Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• djwice
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Op m'n flevotrike rij ik meestal ook slechts 23km/h op klinkers. En met Zuru Fidget Cube er bij nog wat rustiger aan in het zonnetje.

djwice wijzigde deze reactie 08-06-2017 21:30 (4%)

• koektrommeltje
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-01 19:17
ik heb twee weken terug een m5 shockproof 559 gekocht. Niet in al te beste conditie; het ding was duidelijk gebruikt en vooral optisch is ie verre van fraai.

Nu overweeg ik deze te laten poedercoaten, maar om dat te laten doen moet ie wel volledig uit elkaar gehaald worden. Een beetje schroeven lukt me nog wel, maar hoe ik bijv. een trapas moet verwijderen? Geen idee. Of hoe het er bij het balhoofd intern uitziet. Daar zitten de kogellagers toch in?

En dan een andere vraag: mn titanium shockproof is aan een grote beurt toe. Die is afgemonteerd met campagnolo crankstel. Nu heb ik ook een shockproof met een crankset van shimano 105. Even de kettingbladen omwisselen gaat niet, want andere BCD. Maar, kan ik die trapassen zo uitwisselen, of komt daar ook weer meer bij kijken omdat het inwendig toch net even anders zit? Welk gereedschap heb ik daarvoor nodig?

• djwice
  • Niet online
@koektrommeltje Bij Halfords hebben ze elke dag een fietsenmaker in de winkel. Ze kunnen je vast helpen de trapas er uit te halen (speciaal gereedschap). Is dan zo gepiept.

• djwice
  • Niet online
Wow. Zie net een Optima Baron met tail op marktplaats. Past bij mij ff niet, maar wellicht iets voor een van jullie:
https://www.marktplaats.n...w-wedstrijd-ligfiets.html

Die waren voorheen toch een van de snellere? Wellichts een leuk ding om op Cyclevision (22 juni 2017) uit te proberen.

djwice wijzigde deze reactie 12-06-2017 19:46 (21%)

• koektrommeltje
Naan Eldering ;) Was geloof ik testrijder van Optima destijds. Of nog steeds. Of misschien niet meer, want doet Optima tegenwoordig nou nog wel wat met ligfietsen? Volgens mij zijn ze ermee gestopt, al een jaar of 2-3 geleden en verkopen ze enkel nog onderdelen ervoor.

Optima barons waren idd een van de snellere. En zoals deze is, zal ie nog steeds tot de snellere behoren. Tailbag, carbon, lichte afmontage. Niet voor niets een wedstrijdfiets genoemd in de advertentie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Barron NoCom ergens in Denemarken (met Thys op de achtergrond):
http://www.parnes.com/hpvsblog/archives/Kamil/2005_0403Image0001.jpg
dat is zeer laag die wedstrijdfietsen.

djwice wijzigde deze reactie 18-06-2017 10:37 (65%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Wie gaan er allemaal ook naar Cycle Vision op 24 en 25 juni (volgend weekend)?

Ik ga zaterdag & zondag, jullie ook?
https://cvinschrijving.ligfiets.net

• iets
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23-01 21:32
Ik ben er niet bij :P. M'n hurricane heeft het begeven en ik ga naar een fujin kijken dit weekend. Ik rijd nu nog op een oud type hurricane (bj ca. 2001). Die had al een aantal kwaaltjes: achterspatbord doormidden, standaard afgebroken en schokdemper losgeraakt. Nou zijn die dingen allemaal nog wel te fixen, maar daar komt nu nog bij dat de magura remcilinder van de voorrem is gaan lekken. Die is nog van het type hs12 en daarvan is niks meer te koop. Bovendien is dat magura spul nogal duur ookal was het wel te koop. Een normale V-brake past er niet op. Tijd voor een nieuwe ligger dus :).

Wat ik nog mis op bovengenoemde fujin is een bagagedrager. Weet iemand of de bagagedrager van mijn hurricane overgezet kan worden naar deze fujin? Het stoeltje ziet er hetzelfde uit, maar het achterwiel is wel 26" ipv 20". Of anders waar bagagedragers los te koop zijn?

tvw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Er stond een hurrie SL met carbon te koop op cyclevision voor €800,- @iets :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ik ben uiteindelijk 9e geworden van de 24 in de open ligger zonder stroomlijn klasse. Ik deed mee met m'n M5 26/28 onderstuur.
Helaas heb ik de 3 uurs race niet mee gedaan, er bleek een slag in m'n achterwiel, spaken waren ultra los, dus gesteld, maar twee bleken niet meer stelbaar en totaal los.
Ik heb het risico maar niet genomen er 3 uur hard op te rijden op de heuvel baan met mooie bochten.

Het was erg leuk om mee te doen, gezellige sfeer en veel bijzondere en ook erg mooie ligfietsen en velomobielen gezien.
En wel eens een velomobiel 63km/h gemiddeld zien gaan op een 200m ovale binnenbaan? Extreem vet.

Wil ik wel wat vaker oefennen zo'n binnenbaan.
Buiten was m'n topsnelheid 50km/h, maar dat hield ik maar heel even vol ;)

djwice wijzigde deze reactie 25-06-2017 20:37 (5%)

• iets
quote:
djwice schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:35:
Ik ben uiteindelijk 9e geworden van de 24 in de open ligger zonder stroomlijn klasse. Ik deed mee met m'n M5 26/28 onderstuur.
Helaas heb ik de 3 uurs race niet mee gedaan, er bleek een slag in m'n achterwiel, spaken waren ultra los, dus gesteld, maar twee bleken niet meer stelbaar en totaal los.
Ik heb het risico maar niet genomen er 3 uur hard op te rijden op de heuvel baan met mooie bochten.

Het was erg leuk om mee te doen, gezellige sfeer en veel bijzondere en ook erg mooie ligfietsen en velomobielen gezien.
En wel eens een velomobiel 63km/h gemiddeld zien gaan op een 200m ovale binnenbaan? Extreem vet.

Wil ik wel wat vaker oefennen zo'n binnenbaan.
Buiten was m'n topsnelheid 50km/h, maar dat hield ik maar heel even vol ;)
Niet slecht gefietst dus. Ik dacht de 26/28 van M5 niet echt ontworpen is als racefiets?

De Fujin die ik was gaan bekijken was nogal een teleurstelling. Hij schakelde niet zuiver, de achterrem werkte niet goed, de remkabels waren aan het roesten en ook klopte er iets niet met de vering. Een beetje jammer want mij was verteld dat de fiets in prima staat was. Ik ben wel het halve land door gereisd om te kunnen proefrijden maar uiteindelijk niet gekocht. De volgende keer ga ik het toch maar wat meer in mijn regio zoeken.

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een low racer niet te ver van Den bosch vandaan. Het liefst lekker laag zonder vering en zonder hydraulische remmen. Maar wel met bagagedrager en spatborden. Budget ca €800. Alle input is welkom :P.

tvw

• djwice
  • Niet online
quote:
iets schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:28:
[...]

Niet slecht gefietst dus. Ik dacht de 26/28 van M5 niet echt ontworpen is als racefiets?
Ah, daarom was het zo hard trappen. :)

Die roeiers van veraf zie je niet goed of ze nu naar je toe komen of juist van je af bewegen. Dat komt doordat je armen juist naar je toe vouwen in de slag. Dus daar mag nog wel iets visueels voor bedacht worden.

Cool hoor meerdere quatrovelo's gewoon in het wild bij elkaar, kinderen in een df. Gekker moet het niet worden hoor!

• koektrommeltje
quote:
[...]

De Fujin die ik was gaan bekijken was nogal een teleurstelling. Hij schakelde niet zuiver, de achterrem werkte niet goed, de remkabels waren aan het roesten en ook klopte er iets niet met de vering. Een beetje jammer want mij was verteld dat de fiets in prima staat was. Ik ben wel het halve land door gereisd om te kunnen proefrijden maar uiteindelijk niet gekocht. De volgende keer ga ik het toch maar wat meer in mijn regio zoeken.

Ik ben dus nog steeds op zoek naar een low racer niet te ver van Den bosch vandaan. Het liefst lekker laag zonder vering en zonder hydraulische remmen. Maar wel met bagagedrager en spatborden. Budget ca €800. Alle input is welkom :P.
Over het algemeen heeft die man wel nette fietsen. Sowieso moet je bij een gebruikte fiets het nodige incalculeren aan onderhoud. Remkabeltjes iets roestig? Jammer, kost je een paar euro aan materiaal, maar daarna kan ie weer flinke tijd er tegenaan. Niet zuiver schakelen? Derailleur bijstellen, kun je ook zelf doen. Daarbij; ik heb geen fiets die volledig in orde schakelt volgens mij. Allemaal haperen ze weleens.

Vering.. daar kun je een punt hebben. Ik weet niet precies hoe/wat/waar. Maar dan nog, voor 495 euro een challenge fujin in heel nette staat wordt erg lastig om die te vinden.

PS: bij hem kun je vaak nog wel wat over de prijs onderhandelen. Wist ik ook niet toen ik een fiets bij m kocht..maar kwam ik later achter.

• iets
quote:
koektrommeltje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:08:
[...]

Over het algemeen heeft die man wel nette fietsen. Sowieso moet je bij een gebruikte fiets het nodige incalculeren aan onderhoud. Remkabeltjes iets roestig? Jammer, kost je een paar euro aan materiaal, maar daarna kan ie weer flinke tijd er tegenaan. Niet zuiver schakelen? Derailleur bijstellen, kun je ook zelf doen. Daarbij; ik heb geen fiets die volledig in orde schakelt volgens mij. Allemaal haperen ze weleens.

Vering.. daar kun je een punt hebben. Ik weet niet precies hoe/wat/waar. Maar dan nog, voor 495 euro een challenge fujin in heel nette staat wordt erg lastig om die te vinden.

PS: bij hem kun je vaak nog wel wat over de prijs onderhandelen. Wist ik ook niet toen ik een fiets bij m kocht..maar kwam ik later achter.
Jij bent bekend met deze persoon als handelaar? Aan mij vertelde hij dat hij de fiets wegdeed omdat hij een WAW had gekocht en hij de fiets daarom niet meer gebruikte. Wel aardige man verder.

Het klopt helemaal dat ik de reparaties zelf kan doen, maar ik koop liever een fiets die vanaf het begin in een "goede" staat is. Ja de derailleur afstellen is niet veel werk, maar het kan bv. ook zo zijn dat de fiets een keer op de derailleur is gevallen. Dat had ik gehad met m'n hurricane en dan is het opeens een stuk meer werk om het goed te krijgen (oog stellen). Het is een risico wat ik liever niet wil lopen. Die fiets had ook nog last van zwetende gripshifts. Te veel kleine dingetjes, ik had er gewoon geen goed gevoel bij :).

tvw

• koektrommeltje
quote:
iets schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:37:
[...]

Jij bent bekend met deze persoon als handelaar? Aan mij vertelde hij dat hij de fiets wegdeed omdat hij een WAW had gekocht en hij de fiets daarom niet meer gebruikte. Wel aardige man verder.

Het klopt helemaal dat ik de reparaties zelf kan doen, maar ik koop liever een fiets die vanaf het begin in een "goede" staat is. Ja de derailleur afstellen is niet veel werk, maar het kan bv. ook zo zijn dat de fiets een keer op de derailleur is gevallen. Dat had ik gehad met m'n hurricane en dan is het opeens een stuk meer werk om het goed te krijgen (oog stellen). Het is een risico wat ik liever niet wil lopen. Die fiets had ook nog last van zwetende gripshifts. Te veel kleine dingetjes, ik had er gewoon geen goed gevoel bij :).
Ik heb een keer een fiets van 'm overgenomen voor achteraf bleek teveel. Ik had dr vast nog wel 100 euro vanaf kunnen praten. Mijn fout, maar op dat moment vond ik m het geld waard en het was mn tweede ligfiets die ik ooit kocht :) Ook weleens wat bandjes van 'm overgenomen voor een nette prijs. Hij koopt en verkoopt wel vaker fietsen. Zit behoorlijk in dat wereldje. Rijdt en reed ook vanalles: quest, roeifiets, m5 chr, enz. Heb ik allemaal al voorbij zien komen bij 'm de afgelopen jaren.

De prijs die ie vraagt, kan een dag later opeens een stuk lager liggen.. Een dag of twee dagen voordat ie voor 495 euro werd aangeboden, vroeg ie bijvoorbeeld nog 550 euro voor die fujin ;)

Of ie echt een WAW gekocht heeft, weet ik niet maa betwijfel ik eigenlijk. Is ook niet zo relevant eigelijk: als de fiets goed is, de prijs in orde is en het verder betrouwbaar is, boeit mij echt niet waarom ie verkocht wordt..

Voor 495 euro had je dr een heel fijne fietsje aan gehad. En juist om de redenen die jij aangeeft, hou ik altijd rekening met een extra kost van 100 euro voor wat onderhoud, al onderhoud ik mn fietsen eigenlijk nauwelijks. Vaak niet eens nodig, op wat smeren na. Een goedkopere fujin ga je niet snel vinden, denk ik.

Het onderhoud dat jij noemt, hoort gewoon bij de aanschaf van een gebruikte fiets, net als dat je rekening moet houden met een versleten ketting of kransjes. Gewoon incalculeren dat je altijd nog wat kosten moet maken om 'm netjes te krijgen. En, in jouw geval: je betaalt een kwart van de nieuwprijs van die fiets. Dan moet je niet gaan verwachten dat ie helemaal nieuw is.. Ik had m gekocht, en hooguit zou ik iets minder hebben geboden ter plekke, met het oog op het onderhoud.

Als ik nieuw wil, koop ik wel nieuw. Daar betaal je dan ook rap 4-6 x zoveel voor dan.. dus doen we toch maar een tweedehandsje :)

koektrommeltje wijzigde deze reactie 27-06-2017 23:22 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Net een flevotrike met witte bak gekocht, heeft een van jullie tips hoe de bak schoon te maken?
Het plastic lijkt veel weg te hebben van een hockeybal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koektrommeltje
quote:
djwice schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:17:
Net een flevotrike met witte bak gekocht, heeft een van jullie tips hoe de bak schoon te maken?
Het plastic lijkt veel weg te hebben van een hockeybal.
Hogedrukspuit?
quote:
[...]

Mn vorige M5 lowracer staat te koop momenteel op marktplaats. Die was toen ik m verkocht in perfecte staat technisch. Heeft alleen geen bagagedrager en ook geen spatbordjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iets
quote:
koektrommeltje schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:26:
[...]

Hogedrukspuit?

[...]

Mn vorige M5 lowracer staat te koop momenteel op marktplaats. Die was toen ik m verkocht in perfecte staat technisch. Heeft alleen geen bagagedrager en ook geen spatbordjes.
Bedankt voor de tip, maar ik heb van de week deze raptobike gekocht:

Ik ben er erg blij mee. De staat van deze raptobike is stukken beter dan de fujin die ik eerder had bekeken. Her en der wat gebruikssporen in de verf, maar dat was het ook wel. Alhoewel ik me nog aan het 'inrijden' ben op de fiets ga ik gelijk al ca. 4 km/u gemiddeld sneller vergeleken met de hurricane. De raptobike is niet geveerd maar toch vind ik hem toch prima comfortabel.

Omdat het beugelslot nogal rammelde heb ik die gisteren vervangen door een ringslot met staalkabel. Het stuurtje heeft ook geen ruimte om mijn telefoon op te zetten dus daarvoor moet ik er nog een extension bar op plaatsen.

Het enige wat ik nu nog mis van m'n oude fiets is het ventisit matje. Van het matje op de raptobike krijg ik in no-time een natte rug. Het matje van m'n oude hurricane is net te lang en te smal om over te zetten op de raptobike :(. Waarschijnlijk toch maar een nieuw matje bestellen met een los deel voor de hoofsteun.

tvw

• djwice
  • Niet online
quote:
iets schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:27:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik heb van de week deze raptobike gekocht:

[afbeelding]
Ziet er inderdaad goed uit!
Proficiat!!

• koektrommeltje
Ziet er idd wel netjes uit die raptobike. Moet ik ook eens een keertje kopen, want daar heb ik dr nog geen eentje van bereden.

• iets

De vorige eigenaar heeft een vieze dikke smeer gebruikt om de ketting mee in te smeren. Ik gebruik liever PTFE spray dus ik was gisteren begonnen met het loshalen van de ketting en alle tandwielen om deze eerst eens goed te reinigen. Toen viel mij het volgende op bij het voorwiel:

Dat ziet er niet zo best uit. ;(

Na wat zoekwerk kwam ik een site tegen waar fietswielen behoorlijk goedkoop worden aangeboden. Een nieuwe voorwiel kost bij raptobike ongeveer 3x dit bedrag. De reviews van deze site zijn redelijk positief, dus ik heb het erop gewaagd.

Ik twijfel een beetje of ik nog kan gaan fietsen met zo'n velg. Het wordt wel lekker fietsweer vandaag.. :P

tvw

• mux
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:27

mux

99% efficient!

Topicstarter
Hoe dun is de velg daadwerkelijk gesleten? Is dat echt een scheurrandje? Kan het op de foto niet zo goed zien.

Die velgen kunnen echt behoolijk wat hebben hoor. Dat gezegd hebbende: m'n vriendin heeft een ware 'klapvelg' gehad een paar jaar geleden met haar fiets, waar de velg doorgebroken was. Gelukkig dicht bij huis. Af en toe heb je inderdaad een nieuw wiel nodig.

Ik bouw wielen eigenlijk altijd zelf, daarom heb ik ook een spaakwals gekocht. Scheelt ook een hoop geld.

Farnell-onderdeel nodig maar geen account? - Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• iets
Ja dat is een scheurrand, net boven de dubbele wand in de velg. Ik heb voor nu even de velgremmen wat lager op de velg gezet en de banden niet te hard opgepompt totdat ik m'n nieuwe wiel ontvang.

Ik de het liefst ook zo veel mogelijk zelf. Echter toen ik opzocht wat een spaakwals kost sla ik die toch even over ;).

tvw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Iemand nog tips hoe ik het makkelijkst een slag uit m'n 20" aluminium wiel haal?
Is het voorwiel met cassette van de nieuwe flevotrike (type 1).
Welk gereedschap heb ik er voor nodig?

En welke app kan ik het beste gebruiken voor de turing (ik gegreep dat als ze het zelfde klinken, dat de spanning dan gelijk is, dus dat het wiel dan recht zou moeten zijn - maar dat je ze ook niet te strak moet draaien - te hoge pitchen -omdat je dan je spaken door je velg trekt op termijn of het wiel krom).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Da's nou typisch iets waar je geen apps voor nodig hebt ;-)

Een slag uit je wiel halen is basically omgekeerd wielbouwen. Zet je wiel in een richtbok (of een bankschroef en iets met een vaste positie waarmee je kunt zien hoeveel de velg heen en weer gaat), haal de buitenband eraf en gebruik een spaaksleutel om de correcte spaken losser/vaster te zetten tot je slag eruit is. Een hoogteslag haal je eruit door beide zijden gelijkmatig losser/vaster te draaien, een zijslag haal je eruit door één kant iets vaster en de andere iets losser te maken. Als je wiel uiteindelijk iets te strak of te los gespannen is aan één kant, kun je eventueel het hele wiel herbalanceren.

Rijd er ~100km mee en doe hetzelfde weer opnieuw, want spaken zetten zich na verloop van tijd een beetje. Zeker als je een 2-3-4-kruispatroon hebt.

Farnell-onderdeel nodig maar geen account? - Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• djwice
  • Niet online
@mux Ik dacht dat de spaken dezelfde toonhoogte moesten hebben, zodat ze allemaal even hard aan de naaf trekken, en dat die dus in het midden zitten.

En als je links en rechts een ander patroon hebt, dat dit dan per kant mag verschillen, maar verder uniform moet zijn. Vandaar m'n vraag naar een app :)

hoe strak moeten de spaken staan?
Ik heb nu net m'n M5 wielen terug (van de gewone fietsenmaker), maar de achterspaken kan ik makkelijk 2cm naar elkaar toe bewegen (28" wiel).

Ik kreeg eerder ook de tip, de velg na het spannen flink te duwen, om en om een kant, en dan een kwartslag draaien. Om zo het op z'n plek komen van de spaken te laten gebeuren.
En zodat je hem dan als nog een beetje kunt bij tunen. Zodat je niet na de eerste 100km weer terug moet.

__ allemaal nog adviezen die ik kreeg, nog niet zelf uitgevoerd want ik heb het materiaal niet in huis.

djwice wijzigde deze reactie 08-07-2017 22:07 (29%)

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Het is moeilijk om in absolute zin de spaakspanning te bepalen. Beste advies dat ik kan geven is: vergelijk het met een ander wiel (van ongeveer dezelfde grootte). Bij een 20" wiel hoor je 13g spaken vrijwel niet te kunnen buigen en 14g spaken een paar mm. Bij 26 en 28" kun je spaken opvallend veel bewegen. Misschien wel 2cm ja.

Ik heb wel eens een halfbakken wielbouwvideo gemaakt met wat tips: YouTube: Wheelbuilding with mux (039)

Ja, tijdens het spannen altijd lekker hard aan het wiel blijven trekken, alle kanten op. Maar dat is nog steeds geen garantie op een perfect slagvrij wiel. Zeker als je dit voor het eerst doet (of in mijn geval: voor de 20e keer...) zul je altijd nog een keertje opnieuw moeten spannen, of moeten leven met kleine slagjes in de loop van de tijd.

• djwice
  • Niet online
@mux Ik kwam net deze tegen:
- gave tool! Ik zag op deze site https://handgespaakt.nl/spaakspanning/ handige grafiekjes, dus dacht waar komt dat vandaan. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
kun je waarschijnlijk zelfs 3d-printen... :)

• djwice
  • Niet online
quote:
mux schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:20:
kun je waarschijnlijk zelfs 3d-printen... :)
Hier wat detail foto's zodat je hem kunt na tekenen.
Voorkant

Achterkant

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Gaaf ding, je moet het maar bedenken icm zo'n app :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:26:
Gaaf ding, je moet het maar bedenken icm zo'n app :)
Zeker! De app is een Excel sheet die naar web is omgezet trouwens.

djwice wijzigde deze reactie 09-07-2017 08:56 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iets
Leuk speelgoed en goed te betalen :).

tvw

• djwice
  • Niet online
quote:
Dat werd afgeraden (kan te krachtig zijn), dus heb ik bleek gebruikt. Werkt erg goed, niet alles is al helemaal stralend, maar in iedergeval lijkt nu het frame vies ten opzichte van de bak. Dat was eerst zeker anders om. :)

Dat is het voordeel van wit plastic :) (nu maar hopen dat hij binnenkort niet is vergaan door al dat bleek) ;)

Wel leuk te zien welke verbeteringen de trike2 heeft t.o.v. de trike(1).

djwice wijzigde deze reactie 10-07-2017 21:21 (19%)

• djwice
  • Niet online
Iemand nog intresse in een flevo racer
http://link.marktplaats.nl/m1182583239

djwice wijzigde deze reactie 10-07-2017 22:06 (33%)

• koektrommeltje
quote:
djwice schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:18:
[...]

Dat werd afgeraden (kan te krachtig zijn), dus heb ik bleek gebruikt. Werkt erg goed, niet alles is al helemaal stralend, maar in iedergeval lijkt nu het frame vies ten opzichte van de bak. Dat was eerst zeker anders om. :)

Dat is het voordeel van wit plastic :) (nu maar hopen dat hij binnenkort niet is vergaan door al dat bleek) ;)

Wel leuk te zien welke verbeteringen de trike2 heeft t.o.v. de trike(1).
Dat is weer het mooie aan een hogedrukspuit en een gezond paar benen en armen. Je kan zelf invloed uitoefenen op de kracht die de straal heeft op het schoon te spuiten object. Neem je wat meer afstand, is de kracht erop kleiner dan dat je de spuitmond op 5cm van het voorwerp zet.

• djwice
  • Niet online
quote:
koektrommeltje schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:17:
[...]

Dat is weer het mooie aan een hogedrukspuit en een gezond paar benen en armen. Je kan zelf invloed uitoefenen op de kracht die de straal heeft op het schoon te spuiten object. Neem je wat meer afstand, is de kracht erop kleiner dan dat je de spuitmond op 5cm van het voorwerp zet.
Hmmm.... dan ken je m'n ondenkend handelen nog niet ;) ... Oeps that was to close ..
Metaalboortje werd te heet en de schoef ook

• iets
Morgen ga ik de leyetocht fietsen met m'n raptobike. De start is in helvoirt. Zijn er toevallig nog andere ligfietsende Tweakers die hieraan meedoen?

tvw

• Tweaker1234
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 29-11-2018
Een Tweakers.net ligfiets topic is. Leuk!
Net even het topic doorgelezen.

Even voorstellen: Ik heb sinds ~2 jaar (ik weet het, een ligfiets laatbloeier) een ligfiets.
Een M5 City Racer http://www.m5-ligfietsen.com/site/NL/Modellen/City_Racer/

Aangeschaft vanwege de hoognodige behoefte aan beweging. Fietsen in het algemeen omdat ik bij fietsen geen last heb van een paar jaar geleden opgelopen hiel/enkelbreuk. De (water)sport waar ik die blessure bij opgelopen heb, heb ik moeten opgeven.

Een ligfiets omdat het de leukste en meest motiverende manier van (fiets)beweging blijkt.
Waaronder geen geneuzel met zadel/rugpijn/irritatie, wat ik op een gewone race/atb fiets altijd wel weer kreeg.

Mede daardoor van 't jaar een behoorlijke conditie opgebouwd, dat ik nu last van het SIS en RIS syndroom.
Maar bovenal, vind ik fietsen na ~2 jaar nog altijd leuk en blijf ik regelmatig bewegen d:)b

Ik wil in de toekomst dan ook investeren in een nog snellere ligfiets, zoals een M5 M-Racer bijvoorbeeld.
Dit topic blijf ik voorlopig volgen.

Tweaker1234 wijzigde deze reactie 31-08-2017 00:07 (113%)

• masteriiz
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-01 11:23
Hi all. De flevobike greenmachine van een vriendin van mij is eergisteren gestolen. Mocht iemand hem zien of horen dan graag contact Het is een paars model dat erg op zal vallen. Laatst gezien Utrecht, Biltstraat.

https://www.marktplaats.n...e3a&previousPage=lr&pos=1

masteriiz

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Hm, de tweede in korte tijd. Ik ben toevallig dit weekend in die omstreken, ik zal m' n ogen openhouden.

• masteriiz
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-01 11:23
thx! Ja erg verdrietig allemaal.

masteriiz

• koektrommeltje
En gelukkig teruggevonden en mede door de advertentie op marktplaats weer terug bij de eigenaar.
Die mag echt in dr handjes klappen van geluk.

• koektrommeltje
quote:
Tweaker1234 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:26:

Even voorstellen: Ik heb sinds ~2 jaar (ik weet het, een ligfiets laatbloeier) een ligfiets.

Aangeschaft vanwege de hoognodige behoefte aan beweging. Fietsen in het algemeen omdat ik bij fietsen geen last heb van een paar jaar geleden opgelopen hiel/enkelbreuk. De (water)sport waar ik die blessure bij opgelopen heb, heb ik moeten opgeven.

Een ligfiets omdat het de leukste en meest motiverende manier van (fiets)beweging blijkt.
Waaronder geen geneuzel met zadel/rugpijn/irritatie, wat ik op een gewone race/atb fiets altijd wel weer kreeg.

Mede daardoor van 't jaar een behoorlijke conditie opgebouwd, dat ik nu last van het SIS en RIS syndroom.
Maar bovenal, vind ik fietsen na ~2 jaar nog altijd leuk en blijf ik regelmatig bewegen d:)b

Ik wil in de toekomst dan ook investeren in een nog snellere ligfiets, zoals een M5 M-Racer bijvoorbeeld.
Die m-racer zal niet zo heel gek veel sneller zijn dan de city-racer vermoed ik.
Ik heb dr eentje gehad, maar dat ding van mij nodigde juist niet uit tot sneller rijden. Ok, dat ie verkeerd stond afgesteld zal dr een hoop mee te maken hebben gehad. Het stoeltje was simpelweg te klein.

Voorlopig zal de roefiets mijn ligfiets worden. Heb de M5 lowracer met tailbag verkocht. Was ook snel, maar waardeloos om de trap af te dragen en in het stadverkeer in de binnenstad en korte bochtjes op lage snelheid is ie wel ka u thee door de ketting die langs het wiel liep. Niet heel praktisch dus als dagelijkse fiets.

Nu moet ik mn opslag weer keer opruimen zodat ik weer bij mn gooi- en smijtfietsje kan: de challenge taifun. En ook eens tijd en zin maken om de onderdelen van mn M5 shockproof van de ene naar de andere m5 shockproof om te bouwen. Sinds mn voorvork is gesneuveld , heb ik dr geen meter meer op gereden :(

• Tweaker1234
quote:
koektrommeltje schreef op zondag 24 september 2017 @ 01:12:
[...]

Die m-racer zal niet zo heel gek veel sneller zijn dan de city-racer vermoed ik.
Ik heb dr eentje gehad, maar dat ding van mij nodigde juist niet uit tot sneller rijden. Ok, dat ie verkeerd stond afgesteld zal dr een hoop mee te maken hebben gehad. Het stoeltje was simpelweg te klein.
Een andere optie, naast upgraden naar een M-Racer, is om het voorwiel van mijn City Racer naar 26" te brengen. Dan heb ik achter èn voor 26" wielen. Als ik je zo hoor, is dat misschien een betere/goedkopere optie.

• koektrommeltje
quote:
Tweaker1234 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:56:
[...]

Een andere optie, naast upgraden naar een M-Racer, is om het voorwiel van mijn City Racer naar 26" te brengen. Dan heb ik achter èn voor 26" wielen. Als ik je zo hoor, is dat misschien een betere/goedkopere optie.
Denk ook niet dat dat veel zal uitmaken. De cityracer en de 559 shockproof zijn praktisch identiek. En een klein 451-voorwieltje maakt m echt niet opeens een stuk trager. Met een 26" voorwiel, is het een 559 shockproof. Wel voordeliger dan een compleet nieuwe te kopen. De m-racer wordt ook nauwelijks gebruikt aangeboden. In de afgelopen 5 jaar heb ik dr misschien 5 gezien ofzo. Dan is je optie dus alsn je naar 2x 26" wil je voorvelg vervangen of een nieuwe m-racer kopen. Ombouwen naar een 559 shockproof zal goedkoper zijn. Die kun je wellicht ook nog wat sneller maken door dr andere bandjes op te gooien, of een andere velgset?

Ik denk dat een m-racer die wel volledig in is gesteld op jouw lichaam misschien wel wat sneller is, maar of het echt veel scheelt? Persoonlijk denk ik dat het wel mee zal vallen eigenlijk, al is de m-racer samen met de m5 chr wel de snelste ligfiets die M5 in dr assortiment heeft.

Welke kleur heeft ie? Ik zoek nog een voorvork voor mn m5 titanium shockproof :D

koektrommeltje wijzigde deze reactie 26-09-2017 17:21 (20%)

• Tweaker1234
Ik heb ook naar een gebruikte voorvork inclusief wiel gekeken, maar niet gevonden. Een donor fiets als alternatief, dat valt ook tegen. Een 2de hands M-Racer is te vinden, maar daar wordt ook veel geld (1500-2000 euro ) voor gevraagd.
Eerst van de week maar eens een offerte bij M5 opvragen voor de upgrade naar 26" voorwiel + voorvork.
Wellicht dat het meevalt. Maar ja, wil dan wel, als het ff kan, 2 gelijke wielen hebben en dan zal het achterwiel ook vervangen moeten denk ik. Keuzes. Heb ook nog naar een Velomobiel/Quest gekeken..

Oh ja, de kleur is groen metallic.
Plaatje: https://www.roulcouche.co...acer_m5_roue_moyeu_av.jpg

• djwice
  • Niet online
quote:
Tweaker1234 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:26:

...
welkom!
quote:
Tweaker1234 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 00:55:
...
Eerst van de week maar eens een offerte bij M5 opvragen voor de upgrade naar 26" voorwiel + voorvork.
Wellicht dat het meevalt.
En? Viel het mee?

djwice wijzigde deze reactie 15-10-2017 18:17 (24%)

• koektrommeltje
quote:
djwice schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:07:
[...]
welkom!

[...]

En? Viel het mee?
Nee, dat zal niet meevallen. M5 heeft mooi spul, maar dr hangt wel een prijsje aan.
Zelf een carbon voorvork zoeken, zal interessanter zij denk ik..

• djwice
  • Niet online
quote:
koektrommeltje schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:39:
[...]

Nee, dat zal niet meevallen. M5 heeft mooi spul, maar dr hangt wel een prijsje aan.
Een collega schijnt een goed Chinees adres voor carbon fiets onderdelen gevonden te hebben. Hij vertelde dat China een controle heeft op kwaliteit van carbon export, om zo markt te kunnen veroveren. Klinkt veel belovend.

• koektrommeltje
quote:
djwice schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:50:
[...]

Een collega schijnt een goed Chinees adres voor carbon fiets onderdelen gevonden te hebben. Hij vertelde dat China een controle heeft op kwaliteit van carbon export, om zo markt te kunnen veroveren. Klinkt veel belovend.
Op AliExpress koop je 20" voorvorken voor 5-6 tientjes van carbon. Ik moet dr nog steeds een keer eentje bestellen voor mn titanium shockproof. Mja, dan moet ik ook 2 andere wielen bestellen, want 2 verschillende velgen is ook foeilelijk.

Probleem in deze is dat je vrij weinig 26"-559 voorvorken ziet. Net als 20"-451.. en juist dat maatje 26" heeft ie nodig. M5 heeft mooi spul, maar veel afwijkende maatjes :/

Of China echt kwaliteitscontroles heeft, durf ik niet te zeggen. Ik twijfel daaraan eigenlijk, want China neemt het over het algemeen niet zo nauw met de regeltjes. Dus waarom zouden ze dat voor carbon voorvorken en carbon materiaal wel doen. Enkel voor de grote fabrieken waarvoor ze massa produceren zullen ze dat doen. Die zullen dan ook wel dr eigen kwaliteitscontroles doen. De frame van de Thys carbon roeifietsen, worden ook in China gemaakt trouwens ;) dus dr komt zeker mooi spul vandaan ;)

koektrommeltje wijzigde deze reactie 15-10-2017 21:17 (4%)

• djwice
  • Niet online
Regeerakkoord
quote:
Rembrandt Bakker schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 13:00:
Het woord 'fiets' komt 7 keer in het regeerakkoord voor. Ter vergelijking, in het regeerakkoord van Rutte II kwam het woord fiets nul keer voor. De nieuwe regering wil meer fietsinfrastructuur (100 miljoen euro) en minder fietsverkeersslachtoffers.
quote:
Omdat fietsen een goed alternatief voor het OV en de auto kan zijn, trekt het kabinet eenmalig een bedrag van 100 miljoen euro uit voor cofinanciering van gemeentelijke en provinciale investeringen in fietsinfrastructuur en fietsenstallingen bij OV-knooppunten.
quote:
Het aantal verkeersdoden en -gewonden neemt de laatste jaren toe, onder meer onder kwetsbare verkeersdeelnemers zoals fietsers en voetgangers. Het aantal slachtoffers moet omlaag. Samen met (branche)organisaties, provincies, gemeenten en handhavende instanties zetten we ons in voor de realisatie van het manifest Verkeersveiligheid: een nationale prioriteit.

djwice wijzigde deze reactie 16-10-2017 21:43 (3%)

• Tweaker1234
quote:
koektrommeltje schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:39:
[...]

Inderdaad. Dat viel niet mee. En daarom ben ik er nog niet uit.

• koektrommeltje
quote:
Tweaker1234 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

Inderdaad. Dat viel niet mee. En daarom ben ik er nog niet uit.
Ben ik toch wel benieuwd naar het aanbod van Bram. Ik gok rond de 300 euro voor een voorvork?
Excl. velgen dus die komen er ook nog bij. Zelf bewijfel ik of je dr echt snelheidswinst mee gaat behalen en of het zin heeft eigenlijk.

• djwice
  • Niet online
Zo m'n FlevoTrike 2 heeft een 'nieuw' voorblad, een nieuwe cassette, derailleur en ketting. En ineens rijdt ie weer geruisloos, zo gek. Maar goed wat wil je, ik heb er sinds dat ik hem overnam vorig jaar april, ruim 6.000km mee gereden. Het blijkt dat dingen er van slijten als je ze gebruikt.

Maar goed met €350,- per 6.000km aan onderhoud, dat is een zeer goedkoop vervoermiddel.
Een auto kost alleen al aan wegenbelasting meer, of aan brandstof (1 op 25), of aan ... etc.

:)

• djwice
  • Niet online
Nu de FlevoTrike 1 weer in top conditie brengen @mux heeft me al super geholpen met het repareren van de doorgezakte as. Die ziet er uit als nieuw. Nu nog wat gekraak in het frame oplossen en zorgen dat de bak niet meer rammelt. :*)

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
He, moet je ook wel wat foto's van het lassen posten!

• koektrommeltje
quote:
djwice schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:21:
Zo m'n FlevoTrike 2 heeft een 'nieuw' voorblad, een nieuwe cassette, derailleur en ketting. En ineens rijdt ie weer geruisloos, zo gek. Maar goed wat wil je, ik heb er sinds dat ik hem overnam vorig jaar april, ruim 6.000km mee gereden. Het blijkt dat dingen er van slijten als je ze gebruikt.

Maar goed met €350,- per 6.000km aan onderhoud, dat is een zeer goedkoop vervoermiddel.
Een auto kost alleen al aan wegenbelasting meer, of aan brandstof (1 op 25), of aan ... etc.

:)
Mwah, vind 350 euro best veel voor 6000km fietsen. Waarschijnlijk omdat je het uitbesteed aan een fietsenmaker, maar anders is het misschien 2 kettingen a 15 euro en heel misschien een cassette vervangen.

Qua onderhoud is 350 euro duurder dan met menig auto als je puur naar de onderhoudskosten kijkt?

Vandaag foto's van mn mogelijk nieuw aan te schaffen fiets binnen gehad. Lichte twijfel.. maar denk dat ik dr toch voor ga. Al rijdt ik dr maar een jaartje op, afschrijven zal ik er nauwelijks aan doen.

• koektrommeltje
quote:
mux schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:13:
Mux, handige Harry! Kwam van de week je blog tegen over het reviseren van de elektrische fiets. Stukje gekeken, de rest ga ik van de week ofzo nog eens bekijken als ik tenminste niet vergeet de blog nog eens op te roepen.

• djwice
  • Niet online
quote:
mux schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:13:
Zal ik doen, niet schrikken, de foto's en filmpjes komen van een Nokia telefoon: 640x480 foto's en 176x144 video.

djwice wijzigde deze reactie 20-10-2017 22:06 (10%)

• djwice
  • Niet online
@mux in actie bij RevSpace.nl : Hard aan het bikkelen om m'n gebroken Flevotrike kantelknik te fixen.
De bal ontdoen van het oude plaatmateriaal en de las er omheen. Daarna een nieuw stuk er op lassen en tot slot alles mooi polijsten.

OT: framerate van de filmpjes is aangepast aan de 5MB file size limiet van tweakers

Verwijderen oud materiaal

Lassen

Polijsten

• djwice
  • Niet online
quote:
koektrommeltje schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 01:34:
[...]

Mux, handige Harry! Kwam van de week je blog tegen ... de rest ga ik van de week ... nog eens bekijken ...
mux' blog en direct ook ff abonneren op z'n video kanaal natuurlijk: YouTube: PowerElectronicsBlog :*)
En wellicht zie je wat leuks op z'n website: https://muxtronics.nl/

djwice wijzigde deze reactie 20-10-2017 22:18 (6%)

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Haha,ik geloof dat ik een nieuwe marketing manager heb ;)

• djwice
  • Niet online
quote:
mux schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 07:58:
Haha,ik geloof dat ik een nieuwe marketing manager heb ;)
Tja, je Tweakers profiel wijst nog naar wat oude informatie zie ik: http://www.enijssen.com/publish/flevobike.html
waarop je verklaard geen ervaring met lassen te hebben ;)

Maar wel cool idee een flevobike van 13 kg.
Wellicht eentje maken van ronde pijpen carbon of aluminium met een speciale mount aan de voor as om het kenmerkende trapblok op te monteren, maar dan zo dat hij niet verschuift als je te hard trapt :*)

Of wordt het dan een CruzBike : , die deed het, in gemodificeerde vorm (zie o.a. carbon achterstuk), trouwens best goed op de Cycle-Vision:

djwice wijzigde deze reactie 21-10-2017 23:04 (7%)

• djwice
  • Niet online
quote:
^^ @mux over minder mooi afwerken van een las gesproken .. :)
Dat doe jij een stuk beter.

• djwice
  • Niet online
Iemand die zelf een velomobiel bouwt met garage isolatie foam om een zelf ontworpen trike, met het basis ontwerp geïnspireerd op een vliegtuig: YouTube: Velo 'Merican

Erg cool, gevonden via http://www.ligfiets.net/news/5607/vrijdagbericht-301.html

• djwice
  • Niet online
WAARSCHUWING
Mocht je overwegen iets te kopen bij athleteshop DOE dit NIET!
Ze leveren vaak niet en je moet ze zelf bellen om daar achter te komen. En enige compassie als je al 50 dagen wacht op je wielrichter of centreerboog is er niet.

Met www.rosebikes.nl heb ik wel positieve ervaringen.

djwice wijzigde deze reactie 06-12-2017 23:47 (15%)

• koektrommeltje
ik bestel nauwelijks wat online, dus bestellen bij Athleteshop zal ik niet snel doen. En als ik het dan toch doe, zal ik dat doen bij een bedrijf waar ik achteraf of met paypal kan betalen. Kan ik mn geld tenminste terughalen als er niet snel geneog geleverd wordt.

Verleden week mn achtervork laten lassen bij de fabrikant in Middelburg. Nu wachten op een berichtje van Rainbow ligfietsen in Aalten voor de kosten van poedercoaten. Ben niet tevreden over het nieuwe uiterlijk van mn fiets ;( Je blijft het lassen zien, want de lak is natuurlijk ook flink zichtbare. Een likje verf is niet voldoende om dat goed te maskeren: nieuwe poedercoat lijkt noodzakelijk. En hopelijk kunnen ze dan de lasnaad ook net even wat fraaier wegwerken.

Qua ligfietsen heb ik nu even geen wensen meer, op een velomobiel ofzo na maar die moet ik dan wel eerst kwijt kunnen. Nouja, paar kleine wensen; ik wil mn M5 titanium shockproof weer op de weg krijgen, maar het loopt niet zo snel met ombouwen van onderdelen van de ene fiets naar de andere :/

Van de week even wat titanium framebouwers benaderen met de vraag of ze misschien mn M5 voorvork kunnen lassen. Is in Nederland peperduur: lees: 300+ euro voor een lasklusje vind ik niet leuk meer.

• djwice
  • Niet online
En al allemaal het nieuwe magazine van Tweakers gelezen? Onze hacker @mux staat er in met een mooi artikel!

• koektrommeltje
quote:
koektrommeltje schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 03:17:
ik bestel nauwelijks wat online, dus bestellen bij Athleteshop zal ik niet snel doen. En als ik het dan toch doe, zal ik dat doen bij een bedrijf waar ik achteraf of met paypal kan betalen. Kan ik mn geld tenminste terughalen als er niet snel geneog geleverd wordt.

Verleden week mn achtervork laten lassen bij de fabrikant in Middelburg. Nu wachten op een berichtje van Rainbow ligfietsen in Aalten voor de kosten van poedercoaten. Ben niet tevreden over het nieuwe uiterlijk van mn fiets ;( Je blijft het lassen zien, want de lak is natuurlijk ook flink zichtbare. Een likje verf is niet voldoende om dat goed te maskeren: nieuwe poedercoat lijkt noodzakelijk. En hopelijk kunnen ze dan de lasnaad ook net even wat fraaier wegwerken.

Qua ligfietsen heb ik nu even geen wensen meer, op een velomobiel ofzo na maar die moet ik dan wel eerst kwijt kunnen. Nouja, paar kleine wensen; ik wil mn M5 titanium shockproof weer op de weg krijgen, maar het loopt niet zo snel met ombouwen van onderdelen van de ene fiets naar de andere :/

Van de week even wat titanium framebouwers benaderen met de vraag of ze misschien mn M5 voorvork kunnen lassen. Is in Nederland peperduur: lees: 300+ euro voor een lasklusje vind ik niet leuk meer.
Poedercoaten en lasnaad laten bijwerken zou me bij Rainbow bijna 250 euro gaan kosten. En dan heb ik het alleen over het hoofdframe en de voorvork dus. Daarbij inbegrepen dus het stralen en het wat laten afwerken van een verse lasnaad. Dus wat metaalbewerking zeg maar. Vind ik toch iets teveel.. vooral de kosten die ie rekent voor het strak laten maken van een lasnaad.

Iemand een idee waar ik een lasnaad wat kan laten bijwerken omgeving Delft voor niet alteveel? Met bijwerken bedoel ik dan, dat de las wat vlakker gemaakt wordt, in plaats van een bobbel op het frame te zijn.

Of bij wat voor bedrijf ik daarvoor terecht kan?

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Als je bereid bent even te wachten, kan ik de naad best afwerken tot een glad resultaat. Ik ben echter de komende drie weken niet echt beschikbaar ivm vakantie.

• koektrommeltje
Hey Mux.. het is winter, dus het heeft nu allemaal geen haast :) Ik wil het ding gewoon netjes hebben voor de verkoop en voor mezelf., want bij de verkoop stuitten we op de scheurtjes :( anders had ie al verkocht geweest. En zoals nu is bijgewerkt, wordt het lastig verkopen. Althans, ik zou m laten staan dus anderen zouden dat ook wel doen, denk ik zo. En gezien ik nu -met een beetje hulp via Djwice- een Thys209 heb ;)

Ik stuur je over een aantal weekjes wel even een berichtje :) Geeft mij ondertussen even de tijd om langs wat poedercoaters hier in de omgeving te gaan: Poedercoat Westland (De Lier) en King Stralen (Den Haag) voor een offerte.

Dit is dus zo'n lelijke puist die ik glad wil hebben voordat ie naar de poedercoater gaat. Waarschijnlijk klusje van niets, maar ik durf het niet aan. Lees: heb zoiets nog nooit gedaan en heb er ook het spul niet voor om het te doen dus als Mux dat voor een kratje bier wil doen 8) .

koektrommeltje wijzigde deze reactie 22-12-2017 12:26 (52%)

• WFvN
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 31-12-2018
quote:
Toevallig afgelopen week daar 2 spiegeltjes besteld. Helaas bevallen de spiegeltjes niet (zijn bolle spiegeltjes, we zijn platte gewend) maar de levering was gewoon mooi vlot.

Ik ben inmiddels bijna geen ligfietser meer. Sinds vorig jaar heb ik nagenoeg niet meer gefietst. Zowel Fujin als Quest staan te verstoffen in de garage. Dat krijg je als je ander werk krijgt waarbij je je 'klusbus' bij huis moet hebben voor storingsdiensten en met regelmaat wat uurtjes extra maakt en daardoor sowieso al later thuis bent, om dan nog een half uur extra te moeten fietsen vind ik geen optie.

Wellicht dat m'n Quest toch maar een keer verkocht gaat worden. M'n Fujin blijf ik wel houden; die neemt minder ruimte in beslag, die past in m'n klusbus EN ik vertik heb om een gewone fiets te kopen want ligfietsen is gewoon veel prettiger natuurlijk :)

WFvN wijzigde deze reactie 22-12-2017 23:04 (51%)

• djwice
  • Niet online
Aan de slag met m'n nieuwe speeltje:

Het voorviel van m'n Flevobike Trike 1.
De fiets die eerder al zo mooi gelast is door @mux.

Tijd voor het oplappen van het wiel dus.
Kijken wat er gebeurd als ik de spaken per kant gelijk span O-)

'k Twijfel nog of ook beide kanten (rechts & links) ook dezelfde spanning moeten hebben.
Of dat een kant (de rechter linker kant is die met de cassette), minder spanning nodig heeft. :?

• nsa1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-01 23:26
@djwice Precies andersom,
De cassette kant dient bijna 2* zo hoge spaakspanning te krijgen als de niet cassette kant. Het gaat wat ver om het principe op papier uit te leggen, maar de hoek die de cassette spaken maken met de naaf is veel groter waardoor er relatief veel minder zijdelingse trekkracht uit resulteert ten opzichte van de spaken aan de niet cassette zijde.

Bij een schijfremnaaf zijn de hoeken die de cassette spaken en de niet cassette spaken maken minder verschillend, maar zelfs dan zul je nog circa 4/3 spanning op de cassette spaken zetten tegenover de (in dat geval) schijfremspaken.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• djwice
  • Niet online
quote:
nsa1984 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:20:
De cassette kant dient bijna 2* zo hoge spaakspanning te krijgen als de niet cassette kant. Het gaat wat ver om het principe op papier uit te leggen, maar de hoek die de cassette spaken maken met de naaf is veel groter waardoor er relatief veel minder zijdelingse trekkracht uit resulteert ten opzichte van de spaken aan de niet cassette zijde.
Super bedankt!
Ik had in mijn post links en rechts omgedraaid, maar goed dat ik ze eerst per kant op gelijke spanning ben gaan brengen en niet beide kanten op dezelfde spanning. :)

Het is ook goed opletten naar welke kant je de nippelspanner draait merk ik, ik heb twee nippels lam gedraaid, doordat ik ze de verkeerde kant op draaide.

En ik merk dat als ik een aantal spaken gedaan heb, de spanning van andere spaken ook is veranderd.
Tja, logisch natuurlijk, achteraf, dus alles naar 120 zetten aan de rechter kant, in 1x, zorgde voor een veel hogere eind spanning ~ 135 tot 152 KGF voor de eerst afgestelde spaken. (ik begon gewoon bij spaak 1, en dan helemaal rond).

• koektrommeltje
Ik hoop niet dat iemand het erg vind dat ik dr geen ene kont van snap van die spaakspanning en van die app.

Ben nogal simpel daarin: het wiel is behoorlijk rond, ik stuiter neit van mn fiets af, ik hoor niets kraken dus het zal wel allemaal goed zijn.

• djwice
  • Niet online
quote:
koektrommeltje schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 00:04:
Ik hoop niet dat iemand het erg vind dat ik dr geen ene kont van snap van die spaakspanning en van die app.

Ben nogal simpel daarin: het wiel is behoorlijk rond, ik stuiter neit van mn fiets af, ik hoor niets kraken dus het zal wel allemaal goed zijn.
Oh het is eigenlijk heel simpel: als de spaken gelijk gespannen zijn, worden klappen over zo veel mogelijk spaken verdeeld. Hierdoor blijft een wiel lang goed.
Als spaken verschillende spanning hebben, vangen sommigen meer en andere minder of zelfs geen klappen op. Het gevolg is dat je wiel eerder krom wordt, of dat zelfs spaken breken.

Dus als je spaken gelijke spanning hebben, heb je na onverharde wegen, kleine botsing, stoepje, minder snel last van gebreken aan je fiets.

Je kunt ook zien aan de spaakspanning of hij een ongeluk heeft gehad (net geleerd via een filmpje):

djwice wijzigde deze reactie 29-12-2017 00:37 (21%)

• WFvN
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 31-12-2018
quote:
nsa1984 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:20:

Bij een schijfremnaaf zijn de hoeken die de cassette spaken en de niet cassette spaken maken minder verschillend, maar zelfs dan zul je nog circa 4/3 spanning op de cassette spaken zetten tegenover de (in dat geval) schijfremspaken.
Het enige doel hiervan (paraplu spaken) is toch gewoon om je wiel netjes midden in de vork te krijgen?

* WFvN heeft z'n Quest trouwens te koop aangeboden; fietsen is er bijna niet meer bij met de nieuwe baan

• nsa1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-01 23:26
WFvN, eigenlijk is het doel van de verschillende spaakspanning (en spaaklengte) de velg in het midden van de naaf te krijgen. Het wiel in het midden van de vork plaatsen zou namelijk ook gewoon kunnen door de vork asymetrisch te maken zoals Cannondale de laatste twee jaar aan het doen is om (voorlopig) Boost te ontlopen.

Met betrekking tot jouw beeindiging van het velomobiel rijden. Ik had het zijdelings al zien staan, vind het jammer maar kan het me goed voorstellen dat als je woonwerk verkeer verandert dat dan een velomobiel meer een sta in de weg word dan een genot. Je hebt ervan geproefd en genoten, als de omstandigheden weer veranderen kun je altijd nog weer een velomobiel aanschaffen als je daar behoefte aan hebt.

Er is naar mijn mening geen enkele "fiets" ideaal voor elk doeleinde, gebruik wat jij in jouw situatie het beste kunt gebruiken en geniet van de verschillende mogelijkheden die wij als fietsers beschikbaar hebben.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:06

franssie

Save the albatross

Vandaag in Weesp zag ik een soort halve flevobike rijden, leek ook wel wat op een sinclair. Klein voorwiel. twee wielen achter maar aan de buitenkant gemoneteerd. Leek iets van een brommerkenteken of een verzekeringsplaatje te hebben maar daarvoor reden we allebei elkaar te snel voorbij. De tube was oranje, korte of geen kont (anders van bij een flevobike).

Iemand een idee? Zag er serieus leuk uit.

en ik volg dit topic nooit zo scherp omdat ik nog geen ligfiets heb, excuses als ik het op de laatste 5 pagina's na gemist heb.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• koektrommeltje
quote:
Hij schreef dat ie dr serieus leuk uitzag. Dat kan deze jouta dus niet zijn :X
Wat het dan wel moet zijn, weet ik dan ook weer niet.

• koektrommeltje
Vam de week weereens een fiets erbij gekocht, waardoor ik in theorie elke dag van de week een andere kan pakken. Een exemplaar in niet heel erg beste staat, maar daarom was ie ook goedkoop.

Bij de proefrit bleek al snel dat de voorvork enorme speling had. Even de inbus aandraaien van het ahead balhoofdstel had geen zin. Ik kon zoveel naar links als naar rechts draaien, maar vaster kwam ie niet te zitten. Toch gekocht, want de prijs was ernaar.

Al snel kwam ik erachter dat de inbusbout van het balhoofdstel geen grip kreeg op de balhoogdplug. Dat is dus het deel dat in de schacht van de voorvork zit. Het eerste ding op deze link, dus ik heb bij de fietsenmaker maar het tweede ding gehaald. Voor 4.50 euro, maar goed, ik had m nodig dus het moest maar :)

Alleen, de vraag is nou: hoe krijg ik dat ding in de schacht van de voorvork. Het ding is te breed, dus ik vermoed dat ik ḿ erin moet slaan met geweld?

Weet handige Harrie @mux vst weleen antwoord op ;)

• blitzkrieg
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:14

blitzkrieg

appetjo he!!

Star nut kan je er gewoon met een stukje buis of een oude schroevendraaier in slaan.
Even googlen op mounting star nut.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
inderdaad gewoon met wat gepast geweld.

Interessant verhaal hierboven over het spannen van spaken en de bijbehorende app.
Ik heb een paar wielen gespaakt in mijn leven, maar met een wielrichter en wat goed gevoel kom ik toch een aardig eind of gebruiken jullie geen wielrichter?

Without magic smoke, it ain't broken!

• koektrommeltje
Gegoogled en uiteindelijk gevonden dat die dingen dus 'starnut' heten. En inmiddels zit ie erin. Vanmiddag had ik het al met wat geweld geprobeerd, zonder succes. En nu heb ik het anders gedaan. Met een waterpomptang heb ik de flapjes wat naar binnen gedrukt, zodat ie dr net wat makkelijker inging en daarna flink rammen.

Nu nog even de ketting wat inkorten, de neuspijp wat naar binnen schuiven en kijken of het een blijvertje is of niet. Waarschijnlijk niet; het ding is behoorlijk zwaar en de remmen (hydraulische Magura Julie) moeten ook nagekeken worden en van hydraulische schijfremmen heb ik echt geen verstand.

Eigenlijk overwoog ik m bij aanschaf te laten poedercoaten, maar ik weet het nog niet. Ik denk dat m door ga schuiven eigenlijk,

PS; voor degenen die hun fiets opnieuw willen laten poedercoaten, binnenkort ga ik mijn m5 559 shockrproof waarschijnlijk van een nieuwe poedercoat laten voorzien. Kosten bij Bercoat in Ridderkerk incl alles is zo rond de 85-100 euro in een kleur naar keuze. Al vermoed ik dat ie alleen RAL-kleuren heeft, maar dat moeten we binnenkort even bekijken.

• koektrommeltje
Nondejus! Ik probeer de neuspijp los te krijgen van mn M5 559. Die had ik gekocht, wetende dat ie vastzat maar ik krijg m met geen mogelijkheid los. Verhitten, meermalen siliconenspray erin laten lopen en flink warmstoken. Dr is gewoon geen beweging in te krijgen ;(

Dat ding staat dus 5cm te lang ingesteld dus daar valt zo niet echt op te fietsen.

Van de week maar eens kijken of ik het crankstel los kan krijgen ofzo en 'm met een groter moment wel in beweging kan krijgen. Anders weet ik het ook niet.

Het crankstel is een 105 octalink. Uiteraard geen spul voor in huis om 'm los te halen. Ook de trapas heb ik nog nooit losgehaald van een fiets. Moet er ook uit als ik m opnieuw laat poedercoaten, wat het plan was. Mja, als ie niet loskomt kan dat idee ook de koelkast in.

koektrommeltje wijzigde deze reactie 07-02-2018 20:36 (3%)

• koektrommeltje
Wat frustrerend is dit zeg. Dat ding zit echt muur- en muurvast.
Morgen maar naar de fietsenmaker om te vragen of ie de bracket los kan draaien, want uiteraard heb ik het stuk gereedschap daar niet voor en dan maar kijken of ik m met nog meer geweld los kan wrikken.

• Tomino
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:24
quote:
Tomino schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:11:
Afgelopen zaterdag in de trein naar Elan (Nijmegen) met het idee een weekeindje te gaan fietsen na het monteren van het nieuwe zitje. Het carbonzitje was ongelofelijk oncomfortabel namelijk.. daar bleef het echter niet bij :+.

Het was nog rustig op de zaterdagochtend dus ik mocht met zijn hulp de werkplaats gebruiken. Oude zitje eraf, nieuw adaptersetje voor de Challenge Furai erop (inclusief op maat zagen van een aantal bouten..!).

Maar.. de/mijn tweedehands Furai had ipv een veer een ijzeren staaf/stang. Elan wist te vertellen dat dit ongelofelijk onverstandig is aangezien de klappen nu in het frame opgevangen worden. De fiets was er zelfs op gebouwd vering te hebben. Daarom besloot ik, nu de fiets toch open lag, er gelijk maar een stevige veer in te bouwen. Bij het loshalen van de oude staaf, bleek er toch al schade te zitten aan het bevestigingsmechanise van het stoeltje en frame..

Al met al weer een goede fiets maar opgeteld (ventisit, stoeltje, adapterset, veer en beugel) toch een behoorlijke kluif..

Veel lof voor Elan overigens (flexibiliteit, hulp, aanpassen materialen e.d.)!

https://i.imgur.com/7OCtitL.jpg
Weer af moeten reizen naar Nijmegen. Weer uitermate goed geholpen door Elan. Ditmaal was mijn stuur kapot op een cruciale plek.
Nu zinde mij een niet klapbaar stuur al niet, dus het nieuwe model erop laten zetten. Wat een prachtig stuk techniek. Aangezien alle kabels toch moesten en de patiënt al op de operatietafel lag direct maar alle kabels vervangen. Nu mag het lente worden om eindelijk weer kilometers te gaan maken, mijn fiets loopt weer als een zonnetje..!

Tomino wijzigde deze reactie 26-02-2018 16:39 (6%)

• koektrommeltje
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Te hard aangedraaid lijkt me de enige oorzaak te zijn, maar dan moet je het wel heel erg hard hebben aangedraaid.

Klapstuurtjes zijn wel makkelijk. Op mn taifun zit er eentje, waardoor korte draaicirkels makkelijker worden.

• Xtrafris
  • Laatst online: 14:26
HELP! :$

Ik heb zojuist een halve ligfiets gekocht als project, met als doel om me weer bij het Liggende Legioen te gaan voegen. :)F

Er zijn vast anderen die 'm hebben zien staan op Marktplaats, ik ben de knuppel die 'm heeft gekocht :p
Ik moet het apparaat nog gaan ophalen, maar ben al een beetje voorpret van het project aan het hebben. Zo te zien ga ik nodig hebben:
  • Dereilleur
  • Ketting
  • Voorwiel
  • Voorrem
  • Zitting
  • Trappers
  • Achterband
En de nice-to-haves:
  • Verlichting
  • Mounts voor mobile & Garmin
  • Mounts voor bagage
  • Schoonmaken :N
Dit gaat waarschijnlijk een lange weg worden en ik weet nog maar de helft, maar al falende leert men toch? 8)7
Wie heeft er suggesties voor me voor het (on a budget) vinden van de bovenstaande onderdelen, en waar ik nog meer op moet gaan letten? Vooral voor het voorwiel vind ik het lastig om een mooi 451 wieltje te vinden zonder dat ik er een achterwiel bij koop of falliet ga.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Met dit soort dingen, zeker als je op budget wil blijven, moet je echt wachten op iemand die z'n tweedehandsspullen wegdoet. Er zijn een aantal liggers en bedrijven die regelmatig leuk spul wegdoen.

Ik zou sterk aanraden om weg te blijven van 451, of om de voorvork te vervangen door een 406, gezien 451 zeldzaam is en je aangewezen bent op dure, niet bepaald duurzame bandjes. Als je alsnog m'n advies in de wind slaat... ik heb nog twee 451 durano's liggen ;-)

Ik haal m'n generieke fietsspullen altijd bij internet-bikes.com of hollandbikeshop. Crappy winkels, maar goedkoop en als je weet wat je koopt is het prima. Een derailleur voor dat baanwiel gaat lastig worden, misschien moet je teruggrijpen naar een niet-geïndexeerde schakelaar (is die duimschakelaar waarschijnlijk al).

Oh, en koolstofvezel is wat uitdagend om te repareren. Als daar beschadigingen in zitten, moet je bij poly-service.nl zijn om hars en vezelmat te kopen.

• Xtrafris
Thx! Ik zou graag tweedehands spul inslaan om mee te knutselen, maar waar vind ik die mensen? Op marktplaats zie ik niet veel, en ik heb nog een ligfietsforum bekeken, maar daar zit echt niet veel beweging in. Vandaar dat ik hier even kom neuzen :+

Ik moet bekennen dat ik nog niet gecheckt heb wat voor maat vork er exact in zit. Ik ben ook niet echt gebonden aan het huidige vorkje, het is met afstand het lelijkste ding op de fiets. Misschien is het wel helemaal geen 451 vork...
maar als het dat wel is, dan ga ik me aanbevolen houden voor die Durano (alleen de voorkant).

Waarom zou een dereilleur lastig zijn? Ik zie al een standaard hanger, daar kan ik in principe toch alles aan knallen wat ik tegenkom? Ik wordt wel een beetje zenuwachtig van de niet-zo-spectaculaire range op die casette. Daar ga ik uiteindelijk ook naar moeten kijken natuurlijk :)

• koektrommeltje
quote:
Xtrafris schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:02:
HELP! :$

Ik heb zojuist een halve ligfiets gekocht als project, met als doel om me weer bij het Liggende Legioen te gaan voegen. :)F

[afbeelding]

Er zijn vast anderen die 'm hebben zien staan op Marktplaats, ik ben de knuppel die 'm heeft gekocht :p
Ik moet het apparaat nog gaan ophalen, maar ben al een beetje voorpret van het project aan het hebben. Zo te zien ga ik nodig hebben:
  • Dereilleur
  • Ketting
  • Voorwiel
  • Voorrem
  • Zitting
  • Trappers
  • Achterband
En de nice-to-haves:
  • Verlichting
  • Mounts voor mobile & Garmin
  • Mounts voor bagage
  • Schoonmaken :N
Dit gaat waarschijnlijk een lange weg worden en ik weet nog maar de helft, maar al falende leert men toch? 8)7
Wie heeft er suggesties voor me voor het (on a budget) vinden van de bovenstaande onderdelen, en waar ik nog meer op moet gaan letten? Vooral voor het voorwiel vind ik het lastig om een mooi 451 wieltje te vinden zonder dat ik er een achterwiel bij koop of falliet ga.
Die herken ik idd wel. Carbon exemplaar, en uit mn hoofd is de advertentietitel 'unieke carbon ligfiets'.

451 wieltjes zijn lastig te vinden en de reden is dan ook vrij simpel: vrijwel alleen M5 gebruikt 20'-451 wieltjes. Weet niet hoeveel je er aan wilt uitgeven aan dat wieltje? Dr staat er eentje te koop van een Belg op facebook in de ROETS. facebookgroep. Of die is al weg, kan ook..

Dacht eigenlijk dat die fiets compleet rijdend was.. en ben benieuwd wie de maker is. Het lijkt me een exemplaar dat zelfgebouwd is? Apart ding wel, maar niet mijn smaak verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
ligfiets.net/advertisement is de plek voor ligfietsspecifieke tweedehandsdingen, onderdelen zijn ook goed te vinden op marktplaats onder fietsonderdelen.

Het achterwiel is een baanwiel, dus extreem dun, aerodynamisch en met zo te zien een corncob 5 speed. Corncob betekent dat ieder tandwiel 1 of hoogstens 2 tandjes groter is dan de volgende, gemaakt om je kadans te finetunen op hoge snelheid. De vork zal ook smal zijn, dus het is moeilijk om een breder wiel met een normale cassette erin te zetten. Je derailleur is moeilijk omdat er niet zoveel (betaalbare) derailleurs zijn die dit bereik, zowel in breedte als hoogte samen met de spanning benodigd voor een lange ligfietsketting, aankunnen. Dus dat wordt mogelijk wat klooien met te grote derailleurs op een ongeindexeerde shifter (dus geen klikjes). Je hebt goed je best gedaan om een van de moeilijkste aandrijflijnen ooit te vinden :D

• koektrommeltje
en dat ziet Mux allemaal vanaf een foto :D Zou voor mij al een reden zijn om deze te skippen. Bang voor het onbekende, zeg maar. Maar ook omdat ie heel lastig door te verkopen is mocht ie toch niet bevallen.

De verkoper heeft m denk ik al zeker een jaar in de verkoop. Niet continue op marktplaats, maar ik heb m echt al meerdere keren voorbij zien komen. En na de blik van Mux snap ik dat ook wel. Dacht eigenlijk dat het gewoon een straatfietsje was, maar dat is dus kennelijk niet echt het geval.

• koektrommeltje
quote:
mux schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:10:
Met dit soort dingen, zeker als je op budget wil blijven, moet je echt wachten op iemand die z'n tweedehandsspullen wegdoet. Er zijn een aantal liggers en bedrijven die regelmatig leuk spul wegdoen.

Ik zou sterk aanraden om weg te blijven van 451, of om de voorvork te vervangen door een 406, gezien 451 zeldzaam is en je aangewezen bent op dure, niet bepaald duurzame bandjes. Als je alsnog m'n advies in de wind slaat... ik heb nog twee 451 durano's liggen ;-)
Ik heb je ooit nog gemaild voor die durano's , of je die niet los verkocht. Want op de route..

Qua duurzaamheid vallen de 451 bandjes volgens mij wel mee. Een en ander hangt natuurlijk af van hoeveel je rijdt, maar ik hbe dr echt duizenden kilometers mee gereden afgelopen jaren. Kan nu niet echt zeggen dat ze heel snel slijten eigenlijk. Ben over de durano's in ieder geval te stpreken, en ook de andere bandjes die ik heb gehad wel eigenlijk. Alleen de IRC roadlites niet. Dat waren canvasbandjes die nauwelijks nog te krijgen zijn. Daar werden de wangen steeds kapot van gereden. Wel echte racebandjes waarschijnlijk.

ik kocht mn banden vaak via marktplaats of via ligfiets.net als ik ze nodig had. Dan was je altijd wel voor onder de 15 euro klaar, soms wat minder voor nieuwe bandjes. Goed te doen.. zovaak heb je die ook weer niet nodig. Je moet ze alleen niet continue, dag in dag uit vol onder spanning in de zon laten staan :(

• arnold_m
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-01 10:29
Ja zou verwachten dat 451-banden iets meer kilometers mee kunnen dan die voor 406 van dezelfde kwaliteit om de doodeenvoudige reden dat de omtrek iets groter is en ze dus minder omwentelingen maken per kilometer.

Ik heb zelf liever 406, ook al omdat ik dan makkelijker bij de grond kan met mijn voeten.
Ik heb nog een 406-wieltje met shimano naafdynamo en een voorvork liggen. Stuur maar een DM als je interesse hebt.

flickr

• Xtrafris
Hah! the plot thickens. _/-\o_ to Mux, mooi detectivewerk!
Ik ga uiteraard wél zelf andere tandjes erop gooien, al was het maar één dikke ring om wat makkelijker van mn plaats te kunnen komen.
Ik ga 'm zondag ophalen, dan zal ik ook eens kijken wat er allemaal te doen valt. To be continued!

Eigenlijk vind ik het (ondanks de meerdere praktische bezwaren) wel tof dat het zo'n raar ding is... het wordt uiteindelijk best wel mijn persoonlijke fiets. Onderstuur, snel, onzinonderdelen, carbon, onpraktisch, rrrraaaarrrr, 8)7
quote:
[b][message=54466075,noline]Ik heb nog een 406-wieltje met shimano naafdynamo en een voorvork liggen. Stuur maar een DM als je interesse hebt.
Awesome! Ik ga je een berichtje sturen :)

Xtrafris wijzigde deze reactie 03-03-2018 02:47 (16%)

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True