Nou, schrijf mij maar bij in de OP, Challenge Hurricane.
Vanmiddag naar Rotterdam geweest om naar de fiets te kijken. Ik werd opgehaald op het station, en daarna even koffie gedronken, allemaal heel relaxed.
Vervolgens naar de fiets gekeken. Nou die zag er prima uit, hij was goed onderhouden en er was ook al het nodige aan gedaan.
Er was (niet al te lang geleden ?) een nieuwe ketting en een cassette geplaatst.
Zoals gezegd is de fiets voorzien 18 versnellingen met Deore LX en Schwalbe Marathon Slick banden.
De verkoper gaf me nog een reserve buitenband en 2 binnenbanden mee, altijd fijn natuurlijk, hoewel geen van de banden voorlopig aan vervanging toe is.
Verder werken de Magura hydraulische remmen perfect, knijpen en stil staan, ideaal.
Op de hoes van de Ventisit zat wat verf, maar daar kan ik wel mee leven, ook fijn dat er al een Radical Design toptas op zit..
Goed, na alles goed te hebben bekeken, dan toch maar voor het eerst op een ligfiets gestapt.
Allemaal heel wankel natuurlijk, maar het zat prima, vooral ook door de voor- en achtervering.
Daarna was het weer terug naar m'n kindertijd

Ik op de fiets, en Rob (de verkoper) er achter, vasthoudend en meelopend/rennend.
Desondanks ging ik toch vrij vlot half onderuit. Helaas ving ik dit op met m'n linkerbeen, waar ik 2,5 maand geleden aan de knie ben geopereerd. Viel op zich wel mee, ik was wel erger gewend.
Dus nog maar eens geprobeerd, zelfde verhaal. Mmmm...
Nog maar een kop koffie, en vervolgens de vering maar eens versteld, zodat het zitje niet meer op de laagste stand stond.
(Nu nog) bijkomend nadeel, de trappers zijn geschikt voor normale schoenen en SPD. Wellicht schaf ik deze later nog aan, nu alleen een beetje irritant dat ik de hele tijd de trapper goed moet zetten.
Na de hoogte te hebben aangepast, nog maar eens geprobeerd.
En in plaats van te kijken naar de pedalen, om m'n andere voet bij te plaatsen, nu gewoon blik vooruit, afzetten, en blindelings de andere voet op het pedaal zetten.
Nou, dat was de truc.
Ik fietste vrijwel meteen vlot weg. Vervolgens nog even naar een mooi, recht fietspad in de buurt gegaan.
Ging prima, vrijwel meteen goed wegfietsen, alleen af en toe het stuur nog iets te krachtig gebruiken, maar verder niet meer onderuit gegaan

Het hielp ook dat het droog was.
Vervolgens nog even de schuur ingedoken, daar lag nog wat materiaal. Zodoende heb ik nu ook nog de vorige ketting en casette
Vervolgens de financiën afgewikkeld en terug naar het station, met de fiets toch nog maar wel in de auto, meteen Rotterdam doorcrossen was toch iets teveel van het goede.
Nog een praatje gemaakt op station Dordrecht met een man die ook wild van ligfietsen was.
Reed zelf op een Challenge Twister, en de rest van de familie reed ook allemaal liggend, goed bezig.
Helaas bleek bij aankomst terug in Brabant dat het daar nog wel/weer regende, en het begon ook al redelijk donker te worden. En aangezien er nog geen verlichting op zit, en vanwege mijn ervaring van welgeteld 10 minuten, toch maar even gebeld en een lift naar huis geregeld.
En zo ben je dan een hele dag onder de pannen.
Thuis nog even de standaard verplaatst, aangezien deze door de aanpassing van het zitje/vering de fiets niet meer overeind hield. Stukje naar achteren verplaatst, ook weer opgelost.
Morgen nog even de fietscomputer plaatsen, en ik ben al een heel eind.
De fiets heeft €500,- gekost, al met al een goede prijs. Rob had hem enkele jaren geleden overgenomen van een toenmalig Nederlands Kampioene ligfietsen, die kreeg er genoeg aangeboden in die tijd, ik zal nog eens navragen wat haar naam was.
Goed na dat hele verhaal, hieronder dan nog de betreffende fiets.
Ik maak morgen nog wat meer foto's, dit was de foto zoals die op Marktplaats stond.