Het kleine-mismoderatietopic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.937 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Ik zie een enkele +3 met een weging van +1. Ik denk niet dat we daar meteen een powermod op af hoeven te sturen :)

De andere heeft blijkbaar snel zijn score veranderd toen ie zag dat de gemiddelde score een flink stuk lager terecht kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 15:34:
[...]

In zijn analyse haalt hij inderdaad de inhoud volkomen onderuit... Daarmee is het artikel inhoudsloos geworden, en dus niet meer nieuwswaardig. Maar dat is dus een gevolg, en niet de aanleiding.
Even voorop gesteld dat ik het artikel ook niks vind,maar zijn reactie is net zo goed niks.Zijn verhaal is gebaseerd op aannames en speculatie,meer niet. Hij had toch op zijn minst met een bron moeten komen om het verhaal te ondersteunen Wmb (als lezer) is het hem niet gelukt de nieuwswaarde van het artikel naar beneden te halen. Niet dat ik die al hoog had,maar dat is een ander verhaal. :)

edit:
Zijn volgens mij kansloze reacties(te oftopic),en -1 waardig. Of is dat te streng?
Verwijderd in 'nieuws: Intel brengt snelste Core i5 tot nu toe uit'
THEMAN!! in 'nieuws: Intel brengt snelste Core i5 tot nu toe uit'

[ Voor 21% gewijzigd door pcgek op 20-04-2010 18:53 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:44
Kan iemand even deze post naar -1 modereren?
Verwijderd in 'nieuws: Hyves lanceert platform voor sociale games' - Diegene die deze post hoger dan +1 heeft gegeven mogen wel eens worden nagekeken als je het mij vraagt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou is 'ie niet zo offensief dat een -1 noodzakelijk is en een offtopic ook wel kan....
Dirk schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:46:
[...]
Wat jij daar post is bedoeld voor de redactie, niet voor de gemiddelde lezer. Daarvoor hebben we wél een feedbackforum. In Geachte Redactie kun je de redactie aanspreken, dat hoort niet in de gewone reacties te gebeuren, die leest de redactie lang niet altijd en anders is het beste wat je kunt krijgen een offtopic discussie. En die willen we ook niet.
Ik vind van niet, juist dat publiek mag best weten welke waarde nieuwsberichten hebben en dat hoeft niet verstopt te worden bij een foryoureyesonly redactiedingetje. Ik geef dan ook een +2 en leg de modFAQ iets anders uit.

[ Voor 80% gewijzigd door Delerium op 20-04-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Manuel schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:00:
Kan iemand even deze post naar -1 modereren?
Verwijderd in 'nieuws: Hyves lanceert platform voor sociale games' - Diegene die deze post hoger dan +1 heeft gegeven mogen wel eens worden nagekeken als je het mij vraagt. :)
Alles hoger dan 0 is gewoon modmisbruik, en die +3 al helemaal, dit is een zeer duidelijke -1. Als hij schoolmeester wil zijn moet hij het onderwijs in, niet op de FP lopen trollen.

Heeft nog wel héél wat zetjes nodig.

Voor Beelzebassie in 'nieuws: Hyves lanceert platform voor sociale games' geld imho hetzelfde: alles hoger dan een 0 is modmisbruik, reactie is een -1 wegens op de man spelen.

[ Voor 130% gewijzigd door wildhagen op 20-04-2010 19:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Helemaal mee eens,is gewoon té offtopic om daar nog een 0 aan te geven. Voor beide een -1.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Achja, ik vind die 2 nu wel weer leuk genoeg om er nog een 0 van te maken. Daarnaast vind ik de parent dan weer nogal first-post achtig overkomen en mag die van mij ook wel een 0 krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Alle drie die reacties van zowel sinner2stroke; THEMAN!! en refriednoodle zijn geen van allen meer dan -1 waard en toch zie ik dat er voornamelijk 0 wordt uitgedeeld. Speelt allemaal op de man danwel schoolmeesteren en is dus nooit meer dan -1 waard!
Als dat het niveau is van het modereren dan moeten we daar toch eens beter op gaan letten.
Ik snap best dat er soms te streng kan worden gemod en dat er best vaker hogere moderaties mogen worden gegeven maar dit is duidelijk weer te zachtaardig!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat doen jullie met deze: Verwijderd in 'nieuws: Invalswegen Belgisch Limburg krijgen 'slimme' camera's' ?

Als de poster de nieuwstpost goed had gelezen had hij de hele post niet hoeven plaatsen. Ik heb er een 0 voor gegeven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
DJ TerraByte in 'meuk: Norton Antivirus 2011 bèta'

Lijkt mij een flame... ik heb 'm een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:15:
Wat doen jullie met deze: Verwijderd in 'nieuws: Invalswegen Belgisch Limburg krijgen 'slimme' camera's' ?

Als de poster de nieuwstpost goed had gelezen had hij de hele post niet hoeven plaatsen. Ik heb er een 0 voor gegeven.
Irrelevant, 0.
Fixed.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:15:

Inderdaad een 0 ja.
Ja met name dankzij het einde is het niets meer waard dan een -1.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
En zo'n reacties mogen op 0 blijven neem ik aan?
Bergen in 'nieuws: Apple verkoopt 131 procent meer iPhones'

[ Voor 4% gewijzigd door filenox op 21-04-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Ja. Meer is ie overigens ook absoluut niet waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Meer dan een 0 geven dacht ik niet, ik dacht meer aan een -1...
maar aangezien het geen flame is oid is -> een nul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:00
Ze staan er nog niet zo lang, maar ben toch benieuwd. Waarom staan deze beide op 0?

curumir in 'nieuws: Apple verkoopt 131 procent meer iPhones'
Rupie in 'nieuws: Apple verkoopt 131 procent meer iPhones'

beide gaan over de exclusiviteitdeals, iets wat volgens mij gewoon met het artikel te maken heeft. Apple geeft immers zelf aan dat de omzetstijging deels veroorzaakt wordt door het beeindigen van deze deals. Of zie ik dat verkeerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:35

Herman

FP ProMod
Wat te doen met users die speculeren op een apple-war? Zie kleine letters onder de reactie. Opzich is het bovenste gedeelte wel ontopic.

ruthger-mod in Apple verkoopt 131 procent meer iPhones

[frustratiemodus]
Wat gaat er in iemand om als ie deze reactie plaatst?
[/frustratiemodus]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Rupie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:40:
Ze staan er nog niet zo lang, maar ben toch benieuwd. Waarom staan deze beide op 0?

curumir in 'nieuws: Apple verkoopt 131 procent meer iPhones'
Rupie in 'nieuws: Apple verkoopt 131 procent meer iPhones'

beide gaan over de exclusiviteitdeals, iets wat volgens mij gewoon met het artikel te maken heeft. Apple geeft immers zelf aan dat de omzetstijging deels veroorzaakt wordt door het beeindigen van deze deals. Of zie ik dat verkeerd?
Inderdaad, gewoon ontopic.
Herman87 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:45:
Wat te doen met users die speculeren op een apple-war? Zie kleine letters onder de reactie. Opzich is het bovenste gedeelte wel ontopic.

Gewoon negeren. Het gebeurd niet op een agressieve manier en het is maar een klein deel van de reactie. Aangezien de rest van de reactie ook irrelevant is, staat hij nu prima op zijn 0.
[frustratiemodus]
Wat gaat er in iemand om als ie deze reactie plaatst?
[/frustratiemodus]
Geen idee, de score is in ieder geval wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Herman87 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:45:

Wat mij betreft gewoon een ontopic reactie hoor. Het is inderdaad een erg klein deel van de reactie en het eerste deel is gewoon verhelderend. Ik heb de reactie op +1 staan :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:47

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

TheGreatAtuin in 'nieuws: Cooler Master introduceert Vortex-koeler'

Deze mag van mij wel naar +2, vanwege het redelijk informatieve gehalte. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 15:45
ha, die is wel een +2 waard *O* :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Geslaagde grap +1, vindt je van niet geef je een 0,toch? De-1 waar hij nu op staat lijkt me niet echt nodig.
bglnelissen in 'nieuws: NZXT kondigt Vulcan-behuizing voor eind mei aan'

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 21-04-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pcgek schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:09:
Geslaagde grap +1, vindt je van niet geef je een 0,toch? De-1 waar hij nu op staat lijkt me niet echt nodig.
Een +1 of een 0 inderdaad. Een -1 vind ik te zwaar. De post staat nu netto op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
pcgek schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:09:
van mij een 0, ik vind het niet echt een supergeslaagde grap, maar ook geen voer voor het afvalputje, een 0 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze post van mijzelf staat op 0 terwijl deze toch echt ontopic is: Bor in 'nieuws: McAfee verwijdert essentieel Windows-bestand na fout in virusupdate'

De post staat er nog maar net maar ik vind de 6x0 opvallend.

[ Voor 63% gewijzigd door Bor op 21-04-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Bor de Wollef schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:17:
Deze post van mijzelf staat op 0 terwijl deze toch echt ontopic is: Bor in 'nieuws: McAfee verwijdert essentieel Windows-bestand na fout in virusupdate'

De post staat er nog maar net maar ik vind de 6x0 opvallend.
nu van mij 6X+1 erbij, dus nu staat hij op een +1, en dat lijkt me prima voor je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze post van mij is kritisch tegenover apple, maar er staan geen flames en scheldwoorden in oid, en het gaat over het onderwerp dus ik vind dat het +1, tenminste 0 moet zijn. Als iets kritisch is wil dat nog niet betekenen dat het ongewenst is. En bovendien hoort het bij apple om hardware die ook in andere dingen zitten voor een vette meerprijs te verkopen.
Verwijderd in 'nieuws: Apple iPad 3G komt op 30 april uit in Amerika'

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 17:29

Matis

Rubber Rocket

Je post komt iig wel zo op mij over, daarnaast is/zijn de gegevens welke jij aandraagt onjuist.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Matis schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:40:
Je post komt iig wel zo op mij over, daarnaast is/zijn de gegevens welke jij aandraagt onjuist.
Onjuistheid van gegevens dienen te worden weerlegd met een post, niet door de moderatie op -1 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Hier wordt met onjuiste gegevens een stemmingmakende post neergezet, oftewel een troll. En dat beloon ik toch echt met een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 13:14
Verwijderd in 'nieuws: Apple iPad 3G komt op 30 april uit in Amerika'

0. Het is een Apple topic = geen genade
1. De post is feitelijk onjuist = 0
2. Apple / duur blabla is _redelijk_ uitgemolken = reden voor minpunten
3. Het is een troll = reden voor minpunten

Of, als bovenstaande er niet in wil: Lees de post nog eens door en vraag je af wat dit toevoegt voor iemand die meer wil weten over een iPad met 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ jesse

'het is een apple topic' is natuurlijk helemaal bullshit, elk topic heeft gelijke regels, niet 'apple is heilig voor wie in haar sprookjes gelooft en die tere zieltjes mogen we niet kwetsen dus kritiek = uit den boze'

wat is de feitelijke onjuistheid? als je de prijzen voor 3g chips e.d. bedoelt, neem dan maar eens de moeite om het te vinden. aangezien een gemiddelde telefoon van 50 euro ook 3g heeft is het per definitie te duur, wat mijn punt was. dat ik random 1 getal neem dat in de buurt komt van het prijs van een gemiddelde draadloze module, gebaseerd op de prijs van een bluetooth chip die 3 jaar geleden 2 cent kostte en nog 25x vergroot voor het gemak verandert daar niks aan.

of iets vaak gezegd wordt of niet: is ook al eerder gezegd, verandert niks aan dat het on topic is.
troll = op de man spelen, en ik weet niet waar je dat gezien hebt..
kritiek = oneens zijn met iets = niet stemming maken = geen troll

commentaar is niet voor mensen die meer willen weten, het is om je mening te uitten, de mensen die meer info dan de headline willen lezen de post, de mensen die meningen van anderen willen weten lezen de comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Het is niet 'laf' om een -1 te doen, maar het zo benoemen typeert wel de toon van je post.
niks anders verwacht van die apple luitjes..
Lekker neerbuigend geschreven.
ff 3g chipje a la 50 cent en hoppa.. 260x zoveel winst op het onderdeeltje maken..
Flauwekul en stemmingmakend, Geen enkel onderdeel in welk willekeurig apparaat dan ook zal voor de prijs van de grondstof berekend worden. Dat er mogelijk(!) een onbeschaamde marge op gelegd word is best mogelijk, maar dat dan als '50 cent en hoppa' te noemen komt op mij over als flamen.

An sich maak je best wel een punt, maar door de manier van brengen (het is de toon die de muziek maakt) ga ik voor -1.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18
Logisch inderdaad, alleen al "die Apple luitjes" slaat nergens op, het is het negatief neerzetten van een gewone groep mensen die toevallig een Mac gebruiken. Dat vind ik al voldoende voor een -1. Had je dit op deze manier geschreven over welke andere groep dan ook, idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Je hebt inderdaad zeker een punt, maar de manier waarop je dat punt maakt is echt niet netjes. 'Neerbuigend' en 'stemmingmakerij' komen inderdaad als eerste bij mij op en laten geen ruimte over voor een score anders dan -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:30:
'het is een apple topic' is natuurlijk helemaal bullshit, elk topic heeft gelijke regels, niet 'apple is heilig voor wie in haar sprookjes gelooft en die tere zieltjes mogen we niet kwetsen dus kritiek = uit den boze'
Nee, het is een apple topic, dus het is heel gevoelig voor flamewars, dus er wordt streng op eventuele flames. In topics over downloaden bijvoorbeeld wordt om dezelfde reden streng gemod.
En ja, als je dan op een teer apple-zieltje trapt, dan produceer je al heel snel een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er een misconceptie over wat ik met 'apple luitjes' bedoelde. daarmee bedoel ik de makers, de mensen die bij apple de prijzen etc. bepalen, dus steve jobs en consorten, niet de gebruikers :)

@ botoo
jij hebt het over de grondstof, ik over het product/onderdeeltje. natuurlijk moet daar marge op, dat doet elk merk, is ook verder niet iets mis mee, maar wat ik bedoel te zeggen is die apple tax die nog boven de gangbare marge komt, die niet niks te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Je vergeet een ding: wij modden geen bedoelingen, wij modden wat wij lezen. Als wij een troll lezen, dan kun je van alles bedoeld hebben, maar wij lezen een troll, dus we modden een troll.
Zorg dus dat je opschrijft wat je bedoeld en zorg dat het ook niet anders begrepen kan worden, dan kunnen wij modden wat jij bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:00
Struikrover in 'nieuws: 'Apple wil ARM overnemen''

iemand die hier een +3 voor gegeven heeft verdient een onderzoekje als je het mij vraagt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Diegene liet zijn emoties wel erg meespelen bij het modereren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Cloud schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:29:
Diegene liet zijn emoties wel erg meespelen bij het modereren :o
Heh. Ik heb hem op 0 gezet, al zat ik wel even met een grijns op m'n gezicht. Moet toegeven, die was wel heel erg frappant. Wel in de gaten houden vanavond, het is nu nog vroeg maar dat soort posts gaan heel vaak de verkeerde kant uit later op de dag.

Vraagje: hoe kun je trouwens zien wie welke post op welk niveau gemod heeft? Is dat iets waar ik over heen kijk, of is dat een promod ding.

[ Voor 31% gewijzigd door Virtuozzo op 22-04-2010 14:00 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

De mensen die hier een +1 of hogen aan hebben gegeven snappen het ook niet helemaal... Eduardboon in 'nieuws: 'Apple wil ARM overnemen''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Virtuozzo schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:58:
[...]

Vraagje: hoe kun je trouwens zien wie welke post op welk niveau gemod heeft? Is dat iets waar ik over heen kijk, of is dat een promod ding.
Die informatie is alleen beschikbaar voor crew (PowerMods voornamelijk), dus ook niet voor Promods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

QFT, beter wordt Verwijderd in 'nieuws: Details volgende generatie Intel-cpu's lekken uit' inclusief children geTCed en een PM voor de gebruikers in kwestie.

Wat een walgelijke manier om op zo'n manier met elkaar om te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
pff, zo ontzettend vreselijk is het toch ook niet weer?

Het plaatje doet het gewoon. Ipv meteen te schrijven plaatje doet het niet, kun iemand natuurlijk ook ff kijken of het aan zichzelf kan liggen.
En dat er een 'grappige' opmerking over die foto gemaakt word kan ik me wel voorstellen. die vraagt wel om een reactie...

-1 is zeer tercht, maar -2 vind ik voor de echt ernstige zaken.

[ Voor 4% gewijzigd door mjtdevries op 22-04-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Het is enorm hard op de man gespeeld en die "down" in italic geschreven in combinatie met het feit dat zijn manier van posten idd niet van veel manieren getuigt doet mij vermoeden dat hij eigenlijk de andere betekenis van "down" bedoelt. Namelijk het syndroom van Down en dus eigenlijk reageert op de terechtwijzing met "En jij bent een mongool" maar dat enigszins verhult.

Kan natuurlijk zijn dat ik spoken zie :)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ah, op die manier. Als je het leest als een verwijzing naar het syndroom van down dan kan ik me je reactie goed voorstellen ja.
Ik had die link echter totaal niet gemaakt. Gezien het Karma van die gast zou je wel eens gelijk kunnen hebben. (maar dat is normaal gesproken niet iets dat ik in een beoordeling van een post meeneem)

[ Voor 31% gewijzigd door mjtdevries op 22-04-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 17:45

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Deze hier mag van mij wel verborgen worden, door deze post van Ice_Lord zie je bijna niets meer van de andere posts in het hoofd-thread.

[ Voor 4% gewijzigd door Khatarian op 22-04-2010 18:10 ]

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op donderdag 22 april 2010 @ 14:00:
De mensen die hier een +1 of hogen aan hebben gegeven snappen het ook niet helemaal... Eduardboon in 'nieuws: 'Apple wil ARM overnemen''
Alsof al die -1's zo terecht zijn... Hij schrijft op een ironische manier, wat iedereen onmiddellijk denkt bij dit onderwerp.

Ik vindt dat men hier overdreven politiek correct zit te modereren in de Apple topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is wel degelijk een dikke -1 hoor, een behoorlijk stevige troll. Die +1's zijn idd modmisbruikers, en die +2 al helemaal natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 20:46

Electrowolf

Mod met Liefde!

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En roy-t in 'poll: Foute McAfee-update' mag wel naar -1, speelt imho net ff té veel op de man.

Die +1 met een weging van 5x mag dan imho ook wel nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:13:
En roy-t in 'poll: Foute McAfee-update' mag wel naar -1, speelt imho net ff té veel op de man.

Die +1 met een weging van 5x mag dan imho ook wel nagekeken worden.
Dat opmerking is offtopic, te op de man gespeeld en met het oog op de apple flamerij de laatste tijd een duidelijke -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@wildhagen:

Er is niemand met een weging van 5. Het zijn dus meerdere modders geweest :)

[ Voor 8% gewijzigd door pcgek op 22-04-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Iconlast in 'reviews: NZXT Hades-kast: tussen hemel en aarde'

Tja wat moet je hiermee? :?
Ik heb 'm een 0 gegeven, maar kom op een -1 zou ook niet misstaan...

[ Voor 16% gewijzigd door filenox op 22-04-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

filenox schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:00:

Ik vind hem niets toevoegen, noch ongewenst, 0 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Gewoon een -1 wat mij betreft. Een paar smilies en een enkel woordje als reactie op een post ervoor waarbij je geen enkele releatie tussen de parent en deze post ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Voor 'hebbeeee' geef ik een -1, en die smileys ben ik ook niet van onder de indruk. Gewoon vervuiling wmb.

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 22-04-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Oké -1 dan maar. Dit soort berichten komen de laatste tijd wel vaker voor, 1 woord + x emoticons = done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

1 woord + x emoticons = -1 wat mij betreft. En inderdaad, dat soort berichten zie je steeds meer helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 22-04-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit is imho niet meer dan een -1 waard, bij deze dus!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Op de laatste na staan ze nu allemaal op +1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Blogpost van Only.Holoris had heel even zijn werking gevonden ;)

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Inderdaad, en ook die laatste hoort echt niet hoger dan een +1 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In die live essentials draad loopt nog steeds het eea scheef. Mensen die een stukje uit het bron artikel quoten krijgen een +2 en mensen die "dit wist ik al" achtige reacties posten blijven maar op 0 staan.

Dit is bv een +1 imho ipv de +2 waar hij nu op staat: Noxious in 'nieuws: Aankomende versie Windows Live Essentials laat XP-ondersteuning vallen'

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 23-04-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:01
ppl in 'nieuws: Tringg verhoogt prijzen vanwege 'babyfoonklanten''
Deze lijkt me offtopic ipv ontopic. Gaat alleen over baby's en babyfoons. Niet over Trings abo kostenverhoging. :N

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

arnoudwokke in 'nieuws: KPN: alle laptops met internet kwetsbaar voor 'donglehack''

Een +2, laat staan die +3, is wel wat aan de hoge kant, vinden we ook niet? Een +1 lijkt me wel voldoende...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Bor de Wollef schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:06:
In die live essentials draad loopt nog steeds het eea scheef. Mensen die een stukje uit het bron artikel quoten krijgen een +2 en mensen die "dit wist ik al" achtige reacties posten blijven maar op 0 staan.

Dit is bv een +1 imho ipv de +2 waar hij nu op staat: Noxious in 'nieuws: Aankomende versie Windows Live Essentials laat XP-ondersteuning vallen'
Staat ondertussen wel op +1 zoals ie hoort!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Neus in 'nieuws: Foutieve McAfee-update gevolg van gebrekkige testprocedure'

Is een -1: 50 procent van de reactie is moderatiegezeik, de rest voegt ook niks toe. Een +1 verdient het dan ook niet, en een 0 is ook al aan de hoge kant.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

't Gezeur is alweer verdwenen en de vraag vind ik eigenlijk behoorlijk relevant, dus zoals hij er nu staat kan hij best op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Het stond eerst met schuttingtaal en een moderatiezanik-edit. Ik had 'm eerst op -1 maar verander dat nu naar 0.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, dat stond er eerst, dit is de derde of vierde versie van de reactie.

Ik maak van mijn -1 een 0, meer dan dat is hij gewoon niet waard imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het zijn wat negatieve geluiden,maar de poster geeft toch wel enige onderbouwing. Snap al die -1s niet echt,of is dat door het gebruik van het woord 'bagger'? Volgens mij kan ie best op 0.
elmuerte in 'nieuws: Foutieve McAfee-update gevolg van gebrekkige testprocedure'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat 'bagger programma' maakt het imho tot een (lichte) troll. Ik denk dat een -1 en 0 hier beiden kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Als een 0 nog te verantwoorden is moet er ook een 0 gegeven worden. Mijn mening dan. We moeten natuurlijk niet vergeten dat het geven van -1 een straf is, en die verdiend de poster mijns inziens niet. De onderbouwing is wmb genoeg om 'bagger' te mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

wootah in 'nieuws: ARM-ceo: Apple neemt ons niet over'

Deze reactie verdient geen +1, maar een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
pcgek schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:58:
Het zijn wat negatieve geluiden,maar de poster geeft toch wel enige onderbouwing. Snap al die -1s niet echt,of is dat door het gebruik van het woord 'bagger'? Volgens mij kan ie best op 0.
elmuerte in 'nieuws: Foutieve McAfee-update gevolg van gebrekkige testprocedure'
Die complete onzin kun je toch niet met droge ogen een onderbouwing noemen?
Ik vind het een ordinaire troll en daarom een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Beetje makkelijk om hem af te doen als een troll, volgens mij zou het er dan zo moeten uitzien:
Ik had geluk dat ik vergeten was om McAfee weer aan te zetten. Het is sowieso een bagger programma.
Maar daar laat de poster het niet bij,hij geeft in het kort aan waarom ie het een 'baggerprogrmma' vind:
Het bagger programma is zo verschrikkelijk traag bij sommige acties dat ik het gewoon moet uitzetten om m'n werk te kunnen doen.
Het scoort ook nog eens slecht in de tests: http://www.av-comparatives.org/
Tja, als je dat niet genoeg onderbouwing vind? denk dan eens aan de intenties van de poster. Of je er nu wat in ziet of niet,wmb heeft hij iig zijn best gedaan om het onderbouwing te geven.
Beetje jammer om het dan maar af te doen als complete onzin,en de poster daarvoor te bestraffen met een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die onderbouwing is gewoon slecht, en zijn conclusie ook, want McAfee scoort in de nota bene door hemzelf gelinkte test helemaal niet slecht, hij staat met 98.9 procent zelfs op de 5e plaats, ver voor de grote concurrenten (zie de laatste full main-test, pagina 9).

Ook de performance, die hij beweert slecht te zijn komt, wederom van zijn eigen link, als één in de middenoot (dus gemiddelde snelheid, niet traag) overall uit de bus, zie deze performance test, pagina 14.

Onderbouwing is mooi, maar als die feitelijk ook nog eens onjuist is, zoals in dit geval, compenseert dat het (licht) trollerige toontje imho ook niet echt heel erg.

Zoals gezegd is een 0 ook prima, maar een -1 is ook goed te verdedigen.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 24-04-2010 09:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik moet het met wildhagen eens zijn in deze, 0 kan prima maar een -1 is inderdaad goed te verdedigen. :) Dankzij de toon neig ik zelf toch wel naar een -1 eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Petervanakelyen in 'nieuws: Microsoft werkt aan fix Windows Server na niet-werkende patch'

Lijkt me geen +1, maar maximaal een 0. Is gewoon iets over de nieuwswaarde, meer niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
0 is meer dan genoeg inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wildhagen schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:13:

Zoals gezegd is een 0 ook prima, maar een -1 is ook goed te verdedigen.
Cloud schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:13:
Ik moet het met wildhagen eens zijn in deze, 0 kan prima maar een -1 is inderdaad goed te verdedigen. :)
De betreffende post even buiten beschouwing gelaten. Maar zou je in dit soort omstandigheden niet altijd voor een 0 moeten gaan? In princiepe moet je toch alleen -1 willen geven omdat er geen twijfel mogelijk is,en niet omdat het kan?
Ik zie jullie redenatie liever andersom. Een -1 zou kunnen,maar een 0 is ook prima te verdedigen,toch? Denk dat er iets voorzichtiger met het geven van een -1 moet worden omgesprongen,omdat het nu eenmaal bestraffen is.

Anders krijg ik toch een beetje het gevoel van: Rechter zegt tegen de verdachte: We kunnen u schuld niet bewijzen,maar we geven wel straf, en dat kan natuurlijk niet. Bij gerede twijfel zou er vrijspraak moeten volgen. Bij het beoordelen van reacties zou dat een 0 moeten zijn dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, dat 'bestraffen' is wat zwaar gesteld. Maar zoals gezegd is de toon ook licht trollerig, en dat mag je toch best bestraffen, trollen (ook al is het licht) is toch ongewenst? Zeker als je weet dat de 'onderbouwing' zeer slecht én feitelijk onjuist is.

Als de onderbouwing goed was geweest, of iig juist was, had dat voor een compensatie van die trollerige toon kunnen zorgen, waardoor hij op de 0 had kunnen uitkomen wat mij betreft.

En natuurlijk hoef je niet altijd voor een 0 te gaan. Het is immers een optelsom van de hele reactie, en de weegschaal kan beide kanten opslaan, ik zou niet weten waarom je ze altijd een 0 zou moeten geven in dit soort gevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 25-04-2010 09:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klachten over nieuwswaarde krijgen van mij een -1 wanneer er niets anders bij staat zoals in dit geval. Daar is GR voor bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wildhagen schreef op zondag 25 april 2010 @ 09:57:
Tsja, dat 'bestraffen' is wat zwaar gesteld. Maar zoals gezegd is de toon ook licht trollerig, en dat mag je toch best bestraffen, trollen (ook al is het licht) is toch ongewenst? Zeker als je weet dat de 'onderbouwing' zeer slecht én feitelijk onjuist is.

Als de onderbouwing goed was geweest, of iig juist was, had dat voor een compensatie van die trollerige toon kunnen zorgen, waardoor hij op de 0 had kunnen uitkomen wat mij betreft.

En natuurlijk hoef je niet altijd voor een 0 te gaan. Het is immers een optelsom van de hele reactie, en de weegschaal kan beide kanten opslaan, ik zou niet weten waarom je ze altijd een 0 zou moeten geven in dit soort gevallen.
Net wat ik al aangaf, het ging me niet zozeer om deze reactie,maar meer in het algemeen. Reacties waarbij je aan een -1 zou kunnen denken,maar een 0 nog te verdedigen is. In die gevallen een 0 geven dus. Het is de benadering die het em doet. Ik probeer altijd de 0 in een post te ontdekken niet de -1.

Tja, er zitten nu eenmaal gevolgen aan vast voor de poster,het is niet alleen een ongewenste post. Karmaftrek en het reactiescoregemiddelde wat daalt zie ik weldegelijk als een straf,en ik neem aan dat dat de bedoeling ook is. Het bestraffen van een poster omdat zijn post als ongewenst aangemerkt is.

Het zijn iig wel dingen om serieus te nemen bij het beoordelen van een post.,waarbij je de weegschaal niet al te makkelijk moet laten doorslaan naar de -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik wil deze graag voorstellen voor een +2: algoman in 'nieuws: Minister komt met nieuw voorstel voor invoering slimme energiemeter'
Een nette beschrijving van eigen ervaring en hoe het een en ander nu geregeld is, mag van mij wel beloond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat doen jullie met alle duik info posts onder dit item?

nieuws: Corsair bouwt 'onverwoestbare' Flash Survivor GTR-sticks

Het gaat wel heel erg offtopic (Padi vs MAS certificaten etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Misschien even kijken naar de posts van deze gebruiker:

MitchellOnline in 'nieuws: Friese game-opleiding krijgt CryEngine 3-licentie' - Weet niet wat die heeft, maar ergens in me zegt het dat hij een hekel heeft aan het MBO maar waarom is en blijft me een raadsel. :) -1 van mij
MitchellOnline in 'nieuws: Friese game-opleiding krijgt CryEngine 3-licentie' - Bash richting MBO-ers? 0lletje omdat ik niet zeker ben.
MitchellOnline in 'nieuws: Friese game-opleiding krijgt CryEngine 3-licentie' - Voor zijn mening een +1 maar daar blijft het ook bij..

Het lijkt er op of die MitchellOnline zijn doel is om MBO-ers te bashen en ze belachelijk proberen te maken, dit schiet bij mij dus in het verkeerde keelgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Bor de Wollef schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:27:
Wat doen jullie met alle duik info posts onder dit item?

nieuws: Corsair bouwt 'onverwoestbare' Flash Survivor GTR-sticks

Het gaat wel heel erg offtopic (Padi vs MAS certificaten etc).
Niet echt relevant nee,maar gigantisch offtopic is het ook weer niet als we het over 200m waterdicht/proof hebben. Heb wat nullen uitgedeeld.

Tis de eerste die ik tegenkwam wildhagen in 'nieuws: Corsair bouwt 'onverwoestbare' Flash Survivor GTR-sticks'
Is volgens mij gewoon relevant hoor, was ook iets wat ik me afvroeg. Lijkt net of er steeds meer voor nodig is om een +1 te ontvangen. Van mij een +1 dus

[ Voor 44% gewijzigd door pcgek op 25-04-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
  • Laatst online: 07-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pcgek schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:16:
[...]

Niet echt relevant nee,maar gigantisch offtopic is het ook weer niet als we het over 200m waterdicht/proof hebben. Heb wat nullen uitgedeeld.
Ik doel op de posts over de certificering wat 100% offtopic is bij dit artikel. Je kunt de posts over duiken irl deze usb stick nog als relevant beschouwen maar de posts over of Padi nou beter of slechter is dan de franse certificeringen is echt niet meer relevant.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 25-04-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is volgens mij nog interessanter dan die usbstick ;) Op zich verder wel nette posts,daar ga ik geen straffen uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat doen jullie met deze: Verwijderd in 'meuk: Hitman Pro 3.5.5 build 97'

Iemand vraagt om een gratis alternatief en de reactie is "wat een zeur ben jij zeg"? Ik heb een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeger
  • Laatst online: 07-12-2021
Bor de Wollef schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:07:
Wat doen jullie met deze: Verwijderd in 'meuk: Hitman Pro 3.5.5 build 97'

Iemand vraagt om een gratis alternatief en de reactie is "wat een zeur ben jij zeg"? Ik heb een -1 gegeven.
Heeft van mij ook een -1 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Deze uitgebreide informatieve reactie wil ik wel nomineren voor +3 :) :
Bart ® in 'nieuws: Minister komt met nieuw voorstel voor invoering slimme energiemeter'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
die moet je melden in het grote +3 posts topic.

edit: daar staat ie al zie ik ;) O-)

[ Voor 4% gewijzigd door yannickie111 op 25-04-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste