Het kleine-mismoderatietopic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.736 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Het kleine-mismoderatietopic deel XVII

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Modperformance (alleen voor de wat hogere modstatussen)
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MittaM in 'nieuws: Documenten antipiraterijverdrag Acta worden openbaar gemaakt'

Lijkt me eerder een -1 dan een +2? Ononderbouwde beschuldiging van omkoping én corruptie. Lijkt me niet heel erg gewenst, zeker niet in een gevoelig onderwerp, om het niet nog verder uit de hand te laten lopen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 17:59
wildhagen schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:55:
MittaM in 'nieuws: Documenten antipiraterijverdrag Acta worden openbaar gemaakt'

Lijkt me eerder een -1 dan een +2? Ononderbouwde beschuldiging van omkoping én corruptie. Lijkt me niet heel erg gewenst, zeker niet in een gevoelig onderwerp, om het niet nog verder uit de hand te laten lopen.
Corruptie? -1 is wat overdreven. Zoiets heet gewoon lobbyen.
Edit: Onderbouwen is bij algemene waarheden (in elk geval wat betreft de situatie in de VS) ook niet zo nodig.
Gek veel bijdragen doet ie ook weer niet, dus 0 lijkt me fraai.

[ Voor 13% gewijzigd door Jesse op 16-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Het is alleen geen algemene waarheid. En daarmee is het dus een troll.

Overigens gaat het ook niet over de VS, maar over Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Anoniem: 174991 in 'nieuws: Google geeft documenten overname YouTube vrij'

wordt 0 gemod, terwijl hij een heel goed punt maakt; straf(proces)recht en civiel (proces)recht zijn twee aparte zaken; zowel bewijslast als verplicht meewerken liggen in die twee gebieden anders, zowel in NL als in elk enigszins normaal common law systeem.
omdat het nogal summier is en wat uitleg wel wenselijk was geweest wat mij betreft dus niet meer dan +1 -- maar ook zeker niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jesse schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:22:
[...]

Corruptie? -1 is wat overdreven. Zoiets heet gewoon lobbyen.
Edit: Onderbouwen is bij algemene waarheden (in elk geval wat betreft de situatie in de VS) ook niet zo nodig.
Gek veel bijdragen doet ie ook weer niet, dus 0 lijkt me fraai.
Dit is geen algemene waarheid, en lobbyen is dit al evenmin.

Wat hier staat is plain en simpel een dubbele impliciete beschuldiging: omkoping van de ene partij, corruptie van de andere partij,

En dit soort behoorlijk heftige (corruptie is een zware beschuldiging) moet idd een zéér stevige onderbouwing krijgen.

Een 0 lijkt me dan ook wat aan de hoge kant, met onderbouwing had het nog wel gekund. In zijn huidige vorm is het (om bovengenoemde redenen) een troll en dus -1. Zeker als je de gevoeligheid van het onderwerp meeneemt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Het is toch geen geheim dat de verkiezingscampagnes in de VS volop gesponsord worden door grote bedrijven?
In Europa is lobbyen (wat alleen werkt als je ofwel veel mensen of een flinke zak geld achter je hebt staan) aan de orde van de dag. Allerhande brancheorganisaties hebben dat ook openlijk als doelstelling.

Edit: en waar ligt de grens tussen lobby en omkoping?

[ Voor 10% gewijzigd door Jesse op 16-04-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lobbyen is idd bekend, maar deze reactie gaat wel iets verder dan dat, dit is zoals gezegd een dubbele impliciete beschuldiging, zonder feitelijke onderbouwing.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 16-04-2010 16:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28

RayNbow

Kirika <3

StefanTs in 'nieuws: Lian Li kondigt mini-itx-spin aan'
Is dit niet een flame die sterker op -1 mag?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 08:07
hey, weer een nieuw deel, had ik willen doen, maar had vanmorgen geen tijd ;)
ja, geen twijfel over mogelijk, -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 13:09

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Anoniem: 34296 in 'nieuws: Documenten antipiraterijverdrag Acta worden openbaar gemaakt'
Degener is terug, met wederom een eindeloze rant van jewelste! 0 of -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:30

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Offtopic, 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
van mij een 0, ik wil er echt geen -1 voor geven.
Ik zat nog even te denken aan zelfs een +1, maar daarvoor is het toch een te erge rant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:53

Matis

Rubber Rocket

Markhardcore in 'nieuws: Sapphire introduceert Vapor-X- en Toxic-HD 5870's met 2GB'

Zou iemand die niet beter gewoon op -2 kunnen modden, voordat er weer een hoop offtopic reacties op komen??

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het rioolputje zou idd wel een geschikte plek zijn voor die onzin.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
inderdaad, meer kun je er hoe dan ook niet van maken.
status van de gebruiker: Faalhaas |:( :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De eerste reactie is er al: juulie19 in 'nieuws: Sapphire introduceert Vapor-X- en Toxic-HD 5870's met 2GB'

Die eerste regel is op de man, dus een -1 imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die eerste regel is echt jammer en tekenend voor sommige reacties op de FP op dit moment. Een duidelijke -1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

De eerste regel is idd op de man maar wat er verder staat is niets meer dan een dubbelpost van de volgende reactie in dat topic. Dus zelfs als mensen daar nog een 0 aan zouden willen geven (+1 voor on-topic -1 voor flame = 0 gemiddeld) dan is ie dat niet eens waard omdat het het herkauwen is van wat er al onder staat en dan nog op een manier die niet echt getuigt van serieus posten!
Gelukkig staan ze beiden stevig op -1!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Fipo is verwijderd. Heeeeeel soms komen ze nog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

De reactie van juulie19 die op de Fipo reageerde is via de link hierboven nog wel in te zien,maar bij het artikel is hij verdwenen. Hoe kan dat dan?

edit:
@wildhagen: Ben gek op details :)

[ Voor 13% gewijzigd door pcgek op 17-04-2010 12:23 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, dan denk ik dat er nog een bugje in de FP-code zit? De FiPo is idd niet meer via de link benaderbaar, zoals het hoort. Echter, de reactie (deze dus) erop nog wel. Zou die dan ook niet niet meer opvraagbaar moeten zijn?

Tis maar een detail overigens :)

Edit: hmmz, pcgek was me net voor...

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 17-04-2010 12:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:26
Relief2009 in 'nieuws: 'Media moeten stoppen met ontwikkelen iPad-apps''

Dit is toch wel een nulletje waard aangezien het niet over het onderwerp gaat, maar wat me het meeste opvalt is die +3 dat iemand het gegeven heeft.
Edit: DAMN hoezo offtopic? Wat een fanboys weer |:(
Door deze laatste toevoeging aan zijn post twijfel ik toch wel niet over een -1

[ Voor 19% gewijzigd door Death1ord op 17-04-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+3 is idd misbruik, maar een +2 ook, en een +1 neigt er ook naar. Een 0 is het maximale.

Edit: en nu is het een troll én moderatiegeleuter, dus een -1.

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 17-04-2010 13:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:53

Matis

Rubber Rocket

wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:02:
+3 is idd misbruik, maar een +2 ook, en een +1 neigt er ook naar. Een 0 is het maximale.

Edit: en nu is het een troll én moderatiegeleuter, dus een -1.
Yeah, ik heb mijn modscore ook van 0 naar -1 bijgesteld.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een niet-onderbouwde trollerige beschuldiging richting de media bijvoorbeeld? Sowieso is die hele tweede alinea nogal aan de trollerige kant, evenals de laatste regel.

Zeker gezien het feit dat Apple-newsposts nogal uitlopen in flamebaits de laatste tijd (zie o.a. deze discussie) kan ik er niets anders dan een -1 van bakken.

Die +3 gever mag imho wel nagekeken worden, want dat is wel héél grof misbruik maken van moderatierechten.

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 17-04-2010 17:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zou er een 0 voor geven omdat ik het een te hoog (niet als flame bedoeld) fanboy gehalte heeft zonder echt iets te onderbouwen. Relevant topic: Apple flamewars op de FP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:00:
Een niet-onderbouwde trollerige beschuldiging richting de media bijvoorbeeld? Sowieso is die hele tweede alinea nogal aan de trollerige kant, evenals de laatste regel.
Trollerig? Dan kun je elke stevige mening als een troll gaan beschouwen. Er wordt ontzettend veel negatief nieuws over de iPad verspreid, dat is precies wat ik probeer aan te geven. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, toch?
Zeker gezien het feit dat Apple-newsposts nogal uitlopen in flamebaits de laatste tijd (zie o.a. deze discussie) kan ik er niets anders dan een -1 van bakken.
Wat is dat nou voor een waardeloos argument? Dan kan je net zo goed alle posts in die nieuwspost op -1 zetten. Ik heb geenzins de bedoeling te zorgen voor een flamewar, terwijl je dat wel insinueert.
Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:02:
[...]

Ik zou er een 0 voor geven omdat ik het een te hoog (niet als flame bedoeld) fanboy gehalte heeft zonder echt iets te onderbouwen.
Het moet niet veel gekker worden, je mag niet eens positief posten over je favoriete computerfabrikant :'). Als iedereen dergelijke posts zou plaatsen, zou de FP een positief karakter krijgen! Dat lijkt me nog altijd wenselijker dan de mensen die vaak volledig onterecht zware kritiek uiten op Apple.

[ Voor 22% gewijzigd door mcdronkz op 17-04-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die +3 is of een misklik of een meningmodder gezien die post op geen enkele manier aan de +2, laat staan +3 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:09:
Die +3 is of een misklik of een meningmodder gezien die post op geen enkele manier aan de +2, laat staan +3 komt.
Een misklik? Die +3 is volledig verdiend bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mcdronkz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:06:
[...]

Trollerig? Dan kun je elke stevige mening als een troll gaan beschouwen. Er wordt ontzettend veel negatief nieuws over de iPad verspreid, dat is precies wat ik probeer aan te geven. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, toch?
Nee, want ik zie niet meer of minder negatief nieuws dan bij andere produkten.

Daarnaast, al klopt het wat jij zegt (wat dus niet zo is), dan is datr nog geen reden om dit soort beschuldigingen te doen, zonder flinke onderbouwingen. Want zonder onderbouwingen is het gewoon een troll, en die krijgen een -1 volgens de FAQ.
[...]

Wat is dat nou voor een waardeloos argument? Dan kan je net zo goed alle posts in die nieuwspost op -1 zetten. Ik heb geenzins de bedoeling te zorgen voor een flamewar, terwijl je dat wel insinueert.
Dat insinueer ik niet, dat maak jij ervan...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mcdronkz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:10:
[...]

Een misklik? Die +3 is volledig verdiend bedoel je.
Kijk, nu geef je zelf al aan dat die post eigenlijk terugvalt op de onderwerpen in Apple flamewars op de FP

Wat jij post is een ongefundeerde, flame uitlokkende post.

Op basis van welke argumenten zie jij er een +3 in?

Uit de faq:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een inhoud die niet gemist mag worden door lezers van de thread. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie gefundeerd is of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 17-04-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:10:
[...]

Daarnaast, al klopt het wat jij zegt (wat dus niet zo is),
Over goede onderbouwingen gesproken :')
Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:11:
[...]

Kijk, nu geef je zelf al aan dat die post eigenlijk terugvalt op de onderwerpen in Apple flamewars op de FP
Nou, dat moet je toch even uitleggen dan :).
Wat jij post is een ongefundeerde, flame uitlokkende post.

Op basis van welke argumenten zie jij er een +3 in?
Ongefundeerd? 't Is gefundeerd op een mening die ik gevormd heb tijdens jaren gebruik van Apple producten. Het feit dat iemand Apple de hemel in prijst is op zichzelf een +3 waard.

[ Voor 58% gewijzigd door mcdronkz op 17-04-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mcdronkz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:11:
[...]

Over goede onderbouwingen gesproken :')
Over mensen woorden in de mond leggen gesproken...

Kom je hier nu ook al door-trollen? Daar is dit topic niet voor bedoeld namelijk. Open dan een topic in de Huiskamer ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]

Ongefundeerd? 't Is gefundeerd op een mening die ik gevormd heb tijdens jaren gebruik van Apple producten.
Het is ongefundeerd omdat je niets objectief aangeeft, niet met relavante info of links komt maar alleen met een "ik vind" post zonder voldoende te onderbouwen.
Het feit dat iemand Apple de hemel in prijst is op zichzelf een +3 waard.
Leg eens uit hoe je dat ziet nadat je de modfaq hebt doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:17:
[...]

Het is ongefundeerd omdat je niets objectief aangeeft, niet met relavante info of links komt maar alleen met een "ik vind" post zonder voldoende te onderbouwen.
Is subjectiviteit totaal uit den boze op de frontpage? Moet ik mijn mening onderbouwen met info en links van anderen? Daarover verschillen we dan van mening. Mijn post is relevant. Of mijn kijk op Apple strookt met de jouwe is een ander verhaal, maar nog geen reden om m'n post dergelijk waardeloos te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mcdronkz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:20:
[...]

Is subjectiviteit totaal uit den boze op de frontpage? Moet ik mijn mening onderbouwen met info en links van anderen? Daarover verschillen we dan van mening. Mijn post is relevant. Of mijn kijk op Apple strookt met de jouwe is een ander verhaal, maar nog geen reden om m'n post dergelijk waardeloos te modereren.
Kun je alsnog, zonder om de vraag heen te draaien, willen aangeven waarom jij denkt dat je die +3 wel hebt verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Of mijn kijk op Apple strookt met de jouwe is een ander verhaal, maar nog geen reden om m'n post dergelijk waardeloos te modereren.
Dat is dan ook niet de reden van de -1. Die -1 krijg je door die niet-onderbouwde beschuldiging (aka troll) richting de media, en het algehele trollerige toontje van de tweede alinea en de laatste regel.

Als je die op een wat meer volwassen manier zou neerzetten, en de beschuldiging óf zou onderbouwen óf zou weglaten, zou je vanzelf een hogere moderatie krijgen,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:22:
[...]

Kun je alsnog, zonder om de vraag heen te draaien, willen aangeven waarom jij denkt dat je die +3 wel hebt verdient?
Ik hoef niets meer uit te leggen, ik ben heel duidelijk geweest waarom mijn post mijns inziens een +3 verdiend. Dat jullie daar een andere mening over toebedeeld zijn, vind ik niet bijzonder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ongefundeerd? 't Is gefundeerd op een mening die ik gevormd heb tijdens jaren gebruik van Apple producten. Het feit dat iemand Apple de hemel in prijst is op zichzelf een +3 waard.
Nee, jij plaatst een overdreven positieve reactie die roept om (anti-apple) flames, oftewel, een troll. En die horen op -1 thuis. Op zijn best zou zo'n reactie op +1 thuishoren, als 'gewoon ontopic', een +3 is een totale mismod. Een +3 is voor reacties die echt iets toevoegen aan een nieuwsartikel en dat doet deze reactie totaal niet.
mcdronkz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:20:
[...]

Een mening mag best. Een mening die zwaar overdreven lijkt te zijn en daardoor flames uitlokt mag niet.
mcdronkz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:23:
[...]

Ik hoef niets meer uit te leggen, ik ben heel duidelijk geweest waarom mijn post mijns inziens een +3 verdiend. Dat jullie daar een andere mening over toebedeeld zijn, vind ik niet bijzonder relevant.
Dan is jouw mening over de moderatiescore van jouw reactie ook niet relevant. Wij werken volgens de richtlijnen van t.net, als die niet overeenkomen met hoe jij het wil, dan heb jij pech gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Dirk op 17-04-2010 17:27 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mcdronkz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:23:
[...]

Een troll verdient nooit een +3. Mag ik je als tip meegeven om de Mod-FAQ eens door te lezen? Daarin word uitgelegd wat de criteria zijn voor een +3 post.

Jouw post komt niet eens in de buurt van een 0, en een +3 verdient hij op geen enkele manier.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

gordian in 'nieuws: 'Media moeten stoppen met ontwikkelen iPad-apps''

Is dat echt een +1 of zelfs +2 waard? Ik vind het eerder een seksistische troll en dus -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:23:

Is dat echt een +1 of zelfs +2 waard? Ik vind het eerder een seksistische troll en dus -1.
Die staat reeds op -1 zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu wel idd, maar hij is een paar keer van extra's +1's voorzien waardoor hij steeds weer op 0 kwam.
Mag ik deze nog even onder de aandacht brengen? Hij had daarstraks een +3 met een weging van 1x, inmiddels heeft hij al 11x (!) een +3 gehad, terwijl het toch een vrij duidelijke -1 is in zijn huidige vorm.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:27:
Nu wel idd, maar hij is een paar keer van extra's +1's voorzien waardoor hij steeds weer op 0 kwam.

[...]

Mag ik deze nog even onder de aandacht brengen? Hij had daarstraks een +3 met een weging van 1x, inmiddels heeft hij al 11x (!) een +3 gehad, terwijl het toch een vrij duidelijke -1 is in zijn huidige vorm.
In de huidige vorm is het inderdaad een overduidelijke -1. Er is dus nog wat hulp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mjah, ik betwijfel of deze via normale wegen nog wel op -1 te krijgen is, mogelijk is daarvoor een powermod nodig.

Die +3's en +2's mogen mijns inziens écht worden nagekeken, want ook in zijn oorspronkelijke vorm was dat modmisbruik, en die +1's zitten ook op het randje (ook in zijn oorspronkelijke vorm).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 14:57
wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:23:

Euh die user attendeert gewoon op de verdoken seksistische troll die in het bericht van de originele poster aanwezig is.
Ik moest toch zelf even glimlachen toen ik er door zijn post op geattendeerd werd, dus een -1 voor zijn post vind ik eerder onterecht.

[ Voor 5% gewijzigd door -AzErTy- op 17-04-2010 23:19 ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een bericht bestaande uit een quote, 1 woord onderstreept en 1 woord eronder... De vorm alleen al is voor mij genoeg voor een -1. De reactie met deze vorm die interessant genoeg is om ook maar een 0 te krijgen heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is een poging om grappig te reageren (althans zo lees ik het). Ik zie er niet direct een troll in en geef daarom een 0 gezien ik de reactie an sich niet grappig vind maar eerder overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:40

botoo

💀 too old to die young

12 x +3 en 3 x +2, wmb zijn dat 15 kandidaten om hun moderatiemogelijkheden in te leveren. Het is ofwel zuiver mismodden ofwel volstrekte onkunde, maar in beide gevallen hebben we niets aan zulke modders.

Als je tekort in manuren zit om dergelijke, toch wel vaak voorkomende, mismods aan te pakken dan wil ik wel iets invullen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 40546 in 'nieuws: 'Media moeten stoppen met ontwikkelen iPad-apps''

Ik weet niet hoor, maar dit is één grote op de man spelende rant én een flamebait, en dus geen +1, maar een -1 lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zondag 18 april 2010 @ 07:57:
Anoniem: 40546 in 'nieuws: 'Media moeten stoppen met ontwikkelen iPad-apps''

Ik weet niet hoor, maar dit is één grote op de man spelende rant én een flamebait, en dus geen +1, maar een -1 lijkt me?
Een duidelijke -1 waar de post nu ook redelijk stevig op vast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu idd wel, toen ik hem meldde stond hij effectief nog op 0. :)

KnoxNL in 'nieuws: 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september''

Dat is geen +1 of zelfs +3 (!) waard, maar een -1 wegens commentaar op nieuwsposten op de verkeerde plek (FP ipv GR), en gezien het onderwerp kan je dat wel als een troll opvatten.

[frustatie]
Vraag me alleen af of er door de crew uberhaupt nog iets aan dit soort meldingen word gedaan. Het blijft namelijk angstaanjagend stil altijd, en van een vermindering van mismods is ook geen sprake. Integendeel zelfs.

Ik kan me zo langzamerhand ook niet aan de indruk onttrekken dat het moderatiesysteem opgegeven is, en zich nu in een soort sterfhuisconstructie bevind, door het te laten doodbloeden.

De mismods beginnen namelijk zo langzamerhand echt gruwelijk uit de hand te lopen, en niemand die het iets lijkt te interesseren, althans, die indruk krijg ik.

[/frustatie]

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 18-04-2010 12:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28

RayNbow

Kirika <3

Het is misschien weekend? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
wildhagen schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:16:
Ik kan me zo langzamerhand ook niet aan de indruk onttrekken dat het moderatiesysteem opgegeven is, en zich nu in een soort sterfhuisconstructie bevind, door het te laten doodbloeden.

De mismods beginnen namelijk zo langzamerhand echt gruwelijk uit de hand te lopen, en niemand die het iets lijkt te interesseren, althans, die indruk krijg ik.
Et is zondagmorgen hé, en mooi weer. ;)

Ik denk dat het met doodbloeden wel een beetje meevalt. Wat mij vaak opvalt is dat er naar aanleiding van meldingen hier best een hoop gemod wordt. (Zie bv. jou voorbeeld met inmiddels meer dan 40x -1 erop.) Alleen zijn niet al die modders hier actief aan het reageren (wat ik ook vrij nutteloos vind als de suggestie van de melder goed is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zo erg is het toch niet als er een keer een reactie op 0 blijft staan die eigenlijk op -1 thuishoort? Perfekt word het systeem toch nooit, er vallen modders af en er komen nieuwe bij. Over het algemeen gaat het toch goed lijkt me,die paar mismodders hebben bijna geen invloed op het geheel.

edit:

Ben zelf niet zo'n fan van Apple-artikelen dus meestal sla ik ze over, maar waarom deze reactie op +2 staat begrijp ik niet. Ik begrijp zijn reactie in relatie met het geruchtartikel wel(kennelijk is er op zondag weinig fatsoenlijk nieuws) ,maar wat voegt het toe in relatie met de ipad? :?
Trouwens,echte onderbouwing waarom het 'gerucht' niet zou kloppen zie ik ook niet terug in zijn post. Wat dat betreft heeft het net zoveel waarde als het artikel zelf.
Lulukai in 'nieuws: 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september''

[ Voor 56% gewijzigd door pcgek op 18-04-2010 14:59 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Jantjeuh in 'nieuws: Foto's 'iPhone HD' duiken op na vondst op vloer café - update'

Je probeert een relevante bijdrage te leveren en vervolgens wordt je op -1 gemod? Mijn objectieve beschouwing zie ik eerder als een toevoeging dan als een 'ongewenst' of een troll. Naar mijn eigen idee gewoon een minimale neutrale en eerder een +1 omdat ik de nieuwswaarde van dit item bekritiseer en niet zozeer een standaard apple troll probeer uit te lokken. De expertmoderator die mijn reactie dan ook op -1 heeft gezet bevat ik dan ook niet, en zou ik graag ook horen waarom deze bijdrage gelijk wordt gezet aan de willekeurige troll.

Verder, als ik dit soort kritiek niet mag uiten van de T.net gemeenschap en dit soort items inderdaad op -1 worden gezet dan zie ik zelf het nut niet zo meer in om te reageren op de FP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, met alle respect, maar opmerkingen over de nieuwswaarde hoort niet op de FP thuis, maar in het GR-forum.
Reacties die de nieuwswaardigheid in twijfel trekken, blijven ongewenst.
Zie pagina 3 van de mod-FAQ.

En bij de betiteling "Ongewenst", hoort de score -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Laatst online: 12-03 19:58
Jantjeuh schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:15:
Verder, als ik dit soort kritiek niet mag uiten van de T.net gemeenschap
Jawel, maar die kritiek heeft niets te maken met de inhoud van dat artikel, maar mag je prima uiten op het forum van de redactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
  • Laatst online: 07-12-2021
Jantjeuh schreef op zondag 18 april 2010 @ 15:15:
Jantjeuh in 'nieuws: Foto's 'iPhone HD' duiken op na vondst op vloer café - update'

Je probeert een relevante bijdrage te leveren en vervolgens wordt je op -1 gemod? Mijn objectieve beschouwing zie ik eerder als een toevoeging dan als een 'ongewenst' of een troll. Naar mijn eigen idee gewoon een minimale neutrale en eerder een +1 omdat ik de nieuwswaarde van dit item bekritiseer en niet zozeer een standaard apple troll probeer uit te lokken. De expertmoderator die mijn reactie dan ook op -1 heeft gezet bevat ik dan ook niet, en zou ik graag ook horen waarom deze bijdrage gelijk wordt gezet aan de willekeurige troll.

Verder, als ik dit soort kritiek niet mag uiten van de T.net gemeenschap en dit soort items inderdaad op -1 worden gezet dan zie ik zelf het nut niet zo meer in om te reageren op de FP...
Vind het evengoed wel een beetje uitlokkende reactie, daarom van mij een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:30

Herman

FP ProMod
pcgek schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:45:
(...)edit:

Ben zelf niet zo'n fan van Apple-artikelen dus meestal sla ik ze over, maar waarom deze reactie op +2 staat begrijp ik niet. Ik begrijp zijn reactie in relatie met het geruchtartikel wel(kennelijk is er op zondag weinig fatsoenlijk nieuws) ,maar wat voegt het toe in relatie met de ipad? :?
Trouwens,echte onderbouwing waarom het 'gerucht' niet zou kloppen zie ik ook niet terug in zijn post. Wat dat betreft heeft het net zoveel waarde als het artikel zelf.
Lulukai in 'nieuws: 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september''
Bovenstaande reactie heb ik nog niet gemod. Ik zou niet weten wat ik ervan moet vinden.Enerzijds kan ik deze reactie goed begrijpen en zit er m.i. zeker wel een kern van waarheid in. Anderzijds vind ik deze wijze van kritiek niet juist en ook niet op de goede plaats. :?
De redactie doet (volgens mij) ontzettend hun best om ons te voorzien van nieuwsfeiten. Mocht je dan toch bezwaar hebben, dan lijkt mij niet dat de FP daar de plaats voor is. Maak er dan een topic in het forum van.
Wat vinden jullie ervan? :|

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die reactie hoort voor de volle 100% in GR thuis... Die +2's en +3's zijn dus ook veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dacht al,ze laten me in de steek :P

Precies, ook zou iemand het een terechte reactie vinden,dan nog is ie niks waard. Het eerste en laatste gedeelte is sowieso -1 materiaal. En daar tussenin doet ie uitspraken die gebaseerd zijn op eigen gevoelens, maar totaal geen onderbouwing. Als je dan nog even meeneemt dat die daar toch al niet echt op zijn plaats is, vind ik een 0 meer dan genoeg. Dat heb ik er nu dan ook voor gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Die reactie hoort óók in GR thuis, maar bevat wel degelijk elementen die ontopic zijn. Wmb is het ter discussie stellen van de conclusie die door de bron van het artikel getrokken word een toegevoegde waarde. De aanval op het nieuwbericht an sich is idd niet iets dat op de FP thuishoort.

* botoo na rekensommetje een 0 doet

[ Voor 7% gewijzigd door botoo op 19-04-2010 11:13 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Wat mij betreft ook 0. Hij is voor een groot deel inderdaad -1, maar voor een klein deel ontopic, dus daarom 0.
Hij heeft nog wel aardig wat trappen nodig, want hij staat nu met ~130 mods op gemiddeld +1,6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Modmisbruik alert:
jqv in ''Apple in gesprek met AMD over workstation- en notebook-chips''
Deze reactie is een duidelijke flame. Iemand geeft deze toch een +3.
Dus net zo arrogant en medelevend als Apple zelf
Edit:
Deze kan dan nog wel heel veel zetjes gebruiken:

[ Voor 26% gewijzigd door Herman op 19-04-2010 14:21 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 298637 in 'nieuws: Spycam-zaak school-MacBooks lijkt omvangrijker dan gedacht'

Kunnen diegenen die hier een +3 gaven misschien nagekeken worden? Beetje seksistische troll met een hoog FiPo-gehalte, dus -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
wildhagen schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:03:
Anoniem: 298637 in 'nieuws: Spycam-zaak school-MacBooks lijkt omvangrijker dan gedacht'

Kunnen diegenen die hier een +3 gaven misschien nagekeken worden? Beetje seksistische troll met een hoog FiPo-gehalte, dus -1.
+3 kan heel zeker niet nee, het enige dat goed is is een -1 lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Volgens mij is het merendeel van de +3 gevers domweg 'daar ben ik het ook mee eens' modders, die in feite totaal niets met het modsysteem te maken zouden mogen hebben. Korte metten en uitschakelen die hap.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaksken
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01 08:04
Deze reactie kan volgens mij absoluut niet on-topic gewaardeerd worden:

The Great HooD in 'nieuws: Sony: geen restitutie voor verwijderde Other OS-functionaliteit
Fout, Sony heeft er dus wel degelijk mee geadverteerd...
Daarom zit Sony hier fout, en zij zullen dus moeten gaan betalen!
Honden zijn het...
Er zijn zelfs mods die dit informatief noemen, wat gezien de toon van de post onterecht is.

[ Voor 0% gewijzigd door Sjaaksken op 19-04-2010 17:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die laatste zin maakt het een flamebait, -1 dus, zeker gezien de rest nu ook niet van hoogdravend niveau is... en idd, +2 is grof misbruik voor die reactie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wie deze nu weer een +1 gegeven heeft... mstam in 'reviews: Geheimen van Windows Phone 7'

Er wordt dus samengevat met de meldingen van de mensen hierboven weer lekker gemismod vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
botoo schreef op zondag 18 april 2010 @ 02:16:
[...]

12 x +3 en 3 x +2, wmb zijn dat 15 kandidaten om hun moderatiemogelijkheden in te leveren. Het is ofwel zuiver mismodden ofwel volstrekte onkunde, maar in beide gevallen hebben we niets aan zulke modders.

Als je tekort in manuren zit om dergelijke, toch wel vaak voorkomende, mismods aan te pakken dan wil ik wel iets invullen.
Tegenwoordig mailen we vaak eerst als het sporadisch voorkomt en sowieso is er maar een persoon die rechten kan uitschakelen. Ook zijn het soms mensen met 3 moderaties en duurt mailen best lang voor wat je er voor terug krijgt. Aan de andere kant hebben we ook niet voor niets verschillende wegingen en valt de impact wel mee van de personen met 1x weging.

edit:
Ik zal later wel even kijken trouwens, maar nu vanuit de trein kan dat niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 19-04-2010 18:11 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Die heeft ondertussen al 26 +3 mods. Die krijgen we never nooit niet met gewone middelen op de juiste score. Ik vermoed dat hier een Powermod in moet grijpen!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

En het zou natuurlijk mooi zijn dat er 1 van die vele +2gevers hier even komt beargumenteren waaom die post dat zou verdienen. Daarvan zal er op z'n minst toch wel 1 zijn die hier ook mee leest?

[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 19-04-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:22

Lulukai

God's gift to women

Mijn post is onderbouwd, zeker geen directe flame dus dit is absoluut geen offtopic of irrelevant. In het begin werd mijn reactie trouwens goed gesmaakt met ongeveer 2.3 als gemiddelde, maar nu is de modscore enorm gedaald.

Alle mensen die hier een nul aan gegeven hebben deden dit overduidelijk om mijn score de dieperik in te trekken.

edit: net gezien dat iemand dit al gemeld had in dit forum. Heel erg bedankt hiervoor!

[ Voor 27% gewijzigd door Lulukai op 19-04-2010 20:35 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een 0 is meer dan zat voor een post die daar totaal niet hoort. Als we de modfaq strikt naleven is het een -1, dus je mag nog van geluk spreken dat er een 0 uit komt!

edit: en wat er hier uitkwam was dus een 0

[ Voor 12% gewijzigd door dcm360 op 19-04-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

dcm360 schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:35:
Een 0 is meer dan zat voor een post die daar totaal niet hoort. Als we de modfaq strikt naleven is het een -1, dus je mag nog van geluk spreken dat er een 0 uit komt!

edit: en wat er hier uitkwam was dus een 0
Leg me even uit waarom dit niet hoort? Kom aub niet af met de nonsens: we hebben daar een feedback forum voor. Ik onderbouw goed waarom ik die mening toedraag en het gaat volledig over de inhoud van het artikel!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
ruyckske schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:32:

Mijn post is onderbouwd, zeker geen directe flame dus dit is absoluut geen offtopic of irrelevant. In het begin werd mijn reactie trouwens goed gesmaakt met ongeveer 2.3 als gemiddelde, maar nu is de modscore enorm gedaald.

Alle mensen die hier een nul aan gegeven hebben deden dit overduidelijk om mijn score de dieperik in te trekken.

edit: net gezien dat iemand dit al gemeld had in dit forum. Heel erg bedankt hiervoor!
De inhoud van je reactie staat los van de score. Het gaat erom dat je je kritiek op de verkeerde plek uit. Zie de FAQ.

Edit: MOD FAQ pagina 3
Reacties die de nieuwswaardigheid in twijfel trekken, blijven ongewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door Herman op 19-04-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

ruyckske schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:37:
[...]

Leg me even uit waarom dit niet hoort? Kom aub niet af met de nonsens: we hebben daar een feedback forum voor. Ik onderbouw goed waarom ik die mening toedraag en het gaat volledig over de inhoud van het artikel!
Dat is geen nonsens maar de waarheid. punt. Volgens de faq hoort deze reactie op -1 en jij zeurt dat deze momenteel op +1 staat. Beetje scheef... Jouw reactie gaat volledig over de nieuwswaarde van het artikel, niet over de inhoud ervan.

[ Voor 7% gewijzigd door dcm360 op 19-04-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Net gezien dat er op de vorige pagina al gepraat is over mijn reactie. Best begrijpelijk dat de mensen in dit forumgedeelte allemaal grote fans zijn van Tweakers en dus een goed gefundeerde kritiek op Tweakers niet willen aanvaarden.

Deze post zegt trouwens alles:
Je beseft toch dat je hiermee zegt dat het artikel ook niets waard is?

Je hoeft trouwens niet blindelings te volgen wat er in de FAQ staat hoor, je mag best een eigen mening hebben. Gewoon durven inzien dat dit geen zinloze aanval is die de nieuwswaarde van het artikel afschiet, maar wel de gebruikte methoden en bronnen in twijfel trekt.

[ Voor 20% gewijzigd door Lulukai op 19-04-2010 20:49 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

[...]

Wat jij daar post is bedoeld voor de redactie, niet voor de gemiddelde lezer. Daarvoor hebben we wél een feedbackforum. In Geachte Redactie kun je de redactie aanspreken, dat hoort niet in de gewone reacties te gebeuren, die leest de redactie lang niet altijd en anders is het beste wat je kunt krijgen een offtopic discussie. En die willen we ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

ruyckske schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:46:
Je beseft toch dat je hiermee zegt dat het artikel ook niets waard is?

Je hoeft trouwens niet blindelings te volgen wat er in de FAQ staat hoor, je mag best een eigen mening hebben. Gewoon durven inzien dat dit geen zinloze aanval is die de nieuwswaarde van het artikel afschiet, maar wel de gebruikte methoden en bronnen in twijfel trekt.
Dat het artikel niets waard is (ben ik het min of meer wel mee eens) maakt nog niet dat jouw reactie ineens meer waard wordt. En zoals ik zei is een 0 al ruim als je het naast de faq legt! En echt, dit soort reacties horen in GR (ik hoop dat dat punt ondertussen ook wel duidelijk is...)

[ Voor 7% gewijzigd door dcm360 op 19-04-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Dan stel ik voor dat je eens naar GR gaat, waar ik een topic heb geopend om te praten over het nut van nieuwsberichten zoals deze.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat is inderdaad de goede plaats :) Echter zit ik niet in de redactie en heb ik verder niet bepaald een punt te maken, dus misschien zie ik je hier of op de FP nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

[...]

Laten we er eens vanuit gaan dat jouw post wel op zijn plaats is,en dat je probeert de nieuwswaarde onderuit te halen. Dan moet je toch echt wel met behoorlijk goede argumenten komen lijkt mij.
Hier een stukje uit de reactie wat dan enigzins relevant zou moeten zijn:
Het enige waar dit artikel over gaat is over een simpel Flashgame van een zuivelbedrijf dat als prijs een viertal iPads weggeeft. Dit is geen nationale campagne die gesponsord wordt door Apple, dus ik ben redelijk zeker dat FrieslandCampina de geschenken zelf ook gewoon maar aankoopt, al dan niet geïmporteerd uit de VS.
Staat toch nergens in het artikel dat dit wel gesponsord word door apple? Ook al zou FC ze gewoon aankopen, dan doet dat er toch niet toe?
Wie even de tijd neemt om na te denken, beseft dat FrieslandCampina wel een van de laatste bedrijven zal zijn aan wie Apple vertelt wanneer de iPad hier uitkomt en hoeveel die dan precies zal moeten kosten.
Dan verder over de prijschatting van 420 euro. Dit lijkt mij gewoon ruw geschat door een vage medewerker die ergens in een boekje gelezen heeft dat de iPad 499 dollar kost in de VS, dat eventjes omrekent naar euro en er dan nog 19% BTW bovenop kletst.
Tja, als je de berichtgeving in twijfel wilt trekken moet je wel met feiten komen ,niet met onderbuikgevoelens. Meer kan ik er niet van maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik heb wat moderaties nagekeken van reacties die men hier heeft gemeld met mismoderaties. Hier en daar zijn wat moderatierechten verdwenen en er zijn wat mails verzonden. Bedankt voor het aangeven :)

Bovenstaande even om te laten weten dat er wel degelijk naar gekeken wordt. Ik wil het bovenstaande echter niet elke keer melden omdat ik absoluut niet de indruk van een 'heksenjacht op eenieder die foutief modereert' wil geven. Dat is het namelijk zeker niet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

nieuws: Onderzoek: brein kan maar aan twee taken tegelijk werken

Hier wordt (natuurlijk) ontzettend veel gezegd dat men eerst aan BREIN dacht. Er staan dus erg veel offtopic- en ongewenste reacties in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
ppl in [nieuws]: 'iPad gaat in Nederland 420 euro kosten en komt in september''
In de journalistiek behoor je ten alle tijden zelf iets te doen wat je met een heel erg duur en moeilijk woord "onderzoek" noemt. Je moet dus zelf je bronnen nagaan en zelf kijken cq. inschatten of dit klopt. Alleen met wat onderzoek ben je er niet, je zult ook even na moeten denken in hoeverre dit enige nieuwswaarde heeft.
(...)
Je beschuldigd nu iemand onjuist van het niet doen van research puur en alleen omdat jij totaal geen enkel onderzoek en nadenkwerk hebt verricht.
Wat zou de juiste mod zijn?

Edit: Bedankt DirkW voor je antwoord! Ik deel je mening, maar ik wist het niet zeker.

PS,
Just for fun: Waar komt de benadering van de optelsommetjes vandaan? Je zou ook kunnen zeggen dat een reactie een ketting is welke zo sterk als de zwakste schakel is?! :P

[ Voor 16% gewijzigd door Herman op 20-04-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik zie daar een sterke analyse van de betrouwbaarheid van het nieuws, zonder daarbij de redactie aan te vallen (of zelfs maar aan te spreken) en zonder te zeuren over de nieuwswaardigheid. De negatieve punten die overblijven heb je net gequote, dus mijn eindscore is +3 + -1 = +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Herman87 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:02:
PS,
Just for fun: Waar komt de benadering van de optelsommetjes vandaan? Je zou ook kunnen zeggen dat een reactie een ketting is welke zo sterk als de zwakste schakel is?! :P
Tja, dat mag je zelf weten, als je het maar kan uitleggen. ;)

Zelf vind ik het ook een +2, omdat de reactie erg scherp is, en het -1 gedeelte in mijn ogen eigenlijk wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Herman87 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:02:
Wat ik daarmee vooral wil aangeven is dat de reactie meer waard was geweest als hij zijn slechte elementen niet had gehad. Want een reactie zie ik niet als een ketting, maar als een opeenstapeling. Een reactie die dus bijvoorbeeld 4 elementen bevat die ieder los een +1 hadden gekregen, kan in zijn geheel daardoor op +3 uitkomen. Maar bevat de reactie dan weer slechte elementen, dan zakt de score weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Herman87 schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:38:
[...]
De inhoud van je reactie staat los van de score. Het gaat erom dat je je kritiek op de verkeerde plek uit. Zie de FAQ.

Edit: MOD FAQ pagina 3
[...]
Interessant genoeg staat die opmerking specifiek bij Redactieblogs, en niet daarboven...

Verder wordt er niet de nieuwswaardigheid van het artikel aangevallen, maar de inhoud van het artikel. Daarmee is het hardstikke on-topic en relevant.

In zijn analyse haalt hij inderdaad de inhoud volkomen onderuit... Daarmee is het artikel inhoudsloos geworden, en dus niet meer nieuwswaardig. Maar dat is dus een gevolg, en niet de aanleiding.

Dit is gewoon op zijn plaats op de FP. Het dubieuze karakter van de bron is gewoon een punt van zorg, en uiterst relevant voor de lezers van dit nieuws. Het is daarom waard om op de FP duidelijk gemaakt te worden, en te worden besproken. Ik zie geen enkele reden waarom dat achter gesloten deuren in de GR zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:34:

Verder wordt er niet de nieuwswaardigheid van het artikel aangevallen, maar de inhoud van het artikel. Daarmee is het hardstikke on-topic en relevant.
(...)
In zijn analyse haalt hij inderdaad de inhoud volkomen onderuit... Daarmee is het artikel inhoudsloos geworden, en dus niet meer nieuwswaardig. Maar dat is dus een gevolg, en niet de aanleiding.
Het punt is niet dat hij de bron 'aanvalt' maar ook de redactie.
Dit is gewoon op zijn plaats op de FP. Het dubieuze karakter van de bron is gewoon een punt van zorg, en uiterst relevant voor de lezers van dit nieuws. Het is daarom waard om op de FP duidelijk gemaakt te worden, en te worden besproken. Ik zie geen enkele reden waarom dat achter gesloten deuren in de GR zou moeten.
Allereerst is de GR niet achter gesloten deuren. Iedereen kan daar volgen wat er gezegd word.

Maar er zijn meer redenen waarom dit bericht écht maximaal een '0' moet hebben. Allereerst wordt hier volkomen onjuist gereageerd op de eerste opmerking: 'best wel laat'. Dus zijn reactie heeft geen relevantie op de 'draad'. Dit wordt vaak gedaan om de reactie hoger te krijgen. Dit alleen al, lijkt mij onwenselijk. Als iedereen een reactie aan de eerste reactie hangt, krijg je chaos.

Als je deze twee zaken bij elkaar optelt; 1) er wordt verkeerd gereageerd op een draad 2) de kritiek op de redactie hoort daar niet thuis, dan kom je m.i. maximaal op een '0' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Dirk schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:46:
[...]
Wat jij daar post is bedoeld voor de redactie, niet voor de gemiddelde lezer. Daarvoor hebben we wél een feedbackforum. In Geachte Redactie kun je de redactie aanspreken, dat hoort niet in de gewone reacties te gebeuren, die leest de redactie lang niet altijd en anders is het beste wat je kunt krijgen een offtopic discussie. En die willen we ook niet.
Is die post van ruyckske wel bedoeld voor de redactie?

Als hij specifiek de redactie wil aanspreken met zijn post, dan moet het inderdaad in GR forum.
Maar het lijkt mij dat hij met die post juist ook zijn medelezers wil bereiken om aan te geven hoe weinig geloofwaardig het artikel is. En daarvoor lijkt FP mij de meest geschikte plaats. Daar is immers zijn "publiek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik denk dat dit nieuwsbericht het absolute dieptepunt is in een lange tijd dat ik hier al op Tweakers.net rondhang.
De eerste zin van die reactie. Dit klinkt toch echt alsof het richting de redactie is. Ik kan niet aan dit punt doen, net als alle andere lezers, maar de redactie wel!

edit: en nog wat reacties die nog wel wat aandacht mogen krijgen. Naar mijn idee zijn dit 4 reacties die op -1 horen te staan maar nog (enkele) zetjes nodig hebben:
Anoniem: 231832 in 'nieuws: Onderzoek: brein kan maar aan twee taken tegelijk werken'
Anoniem: 308166 in 'nieuws: TU Eindhoven is Europees kampioen robotvoetbal'
Supremo in 'nieuws: TU Eindhoven is Europees kampioen robotvoetbal'
The Great HooD in 'nieuws: Sony: geen restitutie voor verwijderde Other OS-functionaliteit'

[ Voor 57% gewijzigd door dcm360 op 20-04-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
2 maal modmisbruik met +3: 1 en 2

Edit:
Het is een hele serie: 1 2 3 4

[ Voor 50% gewijzigd door Herman op 20-04-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En dat is één en dezelfde reactie...

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.