Apple flamewars op de FP

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:13
Censuur? Nou, nou.

Het is wat anders als eigen klanten gebruikers ervaringen willen uitwisselen. Maar zoals jij en ik weten is Apple bashing voor Aplle haters tot een levensopdracht geworden. Zelfs als er niets negatiefs te melden valt dan gaan ze nog te keer op plaatsen waar ze als nietgebruiker niets te zoeken hebben. Ik begrijp heel goed dat Apple die mensen op hun gebruikersforum geen vrij baan gaat geven. Want uit welke hoek waait deze wind, dat hij ineens zo sterk is?

Het zou mij niets verbazen dat dit tot de marketing campagne van Microsoft behoort. Microsoft gebruikt namelijk alle middelen in de strijd. Kijk maar eens hoe ze SCO financiert om bedrijven die Linux gebruiken aan te klagen. Microsoft heeft zelf een slechte naam en daarom is haar alles aangelegen om de goede naam van andere fabrikanten onderuit te halen.

Het is triest dat op deze wijze competie bedreven wordt. Net zo triest als ons Nederlands elfal een finale te zien veranderen in een schoppartij. Hoezeer ik ook gehoopt had op de titel ben ik achteraf blij dat het team dat het meest sportief en aantrekkelijk gevoetbald heeft gewonnen heeft.

Als de iPhone daadwerkelijk grote ontvangst problemen heeft doet Apple er goed aan om die op te lossen. Maar daar zit nu juist het probleem. Voor dat deze haatcampagne losbarstte melden reviewers dat de ontvangst niet slechter of beter was. Het lijkt er sterk op dat de problemen enorm overdreven worden en dat hier meer een lastercampagne is.

En dat is eerder gebeurd. Neem Marcel van Dam die zich op de kaart zette als ombutsman met zijn aanklacht tegen de exploderende Exota limonadeflessen. Door herhaaldelijk een filmpje uit te zenden van een exploderende fles, ging het familiebedrijf op de fles. Uiteindelijk bleek er met die fles niets mis en na decennia procederen kreeg de familie 20 miljoen schade vergoeding.

En neem Ralph Nader die de natie wist te overtuigen dat de Chevrolet Corvair een rijdende doodskist was en er een heel boek "Unsafe at any speed" over schreef, hij voerde zelfs rechtzaken tegen General Motors, waarmee hij eveneens kampioen consumentverdediger werd. Uit later wetenschappelijk onderzoek bleek dat die auto niet slechter was dan de andere auto's uit die tijd, eerder iets beter. De autoś waren gewoon niet zo veilig.

Ook bij de iPhone krijg je sterk de indruk dat hier een probleem wordt geschapen. Ja als het signaal zwak is en als je zweethanden hebt en het links vastpakt in de zogenaamde deathgrip kan je het gesprek laten afbreken. Leuk gevonden, maar dat zegt niets over het algehele functioneren van een toestel. Over de Google Nexus One hoorden wij eerder ook al over problemen met de 3G ontvangst, maar daar heeft niemand het meer over. De waarheid is simpelweg dat er geen 100% ontvangst is alle omstandigheden. Bij bijna alle telefoons hoor je dan ook tegenstrijdige verhalen over ontvangst, die kennelijk met de persoonlijke situatie te maken hebben.

Het is geen enkel probleem om bij een toestel dat miljoen keren verkocht is duizenden gebruikers te vinden die verklaren dat de ontvangst steeds wegvalt. Maar die zijn er ook te vinden voor de Nexus One of de blackberry of om het even welke phone. Het is een kwestie van de negatieve ervaringen combineren en er een platform aan geven.

Degene die er mee begonnen is is Gizmodo, die met allerlei negatieve verhalen kwam. Naast de "deathgrip", de "yellow stains". Logisch Gizmodo wordt door Apple vervolgd voor heling. Gizmodo heeft er zelfs een vast topic van gemaakt om steeds opnieuw uit te komen met negatieve verhalen.

Juist het feit dat Apple bashing zo fel gevoerd wordt door mensen die geen Apple gebruiker zijn, is voor mij een indicatie dat hier een gerichte campagne achter zit. We hoeven niet ver te zoeken naar de grootste belanghebbende, die zit in Redmond. We weten ook uit talloze voorbeelden uit de geschiedenis dat zij zulke middelen niet schuwt. Zo heeft MS ook OpenGL in een kwaad daglicht gezet.

Lieden als Balmer zijn redelijk gewetenloos, alles is toegestaan om te winnen, Vuile middelen schrikken ze niet voor terug. Balmer ziet bedrijven als Google en Apple als doodsvijanden en zoals hij heeft verklaard: ik zal ze vermoorden. Overigens ook Bill Gates ging over lijken, in de biografie "hard drive" wordt hij door zijn oude buddies beschreven als de enige man die meer "obnoxious" is dan Sadam Hoessein, echt een weerzinwekkende klootzak in de omgang. Hij werd voor Balmer, die er maar een beetje bij rondhing, het grote voorbeeld.

Apple zit nu met een probleem. Als de negatieve publiciteit blijft aanhouden kan ze twee dingen doen:
- negeren
- de antenne verbeteren ook als is dit strikt niet nodig

Beiden zijn onaantrekkelijk. Als je negeert, wordt dit weer negatief uitgelegd en zal klanten kosten. Maar als je de antenne verbetert, zal het ook negatief worden uitgelegd en als bevestiging worden gepresenteerd dat je de klanten hebt bedrogen.

Ik denk dat Apple het beste er aan doet om inderdaad de aanklacthen te negeren. De ontvangstproblemen van de iPhone4 treden enkel op bij zwak signaal en daar is AT&T oorzaak van. Dat is meer dan bekend bij alle partijen ook de consumenten. Zo is berekend dat Apple in de VS jaarlijks 16 miljoen meer toestellen zou kunnen verkopen als ze niet AT&T maar Verizon zou gebruiken.

Apple heeft de strategische keuze gemaakt om met AT&T samen te werken en ongetwijfeld zijn dat langlopende contracten waar ze niet op korte termijn onderuit kan, anders had ze dat echt wel gedaan. Het succes van apparaten als de Droid zijn daar mede aan te danken.

Apple doet er het beste aan de zaak te negeren. Vroeg of laat waait het over. Op een bepaald moment is het gewoon geen nieuws meer. De slechte ontvangst heeft altijd al klanten gekost, maar daar is weinig aan te doen en geldt vooral in de VS.

Overigens heeft die zelfde consumer reports eerder geoordeeld: "iPhone 4's supposed signal woes aren’t unique, and may not be serious".
Most of the Web sites reporting dropped signals and even dropped calls have demonstrated several techniques, or "death grips" for recreating the problem (which we've yet been able to reproduce in a meaningful way). But those almost always require squeezing the phone hard, in an unnatural way. Those grips may also produce sweaty palms from exertion, with the sweat increasing conductivity—and possibly the degree of signal loss.

Case closed, right? Well, no.

Even with that supposed handicap of an exposed antenna, iPhone 4 reception is actually better than on the 3GS according to many to some highly respectable and thorough testers, including AnandTech.com:

From my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS.

The authors did admit, however, that using a bumper, or some kind of insulating case allowed them to get even better performance:

With my bumper case on, I made it further into dead zones than ever before, and into marginal areas that would always drop calls without any problems at all. It's amazing really to experience the difference in sensitivity the iPhone 4 brings compared to the 3GS, and issues from holding the phone aside, reception is absolutely definitely improved. I felt like I was going places no iPhone had ever gone before. There's no doubt in my mind this iPhone gets the best cellular reception yet, even though measured signal is lower than the 3GS.

Bottom line: There's no reason, at least yet, to forgo buying an iPhone 4 over its reception concerns. And even if those do materialize, Apple's Steve Jobs helpfully reminds new iPhone buyers that "you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund."
http://blogs.consumerrepo...eception-problems-in.html

Maar vervolgens worden ze dan zelf doelwit van aanvallen van applehaters als Gizmodo. Je moet het met hen eens zijn, anders deug je zelf niet.

Ondanks de smerige oorlogsvoering wint Apple het toch van Microsoft. Microsoft mag dan wel 200 miljoen in de marketing van de Kin hebben gestopt door er nationwide mee te adverteren op TV, ze verkocht maar 500 toestellen. De meeste mensen kennen Microsoft onderhand wel en analisten verwachten WM7 net zo snel zal floppen en zijn al aan het speculeren wie MS dan weer op gaat kopen. Rim wordt als mogelijk slachtoffer gezien.

De grootste tegenstander voor Apple is dan ook niet Microsoft met haar smerige oorlogsvoering maar Google. Want Google bestrijdt Apple met haar eigen wapen: innovatie. Google is echter niet het type bedrijf dat zich aan zulke smeercampagnes overgeeft. uiteindelijk zullen de beste bedrijven toch winnen zoals Spanje ook de finale heeft gewonnen van de vastberaden oranje doodschoppers.
[Reactie gewijzigd door degener op dinsdag 13 juli 2010 14:13]
Reactie van degener op het frontpageartikel dat Apple negatieve iPhone-adviezen zou verwijderen van hun forum.

Ik nomineer deze tot flamewar van de dag :)
Wel sneu dat er zo'n reactie dan het hele nieuwsartikel verpesten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is idd een duidelijke -1 ja, maar die was ook al gemeld: Anoniem: 80466 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVIII" ;)

[ Voor 48% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2010 18:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Terzijde, maar die gast krijgt van mij meteen de nomatie 'hoeveel onzin kan je in 1000 woorden kwijt', het gros van zijn reacties zijn gewoon zo :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

Lars93 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:15:
[...]

Reactie van degener op het frontpageartikel dat Apple negatieve iPhone-adviezen zou verwijderen van hun forum.

Ik nomineer deze tot flamewar van de dag :)
Wel sneu dat er zo'n reactie dan het hele nieuwsartikel verpesten..
bovendien klopt er ook niks van. als je dan zonodig moet bashen dan zou ik toch met een paar gegronde feiten aankomen..

wel een leuk epistel overigens. de fantasie van de mens is erg creatief. :*)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik word er iig doodmoe van.

Maar ook de formuleringen en aanpak van de redactie in dezen is niet best IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Wat een gemiste kans op de voorpagina bij nieuws: Apple geeft gebruikers gratis case om 'death grip' iPhone 4 op te lossen

Doordat een hoop informatie mist in het artikel wordt er gewoon ruimte gecreëerd voor zowel flames als posts die keer op keer herhaald worden. En dan bedoel ik met name de cijfers over de defecten, return rates en de mogelijkheid om de iPhone 4 alsnog na 30 dagen in te leveren als de bumpercase niet volstaat. Helaas -zoals bij veel Apple artikelen- is binnen enkele seconden de thread vervuild.

Ik vermoed dat ook jullie de informatie gehaald hebben van het liveblog van Ars Technica, is dat correct? Zo ja, waarom mist al die andere essentiële informatie? Het had een hoop 'rotzooi' kunnen voorkomen.

Edit: mochten jullie toch de informatie van een andere bron gehaald hebben, dan is hier de link naar het Ars Technica live-blog: http://arstechnica.com/ap...ne-4-press-conference.ars

[ Voor 11% gewijzigd door MacWolf op 16-07-2010 20:05 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit soort dingen moet je even in Geachte Redactie posten, en dan in een eigen topic. Daar kun je inhoudelijke feedback mbt nieuwsposts kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
RoD schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:17:
Dit soort dingen moet je even in Geachte Redactie posten, en dan in een eigen topic. Daar kun je inhoudelijke feedback mbt nieuwsposts kwijt.
Dat begrijp ik, maar daar was het eigenlijk al te laat voor, gezien het aantal reacties op het artikel. Het is dan ook niet mijn doel dat het artikel alsnog aangepast wordt. Het gaat mij er vooral om duidelijk te maken dat (zeker in het geval van Apple) met voorzichtiger moet zijn met artikelen plaatsen, iets meer onderzoek of een review of iets dergelijks had een hoop narigheid kunnen voorkomen. Als het goed is heeft iedere site die aanwezig was wel alle informatie beschreven, inclusief de cijfers van de probleemgevallen en dergelijke. Het is een gemis dat Tweakers deze informatie niet beschreef, daardoor is meer ruimte gecreëerd voor flames en talloze reacties die precies hetzelfde zeggen (het verhaal van de 30 dagen "niet goed, geld terug" garantie). Als men het aantal flames bij Apple artikelen wil verlagen is het ook belangrijk om op dit punt te verbeteren.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En we gaan weer los. Prima voorbeeld van een post in dit soort topics:

Deze post in Slate met Windows 7 verschijnt op site HP

Kostte hem precies 5 minuten na het plaatsen van het artikel om de eeuwige Apple-design discussie weer aan te wakkeren. Nee, hij noemde Apple niet zelf maar gezien het post-verleden van deze user is het overduidelijk wat het doel van deze reactie was.

In het eerste half uur 4 reacties, waarvan 3x -1 en één off-topic/irrelevante post in dezelfde "discussie". Ook later in het topic en elders op de FP doet hij weer leuk mee. Toegegeven, ik heb een beetje de krenten uit de pap gevist, dit is niet alles wat deze user gepost heeft vandaag(!) maar het is desondanks een aardige verzameling ongewenste posts die allemaal Apple-gerelateerd zijn in niet-Apple topics.

Hopelijk heeft het nieuwe mod-/weergave systeem meer impact dan -1 modden nu want het lijkt er niet op dat deze user zich ergens iets van aantrekt. Ik snap dan ook niet dat dit soort draaideurtrolls niet gebanned worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Jellinek schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:29:
En we gaan weer los. Prima voorbeeld van een post in dit soort topics:

Deze post in Slate met Windows 7 verschijnt op site HP

Kostte hem precies 5 minuten na het plaatsen van het artikel om de eeuwige Apple-design discussie weer aan te wakkeren. Nee, hij noemde Apple niet zelf maar gezien het post-verleden van deze user is het overduidelijk wat het doel van deze reactie was.

In het eerste half uur 4 reacties, waarvan 3x -1 en één off-topic/irrelevante post in dezelfde "discussie". Ook later in het topic en elders op de FP doet hij weer leuk mee. Toegegeven, ik heb een beetje de krenten uit de pap gevist, dit is niet alles wat deze user gepost heeft vandaag(!) maar het is desondanks een aardige verzameling ongewenste posts die allemaal Apple-gerelateerd zijn in niet-Apple topics.

Hopelijk heeft het nieuwe mod-/weergave systeem meer impact dan -1 modden nu want het lijkt er niet op dat deze user zich ergens iets van aantrekt. Ik snap dan ook niet dat dit soort draaideurtrolls niet gebanned worden.
waarschijnlijk omdat de posts die ze maken niet zwaar genoeg wegen voor een ban. ik neem aan dat de user Bazilfunk al wel zijn waarschuwingen per mail gehad heeft..
ik vind het persoonlijk eerder treurig dat deze persoon qua karma en postings al een redelijke ''veteranen'' status heeft en deze dus gewoon misbruikt om net zo treurig te zijn als de andere 99 trollen die een gemiddeld Apple topic heeft.

neemt overigens niet weg dat de stroom draaideurtrollen de afgelopen tijd nog steeds aanhoudt. Apple topics op de FP zijn na een uurtje of 2 goed voor minstens 200 reacties en het zijn elke keer dezelfde 3 groepen die het tot zon aantal laten komen:
- de groep trollen die er lustig op los flamen in de zielige hoop dat dit wordt opgepikt door een basher. aangezien dat altijd gebeurt, kom je bij de volgende groep:
- de groep bashers die de trollen terug proberen te bijten door net zo achteloos te reageren als de soort die ze zelf verachten.
- en uiteindelijk de groep users die proberen een nette, zinnige post te creeren zonder dat deze in een enorm flamefest ontaardt. en daarvan zijn er steeds minder wegens eerder genoemde trollen/bashers.

dus wat betreft kijk ik ook zeer uit naar het nieuwe systeem, en hopelijk werkt dat. tot die tijd echter, zitten we met zn allen opgescheept met dit soort trollen.

overigens: ik vind ook dat deze allang al geband had moeten worden, maar zoals gezegd, hij zal alvast een zootje waarschuwingen aan zn broek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Apple Macbook review is nu ook weer standaard 60% onzin, lijkt of dat wel duidelijk wat meer is geworden dan de 50% die ik een maandje of wat geleden zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209257

Ik vind het meer dan 60% onzin, en misschien is het merendeel "on topic" maar het zijn telkens dezelfde "argumenten" die voor de onzin veroorzaken. De paar constructieve berichtjes die er tussen zitten worden ook tactisch ge-derailed. Mooi voorbeeldje is bv het stukje waar een paar verschillende macbooks naast elkaar worden vergeleken, prima constructieve comments, totdat er weer iemand bij komt die gaat zitten roepen dat zijn samsung laptop veel langer meegaat. einde draad en begin van geflame.

van mij mag die fluwelen handschoen nu af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ja, maar wie in dit geval. Het zijn grotendeels gewoon nette reacties met argumenten, maar wordt door andere gebruikt om er tegenin te gaan. Zolang het geen duidelijke flamebaits zijn kan er eigenlijk niet veel gedaan worden op dit moment. Elke persoon heeft het recht om zijn mening te uiten, zolang het binnen de regels valt. Ik zou deze reactie (borft in 'reviews: De MacBook Pro 13" en 15" tegen elkaar afgezet') eerder aanpakken dan de 'oorzaak', want deze persoon heeft een reactie met meer inhoud en geen halve flame/troll erin zitten. Of er in die draad nog actie ondernomen moet worden moet nog even bekeken worden, maar vergelijken met een ander product is niet altijd bedoeld als een flamebait.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:06

Malarky

Wils voor wat ieder

[b][message=34390046,noline]totdat er weer iemand bij komt die gaat zitten roepen dat zijn samsung laptop veel langer meegaat. einde draad en begin van geflame.

Een van de meest ergerlijke reacties imho, mensen die hun eigen laptop of wat dan ook als representatief presenteren. Vervolgens reageren er 4 mensen met een ander product die vinden dat hun ervaringen wel representatief zijn tot de 5e zegt dat een enkele mening niks zegt over totaal cijfers. Deze reacties (die zeer veelvuldig voor komen) krijgen vrijwel altijd 0 en ik zal ze geen -1 meer geven ben me mod rechten om zulks reden al een keer even kwijt geweest.

Eigenlijk zouden users met een hele lage reactiescore geweerd (of users met een groot percentage van hun post op -1) moeten worden uit 'geflagde' topics. Mogen ze zich in andere topics bewijzen. Want wat het nieuwe moderatiesysteem ook moge brengen we beleven nu andere tijden. Een aantal jaar geleden waren er nog weinig 12/13 jarigen op Internet te vinden, laat staan op in de reageer panelen maar dat is allemaal verandert. En ja pubers kunnen nu relatief vaak wat minder goed met hun rechten omgaan waardoor oudere begrijpelijk weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://tweakers.net/search/?DB=Userreacties&Query=bakman

Deze is toch ook bijzonder goed bezig, pakte willekeurige berichten en ze staan steevast op -1.

Bij het nieuwsbericht van uitstel van witte iPhone ben ik maar op pagina 3 gestopt :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 209257 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:51:
Ik vind het meer dan 60% onzin, en misschien is het merendeel "on topic" maar het zijn telkens dezelfde "argumenten" die voor de onzin veroorzaken. De paar constructieve berichtjes die er tussen zitten worden ook tactisch ge-derailed. Mooi voorbeeldje is bv het stukje waar een paar verschillende macbooks naast elkaar worden vergeleken, prima constructieve comments, totdat er weer iemand bij komt die gaat zitten roepen dat zijn samsung laptop veel langer meegaat. einde draad en begin van geflame.

Ik heb de reacties op het artikel even doorgescand en ik zie weinig reacties die niet door de beugel kunnen.

Wat had je in gedachte met de fluwelen handschoen afnemen? Een verbod instellen op bepaalde discussies? Hopelijk begrijp je dat dit niet haalbaar is. Het moderatiesysteem is er om het kaf van het koren te scheiden. Heb je geen zin om 'onzinreacties' te lezen, zet dan je filter op +1 en stop met modereren. Als je wel (alles) wilt modereren moet je accepteren dat je reacties onder ogen krijgt die je zelf niet zo nuttig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zo af en toe kom je toch ook weer leuke artikelen tegen: nieuws: Khronos Group brengt OpenGL 4.1 uit
Nu net een uur oud, 20 reacties, 3x +2 en 1x +1. Zo zie ik ze graag. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maarja, dat is niet echt een topic waar je de 'andere partij' even flink kan afzeiken, enkele mogelijkheid wordt de 'closed source' van MS tegen Apple als 'toekomstig gamePC'. Je hebt dan maar 2 reacties nodig om weer flinke 'discussie' te beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het vooral een voorbeeld dat redelijke aantallen +2 en +3 prima kan :)

Ik verwacht eerlijk gezegd nog wel ergens een opengl vs directx rel...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Ik niet.

De grote massa heeft geen flauw idee wat OpenGL is, en leest het niet eens.
Laat staan dat ze reacties gaan geven, en modden gebeurd dus al helemaal niet.

Als er dan toevallig nog een promod langs loopt terwijl de reacties nog vers zijn dan komen er meteen wat meer +2 en +3 langs. De papegaaiers doen de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 13:47
Ik verwacht binnen nu en een paar uur weer een shitstorm want er zijn wat nieuwe apple producten gelanceerd... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 05-03 14:58
Ik heb geen inbreng in de discussie met mijn post hier, maar ik ben een van de gebruikers die de comments helemaal niet meer leest bij Apple-berichten. Het is nog erger dan FOK!.

[ Voor 8% gewijzigd door Xeanor op 27-07-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou bijna denken dat het sarcastisch bedoeld was, maar gezien eerdere posts meent hij het ook nog...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

lowfi schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:34:
Ik verwacht binnen nu en een paar uur weer een shitstorm want er zijn wat nieuwe apple producten gelanceerd... :'(
http://www.nu.nl/gadgets/...controle-applicaties.html

Zal ook wel weer een reaguurders walhalla worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
gambieter schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:45:
[...]

Ik zou bijna denken dat het sarcastisch bedoeld was, maar gezien eerdere posts meent hij het ook nog...
Wat had je anders verwacht, dat ik opzettelijk een troll zou posten? :?

De ratings zijn overigens veelzeggend:

Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/5315/screenshot20100727at160.png
Als jullie mijn post als 'slecht' betitelen, neem je je eigen publiek niet serieus.

[ Voor 26% gewijzigd door mcdronkz op 27-07-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geef van die post 1 reden dat íe wel serieus zou moeten overkomen?
Wie had ooit verwacht dat de iMac en Mac Pro verbeterd konden worden? Apple was kennelijk zelf de enige, en ze hebben het, zoals altijd, weer ongekend bij het rechte eind. De Macs zijn mooier dan ooit tevoren, krachtiger dan ooit tevoren en interessanter dan ooit tevoren. En dan de trackpad, wat een waanzinnige gadget zeg! Wie één reden kan bedenken om geen Mac te kopen, krijgt van mij een medaille.
Dit gaat echt nergens over. Alsof men een lopend gamma niet kan upgraden. En alle bijvoeglijke naamwoorden in de reply kunnen onmogelijk serieus zijn. Het is daarom ongewenst, men haalt er geen gram informatie uit wat toegevoegde waarde oplevert.
Ik heb meteen al het nieuwe fantastische speelgoed besteld om mezelf voor de komende maanden weer te kunnen bevredigen
Dit stukje doet 't 'm. Zelfbevrediging is het sleutelwoord. ;)

Het is al maanden raak bij Apple-topics, flamewars over en weer, stromannen worden neergezet en massaal aangevallen en hier presteer je het om zo'n post te maken wat als reactie alleen al 100den replies oproept (allemaal offtopic). Je zou voor minder een OW krijgen...... (die krijg je trouwens niet van mij, de post is storend op een bepaald vlak maar niet ronduit slecht).

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 27-07-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mcdronkz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:00:
[...]

[afbeelding]
Als jullie mijn post als 'slecht' betitelen, neem je je eigen publiek niet serieus.
Dit of een reclamepraatje, of een uiterst sarcastische post. In ieder geval weinig inhoudelijk, en is daarom imo al niet hoger dan een 0. Eventueel zou je het als grap kunnen bestempelen en een +1 geven. Ik lees in ieder geval niets over de producten zelf, dus ik vat dit op als een poging om te trollen.

Ik weet alleen niet wie er nou uit de tent gelokt moeten worden, de fanboys of de anti-appelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[afbeelding]
28 fanboys... En nee, de post is niet serieus te nemen. De gemiddelde mens krijgt geen orgasme van nieuw Apple-materiaal. Probeer eens neutraal en onafhankelijk te zijn in plaats van een "I am not worthy" slijmpost te maken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Een echte troll vind het natuurlijk het mooiste als beide kampen uit hun tent gelokt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mjtdevries schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:43:
Een echte troll vind het natuurlijk het mooiste als beide kampen uit hun tent gelokt worden...
pcies en dat was ook precies mcdronkz doel met zijn bericht. Dit is gewoon trollen, hoop dat zulke trieste persoontjes binnenkort wat harder worden aangepakt aangezien iemand al treffend opmerkte dat het tegenwoordig FOK taferelen zijn bij Apple topics.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

[afbeelding]
Kom op zeg :/
Wie één reden kan bedenken om geen Mac te kopen, krijgt van mij een medaille.

Dit is gewoon uitlokken, sim-pel.

Dat is geen fanboy meer, dan is gewoon een evangelie dat je er van maakt. Ik ben echt blij dat dit niet hoeft te behoren tot 'eigen publiek', dan zou ik als T.net toch 2x nadenken over je bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Hmmm... Ik heb het als een prachtige sarcastische post beschouwd, en vond 'm erg humor... :+

Nu lees ik echter dat ie het werkelijk meent.... 8)7

Voor de rest... Ach, wat moet je er van vinden. Zo'n product aankondiging is eigenlijk geen enkele reactie waard. Gewoon standaard 13 in het dozijn componenten, voor een Apple prijs. Niets nieuws onder de zon. Geen reden om er positief of negatief woorden aan te verspillen.

Laat de fanboys van de verschillende kanten lekker met elkaar spelen... hebben ze tenminste geen tijd de andere topics te verpesten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:56:
Hmmm... Ik heb het als een prachtige sarcastische post beschouwd, en vond 'm erg humor... :+

Nu lees ik echter dat ie het werkelijk meent.... 8)7

Voor de rest... Ach, wat moet je er van vinden. Zo'n product aankondiging is eigenlijk geen enkele reactie waard. Gewoon standaard 13 in het dozijn componenten, voor een Apple prijs. Niets nieuws onder de zon. Geen reden om er positief of negatief woorden aan te verspillen.

Laat de fanboys van de verschillende kanten lekker met elkaar spelen... hebben ze tenminste geen tijd de andere topics te verpesten. >:)
wow serieus zo denkt het mod team hierover? gewoon tweakers laten afglijden naar fok-comments? echte apple bezitters reageren momenteel al massaal niet meer op fp apple berichten want ze worden compleet ondergesneeuwd door de flamers die op deze website blijkbaar vrij spel hebben.

Een beetje mod zal toch wel heel snel zien dat hier gewoon een herhaling aan zetten word gedaan, maar er word gewoon helemaal *NIKS* aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 209257 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:11:
wow serieus zo denkt het mod team hierover? gewoon tweakers laten afglijden naar fok-comments? echte apple bezitters reageren momenteel al massaal niet meer op fp apple berichten want ze worden compleet ondergesneeuwd door de flamers die op deze website blijkbaar vrij spel hebben.
Zoals al vaker uitgelegd: het zijn zowel de flamers als de fanboy-trolls die het probleem zijn, niet alleen de flamers.
Een beetje mod zal toch wel heel snel zien dat hier gewoon een herhaling aan zetten word gedaan, maar er word gewoon helemaal *NIKS* aan gedaan.
Wat wil je er aan doen? Je kunt moeilijk de fanboys en flamers opvoeden, daar is het al te laat voor. En ja, je zult beiden moeten aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
[...]

wow serieus zo denkt het mod team hierover?
De mening van een mod kan en zal natuurlijk anders zijn dan de mening van andere mods. Ikzelf zie er niet meer dan een -1 in.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambieter schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:20:
[...]

Zoals al vaker uitgelegd: het zijn zowel de flamers als de fanboy-trolls die het probleem zijn, niet alleen de flamers.
Ik zou het nog sterker willen stellen, het zijn hoofdzakelijk de trolls. Ik denk als je die weet te weren je 99% van je problemen af bent.
[...]

Wat wil je er aan doen? Je kunt moeilijk de fanboys en flamers opvoeden, daar is het al te laat voor. En ja, je zult beiden moeten aanpakken.
je moet ze een (even mod for beginners boekje openslaan, blz 1) prikkel geven omdat niet meer te doen. Is dat simpel, ja dat is simpel. De mods hier hebben zat tools om zoiets aan te pakken, ik krijg steeds meer het idee dat ze het gewoon niet willen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:53
Misschien interessant om eens naar te kijken: http://gizmodo.com/559381...ters-we-need-to-talkagain
We've talked about how the commenting system and those crazy tagpages work, but it seems that it's time for a different sort of discussion. Apparently time to talk about trolls, jerks, doo-doo heads, lousy commenters, the banhammer, and the AUTOBAN.
Er moet serieus worden ingegrepen naar mijn mening. Inhoudelijke discussie is ver te zoeken, het niveauverschil tussen FP en GoT is echt bizar op dit moment. Zoals al eerder is aangehaald, FP lijkt nu gewoon op FoK en Spitsnieuws.

[ Voor 23% gewijzigd door Miki op 27-07-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Je reageert op AHBdV, hebt het over het modteam en hebt het daarna over 'tools'. Ik weet niet of je het zo bedoeld, maar AHBdV heeft geen tools om iets te doen. Wij pakken vaker duidelijke trolls aan en omdat het opeens drukker is geworden is DirkW erbij gekomen. In dit geval moet even gekeken worden welke keuze gemaakt wordt.

edit: Was reactie op riessie

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2010 20:53 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 209257 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:39:
Ik zou het nog sterker willen stellen, het zijn hoofdzakelijk de trolls. Ik denk als je die weet te weren je 99% van je problemen af bent.
Maar je hebt trolls van beide kanten, terwijl je alleen maar de anti's benoemde. Je moet dan ook trolls zoals de vandaag besproken mcdronkz post aanpakken, wat een pro-troll is.
je moet ze een (even mod for beginners boekje openslaan, blz 1) prikkel geven omdat niet meer te doen. Is dat simpel, ja dat is simpel. De mods hier hebben zat tools om zoiets aan te pakken, ik krijg steeds meer het idee dat ze het gewoon niet willen aanpakken.
Je bedoelt de banhamer gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:33

hamsteg

Species 5618

brama schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:03:
Ik heb het idee dat de oude gegadigden massaal weggelopen zijn op tweakers.net, en dat er vooral veel 'jong grut' de site bezoekt. Het niveau lijkt in ieder geval heel erg sterk op een puberend publiek. Als oude-lul-in-wording staat mij dit persoonlijk in ieder geval steeds meer tegen. Erg jammer, want de kwaliteit van de berichtgeving zelf is van een veel beter niveau.

Het zou mij niets verbazen als dat een belangrijke achterliggende reden is.
Even terug naar het begin. TS trok het naar Apple alleen en in de eerste pagina's werd dit al snel breder getrokken.

Ik heb mij het laatste jaar rustig gehouden want ik werd er gedeprimeerd van. Ik ben een oudje, 40 is dat oud?; laat maar niet antwoorden |:( Goed onderbouwde posts met neutrale argumentatie komen amper boven de +1 uit waar one-liners snel hetzelfde scoren maar verder niets toevoegen. Kijk eens naar een gemiddeld topic en zie wat daar met een 2 of een 3 wordt beoordeeld. Dit is niet omdat de beoordeling zo zwaar is maar zegt voldoende over het niveau. De echte criticasters zijn steeds minder aanwezig.

Ik ben ook van mening dat iemand die binnen een periode een bepaald aantal -1-tjes scoren na een waarschuwing en nog een -1-tje even een time-out krijgen (bannen ben ik geen voorstander van). Dit zal zeker zuiverend werken. Een zelfde constructie voor de 0-tjes (alleen met wat meer marges). Het verwijderen van -1-tjes uit een discussie als hier "duidelijk" gemod is moet wat mij betreft gewoon kunnen, dit is geen censuur maar democratie om het geheel leesbaar te houden (dit inclusief de antwoorden omdat die reageren op de -1 en dus niets constructiefs toevoegen).

Terug naar Apple specifiek, ik denk met deze maatregelen dat de topics weer snel leesbaar worden en de FIPOs, flamewars en bashers voor een groot deel uit deze topics zullen verdwijnen. Ik zal dan met grote zekerheid weer meer aanwezig zijn.

LOL: zie net dat in mijn laatste vijf posts er twee met +2 zijn beoordeeld. Mijn interesse voor Tweakers wordt weer warmer :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Wat wil je er precies aan doen? Hoe wil je het niveau omhoog gaan krikken? Fyi: mensen die over de schreef gaan die worden al aangepakt. Apple-topics trekt nu eenmaal een hoop mensen aan die alleen hun mening willen spuien over hoe slecht Apple is, of over hoe geweldig Apple wel niet is.

Als je een goeie tip hebt over hoe het niveau opgekrikt kan worden, laat het dan vooral weten, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

RoD schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:22:
[...]

Wat wil je er precies aan doen? Hoe wil je het niveau omhoog gaan krikken? Fyi: mensen die over de schreef gaan die worden al aangepakt. Apple-topics trekt nu eenmaal een hoop mensen aan die alleen hun mening willen spuien over hoe slecht Apple is, of over hoe geweldig Apple wel niet is.

Als je een goeie tip hebt over hoe het niveau opgekrikt kan worden, laat het dan vooral weten, zou ik zeggen.
Dit is al vaker gezegd hoor.
De mensen die zich niet kunnen gedragen tijdens posten op de FP krijgen misschien een -1 of voor mij part een -10. Maar dat interesseert die mensen totaal niet. Dus ben ik van mening dat de ingeslagen weg niet helpt.

Het zou beter gaan als men met b.v. een 3 slag uit regel.
3 keer een reactie van -2 is 1 week niet posten. Daarna voor mij part verdubbelen of zo.

Wat ik bedoel is dat er een systeem gemaakt moet worden dat slechte posters weert op de FP te posten. Niet een systeem waarbij het alleen op een andere plaats komt te staan.

Als dat betekent dat notoire overtreders uiteindelijk een ban krijgen dan so be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Notoire overtreders worden al gewaarschuwd. Als het gedrag vervolgens niet verbeterd, ja, dan kan een ban het gevolg zijn. Bij Apple-topics is het echter nogal massaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

RoD schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:27:
Notoire overtreders worden al gewaarschuwd. Als het gedrag vervolgens niet verbeterd, ja, dan kan een ban het gevolg zijn. Bij Apple-topics is het echter nogal massaal.
Bij Apple topics valt het nu duidelijk op ja, maar de trend is al veel langer bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Miki schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:48:
Misschien interessant om eens naar te kijken: http://gizmodo.com/559381...ters-we-need-to-talkagain

[...]

Er moet serieus worden ingegrepen naar mijn mening. Inhoudelijke discussie is ver te zoeken, het niveauverschil tussen FP en GoT is echt bizar op dit moment. Zoals al eerder is aangehaald, FP lijkt nu gewoon op FoK en Spitsnieuws.
Ligt dat aan de mensen die commentaar geven? Of aan het hooguit middelmatig van niveau gekozen artikelen? En als klap op de vuurpijl worden de titels van nieuwsartikelen met een enorm telegraaf sausje opgeleukt. Ik heb bijvoorbeeld niets tegen die krant maar verwacht dan ook niet te veel van de lezers/bezoekers/commenters.

Daarnaast is t.net geschikt gemaakt om een zo groot mogelijke middenmoot aan te trekken. En wat je nu ziet is dat de oude kern en de pro's (fanatiekelingen die meer dan gemiddeld technische kennis hebben) kern de middenmoot keihard aan het onderuit schoppen zijn met dat draak van een mod systeem. Er zijn gewoon verkeerde verwachtingen van alle partijen. Het botst enorm.

Linkje wat eerder is aangehaald http://gizmodo.com/559381...ters-we-need-to-talkagain voldeed t.net (en GoT) eigenlijk nooit aan. Imo is het nooit zo "erg" geweest. Het komt weleens voor maar wat op dat linkje staat zou de 0 en -1 becijfering uitstekend voor gebruikt kunnen worden. Maar dat is niet zo. Als dergelijke comments voorkomen gaat er direct handmatig ingegrepen worden i.p.v. het modsysteem te gebruiken. En de 0 en de -1 worden nu voor totaal andere doeleinden gebruikt. Want de comments moeten voldoen aan het niveau van de oude kern en de pro's (want dat zijn voornamelijk de modders) terwijl t.net allang niet meer uitsluitend voor deze doelgroep bedoeld is.

Vier opties die ik zo zie:
1. men/we kunnen het erbij neer leggen omdat de huidige opzet van t.net inmiddels zo is gegroeid dat het soort commentaar dat voorkomt er nu éénmaal bij hoort.
2. t.net moet zelf eraan werken om hogere niveau reacties uit te lokken. Minder telegraaf titels, meer technisch inhoudelijk en meer referentie materiaal. En niet elke scheet die apple laat een nieuwsbericht van uitbrengen, t.net lokt het zelf uit. En als t.net geen ruimte laat voor discussie over het artikel zelf (met name als het negatief is omdat bijvoorbeeld het artikel in twijfel wordt getrokken vanwege de feiten) maar men dat moet doen op een andere plek (GoT dus). Wat verwacht je dan eigenlijk op zo'n moment wat voor soort reacties er nog moeten komen onder het artikel?
3. t.net stelt de verwachtingen van de oude kern en de pro's naar beneden bij.
4. Zet het comment systeem uit, discussieer maar op GoT. Serieus wie leest nu al die comments behalve wat fanatieke modders? Discussies worden de kop ingedrukt met het mod systeem. Sterke meningen worden afgedaan als trolls/flames en hoppa omlaag gemod. Een comment waar je als lezer sterk aan kunt twijfelen of het geen onzin is, hoppa wegmodden i.p.v. er op in gaan en te weerleggen, iets wat ik versta onder een discussie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hLqbYVYKlkUs8sVsTz0cO1GP/thumb.png
Alsof dit een oplossing is en met het nog te komen systeem gaan de reacties nog meer door elkaar heen gerommeld worden. Lekker discussies volgen :+

User Toys R Us heeft een opmerking geplaatst waarvan men vond dat het wel toonbaar aan het publiek gemaakt mocht worden. Maar de lezer moet alle heel erg foute reacties wel eerst nalezen wil de lezer snappen wat de reactie van Toys R Us nou zo boeiend maakt... en interessanter nog waarom de eerdere reacties die niet direct te zien zijn nou zo ontzettend niet boeiend zijn. Lachwekkend gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:02

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 26235 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:40:
[...]

Ligt dat aan de mensen die commentaar geven? Of aan het hooguit middelmatig van niveau gekozen artikelen? En als klap op de vuurpijl worden de titels van nieuwsartikelen met een enorm telegraaf sausje opgeleukt. Ik heb bijvoorbeeld niets tegen die krant maar verwacht dan ook niet te veel van de ............

....., hoppa wegmodden i.p.v. er op in gaan en te weerleggen, iets wat ik versta onder een discussie.

[afbeelding]
Alsof dit een oplossing is en met het nog te komen systeem gaan de reacties nog meer door elkaar heen gerommeld worden. Lekker discussies volgen :+

User Toys R Us heeft een opmerking geplaatst waarvan men vond dat het wel toonbaar aan het publiek gemaakt mocht worden. Maar de lezer moet alle heel erg foute reacties wel eerst nalezen wil de lezer snappen wat de reactie van Toys R Us nou zo boeiend maakt... en interessanter nog waarom de eerdere reacties die niet direct te zien zijn nou zo ontzettend niet boeiend zijn. Lachwekkend gewoon.
Niks aan toe te voegen.

Vooral datgene dat t.net zich in een spagaat werkt zo. Veel publiek willen trekken (=geld) maar ondertussen alle nieuwelingen en jonger spul gedragsregels opleggen binnen de kaders van een redelijk select gezelschap. Zo gaat het niet werken nee.

[ Voor 44% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-07-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

@Lighteye: Het standaardniveau waarop reacties zichtbaar zijn is 0, niet 1. De 'gemiddelde' lezer ziet dus veel van de reacties die in jouw screenshot ingeklapt zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door dcm360 op 27-07-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De manier van schrijven door de redactie staat hier niet ter discussie. De redactie bepaalt zelf wat ze schrijven en gaan dus niet over de comments en de moderatie daarvan. Mocht je het toch aan willen kaarten, post dan even in Geachte Redactie. Dat is namelijk het forum waar het thuishoort.

Verder vind ik een gekozen titel door de redactie sowieso absoluut geen goed excuus om maar baggerposts neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RoD schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:56:
De redactie bepaalt zelf wat ze schrijven en gaan dus niet over de comments en de moderatie daarvan.
Sorry hoor maar :
B*llsh*t, de redactie zit toch niet ergens op een eiland en kan het niets schelen hoe het algemene niveau van t.net is?
Ik zeg absoluut niet dat de redactie iets moet veranderen, maar het is wel de toon die de muziek maakt. En bij sommige tonen weet je nu eenmaal van te voren dat er flamewars gaan ontstaan...

Imho is de redactie wel deels verantwoordelijk voor de comments die ontstaan.
Verder vind ik een gekozen titel door de redactie sowieso absoluut geen goed excuus om maar baggerposts neer te zetten.
Sorry, maar baggertitel is veelal aanleiding tot baggerposts.
Daarom wordt er afaik bijv op GoT ook gevraagd om een goede titel.

Je kan niet alles doorschuiven naar de commenters, ergens moet je ook wel inzien dat de redactie-keuzes er ook wel iets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Haha, ik heb inderdaad in lange tijd niet zo'n grappige reactie gezien. Een prachtig stukje proza waar het sarcasme vanaf druipt. No way dat dit serieus bedoeld is, die mcdronkz neemt ons gewoon in de maling. Als je hier als lezer niet tegenkunt dan ligt het echt aan jezelf.

Wat wel jammer is is dat er meteen zo'n lange thread onder komt te hangen waarvan een deel niet eens meer betrekking heeft op de opperparent. Eigenlijk zouden er aan een bepaald groep gebruikers tools uitgedeeld moeten worden uit threads uit elkaar te trekken. Dit zou kunnen helpen om het overzicht te bewaren (is echter wel bewerkelijk).

[ Voor 26% gewijzigd door Femme op 28-07-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:02

ManiacsHouse

Scheisse!

RoD schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:56:
De manier van schrijven door de redactie staat hier niet ter discussie. De redactie bepaalt zelf wat ze schrijven en gaan dus niet over de comments en de moderatie daarvan. Mocht je het toch aan willen kaarten, post dan even in Geachte Redactie. Dat is namelijk het forum waar het thuishoort.

Moet dit een inhoudelijk reactie zijn of meer iets in de trend van "hey wij voelen ons aangesproken dus we moeten maar even reageren".
Natuurlijk is er redactionele vrijheid etc. Tuurlijk is het leuk een hot item te hebben en je naam er boven te kunnen zetten. Maar dat ontslaat je nog niet van een bepaalde verantwoordelijkheid richting de users (waar je daadwerkelijk je brood aan verdiend als redactie zijnde) en enigszins besef wat een artikel teweeg kan brengen. Om nog maar een erg duidelijk voorbeeld te geven http://www.nu.nl/binnenla...belt-ruben-vliegramp.html

Denk je daar anders over dan veel plezier op het eiland (zoals hierboven aangekaart) met een fiberlijntje door het water welke eens in de zoveel tijd een berichtje uitpoept wat men ergens vandaan heeft geplukt en opgesmukt met Telegraafkreten.

[ Voor 19% gewijzigd door ManiacsHouse op 28-07-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:53
Anoniem: 26235 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:40:
[...]

Ligt dat aan de mensen die commentaar geven? Of aan het hooguit middelmatig van niveau gekozen artikelen? En als klap op de vuurpijl worden de titels van nieuwsartikelen met een enorm telegraaf sausje opgeleukt. Ik heb bijvoorbeeld niets tegen die krant maar verwacht dan ook niet te veel van de lezers/bezoekers/commenters.

Daarnaast is t.net geschikt gemaakt om een zo groot mogelijke middenmoot aan te trekken. En wat je nu ziet is dat de oude kern en de pro's (fanatiekelingen die meer dan gemiddeld technische kennis hebben) kern de middenmoot keihard aan het onderuit schoppen zijn met dat draak van een mod systeem. Er zijn gewoon verkeerde verwachtingen van alle partijen. Het botst enorm.

Linkje wat eerder is aangehaald http://gizmodo.com/559381...ters-we-need-to-talkagain voldeed t.net (en GoT) eigenlijk nooit aan. Imo is het nooit zo "erg" geweest. Het komt weleens voor maar wat op dat linkje staat zou de 0 en -1 becijfering uitstekend voor gebruikt kunnen worden. Maar dat is niet zo. Als dergelijke comments voorkomen gaat er direct handmatig ingegrepen worden i.p.v. het modsysteem te gebruiken. En de 0 en de -1 worden nu voor totaal andere doeleinden gebruikt. Want de comments moeten voldoen aan het niveau van de oude kern en de pro's (want dat zijn voornamelijk de modders) terwijl t.net allang niet meer uitsluitend voor deze doelgroep bedoeld is.

Vier opties die ik zo zie:
1. men/we kunnen het erbij neer leggen omdat de huidige opzet van t.net inmiddels zo is gegroeid dat het soort commentaar dat voorkomt er nu éénmaal bij hoort.
2. t.net moet zelf eraan werken om hogere niveau reacties uit te lokken. Minder telegraaf titels, meer technisch inhoudelijk en meer referentie materiaal. En niet elke scheet die apple laat een nieuwsbericht van uitbrengen, t.net lokt het zelf uit. En als t.net geen ruimte laat voor discussie over het artikel zelf (met name als het negatief is omdat bijvoorbeeld het artikel in twijfel wordt getrokken vanwege de feiten) maar men dat moet doen op een andere plek (GoT dus). Wat verwacht je dan eigenlijk op zo'n moment wat voor soort reacties er nog moeten komen onder het artikel?
3. t.net stelt de verwachtingen van de oude kern en de pro's naar beneden bij.
4. Zet het comment systeem uit, discussieer maar op GoT. Serieus wie leest nu al die comments behalve wat fanatieke modders? Discussies worden de kop ingedrukt met het mod systeem. Sterke meningen worden afgedaan als trolls/flames en hoppa omlaag gemod. Een comment waar je als lezer sterk aan kunt twijfelen of het geen onzin is, hoppa wegmodden i.p.v. er op in gaan en te weerleggen, iets wat ik versta onder een discussie.

[afbeelding]

Samengevat is het probleem dus een niveau verschil tussen de mainstream en pro's(wie dat ook mogen zijn).

Ik denk dat het probleem eerder ligt in het feit dat het cool is om maar eens even lekker te rellen zoals je ook kunt doen op FoK, Geenstijl, Dumpert, Spitsnieuws, en de rest van dat soort sites. Even lekker je mening spuien waarbij het geen ene f*ck uit maakt of het enige inhoud heeft nog dat het ergens op gebaseerd is. Het is echt niet alleen gaande bij Apple, ook bij artikelen over Brein, Google en Microsoft kun je nagenoeg bedenken waar het naar toe gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 28-07-2010 00:38 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Femme schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:15:
Wat wel jammer is is dat er meteen zo'n lange thread onder komt te hangen waarvan een deel niet eens meer betrekking heeft op de opperparent.
En volgens mij is exact dat verschijnsel nou precies het punt van deze duscissie. Zeg apple en het gaat binnen een reactie of drie, vier niet meer over apple maar over eindeloos geemmer van een soort van reaguurder wat niet op zekere andere sites zou misstaan. Het soort van reaguurder wat ik liever niet zie, juist omdat ze het liever over hele andere zaken hebben dan het nieuwsitem 'at hand'.

-1 off-topic is te lief, doe gewoon -987345 offtopic. Oprotten met dat fanboi <-> Bill Gates is de messias-gezeik.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:27:
Kijk ik ga niet op de moderator stoel zitten, als jullie dit als tweakers okay vinden, who am I to judge. Ik zelf bezoek deze site al meer dan 10 jaar, en normaal gesproken vond ik altijd de berichten op GOT en de comments van goeie kwaliteit, het juist de laatste paar maanden dat met name de comments van de fp (en dan met name van de Apple items) zo enorm is afgegleden. Ik vind dat jammer en heb ook het idee dat het trollen gestructureerd gebeurt waarbij het huidige moderator systeem geen soelaas biedt.

Jup trollen krijgen een -1, big woopiedoo, iedereen kan nog gewoon reageren daarop. Je ziet ook dat het geen ene moer uitmaakt in het huidige moderator systeem wat de mod status is van het bericht. Notoire veelplegers zie je ook gewoon in de herhaling vallen omdat het gewoon kan. Trollen krijgen enorm veel replies. En zelfs al lukt het niet meer om te reageren in de huidige draad op een troll zie je de mensen die "bijten" wel ergens anders opduiken om alsnog te reageren.

Wat belet jullie om berichten met -1 gewoon op onzichtbaar te zetten (en ik bedoel echt onzichtbaar, niet dat je het bericht na wat klikken weer zichtbaar maakt), alle replies op het bericht zou ik dan ook gelijk automatisch laten verdwijnen aangezien het alleen maar replies zijn op een troll bericht. Word het dan erg rustig, ja misschien wel, maar als ik eerlijk ben heb ik dat liever dan de herhaling van zetten die ik momenteel zie bij iedere apple bericht.

En laat ik dat alvast erbij zetten, ik ben geen apple bezitter, of een HTC bezitter, ik ben niet pro, ik ben niet anti, ik ben alleen pro-tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

FP: +1.5; to the point, eigen argumentatie, vernieuwend gebracht en niet beledigend. Misschien een herhaling omdat meerdere mede tweakers deze mening in andere vormen reeds gedeeld hebben maar naar boven afgerond een +2 :D

Ik sluit me hierbij aan.

[ Voor 17% gewijzigd door hamsteg op 28-07-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voordat we in herhaling gaan vallen met wat er allemaal wel niet mis is met het moderatiesysteem en wat er moet veranderen; kijk eerst even in Revisie reactie- en moderatiesysteem. Ik zie hier een aantal zaken voorbijkomen die in de komende revisie van het moderatiesysteem/de reacties opgepakt gaan worden. :) Zoals het minder lonend zijn van trolls dus.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Anoniem: 209257 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:13:
Wat belet jullie om berichten met -1 gewoon op onzichtbaar te zetten (en ik bedoel echt onzichtbaar, niet dat je het bericht na wat klikken weer zichtbaar maakt)
Je moet je wel realiseren dat de moderatie scores niet door de crew of door de promods bepaald worden.
voor het grootste deel worden de score bepaald door de lezers zelf.

Aangezien je van een gemiddelde score afhankelijk bent kun je -1s dus niet volledig onzichtbaar maken.

In uitzonderingen worden posts wel echt onzichtbaar gemaakt of verwijderd. Maar dat is alleen in extreme uitzonderingen, als de inhoud echt niet door de beugel kan.
Maar voor algemene -1's zijn er veeeeeeeel te veel om dat door de crew te laten doen.
Dan moeten ze een extra persoon inhuren om alleen dat te gaan doen.

(nog afgezien van al het geklaag over censuur dat je dan krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 15:10
Femme schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:15:
[...]

Haha, ik heb inderdaad in lange tijd niet zo'n grappige reactie gezien. Een prachtig stukje proza waar het sarcasme vanaf druipt. No way dat dit serieus bedoeld is, die mcdronkz neemt ons gewoon in de maling. Als je hier als lezer niet tegenkunt dan ligt het echt aan jezelf.

Wat wel jammer is is dat er meteen zo'n lange thread onder komt te hangen waarvan een deel niet eens meer betrekking heeft op de opperparent. Eigenlijk zouden er aan een bepaald groep gebruikers tools uitgedeeld moeten worden uit threads uit elkaar te trekken. Dit zou kunnen helpen om het overzicht te bewaren (is echter wel bewerkelijk).
Inderdaad. Ik vind het nog altijd jammer dat T.net de modactie "Grappig" afgeschaft heeft, want die zou hij onmiddellijk krijgen. ./ heeft die actie nog en dat is voor mij een reden om af en toe daar te gaan piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Waar maken we nu eigenlijk zo'n punt van? Tuurlijk was m'n post sarcastisch bedoeld en ik blij, nee, ik waardeer het zelfs dat nuchtere en tamelijk wijze mensen als o.a. Femme en beelie dat gewoon begrijpen en er verder geen issue van maken. Dat ik mezelf in dit forum dan nog ga verdedigen maakt gewoon deel uit van het sarcasme dat ik probeer te verspreiden (deze post maakt daar overigens geen deel van uit ;)). Sterker nog, ik heb er ooit eens een e-mail mogen ontvangen (ik 'troll' al wat langer..), en die heb ik ook lichtelijk sarcastisch beantwoord:
Hallo mcdronkz,

Je plaatst zo nu en dan trolls op de FP; wellicht omdat je het zelf grappig vindt om mensen uit te lokken, maar wij zijn er niet van gecharmeerd. Ik wil je dan ook verzoeken daarmee te stoppen.

Met vriendelijke groet,

Namens Tweakers.net,
Geachte heer ..,

Allereerst moet ik u complementeren met uw geweldige website. Het is een fijn discussieplatform waar ik sinds 2003 met enige regelmaat en veel plezier gebruik van maak. Ik heb geenszins de intentie om zogenaamde 'trolls' te plaatsen. Wanneer ik een post plaats, gebeurt dat volledig vanuit mijn eigen overtuiging. Ik kan mij echter goed voorstellen dat die overtuiging niet altijd strookt met die van anderen, en soms onverhoopt tegen de haren van anderen instrijkt. Ik wil mijn oprechte excuses aanbieden wanneer u daadwerkelijk van mening bent dat ik uw website vervuil. Echter, ik wil u nogmaals op het hart drukken dat het nooit mijn bedoeling geweest is om uw website te vervuilen, en dat ook nooit mijn bedoeling zal zijn. Ik zal de nodige zelfreflectie toepassen en in het vervolg kritischer kijken naar de inhoud van de posts die ik plaats. Ik kan u niet garanderen dat daar nooit een uiting van liefde richting Apple en haar producten in zal voorkomen, ik zal echter alles op alles zetten om de post zo interessant en informatief mogelijk te maken voor een brede groep mensen.

Ik hoop dat we overeenstemming kunnen bereiken.

Met amicale groet,
De reactie die ik daarop ontving, maakte duidelijk dat de schrijver gewoon door m'n sarcasme heenprikt, zoals ook de bedoeling is.

Zo lang het niet de spuigaten uitloopt en beperkt blijft tot bepaalde topics, zie ik persoonlijk geen probleem. Dat er echter een aantal mensen zijn die het absoluut niet kunnen waarderen vind ik jammer. Het lijkt wel alsof sommige mensen louter serieuze en inhoudelijke reacties kunnen waarderen, en absoluut niet van enige humor gediend zijn, al helemaal niet als daarbij sommige mensen uit hun tent getrokken worden.

Ik vind 't ook jammer dat er reacties komen die helemaal niets of niet zo veel met het onderwerp van doen hebben. De ervaring leert echter dat off-topic reacties in elke FP posting voorkomen, ongeacht of er trolls gepost worden.

Zolang er trolls van enige kwaliteit gepost worden waar anderen om kunnen lachen, is er wat mij betreft geen probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:21
Ik kon er ook wel om lachen, maar het kutte is dat het vervolgens de hele frontpage verziekt omdat het alleen maar onnodige reacties uitlokt en daardoor alles onleesbaar maakt. Dat neem ik persoonlijk jou niet kwalijk, maar wel het voor zo'n grote website gebrekkige threaded reactie systeem van de frontpage. Dat wordt gelukkig nu aangepakt, hopelijk met het resultaat dat de pure onleesbare vervuiling van interessante reacties wegblijft.

Tot die tijd, zorgen reacties als die van jou alleen maar voor een stroom aan extra onzin en krijg je een -1 van me.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mcdronkz schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:49:
Zolang er trolls van enige kwaliteit gepost worden waar anderen om kunnen lachen, is er wat mij betreft geen probleem :).
Een troll is een troll, zonder verschil in lengte, grappig, or sarcasme. Daar hoort imho geen onderscheid in gemaakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Zo lang het niet de spuigaten uitloopt en beperkt blijft tot bepaalde topics, zie ik persoonlijk geen probleem.
Tja, zo denken er blijkbaar nog 1000 mensen over... En op al die trolls wordt gereageerd door een zooitje flamers.

En het eindresultaat is dat zo ongeveer elk fanboy onderwerp waardeloos is qua comments.

Wat jij doet is grappig in een rustig topic, maar in de topics die nu bedoeld worden is het enkel maar het nutteloos aanzetten tot flamen en dat zie ik wel als probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor sarcasme en geintjes zijn altijd momenten. Maar niet in draden waar bij voorbaat de boel op scherp staat.

Vergelijk het met fietsen, als je stiekem met je fiets op een stuk snelweg gaat klooien zal er in praktijk een verschil in waardering zijn wanneer je dat om 03:00 in Delfzijl gaat doen dan wanneer je rond 8:45 op de A2 bij Utrecht wegwerkzaamheden gaat bekijken. In geval 1 trek je een terechte glimlach, in geval 2 wordt je terecht platgereden. Op zichzelf is je post het probleem niet, je timing is echter wel ronduit kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een modderschuit met een mooie vlag is nog steeds een modderschuit.

En hoezo enige kwaliteit? Dergelijke teksten zijn zo standaard, dat kan de gemiddelde tweaker op zijn ruggemerg nog wel schrijven; niveautje Toppers en Gordon "humor". Probeer volgende keer eens subtiliteit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:58

botoo

💀 too old to die young

Er is natuurlijk een verschil tussen een troll en een sarcastisch geschreven reactie, helaas is de reactie op beide gelijk, er volgt regelmatig een fraaie puinhoop aan reacties die de argeloze lezer het idee zal geven op FOK terecht te zijn gekomen.

Uitzonderingen bevestigen de regel, maar als de uitzondering de regel word dan is het te ver doorgeschoten. Zo ook met het trollenfestijn in sommige nieuws-items.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou toch te gek zijn als we geen grappen or sarcasme meer mogen gebruiken, omdat er allerhande trollen op gaan reageren. Dan ben je echt de verkeerde aan het straffen...

Verder maakt het volgens mij niet uit wat je opschrijft in dit soort artikelen... Hoe neutraal het ook opgeschreven wordt, er komen gewoon per definitie 300 reacties op ieder willekeurig Apple en Brein artikel. Een sarcastische post van Mcdronkz veranderd daar echt niets aan. Die reacties waren dan wel op een andere post gekomen.
Wat belet jullie om berichten met -1 gewoon op onzichtbaar te zetten
Wat belet jou om je berichten filter op +1 te zetten bij Apple artikelen? Is een kwestie van 1 muisklik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 175233 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:26:
Zou toch te gek zijn als we geen grappen or sarcasme meer mogen gebruiken, omdat er allerhande trollen op gaan reageren. Dan ben je echt de verkeerde aan het straffen...
Dus als ik het grappig vind om onder die post van mcdronkz te zetten : TLDR. Dan is dat gewoon toegestaan?

Enkel First post plaatsen vinden sommige ook grappig, ook maar weer toestaan.

Oftewel er zijn gradaties en simpel gezegd bij een te verwachten trollen newspost liggen die ietwat anders dan normaal.

Maar inderdaad wmb mag je geen sarcasme of grappen meer gebruiken als je zo ongeveer weet dat je er een flamewar mee gaat starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waar maken we nu eigenlijk zo'n punt van? Tuurlijk was m'n post sarcastisch bedoeld en ik blij, nee, ik waardeer het zelfs dat nuchtere en tamelijk wijze mensen als o.a. Femme en beelie dat gewoon begrijpen en er verder geen issue van maken. Dat ik mezelf in dit forum dan nog ga verdedigen maakt gewoon deel uit van het sarcasme dat ik probeer te verspreiden (deze post maakt daar overigens geen deel van uit ;)). Sterker nog, ik heb er ooit eens een e-mail mogen ontvangen (ik 'troll' al wat langer..), en die heb ik ook lichtelijk sarcastisch beantwoord:

[...]

[...]

De reactie die ik daarop ontving, maakte duidelijk dat de schrijver gewoon door m'n sarcasme heenprikt, zoals ook de bedoeling is.

Zo lang het niet de spuigaten uitloopt en beperkt blijft tot bepaalde topics, zie ik persoonlijk geen probleem. Dat er echter een aantal mensen zijn die het absoluut niet kunnen waarderen vind ik jammer. Het lijkt wel alsof sommige mensen louter serieuze en inhoudelijke reacties kunnen waarderen, en absoluut niet van enige humor gediend zijn, al helemaal niet als daarbij sommige mensen uit hun tent getrokken worden.

Ik vind 't ook jammer dat er reacties komen die helemaal niets of niet zo veel met het onderwerp van doen hebben. De ervaring leert echter dat off-topic reacties in elke FP posting voorkomen, ongeacht of er trolls gepost worden.

Ik vind het niet zo heel "natuurlijk" dat je post sarcastisch is. Bij elk ander onderwerp zou ik het ook meteen als sarcastisch herkend hebben, maar bij het onderwerp Apple komen posts met een dergelijke strekking wel eens voorbij. Verder is een dergelijke post een mooi handvat voor sommige users om weer eens bagger te posten op de frontpage, iets waar bij Apple-topics toch al geen gebrek aan is.

Persoonlijk denk ik dat het onmogelijk is om in Apple-topics een grap te maken. Je lokt dan toch vaak een flamewar uit. Daarmee wil ik niet de schuld bij de poster leggen, maar dat is zo'n beetje het "postklimaat" in die topics, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:26:

[...]

Wat belet jou om je berichten filter op +1 te zetten bij Apple artikelen? Is een kwestie van 1 muisklik....
wow, en dit komt van een mod. Geef dan gewoon maar toe dat jullie de handdoek in de ring hebben gegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 209257 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:46:
[...]

wow, en dit komt van een mod. Geef dan gewoon maar toe dat jullie de handdoek in de ring hebben gegooid...
Eh, hij is geen crew hoor, als je dat bedoelt :)

Verder is een -1 bedoeld om zichtbaar te zijn. Reacties die niet meer zichtbaar horen te zijn, worden op -2 gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:56:
[...]

Eh, hij is geen crew hoor, als je dat bedoelt :)

Verder is een -1 bedoeld om zichtbaar te zijn. Reacties die niet meer zichtbaar horen te zijn, worden op -2 gemod.
okay wat belet jullie dan om obvious trolls zoals mcdronkz niet gelijk op -2 te zetten? je weet zodra zo'n bericht binnenkomt dat er alleen maar geflame en meer getrol op volgt.

nogmaals, die fluwelen handschoen mag er van mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

We grijpen het liefst zo weinig mogelijk in. Maar Delerium heeft bij deze reactie een andere inschatting gemaakt, zoals je kunt zien. Een modbreak is soms beter. Maar reacties op -2 zetten is vaak iets wat we overwegen bij dergelijke inflammatoire topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

mjtdevries schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:16:

De grote massa heeft geen flauw idee wat OpenGL is, en leest het niet eens.
Laat staan dat ze reacties gaan geven, en modden gebeurd dus al helemaal niet.
/me Redneckerz gaat even flink quoten om op de meeste te reageren.

ik vind eigenlijk wel dat er op zulke dingen gemod moet worden. en tja, dat de meeste mensen het niet weten zoals je suggesteert, ik weet het niet.. een Google doet voldoende, maar het is ook vooral technisch geneuzel, dus ik zie ook wel dat er veel zijn die dit niet willen weten.. aan de andere kant, dit is toch wel Tweakers..
Femme en Beelie kwalificeren dit als sarcasme en toegegeven, het is ook weldegelijk een mooie poging tot grappig zijn. zwaar overdreven gezet, deze post zou je zelfs als een hele intelligente trollpost kunnen zien, want je raakt er beide kampen mee. echter, hij blijft dit later nog eens benadrukken... en dat verpest het sarcasme wat het omringt. was het bij deze post gebleven, dan had ik het een zeer mooie parodie gevonden. met de andere posts echter wordt deze net zo treurig als alle andere trolls. jammer. want het is ook gewoon een trollpost. alleen dan prachtig overdreven genomen.
[...]

[afbeelding]
het is een sterke en ook intelligente post, die zeker een +1 grappig zou hebben gekregen als je het bij deze had gelaten. dat deed je niet, waardoor de indruk werd gewekt dat je dit echt meende. en tja, dan vind ik het ook gewoon een troll.
over die ratings: dat is niet aan de orde - papegaaimodden en meningmodden is een probleem van alledag. omdat jouw troll/grap zo goed was krijgt deze natuurlijk big time points. niet zo bijzonder dus dat deze hoog wordt gerated.
Delerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:23:
Het is al maanden raak bij Apple-topics, flamewars over en weer, stromannen worden neergezet en massaal aangevallen en hier presteer je het om zo'n post te maken wat als reactie alleen al 100den replies oproept (allemaal offtopic). Je zou voor minder een OW krijgen...... (die krijg je trouwens niet van mij, de post is storend op een bepaald vlak maar niet ronduit slecht).
dat is ook wel weer waar. ondanks de humor roept het wel op tot 100den papegaaien die dit willen meemaken en evenzoveel bashers die dit niks vinden.
toch, het is wel knap, zon soort post te maken.
RoD schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:26:
[...]
Ik weet alleen niet wie er nou uit de tent gelokt moeten worden, de fanboys of de anti-appelaars.
ik denk de modjes, die hierdoor in een discussie belanden in dit topic. als dat zo is, dan heeft mcdronkz zn gram wel gehaald. ;)
nee, want dan blijf je het houden. het geleur qua bashers/lovers moet gewoon de kop in worden gedrukt, niet blijven toestaan. :?
mjtdevries schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:43:
dat, of het is een geslaagde poging een discussie hier op gang te krijgen. als het al een troll is, is het wel eentje die kwaliteitstrolls maakt..
Miki schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:48:
ik vind het op FoK nog wel erger hoor. en dat wordt overigens al geregeld, want binnenkort gaat het systeem op de schop en komt er een - hopelijk beter - systeem voor in de plaats. hopelijk blijven de vlammetjes dan weg.
Gomez12 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:13:

Ik zeg absoluut niet dat de redactie iets moet veranderen, maar het is wel de toon die de muziek maakt. En bij sommige tonen weet je nu eenmaal van te voren dat er flamewars gaan ontstaan...
Imho is de redactie wel deels verantwoordelijk voor de comments die ontstaan.
Je kan niet alles doorschuiven naar de commenters, ergens moet je ook wel inzien dat de redactie-keuzes er ook wel iets mee te maken hebben.
daar zit imo wel een kern van waarheid in. bij Apple nieuws zou er beter moeten worden opgelet wat er wordt gezegd en vooral, niet dat elk wissewasje betreft Apple ook gepost wordt. daardoor krijg je dus dat mensen gaan commenten dat dit teveel op een Apple site gaat lijken. en daar zit wel iets in.
Anoniem: 209257 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:02:
okay wat belet jullie dan om obvious trolls zoals mcdronkz niet gelijk op -2 te zetten? je weet zodra zo'n bericht binnenkomt dat er alleen maar geflame en meer getrol op volgt.
nogmaals, die fluwelen handschoen mag er van mij af.
omdat dat nauwelijks te regelen is cq te programmeren. je kan er niet vanuit gaan dat iedereen in potentie een troll is. dat schrikt veel users af, als ze vanaf begin als een potentiele troll worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209257 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:02:
[...]
okay wat belet jullie dan om obvious trolls zoals mcdronkz niet gelijk op -2 te zetten?
Omdat -2 effectief een verwijdering van de post is... dus censuur. En censuur ligt hééél gevoelig bij het Tweakers publiek. Men wil altijd de mogelijkheid hebben om te kunnen zien of de verwijdering terecht is. Daarom dat er met een filter gewerkt wordt, waarbij het de bedoeling is dat de normale bezoeker geen -1's in beeld krijgt. Ik geloof dat het ook zo is dat het default filter voor niet-modererende bezoekers geen -1 posts laat zien? Daarmee is -1 effectief gezien al een verwijdering, terwijl er toch de mogelijkheid bestaat het te controleren.

En of dit nu een obvious troll is, daar zijn de meningen over verdeeld. Om alle grappen maar gelijk als trolls te behandelen, omdat de fanboys zo snel op hun teentjes getrapt zijn, lijkt me geen goede insteek. Misschien moet iedereen gewoon iets minder overdreven reageren.

Zoals Toon Hermans al zei:
Je kan geen grappen maken zonder iemand iemand te kwesten. Zelfs al zou je de hele avond alleen "waf waf" zeggen, dan nog belt iemand na de show op, om te vragen waarom je hun hondje belachelijk hebt gemaak.
Een andere quote van hem is in dit verband met de Apple artikelen trouwens ook heel treffend:
Je kan niets belachelijk maken, wat al niet een klein beetje belachelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nieuws: Ballmer: ontwikkeling iPad-killer heeft topprioriteit

Wie bedenkt zo'n titel? Is dit gewoon direct een voorzet klaar leggen voor 'YAFW' (yet another flamewar). Of weer een 'commerciele overwogen catchy titel'? De manier van schrijven 'Ballmer: text' zou impliceren dat dit zijn statement is, maar waar staat deze statement in de bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

iPad-concurrent... *kuch*. De titel lijkt me meer een interpretatie van wat Ballmer daadwerkelijk gezegd heeft dan een daadwerkelijke quote. Ontbrekende aanhalingstekens, hoest, proest.

[ Voor 75% gewijzigd door Jejking op 30-07-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zullen we de opmerkingen over de titels van nieuwsartikelen en de inhoud ervan, in Geachte Redactie houden en buiten dit topic laten? Ik begrijp dat er een deel overlap is (het lokt natuurlijk reactie uit) maar de hoofdmoot is toch echt redactioneel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit heeft ie schijnbaar gewoon gezegd, en nogmaals, de manier van schrijven van de redactie staat hier niet ter discussie. Open maar een topic in GR.

Edit: wat ^ zegt dus.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 30-07-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jejking schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:24:
iPad-concurrent... *kuch*. De titel lijkt me meer een interpretatie van wat Ballmer daadwerkelijk gezegd heeft dan een daadwerkelijke quote. Ontbrekende aanhalingstekens, hoest, proest.
Lees zijn transcript en vertel mij waar hij dat precies zegt.

Ik ga niet eens de moeite nemen om een topic in GR te starten, de tekst is nog nooit op basis van een GR topic aangepast. Spelfoutjes en 'onjuistheden' worden 'soms' overwogen of wat gecorrigeerd met een update, maar het lijkt alsof de redacteur in kwestie enkel de site van de bron heeft gelezen en dat als 'basis' heeft genomen.

Het raakvlak tussen dit en de flames.. 90% van de reacties worden gebaseerd _enkel_ wat er door 'jullie' in het artikel wordt geschreven. Enkeling maakt een kanttekening op basis van de vermelde bron, waar mogelijk wat vertaalfoutjes zitten.

rjeggens in 'nieuws: Ballmer: ontwikkeling iPad-killer heeft topprioriteit' neemt de titel over.
i2Paq in 'nieuws: Ballmer: ontwikkeling iPad-killer heeft topprioriteit' praat zelfs over 'kopie'.
Anoniem: 30795 in 'nieuws: Ballmer: ontwikkeling iPad-killer heeft topprioriteit' Deze snapt er echt niets van.
MichaelB74 in 'nieuws: Ballmer: ontwikkeling iPad-killer heeft topprioriteit' heeft de bron niet gelezen

Zijn volledige presentatie (zie inmiddels verschenen transcript vanuit de bron) gaat over veel meer dingen, selectie iPad killer text eruit pikken is goedkoop en voor mij gelijk aan selectief bashen van iets of iemand. Het kwam van de FAM en wat pikt T.net eruit? Gelul over ipad.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 30-07-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heet dat Iphone geneuzel (bij iedere draad komt 't wel weer na boven) vind ik zelf gruwelijk verziekend voor t.net
er wordt niets tegen gedaan, ongegeneerd zo'n ding de hemel in prijzen in een topic van een HMDI kabeltje :? iemand hoeft maar 1x M$ te zeggen en je hebt een PM te pakken.

t.net applespamvrij; Root Gamer: T.net Apple/ipad/itunes-vrij *updated*

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SinergyX schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:56:
[...]

Lees mijn post en vertel mij waar ik precies zeg dat hij dat precies zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

[...]

Ik ga niet eens de moeite nemen om een topic in GR te starten, de tekst is nog nooit op basis van een GR topic aangepast. Spelfoutjes en 'onjuistheden' worden 'soms' overwogen of wat gecorrigeerd met een update, maar het lijkt alsof de redacteur in kwestie enkel de site van de bron heeft gelezen en dat als 'basis' heeft genomen.

Het raakvlak tussen dit en de flames.. 90% van de reacties worden gebaseerd _enkel_ wat er door 'jullie' in het artikel wordt geschreven. Enkeling maakt een kanttekening op basis van de vermelde bron, waar mogelijk wat vertaalfoutjes zitten.

rjeggens in 'nieuws: Ballmer: ontwikkeling iPad-killer heeft topprioriteit' neemt de titel over.
i2Paq in 'nieuws: Ballmer: ontwikkeling iPad-killer heeft topprioriteit' praat zelfs over 'kopie'.
Anoniem: 30795 in 'nieuws: Ballmer: ontwikkeling iPad-killer heeft topprioriteit' Deze snapt er echt niets van.
MichaelB74 in 'nieuws: Ballmer: ontwikkeling iPad-killer heeft topprioriteit' heeft de bron niet gelezen

Zijn volledige presentatie (zie inmiddels verschenen transcript vanuit de bron) gaat over veel meer dingen, selectie iPad killer text eruit pikken is goedkoop en voor mij gelijk aan selectief bashen van iets of iemand. Het kwam van de FAM en wat pikt T.net eruit? Gelul over ipad.
De reacties die je hier quote vind ik eigenlijk nog wel redelijk netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Ik ga niet eens de moeite nemen om een topic in GR te starten, de tekst is nog nooit op basis van een GR topic aangepast.

[...]
O ja, en dat gaat natuurlijk wel middels dit topic gebeuren? :?
himlims_ schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:01:
[...]
iemand hoeft maar 1x M$ te zeggen en je hebt een PM te pakken.
Verzin je dit soort opmerkingen ter plekke? Lijkt mij (sterker nog; het ís) sterk overdreven en anders dan praat je dat maar uit met het crewlid in kwestie.

Nogmaals, we gaan het hier over flamewars (moderaties/reacties) hebben en niet de inhoud en titels van nieuwsartikelen op de FP. Zelfs al vind je dat de primaire oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cloud schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:13:
[mbr]Nogmaals, we gaan het hier over flamewars (moderaties/reacties) hebben en niet de inhoud en titels van nieuwsartikelen op de FP. Zelfs al vind je dat de primaire oorzaak.[/]
Dat is toch onlogisch? Je zoekt vaak naar de 'uitlokkertjes', daar kan dus het artikel zelf (de manier hoe het is geschreven) dus ook oorzaak van zijn. Maar dat mag je dan weer niet over praten? :? En zijn al diverse discussies op gang gekomen (met al wat -1's), welke initieel begonnen met een one-liner _puur_ op basis van het artikel zelf, had het artikel er anders gestaan, waren die oneliners er dus al niet geweest.

Maargoed, 5de topic met een eindeloze discussie waar de users aan korste einde trekken. Was te verwachten, al hoop je elke keer anders.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 30-07-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SinergyX schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:25:
[...]

Dat is toch onlogisch? Je zoekt vaak naar de 'uitlokkertjes', daar kan dus het artikel zelf (de manier hoe het is geschreven) dus ook oorzaak van zijn. Maar dat mag je dan weer niet over praten? :? En zijn al diverse discussies op gang gekomen (met al wat -1's), welke initieel begonnen met een one-liner _puur_ op basis van het artikel zelf, had het artikel er anders gestaan, waren die oneliners er dus al niet geweest.
Zelfs al zouden de artikelen de voornaamste aanleiding zijn tot flames en trolls, dan nog is het onlogisch om dat hier te gaan bespreken omdat er vanuit dit topic werkelijk niets met de kritiek richting redactie gedaan zal worden. Waarom zouden we dan uitgebreid over de inhoud en titels van artikelen discussiëren, dat is toch nutteloos? Kritiek moet gericht worden aan diegenen die er iets mee kunnen doen. Als je zo zeker van je zaak bent dan open je maar een topic in GR, maar hou het hier buiten.
Maargoed, 5de topic met een eindeloze discussie waar de users aan korste einde trekken. Was te verwachten, al hoop je elke keer anders.
Misschien heb je het gemist, dus ik link hem maar even: Revisie reactie- en moderatiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 13:47
himlims_ schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:01:
heet dat Iphone geneuzel (bij iedere draad komt 't wel weer na boven) vind ik zelf gruwelijk verziekend voor t.net
er wordt niets tegen gedaan, ongegeneerd zo'n ding de hemel in prijzen in een topic van een HMDI kabeltje :? iemand hoeft maar 1x M$ te zeggen en je hebt een PM te pakken.

t.net applespamvrij; Root Gamer: T.net Apple/ipad/itunes-vrij *updated*
In hoeverre is dat anders dan wat je nu zelf doet. Ff met een oneliner een punt proberen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lowfi schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:37:
[...]

In hoeverre is dat anders dan wat je nu zelf doet. Ff met een oneliner een punt proberen te halen.
ik prijs niets de hemel in, njah, attendeer mensen op een mogelijkheid om alle iphone gerelateerde niews items te verbergen. niet meer niet minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Cloud schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:27:
Zullen we de opmerkingen over de titels van nieuwsartikelen en de inhoud ervan, in Geachte Redactie houden en buiten dit topic laten? Ik begrijp dat er een deel overlap is (het lokt natuurlijk reactie uit) maar de hoofdmoot is toch echt redactioneel.
Ik heb daar een topic geopend maar ik verwacht er weinig van.
Ballmer: ontwikkeling iPad-killer heeft topprioriteit
Dit is wel een zeer slechte titel van de redactie die pure troll reacties uitlokt over Ballmer.

Ik vind het best dat de mderators die discussie over de titel van het artikel niet hier willen maar ik vind het ook best gepast dat zij dat in het GR topic aangeven dat dit soort netcitaat titels aanleiding geeft tot onnodige slechte reacties op de FP waar de moderators alleen maar last van hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 30-07-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Anoniem: 80466 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:43:
[...]

Ik heb daar een topic geopend maar ik verwacht er weinig van.
Dit is wel een zeer slechte titel van de redactie die pure troll reacties uitlokt over Ballmer.

Ik vind het best dat de mderators die discussie over de titel van het artikel niet hier willen maar ik vind het ook best gepast dat zij dat in het GR topic aangeven dat dit soort netcitaat titels aanleiding geeft tot onnodige slechte reacties op de FP waar de moderators alleen maar last van hebben.
zo'n titel trekt bezoekers/click/hits en dus doekoes ... flames brengen geen geld in 't laatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er zijn inmiddels dus twee topics in GR die allebei over het iPad-killer artikel gaan:
Invloed (te) sensationele titels van artikelen op reacties?

Aangezien mensen moeite hebben gedaan die topics te maken, zou het gepast zijn om de discussie hier dus ook echt dáár voort te zetten. :) Hier kunnen we het dan mooi bij de reacties houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Delete maar, Cloud was me voor :)

[ Voor 96% gewijzigd door Bundin op 30-07-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Zie eerdere opmerkingen over GR zaken in dit topic

[ Voor 88% gewijzigd door Kixtart op 31-07-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:36

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

verkapte poging tot trollen en een reactie op de troll. niet jammer, maar gewoon downright dumb.

wanneer leren mensen nu eens niet op de troll in te gaan en dat de troll in kwestie zo spoedig mogelijk eruit wordt gewipt? over het 2de kunnen we kort zijn, want dat wordt spoedig aangepakt. over het eerste: het is gewoon treurig dat er op zulke slappe trolls wordt gereplied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ik vind het treurig dat het nog steeds aan de gang is, ik wordt er nu ook echt moe van. En dan bedoel ik dit soort reacties:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4078767

Ik vindt het helemaal niet erg om wat flauwe opmerkingen te lezen, maar als er vervolgens 45 onzinnige welles nietus reacties op komen wordt het echt te erg.

Kan er alsjeblieft een don't feed the troll's knop komen zodat alle reacties die volgen op dit bericht (incl. dit bericht) verdwijnen of iets in die geest. Een snel ingrijpen van een Admin met een Don't feed the trolls edit helpt misschien ook.

Ik heb inmiddels elk voordeel of nadeel van Apple/Google/Microsoft wel langs zien komen, ben er klaar mee.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Redneckerz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:54:
wanneer leren mensen nu eens niet op de troll in te gaan en dat de troll in kwestie zo spoedig mogelijk eruit wordt gewipt? over het 2de kunnen we kort zijn, want dat wordt spoedig aangepakt. over het eerste: het is gewoon treurig dat er op zulke slappe trolls wordt gereplied.
Oorzaak en gevolg, waarom leren mensen nu eens om uberhaubt geen troll neer te zetten?
(het zijn nu dus 3x de apple boys).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 05-08-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@ajakkes

Die mastiz maakt het inderdaad wel erg bont door in korte tijd zoveel van zulke reacties te plaatsen. Ga ik oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Mooi, ik had in de trein al even de root aangepast en wilde het ook al komen oppakken :)

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste