Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 107 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12 17:31
TheFes schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:18:
[...]

@Pizza_Boom
Als je een Android telefoon hebt zou je ook nog iets met Tasker kunnen doen. Er is een Tasker app voor Garmin, en daarmee zou je dus een redail last number task kunnen uitvoeren.
Ik heb een Moto G5S, dus Android op beveiligingspeil februari 2019. :)

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13
Pizza_Boom schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:22:
[...]
Ik heb een Moto G5S, dus Android op beveiligingspeil februari 2019. :)
Oke, dan kun je met de combinatie van Tasker en de bijbehorende Garmin app wel iets voor elkaar krijgen.
Ik moet zeggen dat ik het zelf niet gebruik. Takser wel, maar niet in combinatie met mijn Garmin Vivoactive 3

Tasker is overigens wel een betaalde app.

Tasker: https://play.google.com/s...sch.android.taskerm&hl=nl
Tasker app voor Garmin: https://apps.garmin.com/e...18-4215-92bd-252de7958f59
Tasker topic op GoT: Tasker - deel 1

Home Assistant configuratie

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12 17:31
TheFes schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:28:
[...]

Oke, dan kun je met de combinatie van Tasker en de bijbehorende Garmin app wel iets voor elkaar krijgen.
Ik moet zeggen dat ik het zelf niet gebruik. Takser wel, maar niet in combinatie met mijn Garmin Vivoactive 3

Tasker is overigens wel een betaalde app.

Tasker: https://play.google.com/s...sch.android.taskerm&hl=nl
Tasker app voor Garmin: https://apps.garmin.com/e...18-4215-92bd-252de7958f59
Tasker topic op GoT: Tasker - deel 1
Met een smartwatch van 100-200 euro moet 3 euro voor een appje er ook wel af kunnen toch? Voordeel van Google play is dat je ook via je PC je betaling kan doen, middels Paypal o.i.d. :)

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:45
stefijn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:58:
Ik gebruik een Fenix 3. Gisteren heb ik een intervaltraining gedaan met hartslagband. 7x 2 min zone 3, 1 min zone 2

Ik heb het horloge ingesteld staan op automatische zones. Mijn lactate treshold staat op 164.

Toen ik de training deed gaf het horloge de hele tijd aan dat ik te laag in de zone zat. Wanneer ik gewoon ontspannen loop geeft het horloge zone zo rond de 1.8 aan (dus onder zone 2), tijdens de snellere twee minuten had ik veel moeite om in zone 3 te komen, sterker nog: zodra ik de 3.0 aantikte zat ik in een modus die ik niet heel veel langer vol kan houden

Nu gebruik ik het horloge met name zonder borstband tijdens surivaltrainingen. De borstband zit dan in de weg. Tijdens die trainingen ga ik vrij regelmatig naar een redelijk hoge hartslag door de intensiteit.
Ik merk dat mijn F3 met polshartslag structureel veel te lage waarden geeft, zoals bijv. wanneer ik afgelopen zaterdag tijdens een crossfitsessie meerdere keren 400m moet rennen: max hartslag rond de 150 terwijl ik mijn longen uit mijn lijf liep.

Ik heb n.a.v. de intervaltraining gisteren het idee dat mijn zones - voor mij - veel te hoog ingesteld staan. Kan dat komen door alle input die ik het horloge geef, zonder borstband, met over het algemeen veel lagere hartslaggegevens via de polsmeting dan de daadwerkelijke hartslag? 80% van mijn training is zonder hartslagband met polsmeting.
Hoe is die lactaatdrempel gemeten? Waarschijnlijk heb je daar toch ook de hartslagband voor gebruikt? Als je vervolgens je hartslagzones automatisch laat bepalen aan de hand van je lactaatdrempel zou ik verwachten dat de zones juist goed afgestemd zijn als je je hartslagband gebruikt. Misschien moet je die lactaatdrempel test nog eens opnieuw doen en je hartslagzones opnieuw bepalen. Ik zou verwachten dat je zone 3 (op basis van lactaatdrempel) makkelijk langere tijd moet kunnen volhouden.

Met behulp van de Auxiliary Heart Rate app kun je tegelijkertijd je optische hartslag en je hartslag van je hartslagband meten. Dan kun je dus real-time, en ook na afloop kijken wat de verschillen zijn tussen beide metingen. Dat heb ik ook eens gedaan. Mijn OHR was toen (tijdens mijn normale duurlooptempo) ongeveer 1,4 BPM hoger dan de hartslagband.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-12 22:11
Voor zover ik weet ook op basis van de loopgegevens? (En dan dus ook op basis van deels borstband en deels polsgegevens). Ik heb nog nooit de Stress Score of de Guided Test gedaan via mijn horloge

Ik zou ook zeggen dat zone 3 doenbaar moet zijn, maar voor mijn gevoel zit ik zeker een halve zone lager dan de zones die mijn training aangaf. Zone 3 voelt meer als zone 4 (zo kwam ik tijdens het lopen aan een hartslag van 160 ongeveer, maar daarbij zat ik pas op zone 3.0)

Misschien moet ik tijdens surivaltrainingen en andere trainingen waarbij ik de borstband niet gebruik die polsmeting maar uitzetten omdat die anders de scores slecht beinvloed.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:22
@Stefijn tijdens survival maak je met je armen een hoop bewegingen die je met hardlopen niet hebt.
Ik heb afgelopen zondag in Zeist gewoon een hartslagband om gehad en dit ging, op één dipje na, prima.
Ik heb eigenlijk helemaal geen last gehad van de band.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

stefijn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:58:
Ik gebruik een Fenix 3. Gisteren heb ik een intervaltraining gedaan met hartslagband. 7x 2 min zone 3, 1 min zone 2
Los van je oorspronkelijke vraag: die tijd is veel te kort om op hartslag te sturen. Je hartslag heeft 15-30" nodig om de inspanning bij te benen, en dat is als je al in een keer goed mikt. Dit soort trainingen kunnen beter op een vast tempo of ervaren inspanning.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Stefke
Het gaat niet om hoe hoog mijn hartslag wordt tijdens survival of tijdens hardlopen, het gaat erom dat als ik probeer een hartslagtraining in zone 2 en 3 te draaien die zones veel hoger lijken te liggen dan ik op basis van wat ik voel.

Zoals ik probeer aan te geven: ik kan net in zone 3.0 blijven lopen, dat is de onderste grens. Veel hoger en ik zit aan mijn max, terwijl ik de indruk heb dat je normaiter in zone 3 langdurig zou moeten kunnen lopen

Mijn vraag is: kan het zijn dat mijn zones veel te hoog ingesteld staan omdat mijn horloge vaker input krijgt van de polshartslagmeter dan van de hartslagband. Ik weet uit ervaring dat mijn polsslagmeter altijd veel te laag aangeeft, met andere woorden mijn horloge denk dat mijn hartslag bij een bepaalde inspanning veel lager is dan de werkelijke hartslag en denkt: "zo, goeie conditie, we gooien die zones maar eens omhoog!"

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 10:49
Frenz64 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:03:
[...]

En haast kost geld, maar los daarvan, wedden dattie voor de 645 gaat?

Alleen om geen spijt te hebben als hij later naar de VA3 die om z'n pols zit te kijken [/valse modus]
@rockhopper , @PatrickC
Ik hoop dat je er een potje bier op gezet had. Want je heb gelijk!

Uiteindelijk zonder ING rentepunten (wat een drama toko is dat zeg) een leisteen/zwart fr645 Music gekocht.

Helaas wel 450 euro betaald, de leisteen versie vind ik gewoon mooier (zelfs met de rvs krassen die ontstaan met de duur)
Maar helaas zijn er met name aanbiedingen voor de RVS versie. Of lokkertjes die pas bij de kassa blijkt dat het een niet music versie betreft (let hierop mensen!)

Ben er nu een paar keer mee wezen trainen. Hardlopen is top, kan niet anders zeggen. Heb helaas nog geen fijne instelling kunnen vinden voor "kickboksen" (Sanda)

Helaas valt de accu duur na 3x laden erg tegen. Verval gehad van -4,5%/uur in "horloge modus"

Internet wijsheid leert dat het meer keer laden soms beter word.
(Op dit moment lijkt het extreem beter, maar bluetooth staat nu uit en dan haal ik -0.3%/uur.)

Verder vind ik het super irritant dat er geen variabele slaaptijden in gevoerd kunnen worden. Aangezien ik onregelmatige diensten werk.

My life is in 2D, How about yours?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Right. Daarnet een niet zo heel erg complex rondje gelopen met Intervals (op de Apple Watch Series 3).

- Een gat van 3 minuten waarop er geen HF gemeten is.
- Snelheid gemeten tussen de Garmin 405cx en intervals loopt redelijk gelijk
- Ik ga die nudges uitzetten ;)

Zondag nog een keer proberen en dan op een andere locatie en een meer complex schema.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

@BroederM
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe horloge!

Ik heb bluetooth constant aan staan en haal 4-5 dagen met gemiddeld 1 uur GPS per dag op 1 batterijlading. Die 4,5% per uur in horlogemodus is niet normaal, maar heb je het horloge misschien veel gebruikt omdat deze nog nieuw was, of misschien wifi gebruikt om muziek te downloaden van Spotify? Of een widget of watchface geïnstalleerd die batterij verbruikt?

Wat betreft die slaaptijden. Ik ken geen horloges die dit per dag verschillend kunnen instellen. Maar op zich doet die instelling helemaal niet zoveel, dus in hoeverre heb je hier dan last van?

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickC op 27-03-2019 18:50 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 10:49
PatrickC schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:17:
@BroederM
Gefeliciteerd met je mooie nieuwe horloge!

Ik heb bluetooth constant aan staan en haal 4-5 dagen met gemiddeld 1 uur GPS per dag op 1 batterijlading. Die 4,5% per uur in horlogemodus is niet normaal, maar heb je het horloge misschien veel gebruikt omdat deze nog nieuw was, of misschien wifi gebruikt om muziek te downloaden van Spotify? Of een widget of watchface geïnstalleerd die batterij verbruikt?

Wat betreft die slaaptijden. Ik ken geen horloges die dit per dag verschillend kunnen instellen. Maar op zich doet die instelling helemaal niet zoveel, dus in hoeverre heb je hier dan last van?
WiFi staat uit, alleen een batterij widget maar die heb ik pas geplaatst nadat de batterij duur tegen viel. Idem voor een watchface.

Maar op internet staat dat accu pas na 3-5x laden optimaal werkt.

Nogmaals ik haal nu -0.4%/uur dus misschien klopt dat laad verhaal.

Maar 4-5 dagen was ook wat ik hoopte te halen.

En over de slaapmeting, achja het is een gimmick. Is meer een frustratie dingetje dat er zoveel mensen onregelmatig werken maar "nooit" iemand rekening ermee houd.
(Denk aan, "nog maar 1 dag en het is lekker weekend!" en jij mag dat weekend werken. Of het weg bezuinigen van nachtradio programma's)

My life is in 2D, How about yours?

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
Ik hoorde laatst iemand die onregelmatige slaaptijden op z'n VA3 had.....(geintje)

Mooi man, chique watch @BroederM , binnen de Garmin reeks een van de meest elegante imo. maar niet zo mooi als een Stratos naturellement :+

(zit hier lollig te doen terwijl ik net een blessure opgelopen heb)

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-12 21:27
Hier ook nieuwe klokje binnen: de Suunto Spartan Trainer in het zwart, vrij content mee tot nu toe. Net een dagje in gebruik en alleen nog maar om gehad naar de sportschool. Opzich doet ie alles vrij netjes, accu nog beetje mwah, hopelijk valt dat nog mee uiteindelijk. Na een 70 minuten sporten was ik 5% kwijt, weet niet of dat veel of weinig is maar dit was nog zonder GPS. Verder viel het mij op dat als het horloge iets verschuift hij wat moeite heeft om weer hartslag te bepalen, weet niet of dat aan mijn exemplaar ligt.

Verder: software op PC en Mobiel is vrij schijt van Suunto. Vind die hele Suunto companion app en Movescount website nog erg vaag. En het meest frustrerende: je kunt er alleen voor kiezen dan wel alleen fietsritten te uploaden naar strava óf alleen hardloopsessies en niet beiden en de rest niet. Nogal frustrerend en raar, vind ik.

Morgen maar eens mee hardlopen, benieuwd hoe die t dan doet!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:13
PatrickC schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:17:

Ik deel een stukje van de ergernis. Voorheen gebruikte ik een vivofit 2 als stappenteller (en slaaptracker), daarbij drukte je gewoon op een knop om aan te geven als je ging slapen (4 seconde ingedrukt houden), en datzelfde nog een keer als je wakker werd.

De Fenix 5+ doet z'n best. Maar als ik voor het slapen gaan nog wat lees in bed, of 's ochtends niet direct m'n bed uit ga nadat ik wakker ben, dan wordt m'n slaap erg overdreven (nee Garmin, ik slaap niet 10 uur / nacht. I wish...).

Voor mij zou een app ideaal zijn waarbij je gewoon een optie hebt ergens om zelf aan te geven wanneer je je ogen dicht doet - of weer open.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:05

Roozzz

Plus ultra

Verona27 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:27:
En het meest frustrerende: je kunt er alleen voor kiezen dan wel alleen fietsritten te uploaden naar strava óf alleen hardloopsessies en niet beiden en de rest niet. Nogal frustrerend en raar, vind ik.

Morgen maar eens mee hardlopen, benieuwd hoe die t dan doet!
Geen ervaring met dit specifieke horloge, maar ik sync al jaren zowel mijn fiets als hardloopactiviteiten naar strava zonder een enkel probleem. Dus ik vermoed dat je iets verkeerd doet :+

If you can see, look. If you can look, observe

• Verona27
Roozzz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:04:
[...]

Geen ervaring met dit specifieke horloge, maar ik sync al jaren zowel mijn fiets als hardloopactiviteiten naar strava zonder een enkel probleem. Dus ik vermoed dat je iets verkeerd doet :+
Ja, ik snap wel dat het werkt, maar ik ging net naar de sportschool en dat synct ie dan ook naar Strava. Dat wil ik niet. Ik wil dus dat ie alleen mijn ritten én mijn hardloopsessies synct naar strava en andere activiteiten zoals sportschool, spinnen of treadmill niet. Dat is geen optie. Tenminste dit is wat ik zie in movescount: https://pasteboard.co/I7pAXhR.png
Freeaqingme schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:57:
[...]

Ik deel een stukje van de ergernis. Voorheen gebruikte ik een vivofit 2 als stappenteller (en slaaptracker), daarbij drukte je gewoon op een knop om aan te geven als je ging slapen (4 seconde ingedrukt houden), en datzelfde nog een keer als je wakker werd.

De Fenix 5+ doet z'n best. Maar als ik voor het slapen gaan nog wat lees in bed, of 's ochtends niet direct m'n bed uit ga nadat ik wakker ben, dan wordt m'n slaap erg overdreven (nee Garmin, ik slaap niet 10 uur / nacht. I wish...).

Voor mij zou een app ideaal zijn waarbij je gewoon een optie hebt ergens om zelf aan te geven wanneer je je ogen dicht doet - of weer open.
Ik heb de hoop op goede automatische sleep tracking al lang opgegeven bij Garmin (ik ervaar exact hetzelfde als jij met overdreven lange slaaptijden). De Fitbit Charge HR die ik 5 jaar had was veel nauwkeuriger dan de Garmin vivoactive HR en mijn huidige FR645. Op de vivoactive HR heb ik dan ook een hele tijd de HR Sleep connect IQ app gebruikt, welke je handmatig moest starten en stoppen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Verona27 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:09:
[...]

Ja, ik snap wel dat het werkt, maar ik ging net naar de sportschool en dat synct ie dan ook naar Strava. Dat wil ik niet. Ik wil dus dat ie alleen mijn ritten én mijn hardloopsessies synct naar strava en andere activiteiten zoals sportschool, spinnen of treadmill niet. Dat is geen optie. Tenminste dit is wat ik zie in movescount: https://pasteboard.co/I7pAXhR.png
Ah zo, nu snap ik het probleem. Dat is inderdaad een lastige. De makkelijkste oplossing is natuurlijk om deze keuze te heroverwegen ;) maar misschien biedt tapiirik soelaas? Daarmee kan je syncen tussen tal van platforms. Hoe ze precies met dit soort specifieke wensen omgaan durf ik dan weer niet te zeggen...

• Verona27
Roozzz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:32:
[...]

Ah zo, nu snap ik het probleem. Dat is inderdaad een lastige. De makkelijkste oplossing is natuurlijk om deze keuze te heroverwegen ;) maar misschien biedt tapiirik soelaas? Daarmee kan je syncen tussen tal van platforms. Hoe ze precies met dit soort specifieke wensen omgaan durf ik dan weer niet te zeggen...
Ha, dat ken ik nog niet, zal er eens naar kijken. Thanks! Voor nu doe ik alles uploaden en verwijder ik de ongewenste activiteiten gewoon :)

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47

Galois

1811 - 1832

Hoe telt een sporthorloge de baantjes in het zwembad?
Volgens mij wordt dat gedaan met de versnellingsmeter. Het horloge meet dan een versnelling die hoort bij het keren en afzetten tegen de muur, zoals normaliter een nieuw baantje start.

Nu is het zo dat ik mij niet heel hard afzet en soms zelfs maar de muur aantik en keer.

Het viel mij op dat mijn horloge zo’n 10-15% van de baantjes dus niet telt. Wat dus volgens mij komt door het ‘te rustig/langzaam’ keren.

Weet iemand of dit zo is? Kan bij Garmin (mijn horloge) niet vinden hoe dit gaat...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Freeaqingme
Galois schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:06:
Het viel mij op dat mijn horloge zo’n 10-15% van de baantjes dus niet telt. Wat dus volgens mij komt door het ‘te rustig/langzaam’ keren.

Weet iemand of dit zo is? Kan bij Garmin (mijn horloge) niet vinden hoe dit gaat...
Hij kijkt niet naar hoe je draait (of je een 'echt' keerpunt maakt of gewoon aantikt en je op welke manier omdraait maakt niet uit), maar inderdaad alleen naar de versnelling bij het afzetten. Wellicht een goede incentive om meer te focussen op de afzet? :)

Overigens is het sowieso niet 100% accuraat, de accelerometer wordt gebruikt om te bepalen of je eventjes aan de kant aan 't uitrusten bent, en welke slag je aan 't doen bent. Maar, als ik een paar honderd meter benen zwem (en m'n armen dus niet beweeg), dan vertelt m'n horloge doodleuk dat ik een paar minuten aan de kant gehangen heb.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Freeaqingme schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:23:
[...]

Hij kijkt niet naar hoe je draait (of je een 'echt' keerpunt maakt of gewoon aantikt en je op welke manier omdraait maakt niet uit), maar inderdaad alleen naar de versnelling bij het afzetten. Wellicht een goede incentive om meer te focussen op de afzet? :)

Overigens is het sowieso niet 100% accuraat, de accelerometer wordt gebruikt om te bepalen of je eventjes aan de kant aan 't uitrusten bent, en welke slag je aan 't doen bent. Maar, als ik een paar honderd meter benen zwem (en m'n armen dus niet beweeg), dan vertelt m'n horloge doodleuk dat ik een paar minuten aan de kant gehangen heb.
Dat begrijp ik (mbt benen zwemmen): je horloge zit immers aan je pols :)

Maar bij een stevigere afzet, zou het niet tellen van baantjes minder of opgelost moeten zijn. Dan gaan we dat maar doen: harder afzetten!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Freeaqingme
Galois schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:34:
[...]

Yep. Het is ook niet een probleem, maar wel dat ik op voorhand accepteer dat het niet 100% accuraat is. Na iedere zwemtraining zet ik in een comment op Garmin Connect gewoon even wat voor setjes ik gezwommen heb, dan kan ik dat later wel weer herleiden.
Maar bij een stevigere afzet, zou het niet tellen van baantjes minder of opgelost moeten zijn. Dan gaan we dat maar doen: harder afzetten!
Succes! Je kan natuurlijk ook gewoon 'echte' keerpunten gaan oefenen. Kan je altijd terecht in het grote zwemtopic.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
[...]

En naast een goede afzet, werkt het ook om goed de kant aan te tikken en wellicht een halve seconde pauze nemen voor het afzetten.

Ik zwem een vrij stevige schoolslag met een niet heel briljante afzet, dus ik zorg dat ik altijd met de linkerhand (waar ik het horloge draag) duidelijk de kant aantik en dan redelijk fors afzet. Sinds ik dat doe, heb ik veel minder vaak gemiste keerpunten.

[ Voor 13% gewijzigd door dreamscape op 28-03-2019 11:13 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-12 08:49
Ik heb een Garmin Fenix 5 en heb uit de Connect IQ store "GRun" gedownload. Nu heb ik deze via de telefoon kunnen configureren met de door mij gewenste gegevens in het scherm. "So far so good", maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik bij starten van een hardloopactiviteit (via startknop > hardlopen) deze opgestart krijg?

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:25
Rdam schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:01:
Ik heb een Garmin Fenix 5 en heb uit de Connect IQ store "GRun" gedownload. Nu heb ik deze via de telefoon kunnen configureren met de door mij gewenste gegevens in het scherm. "So far so good", maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik bij starten van een hardloopactiviteit (via startknop > hardlopen) deze opgestart krijg?
Het is een "Datafield" dus volgens mij moet je hem dan in je "Run Settings" als "Data Screen" toevoegen.

Even snel geprobeerd:

Settings>Activities & apps>Run>Run Settings>Data Screens>Add New>Custom Data>kies een Layout en field>ConnectIQ Fields

Hier stond hij bij mij in de lijst

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• slow whoop
stefijn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:55:
Voor zover ik weet ook op basis van de loopgegevens? (En dan dus ook op basis van deels borstband en deels polsgegevens). Ik heb nog nooit de Stress Score of de Guided Test gedaan via mijn horloge

Ik zou ook zeggen dat zone 3 doenbaar moet zijn, maar voor mijn gevoel zit ik zeker een halve zone lager dan de zones die mijn training aangaf. Zone 3 voelt meer als zone 4 (zo kwam ik tijdens het lopen aan een hartslag van 160 ongeveer, maar daarbij zat ik pas op zone 3.0)

Misschien moet ik tijdens surivaltrainingen en andere trainingen waarbij ik de borstband niet gebruik die polsmeting maar uitzetten omdat die anders de scores slecht beinvloed.
Volgens mij kloppen je HR zones voor geen meter. Als je een lactaatdrempel hebt van 164, en je zones hebt ingesteld aan de hand van die lactaatdrempel, dan begint zone 5 bij 164 (en loopt door tot je max HR). Zone 4 en 3 zitten daar ieder zo'n 10 hartslagen onder. Dus zone 3: 145-154. Zone 4: 155-164. Met een HR van 160 kun je dus niet in zone 3 zitten.

Als ik jou was zou ik gewoon je HR zones even opnieuw bepalen aan de hand van je lactaatdrempel. En eventueel de lactaatdrempel test opnieuw doen.
Mijn vraag is: kan het zijn dat mijn zones veel te hoog ingesteld staan omdat mijn horloge vaker input krijgt van de polshartslagmeter dan van de hartslagband. Ik weet uit ervaring dat mijn polsslagmeter altijd veel te laag aangeeft, met andere woorden mijn horloge denk dat mijn hartslag bij een bepaalde inspanning veel lager is dan de werkelijke hartslag en denkt: "zo, goeie conditie, we gooien die zones maar eens omhoog!"
Volgens mij kunnen de HR zones alleen geupdate worden aan de hand van HR metingen met een hartslagband, dus niet met optische HR. En dan nog wordt het je gevraagd of je horloge je HR zones moet aanpassen. Het gebeurt denk ik dus niet zo maar zonder dat je er erg in hebt (tenzij je blind op OK drukt).

• Stefke
Mijn settings bekeken in de app
Lactaatdrempel: 161
1: 105-129
2: 129-143
3: 143-153
4: 153-161
5: 161-181

Misschien lees ik het verkeerd: als ik rustig loopt zit ik qua hartslag in - bovenstaande - zone 2 (135-140), maar mijn horloge geeft dan aan hartslagzone 1.8

Is "1.8" zone 2? Ik zou zeggen boven in zone 1 :? ?

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 28-03-2019 12:40 ]

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-12 08:49
blavlaa schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Het is een "Datafield" dus volgens mij moet je hem dan in je "Run Settings" als "Data Screen" toevoegen.

Even snel geprobeerd:

Settings>Activities & apps>Run>Run Settings>Data Screens>Add New>Custom Data>kies een Layout en field>ConnectIQ Fields

Hier stond hij bij mij in de lijst
Thanks, het is gelukt! :)

• slow whoop
stefijn schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:38:

Misschien lees ik het verkeerd: als ik rustig loopt zit ik qua hartslag in - bovenstaande - zone 2 (135-140), maar mijn horloge geeft dan aan hartslagzone 1.8

Met die instellingen kun je toch nooit in zone 3 lopen met een HR van 160? Ik weet niet hoe je horloge de HR zones aangeeft. Ik zou verwachten dat een zone gewoon wordt aangeduid als een geheel getal. Je loopt in zone 3 of in zone 4, niet in zone 3.3. Volgens mij kun je beter gewoon naar je actuele HR kijken tijdens het hardlopen, en niet naar de zone. Ik gebruik die zone functie eigenlijk nooit tijdens mijn traningen, dus ik weet niet hoe dat bij mijn horloge gaat (FR645M).

Weet je zeker dat het je hartslagzone is die dan 1.8 aangeeft, en niet iets als training effort, of performance condition?

• Stefke
HR zone 1.8 staat er dan. Dan loop ik met een hartslag van rond de 135-140.

Niks mis met die decimalen toch? Dan weet je of je tegen de onder-, bovengrens of het midden van de zone zit.

Alleen lijkt het erop dat Garmin zone 2 aanduidt met 1.x ? Vreemd, dan richt ik me dus telkens een zone te hoog

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 28-03-2019 13:04 ]

• slow whoop
Ik zit net even te kijken. Ik kan ook zo'n dataveld toeveogen met daarin de zone met een decimaal. Ik vind niet handig. Je hebt schoemaat 43 of 44. Niet 33.8 om aan te geven dat het bijna 44 is.
Maargoed, afgezien daarvan lijtk het er toch op dat de zones niet helemaal goed worden weergegeven bij jou.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-12 22:17
Hoi hoi, ik ben weer terecht gekomen bij deze afdeling nadat ik via google niet veel wijzer wordt van mijn vraag.

Mijn zoon gaat zondag 7 april de marathon lopen voor de tweede keer. Vorig jaar rond september (althans twee jaar geleden dus ) zei hij Pa ik ga de marathon lopen. Ik ja joh tuurlijk... nog nooit echt hard gelopen ofzo dus ik dacht die is gek.

Maar bij een hardloop vereniging terecht gekomen en duurlopen gedaan, halve marathon van Spijkenisse en vorig jaar uitgelopen in 4.50 uur …

Niet slecht als je bedacht dat hij een verkeerd shirt (niet ademend ) aan had van de film de marathon, en een rugzak met waterzak om had met anderhalve liter water... en de hoge temperatuur toen.

Dit jaar liep hij een 30 km al in 2 uur drie kwartier... en moeten ze hem af en toe afremmen op de club.

nu is hij deels autistisch dus wil ik hem wat stimuleren door een klein cadeau (vorig jaar een garmin forerunner gekregen voor zijn verjaardag ) en nu dacht ik er aan om een hartslagband te geven , toch een stuk beter dan een horloge, nu dacht ik aan de Garmin Premium ANT+ Hartslagsensor . Ik kan echter geen ervaringen of test vinden via google,

Hebben jullie ervaringen hier mee of tips ivm de aanschaf...

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Weet je welk type horloge hij precies heeft? Wellicht maakt dat nog uit voor de opties die er zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-12 13:26
Goed om te weten dat baantjes niet persé goed geteld worden. Ik ben juist aan het kijken naar een sporthorloge (Suunto Trainer waarschijnlijk) omdat ik juist de tel regelmatig kwijt raak bij het zwemmen. Zeker in een 25m bad is het een ramp.
Freeaqingme schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:54:
[...]

Succes! Je kan natuurlijk ook gewoon 'echte' keerpunten gaan oefenen. Kan je altijd terecht in het grote zwemtopic.
Ik denk dat Galois zijn eigen topic wel weet terug te vinden :+

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-12 22:17
Gonadan schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:08:
Weet je welk type horloge hij precies heeft? Wellicht maakt dat nog uit voor de opties die er zijn.
ja een forerunner 235 als het goed is :)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zwerver schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:26:
Right. Daarnet een niet zo heel erg complex rondje gelopen met Intervals (op de Apple Watch Series 3).

- Een gat van 3 minuten waarop er geen HF gemeten is.
- Snelheid gemeten tussen de Garmin 405cx en intervals loopt redelijk gelijk
- Ik ga die nudges uitzetten ;)

Zondag nog een keer proberen en dan op een andere locatie en een meer complex schema.
Werkt intervals nog een beetje goed? Zag dat de prijs van 4,50 naar 9 euro is gegaan nu.

Kwa afstand / tijd kom ik als ik de GPS gebruik van de watch (deze zet ik dan in vliegtuig mode) wel redelijk in de buurt van de Fenix 3 HR afstand (als ik GPS van iPhone gebruik minder accuraat).

• Freeaqingme
FreeShooter schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:16:
Goed om te weten dat baantjes niet persé goed geteld worden. Ik ben juist aan het kijken naar een sporthorloge (Suunto Trainer waarschijnlijk) omdat ik juist de tel regelmatig kwijt raak bij het zwemmen. Zeker in een 25m bad is het een ramp.
Niet helemaal stof voor het sporthorloge topic allicht, maar hoe bouw je je sets dan op? Gisteren heb ik bijvoorbeeld 5x: { 500m borst, 200m rug } gezwommen. Dan hoef ik alleen maar te tellen hoeveel setjes ik al gedaan heb, en hoever ik ben met 't huidige setje. Dan hoef ik geen losse baantjes te tellen. Daarnaast hoef je natuurlijk niet ieder baantje te tellen in een 25m bad, als je iedere keer dat je aan 1 kant van het bad bent +50m in je hoofd doet ben je er al.
FreeShooter schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:16:
Ik denk dat Galois zijn eigen topic wel weet terug te vinden :+
Oeps :P |:(

Nouja, hij is er vast nog steeds welkom :)

• jelmer_g
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:28
[...]

Je kunt toch achteraf de inslaap- en ontwaaktijden aanpassen?

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
Gandalf68 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:05:
Hoi hoi, ik ben weer terecht gekomen bij deze afdeling nadat ik via google niet veel wijzer wordt van mijn vraag.

Mijn zoon gaat zondag 7 april de marathon lopen voor de tweede keer. Vorig jaar rond september (althans twee jaar geleden dus ) zei hij Pa ik ga de marathon lopen. Ik ja joh tuurlijk... nog nooit echt hard gelopen ofzo dus ik dacht die is gek.

Maar bij een hardloop vereniging terecht gekomen en duurlopen gedaan, halve marathon van Spijkenisse en vorig jaar uitgelopen in 4.50 uur …

Niet slecht als je bedacht dat hij een verkeerd shirt (niet ademend ) aan had van de film de marathon, en een rugzak met waterzak om had met anderhalve liter water... en de hoge temperatuur toen.

Dit jaar liep hij een 30 km al in 2 uur drie kwartier... en moeten ze hem af en toe afremmen op de club.

nu is hij deels autistisch dus wil ik hem wat stimuleren door een klein cadeau (vorig jaar een garmin forerunner gekregen voor zijn verjaardag ) en nu dacht ik er aan om een hartslagband te geven , toch een stuk beter dan een horloge, nu dacht ik aan de Garmin Premium ANT+ Hartslagsensor . Ik kan echter geen ervaringen of test vinden via google,

Ik zou zeggen de hrm-run deze heeft naast hartslag ook nog running-dynamica zoals stallengte, cadans, grondcontact. Dit werkt als het goed is ook met de 235. Prijsverschil met een normale band en de hrm-run is ook niet heel groot (Zeker als je een goede prijs vind voor de hrm-run)

• Freeaqingme
jelmer_g schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:00:
[...]

Je kunt toch achteraf de inslaap- en ontwaaktijden aanpassen?
Ja, dat kan. Maar dat is achteraf. Daar heb ik enerzijds niet de discipline voor, anderzijds weet ik niet altijd exact meer hoe laat ik nou ging slapen de volgende dag.

• vandermark
  • Laatst online: 14:21
Hoe zijn hier de ervaringen met Elevate for Strava? Een browser extentie die extra analyses en grafieken maakt obv je Strava data?
https://thomaschampagne.github.io/elevate/#/landing

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

vandermark schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:25:
Hoe zijn hier de ervaringen met Elevate for Strava? Een browser extentie die extra analyses en grafieken maakt obv je Strava data?
Dit was voorheen StravistiX, zelfde ontwikkelaar, nieuwe naam.
Zie ook
https://thomaschampagne.github.io/stravistix/

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12 19:00

Je zou ook een Wahoo TICKR kunnen gebruiken als alternatief. Werkt via ANT+ (of bluetooth).

• FreeShooter
  • Laatst online: 16-12 13:26
Dragen jullie je sporthorloge dagelijks? Ik twijfel om dus de Suunto Trainer aan te schaffen. De kleurrijke zijn vrij goedkoop maar vind ik niet erg geschikt om dagelijks te dragen. De donkere uitvoeringen wel maar zijn dan ook weer duurder... Dus zonde als ik hem uiteindelijk alleen voor het sporten gebruik.
vandermark schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:25:
Gebruik het dagelijks. Werkt erg goed. Ik heb zelf geen Strava Premium maar dit voldoet meer dan prima.

Het wordt ook regelmatig geupdate. Toevallig dacht ik onlangs 'goh, het zou handig zijn als je de totalen van maand tot maand kon zien, in plaats van per jaar'. Twee weken later kwam de 'rolling progression' update uit die precies dat doet :)
Freeaqingme schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Niet helemaal stof voor het sporthorloge topic allicht, maar hoe bouw je je sets dan op? Gisteren heb ik bijvoorbeeld 5x: { 500m borst, 200m rug } gezwommen. Dan hoef ik alleen maar te tellen hoeveel setjes ik al gedaan heb, en hoever ik ben met 't huidige setje. Dan hoef ik geen losse baantjes te tellen. Daarnaast hoef je natuurlijk niet ieder baantje te tellen in een 25m bad, als je iedere keer dat je aan 1 kant van het bad bent +50m in je hoofd doet ben je er al.
60 tot 80 baantjes bostcrawl :P

[ Voor 43% gewijzigd door FreeShooter op 28-03-2019 15:55 ]

• Freeaqingme
FreeShooter schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:50:
Dragen jullie je sporthorloge dagelijks?
Ja. Maar mijn Fenix 5+ is dan niet alleen mijn sporthorloge, het is ook mijn reguliere horloge, mijn stappenteller, en het apparaat wat allemaal statistiek bijhoudt (slaap, hartslag, andere activiteiten, etc).

• Verona27
Dragen jullie je sporthorloge dagelijks? Ik twijfel om dus de Suunto Trainer aan te schaffen. De kleurrijke zijn vrij goedkoop maar vind ik niet erg geschikt om dagelijks te dragen.
Ik heb net de suunto trainer gekocht, een tweedehands via amazon.de, je hebt dan de zwart voor 150 in goede staat en met garantie als ik het goed heb. Verder draag ik em tot nu toe wel de hele dag, maar is nog nieuw natuurlijk. Ik denk dat ik het uiteindelijk niet dagelijks blijf doen, betekent ook vaker opladen en ik vind em te sportig om te combineren met nettere outfits.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12 19:00
Dragen jullie je sporthorloge dagelijks?
Vroeger droeg ik een normaal horloge en had ik mijn 920XT als sporthorloge om. Echter werd ik gek van het geswitch en draag ik nu mn 920XT standaard. De Smart-functies gebruik ik niet (don't ask me why).

• Rob Voets
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:21
...

Je zou eens kunnen kijken op dcrainmaker.com. Daar komen allerlei reviews voorbij van o.a. hartslagbanden. Ik heb zelf de Garmin Premium ANT+ Hartslagsensor en ben daar erg tevreden over. Degelijk en doet wat hij moet doen. De band zit comfortabel. Sinds kort is er ook een versie van deze band met Bluetooth mocht daar behoefte aan zijn.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-12 18:37
[...]

Mijn Garmin 935 denkt soms dat ik op mijn werk heb zitten slapen. :-(

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-12 19:10
@Gandalf68
Gebruik zelf de Wahoo TCKR doet het prima maar die leest geen cadans staplegte etc. uit. Alleen HR maar due werkt erg goed en koppelen werkt altijd. Omdoen en activiteit starten en de band is meteen gekoppeld.

@vandermark werkt best goed en wordt goed onderhouden veel stats. gebruik geen premium maar deze stats en Garmin.

Draag de F5s + dagelijks maar daarom ook deze gekozen om als 'smartwatch' te gebruiken. Slapen meet die bij mij (meestal) goed. Doe kantoorwerk en draag het horloge links en ben zelf rechts maar hij denkt gelukkig nooit dat ik slaap op het werk ;-) Stappen kloppen wel aardig volgens mij verdiepingen gaan soms mis maar dat is meer een gimmick voor mij.
nogeeninlog schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:42:
[...]

Mijn Garmin 935 denkt soms dat ik op mijn werk heb zitten slapen. :-(
Dan ben je in ieder geval ontspannen en dus niet gestressed tijdens je werk... lijkt mij een goed teken! >:)

• Verona27
Hmm net voor het eerst een rondje hardgelopen met mn Suunto Spartan Trainer, maar ben er nog niet echt enthousiaster van geworden. Heb zowel via het horloge een strava sessie aangezet en via mn telefoon, als soort van benchmark. Ik merkte de volgende dingen:
1. hartslag stelde die gemiddeld op 174, wat ik echt belachelijk hoog vind. Heb 35 minuten op een tempo van 4:55 gelopen. Dat is voor mij zeker wel een beetje pushen maar zeker niet over mn anaerobic threshold.. Dus begin dan beetje te twijfelen aan de hartslagmeting..

2. GPS: vrij inaccuraat, trekt hele lijnen door het water en vooral bij het startpunt had ie een rare lus getrokken. En zegt dat ik 81 meter geklommen heb? Ik weet dat de Spartan Trainer niet op basis van barometer hoogte meet, maar ik woon in Groningen dus 81 meter slaat echt nergens op.

Qua tempo ed zat ie verder wel goed, maar ik merk wel dat ik het tijdens het lopen toch niet echt makkelijk vind om op zo'n klein scherm te kijken, wat ik nogal eens doe om een constant tempo te houden. Al met al nog een beetje gemixte gevoelens dus en ik weet nog niet zo goed wat ik ermee moet.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:47

Wallie

Herr

Ik heb die Garmin hartslagsensor sinds een week... prima ding, zakt niet af, en meet ook nog eens mijn hartslag zonder mopperen ;) Koppelt probleemloos aan mijn oude forerunner 620 die er nu zo maar een Vo2 max uit weet te gooien.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:29
[b]Freeaqingme schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:54:

Yep. Het is ook niet een probleem, maar wel dat ik op voorhand accepteer dat het niet 100% accuraat is. Na iedere zwemtraining zet ik in een comment op Garmin Connect gewoon even wat voor setjes ik gezwommen heb, dan kan ik dat later wel weer herleiden.
Waarom doe je niet handmatig een set starten in het oefeningenlog als je benen gaat zwemmen? Dat doe ik tenminste altijd en dan telt hij gewoon de tijd en zodra je hem stopt, kun je de afstand opgeven die je gezwommen hebt. Dan klopt tenminste aan het eind van de training je afstand volledig en staat het ook goed online :)

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenvdnberg op 29-03-2019 09:57 ]

• Pelox
  • Laatst online: 06-12 20:25
Verona27 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:00:
Hmm net voor het eerst een rondje hardgelopen met mn Suunto Spartan Trainer, maar ben er nog niet echt enthousiaster van geworden. Heb zowel via het horloge een strava sessie aangezet en via mn telefoon, als soort van benchmark. Ik merkte de volgende dingen:
1. hartslag stelde die gemiddeld op 174, wat ik echt belachelijk hoog vind. Heb 35 minuten op een tempo van 4:55 gelopen. Dat is voor mij zeker wel een beetje pushen maar zeker niet over mn anaerobic threshold.. Dus begin dan beetje te twijfelen aan de hartslagmeting..

2. GPS: vrij inaccuraat, trekt hele lijnen door het water en vooral bij het startpunt had ie een rare lus getrokken. En zegt dat ik 81 meter geklommen heb? Ik weet dat de Spartan Trainer niet op basis van barometer hoogte meet, maar ik woon in Groningen dus 81 meter slaat echt nergens op.

Qua tempo ed zat ie verder wel goed, maar ik merk wel dat ik het tijdens het lopen toch niet echt makkelijk vind om op zo'n klein scherm te kijken, wat ik nogal eens doe om een constant tempo te houden. Al met al nog een beetje gemixte gevoelens dus en ik weet nog niet zo goed wat ik ermee moet.
Klinkt toch alsof hij inderdaad defect is hoor.. ik heb deze ervaring namelijk totaal niet.. :|

Zero.

• Freeaqingme
jeroenvdnberg schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:57:
[...]

Waarom doe je niet handmatig een set starten in het oefeningenlog als je benen gaat zwemmen? Dat doe ik tenminste altijd en dan telt hij gewoon de tijd en zodra je hem stopt, kun je de afstand opgeven die je gezwommen hebt. Dan klopt tenminste aan het eind van de training je afstand volledig en staat het ook goed online :)
Hmz, daar zou ik nog eens naar kunnen kijken. Op dit moment doe ik nog niets met vantevoren geplande workouts oid, en druk ik op m'n 910XT gewoon continue op 'lap' als ik begin of eindig met een afstand.

• Verona27
Pelox schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Klinkt toch alsof hij inderdaad defect is hoor.. ik heb deze ervaring namelijk totaal niet.. :|
Ja ben er ook beetje bang voor :( ga er zo even mee wielrennen, als ie dat ook niet lekker doet gaat ie terug en dan bestel ik wel een nieuwe.

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:29
Freeaqingme schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Hmz, daar zou ik nog eens naar kunnen kijken. Op dit moment doe ik nog niets met vantevoren geplande workouts oid, en druk ik op m'n 910XT gewoon continue op 'lap' als ik begin of eindig met een afstand.
Dat doe ik ook altijd, maar als dan een benen set komt, doe ik doe even handmatig starten / stoppen in het oefeningenlog en daarna weer gewoon verder als normaal. Dan heeft hij tenminste de juiste afstand geregistreerd aan het einde van de training :)

• Frenz64
Verona27 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:41:
[...]

Ja ben er ook beetje bang voor :( ga er zo even mee wielrennen, als ie dat ook niet lekker doet gaat ie terug en dan bestel ik wel een nieuwe.
Was het nou een tweedehands zei je? Dan is het helemaal aannemelijk dat je een dubieus exemplaar opgestuurd gekregen hebt (niet netjes als dat zo is trouwens)

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:22
Dragen jullie je sporthorloge dagelijks? Ik twijfel om dus de Suunto Trainer aan te schaffen. De kleurrijke zijn vrij goedkoop maar vind ik niet erg geschikt om dagelijks te dragen. De donkere uitvoeringen wel maar zijn dan ook weer duurder... Dus zonde als ik hem uiteindelijk alleen voor het sporten gebruik.
Je stelt een vraag, maar je geeft eigenlijk zelf ook meteen het antwoord. Kies gewoon een toestel dat je wel iedere dag de hele dag met plezier draagt.
Ik kon voor mezelf ook niet €350 verantwoorden voor een Fenix 3 toen die net uit kwam, als ik hem puur alleen als 'sporthorloge' zou zien. Maar ik draag hem dus inderdaad iedere dag, de hele dag en dan mag het gerust iets meer kosten.
Verder: bij twijfel altijd door sparen voor de betere versie, want niks is zo vervelend als een smak geld uit te geven aan iets waar je net niet helemaal blij van wordt omdat het ..... mist.

@BroederM Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf! Ik ben blij dat je voor jezelf een goede keuze hebt kunnen maken. (sorry voor de late reactie, erg druk geweest deze week)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Verona27
Frenz64 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 15:47:
[...]

Was het nou een tweedehands zei je? Dan is het helemaal aannemelijk dat je een dubieus exemplaar opgestuurd gekregen hebt (niet netjes als dat zo is trouwens)
Ja, klopt via Amazon dus dan zou het product wel "getest" enzo moeten zijn. Maar ik had vandaag een chat met amazon en ze boden nog 25 euro terug aan als ik het horloge wel zou houden maar ik heb het afgewezen en nu gewoon een geheel nieuwe besteld voor 170.

Volgens mij wel okay, wel wat slordig gps in vergelijking met ritjes met telefoon en rare gaten in mn hartslag, of is dat normaal?

[ Voor 25% gewijzigd door Verona27 op 01-04-2019 11:32 ]

• Frenz64
Die rare gaten kunnen verklaard worden door je houding op de fiets, daar gaat OHR vrijwel altijd de mist in, ook bij andere merken. Dan istie gewoon ff je hartslag kwijt.

"getest" zal wel betekenen dat alle knopjes werken, ik kan me niet voorstellen dat een medewerker van Amazon of het bedrijf erachter een stukje met het horloge gaat lopen. Zou 'm ook terugsturen.

• Verona27
Frenz64 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:11:
Die rare gaten kunnen verklaard worden door je houding op de fiets, daar gaat OHR vrijwel altijd de mist in, ook bij andere merken. Dan istie gewoon ff je hartslag kwijt.

"getest" zal wel betekenen dat alle knopjes werken, ik kan me niet voorstellen dat een medewerker van Amazon of het bedrijf erachter een stukje met het horloge gaat lopen. Zou 'm ook terugsturen.
Ah okay thanks voor de info, dat is goed om te weten. Probeer em wel hoog op m'n pols te dragen maar zal denk ik later nog een band erbij kopen voor op de fiets, toch wat betrouwbaarder. Stuur em inderdaad terug en Amazon zal zo'n apparaat zeker niet uitgebreid testen inderdaad, zou wel grappig zijn. Vind t horloge verder wel echt relaxed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verona27 op 29-03-2019 19:54 ]

• xray79
Wat ik gisteren na mijn activiteiten had was wel raar. Kreeg 5 oefeningen te zien in Strava na mijn brick activiteit......
Nu het mooier weer wordt wil ik nog wel eens een paar km lopen dan wat bodyweight oefeningen doen en weer verder lopen. Heb een brick activiteit gemaakt met overgangen, dus die gaat dus van lopen naar kracht naar lopen met overgangen. Eenmaal thuis zag ik in Strava na de sync dus 5 keer dezelfde activiteit...... Iemand een idee om dit te voorkomen? Kan ik ook gewoon 1 activiteit starten en dan sport veranderen na het lopen en weer terug veranderen naar lopen zonder problemen?

• Freeaqingme
@xray79 Is het in Garmin Connect wel gewoon 1 activity? Strava ondersteunt geen multisport activity, denk ik. Dus dan zal het een compromis zijn om die data toch te kunnen importeren.

Al met al vind ik Strava leuk voor het sociale component, maar de data die je op Garmin Connect kan vinden veel completer dan op Strava.

[ Voor 27% gewijzigd door Freeaqingme op 30-03-2019 16:19 ]

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-12 14:19

De FR235 ondersteunt geen running dynamics, alleen de FR630 en FR735xt deden als semi-rond horloge dat. De meerwaarde van een HRM-run premium band van Garmin is daarmee erg beperkt. Op zich wel prima hartslag registratie, net zoals de Wahoo Tickr.
Persoonlijk zou ik dan eerder een Wahoo Tickr fit optische hartslagmeter geven (of Scosche rhythm24 of Polar OH1). Deze banden zitten meestal rond de elleboog (iets erboven of eronder) en geven een betere hartslag registratie vaak dan de sensor van het horloge (zonder dat het onprettig zit zoals bij een borstband).
Mocht je zoon willen upgraden naar een Garmin horloge uit een hoger segment, dan is de HRM-run wel weer een optie: naast running dynamics ook betere meting van hartslagvariatie (een meetwaarde die zo'n duurdere Garmin ook gebruikt)

• xray79
Freeaqingme schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:19:
@xray79 Is het in Garmin Connect wel gewoon 1 activity? Strava ondersteunt geen multisport activity, denk ik. Dus dan zal het een compromis zijn om die data toch te kunnen importeren.

Al met al vind ik Strava leuk voor het sociale component, maar de data die je op Garmin Connect kan vinden veel completer dan op Strava.
Dat zal het zijn want in Garmin connect is het 1 activiteit. En de data is daar inderdaad veel uitgebreider en beter uit te lezen. Zal eens een keer testen wat er gebeurt als ik een hardloop activiteit verander naar kracht en weer terug.

• nogeeninlog
xray79 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:54:
Wat ik gisteren na mijn activiteiten had was wel raar. Kreeg 5 oefeningen te zien in Strava na mijn brick activiteit......
Wat grappig, ik wou zojuist precies hetzelfde posten!
vanochtend heb ik een mini triathlon gedaan en dat kwam vijfvoudig als fietstocht in Strava. dus 4 gewist en de 5e opgesplitst.
Wel jammer als strava multisport niet ondersteunt. zo exotisch is een triathlon nou ook weer niet.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

nogeeninlog schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:56:
[...]

Wat grappig, ik wou zojuist precies hetzelfde posten!
vanochtend heb ik een mini triathlon gedaan en dat kwam vijfvoudig als fietstocht in Strava. dus 4 gewist en de 5e opgesplitst.
Wel jammer als strava multisport niet ondersteunt. zo exotisch is een triathlon nou ook weer niet.
Laatste keer dat ik een multisport activiteit deed, snapte strava dat prima. Keurig fietsen als fietsen, lopen als lopen en transities als activiteit. Ik vermoed dat garmin de verkeerde flags meestuurt...
Suunto doet het in ieder geval keurig :>

• Freeaqingme
Roozzz schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:04:
[...]

Laatste keer dat ik een multisport activiteit deed, snapte strava dat prima. Keurig fietsen als fietsen, lopen als lopen en transities als activiteit. Ik vermoed dat garmin de verkeerde flags meestuurt...
Suunto doet het in ieder geval keurig :>
Garmin stuurt niets mee, het is Strava die de gegevens bij Garmin ophaalt voor zover ik weet, en 't is daarmee ook Garmin die die koppeling gemaakt heeft. Ik kwam de nodige feature requests hiervoor tegen laatst bij Strava, dus lijkt er op dat Strava in ieder geval toch nog wat werk te verzetten heeft.

Waarom het dan bij Suunto wel werkte weet ik niet...

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Freeaqingme schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:33:
[...]

Garmin stuurt niets mee, het is Strava die de gegevens bij Garmin ophaalt voor zover ik weet, en 't is daarmee ook Garmin die die koppeling gemaakt heeft. Ik kwam de nodige feature requests hiervoor tegen laatst bij Strava, dus lijkt er op dat Strava in ieder geval toch nog wat werk te verzetten heeft.

Waarom het dan bij Suunto wel werkte weet ik niet...
Linksom of rechtsom, iets werkt er niet goed ;) tamelijk bizar dat garmin en strava hier de mist ingaan, je zou toch denken dat er wel een triatleet of 2 op beide platforms zitten...

• nogeeninlog
Roozzz schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:17:
[...]

Linksom of rechtsom, iets werkt er niet goed ;) tamelijk bizar dat garmin en strava hier de mist ingaan, je zou toch denken dat er wel een triatleet of 2 op beide platforms zitten...
Gisteren heb ik even gezocht naar 'Strava multisport support' en zo ondervond ik dat er op het supportforum van Strava al jarenlang over wordt geklaagd.

Hoe ziet jouw multisport activiteit eruit op Strava?

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook via mijn Polar V800 werkt Triathlon prima in Strava, het enige wat in Strava nog mist zijn de wisseltijden. (Maar die staan dan wel weer in Polar flow)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ach... toch maar de knoop doorgehakt en de Fenix 5 plus besteld! :)

Ik zat er zo mee in mijn hoofd, dat ik met de Forerunner 645 dit altijd zal hebben gehad...

Op amazon.it voor 550 euro...

(vind het wel raar dat al die verschillende Amazon van de verschillende landen, wel versturen naar de andere landen, maar continu andere prijzen hanteren... met Amazon zelf als verkoper...)

• MrAcid
  • Niet online
MrAcid schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:43:
Helaas is mijn Garmin fenix 5s defect ('aan het gaan'). Scherm werkt niet meer/amper op alle schermen waarbij de achtergrond wit is. Dat is redelijk onbruikbaar - dus ik ga nu kijken hoe goed de support/garantieafhandeling van Clever Training (UK) is. Heb hem sinds juli 2017 - dus nog wel binnen de garantietermijn van verwachtte levensduur. Fingers crossed!

Hier twee filmpjes van de issues:
https://twitter.com/Maarten_S/status/1106844334652047361
https://twitter.com/Maarten_S/status/1106875761477197824

Tijdelijke workaround is om alle schermen zoveel mogelijk in te stellen op een zwarte achtergrond.
Binnen een week omgeruild voor een helemaal nieuw exemplaar door Garmin Nederland. _/-\o_

• slow whoop
@Galois Gefeliciteerd! Maar kun je deze nog even toelichten?
Ik zat er zo mee in mijn hoofd, dat ik met de Forerunner 645 dit altijd zal hebben gehad...

• Galois

Galois

1811 - 1832

slow whoop schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:58:
@Galois Gefeliciteerd! Maar kun je deze nog even toelichten?

[...]
:D
Snap dat het onduidelijk is... :)

Ik twijfelde tussen de Fenix 5 plus en de Forerunner 645. Vooral dan omdat het mij wel handig lijkt om die kaarten te hebben als ik bv. op vakantie een rondje doe in onbekend gebied.

Maar ja, is wel 200 euro meer voor 'alleen' die kaarten in beeld. Dus toch voldoende twijfel zeg maar om het niet te doen.

Maar goed, ik bleef dagelijks websites in de gaten houden voor de Fenix 5 plus en dat speelt zo in mijn hoofd dat als ik voor de 645 was gegaan dit altijd was blijven spelen en misschien wel 'spijt' zou hebben ;) (ik probeer deze belachelijke prijs voor mijzelf goed te praten, zoals je hoort).
MrAcid schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:03:
[...]

Binnen een week omgeruild voor een helemaal nieuw exemplaar door Garmin Nederland. _/-\o_
Dat is erg netjes! Allemaal geregeld door Garmin NL zonder tussenkomst van de winkel zelf?

Enig wat mij tegenstaat dat ik vandaag een Garmin heb gehaald bij amazon.it is dat bij een garatie-issue ik daar met de Italianen uit moet zien te komen... Is toch eenvoudiger met Garmin NL zeg maar en dan is dit laatste hobbeltje ook weg :)

• slow whoop
@Galois Ik ken dat gevoel wel. :) Zo heb ik ook lang getwijfeld voordat ik mijn FR645M kocht. Ook erg duur, maar ook een hoop leuke functies die niet alle andere hardloop horloges hebben.

Kaarten mis ik geen moment, maar als het bij je knaagt kun je denk maar beter wat extra uitgeven aan een horloge dat dat wel heeft. Volgens mij heb je de juiste keuze gemaakt. :)

• Verona27
Inmiddels mn nieuwe Suunto Spartan Trainer binnen maar heb nog steeds last van incorrect GPS en de hoogte meters zijn echt belachelijk. Een beetje speling kan ik begrijpen maar vandaag als test vanaf de sportschool naar huis wat een ritje van 3 km is met een hoogte toename van 160meters.

• Frenz64
Zitten de gps fouten vooral in het begin? (mss is je fix nog niet goed)

• Verona27
Frenz64 schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:33:
Zitten de fouten vooral in het begin? (mss is je fix nog niet goed)
bij de GPS route wel, maar wat betreft de hoogtemeters valt dat niet echt te zeggen natuurlijk.

• Frenz64
Nee ik had het ook over gps, hoogtemeters heb ik geen idee van, is niet barometrisch bij de trainer, toch?

• Verona27
Frenz64 schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:35:
Nee ik had het ook over gps, hoogtemeters heb ik geen idee van, is niet barometrisch bij de trainer, toch?
Nee, is op basis van GPS, denk ook dat dat het probleem is maar maakt ie niet inschattingen van je intensiteit ook op basis van hoogteverschillen ed?

• Frenz64
Geen idee, op de fiets zie je dat door het verschillende wattage, maar lopend? Goede vraag

• Verona27
Frenz64 schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:42:
Geen idee, op de fiets zie je dat door het verschillende wattage, maar lopend? Goede vraag
Dit was ook op de fiets. Maar ik vind het wel gek, ik las in geen enkele review wat over die euvel. Dus ik heb gewoon pech ofzo denk ik. Nu nog even nadenken wat ik doe, of dit horloge houden en accepteren dat dit gebeurt of terugsturen en op zoek naar iets anders.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:22
Galois schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:24:
Ach... toch maar de knoop doorgehakt en de Fenix 5 plus besteld! :)

(vind het wel raar dat al die verschillende Amazon van de verschillende landen, wel versturen naar de andere landen, maar continu andere prijzen hanteren... met Amazon zelf als verkoper...)
Gefeliciteerd, ik zie dat amazon.it 'garmin week' heeft. Misschien is dat de reden van andere prijzen.... Helaas doet de 5x plus niet mee.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• MrAcid
  • Niet online
Galois schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:48:
[...]

Dat is erg netjes! Allemaal geregeld door Garmin NL zonder tussenkomst van de winkel zelf?

Enig wat mij tegenstaat dat ik vandaag een Garmin heb gehaald bij amazon.it is dat bij een garatie-issue ik daar met de Italianen uit moet zien te komen... Is toch eenvoudiger met Garmin NL zeg maar en dan is dit laatste hobbeltje ook weg :)
Ja. Wel eerst met winkel contact opgenomen maar die verwezen meteen door. Dus toen Garmin kanaal direct geprobeerd - ging heel soepel!

• Galois

Galois

1811 - 1832

MrAcid schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:14:
[...]

Ja. Wel eerst met winkel contact opgenomen maar die verwezen meteen door. Dus toen Garmin kanaal direct geprobeerd - ging heel soepel!
Top! Goed om te weten!

Maar hoe checken ze of er nog garantie op zit? Of deden ze dat op goed vertrouwen?

• MrAcid
  • Niet online
Bon/aankoopbewijs meegestuurd.

• Stefke
stefijn schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:38:

Nog eens over bovenstaand issue:

Bovenstaand zijn mijn huidige hartslagzones zoals ingesteld in mijn horloge. Tijdens het hartlopen in mijn intervaltraining geeft het horloge duidelijk aan in welke hartslagzone ik zit, tot op 1 decimaal nauwkeurig zelfs. Daarnaast geeft het horloge - omdat ik een intervaltraining met zones heb ingesteld - met alarmen aan of je de laag, te hoog of goed zit.

Vanmorgen ben ik weer aan het hardlopen geweest, intervallen met lage interval in HRzone 2 (129-143), hoge interval in HRzone 3 (143-153)

Tijdens het lopen hoor ik continue een alarm dat ik te laag in de zone zit. Horloge geeft dan ook 1.8-1.9 aan het eind van de rustinterval, en ook tijdens de hoge interval hoor ik voortdurend hetzelfde alarm, totdat ik op een gegeven moment 3.0-3.5 aantik aan het einde van de hoge interval en eindelijk zone 3 "bereik" volgens de indicatie. Maximale waarde die ik gezien heb was 3.8 (tong op mijn knieen)
Strikt genomen loop ik dus dan in zone 3, moeilijk vol te houden voor 2 minuten, en tijdens de rust loop ik (hoog) in zone 1

Kijk ik echter in de grafieken, dan is mijn maximale hartslag in de hoge interval ruim boven de 160 en in de lage interval niet onder de 140. Ik zit dan op basis van de grafiek dus in eerder in zone 3 en 5 dan in 1 (of 2) en 3

Hoge zone
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VrWyrKR1/Screenshot-1.jpg
Ik zit hier in zone 5 terwijl mijn horloge nog steeds zone 3 aangeeft (max 3.5)
Lage zone
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/G4GXmHzn/Screenshot-2.jpg
Ik zit hier in zone 3 - of iig op de bovengrens van zone 2 - terwijl mijn horloge nét in zone 1 aankomt aan het eind van de rustperiod (1.9-2.0)

Onder deze grafiek staat echter deze grafiek
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/n9njbVTx/Screenshot-3.jpg
Ik snap er geen hol meer van

Dat is toch gewoon een fout in de software van Garmin? De indicatie zou 5.5 moeten aangeven aan het eind van de snelle interval. Geen wonder dat ik mijn hart uit mijn lijf loop in de hoge intensiteit intervallen.... 8)7

Hij zit minimaal een hele zone naast mijn ingestelde hartslagen en de grenzen lijken ook niet overeen te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 02-04-2019 12:33 ]

• slow whoop
@stefijn Het blijft een raar verhaal met die zones van jou. Het lijkt er toch echt op dat de zones op je horloge anders staan dan dat je in de app ziet. Weet je zeker dat je de zones je de app echt hebt toegepast en daarna de app met je horloge hebt laten synchroniseren?

Als alternatief zou je ook tijdens interval training kunnen kijken naar je hartslag, en niet naar de zones. Dan kun je in ieder geval zien of er tijdens de training (n)iets mis is met je hartslagmeting.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
stefijn schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:24:
[...]

Hij zit minimaal een hele zone naast mijn ingestelde hartslagen en de grenzen lijken ook niet overeen te komen.
Hoe heb je de zones ingesteld? Er zijn namelijk drie opties in Garmin; ik heb de zones altijd op basis van lactaatdrempel ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dGS8ccq/Screenshot-from-2019-04-02-13-39-17.png

March of the Eagles

• Stefke
De laatste optie. Mijn LTHR staat nu op 161 in de app en op mijn horloge, dus dat zou moeten corresponderen met de HR zones (waarbij 5 begint bij 161). Rusthartslag 42

Ik zat vanmorgen i.i.g. duidelijk in zone 5 aan het eind van de hoge intervallen.

• xray79
@stefijn heb je die zones op basis van je LTHR ook als hardloop zones gedefinieerd? Want als je dat niet doet dan zal Garmin di eniet gebruiken en dan zal je secundaire misschien wel gebruikt worden en die staat op basis van HRm of opbasis van je HRR. Zlef is mijn drmpel op 176 bij 4.40
Ik Heb zelf ook de zones op basis van LTHR staan en als ik loop zie ik de zones wel goed weergegeven worden in GC. Net een rondje gelopen op in Zone 2 en laatste 2km rond lactaatdrempel en zie in het overzicht gem HS van 156 en een max van 184.
Tijd in zones kloppen wel ongeveer Z2 40 min. Z3 8 min. Z4 5 min en Z5 4 minuten.
Zones in het overzicht zijn dan 2.9 gem HS en max 5.3 HS. Die laatste snap ik niet helemaal omdat mijn max HR rond de 195 zou moeten liggen maar Garmin maakt daar zelf 199 van en dat is dan 113% (van 176) in het overzicht. en da tis dan denk ik zone 6 ofzo?
Heb me er nooit zo in verdiept omdat ik of op snelheid train in de intervallen of op HS en dan niet zone maar de daadwerkelijke hartslag. Zal die 2 velden HS en HS zone eens naast elkaar kunnen zetten om te kijken wat die aangeeft.

Wat ik gisteren zag was ook gaaf had 250 verdiepingen gelopen volgens het horloge. Blijkbaar vond die mijn heuveltraining op een 50 meter hoge 'berg' hier in de buurt tellen als trappen maar wel meer dan 200 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door xray79 op 02-04-2019 15:44 ]

• Stefke
Ik heb mijn hardloopzones als "default" ingesteld staan, m.a.w. als het goed is gebruik ik bij het hardlopen mijn default set hardloopzones (en dat zijn de bovenstaande) en deze zouden dan ook gebruikt moeten worden bij fietsen en zwemmen.
Als ik hardlopen separaat aanzet dan krijg ik in eerste instantie ook dezelfde gegevens ingesteld staan en zou ik die kunnen bijstellen.
Horloge synced elke keer dat ik sport met mijn app/GC

Maar dat heeft imo geen zin: daar staat ingesteld dan >160bpm = zone 5, maar mijn activiteit van vanmorgen geeft me >160 = zone 3

Misschien Garmin maar eens een bericht sturen

[ Voor 40% gewijzigd door Stefke op 02-04-2019 15:55 ]

• MrAcid
  • Niet online
Vreemd inderdaad!

Los daarvan: (korte) intervallen op basis van het hartslag(zones) heeft niet zoveel zin. Hartslag is te 'traag' om goed op te trainen over korte stukken.

• Stefke
Nee dat was al eerder aangegeven, tnx. Maar intervallen van 2:00 op 1:00 is toch niks mis mee?

Het gaat me niet zozeer dat ik perse in die HRzones moet vallen bij deze training, maar als ik een langere HR-zone training zou doen zou ik zone 3 niet volhouden... Bijvoorbeeld het volgen van zo'n Garmin 10k plan.

Helaas past dat niet in mijn agenda, ik heb nog geen makkelijke manier gevonden om ergens anders een 2x per week training te vinden en die te uploaden. Iemand daar een tip in?

2x per week looptraining is maximaal (naast mijn andere trainingen) en garmin heeft alleen 3-4x per week. Aanpassen van zo'n plan is nogal een werk,.

[ Voor 45% gewijzigd door Stefke op 02-04-2019 19:40 ]

Even een hele domme vraag.

Mijn Garmin Connect iPhone app geeft 22 notificaties aan, zo'n klein rood bolletje in de linkerbovenhoek van de app. Waar ik ook graaf in de app, ik zie niet welke notificaties dit betreft. Nu is m'n iPhone home screen dus hele tijd irritant, omdat het constant lijkt alsof er iets belangrijks in de Garmin connect app staat.

#firstworldproblem...

Heeft iemand een idee waar deze notificaties in de app verborgen zouden kunnen zijn?
Pagina: 1 ... 107 ... 327 Laatste