Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 106 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12 18:55

itarix

404 soul not found

Drossie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:30:
Ik ben op zoek naar een nieuw horloge.
Ik zou eentje willen met 24/7 hartslagmeting om mijn conditie te monitoren.
Ik doe dagelijks 2 ritten woon-werkverkeer met de fiets. Ik gebruik hiervoor mijn fietsgps + hartslagband.

Bestaan er horloges waarbij je tijdens fietstochten enkel de hartslagmeting kan gebruiken, maar die verder geen gegevens registreren? Dat doen nl mijn fietsgps al. Eigenlijk dient bij het fietsen het horloge enkel als hartslagmeter, meer niet.
Polar kan dit, ik zou niet weten waarom je minder data wilt maar bij Polar kan je per sport profiel instellen of je GPS wil gebruiken of niet.

Ik heb zelf nu een Vantage V, en heb een m430 gehad.

m430 ~170,-
vantage M ~220,-
vantage V ~450,-

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:32
blavlaa schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:59:
De standard face kan je op je horloge zelf instellen. Als je hem kiest dan kan je aanpassen en ellke cirkel vullen met de data die jij wilt zien.
Lees de online manual eens door heb ik ook gedaan toen ik hem kreeg.
Klopt, is bekend, echter kan je hier (zover ik weet) alleen de passieve calorieën weergeven. En ik wil juist de actieve, hier gaat het immers om... ;-)

Gearmin is absoluut mooi watch face, ook eens een poging waard wellicht. Batterijduur is ook nog acceptabel hiermee?

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01
RR46 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:54:
[...]

Klopt, is bekend, echter kan je hier (zover ik weet) alleen de passieve calorieën weergeven. En ik wil juist de actieve, hier gaat het immers om... ;-)

Gearmin is absoluut mooi watch face, ook eens een poging waard wellicht. Batterijduur is ook nog acceptabel hiermee?
Dat had ik niet begrepen. In de calories widget kan je wel zien wat je active/resting calories zijn. In de settings van Gearmin kan je aardig wat laten weergeven maar niet speciefiek de active calories ,zover ik hebben kunnen vinden.

Met Gearmin haal ik een week met 5 sportdagen waarvan minimaal 2 running van langer dan 1 uur met GPS en muziek.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:32
Dat is absoluut netjes, zeker GPS + muziek kost gewoon batterij. Ik ga van het weekend eens kijken wat ik kan vinden. Thnx voor de tip!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-12 15:16
Fair enough, dat maakt het al een stuk geloof waardiger. Al zit er altijd een criticus in me die denkt dat er gewoon een sukkelige stagiaire bij garmin.de aan het klooien was met theoretische nieuwe modellen in de layout en per ongeluk iets op zichtbaar heeft gezet. Gezien de vorige ook eind maart aangekondigd is, zou het natuurlijk kunnen. Anders horen we misschien iets ten tijde van Sea Otter 2019 (mid april)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21
En voor wie het nog niet gelezen had bij the5krunner: ook de 245 komt dichterbij en de eerste foto's zouden gelekt zijn: https://fccid.io/NCC/CCAF18LP2270T3/l0Av7qe25qQ=
Niet echt een looker, maar we zullen maar afwachten wat de specs en kleurenvarianten gaan worden.

It's just technology, not religion

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-12 13:13
Zijn er hier mensen die een Tanita BC-1000 scale hebben? Ik kwam gister die weegschaal tegen, en hij bleek 't zowaar nog te doen. Is ooit in de vergetelheid geraakt toen ik mijn 910XT een tijdje niet meer kon syncen (Garmin Connect die geen Linux support en FOSS die er geen zin in had).

Inmiddels gebruik ik een Fenix 5+, maar die heeft natively geen support meer voor de Tanita weegschaal. Er is weliswaar een app ('bc-1000') die die weegschaal wel kan uitlezen, maar die kan - ivm gebrekkige Garmin-API's - die meting alleen exporteren als activity.

Het feit dat er een app is laat in ieder geval zien dat het hardware-matig gewoon werkt. Ik heb net maar een feature request ingeschoten om die Tanita weegschaal natively te supporten, maar gezien dat Garmin tegenwoordig zelf een weegschaal heeft (Garmin Index) ben ik niet hoopvol dat ze dit gaan supporten. :(

Wellicht zijn er mensen die deze weegschaal ook hebben en in combinatie met een modern Garmin horloge een oplossing hebben gevonden hiervoor?

[ Voor 7% gewijzigd door Freeaqingme op 22-03-2019 12:18 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

chaola schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:53:
En voor wie het nog niet gelezen had bij the5krunner: ook de 245 komt dichterbij en de eerste foto's zouden gelekt zijn: https://fccid.io/NCC/CCAF18LP2270T3/l0Av7qe25qQ=
Niet echt een looker, maar we zullen maar afwachten wat de specs en kleurenvarianten gaan worden.
https://fccid.io/NCC/CCAF18LP2270T3/l0Av7qe25qQ=

link fixed :) maar ziet eruit als een prima Forerunner apparaat, en vergeet niet dat er "Forerunner 245 MUSIC" staat!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
MrAcid schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Aangezien mijn Fenix 5s tijdelijk terug moet naar Garmin, om gerepareerd/vervangen te worden: iemand goeie tips voor een leuk (tijdelijk) alternatief?

Gaat me puur om hardlopen - liefst ook zwemmen (indoor), maar geen must - totdat ik mijn fenix weer terug heb.

Ik zou tijdelijk een ander merk kunnen proberen, daarna weer verkopen. Heb Suunto altijd al interessant gevonden maar nooit gehad/geprobeerd. Een COROS lijkt me ook wel eens leuk, maar daar is volgens mij moeilijk aan te komen. Ik kan natuurlijk ook een Garmin van Marktplaats halen.

Hoor graag andere suggesties!
Suunto kwam al eerder voorbij zag ik, zeer goeie horloges tegen een hele nette prijs. Heb zelf de Spartan trainer en niets dan lof voor het apparaat. _/-\o_

Ken deze webshop niet maar daar is de trainer nu voor 132,- te koop..

[ Voor 13% gewijzigd door Pelox op 22-03-2019 15:20 ]

Zero.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:10:
[...]

Suunto kwam al eerder voorbij zag ik, zeer goeie horloges tegen een hele nette prijs. Heb zelf de Spartan trainer en niets dan lof voor het apparaat. _/-\o_

Prima winkel. Al heel wat fietsspul gekocht de afgelopen jaren. Alleen jammer van die kleuren. En lees toch wel veel klachten over bandjes die van de kast breken bij de Trainer

• MrAcid
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:10:
[...]

Helaas te laat, had ‘m voor dat geld zeker gekocht!

• Pelox
MrAcid schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:08:
[...]

Helaas te laat, had ‘m voor dat geld zeker gekocht!
Ik zie hem nog voor deze prijs staan en in stock staat er.. Ik twijfel zelfs om een 2e te kopen nu..

Zero.

• MrAcid
  • Niet online
Pelox schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:21:
[...]

Ik zie hem nog voor deze prijs staan en in stock staat er.. Ik twijfel zelfs om een 2e te kopen nu..
Ik zie hem ook op voorraad staan, maar ik heb donderdag een Forerunner 235 gekocht. ;)

• Pelox
MrAcid schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:38:
[...]

Ik zie hem ook op voorraad staan, maar ik heb donderdag een Forerunner 235 gekocht. ;)
Nice! Die hebben ze trouwens ook in de aanbieding

Zero.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:45
Weet iemand een fysieke winkel (omgeving amsterdam of Almere) waar ze diverse versies van de Fenix 5+ en 5X+ op voorraad hebben?
Ik wil namelijk de zwarte sapphire, de sapphire titanium met het siliconen bandje en de DLC variant kunnen vergelijken (En dan ook nog de keuze maken tussen de gewone 5+ en de 5X+, aan de ene kant vind ik de 5x behoorlijk groot maar aan de andere kant is de extra accuduur wel weer fijn)

Ben zelf al in een bever in Amsterdam en Almere geweest maar daar hadden ze alleen dummy modellen van beide modellen aan het gewicht te voelen (woog helemaal niks)...
Coolblue (fysieke winkel in Amsterdam) had alleen de 5+ non sapphire.

• Pelox
frankyboy707 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 11:05:
Weet iemand een fysieke winkel (omgeving amsterdam of Almere) waar ze diverse versies van de Fenix 5+ en 5X+ op voorraad hebben?
Ik wil namelijk de zwarte sapphire, de sapphire titanium met het siliconen bandje en de DLC variant kunnen vergelijken (En dan ook nog de keuze maken tussen de gewone 5+ en de 5X+, aan de ene kant vind ik de 5x behoorlijk groot maar aan de andere kant is de extra accuduur wel weer fijn)

Ben zelf al in een bever in Amsterdam en Almere geweest maar daar hadden ze alleen dummy modellen van beide modellen aan het gewicht te voelen (woog helemaal niks)...
Mediamarkt heeft ze ook dacht ik

Zero.

• rockhopper

Als je hem natuurlijk bij die winkel ook echt koopt zou ik gewoon je keuzes daar naar toe laten sturen en dan ter plaatse een keuze maken.
De titanium versie van de 5x plus zul je denk ik alleen bij juweliers gaan vinden. De 5+ Ti (oranje band editie) en de 5X + lagen wel allebei bij de bever in Houten, althans de verpakking stond er toen ik er vorige week was. Maar ik weet niet of dat nog als "in de buurt van A'dam" geld. Voor mij zou het een leuk fiets ritje van een dag zijn als ik kijk naar de afstand, maar je moet er natuurlijk maar zin in hebben 8) En anders even bellen waar ze voorraad hebben. Zwerfkei (Woerden) heeft ze overigens niet.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Freeaqingme
  • Laatst online: 18-12 13:13
Je zou ook contact met Garmin op kunnen nemen. Ik ken de sportartikelensector niet, maar heb ook wel eens in een branche (bijv. Intel of Toshiba in b2b-segment) meegemaakt dat de distributeur/fabrikant exact per verkoper wist wie wat op stock had.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:03
Hilversum genoeg in de buurt van Almere? Dan misschien gewoon eens bellen/mailen met de WayPoint (www.gps.nl) vestiging daar. Die hebben meestal wel voorraad van diverse modellen.
Alleen de juwelier versies zul je daar niet vinden.
Pelox schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:02:
[...]
Mediamarkt heeft ze ook dacht ik
Net als Coolblue zullen zij de Sapphire versies niet hebben

[ Voor 18% gewijzigd door Hathi op 23-03-2019 15:59 ]

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12 15:52

www.gps.nl in Hilversum (waypoint) heeft er aardig wat op voorraad.. en behulpzaam, ?Heb ik die van mij ook vandaan..

Kanonnier zeg maar.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-12 21:27
Ik ben op zoek naar een sport horloge en twijfel op dit moment met name tussen de vivoactive 3 en de M400 van Polar. De polar is een stukje goedkoper maar heeft ook wat minder mogelijkheden, geloof ik. Ik wil het horloge met name gebruiken voor hardlopen en wielrennen. Heeft iemand wat goed advies voor welke ik het beste kan nemen? Ik heb tot nu toe nog geen ervaring met een sporthorloge maar het lijkt mij wel relaxed om niet telkens mijn telefoon mee te hoeven nemen met met name tijdens het fietsen wil mijn telefoon nogal eens ritjes verpesten doordat ik bijvoorbeeld Strava vergeet aan te zetten weer.

• Pelox
Verona27 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:00:
Ik ben op zoek naar een sport horloge en twijfel op dit moment met name tussen de vivoactive 3 en de M400 van Polar. De polar is een stukje goedkoper maar heeft ook wat minder mogelijkheden, geloof ik. Ik wil het horloge met name gebruiken voor hardlopen en wielrennen. Heeft iemand wat goed advies voor welke ik het beste kan nemen? Ik heb tot nu toe nog geen ervaring met een sporthorloge maar het lijkt mij wel relaxed om niet telkens mijn telefoon mee te hoeven nemen met met name tijdens het fietsen wil mijn telefoon nogal eens ritjes verpesten doordat ik bijvoorbeeld Strava vergeet aan te zetten weer.
Wat is je budget? Kijk ook eens naar die link die ik vanmorgen stuurde. Meerdere modellen in de aanbieding.

Zero.

• Verona27
Pelox schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:14:
[...]

Wat is je budget? Kijk ook eens naar die link die ik vanmorgen stuurde. Meerdere modellen in de aanbieding.
Ongeveer 200, maar hoe minder hoe beter in principe. Had inderdaad even zitten kijken maar de meeste in mijn budget range zijn niet veel goedkoper dan wat je in Nederland betaalt. Tot nu toe neig ik toch wel het meest naar de Vivoactive 3, ik heb het idee dat die de meeste functionaliteit biedt voor het geld.

• Pelox
Verona27 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:34:
[...]

Ongeveer 200, maar hoe minder hoe beter in principe. Had inderdaad even zitten kijken maar de meeste in mijn budget range zijn niet veel goedkoper dan wat je in Nederland betaalt. Tot nu toe neig ik toch wel het meest naar de Vivoactive 3, ik heb het idee dat die de meeste functionaliteit biedt voor het geld.
Voor 200 euro zou ik voor een Garmin 235 of een suunto Spartan gaan. En dan hou je nog een mooi bedrag over.

Zero.

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-12 09:41
En als je toch de Polar overweegt dan kun je beter de M430 nemen, dat is de opvolger van de M400. Tegenwoordig ongeveer even duur, maar de 430 heeft bijvoorbeeld ook optische HR

De Vivoactive is overigens meer een allround horloge heb ik begrepen, dat een aantal hardloopspecifieke functies mist

[ Voor 25% gewijzigd door serge75 op 23-03-2019 17:44 . Reden: Aanvulling ]

• Verona27
serge75 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:43:
En als je toch de Polar overweegt dan kun je beter de M430 nemen, dat is de opvolger van de M400. Tegenwoordig ongeveer even duur, maar de 430 heeft bijvoorbeeld ook optische HR

De Vivoactive is overigens meer een allround horloge heb ik begrepen, dat een aantal hardloopspecifieke functies mist
Ah ja dat was eigenlijk ook het horloge dat ik bedoelde. De 430 is meer gericht op hardlopen maar ik ben dus juist wel een beetje op zoek naar een goede allrounder. Al vraag ik mij wel een beetje af of die het prijsverschil ook waard is.
Pelox schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:38:
[...]

Voor 200 euro zou ik voor een Garmin 235 of een suunto Spartan gaan. En dan hou je nog een mooi bedrag over.
Waarom voor die? Zijn dat betere keuzes? Die Suunto is alleen zo goedkoop in wat bijzondere kleuren, zwart is wel rond de 200 geloof ik

[ Voor 22% gewijzigd door Verona27 op 23-03-2019 18:40 ]

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
Omdat Suunto als horloge een volwaardig serieus alternatief is voor een Garmin 645/935, waarbij alleen de Suunto de mogelijkheden en kwaliteit van Garmin Connect ontbeert (Polar evident ook). Maar zowel Polar als Suunto bieden meer dan genoeg data op hun resp. platforms.

VA3 heeft touchscreen bediening, zijn voor- en tegenstanders van.

• Pelox
Frenz64 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:00:
Omdat Suunto als horloge een volwaardig serieus alternatief is voor een Garmin 645/935, waarbij alleen de Suunto de mogelijkheden en kwaliteit van Garmin Connect ontbeert (Polar evident ook). Maar zowel Polar als Suunto bieden meer dan genoeg data op hun resp. platforms.

Precies, voor onder de 200 euro kies ik op dit moment voor de suunto of de Garmin 235. Degelijke klokken met alle functies die ik nodig heb.

Zero.

• serge75
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een opvolger van mijn M400.

Het schiet alle kanten op (935/745/Spartan trainer/vantage). Ik vind het prijsgat tussen de 235 en de 645/935 zo groot eigenlijk.

En het verschil tussen 645 en 935 is dan weer erg klein of zelfs negatief, al komt dit natuurlijk ook doordat de 935 al iets ouder is.

Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor hardlopen, 4x per week nu. Interval opties, 'structured workouts"' en navigatie zijn wel eisen. Accuduur liefst ook zo lang mogelijk en een laag gewicht. Daarbij wil ik hem graag 24/7 dragen, dus een mooier design dan de M400 is erg welkom. Ideale prijs zou max euro of 300 zijn. Maar voor die prijs vind ik niet goede kandidaten.

De 645 is wel een mooie kandidaat, de music-versie is niet nodig. Die is voor een 340 euro te krijgen, maar met een beetje zoeken heb je voor 35 euro meer een 935. En die gaat misschien nog wel verder dalen.

De Spartan trainer heb ik ook al overwogen, maar die ondersteunt geen gefaseerde trainingen, oftewel 'structured workouts En maar heel basale intervaltrainingen.

Wie weet is de aanstaande 245 wel de oplossing

• Verona27
Frenz64 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:00:

Maar de Suunto Spartan Trainer valt dus eigenlijk een klasse hoger dan de vivoactive? Enige nadeel wmb zou dan zijn de kleur van de Spartan denk ik. Volgens Tweakers heeft de vivoactive wel betere bescherming tegen water en ANT+ ondersteuning.

• serge75
De Suunto is er ook in het zwart of zwart/metaal hoor. Alleen zijn die niet zo extreem laag geprijsd als deze knalkleuren nu.

• Pelox
Verona27 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:15:
[...]

Maar de Suunto Spartan Trainer valt dus eigenlijk een klasse hoger dan de vivoactive? Enige nadeel wmb zou dan zijn de kleur van de Spartan denk ik. Volgens Tweakers heeft de vivoactive wel betere bescherming tegen water en ANT+ ondersteuning.
Ik zwem regelmatig met de suunto, dat is geen probleem. Heb zelf de steel versie maar die groene is ook wel mooi vind ik.

Zero.

• rockhopper
Mocht de 945 er binnenkort (zie dit topic deze week) aankomen dan zal de 935 ook in prijs zakken verwacht ik.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:03
serge75 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:44:
De 645 is wel een mooie kandidaat, de music-versie is niet nodig. Die is voor een 340 euro te krijgen, maar met een beetje zoeken heb je voor 35 euro meer een 935. En die gaat misschien nog wel verder dalen.
Ga je er ook open water zwemmen of triathlon dingen mee doen dan? De 935 kan op hardloopgebied niets extra's ten opzichte van de 645 voor zover ik weet.
Persoonlijk vind ik de 645 er veel mooier uit zien voor dagelijks gebruik en Garmin Pay is ook een leuke extra die de 935 niet heeft.

• serge75
Hathi schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 22:31:
[...]

Ga je er ook open water zwemmen of triathlon dingen mee doen dan? De 935 kan op hardloopgebied niets extra's ten opzichte van de 645 voor zover ik weet.
Persoonlijk vind ik de 645 er veel mooier uit zien voor dagelijks gebruik en Garmin Pay is ook een leuke extra die de 935 niet heeft.
Nee, al sluit ik een incidentele (mini)triathlon niet uit. Maar Ik dacht dat de 935 iets beter geschikt was voor navigatie (bijvoorbeeld trailen obv GPX), deels softwarematig en deels door aanwezigheid van een magnetisch kompas. En de accuduur is fors langer.

Maar zoals ik al aangaf, ik twijfel me nog een slag in de rondte. En houd inderdaad ook rekening met verdere prijsdaling van de 935.

• Frenz64
Verona27 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:15:
[...]

Klasse hoger kun je niet zeggen, grofweg kun je zeggen dat de VA3 meer smartwatch geïnspireerd is, Suunto zit tussen 235 en 645 in en zijn hardcore sporthorloges. Overigens heb je niet goed gekeken naar de waterdichtheid, beide zijn 50m waterdicht (bron DC Rainmaker).

• Verona27
Frenz64 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:27:
[...]

Klasse hoger kun je niet zeggen, grofweg kun je zeggen dat de VA3 meer smartwatch geïnspireerd is, Suunto zit tussen 235 en 645 in en zijn hardcore sporthorloges. Overigens heb je niet goed gekeken naar de waterdichtheid, beide zijn 50m waterdicht (bron DC Rainmaker).
Ja dat zag ik ook op de website van Suunto maar zoals ik mijn post zei refereerde ik aan de Tweakers pricewatch, welke voor vergelijking van sporthorloges vrij waardeloos is. De Suunto ziet er wel steeds beter uit qua ervaringen wat ik tegen kom, behalve het gebrek van ANT+ en slechts 10u accu.

[ Voor 3% gewijzigd door Verona27 op 24-03-2019 00:17 ]

• Frenz64
Ant+ is alleen relevant als je of Garmin randapparatur hebt (of wilt kopen), met BT kom je net zo ver (jajaja, ik weet, Ant+ kan net ff meer data doorgeven) en opnieuw, DC rainmaker heeft het over 30 uur GPS accu voor de Suunto: https://www.dcrainmaker.c...iner-wrist-hr-review.html

• Verona27
Frenz64 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 10:36:
Ant+ is alleen relevant als je of Garmin randapparatur hebt (of wilt kopen), met BT kom je net zo ver (jajaja, ik weet, Ant+ kan net ff meer data doorgeven) en opnieuw, DC rainmaker heeft het over 30 uur GPS accu voor de Suunto: https://www.dcrainmaker.c...iner-wrist-hr-review.html
Tsja in de comments zegt hij onder het artikel 8 uur met 1 seconde GPS interval. Nu weet ik niet precies op welke interval ik em zou moeten zetten als ik ga wielrennen maar dan is 8 uur niet super lang. Tenzij je em op minder vaak die GPS verbinding zet; met om de 5 seconden kun je al 13 uur volgens DC. Maar ik blijf er wel bij dat dit denk ik de beste optie voor mij is, nog even over nadenken en dan bestellen denk ik maar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verona27 op 24-03-2019 10:45 ]

• Galois
  • Laatst online: 15:54

Galois

1811 - 1832

Ik loop al een tijdje te azen op de Fenix 5 plus. Toen met de 20% Media Markt actie was deze 540 euro en toch maar besloten niet te doen: toch wel erg duur!

Maar het blijft in mijn hoofd spelen en nu bij Amazon.de weer een leuke aanbieding voor 568 euro. En ik twijfel weer... En ik zal blijven twijfelen totdat ik de keuze maak om 'm te kopen! :)

Heb in ieder geval voor 15 april een nieuwe sporthorloge nodig en het zal dan de (ING) Forerunner 645 worden of de Fenix 5 plus (want ik wil wel Garmin Pay).

Misschien dat ik vandaag toch op 'nu kopen' klik op Amazon.de :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Galois schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:49:
Ik loop al een tijdje te azen op de Fenix 5 plus. Toen met de 20% Media Markt actie was deze 540 euro en toch maar besloten niet te doen: toch wel erg duur!

Maar het blijft in mijn hoofd spelen en nu bij Amazon.de weer een leuke aanbieding voor 568 euro. En ik twijfel weer... En ik zal blijven twijfelen totdat ik de keuze maak om 'm te kopen! :)

Heb in ieder geval voor 15 april een nieuwe sporthorloge nodig en het zal dan de (ING) Forerunner 645 worden of de Fenix 5 plus (want ik wil wel Garmin Pay).

Misschien dat ik vandaag toch op 'nu kopen' klik op Amazon.de :)
Ik heb een 5+ (gewonnen) maar ik zou persoonlijk toch eerder een 645 kopen als ik mijn eigen geld eraan moest besteden. Als hardloper zit er gewoon geen verschil tussen, en als je een F5S(+) naast een 645 zou leggen zie ik in een eerste oogopslag helemaal niet welke nou welke is.

Wat de F5+ wel heel fijn doet is de batterijduur bij dagelijks gebruik.
Wat ik het minst fijn vind: het siliconen bandje wordt héél snel lelijk en heel makkelijk vies. En eerlijk gezegd vind ik hem een beetje te dik en bulky.
Kanttekening: ik had hiervoor praktisch nooit een horloge om en ik ben er heel snel aan gewend. Ook met slapen geen probleem al hoor ik wel mensen die een andere mening hebben.

• Pelox
Verona27 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 00:16:
[...]

Ja dat zag ik ook op de website van Suunto maar zoals ik mijn post zei refereerde ik aan de Tweakers pricewatch, welke voor vergelijking van sporthorloges vrij waardeloos is. De Suunto ziet er wel steeds beter uit qua ervaringen wat ik tegen kom, behalve het gebrek van ANT+ en slechts 10u accu.
Het is maar net wat je doel is met het horloge, ga je ultraruns lopen of loop je gewoon om de zoveel dagen een paar km. Ik heb ook wat betreft accuduur geen problemen ondervonden. Ben juist van een tomtom multisport overgestapt naar de suunto trainer omdat bij de suunto de accu veel langer meegaat. Ik doe gemiddeld 5 dagen met 1 lading, waarbij ik 2 a 3x 10km loop.

Zero.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Pathogen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:01:
[...]

Ik heb een 5+ (gewonnen) maar ik zou persoonlijk toch eerder een 645 kopen als ik mijn eigen geld eraan moest besteden. Als hardloper zit er gewoon geen verschil tussen, en als je een F5S(+) naast een 645 zou leggen zie ik in een eerste oogopslag helemaal niet welke nou welke is.

Wat de F5+ wel heel fijn doet is de batterijduur bij dagelijks gebruik.
Wat ik het minst fijn vind: het siliconen bandje wordt héél snel lelijk en heel makkelijk vies. En eerlijk gezegd vind ik hem een beetje te dik en bulky.
Kanttekening: ik had hiervoor praktisch nooit een horloge om en ik ben er heel snel aan gewend. Ook met slapen geen probleem al hoor ik wel mensen die een andere mening hebben.
Wat mij doet neigen naar een Fenix 5 plus zijn de kaarten. Als ik op vakantie ga, doe ik vaak een 'heen-en-weer-loopje' om niet te verdwalen. Ik probeer wel eens een 'rondje' te doen die ik dan bv. eerst op Google Maps oid heb ingeprent in mijn hoofd, maar helaas gaat het dan toch vaak wel mis. Daarom lijkt zo'n kaart op mijn horloge die mij laat zien dat ik verkeerd loop, wel fijn. Ook al zal ik die optie maximaal 10x per jaar gebruiken :(
Gebruik jij die kaartenoptie? Maak jij een route in bv Strava/Komoot/oid die je dan op je horloge laat en loopt die dan?

Ook de optie 'open water zwemmen' zit niet op de 645. Niet dat ik dat nou zo vaak doen, maar laat dat ook 10x per jaar zijn...

Kortom: duidelijk luxe-probleempjes. Voor de 645 gaan lijkt mij verstandig, de Fenix 5 Plus nemen, lijkt mij een decadente actie :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:31
Galois schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:11:
[...]

Wat mij doet neigen naar een Fenix 5 plus zijn de kaarten. Als ik op vakantie ga, doe ik vaak een 'heen-en-weer-loopje' om niet te verdwalen. Ik probeer wel eens een 'rondje' te doen die ik dan bv. eerst op Google Maps oid heb ingeprent in mijn hoofd, maar helaas gaat het dan toch vaak wel mis. Daarom lijkt zo'n kaart op mijn horloge die mij laat zien dat ik verkeerd loop, wel fijn. Ook al zal ik die optie maximaal 10x per jaar gebruiken :(
Gebruik jij die kaartenoptie? Maak jij een route in bv Strava/Komoot/oid die je dan op je horloge laat en loopt die dan?

Ook de optie 'open water zwemmen' zit niet op de 645. Niet dat ik dat nou zo vaak doen, maar laat dat ook 10x per jaar zijn...

Kortom: duidelijk luxe-probleempjes. Voor de 645 gaan lijkt mij verstandig, de Fenix 5 Plus nemen, lijkt mij een decadente actie :)
Ik weet niet of je de App DwMap kent.
Die gebruik ik voornamelijk bij het wandelen, geeft prima routes weer en indien ik links/rechts moet een mooi piepje..
Natuurlijk geen vervanging voor Full Map view maar volstaat bij mij iig prima...

• Galois

Galois

1811 - 1832

Andre_J schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:24:
[...]

Ik weet niet of je de App DwMap kent.
Die gebruik ik voornamelijk bij het wandelen, geeft prima routes weer en indien ik links/rechts moet een mooi piepje..
Natuurlijk geen vervanging voor Full Map view maar volstaat bij mij iig prima...
Nee, die ken ik niet. Maar wat is het voordeel van zo'n app bij gebruik op de 645 (of ander horloge zonder kaarten)?

Ik gebruik (bv) Komoot voor het maken van routes. Die kan ik dan ook op het apparaat laden (voor het fietsen op mijn Edge 1000). Dat is het voordeel, maar éénmaal op het apparaat, doet die app niets meer.

Bovendien is voor wandelen en hardlopen superirritant die piepjes bij geen-afslagen die hij toch afslagen vindt (maar onnodig zijn voor te waarschuwen) of juist niet... Aangezien, zeker off-road, niet alle bochten 90 graden zijn... Is dat niet jouw ervaring?

• MrAcid
  • Niet online
Gewoon een course inladen en lopen werkt toch prima? Heb ik persoonlijk geen kaarten voor nodig.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Galois schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:11:
[...]

Nee, zowel open water zwemmen als kaarten zijn geen dingen die ik gebruik (tot nu toe) maar ik ben ook niet zo vaak op onbekend terrein :) vond het kaartje wel grappig tijdens het wandelen een keertje, maar ik zou liever een route inladen zoals hierboven gezegd als ik echt een stuk ga rennen waar ik de weg niet weet.

• Andre_J
Galois schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:30:
[...]

Nee, die ken ik niet. Maar wat is het voordeel van zo'n app bij gebruik op de 645 (of ander horloge zonder kaarten)?

Ik gebruik (bv) Komoot voor het maken van routes. Die kan ik dan ook op het apparaat laden (voor het fietsen op mijn Edge 1000). Dat is het voordeel, maar éénmaal op het apparaat, doet die app niets meer.

Bovendien is voor wandelen en hardlopen superirritant die piepjes bij geen-afslagen die hij toch afslagen vindt (maar onnodig zijn voor te waarschuwen) of juist niet... Aangezien, zeker off-road, niet alle bochten 90 graden zijn... Is dat niet jouw ervaring?
Je kan dan wel "kaarten" gebruiken, die worden dmv je smartphone dynamisch overgestuurd, niet snel maar het werkt.......

• Galois

Galois

1811 - 1832

MrAcid schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:37:
Gewoon een course inladen en lopen werkt toch prima? Heb ik persoonlijk geen kaarten voor nodig.
Geen idee... heb er geen ervaring mee (mijn huidige hardloophorloge is een Forerunner 620, zonder deze optie).

Maar het lijkt mij niet heel handig als je alleen een spoor volgt zonder een kaart op de achtergrond. Dan heb je toch alleen door als je verkeerd gaat omdat je van dat spoor afwijkt?
Vroeger, heel vroeger, 20 jaar geleden :) had ik een GPS handheld, die welbekende gele Etrex, die had ook geen kaarten en moest je ook een spoor volgen van de kaarten die met Mapsource gemaakt waren. Dat was bij wandelen in bv. de Ardennen, echt niet makkelijk.

Ik heb verder geen ervaring met een horloge met routeopties en zonder kaarten, maar ik vergelijk het dus met mijn ervaring met die gele Etrex, en dat was niet echt optimaal...

Jouw ervaring is anders?
Pathogen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:41:
[...]

Nee, zowel open water zwemmen als kaarten zijn geen dingen die ik gebruik (tot nu toe) maar ik ben ook niet zo vaak op onbekend terrein :) vond het kaartje wel grappig tijdens het wandelen een keertje, maar ik zou liever een route inladen zoals hierboven gezegd als ik echt een stuk ga rennen waar ik de weg niet weet.
En dan dus gewoon het spoor (zwart lijntje zonder kaarten op achtergrond) volgen?
Andre_J schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Je kan dan wel "kaarten" gebruiken, die worden dmv je smartphone dynamisch overgestuurd, niet snel maar het werkt.......
Maar de (bv) Forerunner 645 ondersteunt toch helemaal geen kaarten? Je ziet toch geen kaarten in beeld?
Je ziet dat toch zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4j5BwhSmdZPGqACM0eAxQUnp/full.png

Dus je zorgt er dan voor dat jij (het driehoekje) op dat zwarte spoor blijft... Meer is toch niet mogelijk? Of begrijp ik iets niet goed en zie ik een optie over het hoofd?

• Andre_J
@Galois Ik denk dat je het beste dit : https://apps.garmin.com/n...f4-4f21-a32c-57acc7ce4870 even kan bekijken.. is makkelijker....

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:55
Andre_J schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:54:
@Galois Ik denk dat je het beste dit : https://apps.garmin.com/n...f4-4f21-a32c-57acc7ce4870 even kan bekijken.. is makkelijker....
Nou, dat vind ik helemaal niet makkelijker. De omschrijving van de app maakt niet duidelijk in hoeverre de app nu echt kaarten laat zien op je telefoon, of alleen een route (op een witte achtergrond). Dat is een groot verschil.

Ik heb de app zelf niet geprobeerd, maar kijkend naar de plaatjes bij de app beschrijving denk ik dat het alleen een route is. Op sporthorloges die zelf kaarten ondersteunen zie je wel de kaart, maar dat lijkt me logisch. De toegevoegde waarde van dwMaps lijkt dan me ook beperkt, en wat dat betreft zou "dwRoute" een betere naam zijn voor de app.

• Andre_J
slow whoop schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:30:
[...]

Nou, dat vind ik helemaal niet makkelijker. De omschrijving van de app maakt niet duidelijk in hoeverre de app nu echt kaarten laat zien op je telefoon, of alleen een route (op een witte achtergrond). Dat is een groot verschil.

Ik heb de app zelf niet geprobeerd, maar kijkend naar de plaatjes bij de app beschrijving denk ik dat het alleen een route is. Op sporthorloges die zelf kaarten ondersteunen zie je wel de kaart, maar dat lijkt me logisch. De toegevoegde waarde van dwMaps lijkt dan me ook beperkt, en wat dat betreft zou "dwRoute" een betere naam zijn voor de app.
Dit is wel mogelijk : https://dynamicwatch.zend...952-dwMap-Background-Maps

• slow whoop
@Andre_J Thanks. Die link heeft wel een duidelijke beschrijving. Kennelijk zijn die background maps wel een premium functie, die $10 per jaar kost (of eenmalig $30). En dan nog moet er verbinding zijn met je telefoon.

Persoonlijk hoef ik deze functie niet, zeker niet als ik er ook nog m'n telefoon voor moet meenemen. Navigeren op een kaartje op m'n horloge terwijl ik aan het hardlopen ben lijkt me sowieso vrij lasting. En als ik gewoon wandel pak ik net zo lief m'n telefoon met Google maps.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen wel meerwaarde heeft.

• MrAcid
  • Niet online
Galois schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Geen idee... heb er geen ervaring mee (mijn huidige hardloophorloge is een Forerunner 620, zonder deze optie).

Maar het lijkt mij niet heel handig als je alleen een spoor volgt zonder een kaart op de achtergrond. Dan heb je toch alleen door als je verkeerd gaat omdat je van dat spoor afwijkt?
Vroeger, heel vroeger, 20 jaar geleden :) had ik een GPS handheld, die welbekende gele Etrex, die had ook geen kaarten en moest je ook een spoor volgen van de kaarten die met Mapsource gemaakt waren. Dat was bij wandelen in bv. de Ardennen, echt niet makkelijk.

Ik heb verder geen ervaring met een horloge met routeopties en zonder kaarten, maar ik vergelijk het dus met mijn ervaring met die gele Etrex, en dat was niet echt optimaal...

Jouw ervaring is anders?
Je hebt de route vantevoren meestal zelf gemaakt, daarmee heb je belangrijkste punten al 'in je hoofd' (bewust/onbewust). En qua lastigheid van een 'spoor' volgen: op de meeste punten heb je maar een paar opties: links-rechts-rechtdoor, je ziet snel genoeg wat er moet gebeuren.

Dus ja, mijn ervaring is anders. Ik loop bijna nooit verkeerd. Als dat wel gebeurt dan krijg je een 'Off Course' melding, kijk je op je scherm en zie je snel genoeg hoe je weer op de route moet komen. :)

Die achtergrondkaarten met dwMap zou ik niet teveel van verwachten/op gokken. Als je écht kaarten wilt dan zou ik het 'native' nemen. Maar ik denk dus dat je het niet nodig hebt.

• Verona27
Pelox schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:11:
[...]

Het is maar net wat je doel is met het horloge, ga je ultraruns lopen of loop je gewoon om de zoveel dagen een paar km. Ik heb ook wat betreft accuduur geen problemen ondervonden. Ben juist van een tomtom multisport overgestapt naar de suunto trainer omdat bij de suunto de accu veel langer meegaat. Ik doe gemiddeld 5 dagen met 1 lading, waarbij ik 2 a 3x 10km loop.
Ja, snap ik! Ik loop ongeveer 3x per week, dus dat zal het punt niet zijn maar ik wil soms nog wel eens lange ritten fietsen dus dan ben ik soms 6 tot 8 uur onderweg en zou wel graag hebben dat ie dat gewoon volhoudt. Heb uiteindelijk wel de Spartan Trainer besteld maar dan bij Amazon.de, daar hadden ze de zwarte voor 150 :) komt woensdag binnen, ben heel benieuwd!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 21:06

Canis Lupus

Vosbot

Gisteren voor de 2e keer een vastloper met mijn Vivoactive 3 Music (laatste software 3.70.00) tijdens een lange run:
- Horloge gekoppeld met ANT+ HR band en Footpod, Bluetooth oortjes.
- Bij behalen van het 2x stappendoel speelt de animatie
- Muziek (Spotify) die via Bluetooth liep hapert, stopt ermee
- Horloge raakt non-responsive
- Na inhouden op de knop doet hij een reboot (🔺Garmin logo), waarna hij wel de run vervolgt, maar er dus gegevens van een paar minuten ontbreken.

Iemand zelfde ervaringen / tips? Zelf kreeg ik het gevoel dat er teveel resources tegelijk gebruikt worden (Run, Music+Bluetooth, Animatie Stappendoel), dat zou niet mogen toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 25-03-2019 14:37 . Reden: Software versie en gekoppelde hardware ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• MrAcid
  • Niet online
Mag niet gebeuren - maar je zou kunnen proberen om notificatie van het stappendoel uit te zetten (sowieso geen notificaties tijdens activiteiten).

• slow whoop
Canis Lupus schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:21:
Gisteren voor de 2e keer een vastloper met mijn Vivoactive 3 Music (laatste software 3.70.00) tijdens een lange run:
- Bij behalen van het 2x stappendoel speelt de animatie
- Muziek (Spotify) die via Bluetooth liep hapert, stopt ermee
- Horloge raakt non-responsive
- Na inhouden op de knop doet hij een reboot (🔺Garmin logo), waarna hij wel de run vervolgt, maar er dus gegevens van een paar minuten ontbreken.

Iemand zelfde ervaringen / tips? Zelf kreeg ik het gevoel dat er teveel resources tegelijk gebruikt worden (Run, Music+Bluetooth, Animatie Stappendoel), dat zou niet mogen toch?
Dit heb ik ook meegemaakt met mijn FR645M. Ik gebruikte toen mijn RD-pod en hartslagband via ANT+, en Bluetooth oortjes. Na ongeveer anderhalf uur lopen stopte mijn horloge er ineens mee. Dat merkte ik overigens doordat de muziek stopte. Ik heb een keer gehad dat het horloge reboote, en een keer dat het een sort hik-up was, waarna ie volgens mij vanzelf weer verder ging. In beide gevallen zat er een "gat" in mijn data.

Geen idee hoe dat komt. Op het moment dat het gebeurde had ik mijn horloge al geruime tijd niet meer aangeraakt. Ik denk ook dat het te maken heeft met (te) veel ANT+/bluetooth verbindingen, in combinatie met een lange run. Zou natuurlijk niet mogen gebeuren, maar ja...

Notificaties heb ik uit staan. Alleen na elke 1 km krijg ik even de rondetijd te zien (en te horen).

[ Voor 3% gewijzigd door slow whoop op 25-03-2019 14:30 ]

• Pelox
Verona27 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:10:
[...]

Ja, snap ik! Ik loop ongeveer 3x per week, dus dat zal het punt niet zijn maar ik wil soms nog wel eens lange ritten fietsen dus dan ben ik soms 6 tot 8 uur onderweg en zou wel graag hebben dat ie dat gewoon volhoudt. Heb uiteindelijk wel de Spartan Trainer besteld maar dan bij Amazon.de, daar hadden ze de zwarte voor 150 :) komt woensdag binnen, ben heel benieuwd!
Nice! hopelijk bevalt hij!

Zero.

• Verona27
Pelox schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:01:
[...]

Nice! hopelijk bevalt hij!
Ja, ik hoop het ook! Heb je nog tips?

• Pelox
Verona27 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:33:
[...]

Ja, ik hoop het ook! Heb je nog tips?
Eigenlijk niet.. gewoon lekker lopen! Het werkt sowieso motiverend bij mij :)

Zelf heb ik de notificaties uitgezet. Wel heb ik strava gekoppeld en gebruik ik op dit moment de movescout app. Je kan ook de Suunto app gebruiken, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Zero.

• Verona27
Pelox schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:46:
[...]

Eigenlijk niet.. gewoon lekker lopen! Het werkt sowieso motiverend bij mij :)

Zelf heb ik de notificaties uitgezet. Wel heb ik strava gekoppeld en gebruik ik op dit moment de movescout app. Je kan ook de Suunto app gebruiken, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
okay, wat is het verschil tussen de suunto app en de movescout app dan? Dacht dat dat samen 1 ding was.

• Pelox
Suunto app is nieuwer en daar gaat Suunto verder op bouwen. Op dit moment kan de movescount app meer geloof ik, maar uiteindelijk zal het overgaan naar enkel Suunto. Je kan dus wellicht beter gelijk beginnen met de Suunto app.

Zero.

• Frenz64
Klopt, DC R heeft een artikel geschreven over de ontwikkeling bij Suunto, klinkt allemaal veelbelovend, maar voorlopig nog niet gerealiseerd: https://www.dcrainmaker.c...ns-integration-doors.html

• rockhopper
@slow whoop & @Galois Nog even over het 'navigeren' met een witte achtergrond. Ik geef even mijn ervaring met de inmiddels bijna antieke Fenix 3. Hier betekend navigeren inderdaad alleen een kruimelspoor (track) volgen die je van te voren gemaakt hebt, of van iemand anders hebt gekregen (je kan zowaar in het veld delen).
Heel intuïtief werkt het allemaal niet, maar bij wandelen is het goed te doen. Je krijgt dan net vroeg genoeg van te voren een tril-signaal dat er een koerswijziging komt en welke kant je geacht wordt op te gaan. Ook is het 'offroad/offtrack' gaan niet helemaal nutteloos, je ziet continu hoever je van de route af bent en welke kant de route ligt.
Dus voor wandelen is mijn oordeel goed te doen en een fijne toevoeging.
Voor hardlopen: ongeschikt
Voor fietsen: totaal ongeschikt

Het probleem ligt hem met name in het laat aankondigen dat er iets moet gebeuren. Op de fiets zou je dan weer één hand van het stuur moeten halen en kijken wat er moet gebeuren, tegen die tijd mag je een mooie U-bocht maken met gevaar voor je eigen leven. Misschien zijn er meer sporten waar het wel kan, zoals kano/kayak ofzo, maar het is inderdaad beperkt.
Maar mocht je helemaal de weg kwijt zijn kan het ook nog nut hebben, al heb ik hier nog geen ervaring mee.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lol, ok ik dacht even te kijken naar de startpost en via die weg een goede keuze te kunnen maken. Niet dus, want alles is heel erg veroudert :)

Dus.

Huidig horloge: Apple Watch Series 3
Apps: NRC en Apple Work out
Wat mis ik: Vooral de mogelijkheid om workouts over te zetten naar de aWatch, zodat ik ze niet allemaal op m'n hand moet schrijven.

Waar zit ik aan te denken: Een Garmin. Maar welke dan? Geen idee. Zolang ik maar niet achteruit ga qua hardloopfunctionaliteit en het grote gemis opgelost wordt.

"Ja maar Zwerver, dat kan je toch wel zelf uitzoeken?" Nee. Daarom vraag ik het hier ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Zwerver schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:34:
Lol, ok ik dacht even te kijken naar de startpost en via die weg een goede keuze te kunnen maken. Niet dus, want alles is heel erg veroudert :)

Dus.

Huidig horloge: Apple Watch Series 3
Apps: NRC en Apple Work out
Wat mis ik: Vooral de mogelijkheid om workouts over te zetten naar de aWatch, zodat ik ze niet allemaal op m'n hand moet schrijven.

Waar zit ik aan te denken: Een Garmin. Maar welke dan? Geen idee. Zolang ik maar niet achteruit ga qua hardloopfunctionaliteit en het grote gemis opgelost wordt.

"Ja maar Zwerver, dat kan je toch wel zelf uitzoeken?" Nee. Daarom vraag ik het hier ;)
Je zult toch iets meer moeten aangeven wat je precies wilt en hoe hoog je budget is. Je komt van een Apple Watch, dus wil je op je nieuwe horloge ook een touchscreen? Bij Garmin kom je dan bij de vivoactive 3 (Music) uit. Is een touchscreen geen eis, dan worden de opties ineens veel groter. Forerunner 235/645/735XT/935, Fenix 5/5S/5X, Fenix 5/5S/5X Plus, Instinct. De goedkoopste, Forerunner 235 ondersteunt al wat je wilt qua hardloopfunctionaliteit.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Zwerver
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:31:
[...]

Je zult toch iets meer moeten aangeven wat je precies wilt en hoe hoog je budget is. Je komt van een Apple Watch, dus wil je op je nieuwe horloge ook een touchscreen? Bij Garmin kom je dan bij de vivoactive 3 (Music) uit. Is een touchscreen geen eis, dan worden de opties ineens veel groter. Forerunner 235/645/735XT/935, Fenix 5/5S/5X, Fenix 5/5S/5X Plus, Instinct. De goedkoopste, Forerunner 235 ondersteunt al wat je wilt qua hardloopfunctionaliteit.
Nee, op de touch screen. Kan de 235 ook downloadable apps (zoals TrainAsOne) aan? Want dan wordt het ineens een stuk interessanter om te proberen, de bank breekt niet van dat bedrag.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

@rockhopper

Moet het daar toch oneens met je zijn hoor, heb die tracks vaak genoeg gebruikt met hardlopen (en fietsen) en afhankelijk van waar je het doet is het echt prima te doen... Kan me wel voorstellen bij paden waar er veel splitsingen zijn die redelijk parallel lopen kom je er pas later achter of je echt op de goede zit. Of als er binnen 10 meter vershcillende zijstraten zijn kan het lastig zijn...

Maar met de FR935 (misschien zit daar ook verschil in qua implementatie) krijg je ruim van tevoren een seintje dat er een afslag aan zit te komen maar is het ook best aardig uit de 'lijn' te halen... Als je enigzins ingezoomed bent tenminste.

Ongeschikt zou ik het niet noemen, niet ideaal, maar best prima bruikbaar in mijn ervaring (hardlopen in/rond utrecht en op vakantie).

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:06
@Zwerver

Ik heb zelf geen ervaring met Apple Watch, maar er moet toch wel een app zijn (in de App Store) om structured workouts aan te kunnen maken? De eerste die ik vind zijn iSmoothRun en Intervals. De standaard workout app is inderdaad nogal basic.

Verder is een (Garmin) sporthorloge toch niet echt hetzelfde als een smartwatch, een Forerunner 235 zou wel eens tegen kunnen vallen, de ConnectIQ versie is ook wat outdated. TrainAsOne werkt er niet op, je zou dan minimaal een Forerunner 645 moeten hebben: https://apps.garmin.com/e...ff-471d-afc0-3cb0be0c89c3.

Maar ook voor de modellen met een nieuwere ConnectIQ versie geldt dat het aanbod qua apps een stuk minder is dan op een Apple Watch.

• MrAcid
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:40:
@rockhopper

Moet het daar toch oneens met je zijn hoor, heb die tracks vaak genoeg gebruikt met hardlopen (en fietsen) en afhankelijk van waar je het doet is het echt prima te doen... Kan me wel voorstellen bij paden waar er veel splitsingen zijn die redelijk parallel lopen kom je er pas later achter of je echt op de goede zit. Of als er binnen 10 meter vershcillende zijstraten zijn kan het lastig zijn...

Maar met de FR935 (misschien zit daar ook verschil in qua implementatie) krijg je ruim van tevoren een seintje dat er een afslag aan zit te komen maar is het ook best aardig uit de 'lijn' te halen... Als je enigzins ingezoomed bent tenminste.

Ongeschikt zou ik het niet noemen, niet ideaal, maar best prima bruikbaar in mijn ervaring (hardlopen in/rond utrecht en op vakantie).
Inderdaad. Zelfs zonder alerts prima te doen. Gewoon even een blik op je horloge als je ziet dat er een splitsing/kruispunt aan komt.
@Zwerver @MacPoedel Er is ook een Lite versie van TrainAsOne welke wel werkt op een Forerunner 235. Verder ben ik het er wel mee eens dat je qua smartwatch een flinke stap terug maakt van Apple naar Garmin, maar als je vooral op zoek bent naar een hardloop horloge, dan zit je bij Garmin weer veel beter dan bij Apple. Als je het geld ervoor over hebt, dan zou ik een 645 of Fenix 5(plus) aanbevelen boven een 235.

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 25-03-2019 21:29 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• rockhopper
@m0ridin @MrAcid Oneens zijn mag, het is mijn ervaring en die was niet best.

Mja misschien is het bij de nieuwere generatie beter geregeld of misschien heb ik het te vroeg geprobeerd bij hardlopen / fietsen en is het inmiddels beter. Maar toen ik het met die twee sporten probeerde was het dermate faal voor mij dat ik er niet naar terug gegaan ben.

Eerlijk gezegd heb ik ook gewoon betere alternatieven in de vorm van fietscomputers dat ik ook niet erg gemotiveerd ben om het nog een keer te proberen, maar zoals gezegd, bij wandelen vind ik het goed werken.

Blij te horen dat jullie het wel in orde vinden.

En ja ik wil nog altijd een 5x / 5x+ zodat ik het nogmaals ga proberen met een echte kaart :)

• Zwerver
  • Niet online
MacPoedel schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:21:
@Zwerver

Ik heb zelf geen ervaring met Apple Watch, maar er moet toch wel een app zijn (in de App Store) om structured workouts aan te kunnen maken? De eerste die ik vind zijn iSmoothRun en Intervals. De standaard workout app is inderdaad nogal basic.

Verder is een (Garmin) sporthorloge toch niet echt hetzelfde als een smartwatch, een Forerunner 235 zou wel eens tegen kunnen vallen, de ConnectIQ versie is ook wat outdated. TrainAsOne werkt er niet op, je zou dan minimaal een Forerunner 645 moeten hebben: https://apps.garmin.com/e...ff-471d-afc0-3cb0be0c89c3.

Maar ook voor de modellen met een nieuwere ConnectIQ versie geldt dat het aanbod qua apps een stuk minder is dan op een Apple Watch.
Ik heb nog een keer gekeken naar iSmoothRun en naast het feit dat die app wel heel erg crap in GUI is, kan je op de watch ook geen workout selecteren. Dus je kan wel zeggen: ik ga hardlopen. Maar je kan niet zeggen; neem deze workout.

Intervals is dan weer te beperkt lijkt het, maar ik zal deze nog een keer installeren om te kijken of die beter is geworden dan de laatste keer dat ik Intervals gebruikte.

Over intervals. Jups,.. nog geen mogelijkheid om data te uploaden. En dat is op zich nu nog geen probleem, maar later als de intervals complexer worden is het wel lastig.

[ Voor 6% gewijzigd door Zwerver op 25-03-2019 23:57 ]

• Vincent90
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:54
@Zwerver
Ik gebruik zelf de runkeeper app (op je Apple watch ook niet de mooiste app). Hierbij kan je op je telefoon je intervaltraining maken en vervolgens kan je deze op je awatch starten. Je kan inderdaad op je awatch zelf je intervaltraining niet maken, maar we selecteren van de eerder gemaakte trainingen. Ik maak geen hele spannende intervallen, maar je kan kiezen uit 3 verschillende snelheden en of je de intervallen in tijd of afstand wil.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Over de navigatie, ik loop regelmatig op mijn Forerunner 935 een route in de natuur (vooral bos). Ideaal? Nee, je mist wel detail en ik zou wel eens willen inzoomen.

Maar in het ergste geval loop ik 50 meter extra want je krijgt netjes een melding, koersfout.

Bij de Vuurtorentrail nog een groepje zo kunnen corrigeren. Ik liep achteraan en we kwamen op een punt dat rechtsaf logisch leek dus dat deed de voorste loper. Ik zag meteen op mijn horloge dat dit fout was.

Ik zou wel een beperkte kaart willen zien, maar een volgende horloge (als ik er aan toe ben) zal dit vast hebben.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• serge75
Xaverius schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:54:
Over de navigatie, ik loop regelmatig op mijn Forerunner 935 een route in de natuur (vooral bos). Ideaal? Nee, je mist wel detail en ik zou wel eens willen inzoomen.

Maar in het ergste geval loop ik 50 meter extra want je krijgt netjes een melding, koersfout.

Bij de Vuurtorentrail nog een groepje zo kunnen corrigeren. Ik liep achteraan en we kwamen op een punt dat rechtsaf logisch leek dus dat deed de voorste loper. Ik zag meteen op mijn horloge dat dit fout was.

Ik zou wel een beperkte kaart willen zien, maar een volgende horloge (als ik er aan toe ben) zal dit vast hebben.
Goed om te weten. Ik dacht dat je wel kon inzoomen, hoewel onhandig.

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Wellicht dat het kan, maar ik ben het nog niet tegengekomen. Disclaimer, ik heb de handleiding niet gelezen en niet online gezocht.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-12 17:31
Ik heb 0 ervaring met smartwatches en dan specifiek de sportversies. Als ik wat zou willen, zou ik een sportievere versie willen: Als scheidsrechter heb ik vaak mijn looptracking aan met mijn smartphone (Moto G5) en wij mogen open lijnen gebruiken. Met onbeperkt bellen is dat handig. Soms wordt de verbinding echter verbroken, kan je met een normale smartwatch je telefoon weer laten bellen?

Hartslag meten zou ook wel handig zijn, GPS i.c.m. telefoon zou voldoende moeten zijn. Ik weet dat ik met fitnessen als ik echt voluit ga op een cardioapparaat over de 200 bpm kom.

Verder neem ik aan dat de standaarddingen als een stopwatch wel aanwezig is op een smartwatch?

Ik hoop het juiste topic te hebben. Dit lijkt in 9 jaar toch een min of meer algemener topic geworden te zijn.

• Zwerver
  • Niet online
Vincent90 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:34:
@Zwerver
Ik gebruik zelf de runkeeper app (op je Apple watch ook niet de mooiste app). Hierbij kan je op je telefoon je intervaltraining maken en vervolgens kan je deze op je awatch starten. Je kan inderdaad op je awatch zelf je intervaltraining niet maken, maar we selecteren van de eerder gemaakte trainingen. Ik maak geen hele spannende intervallen, maar je kan kiezen uit 3 verschillende snelheden en of je de intervallen in tijd of afstand wil.
Ik ga toch eerst nog even naar intervals kijken. De reden is simpel. Mijn schema bouwt zich op als volgt (en de meeste TAO gebruikers zullen dit herkennen):
Walk/slow run for 5 minutes at 5:21 /km [10:41 - 5:11 /km] 142 bpm (130 to 146), (935 m).
Easy run for 16 minutes at 4:50 /km [4:59 - 4:46 /km] 161 bpm (154 to 167), (3.3 km).
Nou heb ik gemerkt dat de grote afwijking optreedt als ik op snelheid loop (dus de 4:50/km) en minder als ik in de opgegeven hardslag zone loop (154 - 167). Tot nu toe is intervals de enige die ik kan vinden waarbij ik die hartslagzone kan gebruiken in een "interval", alhoewel dit natuurlijk geen interval mag heten. Het wordt echter lastiger als er - zoals bij sommige loopjes - 6 of 7 stappen zijn met verschillende hartslagen en dan is het instellen wel belangrijk.

Wat ik nu met de maker van TAO (Sean) aan het discussiëren ben is of hij in de weergave aan kan geven in welke HF-zone hij wil dat er getraind wordt. Dus niet alleen 154 - 167, maar ook bijvoorbeeld aangeven dat dit Z1 of Z2 is. Dan kan ik namelijk 1x per week controleren of die zones nog goed staan en dan de rest netjes voorkoken.

Xaverius schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:28:
Wellicht dat het kan, maar ik ben het nog niet tegengekomen. Disclaimer, ik heb de handleiding niet gelezen en niet online gezocht.
Tja, misschien moet je dat toch maar eens doen dan... Tijdens navigeren: Menu -> Pan/zoom.
serge75 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:19:
[...]

Goed om te weten. Ik dacht dat je wel kon inzoomen, hoewel onhandig.
Kan dus ook gewoon...
IJnte schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:37:
Hoe kun je eigenlijk de actuele snelheid zien op je display :? Ik kan nu wel het aantal min dat ik over een kilometer doe zien, maar ik wil de snelheid in km.h :) Of stel ik nu een domme vraag.. Hij laat dus het tempo (pace) zien. Op de garmin connect site kan je ook snelheid zien :)
FR305 that is...
Weet niet of het op de FR305 kan/hetzelfde gaat maar voor de FR935: Open een sport (echt starten hoeft niet, zet hem als het ware klaar) -> Menu -> <Activiteit> Settings -> Data Screens.

Dan kun je velden toevoegen, aanpassen, layout veranderen, etc. Maar het kand us zijn dat de 305 deze optie niet heeft of het er anders uit ziet...

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
m0ridin schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:18:
[...]
Tja, misschien moet je dat toch maar eens doen dan... Tijdens navigeren: Menu -> Pan/zoom.
Bedankt! Als ik weer een route volg ga ik het proberen. Tot nu toe heb ik het nog maar een paar keer willen gebruiken.

Stop de verwelking!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:35
Xaverius schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:54:

Of tik een TwoNav met polsband op de kop bij een veiling
Gaaf apparaat, maar een beetje te bulky voor mijn smaak...en ik loop nog wel met een flinke klok aan m'n arm :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Zwerver
  • Niet online
Right, bleek dat mijn vrouw nog een FR405CX had liggen dus die ligt nu ook aan de oplader. Gaan we dus morgen maar eens met twee horloges - en een hartslagband - lopen...

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:35
Zwerver schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:32:
Right, bleek dat mijn vrouw nog een FR405CX had liggen dus die ligt nu ook aan de oplader. Gaan we dus morgen maar eens met twee horloges - en een hartslagband - lopen...
#dcrainmaker-style

:+

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik houd dus al een tijdje Amazon.de in de gaten voor een leuke aanbieding van de Garmin Fenix 5 plus.

En die is er nu!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EVdLMpDGYtY4Vw1EKwHeoVwe/full.png

...ware het niet dat het niet echt een zuivere verkoper lijkt... Zijn naam is op zijn minst bijzonder te noemen (naast dat hij niet naar NL verzendt).

Overigens best bijzonder dat zoiets overduidelijk scam, op (het grote) Amazon terecht kan komen...

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zwerver schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:47:
[...]

Ik heb nog een keer gekeken naar iSmoothRun en naast het feit dat die app wel heel erg crap in GUI is, kan je op de watch ook geen workout selecteren. Dus je kan wel zeggen: ik ga hardlopen. Maar je kan niet zeggen; neem deze workout.

Intervals is dan weer te beperkt lijkt het, maar ik zal deze nog een keer installeren om te kijken of die beter is geworden dan de laatste keer dat ik Intervals gebruikte.

Over intervals. Jups,.. nog geen mogelijkheid om data te uploaden. En dat is op zich nu nog geen probleem, maar later als de intervals complexer worden is het wel lastig.
iSmoothRun
http://www.ismoothrun.com/
https://itunes.apple.com/...pro/id410965399?ls=1&mt=8
Ik kan zover ik zie gewoon een workout maken op de telefoon en deze selecteren op de applewatch. Na die tijd kan je vanuit ismoothrun gewoon deze uploaden naar garmin connect of strava

Intervals is idd ook een optie maar iets duurder, heb ik zelf geen ervaring mee nog maar lijkt ook maken op de telefoon en gebruiken op de watch, dus snap even niet wat je bedoelt met data uploaden?
http://www.intervalspro.com/
https://itunes.apple.com/app/id957586938

De maker van Workoutdoors is ook bezig met interval functionaliteit, maar dat duurde nog een aantal maanden.
https://itunes.apple.com/...rs/id1241909999?ls=1&mt=8
http://www.workoutdoors.net/

Wat meer info hier over te vinden
https://www.reddit.com/r/...doors_developer/?sort=new
https://forums.macrumors....t-features.2134687/page-9
Hier ben ik zelf wel benieuwd naar, want de rest van de app is echt super! Zelfs uploaden naar strava kan direct en je kan je GPS accuracy ook perfect zien (en offline maps)

• Zwerver
  • Niet online
SaURoN schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:10:
[...]

iSmoothRun
http://www.ismoothrun.com/
https://itunes.apple.com/...pro/id410965399?ls=1&mt=8
Ik kan zover ik zie gewoon een workout maken op de telefoon en deze selecteren op de applewatch. Na die tijd kan je vanuit ismoothrun gewoon deze uploaden naar garmin connect of Strava
vreemd. Ik probeerde een Workout aan te maken (lukt) en die te selecteren op de watch (lukt niet).
Intervals is idd ook een optie maar iets duurder, heb ik zelf geen ervaring mee nog maar lijkt ook maken op de telefoon en gebruiken op de watch, dus snap even niet wat je bedoelt met data uploaden?
http://www.intervalspro.com/
https://itunes.apple.com/app/id957586938
Wat ik bedoel is de data downloaden vanuit TAO (bijvoorbeeld) en dat dan uploaden naar de app. Zodat je dus niet 20 workouts met het handje mag gaan intikken.
De maker van Workoutdoors is ook bezig met interval functionaliteit, maar dat duurde nog een aantal maanden.
https://itunes.apple.com/...rs/id1241909999?ls=1&mt=8
http://www.workoutdoors.net/

Wat meer info hier over te vinden
https://www.reddit.com/r/...doors_developer/?sort=new
https://forums.macrumors....t-features.2134687/page-9
Hier ben ik zelf wel benieuwd naar, want de rest van de app is echt super! Zelfs uploaden naar strava kan direct en je kan je GPS accuracy ook perfect zien (en offline maps)

• SaURoN
  • Niet online
Zwerver schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:53:
[...]
vreemd. Ik probeerde een Workout aan te maken (lukt) en die te selecteren op de watch (lukt niet).

[...]

Wat ik bedoel is de data downloaden vanuit TAO (bijvoorbeeld) en dat dan uploaden naar de app. Zodat je dus niet 20 workouts met het handje mag gaan intikken.

[...]
Als je iSmoothrun opent op je watcht en start session klikt zie ik de volgende opties:

Hardlopen (De activiteit)
Watch + iPhone
Vrij (als je hier op klikt kan je je workouts selecteren)
Schoenen selectie

• Zwerver
  • Niet online
SaURoN schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:58:
[...]

Als je iSmoothrun opent op je watcht en start session klikt zie ik de volgende opties:

Hardlopen (De activiteit)
Watch + iPhone
Vrij (als je hier op klikt kan je je workouts selecteren)
Schoenen selectie
I'll be damned! En waarom dat nou niet op een logischere plek staat :P

En ik ben dubbel gecorrigeerd nou ook. Want via de dropbox integratie kan ik ook de files vanuit TAO uploaden. Het enige wat niet meegenomen lijkt te worden zijn de hartslagzones.

[ Voor 18% gewijzigd door Zwerver op 26-03-2019 16:26 ]

• rockhopper
Galois schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:42:
Ik houd dus al een tijdje Amazon.de in de gaten voor een leuke aanbieding van de Garmin Fenix 5 plus.

En die is er nu!!!!!
...ware het niet dat het niet echt een zuivere verkoper lijkt... Zijn naam is op zijn minst bijzonder te noemen (naast dat hij niet naar NL verzendt).

Overigens best bijzonder dat zoiets overduidelijk scam, op (het grote) Amazon terecht kan komen...
Die mag je gerust reporten bij amazon, ze zijn er streng op tegen om 'buiten het amazon om' contact te hebben, in dit geval zou je dus eerst een mailtje moeten sturen naar iemand.

Mijn conclusie is direct "if it's too good to be true". Overigens is hij al een paar keer een euro of 50 duurder aangeboden geweest op amazon.co.uk, dus heel ver van de gangbare prijs ligt het nou ook weer niet. Maar Dit zaakje stinkt aan alle kanten en ik zou er m'n geld niet aan durven besteden daar.

• Frenz64
Pizza_Boom schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:55:
Ik heb 0 ervaring met smartwatches en dan specifiek de sportversies. Als ik wat zou willen, zou ik een sportievere versie willen: Als scheidsrechter heb ik vaak mijn looptracking aan met mijn smartphone (Moto G5) en wij mogen open lijnen gebruiken. Met onbeperkt bellen is dat handig. Soms wordt de verbinding echter verbroken, kan je met een normale smartwatch je telefoon weer laten bellen?

Hartslag meten zou ook wel handig zijn, GPS i.c.m. telefoon zou voldoende moeten zijn. Ik weet dat ik met fitnessen als ik echt voluit ga op een cardioapparaat over de 200 bpm kom.

Verder neem ik aan dat de standaarddingen als een stopwatch wel aanwezig is op een smartwatch?

Ik hoop het juiste topic te hebben. Dit lijkt in 9 jaar toch een min of meer algemener topic geworden te zijn.
Wat bedoel je met een open lijn, een actieve belverbinding? Waarvoor dan? Met sommige smartwatches kun je je telefoon bedienen, met de meeste sportwatches niet, daar zie je hooguit een incoming call notificatie.

Kortom je vraag is (mij) wat onduidelijk, ook qua "GPS i.c.m. telefoon zou voldoende moeten zijn"

• SaURoN
  • Niet online
Zwerver schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:07:
[...]

I'll be damned! En waarom dat nou niet op een logischere plek staat :P

En ik ben dubbel gecorrigeerd nou ook. Want via de dropbox integratie kan ik ook de files vanuit TAO uploaden. Het enige wat niet meegenomen lijkt te worden zijn de hartslagzones.
Kijk dat is mooi dat je het gevonden hebt ;) Ja helemaal logisch is het niet dat klopt, ik heb het de eerste keer ook niet direct gevonden :P

• Pizza_Boom
Frenz64 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:26:
[...]

Wat bedoel je met een open lijn, een actieve belverbinding? Waarvoor dan? Met sommige smartwatches kun je je telefoon bedienen, met de meeste sportwatches niet, daar zie je hooguit een incoming call notificatie.

Kortom je vraag is (mij) wat onduidelijk, ook qua "GPS i.c.m. telefoon zou voldoende moeten zijn"
Contact met je mede arbiter in de lopende wedstrijd. Zeg maar portofoon 2.0 >:) Kan o.a. over spelsituaties zijn, maar hij/zij kan ook direct horen als je iemand op zijn donder geeft. Vanuit de sportbond wordt materiaal verstrekt, maar niet iedereen heeft dat. Dan bellen we. Dat valt dus wel eens weg en dan moet je je telefoon in een lopende wedstrijd pakken en weer bellen. 't Zou, in mijn ogen, makkelijker zijn als je dat ook via een smartwatch zou kunnen opzetten net als je bijvoorbeeld in de auto ook kan via je onboard systeem.

Dat horloge zou ik natuurlijk ook gebruiken voor tijdswaarneming. En dan vind ik het ook prettig als ik er, al dan niet via mijn telefoon, een GPS koppeling op kan gebruiken en dan ook mijn hartslag bij kan houden.

Zijn dat normale zaken voor een smartwatch of ben ik nu dingen aan het zoeken die er niet zijn.

• Frenz64
Die portofoon 2.0 functionaliteit heb ik nog niet aangetroffen, @Pizza_Boom , daar zul je gewoon je telefoon voor moeten gebruiken (of iemand anders weet een briljante oplossing, ik zie de meerwaarde van de zeer beperkte gui t.o.v. je telefoon ook als lichtelijk beperkend, als het al zou kunnen). Hoewel, met de Samsung gear sport kun je bellen vanaf je horloge, mss dat je dat helpt.

Stopwatch, GPS en hartslag zijn no-brainers, er zijn nog maar een paar sportwatches die géén GPS of hartslag (OHR) aan boord hebben. Wil je echter betrouwbare data, dan is een borstband aan te bevelen, zeker voor fitness.

• Pizza_Boom
@Frenz64 Voor fitness heb ik gewoon een borstband die op de machine uit te lezen is.

Belopdracht op je telefoon via je smartwatch versturen is dus een utopie. Hmmm. Het is dus niet dat de smartwatch belt, maar dat ie het terug aan de telefoon stuurt en dat die gaat bellen (want daaraan zit mijn headset).

Nu wordt er Axiwi, Riders V6 e.d. gebruikt.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-12 22:11
Ik gebruik een Fenix 3. Gisteren heb ik een intervaltraining gedaan met hartslagband. 7x 2 min zone 3, 1 min zone 2

Ik heb het horloge ingesteld staan op automatische zones. Mijn lactate treshold staat op 164.

Toen ik de training deed gaf het horloge de hele tijd aan dat ik te laag in de zone zat. Wanneer ik gewoon ontspannen loop geeft het horloge zone zo rond de 1.8 aan (dus onder zone 2), tijdens de snellere twee minuten had ik veel moeite om in zone 3 te komen, sterker nog: zodra ik de 3.0 aantikte zat ik in een modus die ik niet heel veel langer vol kan houden

Nu gebruik ik het horloge met name zonder borstband tijdens surivaltrainingen. De borstband zit dan in de weg. Tijdens die trainingen ga ik vrij regelmatig naar een redelijk hoge hartslag door de intensiteit.
Ik merk dat mijn F3 met polshartslag structureel veel te lage waarden geeft, zoals bijv. wanneer ik afgelopen zaterdag tijdens een crossfitsessie meerdere keren 400m moet rennen: max hartslag rond de 150 terwijl ik mijn longen uit mijn lijf liep.

Ik heb n.a.v. de intervaltraining gisteren het idee dat mijn zones - voor mij - veel te hoog ingesteld staan. Kan dat komen door alle input die ik het horloge geef, zonder borstband, met over het algemeen veel lagere hartslaggegevens via de polsmeting dan de daadwerkelijke hartslag? 80% van mijn training is zonder hartslagband met polsmeting.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 27-03-2019 12:59 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:06
Pizza_Boom schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:43:
[...]
Contact met je mede arbiter in de lopende wedstrijd. Zeg maar portofoon 2.0 >:) Kan o.a. over spelsituaties zijn, maar hij/zij kan ook direct horen als je iemand op zijn donder geeft. Vanuit de sportbond wordt materiaal verstrekt, maar niet iedereen heeft dat. Dan bellen we. Dat valt dus wel eens weg en dan moet je je telefoon in een lopende wedstrijd pakken en weer bellen. 't Zou, in mijn ogen, makkelijker zijn als je dat ook via een smartwatch zou kunnen opzetten net als je bijvoorbeeld in de auto ook kan via je onboard systeem.

Dat horloge zou ik natuurlijk ook gebruiken voor tijdswaarneming. En dan vind ik het ook prettig als ik er, al dan niet via mijn telefoon, een GPS koppeling op kan gebruiken en dan ook mijn hartslag bij kan houden.

Zijn dat normale zaken voor een smartwatch of ben ik nu dingen aan het zoeken die er niet zijn.
Over het opnieuw opbellen, dat kan ik met mijn bluetooth oortjes ook (Xiaomi Mi Sports), Als ik snel na elkaar de "play" knop induw, belt mijn telefoon naar het laatst gekozen nummer. Dat lijkt me in dit geval nog handiger.

Voor Garmin is het geen standaard functionaliteit maar ik vond onder andere wel de ConnectIQ app "Dialer App": https://apps.garmin.com/e...-49c5-8b2f-6f64f6cf2a73#0.

Bij andere merken van sporthorloges zoals Suunto of Polar zou ik dit niet verwachten, eerder wel bij de volwaardige smartwatches (Apple Watch, Android Wear).

• TheFes
  • Laatst online: 22:40
MacPoedel schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:06:
[...]

Voor Garmin is het geen standaard functionaliteit maar ik vond onder andere wel de ConnectIQ app "Dialer App": https://apps.garmin.com/e...-49c5-8b2f-6f64f6cf2a73#0.
@Pizza_Boom
Als je een Android telefoon hebt zou je ook nog iets met Tasker kunnen doen. Er is een Tasker app voor Garmin, en daarmee zou je dus een redail last number task kunnen uitvoeren.

Home Assistant configuratie

Pagina: 1 ... 106 ... 327 Laatste