/me Redneckerz gaat even flink quoten om op de meeste te reageren.
ik vind eigenlijk wel dat er op zulke dingen gemod moet worden. en tja, dat de meeste mensen het niet weten zoals je suggesteert, ik weet het niet.. een Google doet voldoende, maar het is ook vooral technisch geneuzel, dus ik zie ook wel dat er veel zijn die dit niet willen weten.. aan de andere kant, dit is toch wel Tweakers..
Femme en Beelie kwalificeren dit als sarcasme en toegegeven, het is ook weldegelijk een mooie poging tot grappig zijn. zwaar overdreven gezet, deze post zou je zelfs als een hele intelligente trollpost kunnen zien, want je raakt er beide kampen mee. echter, hij blijft dit later nog eens benadrukken... en dat verpest het sarcasme wat het omringt. was het bij deze post gebleven, dan had ik het een zeer mooie parodie gevonden. met de andere posts echter wordt deze net zo treurig als alle andere trolls. jammer. want het is ook gewoon een trollpost. alleen dan prachtig overdreven genomen.
het is een sterke en ook intelligente post, die zeker een +1 grappig zou hebben gekregen als je het bij deze had gelaten. dat deed je niet, waardoor de indruk werd gewekt dat je dit echt meende. en tja, dan vind ik het ook gewoon een troll.
over die ratings: dat is niet aan de orde - papegaaimodden en meningmodden is een probleem van alledag. omdat jouw troll/grap zo goed was krijgt deze natuurlijk big time points. niet zo bijzonder dus dat deze hoog wordt gerated.
Delerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:23:
Het is al maanden raak bij Apple-topics, flamewars over en weer, stromannen worden neergezet en massaal aangevallen en hier presteer je het om zo'n post te maken wat als reactie alleen al 100den replies oproept (allemaal offtopic). Je zou voor minder een OW krijgen...... (die krijg je trouwens niet van mij, de post is storend op een bepaald vlak maar niet ronduit slecht).
dat is ook wel weer waar. ondanks de humor roept het wel op tot 100den papegaaien die dit willen meemaken en evenzoveel bashers die dit niks vinden.
toch, het is wel knap, zon soort post te maken.
ik denk de modjes, die hierdoor in een discussie belanden in dit topic. als dat zo is, dan heeft mcdronkz zn gram wel gehaald.

nee, want dan blijf je het houden. het geleur qua bashers/lovers moet gewoon de kop in worden gedrukt, niet blijven toestaan.

dat, of het is een geslaagde poging een discussie hier op gang te krijgen. als het al een troll is, is het wel eentje die kwaliteitstrolls maakt..
Miki schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:48:
Er moet serieus worden ingegrepen naar mijn mening. Inhoudelijke discussie is ver te zoeken, het niveauverschil tussen FP en GoT is echt bizar op dit moment. Zoals al eerder is aangehaald, FP lijkt nu gewoon op FoK en Spitsnieuws.
ik vind het op FoK nog wel erger hoor. en dat wordt overigens al geregeld, want binnenkort gaat het systeem op de schop en komt er een - hopelijk beter - systeem voor in de plaats. hopelijk blijven de vlammetjes dan weg.
Gomez12 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:13:
Ik zeg absoluut niet dat de redactie iets moet veranderen, maar het is wel de toon die de muziek maakt. En bij sommige tonen weet je nu eenmaal van te voren dat er flamewars gaan ontstaan...
Imho is de redactie wel deels verantwoordelijk voor de comments die ontstaan.
Je kan niet alles doorschuiven naar de commenters, ergens moet je ook wel inzien dat de redactie-keuzes er ook wel iets mee te maken hebben.
daar zit imo wel een kern van waarheid in. bij Apple nieuws zou er beter moeten worden opgelet wat er wordt gezegd en vooral, niet dat elk wissewasje betreft Apple ook gepost wordt. daardoor krijg je dus dat mensen gaan commenten dat dit teveel op een Apple site gaat lijken. en daar zit wel iets in.
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:02:
okay wat belet jullie dan om obvious trolls zoals mcdronkz niet gelijk op -2 te zetten? je weet zodra zo'n bericht binnenkomt dat er alleen maar geflame en meer getrol op volgt.
nogmaals, die fluwelen handschoen mag er van mij af.
omdat dat nauwelijks te regelen is cq te programmeren. je kan er niet vanuit gaan dat iedereen in potentie een troll is. dat schrikt veel users af, als ze vanaf begin als een potentiele troll worden gezien.