteen bij stil staat. Zoals op vakanties het horloge een logische route laten plannen. Je geeft dan aan hoeveel km je wilt en welke kant je op wilt lopen, en dan rolt daar automatisch een route uit die ook nog eens op basis van popularity is (dus waar veel gelopen wordt = leuke en logische routes). Dat werkt dus geheel zonder telefoon omdat al die data al in je horloge staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
Vanaf de 935 naar de 945 gaf toch best veel nieuwe opties.
Ik heb nog een 935 liggen in de kast @Frenz64 dus laat maar weten of je interesse hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Ben nog aan het wikken en wegen @tlpeter , maar zoals gezegd, 935 staat op de short list. Dus hou 'm in de kast :+

Gisteren het eerste loopje gedaan met de Tickr. Horloge met polsmeting en telefoon met Wahoo app gelijktijdig aan. De meting met het horloge laat een avg HR van 121 zien met een piek in het begin bij gelijkmatig tempo en de Wahoo meting zit wéér een cadence lock in (AVG 126). Tenminste, de eerste km laat een hartslag van 170-172 zien om vervolgens te zakken naar een normale 128-131 de eerste 4 km. Hmmm, vreemd dat ik op drie verschillende devices (Pols, H7 en nu de Tickr) van hetzelfde soort cadence lock-achtige probleem last heb. Of zou ik een heel raar hart hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Frenz64 op 09-05-2020 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Jij start toch ook altijd gewoon te hard? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58

Quakie

quakelen

Sinds gisteren in het bezit van een Garmin Fenix 5 en ik vind het een machtig apparaat. Jaren met een TomTom spark 3 gelopen die op zich nog beviel behalve het uiterlijk. Ik wilde al heel lang 1 klok voor alles dus ook dragen naar mijn werk zonder focus op sport. Ik vind meerprijs tov een 6 voor mij te extreem.

Nu nog alles uitpluizen. Zit zoveel op.

[ Voor 14% gewijzigd door Quakie op 09-05-2020 16:44 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Quakie schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:42:
Sinds gisteren in het bezit van een Garmin Fenix 5 en ik vind het een machtig apparaat. Jaren met een TomTom spark 3 gelopen die op zich nog beviel behalve het uiterlijk. Ik wilde al heel lang 1 klok voor alles dus ook dragen naar mijn werk zonder focus op sport. Ik vind meerprijs tov een 6 voor mij te extreem.

Nu nog alles uitpluizen. Zit zoveel op.
Geen plus overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Santee jazeker Maar ik heb voor noodgevallen altijd mijn telefoon bij mij, waardoor voor mij grootste meerwaarde wegviel nl muziek afspelen zonder telefoon. Ook betere batterij sprak mij aan.

Of ik moet wat groots over het hoofd hebben gezien ?

[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 09-05-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quakie schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:06:
@Santee jazeker Maar ik heb voor noodgevallen altijd mijn telefoon bij mij, waardoor voor mij grootste meerwaarde wegviel nl muziek afspelen zonder telefoon. Ook betere batterij sprak mij aan.

Of ik moet wat groots over het hoofd hebben gezien ?
Betere batterij? Het gaat om de 5 plus en niet de 5S. Op de 5 plus heb je b.v. ook navigatie met full color maps, maar aangezien je aangeeft dat je je telefoon altijd bij je hebt, is dat niet echt een meerwaarde voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@PatrickC Bedoelde ik ook. Fenix 5 heeft 2 Dagen extra tov Fenix 5 plus in smart watch stand volgens Garmin site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

OneMoreThing schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:43:
Ik wissel nog al eens tussen Polar en Garmin. Sinds een paar dagen weer terug bij Polar:
Polar RS800CX > Garmin FR 405CX > Garmin FR 610 > Polar V800 > Garmin FR 735XT > Polar Grit X.
Kun je al iets zeggen over hoe de Grit X bevalt? Heb nu een Amazfit Stratos. Die bevalt prima, behalve de hartslagmeting is nogal onnauwkeurig.En dat is nogal irritant, zeg maar.

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quakie schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:40:
@PatrickC Bedoelde ik ook. Fenix 5 heeft 2 Dagen extra tov Fenix 5 plus in smart watch stand volgens Garmin site.
Inderdaad, dat wist ik niet. De 5 heeft een betere batterijduur dan de 5 Plus. Zelfs 5 uur meer met GPS. Weer wat geleerd vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Froggy schreef op zondag 10 mei 2020 @ 01:22:
[...]

Kun je al iets zeggen over hoe de Grit X bevalt? Heb nu een Amazfit Stratos. Die bevalt prima, behalve de hartslagmeting is nogal onnauwkeurig.En dat is nogal irritant, zeg maar.
Ook benieuwd hier.

Met een HR band of een OH1/Tickr fit kun je de onbetrouwbaarheid van de Stratos prima oplossen trouwens. Is by far de goedkoopste oplossing. En elke polsmeting heeft inherent z'n beperkingen hè, interval bijvoorbeeld, ook bij de Grit X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
Vraag ;

Ik heb een Garmin Edge 830 fietscomputer (fijn ding)

Nu doe ik ook (weer) aan hardlopen. Daar gebruik ik mijn Tomtom runner multisports voor.
Let ook vooral op de term multisports daarin, ik heb dat ding ook aan als ik MTB

Echter kunnen die 2 (de garmin 830) en de TT MP niet met elkaar praten.

Ik was dus wat aan het kijken naar een Garmin Horloge die wel goed zou praten met de Edge 830. Dan kom ik dus uit op de Forerunner 45. Maar ja, die heeft enkel hardloop profielen. Als ik dan verder kijk kom ik gelijk op horloges uit die minstens het dubbele kosten.
Dat vindt ik dan wel weer erg duur worden.

Aijn, uurtje googlen verder, nog steeds niks gevonden.

Mijn vraag;

Zijn er, tot ong 150 euro kostende, sporthorloges die met mijn garmin edge 830 kunnen praten?
Ik wil aboluut hebben op mijn horloge
- GPS
- HR meting op pols
- rondetijden

Wat niet nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:44:
Inderdaad, dat wist ik niet. De 5 heeft een betere batterijduur dan de 5 Plus. Zelfs 5 uur meer met GPS. Weer wat geleerd vandaag. :)
Wist ik ook niet, wellicht verdrongen aangezien ik een plus heb.

Wel handig dat contactloos betalen wanneer de praxis zo'n houten kooi om de caissière getimmerd heeft dat je onmogelijk met je arm bij de terminal kan komen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:06:
Wel handig dat contactloos betalen wanneer de praxis zo'n houten kooi om de caissière getimmerd heeft dat je onmogelijk met je arm bij de terminal kan komen. :D
Gelukkig genoeg spulletjes te krijgen bij de Praxis om die houten kooi af te breken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:40

s3n

maartend schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:36:
Ik was dus wat aan het kijken naar een Garmin Horloge die wel goed zou praten met de Edge 830. Dan kom ik dus uit op de Forerunner 45. Maar ja, die heeft enkel hardloop profielen. Als ik dan verder kijk kom ik gelijk op horloges uit die minstens het dubbele kosten.
Je kan op de 45 ook andere profielen zetten of aanmaken. Zal ongetwijfeld niet alle sporten goed ondersteunen, maar het is echt een goed horloge voor het geld. Ik heb de 245 en mijn vrouw de 45. Onze beide sporten (naar hardlopen) staan er ook niet in, maar daar kiezen we voor Cardio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
s3n schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Je kan op de 45 ook andere profielen zetten of aanmaken. Zal ongetwijfeld niet alle sporten goed ondersteunen, maar het is echt een goed horloge voor het geld. Ik heb de 245 en mijn vrouw de 45. Onze beide sporten (naar hardlopen) staan er ook niet in, maar daar kiezen we voor Cardio.
Thnx. Ik zou dus gewoon een eenvoudig fietsprofiel unnen aanmaken. Want al sik ga MTB heb ik toch mijn 830 bij, die geeft alle info over de route en al dat spul. Ik wil de 45 dan enkel gebruiken voor hartslag.

Dan hou ik het gewoon op de 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Vraag ;

Zijn er, tot ong 150 euro kostende, sporthorloges die met mijn garmin edge 830 kunnen praten?
Wat is het doel dat ze met elkaar kunnen praten?

(gewoon benieuwd. Heb hier meerdere garmin apparaten, maar die wisselen weinig (tot niets) onderling uit).

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 10-05-2020 11:42 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cyberpope schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:42:
[...]

(gewoon benieuwd. Heb hier meerdere garmin apparaten, maar die wisselen weinig (tot niets) onderling uit).
Hartmeting De rest zit p mijn 830 wat ik nodig heb tijdens fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 13:38
Vraag ;

Nu doe ik ook (weer) aan hardlopen. Daar gebruik ik mijn Tomtom runner multisports voor.
Let ook vooral op de term multisports daarin, ik heb dat ding ook aan als ik MTB

Echter kunnen die 2 (de garmin 830) en de TT MP niet met elkaar praten.

Aijn, uurtje googlen verder, nog steeds niks gevonden.

Mijn vraag;

Ik wil aboluut hebben op mijn horloge
- GPS
- HR meting op pols
- rondetijden

Wat niet nodig is
Doet een Vivoactive 3 dan niet exact wat je wil?

Via Amazon Italië als refurbished (Die zijn effectief als nieuw) erg goedkoop te krijgen. (https://www.amazon.it/Gar...in&rnid=1688663031&sr=8-5)
Hartslag wordt dan via ANT+ naar je Edge gestuurd.

Ik heb zelf nu 1,5 jaar naar volle tevredenheid een Vivoactive 3 Music in gebruik, echter is er een heel klein stukje casing afgebroken. (Klein productiefoutje).

Nu is de service van Amazon Italië hier weer super, en stellen ze gewoon voor me het volledige horloge terug te betalen.
Alleen: ik heb destijds een superdeal gedaan, waardoor ik maar € 150 betaald heb, en voor dat geld dus geen nieuw examplaar kan kopen...

Nu ben ik naast Indoor Fietsen (Vandaar de Vivoactive 3, goedkoopste model met pols-hartslagmeting broadcast over ANT+), lopen en skiën nu ook outdoor beginnen fietsen.
Daar heb ik nog een goede Mio Fietscomputer met GPS, maar die kan nog niet samenwerken met een powermeter...

Vandaar dat ik nu zelf een horloge zoek dat ook de data van een toekomstige powermeter kan loggen. Als ik daar dan ook nog eens de eis voor muziek aan toevoeg (Tijdens het lopen neem ik liever m'n smartphone niet mee) kom ik uit bij de Fenix 5 Plus.

Alleen zijn daar dus blijkbaar de laatste tijd geregld acties waardoor deze voor €350 te krijgen is, maar niet nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

maartend schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:43:
[...]

Kun je dan niet beter naar de combo kijken van horloge en hartslagband?
Band kun je dan bij zowel hardlopen als je fietsomputer gebruiken.
En is zeker betrouwbaarder als een horloge. Zelf heb ik daar geen goede ervaringen mee als ik die op de pols droeg in combinatie met een stuur vasthouden (vooral bij MTB en Step, wielrenner ging redelijk).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:11
maartend schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:43:
[...]

Ik doe precies hetzelfde met mijn Edge 510 en Vivoactive 3. Waarbij ik dus mijn horloge gebruik als hartslagband. Ik vind het super werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cyberpope schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Kun je dan niet beter naar de combo kijken van horloge en hartslagband?
Moet ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dan zou ik oppassen met een dure horloge kopen die als hartslagmeter voor je fietscomputer dient.
De resultaten zouden wel eens tegen kunnen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Cyberpope schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Dan zou ik oppassen met een dure horloge kopen die als hartslagmeter voor je fietscomputer dient.
De resultaten zouden wel eens tegen kunnen vallen.
Zoals beschreven. Heb ik nu ook. Meetfouten accepteer ik. Jaren rondgehobbeld met hartband, zwaar irritand.

Daarom max prijs ook 150.

edit ; wat zitten lezen, maa die van de vivoactive meet dus gewoon goed,

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 10-05-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Polar OH1 geen optie? Kan op de boven- of onderarm. Scosche en Wahoo hebben ook een variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
Cyberpope schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Ik vraag me dat ook af. Alleen bij activity tracking is er true-up, maar dat werkt volgens mij niet met een fietscomputer. Verder kan een Garmin horloge de OHR broadcasten naar een fietscomputer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat vrijwel ieder horloge met OHR tijdens fietsen (zeker interval op MTB) zeer onnauwkeurig is. DC Rainmaker schrijft er vrijwel altijd over. Als dat zo is dan kun je net zo goed geen horloge kopen als je dat puur voor HR meting op de fiets zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Klopt ja. Door het schokken zal een horloge om je pols ook stuiteren als een malle en door de stand van je handen is de meting sowieso al niet optimaal. Geloof dat hij dan altijd gewoon een band aanraadt inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Ik zie al verschil met mijn F5+ als ik een keer mijn hartslagband omdoe met een krachttraining (Push/pull ups, kettle-bells en dumbells) Mijn gem. HR en Max HR zijn dan veel beter geregistreerd tov OHR tijdens een soortgelijke training. Dus ook de calorie en trainingslast wordt beter geregistreerd. Dan valt dat met een kracht/cardio training wel mee maar toch fijn om een goede meting te hebben. Laatst een keer op de MTB weggeweest en denk dat de band het dan ook beter doet tov OHR. Misschien dat ik vanavond een stuk ga dan kan ik het verschil tussen OHR en hartslagband via een IQ app zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:25
Froggy schreef op zondag 10 mei 2020 @ 01:22:
[...]

Hij bevalt erg goed. Over de optische HR kan ik nog niet veel over zeggen. Ik gebruik tijdens het hardlopen altijd een borstband en heb een H9 borstband bij de Grit X gekocht. In dagelijks gebruik lijkt de optische HR erg nauwkeurig, vergelijkbaar met een Apple Watch die mijn inziens ook erg nauwkeurig is. Ik heb een dagje zowel de Grit X als de AW gedragen en beiden gaven bijna altijd dezelfde hartslag aan (max 2 slagen afwijking). Ik heb tot nu toe nog geen gekke waarden gezien.

Tijdens het hardlopen zijn de schermen goed leesbaar en als je je pols naar je toe draait, springt automatisch de achtergrondverlichting aan. Erg handig bij het lopen in de schemering. Ook de GPS is goed. Ik heb wat rondjes gelopen die ik in het verleden ook met een 735XT en een V800 gelopen heb en ik zie geen noemenswaardige afwijkingen. Ik draag het horloge nu 24 uur per dag om te kijken wat Nightly Recharge en FitSpark doen. Beiden geven tot nu aan wat ik ook voel. Het leuke aan FitSpark is dus dat hij op basis van je huidige conditie en trainingsbelasting ondersteunende oefeningen aanbiedt om bijvoorbeeld je spieren los te maken, je belasting te vergroten of juist kracht oefeningen.

De Grit X is wel vrij groot en dik. Voor mij niet zo'n probleem omdat ik brede polsen heb maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartend schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Zoals beschreven. Heb ik nu ook. Meetfouten accepteer ik. Jaren rondgehobbeld met hartband, zwaar irritand.

Daarom max prijs ook 150.

edit ; wat zitten lezen, maa die van de vivoactive meet dus gewoon goed,
Denk dat het je nogal tegen zal vallen... Ohr werkt redelijk met hardlopen maar over het algemeen slecht met dingen als fietsen (knijpt in het stuur, effect op ohr).

Weet niet wat je onder meetfouten verstaat, maar vraag me af of je deze kunt/zult accepteren.

Zou ik idd eerder voor een Polar oh1 oid gaan, gebruik deze zelf voor hardlopen omdat ik ook een hekel aan een borstband had, maar de ohr van mijn fr945 helaas ook met hardlopen toch te onbetrouwbaar is.

De oh1 omdoen en hebben ervaar ik zelf totaal niet als last of irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
m0ridin schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Denk dat het je nogal tegen zal vallen... Ohr werkt redelijk met hardlopen maar over het algemeen slecht met dingen als fietsen (knijpt in het stuur, effect op ohr).

Weet niet wat je onder meetfouten verstaat, maar vraag me af of je deze kunt/zult accepteren.

Zou ik idd eerder voor een Polar oh1 oid gaan, gebruik deze zelf voor hardlopen omdat ik ook een hekel aan een borstband had, maar de ohr van mijn fr945 helaas ook met hardlopen toch te onbetrouwbaar is.

De oh1 omdoen en hebben ervaar ik zelf totaal niet als last of irritant.
Ja, accepteer ik nou ook.Maar dan met hardlopen. En ik wil absoluut een garmin. Zo eenvoudig is het.

Anders kan ik net zo eenvoudig mijn TT Cardio MP behouden

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 11-05-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nu we toch in deze discussie zitten.

Ik heb nu (gekregen bij XT735) 2x een hrm-run (de rode en de blauwe) hartsldagband.

Maar deze hebben de kuren en wil nu een hartslagmeter (niet de ORH van mijn horloge(s)) die nauwkeurig vastlegt. Maar dat hoeft alleen de hartslag te zijn, wel eentje die ook de VHR meet (miskoop gedaan met losse ANT+ meting die dat niet deed).

Wat is er dan aan te raden. En is die polar oh1 net zo nauwkeurig als een borstband??
(die ik totaal niet voel zitten overigens, tenminste deze HRM run en de vorige softstrap ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
maartend schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:11:
[...]

Ja, accepteer ik nou ook.Maar dan met hardlopen. En ik wil absoluut een garmin. Zo eenvoudig is het.

Anders kan ik net zo eenvoudig mijn TT Cardio MP behouden
Als je geduld hebt, wacht op een refurbished VivoActive 3 via Amazon. Pas eentje opgepikt voor € 87,-. Of koop er eentje gebruikt via Marktplaats.

Voor fietsen vind ik OHR trouwens wel acceptabel, heb al eerder wat vergelijk gepost. Afwijking OHR/borstband viel mij reuze mee. Zie bijvoorbeeld hier. Enige vervelende is cadence lock bij OHR, maar daar zou je bij fietsen minder last van moeten hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 11-05-2020 10:26 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Taigu schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Als je geduld hebt, wacht op een refurbished VivoActive 3 via Amazon. Pas eentje opgepikt voor € 87,-. Of koop er eentje gebruikt via Marktplaats.
87? Dat is geen geld. Nog een bepaalde Amazon? Heb zelf nl enkel DE en NL nu in mijn allert staan.

En MP vertrouw ik tegenwoordig totaal niet meer.

Maar wel bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Die IQ-app die bandHR en OHR beide kan laten loggen is deze:
https://apps.garmin.com/e...84-4289-b2c7-3e15ca00185f

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Cyberpope schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:16:
........En is die polar oh1 net zo nauwkeurig als een borstband??.....
Zeker wel, alleen zit er bij intervallen een lichte vertraging op, je meet op de arm en niet bij je hart. DC R weet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyberpope schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:16:

....

Wat is er dan aan te raden. En is die polar oh1 net zo nauwkeurig als een borstband??
(die ik totaal niet voel zitten overigens, tenminste deze HRM run en de vorige softstrap ook niet).
Ik heb er zeer positieve ervaringen mee, misschien iets vertraging maar wel nauwkeurig (ook prima voor intervallen ed) en in het geheel gewoon betrouwbaar.

Wat een puntje voor iemand KAN zijn is de batterij, ik moet hem elke 2 weken opladen ongeveer. Voor mij geen punt (ik vind het kleine formaat juist een groot pluspunt), maar wel het vermelden waard.

Dat is trouwens met ~3x hardlopen per week (zeg een uur of 2.5/3 per week in totaal). Het is vooral 'jammer' dat hij ook leegloopt bij niet gebruiken... (Maar met een app op de tlefoon kan ik de batterij even checken, dus dat is wel weer handig).
Ik heb deze btw ook compatible gemaakt met de nieuwere modellen:

https://apps.garmin.com/e...8d-47c8-a4a5-8d014b5fedc9

[ Voor 55% gewijzigd door m0ridin op 11-05-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Vraagje voor de Garmin Fenix 6(Pro) eigenaars. Mijn vrouw heeft deze onlangs gekocht en gebruikt ook de navigatiemogelijkheid. Maar tijdens het hardlopen en navigeren springt het scherm spontaan (althans voor ons) op het standaardscherm. We kunnen niet ontdekken hoe dit gebeurd en ook niet hoe we dit kunnen voorkomen. Heeft iemand hier de oplossing hiervoor?
Het is een beetje erg irritant als die soms in 100 meter 2 keer verspringt.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Xaverius schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:46:
Vraagje voor de Garmin Fenix 6(Pro) eigenaars. Mijn vrouw heeft deze onlangs gekocht en gebruikt ook de navigatiemogelijkheid. Maar tijdens het hardlopen en navigeren springt het scherm spontaan (althans voor ons) op het standaardscherm. We kunnen niet ontdekken hoe dit gebeurd en ook niet hoe we dit kunnen voorkomen. Heeft iemand hier de oplossing hiervoor?
Is dat niet de auto-scroll functionaliteit? Op mijn FR645 staat deze in de settings van het activity type (Run), en zorgt ervoor dat gedurende de activiteit alle schermen één-voor-één voorbij scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Nee deze staat al uit @mrwolf . Het lijkt spontaan te gebeuren. Ik heb hem zelf niet aan de pols gehad maar mijn vrouw ziet geen regelmaat of oorzaak van het verspringen.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Op mijn 645 schiet de breadcrumbtrail op elke km-marker altijd terug uit enige zoom-stand die ik had naar eens net-niet-handig zoomniveau.
Maar dat is een ander soort map (hah, ik heb geen map, ik heb een lijntje voor de route en mezelf en moet maar zien dat ik goed loop).

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
Is dat niet de auto climb of 3d speed functie? Dan springt het scherm ook van navigeren of koers dus kaart weergave naar een ander scherm. Of heb ik het probleem verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 00:43

Froggy

...

OneMoreThing schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Hij bevalt erg goed. Over de optische HR kan ik nog niet veel over zeggen. Ik gebruik tijdens het hardlopen altijd een borstband en heb een H9 borstband bij de Grit X gekocht. In dagelijks gebruik lijkt de optische HR erg nauwkeurig, vergelijkbaar met een Apple Watch die mijn inziens ook erg nauwkeurig is. Ik heb een dagje zowel de Grit X als de AW gedragen en beiden gaven bijna altijd dezelfde hartslag aan (max 2 slagen afwijking). Ik heb tot nu toe nog geen gekke waarden gezien.

Tijdens het hardlopen zijn de schermen goed leesbaar en als je je pols naar je toe draait, springt automatisch de achtergrondverlichting aan. Erg handig bij het lopen in de schemering. Ook de GPS is goed. Ik heb wat rondjes gelopen die ik in het verleden ook met een 735XT en een V800 gelopen heb en ik zie geen noemenswaardige afwijkingen. Ik draag het horloge nu 24 uur per dag om te kijken wat Nightly Recharge en FitSpark doen. Beiden geven tot nu aan wat ik ook voel. Het leuke aan FitSpark is dus dat hij op basis van je huidige conditie en trainingsbelasting ondersteunende oefeningen aanbiedt om bijvoorbeeld je spieren los te maken, je belasting te vergroten of juist kracht oefeningen.

De Grit X is wel vrij groot en dik. Voor mij niet zo'n probleem omdat ik brede polsen heb maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat fijn vindt.
Thanks voor de terugkoppeling!
Borstband is inderdaad nog steeds de beste oplossing. Tenminste bij intervaltraining. Maar goed om te weten dat de dagelijkse ohr nauwkeurig is. 2 verschil is zeer acceptabel. Volgens DCR werkt ie ook vrij goed bij interval, ik doe (nog) niet veel interval dus dat is voldoende voor me.
De andere opties lijken me heel interessant. Heb voor de Stratos een Garmin Vivoactiv gehad. Leuk qua opties, maar opties die niet werken hebben ervoor gezorgd dat ik hem weg heb gedaan. Ben altijd wel een fan geweest van Polar eigenlijk, dus nog even mijn vakantiegeld afwachten. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:32
Ik heb twee weken terug het Voetstappenpad in Hilversum en drie weken terug de Veluwetrail in Ermelo gelopen met navigatie op m'n 6s Pro/ Sapphire. De kaart heeft beide keren van begin tot eind op het scherm gestaan zonder te verspringen.

En ook bij het lopen van een koers met het pijltje voor de richting (bijv. Midwinter Marathon trail), versprong het scherm niet.

Blijkbaar staat er dus een instelling niet goed. Dus vind die instelling :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
No shit Sherlock _O-

Het was in ieder geval niet de auto climb functie, die stond al uit. Die 3D zal vandaag wel bekeken worden.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval! (mijn vrouw wordt wel wat frustie als het horloge weer verspringt)

[ Voor 44% gewijzigd door Xaverius op 12-05-2020 06:57 ]

Stop de verwelking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
maartend schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:31:
[...]

87? Dat is geen geld. Nog een bepaalde Amazon? Heb zelf nl enkel DE en NL nu in mijn allert staan.

En MP vertrouw ik tegenwoordig totaal niet meer.

Maar wel bedankt
Twee weken terug op Amazon.nl. Pepper werkt goed qua alerts :) Nu op DE nieuwe voor 159,- https://www.amazon.de/-/n...Smartwatch/dp/B0751GBCKN/

[ Voor 10% gewijzigd door Taigu op 12-05-2020 08:11 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Draai nu ongeveer een week versie 9 van de firmware op mijn F6Pro en ik ben er aardig positief over. Na een hardloop activiteit kan ik nu zelf wisselen tussen één van de vier resultaat schermen (aerobe/anorobe, herstel tijd, etc.) in plaats van dat ik moeten wachten tot het horloge het voor mij doet en lijkt de bluetooth connectiviteit sterk verbeterd te zijn. Eerder had de F6Pro nog wel eens moeite om te verbinden met mijn bose soundsport free oordoppen maar dat gaat nu vrijwel direct :)

-----------------------
Zat eens bij de buren te kijken en was positief verrast dat zij blijkbaar ook recensies van sporthologes doen. Niet zo diepgaand als DCR maar toch nog wel aardig voor een site wat zich er niet op focust: https://nl.hardware.info/...thorloge-voor-avonturiers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:19
Heb toevallig een tijdje terug ongeveer hetzelfde gehad (6SPro). Tijdens een 11km met pace pro navigatie aan dat hij regelmatig versprong naar het start scherm (welke ook nog wisselde tussen de ingestelde zwarte en witte achtergrond). Dacht dat het aan de regen zou liggen dat hij daar voor de eerste keer last van zou hebben. Daarna nog niet meer opnieuw met Pace Pro gelopen. Had wel Auto Climb aangezet. Deze nu weer uitgezet en ga het binnenkort nog maar weer eens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Als ik zou weten welke instelling het is, zou ik het je vertellen O-)
Hotman schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:30:
[...]

Heb toevallig een tijdje terug ongeveer hetzelfde gehad (6SPro). Tijdens een 11km met pace pro navigatie aan dat hij regelmatig versprong naar het start scherm (welke ook nog wisselde tussen de ingestelde zwarte en witte achtergrond). Dacht dat het aan de regen zou liggen dat hij daar voor de eerste keer last van zou hebben. Daarna nog niet meer opnieuw met Pace Pro gelopen. Had wel Auto Climb aangezet. Deze nu weer uitgezet en ga het binnenkort nog maar weer eens bekijken.
Betekent het wisselen van achtergrondkleur niet dat je wel/ niet het juiste tempo loopt? Dat doet de IQ-app Race Screen bijvoorbeeld om aan te geven of je nog op schema ligt voor de ingestelde eindtijd, of dat je achter ligt.

[ Voor 0% gewijzigd door elastiek op 12-05-2020 11:40 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:19
elastiek schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Als ik zou weten welke instelling het is, zou ik het je vertellen O-)

[...]

Betekent het wisselen van achtergrondkleur niet dat je wel/ niet het juiste tempo loopt? Dat doet de IQ-ipp Race Screen bijvoorbeeld om aan te geven of je nog op schema ligt voor de ingestelde eindtijd, of dat je achter ligt.
Volgens Pace Pro liep ik volgens mij nog aardig op schema. Echter was dit een gevalletje n=1 waardoor ik daar geen conclusie aan durf te geven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry2
  • Laatst online: 04-01-2024
Sinds vrijdag ben ik in het bezit van de Polar H9 als vervanger van de H7.
De H9 zit weer wat comfortabeler, vermoed omdat de vorige band gewoon op was.

Zaterdag duurloopje gedaan en de band afgewisseld met Ohr (garmin fr645). Waardes kwamen prima over een.

Gisteren een betere test gedaan waarbij ik de H9 heb gekoppeld aan mijn telefoon en de aan de andere kant mijn horloge.

Eerst enkele km ingelopen, toen 3km tempo en daarna nog 5x600m interval.

Gemiddelde van de H9: 163
Gemiddelde Fr645: 160

Max H9: 188
Max Fr645: 179

De test bevestigde volledig wat iedereen wel weet, tot de intervallen loopt het min of meer gelijk (hooguit enkele slagen verschil) maar bij interval loopt het mis bij het horloge.
De eerste 3x600m worden zo goed als gemist. En bij de laatste 2 haalt hij niet de hoge waarden als de H9.

Ohr is wat mij betreft prima voor de meeste trainingen maar zodra je gaat intervallen of echt tegen je drempel wilt aanlopen is een borstband aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Is het normaal dat de Garmin 5X Plus een grote afwijking qua GPS heeft? Ik weet niet hoeveel het uitmaakt voor de gelopen afstand, maar het kaartje achteraf laat lijnen zien die +-15 m afwijken met de echte route, ik vind het nogal wat voor een horloge van €469. Mijn €99 Tomtom van 3 jaar geleden was veel accurater :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Het is redelijk bekend dat de GPS performance van de oudere toestellen serieus beter zijn, bewijs
Bovendien schijnt de kast van de Fenix ook niet te helpen en is de 945 ietsje beter door een beter functionerende antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05:55

m-vw

Dus?

Frenz64 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:25:
Het is redelijk bekend dat de GPS performance van de oudere toestellen serieus beter zijn, bewijs
Bovendien schijnt de kast van de Fenix ook niet te helpen en is de 945 ietsje beter door een beter functionerende antenne
Snap je insteek, maar het plaatje vind ik een beetje vreemd.
Het plaatje heet 'GPS Accuracy of Garmin, Polar, and other Running Watches' maar het best scoort de Stryd, een ding zonder GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Who Makes the Best Running Power Meter?

Artikel van een Spaanse universiteit, waarin vermogensmeters van Stryd, RunScribe, Garmin en Polar met elkaar worden vergeleken.

[ Voor 87% gewijzigd door elastiek op 12-05-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
@Santee Wat Frenz64 zegt dus, oudere horloges kunnen nauwkeuriger zijn, het is altijd een afweging tussen batterijverbruik en nauwkeurigheid die goed genoeg is. En het zal ook van dag tot dag verschillen, er zijn veel externe factoren die nauwkeurigheid van GPS beïnvloeden. Vergelijk je één activiteit of meerdere?

Prijs zegt ook helemaal niets over de nauwkeurigheid, veel van die toestellen gebruiken dezelfde GPS hardware ook al verschillen ze honderden euro's in prijs. Leg je Fenix 5X Plus naast een TomTom (Spark 3 bv, heb ik nog liggen) en je ziet ook welke goedkoper om te maken moet zijn. Maar verder leverden die TomTom's heel veel bang for the buck op vlak van metingen dus dan valt een Fenix helemaal negatief uit.

@m-vw
Bovenaan de pagina staat:
However, none of the watches have GPS accuracy that is good enough to be used for displaying your current pace. As a result, I've added the test results for various Footpods as they can be far more accurate than GPS, but more importantly they tend to have far less moment-to-moment variation so they can give a far better display of your current pace. (Note that my accuracy tests focus on the ability to measure distance, not the moment in time position, though the two are obviously related.)
Ik gebruik ook een footpod voor pace, vond GPS daar onbruikbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05:55

m-vw

Dus?

@MacPoedel Ik had verder gelezen en gezien dat het hier meer over pace ging dan over GPS locatie, echter is de titel verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
MacPoedel schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:45:
@Santee Wat Frenz64 zegt dus, oudere horloges kunnen nauwkeuriger zijn, het is altijd een afweging tussen batterijverbruik en nauwkeurigheid die goed genoeg is. En het zal ook van dag tot dag verschillen, er zijn veel externe factoren die nauwkeurigheid van GPS beïnvloeden. Vergelijk je één activiteit of meerdere?

Prijs zegt ook helemaal niets over de nauwkeurigheid, veel van die toestellen gebruiken dezelfde GPS hardware ook al verschillen ze honderden euro's in prijs. Leg je Fenix 5X Plus naast een TomTom (Spark 3 bv, heb ik nog liggen) en je ziet ook welke goedkoper om te maken moet zijn. Maar verder leverden die TomTom's heel veel bang for the buck op vlak van metingen dus dan valt een Fenix helemaal negatief uit.
Goede punten. Nu moet ik ook zeggen dat ik meestal door het bos loop (vrij dicht bebost), dus daardoor valt de gps mogelijk ook best wel weg. Een vriend van mij heeft de FR945 en die zegt ook dat de zijne veel afwijkt, maar als je de route nameet klopt de afstand wel goed. Dus als dat uitmiddelt is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
@m-vw Fellrnr's website blinkt sowieso niet uit in UX en UI. Het is een wiki pagina, waarschijnlijk is die accuracy pagina ooit wel begonnen om GPS horloges te vergelijken en is de titel nooit aangepast. Hij beoordeelt ook geen horloges meer, dus denk dat het altijd zo zal blijven :).

@Santee Ik heb het omgekeerde met mijn FR 935, de route ziet er mooi uit, altijd op het pad, maar de afgelegde afstand wordt onderschat. Bij een halve marathon ben ik dan bv meer dan 500 meter kwijt en dat is vorig jaar bij consequent elke race zo geweest. Niet leuk als dan nergens je beste prestatie aangepast wordt. Ik heb dan vorige week een PR gelopen op de 5 km (ben al mijn tijden wat aan het aanscherpen :)), en heb dan maar voor de zekerheid een paar 100 m extra gelopen, je weet nooit wat het algoritme van Strava nog met je activiteit gaat doen. Maar het voordeel van eigen parcours lopen is wel dat je de afstand zelf onder controle hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Laatst online: 05-10 20:16
Bij afgelopen 7-dagen bij Garmin Connect viel mij op dat ik niet het wekelijkse overzicht krijg vanaf Maandag. Ook eerdere weken kloppen niet.

Ik heb nu een week overzicht van 06 mei - 12 mei. Week daarvoor van 29 april - 5 mei, begint dus vanaf Woensdag. Snap er niks van.

Ik wil een week overzicht gewoon vanaf Ma t/m Zondag.

[ Voor 31% gewijzigd door rutgergron op 12-05-2020 20:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rutgergron schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:40:
Bij afgelopen 7-dagen bij Garmin Connect viel mij op dat ik niet het wekelijkse overzicht krijg vanaf Maandag. Ook eerdere weken kloppen niet.

Ik heb nu een week overzicht van 06 mei - 12 mei. Week daarvoor van 29 april - 5 mei, begint dus vanaf Woensdag. Snap er niks van.

Ik wil een week overzicht gewoon vanaf Ma t/m Zondag.
Afgelopen 7 dagen is vanaf vandaag terug geteld. Dus morgen zal het 7-13 mei zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:58:
[...]

Afgelopen 7 dagen is vanaf vandaag terug geteld. Dus morgen zal het 7-13 mei zijn.
Dat wil ik dus niet, zou graag een wekelijkse overzicht hebben gewoon vanaf het begin tot eind v/d week.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rutgergron schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:16:
[...]

Dat wil ik dus niet, zou graag een wekelijkse overzicht hebben gewoon vanaf het begin tot eind v/d week.
Dan moet je alleen op zondagavond kijken. >:) Want, wat jij wilt, gaat niet. Zowel in de GC app als op de GC website is een week, de laatste 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:36:
[...]

Dan moet je alleen op zondagavond kijken. >:) Want, wat jij wilt, gaat niet. Zowel in de GC app als op de GC website is een week, de laatste 7 dagen.
Wel gek, met Endomondo waarmee ik mijn workouts mee synchroniseer kan ik wel gewoon een wekelijks overzicht zien. Vindt ik veel overzichtelijker en handiger. Vreemde keuze van Garmin om dit zo te doen. Snap de voordelen er niet van. Per week zien is toch veel handiger als de afgelopen 7 dagen?

[ Voor 5% gewijzigd door rutgergron op 12-05-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Wat is dan feitelijk het verschil?

Voordeel is nu dat je geen discussie aan hoeft met verschillende groeperingen die maandag niet de eerste dag van de week vinden. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op week basis vind ik persoonlijk de laatste 7 dagen fijner. Verder heb ik mijn Garmin account gekoppeld aan Smashrun wat ik echt een handige site vind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETkbl3_Fk_28WQQlgWvemk1HCJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KvkLfnpOmtdqrY8vxaf3YbBt.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 145 ... 324 Laatste