Het newsitem op de frontpage is weer tekenend 
LTSers on a rampage.
LTSers on a rampage.
[ Voor 20% gewijzigd door lowfi op 10-05-2010 20:36 ]
[ Voor 20% gewijzigd door lowfi op 10-05-2010 20:36 ]
En ook dat is ongewenst. Houd je vooroordelen voor je, reageer op niveau. Zo draag je niet bij aan de discussie, dat er bij het artikel over een weer geflamed wordt kun je ook op een andere manier melden.lowfi schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:30:
LTSers on a rampage.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 10-05-2010 21:03 ]
het dan maar op GOT doen maakt het echt niet veel beter hoor.lowfi schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:01:
Excuses. Kennelijk wordt ik ook naar beneden gezogen. Ik kan me in ieder geval ervan weerhouden om ook te reageren op de FP
[ Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 11-05-2010 07:45 ]
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Verwijderd
en jouw bijdrage, draagt er ook niet echt aan bij. Hoe goed bedoeld ook! Het is beter via DM dit soort dingen kenbaar te makenRedneckerz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:36:
[...]
het dan maar op GOT doen maakt het echt niet veel beter hoor.
*knip*
het zijn posts als deze die totaal geen waarde hebben, niet grappig zijn en gewoon ronduit saai.
[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 11-05-2010 07:44 ]
Redneckerz schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:36:
[...]
het dan maar op GOT doen maakt het echt niet veel beter hoor.
[modbreak]*knip* Graag wat minder negatief. Er zijn excuses gemaakt en daarmee zou de kous af moeten zijn.[/modbreak]
het zijn posts als deze die totaal geen waarde hebben, niet grappig zijn en gewoon ronduit saai.
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:38:
[...]
en jouw bijdrage, draagt er ook niet echt aan bij. Hoe goed bedoeld ook! Het is beter via DM dit soort dingen kenbaar te maken![]()
bij deze dan ook mijn excuses. zoals ik al zei, het is ook lastig om niet uit te vallen tegen mede-members op bepaalde onderwerpen, dus bij deze heb ik mijn statement dus bewezen.lowfi schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:40:
Ik maak mijn excuses. Je hoeft me niet nogmaals op mijn fout te wijzen. En je hoeft je al helemaal niet in mijn persoon te verplaatsen.
Wel, leef je uit: nieuws: 'Samsung levert Wave met geïnfecteerde micro-sd-kaart'TMC schreef op maandag 10 mei 2010 @ 01:22:
[...]
Oké, ze zullen vast bestaan, ik kom ze nooit tegen. Echter, op Tweakers zie ik ze nooit. Dat is het belangrijkste.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Gaat lekker daar, er zitten nog wel meer van die fanboys: Verwijderd in 'nieuws: 'Samsung levert Wave met geïnfecteerde micro-sd-kaart''Boeboe schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:27:
[...]
Wel, leef je uit: nieuws: 'Samsung levert Wave met geïnfecteerde micro-sd-kaart'
Zielig gewoon
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
☻/
/▌
/ \
Ach ja, ik maak me er niet meer druk om. Wel wacht ik met smart op dat mooie nieuwe systeem voor de reacties. Tot die tijd blijft het helaas een stortvloed aan pubers op Tweakers en in Apple topics.Matis schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:49:
Waar zal ik beginnen?
Momenteel staan van de 310 (!!!) berichten er 26 (!!!) op -1. Daarnaast vind ik alle topposts om te huilen; Van flames tot nietszeggende replies. Daarnaast gaat het vanaf Verwijderd in 'nieuws: Steve Jobs kondigt iPhone 4 aan' de verkeerde kant op.
Aan gelukkig beide kantenvgroenewold schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:39:
Ach ja, ik maak me er niet meer druk om. Wel wacht ik met smart op dat mooie nieuwe systeem voor de reacties. Tot die tijd blijft het helaas een stortvloed aan pubers op Tweakers en in Apple topics.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
het is best beschamend ja. 700+ reacties.. ik had er toch 300 verwacht en dat vond ik al aan de ruime kant.vgroenewold schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:39:
[...]
Ach ja, ik maak me er niet meer druk om. Wel wacht ik met smart op dat mooie nieuwe systeem voor de reacties. Tot die tijd blijft het helaas een stortvloed aan pubers op Tweakers en in Apple topics.
Verwijderd
Knap hoe je jezelf weet tegen te spreken in een post. Waarom zou het niet objectief zijn als ze niet elke Apple-scheet als nieuwsbericht brengen? Het is juist objectief dat de Apple-spindocters te goed zijn in het in de schijnwerpers houden van hun producten terwijl er objectief niets te melden is, dus alleen maar goed dat Tweakers niet met de Apple-reclames meegaat. Je wilt zo graag Apple-nieuws zien dat je juist zelf niet objectief lijktVerwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:57:
Was Tweakers vroeger een leuke objectieve site om te lezen, vandaag de dag is het helaas helemaal anders. Meest trieste is dat door de fanboys Tweakers nu ervoor kiest minder Apple nieuws te posten, zelf de introductie van de iPhone 4 was en is geen reden voor hun![]()
, maar ja natuurlijk is Php viert vijftiende verjaardag inderdaad leuker nieuws....
[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 09-06-2010 00:14 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Nieuws staat niet in de headline, dus dat is vreemd. Eerder zijn er klaagtopics geweest dat er teveel Apple nieuws zou zijn, en blijkbaar vond Tweakers dit ook. Echter zie je wel elke dag de meest lullige andriod nieuwtjes. Als objectief bent, plaats je of wel alles, of in mate van alle partijen.gambieter schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:12:
[...]
Knap hoe je jezelf weet tegen te spreken in een post. Waarom zou het niet objectief zijn als ze niet elke Apple-scheet als nieuwsbericht brengen? Het is juist objectief dat de Apple-spindocters te goed zijn in het in de schijnwerpers houden van hun producten terwijl er objectief niets te melden is, dus alleen maar goed dat Tweakers niet met de Apple-reclames meegaat. Je wilt zo graag Apple-nieuws zien dat je juist zelf niet objectief lijkt.
Er is trouwens een iPhone4 nieuwsbericht: nieuws: Steve Jobs kondigt iPhone 4 aan, dus waarom klaag je?
Objectiviteit heeft niets met aantallen te maken, maar of iets nieuwswaardig is.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:21:
Als objectief bent, plaats je of wel alles, of in mate van alle partijen.
Probeer eens begrijpend te lezen, het is vaak heel verhelderend. Zeggen dat niet elke scheet een nieuwsbericht hoeft te zijn maakt iemand niet anti-Apple. Uberhaupt is dat hele fanboygedrag gewoon erg dom.Blijkt in ieder geval dat jij zoals de meeste tweakers al anti-Apple bent, en alles waar Apple in staat als reclame ziet.
Gelukkig staat het de redactie vrij om te bepalen of iets nieuwswaardig is, en is er een community om ze erop te wijzen als ze wat missen of dingen doorlaten van onvoldoende niveau. Als je perse alle Mac-nieuwtjes wilt hebben zonder objectiviteit, dan kun je inderdaad beter naar die andere sites gaan. Hier is er selectie op kwaliteit, zoals je van een goede website mag verwachtenEn ja ik vindt Apple zeker interessant, mag ik ? In plaats dat een Tweakers dit bepaalt voor mij door het aantal nieuwsberichten te regulieren? Gelukkig is er ook iets als Engadget, en Macrumours, Tweakers is teveel vervuild met mensen die denken alles beter te weten, en daar alles aan doen om
hun gelijk te halen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Je mist nog steeds het punt: de redactie laat zich niet beinvloeden door de lage kwaliteit van de reacties (die trouwens van Aplle fanboys en anti-fanboys komen). Oftewel: het niet plaatsen van Applicons (de kleinst meetbare Apple-update) heeft niets te maken met de lage kwaliteit van een deel van de reacties. De redactie probeert gewoon scherper te zijn of iets echt nieuwswaardig is, zonder te kijken of er wel een quotum aan Apple/Android etc berichten wordt gehaald.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:40:
Kwaliteit is erg matig als je dit vergelijkt met vroeger, kijk maar eens naar de reacties waardoor dit topic is gestart. Zulke mensen lopen hier dus rond, het is vooral de "jongere" community welke de boel verpest, en hun zin doordraaft waardoor er binnen Tweakers bepaalde keuzes gemaakt worden. Hierdoor is mijn mening dat het forum echt zwaar "sucked" en ook de nieuwsstroom slecht is. Terwijl dit vroeger gewoon top was...
Dan zul je toch duidelijker moeten zijn in wat je wel bedoeld, zonder te klagen dat er te weinig Apple-berichten worden geplaatst. Het gaat om de kwaliteit, niet om de kwantiteit.Ik ga niet in op je "beargumentatie" gezien in alle drie je antwoorden niet hetgeen was wat ik bedoelde, verder wil ik nu lekker gaan slapen, en ook geen verdere tijd besteden aan dit forum
nou nou, even hoor.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:21:
[...]
Blijkt in ieder geval dat jij zoals de meeste tweakers al anti-Apple bent, en alles waar Apple in staat als reclame ziet. En ja ik vindt Apple zeker interessant, mag ik ? In plaats dat een Tweakers dit bepaalt voor mij door het aantal nieuwsberichten te regulieren? Gelukkig is er ook iets als Engadget, en Macrumours, Tweakers is teveel vervuild met mensen die denken alles beter te weten en het daardoor verpesten voor de andere mensen.
een redelijke neutrale post imo. ik vind het nieuwe design mooie en qua specs ben ik ook best tevreden.mijn hemel, die reacties.
qua design vind ik hem wel slick en qua specs (tzelfde als Ipad) zorgt ervoor dat games weer wat mooier zijn.
toch zijn de specs niet geheel voorbereid op de toekomst. het maakt immers nog steeds gebruik van de A8 core.
hier zou Nvidia dus een slag kunnen slaan met zijn Tegra 2.
hou eens op met generaliseren. ik val ook onder die ''jongere'' community en ik kan mijzelf er niet op betrappen mijn zin te doordraven als het gaat om Apple.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:40:
Kwaliteit is erg matig als je dit vergelijkt met vroeger, kijk maar eens naar de reacties waardoor dit topic is gestart. Zulke mensen lopen hier dus rond, het is vooral de "jongere" community welke de boel verpest, en hun zin doordraaft waardoor er binnen Tweakers bepaalde keuzes gemaakt worden. Hierdoor is mijn mening dat het forum echt zwaar "sucked" en ook de nieuwsstroom slecht is. Terwijl dit vroeger gewoon top was...
jammer dat je er geen aandacht meer aan wilt besteden. je punt is namelijk wel intressant, misschien dat Gambieter het in jouw optiek wat minder lekker heeft verwoord wat hij bedoelde maar dat moet geen reden zijn om dan maar niet meer aan de discussie deel te nemen.Ik ga niet in op je "beargumentatie" gezien in alle drie je antwoorden niet hetgeen was wat ik bedoelde, verder wil ik nu lekker gaan slapen, en ook geen verdere tijd besteden aan dit forum
Verwijderd
Ja maar ik vermoed dat bijna niemand daar naar kijkt of het iets interesseert.Bor de Wollef schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:13:
Het nieuwste Apple topic is wederom een trieste bedoeling van nullen en -1 scores. Het zijn vaak dezelfde users die proberen een flamewar uit te lokken. Zo zie je Trat elke keer weer voorbij komen op de -1 wat ook aan zijn karma is te zien. En dat is slechts 1 voorbeeld.
Daarom is het ook wachten op meer feedback vanuit de crew, op een hardere aanpak tegen notoire flamers en op implementatie van enkele in dit topic aangedragen technische middelen.Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:19:
[...]
Ja maar ik vermoed dat bijna niemand daar naar kijkt of het iets interesseert.
Zolang de modbot het modden aanpakt en niet het posten zal er hier niets aan veranderen.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 19:34 ]
blijkbaar leren de frequente foutgaanders niks van hun tik op de lat of registreren mensen speciaal voor 1 zon topic. maar nu ik even kijk is het inderdaad weer een trieste bedoeling.Bor de Wollef schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:13:
Het nieuwste Apple topic is wederom een trieste bedoeling van nullen en -1 scores. Het zijn vaak dezelfde users die proberen een flamewar uit te lokken. Zo zie je Trat elke keer weer voorbij komen op de -1 wat ook aan zijn karma is te zien. En dat is slechts 1 voorbeeld.
mij intreseren die -1tjes wel. ik kijk ze niet allemaal door maar ik wil graag zien hoe zon persoon een -1 heeft kunnen pakken. en daaruit haal je heel makkelijk naar voren dat de modjes hun werk over het algemeen goed doen.Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:19:
[...]
Ja maar ik vermoed dat bijna niemand daar naar kijkt of het iets interesseert.
Zolang de modbot het modden aanpakt en niet het posten zal er hier niets aan veranderen.
[ Voor 15% gewijzigd door Redneckerz op 21-06-2010 13:56 ]
Gelukkig zeg, heb bijna alles gelezen en wat irriteerde hij. Ben speciaal op forum hier gaan zoeken over klachten en kwam dit hier tegenKixtart schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:20:
Trat is eerder aangesproken op zijn manier van reageren en heeft nu een sanctie ontvangen, aangezien bijsturing zo te zien niet gewerkt heeft. Ik zal eens kijken of er meerdere users zijn die een mail zouden moeten ontvangen, want de sfeer gaat hard achteruit soms.
Verwijderd
WAT loop jij nou te bashen op het huidige systeemvgroenewold schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:17:
Zo lekker weer het weekend in met zo goed als 80% gebash de afgelopen week. Oh wat kan ik niet wachten op dat nieuwe systeem.
Ja, emoties he en ik heb sterk de indruk dat er gewoon heel veel nieuwe mensen bijgekomen zijn de afgelopen 1-2 jaar, welke niet bepaald volwassen genoemd kunnen worden.Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:29:
[...]
WAT loop jij nou te bashen op het huidige systeem![]()
Het is toch raar dat dit alleen bij apple topics zover uit de hand loopt
Schuld ligt aan beide kanten, puur op de 'bashers' af te schrijven vind ik te makkelijk.vgroenewold schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:05:
Ja, emoties he en ik heb sterk de indruk dat er gewoon heel veel nieuwe mensen bijgekomen zijn de afgelopen 1-2 jaar, welke niet bepaald volwassen genoemd kunnen worden.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
daar zou ik dan graag het fijne van willen weten. het is duidelijk dat 9 van de 10 bashers niks anders te doen hebben dan Apple de hemel in te prijzen cq af te blaffen.SinergyX schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:17:
[...]
Schuld ligt aan beide kanten, puur op de 'bashers' af te schrijven vind ik te makkelijk.
Het gebash wordt hier in dit topic veelal gezien als de 'apple haters', ik bedoel dus de 2 groepen 'fanbois' en 'bashers'. Des de een meer en overtuigende Apple de hemel in prijst, des te erger de ander gaat bashen. De harder de een gaat bashen, des te meer de fanboi er weer tegen ingaat.Redneckerz schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:49:
daar zou ik dan graag het fijne van willen weten. het is duidelijk dat 9 van de 10 bashers niks anders te doen hebben dan Apple de hemel in te prijzen cq af te blaffen.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik heb de fipo op -2 gezet, dat scheelt al een hele hoopBor de Wollef schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:59:
Ook het nieuwste Apple topic kan blijkbaar weer rekenen op bashing, flames etc.
nieuws: 'Signaalverlies iPhone 4 door death grip is 24dB'
Het lijkt werkelijk nergens naar voor het grootste gedeelte. Ook zijn er weer +3 modders gesignaleerd op duidelijke -1 posts.
Het klopt inderdaad dat het de fanatieke bashers weinig boeit of ze een -1 krijgen. We gaan binnenkort aan de slag met een revisie van het moderatiesysteem en daarin zullen een aantal maatregelen genomen worden die het posten van -1- en 0-reacties zullen ontmoedigen. Harder optreden tegen gebruikers die systematisch -1-reacties posten is ook een oplossing, maar ik vind wel dat we daarin niet moeten doorschieten.Herman87 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:50:
Ik weet niet of dat verstandig of realistisch is. Maar men maalt nu niks om een -1.
Dat vind ik wel meteen erg rigoreus. Liever heb ik de bovengenoemde maatregel waarbij de meerderheid gewoon geen reacties op -1 én 0 zien en dus ook niet de oeverloze off-topic discussies over in dit geval de aard van de Apple-gebruiker.RoD schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:16:
[...]
Ik heb de fipo op -2 gezet, dat scheelt al een hele hoop
Mijn indruk is wel dat de bashers in Apple-topics veel sterker vertegenwoordigd zijn dan de fanboys. De meeste iPhone-gebruikers zullen hun schouders ophalen bij al dat gebash, die mensen hebben gewoon een telefoon waar ze tevreden over zijn en snappen het fanatisme van de bashers niet. Persoonlijk vind het beter begrijpbaar dat je fanatiek enthousiast bent over een product dat je in bezit hebt dan fanatiek basher van een product dat je zelf niet eens bezit of gebruikt hebt. Om dan ook nog de gebruikers zelf (en niet alleen het apparaat) af te zeiken vind ik wel erg ver gaan. Het is ieders goed recht om voor wat voor een beweegreden dan ook een bepaald product te kopen en er tevreden mee te zijn.SinergyX schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:21:
[...]
Het gebash wordt hier in dit topic veelal gezien als de 'apple haters', ik bedoel dus de 2 groepen 'fanbois' en 'bashers'. Des de een meer en overtuigende Apple de hemel in prijst, des te erger de ander gaat bashen. De harder de een gaat bashen, des te meer de fanboi er weer tegen ingaat.
Verwijderd
Deze post bevat zoveel waarheidFemme schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:53:
[...]
Het klopt inderdaad dat het de fanatieke bashers weinig boeit of ze een -1 krijgen. We gaan binnenkort aan de slag met een revisie van het moderatiesysteem en daarin zullen een aantal maatregelen genomen worden die het posten van -1- en 0-reacties zullen ontmoedigen. Harder optreden tegen gebruikers die systematisch -1-reacties posten is ook een oplossing, maar ik vind wel dat we daarin niet moeten doorschieten.
Wat mij betreft gaan we standaard alleen reacties met een +1 of hoger weergeven, zodat je eerst omhoog gemodereerd moet worden om in zicht te komen bij de meerderheid van de users die de standaardinstelling van het filter gebruiken.
[...]
Dat vind ik wel meteen erg rigoreus. Liever heb ik de bovengenoemde maatregel waarbij de meerderheid gewoon geen reacties op -1 én 0 zien en dus ook niet de oeverloze off-topic discussies over in dit geval de aard van de Apple-gebruiker.
[...]
Mijn indruk is wel dat de bashers in Apple-topics veel sterker vertegenwoordigd zijn dan de fanboys. De meeste iPhone-gebruikers zullen hun schouders ophalen bij al dat gebash, die mensen hebben gewoon een telefoon waar ze tevreden over zijn en snappen het fanatisme van de bashers niet. Persoonlijk vind het beter begrijpbaar dat je fanatiek enthousiast bent over een product dat je in bezit hebt dan fanatiek basher van een product dat je zelf niet eens bezit of gebruikt hebt. Om dan ook nog de gebruikers zelf (en niet alleen het apparaat) af te zeiken vind ik wel erg ver gaan. Het is ieders goed recht om voor wat voor een beweegreden dan ook een bepaald product te kopen en er tevreden mee te zijn.
het heeft inderdaad een wisselwerking.SinergyX schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:21:
[...]
Het gebash wordt hier in dit topic veelal gezien als de 'apple haters', ik bedoel dus de 2 groepen 'fanbois' en 'bashers'. Des de een meer en overtuigende Apple de hemel in prijst, des te erger de ander gaat bashen. De harder de een gaat bashen, des te meer de fanboi er weer tegen ingaat.
Er was al eerder 'gezeur' over overmatig veel nieuws van Apple, ook dat heeft de nodige extra bashers met zich mee gebracht. Geef iets aandacht, dat is geven van flame-voer.
En dan ben ik heel simpel, zolang de frontpage een 'lang leve de lol zandbak' is, want wie ligt er nu echt wakker van een -1 als je even je 'gal kan spugen', dan hou je dit gebash over en weer. De grap is en blijft, als jij je 'bash' in een mooie tekst weet neer te zetten met wat interessante woorden.. accepteert iedereen het zonder problemen.
Herman87 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:50:
Ik ben hier vrij nieuw, dus wellicht is dit al overwogen en te licht bevonden. Dan bij voorbaat mijn excusses.
Waarom niet gewoon het gewicht van een -1 zwaarder maken? Ik zou mij niet kunnen voorstellen hoe ik een -1 zou kunnen krijgen, laat staan tientallen zoals sommige gebruikers. Een -1 krijg je enkel indien je ongewenst gedrag vertoond en tegen de regels in gaat. Doe je dat vaker, dan hoort daar ook een sanctie op te zitten.
Waarom niet iets als: 3 maal -1 in een kwartaal? Waarschuwing! (kan automatisch)
Binnen maand na waarschuwing nog een -1? Ban voor twee weken o.i.d.?
Ik weet niet of dat verstandig of realistisch is. Maar men maalt nu niks om een -1. Steeds vaker zie je dat gebruikers er al bij voorbaat vermelden dat ze een -1 krijgen. voorbeeld 1 Voorbeeld 2
Dat gebruikers zelf al weten dat ze ongewenst gedrag vertonen, maar toch hun reactie plaatsen, vind ik moeilijk te accepteren. Dan lijkt mij een -1 niet zwaar genoeg bestrafd.
ik denk dat een harder gebruik van de -1 zoals hij nu is, eerder averechts gaat werken. ik zie wel voor me dat dit een harder gebruik de bashers/lovers alleen maar meer aanmoedigt om rotzooi te posten. en echt dom zijn ze nu ook weer niet, want ze weten van te voren al dat ze een -1 krijgen (want dat melden ze zelf al in hun post)Het klopt inderdaad dat het de fanatieke bashers weinig boeit of ze een -1 krijgen. We gaan binnenkort aan de slag met een revisie van het moderatiesysteem en daarin zullen een aantal maatregelen genomen worden die het posten van -1- en 0-reacties zullen ontmoedigen. Harder optreden tegen gebruikers die systematisch -1-reacties posten is ook een oplossing, maar ik vind wel dat we daarin niet moeten doorschieten.
intressant idee. maar dit betekent wel dat je voor de 0jes en de -1, -2tjes, je eerst in het filter moet wroeten om dit voor elkaar te krijgen? of zie ik dit nu verkeerd?Wat mij betreft gaan we standaard alleen reacties met een +1 of hoger weergeven, zodat je eerst omhoog gemodereerd moet worden om in zicht te komen bij de meerderheid van de users die de standaardinstelling van het filter gebruiken.
hmm. geldt dit specifiek voor een ieder Apple topic, of is dit algemeen?Dat vind ik wel meteen erg rigoreus. Liever heb ik de bovengenoemde maatregel waarbij de meerderheid gewoon geen reacties op -1 én 0 zien en dus ook niet de oeverloze off-topic discussies over in dit geval de aard van de Apple-gebruiker.
dat is zeker waar, maar er moet ook worden opgelet op herhaling van zetten. als een Apple lover constant loopt te kraaien dat alle alternatieven ondergeschikt zijn en ook de minpunten van Apple negeert, dan kan ik dat moeilijk fanatiek meer noemen. en hetzelfde geldt voor bashers die constant de fanboys achtervolgen. ik zie met regelmaat dezelfde user terugkomen die constant achter fanboys aanjaagt en ze basht. een fanboy is bloedirritant, maar een stalkende basher is net zo erg. daar moet geen verschil in worden gemaakt. ik vind het aantal fanboys vs bashers over het algemeen wel meevallen.Mijn indruk is wel dat de bashers in Apple-topics veel sterker vertegenwoordigd zijn dan de fanboys. De meeste iPhone-gebruikers zullen hun schouders ophalen bij al dat gebash, die mensen hebben gewoon een telefoon waar ze tevreden over zijn en snappen het fanatisme van de bashers niet. Persoonlijk vind het beter begrijpbaar dat je fanatiek enthousiast bent over een product dat je in bezit hebt dan fanatiek basher van een product dat je zelf niet eens bezit of gebruikt hebt. Om dan ook nog de gebruikers zelf (en niet alleen het apparaat) af te zeiken vind ik wel erg ver gaan. Het is ieders goed recht om voor wat voor een beweegreden dan ook een bepaald product te kopen en er tevreden mee te zijn.
Verwijderd
Hoewel ik heel blij ben met de opruiming, vindt ik de maatregel principieel verkeerd. Zoiets zou via de normale filtering moeten gebeuren, en niet via een -2. Daarvoor is -2 gewoon niet bedoeld.RoD schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:16:
[...]
Ik heb de fipo op -2 gezet, dat scheelt al een hele hoop
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Ja Dag, doe maar lekker niet.Dirk schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:22:
Een optie waar ik net ook nog aan zit te denken om reacties op -1 reacties te ontmoedigen (die zijn er nu wat mij betreft nog veel te vaak en een onderdeel van het probleem hier), is om het -1-filter uit te schakelen voor iedereen behalve mods met een weging van 4x of hoger. -1 reacties kunnen dan dus alleen gelezen worden door ze handmatig stuk voor stuk uit te klappen.
Ik ga er vanuit dat dit het aantal slechte reacties ook zal verminderen omdat om op zo een reactie te reageren, je eerst de reactie al moet uitklappen, wat een extra handeling is die lang niet iedereen zal doen.
Verwijderd
Het mag ook wel gelden voor bijvoorbeeld PS3 vs Xbox 360 topics en voor discussies over auteursrechtschendingen/torrentsitesRedneckerz schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:03:
[...]
hmm. geldt dit specifiek voor een ieder Apple topic, of is dit algemeen?
als het alleen voor een Apple topic geldt, kan ik mij voorstellen dat daar kritiek opkomt. immers, zulke topics krijgen een ''andere'' behandeling dan niet-Apple topics.
Ik denk wel dat fanboys vooral uit de tent worden gelokt door bashers. Zonder het bashen zouden de fanboys niet de behoefte hebben om hun mening te ventileren.Redneckerz schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:03:
[...]
dat is zeker waar, maar er moet ook worden opgelet op herhaling van zetten. als een Apple lover constant loopt te kraaien dat alle alternatieven ondergeschikt zijn en ook de minpunten van Apple negeert, dan kan ik dat moeilijk fanatiek meer noemen. en hetzelfde geldt voor bashers die constant de fanboys achtervolgen. ik zie met regelmaat dezelfde user terugkomen die constant achter fanboys aanjaagt en ze basht. een fanboy is bloedirritant, maar een stalkende basher is net zo erg. daar moet geen verschil in worden gemaakt. ik vind het aantal fanboys vs bashers over het algemeen wel meevallen.
Ben ik het ook mee eens. We mogen ernaar streven om het geven van bepaalde reacties te ontmoedigen en we kunnen gebruikers die veelvuldig ongewenst gedrag vertonen hierop aanspreken en sancties nemen, maar zolang reacties niet in strijd zijn met de policies (en dat zijn de meeste kritische of bashende reacties niet) moeten we er geen censuur op toepassen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:09:
[...]
Hoewel ik heel blij ben met de opruiming, vindt ik de maatregel principieel verkeerd. Zoiets zou via de normale filtering moeten gebeuren, en niet via een -2. Daarvoor is -2 gewoon niet bedoeld.
Het plan ligt er. Ik ga het er volgende week over hebben met Tino. Hopelijk kunnen we er snel mee aan de slag.Het mooiste zou natuurlijk nog altijd zijn om te sorteren op moderatie... Is daar enig nieuws over?
Ik vind wel dat de -1 reacties gewoon toegankelijk moeten zijn, maar het mag iets moeilijker gemaakt worden.Dirk schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:22:
Een optie waar ik net ook nog aan zit te denken om reacties op -1 reacties te ontmoedigen (die zijn er nu wat mij betreft nog veel te vaak en een onderdeel van het probleem hier), is om het -1-filter uit te schakelen voor iedereen behalve mods met een weging van 4x of hoger. -1 reacties kunnen dan dus alleen gelezen worden door ze handmatig stuk voor stuk uit te klappen. Ik ga er vanuit dat dit het aantal slechte reacties ook zal verminderen omdat om op zo een reactie te reageren, je eerst de reactie al moet uitklappen, wat een extra handeling is die lang niet iedereen zal doen.
Maar ze zien de reacties wel, getuige de waslijst van reacties die uiteindelijk op de fipo zijn verschenen. Daarnaast is met de eerste post meteen de toon gezet: namelijk die van het bashen, en natuurlijk daaropvolgend het reageren van fanboys.Femme schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:53:
Dat vind ik wel meteen erg rigoreus. Liever heb ik de bovengenoemde maatregel waarbij de meerderheid gewoon geen reacties op -1 én 0 zien en dus ook niet de oeverloze off-topic discussies over in dit geval de aard van de Apple-gebruiker.
Terwijl dat de replies zijn die men wil lezen bij orientaties op telefoons.....Femme schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 14:11:
Ik noem bijv. deze reactie: Verwijderd in 'nieuws: Apple verkoopt 1,7 miljoen iPhone 4's in drie dagen' van iemand die een mening heeft over Anroid en de iPhone. Hij is wat positiever over iPhone en heeft daar goede redenen voor. Hij verwoordt zijn mening zonder anderen te beledigen. De reactie heeft niet direct betrekking op de verkoop van de iPhone 4 maar verklaart wel het succes. Mijn inziens een +3 waard maar minimaal een +2. Ik kwam hem echter tegen op +1.
En toch is dat wel de harde realiteit.Het gaat er bij mij niet in dat er artikelen zijn met 400 reacties waarvan geen enkele de moeite waard is om voor te schotelen aan de lezer van het artikel.
[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 04-07-2010 19:19 ]
dat ben ik met je eens. ik zie ook steeds vaker mini-topics ontstaan binnen in een topic, terwijl het nergens voor nodig is en het alleen maar ontmoedigt om verder te lezen dan wel te modereren (en dan mod ik zelf niet.)Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:32:
Mjtdevries heeft een goed punt.
Ik krijg overigens het gevoel dat er meer en meer slowchat en onliners op de FP komen de laatste tijd. Vrijwel altijd geplaatst door de wat jongere members. Ik hoor hier ook andere mensen over, bv op IRC. Een aangepast voordeel van sommige maatregelen zoals aangedragen in dit topic is ook dat dergelijke oninteressante posts de FP wellicht minder vervuilen. Bij sommige onderwerpen moet je echt op zoek naar leuke en interessante reacties tussen hopen one liners. Ik ben al druk bezig om meer hogere mod scores toe te wijzen aan goede posts om meer onderscheid te maken en goede posts te belonen maar zou het ook goed vinden als de non interessante posts minder zichtbaar zouden worden.
Voorlopig hebben we geen tijd om een dergelijke maatregel uit te voeren. De geplande wijzigingen aan het moderatie- en reactiesysteem komen eerst. Ik denk dat we met deze wijzigingen een groot deel van het probleem kunnen oplossen.Jellinek schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:17:
Ik zou pleiten voor een flag die aan FP-topics kan worden toegekend. Als je je herhaaldelijk misdraagt in geflagde topics (waaronder bijv. Apple/MS-gerelateerd) verlies je (tijdelijk) het recht te reageren in die topics.
De modbot zal afgeschaft worden. Ik voel niet veel voor automatische moderatie, dat is veel te foutgevoelig.Redneckerz schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:17:
[...]
is het overigens, naast dit plan, mogelijk om de Modbot zo in te stellen dat deze kan filteren op bepaalde steekwoorden en daar zelf alvast een -1 voor geeft? nadeel ervan is dat een Promod moet checken of dit wel in redelijke doen is gedaan maar ikzelf zie dat vooralsnog ook wel een werkelijkheid worden.
dat scheelt volgens mij aardig wat werk voor de mods die nu (en ook later) alle troll-reacties moeten modereren. maar als het plan van Femme doorgaat is het misschien ook helemaal niet meer nodig.
Reactie van degener op het frontpageartikel dat Apple negatieve iPhone-adviezen zou verwijderen van hun forum.Censuur? Nou, nou.
Het is wat anders als eigen klanten gebruikers ervaringen willen uitwisselen. Maar zoals jij en ik weten is Apple bashing voor Aplle haters tot een levensopdracht geworden. Zelfs als er niets negatiefs te melden valt dan gaan ze nog te keer op plaatsen waar ze als nietgebruiker niets te zoeken hebben. Ik begrijp heel goed dat Apple die mensen op hun gebruikersforum geen vrij baan gaat geven. Want uit welke hoek waait deze wind, dat hij ineens zo sterk is?
Het zou mij niets verbazen dat dit tot de marketing campagne van Microsoft behoort. Microsoft gebruikt namelijk alle middelen in de strijd. Kijk maar eens hoe ze SCO financiert om bedrijven die Linux gebruiken aan te klagen. Microsoft heeft zelf een slechte naam en daarom is haar alles aangelegen om de goede naam van andere fabrikanten onderuit te halen.
Het is triest dat op deze wijze competie bedreven wordt. Net zo triest als ons Nederlands elfal een finale te zien veranderen in een schoppartij. Hoezeer ik ook gehoopt had op de titel ben ik achteraf blij dat het team dat het meest sportief en aantrekkelijk gevoetbald heeft gewonnen heeft.
Als de iPhone daadwerkelijk grote ontvangst problemen heeft doet Apple er goed aan om die op te lossen. Maar daar zit nu juist het probleem. Voor dat deze haatcampagne losbarstte melden reviewers dat de ontvangst niet slechter of beter was. Het lijkt er sterk op dat de problemen enorm overdreven worden en dat hier meer een lastercampagne is.
En dat is eerder gebeurd. Neem Marcel van Dam die zich op de kaart zette als ombutsman met zijn aanklacht tegen de exploderende Exota limonadeflessen. Door herhaaldelijk een filmpje uit te zenden van een exploderende fles, ging het familiebedrijf op de fles. Uiteindelijk bleek er met die fles niets mis en na decennia procederen kreeg de familie 20 miljoen schade vergoeding.
En neem Ralph Nader die de natie wist te overtuigen dat de Chevrolet Corvair een rijdende doodskist was en er een heel boek "Unsafe at any speed" over schreef, hij voerde zelfs rechtzaken tegen General Motors, waarmee hij eveneens kampioen consumentverdediger werd. Uit later wetenschappelijk onderzoek bleek dat die auto niet slechter was dan de andere auto's uit die tijd, eerder iets beter. De autoś waren gewoon niet zo veilig.
Ook bij de iPhone krijg je sterk de indruk dat hier een probleem wordt geschapen. Ja als het signaal zwak is en als je zweethanden hebt en het links vastpakt in de zogenaamde deathgrip kan je het gesprek laten afbreken. Leuk gevonden, maar dat zegt niets over het algehele functioneren van een toestel. Over de Google Nexus One hoorden wij eerder ook al over problemen met de 3G ontvangst, maar daar heeft niemand het meer over. De waarheid is simpelweg dat er geen 100% ontvangst is alle omstandigheden. Bij bijna alle telefoons hoor je dan ook tegenstrijdige verhalen over ontvangst, die kennelijk met de persoonlijke situatie te maken hebben.
Het is geen enkel probleem om bij een toestel dat miljoen keren verkocht is duizenden gebruikers te vinden die verklaren dat de ontvangst steeds wegvalt. Maar die zijn er ook te vinden voor de Nexus One of de blackberry of om het even welke phone. Het is een kwestie van de negatieve ervaringen combineren en er een platform aan geven.
Degene die er mee begonnen is is Gizmodo, die met allerlei negatieve verhalen kwam. Naast de "deathgrip", de "yellow stains". Logisch Gizmodo wordt door Apple vervolgd voor heling. Gizmodo heeft er zelfs een vast topic van gemaakt om steeds opnieuw uit te komen met negatieve verhalen.
Juist het feit dat Apple bashing zo fel gevoerd wordt door mensen die geen Apple gebruiker zijn, is voor mij een indicatie dat hier een gerichte campagne achter zit. We hoeven niet ver te zoeken naar de grootste belanghebbende, die zit in Redmond. We weten ook uit talloze voorbeelden uit de geschiedenis dat zij zulke middelen niet schuwt. Zo heeft MS ook OpenGL in een kwaad daglicht gezet.
Lieden als Balmer zijn redelijk gewetenloos, alles is toegestaan om te winnen, Vuile middelen schrikken ze niet voor terug. Balmer ziet bedrijven als Google en Apple als doodsvijanden en zoals hij heeft verklaard: ik zal ze vermoorden. Overigens ook Bill Gates ging over lijken, in de biografie "hard drive" wordt hij door zijn oude buddies beschreven als de enige man die meer "obnoxious" is dan Sadam Hoessein, echt een weerzinwekkende klootzak in de omgang. Hij werd voor Balmer, die er maar een beetje bij rondhing, het grote voorbeeld.
Apple zit nu met een probleem. Als de negatieve publiciteit blijft aanhouden kan ze twee dingen doen:
- negeren
- de antenne verbeteren ook als is dit strikt niet nodig
Beiden zijn onaantrekkelijk. Als je negeert, wordt dit weer negatief uitgelegd en zal klanten kosten. Maar als je de antenne verbetert, zal het ook negatief worden uitgelegd en als bevestiging worden gepresenteerd dat je de klanten hebt bedrogen.
Ik denk dat Apple het beste er aan doet om inderdaad de aanklacthen te negeren. De ontvangstproblemen van de iPhone4 treden enkel op bij zwak signaal en daar is AT&T oorzaak van. Dat is meer dan bekend bij alle partijen ook de consumenten. Zo is berekend dat Apple in de VS jaarlijks 16 miljoen meer toestellen zou kunnen verkopen als ze niet AT&T maar Verizon zou gebruiken.
Apple heeft de strategische keuze gemaakt om met AT&T samen te werken en ongetwijfeld zijn dat langlopende contracten waar ze niet op korte termijn onderuit kan, anders had ze dat echt wel gedaan. Het succes van apparaten als de Droid zijn daar mede aan te danken.
Apple doet er het beste aan de zaak te negeren. Vroeg of laat waait het over. Op een bepaald moment is het gewoon geen nieuws meer. De slechte ontvangst heeft altijd al klanten gekost, maar daar is weinig aan te doen en geldt vooral in de VS.
Overigens heeft die zelfde consumer reports eerder geoordeeld: "iPhone 4's supposed signal woes aren’t unique, and may not be serious".
Most of the Web sites reporting dropped signals and even dropped calls have demonstrated several techniques, or "death grips" for recreating the problem (which we've yet been able to reproduce in a meaningful way). But those almost always require squeezing the phone hard, in an unnatural way. Those grips may also produce sweaty palms from exertion, with the sweat increasing conductivity—and possibly the degree of signal loss.
Case closed, right? Well, no.
Even with that supposed handicap of an exposed antenna, iPhone 4 reception is actually better than on the 3GS according to many to some highly respectable and thorough testers, including AnandTech.com:
From my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS.
The authors did admit, however, that using a bumper, or some kind of insulating case allowed them to get even better performance:
With my bumper case on, I made it further into dead zones than ever before, and into marginal areas that would always drop calls without any problems at all. It's amazing really to experience the difference in sensitivity the iPhone 4 brings compared to the 3GS, and issues from holding the phone aside, reception is absolutely definitely improved. I felt like I was going places no iPhone had ever gone before. There's no doubt in my mind this iPhone gets the best cellular reception yet, even though measured signal is lower than the 3GS.
Bottom line: There's no reason, at least yet, to forgo buying an iPhone 4 over its reception concerns. And even if those do materialize, Apple's Steve Jobs helpfully reminds new iPhone buyers that "you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund."
http://blogs.consumerrepo...eception-problems-in.html
Maar vervolgens worden ze dan zelf doelwit van aanvallen van applehaters als Gizmodo. Je moet het met hen eens zijn, anders deug je zelf niet.
Ondanks de smerige oorlogsvoering wint Apple het toch van Microsoft. Microsoft mag dan wel 200 miljoen in de marketing van de Kin hebben gestopt door er nationwide mee te adverteren op TV, ze verkocht maar 500 toestellen. De meeste mensen kennen Microsoft onderhand wel en analisten verwachten WM7 net zo snel zal floppen en zijn al aan het speculeren wie MS dan weer op gaat kopen. Rim wordt als mogelijk slachtoffer gezien.
De grootste tegenstander voor Apple is dan ook niet Microsoft met haar smerige oorlogsvoering maar Google. Want Google bestrijdt Apple met haar eigen wapen: innovatie. Google is echter niet het type bedrijf dat zich aan zulke smeercampagnes overgeeft. uiteindelijk zullen de beste bedrijven toch winnen zoals Spanje ook de finale heeft gewonnen van de vastberaden oranje doodschoppers.
[Reactie gewijzigd door degener op dinsdag 13 juli 2010 14:13]
[ Voor 48% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2010 18:29 ]
Virussen? Scan ze hier!
bovendien klopt er ook niks van. als je dan zonodig moet bashen dan zou ik toch met een paar gegronde feiten aankomen..Lars93 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:15:
[...]
Reactie van degener op het frontpageartikel dat Apple negatieve iPhone-adviezen zou verwijderen van hun forum.
Ik nomineer deze tot flamewar van de dag
Wel sneu dat er zo'n reactie dan het hele nieuwsartikel verpesten..
[ Voor 11% gewijzigd door MacWolf op 16-07-2010 20:05 ]
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Dat begrijp ik, maar daar was het eigenlijk al te laat voor, gezien het aantal reacties op het artikel. Het is dan ook niet mijn doel dat het artikel alsnog aangepast wordt. Het gaat mij er vooral om duidelijk te maken dat (zeker in het geval van Apple) met voorzichtiger moet zijn met artikelen plaatsen, iets meer onderzoek of een review of iets dergelijks had een hoop narigheid kunnen voorkomen. Als het goed is heeft iedere site die aanwezig was wel alle informatie beschreven, inclusief de cijfers van de probleemgevallen en dergelijke. Het is een gemis dat Tweakers deze informatie niet beschreef, daardoor is meer ruimte gecreëerd voor flames en talloze reacties die precies hetzelfde zeggen (het verhaal van de 30 dagen "niet goed, geld terug" garantie). Als men het aantal flames bij Apple artikelen wil verlagen is het ook belangrijk om op dit punt te verbeteren.RoD schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:17:
Dit soort dingen moet je even in Geachte Redactie posten, en dan in een eigen topic. Daar kun je inhoudelijke feedback mbt nieuwsposts kwijt.
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
waarschijnlijk omdat de posts die ze maken niet zwaar genoeg wegen voor een ban. ik neem aan dat de user Bazilfunk al wel zijn waarschuwingen per mail gehad heeft..Jellinek schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:29:
En we gaan weer los. Prima voorbeeld van een post in dit soort topics:
Deze post in Slate met Windows 7 verschijnt op site HP
Kostte hem precies 5 minuten na het plaatsen van het artikel om de eeuwige Apple-design discussie weer aan te wakkeren. Nee, hij noemde Apple niet zelf maar gezien het post-verleden van deze user is het overduidelijk wat het doel van deze reactie was.
In het eerste half uur 4 reacties, waarvan 3x -1 en één off-topic/irrelevante post in dezelfde "discussie". Ook later in het topic en elders op de FP doet hij weer leuk mee. Toegegeven, ik heb een beetje de krenten uit de pap gevist, dit is niet alles wat deze user gepost heeft vandaag(!) maar het is desondanks een aardige verzameling ongewenste posts die allemaal Apple-gerelateerd zijn in niet-Apple topics.
Hopelijk heeft het nieuwe mod-/weergave systeem meer impact dan -1 modden nu want het lijkt er niet op dat deze user zich ergens iets van aantrekt. Ik snap dan ook niet dat dit soort draaideurtrolls niet gebanned worden.
Verwijderd
☻/
/▌
/ \
Een van de meest ergerlijke reacties imho, mensen die hun eigen laptop of wat dan ook als representatief presenteren. Vervolgens reageren er 4 mensen met een ander product die vinden dat hun ervaringen wel representatief zijn tot de 5e zegt dat een enkele mening niks zegt over totaal cijfers. Deze reacties (die zeer veelvuldig voor komen) krijgen vrijwel altijd 0 en ik zal ze geen -1 meer geven ben me mod rechten om zulks reden al een keer even kwijt geweest.[b][message=34390046,noline]totdat er weer iemand bij komt die gaat zitten roepen dat zijn samsung laptop veel langer meegaat. einde draad en begin van geflame.
van mij mag die fluwelen handschoen nu af.
Ik heb de reacties op het artikel even doorgescand en ik zie weinig reacties die niet door de beugel kunnen.Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:51:
Ik vind het meer dan 60% onzin, en misschien is het merendeel "on topic" maar het zijn telkens dezelfde "argumenten" die voor de onzin veroorzaken. De paar constructieve berichtjes die er tussen zitten worden ook tactisch ge-derailed. Mooi voorbeeldje is bv het stukje waar een paar verschillende macbooks naast elkaar worden vergeleken, prima constructieve comments, totdat er weer iemand bij komt die gaat zitten roepen dat zijn samsung laptop veel langer meegaat. einde draad en begin van geflame.
van mij mag die fluwelen handschoen nu af.
[ Voor 8% gewijzigd door Xeanor op 27-07-2010 15:43 ]
Ik zou bijna denken dat het sarcastisch bedoeld was, maar gezien eerdere posts meent hij het ook nog...Delerium schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:42:
mcdronkz in 'nieuws: Apple introduceert nieuwe iMacs, Mac Pro's en Cinema Display'
Wat een slechte post zeg......
Verwijderd
http://www.nu.nl/gadgets/...controle-applicaties.htmllowfi schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:34:
Ik verwacht binnen nu en een paar uur weer een shitstorm want er zijn wat nieuwe apple producten gelanceerd...
Wat had je anders verwacht, dat ik opzettelijk een troll zou posten?gambieter schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:45:
[...]
Ik zou bijna denken dat het sarcastisch bedoeld was, maar gezien eerdere posts meent hij het ook nog...
[ Voor 26% gewijzigd door mcdronkz op 27-07-2010 16:06 ]
Dit gaat echt nergens over. Alsof men een lopend gamma niet kan upgraden. En alle bijvoeglijke naamwoorden in de reply kunnen onmogelijk serieus zijn. Het is daarom ongewenst, men haalt er geen gram informatie uit wat toegevoegde waarde oplevert.Wie had ooit verwacht dat de iMac en Mac Pro verbeterd konden worden? Apple was kennelijk zelf de enige, en ze hebben het, zoals altijd, weer ongekend bij het rechte eind. De Macs zijn mooier dan ooit tevoren, krachtiger dan ooit tevoren en interessanter dan ooit tevoren. En dan de trackpad, wat een waanzinnige gadget zeg! Wie één reden kan bedenken om geen Mac te kopen, krijgt van mij een medaille.
Dit stukje doet 't 'm. Zelfbevrediging is het sleutelwoord.Ik heb meteen al het nieuwe fantastische speelgoed besteld om mezelf voor de komende maanden weer te kunnen bevredigen
[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 27-07-2010 16:25 ]
Dit of een reclamepraatje, of een uiterst sarcastische post. In ieder geval weinig inhoudelijk, en is daarom imo al niet hoger dan een 0. Eventueel zou je het als grap kunnen bestempelen en een +1 geven. Ik lees in ieder geval niets over de producten zelf, dus ik vat dit op als een poging om te trollen.mcdronkz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:00:
[...]
Wat had je anders verwacht, dat ik opzettelijk een troll zou posten?
De ratings zijn overigens veelzeggend:
[afbeelding]
Als jullie mijn post als 'slecht' betitelen, neem je je eigen publiek niet serieus.
28 fanboys... En nee, de post is niet serieus te nemen. De gemiddelde mens krijgt geen orgasme van nieuw Apple-materiaal. Probeer eens neutraal en onafhankelijk te zijn in plaats van een "I am not worthy" slijmpost te makenmcdronkz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:00:
[afbeelding]
Als jullie mijn post als 'slecht' betitelen, neem je je eigen publiek niet serieus.
Verwijderd
pcies en dat was ook precies mcdronkz doel met zijn bericht. Dit is gewoon trollen, hoop dat zulke trieste persoontjes binnenkort wat harder worden aangepakt aangezien iemand al treffend opmerkte dat het tegenwoordig FOK taferelen zijn bij Apple topics.....mjtdevries schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:43:
Een echte troll vind het natuurlijk het mooiste als beide kampen uit hun tent gelokt worden...
Kom op zegmcdronkz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:00:
[...]
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
wow serieus zo denkt het mod team hierover? gewoon tweakers laten afglijden naar fok-comments? echte apple bezitters reageren momenteel al massaal niet meer op fp apple berichten want ze worden compleet ondergesneeuwd door de flamers die op deze website blijkbaar vrij spel hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:56:
Hmmm... Ik heb het als een prachtige sarcastische post beschouwd, en vond 'm erg humor...![]()
Nu lees ik echter dat ie het werkelijk meent....![]()
Voor de rest... Ach, wat moet je er van vinden. Zo'n product aankondiging is eigenlijk geen enkele reactie waard. Gewoon standaard 13 in het dozijn componenten, voor een Apple prijs. Niets nieuws onder de zon. Geen reden om er positief of negatief woorden aan te verspillen.
Laat de fanboys van de verschillende kanten lekker met elkaar spelen... hebben ze tenminste geen tijd de andere topics te verpesten.
Zoals al vaker uitgelegd: het zijn zowel de flamers als de fanboy-trolls die het probleem zijn, niet alleen de flamers.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:11:
wow serieus zo denkt het mod team hierover? gewoon tweakers laten afglijden naar fok-comments? echte apple bezitters reageren momenteel al massaal niet meer op fp apple berichten want ze worden compleet ondergesneeuwd door de flamers die op deze website blijkbaar vrij spel hebben.
Wat wil je er aan doen? Je kunt moeilijk de fanboys en flamers opvoeden, daar is het al te laat voor. En ja, je zult beiden moeten aanpakken.Een beetje mod zal toch wel heel snel zien dat hier gewoon een herhaling aan zetten word gedaan, maar er word gewoon helemaal *NIKS* aan gedaan.
De mening van een mod kan en zal natuurlijk anders zijn dan de mening van andere mods. Ikzelf zie er niet meer dan een -1 in.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:11:
[...]
wow serieus zo denkt het mod team hierover?
Verwijderd
Ik zou het nog sterker willen stellen, het zijn hoofdzakelijk de trolls. Ik denk als je die weet te weren je 99% van je problemen af bent.gambieter schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:20:
[...]
Zoals al vaker uitgelegd: het zijn zowel de flamers als de fanboy-trolls die het probleem zijn, niet alleen de flamers.
je moet ze een (even mod for beginners boekje openslaan, blz 1) prikkel geven omdat niet meer te doen. Is dat simpel, ja dat is simpel. De mods hier hebben zat tools om zoiets aan te pakken, ik krijg steeds meer het idee dat ze het gewoon niet willen aanpakken.[...]
Wat wil je er aan doen? Je kunt moeilijk de fanboys en flamers opvoeden, daar is het al te laat voor. En ja, je zult beiden moeten aanpakken.
Er moet serieus worden ingegrepen naar mijn mening. Inhoudelijke discussie is ver te zoeken, het niveauverschil tussen FP en GoT is echt bizar op dit moment. Zoals al eerder is aangehaald, FP lijkt nu gewoon op FoK en Spitsnieuws.We've talked about how the commenting system and those crazy tagpages work, but it seems that it's time for a different sort of discussion. Apparently time to talk about trolls, jerks, doo-doo heads, lousy commenters, the banhammer, and the AUTOBAN.
[ Voor 23% gewijzigd door Miki op 27-07-2010 20:50 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2010 20:53 ]
☻/
/▌
/ \
Maar je hebt trolls van beide kanten, terwijl je alleen maar de anti's benoemde. Je moet dan ook trolls zoals de vandaag besproken mcdronkz post aanpakken, wat een pro-troll is.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:39:
Ik zou het nog sterker willen stellen, het zijn hoofdzakelijk de trolls. Ik denk als je die weet te weren je 99% van je problemen af bent.
Je bedoelt de banhamer gebruiken?je moet ze een (even mod for beginners boekje openslaan, blz 1) prikkel geven omdat niet meer te doen. Is dat simpel, ja dat is simpel. De mods hier hebben zat tools om zoiets aan te pakken, ik krijg steeds meer het idee dat ze het gewoon niet willen aanpakken.
Even terug naar het begin. TS trok het naar Apple alleen en in de eerste pagina's werd dit al snel breder getrokken.brama schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:03:
Ik heb het idee dat de oude gegadigden massaal weggelopen zijn op tweakers.net, en dat er vooral veel 'jong grut' de site bezoekt. Het niveau lijkt in ieder geval heel erg sterk op een puberend publiek. Als oude-lul-in-wording staat mij dit persoonlijk in ieder geval steeds meer tegen. Erg jammer, want de kwaliteit van de berichtgeving zelf is van een veel beter niveau.
Het zou mij niets verbazen als dat een belangrijke achterliggende reden is.
Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.
Wat wil je er precies aan doen? Hoe wil je het niveau omhoog gaan krikken? Fyi: mensen die over de schreef gaan die worden al aangepakt. Apple-topics trekt nu eenmaal een hoop mensen aan die alleen hun mening willen spuien over hoe slecht Apple is, of over hoe geweldig Apple wel niet is.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:11:
[...]
wow serieus zo denkt het mod team hierover? gewoon tweakers laten afglijden naar fok-comments? echte apple bezitters reageren momenteel al massaal niet meer op fp apple berichten want ze worden compleet ondergesneeuwd door de flamers die op deze website blijkbaar vrij spel hebben.
Een beetje mod zal toch wel heel snel zien dat hier gewoon een herhaling aan zetten word gedaan, maar er word gewoon helemaal *NIKS* aan gedaan.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq